Petri Paavola kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen

Anonyymi

Paavola käsittelee erästä uskontunnustusta uudella videollaan: "Jeesuksen Jumaluuden alentava oppi", ja kieltää uskovansa siihen. Paavola siis kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen videon kohdassa 18 minuuttia 45 sekuntia. Jäljempänä on selvitys asiasta.

168

1648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paavola siteeraa uskontunnustusta seuraavasti:

      "Isä on synnyttänyt Jeesuksen ennen aikaa, koskien Jeesuksen Jumaluutta, ja viimeisinä päivinä Jeesus syntyi Mariasta, netisyestä Jumalan synnyttäjästä koskien Jeesuksen ihmisyyttä."

      Paavola vastaa tähän: "Mää en usko, mitä tässä sanotaan".

      Paavola sanoo, ettei hän usko Marian synnyttäneen Jumalaa. Sen lisäksi Paavola ilmoittaa, ettei Jeesus ollut enää ihminen noustuaan ylös taivaaseen.

      Katsotaan oliko Jeesus Jumala? Tuomaksen mukaan Jeesus oli Jumala:

      Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
      29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

      Oliko Jeesus myös ihminen. Kyllä oli. Raamattu ilmoittaa, että Jumala tuli lihaksi ja syntyi ihmiseksi. Jumalan Poika oli ihminen ja Jumala itse.

      Joh 1:1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
      2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
      3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
      ---
      14 Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
      ---
      18 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Ainoa Poika, joka itse on Jumala ja joka aina on Isän vierellä, on opettanut meidät tuntemaan hänet.

      Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

      Ilmoittaako, että Jumala on synnyttänyt Poikansa. Kyllä ilmoittaa:

      Ps 2:6 "Minä itse olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni!"
      7 Nyt kerron, mitä Herra on säätänyt. Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
      8 Pyydä minulta, niin saat kansat perinnöksesi, ja maan ääriin ulottuu sinun valtasi.
      9 Sinä alistat kansat rautaisella valtikalla, murrat ne kuin saviastiat."

      Heb 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
      6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
      7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
      8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

      Istuuko Isän oikealla puolella Ihmisen Poika? Kyllä istuu. Isän oikealla puolella istuu ihmislapsi Jeesus Kristus.

      Dan 7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
      14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

      Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

      Heb 2:6 Vaan joku on jossakin paikassa todistanut, sanoen: "Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen?
      7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
      8 asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.

      • Anonyymi

        Paavola sanoo, ettei hän usko Marian synnyttäneen Jumalaa. Sen lisäksi Paavola ilmoittaa, ettei Jeesus ollut enää ihminen noustuaan ylös taivaaseen.

        Kommentti

        Ymmärsin tämän niin ,ettei Maria synnyttänyt Jumalaa, koska Jeesus on ollut aina Isän tykönä ja tuli Taivaasta pelastamaan ihmiset.Hän siis on ollut aina Jumalan Poika ja Jumala ja siten Maria ei synnyttänyt Jumalaa, mutta kyllä Jeesus Kristus on Jumala.Ei Paavola sitä kiellä.Jumalan Poika tuli Isän lähettämänä Taivaasta ja sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi ihmiseksi siis Jeesus Kristus lihaantullut.No eihän Jeesus olekaan sellainen ihminen kuin me, mehän olemme syntyneet isästä ja äidistä, mutta Jeesus on siinnyt Pyhästä Hengestä. Jumala oli Kristuksessa.Käsittääkseni Jeesus on ihminen lihansa puolesta kun syntyi ihmisruumiiseen ja tuli sellaiseksi kuin yksi meistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavola sanoo, ettei hän usko Marian synnyttäneen Jumalaa. Sen lisäksi Paavola ilmoittaa, ettei Jeesus ollut enää ihminen noustuaan ylös taivaaseen.

        Kommentti

        Ymmärsin tämän niin ,ettei Maria synnyttänyt Jumalaa, koska Jeesus on ollut aina Isän tykönä ja tuli Taivaasta pelastamaan ihmiset.Hän siis on ollut aina Jumalan Poika ja Jumala ja siten Maria ei synnyttänyt Jumalaa, mutta kyllä Jeesus Kristus on Jumala.Ei Paavola sitä kiellä.Jumalan Poika tuli Isän lähettämänä Taivaasta ja sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi ihmiseksi siis Jeesus Kristus lihaantullut.No eihän Jeesus olekaan sellainen ihminen kuin me, mehän olemme syntyneet isästä ja äidistä, mutta Jeesus on siinnyt Pyhästä Hengestä. Jumala oli Kristuksessa.Käsittääkseni Jeesus on ihminen lihansa puolesta kun syntyi ihmisruumiiseen ja tuli sellaiseksi kuin yksi meistä.

        Paavolan juoni perustuu siihen, että hän puhuu koko ajan ristiriitaisesti monimutkaisella tavalla ja sillä tavalla syöttää väärää oppia siinä toivossa, että joku omaksuisi asiat väärin, samalla, kun hän yrittää saippuoida itsensä vastaväitteitä vastaan.

        Tämä sama tuli esille, kun Paavola kirjoitti: "Jeesus on Jumala, mutta ei ole Isä". Sitten hän yritti kaiken maailman tekosyillä paeta Raamatun ilmoitusta, että syntynyt poikalapsi on Isä Jumala.

        Raamatun mukaan Isä ja Poika ovat yhtä ja sama Jumala. Poika tarkoittaa ihmiseksi syntynyttä Jumalaa. Sen takia syntynyt poikalapsi on Isä Jumala ja Pojan ruumis on Jumalan ihmisruumis, jota kutsutaan Ihmisen Pojaksi.

        "Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas." (Jes 9:6)

        Paavola yrittää väittää, ettei Poika olisi Isä, vaan Pojalle on annettu vain Isän nimi. Jeesus itse sanoi, ettei kukaan muu saa käyttää Isän nimeä kuin itse Isä Jumala. Jeesus sanoi myös, että Isä on antanut Pojalleen nimensä, joten Isä ja Poika ovat sama Jumala. Sakarja ilmoittaa jakeessa 12:10, että juutalaiset ristiinnaulitsivat Jehovan.

        "Älkää te antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä teillä on vain yksi opettaja ja te olette kaikki veljiä. Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa. Älkää antako kutsua itseänne oppimestariksi, sillä teillä on vain yksi mestari, Kristus." (Matt 23:8-10)

        Lopputulos Paavolan selityksistä oli, että hän opetti enemmän Jehovan todistajien uskontoa kuin klassista kristinuskoa. Paavola torjuu jyrkästi Jehovan todistajat muuten, mutta aina välillä opettaa heidän oppejaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolan juoni perustuu siihen, että hän puhuu koko ajan ristiriitaisesti monimutkaisella tavalla ja sillä tavalla syöttää väärää oppia siinä toivossa, että joku omaksuisi asiat väärin, samalla, kun hän yrittää saippuoida itsensä vastaväitteitä vastaan.

        Tämä sama tuli esille, kun Paavola kirjoitti: "Jeesus on Jumala, mutta ei ole Isä". Sitten hän yritti kaiken maailman tekosyillä paeta Raamatun ilmoitusta, että syntynyt poikalapsi on Isä Jumala.

        Raamatun mukaan Isä ja Poika ovat yhtä ja sama Jumala. Poika tarkoittaa ihmiseksi syntynyttä Jumalaa. Sen takia syntynyt poikalapsi on Isä Jumala ja Pojan ruumis on Jumalan ihmisruumis, jota kutsutaan Ihmisen Pojaksi.

        "Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas." (Jes 9:6)

        Paavola yrittää väittää, ettei Poika olisi Isä, vaan Pojalle on annettu vain Isän nimi. Jeesus itse sanoi, ettei kukaan muu saa käyttää Isän nimeä kuin itse Isä Jumala. Jeesus sanoi myös, että Isä on antanut Pojalleen nimensä, joten Isä ja Poika ovat sama Jumala. Sakarja ilmoittaa jakeessa 12:10, että juutalaiset ristiinnaulitsivat Jehovan.

        "Älkää te antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä teillä on vain yksi opettaja ja te olette kaikki veljiä. Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa. Älkää antako kutsua itseänne oppimestariksi, sillä teillä on vain yksi mestari, Kristus." (Matt 23:8-10)

        Lopputulos Paavolan selityksistä oli, että hän opetti enemmän Jehovan todistajien uskontoa kuin klassista kristinuskoa. Paavola torjuu jyrkästi Jehovan todistajat muuten, mutta aina välillä opettaa heidän oppejaan.

        Jeesuksen Isä ja hänen Poikansa eivät ole SAMA JUMALA, Jeesus oli aktiivinen agentti , jonka hänen Isänsä lähetti luomaan maa nimistä planeettaa. `` Jumalan Henki liikkui vetten päällä``


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen Isä ja hänen Poikansa eivät ole SAMA JUMALA, Jeesus oli aktiivinen agentti , jonka hänen Isänsä lähetti luomaan maa nimistä planeettaa. `` Jumalan Henki liikkui vetten päällä``

        Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Immanuel-nimi merkitsee ihmisten kanssa olevaa Jumalaa.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Jes 7:14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*. [Nimi Immanuel merkitsee 'meidän kanssamme on Jumala'.]

        Raamatussa myös sanontaan, että Isä ja Poika ovat yksi.

        Joh 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Raamatussa myös ilmoitetaan, että Jeesus Kristus on Jehova. Kun Paavali puhuu Herrasta Jeesuksesta, hän sanoo Jehova Jeesus.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Siionin vuori ja Jerusalem on turvapaikka, niin Herra on luvannut. Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavolan juoni perustuu siihen, että hän puhuu koko ajan ristiriitaisesti monimutkaisella tavalla ja sillä tavalla syöttää väärää oppia siinä toivossa, että joku omaksuisi asiat väärin, samalla, kun hän yrittää saippuoida itsensä vastaväitteitä vastaan.

        Tämä sama tuli esille, kun Paavola kirjoitti: "Jeesus on Jumala, mutta ei ole Isä". Sitten hän yritti kaiken maailman tekosyillä paeta Raamatun ilmoitusta, että syntynyt poikalapsi on Isä Jumala.

        Raamatun mukaan Isä ja Poika ovat yhtä ja sama Jumala. Poika tarkoittaa ihmiseksi syntynyttä Jumalaa. Sen takia syntynyt poikalapsi on Isä Jumala ja Pojan ruumis on Jumalan ihmisruumis, jota kutsutaan Ihmisen Pojaksi.

        "Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas." (Jes 9:6)

        Paavola yrittää väittää, ettei Poika olisi Isä, vaan Pojalle on annettu vain Isän nimi. Jeesus itse sanoi, ettei kukaan muu saa käyttää Isän nimeä kuin itse Isä Jumala. Jeesus sanoi myös, että Isä on antanut Pojalleen nimensä, joten Isä ja Poika ovat sama Jumala. Sakarja ilmoittaa jakeessa 12:10, että juutalaiset ristiinnaulitsivat Jehovan.

        "Älkää te antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä teillä on vain yksi opettaja ja te olette kaikki veljiä. Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa. Älkää antako kutsua itseänne oppimestariksi, sillä teillä on vain yksi mestari, Kristus." (Matt 23:8-10)

        Lopputulos Paavolan selityksistä oli, että hän opetti enemmän Jehovan todistajien uskontoa kuin klassista kristinuskoa. Paavola torjuu jyrkästi Jehovan todistajat muuten, mutta aina välillä opettaa heidän oppejaan.

        Kristillisen uskonopetuksen mukaan Isä ja Poika eivät ole sama, vaan Jumalan eri persoonia. Jumala on yksi olemuksessaan, mutta kolme persoonaa. Persoonien välille on tehtävä ero. Isä ei tullut ihmiseksi, mutta Poika tuli.

        -DeadManWalks


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavolan juoni perustuu siihen, että hän puhuu koko ajan ristiriitaisesti monimutkaisella tavalla ja sillä tavalla syöttää väärää oppia siinä toivossa, että joku omaksuisi asiat väärin, samalla, kun hän yrittää saippuoida itsensä vastaväitteitä vastaan.

        Tämä sama tuli esille, kun Paavola kirjoitti: "Jeesus on Jumala, mutta ei ole Isä". Sitten hän yritti kaiken maailman tekosyillä paeta Raamatun ilmoitusta, että syntynyt poikalapsi on Isä Jumala.

        Raamatun mukaan Isä ja Poika ovat yhtä ja sama Jumala. Poika tarkoittaa ihmiseksi syntynyttä Jumalaa. Sen takia syntynyt poikalapsi on Isä Jumala ja Pojan ruumis on Jumalan ihmisruumis, jota kutsutaan Ihmisen Pojaksi.

        "Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas." (Jes 9:6)

        Paavola yrittää väittää, ettei Poika olisi Isä, vaan Pojalle on annettu vain Isän nimi. Jeesus itse sanoi, ettei kukaan muu saa käyttää Isän nimeä kuin itse Isä Jumala. Jeesus sanoi myös, että Isä on antanut Pojalleen nimensä, joten Isä ja Poika ovat sama Jumala. Sakarja ilmoittaa jakeessa 12:10, että juutalaiset ristiinnaulitsivat Jehovan.

        "Älkää te antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä teillä on vain yksi opettaja ja te olette kaikki veljiä. Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa. Älkää antako kutsua itseänne oppimestariksi, sillä teillä on vain yksi mestari, Kristus." (Matt 23:8-10)

        Lopputulos Paavolan selityksistä oli, että hän opetti enemmän Jehovan todistajien uskontoa kuin klassista kristinuskoa. Paavola torjuu jyrkästi Jehovan todistajat muuten, mutta aina välillä opettaa heidän oppejaan.

        Ketä Jeesus sitten rukoili ,ellei Isää.
        Jos Jeesus on Isä niin aika outoa että Hän rukoilee itseään taivaassa ,vaikka oli getsemanessa ja monessa muussa paikassa..

        Jeesus rukoili Isää joka on taivaassa ja Poika eli Jeesus on Isää eli samaa Henkeä
        Isä ja Poika ovat yhtä eli samaa Henkeä.
        Jeesus sanoi kuitenkin ,että Isä on suurempi.
        Myös niin ,että Jeesus on personoitunut sillä Hän on Jumalan oikealla puolella.
        Itse olen saanut nähdä sen hetken kun valo erkani valosta eli Jeesus personoitui ,mutta on aivan samaa olemusta kuin Isä
        Kyseessä on Henki ei ihminen.
        Jumalan Henki tuli lihaksi ja näin sovitus tuli täydelliseksi ja kuoleman valtakin kukistui kun Jeesus kantoi ristille kaikki kiroukset.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ketä Jeesus sitten rukoili ,ellei Isää.
        Jos Jeesus on Isä niin aika outoa että Hän rukoilee itseään taivaassa ,vaikka oli getsemanessa ja monessa muussa paikassa..

        Jeesus rukoili Isää joka on taivaassa ja Poika eli Jeesus on Isää eli samaa Henkeä
        Isä ja Poika ovat yhtä eli samaa Henkeä.
        Jeesus sanoi kuitenkin ,että Isä on suurempi.
        Myös niin ,että Jeesus on personoitunut sillä Hän on Jumalan oikealla puolella.
        Itse olen saanut nähdä sen hetken kun valo erkani valosta eli Jeesus personoitui ,mutta on aivan samaa olemusta kuin Isä
        Kyseessä on Henki ei ihminen.
        Jumalan Henki tuli lihaksi ja näin sovitus tuli täydelliseksi ja kuoleman valtakin kukistui kun Jeesus kantoi ristille kaikki kiroukset.

        Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Ei ole olemassa kuin yksi Jumala, jolla on kuitenkin myös ihmisruumis ja se on Jumalan Poika. Tässä ei tarvitse alkaa sen enenpää itse järkelemään, koska Raamattu ilmoittaa, että ihmiseksi syntynyt poikalapsi on Isä.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Jumalan Poika sanotaan olevan Raamatussa Isän oikeaksi kädeksi. Oikeassa kädessä on voima ja se pitää myös kiinni valtikasta. Sen takia Poika istuu Isän oikealla puolella, koska Isä johtaa maailmaa Poikansa kautta, joka on Isän oikea käsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Ei ole olemassa kuin yksi Jumala, jolla on kuitenkin myös ihmisruumis ja se on Jumalan Poika. Tässä ei tarvitse alkaa sen enenpää itse järkelemään, koska Raamattu ilmoittaa, että ihmiseksi syntynyt poikalapsi on Isä.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Jumalan Poika sanotaan olevan Raamatussa Isän oikeaksi kädeksi. Oikeassa kädessä on voima ja se pitää myös kiinni valtikasta. Sen takia Poika istuu Isän oikealla puolella, koska Isä johtaa maailmaa Poikansa kautta, joka on Isän oikea käsi.

        Kyllä kyllä,mutta kun asiaa ei pidä ajatella muuta kautta kuin Jumala on Henki.
        Näin ollen Isä ja Poika ovat yhtä.
        Henki.... siis Henki.
        Jos tätä Henki asiaa ei joku hahmota niin sitten tulee ikuinen väittely asiasta.
        Jumalaa kun ei voi vääntää ihmiseksi ,mutta Jumala syntyi ihmiseksi lihaan ja näin sai sovitettua Jumalan ja ihmisen lihassa.


      • Kaikki nuo mitä kirjoitit osoittaa sen ,että et tiedä mitään raamatun asioista ,etkä tunne Jeesusta.


    • Anonyymi

      Petri Paavolan opetuksesta löytyy koko ajan virheitä.

      Hän väittää jopa sellaista, ettei Mooseksen sydämessä ollut Pyhä Henki. Paavola kirjoittaa: -ei sydämessä, eikä Mooseksen sisällä asumassa

      En tiedä, mihin tuo Paavola oikein pyrkii, mutta hän kieroilee ja venkoilee koko ajana. Raamattu ilmoittaa täysin selvästi, että Mooseksen sydämessä oli Pyhä Henki.

      Jes 66:
      11 Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä;

      Daavid myös pyysi, että hän saa pitää Pyhän Hengen. Kyllä vanhan liiton aikana kaikilla Herran omilla oli sydämessään Pyhä Henki. Danielilla oli myös Pyhä Henki.

      Ps 51:13 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.

      Dan 5:11 Sinun valtakunnassasi on mies, jossa asuu pyhien Jumalien Henki. Sinun isäsi aikana hänellä havaittiin olevan ymmärrystä, älyä ja viisautta yhtä paljon kuin jumalilla. Isäsi, kuningas Nebukadnessar, korotti hänet enteidenselittäjien, loitsupappien, kaldealaisten viisaiden ja manaajien päämieheksi; niin teki isäsi, kuningas.
      12 Danielissa, jolle kuningas antoi nimen Beltesassar, asuu erityinen Henki, ja hänellä on taito ja viisaus selittää unia ja ratkaista arvoituksia ja ongelmia. Kutsuttakoon nyt hänet tänne. Hän osaa selittää tämän kirjoituksen."

      Itse olen ajatellut niin, että Petri Paavola on mahdollisesti vastustajan käyttämä eksyttäjä ja väärä profeetta. Olen huomannut, että hän tuottaa koko ajan salaliittoteorioita ja kaikenlaisia kärkeviä arvostelua muista ihmisistä, minkä sekaan hän ripottelee omia eksytyksiään.

      • Katsontakulma tässäkin... vt puolella ,miten katsoo.
        Jumalan Henki toimi erilailla kuin ut puolella.
        Helluntain jälkeen kaikille ,mutta vt puolella ei ollut kaikilla vaan valituilla Henki ja se on tietysti Pyhyyttä ,koska Henki on Jumalaa.
        Näitä ns suuria ohjasi Jumala vt puolella ja oliko Pyhyyden Henki ...kyllä.Jumala on Pyhä.

        Uusiliitto taas on ihan erilainen papistoineen ..profetioineen... ,mutta kaikessa on ohjaaja Pyhyyden Henki ja se on Kristuksen Henki.
        Ristinkuoleman jälkeen kaikki valta on Jeesuksella Kristuksella ja kun Hän on suorittanut tehtävänsä eli mitä raamatussa lukee sinne loppuun saakka niin Hänen pitkä jatkumo ristiltä saakkaa on suoritettu ja senjälkeen alistaa itsensä Jumalan Isän vallan alle.
        Tämäkin osoittaa tämän persoonallisuuden ,vaikka kyseessä on sama 1 Henki.


    • Anonyymi

      Paavola kyllä tunnustaa uskovansa Jeesukseen Kristukseen, mutta kyse lienee tällä kertaa siitä, että hän opettaa toista Jeesusta, toista evankeliumia.

      Minun mielestä on paljonpuhuvaa, että Paavola sanoo tuon aloituksessa siteeratun uskontunnustuksen perään, ettei usko siihen. Tuollaisista sanoista jää kiinni yritti hän tarkoittaa sillä mitä tahansa.

      "Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen. Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte." (2 Kor 11:3,4)

      "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu. Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija." (Gal 1:8-10)

      Paavola on erittäin taitava valehtelemaan ja on saanut joitakin ihmisiä narutettua, mutta ei minua.

      • Anonyymi

        Kedon eläin, käärme, joka oli puussa, ei pettänyt Eevaa!!Jeesusta kantapäähän pistänyt käärme ei ollut kedon eläin.


    • Anonyymi

      Aloittaja ei ole ymmärtänyt Paavolan videota tai sitten aloittaja tahallaan vääristelee ja valehtelee. Paavolahan nimenomaan uskoo Jeesuksen jumaluuteen.

      • Anonyymi

        Luitko tämän kommentin?

        >>Paavola kyllä tunnustaa uskovansa Jeesukseen Kristukseen, mutta kyse lienee tällä kertaa siitä, että hän opettaa toista Jeesusta, toista evankeliumia.<<

        Paavola ei näytä uskovan Raamatussa ilmoitettuun Jeesukseen vaan johonkin toiseen Jeesukseksi kutsuttavaan henkilöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko tämän kommentin?

        >>Paavola kyllä tunnustaa uskovansa Jeesukseen Kristukseen, mutta kyse lienee tällä kertaa siitä, että hän opettaa toista Jeesusta, toista evankeliumia.<<

        Paavola ei näytä uskovan Raamatussa ilmoitettuun Jeesukseen vaan johonkin toiseen Jeesukseksi kutsuttavaan henkilöön.

        Omituista tekstiä tuolta aloittajalta joka vainoaa Paavolaa jostain syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omituista tekstiä tuolta aloittajalta joka vainoaa Paavolaa jostain syystä.

        Minä en havaitse mitään erityistä vainoamista. Kerro, mitä väärää aloittaja kertoo Paavolasta?

        Ehkä aloitus loukkaa sinua, koska seuraat sokeasti lahkojohtajaasi Paavolaa, joka on monta kertaa todistettu harhaanjohtajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omituista tekstiä tuolta aloittajalta joka vainoaa Paavolaa jostain syystä.

        Minäkin olen menettänyt luottamukseni Petri Paavolaan.
        Hän on omaksunut perin kummallisia oppeja, mm. Jerusalemin temppelin paikkaan liittyen, sekä väitteen, että Golgata sijaitsisi Öljymäellä, sekä salaliittoteoriat Covid 19 viruksen alkuperästä ja siltä suojaavan rokotteen demonisoimisesta.
        Lopetin kokonaan Petri Paavolan videoiden ja puheiden kuuntelun ja hänen kirjoitustensa lukemisen tämän johdosta.
        En silti halua häntä mustamaalata ja haukkua. Toivon hänenkin uskovan Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana, enkä usko hänen julistavan toista Jeesusta ainakaan näiden edellä esitettyjen väitteiden valossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen menettänyt luottamukseni Petri Paavolaan.
        Hän on omaksunut perin kummallisia oppeja, mm. Jerusalemin temppelin paikkaan liittyen, sekä väitteen, että Golgata sijaitsisi Öljymäellä, sekä salaliittoteoriat Covid 19 viruksen alkuperästä ja siltä suojaavan rokotteen demonisoimisesta.
        Lopetin kokonaan Petri Paavolan videoiden ja puheiden kuuntelun ja hänen kirjoitustensa lukemisen tämän johdosta.
        En silti halua häntä mustamaalata ja haukkua. Toivon hänenkin uskovan Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana, enkä usko hänen julistavan toista Jeesusta ainakaan näiden edellä esitettyjen väitteiden valossa.

        Minä en usko Paavolan vilpittömyyteen. Uskon, että hän levittää tahallaan salaliittoterioita ja systemaattisesti jakaa väärä tietoa historiallisista asioista. Sellainen vaatii paljon pokkaa, mutta sitä Paavolalla näyttää olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en havaitse mitään erityistä vainoamista. Kerro, mitä väärää aloittaja kertoo Paavolasta?

        Ehkä aloitus loukkaa sinua, koska seuraat sokeasti lahkojohtajaasi Paavolaa, joka on monta kertaa todistettu harhaanjohtajaksi.

        Ei se Paavola ole mikään suuri profeetta mutta on väärin levittää valetta kenestä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se Paavola ole mikään suuri profeetta mutta on väärin levittää valetta kenestä tahansa.

        Paavola on väärä profeetta.


    • Anonyymi

      Dan.4:6 Beitsassar, sinä tietäjäin päämies, jossa minä tiedän olevan pyhien jumalien hengen ja jolle ei mikään salaisuus ei ole liian vaikea! Sano, mikä olivat ne näyt, jotka minä unessani näin, ja mikä on sen selitys. Hes.28:3

    • Anonyymi

      Ps.8:6-7 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella; panit hänen hallitsemaan kättesi tekoja..... Sananl.8:22 Herra joi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkuja. Ja Jumalalla on myös kuolemattomuus. 1Tim.6:16 Tässä vähän, Raamatun "silppua".

      • Anonyymi

        Hellarit tuntevat Raamatun paremmin kuin entinen lutterin pappi. Tosin kuin valhejuutalaiset, hellarit pystyvät Sanassa näkemään Golgatan tarkan sijainnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarit tuntevat Raamatun paremmin kuin entinen lutterin pappi. Tosin kuin valhejuutalaiset, hellarit pystyvät Sanassa näkemään Golgatan tarkan sijainnin.

        Vai sillä lailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai sillä lailla.

        Jos hellarit tuntisivat Raamatun, he eivät niin törkeällä tavalla rikkoisi Jumalansa sinettiä! Juuri sapatilla Jeesus lukitsi luomisen omiin opetuslapsiinsa.


    • Anonyymi

      Paavola uskoo Jeesuksen jumaluuteen, muttei ole löytänyt vahvistusta omalle uskolleen siinä, että Jeesus olisi syntynyt Isästä.

      Hän on ymmärtänyt Pojan syntymisen Isästä väärin. Kristillinen usko nimittäin opettaa Pojan kahdesta syntymästä - Isästä syntyminen ikuisuudessa ja toisena syntyminen neitsyt Mariasta.

      Paavolan logiikan mukaan Jumalasta ei voi syntyä Jumalaa. No, Pojan syntyminen Isästä ei ole biologinen tapahtuma eikä merkitse sitä, etteikö Poikaa olisi ollut aina olemassa. Miksi? Koska ikuisuudessa tapahtunutta ei voi mitata lineaarisella aikajanalla. Näin Paavola näyttää tekevän ja siinä tapahtuu virhe: Ikuisuudessa ei ole aikaa. Joten mitä siellä tapahtuu, on tavallaan NYT-hetki joka kerta. Se on olemassaolo. Meikäläiset ovat ajallisia olentoja, Jumala ei ole. Kun Jumalalla ei ole alkua tai loppua, ei silloin myöskään Jumalan "tapahtumilla" ole niitä. Poika voi syntyä Isästä, Pyhä Henki voi lähteä Isästä.

      Jumalan selittäminen on vaikea ja sitä yritetään miten parhaiten taidetaan inhimillisillä sanoilla. Syntyminen on ihmissana, jolla yritetään kuvata jotain, mitä ei oikein voi kuvata. Tässä Paavola tekee toisen virheensä: Inhimillinen sana on vertauskuva Jumalasta, joka ei kata koko asiaa. Miten selittää Jumalan persoonien alkuperä, on yritystä sanoittaa jotain inhimillisillä sanoilla, ja antaa selitys Jumalan persoonille. Ja jälleen Paavola tekee virheen tässä sanoessaan, ettei Jumalasta voi syntyä Jumalaa. Jumalan persoonaan "syntymä" ei ole biologinen! Hän on oikeassa siinä, ettei Jumalasta synny Jumalaa, mutta kyse on Jumalan persoonan syntymisestä, kuvauksesta, Jumalan sisäisestä asiasta. Yhtälailla Pyhä Henki lähtee Isästä. Mutta ei voida oikein sanoa, vain se, että Isä on kahden muun persoonan "alkuperä".

      Mutta onko hetkeä, jolloin ei olisi mitään Jumalan persoona kuin Isä? Tavallaan ei, koska ikuisuudessa ei ole aikaa.

      Paavola on antaa asiallista kritiikkiä kommentoidessaan raamatunkäännöstä, mutta turaa siinä, että unohtaa kokonaan, että hän itsekin lukee Raamatun tekstin tietyn selityksen kautta. Jos hän ei hyväksy Sananlaskujen kirjan käännöstä Jumalan viisauden syntymisestä, niin miksi helkkarisssa hän hyväksyy sitten sen, että Jumalan viisaus "on asetettu esille"? Sekin on käännös alkukielen sanasta, joka kattaa molemmat käännösvaihtoehdot täysin oikeina. Hänellä on mielessään tietty malli, jonka mukaan asia pitäisi hänen mielestään kääntää ja samalla sulkea muut vaihtoehdot pois. Heprean kielen sana tuossa silti sisältää sekä syntymisen että "on astettu esille" -vaihtoehdot. Molemmat ovat oikeita.

      Meneekö Paavola Raamatun mukaan? Menee siinä, että hän sanoo raamatullista olevan sen, mitä hän itse sanoo raamatullista olevan. Omasta mielestäni Paavolan raamatunlukemisessa on kaksi peruskiveä, joiden varaan hän opetuksensa rakentaa:
      1) Katolisuus on ehdottomasti väärässä (ynnä kristillinen vanha opetus samaa tietä).
      2) Petri Paavola on oikeassa ja se raamatullista on se, mitä hän sanoo oikeana olevan.

      Entä Raamatun asema? Se on alisteinen noille kahdelle peruskivelle.

      Paavolan opetuksia on kuunneltava varoen ja kriittisesti. Tuollainen sylkeminen vanhan kristillisyyden päälle on kummallista. Rakkaudellista muka? Ei minusta. Luulisin, että jos hän pääsisi väittelemään emerituspaavi Benedictus XVI:sta kanssa, hän tipahtaisi pöydän alle nopeasti. Joseph Ratzingerin Jeesus-kirjat ovat korkealuokkaista ja laadukasta raamattuopetusta. Mutta tietenkin ne ovat väärässä, koska ne ovat katolisuutta. Mutta eikös katolisuus vanhastaan tarkoita yhteistä?

      -DeadManWalks

      • Anonyymi

        >>>1) Katolisuus on ehdottomasti väärässä (ynnä kristillinen vanha opetus samaa tietä).
        2) Petri Paavola on oikeassa ja se raamatullista on se, mitä hän sanoo oikeana olevan.
        Entä Raamatun asema? Se on alisteinen noille kahdelle peruskivelle.<<<

        Tämä on Paavolan juoni. Jos hän löytää jonkun oikein opetetun asian katolisten lähteistä, niin hän torjuu sen ajatuksella, että kaikki katolisuus on väärin. Paavola on hyvin taitava käyttämään indoktrinaatiota keinona harhauttaa lukijat kiinnittämään huomionsa johonkin heidän hyväksymään kristiikkiin samalla, kun hän opettaa rivien välissä jotain harhaoppia. Tätä temppua käyttää myös viihetaitelijona toimivat taikurit. He harhauttavat yleisöä jollakin liikkeellä, jotta taikurin toinen temppu ei paljastuisi.

        Mitä tulee mainitsemaasi kohtaan numero 2, niin Paavolalla on röyhkeyttä selittää aivan härskisti Raamattua väärin. Hän tarvittaessa kumoaa jakeissä olevan kirjaimellisen ilmoituksen tulkitsemalla ne vertauskuvallisena ilmoituksena tai muulla vastaavalla tempulla. Paavola tekee kuin vanhan ajan televisiokauppiaat. Myyjä väittää, että tässä kalliimmassa televisiossa on parempi kuva kuin halvemmassa, vaikka niissä on täysin sama kuva. Asiakas uskoo myyjää, koska hänellä ei ole itseluottamusta sanoa, että näissä televisioissa on täysin sama kuva. Tätä temppua on usein käytetty amerikkalaisissa myyntitaktiikoissa. Esitetään niin härski valhe, että se uppoaa asiakkaisiin.


      • Anonyymi

        `` Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, tapahtuu toinen ylösnousemus.`` Vaikka tämä aikakuulutus tarkoittaakin maanpäällä kulunutta aikaa, niin ikuisuudessa ei ole aurinkoa mittaamassa aikaa. Uusi maa , maan päällä. siellä ei ole aurinko mittaamassa aikaa, vaan Kristus


    • Rauhan tervehdys.

      Kuta enemmän on harhaliikkeitä nähnyt, sitä tärkeämmäksi on tullut ymmärtää Raamatun kuva Jeesuksesta Kristuksesta, hyviksi havaitut uskontunnustuksen ja perusopit kuten Jumalan kolminaisuus, neitseestä syntyminen, syntien sovitus, ristin kuolema ja ruumiillinen ylösnousemus kolmantena päivänä muiden muassa.

      Hän on Ihmisen Poika, koska syntyi Mariasta, ja Hän on Jumalan Poika koska iankaikkisuudessa Isästä syntyi. Kumpaakaan emme täysin ymmärrä, koska toisissa kohdin näemme Hänet täydellisenä ihmisenä ja toisissa kohdin täydellisenä Jumalana.

      Uskonpuhdistuksen aikaan myös nämä asiat oli tapetilla, aivan kuten alkuseurakunnankin aikana, sillä jos ei perkele onnisti johtamaan harhaan synnillä, niin sitten harhaopilla se tekee samaa.

      "Kristus on jumalihminen, joka on syntynyt Isästä iankaikkisuudessa ja neitsyestä ajassa." - Martti Luther (Gal.Sel. s.412)

      Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä.

      Jeesuksen Poika suhde Isään on merkittävä, koska se on antikristuksen tullessa tapetilla, haastettuna ja lopulta
      se kielletään, kun erinomaisen tehokkaat valheet saavat vallan.

      "Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan." - 1. Johanneksen evankeliumi 2:22

      Tämä Isä Poika suhde on varmasti sellainen, ettei ajallinen olento ihminen sitä täysin käsitä, mutta nuo arvonimet Isä ja Poika jo siitä kertovat. Mutta ehkä lapsen mieli parhaiten ymmärtää tämän asian, koska hän käsittää välittömästi mitä Isällä ja Pojalla tarkoitetaan, kuten monet muutkin kysymykset. Kunnia Jumalalle.

      Ehkä selviten tämän ainutsyntyisen Pojan ilmaisee kuitenkin Raamatussa meille apostoli Johannes, joka päätänsä pitikin Herran rintaa vasten, ja oli läheisin opetuslapsi Herran kanssa, jonka oppi ei ole niin teologinen kuin Paavalilla, mutta sitäkin syvällisempää totuutta.

      "Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä." - Johanneksen evankeliumi 5:26

      Ps. Tässä on pitämäni raamattutunti näistä erilaisista harhaopeista liittyen Jumalan olemukseen.
      https://youtu.be/7z4UbU5bRPo

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        "Kristus on jumalihminen, joka on syntynyt Isästä iankaikkisuudessa ja neitsyestä ajassa." - Martti Luther (Gal.Sel. s.412)

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Siinä meni kolminaisuus ja "jumalihminen". Mutta kun ei kelpaa uskoa niin olkaa uskomatta.


      • Anonyymi

        Jos Jeesus olisi "jumalihminen" niin se lukisi Raamatussa, vaan ei lue.

        Lukee "ihminen Kristus Jeesus" ja sille te ette voi mitään. (1 Tim 2:5)


      • Anonyymi

        Jos Jumala olisi kolmiyhteinen ja Jeesus olisi jumalihminen niin Raamatussa lukisi:

        Yksi on kolmiyhteinen Jumala ja yksi on välittäjä kolmiyhteisen Jumalan ja ihmisten välillä, jumalihminen Kristus Jeesus.

        Noin ei lue vaan lukee:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)


      • Anonyymi

        Mauno Mattila kirjoitti: -Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä.

        1 Joh 4:
        1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
        3 Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila kirjoitti: -Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä.

        1 Joh 4:
        1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
        3 Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa.

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila kirjoitti: -Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä.

        1 Joh 4:
        1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
        3 Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa.

        92 väännös:

        >>1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
        3 Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa.<<
        ( 1 Joh. 4)


        Ja näin 33/38 käännös:

        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen
        ( 1 Joh. 4)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        92 väännös:

        >>1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
        3 Yksikään henki, joka kieltää Jeesuksen, ei ole Jumalasta. Sellainen henki on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo on maailmassa.<<
        ( 1 Joh. 4)


        Ja näin 33/38 käännös:

        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen
        ( 1 Joh. 4)

        s-seutulainen

        92 ei ole sen enempää väännös kuin 33/38. Joskus 92 on parempi ja toisinaan 33/38 on parempi. Jos joku haukkuu 92:sta täysin kelvottomaksi väänökseksi, niin se on liioittelua ja tulee pimeydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        92 ei ole sen enempää väännös kuin 33/38. Joskus 92 on parempi ja toisinaan 33/38 on parempi. Jos joku haukkuu 92:sta täysin kelvottomaksi väänökseksi, niin se on liioittelua ja tulee pimeydestä.

        92 käännös/väännös vesittää Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden, ts. kieltää sen.

        33/38 käännös tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        92 käännös/väännös vesittää Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden, ts. kieltää sen.

        33/38 käännös tunnustaa Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden.

        s-seutulainen

        Onpas sinulla yksipuolinen näkemys käännöksistä. Kuten kirjoitin, niin joskus 92 on parempi ja joskus 33/38.

        92:ssa on paljon paremmin mm. jakeet Ap.t 8:36-38. Jos niiden osalta menet 33/38:n mukaan, niin eksyt kasteen kohdalla todella pahasti. Vastaavia esimerkkejä on muitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas sinulla yksipuolinen näkemys käännöksistä. Kuten kirjoitin, niin joskus 92 on parempi ja joskus 33/38.

        92:ssa on paljon paremmin mm. jakeet Ap.t 8:36-38. Jos niiden osalta menet 33/38:n mukaan, niin eksyt kasteen kohdalla todella pahasti. Vastaavia esimerkkejä on muitakin.

        Tuo 1 Joh. 4:2  vuoden - 92 käännöksessä on äärimmäisen vakava käännösvirhe.
        Eikä kyse ole tahattomasta erehdyksestä.
        Itse asiassa kyse on väärästä ja vaarallisesta tulkinnasta, joka palvelee liberaaliteologiaa.


        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
        ( 92-käännös)


        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        ( 33/38-käännös)

        Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden tunnustaminen tai sen kieltäminen on pelastus kysymys.

        23Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        ( Joh. 8)
        KR 33/38

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 1 Joh. 4:2  vuoden - 92 käännöksessä on äärimmäisen vakava käännösvirhe.
        Eikä kyse ole tahattomasta erehdyksestä.
        Itse asiassa kyse on väärästä ja vaarallisesta tulkinnasta, joka palvelee liberaaliteologiaa.


        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
        ( 92-käännös)


        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        ( 33/38-käännös)

        Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden tunnustaminen tai sen kieltäminen on pelastus kysymys.

        23Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
        24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
        ( Joh. 8)
        KR 33/38

        s-seutulainen

        En tiedä, mitä oikein yrität väittää jakeella 1 Joh 4:2. Ei näyttänyt olevan suurta eroa. 92 käyttää nykykieltä ja 33/38 vanhaa kieltä.

        Kuules Saviseutulainen, kummassakin käännöksessä on paikka paikoin suuria käännösvirheitä. 33/38:ssa on hyvin vakava virhe, kun se on poistanut jakeen Ap.t 8:37, mikä vaikuttaa olennaisesti kastekysymykseen. 92-KÄÄNNÖS ON KORJANNUT JAKEEN TAKAISIN.

        Kuten on todettu, niin käsittelet käännöksiä ammattitaidottomasti ja yksipuolisesti. Olet tainnut kuunnella vähän liikaa helluntailaisten maallikkosaarnaajien ammattitaidottomasti laatimia ja yksipuolisia käännösvertailuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kristus on jumalihminen, joka on syntynyt Isästä iankaikkisuudessa ja neitsyestä ajassa." - Martti Luther (Gal.Sel. s.412)

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Siinä meni kolminaisuus ja "jumalihminen". Mutta kun ei kelpaa uskoa niin olkaa uskomatta.

        Jumalihmisyys ei kadonnut minnekään tuon kommentin myötä. Kristus jumalihmisenä on sekä 100 % ihminen ja 100 % Jumala. Siinä kun sanotaan Jeesuksen oleva ihminen, niin se on oikein. Ei siinä mitään. Ihminen Jeesus on välittäjä ihmisen ja Jumalan välillä - tosi asia, koska Jeesus oli, ja on, täysin ihminen.

        Hän on myös Jumala, hän jopa sanoo sen itse.

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalihmisyys ei kadonnut minnekään tuon kommentin myötä. Kristus jumalihmisenä on sekä 100 % ihminen ja 100 % Jumala. Siinä kun sanotaan Jeesuksen oleva ihminen, niin se on oikein. Ei siinä mitään. Ihminen Jeesus on välittäjä ihmisen ja Jumalan välillä - tosi asia, koska Jeesus oli, ja on, täysin ihminen.

        Hän on myös Jumala, hän jopa sanoo sen itse.

        -DeadManWalks

        Niinhän tässäkin sanotaan:

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, mitä oikein yrität väittää jakeella 1 Joh 4:2. Ei näyttänyt olevan suurta eroa. 92 käyttää nykykieltä ja 33/38 vanhaa kieltä.

        Kuules Saviseutulainen, kummassakin käännöksessä on paikka paikoin suuria käännösvirheitä. 33/38:ssa on hyvin vakava virhe, kun se on poistanut jakeen Ap.t 8:37, mikä vaikuttaa olennaisesti kastekysymykseen. 92-KÄÄNNÖS ON KORJANNUT JAKEEN TAKAISIN.

        Kuten on todettu, niin käsittelet käännöksiä ammattitaidottomasti ja yksipuolisesti. Olet tainnut kuunnella vähän liikaa helluntailaisten maallikkosaarnaajien ammattitaidottomasti laatimia ja yksipuolisia käännösvertailuja.

        Eiköhän jokainen, joka uskoo historiallisen Jeesus nasaretilaisen todella eläneen, usko hänen olleen ihminen, siinä kuin vaikkapa Caesarin tai Aleksanteri suuren jne.

        Uskoa ja tunnustaa Jeesus Nasaretilainen KRISTUKSEKSI, lihaan tulleeksi, Jumalan Pojaksi, on jotakin aivan muuta.
        Se on Jumalalta lahjaksi saatua uskoa, elävää uskoa Jeesukseen Kristukseen.

        ,
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        ( Joh.1)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalihmisyys ei kadonnut minnekään tuon kommentin myötä. Kristus jumalihmisenä on sekä 100 % ihminen ja 100 % Jumala. Siinä kun sanotaan Jeesuksen oleva ihminen, niin se on oikein. Ei siinä mitään. Ihminen Jeesus on välittäjä ihmisen ja Jumalan välillä - tosi asia, koska Jeesus oli, ja on, täysin ihminen.

        Hän on myös Jumala, hän jopa sanoo sen itse.

        -DeadManWalks

        On täysin älytöntä luulla että “joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta” tarkoittaisi jotain muuta kuin Jeesuksen tunnustamista Kristukseksi, joka Kristus on ihminen, koska Raamatussa lukee että välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on “ihminen Kristus Jeesus” (1 Tim 2:5)

        Apostoli Pietari sanoo Jeesuksesta: “Jeesus Nasaretilainen oli Jumalan teitä varten valitsema mies.” (Ap. t. 2:22)

        Pietari ei tuntenut “jumalihmistä” eikä 100% Jumala - 100% ihmistä.

        Jumala ja ihminen, jumalihminen, 100% Jumala 100% ihminen jutut tulivat uskosta luopumisen jälkeen joka luopuminen tapahtui pian apostolien ajan jälkeen. Tämän luopumuksen tiesi jo Paavali tulevan.

        “Hän on myös Jumala, hän jopa sanoo sen itse.”

        Tuo on tietoinen valhe.

        Jeesus itse sanoi: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)

        Jeesus tunnusti Jumalan olevan yksi ja ainoa (Markus 12:29, Joh 5:44, Joh 17:3) joten kukaan muu ei ole Jumala kuin Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä.

        "Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän." (Markus 12:32)

        Jos Jeesus olisi ollut Jumala olisi hänen pitänyt korjata lainoppinutta. Ei korjannut koska oli yhtä mieltä hänen kansaan ja oli itse juuri sanonut saman asian.

        Kristityt jotka valehtelevat Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta tekevät sitä antikristuksen hengessä, eivät he ole uskossa. He eivät tunne Jumalaa, eivätkä hänen maailmaan lähettämäänsä Jeesusta Kristusta (Joh 17:3)

        Nämä eivät luovuta ennen kuin taivas romahtaa niskaan ja Jumalan viha kohtaa niitä jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa (Room 1:18)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalihmisyys ei kadonnut minnekään tuon kommentin myötä. Kristus jumalihmisenä on sekä 100 % ihminen ja 100 % Jumala. Siinä kun sanotaan Jeesuksen oleva ihminen, niin se on oikein. Ei siinä mitään. Ihminen Jeesus on välittäjä ihmisen ja Jumalan välillä - tosi asia, koska Jeesus oli, ja on, täysin ihminen.

        Hän on myös Jumala, hän jopa sanoo sen itse.

        -DeadManWalks

        "Hän on myös Jumala, hän jopa sanoo sen itse."

        Mitkään myös-lisäykset eivät päde koska on kirjoitettu:

        "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

        Kristuksen opetus: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Se joka tuo Kristuksen opetukseen jotakin lisää sanoo: "Hän on myös Jumala"

        Sillä joka noita lisäyksiä tekee ei ole Jumalaa, hän on jumalaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän on myös Jumala, hän jopa sanoo sen itse."

        Mitkään myös-lisäykset eivät päde koska on kirjoitettu:

        "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

        Kristuksen opetus: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Se joka tuo Kristuksen opetukseen jotakin lisää sanoo: "Hän on myös Jumala"

        Sillä joka noita lisäyksiä tekee ei ole Jumalaa, hän on jumalaton.

        Millä viisaudella sinä noidut Jeesuksen omat sanat valheeksi ja lisäyksiksi?

        Kerta hän itse sanoo olevansa Jumala, niin mikä siinä on muka valhe?

        -DeadManWalks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä viisaudella sinä noidut Jeesuksen omat sanat valheeksi ja lisäyksiksi?

        Kerta hän itse sanoo olevansa Jumala, niin mikä siinä on muka valhe?

        -DeadManWalks

        Ei ihminen voi olla niin tyhmä ettei mitään ymmärrä, ei vaikka kuinka helluntailainen olisi.

        Kyllä se on Perkele joka pitää näitä ihmisiä valheen vallassa.

        Jokainen ymmärtää että jos ja kun Jeesus itse sanoo olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) niin silloin hän on Jumalan Poika, eikä kukaan joka häneen uskoo lähde kumoamaan hänen sanojaan eikä niihin mitään lisäämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihminen voi olla niin tyhmä ettei mitään ymmärrä, ei vaikka kuinka helluntailainen olisi.

        Kyllä se on Perkele joka pitää näitä ihmisiä valheen vallassa.

        Jokainen ymmärtää että jos ja kun Jeesus itse sanoo olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) niin silloin hän on Jumalan Poika, eikä kukaan joka häneen uskoo lähde kumoamaan hänen sanojaan eikä niihin mitään lisäämään.

        Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Jeesus oli sekä ihminen että Jumala. Jesajakin kirjoitti, että syntyy poikalapsi, joka on Isä Jumala.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Jeesus kutsuu itseään myös Jehovaksi. Sanat Herra, Herra on VT:n teksteissä yleensä Jehova, Jehova tai Elomih, Jehova tai Jah Jehova.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa VT:n tekstiä, jossa Herra on muodossa Jehova. Paavali muutenkin usein kirjoittaa Jehova Jeesus.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Darby Bible:
        Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä viisaudella sinä noidut Jeesuksen omat sanat valheeksi ja lisäyksiksi?

        Kerta hän itse sanoo olevansa Jumala, niin mikä siinä on muka valhe?

        -DeadManWalks

        Jeesus Kristus: “Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." (Joh 8:24)

        Jeesus on sanonut kuka hän on: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)

        Jumala on todistanut Jeesuksesta: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)

        Apostoli Pietari todisti Jeesuksesta: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16)

        Tämä todistus oli Jumalan hänelle ilmoittama. (Matt 16:17)

        “Jeesus on Jumala” uskovainen ei usko Jeesusta eikä Jumalaa eikä Jumalan apostoleja.

        "Jeesus on Jumala" uskovainen tekee syntiä.

        “Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun” (Joh 16:9)

        Jeesus sanoo: “Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun” (Joh 14:1)

        Jeesus ei sano että uskokaa minun olevan Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus Kristus: “Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." (Joh 8:24)

        Jeesus on sanonut kuka hän on: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)

        Jumala on todistanut Jeesuksesta: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)

        Apostoli Pietari todisti Jeesuksesta: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16)

        Tämä todistus oli Jumalan hänelle ilmoittama. (Matt 16:17)

        “Jeesus on Jumala” uskovainen ei usko Jeesusta eikä Jumalaa eikä Jumalan apostoleja.

        "Jeesus on Jumala" uskovainen tekee syntiä.

        “Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun” (Joh 16:9)

        Jeesus sanoo: “Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun” (Joh 14:1)

        Jeesus ei sano että uskokaa minun olevan Jumala.

        >>Jeesus ei sano että uskokaa minun olevan Jumala.<<

        Kirjoitat valhetta. Jeesus kutsuu itseään myös Jehovaksi. Sanat Herra, Herra on VT:n teksteissä yleensä Jehova, Jehova tai Elomih, Jehova tai Jah Jehova. Tässä on pari kohtaa, jossa Jeesus ilmoittaa olevansa Jumala ja Jehova.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa VT:n tekstiä, jossa Herra on muodossa Jehova. Paavali muutenkin usein kirjoittaa Jehova Jeesus.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Darby Bible:
        Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus Kristus: “Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." (Joh 8:24)

        Jeesus on sanonut kuka hän on: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)

        Jumala on todistanut Jeesuksesta: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)

        Apostoli Pietari todisti Jeesuksesta: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16)

        Tämä todistus oli Jumalan hänelle ilmoittama. (Matt 16:17)

        “Jeesus on Jumala” uskovainen ei usko Jeesusta eikä Jumalaa eikä Jumalan apostoleja.

        "Jeesus on Jumala" uskovainen tekee syntiä.

        “Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun” (Joh 16:9)

        Jeesus sanoo: “Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun” (Joh 14:1)

        Jeesus ei sano että uskokaa minun olevan Jumala.

        Sakarja ilmoittaa, että juutalaiset ristiinnaulitsijavat Jehovan. Tämä on selvä ilmoitus siitä, että Jeesus Kristus on Jehova. Se tietenkin tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jumala.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra,
        ----
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Tässä kohtaa Sakarja kertoo, että Jehova Jeesus seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä palattuaan takaisin.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakarja ilmoittaa, että juutalaiset ristiinnaulitsijavat Jehovan. Tämä on selvä ilmoitus siitä, että Jeesus Kristus on Jehova. Se tietenkin tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jumala.

        Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra,
        ----
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

        Tässä kohtaa Sakarja kertoo, että Jehova Jeesus seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä palattuaan takaisin.

        Sak 14:3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
        4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

        “Se tietenkin tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jumala.”

        Tarkoittaa mitä tarkoittaa ihmiselle joka ei ymmärrä mistä puhuu.

        Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) joten tuo väite kumoutuu yksistään sillä.

        Jeesus on hän joka tulee Herran nimessä: “Sillä minä sanon teille, että te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!'" (Matt 23:39)

        Se että Kaikkivaltias Jumala tulisi Herran nimessä on täysin älytöntä. Kuka siinä tapauksessa on Kaikkivaltiaan Jumalan Herra?

        Tulla jonkun nimessä tarkoittaa että henkilö on lähettäjänsä asialla, tulee lähettäjänsä valtuuttamana.

        Jeesus tulee Jumalan, JHVH, eli Herran nimessä.

        Jumalasta Raamattu sanoo: “Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.” ( 1 Tim 6:16)

        “Tässä kohtaa Sakarja kertoo, että Jehova Jeesus seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä palattuaan takaisin.”

        Niinpä niin, mutta siinä tapauksessa kukaan ei häntä näe koska yksikään ihminen ei ole Jumalaa nähnyt eikä voi nähdä.

        Ei mene kalloon noille selittäjille. Omat selitykset heistä tuntuvat niin hyviltä että ei ole väliä onko niissä mitään mieltä. Järki pannaan ja aivot narikkaan niin hyvä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Se tietenkin tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jumala.”

        Tarkoittaa mitä tarkoittaa ihmiselle joka ei ymmärrä mistä puhuu.

        Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) joten tuo väite kumoutuu yksistään sillä.

        Jeesus on hän joka tulee Herran nimessä: “Sillä minä sanon teille, että te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!'" (Matt 23:39)

        Se että Kaikkivaltias Jumala tulisi Herran nimessä on täysin älytöntä. Kuka siinä tapauksessa on Kaikkivaltiaan Jumalan Herra?

        Tulla jonkun nimessä tarkoittaa että henkilö on lähettäjänsä asialla, tulee lähettäjänsä valtuuttamana.

        Jeesus tulee Jumalan, JHVH, eli Herran nimessä.

        Jumalasta Raamattu sanoo: “Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.” ( 1 Tim 6:16)

        “Tässä kohtaa Sakarja kertoo, että Jehova Jeesus seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä palattuaan takaisin.”

        Niinpä niin, mutta siinä tapauksessa kukaan ei häntä näe koska yksikään ihminen ei ole Jumalaa nähnyt eikä voi nähdä.

        Ei mene kalloon noille selittäjille. Omat selitykset heistä tuntuvat niin hyviltä että ei ole väliä onko niissä mitään mieltä. Järki pannaan ja aivot narikkaan niin hyvä tulee.

        >>>“Se tietenkin tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jumala.”
        Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) joten tuo väite kumoutuu yksistään sillä.<<<

        Ei kumoudu, koska Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa. Ihmisen Poika sikisi Pyhästä Hengestä eikä kenenkää miehen toimesta, minkä takia Ihmisen Pojan Isä on Jumala. Jeesus Kritus on Jehova.

        Luuk 1:30 Mutta enkeli jatkoi: "Älä pelkää, Maria, Jumala on suonut sinulle armonsa.
        31 Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinä annat hänelle nimeksi Jeesus.
        32 Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen.
        33 Hän hallitsee Jaakobin sukua ikuisesti, hänen kuninkuudellaan ei ole loppua."
        34 Maria kysyi enkeliltä: "Miten se on mahdollista? Minähän olen koskematon."
        35 Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi.

        Room 1;3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen;
        4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme,

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa VT:n tekstiä, jossa Herra on muodossa Jehova. Paavali muutenkin usein kirjoittaa Jehova Jeesus.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Joel 2:32 Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu.

        Darby Bible:
        Joel 2:32: And it shall be that whosoever shall call upon the name of Jehovah shall be saved:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Se tietenkin tarkoittaa yksiselitteisesti sitä, että Jeesus on Jumala.”

        Tarkoittaa mitä tarkoittaa ihmiselle joka ei ymmärrä mistä puhuu.

        Jeesus sanoi olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36) joten tuo väite kumoutuu yksistään sillä.

        Jeesus on hän joka tulee Herran nimessä: “Sillä minä sanon teille, että te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!'" (Matt 23:39)

        Se että Kaikkivaltias Jumala tulisi Herran nimessä on täysin älytöntä. Kuka siinä tapauksessa on Kaikkivaltiaan Jumalan Herra?

        Tulla jonkun nimessä tarkoittaa että henkilö on lähettäjänsä asialla, tulee lähettäjänsä valtuuttamana.

        Jeesus tulee Jumalan, JHVH, eli Herran nimessä.

        Jumalasta Raamattu sanoo: “Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.” ( 1 Tim 6:16)

        “Tässä kohtaa Sakarja kertoo, että Jehova Jeesus seisoo omilla jaloillaan Öljymäellä palattuaan takaisin.”

        Niinpä niin, mutta siinä tapauksessa kukaan ei häntä näe koska yksikään ihminen ei ole Jumalaa nähnyt eikä voi nähdä.

        Ei mene kalloon noille selittäjille. Omat selitykset heistä tuntuvat niin hyviltä että ei ole väliä onko niissä mitään mieltä. Järki pannaan ja aivot narikkaan niin hyvä tulee.

        Jeesus kutsuu itseään myös Jehovaksi. Sanat Herra, Herra on VT:n teksteissä yleensä Jehova Jehova tai Elomih Jehova tai Jah Jehova. Tässä on pari kohtaa, jossa Jeesus ilmoittaa olevansa Jumala ja Jehova.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.


      • Anonyymi

        Mauno Mattila kirjoitti: - Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä.

        Petri Paavola on julkaissut uuden artikkelin Perinne opettaa väärin Jeesuksesta (8.10.2020), jossa hän jatkaa oppinsa puolustamista näissä sanoilla:

        - Kun tutkit Hebr 2:9 Raamatun kohtaa, niin huomaat kuinka siinä opetetaan, että Jeesus oli tehty vähäksi aikaa enkeleitä alempiarvoiseksi, että Hän kuolisi ihmisenä kaikkien ihmisten puolesta. Tässä se on sanottu, että Jeesuksen ihmisyys kesti vain vähän aikaa, siksi että Hän ihmisenä kuolisi meidän syntiemme tähden. Raamattu ei opeta, että Jeesus jäi iankaikkisesti ihmiseksi. Nyt tämän Raamatun kohdan jälkeen on myös helpompi ymmärtää miksi Jeesus sanoi, että Isä kirkastaisi Hänet sillä kirkkaudella mikä Hänellä oli Isänsä luona ennen kuin maailma olikaan. Raamatun opetuksen mukaan Jeesus on tehty ihmiseksi vain vähäksi ajaksi, ei iankaikkisesti.

        Ja Raamattu ilmoittaa seuraavaa:

        Ps 8:5 niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
        6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;
        7 panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle:

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

        Ps 110:1 Daavidin psalmi. Herra sanoo minun herralleni: "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.
        2 Herra, Siionin valtias, ojentaa sinulle hallitsijan sauvan. Ulottukoon sinun mahtisi myös vihollistesi yli!


      • Anonyymi

        https://avoin.media/tag/mrna-rokotteet/
        https://avoin.media/tag/rna-rokote/
        https://avoin.media/tag/rokotukset/

        Tutkikaa itse mistä on kysymys:

        Who owns the human genome?

        Every part of the genome sequenced by the Human Genome Project was made public immediately, and new information about the genome is posted almost every day in freely accessible databases or published in scientific journals (which may or may not be freely available to the public).

        The Supreme Court ruled in 2013 that naturally occurring human genes are not an invention and therefore cannot be patented. However, private companies can apply for patents on edited or synthetic genes, which have been altered significantly from their natural versions to count as a new, patentable, product.

        This morning 3-1-21 I woke to the words ‘google 30,000’. Which I did and the results are below.

        TNPO2 transportin 2 [Homo sapiens (human)] – Gene – NCBI (nih.gov) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/gene/30000

        This is the government documentation on the experiments on the human DNA/mRNA. There are many links to research through this document.

        Again I was led to go back and the below link is what I found.

        Human Genome Project FAQ https://www.genome.gov/human-genome-project/Completion-FAQ

        https://444prophecynews.com/the-vaccine-cannot-save-you-cryptic1/

        3.2.21/Cryptic

        Rokote ei voi pelastaa sinua. Itse asiassa se tuottaa korjaamatonta haittaa, ja sen vaikutuksia ei voi kumota. Monet ovat päättäneet uskoa tiedotusvälineiden ja lehdistön ja niin kutsuttujen tiedemiesten sanoja profeettojeni ja Sanani yli. Älä ota rokotetta äläkä merkkiä. Rokotteen tai merkin ottaminen on jo itsessään kuolema ruumiissa ja sielussa. Ne, jotka ottavat rokotteen, ottavat väistämättä merkin. Tämä on kansakunnan ja maailman järjestelmällistä kaatamista. Viimeisten vapauden ja kansalaisvapauksien riisuminen ja viimeinen isku johtavat maailman ja sen ihmisten tuhoutumiseen. Minä olen se joka Minä olen.

        Ei ole toiveeni, että kukaan joutuisi kadotukseen mutta monet joutunevat sinne tulevina päivinä. Kutsun monia luokseni, mutta harvat vastaavat. Koputan sydämesi oveen. Etsikää minua ennen kaikkea. Minulla yksin on etusija sydämessäsi. Tunnen kunkin teistä nimeltä. Tämä on se hetki, tämä on se päivä, jona jokaisen on otettava kantaa. Valitse viisaasti. Ikuinen elämä ja kuolema riippuvat tasapainossa.

        Menen nyt valmistelemaan paikkaa omilleni.

        Tulen pian lapset kirkkauden pilvien päälle kirkkaudessa.

        Amen Amen, Olen mitä olen, Herrasi, pelastajasi ja kuninkaasi

        Yeshua Hamashiach

        Näin olen puhunut

        Amen Maranatha

        This message was received at 3:33am on 2.3.21

        The Vaccine cannot save you. In fact it will do irreparable harm and its effects cannot be undone. Many have chosen to believe the words of the media and press and so called scientists over My prophets and My Word. Do not take the Vaccine nor the Mark. Taking the Vaccine or the Mark is death itself in the body and in the soul. Those who take the Vaccine will inevitably take the Mark. This is the systematic planned overthrow of your nation and the world. It is the taking down of the last vestiges of freedom and civil liberties and the final blow that will result in the annihilation of the world and its people. I Am that I Am.

        It is not my wish that any should perish but many will in the days to come. I call many to Me but few answer. I knock on the door of your heart. Seek Me above all else. I alone have your best interests at heart. I know each of you by name. This is the hour, this is the day that each must take a stand. Choose wisely. Eternal life and death hang in the balance.
        I go now to prepare a place for My own

        I come soon children upon the clouds of glory upon glory

        Amen Amen,I Am that I Am, Your Lord your Savior and King

        Yeshua Hamashiach

        It is so I have spoken

        Amen Maranatha


      • Anonyymi

        Kyllä Jeesus on Jumala ja on kassaveljemme ihmisyydessä myös iankaikkisuudessa. Outoja Paavola opettaa: korostaa jumaluuden hierarkiaa; ensin Jumala, sitten Poika ja sitten Pyhä Henki ja toisilleen alamaisuutta. Opettaa myös että Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kastaminen olisi jotenkin väärin ja sapattiakin kunnon uskovainen viettää.


    • Anonyymi

      Joh.1:45-46 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista. Natanael sanoi hänelle: Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää? Filippus sanoi hänelle: Tule ja katso. Joh.1:49 Natanael vastasi hänelle ja sanoi hänelle: Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas.

    • Anonyymi

      Tässä on huomion arvoinen kommentti Mauno Mattilalta:

      "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

      Olen tiennyt jo monta vuotta, että Petri Paavola on väärä profeetta.
      Aina vain tulee tästä asiasta uutta näyttöä lisää.

    • Anonyymi

      Jes.55:3 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni, kuulkaa, niin sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kansanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot. Ap.t.13:34-37 Ja että hän herätti hänet kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen, siitä hän on sanonut näin: Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot. Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo: Sinä et salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. Sillä kun Daavid oli aikansa Jumalaa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden. Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta. Ap.t.2:27,31

    • Anonyymi

      Ap.t.5:31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta. Ap.t.13:22-23 Mutta hän pani hänet viralta ja herätti heille kuninkaaksi Davidin, josta hän myös todisti ja sanoi: Minä ole löytänyt Davidin, Iisain pojan, sydämeni mukaisen miehen, joka on tekevä kaikessa minun tahtoni. Tämän jälkeläisestä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi.

      • Anonyymi

        Hameen helmojen eksyttäjä ja jumlaton pilkkaaja taas silppuamassa Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hameen helmojen eksyttäjä ja jumlaton pilkkaaja taas silppuamassa Raamattua.

        Ei ole mitään väärää siteerata Raamattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään väärää siteerata Raamattua.

        Raamattu varoittaa jumalatonta pilkkaajaa ottamasta käyttöönsä Jumalan Sanan ja esiintymästä Raamatun opettajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu varoittaa jumalatonta pilkkaajaa ottamasta käyttöönsä Jumalan Sanan ja esiintymästä Raamatun opettajana.

        Oletko varma, että sinulla itselläsi on asiat kunnossa?


    • Anonyymi

      Mitä järkeä on koko kristinuskossa. Tuhannesta raamatuntulkinnasta olisi osattava löytää se ainoa oikea. Mieluummin käytän aikani johonkin muuhun.

    • Anonyymi

      Minä olen saanut kahden miehen kautta tiedoksi heidän saamansa profetian, että Petri Paavola ei ole Herran profeetta.

      Petri Paavola kertoo usein, miten Herra johdattaa häntä, mutta Paavola ei ole Herran profeetta.

      Minulle on tullut täysin selväksi, että Petri Paavola on väärä profeetta. Se näkyy myös hänen tekopyhästä opetystyylistä, teeskentelevästä nöyristelystä, jatkuvista virheistä opetuksessa ja valtavasta ylpeydestä arvostella toisia koko ajan.

      • Anonyymi

        >> Minä olen saanut kahden miehen kautta tiedoksi heidän saamansa profetian, että Petri Paavola ei ole Herran profeetta. <<

        Ensinnäkin: saadut sanat eivät ole mitään "profetioita", vaan tiedon sanoja.

        Profetoiva rakentaa, kehottaa, lohduttaa, ojentaa, julistaa ja opettaakin, siis Jumalan välikappaleena paimentaa Jumalan kansaa tällä tavoin, kuten Jeremiakin itsestään sanoo. Jer. 17:16 Mutta minä en ole vetäytynyt pois olemasta paimenena, sinua seuraamasta...

        Toisekseen: ei Petri ole koskaan väittänytkään olevansa profeetta. Hän on suoraan itse sanonut, ettei ole profeetta.

        Ja sinulle, joka kirjoitit:

        >> Mitä järkeä on koko kristinuskossa. Tuhannesta raamatuntulkinnasta olisi osattava löytää se ainoa oikea. Mieluummin käytän aikani johonkin muuhun. <<

        Käytä se aikasi siihen, että luet itse raamattua.

        Unohda ne muiden ärsyttävät, toisistaan eriävät tulkinnat. Raamatun mukaan Herra avaa raamattua sille, joka tahtoo löytää totuuden. Anna hänen ohjata itseäsi, myös saarnojen ja opettajien kuuntelemisessa ja selitysten lukemisessa. Pääasiassa siis lue raamattua itse ja pyydä Herraa avaamaan sitä itsellesi.

        Kukaan ihminen ei täysin raamattua oikein tule koskaan ymärtämään, vaan aina tulee olemaan vastakkaisia väitteitä.

        Eri tulkintojen takia ei siis kannata Jeesusta ja omaa pelastustana heittää menemään, koska Jeesus on ainut tie taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Minä olen saanut kahden miehen kautta tiedoksi heidän saamansa profetian, että Petri Paavola ei ole Herran profeetta. <<

        Ensinnäkin: saadut sanat eivät ole mitään "profetioita", vaan tiedon sanoja.

        Profetoiva rakentaa, kehottaa, lohduttaa, ojentaa, julistaa ja opettaakin, siis Jumalan välikappaleena paimentaa Jumalan kansaa tällä tavoin, kuten Jeremiakin itsestään sanoo. Jer. 17:16 Mutta minä en ole vetäytynyt pois olemasta paimenena, sinua seuraamasta...

        Toisekseen: ei Petri ole koskaan väittänytkään olevansa profeetta. Hän on suoraan itse sanonut, ettei ole profeetta.

        Ja sinulle, joka kirjoitit:

        >> Mitä järkeä on koko kristinuskossa. Tuhannesta raamatuntulkinnasta olisi osattava löytää se ainoa oikea. Mieluummin käytän aikani johonkin muuhun. <<

        Käytä se aikasi siihen, että luet itse raamattua.

        Unohda ne muiden ärsyttävät, toisistaan eriävät tulkinnat. Raamatun mukaan Herra avaa raamattua sille, joka tahtoo löytää totuuden. Anna hänen ohjata itseäsi, myös saarnojen ja opettajien kuuntelemisessa ja selitysten lukemisessa. Pääasiassa siis lue raamattua itse ja pyydä Herraa avaamaan sitä itsellesi.

        Kukaan ihminen ei täysin raamattua oikein tule koskaan ymärtämään, vaan aina tulee olemaan vastakkaisia väitteitä.

        Eri tulkintojen takia ei siis kannata Jeesusta ja omaa pelastustana heittää menemään, koska Jeesus on ainut tie taivaaseen.

        >> Mitä järkeä on koko kristinuskossa. Tuhannesta raamatuntulkinnasta olisi osattava löytää se ainoa oikea. Mieluummin käytän aikani johonkin muuhun. <<

        Minä en ole kirjoittanut ko. kommenttia, enkä yhdys siihen.

        >>Toisekseen: ei Petri ole koskaan väittänytkään olevansa profeetta. Hän on suoraan itse sanonut, ettei ole profeetta.<<

        Jos joku sanoo toimivansa niiden käskyjen mukaan, mitä hän luulee saavansa Herralta, kuten Petri Paavola kertoo, niin kyseessä on aina profeetta. On tekopyhää jaarittelua sanoa siihen perään, etten minä ole mikään profeetta, kun selittää koko ajan, mitä hänen mukaansa Herra on hänelle sanonut.

        Sitten on ihan eria asia, että onko kyseessa Jumalan profeetta vai sellainen väärä profeetta, joka vain luulee kuulevansa Herran ääntä. Petri Paavola on väärä profeetta, mikä käy selvästi ilmi hänen salaliittoteorioista, mitä hän kylvää kiivaasti koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Minä olen saanut kahden miehen kautta tiedoksi heidän saamansa profetian, että Petri Paavola ei ole Herran profeetta. <<

        Ensinnäkin: saadut sanat eivät ole mitään "profetioita", vaan tiedon sanoja.

        Profetoiva rakentaa, kehottaa, lohduttaa, ojentaa, julistaa ja opettaakin, siis Jumalan välikappaleena paimentaa Jumalan kansaa tällä tavoin, kuten Jeremiakin itsestään sanoo. Jer. 17:16 Mutta minä en ole vetäytynyt pois olemasta paimenena, sinua seuraamasta...

        Toisekseen: ei Petri ole koskaan väittänytkään olevansa profeetta. Hän on suoraan itse sanonut, ettei ole profeetta.

        Ja sinulle, joka kirjoitit:

        >> Mitä järkeä on koko kristinuskossa. Tuhannesta raamatuntulkinnasta olisi osattava löytää se ainoa oikea. Mieluummin käytän aikani johonkin muuhun. <<

        Käytä se aikasi siihen, että luet itse raamattua.

        Unohda ne muiden ärsyttävät, toisistaan eriävät tulkinnat. Raamatun mukaan Herra avaa raamattua sille, joka tahtoo löytää totuuden. Anna hänen ohjata itseäsi, myös saarnojen ja opettajien kuuntelemisessa ja selitysten lukemisessa. Pääasiassa siis lue raamattua itse ja pyydä Herraa avaamaan sitä itsellesi.

        Kukaan ihminen ei täysin raamattua oikein tule koskaan ymärtämään, vaan aina tulee olemaan vastakkaisia väitteitä.

        Eri tulkintojen takia ei siis kannata Jeesusta ja omaa pelastustana heittää menemään, koska Jeesus on ainut tie taivaaseen.

        Petri Paavola on vilpitön kristitty. Sen voi todeta hänen kirjoituksistaan ja videoistaan. Niistä voi löytyä paljon hyvää ja hyödyllistä tietoa. Kovin paljoa niitä en kuitenkaan lue tai kuuntele, koska hänen analyyttinen ja järkiperäinen lähestymistapansa häiritsee itseäni. Olen itse perusluonteeltani erittäin analyyttinen, mutta olen kokenut, että liiasta analyyttisyydestä voi olla haittaa hengellisessä elämässä!

        S.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola on vilpitön kristitty. Sen voi todeta hänen kirjoituksistaan ja videoistaan. Niistä voi löytyä paljon hyvää ja hyödyllistä tietoa. Kovin paljoa niitä en kuitenkaan lue tai kuuntele, koska hänen analyyttinen ja järkiperäinen lähestymistapansa häiritsee itseäni. Olen itse perusluonteeltani erittäin analyyttinen, mutta olen kokenut, että liiasta analyyttisyydestä voi olla haittaa hengellisessä elämässä!

        S.A.

        >>>Petri Paavola on vilpitön kristitty. Sen voi todeta hänen kirjoituksistaan ja videoistaan. Niistä voi löytyä paljon hyvää ja hyödyllistä tietoa.<<<

        Onko sinun näin helppo vetää höplästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola on vilpitön kristitty. Sen voi todeta hänen kirjoituksistaan ja videoistaan. Niistä voi löytyä paljon hyvää ja hyödyllistä tietoa. Kovin paljoa niitä en kuitenkaan lue tai kuuntele, koska hänen analyyttinen ja järkiperäinen lähestymistapansa häiritsee itseäni. Olen itse perusluonteeltani erittäin analyyttinen, mutta olen kokenut, että liiasta analyyttisyydestä voi olla haittaa hengellisessä elämässä!

        S.A.

        >>>Petri Paavola on vilpitön kristitty. Sen voi todeta hänen kirjoituksistaan ja videoistaan. Niistä voi löytyä paljon hyvää ja hyödyllistä tietoa.<<<

        Onko sinua näin helppo vetää höplästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Petri Paavola on vilpitön kristitty. Sen voi todeta hänen kirjoituksistaan ja videoistaan. Niistä voi löytyä paljon hyvää ja hyödyllistä tietoa.<<<

        Onko sinun näin helppo vetää höplästä?

        Ymmärrän, että Petri Paavolan tyyli voi ärsyttää. Ja tietysti satoihin asioihin kantaa ottava opettaja monessa asiassa myös erehtyy.

        MUTTA: Jumalan Valtakunta On! Se ei ole väittelyissä. Jos joku saa siunausta Petri Paavolan opetuksista, se ei ole minulta pois. Muutoin ajattelen Paavolasta, kuten tuossa yllä totesin.

        S.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Mitä järkeä on koko kristinuskossa. Tuhannesta raamatuntulkinnasta olisi osattava löytää se ainoa oikea. Mieluummin käytän aikani johonkin muuhun. <<

        Minä en ole kirjoittanut ko. kommenttia, enkä yhdys siihen.

        >>Toisekseen: ei Petri ole koskaan väittänytkään olevansa profeetta. Hän on suoraan itse sanonut, ettei ole profeetta.<<

        Jos joku sanoo toimivansa niiden käskyjen mukaan, mitä hän luulee saavansa Herralta, kuten Petri Paavola kertoo, niin kyseessä on aina profeetta. On tekopyhää jaarittelua sanoa siihen perään, etten minä ole mikään profeetta, kun selittää koko ajan, mitä hänen mukaansa Herra on hänelle sanonut.

        Sitten on ihan eria asia, että onko kyseessa Jumalan profeetta vai sellainen väärä profeetta, joka vain luulee kuulevansa Herran ääntä. Petri Paavola on väärä profeetta, mikä käy selvästi ilmi hänen salaliittoteorioista, mitä hän kylvää kiivaasti koko ajan.

        >> Jos joku sanoo toimivansa niiden käskyjen mukaan, mitä hän luulee saavansa Herralta, kuten Petri Paavola kertoo, niin kyseessä on aina profeetta. <<

        Ei todellakaan ole totta ja raamatunmukaista sinun oppisi, sillä Pyhä Henki sisimmässä neuvoo jokaista uudestisyntynyttä kristittyä uudessa liitossa.

        Lisäksi on myös uudessa liitossa olemassa erillinen profeetan virka ja profetian armolahja, mutta esim. Petri ei ole kumpaistakaan sanonut omaavansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Mitä järkeä on koko kristinuskossa. Tuhannesta raamatuntulkinnasta olisi osattava löytää se ainoa oikea. Mieluummin käytän aikani johonkin muuhun. <<

        Minä en ole kirjoittanut ko. kommenttia, enkä yhdys siihen.

        >>Toisekseen: ei Petri ole koskaan väittänytkään olevansa profeetta. Hän on suoraan itse sanonut, ettei ole profeetta.<<

        Jos joku sanoo toimivansa niiden käskyjen mukaan, mitä hän luulee saavansa Herralta, kuten Petri Paavola kertoo, niin kyseessä on aina profeetta. On tekopyhää jaarittelua sanoa siihen perään, etten minä ole mikään profeetta, kun selittää koko ajan, mitä hänen mukaansa Herra on hänelle sanonut.

        Sitten on ihan eria asia, että onko kyseessa Jumalan profeetta vai sellainen väärä profeetta, joka vain luulee kuulevansa Herran ääntä. Petri Paavola on väärä profeetta, mikä käy selvästi ilmi hänen salaliittoteorioista, mitä hän kylvää kiivaasti koko ajan.

        >> >> Mitä järkeä on koko kristinuskossa. Tuhannesta raamatuntulkinnasta olisi osattava löytää se ainoa oikea. Mieluummin käytän aikani johonkin muuhun. ---
        Minä en ole kirjoittanut ko. kommenttia, enkä yhdys siihen. <<

        Ei kyllä kukaan ole tätä sinun kommentiksi väittänytkään. Vastasin kahteen kommenttiin. Sen takia siinä oli lainauskummankin tekstistä ja johdantokin vielä edellä, mistä luulisi tajuavan, kenelle mikäkin kommentti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Jos joku sanoo toimivansa niiden käskyjen mukaan, mitä hän luulee saavansa Herralta, kuten Petri Paavola kertoo, niin kyseessä on aina profeetta. <<

        Ei todellakaan ole totta ja raamatunmukaista sinun oppisi, sillä Pyhä Henki sisimmässä neuvoo jokaista uudestisyntynyttä kristittyä uudessa liitossa.

        Lisäksi on myös uudessa liitossa olemassa erillinen profeetan virka ja profetian armolahja, mutta esim. Petri ei ole kumpaistakaan sanonut omaavansa.

        >>>Lisäksi on myös uudessa liitossa olemassa erillinen profeetan virka ja profetian armolahja, mutta esim. Petri ei ole kumpaistakaan sanonut omaavansa.<<<

        Ja hahahahah. Paavola selittää koko ajan videoillaan, mitä hänen mukaan Herra on hänelle sanonut tai käskenyt tekemään. Sellaiset julkiset puheet seurakunnassa tarkoittavat sitä, että hän tekee profeetan työtä.

        On sitä ollut tälläkin palstalla erilaisia kertomuksia, miten Paavola on profetoinut seurakunnassa jollekin naiselle yksityisesti, mutta en osaa ottaa niihin yksittäistapauksiin sen enempää kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Lisäksi on myös uudessa liitossa olemassa erillinen profeetan virka ja profetian armolahja, mutta esim. Petri ei ole kumpaistakaan sanonut omaavansa.<<<

        Ja hahahahah. Paavola selittää koko ajan videoillaan, mitä hänen mukaan Herra on hänelle sanonut tai käskenyt tekemään. Sellaiset julkiset puheet seurakunnassa tarkoittavat sitä, että hän tekee profeetan työtä.

        On sitä ollut tälläkin palstalla erilaisia kertomuksia, miten Paavola on profetoinut seurakunnassa jollekin naiselle yksityisesti, mutta en osaa ottaa niihin yksittäistapauksiin sen enempää kantaa.

        Kaikki me puhumme profeetaalisesti silloin, jos Herran sanaa käytämme tai Herra käyttää meitä välikappaleenaan, koska kirjoitettu sana on jo itsessään profeetallista. Se ei vielä tee kenestäkään profeettaa. Opiskeleppas nyt uudestaan profeetan merkit raamatusta ja rauhoitu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Lisäksi on myös uudessa liitossa olemassa erillinen profeetan virka ja profetian armolahja, mutta esim. Petri ei ole kumpaistakaan sanonut omaavansa.<<<

        Ja hahahahah. Paavola selittää koko ajan videoillaan, mitä hänen mukaan Herra on hänelle sanonut tai käskenyt tekemään. Sellaiset julkiset puheet seurakunnassa tarkoittavat sitä, että hän tekee profeetan työtä.

        On sitä ollut tälläkin palstalla erilaisia kertomuksia, miten Paavola on profetoinut seurakunnassa jollekin naiselle yksityisesti, mutta en osaa ottaa niihin yksittäistapauksiin sen enempää kantaa.

        Tämä ei liity Paavolaan vaan yleisemmin uskovan elämään.

        Jokaisella uskovalla pitäisi olla mahdollisuus ja etuoikeus siihen, että kuulee Jumalan äänen. Oma kokemukseni on, että joinain kausina sen kuulee helpommin ja toisina ei niin usein. Syyt huonoon kuuloon ovat olleet useimmiten itsessäni.

        Kyllä välillä on sellaisia aikoja, että on useinkin kokenut Jumalan johdatusta. Jumala on kehottanut tekemään erilaisia asioita tai puhunut jostain. Ajattelen, että Pyhän Hengen kautta tämä olisi tarjolla kaikille uskoville. En silti näe, että se tekisi ihmisestä profeettaa. Näen myös asian niin, että profeetta on ennemminkin tehtävä tai virka tai jotain muuta sellaista.

        S.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei liity Paavolaan vaan yleisemmin uskovan elämään.

        Jokaisella uskovalla pitäisi olla mahdollisuus ja etuoikeus siihen, että kuulee Jumalan äänen. Oma kokemukseni on, että joinain kausina sen kuulee helpommin ja toisina ei niin usein. Syyt huonoon kuuloon ovat olleet useimmiten itsessäni.

        Kyllä välillä on sellaisia aikoja, että on useinkin kokenut Jumalan johdatusta. Jumala on kehottanut tekemään erilaisia asioita tai puhunut jostain. Ajattelen, että Pyhän Hengen kautta tämä olisi tarjolla kaikille uskoville. En silti näe, että se tekisi ihmisestä profeettaa. Näen myös asian niin, että profeetta on ennemminkin tehtävä tai virka tai jotain muuta sellaista.

        S.A.

        Yllä oleva kirjoitukseni siis kommentti tähän: "Paavola selittää koko ajan videoillaan, mitä hänen mukaan Herra on hänelle sanonut tai käskenyt tekemään. Sellaiset julkiset puheet seurakunnassa tarkoittavat sitä, että hän tekee profeetan työtä."

        S.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei liity Paavolaan vaan yleisemmin uskovan elämään.

        Jokaisella uskovalla pitäisi olla mahdollisuus ja etuoikeus siihen, että kuulee Jumalan äänen. Oma kokemukseni on, että joinain kausina sen kuulee helpommin ja toisina ei niin usein. Syyt huonoon kuuloon ovat olleet useimmiten itsessäni.

        Kyllä välillä on sellaisia aikoja, että on useinkin kokenut Jumalan johdatusta. Jumala on kehottanut tekemään erilaisia asioita tai puhunut jostain. Ajattelen, että Pyhän Hengen kautta tämä olisi tarjolla kaikille uskoville. En silti näe, että se tekisi ihmisestä profeettaa. Näen myös asian niin, että profeetta on ennemminkin tehtävä tai virka tai jotain muuta sellaista.

        S.A.

        Näin juurikin on asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei liity Paavolaan vaan yleisemmin uskovan elämään.

        Jokaisella uskovalla pitäisi olla mahdollisuus ja etuoikeus siihen, että kuulee Jumalan äänen. Oma kokemukseni on, että joinain kausina sen kuulee helpommin ja toisina ei niin usein. Syyt huonoon kuuloon ovat olleet useimmiten itsessäni.

        Kyllä välillä on sellaisia aikoja, että on useinkin kokenut Jumalan johdatusta. Jumala on kehottanut tekemään erilaisia asioita tai puhunut jostain. Ajattelen, että Pyhän Hengen kautta tämä olisi tarjolla kaikille uskoville. En silti näe, että se tekisi ihmisestä profeettaa. Näen myös asian niin, että profeetta on ennemminkin tehtävä tai virka tai jotain muuta sellaista.

        S.A.

        Jos joku tulee seurakunnan eteen ja alkaa profetoimaan, niin hän tekee profeetan työtä sanoi hän olevansa silti mitä muuta tahansa.

        Aamos profetoi kansalle ja sanoi, ettei ole profeetta, mutta hän oli kyllä merkittävä profeetta.

        Aam 7:14 Aamos vastasi hänelle: "En ole profeetta enkä profeetan oppilas, vaan karjankasvattaja ja metsäviikunoiden viljelijä.
        15 Herra otti minut laumojeni keskeltä ja sanoi minulle: 'Mene ja julista kansaani Israelia vastaan!'

        Se ero Aamoksella ja Petri Paavolalla on, että Aamos oli Jumalan profeetta, mutta Petri Paavola on väärä profeetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku tulee seurakunnan eteen ja alkaa profetoimaan, niin hän tekee profeetan työtä sanoi hän olevansa silti mitä muuta tahansa.

        Aamos profetoi kansalle ja sanoi, ettei ole profeetta, mutta hän oli kyllä merkittävä profeetta.

        Aam 7:14 Aamos vastasi hänelle: "En ole profeetta enkä profeetan oppilas, vaan karjankasvattaja ja metsäviikunoiden viljelijä.
        15 Herra otti minut laumojeni keskeltä ja sanoi minulle: 'Mene ja julista kansaani Israelia vastaan!'

        Se ero Aamoksella ja Petri Paavolalla on, että Aamos oli Jumalan profeetta, mutta Petri Paavola on väärä profeetta.

        >> Jos joku tulee seurakunnan eteen ja alkaa profetoimaan, niin hän tekee profeetan työtä sanoi hän olevansa silti mitä muuta tahansa. <<

        Se, mitä profeetallisuudesta ja profeetan tehtävästä on täällä jo sanottu, ei sinua näköjään edes kiinnosta, vaikka täällä on jo vastattu raamatullisesti, vaan haluat pitää kiinni omasta epäraamatullisesta käsityksestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku tulee seurakunnan eteen ja alkaa profetoimaan, niin hän tekee profeetan työtä sanoi hän olevansa silti mitä muuta tahansa.

        Aamos profetoi kansalle ja sanoi, ettei ole profeetta, mutta hän oli kyllä merkittävä profeetta.

        Aam 7:14 Aamos vastasi hänelle: "En ole profeetta enkä profeetan oppilas, vaan karjankasvattaja ja metsäviikunoiden viljelijä.
        15 Herra otti minut laumojeni keskeltä ja sanoi minulle: 'Mene ja julista kansaani Israelia vastaan!'

        Se ero Aamoksella ja Petri Paavolalla on, että Aamos oli Jumalan profeetta, mutta Petri Paavola on väärä profeetta.

        Sanoisin niin, että evankelistalla, paimenella (pastori) tai opettajalla voi ihan yhtä hyvin olla profetian lahja. Ja myös niin, että jonkun tehtävä voi olla hieman monipuolisempi kuin vain johonkin "lokeroon" paimen-opettaja-profeetta-evankelista-ym. sopiva.

        Luulisin, että sen päälahjan mukaan kutsuminen tuntuisi silti luontevimmalta? Ja ihmiselle itselleen voisi olla hedelmällistä, että tietäisi kutsunsa ja tehtävänsä koko laajuudessaan tai kapeudessaan? Tiedän sellaisia, joiden pääkutsumus on ollut olla opettaja, mutta profetian lahjan kautta heidän työssään on ollut selvä "profeettavivahde". Ja joitain, joiden tehtävänä on ollut olla sekä evankelista että vahva sanan opettaja, ja sitten mukana on ollut vahva profetaalinen vivahde.

        S.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin niin, että evankelistalla, paimenella (pastori) tai opettajalla voi ihan yhtä hyvin olla profetian lahja. Ja myös niin, että jonkun tehtävä voi olla hieman monipuolisempi kuin vain johonkin "lokeroon" paimen-opettaja-profeetta-evankelista-ym. sopiva.

        Luulisin, että sen päälahjan mukaan kutsuminen tuntuisi silti luontevimmalta? Ja ihmiselle itselleen voisi olla hedelmällistä, että tietäisi kutsunsa ja tehtävänsä koko laajuudessaan tai kapeudessaan? Tiedän sellaisia, joiden pääkutsumus on ollut olla opettaja, mutta profetian lahjan kautta heidän työssään on ollut selvä "profeettavivahde". Ja joitain, joiden tehtävänä on ollut olla sekä evankelista että vahva sanan opettaja, ja sitten mukana on ollut vahva profetaalinen vivahde.

        S.A.

        Voi olla, eikä lahjojen rajatkaan aina ihan selviä ole meille ihmisille.

        Mutta profeetallisuutta, tai siltä kuulostavaa lahjaa (tiedon, viisauden sanoja, jotka moni mieltää myös virheellisesti profetioiksi), esiintyy myös ilman profetian armolahjaa ja profeetan tehtävää muissakin uskovissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Jos joku tulee seurakunnan eteen ja alkaa profetoimaan, niin hän tekee profeetan työtä sanoi hän olevansa silti mitä muuta tahansa. <<

        Se, mitä profeetallisuudesta ja profeetan tehtävästä on täällä jo sanottu, ei sinua näköjään edes kiinnosta, vaikka täällä on jo vastattu raamatullisesti, vaan haluat pitää kiinni omasta epäraamatullisesta käsityksestäsi.

        >>>Se, mitä profeetallisuudesta ja profeetan tehtävästä on täällä jo sanottu, ei sinua näköjään edes kiinnosta, vaikka täällä on jo vastattu raamatullisesti, vaan haluat pitää kiinni omasta epäraamatullisesta käsityksestäsi.<<<

        Minulla ei ole epäraamatullista käsitystä. Sinä se täällä kerrot omia lihallisia mielipiteitäsi ilman mitään vittausta Raamattuun. Toistetaan vielä se, että jos joku tulee profetoimaan seurakunnan eteen, hän tekee profeetan työtä. Profeetta on Jumalan sanansaattaja. Hän välittää Jumalan sanoman jollekin. Jos joku profetoi toiselle, niin hän on silloin profeetta. Sitten on ihan eri asia se, kuka on oikea ja kuka väärä profeetta.

        Aamos profetoi kansalle ja sanoi, ettei ole profeetta, mutta hän oli kyllä merkittävä Jumalan profeetta.

        Aam 7:14 Aamos vastasi hänelle: "En ole profeetta enkä profeetan oppilas, vaan karjankasvattaja ja metsäviikunoiden viljelijä.
        15 Herra otti minut laumojeni keskeltä ja sanoi minulle: 'Mene ja julista kansaani Israelia vastaan!'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Jos joku tulee seurakunnan eteen ja alkaa profetoimaan, niin hän tekee profeetan työtä sanoi hän olevansa silti mitä muuta tahansa. <<

        Se, mitä profeetallisuudesta ja profeetan tehtävästä on täällä jo sanottu, ei sinua näköjään edes kiinnosta, vaikka täällä on jo vastattu raamatullisesti, vaan haluat pitää kiinni omasta epäraamatullisesta käsityksestäsi.

        >>>Se, mitä profeetallisuudesta ja profeetan tehtävästä on täällä jo sanottu, ei sinua näköjään edes kiinnosta, vaikka täällä on jo vastattu raamatullisesti, vaan haluat pitää kiinni omasta epäraamatullisesta käsityksestäsi.<<<

        Minulla ei ole epäraamatullista käsitystä. Sinä se täällä kerrot omia lihallisia mielipiteitäsi ilman mitään viittausta Raamattuun. Toistetaan vielä se, että jos joku tulee profetoimaan seurakunnan eteen, hän tekee profeetan työtä. Profeetta on Jumalan sanansaattaja. Hän välittää Jumalan sanoman jollekin. Jos joku profetoi toiselle, niin hän on silloin profeetta. Sitten on ihan eri asia se, kuka on oikea ja kuka väärä profeetta.

        Aamos profetoi kansalle ja sanoi, ettei ole profeetta, mutta hän oli kyllä merkittävä Jumalan profeetta.

        Aam 7:14 Aamos vastasi hänelle: "En ole profeetta enkä profeetan oppilas, vaan karjankasvattaja ja metsäviikunoiden viljelijä.
        15 Herra otti minut laumojeni keskeltä ja sanoi minulle: 'Mene ja julista kansaani Israelia vastaan!'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Se, mitä profeetallisuudesta ja profeetan tehtävästä on täällä jo sanottu, ei sinua näköjään edes kiinnosta, vaikka täällä on jo vastattu raamatullisesti, vaan haluat pitää kiinni omasta epäraamatullisesta käsityksestäsi.<<<

        Minulla ei ole epäraamatullista käsitystä. Sinä se täällä kerrot omia lihallisia mielipiteitäsi ilman mitään vittausta Raamattuun. Toistetaan vielä se, että jos joku tulee profetoimaan seurakunnan eteen, hän tekee profeetan työtä. Profeetta on Jumalan sanansaattaja. Hän välittää Jumalan sanoman jollekin. Jos joku profetoi toiselle, niin hän on silloin profeetta. Sitten on ihan eri asia se, kuka on oikea ja kuka väärä profeetta.

        Aamos profetoi kansalle ja sanoi, ettei ole profeetta, mutta hän oli kyllä merkittävä Jumalan profeetta.

        Aam 7:14 Aamos vastasi hänelle: "En ole profeetta enkä profeetan oppilas, vaan karjankasvattaja ja metsäviikunoiden viljelijä.
        15 Herra otti minut laumojeni keskeltä ja sanoi minulle: 'Mene ja julista kansaani Israelia vastaan!'

        >>> Minulla ei ole epäraamatullista käsitystä. Sinä se täällä kerrot omia lihallisia mielipiteitäsi ilman mitään vittausta Raamattuun. Toistetaan vielä se, että jos joku tulee profetoimaan seurakunnan eteen, hän tekee profeetan työtä. Profeetta on Jumalan sanansaattaja. Hän välittää Jumalan sanoman jollekin. Jos joku profetoi toiselle, niin hän on silloin profeetta.

        Ajattelen niin, että tärkeintä on se, että Jumalan työ tulee tehdyksi. Tuskinpa meidän hyödyttää väitellä tai kiistellä siitä, mikä nimitys on oikea kenellekin Jumalan omalle? Olennaista on myös se, että me itse voisimme tehdä Jumalan tahdon omassa elämässämme.

        S.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>> Minulla ei ole epäraamatullista käsitystä. Sinä se täällä kerrot omia lihallisia mielipiteitäsi ilman mitään vittausta Raamattuun. Toistetaan vielä se, että jos joku tulee profetoimaan seurakunnan eteen, hän tekee profeetan työtä. Profeetta on Jumalan sanansaattaja. Hän välittää Jumalan sanoman jollekin. Jos joku profetoi toiselle, niin hän on silloin profeetta.

        Ajattelen niin, että tärkeintä on se, että Jumalan työ tulee tehdyksi. Tuskinpa meidän hyödyttää väitellä tai kiistellä siitä, mikä nimitys on oikea kenellekin Jumalan omalle? Olennaista on myös se, että me itse voisimme tehdä Jumalan tahdon omassa elämässämme.

        S.A.

        Tässä nyt yritetään sellaista, että joku voi profetoida toisille erilaisia asioita ja kertoa seurakunnalle saamiaan profetioita tarvitsematta kutsuaan itseään profeetaksi. Niin asia ei voi olla. Profeetan tehtävä on ilmoittaa Jumalan viestit toisille. Kun hän niin tekee, hän on profeetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt yritetään sellaista, että joku voi profetoida toisille erilaisia asioita ja kertoa seurakunnalle saamiaan profetioita tarvitsematta kutsuaan itseään profeetaksi. Niin asia ei voi olla. Profeetan tehtävä on ilmoittaa Jumalan viestit toisille. Kun hän niin tekee, hän on profeetta.

        Ajattelen, että nyt "Pyhän Hengen aikakaudella" nämä ovat mahdollisia suurelle uskovien joukolle:

        Apostolien teot 2:17-18:
        17. ’Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia. 18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.

        Eli kaikkien uskovien "päälle" annettaisiin Pyhä Henki. Ja se, mikä oli ennen mahdollista vain profeetoille, tulisi nyt mahdolliseksi suurelle uskovien joukolle.

        Mutta uskon silti, että on erikseen olemassa myös profeetan tehtävä/virka.

        S.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelen, että nyt "Pyhän Hengen aikakaudella" nämä ovat mahdollisia suurelle uskovien joukolle:

        Apostolien teot 2:17-18:
        17. ’Viimeisinä päivinä on tapahtuva, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä ja vanhuksenne uneksivat unia. 18. Myös palvelijoitteni ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he profetoivat.

        Eli kaikkien uskovien "päälle" annettaisiin Pyhä Henki. Ja se, mikä oli ennen mahdollista vain profeetoille, tulisi nyt mahdolliseksi suurelle uskovien joukolle.

        Mutta uskon silti, että on erikseen olemassa myös profeetan tehtävä/virka.

        S.A.

        Jokainen on profeetta, jolla on profetian armolahja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt yritetään sellaista, että joku voi profetoida toisille erilaisia asioita ja kertoa seurakunnalle saamiaan profetioita tarvitsematta kutsuaan itseään profeetaksi. Niin asia ei voi olla. Profeetan tehtävä on ilmoittaa Jumalan viestit toisille. Kun hän niin tekee, hän on profeetta.

        Olen itsekin saanut Herralta profeetallisen kutsun. Kaikki eivät vain asiaa raamatusta oikein ymmärrä, enkä jankkaa sinunkaan kanssasi enempää, koska asia on jo oikein täällä kerrottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Se, mitä profeetallisuudesta ja profeetan tehtävästä on täällä jo sanottu, ei sinua näköjään edes kiinnosta, vaikka täällä on jo vastattu raamatullisesti, vaan haluat pitää kiinni omasta epäraamatullisesta käsityksestäsi.<<<

        Minulla ei ole epäraamatullista käsitystä. Sinä se täällä kerrot omia lihallisia mielipiteitäsi ilman mitään viittausta Raamattuun. Toistetaan vielä se, että jos joku tulee profetoimaan seurakunnan eteen, hän tekee profeetan työtä. Profeetta on Jumalan sanansaattaja. Hän välittää Jumalan sanoman jollekin. Jos joku profetoi toiselle, niin hän on silloin profeetta. Sitten on ihan eri asia se, kuka on oikea ja kuka väärä profeetta.

        Aamos profetoi kansalle ja sanoi, ettei ole profeetta, mutta hän oli kyllä merkittävä Jumalan profeetta.

        Aam 7:14 Aamos vastasi hänelle: "En ole profeetta enkä profeetan oppilas, vaan karjankasvattaja ja metsäviikunoiden viljelijä.
        15 Herra otti minut laumojeni keskeltä ja sanoi minulle: 'Mene ja julista kansaani Israelia vastaan!'

        Itselläni on ollut profeetallinen kutsu uskoontulostani alkaen. Luulin, että siksi jotain asiasta ymmärtäisin, mutta en kai sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Minä olen saanut kahden miehen kautta tiedoksi heidän saamansa profetian, että Petri Paavola ei ole Herran profeetta. <<

        Ensinnäkin: saadut sanat eivät ole mitään "profetioita", vaan tiedon sanoja.

        Profetoiva rakentaa, kehottaa, lohduttaa, ojentaa, julistaa ja opettaakin, siis Jumalan välikappaleena paimentaa Jumalan kansaa tällä tavoin, kuten Jeremiakin itsestään sanoo. Jer. 17:16 Mutta minä en ole vetäytynyt pois olemasta paimenena, sinua seuraamasta...

        Toisekseen: ei Petri ole koskaan väittänytkään olevansa profeetta. Hän on suoraan itse sanonut, ettei ole profeetta.

        Ja sinulle, joka kirjoitit:

        >> Mitä järkeä on koko kristinuskossa. Tuhannesta raamatuntulkinnasta olisi osattava löytää se ainoa oikea. Mieluummin käytän aikani johonkin muuhun. <<

        Käytä se aikasi siihen, että luet itse raamattua.

        Unohda ne muiden ärsyttävät, toisistaan eriävät tulkinnat. Raamatun mukaan Herra avaa raamattua sille, joka tahtoo löytää totuuden. Anna hänen ohjata itseäsi, myös saarnojen ja opettajien kuuntelemisessa ja selitysten lukemisessa. Pääasiassa siis lue raamattua itse ja pyydä Herraa avaamaan sitä itsellesi.

        Kukaan ihminen ei täysin raamattua oikein tule koskaan ymärtämään, vaan aina tulee olemaan vastakkaisia väitteitä.

        Eri tulkintojen takia ei siis kannata Jeesusta ja omaa pelastustana heittää menemään, koska Jeesus on ainut tie taivaaseen.

        >> Profetoiva rakentaa, kehottaa, lohduttaa, ojentaa, julistaa ja opettaakin, siis Jumalan välikappaleena paimentaa Jumalan kansaa tällä tavoin, kuten Jeremiakin itsestään sanoo. Jer. 17:16 Mutta minä en ole vetäytynyt pois olemasta paimenena, sinua seuraamasta... <<

        Se, että profeetta em. asioitten lisäksi myös paimentaa ja johtaa seurakuntaa haluttuun suuntaan, ilmenee profeetta Jeremian sanojen lisäksi myös profeetta Hoosean 12:14 kohdasta, jossa profeetta Mooseksesta sanotaan:

        "...profeetan kautta vei Herra Israelin Egyptistä pois, ja profeetta sitä paimensi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Lisäksi on myös uudessa liitossa olemassa erillinen profeetan virka ja profetian armolahja, mutta esim. Petri ei ole kumpaistakaan sanonut omaavansa.<<<

        Ja hahahahah. Paavola selittää koko ajan videoillaan, mitä hänen mukaan Herra on hänelle sanonut tai käskenyt tekemään. Sellaiset julkiset puheet seurakunnassa tarkoittavat sitä, että hän tekee profeetan työtä.

        On sitä ollut tälläkin palstalla erilaisia kertomuksia, miten Paavola on profetoinut seurakunnassa jollekin naiselle yksityisesti, mutta en osaa ottaa niihin yksittäistapauksiin sen enempää kantaa.

        >> tälläkin palstalla erilaisia kertomuksia, miten Paavola on profetoinut seurakunnassa jollekin naiselle yksityisesti <<

        Kertomuksia? Toistelet siis jonkun toisen olettamuksia, muiden väittämiä juttuja. Onkohan se ihan viisasta?

        Herralla on kyllä aikansa ja tapansa paljastaa ja ojentaa väärin puhuneita. Hänen motiivinsa on kuitenkin oikea eli rakkaus, se, että ihmisen kävisi hyvin, kun hän ihmistä jostain ojentaa.

        Ihmiset taas ojentavat lähinnä oikeassa olemisen halusta ja kostomielialasta käsin.

        Sekin kannattaa muistaa, että Herran ojentamistoimenpiteet pätevät niihinkin, jotka ovat lausuneet väärän todistuksen jostain lähimmäisestään, eikä ainoastaan vääriin profeettoihin, joita jotkut näkevät nykyään vähän yhdessä jos toisessakin uskovassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt yritetään sellaista, että joku voi profetoida toisille erilaisia asioita ja kertoa seurakunnalle saamiaan profetioita tarvitsematta kutsuaan itseään profeetaksi. Niin asia ei voi olla. Profeetan tehtävä on ilmoittaa Jumalan viestit toisille. Kun hän niin tekee, hän on profeetta.

        >> kertoa seurakunnalle saamiaan profetioita tarvitsematta kutsuaan itseään profeetaksi <<

        Raamattu kertoo, kuinka profeetta ei ole missään halveksitumpi, vainotumpi ja epäuskottavampi kuin omassa lähi- ja elin- ja vaikutuspiirissään. Tätä vainoamista on kaikkialla, seurakunnassakin:

        Hoosea 9:8 "...Profeetta - hänen kaikilla teillään on pyydystäjän paula, vainoamista on hänen Jumalansa temppelissä."

        Jer. "...Herra on minun kanssani niinkuin väkevä sankari; sentähden minun vainoojani kompastuvat..."

        Profeettaa vainoavat myös väärät profeetat. Esimerkiksi Jeremiaa vainosi omaa ylpeää tietämystään täynnä oleva väärä profeetta Hananja.

        Jeesus ei koskaan väittänyt ihmisille olevansa profeetta, vaikka hän oli profeetta ja profetoi koko ajan. Toiset tunnistivat hänet profeetaksi hänen puheistaan. Ja häntäkin vainottiin.


      • Anonyymi

        >>> Minä olen saanut kahden miehen kautta tiedoksi heidän saamansa profetian, että Petri Paavola ei ole Herran profeetta. Petri Paavola kertoo usein, miten Herra johdattaa häntä, mutta Paavola ei ole Herran profeetta.

        Itseäni ei niin kiinnosta, onko Petri Paavola profeetta vai ei, koska hän ei vaikuta elämääni käytännössä millään tavalla. Se mitä olen hänen kirjoituksiaan lukenut ja joitain videopätkiä vähän katsonut niin sanoisin, että ei ole profeetta. Ennemminkin vain yksi sadoista tai tuhansista suomalaisista kristityistä, jotka opettavat Sanaa. Onko hän saanut tähän erityisen kutsumuksen Jumalalta vai ei, sekään ei niin itseäni kiinnosta, koska hän ei tosiaan vaikuta elämääni juuri millään tavalla. Kerran sain kutsun kotikokoukseen, jossa Petri Paavola olisi ollut opettamassa, mutta en välittänyt mennä, koska hänen analyyttinen ja järkiperäinen tyylinsä ei innosta minua. Ajattelen, että se on jopa haittana sille, että hän voisi olla vahva Sanan opettaja.

        Mutta se, että joku kertoo Jumalan johdattavan häntä: Se ei vaadi profeetan tehtävää tai virkaa, vaan Jumalan johdatus on varattu JOKAISELLE uskovalle. Ja se, että saa Jumalalta sanoja puhuttavaksi muille uskoville, on varattu JOKAISELLE uskovalle. Jopa se, että saa uskovien yhteisessä kokoontumisessa jotain jaettavaa muille, on varattu JOKAISELLE uskovalle. Halleluja!

        S.A.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> kertoa seurakunnalle saamiaan profetioita tarvitsematta kutsuaan itseään profeetaksi <<

        Raamattu kertoo, kuinka profeetta ei ole missään halveksitumpi, vainotumpi ja epäuskottavampi kuin omassa lähi- ja elin- ja vaikutuspiirissään. Tätä vainoamista on kaikkialla, seurakunnassakin:

        Hoosea 9:8 "...Profeetta - hänen kaikilla teillään on pyydystäjän paula, vainoamista on hänen Jumalansa temppelissä."

        Jer. "...Herra on minun kanssani niinkuin väkevä sankari; sentähden minun vainoojani kompastuvat..."

        Profeettaa vainoavat myös väärät profeetat. Esimerkiksi Jeremiaa vainosi omaa ylpeää tietämystään täynnä oleva väärä profeetta Hananja.

        Jeesus ei koskaan väittänyt ihmisille olevansa profeetta, vaikka hän oli profeetta ja profetoi koko ajan. Toiset tunnistivat hänet profeetaksi hänen puheistaan. Ja häntäkin vainottiin.

        >>>Jeesus ei koskaan väittänyt ihmisille olevansa profeetta, vaikka hän oli profeetta ja profetoi koko ajan.<<<

        Jeesus sanoi olevansa Herra ja Jumalan Poika ja tulevansa Isän luota, missä hänen kuulijansa eivät ole ennen olleet ja kertovansa sen, mitä Isältä on kuullut. Eikös tässä ole aivan tarpeeksi sanoa, että Jeesus sanoi olevansa myös profeetta, mutta ennen kaikkea hän sanoi olevansa Messias ja Jumalan Poika.

        Joh 12:49 En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa,
        50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."


    • Anonyymi

      Jeesus on luomaton, aina ollut olemassa. Ei ole ollut aikaa, etteikö olisi ollut Jeesusta. Samaa olemusta Isän kanssa.
      Johanneksen evankeliumi: 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

      • Anonyymi

        "Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas." (Jes 9:6)


    • Anonyymi

      Essealainen raamatuntulkinta on tähän mennessä paras. Näin pitkän aikaa kun olen asiaa pohtinut ja raamatun läpikotaisin lukenut.

      • Anonyymi

        Mikä sellainen on ja miksi paras?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sellainen on ja miksi paras?

        Essealaisuutta kannattavat new age-liike, okkultistit ym. uushenkisyyden kannattajat, jotka eivät usko Jeesuksen Vapahtajuuteen, eivätkä edes Vapahtajan tarpeellisuuteen, vaan jotka uskovat Jeesuksen olleen pelkkä viisas opettaja, suunnannäyttäjä ja yksi mestari lukuisten ylösnousseitten mestareitten joukossa (ns. valkeassa veljeskunnassa), ym. raamatun vastaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Essealaisuutta kannattavat new age-liike, okkultistit ym. uushenkisyyden kannattajat, jotka eivät usko Jeesuksen Vapahtajuuteen, eivätkä edes Vapahtajan tarpeellisuuteen, vaan jotka uskovat Jeesuksen olleen pelkkä viisas opettaja, suunnannäyttäjä ja yksi mestari lukuisten ylösnousseitten mestareitten joukossa (ns. valkeassa veljeskunnassa), ym. raamatun vastaista.

        Essealaisuus on tuskin new agea, vaikka new age on voinut ottaa siitä vaikutteita. Mitä essealaisuudella oikein tarkoitetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Essealaisuutta kannattavat new age-liike, okkultistit ym. uushenkisyyden kannattajat, jotka eivät usko Jeesuksen Vapahtajuuteen, eivätkä edes Vapahtajan tarpeellisuuteen, vaan jotka uskovat Jeesuksen olleen pelkkä viisas opettaja, suunnannäyttäjä ja yksi mestari lukuisten ylösnousseitten mestareitten joukossa (ns. valkeassa veljeskunnassa), ym. raamatun vastaista.

        Gnostilaisuus, josta raamattukin varoittaa ja joka eksytti ihmisiä jo Paavalin aikoina pois aidosta Jeesuksesta Kristuksesta, on essealaisuuden kannattajia ja vihjailee Jeesuksenkin olleen gnostikko.

        Mutta pelastus on ainoastaan raamatun ilmoittamassa Jeesuksessa Kristuksessa.

        Vale-kristuksia on osattu Jeesuksen omien varoitusten takia odottaa koko kristikunnan historian ajan tulevaksi. Valitettavasti jotkut ovat siltikin harhautuneet niihin, vaikka Jeesus itse varoitti seuraajiaan näistä tulevista "imitoijista", jotka tulevat käyttämään jopa hänen nimeään.

        Kun Jeesuksen kohtaa ja uudestisyntymä tapahtuu, siitä ei voi erehtyä. Hän huolehtii itse siitä.

        Ja kun Jeesus palaa takaisin maan päälle pilvissä, tapahtuma näkyy niin kuin salaman leimahdus idästä länteen kaikille, eikä samanlaista tuloa ole millään huijareilla.

        Lue raamatun evankeliumit, usko sana ja pysy siinä, niin et eksy, tuli mitä hyvänsä muuta ennen Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Essealaisuus on tuskin new agea, vaikka new age on voinut ottaa siitä vaikutteita. Mitä essealaisuudella oikein tarkoitetaan?

        Essealaisuus on yksi juutalaisuuden mystinen suuntaus, lahko, jolla on samanlaisia oppeja gnostilaisuuden kanssa. Gnostilaisuus on essealaisuuden ohella sellainen oppi, jota new age-liikkeessä yleisesti kannatetaan, ja tätä oppien sekamelskaa, johon kyllä muutakin näiden kahden lisäksi kuuluu, nimitetään yhteisnimityksellä uushenkisyys ja new age.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Essealaisuus on yksi juutalaisuuden mystinen suuntaus, lahko, jolla on samanlaisia oppeja gnostilaisuuden kanssa. Gnostilaisuus on essealaisuuden ohella sellainen oppi, jota new age-liikkeessä yleisesti kannatetaan, ja tätä oppien sekamelskaa, johon kyllä muutakin näiden kahden lisäksi kuuluu, nimitetään yhteisnimityksellä uushenkisyys ja new age.

        En olisi niin varma tuosta. Essealaisuus oli juutalaisuuden yksi lahko, ei niinkään varhaiskristillisyyden lahko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olisi niin varma tuosta. Essealaisuus oli juutalaisuuden yksi lahko, ei niinkään varhaiskristillisyyden lahko.

        Mistä et ole varma? Tiedot voi kuka vain tarkistaa essealaisuuden ja gnostilaisuuden osalta netistä ja myös new age'n ja uushenkisyyden osalta. Olen itse ollut niissä mukana ennen uskoontuloani vuositolkulla, joten luulin tietäväni jotain, mitä kuuluu uushenkisyyteen ja new age'een, mutta kai sinä sitten tiedät paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sellainen on ja miksi paras?

        >> Mikä sellainen on ja miksi paras? <<

        Jos et tiedä ja olet lukenut raamattua, sen pitäisi jo kertoa, että kysymys on väärästä opista, jota raamatussa ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä et ole varma? Tiedot voi kuka vain tarkistaa essealaisuuden ja gnostilaisuuden osalta netistä ja myös new age'n ja uushenkisyyden osalta. Olen itse ollut niissä mukana ennen uskoontuloani vuositolkulla, joten luulin tietäväni jotain, mitä kuuluu uushenkisyyteen ja new age'een, mutta kai sinä sitten tiedät paremmin.

        Joka tapauksessa on niin, että essealaisuus on ollut yksi juutalaisuuden lahko. Mitä tulee gnostilaisuuteen ja new ageen, niin se on sitten ihan eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa on niin, että essealaisuus on ollut yksi juutalaisuuden lahko. Mitä tulee gnostilaisuuteen ja new ageen, niin se on sitten ihan eri asia.

        Ovat juu eri asioita, mutta new age-liike on molemmat opit ominut.


    • Anonyymi

      Jeesus ei puhunut ihmis oppia.
      Jeesus tuli taivaasta kaikkein pyhimmästä, Jumalan lähettämänä. Näin kertoo Itse Jumala.
      Kuinka usko Jeesukseen ilmenee.
      Apostolien teot: 2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
      2:42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
      2:43 Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.
      2:44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
      2:45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
      2:46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
      2:47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
      Huom! Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
      Näin he saivat Herran siunauksen osakseen, Herra siunasi heidät.

    • Anonyymi

      Tolstoilaisuus on yksi harvoista joka noudattaa kirjaimellisesti Jeesuksen kehotusta täydellisestä ja ehdottomasta väkivallattomuudesta. Kristikunnan papit siunaavat säännöllisesti sotaan lähtijät ja sieltä ruumispusseissa palaavat sankareina. Gnostilaiset haukuttiin edellä, mutta jos puhutaan tästä ,niin tolstoilaiset kuin gnostilaisetkin vetävät asiassa pidemmän korren. Eikä tolstoilaisuudella ole mitään tekemistä neuvostossysteemin ja sosialismin kanssa.

    • Anonyymi

      On myönteistä huomata, että yhä useampi on ymmärtänyt, että Petri Paavola on eksyttäjä. Uskonaskeleeseen kirjoittaa nikki "Maaret", joka kirjoitti Paavolan videosta seuraavasti:

      "Kuuntelin äsken osan Petrin puheesta "Jeesuksen jumaluuden alentava oppi". Kaikki oli hyvin kunnes hän sanoi ettei Jeesus enää ole ihminen.
      ...
      En taida enää kuunnella Paavolaa. Kyllä se eilinen oli sen verran suuri järkytys."

      Lähde: Tämä on Uskonaskeleen Raamattupalstan keskustelusta "Jeesuksen ihmisyys".

    • Anonyymi

      Kannattaisko lukea oikeasti viisaita miehiä kuten Mestari Echartia ja William Jamesia eikä näitä höpöhessuja ja takinkääntäjiä?

      • Anonyymi

        "Älkää antako kutsua itseänne oppimestariksi, sillä teillä on vain yksi mestari, Kristus." (Matt 23:10)


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuota Petri Paavolan videota ei kannata katsoa. Paavolan videosaarnat ovat myrkkyä, koska ne sisältävät palon asiavirheitä ja eksytystä. Paavolan videot ovat sensaatiohakuista journalismia ja salaliittoteorioilla mässäilemistä, mitä ei vanhurskaiden uskovien pidä mennä seuraamaan.


    • Anonyymi

      Ap.t.13:22-223 Mutta hän pani hänet viralta ja herätti heille kuninkaaksi Daavidin, josta hän myös todisti ja sanoi: Minä olen löytänyt Daavidin, Iisain pojan, sydämeni mukaisen miehen, joka on tekevä kaikessa minun tahtoni. Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi. Ilm.5:5. Ilm.22:16.

    • Anonyymi

      Jes.55:3-4 Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kansanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot. Ap.t.13:34-37.

    • Anonyymi

      Voisiko ylläpito kieltää nämä raamatunpaikkakopsaajat joita on kyllästymiseen asti?

      • Anonyymi

        Ei se kiellä.


      • Anonyymi

        Ei kiellä, kun taitaa ylläpidosta tuuli tuoda mukanaan Raamatun silppuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiellä, kun taitaa ylläpidosta tuuli tuoda mukanaan Raamatun silppuja.

        Raamatusta saa siteerata jakeita.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Paavolan videota ei kannata katsoa, jossa on korskea otsikko "Väärä opetus ylöstempauksesta ja Abraham Accord pahuuden suunnitelma". Paavolan itse opettaa väärin, minkä todistan Raamatulla.

        Paavola väittää, että uskovat ovat maan päällä Antikristuksen aikana ja vasta silloin, kun Herra Jeesus palaa Öljymäelle sotimaan Antikristusta vastaan, uskovat temmataan Jeesusta vastaan.

        Petri Paavola ei ymmärrä, mihin Paavali viittaa hänen sanoessaan ennen kuin meidät kootaan hänen luokseen. Paavali ei puhu tässä tempauksesta mitään vaan Jeesukseen lopullisen paluun jälkeen tapahtuvasta uskovien hakemisesta kaikkialta maailmasta. Paavali viittaa Jesajan kirjaan, jossa kerrotaan, ettei silloin ketään temmata, vaan uskovat kootaan maahan Jeesuksen kanssa saapuneiden pyhien kanssa yhteen hakemalla heidät maailman eri puolilta ajoneuvoilla. Paavola niputtaa tempauksen ja uskovien kokoamisen yhteen väärin, minkä takia Paavola ja Torppa erehtyvät tempausteorioissaan.

        "Otamme nyt puheeksi Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemisen ja sen, että meidät kootaan hänen luokseen." (2 Tess 2:1)

        "Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni. Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani. He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen." (Jes 66:18-20)

        Kun Herra Jeesus tulee Öljymäelle sotimaan, silloin ei uskovia temmata tuuliin ja pilviin, vaan monta vuotta aiemmin temmatut uskovat tuleva Jeesuksen kanssa takaisin ja eloon jääneet Jeesuksen omat haetaan ajoneuvoilla maailman eri puolilta yhteen kulkuneuvoilla ja Jeesuksen omat pakenevat Jerusalemista Öljymäen väliin tullutta laaksoa pitkin omin jaloin, ei tempaamalla.

        "Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi." (Sak 14:3-5)


    • Anonyymi

      Niin se vaan on, että jos Herra haluaa jotain sanoa jonkun kautta, niin kyllä hän ne kuulijatkin sitten saa paikalle. Kirjanopppineet ja fariseukset nokkivat Jeesusta yhtenään, mutta silti he olivat aina paikalla kuuntelemassa häntä - uudestaan ja uudestaan. Se johtui siitä, että Jumala lähetti Jeesuksen maailmaan siksi, jotta hänen kansansa kuuntelisi häntä ja tekisi parannuksen. Ja voi veljet, että he kuuntelivat! Kuuntelivat ja nokkivat. Mitähän se Herra oikein tahtoo ihmisten ymmärtävän Petrin puheista?

      • Anonyymi

        >>Niin se vaan on, että jos Herra haluaa jotain sanoa jonkun kautta, niin kyllä hän ne kuulijatkin sitten saa paikalle.<<

        Suurin osa maailman profeetoista on vääriä profeettoja. Suuri osa kristityistä on eksyksissä ja vain pieni vähemmistö pelastuu. Kuten Jeesus opetti, niin tie taivaaseen on kapea, portti ahdas ja vain harvat pelastuvat. Paavola opettaa valtavirran mukaista konservatiivista korvasyyhyyn teologiaa ja on harhassa. Paavolan opeilla ei voi pelastua.

        >>Kirjanopppineet ja fariseukset nokkivat Jeesusta yhtenään, mutta silti he olivat aina paikalla kuuntelemassa häntä - uudestaan ja uudestaan. <<

        Paavolaa ei voi missään nimessä verrata Jeesukseen. Ei Paavola edes noudata Jeesuksen opetusta eikä seuraa Jeesusta. Tästä on ollut S24:lla paljon keskustelua ja monet viisaat ovat ymmärtäneet, millainen eksyttäjä Paavola on.

        >>Mitähän se Herra oikein tahtoo ihmisten ymmärtävän Petrin puheista?<<

        Sen, että hän on eksyttäjä, joka villitsee seurakuntaa salaliittoteorioillaan ja kaikella muullakin väärällä opetuksellaan.


    • Anonyymi

      Petri Paavola on aiemmin opettanut kivenkovaa, että Antikristus rakentaa temppelin ja aloittaa uhraamisen temppelissä.

      NYT Paavola on kääntänyt takkia 100 % ja sanoo, että Antikristus lopettaa uhraamisen temppelissä, mutta hämäyksen takia ja teeskennelläkseen. Ja hahahahah!!!

      Paavolalle käy kuin muillekin tahallaan valehteleville, että kun jää kiinni yhdestä valheesta, sitten keksii toisen hätävalheen ja sitten onkin ajautunut jatkuvien hätävalheiden kehään.

      • Anonyymi

        Omasta kokemuksestasi ja itsestäsi kirjoitit: "muillekin tahallaan valehteleville, että kun jää kiinni yhdestä valheesta, sitten keksii toisen hätävalheen ja sitten onkin ajautunut jatkuvien hätävalheiden kehään". Olet ammattivalhtelija, tahallaan valehteleva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta kokemuksestasi ja itsestäsi kirjoitit: "muillekin tahallaan valehteleville, että kun jää kiinni yhdestä valheesta, sitten keksii toisen hätävalheen ja sitten onkin ajautunut jatkuvien hätävalheiden kehään". Olet ammattivalhtelija, tahallaan valehteleva.

        Paavola on kääntänyt takkiaan, juuri tuolla tavalla. Sen voi havaita uudesta videosta, minkä hän julkaisi. Itsekin meinasin tippua jakkaralta, kun kuuntelin hänen selitystään. En ollut tuntea miestä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tämä Paavolan video ei ole Raamatun mukainen.

        Petri Paavola on julkaissut opetus videon pedon merkistä. Paavola väittää, että ensimmäinen peto on pedon valtakunta, mutta Raamatun mukaan se on Antikristus, joka on herännyt kuolleista. Paavola opettaa taas väärin. Paavola yrittää peitellä sitä totuutta, että Antikritus herätetään kuolleista.

        Ilm 13:2 Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
        3 Minä näin, että yksi pedon päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut. Koko maailma ihmetteli petoa ja lähti seuraamaan sitä,
        ---
        12 Se käyttää ensimmäisen pedon puolesta tämän koko valtaa ja panee maan ja sen asukkaat kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.
        13 Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.
        14 Niillä tunnusteoilla, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen pedon nimissä, se johtaa harhaan kaikki maan asukkaat, niin että saa heidät tekemään patsaan sen pedon kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

        Ilm 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.


      • Anonyymi

        Petri Paavola on aiemmin kivenkovaan väittänyt, että Antikristus rakentaa kolmannen temppelin ja aloittaa uhraamisen.

        Nyt juuri julkaistussa videossa Paavola on kääntänyt takkiaan 100 % ja väittää, että Antikristus lopettaa uhraamisen, mutta tekee sen hämäyksen ja teeskentelyn vuoksi. Paavola on edelleen motiivin osalta väärässä. Syy uhraamisen lopettamiseen ei ole teeskentely vaan Jumalan vastustaminen, minkä Daniel kertoo selvästi luvuissa 7-9.

        Paavolan linjan muuto on merkittävä hänen opetuksessaan. Kun Paavolaa vastaan esitettiin aiemmin kritiikkiä, moni alkoi rähjäämällä puolustaa kiivaasti Paavolaa. Paavolan linjan muutos todistaa, että Paavolan kritisoimiselle on ollut todellakin aihetta ja Paavolan puolesta rähjänneet ovat olleet väärässä.

        Tämän pitäisi vaikuttaa myös Paavolan oppiin jakeesta Dan 9:27. Hän opettaa edelleen, että Kritus lopettaa uhraamisen, mutta alkoi muuten selittää, että Antikristus lopettaa uhraamisen. Tätä ristiriitaa Paavola ei ole vielä pystynyt korjaamaan opetuksessaan.

        Paavola ilmeisesti tunnustaa nyt, että Danielin kirjan jakeissa 8:11,12 puhutaan Antikristuksesta, mutta jakeessa 9:27 se vaihtuu hänellä edelleen Kristukseksi, mikä on väärää opetusta. Daniel puhuu kummassakin kohdassa Antikristuksesta. Professori Aapeli Saarisalo on myös kirjoittanut, että Dan 9:27 mainittu kauhistuksen siivilla tuleva Hävittäjä on Antikristus.

        Dan 9:27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."

        Dan 8:11 Se kasvoi ja uhmasi jo taivaan joukon valtiasta, ja valtiaalta otettiin pois päivittäinen uhri ja hänen temppelinsä turmeltiin perustuksia myöten.
        12 Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.
        13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!"
        14 Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mauno Mattila sanoo videollaan Googin sodasta, että Jerusalemin kolmas temppeli tulee olemaan 1000-vuotisen rauhanvaltakunnan temppeli.

        Mattila ei halua ottaa kuitenkaan kantaa Hesekielin kirjan lukuihin 40-48 sanoen, ettei ymmärrä niitä. Tästä voisi Paavolakin ottaa mallia, että jos ei ymmärrä jotain, niin kannattaa pitää pikemminkin suunsa kiinni, kuin alkaa keksimään omassa lihassa teologiaa, joka ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen.


      • Anonyymi

        Tämä Paavolan video ei ole Raamatun mukainen.

        Danielin profetia on tarkka aikataulu vuoden tarkkuudella eri tapahtumista 490 vuoden aikajanalla.

        Petri Paavola yrittää tunkea väkisin kenraali Tituksen hyökkäystä Jerusalemiin viimeiseen 7 vuoden jaksoon, mikä kuitenkin tapahtui 36,5 vuotta sen jälkeen. Profetiaa ei voi selittää tällä tapahtumalla, koska Tituksen hyökkäys Jerusalemiin vuonna 70 on reilusti ulkopuolella Danielin aikataulun.

        Mitä tulee muuten jakeeseen Dan 9:27, se ei kerro mistään vanhurskaasta ruhtinaasta vaan pahasta Hävittäjästä, joka tulee kauhistuksen siivillä. Petri Paavola sekoittaa Kristuksen ja Antikristuksen toisiinsa, mikä on vaarallinen virhe.

        Petri Paavola on aiemmin kivenkovaan väittänyt, että Antikristus rakentaa kolmannen temppelin ja aloittaa uhraamisen.

        Nyt juuri julkaistussa videossa Paavola on kääntänyt takkiaan 100 % ja väittää, että Antikristus lopettaa uhraamisen, mutta tekee sen hämäyksen ja teeskentelyn vuoksi. Paavola on edelleen motiivin osalta väärässä. Syy uhraamisen lopettamiseen ei ole teeskentely vaan Jumalan vastustaminen, minkä Daniel kertoo selvästi luvuissa 7-9.

        Paavolan linjan muuto on merkittävä hänen opetuksessaan. Kun Paavolaa vastaan esitettiin aiemmin kritiikkiä, moni alkoi rähjäämällä puolustaa kiivaasti Paavolaa. Paavolan linjan muutos todistaa, että Paavolan kritisoimiselle on ollut todellakin aihetta ja Paavolan puolesta rähjänneet ovat olleet väärässä.

        Tämän pitäisi vaikuttaa myös Paavolan oppiin jakeesta Dan 9:27. Hän opettaa edelleen, että Kritus lopettaa uhraamisen, mutta alkoi muuten selittää, että Antikristus lopettaa uhraamisen. Tätä ristiriitaa Paavola ei ole vielä pystynyt korjaamaan opetuksessaan.

        Paavola ilmeisesti tunnustaa nyt, että Danielin kirjan jakeissa 8:11,12 puhutaan Antikristuksesta, mutta jakeessa 9:27 se vaihtuu hänellä edelleen Kristukseksi, mikä on väärää opetusta. Daniel puhuu kummassakin kohdassa Antikristuksesta. Professori Aapeli Saarisalo on myös kirjoittanut, että Dan 9:27 mainittu kauhistuksen siivilla tuleva Hävittäjä on Antikristus.

        Dan 9:27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."

        Dan 8:11 Se kasvoi ja uhmasi jo taivaan joukon valtiasta, ja valtiaalta otettiin pois päivittäinen uhri ja hänen temppelinsä turmeltiin perustuksia myöten.
        12 Päivittäisen uhrin sijaan pantiin jumalaton ja väärä palvelus, ja totuus sortui maahan. Ja sarvi menestyi yhä kaikissa toimissaan.
        13 Sitten minä kuulin pyhien enkelien puhuvan, ja yksi heistä kysyi toiselta: "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa, ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan!"
        14 Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."


    • Anonyymi

      En ole kuunnellut Paavolan monta puhetta. Miunullekin tuli jo niiden perusteella tuntu ettei Jeesuksen olla taksavertaista auktotoriteettia Isän kanssa. Eri Jeesusta julistaa. Jotain outoa on. Salopuu

      • Anonyymi

        Mauno Mattila kirjoitti: - Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

        Petri Paavola on julkaissut uuden artikkelin "Perinne opettaa väärin Jeesuksesta" (8.10.2020), jossa hän jatkaa oppinsa puolustamista näissä sanoilla:

        - Kun tutkit Hebr 2:9 Raamatun kohtaa, niin huomaat kuinka siinä opetetaan, että Jeesus oli tehty vähäksi aikaa enkeleitä alempiarvoiseksi, että Hän kuolisi ihmisenä kaikkien ihmisten puolesta. Tässä se on sanottu, että Jeesuksen ihmisyys kesti vain vähän aikaa, siksi että Hän ihmisenä kuolisi meidän syntiemme tähden. Raamattu ei opeta, että Jeesus jäi iankaikkisesti ihmiseksi. Nyt tämän Raamatun kohdan jälkeen on myös helpompi ymmärtää miksi Jeesus sanoi, että Isä kirkastaisi Hänet sillä kirkkaudella mikä Hänellä oli Isänsä luona ennen kuin maailma olikaan. Raamatun opetuksen mukaan Jeesus on tehty ihmiseksi vain vähäksi ajaksi, ei iankaikkisesti.

        Ja Raamattu ilmoittaa seuraavaa:

        Ps 8:5 niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
        6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;
        7 panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle:

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

        Ps 110:1 Daavidin psalmi. Herra sanoo minun herralleni: "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.
        2 Herra, Siionin valtias, ojentaa sinulle hallitsijan sauvan. Ulottukoon sinun mahtisi myös vihollistesi yli!


    • Anonyymi

      Paavolan viimeisin kirjoitus Jeesuksesta on omituinen. Siinä on kaksi isoa virhettä.

      1) Hän väittää perinteen opettavan Isän olevan Jeesusta suurempi siksi, että Jeesus oli ihmisenä maan päällä. Itse asiassa Jeesuksen seurakunta, kirkko, opettaa, että Kolmiyhteisen Jumalan sisällä on persoonien kesken hierarkia, jossa Isä on Poikaa ja Pyhää Henkeä suurempi. Sen sijaan jumaluutensa puolesta kaikki kolme persoonaa ovat samanveroisia - Jumalan persoonilla on sama jumallinen olemus. Paavola kuvaa Raamatun kautta lopulta juuri sen, mitä kristillinen traditio asiasta oikeasti opettaa. Paavolan kuvaus tradition opetuksesta on virheellinen.

      2) Selkeä harhaoppi: Paavolan mukaan Jeesus ei taivaaseen palattuaan säilyttänyt ihmisluontoon. Kristillinen oppi asiasta kuuluu, että Jeesus säilyttää ihmisluonnon pysyvästi taivaaseen palattuaan. Kristuksen taivaaseenastuminen oli Raamatun mukaan täysin fyysinen, ruumiillinen. Jumalan luokse ei palannut pelkkä Poika jumaluutensa puolesta, vaan myös Pojan jumalallistama ihmisruumis. Paavola tässä asiassa opettaa täysin väärin ja julistaa harhaoppia, jota täytyy kristityn varoa.

      Kristillinen kirkko ei ole uskonopissaan Jumalasta erehtynyt. Se opetus on tutkittu tarkkaan monelta kantilta.

      -DeadManWalks

      • Anonyymi

        Ihan sama mitä kirkko opettaa niin kauan kun se kastaa vauvoja.

        Aloittaja on joku väärä profeetta, joka vihaa Paavolaa ilmeisesti siksi, että Paavola opettaa oikein homoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mitä kirkko opettaa niin kauan kun se kastaa vauvoja.

        Aloittaja on joku väärä profeetta, joka vihaa Paavolaa ilmeisesti siksi, että Paavola opettaa oikein homoista.

        >>Aloittaja on joku väärä profeetta, joka vihaa Paavolaa ilmeisesti siksi, että Paavola opettaa oikein homoista.<<

        Ei pidä paikkansa.

        Aloitus on aiheellinen. Paavola on sotkenut ihan itse oman elämänsä.


      • Anonyymi

        Petri Paavola on julkaissut uuden artikkelin "Perinne opettaa väärin Jeesuksesta" (8.10.2020), jossa hän jatkaa oppinsa puolustamista näissä sanoilla:

        - Kun tutkit Hebr 2:9 Raamatun kohtaa, niin huomaat kuinka siinä opetetaan, että Jeesus oli tehty vähäksi aikaa enkeleitä alempiarvoiseksi, että Hän kuolisi ihmisenä kaikkien ihmisten puolesta. Tässä se on sanottu, että Jeesuksen ihmisyys kesti vain vähän aikaa, siksi että Hän ihmisenä kuolisi meidän syntiemme tähden. Raamattu ei opeta, että Jeesus jäi iankaikkisesti ihmiseksi. Nyt tämän Raamatun kohdan jälkeen on myös helpompi ymmärtää miksi Jeesus sanoi, että Isä kirkastaisi Hänet sillä kirkkaudella mikä Hänellä oli Isänsä luona ennen kuin maailma olikaan. Raamatun opetuksen mukaan Jeesus on tehty ihmiseksi vain vähäksi ajaksi, ei iankaikkisesti.

        Ja Raamattu ilmoittaa seuraavaa:

        Ps 8:5 niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
        6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella;
        7 panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle:

        Ps 80:17 Mutta suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

        Ps 110:1 Daavidin psalmi. Herra sanoo minun herralleni: "Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.
        2 Herra, Siionin valtias, ojentaa sinulle hallitsijan sauvan. Ulottukoon sinun mahtisi myös vihollistesi yli!


      • Anonyymi

        Mattila kertoo videolla "Laodiken aika ja Suomen hyvinvoinnin alasajo", miten Petri Paavola on eksynyt pois kaidalta tieltä ja lähtenyt jakaamaa harhaoppeja. Mattila ottaa huolestuneena esille Paavolan salaliittoteoriat, väärän opin Jumalan olemuksesta ja Paavolan kiroukset seurakuntajärjestystä vastaan jne.

        https://www.youtube.com/watch?v=Qx6S0BhclGo&feature=youtu.be&t=2816

        Mattila kertoo jopa soittaneensa Paavolalle, että hän tekisi parannuksen, mutta ei saanut kuulemma Paavolaa muutamaan mieltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mattila kertoo videolla "Laodiken aika ja Suomen hyvinvoinnin alasajo", miten Petri Paavola on eksynyt pois kaidalta tieltä ja lähtenyt jakaamaa harhaoppeja. Mattila ottaa huolestuneena esille Paavolan salaliittoteoriat, väärän opin Jumalan olemuksesta ja Paavolan kiroukset seurakuntajärjestystä vastaan jne.

        https://www.youtube.com/watch?v=Qx6S0BhclGo&feature=youtu.be&t=2816

        Mattila kertoo jopa soittaneensa Paavolalle, että hän tekisi parannuksen, mutta ei saanut kuulemma Paavolaa muutamaan mieltään.

        Itse asiassa Mattila kehottaa jo karttamaan Petri Paavolaa, koska hän ei julista oikeaa evankeliumia. Tämä tarkoittaa kehotusta antaa Paavolalle porttikielto seurakuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa Mattila kehottaa jo karttamaan Petri Paavolaa, koska hän ei julista oikeaa evankeliumia. Tämä tarkoittaa kehotusta antaa Paavolalle porttikielto seurakuntaan.

        "Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä." (2 Joh 1:10)

        "Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." (1 Kor 5:11-13)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mattila kertoo videolla "Laodiken aika ja Suomen hyvinvoinnin alasajo", miten Petri Paavola on eksynyt pois kaidalta tieltä ja lähtenyt jakaamaa harhaoppeja. Mattila ottaa huolestuneena esille Paavolan salaliittoteoriat, väärän opin Jumalan olemuksesta ja Paavolan kiroukset seurakuntajärjestystä vastaan jne.

        https://www.youtube.com/watch?v=Qx6S0BhclGo&feature=youtu.be&t=2816

        Mattila kertoo jopa soittaneensa Paavolalle, että hän tekisi parannuksen, mutta ei saanut kuulemma Paavolaa muutamaan mieltään.

        Suomen Helluntaikirkolle rekisteröity nikki Helluntaikirkko on lausunut, ettei Petri Paavola nauti helluntaiseurakuntien luottamusta. Nikin takana on mitä ilmeisimmin Suomen Helluntaikirkon toiminnanjohtaja Esko Matikainen. On yleisesti tunnettu asia, että helluntaiherätysksessä on keskusteltu Petri Paavolasta hyvin kriittiseen sävyyn.

        "Paavola ei nauti helluntaiseurakuntien luottamusta."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15498711/petri-paavolan-mukaan-temppeli-ei-ollut-korkeimmalla-paikalla#comment-97474700

        "Paavola tavoite on saada korvasyyhyynsä itselleen opettaajaa etsivät ihmiset oman vallan alle. Siksi hän ei voi olla Helluntaikirkon työyhteydessä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15624050/miksi-kielletty#comment-97266557


    • Anonyymi

      PP:llä on sama levy päällä. PP on ladannut aloituksessa mainitun videon myös Youtube-kanavalleen. Hän jatkaa jääräpäisesti samaa eksytystä.

    • Anonyymi

      Aloittaja tekee kyllä hyvin törkeästi Paavolaa kohtaan, kun hän väittää, että Paavola kieltäisi Jeesuksen. "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi". Eikö Paavolan pitäisi antaa itsensä kieltää uskonsa, jos hän niin haluaa.

      Paavola käsittelee jotain opillisia asioita eri tavalla kuin aloittaja haluaisi ja tästä sitten kumpuaa tuollainen valhe, että Paavola kieltäisi Jeesuksen. Törkeä tyyppi on tuo aloittaja enkä usko, että hän on uskossa.

      • Anonyymi

        Minä en ole samaa mieltä kanssasi.

        Paavola ei usko niihin evankeliumin prinsiippeihin, mitkä kuvaavat Jumalan Poikaa Jeesusta Kristusta, vaan Paavola julistaa toista Jeesusta, toista evankelumia. Kun Paavola käsittelee evankeliumin ydinoppeja, hänhän sanoo ihan suoraa, ettei usko niihin. Se tietenkin tarkoittaa, että Paavola kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen. Paavola käy kohta kohdalta läpi uskontunnustusta ja kumoaa kaiken epäraamatullisilla selityksillään, jolloin hän julistaa toista evankeliumia.

        "Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen. Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte." (2 Kor 11:3,4)

        "Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin. Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia." (Gal 1:6,7)


      • Anonyymi

        >>Paavola käsittelee jotain opillisia asioita eri tavalla kuin aloittaja haluaisi ja tästä sitten kumpuaa tuollainen valhe, että Paavola kieltäisi Jeesuksen.<<

        Ei aloittaja tässä ole väärässä. Paavola sanoo, ettei hän usko uskontunnustuksessa oleviin asiohin. Aloittaja on enemmän uskossa kuin Petri Paavola.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Paavola käsittelee jotain opillisia asioita eri tavalla kuin aloittaja haluaisi ja tästä sitten kumpuaa tuollainen valhe, että Paavola kieltäisi Jeesuksen.<<

        Ei aloittaja tässä ole väärässä. Paavola sanoo, ettei hän usko uskontunnustuksessa oleviin asiohin. Aloittaja on enemmän uskossa kuin Petri Paavola.

        Ne uskontunnustukset eivät ole mitään Jumalan Sanaa. Paavola on luonteeltaan sellainen, että hän haluaa sanoa mielipiteensä kaikista asioista ihan sanomisen ilosta. Ei hän ole koskaan sanonut, että hän olisi luopunut Jeesuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne uskontunnustukset eivät ole mitään Jumalan Sanaa. Paavola on luonteeltaan sellainen, että hän haluaa sanoa mielipiteensä kaikista asioista ihan sanomisen ilosta. Ei hän ole koskaan sanonut, että hän olisi luopunut Jeesuksesta.

        Älä anna Paavolan vetää sinua höplästä. On totta, ettei nuo uskontunnustukset ole kirjaimellisesti Raamatussa, mutta niissä on paljon juuri sitä asiaa, mitä on Raamatussa. Paavola kiistää ne ja samalla hän kieltää Jeesuksen Kristuksen. Paavolalla on toinen Jeesus. Hän ei seuraa Raamatun Jeesusta Kristusta vaan toista, jonka hän on itse määritellyt. Sen takia hän on luopunut Jeesuksesta Kristuksesta, kuten hän ihan itsekin sanoi videollaan.

        Mauno Mattila on kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:

        "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä anna Paavolan vetää sinua höplästä. On totta, ettei nuo uskontunnustukset ole kirjaimellisesti Raamatussa, mutta niissä on paljon juuri sitä asiaa, mitä on Raamatussa. Paavola kiistää ne ja samalla hän kieltää Jeesuksen Kristuksen. Paavolalla on toinen Jeesus. Hän ei seuraa Raamatun Jeesusta Kristusta vaan toista, jonka hän on itse määritellyt. Sen takia hän on luopunut Jeesuksesta Kristuksesta, kuten hän ihan itsekin sanoi videollaan.

        Mauno Mattila on kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:

        "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

        Petri Paavola on pelannut uhkapeliä, kun hän on ruvennut arvostelemaan harhaoppisen seurakunnan uskontunnustusta. Tuollaiset tunnustuksethan voivat sinänsä olla melko hyviäkin, jos ne on kopioitu oikeilta seurakunnilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petri Paavola on pelannut uhkapeliä, kun hän on ruvennut arvostelemaan harhaoppisen seurakunnan uskontunnustusta. Tuollaiset tunnustuksethan voivat sinänsä olla melko hyviäkin, jos ne on kopioitu oikeilta seurakunnilta.

        Nämä jakeet koskevat myös Petri Paavolaa:

        "Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi." (Matt 12:36,37)

        "Tässä on lopputulos kaikesta, mitä nyt on kuultu: pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä. Tämä koskee jokaista ihmistä. Jumala vaatii tuomiolle kaikista salatuistakin teoista, niin hyvistä kuin pahoista." (Saarn 12:13,14)


    • Anonyymi

      Kuinka te jaksatte vuosikausia jankata samasta asiasta?
      Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluus, siis kolminaisuus,
      ei aukea ihmiselle muuten kuin Pyhän Hengen opettamana.
      Jos Pyhä Henki ei opeta ihmistä HÄN EI VOI KÄSITTÄÄ JUMALAA!
      Jumala itse täytyy ilmoittaa itsensä ihmiselle. Muuten ihminen
      ei voi tulla tuntemaan Häntä.

      Älkää kyselkö näistä asioista ihmisiltä vaan kysykää Jumalalta.
      Ihminen ei voi opettaa sinulle kolminaisuutta, niin että käsität sen.
      Menkää Jumalan Sanaan, Raamatun ilmoitukseen, ja pyytäkää
      Pyhää Henkeä Opettajaksenne.

      Sinulla, joka tahdot tietää Jumalasta, täytyy olla yhteys Jumalaan.
      Sinulla täytyy olla Pyhä Henki Opettajana.

      Oletko uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen?
      Onko Hän ilmoittanut sinulle Isän?
      Oletko ottanut vastaan Pyhän Hengen Opettajaksesi?

    • Anonyymi

      Petri Paavola jatkaa taas katolisten oppien ruotimista tavoitteena saada seurakunta kiihtymään, jotta hän voi ujuttaa omia harhaoppeja sen varjossa piilotettuna. Taas kerran opetusvideo katolisuudesta, vaikka hänen yleisönsä ei ole katolisia. Uskomatonta.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Älkää menkö siihen halpaan, että alatte seuraamaan Paavolan lahkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää menkö siihen halpaan, että alatte seuraamaan Paavolan lahkoa.

        Petri Paavola torjuu saamansa kritiikin sillä argumentilla, että uskonnolliset ihmiset julistavat hänet harhaoppisiksi, mistä ei kuulemma tarvitse välittää yhtään, koska hän on totuudessa.

        Petri Paavola ei ole totuudessa. Hän ei myöskään ota vastaan mitään korjaavaa palautetta, vaan jatkaa jääräpäisesti väärän tiedon levittämistä, joten hän ei näytä palaavan koskaan totuuteen.


      • Anonyymi

        Raamatunkääntäjä Juhana Lehmuskoski väitteli somessa Petri Paavolan kanssa ja arvosteli häntä näillä sanoin siitä, että Paavola puhuu yhtä mutta tekee toista. Lehmuskoski tekee oivallisen johtopäätöksen, Paavola ei ole oikeasti kolminaisuusopin kannattaja, vaikka väittää sellaista:

        "Jos kestät sen, että sanon kovia sanoja, niin haluan varoittaa, että lohkaisusi Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimestä on lainattu siitä Jeesus yksin -opista, jota väität vastustavasi. Koska suosit kuitenkin juuri tuota oppia, ymmärrät varmaan itsekin loukkaantumatta, miksi hätäilen, että olet modalisti. Itse tiedät paremmin kuin minä, että sinä piiloudut kunnon kolminaisuususkovaisen nimen taakse, vaikka et ole sitä."

        http://www.kotipetripaavola.com/keskustelunijuhanankanssa.html


    • Anonyymi

      petsku pojunen lataa kovilla.

      Raamatullinen oppi yhdestä Jumalasta ja yhden Jumalan kolmiyhteisyydestä löytyy näin Raamatusta:

      Joh 14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: ‘Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne’. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.

      1 Kor 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

      Raamatun opetuksen mukaan Isä on Jeesusta suurempi, koska Isä on Jeesuksen pää, ja Jeesus on alamainen Isälleen. Tämä ei tee Pojasta alempaa Jumalaa, vaan kertoo Jumaluuden hierarkiasta ihan samalla tavalla kuin ihmisessä Jumalan kuvana ja Jumalan asettamana on järjestys, jossa aviomies on vaimonsa pää ja vaimo on miehelleen alamainen. Vaimo ei ole kuitenkaan alempi ihminen tai vähemmän ihminen, vaan miehelleen alamainen, mutta yhtä paljon ihminen kuin mieskin. Vaikka Isä on Jeesusta suurempi, niin Jeesus on silti yhtä paljon Jumala kuin Isänsäkin on, sillä on vain kyse hierarkiasta, Isä on Pojan pää:

      1 Kor 11:3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.

      Ja sitten:

      Joh 13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.

      Joh 8:18 Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."

      Joh 13:3 niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö,

      Joh 14:28 Te kuulitte minun sanovan teille: ‘Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne’. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.

      Raamatun opetuksen mukaan Isä oli Poikaa lähettäessään Poikaa suurempi myös taivaassa, koska Isä lähetti Pojan taivaasta maan päälle, koska lähettiläs (lähetetty) ei ole lähettäjäänsä suurempi, sillä lähettäjä on lähetettyä suurempi. Tämä tarkoittaa sitä, että Raamatun opetuksen mukaan Isä on aina ollut ja tulee olemaan Jeesusta suurempi (Isä on Pojan Pää). Siksi Raamattu sanoo näin:

      1 Kor 15:
      24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
      25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
      26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
      27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu," niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
      28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin ALISTETAAN SEN VALTAAN, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

      Näin Raamattu opettaa Jeesuksen alistuvan lopulta Isän valtaan, koska Isä on Pojan Pää. Vaikka Jeesus alistuu Isän valtaan, niin silti Jeesus on yhtä paljon Jumala, kun Hänen Isänsäkin on. Raamatussa tulee vielä esille se kuinka Pyhä Henki ei ota omastansa, vaan Jeesukselta. Näin näemme Raamatun kolmiyhteisen Jumalan olevan ja toimivan siten, että Pyhä Henki on alamainen Jeesukselle ja Jeesus on alamainen Isälleen, mutta on kuitenkin yksi Jumala, joka on ja toimii ja vaikuttaa kolmena eri Persoonana. En kiellä Raamatun opetusta Jumalan kolmiyhteisyydestä, mutta kiellän enkä usko uskonnollisten perinnäissääntöjen mukaiseen väärään opetukseen Jumalan kolmiyhteisyydestä.

      • Anonyymi

        Petri Paavola postaa tänne tekstejään, eikä ota vaariin yhtään sitä, mitä hänelle annetaan palautetta.

        Raamatunkääntäjä Juhana Lehmuskoski väitteli somessa Petri Paavolan kanssa ja arvosteli häntä näillä sanoin siitä, että Paavola puhuu yhtä mutta tekee toista. Lehmuskoski tekee oivallisen johtopäätöksen, Paavola ei ole oikeasti kolminaisuusopin kannattaja, vaikka väittää sellaista:

        "Jos kestät sen, että sanon kovia sanoja, niin haluan varoittaa, että lohkaisusi Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimestä on lainattu siitä Jeesus yksin -opista, jota väität vastustavasi. Koska suosit kuitenkin juuri tuota oppia, ymmärrät varmaan itsekin loukkaantumatta, miksi hätäilen, että olet modalisti. Itse tiedät paremmin kuin minä, että sinä piiloudut kunnon kolminaisuususkovaisen nimen taakse, vaikka et ole sitä."

        http://www.kotipetripaavola.com/keskustelunijuhanankanssa.html


      • Anonyymi

        Palstan suurin yksittäinen kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.


      • Anonyymi

        Kolmiyhteinen jumalsi ei ole Aabrahamin eikä Iisakin eikä Jaakobin Jumala , vaan perkele.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe