Kuka tietää

Anonyymi

Oliko nuo hajonneet tuulimyllyjen siivet yli kuusi vuotta vanhoja, kun hajosivat ?
Mitä maksaa huollot, kun siivetkin pitää vaihtaa kuuden vuoden välein? Miksi oli ostettu Ranskalaisia romuja, koska ei niihin voi luottaa ? Ydinvoimalakin joudutaan vanhana romuttamaan, ennekuin saadaan edes käyntiin...

19

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täytyy myöntää, että olen ranskalaisista samaa mieltä. Ylimielisiä ja kaiken tietäviä.

      Chirac pilasi euronkin kun vaati ottamaan Kreikan mukaan, vaikka se ei täyttänyt ehtoja.

      Monta muutakin asiaa on mennyt pilalle ranskalaisten takia.

      • Anonyymi

        Joo ja kannattaa muistaa myö se, MITEN se Kreikka pääsi mukaan, eli väärentämällä tiedot. Samaa mieltä, eli Ranskalaiset pahimpia ja niistä pitäisi pysyä kaukana.


    • Anonyymi

      Onkohan tuossa kyseessä uudemmat hiilikuituiset siivet? Salamaniskulle tarjotaan hiilikuidussa sopivasti häviöllinen sähkönjohde joka räjähtää kappaleiksi kun sen läpi kulkee tarpeeksi virtaa. Hiilikuituisilla ongenvavoilla on kalastajat tappaneet itsensä heiluttaessaan niitä suurjännitejohtimien alla.

      https://www.researchgate.net/publication/304791856_CASES_OF_DEATH_DUE_TO_ELECTROCUTION_OF_FISHERMEN_USING_CARBON_FISHING_RODS_-_MORPHOLOGICAL_ASPECTS

      Ei siis pitäisi olla uusi asia tuulivoimalan suunnittelijalle.

      • Anonyymi

        Mitä tästä opimme. Jos menee heiluttelemaan tuommoista tuulivoimalaa suurjännitjohdon alla niin käsinahka kannattaa eristää.


      • Anonyymi

        Hiilikuidulta kovasti näytti nuo päreet siivenkappaleen lähikuvissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilikuidulta kovasti näytti nuo päreet siivenkappaleen lähikuvissa.

        Arvasin että tuosta on kyse. Hakusanoiksi googleen

        carbon fiber lightning strike wind energy

        Löytyy paljon tietoa siitä millaisia ongelmia salamaniskut aiheuttavat hiilikuituisissa tuulivoimalan siivissä. Tämä on ollut tiedossa jo voimalaa rakennettaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasin että tuosta on kyse. Hakusanoiksi googleen

        carbon fiber lightning strike wind energy

        Löytyy paljon tietoa siitä millaisia ongelmia salamaniskut aiheuttavat hiilikuituisissa tuulivoimalan siivissä. Tämä on ollut tiedossa jo voimalaa rakennettaessa.

        Kuulostaa kyllä todennäköiseltä syyltä. TV-kuvissa näytti vielä mustuneeltakin se tynkä mikä myllyyn oli jäänyt.


    • Anonyymi

      Monesta myllystä on siipi lentänyt pitkin kankaita ! Melko vaarallita mennä tuulipuistoon, kun siellä saattaa tulla parinkymmenen tonnin verran roinaa alas. Miksi Suomalaisten pitää säästää ja ottaa halvinta, kun lopputulos on tämä mikä nyt on noiden ranskiksien takia ?

    • Anonyymi

      Eiköhän se koko mylly mene vaihtoon, jos alkaa lavat irtoilemaan. Porissa oli myllyllä ikää muistaakseni 15 vuotta, kun alkoi lasikuituiset ropellin osat lentämään tonttiin.

      • Anonyymi

        Tästä syystä ne on järkevää rakentaa alueille, jonne ei ihmiset niinkään pääse - eli merelle. Metsässä saattaa jo joku olla keräilemässä syksyllä satoa, kun saa kamalan 'lavantaudin'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä syystä ne on järkevää rakentaa alueille, jonne ei ihmiset niinkään pääse - eli merelle. Metsässä saattaa jo joku olla keräilemässä syksyllä satoa, kun saa kamalan 'lavantaudin'.

        Näin on. Merikotkilla ja muilla sellaisilla ei ole mitään arvoa vihreässä energiantuotannossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Merikotkilla ja muilla sellaisilla ei ole mitään arvoa vihreässä energiantuotannossa.

        Silloin, kun vihreät pääsevät ajamaan omaa agendaansa niin muiden pitää vain sopeutua tavalla tai toisella. Kaikki näkee, mihin jo on menty ja aina vaan pahenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä syystä ne on järkevää rakentaa alueille, jonne ei ihmiset niinkään pääse - eli merelle. Metsässä saattaa jo joku olla keräilemässä syksyllä satoa, kun saa kamalan 'lavantaudin'.

        Joo merelle ne visipilät kuuluu, ei maaseudulle.


    • Anonyymi

      Parempi äkkikuolema.

    • Anonyymi

      Tuulivoima pelastaa maailman hirvittävältä kuumenemiselta.

      • Anonyymi

        Tuo kuumeneminen ei johdu paljoakaan ihmisestä, vaan maan syklisistä tapahtumista, kuten galktisesta 26000 vuoden kierrosta eli huojunnasta ja satumme nyt olemaan galaktisen päiväntasaajan kohdalla.


      • Anonyymi

        Jos salama iskee maahan niin maapallo lämpenee. Jos salama iskee tuulirupelin siipeen, niin ainoastaan siipi lämpenee ja maailma pelastuu.


    • Anonyymi

      Lepakko törmäsi tuulimyllyn siipeen, tuhoisin seurauksin. On tunnettu tosiasia, että nämä härvelit vetävät puoleensa lepakoita.
      Terv. PS

    • Anonyymi

      Uusiutuvan energiantuotannon (ongelmista) keskusteluja on lisää täällä:

      https://keskustelu.suomi24.fi/yhteiskunta/uusiutuva-energia

      Kannattaa jatkaa siellä jos siis haluaa siitä aiheesta jatkaa. Tuulivoiman ongelmat niin tuulipuistojen kuin myös tukiaisten osalta ovat varsin hyvin tiedossa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe