Vauhti seilaa joka paikassa, vähän mäkeä ja vauhti laskee, pieni mutka ja vauhti laskee tai ihmetellään jotain muuta, näpytellään tekstaria ajaessa. Ymmärrän kun asialle on ns jokin syy mutta kun ei ole niin ärsyttää kyllä tälläiset arpojat ja ihmettelijät, vakkarilla et voi ajaa näiden perässä vaikka olisi 2km väliä.
Pidättekö kuinka ärsyttävinä paljon näitä nopeuden pumppaajia
21
86
Vastaukset
- Anonyymi
Ei koska tuollaisia "pumppaajia" ei löydy kuin sinun märistä unistasi.
- Anonyymi
Eipä ole tuollaisia muistaakseni tullut kohdattua. Jos olisi, niin ajaisin ohi tai jättäisin pidemmän välin.
Mitä noista tai muistakaan tielläliikkujien ajotavoista nyt ärsyyntymään. Et kuitenkaan voi vaikuttaa kuin omaan ajamiseesi ja sen kun jaksaa muistaa, niin kaikilla on mukavampaa ja turvallisempaa. - Anonyymi
Ärsyttää kaikki, jotka eivät kykene tasaiseen nopeuteen, vaan nopeus vaihtelee, vaikka ei ole mitään syytä. Tänään viimeksi oli yksi koomasta heräävä. Ajoin motarilla suurinta sallittua vakkari päällä (joo mittarivirhe tiedossa.) Saavutin tämän kyseisen toopen. Lähdin ohitukseen.
Siitäkö toope sitten heräsi ja nosti omaa nopeuttaan. Siinä sitten mentiin useampi kilometri lähes rinnakkain. Ei ollut paljon liikennettä, joten halusin nähdä mitä tapahtuu. Miksi toope ei kyennyt jatkamaan aiempaa vauhtiaan, vaan oli pakko lähteä kiusaamaan? Kaikenlaisia idiootteja löytyy.
Nopeusjojoilijat (nopeuden pumppaajat) ovat myös ryhmä, joiden pitäisi pakottaa käyttämään vakkaria.- Anonyymi
Tuollaisia tulee kohdattua silloin tällöin. Vauhti nousee yleensä ensimmäisen kerran siten, että ohittaja ei pääse aivan rinnalle, kunnes taas pippeli hidastuu hetkeksi. Siinä voi sitten tosiaan mennä useampikin kilometri rinnakkain ajaen. Jossain vaiheessa se ohitettavan vauhti putoaa, ja ohitus voidaan viedä loppuun.
- Anonyymi
Kaikissa autoissa ei ole vakkaria eikä sellaista edes haluta asentaa (mitä turhaan maksamaan kun kaasupoljinkin toimii).
Jotkut ei vaan halua vahtia koko ajan nopusmittariaan ja perstuntumalla ei pystytä kovin tarkkaan ajonopeuden arviointiin.
Noistahan voi ajaa ohi sopivassa paikassa, niin teen minäkin ja ajaa sitten taas omaa nopeuttaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa autoissa ei ole vakkaria eikä sellaista edes haluta asentaa (mitä turhaan maksamaan kun kaasupoljinkin toimii).
Jotkut ei vaan halua vahtia koko ajan nopusmittariaan ja perstuntumalla ei pystytä kovin tarkkaan ajonopeuden arviointiin.
Noistahan voi ajaa ohi sopivassa paikassa, niin teen minäkin ja ajaa sitten taas omaa nopeuttaan.Itse osaan pitää tasaista nopeutta pelkällä oman jalan säätämisellä. Kaikilta tämä ei todistetusti onnistu, vaan heillä seilaa nopeus sinne tänne. Tasaisen nopeuden ylläpitäminen pitäisi olla kriteeri, jotta ylipäätään saa ajokortin.
Anonyymi kirjoitti:
Itse osaan pitää tasaista nopeutta pelkällä oman jalan säätämisellä. Kaikilta tämä ei todistetusti onnistu, vaan heillä seilaa nopeus sinne tänne. Tasaisen nopeuden ylläpitäminen pitäisi olla kriteeri, jotta ylipäätään saa ajokortin.
Autolla ajaminen on todella ns. "yhteispeliä" sillä aina pitäisi nähdä liikenteen kokonaistilanne, eikä ainakaan paljoa ajaa ns. "minä-asenteella".
Tähän sopii tuttu vertaus että yksi mätä muna - siis 5 km/t alle rajoitusten tai
vaihtelevaa nopeutta ajava - riittää sotkemaan koko liikenteen.
Oman ryhmänsä muodostavat ne minä-asenteella ajavat, jotka kyllä tietävät
asian, mutta viis veisaavat, koska eivät välitä ajotapansa seuraamuksista.
Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että autokouluissa asiaa
ehkä tulisi tähdentää enemmän, mutta toisaalta kaikkien tulisi myös ymmärtää se,
etteivät kaikki ajokortin saaneet kymmenistä ajovuosista riippumatta koskaan
"opi" ajamaan autoa.
- Anonyymi
Kyllä niitä pumppaajia on. Kun ajan motarilla vakionpeudensäädin päällä, niin yleensä joku mennä kinnertää ohi, mutta hetken päästä se on tientukkona edessä ja vakionopeudella on pakko mennä ohi. No siitäkös jantteri hermostuu ja painaa kaasua ja menee uudelleen ohi, kunnes muutaman kilometrin jälkeen se on taas siinä edessä.
- Anonyymi
Ai sulla on vanha karvalakkiromu, älä ole kade. Ehkä sinäkin saat joskus kunnollisen auton jossa on nykyaikaisia varusteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai sulla on vanha karvalakkiromu, älä ole kade. Ehkä sinäkin saat joskus kunnollisen auton jossa on nykyaikaisia varusteita.
Kun te vakkarilla ajajat edes välillä tulisitte pois sieltä moottoritien vasemmalta kaistalta, liikenne sujuisi paremmin, nyt ajatte 127 km/h, toiset menee 120 km/h, roikutte siinä rinnalla kilsatolkulla. Jos sisemmältä kaistalta joku lähtee ulommalle ohittaakseen edellä ajavan, on tieraivo valmis, silloin otatte vakkarin pois ja 140 km/h roikutte sen "tyhmän kaistanvaihtajanpersiissä", kun tilanne on ohi, vakkari päälle ja taas vasenta kaistaa sen 127 km/h seuraavaan vastaavaan tilanteeseen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun te vakkarilla ajajat edes välillä tulisitte pois sieltä moottoritien vasemmalta kaistalta, liikenne sujuisi paremmin, nyt ajatte 127 km/h, toiset menee 120 km/h, roikutte siinä rinnalla kilsatolkulla. Jos sisemmältä kaistalta joku lähtee ulommalle ohittaakseen edellä ajavan, on tieraivo valmis, silloin otatte vakkarin pois ja 140 km/h roikutte sen "tyhmän kaistanvaihtajanpersiissä", kun tilanne on ohi, vakkari päälle ja taas vasenta kaistaa sen 127 km/h seuraavaan vastaavaan tilanteeseen...
öööh, mitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
öööh, mitä?
Niin, se moottoritien vasen kaista on lähinnä ohittamista varten (jos et tiennyt), vakkarikuskit ajaa siellä kokoajan, ainoa syy mennä oikealle kaistalle on näemmä se, kun tulee toinen vakkarikuski joka on asettanut nopeudekseen vaikkapa 129 km/h, kun ohitus on suoritettu, palaa tämä 127 km/h kulkevakin takaisin vasemmalle kaistalle..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, se moottoritien vasen kaista on lähinnä ohittamista varten (jos et tiennyt), vakkarikuskit ajaa siellä kokoajan, ainoa syy mennä oikealle kaistalle on näemmä se, kun tulee toinen vakkarikuski joka on asettanut nopeudekseen vaikkapa 129 km/h, kun ohitus on suoritettu, palaa tämä 127 km/h kulkevakin takaisin vasemmalle kaistalle..
Älä puhu pehmoisia. Minä menen aina takaisin oikealle kaistalle ohituksen jälkeen, jos siellä on tilaa, käytin sitten vakkaria tai en. Näin tekee myös useimmat muut. Sitten löytyy näitä ylinopeusyrjöjä jotka jäävät asumaan sinne vasemmalle kaistalle jatkuvaa ylinopeutta ajaen.
- Anonyymi
Ööh ääh, no emmä tiiä, kun enimmäkseen ajan kaupunkimaisessa ympäristössä. No joo, kyllä nopeus vaihtelee ihan saatanasti täällä, välillä pitää ihan jopa pysähdellä. Ei kai se erityisemmin ärsytä, ihan normaalia kai se on.
Niin no maantiellä sitten, tota ööh, en oo juuri törmännyt tuollaiseen, tai jos joku alkaa hidasteleen edessä niin menen ohi jos on tilaa. Minua ei paljon haittaa jos se vaikka vähän kiihdyttää, kun ei ne yleensä niin paljoa kiihdytä ettei ohi pääsisi, ja jos kiihdyttää niin menköön, katotaan sitten taas jos tulee uudestaan perä edellä vastaan.
Motarilla saavat temppuilla miten huvittaa, mutta en kyllä jää ikiajoiksi siihen viereen tupaksimaan sielläkään. En ole sillä tavalla rajoittunut etten voisi välillä painaa reippaamminkin kaasua. Ja jos tuntuu taas että ei se mun reipastelu riitä niin sitten taas sama, että menköön se toinen sitten ja katotaan taas tuleeko kohta uudestaan eteen. - Anonyymi
Hyvä se vaan on että on edes jotain tapahtumia ettei nukahda sinne rattiin niin herkästi.
- Anonyymi
Täällä sivistyksen reunalla, missä ajetaan kolminumeroisia teitä, niin nopeudenpumppaajat on paljon yleisempiä kuin tasanopeustaavit.
Ei voi kuin ihmetellä, että mitä siellä kuskin paikalla tapahtuu, kun jarruvalot palaa puolet matkasta ja nopeus vaihtelee oikeasti 25km/h ilman mitään näkyvää syytä.
Vielä ihmeellisempää se on, kun monesti siinä edessä pumppailee tuttu auto.
Jos on viisitoista vuotta vetänyt samaa väylää kylälle kauppaan ja takaisin, niin luulisi, että ne loivat mutkat ja nypyt olisi tuleet tutuiksi, mutta ei.
Minulla on 40km suuntaansa työmatkaa taajamasta poispäin kolminumeroista tietä ja kyllä edessä on turvallisempa ja ennen kaikkea paljon mukavampa ajaa kuin takana.
Vakkari päälle ja duunipaikan pihassa eka jarrutus, ellei mitään poikkeavaa ole työmatkalla sattunut.- Anonyymi
Pääteillä tai varsinkaan moottoriteillä ei pitäisi tarvita koskea paljonkaan jarrupolkimeen. Jokin mättää sellaisen kuskin ajossa, joka jatkuvasti käyttää jarrua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääteillä tai varsinkaan moottoriteillä ei pitäisi tarvita koskea paljonkaan jarrupolkimeen. Jokin mättää sellaisen kuskin ajossa, joka jatkuvasti käyttää jarrua.
Joillakin on noita polkuautoja. Automaattivaihteisessa poljetaan jarrua vasemmalla jalalla, niin siinä tulee jarruteltua ihan turhaan. Kyllä se automaattilootainenkin osaa moottorijarrutuksen.
- Anonyymi
Ei kukaan sellaista väittänytkään. Pumppaaja jarruttaa ja kaasuttaa ja jarruttaa ja kaasuttaa ja jarruttaa ja kaasuttaa ja jarruttaa ja kaasuttaa .... Ei kyetä pitämään se nopeus tasaisena.
- Anonyymi
Jatkuvasti näitä kohtaa, esim 80 alueella pumpataan 70-90 väliä. Yleensä kun ohittaa nämä, jäävät perään kiinni ajamaan, ehkä protestiksi kun eivät voi enää pumpata niin suurta ylinopeutta. Ilmeisesti tarvitsevat jonkun eteensä jotta pystyvät pitämään tasaista nopeutta koska yleensä se alinopeuspumppaaminenkin häviää kun ohittaa nämä.
- Anonyymi
Olisikohan ajotapakoulutus paikallaan.
Jos vähänkään ajattelet ympäristöä ja polttoaineen kulutustasi, niin välttelet korkeita ajonopeuksia sekä vähennät vauhtiasi / polttoaineen kulutusta; eli ajelet pintakaasulla.
Lisäksi alamäessä sekä ylämäessä hyödynnät vierintä vastuksen kohoamista/heikkenemistä ; eli;
- alamäessä hyödynnät vierintävastuksen vähenemistä ja kiidytät nopeutta / pienellä polttoaineen kulutuksella sekä
- ylämäessä vähennät nopeuttasi / energia tarvetta.
Autosta ja tiestön profiilista riippuen polttoaineen kulutuksen säästö voi olla jopa yli 10 %.
Mietihän ja korjaa ajotapaasi, sillä tuskin aina sinullakaan on todella niin kiire, että kannattaa turhaan saastuttaa ilmaa ja hankkia itsellesi turhia kuluja.
Vältä kuitenkin olemasta tien tukkona.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1383419Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2742940Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2271854- 651792
Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641778- 641521
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa891323Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781262Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3291191Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391072