Korjaisin tuon itse vaikka heti, mutta olen niin kyllästynyt siihen, että teoriasta huolimatta Wikipedia EI OLE tasa-arvoinen ! Jos korjaisin tuon itse nyt heti, todennäköisin seuraus: hetken päästä artikkeli olisi alkuperäisessä virheellisessä asussaan, ja saisin ilmoituksen "Muutoksiasi ei hyväksytty" - Wikipediassa siis joillain on enemmän valtaa kuin toisilla !
Sitten itse virheeseen:
Linkki:
https://fi.wikipedia.org/wiki/FRAM
Lainaus:
Zirkonium-atomeilla on kiderakenteessa kaksi stabiilia paikkaa, joiden välillä atomia voidaan siirtää sähkökentällä.
Korjatussa muodossaan:
Zirkonium-ioneilla on kiderakenteessa kaksi stabiilia paikkaa, joiden välillä ionia voidaan siirtää sähkökentällä.
Eihän sähkökentällä atomia voi siirtää, koska atomissa on yhtä monta protonia ja elektronia, ja siten sen kokonaissähkövaraus on nolla - eihän sähköisesti neutraali atomi reagoi sähkökenttään.
Jos sensijaan atomi on joko saanut yhden ylimääräisen elektronin (negatiivinen ioni) tai on luovuttanut yhden elektroneistaan (positiivinen ioni) , niin ioniin voi sen sähkövarauksen ansiosta vaikuttaa sähkökentällä.
F-Ram ; Wikipediassa virhe !
Anonyymi
2
54
Vastaukset
- Anonyymi
Katsopa sivun englanninkielisestä versiosta tarkempi kuvaus tilanteelle.
Sähköisesti neutraalia atomia voi siirtää sähkökentällä jos kyseisellä atomilla on dipolimomenttia eli sen varausjakauma on ympäristön vuoksi jakautunut muutoin kuin pallosymmetrisesti.- Anonyymi
Asia on juuri näin. Aloittajalla on tietoa asiasta, mutta ei pintaa syvemmältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078