Sähköllä ajaminen on todella edullista

Anonyymi

19

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aiko ihnaaaa, kylläpä sinä keksit niin ihanan aloituksen, oi kauheaaaa!

      • Anonyymi

        Tässä ajateltavaa. Kotilataus on ehdoton juttu sähköautoissa. Ei tarvitse koskaan käydä tankkaamassa kun kotona saa halpaa sähköä.
        Eihän bensakaan kallista ole, mutta kun bensan hinnasta on 75% veroja niin päädytään tilanteeseen jossa bensalla ajettu kilometri on 3-5 kertaa kalliimpi kuin sähköllä ajettu.
        Joka päivä, joka kilometri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ajateltavaa. Kotilataus on ehdoton juttu sähköautoissa. Ei tarvitse koskaan käydä tankkaamassa kun kotona saa halpaa sähköä.
        Eihän bensakaan kallista ole, mutta kun bensan hinnasta on 75% veroja niin päädytään tilanteeseen jossa bensalla ajettu kilometri on 3-5 kertaa kalliimpi kuin sähköllä ajettu.
        Joka päivä, joka kilometri.

        Menee vain useampi vuosi, että polttoainekuluissa säästetyt eurot kuittaa merkittävästi suuremman hankintahinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menee vain useampi vuosi, että polttoainekuluissa säästetyt eurot kuittaa merkittävästi suuremman hankintahinnan.

        Seat Mii maksaa 15.000 ja VW ID.3 maksaa 27.000.
        Ei noissa niin paljon ole enempää hintaa kuin vastaavankokoisissa polttiksissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seat Mii maksaa 15.000 ja VW ID.3 maksaa 27.000.
        Ei noissa niin paljon ole enempää hintaa kuin vastaavankokoisissa polttiksissa.

        Seat Mii bensa 12 000.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Seat Mii bensa 12 000.

        Nopeasti laskettuna sähkö Mii hankkii hankintahinnan erotuksen 75.000km kohdalla ja sen jälkeen se on bensaversiota halvempi omistaa ja ajaa.
        ID.3 on kilpailukykyisempi koska vastaava Golf on hankala saada alle 30.000 euroa ja ID.3 jopa suurempi sisätiloiltaan kuin Golf.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nopeasti laskettuna sähkö Mii hankkii hankintahinnan erotuksen 75.000km kohdalla ja sen jälkeen se on bensaversiota halvempi omistaa ja ajaa.
        ID.3 on kilpailukykyisempi koska vastaava Golf on hankala saada alle 30.000 euroa ja ID.3 jopa suurempi sisätiloiltaan kuin Golf.

        Olettaen, että verotus pysyy ennallaan sähköautoille. Olettaisin, että ei menee kauankaan kun sähköautoja aletaan verottamaan.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Olettaen, että verotus pysyy ennallaan sähköautoille. Olettaisin, että ei menee kauankaan kun sähköautoja aletaan verottamaan.

        Sähköautokanta on niin pieni ainakin seuraavat 10-15 vuotta ettei siitä saa merkittävää verotuloa millään. Verotus olisi imagosyistäkin todella huono ehdotus johon mikään puolue ei lähde. Sähköä itsessään ei pysty verottamaan koska se olisi Suomen teollisuudelle todellinen killeri.
        Jos asiaa ajattelee edes vähän järjellä niin on selvää että sähköautojen tekemä aukko valtion kassaan maksetaan polttisautojen korotetuilla käyttömaksuilla. Vasta sitten joskus 20 vuoden päästä kun polttikset on lypsetty kuiviin ja tapettu pois niin maksutaakkaa on pakko siirtää sähköautoille.
        Mutta ensimmäisenä verottajan tulillinjalla ovvat suuripäästöiset polttikset. Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen tämän.


    • Anonyymi

      Joissain tapauksissa sähkö tulee nyt halvemmaksi. Se vaan että montako vuottan sähköauto on ilman erillistä veroa onkin se toinen juttu.
      Se että vauras ajaa halvalla sähköllä ja pienituloinen maksaa korkeaa ja kallista polttoaineveroa ei vain kauaa demokratiassa toimi. Sähköauton verotus tulee ennemmin tai myöhemmin.

      • Anonyymi

        Ilmastonmuutoksen vastustaminen on niin iso asia että mikään puolue ei lähde ajamaan sähköautoille veroa. Päinvastoin sähköautojen hankintatukia tullaan kasvattamaan ja tarvittavat lisätulot otetaan päästöpohjaisilla käyttömaksuilla.
        Kaikki muu olisi puolueille poliittista itsemurhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastonmuutoksen vastustaminen on niin iso asia että mikään puolue ei lähde ajamaan sähköautoille veroa. Päinvastoin sähköautojen hankintatukia tullaan kasvattamaan ja tarvittavat lisätulot otetaan päästöpohjaisilla käyttömaksuilla.
        Kaikki muu olisi puolueille poliittista itsemurhaa.

        Näkisi vain puolueen joka vaihtaa ministeriautonsa sähkökoppakuoriaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkisi vain puolueen joka vaihtaa ministeriautonsa sähkökoppakuoriaiseen.

        Tesla, etron, epace, maycan....
        Eivät ole koppakuoriaista nähneetkään.
        Ja eihän ministerien tarvitse elää niinkuin saarnaavat. Se on nähty moneen kertaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No ei se näköjään pysy.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Muuten kiva tuosähköauto mutta ei vaan tee mitään kun ei liiku latauksella tarpeeksi. Ei tee mitään. Isompi akku kiitos niin huomioisin tuon auton. Esim huominen liikkumissuoritus on yli 400 km minimissään.

      • Anonyymi

        No sitten sinä et osta sähköautoa, tämä on hyvin simppeli juttu. Minä en aio ajaa huomenna 400km:a enkä oikeastaan juuri koskaan.
        Taas yksi tarina siitä että sähköauto ei sovi kaikille, mutta meille muille todella soiva peli. Kaksi euroa per 100km on hyvä motivaatio ja lisäksi ei tarvitse käydä koskaan tankkaamassa. Auto latautuu kotipihassa.


    • Anonyymi

      Vanhalla 1.9 tdi puolet halvempaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      169
      1653
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      107
      959
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      81
      776
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      653
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      447
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe