Katsoppa tästä:
https://tyyliniekka.fi/wp-content/uploads/2020/05/Tyyliniekka-sähköauton-lataus-yhteenveto.jpg
Sähköllä ajaminen on todella edullista
19
66
Vastaukset
- Anonyymi
Aiko ihnaaaa, kylläpä sinä keksit niin ihanan aloituksen, oi kauheaaaa!
- Anonyymi
Tässä ajateltavaa. Kotilataus on ehdoton juttu sähköautoissa. Ei tarvitse koskaan käydä tankkaamassa kun kotona saa halpaa sähköä.
Eihän bensakaan kallista ole, mutta kun bensan hinnasta on 75% veroja niin päädytään tilanteeseen jossa bensalla ajettu kilometri on 3-5 kertaa kalliimpi kuin sähköllä ajettu.
Joka päivä, joka kilometri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ajateltavaa. Kotilataus on ehdoton juttu sähköautoissa. Ei tarvitse koskaan käydä tankkaamassa kun kotona saa halpaa sähköä.
Eihän bensakaan kallista ole, mutta kun bensan hinnasta on 75% veroja niin päädytään tilanteeseen jossa bensalla ajettu kilometri on 3-5 kertaa kalliimpi kuin sähköllä ajettu.
Joka päivä, joka kilometri.Menee vain useampi vuosi, että polttoainekuluissa säästetyt eurot kuittaa merkittävästi suuremman hankintahinnan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menee vain useampi vuosi, että polttoainekuluissa säästetyt eurot kuittaa merkittävästi suuremman hankintahinnan.
Seat Mii maksaa 15.000 ja VW ID.3 maksaa 27.000.
Ei noissa niin paljon ole enempää hintaa kuin vastaavankokoisissa polttiksissa. Anonyymi kirjoitti:
Seat Mii maksaa 15.000 ja VW ID.3 maksaa 27.000.
Ei noissa niin paljon ole enempää hintaa kuin vastaavankokoisissa polttiksissa.Seat Mii bensa 12 000.
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Seat Mii bensa 12 000.
Nopeasti laskettuna sähkö Mii hankkii hankintahinnan erotuksen 75.000km kohdalla ja sen jälkeen se on bensaversiota halvempi omistaa ja ajaa.
ID.3 on kilpailukykyisempi koska vastaava Golf on hankala saada alle 30.000 euroa ja ID.3 jopa suurempi sisätiloiltaan kuin Golf. Anonyymi kirjoitti:
Nopeasti laskettuna sähkö Mii hankkii hankintahinnan erotuksen 75.000km kohdalla ja sen jälkeen se on bensaversiota halvempi omistaa ja ajaa.
ID.3 on kilpailukykyisempi koska vastaava Golf on hankala saada alle 30.000 euroa ja ID.3 jopa suurempi sisätiloiltaan kuin Golf.Olettaen, että verotus pysyy ennallaan sähköautoille. Olettaisin, että ei menee kauankaan kun sähköautoja aletaan verottamaan.
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Olettaen, että verotus pysyy ennallaan sähköautoille. Olettaisin, että ei menee kauankaan kun sähköautoja aletaan verottamaan.
Sähköautokanta on niin pieni ainakin seuraavat 10-15 vuotta ettei siitä saa merkittävää verotuloa millään. Verotus olisi imagosyistäkin todella huono ehdotus johon mikään puolue ei lähde. Sähköä itsessään ei pysty verottamaan koska se olisi Suomen teollisuudelle todellinen killeri.
Jos asiaa ajattelee edes vähän järjellä niin on selvää että sähköautojen tekemä aukko valtion kassaan maksetaan polttisautojen korotetuilla käyttömaksuilla. Vasta sitten joskus 20 vuoden päästä kun polttikset on lypsetty kuiviin ja tapettu pois niin maksutaakkaa on pakko siirtää sähköautoille.
Mutta ensimmäisenä verottajan tulillinjalla ovvat suuripäästöiset polttikset. Ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen tämän.
- Anonyymi
Joissain tapauksissa sähkö tulee nyt halvemmaksi. Se vaan että montako vuottan sähköauto on ilman erillistä veroa onkin se toinen juttu.
Se että vauras ajaa halvalla sähköllä ja pienituloinen maksaa korkeaa ja kallista polttoaineveroa ei vain kauaa demokratiassa toimi. Sähköauton verotus tulee ennemmin tai myöhemmin.- Anonyymi
Ilmastonmuutoksen vastustaminen on niin iso asia että mikään puolue ei lähde ajamaan sähköautoille veroa. Päinvastoin sähköautojen hankintatukia tullaan kasvattamaan ja tarvittavat lisätulot otetaan päästöpohjaisilla käyttömaksuilla.
Kaikki muu olisi puolueille poliittista itsemurhaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmastonmuutoksen vastustaminen on niin iso asia että mikään puolue ei lähde ajamaan sähköautoille veroa. Päinvastoin sähköautojen hankintatukia tullaan kasvattamaan ja tarvittavat lisätulot otetaan päästöpohjaisilla käyttömaksuilla.
Kaikki muu olisi puolueille poliittista itsemurhaa.Näkisi vain puolueen joka vaihtaa ministeriautonsa sähkökoppakuoriaiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkisi vain puolueen joka vaihtaa ministeriautonsa sähkökoppakuoriaiseen.
Tesla, etron, epace, maycan....
Eivät ole koppakuoriaista nähneetkään.
Ja eihän ministerien tarvitse elää niinkuin saarnaavat. Se on nähty moneen kertaan.
- Anonyymi
https://tyyliniekka.fi/wp-content/uploads/2020/05/Tyyliniekka-sähköauton-lataus-yhteenveto.jpg
Linkki ehjänä.- Anonyymi
No ei se näköjään pysy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei se näköjään pysy.
Tässä pitäisi olla toimiva
https://tyyliniekka.fi/wp-content/uploads/2020/05/Tyyliniekka-sähköauton-lataus-yhteenveto.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä pitäisi olla toimiva
https://tyyliniekka.fi/wp-content/uploads/2020/05/Tyyliniekka-sähköauton-lataus-yhteenveto.jpgNo ei auta edes ääkkösten koodaaminen Suomi24:n linkinrikkojaa vastaan :(
- Anonyymi
Muuten kiva tuosähköauto mutta ei vaan tee mitään kun ei liiku latauksella tarpeeksi. Ei tee mitään. Isompi akku kiitos niin huomioisin tuon auton. Esim huominen liikkumissuoritus on yli 400 km minimissään.
- Anonyymi
No sitten sinä et osta sähköautoa, tämä on hyvin simppeli juttu. Minä en aio ajaa huomenna 400km:a enkä oikeastaan juuri koskaan.
Taas yksi tarina siitä että sähköauto ei sovi kaikille, mutta meille muille todella soiva peli. Kaksi euroa per 100km on hyvä motivaatio ja lisäksi ei tarvitse käydä koskaan tankkaamassa. Auto latautuu kotipihassa.
- Anonyymi
Vanhalla 1.9 tdi puolet halvempaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1691653
- 107959
- 81776
- 51655
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19653ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189447- 26429