Halpaa sähköautoilua

Anonyymi

35

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se, mitä pikalaturien ym. julkisten latureiden sähkö maksaa on täysin merkityksetöntä.
      Kas kun 99,9% sähköauton omistajilla on kotilatausmahdollisuus jossa auto ladataan kodin sähkösopimuksen mukaan. Julkisia latureita käytetään ainoastaan yli 300km.n taipaleilla, keskimääräisellä autonkäyttäjällä noin 5 kertaa vuodessa.

    • Testi Audilla; 1000 km ja latauskustannukset 135,56 €, tuolla rahalla saa yli 90 l bensaa.
      Ja mikä on sitten kustannus, kun valtio alkaa "polttoaineverottaa" myös sähköautoja.

      • Anonyymi

        Halpaahan tuo on. Kunhan noita tulee riittävästi niin sit tulee kunnon verot käyttökulujen lisäksi.Norjassakin on nyt jo paljon sähköautoja. En tiedä paljonko vero lie mutta jostain luin että vissiin tulee ihan "tuntuvat" verot. Autoilu ei tule olemaan halpaa ja työmatkakäytössä varsinkin jos on pakko liikkua pidempiä matkoja tulee auton kulut viemään palkasta merkittävän suuren osan tulevaisuudess ajoi sit millä tahansa.
        Käytännössä siis sellainen työläinen jolla ei ole huippupalkka on sitten kusessa kun palkasta ei jää käteen verojen ja autokulujen päälle mitään.


      • Anonyymi

        Kotilatauksella 100 km maksaa noin kaksi euroa. Kotilataus kattaa normikuskin tarpeet lähes täysin. Pikalatauksien hinta on aivan yhdentekevä. Aivan sama kun miettisi mitä maksaa perheen ateriointi Michelin-tähden ravintolassa.

        Ja mitä tulee teidän polttiskuskien märkiin päiväuniin sähköautoille määrättävistä lisämaksuista niin voin kertoa että kotisähköön ei voida lisätä mitään autoveroa. Kaikki lisämaksut tulevat ensiksi polttiksille niinkuin kuun vaihteessa huomasitte ja sähköautoja aletaan rokottamaan vasta sitten kun polttikset on tapettu veroilla.
        Polttiskuskit maksavat sähköautojen tukemisen seuraavat 20-30 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotilatauksella 100 km maksaa noin kaksi euroa. Kotilataus kattaa normikuskin tarpeet lähes täysin. Pikalatauksien hinta on aivan yhdentekevä. Aivan sama kun miettisi mitä maksaa perheen ateriointi Michelin-tähden ravintolassa.

        Ja mitä tulee teidän polttiskuskien märkiin päiväuniin sähköautoille määrättävistä lisämaksuista niin voin kertoa että kotisähköön ei voida lisätä mitään autoveroa. Kaikki lisämaksut tulevat ensiksi polttiksille niinkuin kuun vaihteessa huomasitte ja sähköautoja aletaan rokottamaan vasta sitten kun polttikset on tapettu veroilla.
        Polttiskuskit maksavat sähköautojen tukemisen seuraavat 20-30 vuotta.

        "Polttiskuskit maksavat sähköautojen tukemisen seuraavat 20-30 vuotta."

        Ei noita polttiksia niin kauan edes tule olemaan. Kun sähköautojen osuus kasvaa riittävän suureksi, niin polttisten arvo romahtaa, niistä tulee romumetallia. Lisäksi bensiinin kuljettelu tankkausasemille ja myyminen käy kannattamattomaksi. Ei ole polttiksilla mitään jakoja näissä skaboissa, sähköä saa jo nykyään kaikkialta, ja polttonesteitä ei kohta enää mistään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Polttiskuskit maksavat sähköautojen tukemisen seuraavat 20-30 vuotta."

        Ei noita polttiksia niin kauan edes tule olemaan. Kun sähköautojen osuus kasvaa riittävän suureksi, niin polttisten arvo romahtaa, niistä tulee romumetallia. Lisäksi bensiinin kuljettelu tankkausasemille ja myyminen käy kannattamattomaksi. Ei ole polttiksilla mitään jakoja näissä skaboissa, sähköä saa jo nykyään kaikkialta, ja polttonesteitä ei kohta enää mistään.

        Jos tästä vuodesta eteenpäin kaikki uudet autot olisi sähköautoja ja kaikki käytettynä maahan tuodut kanssa olisi sähköautoja, niin kestäisi n. 32 vuotta ennenkuin kaikki autot olisi sähköisiä.
        Sittenkin olisi vielä traktorit, työkoneet, veneet, yms polttiksia ainakin osa.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Jos tästä vuodesta eteenpäin kaikki uudet autot olisi sähköautoja ja kaikki käytettynä maahan tuodut kanssa olisi sähköautoja, niin kestäisi n. 32 vuotta ennenkuin kaikki autot olisi sähköisiä.
        Sittenkin olisi vielä traktorit, työkoneet, veneet, yms polttiksia ainakin osa.

        Hienoa kaha. Olet matemaattinen nero.
        Sääli vän että sun lamppu syttyy kovin myöhään. Tämä muutoksen hitaus on kerrottu täällä jo moneen kymmeneen kertaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa kaha. Olet matemaattinen nero.
        Sääli vän että sun lamppu syttyy kovin myöhään. Tämä muutoksen hitaus on kerrottu täällä jo moneen kymmeneen kertaan.

        Kerroinkin sellaiselle, joka oletti Suomen autokannan muutuvan muutamassa vuodessa.
        Esimerkiksi matkailuautoille ei ole edes prototyyppiä vielä. Kuorma-autoissakaan (rekka-autot) ei ole kovin paljoa valintaa, jne.
        Liikennekätössä olevista autoista n. 0,2% on sähköisiä. Jos otetaan mukaan ladattavat hybriditkin, niin osuus autoista n. 1%


    • Anonyymi

      "Käytännössä siis sellainen työläinen jolla ei ole huippupalkka on sitten kusessa kun palkasta ei jää käteen verojen ja autokulujen päälle mitään."

      Näinhän on aina ollut. Köyhä duunari on ollut kusessa aina eikö sähköautot muuta tätä tilanetta mitenkään. Köyhä eläkeläinen tai työtön on ollut aina vielä isommassa kusessa.
      Miten sinä saat vedettyä tämän jotenkin sähköautojen viaksi kun niitä ei oikeasti ole vielä edes liikenteessä kuin muutama Espoossa. voisit vähän miettiä realismin kannalta ja jättää hysterian vähemmälle.

    • Anonyymi

      "En tiedä paljonko vero lie mutta jostain luin että vissiin tulee ihan "tuntuvat" verot."

      Voiko typerämpää kommenttia olla.

      "En tiedä paljonko vero lie mutta jostain luin että vissiin tulee ihan "tuntuvat" verot."

      Tuo on suomeksi sanottuna että kaverilla ei ole mitään hajua mistään mutta silti pitää jotain sönköttää.

      • Anonyymi

        Tarvitaan heti uutta ydinvoimaa ja vesivoimaa autolatureihin.
        Ja sähkö on niin hälvetin kallista ainakin meilläpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitaan heti uutta ydinvoimaa ja vesivoimaa autolatureihin.
        Ja sähkö on niin hälvetin kallista ainakin meilläpäin.

        "Tarvitaan heti uutta ydinvoimaa ja vesivoimaa autolatureihin.
        Ja sähkö on niin hälvetin kallista ainakin meilläpäin."

        Pari riviä mutta niin paljon pskaa on on saatu mahtumaan pieneen tilaan.
        Sähköautojen tarvitsema sähkö on on yksi hyttysen kusi Suome sähköntarpeesta.
        Tässä asiantuntijan lausunto jonka mukaan 250.000 sähköautoa ei lisää sähköntarvetta kuin yhden prosentin. https://www.is.fi/autot/art-2000005601500.html

        Ja mitä sähkön hintaan tulee niin onhan se kallista. Kuitenkin bensalla liikkumiseen nähden sähköautolla ajaminen on lähes ilmaista. Bensan hinnassa on veroa noin 75% ja sata kilsaa maksaa noin 7-10 euroa. Sähköllä sama matka maksaa 2-3 euroa.
        Ei mikään ilmaista ole mutta bensalla ajaminen on ina monta kerta sähköllä ajamista kalliimpaa. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tarvitaan heti uutta ydinvoimaa ja vesivoimaa autolatureihin.
        Ja sähkö on niin hälvetin kallista ainakin meilläpäin."

        Pari riviä mutta niin paljon pskaa on on saatu mahtumaan pieneen tilaan.
        Sähköautojen tarvitsema sähkö on on yksi hyttysen kusi Suome sähköntarpeesta.
        Tässä asiantuntijan lausunto jonka mukaan 250.000 sähköautoa ei lisää sähköntarvetta kuin yhden prosentin. https://www.is.fi/autot/art-2000005601500.html

        Ja mitä sähkön hintaan tulee niin onhan se kallista. Kuitenkin bensalla liikkumiseen nähden sähköautolla ajaminen on lähes ilmaista. Bensan hinnassa on veroa noin 75% ja sata kilsaa maksaa noin 7-10 euroa. Sähköllä sama matka maksaa 2-3 euroa.
        Ei mikään ilmaista ole mutta bensalla ajaminen on ina monta kerta sähköllä ajamista kalliimpaa. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.

        Monessa sähköautossa takuu vain 2v/100tkm. Kuka ostaa ja mihin hintaan takuun päätyttyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monessa sähköautossa takuu vain 2v/100tkm. Kuka ostaa ja mihin hintaan takuun päätyttyä.

        Pienempi riski kuin polttiksen moottori. En ymmärrä jatkuvaa akuista jauhamista, kun data näyttää etteivät ne ole ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monessa sähköautossa takuu vain 2v/100tkm. Kuka ostaa ja mihin hintaan takuun päätyttyä.

        Ei nyt tule mieleen yhtään sähköautoa missä olisi vain kahden vuoden takuu, mutta kun sinä kerran tiedät niin kerro minullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt tule mieleen yhtään sähköautoa missä olisi vain kahden vuoden takuu, mutta kun sinä kerran tiedät niin kerro minullekin.

        Voi olla mutta kyllä esim Mersun EQC takuu on auton hintaan nähden aika heppoinen. Akku painaa jo 625 kg, ei taatusti ole ihan halpa. Takuu 2 vuotta (akku 8 vuotta / 160 000 km). Kuka ostaa sen 8 vuotta vanhan Mersun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla mutta kyllä esim Mersun EQC takuu on auton hintaan nähden aika heppoinen. Akku painaa jo 625 kg, ei taatusti ole ihan halpa. Takuu 2 vuotta (akku 8 vuotta / 160 000 km). Kuka ostaa sen 8 vuotta vanhan Mersun?

        Kannattaa pitää mielessä pari perusasiaa.
        Nissanin tutkimuksen mukaan akun keskimääräinen käyttöikä on 22 vuotta
        Akku muodustuu suuresta määrästä kennoja ja kennoja pystyy tarvittaessa vaihtamaan yksitellen. On erittäin epätodennäköistä että useat kennot joutuisi vaihtamaan. Tietysti jos auto joutuu kolariin tai vastaavaa niinkuin se julkisuudessa ollut hollannin volvo.
        Sitähän oli kolhittu ja sitten myyty eteenpäin huijaamalle hölmölle joka ei tarkastanut auton taustoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla mutta kyllä esim Mersun EQC takuu on auton hintaan nähden aika heppoinen. Akku painaa jo 625 kg, ei taatusti ole ihan halpa. Takuu 2 vuotta (akku 8 vuotta / 160 000 km). Kuka ostaa sen 8 vuotta vanhan Mersun?

        Tai sen vuoden vanhan taksi-Mersun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa pitää mielessä pari perusasiaa.
        Nissanin tutkimuksen mukaan akun keskimääräinen käyttöikä on 22 vuotta
        Akku muodustuu suuresta määrästä kennoja ja kennoja pystyy tarvittaessa vaihtamaan yksitellen. On erittäin epätodennäköistä että useat kennot joutuisi vaihtamaan. Tietysti jos auto joutuu kolariin tai vastaavaa niinkuin se julkisuudessa ollut hollannin volvo.
        Sitähän oli kolhittu ja sitten myyty eteenpäin huijaamalle hölmölle joka ei tarkastanut auton taustoja.

        Ei se yksittäisten kennojen vaihtaminen ole ilmaista. Siinä on melkoinen työ ja sen mukainen veloitus akkukennon hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se yksittäisten kennojen vaihtaminen ole ilmaista. Siinä on melkoinen työ ja sen mukainen veloitus akkukennon hinta.

        Kyllä suomalainen ihmemies irrottaa hetkessä auton pohjarakenteista satoja kiloja painavan akun, paikallistaa Bilteman mittarilla vialliset kennot ja purkaa akun tuhanteen osaan. Eikun tilaamaan netistä käytetyjä kennoja ja sitten parin viikon odottelun jälkeen kaikki taas kasaan, jos hyvin käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä suomalainen ihmemies irrottaa hetkessä auton pohjarakenteista satoja kiloja painavan akun, paikallistaa Bilteman mittarilla vialliset kennot ja purkaa akun tuhanteen osaan. Eikun tilaamaan netistä käytetyjä kennoja ja sitten parin viikon odottelun jälkeen kaikki taas kasaan, jos hyvin käy.

        Kuskustelu akkujen vaihdon hinnasta on täysin sivuraiteilla matkustamista. Tojon hybrideissä on ollut ajo-akkuja jo 25 vuotta. Kuinka paljon niistä on rikkoutunut ja vaihdettu?
        Tämä koko keskustelu akkujen rikkoutumisesta on masinoitu sellaisten henkilöiden toimesta jotka eivät ole koskaan edes nähneet rikkoutunutta akkua. Puhumattakaan siitä että heillä olisi mitään tilastoja siitä kuinka paljon akkuja rikkoutuu.
        Tyypillistä hysteriaa jossa ei ole mitään tietopohjaa. Uppoaa vain siihen kaikkein tyhmimpään kansanosaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuskustelu akkujen vaihdon hinnasta on täysin sivuraiteilla matkustamista. Tojon hybrideissä on ollut ajo-akkuja jo 25 vuotta. Kuinka paljon niistä on rikkoutunut ja vaihdettu?
        Tämä koko keskustelu akkujen rikkoutumisesta on masinoitu sellaisten henkilöiden toimesta jotka eivät ole koskaan edes nähneet rikkoutunutta akkua. Puhumattakaan siitä että heillä olisi mitään tilastoja siitä kuinka paljon akkuja rikkoutuu.
        Tyypillistä hysteriaa jossa ei ole mitään tietopohjaa. Uppoaa vain siihen kaikkein tyhmimpään kansanosaan.

        Toyota myöntää hybridiakuille 10 vuoden takuun. Eiköhän se akun kesto ole vielä arvoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sen vuoden vanhan taksi-Mersun?

        Hyvinkin monelle kelpaa vuoden vanha taksimersu, miksi ei kelpaisi?

        Kalleimmat kilometrit ajettu, hankintahinta edullinen verrattuna uuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuskustelu akkujen vaihdon hinnasta on täysin sivuraiteilla matkustamista. Tojon hybrideissä on ollut ajo-akkuja jo 25 vuotta. Kuinka paljon niistä on rikkoutunut ja vaihdettu?
        Tämä koko keskustelu akkujen rikkoutumisesta on masinoitu sellaisten henkilöiden toimesta jotka eivät ole koskaan edes nähneet rikkoutunutta akkua. Puhumattakaan siitä että heillä olisi mitään tilastoja siitä kuinka paljon akkuja rikkoutuu.
        Tyypillistä hysteriaa jossa ei ole mitään tietopohjaa. Uppoaa vain siihen kaikkein tyhmimpään kansanosaan.

        Toyotan ajoakkuja ei voi mitenkään verrata pistokehybridin akkuihin.

        Toyotan akkujen vaihto ei kustanna kun 1600-1800 euroa. Ei ole mikään hintakysymys sinänsä.

        Ihan turhaa rahantuhlausta käydä Toyotalla ”hybriditarkastushuolloissa” varsinkin takuuajan jälkeen. Eikö ihmiset ymmärrä, että noinkin halpa akku mikä tojossa on tulee moneen kertaan maksettua jo ”tarkastuksien” hinnassa.

        Toyota on kyllä viekkaasti koukuttanut itselataavien kuskit omiin huoltoihinsa sillä verukkeella, että hybridiakku pitää ”tarkastaa”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan ajoakkuja ei voi mitenkään verrata pistokehybridin akkuihin.

        Toyotan akkujen vaihto ei kustanna kun 1600-1800 euroa. Ei ole mikään hintakysymys sinänsä.

        Ihan turhaa rahantuhlausta käydä Toyotalla ”hybriditarkastushuolloissa” varsinkin takuuajan jälkeen. Eikö ihmiset ymmärrä, että noinkin halpa akku mikä tojossa on tulee moneen kertaan maksettua jo ”tarkastuksien” hinnassa.

        Toyota on kyllä viekkaasti koukuttanut itselataavien kuskit omiin huoltoihinsa sillä verukkeella, että hybridiakku pitää ”tarkastaa”.

        Toyotan hybridiakkutakuu on ihan rahanvetokikka, että porukka käy kalliissa Toyota huolloissa myös perusauton takuuajan 3v, jälkeen.

        Maahantuoja osaa markkinointihypen, ylisuuret hinnat autoissa ja huoltokoukutuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridiakkutakuu on ihan rahanvetokikka, että porukka käy kalliissa Toyota huolloissa myös perusauton takuuajan 3v, jälkeen.

        Maahantuoja osaa markkinointihypen, ylisuuret hinnat autoissa ja huoltokoukutuksen.

        Tulihan se totuus taas oikean Tojomiehen suusta. Huolto kerran vuodessa on aivan liian kallis. Mietipä miten paljon se on auton vuotuisista kokonaiskuluista, jos ostat esimerkiksi uuden 35000 euron auton. Täällä on vielä monella suulla todistettu, että Toyotalla on halvimmat huollot.


    • Anonyymi

      Niin no tokihan valtion pitää huolehtia ettei verotulot pääse hiipumaan. Tässä vaiheessa nyt vielä niin sanotusti kannustetaan hankkimaan sähköautoja. Sähköautoihin siirtyvistä aiheutuvat veromenetykset korvataan kiristämällä polttomoottoriautojen verotusta, samalla mukamas ohjataan ihmisiä ympäristöystävällisyyteen.

      Sitten kun polttomoottoriautojen määrä alkaa hiipumaan niin ettei verotuloja saada tarpeeksi vaikka jokaista verotetaan jo perkeleesti "saastuttamisesta", pitää alkaa siirtää verotusta muualle. Siinä vaiheessa alkaa jo varmaan olemaan sähköautomassaa siinä määrin, että painopistettä voidaan alkaa hivuttamaan niiden suuntaan.

      Aletaan taas vaikkapa muistamaan, että olihan se tosiaan sähkön tuotantokin haitallista ympäristölle, joet on padottu ettei lohet pääse nousemaan, ydinvoimaloidenkin hirvittävän vaaralliset jätteet muistuu mieleen, kuin myös chernobylin tapahtumat, joista aletaan esittämään dokumentteja ylen kanavilla yleisen mielipideilmaston muokkaamiseksi. Ei perhana, tuumataan, nuo hemmetin sähköautot pitää saada verolle, ja raskaasti. Mokomatkin yksityisautoilijat, kehtaavatkin saastuttaa.

    • Anonyymi

      Sähköautoiluko muka halpaa. Ylivoimaisesti suurin kuluerä on pääomakulut. Sähköautoissa hinnan pudotus on todella suuri, eikä akkujen kestosta ole vielä mitään kokemusta. Joissain volvoissa on jo simahtamisia tapahtunut.

      • Anonyymi

        Polttisten hinnan pudotus se vasta kova onkin, ja vain pahenee kun muuttuvat obsoliiteiksi. Akkujen kestosta on muuten paljonkin kokemusta, kestävät hyvinkin auton eliniän ajan. Mikä elinikä sähkömoottorilla on paljon pidempi kuin alkeellisella rämisevällä polttomoottorilla.


      • Anonyymi

        Mistä olet keksinyt ettei akkujen kestosta olisi muka mitään kokemusta. Se että sulla ei ole ei tarkoita etteikö muilla olisi.
        Esim Nissan on asiaa tutkinut ja tullut siihen tulokseen että tyypillinen akun kestoikä on yli 20 vuotta ja silloin akun kapasiteetista on vielä 80% käytössä.

        Toyotan hybrideissä on ollut akkuja jo reilut 20 vuotta ja ei kai niitä ole suuria määriä jouduttu vaihtamaan.


      • Anonyymi

        "Sähköautoissa hinnan pudotus on todella suuri"

        Tämä koskee sikakalliita Tesloja. Tavishintaiset sähköautot tulevat pitämään arvonsa patemmin kuin polttikset. Rakenne on todella paljon yksinkertaisempi ja esim ID.3:n perusrakenne on alumiinia eli täysin ruostumaton.
        Lisäksi pitää muistaa että polttiksien haluttavuus vähenee sitä mukaa kun niiden käyttömaksut nousevat. Vaikuttaa alentavasti käytettyjen polttiksien hintaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautoissa hinnan pudotus on todella suuri"

        Tämä koskee sikakalliita Tesloja. Tavishintaiset sähköautot tulevat pitämään arvonsa patemmin kuin polttikset. Rakenne on todella paljon yksinkertaisempi ja esim ID.3:n perusrakenne on alumiinia eli täysin ruostumaton.
        Lisäksi pitää muistaa että polttiksien haluttavuus vähenee sitä mukaa kun niiden käyttömaksut nousevat. Vaikuttaa alentavasti käytettyjen polttiksien hintaan.

        Kona Electric uusi 49 800€, 34 000km ajettu 2019 malli 38 500€.
        Ei kovin hyvin pidä hintaansa. Nissan Leaf vieläkin huonommin.


    • Anonyymi

      ai norjassakin on paljon sähköautoja, no niitähän täytyy sitten olla myös afrikassa ja grönlandissa, suomessakin on sitten kameleita, täytyy olla koska lähi idässäkin on....
      sähköauto sopii pohjolan suolaan ja pakkaseen kun minkkiturkki keskiafrikkaan.

      uusi skoda hybridi käyttää sisätilan vebastona polttomoottorin bensaa ettei akusto kulu.....
      afrikan auringon alle , lataamaan aurinkennoilla ja ihanneolosuhteisiin, mehän voisimme avustaa ja antaa lahjoituksena nämä vanhat 1-4 vuotiaat vanhentuneella tekniikalla olevat akkumööpelit ettei autokanta muutu jälleen alkukantaisiksi.
      akkuauton kanssa voisi trafi tehdä niin että yli 8 vuotiaat akkuautot ovat joko ongelmajätettä jollei rekisteröi akkumuseoautoksi.

      ei kait kukaan aikuinen luule että joku myy akustopaketteja yli 5 vuotiaaseen akkumööpeliin, , pitääkö joku hyllyssä 300 kiloista vanhentunutta kasaa jossa on rahaa kiinni 25 000e , ja kuka osaisi tehdä tämän harvinaisen asennustyön ja antaa sille vielä päivän saati kuukauden takuun , vanhaan autoon.

    • Anonyymi

      aivan turhia keskusteluja, oli auto mikä hyvänsä vihreät hyväksyy kaupunkiliikenteeseen vain a. ratikat b, metrot, junat, jokaisen diiselrekan, diiselbussin, taksin , polkupyörän , potkulaidan , hyppykepin , ja miksi sitä enään keskustaan menisikään , ruokaa saa marketeista ja tietöitä voi katsoa netistä sekä parkkipaikat on muuttuneet pyöräparkeiksi , terasseiksi ja lumensäilömispisteiksi.

      30 vuotta sitten sähkömööpeli olisi ollut ihan velmu laite

      jos on pakko ajella keskustoissa niin kannattaa ostaa vanha halpa diesel paku , sitä voi pysäköidä jalkakäytävillä ja ajella missä huvittaa, kylkeen texti pikakebab.

    • Anonyymi

      polttoaineveron ja autoveron sijaan uusi , tienkäyttövero sekä tienkäytön haittamaksu kilogrammojen mukaan , eihän asvalttitie tiedä lennättääkö pölyä akku vai diesel auto ja tienkäyttökustannus tulee ajavat siinä polttis vai painava akkumobiili.

      jolloin voimme poistaa polttoaineesta veron osuuden joten bensa maksaa 0.7e ja diesel 0.5e

      kevyt polttis on sitten halvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      155
      9127
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2779
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2547
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2521
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1905
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1847
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1783
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      48
      1326
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1191
    Aihe