Jos olisitte perheellisiä, joutuisitte ostelemaan lahjoja

Anonyymi

34

67

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä joudun ostamaan siltikin lahjoja kaikille vaikka ei ole perhettä, isälle, äidille, veljille ja siskoille kuitenkin joudun ostamaan lahjoja :)

• Ei ole perhettä..🙄

• Jaa, meillä ostaa isovanhemmat kalliita lahjoja lapsenlapsilleen. Niillä kun on korkeampi elintaso.
      Kate Mossin tyttärellä näyttää olevan ykköstyypin diabetes. Näköjään.

• Tuo auto on kyllä söpö, vaikken mitään autoista ymmärrä, niin tuommoisen huolisin itselleni :)

• Anonyymi
    • Anonyymi

Niin tuokin vielä kun olen itse ottanut sellaisen roolin että ilotulitteidenkin ostaminen aina Uudeksi Vuodeksi sekin on minun vastuulla, räjäyttää rahaa taivaan tuuliin :)

• Yym, en pidä sitä joutumisena. Mikään lapsiin menevä raha ei tunnu joutumiselle, vaikka ihan järkijättöiseksi ei tarvitse ostelussa ryhtyä.

Vaikka olis miljoonia rahaa, ihan kaikkea turhaa ja kallista ei tarvis ostaa. Halvemmalla voi saada varsin hyvän, tokihan joku osaa pyytää hintaa ..pakkohan ei ole kahta yhtä hyvää ostaa sillä kallimmalla.

• Anonyymi

No justiin, niin, mutta jos itsellä on käteistä niin voi ampua taivaan tuuliinkin sadoillakin euroilla raketteja Uutena Vuotena, pakollistahan ei ole, meille tulee yleensä kotipaikoille sellainen rakettilehti: siitä rastitamme mitä ostamme paukutteluja.

Isä tulee yleensä vain aamutohvelit ovelta jalassa katsomaan paukutteluja, ei viitsi vaivaantua sen enemmin ulkopuolelle.

Ei tietystikään ole pakollista, mutta yritän ostella joululahjoiksikin kaikkea mielenkiintoista, erikoista ja hauskaa.

• Anonyymi

Pidän itsestään selvyytenä että muistan tytärtäni ja poikaani sekä syntymäpäivä- että joululahjoilla. Saan myös aina jotain heiltä vaikka olen sanonut ettten tarvitse mitään, kaikkea on.

• No eipä tässä sen kummasemmin joudu, vaan saa...

Haastavinta on aina lahjahommissa itsellä se, että tyttö haluais vaikka mitä, muttei suoranaisesti ansaitsisi saada synttäreinään mitään, kun tulee jo muuten niin kalliiksi kaikella vähän vastuuttomalla touhuilullaan ja velipoika taas ei tarvitse mitään, kun hoitaa kaiken itse itselleen. Onneksi poika on jo sen verran fiksu, ettei se laskeskele, vaan ymmärtää hyvin dilemman...

Yleensä kuitenkin annan jonkun kympin rahaa, koska voivat sitten hommata mitä haluavat...

• Anonyymi

"Tyttö haluaisi vaikka mitä" :D :D Niinpä!
        Meillä tyttö pienenä teki luettelon mitkä kaikki Barbiet hän haluaa joululahjaksi. Niitä oli 12 kappaletta. No ihan kahtatoista ei tainnut tulla, vaikka kummeilta tuli pari ja isovanhemmilta. Itsekin hommattiin joku.
        Yhteen aikaan sai päähänsä että haluaa delfiinin. Selitin ettei delfiini elä kuivalla maalla ja niinpä sitten kuulemma olisi pitänyt kaivaa allas pihaan! :D Kyllä näitä toiveita on ollut, täytyy vain yrittää saada hieman alas sieltä pilvilinnoista, satuttamatta kuitenkaan liikaa.
        Nyt on naurettu näille yhdessä.
        Poika olikin "järkevämpi". Legoja vain ei koskaan ollut tarpeeksi vaikka niitä tulvi lattioille oikean lego-tsunamin tavoin ja kiva kävellä päälle!
        Nyt ovat jo isoja ja toiveet sen mukaiset. Järkevästi yritetään täyttää, rajoissa kuitenkin pysytään.

• Anonyymi kirjoitti:

Meillä tyttö pienenä teki luettelon mitkä kaikki Barbiet hän haluaa joululahjaksi. Niitä oli 12 kappaletta. No ihan kahtatoista ei tainnut tulla, vaikka kummeilta tuli pari ja isovanhemmilta. Itsekin hommattiin joku.
        Yhteen aikaan sai päähänsä että haluaa delfiinin. Selitin ettei delfiini elä kuivalla maalla ja niinpä sitten kuulemma olisi pitänyt kaivaa allas pihaan! :D Kyllä näitä toiveita on ollut, täytyy vain yrittää saada hieman alas sieltä pilvilinnoista, satuttamatta kuitenkaan liikaa.
        Poika olikin "järkevämpi". Legoja vain ei koskaan ollut tarpeeksi vaikka niitä tulvi lattioille oikean lego-tsunamin tavoin ja kiva kävellä päälle!
        Nyt ovat jo isoja ja toiveet sen mukaiset. Järkevästi yritetään täyttää, rajoissa kuitenkin pysytään.

No neiti ei ymmärrä tai sitten vaan minusta tuntuu siltä, ettei ymmärrä 14 vuotiaana ollenkaan rahan merkitystä...Sitä vaan on tai ei... :oD Kaikkea mahdollista hyvää pitää vetää ja samalla tutkailla miten massu tai takamus kasvaa.. :oD
        Koulunkäynnit ei nappase, mutta kaverit ja tiktokin tykkäykset sentään on ihan must...

No kyllä se siperia opettaa, kun isänä en voi muuta kuin todeta ja toivoa. :o)

Pahinta vanhempana on antaa lapsen tehdä virheitäkin.. Tytön tapauksessa ehkä ne voi olla isompiakin, kun pojan... se ei vetele niin laidasta laitaan kuin tyttö. :oD

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No neiti ei ymmärrä tai sitten vaan minusta tuntuu siltä, ettei ymmärrä 14 vuotiaana ollenkaan rahan merkitystä...Sitä vaan on tai ei... :oD Kaikkea mahdollista hyvää pitää vetää ja samalla tutkailla miten massu tai takamus kasvaa.. :oD
        Koulunkäynnit ei nappase, mutta kaverit ja tiktokin tykkäykset sentään on ihan must...

Pahinta vanhempana on antaa lapsen tehdä virheitäkin.. Tytön tapauksessa ehkä ne voi olla isompiakin, kun pojan... se ei vetele niin laidasta laitaan kuin tyttö. :oD

Omena ei puusta kauas putoa.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

8:lla luokalla elo on vähän tollasta, kunhan ysillä skarppaa että saa kelvon päästötodistuksen.

• Anonyymi kirjoitti:

8:lla luokalla elo on vähän tollasta, kunhan ysillä skarppaa että saa kelvon päästötodistuksen.

Jos pääsee ysille... :oD

• Anonyymi

Miten niin "muttei suoranaisesti ansaitsisi saada synttäreinään mitään"? Onko tytär pahasti töppäillyt vai mistä moinen?

Itse annan "lapsille" synttärirahaa yhä, vaikka kaikki jo hyvän matkan aikuisia. Omat vanhempani ovat aina muistaneet lahjoilla synttäreinä ja jouluna. Siis yksi lahja synttäreinä, jouluna useampia. Sisarkin tykkää antaa lahjoja. Vaalimme perinteitä vuodesta toiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselläni oli täti, joka osteli minulle lapsena kaikenlaista, ei pysynyt rajoissa. Vaikken varsinaisesti halunnutkaan mitään. Kun omat lapset olivat 90-luvulla pieniä, hän kävi kylässä ja toi lapsille joka viikko tuliaisia. Missään järkevissä rajoissa ei pysynyt :D

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Jos pääsee ysille... :oD

Kaikki aikanaan :D

• Anonyymi kirjoitti:

Miten niin "muttei suoranaisesti ansaitsisi saada synttäreinään mitään"? Onko tytär pahasti töppäillyt vai mistä moinen?

Itse annan "lapsille" synttärirahaa yhä, vaikka kaikki jo hyvän matkan aikuisia. Omat vanhempani ovat aina muistaneet lahjoilla synttäreinä ja jouluna. Siis yksi lahja synttäreinä, jouluna useampia. Sisarkin tykkää antaa lahjoja. Vaalimme perinteitä vuodesta toiseen.

No sillä on nyt joku pirun törttöilyvaihe menossa.... kaikenlaista pientä... ja ottaa ilon nyt irti, kun ovat mun luona pääosin ja mä niin paljon töissä ja sit syyshommissa vapailla... :o/

No mä oon vähän huono antelemaan lahjoja...minusta ennemmin jokainen tulis toimeen itse ja sitten jos apua tarttii...antelis sitten...noi lahjavimmat vaikka joulun aikaan on just väsyttävää jahkailua... Kortti kouraan ja jouluja...hehe... se oi paras. :oD

• Anonyymi kirjoitti:

Itselläni oli täti, joka osteli minulle lapsena kaikenlaista, ei pysynyt rajoissa. Vaikken varsinaisesti halunnutkaan mitään. Kun omat lapset olivat 90-luvulla pieniä, hän kävi kylässä ja toi lapsille joka viikko tuliaisia. Missään järkevissä rajoissa ei pysynyt :D

No mun mutsilla välillä ampuu kanssa yli tuo herkkupuoli... Se kantoi joskus pennuille kaikkea hyvää ihan yltiöpäisesti...eikä meinannut hyvällä uskoa... Piti sitten jo ihan topakasti sanoa, että keksippä jotain muuta. :o)

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikki aikanaan :D

No, siinäpä se...nyt on ampunut aikalailla yli tuon koulunkäyntijutun.. eikä pakottamallakaan voi alkaa pistää ruotuun, kun on niin itsepäinen tapaus, että sitten vasta pistääkin lekkeriksi... :o/
        Ehkäpä se kasin tuplaaminen herättäis...ei se varmaan Suomen ainut 14 v olisi, joka niin joutuis tekemään... Menee rajojen koettelu aika överiks...mutta onpahan tuolla vielä vaikka kuinka aikaa oppia asioita vaikka sitten kantapään kautta. :oD

• Anonyymi

Sitten olisi hyvä: aika kiiltävä ja hieno joululahja, mutta on paketoitu jollain kiiltävällä hienolla alumiiniteipillä: avaamiseen tarvitsee jo järeät tuliaseet :D

• Anonyymi

Minä joskus tein niin: ei ollut maalarin eli luuserin teippiä, oli alumiiniteippiä iso rulla, jolloin paketoin aku ankan uuden keräily-taskukirjan sellaiseen, tietystikin niin että jotain sanomalehteä välissä jotta se kirja on ok, teippi ei tartu siihen.

"Yhtään parempaa teippiä keksinyt kuin tuo hiton alumiini-baby", isä taisi sanohtaa silloin, tuli kiiltävä ja hieno paketti :D

• No mikset jesaria pannu?

• Anonyymi

Niin en jeesus-teippiä tuo alumiininen on metallia ja aika jämerämpää teippiä, mutta kiiltävä joululahja tulee kun tuollaisella päällystää.

Itse kyllä oikeasti olen miettinyt todella paljon: kun ei ole sellaista tyttöä johon ihastuistin tai jotain, nooh, ei ole hengenvaarallista miettiä että kehen naiseen ihastuisin..

• Anonyymi

niin kai j 14v tai 12 v voisi ostaa jalkapallon joka vuosi ja teltan joka toinen vuosi eli voi sanoa menes ulos potkimaan palloa min 6 tunniksi ja sitten syömään ja uusiksi ulos ja kotiin tai telttaan nukkumaan eli oppii itsenäiseksi eli osaa sitten toimia kun muuttaa omaan ktiin aikanaan tai viimeistään 18v

• Anonyymi

Tämä on hyvä peruskäytäntö miehille: seksi ennen treffiä.

• Anonyymi

Noniin olisi kerrassaan huvittavaa kun joku vene eli siis joku NATO:n taisteluristeilijä tulee kysymään: kenkäsi olivat hukassa haluatko tulla kyytiin, meillä on kenkiä ja ruokaakin paljon?

• Anonyymi

Perheellisiä?
      Ostan lahjoja jouluna noin 25 henkilölle, heistä kolme on lapsiani. Lapsetkin aikuisia. Lahjoja on kiva ostella.

• Anonyymi

Lahjoja ON kiva ostella, se on totta.
        Kivointa on ostaa ja antaa jotain mukavaa, itse vastaanottaa on sitten jotenkin vaikeampaa.
        Mikähän siinäkin on?
        Totta kai lämmittää mieltä kun muistetaan, mutta kuitenkin - joku pieni ääni mutisee sisällä että ansitsenko nyt tätä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahjoja ON kiva ostella, se on totta.
        Kivointa on ostaa ja antaa jotain mukavaa, itse vastaanottaa on sitten jotenkin vaikeampaa.
        Mikähän siinäkin on?
        Totta kai lämmittää mieltä kun muistetaan, mutta kuitenkin - joku pieni ääni mutisee sisällä että ansitsenko nyt tätä...

Mitä ihmettä? Keneltä sinun on vaikea vastaanottaa lahjoja? Mistä ja milloin tuollainen tunne on tullut?

• Anonyymi

Naiset haluaa aina lahjoja eikä ne muuten miehen kanssa ole ellei lahjoja tule jouluna, synttärinä, naisten päivänä ja muutenkin.

• Anonyymi

Pikkuveli keksi vitsinäänkin sellaisen: aina pitää antaa lahjoja miljardien arvoisia lahjoja, nimipäiviäkin voi viettää... pitää tulla lahjoja, jos on monia nimiä, on myös monia nimipäiviä ja lahjojakin sitten.

• Anonyymi

Joku nimi missä oli paljon nimipäiviä: Eetu Eevertti Johannes Tuomo Vihannes Teemu, Allan Dimitri Stolichnaya Jack Daniels Piispanen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      183
      6500
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      93
      5412
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      17
      3762
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      123
      3387
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      221
      3182
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      76
      2358
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2108
    8. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1696
    9. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      45
      1694
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      98
      1366
    Aihe