Olen viimeaikoina alkanut ostamaan valko/ keräkaalia ja popsin sitä ikäänkuin välipalana, raakana. Kaali on kuitenkin välillä melko kitkerän makuista ja saa suussa aikaan inhottavan kitkerän poltteen nielun alueella.
Voiko raa'alle kaalille tehdä mitään millä tuosta katkeruudesta pääsisi eroon? Voiko kaalin kanssa vaikka syödä jotain toista hedelmää tai vihannesta joka häivyttäisi tuon kaalin aiheuttamaan poltteen? Veden tai muun nesteen juominen tuntuu vain levittävän kitkeryyttä suun ja nielun aluella entistä pahemmaksi.
Kaalin kitkeryydesta eroon?
6
740
Vastaukset
- Anonyymi
Makea paprika sopii valkokaalin kanssa hyvin. itse käytän sitä salaatissa pieninä paloina sekoitettuna ohueksi siivutetun kaalin sekaan .
- Anonyymi
"Voiko raa'alle kaalille tehdä mitään millä tuosta katkeruudesta pääsisi eroon?"
Olen tämän takia ostanut vain luomukaalia, koska sitä voi aivan hyvin syödä sellaisenaan. Ei ole kitkerää sivumakua. - Anonyymi
Niin popsin minäkin kaalia kerän parissa päivässä , keräkäälia , punakaalia ja kiinankaalia mutta sitten iski yllättäin muutaman vuoden ahmimisen jälkeen kihti ja selvisi että kaali laukaisi sen . Älä ahmi samalla tavoin ettei käy samoin . Nyt välttelen kaalia ja kaikki on muuten OK paitsi en voi ahmia kaalia enää .
- Anonyymi
Minä syön päivittäin hapankaalia. Niissä on eroja. Olen joskus tehnyt itse. Hapatuslämpötila on tärkeä. Liian lämpimässä syntyi liikaa etikkaa. Olen löytänyt mieleisen merkin marketin hyllystä.
Ostin lokakuussa pakastimeen monta purkkia. Talvella kaupassa tarjolla oleva hapankaali on osoittautunut vähemmän meheväksi, kovahkoksi. Yleensä lopetan hapankaalin syömisen joulukuussa. Viimeksi ostamani on hyvää, parasta ennen päiväys marraskuu 24. - AnonyymiUUSI
Kaali säilyy hyvänä pidempää kun osaa leikata sen oikein.Kaalin kantaan tehdään veitsellä syviä viiltoja - ikäänkuin irrottaisit kaalin kantaa kaalin lehdistä.Kun viillot on tehty niin kaalista on helppo irrottaa lehtiä - yksi lehti kerrallaan.Tällä tavalla saat vaikka KAALIKÄÄRYLEISIIN isoja kaalinlehtiä helposti eikä tarvitse keittää isossa kattilassa koko kaalinkerää että lehdet pehmenisi.VAAN kaalikääryleisiin voi pehmentää kaalin lehdet yksi kerrallaan.Voit valmistaa vaikka vain yhden kaalikääryleen tällä menetelmällä - ja loppu kaali säilyy koskemattomana ja kitkeröitymättömänä.
- AnonyymiUUSI
Suippokaali on vähän miedompaa verrattuna valkokaaliin. Tyykkään tehdä siitä todella ohutta suikaletta minkä maustan öljyllä, omenaviinietikalla, suolalla ja mustapippurilla. Oikein maistuva salaatti vaikka pihvin kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä412233Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2231984- 1111538
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421265- 1151207
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1381114Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251088- 74999
- 63954
- 70950