Millainen metallinilmaisin

Kiinnostunut76

Tervehdys.

Olen kiinnostunut metallinetsintä -harrastuksesta. Tarvitsisin vinkkejä oikean metallinilmaisimen hankintaan:

Millainen metallinilmaisin kannattaa hankkia? Mitä toimintoja tarvii? Mikä on hinta/laatu suhteeltaan paras ilmaisin (merkki ja hinta)? Millainen asian harrastajien mielestä kannattaa ostaa?

13

24779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuolta sivulta löytyy tietoa aika hyvin: http://www.macgunell.fi/cscope/index.htm

      Luulisin, että CS660 (n.296€) mallilla pärjää jo. Mutta jos haluaa vähän paremman niin CS990 XD (n.483€) malli olisi seuraava. Sitten on CS1220 XDP (n.699€) malli. Ja jos rahoissaan on, niin seuraavat paremmat mallit menee yli tuhannen euron.
      Minulla on CSR1 malli (n.1252€), tässä mallissa on jo vähän liikaakin ominaisuuksia, joitakin ei tarvitse.
      Sanoisin, että itse kallistuisin CS1220XDP mallin puolelle, sillä pärjää jo hyvin, vaikkei kokemusta siitä olekaan. Aikoinaan olin kahden vaiheilla, joko tuo tai CSR1. Mielestäni ilmaisimen on hyvä olla sade- ja pölytiivistetty, vaikkei sateessa etsisikään. Koska itse ainakin lasken ilmaisimen maahan kaivamisen ajaksi, tai tietysti jos on kaveri mukana, niin on eri asia.

      Ja kannattaa tuon sivun kautta pyytää tuore hinnasto, antamani hinnat ovat noin vuoden vanhoja. Ja ilmaisimien ominaisuuksista löytyy hyvin tietoa kyseiseltä sivulta.

      Ja tärkeää on tutustua muinaismuistolakiin:
      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1963/19630295

      • etsijä

        Moi, itse olen käyttänyt http://www.apogeekits.com/images/metal_detector_cs150.jpg
        tuollaista mallia, tuote on käsittääkseni kiinalainen, mutta myytiin minulle saksalaisena :/ Jokatapauksessa se maksoi vain 100€, eli huomattavasti halvempi kuin Macgunellin mallit ja kyllä löytää ihan hyvin. Laite on nyt talviteloilla, mutta kun saan sen käyttöön niin voisimme tehdä pientä vertailua esim. 1 euron kolikko puupöydälle ja sitten vain mittaamaan etäisyyttä miltä havaitsee kolikon. Näitä laitteita myydään niin harvoille, että huijatuksi tulemisen vaara on enemmän kuin ilmeinen.
        Toinen asia, eli tietääkö kukaan varmaa tietoa saako toisen maalla etsiä vapaasti etsimellä siis ei tietenkään pihapiirissä vaan marjanpoiminta etäisyydellä, jos ei ala kaivamaan mitenkään syvemmältä?


      • Kiinnostunut76
        etsijä kirjoitti:

        Moi, itse olen käyttänyt http://www.apogeekits.com/images/metal_detector_cs150.jpg
        tuollaista mallia, tuote on käsittääkseni kiinalainen, mutta myytiin minulle saksalaisena :/ Jokatapauksessa se maksoi vain 100€, eli huomattavasti halvempi kuin Macgunellin mallit ja kyllä löytää ihan hyvin. Laite on nyt talviteloilla, mutta kun saan sen käyttöön niin voisimme tehdä pientä vertailua esim. 1 euron kolikko puupöydälle ja sitten vain mittaamaan etäisyyttä miltä havaitsee kolikon. Näitä laitteita myydään niin harvoille, että huijatuksi tulemisen vaara on enemmän kuin ilmeinen.
        Toinen asia, eli tietääkö kukaan varmaa tietoa saako toisen maalla etsiä vapaasti etsimellä siis ei tietenkään pihapiirissä vaan marjanpoiminta etäisyydellä, jos ei ala kaivamaan mitenkään syvemmältä?

        Terve.

        Mainitsemasi laite tuntuisi aika edulliselta.

        Miten ostit ks. vehkeen? Tilasitko tuon nettisaitin kautta? Paljonko postikulut oli?


      • etsijä
        Kiinnostunut76 kirjoitti:

        Terve.

        Mainitsemasi laite tuntuisi aika edulliselta.

        Miten ostit ks. vehkeen? Tilasitko tuon nettisaitin kautta? Paljonko postikulut oli?

        Ostin laitteen RadioDuo nimisestä liikkeestä, Helsingistä. Mielestäni samaa laitetta on myyty Keltaisessa Pörssissä. Tässä laitteessa on myös kuuloke liitäntä joka on mielestäni aivan välttämätön.


      • marmal
        Kiinnostunut76 kirjoitti:

        Terve.

        Mainitsemasi laite tuntuisi aika edulliselta.

        Miten ostit ks. vehkeen? Tilasitko tuon nettisaitin kautta? Paljonko postikulut oli?

        tommonen olis kaupan ku cst magna trak 102 suojapussilla ja suomalaiset käyttikset


    • arkeologiaa

      Arkeologia ja metallinetsintä eivät liity toisiinsa, eihän?

    • etsijä
    • metallinetsinmies
      • multasormi_x

        "Garrett Ace 250 on hyvä ja suosittu" itsekkin ko. laitetta kokeillut ja voin sanoa että yliarvostettu rihkama laite, eli en suosittele.


      • on kunnon peli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3227
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1086
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1043
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      54
      972
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      934
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      839
    Aihe