Oivoi... kalliiksi tulee...

Juuri äsken puhelimeni vyökotelon tuntumasta kuului piippaus ja näköjään Skoda Octavia farmari 1,0 TSI DSG autoni on noudettavissa määräaikaishuollosta. 30tkm määräaikaishuoltoon kuului tulppien, longlife-öljyjen ja suodattimien vaihdot sekä lukuisia erilaisia tarkistuskohteita joilla varmistetaan että autoni on turvallinen.

990,90€ tuli hinnaksi eikä saa edes S-Bonuksia :( No, niitä kertynee ihan tarpeeksi kun käyn työpäivän jälkeen Prismassa ostoksilla, mutta sitä ennen pitää pyöräillä Orikedolle asti hakemaan autoni.

Taidan tän kaiken kunniaksi ostaa oikein 6-päckin ykkösolutta, ja kutsua kaverini Ekin saunaan illalla.

36

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohhoh, kallista on uuden auton omistaminen ja vielä kun huomioidaan arvonalenema vuosittain 😬

      Itseäni hieman ketutti kun piti ostaa uusi akku Hiaceen alkuviikosta ja maksoin siitä noin 70€, mutta näköjään kaikki on suhteellista. Ei muuta kun pyöräilyniloa ja illalla hyviä löylyjä 😄

      • Halvalla oot kyllä sitten päässyt Timppaan verrattuna, vielä jos on tuntunut alun alkaen kalliilta tollainen 70 euron akku. Vielä kun aluksi katsoin, että Timppa olisi maksanut vain 99,90euroa, mutta tarkemmin luettuani huomasin, että summahan olikin tosiaan pyöreästi tonnin.

        Taitaa sitten olla käytetyn Hiacen ylläpito edullisempaa, kun mitä autoliikkeestä ostetun uuden Octavian? Vielä kun se auton arvo vaan laskee vuosi vuodelta.

        Ei muuta kun pyöräilyiloa vaan sinne Timpalle ja hauskoja Prisman ostosreissuja:)))))))))))))))))))))))))))))))))


      • Anonyymi

        Onko kellään sun hahmoista enää kuvaa jäljellä vai ylläpito vienyt kaikilta sen? 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko kellään sun hahmoista enää kuvaa jäljellä vai ylläpito vienyt kaikilta sen? 😄

        En tiedä kenelle tämä kysymys oli osoitettu, mutta eipä täällä palstalla mitään hahmoja pyöri. Ihan oikea henkilö Liljalaakson Timppa on, ja näköjään joutunut saman vainoajan hampaisiin kuin esimerkiksi Pääskyvuoren äijät, Make, ja muut kenen profiilikuva on poistettu. Outoa touhua kyllä. 🙄


      • peris234 kirjoitti:

        En tiedä kenelle tämä kysymys oli osoitettu, mutta eipä täällä palstalla mitään hahmoja pyöri. Ihan oikea henkilö Liljalaakson Timppa on, ja näköjään joutunut saman vainoajan hampaisiin kuin esimerkiksi Pääskyvuoren äijät, Make, ja muut kenen profiilikuva on poistettu. Outoa touhua kyllä. 🙄

        Sanos muuta. IHan itse mä otin selffieni äly puhelimeni etu kameralla, käytin vähän blurria, rajasin sopivasti, mutta jostain syystä kuva on poistettu.

        Mut samapa tuo.. ei se mun mökkiviikonloppua haittaa.


      • peris234 kirjoitti:

        En tiedä kenelle tämä kysymys oli osoitettu, mutta eipä täällä palstalla mitään hahmoja pyöri. Ihan oikea henkilö Liljalaakson Timppa on, ja näköjään joutunut saman vainoajan hampaisiin kuin esimerkiksi Pääskyvuoren äijät, Make, ja muut kenen profiilikuva on poistettu. Outoa touhua kyllä. 🙄

        Aivan käsittämätöntä sensuuria kyllä ylläpidolta tollainen, että lähteä nyt viemään täältä asiallisten henkilöiden asiallisia kuvia, joissa ei ole mitään laitonta tai palstan sääntöjen vastaista.

        Onhan se Timppa ihan todellinen henkilö, kun itsekin näin hänet Turun aikoinani usein Länsikeskuksen Prismassa ostoksilla. Vielä kun täältä on näköjään monien muidenkin asiallisten kirjoittajien kuvia aiheettomasti poistettu.

        On siinä taas Timpalla lisää voivoteltavaa Älvsby-talossaan:)))))))))))))))))))))))))))))))))


    • Anonyymi

      Peris se käy taas keskusteluja itsensä kanssa... Montakohan mielikuvituskaveria vielä liittyykään keskusteluun.

      • Eihän täällä kukaan ole mitään keskusteluja itsensä kanssa käynyt. Tossahan vaan Timppa oli keskustelun aloittanut, johon Peris oli sitten itse vastannut. Että tuskin tänne yksikään mikään mielikuvituskaveri tulee mitään vastaamaan, kun eipä tällä palstalla edes ole kellään mitään sellaisia.

        Tämä kun on kuitenkin ensisijaisesti aikuisten ihmisten palsta, niin eipä sellaisilla palstoilla ole mitään mielikuvituskavereita, jotka ovat varmaan enemmän jotain lasten juttuja.


      • Anonyymi

        Ei mielikuvituskaverit osaa kirjoittaa. Kyllä nämä ihan oikeita ihmisiä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mielikuvituskaverit osaa kirjoittaa. Kyllä nämä ihan oikeita ihmisiä on.

        Perishän se kirjoittelee useammalla eri nickillä. Tämän on itsekin moneen otteeseen myöntänyt.

        Periksen ja lempihahmonsa darkkiksen mielissä nämä muutkin toki ovat varmasti "oikeita ihmisiä". Kun tarpeeksi vahvasti johonkin uskoo niin tuleehan siitä pään sisällä "aitoa". Moni uskoo esim jumalaankin. Mielisairauksia on monenlaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perishän se kirjoittelee useammalla eri nickillä. Tämän on itsekin moneen otteeseen myöntänyt.

        Periksen ja lempihahmonsa darkkiksen mielissä nämä muutkin toki ovat varmasti "oikeita ihmisiä". Kun tarpeeksi vahvasti johonkin uskoo niin tuleehan siitä pään sisällä "aitoa". Moni uskoo esim jumalaankin. Mielisairauksia on monenlaisia.

        Miksi mainitset ne "oikeat ihmiset" noin lainausmerkeissä?

        Onhan Peris ihan itse kertonut nähneensä Turussa näitä henkilöitä, joiden olemassaolon sä jostain kumman syystä kyseenalaistat. Kyllä Peris on nähnyt usein mm. Timpan Prismassa ostoksilla, nähnyt hänen ajavan sillä Skoda Octavialla, kuten on nähnyt myös Pääskyvuoren Jorman Motonetissä ja Orikedon Shellillä.

        Palstalaisista ainakin Näädän Markku voi todistaa näiden molempien olemassaolon, sillä onhan Timppa hänen nykyinen vävypoikansa ja Jorma hänen hyvä kaverinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perishän se kirjoittelee useammalla eri nickillä. Tämän on itsekin moneen otteeseen myöntänyt.

        Periksen ja lempihahmonsa darkkiksen mielissä nämä muutkin toki ovat varmasti "oikeita ihmisiä". Kun tarpeeksi vahvasti johonkin uskoo niin tuleehan siitä pään sisällä "aitoa". Moni uskoo esim jumalaankin. Mielisairauksia on monenlaisia.

        Peris parka luulee olevansa suurikin sanaseppo :( Paikallaan junnaavat kulahtaneet timppa, bicky, make ym tarinat kertovat ettei kyllä ole.


      • Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

        Miksi mainitset ne "oikeat ihmiset" noin lainausmerkeissä?

        Onhan Peris ihan itse kertonut nähneensä Turussa näitä henkilöitä, joiden olemassaolon sä jostain kumman syystä kyseenalaistat. Kyllä Peris on nähnyt usein mm. Timpan Prismassa ostoksilla, nähnyt hänen ajavan sillä Skoda Octavialla, kuten on nähnyt myös Pääskyvuoren Jorman Motonetissä ja Orikedon Shellillä.

        Palstalaisista ainakin Näädän Markku voi todistaa näiden molempien olemassaolon, sillä onhan Timppa hänen nykyinen vävypoikansa ja Jorma hänen hyvä kaverinsa.

        Älä sotke noita Antin tökeröitä mielikuvitusolentoja minuun.

        Markku Näätä


      • Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

        Miksi mainitset ne "oikeat ihmiset" noin lainausmerkeissä?

        Onhan Peris ihan itse kertonut nähneensä Turussa näitä henkilöitä, joiden olemassaolon sä jostain kumman syystä kyseenalaistat. Kyllä Peris on nähnyt usein mm. Timpan Prismassa ostoksilla, nähnyt hänen ajavan sillä Skoda Octavialla, kuten on nähnyt myös Pääskyvuoren Jorman Motonetissä ja Orikedon Shellillä.

        Palstalaisista ainakin Näädän Markku voi todistaa näiden molempien olemassaolon, sillä onhan Timppa hänen nykyinen vävypoikansa ja Jorma hänen hyvä kaverinsa.

        Saahan sitä ihminen keksiä ympärilleen vaikka miten monta "kaveria". Hölmöksi menee kun niille tekee jokaiselle nettiin oman profiilin, jotta voi käydä keskusteluja itsensä kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perishän se kirjoittelee useammalla eri nickillä. Tämän on itsekin moneen otteeseen myöntänyt.

        Periksen ja lempihahmonsa darkkiksen mielissä nämä muutkin toki ovat varmasti "oikeita ihmisiä". Kun tarpeeksi vahvasti johonkin uskoo niin tuleehan siitä pään sisällä "aitoa". Moni uskoo esim jumalaankin. Mielisairauksia on monenlaisia.

        Ei kai Darkkis ole mikään "periksen lempi hahmo" vaan ihan eri tyyppi ja palstan asiallisimpia kirjoittajia. Tai no häntä en tunne henkilö kohtaisesti ja välillä jäi vähän hämärän peittoon DarkFearin ikä kun hän oli yllättävän pitkään saman ikäinen. Mutta tietääkseni jossain kolmen kympin tietämillä on hänen ikänsä, ja tuuhea tukka hulmuaa tuulessa kuin italialaisella jalkapalloilijalla Pirlolla.


      • Anonyymi
        pääskyvuoren_jorma kirjoitti:

        Ei kai Darkkis ole mikään "periksen lempi hahmo" vaan ihan eri tyyppi ja palstan asiallisimpia kirjoittajia. Tai no häntä en tunne henkilö kohtaisesti ja välillä jäi vähän hämärän peittoon DarkFearin ikä kun hän oli yllättävän pitkään saman ikäinen. Mutta tietääkseni jossain kolmen kympin tietämillä on hänen ikänsä, ja tuuhea tukka hulmuaa tuulessa kuin italialaisella jalkapalloilijalla Pirlolla.

        Tuo viimeinen lause viimeistään todistaa että kaikki te olette yhden ja saman kirjoittajan luomia hahmoja :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä ihminen keksiä ympärilleen vaikka miten monta "kaveria". Hölmöksi menee kun niille tekee jokaiselle nettiin oman profiilin, jotta voi käydä keskusteluja itsensä kanssa.

        Oli kyllä aikamoisia väitteitä sulta moiset, että ihan kun joku muka tällä palstalla viitsisi vaivautua tekemään jotain profiileita eri henkilöille, että voisi niillä sitten käydä täällä keskusteluja itsensä kanssa.

        Mitä noihin sun harhoihisi tulee, niin onhan se Peris ihan itse nähnyt näitä palstalta tuttuja tyyppejä tuolla palstan ulkopuolellakin. Että se jos mikä, niin todistaa nämä sun höpöhöpö-puheesi ihan vääriksi.


      • pääskyvuoren_jorma kirjoitti:

        Ei kai Darkkis ole mikään "periksen lempi hahmo" vaan ihan eri tyyppi ja palstan asiallisimpia kirjoittajia. Tai no häntä en tunne henkilö kohtaisesti ja välillä jäi vähän hämärän peittoon DarkFearin ikä kun hän oli yllättävän pitkään saman ikäinen. Mutta tietääkseni jossain kolmen kympin tietämillä on hänen ikänsä, ja tuuhea tukka hulmuaa tuulessa kuin italialaisella jalkapalloilijalla Pirlolla.

        Joo säkin oot vaikuttanut erittäin asialiselta ja fiksulta tyypiltä, vaikka en sua henkilökohtaisesti tunnekkaan. Sen vaan muistan, kun Turussa asuessani näin sut usein ajelemassa Varissuon suunnilla sillä sun vanhalla Toyota Carinallasi. Taitaa olla erittäin hyvä ja luotettava auto noinkin vanha Carina:))))))))))))))))))))))))))))))) Kun eikös se sama auto ole vielä tänäkin päivänä sun poikasi Jeren käytössä?

        Joo mun iästäni on kyllä ollut paljon puhetta tällä palstalla ja myönnän nyt itsekin sen, että "nuorensin" tossa joskus hieman itseäni, kun jotkut typerät huutelijat tulivat aukomaan mulle päätään mun iästäni ihan turhan takia. Sanotaan että oma ikäni menee Andrea Pirlon ja Periksen välimaastoon:) Eli 30 olen joka tapauksessa.

        Eipä se ikä ole tosiaan meille miehille mikään sellainen asia, josta sitä meille voisi vittuilla, kun ainahan sitä vaan vanhemmat miehet ovat komeampia ja tasokkaampia, kun jotkut parikymppiset nuoret pojanklopit, joiden ikää varsinkin ne palstan incel-miehet tuntuvat jostain kumman syystä kadehtivan.

        Etkös säkin ole jo yli viisikymppinen? Eli vielä on ne parhaat Toyota-vuodet edessäpäin:))))))))))))))))))))))))))))))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kyllä aikamoisia väitteitä sulta moiset, että ihan kun joku muka tällä palstalla viitsisi vaivautua tekemään jotain profiileita eri henkilöille, että voisi niillä sitten käydä täällä keskusteluja itsensä kanssa.

        Mitä noihin sun harhoihisi tulee, niin onhan se Peris ihan itse nähnyt näitä palstalta tuttuja tyyppejä tuolla palstan ulkopuolellakin. Että se jos mikä, niin todistaa nämä sun höpöhöpö-puheesi ihan vääriksi.

        Voihan sitä kuka vaan väittää netissä mitä lystää. Jos peris väittäisi hengaavansa bensiksellä kuningatar Silvian kanssa, nielisit varmaan senkin koukkuineen päivineen :D Internetissä on sellainen hauska puoli että kuka vaan voi höpistä mitä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kyllä aikamoisia väitteitä sulta moiset, että ihan kun joku muka tällä palstalla viitsisi vaivautua tekemään jotain profiileita eri henkilöille, että voisi niillä sitten käydä täällä keskusteluja itsensä kanssa.

        Mitä noihin sun harhoihisi tulee, niin onhan se Peris ihan itse nähnyt näitä palstalta tuttuja tyyppejä tuolla palstan ulkopuolellakin. Että se jos mikä, niin todistaa nämä sun höpöhöpö-puheesi ihan vääriksi.

        Darkkis sun on turha kirjoittaa puskista, tyylistä ei voi erehtyä :-))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä kuka vaan väittää netissä mitä lystää. Jos peris väittäisi hengaavansa bensiksellä kuningatar Silvian kanssa, nielisit varmaan senkin koukkuineen päivineen :D Internetissä on sellainen hauska puoli että kuka vaan voi höpistä mitä vaan.

        Voi toki netissä väittää mitä tahansa, sitä en kiellä. Mutta jos nyt ajattelee asiaa noin todennäköisyyden kannalta, niin onhan se kuitenkin paljon todennäköisempää nähdä jotain samassa kaupungissa asuvia tavan työmiehiä, kun jotain Ruotsin kuninkaallisia tai muita ulkomaalaisia kuuluisuuksia.

        Kyllä se nyt vaan kuulostaa uskottavammalta, jos on törmännyt Pääskyvuoren Jormaan Motonetissä, Timppaan Prismassa tai Porarin Makeen Orikedon Shellillä, kun että näkisi noissa paikoissa esim. Silvian tai muita kuninkaallisia.


    • Anonyymi

      Onhan pitkä huoltoväli kuitenkin hyvä asia. Koko sen välin voi laittaa määräaikaisia sijoituksia Nordean rahamarkkinarahastoon 0,2 % reaalituotolla. Sitten sieltä pystyy lunastamaan tarvittaessa voiton joka toki menee pankin kuluihin mutta kuitenkin.

    • Anonyymi

      Rockstar on muuten paljastanut, että Red dead redemption 3 tulee sijoittumaan 1900-luvun taitteen Paattisiin ja päähenkilönä toimii vapaaherra Werner Rehnforss, joka taistelee pelissä kotiseudulleen tunkeutuneita lainsuojattomia vastaan, mutta saa loppujen lopuksi surmansa tulitaistelussa Dutch van der Linden jengiä vastaan tarkka-ampujien tulittaessa läheisen liiterin katolta.

      Pelin epilogissa siirrytään 2010-luvun lopun Paattisiin, jossa edesmenneen päähenkilön omistamaa tilaa pitää hänen romukauppiaana toimiva ja psykoosi-ja paniikkikohtauksiin taipuvainen jälkeläisensä viidennessä polvessa, joka päättää ylisukupolvisen taistelun Dutchin jengiä vastaan.

      • Anonyymi

        Tämä oliskin jo jotain periksen loppuun asti kaluttujen liljalaakson tarinoiden rinnalla.


      • Naurahdin tälle 😆 Onneksi ne mun RDR2-vainot silloin syksyllä 2018 jäivät kertaluontoisiksi ja sen jälkeen olen kyennyt hyvinkin erottamaan mikä on totta ja mikä fiktiota. Ja ennen kaikkia nauttimaan ehkäpä kaikkien aikojen parhaasta pelistä.


      • Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

        Naurahdin tälle 😆 Onneksi ne mun RDR2-vainot silloin syksyllä 2018 jäivät kertaluontoisiksi ja sen jälkeen olen kyennyt hyvinkin erottamaan mikä on totta ja mikä fiktiota. Ja ennen kaikkia nauttimaan ehkäpä kaikkien aikojen parhaasta pelistä.

        Paniikkikohtauksesi olivat hauskinta luettavaa koko palstalla:))))


      • Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

        Naurahdin tälle 😆 Onneksi ne mun RDR2-vainot silloin syksyllä 2018 jäivät kertaluontoisiksi ja sen jälkeen olen kyennyt hyvinkin erottamaan mikä on totta ja mikä fiktiota. Ja ennen kaikkia nauttimaan ehkäpä kaikkien aikojen parhaasta pelistä.

        Jos ite olisin psykooseihin taipuvainen, niin olisin varmaankin kuvitellut pikemminkin Colm O'Driscollsin pyrkivän tekevän mulle pahaa. Pelissäkin se kaappasi Arthurin, kidutti ja sitoi jaloistaan jonkun kellarirakennuksen kattoon ja Arthur joutui pakenemaan hoiperrellen ja punaista nähden pelkkä alusvaatekerrasto päällään o'driscollsien kynsistä.


    • Anonyymi

      VAG konserni on ihan fuck.
      Kalliita oli öljyt tulpat ja suodattimet.

      Nyt japsi, eikä enää ikinä vakkia.

      • Samaa mieltä, itse kierrän VAG-konsernin tuotteet kaukaa. Ehkä jonkun vanhan kolmoskoppaisen Golfin kanssa hermot ja lompakko voisi säästyä, mutta uudempiin en oikein luota.

        Paljon kertoo se, että maahantuojilta on annettu suositus tiettyjen TSI-moottoristen autojen omistajille, että autoa ei saa pysäköidä varsinkaan alamäkeen vaihde päällä jakoketjun venymisen vuoksi! Eli pitää olla kässärin varassa tai automaattilaatikko P-asennossa. Eikä se ketju paljoakaan vahvemmalta näytä kuin polkupyörän ketjut, toista se oli jossain vanhoissa diesel-Mersuissa missä oli jämäkkä 2-rivinen ketju joka kesti sen miljoona kilsaa 🤷‍♂️


    • Anonyymi

      huoltohinnat ovat kyllä aivan järjettömiä nykyään

    • Anonyymi

      Otas Ana nyt ne lääkkeet!

      • Niin mä juuri teinkin. Lyricaa, Rivatrilejä ja Tramaleja 🤗


      • Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

        Niin mä juuri teinkin. Lyricaa, Rivatrilejä ja Tramaleja 🤗

        Mikä lääke auttaisi sut vapautumaan noista mielikuvitusystävistäsi ja niillä trollaamisesta? Surkeeta schaissee.


    • Anonyymi

      Valtakunnan perheen autosta on jotain rikki, en muista enää mitä...Mut "teistä" varmaan joku osais korjata sen. Valtis maksaa panokoneella.

    • Etkö ole jo liian vanha pitämään mielikuvituskavereita?

      • Anonyymi

        Tämä lapsi ei näköjään ole koskaan liian vanha leikkimään...


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2048
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      168
      1480
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1455
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      1189
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1149
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      894
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      860
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      765
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      277
      724
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      685
    Aihe