Uusimmassa TM 15/20 numerossa keskihintaisten sähköautojen vertailu, Rellu, Hyny, Kia. Mini ja Sitikka. 3v/60tkm matkalla yllöpitokulut olivat haarukassa 16-24,2 €/100km. Suomalaisten suosikkivertailussa TM 15/19, jossa mukana Octavia, Focus, Corolla, Proceed jaQashqai ylläpitokulut samalla 3v/60tkm matkalla olivat 7,2-9,3 €/100km. Saa siinä latailla, että saa edes ylläpitokulueron säästettyä.
Sähköautojen järkyttävän suuret ylläpitokulut
15
74
Vastaukset
- Anonyymi
Älä valehtele!
- Anonyymi
Tuohan on helppo todeta kun lähde on mainittu. Miten perustelet että on valehdeltu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan on helppo todeta kun lähde on mainittu. Miten perustelet että on valehdeltu?
Linkkiä ei ollut. Olisi edes kiva tietää mistä ns. ylläpitokulut koostuvat. Ylläpitokulut Teslalle ovat olleet pyöreä nolla sähköä, pakollisia maksuja, veroja ja renkaita lukuunottamatta.
Anonyymi kirjoitti:
Linkkiä ei ollut. Olisi edes kiva tietää mistä ns. ylläpitokulut koostuvat. Ylläpitokulut Teslalle ovat olleet pyöreä nolla sähköä, pakollisia maksuja, veroja ja renkaita lukuunottamatta.
Mitäs se linkki hyödyttäis, kun juttu kuitenkin maksumuurin takana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkkiä ei ollut. Olisi edes kiva tietää mistä ns. ylläpitokulut koostuvat. Ylläpitokulut Teslalle ovat olleet pyöreä nolla sähköä, pakollisia maksuja, veroja ja renkaita lukuunottamatta.
Tietenkin tulos on nolla, kun kulut jätetään pois. Tuo ajatusmalli on sähköintoilijoille niin tavallinen. Jätetään ikävät kuluerät pois ja saadaan haluttu tulos.
- Anonyymi
Varmaaan arvonlasku on noissa patteriautoissa iso eli pitää ajaa tolkuttomastti että se tulee kompensoitua tosin pitkiä matkoja ei noilla voi ajaa järkevästti vielä vuosiin
- Anonyymi
Järkevä ja hintatietoinen autoilija käyttää ainoastaan Duracell-pattereita, niitä käyttämällä ajo senkuin vain jatkuu...........ja aina vain jatkuu, vuodesta toiseen!
- Anonyymi
äänestä PS
- Anonyymi
Kaskot aivan hirveän hintaisia. Halvin Renault Zoe, täysillä bonuksilla ja pienellä omavastuulla 2350 €, kallein Kia e-Soul 3600 €. Mitähän ovat kalleissa sähkiksissä?
- Anonyymi
Mun Tesla model 3.n kasko liikennevakuutus 900 € / vuosi 150€ omavastuulla.
Nuo ovat ilmeisesti kalleimman eli if.n veloituksia joita kukaan ei osta.
Eräänlaista sähköautojen tahallista mollaamista taas TM.ltä. Eli ei uutta.
- Anonyymi
oho
- Anonyymi
Käytin vakuutuslaskuria ja sain Konalle vakuutusmaksuksi 919€ / vuosi.
Tuolla vakuutusmaksulla käyttökustannukseksi tulee 7,59€ / vuosi / 2 vuotta - Anonyymi
Pop vakuutus hinta Konalle 635€ / vuosi.
Käyttökulut 60.000km / 2 vuotta = 6,64€/100km. - Anonyymi
TM:n digilehdessä on listattu kustannukset. Vakuutus on Lähitapiolan Laajakasko 200 euron omavastuulla ja 70% bonuksella.
- Anonyymi
TM:ssä on iso virhe vakuutusmaksuissa. Jokainen voi todeta sen itse kun käyttää Autovakuutuslaskuria.
https://www.vertaa.fi/autovakuutus/
Vuosimaksut ovat oikeasti 600-700 jos on bonukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1861850
- 1121016
- 97912
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473