Olen alkanut tarkkailemaan tuoteselosteita suklaissa, kekseissä, sämpylöissä jne.
Olen huomannut että palmuöljyä on monissa suosituissa tuotteissa. Tätä on mm. Fazerin useimmissa kekseissä, Geishassa, Susussa jne.
Leipomotuotteissa useimmissa paistopisteen tuotteissa (onneksi ei kaikissa). Viimeisin havainto oli Sinuhen sämpylät. Niissä ei aiemmin ollut ja nyt niissäkin on, joten ne jäivät ostamatta.
Välttelen palmuöljyä koska se on epäterveellistä ja palmuöljyn tuotanto aiheuttaa ilmastonmuutosta ja eilisen lehtiartikkelin mukaan myös virustautien lisääntymistä. Tämä johtuu siitä kun petoeläinten elinalue kapenee kun sademetsiä tuhotaan palmuöljytuotannon tieltä. Tautia levittävät rotat ja jyrsijät kuitenkin jäävät ja niiden kanta kasvaa kun petoeläimet eivät ole niitä saalistamassa.
Välttäkää palmuöljyä
Anonyymi
1
130
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä palmuöljyn välttäminen onnistuu jos katsoo tuoteselosteet läpi ja oppii myös muistamaan missä on ja missä ei. Fazeriltakin löytyy sellaista suklaata, esim. perusmaitosuklaa, jossa tuota öljyä ei ole. Ulkomaisissakin kekseissä ei kaikissa ole palmuöljyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1323144- 2232981
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791936Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771579Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391427- 481148
- 991041
- 115984
- 58968
- 11890