Pakkotestaukset ja pakkokaranteenit otetaan käyttöön. Karanteeniin rikkojille 3kk vankeutta.
https://yle.fi/uutiset/3-11487295?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
Suomi muuttuu pikkuhiljaa Neuvostoliitoksi
47
<50
Vastaukset 47
- Anonyymi
No jo oli aikakin.
- Anonyymi
Jesh! 💪👩🏼🦰
- Anonyymi
Häkki heilahtaa!
Eipä mainittu kuka lystin maksaa? varmaan menee valtion kassasta niin kuin taksilla ajelutkin vaikka kuuluisi noiden kulkijoiden itse kustantaa testinsä. varma keino olisi estää virheet ja viattomat uhrit että laitettaisiin kaikille positiivisille lyijynappi otsaan saman tien, oppisivat.
- Anonyymi
Hui...sinä olisit kyllä hallintopuolella aika kova mies :)
Mutta se on totta, että matkustava henkilö tekee valinnan lähtiessään, joten siitä aiheutuvat kulut on valittu myös samalla hetkellä eli oma lompsa auki kun nenää aletaan kaivaa. Ainakin itse toivoisin tässä jo jonkinlaisia neuvostoajan oikeita pakkoja tämän koronatilanteen vähentämiseksi ja taudin leviämisen estämiseksi.
Oon vaan vieläkin aika epäileväinen näiden ns. "pakkojen" ja "pakkokaranteenien" suhteen, sillä Suomessa kun varsinkaan näillä nykypoliitikoilla ei ole kanttia panna käytäntöön mitään tollaisia kunnon rajoituksia, joissa ns. valtio voisi oikeasti määrätä ja rajoittaa ihmisten elämää, kulkemisia ja matkustelua.
Epäilen sitä, että tämä ulkomailta saapuvien karanteenikin on varmaan edelleenkin enemmän sellaista, jossa "Luotetaan siihen, että henkilö nyt pysyy karanteenissa x-ajan", eikä sitä varmaan ole valtion osalta mitenkään tarvetta valvoa.
Nyt pitäisi mielestäni sulkea kaikki rajat niin, ettei edes työmatkalaiset tai muut sieltä tulevat pääsisi tänne tulemaan ilman oikeaa ja valtottua pakkokaranteenia.
Nyt kun vielä ihmiset kuitenkin tulevat levittämään tätä paskatautia noissa julkisissa liikenteissä ja muissa eri paikoissa.- Anonyymi
DarkFear kirjoitti:
Ainakin itse toivoisin tässä jo jonkinlaisia neuvostoajan oikeita pakkoja tämän koronatilanteen vähentämiseksi ja taudin leviämisen estämiseksi.
Oon vaan vieläkin aika epäileväinen näiden ns. "pakkojen" ja "pakkokaranteenien" suhteen, sillä Suomessa kun varsinkaan näillä nykypoliitikoilla ei ole kanttia panna käytäntöön mitään tollaisia kunnon rajoituksia, joissa ns. valtio voisi oikeasti määrätä ja rajoittaa ihmisten elämää, kulkemisia ja matkustelua.
Epäilen sitä, että tämä ulkomailta saapuvien karanteenikin on varmaan edelleenkin enemmän sellaista, jossa "Luotetaan siihen, että henkilö nyt pysyy karanteenissa x-ajan", eikä sitä varmaan ole valtion osalta mitenkään tarvetta valvoa.
Nyt pitäisi mielestäni sulkea kaikki rajat niin, ettei edes työmatkalaiset tai muut sieltä tulevat pääsisi tänne tulemaan ilman oikeaa ja valtottua pakkokaranteenia.
Nyt kun vielä ihmiset kuitenkin tulevat levittämään tätä paskatautia noissa julkisissa liikenteissä ja muissa eri paikoissa.En ymmärrä kuin nyt joka paikkaa avataan ja lasketaan ja määrät sen kun kasvaa viuhumalla. Sairaalahoidossa taas useampi ja kaksi menehtynyttä suvantopätkän jälkeen.
Anonyymi kirjoitti:
Hui...sinä olisit kyllä hallintopuolella aika kova mies :)
Mutta se on totta, että matkustava henkilö tekee valinnan lähtiessään, joten siitä aiheutuvat kulut on valittu myös samalla hetkellä eli oma lompsa auki kun nenää aletaan kaivaa.Sillä saataisiin tuloksia aikaan. Jutun mukaan "157 matkustajasta positiivisia tartuntoja vahvistettiin 24:llä" niin joo, jos ja kun 24 tulee ja tartuttaa sitten pitkin maata se luultavasti tietää syksyn mittaan satoja ellei tuhansia viattomia kuolleita. Minulla kun on vahva oikeustaju niin ajttelisin niin että kun nuo 24 lasautettaisiin hengiltä se tietäisi sitä että sen jälkeen karanteenia kyllä noudatettaisiin eikä kukaan ainakaan turhaan lähtisi reissuun. Kuolonuhreja olisi loppupelissä paljon vähemmän.
No joo, no kyllä minäkin ehkä lieventäisin niin että laittaisin kaikille tulijoille pakkokaraanteenin omalla kustannuksella hotellissa, niin ne muuallakin maailmassa tekee, niin ei ainakaan kukaan turhaan reissuaisi ja saataisiin hotellitkin kannattavaksi siinä samalla.
- Anonyymi
Ei joudu vankilaan. Typerä hallitus uhkailee kuten uhkaili silloin ennen kesääkin mutta ketään ei rankaistu vaikka korona levisi. Suomen hallitus on surkein koskaan miten ne on hoitanut sitä korona juttua. Luottavat sokeasti ihmisiin mutta on nähty miten tartuntoja tulee koko ajan lisää. Raiskaajatkaan ei joudu 3 kk vankilaan.
- Anonyymi
Kyllä se olisi erinomainen esimerkki kun sinne ensimmäinen laitettaisiin. Kukaan ei välitä ennen kuin tapahtuu. Näkisivät, että joo, oli ne sittenkin tosissaan.
- Anonyymi
Pakkokaranteeni ulkomailta tuleville onnistuu vain keskitysleireissä.
3 kuukauden karanteeni olisi sopiva aika leirillä rangaistuksena suomalaisten hengen ja terveyden vaarantamisesta. - Anonyymi
Ongelma on se, että Suomessa karanteeni suoritetaan kotona. Uudessa-Seelannissa pannaan karanteeniin¨vartioituun lentokenttähotelliin omaan laskuun.
- Anonyymi
Entä tämä Kelan tartuntatautipäiväraha, joka vastaa palkkaa täysimääräisesti. Maksetaanko tätä siis kaikille näille huvimatkailun jälkeen karanteeniin joutuville. Saavatko he siis jatkoloman veronmaksajien piikkkiin?. Voisiko joku viisaampi selventää näitä asioita tällaiselle tyhmälle, joka ei osaa kusettaa tätä järjestelmää?
- Anonyymi
Näinhän siinä käy kun lain mukaan toimitaa että sen päivärahan joutuu valtio maksamaan tuolta ajalta. Eli siis kyllä.
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän siinä käy kun lain mukaan toimitaa että sen päivärahan joutuu valtio maksamaan tuolta ajalta. Eli siis kyllä.
Iso virhe tuo päiväraha. Veikkaan että on paljon ihmisiä jotka saattaisi tartuttaa tuon ihan tahallaan itseensä reissulla, moni kun tuntuu ajattelevan ettei ole tavallista flunssaa kummempi.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Iso virhe tuo päiväraha. Veikkaan että on paljon ihmisiä jotka saattaisi tartuttaa tuon ihan tahallaan itseensä reissulla, moni kun tuntuu ajattelevan ettei ole tavallista flunssaa kummempi.
Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, karanteeniin asetetaan kaikki riskimaista tulevat, ei edellytä todettua koronaa.( Saa korjata, jos olen väärässä, en jaksa tähän paskakoronauutisointiin niin tarkkaan perehtyä, kun ei koske minua.)
Ja jos näin on, saavatko tuota päivärahaa siis kaikki, jotka asetetetaan automaattisesti karanteeniin riskimaista palatessaan? Siis ihminen voi lähtiessään riskimaahan tehdä laskelman, että palattuaan saa varman kahden viikon ylimääräisen paikallisen loman? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, karanteeniin asetetaan kaikki riskimaista tulevat, ei edellytä todettua koronaa.( Saa korjata, jos olen väärässä, en jaksa tähän paskakoronauutisointiin niin tarkkaan perehtyä, kun ei koske minua.)
Ja jos näin on, saavatko tuota päivärahaa siis kaikki, jotka asetetetaan automaattisesti karanteeniin riskimaista palatessaan? Siis ihminen voi lähtiessään riskimaahan tehdä laskelman, että palattuaan saa varman kahden viikon ylimääräisen paikallisen loman?Siis palkallisen loman
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos näin on, saavatko tuota päivärahaa siis kaikki, jotka asetetetaan automaattisesti karanteeniin riskimaista palatessaan? Siis ihminen voi lähtiessään riskimaahan tehdä laskelman, että palattuaan saa varman kahden viikon ylimääräisen paikallisen loman?Tuo on hyvä huomio, kyllä siitähän puhuttiin
Edellisen valmiuslain aikana koronatukia pakko karateenin takia mutta entäpä jos eivät ole enää voimassa kun valmiuslaki loppu, että yhteiskunta avattiin.
Olisiko ihmiset nyt sen verta ikäviä, että tuovat taas Koronan että yhteiskunta menee kiinni ja jaetaan koronatukia? Kun niitä oudon suuriakin summia jaettiin?
Onko taustalla mikä, sitä minä pohdin kovin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos näin on, saavatko tuota päivärahaa siis kaikki, jotka asetetetaan automaattisesti karanteeniin riskimaista palatessaan? Siis ihminen voi lähtiessään riskimaahan tehdä laskelman, että palattuaan saa varman kahden viikon ylimääräisen paikallisen loman?No tämä ei koske henkilöitä jotka eivät ole äänestäneet edskunta vaaleissa. Eli viranomaisten käskyjä ei koske.
- Anonyymi
Kyllä tuokin pitäisi käyttää perustuslakivaliokunnan kautta.
"Päätös karanteenista voidaan tehdä henkilölle, jonka on todettu tai perustellusti epäilty altistuneen yleisvaaralliselle tai yleisvaaralliseksi perustellusti epäillylle tartuntataudille."
Tuossakin merkitsee se mikä tarkoittaa "perustellusti", jos pelkkä rajan ylittäminen jonnekin, ilman näyttöä siitä että ihminen on ollut missään samassa tilassa sairastuneen kanssa, lasketaan "perustelluksi" syyksi mennään liioittelun puolelle.- Anonyymi
Millä sellaista näyttöä voidaan hankkia? Tuskin kukaan tarkoituksella hakeutuu sellaisen seuraan, jonka tietää koronaa sairastavan.
Ei kaikkia koronapotilaita testata missään päin maailmaa. Ei sellaista pystyttäisi edes tekemään. On siis enemmän kuin mahdollista, että ihminen viettää aikaansa koronapotilaan seurassa, ilman että kumpikaan tietää toisen sitä sairastavan.
- Anonyymi
Mä toivon todella, ettei tää mene taas samanlaiseks ku keväällä/alkukesällä, et kaikki pistetään kiinni baareista kouluihin ja kirjastoista lounaspaikkoihin ja määrätään vielä joku 10 hengen kokoontumisrajoitus.
Matkustusrajoitukset niihin maihin nyt vielä menee, joissa tautitilanne on ongelmallinen. - Anonyymi
Olis pitänyt jo keväällä määrätä pakkotestaukset sekä pakkokaranteenit ja sanktiotkin sais mun puolesta olla paljon kovemmat. Aivan naurettava tuomio tuo 3 kk vankeutta kuolemanvaarallisen taudin tietoisesta levittämisestä.
KilttiMies89 - Anonyymi
Nyt se matkustelu kokonaan seis ja kaikki rajat muuten kiinni paitsi rahtiliikenteeltä. Baaritkin sais mun puolesta taas sulkea sekä kaikenlaisten tapahtumien järjestämisen kieltää ainakin toistaiseksi. Näin vakavan asian kanssa leikkimisen on yksinkertaisesti loputtava tai kohta kuollaan kaikki. Vai sitäkö tässä halutaan?
Itsellä nyt vieläpä 2 vakavasti sairasta lähisukulaista ja ainakin itse olen valmis eristäytymään vaikka vielä parin vuoden ajan jos tilanne sitä vaatii. Ihmiset on vaan niin saatanan itsekkäitä kun pitää saada matkustella ja pörrätä baareissa sun muissa tapahtumissa toisten hengen ja terveyden kustannuksella. Ei osata ajatella kuin omaa napaa ja vähät välitetään muiden hengestä ja terveydestä.
KilttiMies89
KilttiMies89 - Anonyymi
Itse olet neuvostolitto.
Kun väestö ei ymmärrä itse niin kohta tulee vielä kireämmätä rajoitukset!
yrittäkää ymmärtää että kyseessä on globaali pandemia, ja tää on vakavampi sekä arvaamattomapi virus kuin esimerkisi sika- tai lintuinfluenssat, puhumattakaan normaaleista kausi-influensseista, korona on koko ihmiskunnalle täysin arvaamaton edelleen ja se saattaa jäädä elimitöön nukkumaan ja aktivoitua vakavampana uudelleen samassa henkilössä.
Ymmärtäkää, TOLLOT!- Anonyymi
Ihan hyvä jos riskimaista tulijoita testataan. Mutta muuten kyllä on turhaa hysteriaa .. ei tämä normi ihmisille ole muuta kuin nuha tämä korona mutta perussairaat vanhukset joilla elimistö on heikko kuin mikä niin varokoot tautia ja oikeastaan nämä perussairaat vanhukset voitaisiinkin laittaa pakkosäilytykseen ns. pre-emptiiviseen karanteeniin että ovat suojassa taudilta --- muille tämä tauti ei ole yhtään mitään. Se miksi joku nuori on kuollut tautiin että siinä on mukana tekijä "X" joka olisi aiheuttanut kuoleman jossain muussakin tilanteessa mutta kun on massojen matematiikka kyseeessä niin erilaiset tekijät kertautuvat luoden kriittisiä skenarioita mahdollisesti johtaen jopa henkilön KUOLEMAAN. Koronan kanssa tällä kuolemalla on tekemistä yhtä vähän kuin lehmänpaskalla ufon kanssa. Kun on massojen suuret luvut kyseessä niin ihmisiä kuolee näennäisesti salaperäisestä syystä. Nyt tämän hysterian aikana nuo "salaperäiset kuolemat" sitten lasketaan koronan syyksi. Koko ajan maailmassa kuolee täysterveitä armeijassa, sairaaloissa, kouluissa yms yms... ennen niitä ei taulukoitu mutta nyt koronapaniikin aikana nämä "TEKIJÄ X:n" aihettamat kuolemat luetaankin sensaationnälkäisten toimesta koronan syyksi. Tyhmäähän se on mutta näin se vaan menee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä jos riskimaista tulijoita testataan. Mutta muuten kyllä on turhaa hysteriaa .. ei tämä normi ihmisille ole muuta kuin nuha tämä korona mutta perussairaat vanhukset joilla elimistö on heikko kuin mikä niin varokoot tautia ja oikeastaan nämä perussairaat vanhukset voitaisiinkin laittaa pakkosäilytykseen ns. pre-emptiiviseen karanteeniin että ovat suojassa taudilta --- muille tämä tauti ei ole yhtään mitään. Se miksi joku nuori on kuollut tautiin että siinä on mukana tekijä "X" joka olisi aiheuttanut kuoleman jossain muussakin tilanteessa mutta kun on massojen matematiikka kyseeessä niin erilaiset tekijät kertautuvat luoden kriittisiä skenarioita mahdollisesti johtaen jopa henkilön KUOLEMAAN. Koronan kanssa tällä kuolemalla on tekemistä yhtä vähän kuin lehmänpaskalla ufon kanssa. Kun on massojen suuret luvut kyseessä niin ihmisiä kuolee näennäisesti salaperäisestä syystä. Nyt tämän hysterian aikana nuo "salaperäiset kuolemat" sitten lasketaan koronan syyksi. Koko ajan maailmassa kuolee täysterveitä armeijassa, sairaaloissa, kouluissa yms yms... ennen niitä ei taulukoitu mutta nyt koronapaniikin aikana nämä "TEKIJÄ X:n" aihettamat kuolemat luetaankin sensaationnälkäisten toimesta koronan syyksi. Tyhmäähän se on mutta näin se vaan menee!
Eihän nuha kuulu lainkaan koronan oireisiin. Ne nuhaa sairastavat normi-ihmiset eivät siis sairasta koronaa.
- Anonyymi
Tähän on menty vain sen takia, että osa matkustaa, mutteivät kanna vastuutaan ja vietä vapaaehtoista 2 viikon karanteenia. En tiedä onko se välinpitåmättömyyttä vai ymmärtämättömyyttä?Pahimmalllaan koneesta mennään melkein suoraan baariin tungokseen.
Ne, jotka matkustavat muusta kuin pakottavasta syystä, ovat yhteiskunnalle iso riski. Huvittelulle voi tulla iso hintalappu, kun tartuntaketju vie kansalaisia sairaalaan ja teholle. Kun vapaaehtoinen vastuu ei toimi, ei päättäjät voi muuta kuin tehdä pakolla sen mitä on lain puitteissa tehtävissä.- Anonyymi
Näin siinä käy. Kun jotkut eivät ohjeistuksia noudata niin kovemmat keinot joudutaan ottamaan käyttöön. Ihan kuten normi rikoksen tehneitäkin joita rangaistaan, niin pitää myöskin taudinlevittäjät saada kuriin. Jos ei hyvällä niin sitten pakolla...
- Anonyymi
Kyllä nykyään pitää päästä lomalla ulkomaille. Emme ole enää mikään Kekkosslovakia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nykyään pitää päästä lomalla ulkomaille. Emme ole enää mikään Kekkosslovakia
Miksi? Mitä tarvitset sieltä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi? Mitä tarvitset sieltä?
Ei Suomessa voi rentoutua lomalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikset voi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aha? No sepä perin omituista 😮
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Kekkosen aikaan ketään kielletty ulkomailla lomailemasta.
- Anonyymi
Jos ei vapaaehtoisesti mene karanteeniin, niin pakkohan ne on laittaa vankilaan istumaan karanteeniin silloin. Ainoa keino jos ei muuten tottele.
- Anonyymi
Toivon, että Suomi pannaan kiinni.
- Anonyymi
Samoin. Itse en kärsinyt ollenkaan kevään "lockdownista". Paljon leppoisampaa oli tehdä töitä kotona, kun töissä, jossa työkaverit häiritsevät koko ajan työntekoa. Sai tehtyä 5 tunnissa työt joihin normaalisti menee liki 8 tuntia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin. Itse en kärsinyt ollenkaan kevään "lockdownista". Paljon leppoisampaa oli tehdä töitä kotona, kun töissä, jossa työkaverit häiritsevät koko ajan työntekoa. Sai tehtyä 5 tunnissa työt joihin normaalisti menee liki 8 tuntia
Tämä. Ja lisäksi se, että väki piti turpansa noin yleisesti ottaenkin kauempana, että oli joku henkilökohtainen tila ja raja eikä oltu tunkemassa nokkaa toisten asioihin: tykkäsin myös.
- Anonyymi
Juuri näin.
- Anonyymi
Karanteeni on jo vankeutta ja Suomesta tulee Afrikan siirtomaa ennen Neuvostoliitoa, ellei jo sitä ole.
- Anonyymi
Paitsi ettei mikään kuitenkaan ole pakko...Lepsuilu jatkuu.
- Anonyymi
Pitäis pistää aseistetut sotilaat karanteenilaisia valvomaan. Jos tulee pois karanteenista niin nappi ottaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäis pistää aseistetut sotilaat karanteenilaisia valvomaan. Jos tulee pois karanteenista niin nappi ottaan.
Saunoja rajoille, että voidaan napittaa saunan takana.
- Anonyymi
Joskus oli lähellä muuttua, mutta kiitos veteraanien kun niin ei käynyt. Nyt ei ole enää mahdollista Neuvostoliitoksi muuttua.
- Anonyymi
Kommunismia tämä
- Anonyymi
Kuri maassa olla pitää kuri
Muutoin menee yht.kunta nurin.
Ellet muljoonaa pysty kavaltamaan. Turhaan rikoksesta haaveiletkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu591571- 261194
- 851058
- 42877
- 65826
- 92794
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.15769Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19725Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131725- 115686
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �146621Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31615- 4612
- 43601
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45570- 19566
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t74557- 45542
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä25541Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke17487