Pahin tapa jättää toinen

Anonyymi

Ei ole tekstiviesti. Vaan yhteisten kuvien poistaminen sosiaalisesta mediasta / toisen poistaminen kavereista / yhteystiedoista ja blokkaaminen. Kesken toisen ennalta sovitun illanvieton aikana.
Ei viestiä, ei mitään. Ei vastaa eikä voi ottaa yhteyttä.
Aikuisia ihmisiä.
Arvoton olo.

193

12323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pahin tapa on jättää toinen äkillisesti sanoen "kyl tää oli nyt tässä" ja lähteä ovet paukkuen. Siinä jäät yksin miettien, oliko koskaan edes mitään aitoa hänen puoleltaan? Pahinta yleensäkin on ottaa toinen aina uudestaan elämäänsä ja hylätä, milloin milläkin syyllä, mitä ei sitten vaivauduta edes kertomaan.

Jos oli jo ennestään vaikeaa, tuntuu että sydän revitiin väkivalloin rinnasta ulos. Iskettiin pöydälle, jossa se nuijittiin lihanuijalla niin, että veri lensi.

• Anonyymi

Ja ymmärrän, että ap:n kokemus oli kammottavampi. Mutta tämä oli mun pahin.

• Anonyymi

"Pahinta yleensäkin on ottaa toinen aina uudestaan elämäänsä ja hylätä, milloin milläkin syyllä, mitä ei sitten vaivauduta edes kertomaan.
        "

Olisiko tuossa itselläkin jotain osuutta asiaan? Minulle aivan käsittämätöntä jäädä nyyhkimään tuommoisen perään - saati sitten vielä ottaa takaisin elämäänsä. Potku persuksiin mieluummin, niin lentää todella kauas pois. Heippahei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pahinta yleensäkin on ottaa toinen aina uudestaan elämäänsä ja hylätä, milloin milläkin syyllä, mitä ei sitten vaivauduta edes kertomaan.
        "

Olisiko tuossa itselläkin jotain osuutta asiaan? Minulle aivan käsittämätöntä jäädä nyyhkimään tuommoisen perään - saati sitten vielä ottaa takaisin elämäänsä. Potku persuksiin mieluummin, niin lentää todella kauas pois. Heippahei.

Onko vaihtoehto

• Anonyymi

Kuulostaa ihan luin olisit mun eksääni törmännyt. Älä ota enää uudestaan takaisin. Sinussa ei ole mitään vikaa, etkä sinä pysty kiltteydelläsi hänet muuttamaan/parantamaan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa ihan luin olisit mun eksääni törmännyt. Älä ota enää uudestaan takaisin. Sinussa ei ole mitään vikaa, etkä sinä pysty kiltteydelläsi hänet muuttamaan/parantamaan...

Kyllä näissä jutuissa tosiaan kaikkien naisten pitäisi vetää yhtä köyttä. Tällaista ei pidä sietää kenenkään, eikä keneltäkään. On aika hyvä tsempattu fiilis jo, en ole enää tyhmän naiivi ja heikko. Yksin on ihan jees olla ja toipua. Vahvistua vähitellen ja nähdä oma arvonsa. Ei sitä kukaan voi riistää. Ei enää.

Harmitti, kun olin jo hyvän etäisyyden saanut ja elämä paremmalla mallilla, niin miksi sitten kuvittelin, että jotain muutosta parempaan olisi tapahtunut? Kun yleensä tällaiset tapaukset muuttuvat uusinnassa vaan pahemmiksi. Kiitos sinulle tsempeistä myös, tuli hyvä fiilis <3

• Anonyymi

Itselle syvät tunteet vaikuttavat fyysisesti. Henkisen stressin takia pahimpina aikoina nenä vuotaa verta. Yksi parisuhde joka päättyi AP tavoin on sellaista myös aiheuttanut. Puhui lapsista ja yhteen muuttamisesta onnellisen oloisena juuri ennen eroa ilman mitään selitystä. Uskoa parisuhteeseen ei enää ole. T:Viallinen yksilö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä näissä jutuissa tosiaan kaikkien naisten pitäisi vetää yhtä köyttä. Tällaista ei pidä sietää kenenkään, eikä keneltäkään. On aika hyvä tsempattu fiilis jo, en ole enää tyhmän naiivi ja heikko. Yksin on ihan jees olla ja toipua. Vahvistua vähitellen ja nähdä oma arvonsa. Ei sitä kukaan voi riistää. Ei enää.

Harmitti, kun olin jo hyvän etäisyyden saanut ja elämä paremmalla mallilla, niin miksi sitten kuvittelin, että jotain muutosta parempaan olisi tapahtunut? Kun yleensä tällaiset tapaukset muuttuvat uusinnassa vaan pahemmiksi. Kiitos sinulle tsempeistä myös, tuli hyvä fiilis <3

En nyt halua vaikuttaa valittajalta, mutta kuka puhui alunperin mitään sukupuolia erotellen. Minkä takia juuri naisten täytyisi vetää yhtä köyttä. Voihan se olla nainenkin joka on jättänyt miehen. Tai mies miehen? Tai nonbinary?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En nyt halua vaikuttaa valittajalta, mutta kuka puhui alunperin mitään sukupuolia erotellen. Minkä takia juuri naisten täytyisi vetää yhtä köyttä. Voihan se olla nainenkin joka on jättänyt miehen. Tai mies miehen? Tai nonbinary?

En osannut ajatella, kuin oman tilanteeni kautta. Sorry siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"

Kun en muutakaan naista enää saa näin 58-vuotiaana ja meillä on kolme yhteistä tyttöä ja kaksi vaimon omaa tyttöä lisäksi, olen yrittänyt niillekin isänä olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naiset ihan samalla tavalla kuin miehetkin. Kokemusta on. Kun ihastuvat johonkin toiseen, ei siinä järkipuheet auta. Sen ulkopuolisen tahdosta ja kypsyydestä käsitellä tilannetta riippuu paljon. Väite ettei "tätä liittoa riko kukaan ulkopuolinen kun meillä on asiat niin hyvin" on utopiaa.

• Anonyymi

Kun ovi on kii ,se on niin.

• Anonyymi

Joo. Me olimme avoparina 23v. Alkuvuodet meni ok. Pikkuhiljaa huomasin,että mieheni onkin ns työtä vieroksuva henkilö. Tein paljon hänen puolesta työhakuja. Joihinkin hänet kutsuttiin työhaastatteluunkin. Eikä päässyt töihin mihinkään. Sitten minulle kerrottiin, kun hän on työ haastattelussa. Hän kertoo siellä kuinka sairas on (???) Alkoholi, outo rahankäyttö ja ainainen valehteleminen/kieroilu ja peliriippuvaisuus on myös hänen arkeaan. Eli, minä kilttinä ja hyväuskoisena naisena elätin häntä vuosi,vuosi kaudet. Viimeisenä yhdessä olo vuotenamme ehdotin hänelle eroa 2 kertaa. Ei halua erota, koska rakastaa minut. Kun syksyllä ehdotin kolmannen kerran eroa. Hän suostuikin. Minä olin tosi tosi helpottunut. Olen kuullut, hänen löytäneen uuden elättäjän, leskirouvan noin 70 km päästä. Tiedän helpottuneena, ettei hän tule enään minun rahapussille. Tästä loppujen lopuksi helposta erosta on kulunut jo yli 3v

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naiset ihan samalla tavalla kuin miehetkin. Kokemusta on. Kun ihastuvat johonkin toiseen, ei siinä järkipuheet auta. Sen ulkopuolisen tahdosta ja kypsyydestä käsitellä tilannetta riippuu paljon. Väite ettei "tätä liittoa riko kukaan ulkopuolinen kun meillä on asiat niin hyvin" on utopiaa.

Utopiaa sitä on liikkeellä, sydän on poljettu. " Meidän väliin ei pääse kukaan" se vaan meni siihen... heko heko... voi herra tule ja puserra !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ymmärrän, että ap:n kokemus oli kammottavampi. Mutta tämä oli mun pahin.

No, enpä osaa sanoa, kun en ole sosialistisessa mediassa millään tasolla mukana; ei ole facetime:a - ei edes twitteriä. Mulle joutuu sitten tekemään sillä tekstiviestillä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä tää sun ex asustaa.. Ties vaikka olisikin sama

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselle syvät tunteet vaikuttavat fyysisesti. Henkisen stressin takia pahimpina aikoina nenä vuotaa verta. Yksi parisuhde joka päättyi AP tavoin on sellaista myös aiheuttanut. Puhui lapsista ja yhteen muuttamisesta onnellisen oloisena juuri ennen eroa ilman mitään selitystä. Uskoa parisuhteeseen ei enää ole. T:Viallinen yksilö.

Vau. tämä on kuin minun elämästäni. Mies puhui lapsiluvusta ja kirkkohäistä vielä toissa päivänä kunnes sitten näin kirjaimellisesti vain hänen selkänsä kun juoksi lentokentälle, helvettiin elämästäni. Oli kyllä aikamoinen kokemus. Oli äärimmäisen harhaluuloisen mustasukkainen tapaus.
        Olin tosin onnekas että itkin vain viikon sen eron jälkeen, kun tavallaan se oli niin koomisenkin älytöntä. Aina ei tosin pääse niin helpolla, jättää voi niin monella tavalla ja tuntea ihmisiä kohtaan niin eri syvyystasoilla. Muista että sinussa ei ole vika, tuollainen jättäminen on mielenvikaisen heiniä.

• Anonyymi

exä sanoi 30v avioliiton jälkeen: Allekirjoitatko? Tyrkkäs aamupalapöydässä erohakemuksen eteeni.

Lähti huoripukin matkaan, onneksi.
      exän vanhemmat jättivät velkansa maksamatta, haukkuivat perään.

Hyvä niin. elämäni muuttui paremmaksi kuin koskaan.
      Nyt on rehellinen, rakastava, luotettava, kaunis, keskustelutaitoinen rakas.
      Talouskin parantui.

• Anonyymi

Äläkä hauku veljeä huoripukiksi.

• Anonyymi

Älä sillä miehelle kanna kaunaa - ei hän vaimoasi varastanut - varmaan ihan vapaaehtoisesti lähti. Äijä vain toimi vaistojensa mukaisesti - itse olisin tehnyt samoin, niin kuin suurin osa miehistä. Turha odottaa mitään solidaarisuutta miehiltä toisille, kyllä se elämässä menee just päinvastoin.

Haasta rosikseen anoppi jos jätti velat maksamatta. Muista, että suullinen sopimuskin on sitova sopimus. Älä anna mitään niille haukkujille, vaimolle vain keittiöjakkara ja luuta matkaan. Jos jotain tavaraa et halua muistojen vuoksi pitää, niin pistä myyntiin, vaikka kirppikselle. Parempi kymppi sulla taskussa kuin satasen tavara petturipuolisolla. Ai mistäkö keksin tämmösen kuvion? Mun exä sen mulle opetti :)

• Anonyymi

Jos sitä suhdetta elää somen kautta niin heikoilla kantimilla on. Parempi ottaa tovi happea ja jättää koko some, jos jonkun toisen kuvagallerian muokkailu noin tunteisiin menee.

• Anonyymi

Joo, samaa mieltä tosta somesta. Jos elämässä ei oo mitään muuta yhteistä kun some, niin kannattaa muuttaa erilleen.

Oikeesti, ihan tuosta noin vaanko, ilman mitään syytä, sun seurustelukumppani veti jotain niin pahasti nenukkaan, että teki bänät?
      Kai teillä nyt jotain "keskustelua" tai erimielisyyttä oli, siis ennen kuin lähdit sinne illanviettoosi. Jos ei nyt vaikka sinä samana iltana, niin ehkäpä joskus aiemmin?

Eikö hän missään vaiheessa kertonut omaa, eriävää mielipidettään sun illanviettotavoista tms asioista jotka teidän suhteessa hiersi ja aiheutti eripuraa?

• Anonyymi

Kannattaa katsoo peiliin, sieltä se selitys löytyy miksi ero tuli siten kuin tuli.
      Jotain aavistustahan sulla on ollut kun bileissäkin on aikaa kumppanisi sometilii tutkailla. Mitä sä sieltä etsit kesken biletyksen?

• Anonyymi

Ei ole mitään pahinta tapaa. On vain tapoja, jotka tuntuvat jätetystä enemmän tai vähemmän pahoilta.

Itse vetäisin kertomastasi sellaisen johtopäätöksen, että toiselle tuli mitta täyteen. Ei olisi mitään syytä enää ottaa yhteyttä.

Kannattaisin suuttumista kunnolla ja eikun eteenpäin.

• Kerran tapasin erään n. 50 vuotiaan kauniin siron naisen joka oli tolaltaan.
      Pitkä liitto takana.
      Hän oli palailemassa kotiinsa ja etuoven luona ollessaan ovi aukesi ja hän näki miehensä ja nuoren naisen seisovan miehen vierellä.
      Miehen ilme ei ollut tavanomainen ja hän lausui :
      Suksi vittuun.

Tuo nainen tarvitsi suljettua osastoa jonkin aikaa kun mieli murtui.

Lievästi rankempi tapaus mielestäni.

• Anonyymi

Tuosta kyllä tuli väkisin mieleen, ettei 50v naisen pitkä liitto ollut pitkään aikaan ollut hyvä. Erossa tilanne kärjistyi valitettavan paljon.

• Anonyymi

Tuon kauniin siron n. 50 vee naisen tapaukseen kommentti:

Jos mies oli ns. normaali, ei väkivaltarikollinen
        Jos asunto oli puolisoiden yhteisomistuksessa ja yhdessä hankittu;
        olisin naisena sanonut että sullahan se vitunkantoteline näkyy vieressä seisovan, mitäpä jos menet itse sen kanssa pois tieltä!

En olisi lähtenyt minnekään omasta kodistani. Jos mies ei olisi päästänyt sisälle, olisin soittanut poliisit paikalle. Puolisolla ei ole oikeutta heittää ketään pihalle tuosta noin vain
        silloin kun parisuhde on kestänyt riittävän monta vuotta. Ei edes näitä nykyisin niin muodikkaita golddiggereitä saa ovesta pihalle laittaa.

Sen jälkeen olisin pistänyt kämpän välittäjälle myyntiin, eron vireille jos aviossa olisimme ja muuttanut muualle.
        Siinähän mies olisi lunastellut minun osuutta asunnosta ja ihmetellyt miten se noin hyvin asian otti. Ei tollasesta kannata suljetulle mennä, koska mieshän oli täysi paska, niin mitätön tyyppi ettei mitään rajaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

olisin naisena sanonut että sullahan se vitunkantoteline näkyy vieressä seisovan, mitäpä jos menet itse sen kanssa pois tieltä!

En olisi lähtenyt minnekään omasta kodistani. Jos mies ei olisi päästänyt sisälle, olisin soittanut poliisit paikalle. Puolisolla ei ole oikeutta heittää ketään pihalle tuosta noin vain
        silloin kun parisuhde on kestänyt riittävän monta vuotta. Ei edes näitä nykyisin niin muodikkaita golddiggereitä saa ovesta pihalle laittaa.

Sen jälkeen olisin pistänyt kämpän välittäjälle myyntiin, eron vireille jos aviossa olisimme ja muuttanut muualle.
        Siinähän mies olisi lunastellut minun osuutta asunnosta ja ihmetellyt miten se noin hyvin asian otti. Ei tollasesta kannata suljetulle mennä, koska mieshän oli täysi paska, niin mitätön tyyppi ettei mitään rajaa.

Se on niin helppoa maalta huudella kun merellä myrskyää...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sen kuspäänkin kanssa voi hitsautua kiinni, ei nämä asiat ole aivan yksiselitteisiä. Ja aina ei ole niitä tukijoukkoja takana, mitä tuollainen riuhtaisu vaatii. Viiskymppisenä voi olla hieman haasteellisempaa aloittaa ihan alusta. Yhteiset lapset, kaveripiiri ym. Ja yksin jääminen aivan uusi kokemus myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on niin helppoa maalta huudella kun merellä myrskyää...

Kyykytin itäautoa Datsun 100 a

• Anonyymi

Oltiin aviossa melkein 40v, mies hullaantui sihteeriin ja sanoi että minun on muutettava pois omakotitalostamme, tosin kielsi jyrkästi että toinen nainen on syy, no heti kuitenkin esittäytyi sen toisen kanssa parina. Kävin läpi maanpäällisen helvetin, ihme etten seonnut kun piti muuttaa vieraaseen kaupunkiin ja jättää kaikki tuttu ja turvallinen taakse.

• Anonyymi

Hyvä, ettet seonnut <3. Yhden asian olen huomannut. Jos mies hakee eroa, on sillä lähes aina jo toinen nainen valmiina. Ero on varmasti rankka koettelemus. Joutuu miettimään, onko toinen koskaan aidosti välittänytkään? Parempi kuitenkin, että pääsee huonosta eroon. Sitä mieltä on ystävättäreni, jonka mies heitti yli 30 vuoden yhteiselon jälkeen pellolle, tyhjän päälle, velat vielä perään. Viisi vuotta hänellä meni toipumiseen. Nyt iloitsee, että pääsi tosiaan eroon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, ettet seonnut <3. Yhden asian olen huomannut. Jos mies hakee eroa, on sillä lähes aina jo toinen nainen valmiina. Ero on varmasti rankka koettelemus. Joutuu miettimään, onko toinen koskaan aidosti välittänytkään? Parempi kuitenkin, että pääsee huonosta eroon. Sitä mieltä on ystävättäreni, jonka mies heitti yli 30 vuoden yhteiselon jälkeen pellolle, tyhjän päälle, velat vielä perään. Viisi vuotta hänellä meni toipumiseen. Nyt iloitsee, että pääsi tosiaan eroon.

Kyllä näin on, mies ei lähde pitkästä liitosta yksin elelemään. Minun mieheni kielsi toisen naisen olevan syy, kyselin miksi sitten haluaa erota, selitteli että kun me ei enää tulla toimeen, jota sitten taas tivasin mitä tarkoittaa, pyysin parisuhdekeskusteluun mutta ei suostunut.
        Olen päässyt jaloilleni mutta tuskin koskaan olen kuten ennen eroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä näin on, mies ei lähde pitkästä liitosta yksin elelemään. Minun mieheni kielsi toisen naisen olevan syy, kyselin miksi sitten haluaa erota, selitteli että kun me ei enää tulla toimeen, jota sitten taas tivasin mitä tarkoittaa, pyysin parisuhdekeskusteluun mutta ei suostunut.
        Olen päässyt jaloilleni mutta tuskin koskaan olen kuten ennen eroa.

Et varmasti ole, kuten ennen eroa. Mutta koita nähdä elämä matkantekoa, joka opettaa koko ajan jotain. Se vie jotain välillä pois, mutta ehkä antaa jotain uutta ja aidompaa tilalle?

Olen itse kokenut mielestäni myös aika kovia, tapahtumia tuli muutamassa vuodessa vähän liikaa. Välillä ollut elämänhalukin kokonaan poissa. Nyt haluan katsoa kuitenkin, mitä elämällä olisi vielä minun varalle.

Ystävyyssuhteita, harrastuksia, uutta ideologiaa ym. Koitan pitää ajatukset hallinnassa meditoinnin ja mf:n kautta. Rentoudun musiikkia kuuntelemalla, kun ahdistaa. Liikun paljon luonnossa, aina kun se on mahdollista. Hymyilen vieraille ihmisille. Koitan löytää ilonaiheita, opetella kiitollisuutta. En suostu siihen, että arvokkaat asiat loppuvat elämässäni, jos joku kääntää minulle selkänsä. Minä ansaitsen kaiken hyvän. Niin myös sinä <3

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et varmasti ole, kuten ennen eroa. Mutta koita nähdä elämä matkantekoa, joka opettaa koko ajan jotain. Se vie jotain välillä pois, mutta ehkä antaa jotain uutta ja aidompaa tilalle?

Olen itse kokenut mielestäni myös aika kovia, tapahtumia tuli muutamassa vuodessa vähän liikaa. Välillä ollut elämänhalukin kokonaan poissa. Nyt haluan katsoa kuitenkin, mitä elämällä olisi vielä minun varalle.

Ystävyyssuhteita, harrastuksia, uutta ideologiaa ym. Koitan pitää ajatukset hallinnassa meditoinnin ja mf:n kautta. Rentoudun musiikkia kuuntelemalla, kun ahdistaa. Liikun paljon luonnossa, aina kun se on mahdollista. Hymyilen vieraille ihmisille. Koitan löytää ilonaiheita, opetella kiitollisuutta. En suostu siihen, että arvokkaat asiat loppuvat elämässäni, jos joku kääntää minulle selkänsä. Minä ansaitsen kaiken hyvän. Niin myös sinä <3

Kiitos erittäin kauniista sanoistasi. Olen löytänyt uuden onnen joskin sydämessä kannan taakkoja, ehkä ne kevenevät ajan mittaan.
        Olen elämässäni löytänyt Jumalan, silloin kun olin pimeydessä en tunnetasolla kokenut että minua kannetaan, muistin kuitenkin että Jumala lupaa sanassaan; Minä olen hänen tykönään kun hänellä on ahdistus ja siitä pidin kiinni.
        Toivon sinulle kaikkea hyvää ja erityisesti Jumalan siunausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos erittäin kauniista sanoistasi. Olen löytänyt uuden onnen joskin sydämessä kannan taakkoja, ehkä ne kevenevät ajan mittaan.
        Olen elämässäni löytänyt Jumalan, silloin kun olin pimeydessä en tunnetasolla kokenut että minua kannetaan, muistin kuitenkin että Jumala lupaa sanassaan; Minä olen hänen tykönään kun hänellä on ahdistus ja siitä pidin kiinni.
        Toivon sinulle kaikkea hyvää ja erityisesti Jumalan siunausta.

Kiitos, kovasti! Hienoa kuulla, että sait elämääsi uuden onnen ja uutta tärkeää sisältöä. Minä emmin noiden jumalkysymysten äärellä. Kun minusta tuntuu, että kristityt uskovat elävät niin todella rajoitettua elämää ja ryppyotsaisesti. Jos uskaltaa sanoa, että haluaa kokea uskon kautta iloa, on suoraan sanottuna useampien mielestä täysin kelpaamaton ja kadotukseen tuomittu.

Kun olen sitten vaan aika avarakatseinen ja suvaitsevainen, niin ei sellaista noissa piireissä kovin suopeasti katsota. Uskon kyllä korkeampaan voimaan. Vaan en tiedä mihin? Budhalaisuuteen kelpaisin ilmeisesti paremmin?

Ja sitten kristityt sanovat, että en minä voi valita itse. Että Jumala valitsee minut, jos edes valitsee. Sen tiedän, että syvempää merkitystä kaipaan ja hengellisyyttä elämääni. Harmittaa vaan, kun haluan iloa elämääni ja sitten viestitetään, ettei se ole sopivaa. Enkä ole niitä uskovia hakemassa, vaan jumalyhteyttä. Mutta kieltämättä, jos näen että elämä uskovana on kovin raskasta ja ryppyotsaista, kuten olen monella nähnyt, niin kyllä sekin laittaa epäilemään. En halua siis lisää taakka, vaan taakkaa keveämmäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, kovasti! Hienoa kuulla, että sait elämääsi uuden onnen ja uutta tärkeää sisältöä. Minä emmin noiden jumalkysymysten äärellä. Kun minusta tuntuu, että kristityt uskovat elävät niin todella rajoitettua elämää ja ryppyotsaisesti. Jos uskaltaa sanoa, että haluaa kokea uskon kautta iloa, on suoraan sanottuna useampien mielestä täysin kelpaamaton ja kadotukseen tuomittu.

Kun olen sitten vaan aika avarakatseinen ja suvaitsevainen, niin ei sellaista noissa piireissä kovin suopeasti katsota. Uskon kyllä korkeampaan voimaan. Vaan en tiedä mihin? Budhalaisuuteen kelpaisin ilmeisesti paremmin?

Ja sitten kristityt sanovat, että en minä voi valita itse. Että Jumala valitsee minut, jos edes valitsee. Sen tiedän, että syvempää merkitystä kaipaan ja hengellisyyttä elämääni. Harmittaa vaan, kun haluan iloa elämääni ja sitten viestitetään, ettei se ole sopivaa. Enkä ole niitä uskovia hakemassa, vaan jumalyhteyttä. Mutta kieltämättä, jos näen että elämä uskovana on kovin raskasta ja ryppyotsaista, kuten olen monella nähnyt, niin kyllä sekin laittaa epäilemään. En halua siis lisää taakka, vaan taakkaa keveämmäksi.

Olen kokenut syvintä iloa evankeliumissa joka on suomeksi ilosanoma, uskomalla siihen että Jeesus sovitti minunkin pahat tekoni saan omistaa täydellisen armahduksen, mikä voisi ikinä olla parempaa ja kun elämä loppuu täällä siellä Jumalan tykönä loppumattomasti.
        Uskova elää samojen lakien alla maailmassa, tulee sairauksia ja suruja mutta aina voi luottaa ettei missään tilanteessa ole yksin.
        Usko pitää kokea, mutta sen voin sanoa että se on parasta mitä minulle ikinä on tapahtunut.
        Ihminen on kuolematon ja elämän jälkeen on kaksi paikkaa mihin voidaan päätyä, kannattaa varmistaa taivaspaikka uskomalla Jeesukseen sovittajana omalla kohdalla.
        Toivon sinulle löytämistä jos vaikka taivaassa kerran tavataan. 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kokenut syvintä iloa evankeliumissa joka on suomeksi ilosanoma, uskomalla siihen että Jeesus sovitti minunkin pahat tekoni saan omistaa täydellisen armahduksen, mikä voisi ikinä olla parempaa ja kun elämä loppuu täällä siellä Jumalan tykönä loppumattomasti.
        Uskova elää samojen lakien alla maailmassa, tulee sairauksia ja suruja mutta aina voi luottaa ettei missään tilanteessa ole yksin.
        Usko pitää kokea, mutta sen voin sanoa että se on parasta mitä minulle ikinä on tapahtunut.
        Ihminen on kuolematon ja elämän jälkeen on kaksi paikkaa mihin voidaan päätyä, kannattaa varmistaa taivaspaikka uskomalla Jeesukseen sovittajana omalla kohdalla.
        Toivon sinulle löytämistä jos vaikka taivaassa kerran tavataan. 😊

Jos siitä satukirjasta saa lohtua niin mikä ettei. Parempi se on kuin pullo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehei,ei ole uskovanelämä ryppyotsaista,on rauha ja ilo sydämessä .Totta se on.Mutta täällä ajallisuudessa voi silti olla vaikeuksia,varsinkin mikäli se toinen osapuoli ei ole Jumalaa löytänyt sydämeensä.Minäkin olen kokenut eron,hylkäämisen ja tuntuihan se silloin "kuin junan alle jäämiseltä". -Mutta ei enää! Kokemus kasvatti ja elämäni on nyt paljon täydempää ja itsenäistä,enkä entiseen palaisi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kiitos, kovasti! Hienoa kuulla, että sait elämääsi uuden onnen ja uutta tärkeää sisältöä. Minä emmin noiden jumalkysymysten äärellä. Kun minusta tuntuu, että kristityt uskovat elävät niin todella rajoitettua elämää ja ryppyotsaisesti. Jos uskaltaa sanoa, että haluaa kokea uskon kautta iloa, on suoraan sanottuna useampien mielestä täysin kelpaamaton ja kadotukseen tuomittu."
        Olen itse uskova, enkä tunnista, että uskon kautta iloa kokeminen olisi uskovien mielestä kadotustuomio.
        Mutta uskovat, kuten kaikki me olemme vajavaisia ihmisiä, ja ollaan kaikki keskeneräisiä. Ja kaikki, jotka kertovat olevansa kristittyjä, eivät ole välttämättä ole löytäneet aitoa yhteyttä Jumalaan, vaan ovat ns. nimikristittyjä.
        Kristinuskon Jumala ilmoittaa itsensä Raamatussa. Jeesus on tullut maailmaan , sitä varten, että Hän etsii kadonneet lampaansa. Kannattaa aloittaa aloittaa Jumalan löytäminen Raamatusta, koska siinä Hän puhuu suoraan ihmiselle. Ja netistä ja youtubesta löytyy hyviä puheita ja kuunneltavaa kristinuskosta ja Jeesuksesta.

http://www.reijotelaranta.fi/reijon_blogi/mika_on_paras_raamatunkaannos/
        Yllä olevassa linkissä hyvää analyysiä siitä, millaisia eri raamatunkäännökset ovat. Itse olen aikeissa hankkia seuraavaksi englanninkielisen King James- version. (Suomeksi Kuningas Jaakon raamattu.)

1 Jumalan työtovereina me vetoamme teihin: ottakaa Jumalan armo vastaan niin, ettei se jää turhaksi! [1. Kor. 3:9; 2. Kor. 1:24, 2. Kor. 5:20]
        2 Hänhän sanoo: -- Oikealla hetkellä olen kuullut sinua, pelastuksen päivänä olen tuonut sinulle avun. Juuri nyt on oikea hetki, juuri nyt on pelastuksen päivä. [Jes. 49:8]
        Siunausta sinulle ja elämääsi Jumalan johdatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi etsit Jumalaa niistä ryppyotsista, etsi Raamatun Jeesus niin häneen et pety. Ihmisyhteisöissä on vikoja, kaikissa. Raamatun Jumala on suhde, ei suoritus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama pätee myös naisiin, tilastojen mukaan nainen on avioero hakemusten jättäjistä yli 70% enemmistö Euroopassa.

Minutkin on jätetty niinkuin AP. Tuli jätti, ja lähti ovet paukkuen ilman mitään selityksiä. Meni vuosia kunnes luin narsismista, ja tajusin että kaikki hänen teot olivat merkkejä hänen olevan yksi.

Tuollainen tapa jättää on yleistä narsistiksi kasvavilla teineillä jotka eivät osaa käsitellä tunteitaan. Jotkut pysyvät henkisesti tuollaisena teininä koko elämänsä ja kasvaa äärimmäiseksi narsistiksi. Tuolla tavalla jättävät ihmiset eivät ansaitse ketään muita kuin itsensä ja peilin. Yrittäkää keskustella ja käsitellä suhde eron jälkeen, sulkemalla asia taakse se jää vaivaamaan. Käsittelemättömät tunteet muuttaa ihmisiä raunioiksi. Ilmeisesti monia narsisti iki-teinejä on monia tässä keskustelussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama pätee myös naisiin, tilastojen mukaan nainen on avioero hakemusten jättäjistä yli 70% enemmistö Euroopassa.

Minutkin on jätetty niinkuin AP. Tuli jätti, ja lähti ovet paukkuen ilman mitään selityksiä. Meni vuosia kunnes luin narsismista, ja tajusin että kaikki hänen teot olivat merkkejä hänen olevan yksi.

Tuollainen tapa jättää on yleistä narsistiksi kasvavilla teineillä jotka eivät osaa käsitellä tunteitaan. Jotkut pysyvät henkisesti tuollaisena teininä koko elämänsä ja kasvaa äärimmäiseksi narsistiksi. Tuolla tavalla jättävät ihmiset eivät ansaitse ketään muita kuin itsensä ja peilin. Yrittäkää keskustella ja käsitellä suhde eron jälkeen, sulkemalla asia taakse se jää vaivaamaan. Käsittelemättömät tunteet muuttaa ihmisiä raunioiksi. Ilmeisesti monia narsisti iki-teinejä on monia tässä keskustelussa.

Voihan se jätettykin olla narsisti, jonka tekemisiä ei vaan enää jaksa ja lähtee äkisti... Kun vielä voi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi etsit Jumalaa niistä ryppyotsista, etsi Raamatun Jeesus niin häneen et pety. Ihmisyhteisöissä on vikoja, kaikissa. Raamatun Jumala on suhde, ei suoritus.

Niin. Olen pohtinut, että ei Jeesuksessa mitään vikaa ole. Miten olisikaan, kun teki niin paljon hyvää? Kävin juuri erään ihmisen kanssa tuota keskustelua, niin hän vastasi, että moni uskovainen ja varsinkin lahkolaiset, ovat niitä fariseuksia hänen mielestään. Ja sitten sekin mietityttää, että kun Jumala kutsuu, niin sen kyllä sitten kuuleman mukaan tietää. Kun tulee puhumaan ihmiselle tai sitten näyttää hänelle ilmestyksiä. Anteeksi vaan, mutta mietin välillä, missä menee aidon uskon ja psykoosin raja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan se jätettykin olla narsisti, jonka tekemisiä ei vaan enää jaksa ja lähtee äkisti... Kun vielä voi...

Voisi ne tekemiset sentään kertoa syyksi. Jättäminen ilman perusteluja, sekä kommunikoinnin katkaiseminen estämällä, voi olla jopa pahempaa kuin kuolemasta aiheutuva suru. Narsisti ei sitä tosin tajua koska ei kykene myötätuntoon, esittäen kuin toista ei olisi olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitit kauniisti, oli kuin olisit ollut vieressäni ja jutellut. Huomenna paistaa aurinko !

• Anonyymi

Kusipäistä toimintaa siltä toiselta tosiaan!
      Älä välitä noista dissaajista, ei niillä ole ymmärrystä.

• Anonyymi

Ainahan se vika on muissa, itsessä ei varmasti ole syytä tässäkään asiassa :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sulla ei ole muuta sanottavaa kannattaa olla kommentoimatta siellä missä on surua ja tuskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Takes two to tango joo, mutta voi sen eron hoitaa fiksustikin eikä noin kuin aloittajan tapauksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sulla ei ole muuta sanottavaa kannattaa olla kommentoimatta siellä missä on surua ja tuskaa.

Jos sulla on noin herkkä nahka niin kannattaa katsoa vaan telkkarista soopaa ja pysyä pois internetistä :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Takes two to tango joo, mutta voi sen eron hoitaa fiksustikin eikä noin kuin aloittajan tapauksessa.

Ainoastaan lapset eroaa noin että poistaa toisen somestaan :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsistin puhetta, jolta puuttuu sympatia toisia kohtaa täysin. Taidat rakastaa pelkkää peiliä aidosti. Jos on väittänyt toista rakastavansa, luulisi olevan rohkeutta myös puhua asiat läpi. Ikuisesti teinit narsistit tuhoavat ihmisiä välittämättömyydellään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsistin puhetta, jolta puuttuu sympatia toisia kohtaa täysin. Taidat rakastaa pelkkää peiliä aidosti. Jos on väittänyt toista rakastavansa, luulisi olevan rohkeutta myös puhua asiat läpi. Ikuisesti teinit narsistit tuhoavat ihmisiä välittämättömyydellään.

Tuo on monen marttyyrin lempiase väittää kaikkia muita narsisteiksi, kun ei osata ottaa vastuuta omista teoista :D Vika on AINA muissa eikä KOSKAAN itsessä, koska olethan kaikessa aina uhri ja muut syypäitä :( Mitään et ole väärin tehnyt ja sinua raasua vaan kaikessa aina sorretaan :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on monen marttyyrin lempiase väittää kaikkia muita narsisteiksi, kun ei osata ottaa vastuuta omista teoista :D Vika on AINA muissa eikä KOSKAAN itsessä, koska olethan kaikessa aina uhri ja muut syypäitä :( Mitään et ole väärin tehnyt ja sinua raasua vaan kaikessa aina sorretaan :(

Ainoastaan narsistit jättävät toisen ja estää kommunikoinnin, ilman mitään selityksiä. Narsisti ei osaa sanoa mikä toisessa oli vikana, tai selitä tekojaan millään tavalla. Narsistille on ominaista suuttua ja lähteä ovet paukkuen. Narsistin estolista on pitkä, koska he eivät välitä kuin itsestään, eivätkä koe olevansa velvollisia selittämään tekojaan kenellekään. He myös syyttävät muita tekemisistään, koska he eivät osaa kritisoida itseään. Narsisti ei taas osaa edes uhriutua, koska he ovat täydellisiä ja kaikissa muissa on vikaa, joka johtaa pitkään esto listaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsistit harjoittaa suhteessa väkivaltaa, oli se sitten fyysistä, tai vain HUUTOA. Monesti molempia. Mainittujen kaltaiset ovien paiskojat ja huutaen ilman selitystä lähtevät estäjät täyttää pahimmat narsistin merkit. Sympaattiset kuuntelijat eivät huuda tai lähde suhteesta raivoten ilman selitystä.

Olen kokenut molempia, useimpien kanssa on pystytty puhumaan kaikki molempia vaivanneet asiat, läpi ja erottu sovussa. Hymyillään kun tavataan vieläkin ja vaihdellaan kuulumisia. Ei onnistu narsistien kanssa jotka ovat estämässä heti ovien paukuttua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoastaan narsistit jättävät toisen ja estää kommunikoinnin, ilman mitään selityksiä. Narsisti ei osaa sanoa mikä toisessa oli vikana, tai selitä tekojaan millään tavalla. Narsistille on ominaista suuttua ja lähteä ovet paukkuen. Narsistin estolista on pitkä, koska he eivät välitä kuin itsestään, eivätkä koe olevansa velvollisia selittämään tekojaan kenellekään. He myös syyttävät muita tekemisistään, koska he eivät osaa kritisoida itseään. Narsisti ei taas osaa edes uhriutua, koska he ovat täydellisiä ja kaikissa muissa on vikaa, joka johtaa pitkään esto listaan.

Eikös olekin vain hyvä juttu päästä tuollaisesta narsistista eroon. Mitä ihmeen selittelyjä siihen tarvitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoastaan lapset eroaa noin että poistaa toisen somestaan :D

Juuri näin kävi minulle..lapsellista touhua. Tätä tapahtuu useamman kerran kun annoin aina ns anteeksi. Nyt mies lähti lopullisesti. Mua on tallottu nyt tarpeeksi.oli niin ajattelematonta kylmää ja tunteetonta touhua. Ja ne lähtemiset jättämiset ja erot oli ihan samanlaisia.lähti vaan ovesta ulos ja sano että tää oli tässä.. Jaksoin useamman kerran vielä yrittää ja toivoa että kyllätilanne jotenki rauhottuu.. Mutta.. mutta ei se siitä muutu kun toinen on epäkypsä.

• Anonyymi

Meillä elettiin ihan normaalia tasaista elämää, eroa ei koskaan ajateltu mutta hullaantuminen toiseen sekoitti miehen pään, myöhemmin pahoitteli mitä minulle teki.
      Ei 40. vuoden yhteiseloa voi pyyhkäistä kuin likaista pöytää.

• Anonyymi

40 vuoden jälkeen mies poisti sut facebook-kavereista ja siitä tiesit että ero oli tullut? Selevä :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

40 vuoden jälkeen mies poisti sut facebook-kavereista ja siitä tiesit että ero oli tullut? Selevä :D

Sekoitat kirjoittajat, kannattaa lukea kaikki viestit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekoitat kirjoittajat, kannattaa lukea kaikki viestit.

Tämän kuvan tuosta nyt sai :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kyllä saanut. Viestin kirjoittaja ei mainitse somea sanallakaan eikä mistään saa tuollaista kuvaa. LUE uudelleen ja vieläkin kerran, jos ei oikoluku suju.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että sellainen puusilmä 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Että sellainen puusilmä 😂

Ihan matero!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kyllä saanut. Viestin kirjoittaja ei mainitse somea sanallakaan eikä mistään saa tuollaista kuvaa. LUE uudelleen ja vieläkin kerran, jos ei oikoluku suju.

Kyllä vaan sai, viestin kirjoittaja vastaa aloitukseen laveasti sepustellen, joten tulee kuva että hänellä on sama kokemus kuin aloittajalla :)

• Anonyymi

Itsestäni tuntuu kyllä että pahin mahdollinen tapa tulla jätetyksi olisi. Totaalinen katoaminen ilman selityksiä ilman varoitusta. Ei saa selitystä ei mitään tietoa. En osaa kuvitella pahempaa.

• Jaa tietysti tyylinsä kullakin, mutta omalta kohdaltani sanoisin, että pahempiakin tapoja keksisin.

Jos vaikka vaimo , hankkiutuisi raskaaksi 20 v mustalle miehellem jolla on jo 3 lasta eri naisilleja postaisi someen onnellisia odotuskuvia ja vielä selostaisi kuinka tyydytetty vihdoin on.

Siinä olisi surullinen, että tulisi jätetyksi, nöyryytetyksi toisen miehen takia ja lisäksi häpeäisin kuinka tyhmäksi vaimo paljastuisi.

• Anonyymi

Käytöstavat olisi aika hyvä juttu yleisestikin. Tuntuu, ettei monella ole - on sitten eronnut tai ei ole.
        "3 lasta eri naisilleja postaisi someen onnellisia odotuskuvia ja vielä selostaisi kuinka tyydytetty vihdoin on."

Aika ällö. Onneksi ei ole somessa tuommoisia kavereita. Ei lähellekään. Täydellinen asialinja kuten kuuluu.

• Anonyymi

Mun ex muijakaveri jätti mut puhelin soitolla.

• Anonyymi

Mun pahin oli varmaan sellainen että suhteessa oli ollut vähän heikompi hetki, mutta oltiin jo selvästi paremman puolella. Olin menossa yövuoroon ja mies vei meidät syömään ennen sitä. Oli hyvä mieli molemmin puolin ja positiiviset fiilikset suhteesta, myös miehellä.
      Hyvät yöt pusipusi-viestit vielä myöhemmin laittoi.
      Aamulla tulin kotiin, mies oli ottanut kaikki tavaransa ja pöydällä oli lappu jossa toivotteli hyvät jatkot.
      Hienoa oli se.

• Anonyymi

Järkyttävää...

• Anonyymi

Ei vaan sellainen että yhtäkkiä vain unohtaa toisen ei vastaa mihinkään ei ole tuntevinaankaan ollenkaan, aivan yllättäen tekee noin.

Eli kuin mitään suhdetta ei olisi ikinä ollutkaan ja olisit täysin tuntematon hänelle, aina ollutkin.

• Anonyymi

Hyi olkoon. Tiedän miltä tuo tuntuu :'(

• Anonyymi

Mun mielestä noissa jättämisasioissa on kysymys valtataistelusta ja myös lapsellisuudesta.Tyyliin; kumpi ehtii ennemmin -ettei vaan itse tule jätetyksi... Ei ole ollut arvostettava suhde/ihminen sillon alunpitäenkään,hyvä kun loppui!

• En mene yksityiskohtiin, ne kun vaihtelee ja kukin kokee ne aina omalla tavallaan.

Mutta yhteistä yleensä on täysi mitätöinti, toisen pois pyyhkiminen, nollaaminen, tyhjän päälle jättäminen, ei vastauksia, ei selityksiä, ei mitään, vain tyhjyys. Vain tavat vaihtelee, kelle riittää häipyminen ja täysi kommunikaatioblokki, kuka tekee enemmän, täyttää tyhjiä mahdollisten tikarien ruutuja.

Ei muuta juuri mitään, yksityiskohtia vain, se täysi mitätöinti ja henkilökohtaisen kasvun mahdollisuuksien evääminen ovat pahimmat, vievät ihmisarvon ja persoonan oman maaperän alta.

Aikuisia ihmisiä? Iän puolesta ehkä, käyttäytymisen puolesta tuskin, ei se joka pyyhkii toisella lattiaa ja heittää roskiin. Ei, ei lähelläkään aikuista, mutta se on sen toisen oma asia, karma kyllä huolehtii omistaan aikanaan, sen voi itsekin jättää taakseen, ei se enempää ansaitse kuin antoikaan.

Faktisesti erossa näkee sen toisen ihmisen synkimmän puolen ja sen olet nyt nähnyt. Haluaisitko tuollaisen ihmisen eliniäksi kumppaniksesi, ihmisen joka kykenee tekemään toiselle noin, rakkaimmalleen, ainakin puheen tasolla? Tuskin.

Vaikka nyt tuska on käsittämätön ja loputon, on sillä rajansa, käsityskyvyn puitteissa ja ajallisesti. Et saanut tuota ihmistä iäksi, mutta nyt nähtyäsi mitä tarjolla todella on, et toivottavasti enää edes halua sitä. Olet oikeastaan onnekas, sait toiselta lahjan löytää todellinen onnesi, sait lahjan, jonka hinta tosin on kova, mutta lahja se on yhtä kaikki. Maksat hinnan, nouset tuhkasta, leuka pystyssä, jatkat matkaasi, kohti todellista onneasi. Voimakkaampana, kokeneempana, et tee toisille samoin, kasvat ihmisenä ja voit tarjota huomenna paljon enemmän itsellesi, kaikille muille ja etenkin jollekulle sellaiselle, joka on sen arvoinen. Ikuisesti.

Olen ollut siellä, missä sinä olet nyt. Sinä selviät ja sinä selviät voittajana. Nyt vain koitat muistaa sen ja keskittyä selviytymiseen, kaikki muu tulee myöhemmin perässä, senkin uskallan luvata ❤

• Anonyymi

Tai löytää onnellisuuden yksinolosta.

• Anonyymi

Jos ei saa jättäneeltä vastauksia kysymyksiinsä eikä mitään selitystä, ne pitää selittää ja vastata itse. En lähtisi tuosta itseni mitätöinnistä , poispyyhkimisestä ainakaan. Se on itsetuhoista ajattelua. Täytyisi olla omalla puolella, ja itselleen armollinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei saa jättäneeltä vastauksia kysymyksiinsä eikä mitään selitystä, ne pitää selittää ja vastata itse. En lähtisi tuosta itseni mitätöinnistä , poispyyhkimisestä ainakaan. Se on itsetuhoista ajattelua. Täytyisi olla omalla puolella, ja itselleen armollinen.

Joskus kannattaa miettiä, ennen kuin näin pääsee käymään. Ei se mies varmasti turhan takia halua kostaa tai näpäyttää, jos se syy onkin ihan omassa käyttäytymisessä. Suomalainen mies ei osaa sanoa jos ahdistaa tai vitxttaa, naiset vaan tuppaa pitämään miehiä itsestäänselvyytenä. Sitten joku nainen ihmettelee että 30v yhdessäoloon jälkeen lentää pihalle huom, tyhjän päälle ja vielä velat niskaan hmm. Mietitäämpäs hetki mahdollisia syitä, jos mies oli yksinkertaisesti kyllästynyt maksamaan kaiken ja arvostus miestä kohtaa on 0, niin kyllä se jossain kohtaa kamelin selkä katkeaa. Arvostakaa kumppaneitanne älkääkä pitääkö itsestään selvyytenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus kannattaa miettiä, ennen kuin näin pääsee käymään. Ei se mies varmasti turhan takia halua kostaa tai näpäyttää, jos se syy onkin ihan omassa käyttäytymisessä. Suomalainen mies ei osaa sanoa jos ahdistaa tai vitxttaa, naiset vaan tuppaa pitämään miehiä itsestäänselvyytenä. Sitten joku nainen ihmettelee että 30v yhdessäoloon jälkeen lentää pihalle huom, tyhjän päälle ja vielä velat niskaan hmm. Mietitäämpäs hetki mahdollisia syitä, jos mies oli yksinkertaisesti kyllästynyt maksamaan kaiken ja arvostus miestä kohtaa on 0, niin kyllä se jossain kohtaa kamelin selkä katkeaa. Arvostakaa kumppaneitanne älkääkä pitääkö itsestään selvyytenä.

Kaikki miehet ovatkin pyhimyksiä. Anteeksi, että pääsi unohtumaan tuo yksinkertainen totuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki miehet ovatkin pyhimyksiä. Anteeksi, että pääsi unohtumaan tuo yksinkertainen totuus.

Itse olin täysi törkypunkero. Petin vaimoa niin miesten kuin naistenkin kanssa. Mutta ero tuli ihan muista syistä, en jäänyt edes kiinni. Ja sen jälkeen olen pärjännyt hyvin yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todella hyvä vastaus, henkisesti kypsyneeltä ihmiseltä. Alun järkytyksen jälkeen kaikkien pitäisi pyrkiä näin ajattelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on miehen ihan omalla vastuulla sanoa ajoissa mikä kaihertaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tai löytää onnellisuuden yksinolosta.

Mahdollista, kukin tekee omasta mielestään itselleen sopivimmat ratkaisut.

• Anonyymi kirjoitti:

Toisen ihmisen mielenliikkeiden selitääminen itselleen on oikeastaan aika hurja itsepetos. Usein on parempi todeta, että jostain syystä jotain ja se siitä, mennyttä.

Mitätöinti-ajatukset eivät suinkaan ole itsetuhoisia, vaan on hyvä tiedostaa, mitä on tapahtunut ja miten itseä on efektiivisesti kohdeltu. Sillä tavoin oppii uutta ja toivottavasti vastaisuudessa toimimaan paremmin itseään suojellakseen.

• Anonyymi

Kuka oletkaan, tekstisi lämmitti sydäntäni. Kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus kannattaa miettiä, ennen kuin näin pääsee käymään. Ei se nainen varmasti turhan takia halua kostaa tai näpäyttää, jos se syy onkin ihan omassa käyttäytymisessä. Suomalainen nainen ei osaa sanoa jos ahdistaa tai vitxttaa, miehet vaan tuppaa pitämään naisia itsestäänselvyytenä. Sitten joku mies ihmettelee että 30v yhdessäolon jälkeen lentää pihalle huom, tyhjän päälle ja vielä velat niskaan hmm. Mietitäämpäs hetki mahdollisia syitä, jos nainen oli yksinkertaisesti kyllästynyt hoitamaan kaiken ja arvostus naista kohtaan on 0, niin kyllä se jossain kohtaa kamelin selkä katkeaa. Arvostakaa kumppaneitanne älkääkä pitääkö itsestään selvyytenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaisella ajattelulla syntyy skitsofrenia, jos yrittää selittää itse itselleen toisen syitä lähteä, koska hiljainen osapuoli ei osaa kantaa mitään vastuuta teoistaan, saatika selittää toimiaan.

• Anonyymi

Some nyt on varsin yliarvostettua, siihen pisteeseen että se on jopa epäterveellistä. Sen ei saisi antaa olla niin tärkeää meidän elämässämme.

• Anonyymi

Varmaan joo, mutta aloituksessahan on ihminen jätetty poistamalla somesta ja yhteystiedoista ilman muuta ilmoitusta erosta. Sehän se pointti tuossa on.

• Anonyymi

Juu ei tule kiva olo...

• Anonyymi

Aina kun alottaa suhteen pitää olla varautunut että se myös loppuu joskus. Näin se vaan nykyään onkeskittyy. Ei tule yllärinä.

• Anonyymi

Tuo on tuttua nykyaikaisessa kertakäyttö kulttuurissa, jossa kaikki pitää saada heti eikä nyt, ja vaihdetaan heti jos jätetään pöntön kansi auki. Oletko niitä jotka heti ensi treffeillä sanoo "Ei tää varmaa kauan kestä, koska en tykkää sun hiuksista kait sä maksat?"

Tuo viestin perusteella voisi päätellä että haluat olla sinkkuna koko elämän, käyttäen ihmisiä kuin kertakäyttö esineitä. Toivottavasti kerrot jokaiselle treffi kumppanille, että mietit jo miten pääset nopeiten eroon hänestä, koska kaikki loppuu joskus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on tuttua nykyaikaisessa kertakäyttö kulttuurissa, jossa kaikki pitää saada heti eikä nyt, ja vaihdetaan heti jos jätetään pöntön kansi auki. Oletko niitä jotka heti ensi treffeillä sanoo "Ei tää varmaa kauan kestä, koska en tykkää sun hiuksista kait sä maksat?"

Tuo viestin perusteella voisi päätellä että haluat olla sinkkuna koko elämän, käyttäen ihmisiä kuin kertakäyttö esineitä. Toivottavasti kerrot jokaiselle treffi kumppanille, että mietit jo miten pääset nopeiten eroon hänestä, koska kaikki loppuu joskus.

Samaa mieltä sun kanssa.tuollaiset ihmiset pitävät toisia kertakäyttöisinä ja vain omia tarpeitaan täyttäen. Jos jo valmiiksi on ajatus että ei tästä mitään tule, niin jo sillä pilaa itse kaikki mahdollisuutensa vakituisiin suhteisiin.vielä kun laukoo niitä ääneen niin eipä siinä paljon ainakaan luottamuksellisia ihmissuhteita luoda. Hyväksikäyttöähän tuo on myös.

• Anonyymi

Aloittajalle sanon, että olen hyvin pahoillani :(
      Toista ihmistä ei saisi kohdella noin kylmästi :(
      Ymmärrän, että tulee arvoton olo :(

Ole sinä viisaampi kuin minä äläkä tuhlaa liikaa aikaa ja voimiasi tuollaisen idiootin vuoksi.
      Ei tuollaisten ihmisten mielen liikkeisiin pääse sisälle vaikka älyä olisi kuinka.

Noin ala-arvoisesti käyttäytyvät ihmiset eivät löydä elämän hyvyyttä muualtakaan, kun sielun taso on noin huono.

Paljon voimia sinulle, olet arvokas, älä anna muiden väittää muuta ❤

T: Marika

• Anonyymi

Miksi AP nuuskii toisten sosiaalista mediaa?

• Anonyymi

Viihdytimme vieraita mökillä. Silloinen vaimoni vietti aikansa lähinnä puhelimessa ja tuntui karttavan minua. Orastavaan sairastumiseen vedoten hän lähti mökiltä ensimmäisten vieraiden mukana päivää etuajassa. Kun kotiuduin sunnuntaiaamuna, paikalla oli hänen rakastajansa. Itsetyytyväisesti virnuilevan uutukaisensa vierestä hän sitten ilmoitti, ettei enää rakasta eikä halua minua ja suhde on ohi, mutta lasten ja talouden vuoksi avioliittoa voidaan kyllä jatkaa kulissina.

Hän oli järkyttynyt, ettei moinen päivittäinen loukkaus kiinnostanut minua. Olisin mieluummin tullut jätetyksi tekstiviestitse.

• Anonyymi

Mä löysin muijan sängystä toisen miehen kanssa. Pistelin molempia turpaan. Kunnolla.
        Miestä vielä uudestaan oikeustalon edessä.

Sanaakaan en ole sanonut ex-vaimon kanssa sen jälkeen kun ovesta poistuin töihin ja sain siltä vielä lähtöpusunkin. Vit t u.

Ilmeisesti mun töistä tulon jälkeen antama "lähtöpusu" oli vähän liikaa sille spermaviemärille.

• Anonyymi

Uskomatonta käytöstä...

• Anonyymi

Pahempaa olisi varmaan se, kun puolisosi päivittää facebookiin parisuhteeksi jonkun ihan toisen henkilön, ilmoittamatta siitä sinulle sitä ennen. En yhtään yllättyisi, jos joku nainen olisi tehnyt noin.

• Anonyymi

Juu yhdessäkään miehessä ei ole koskaan ikinä yhtään mitään vikaa, naiset on pahoja ja käärmeitä ja pilaa aina kaiken :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu yhdessäkään miehessä ei ole koskaan ikinä yhtään mitään vikaa, naiset on pahoja ja käärmeitä ja pilaa aina kaiken :(

Uskonnoissa tuo mainitaan melko selvästi, Eeva puraisi kiellettyä hedelmää. Lähi-idän uskonnon mukaan naisen sana on 50% vähemmän luotettava kuin miehen, se on heidän laki. Kyllä niissä jotain perää on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonnoissa tuo mainitaan melko selvästi, Eeva puraisi kiellettyä hedelmää. Lähi-idän uskonnon mukaan naisen sana on 50% vähemmän luotettava kuin miehen, se on heidän laki. Kyllä niissä jotain perää on.

Maailmassa pärjää fyysisesti vahvempi. Että sellaista perää. Muslimikulttuuri on naisvihakulttuuria, jos on Raamattuakin muokattu alkuperäisestä, enkä puhu nyt Vanhasta Testamentista tai luomiskertomuksesta.

Minusta on raukkamaista syyttää toista sukupuolta. Eiköhän molempia tarvita, jotta elämä jatkuu. Ja kun toinen on alisteisessa asemassa jo lapsensaannin ja äidinvaistojen vuoksi. Että älähän viitsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maailmassa pärjää fyysisesti vahvempi. Että sellaista perää. Muslimikulttuuri on naisvihakulttuuria, jos on Raamattuakin muokattu alkuperäisestä, enkä puhu nyt Vanhasta Testamentista tai luomiskertomuksesta.

Minusta on raukkamaista syyttää toista sukupuolta. Eiköhän molempia tarvita, jotta elämä jatkuu. Ja kun toinen on alisteisessa asemassa jo lapsensaannin ja äidinvaistojen vuoksi. Että älähän viitsi.

Täällä lännessä tuo on naisten vahvuus, abortista päättää nainen itse, ja miehellä ei ole sananvaltaa. Ero tilanteissa yllättävän moni nainen käyttää lapsien tapaamisoikeutta aseena satuttaakseen toista, tai tehdään siitä tarkoituksella vaikeaa muuttamalla kauas pois. Onneksi suomen laki antaa oikeuden tavata lapsiaan molemmille, vaikka toinen ei sitä halua hyväksyä, väkivalta tapaukset on poikkeuksia jossa tapaamista voidaan rajoittaa.

Lähi idän uskonnossa tilanne on taas täysin sovinistinen ja naisella ei ole juuri mitään oikeuksia, edes eroon tai kenelle tyttäret myydään. Säälin sen uskonnon aivopestyjä naisia ja lapsia. Täällä naisilla sentään on oikeuksia, miehiä huomattavasti paremmat lapsien ja eron suhteen.

• Anonyymi

Hei !

Kyllä se surettaa ja ottaa aikansa.
      Kuitenkin ajattele minkälaisen ihmisen kanssa olet ollut.
      Olisit kuitenkin pehoittanut mielesi ja polttanut sormesi ennen pitkään,

Jos olisit ollut vielä kauan ko. henkilön kanssa ja sitten tämä olisi tapahtunut, niin Sinulta olisi mennyt paljon aikaa hukkaan.

Nyt olet päässyt epäkypsästä ja aika tunteettomasta ihmisestä.

Olet vapaa ja et ole enää tekemässä virhettä.

Se vaan ottaa aikansa. Tsemppiä ja jaksamista.

• Anonyymi

Kannattaa katsoa peiliin. Ei kukaan hyvästä suhteesta lähde. Ja turha selittää.

• Anonyymi

Ensisijainen syypää voi silti olla lähtijä. Minä ilmoitin, etten suostu olemaan alkoholistin puoliso, ja toinen osapuoli joko lopettaa itse (ha ha) tai menee hoitoon tai juttu on ohi. Hän etsi itselleen toisen, jota juominen ei haitannut, ja vaihtoi lennosta.

• Anonyymi

Lähtijä on voinut alunperinkin puhua suut ja silmät täyteen paskaa suhteeseen päästäkseen. Aina ei tosiaan katsoa peiliin, vaan kaikki syy on puhtaasti toisessa.
        Valheenpaljastustestiinkö pitäisi laittaa ennen suhteen aloittamista? Tilata yksityisetsivältä taustaselvitys?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensisijainen syypää voi silti olla lähtijä. Minä ilmoitin, etten suostu olemaan alkoholistin puoliso, ja toinen osapuoli joko lopettaa itse (ha ha) tai menee hoitoon tai juttu on ohi. Hän etsi itselleen toisen, jota juominen ei haitannut, ja vaihtoi lennosta.

Mikä siis syy hänellä on? Meillä on vapaa maa, ihminen voi nauttia alkoholia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähtijä on voinut alunperinkin puhua suut ja silmät täyteen paskaa suhteeseen päästäkseen. Aina ei tosiaan katsoa peiliin, vaan kaikki syy on puhtaasti toisessa.
        Valheenpaljastustestiinkö pitäisi laittaa ennen suhteen aloittamista? Tilata yksityisetsivältä taustaselvitys?

Oli minullakin. Sanoin että lähden jos sitä ja tuota. Ei ymmärtänyt. Katkaisin kaikki.
        Olimme erilaisia, mitä sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä siis syy hänellä on? Meillä on vapaa maa, ihminen voi nauttia alkoholia.

Alkoholistin todellinen vapaus olla nauttimatta on aika kyseenalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei minun rahalla, minulle ei kuulu.

Ja jos on, turha hänelle selittää asioita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuvuus ei ole ainakaan vapautta...

• Anonyymi

Paras tapa jättää toinen, että yöllä laskee peiton toisen päältä pois, masturboi ja hekuman huipulla ääntelehtii tunteikkaasti, heittää lastin toisen päälle ja sanoo: ei tartte kiittää viimeisestä.

• Anonyymi

Tosi terve kommentti.. Kuulostaa et sul ei oo kaikki kotona..nää on just näitä epäkypsiä.

• Anonyymi

Tämä on minun tarinani.

Niin toivorikkaana minä aina aamuni heräsin.

Aamukahvilla sain jo mustelma.

Lounaanlta mentiin jo tikattavaksi.

Illalliseslta piti mennä jo ottamaan lisää verta.

Kun tulin kotiin vihdoinkin, mies oli humalassa, itkien pyysi anteeksi ja löi ihan vähän vaan.

Niin minä aina siitä sitten hellyin ja meni pari päivää niin kaikkia sama uusiksi.

Sitten minä päätin jättää hänet, mutta muistin että minne minä menisin. Enhän minä minnekään kun jalatkin on poikki.

• Anonyymi

Datsun 100 A

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Datsun 100 A

Hieno auto Nitrodiskossa

• Anonyymi

Kaunis tarina, kiitos siitä! 🤎

• Anonyymi

Jaha. No vaikea sanoa tuosta somesta, on hieman vieras asia. Mutta omasta mielestäni julmin ja raadollisin tapa jättää toinen on olla sanomatta sitä suoraan. Vaan se julma halveksuminen että vaihtaa toiseen ja vielä salaa sen. Kuinka kukaan voi inhota omaa kumppaniaan niin että kumppani saa muuta kautta selville että tuo sinun ukkosi/akkasi jakaa sinulta salaa intiimialueitaan avoimesti tuolla kylän raitilla muillekin. Tämä on siksi niin julmaa minusta että jos kyllästyy kumppaniin niin voihan sen sanoa mieluummin suoraan kuin ivata ja inhota selän takana. Parempi päästää mieluummin rehellisesti kumppani vapaille vesille ja ehkä myös jonkun sellaisen seuraan joka häntä osaa arvostaa. Sen jälkeen voi sitten hyvällä omalla tunnolla itsekin etsiä sen uuden.

• Pahinta on jatkaa suhdetta vaikka ei haluaisi.
      Saada kuulla että olisi pitänyt tämä sanoa jo aikoja sitten mutta kun ei halunnut loukata.
      Ihan sama miten lopettaa kunhan lopettaa.

• Anonyymi

Ei ole olemassa väärää tapaa. Pääasia on, että saa lähdettyä.
      Hirveintä olisi jäädä roikkumaan kamalaan suhteeseen.

Kymmenen eron jälkeen alkaa olla jo expertti. Ex:si varmaan oli jo jättänyt useita kymmeniä, joten ei tehnyt asiasta numeroa, vaan käveli vain pois.

• Anonyymi

Tismalleen näin. Kannattaisi hetki miettiä sen jättäjänkin tuntemuksia. Voisi saada tuskaansa näkökulmaa ja suhteellisuudentajua.

• Anonyymi

Jokaisen mielestä sitä on itse tullut pahimmalla tavalla jätetyksi.

• Anonyymi

Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavat toimivat niin, että jättäminen tapahtuu erityisen kylmästi. Kannattaa lukea kaksisuuntainenmielialahäiriö palstaa, niin saa parasta ymmärrystä miksi niin on tapahtunut.

• Anonyymi

"Jokaisen mielestä sitä on itse tullut pahimmalla tavalla jätetyksi".
        - Uskon myös eo. monen tarinaankin, - työni puolesta olen joutunut näitä selvittelemään.
        - Tämän vuoksi ei monenkaan täällä kirjoittajan kannata vähätellä asioita.

- Ps. Pahin kuitenkin on, kun puoliso yllättäin poistuu rinnalta onnettomuuden, sairauden, tahi
        "oman käden kautta".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Uskon myös eo. monen tarinaankin, - työni puolesta olen joutunut näitä selvittelemään.

- Ps. Pahin kuitenkin on, kun puoliso yllättäin poistuu rinnalta onnettomuuden, sairauden, tahi
        "oman käden kautta".

Minulle masentuneeksi tietämäni puolison itsemurha olisi lopulta ollut helpompi käsitellä kuin se (lääkitystään vaihtanut) raivopäinen ventovieras, joka petti, jätti ja yritti kiristää osallistumaan nuhruisiin tukipetoksiinsa. ("Saanhan mä silti laittaa papereihin, että mä asun sun luona ettei mun uuspanolta mene tuet?")

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"oman käden kautta".

Sinusta tuo on "pahinta", jonkun toisen mielestä se miten heidän suhteensa on päättynyt on se pahin tapa erota puolisosta.

Eli: jokaisen mielestä se oma kokemus on pahin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"oman käden kautta".

Toisen kommunikoinnin estäminen täysin, sekä olemalla kuin ei tuntisi toista, aiheuttaa lähes saman reaktion kuin toisen kuolema. Kommunikoinnin estäminen voi olla jopa pahempi, koska ihminen jolta voisi vastauksia käyttäytyy kuin olisi kuollut toista kohtaan, vaikka ei sitä vielä ole kuin henkisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinusta tuo on "pahinta", jonkun toisen mielestä se miten heidän suhteensa on päättynyt on se pahin tapa erota puolisosta.

Omia kokemuksia on monta, ei ne kaikki ole olleet pahoja. Hyvien ihmisten kanssa on pystytty puhumaan asioista ja erottu sovussa kavereina. Ne jotka lähtee ovet paukkuen ilman syytä, sekä estää puhelinnumeron somessa, ovat niitä narsisteja jotka eivät muista välitä pätkääkään.

Tuolla tavoin jättävät ihmiset ovat pahimpia eläimiä, he haluavat aiheuttaa vain tuskaa toisille ja nauttivat siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavat toimivat niin, että jättäminen tapahtuu erityisen kylmästi. Kannattaa lukea kaksisuuntainenmielialahäiriö palstaa, niin saa parasta ymmärrystä miksi niin on tapahtunut.

Ei pidä paikkaansa. Ihmiset ovat aivan erilaisia persoonaltaan, vaikka heillä on kaksisuuntainen mielialahäiriö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle masentuneeksi tietämäni puolison itsemurha olisi lopulta ollut helpompi käsitellä kuin se (lääkitystään vaihtanut) raivopäinen ventovieras, joka petti, jätti ja yritti kiristää osallistumaan nuhruisiin tukipetoksiinsa. ("Saanhan mä silti laittaa papereihin, että mä asun sun luona ettei mun uuspanolta mene tuet?")

Et välittänyt puolisostasi paskaakaan, koska hänen itsemurhansa olisi ollut parempi vaihtoehto. Sinua vain risoi puolison toiminta, ja ylpeytesi kolahti. Mieluummin toisen itsemurha kuin ylpeyden kolahdus. Voi voi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma huono kokemus on huono. Ei silti pahin. Aika monella on suhteellisuudentajua jäljellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omia kokemuksia on monta, ei ne kaikki ole olleet pahoja. Hyvien ihmisten kanssa on pystytty puhumaan asioista ja erottu sovussa kavereina. Ne jotka lähtee ovet paukkuen ilman syytä, sekä estää puhelinnumeron somessa, ovat niitä narsisteja jotka eivät muista välitä pätkääkään.

Tuolla tavoin jättävät ihmiset ovat pahimpia eläimiä, he haluavat aiheuttaa vain tuskaa toisille ja nauttivat siitä.

Jokainen vastaa omista tunteistaan. Jos syyttää niistä muita, se on narsismia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma huono kokemus on huono. Ei silti pahin. Aika monella on suhteellisuudentajua jäljellä.

Verrataan kuvaannollisesti esim. työsuhteisiin. Projekti insinööri on tehnyt 4v töitä, ja ainoa joka tietää jokaisen projektin yksityiskohdan yhtäkkiä päättääkin lopettaa kesken kaiken. Kumpi olisi pahempi?

Se että tuhoaa kaikki projektiin liittyvän datan ja historian, eikä vastaisi tieto pyyntöihin miten täytyisi jatkaa, vaikka oli luvannut puheillaan että urakka jatkuu vielä vähintään 2v, ja pahoja ongelmia ei puheiden mukaan pitänyt olla, etenkään eroamiseen johtavia?

Vai se että ilmoittaisi erostaan ja sen syistä hyvissä ajoin, jotta projekti voisi jatkua ongelmitta jatkossa, sekä saada käsiteltyä kaikki data jatkon kannalta, jotta koko projekti voitaisiin saada päätökseen kunnialla kaikkien osapuolien suhteen.

Ensimmäiselle ei varmasti olisi jatkossa enää töitä missään, jos uudet työnantajat saisivat tietää tuollaisesta petoksesta entistä kohtaan ilman selityksiä. Suoranainen petos kyseessä, ja saisi kiellon harrastaa ammattiaan tietyillä aloilla nykypäivänä.

Saman kaltaista petosta harrastetaan ihmissuhteita päättäessä, niinkuin monen historia täällä kertoo. Jotkut pystyvät lopettaa suhteita kunnialla käyden asiat läpi, säilyttäen puhe välit. Toiset eivät osaa käsitellä tunteitaan. Naisilla tuo mieliala vaihtelee tiettynä aikana kuukaudesta hyvinkin paljon. Monet erot on päätetty tuona ajanjaksona, jota myöhemmin saatettu katua, mutta liian myöhään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verrataan kuvaannollisesti esim. työsuhteisiin. Projekti insinööri on tehnyt 4v töitä, ja ainoa joka tietää jokaisen projektin yksityiskohdan yhtäkkiä päättääkin lopettaa kesken kaiken. Kumpi olisi pahempi?

Se että tuhoaa kaikki projektiin liittyvän datan ja historian, eikä vastaisi tieto pyyntöihin miten täytyisi jatkaa, vaikka oli luvannut puheillaan että urakka jatkuu vielä vähintään 2v, ja pahoja ongelmia ei puheiden mukaan pitänyt olla, etenkään eroamiseen johtavia?

Vai se että ilmoittaisi erostaan ja sen syistä hyvissä ajoin, jotta projekti voisi jatkua ongelmitta jatkossa, sekä saada käsiteltyä kaikki data jatkon kannalta, jotta koko projekti voitaisiin saada päätökseen kunnialla kaikkien osapuolien suhteen.

Ensimmäiselle ei varmasti olisi jatkossa enää töitä missään, jos uudet työnantajat saisivat tietää tuollaisesta petoksesta entistä kohtaan ilman selityksiä. Suoranainen petos kyseessä, ja saisi kiellon harrastaa ammattiaan tietyillä aloilla nykypäivänä.

Saman kaltaista petosta harrastetaan ihmissuhteita päättäessä, niinkuin monen historia täällä kertoo. Jotkut pystyvät lopettaa suhteita kunnialla käyden asiat läpi, säilyttäen puhe välit. Toiset eivät osaa käsitellä tunteitaan. Naisilla tuo mieliala vaihtelee tiettynä aikana kuukaudesta hyvinkin paljon. Monet erot on päätetty tuona ajanjaksona, jota myöhemmin saatettu katua, mutta liian myöhään.

Usein äkkierot töistä johtuu asianomaisen uudesta työpaikasta, tai henkilökohtaisen elämän ongelmista (jaksaminen, sairaus...). Tai myöskin suurista erimielisyyksistä esimiehen kanssa. Etenkin esimerkkisi datan tuhoaminen viittaisi siihen. "Pitäkään tunkkinne, lähden menemään". Tämän vuoksi olisi tärkeää, ettei kukaan ole yksin vastuussa projekteista eikä yksin hallitse dataa. Vaikka ko. henkilö tuhoaisi sen koneeltaan - se jää firman palvelimelle talteen.

"Vai se että ilmoittaisi erostaan ja sen syistä hyvissä ajoin"

Jos henkilö on saanut työpaikan toisesta yrityksestä, hän lähtee niin nopeasti kuin voi. Ja kertoo siitä työnantajalleen niin myöhään kuin voi. Ettei joutuisi tekemään viimeisinä viikkoina ylitöitä esim. kouluttaessaan itselleen seuraajaa.

Mitä työnantajiin tulee... hekin irtisanovat työsuhteita koeaikana tai muutoin viimeisenä mahdollisena päivänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usein äkkierot töistä johtuu asianomaisen uudesta työpaikasta, tai henkilökohtaisen elämän ongelmista (jaksaminen, sairaus...). Tai myöskin suurista erimielisyyksistä esimiehen kanssa. Etenkin esimerkkisi datan tuhoaminen viittaisi siihen. "Pitäkään tunkkinne, lähden menemään". Tämän vuoksi olisi tärkeää, ettei kukaan ole yksin vastuussa projekteista eikä yksin hallitse dataa. Vaikka ko. henkilö tuhoaisi sen koneeltaan - se jää firman palvelimelle talteen.

"Vai se että ilmoittaisi erostaan ja sen syistä hyvissä ajoin"

Jos henkilö on saanut työpaikan toisesta yrityksestä, hän lähtee niin nopeasti kuin voi. Ja kertoo siitä työnantajalleen niin myöhään kuin voi. Ettei joutuisi tekemään viimeisinä viikkoina ylitöitä esim. kouluttaessaan itselleen seuraajaa.

Mitä työnantajiin tulee... hekin irtisanovat työsuhteita koeaikana tai muutoin viimeisenä mahdollisena päivänä.

Tästä syystä vaativissa työsuhteissa onkin 3-6 kk työssäolo ehto ja pykälät korvaajan kouluttamiseen työsopimuksen päätyttyä. Helpoissa ammateissa niitä ei yleensä ole, mutta vastuullisissa asemissa lähes poikkeuksetta. Tuossa esimerkissä kaiken poistava työntekijä saisi todennäköisesti laskun perässä menetetystä/tuhotusta työpanoksesta sekä alalla kiellon toimia vastaavissa asemissa jatkossa.

Parisuhteissa täytyisi olla vastaavia ehtoja. Henkisestä kärsimyksestä ja suhteeseen panostamisesta turhine lupauksineen täytyisi yllättäen lähtijää rankaista sakoilla, jos ei osaa kertoa asiasta hyvissä ajoin ja lopettaa suhdetta kunniallisesti joka tyydyttää molempia osapuolia.

Työelämässä määräaikainen työsuhde vastaa yhden illan juttua. Vaativa työ vastaa rakkauden tunnustamista. Todella vaativa työ vastaa useamman vuoden avioliittoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen vastaa omista tunteistaan. Jos syyttää niistä muita, se on narsismia.

Rakkaus muuttuu helpoiten suruksi tai vihaksi. Puhdas viha yleensä vaatii toiselta anteeksi antamattomia tekoja. Rakkauteen vihalla vastaaminen voi olla omien tunteidensa kieltämistä.

Jostain syystä moni muuttaa rakkauden vihaksi jolla yrittää kieltää rakkautensa. Joskus viha on rakkautta, koska vihaa menettämistä.

Jos rakkautesi muuttuu vihaksi etkä tiedä edes syytä, niin syynä saattaa olla liika rakkaus toista kohtaan, ja vihasi johtuu sen rakkauden menettämisestä. Oppikaa rakastamaan, vihatkaa vihaa johon vastata muuttamalla se takaisin rakkaudeksi myötätunnolla.

Maailma olisi autuaampi paikka jos vihaajat yrittäisivät muuttaa vihansa rakkaudeksi, kuuntelemalla vihaa täynnä olevalla sydämellään sydäntä joka heitä rakastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epävakaapersoona ja adhd oli takana tässä tapauksessa, mutta oli mikä vaan niin hyvältä ei tuntunut.

• Anonyymi

Tuosta syystä en kuulu mihinkään yhteisöpalveluihin somessa muunmuassa instaan, faceen yms, koska näistähän on tullut parisuhteissa yksi henkisen väkivallan muoto.
      Ei senpuoleen olen saanut ero ilmoitukset useinmiten viestinä sillä naisilla ei näytä olevan pokkaa sanoa sitä suoraan kasvotusten tai puhelimitse, niin ettei lyödä luusia korvaan.
      Eräälle naiselle suhteen alussa sanoin, että sitten kun hänelle tulee tunne että suhde pitää lopettaa, niin ole nainen ja sano se kasvotusten.
      No se päätös olikin sitten pidemmän kaavan prosessi, josta olisi itse pitänyt päättää mitä tapahtuu.
      Sängyssä mentiin toiselle laidalle oman peiton alle, ystävien tapaamisessa puhui illanvietossa yksikössä tulevaisuudesta esim jos meitä pyydettiin johonkin vastaukset oli "joo mulla on sopivasti lomaa silloin kyllä mä tuun", todella etäistä keskustelua muutenkin yms ja kun näitä aloin ihmettelemään, niin sitten kierrellen ja kaarrellen "ei olekaan kemiaa"
      Mä en tajua mitä vaikeeta siinä on sanoa suoraan. Olkoonkin, että nainen on se jättäjä 95% tapauksista, koska heille seuran saaminen ei ole ongelma, niin erokaan ei tuota koskaan tuskaa, mutta ei mieskään voi olla vaan se henkisen väkivallan kohde vaan siksi, että ruoho alkaa taas tuntumaan vihreämmältä aidan takana.

• Anonyymi

Nainen on useammin jättäjä, koska on jo kauan yrittänyt puhua suhteen ongelmista mutta mies vain syyttää nalkuttajaksi. Naisella tulee viimein mitta täyteen ja haluaa erota ja olla sinkku.
        Mies jos suhteesta lähtee,on sillä 99,9%:sesti uusi katsottuna.

• Anonyymi

Mielenkiintoista, linkitätkö tähän jostain tuon tutkimuksen missä on todettu että "nainen on se jättäjä 95% tapauksista"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoista, linkitätkö tähän jostain tuon tutkimuksen missä on todettu että "nainen on se jättäjä 95% tapauksista"?

Tällaisilla keskusteluilla ei ole mitään merkitystä, jos jättämiset nähdään vain toiselle etuoikeutetuimmaksi kuin toiselle.
        Kuten vastaavissa keskusteluissa aina on nähty ne pitäisi kirjoittaa sukupuolettomasti. Jos mies kertoo jättämis tarinaa hänet kyllä mielellään dumbataan koko keskustelun voimin, mutta jos nainen kirjoittaa saman siitä saa jonkun laumakomppaamis suojelun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällaisilla keskusteluilla ei ole mitään merkitystä, jos jättämiset nähdään vain toiselle etuoikeutetuimmaksi kuin toiselle.
        Kuten vastaavissa keskusteluissa aina on nähty ne pitäisi kirjoittaa sukupuolettomasti. Jos mies kertoo jättämis tarinaa hänet kyllä mielellään dumbataan koko keskustelun voimin, mutta jos nainen kirjoittaa saman siitä saa jonkun laumakomppaamis suojelun.

Ihan yhtä lailla naiset saavat kuulla "ei kaikki miehet" ja "linkitä tilasto joka tukee väitettäsi", mikäli viitsii olla niin pöljä että leimaa kaikki miehet tai yleistää meiningillä "95% miehistä"

Ja se on vain oikein. Yleistäminen on laiskaa keskustelua ja sillä saa aikaan ainoastaan juupaseipästelyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan yhtä lailla naiset saavat kuulla "ei kaikki miehet" ja "linkitä tilasto joka tukee väitettäsi", mikäli viitsii olla niin pöljä että leimaa kaikki miehet tai yleistää meiningillä "95% miehistä"

Ja se on vain oikein. Yleistäminen on laiskaa keskustelua ja sillä saa aikaan ainoastaan juupaseipästelyä.

Kuten nykyinen kahtiajakava politiikka euroopassa ja kohta myös yhdysvalloissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Euroopan avioero tilastot löytyy kyllä, niiden mukaan naiset ovat avioero hakemusten aloittaja 60-75% maasta riippuen. Miehen täytyy monesti tehdä töitä pettämisen eteen, naisen täytyy lähinnä antaa numero/vastata myöntävästi heistä kiinnostuneille. Moni nainen ei osaa vastata kieltävästi jos miehessä on jotain parempaa kuin nykyisessä, oli se sitten varallisuus, työnkuva, harrastukset tai ulkonäkö.

Naisen on vain helpompi pettää, siksi naiset tilastollisesti pettää ja jättää enemmän. Paitsi lähi-idän uskonnossa, naisella ei ole oikeutta eroon jos mies ei sitä myönnä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nainen on useammin jättäjä, koska on jo kauan yrittänyt puhua suhteen ongelmista mutta mies vain syyttää nalkuttajaksi. Naisella tulee viimein mitta täyteen ja haluaa erota ja olla sinkku.
        Mies jos suhteesta lähtee,on sillä 99,9%:sesti uusi katsottuna.

Naisilta jotka jättää miehen löytyy myös vähintään yksi mies joka on lähiaikoina osoittanut kiinnostusta, jonka kainaloon änkemässä heti edellisen suhteen lopetettuaan. Näitä on nähty monia, niin tuttava piirissä kuin omassa. Yleensä alle 2vk sisällä uuden kainalossa, lyhyin samana päivänä, todennäköisesti viestittelyt alkoivat hyvissä ajoin ennen edellisen suhteen lopettamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Euroopan avioero tilastot löytyy kyllä, niiden mukaan naiset ovat avioero hakemusten aloittaja 60-75% maasta riippuen. Miehen täytyy monesti tehdä töitä pettämisen eteen, naisen täytyy lähinnä antaa numero/vastata myöntävästi heistä kiinnostuneille. Moni nainen ei osaa vastata kieltävästi jos miehessä on jotain parempaa kuin nykyisessä, oli se sitten varallisuus, työnkuva, harrastukset tai ulkonäkö.

Naisen on vain helpompi pettää, siksi naiset tilastollisesti pettää ja jättää enemmän. Paitsi lähi-idän uskonnossa, naisella ei ole oikeutta eroon jos mies ei sitä myönnä.

Niin että sitä linkkiä niihin avioerotilastoihin ja pettämistilastoihin?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Melkein jokaisen maan tilastot löytyy, niitä täytyy etsiä maiden omilla kielillä valtion sivuilta. Kääntämis työkalujakin löytyy. Naiset ovat selvä enemmistö avioero hakemusten aloittajana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä on linkit ilmeisesti kokonaan kielletty, jokainen linkin sisältänyt viesti on poistettu.

Googleta ihmeessä itse jos faktoja haluat"divorce demography" melkein jokaisesta maasta löytyy statistiikka avioero anomuksen jättäjän perusteella, tosin täytyy käyttää maan kieltä mistä hakee. Siinäkin google translate auttaa.

Pettämis tilastoja en usko että löytyy, ainoastaan arvioita. Suomessa naiset dominoi avioero hakemusten jättämisissä 70% enemmistöllä. Britanniassa sama luku on 75%.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä on linkit ilmeisesti kokonaan kielletty, jokainen linkin sisältänyt viesti on poistettu.

Googleta ihmeessä itse jos faktoja haluat"divorce demography" melkein jokaisesta maasta löytyy statistiikka avioero anomuksen jättäjän perusteella, tosin täytyy käyttää maan kieltä mistä hakee. Siinäkin google translate auttaa.

Pettämis tilastoja en usko että löytyy, ainoastaan arvioita. Suomessa naiset dominoi avioero hakemusten jättämisissä 70% enemmistöllä. Britanniassa sama luku on 75%.

Jaa jaa, miten tuo 70-75% kääntyy "95% tapauksista nainen on jättäjä", sitä tässä vaan ihmetellään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Divorce_demography

76.49% divorces initiated by wife.

Naisilla on vaikeuksia pitää lupauksiaan.

Useimmissa tapauksissa mies on jo pettänyt lupauksensa ja käynyt vieraissa tai pahoinpidellyt fyysisesti tai henkisesti vaimoaan. Ei siinä jää muuta vaihtoehtoa enää kuin lähteä.

Jospa miehet pitäisivät lupauksensa eivätkä kävisi vieraissa tai pahoinpiteli vaimoaan niin vaimojen ei tarvitsisi jättää avioerohakemusta. Peiliin sopii katsoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa jaa, miten tuo 70-75% kääntyy "95% tapauksista nainen on jättäjä", sitä tässä vaan ihmetellään.

Eri kirjoittajat, lähinnä korjasin tuon 95% valheen ~75% faktojen perusteella. Tilastoidut faktat sanoo silti että naiset jättävät enemmän, ainakin avioeroissa. Uskonnollisissa kirjoituksissa naiset ovat myös petollisempia.

Ei kannata olettaa että jokainen viesti olisi saman henkilön kirjoittama jos nimimerkkiä ei ole.

• Anonyymi

Ukko tekstaili että ero on nyt varma ja lähden Thaimaaseen toipumislomalle.
      Vajaa viikkoa myöhemmin viestitteli että myy se mersu ja laita rahat hänen tililleen "käteis kassaksi" koska loma jatkuu , myyntioikeudet on sähköpostissa.

Pari päivää myöhemmin tuli soitto Thaimaasta ja ukko hermona että mitä olen tehnyt?
      Lähetetty kauppahinta oli 500€ ja uusi omistaja oli veli...

• Anonyymi

Totta, koettu on...

• Anonyymi

EN ole missään sosiaalisessa mediassa.
      Sosiaalinen media on pintapuolisuutta.
      Esitän helpon esimerkin.
      Aikoinaa elin ihan onessaan pari suhteessa erään yksinhuoltajan
      kanssa: Hän tykkäsi eritoten siitä että nuolin hänen
      haarojenväliä'?

Tietysti tein sen, mutta jossain vaiheessa ilmoitin hänelle:
      Tää sun alapää maistuu ja haisee ihan spermalle?
      Sitten tää nainen tuli raskaaksi muta hän ilmoitti
      Teen abortin.

Siihen se meijän reakkaus sitte meni?

• Anonyymi

Ainoastaan teinit ja narsistit estävät ihmisten kommunikointia. He eivät osaa kommunikoida ja puhua tunteistaan lainkaan eivätkä välitä muista. Väkivaltaisten ja pettävien ihmisten estämisen kyllä ymmärrän.

Suomalaiset ovat luonnostaan huonoja puhumaan, mutta yrittäkää edes, jos ihminen ei ole väkivaltainen, niin kyllä siitä puhumalla selviää. Narsisteja on hyvin paljon. Heilläkin on toivoa muuttua välittäväksi ihmisiksi. Heidän täytyy se vain itse tajuta ja kohdata menneisyyden estot. Jos niitä ei käsittele koskaan, ihmisestä tulee vain pahempia narsisteja ilman myötätuntoa. Estämällä toisen täysin, tuhoaa palan molempien ihmisyyttä. Puhukaa toisillenne, se on välittämistä jos jokin!

• Anonyymi

Kommunikointi taito on ainoa mikä erottaa ihmisen eläimestä. Eläimetkin osaavat kommunikoida ääntelemällä, ja katseella. Se joka ei osaa kommunikoida, eli ilmaista mihin on tyytymätön ja/tai estää toisten kommunikoinnin, vaipuu eläimiä alemmalle primitiiviselle tasolle, etenkin jos väkivallan uhkaa ei ole.

Jokainen joka ei osaa kommunikoida rauhallisesti asioita läpi on toisin sanoen eläin. Se on yleensä jättävä osapuoli joka lähtee ovet paukkuen ilman hyvää syytä. He monesti väittävät myös rakastavansa yli kaiken, enemmän kuin mitään muuta, tai kuinka täydellinen kumppani on, vain muutamaa päivää ennen hylkäämistä. Tuollaiset tapaukset ovat yleensä narsisteja jotka myrkyttää ympärillään olevat.

Pahimmat tapaukset jopa kehottavat yhteisiä kavereitaan estämään ja poistamaan kavereista toisen osapuolen kertoen mustamaalaavia valheita.

• Anonyymi

Puhuminen ei todellakaan riitä. Tarvitaan keskustelua. Eli puhumista, KUUNTELEMISTA ja toisen ymmärtämistä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Raamatussa kirjoitetaan että Jumala vihaa hylkäämistä, se jo kertoo kuinka rankka juttu on sille joka ilman omaa syytään joutuu hylätyksi, esimerkiksi kun toinen osapuoli on iskenyt silmänsä uuteen kinkkuun. Tämä aika on sellaista hylkäämisen ja pettämisen aikaa. Valitettavasti. 😌

• Anonyymi

Voitko kertoa missä kohtaa? Haluaisin lukea. Ja tämä ilman kynsiä ja hampaita kirjoitettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko kertoa missä kohtaa? Haluaisin lukea. Ja tämä ilman kynsiä ja hampaita kirjoitettu.

Malakia 2:16

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä lisään, Jumala myös sanoo, minä en sinua jätä enkä hylkää, eli kun ihminen haluaa pysyä Jumalan tahdossa hän ei koskaan hylkää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos! :)

• Anonyymi

Eeva puree kiellettyä hedelmää, ei Aatami.

• Anonyymi

Toisen estäminen täysin on hylkäämisen huipentuma. Taivaan portit ei aukea heille, eivätkä he enää kohtaa todellista rakkautta ennen kuin itse pyytävät anteeksi. Anteeksi antaminen on ihmisen lahja, kuunteleminen ja puhuminen on siihen annetut työkalut, ne työkalut ovat lahjoja hyvään elämään kaikille. Se joka toisen täysin hylkää ei ansaitse parempaa.

Matt 7:12: "Kaikki minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille"

Luuk 6:31: "Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille".

Hylkäämällä täysin heidät jotka sinua pyyteettömästi rakastaa ei ansaitse kuin tulla itse hylätyksi. Amen.

• Anonyymi

Valehdella erossa ja sen jälkeen useamman vuoden omille lapsilleen, ex-aviopuolisolleen,, vanhemmilleen, sisaruksilleen ja ystävilleen, että eron syy oli erilleen kasvaminen. Ja esittää kaikki vuodet kaikille olevansa yksin elävä sinkku, joka toipuu erosta ja panostaa aikansa ja voimansa lapsiinsa.

Lopulta kaikille paljastuu, että uusi suhde oli alkanut jo ennen eroa ja jatkuu...

• Anonyymi

Olen miettinyt tätä ketjua, hylkääminen repii ja raastaa, paljon kokemuksia voi tässä lukea.

• Anonyymi

Älä koskaan palaa uudestaan yhteen.Ei toimi.Kokemusta on.

• Anonyymi

Pahinta valehtelu, jossa toinen seurustelee salaa ja näyttelee kotona et kaikki hyvin. Voi kestää vuosiakin, luottamus menee ja pahinta kun menee avioon salasuhteen kanssa kun kaikki paljastuu ja ero tulee siksi. Törkeetä touhua todella, pettää kaikki puoliso ja lapsetkin. Miksi ei sano jos on kyllästynyt puolisoon, usein he ovat patologisia valehtelioita ja seksiaddikteja.

• Anonyymi

Itsellä on kokemusta päinvastaisesta. Nuoruudessa seurustelin lähes vuoden ihanan miehen kanssa, mutta vanhempani olivat suhdetta vastaan. Kumit menivät aina puhki, ja seksielämä ei oikein alkanut loisteliaasti. Raskaaksi olisin tullut monesti ilman jälki ehkäisyä. Luulin että mies pettää, ja valehtelee jatkuvasti, koska vanhempani puhui miehestä niin negatiivisesti jatkuvasti. Hänellä oli myös naisystäviä joiden kanssa epäilin hänen pettävän. Loppupelissä jätin hänet tylysti, koska en osannut täysin luottaa, ja tuntui ettei mikään toiminut.

Vuosien varrella törmäsin häneen useasti, ja alkoi vaikuttaa siltä että ehkä epäilin häntä turhaan. Kerran kohtasin hänet myös junassa ja vaihdoimme kuulumisia. Hän kertoi että olin ollut hänen mielessään useasti, ja hän pyysi minua syömään.

Tuosta kohtaamisesta on nyt 14v. Nykyään meillä on 4 lasta, ja ihana avioliitto joka kestänyt 11v. Ihanin ja luotettavin mies koskaan, hänen kanssa pystyy puhumaan kaikesta. Kaikki omat ennakkoluulot nuoruudesta hänestä olivat turhia, ja seksi on parasta. Tarvitsi vain kuunnella häntä ja kertoa omat mieltymykset, hän on aina ollut hyvä kuuntelemaan toiveita kaiken suhteen.

Kumien rikkoutuminen ja silloin tällöin häneen törmääminen vuosien varrella täytyi olla kohtalo tai jumalan viesti että kuulumme yhteen. Onneksi huomasin merkit ja nyt olemme yhdessä ikuisesti. Olisi täytynyt jo nuoruudessa kuunnella häntä ja sydäntäni, niin elämä olisi ollut paljon parempaa. Jumala yritti näyttää merkkejä monesti, mutta onneksi ymmärsin ne ennen kuin oli liian myöhäistä, ja joku muu olisi tuon ihanan miehen napannut. Sen täytyi olla jumalan tahto, hänet on luotu minulle, vaikka sitä vastaan nuoruudessa kapinoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pahinta valehtelu, jossa toinen seurustelee salaa ja näyttelee kotona et kaikki hyvin. Voi kestää vuosiakin, luottamus menee ja pahinta kun menee avioon salasuhteen kanssa kun kaikki paljastuu ja ero tulee siksi. Törkeetä touhua todella, pettää kaikki puoliso ja lapsetkin. Miksi ei sano jos on kyllästynyt puolisoon, usein he ovat patologisia valehtelioita ja seksiaddikteja.

Luonnollisesti jokaisen elävän organismin tavoite on lisääntyä, joten jokainen elävä organismi on "seksiaddikti" luonnollisesti. Kaikki muu on vaikutteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Salasuhteen paljastumisen jälkeen ei läheskään aina tule eroa. Miksi oletetaan, että parisuhde on kuralla, jos toisella (tai vaikka molemmilla) on salarakas?

Paljon elämää nähneenä voin sanoa, että niinkuin sanonta kuuluu "raha tulee rahan luo" niin samalla tavalla "rakkaus tulee rakkauden luo". Jotkut vaan on hyviä tekemään rahaa - toiset solmimaan parisuhteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsellä on kokemusta päinvastaisesta. Nuoruudessa seurustelin lähes vuoden ihanan miehen kanssa, mutta vanhempani olivat suhdetta vastaan. Kumit menivät aina puhki, ja seksielämä ei oikein alkanut loisteliaasti. Raskaaksi olisin tullut monesti ilman jälki ehkäisyä. Luulin että mies pettää, ja valehtelee jatkuvasti, koska vanhempani puhui miehestä niin negatiivisesti jatkuvasti. Hänellä oli myös naisystäviä joiden kanssa epäilin hänen pettävän. Loppupelissä jätin hänet tylysti, koska en osannut täysin luottaa, ja tuntui ettei mikään toiminut.

Vuosien varrella törmäsin häneen useasti, ja alkoi vaikuttaa siltä että ehkä epäilin häntä turhaan. Kerran kohtasin hänet myös junassa ja vaihdoimme kuulumisia. Hän kertoi että olin ollut hänen mielessään useasti, ja hän pyysi minua syömään.

Tuosta kohtaamisesta on nyt 14v. Nykyään meillä on 4 lasta, ja ihana avioliitto joka kestänyt 11v. Ihanin ja luotettavin mies koskaan, hänen kanssa pystyy puhumaan kaikesta. Kaikki omat ennakkoluulot nuoruudesta hänestä olivat turhia, ja seksi on parasta. Tarvitsi vain kuunnella häntä ja kertoa omat mieltymykset, hän on aina ollut hyvä kuuntelemaan toiveita kaiken suhteen.

Kumien rikkoutuminen ja silloin tällöin häneen törmääminen vuosien varrella täytyi olla kohtalo tai jumalan viesti että kuulumme yhteen. Onneksi huomasin merkit ja nyt olemme yhdessä ikuisesti. Olisi täytynyt jo nuoruudessa kuunnella häntä ja sydäntäni, niin elämä olisi ollut paljon parempaa. Jumala yritti näyttää merkkejä monesti, mutta onneksi ymmärsin ne ennen kuin oli liian myöhäistä, ja joku muu olisi tuon ihanan miehen napannut. Sen täytyi olla jumalan tahto, hänet on luotu minulle, vaikka sitä vastaan nuoruudessa kapinoin.

Lähes vastaavia kokemuksia itsellä. Tuli kumien rikkoutumisesta ihan kylmät väreet. Onko kumien rikkoutuminen merkki jumalan tahdosta, että ne ihmiset kuuluvat yhteen tekemään lapsia? Kumit ovat rikkoutuneet vain nykyisen mieheni kanssa kun olimme nuoria, ja hänen jälkeen oli hävettävän monia kumppaneita. Vuosien kuluessa kohtasimme monesti eri paikkakunnilla, kuin salaman iskusta. Hän ehdotti treffejä, minkä jälkeen olemme jakaneet melkein jokaisen päivän siitä lähtien. Ei kaikki aina täydellistä ole, hän viihtyy liiankin hyvin kotona. Aivan ihanasti opettava ja kuunteleva isä lapsillemme. En vaihtaisi koskaan. H🤎K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Salasuhteen paljastumisen jälkeen ei läheskään aina tule eroa. Miksi oletetaan, että parisuhde on kuralla, jos toisella (tai vaikka molemmilla) on salarakas?

Paljon elämää nähneenä voin sanoa, että niinkuin sanonta kuuluu "raha tulee rahan luo" niin samalla tavalla "rakkaus tulee rakkauden luo". Jotkut vaan on hyviä tekemään rahaa - toiset solmimaan parisuhteita.

Jos on oikeasti hyvä, ei tarvitse kuin yhden. Huono parisuhteissa jos ei kerralla osaa valita kunnolla. Vain pinnalliset ihmiset hyppii parisuhteesta toiseen joille mikään ei riitä. He ovat monesti ulkoisesti näyttäviä ja saavat seuraa helposti, vaikka ovat sisältä tyhjiä. Tunnetaan myös sanoilla lutka ja pelimies.

• Anonyymi

Voi toimia jos osataan puhua ongelmista ja tuoda ne esille. Suurin osa pettämisestä ja eroista johtuu siitä ettei suhteessa toinen tai molemmat osaa kertoa toiveitaan.

Salasuhteet ja maksullisissa käynti on yleensä tulos siitä ettei osata kertoa kumppanille toiveitaan avoimesti, tai niistä ollaan mainittu kerran, ja se on jätetty toisen puolesta huomioimatta.

Tärkeintä olisi puhua mitä suhteelta haluaa. Rikkinäiset suhteet voisi korjata puhumalla jos toisessa päässä osattaisi kuunnella. Estäminen ehdoton nou nou!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luonnollisesti jokaisen elävän organismin tavoite on lisääntyä, joten jokainen elävä organismi on "seksiaddikti" luonnollisesti. Kaikki muu on vaikutteita.

Loistava kommentti!

• Anonyymi

Kohtalo/jumala tuo sielun kumppanit yhteen nuoressa iässä mutta sitä ei vain haluta hyväksyä. Merkkejä hänestä annetaan myös monin eri tavoin. Monesti se on toisen osapuolen kiinnostus toista kohtaan joka ei lopu koskaan.

Jos mieleesi tulee joku tietty henkilö tietyistä asioista, esim. ulkonäkö, elokuvat, sarjat, hajut, musiikki niin ne saattavat olla merkkejä sielun kumppanista. Sekä häneen törmääminen eri paikoissa vuosien varrella. Näitä merkkejä ei vain moni näe, ja luopuu elämänsä rakkaudesta mitättömin perustein.

Tosi rakkaus ei lopu koskaan, tosi rakkaus voi jopa tuntua vihalta, ymmärtämättä että se on rakkautta.

Toinen osapuoli saattaa rakastaa ikuisesti, toinen taas vihata, vaikka todellisuudessa viha johtuu menetetystä tosi rakkaudesta. Jumala vihaa hylkääjiä!

• Anonyymi

Pahinta tapaa ei ole. On vain tapoja, tai pikemmin tyylejä.

• Anonyymi

Jos saa asiat puhuttua läpi, se ei tunnu läheskään niin pahalta. On vain huono tapaisia ihmisiä joilta puhuminen ei onnistu, ja hyviä ihmisiä joiden kanssa asiat voi puhua läpi. Estäjät kuuluu huono tapaisiin, jotka aiheuttaa vain henkistä kärsimystä välittämättä muista.

• Anonyymi

Pahinta on jättää toinen on sanoa että minä rakastan sinua mutta ollaan vain ystäviä.

• Anonyymi

Täysi hylkääminen ilman selityksiä on paljon pahempi. Ainakin voit saada ystävältä selityksiä toimintaansa eikä häntä ole täysin menettänyt. Jos kohtelee toista kuin ei olisi olemassa on hylkäämisen huipentuma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysi hylkääminen ilman selityksiä on paljon pahempi. Ainakin voit saada ystävältä selityksiä toimintaansa eikä häntä ole täysin menettänyt. Jos kohtelee toista kuin ei olisi olemassa on hylkäämisen huipentuma.

Kukaan ei jätä toista jos rakastaa. Eli samalla mitätöi koko rakkauden mitä koskaan ollutkaan. Niin ettei sitä ole koskaan ollutkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei jätä toista jos rakastaa. Eli samalla mitätöi koko rakkauden mitä koskaan ollutkaan. Niin ettei sitä ole koskaan ollutkaan.

Minä jätin vaikka rakastin, koska toinen oli elänyt rinnakkaissuhteessa vuosia, en vaan kestäny sitä petosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä jätin vaikka rakastin, koska toinen oli elänyt rinnakkaissuhteessa vuosia, en vaan kestäny sitä petosta.

Minut on jätetty myös 2 kertaa, koska he epäilivät minun pettävän heitä. En ole koskaan pettänyt, tai huutanut. Minulla on useita vastakkaisen sukupuolen kavereita, ja kumppaneille tulee ajan myötä näitä pettämis epäilyjä vaikkei olisi mitään syytä. Raastavaa tulla syytetyksi pettämisestä, vaikka en koskaan voisi edes kuvitella tekeväni niin. Mahdollisuuksia olisi ollut monia mutta niistä aina kieltäytynyt.

Se taas ihmetyttää eniten että varattuna vento vieraat tulevat flirttailemaan jatkuvasti, mutta sinkkuna sitä ei tapahdu juuri koskaan. Baareissa etenkin kumppanin lähdettyä vessaan joku lähestyy, mutta sinkkuna kukaan ei lähesty.

• Anonyymi

Mitä pahinta tuossa on? Aika outoa, jos tuota pitää "pahimpana".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä voi jättää. Pelkkä rakkaus ei riitä parisuhteen ylläpitoon. Tarvitaan paljon muutakin.

Täällä on käsittämättömiä ajatuksen kulkuja. Kuten sinulla tuo " samalla mitätöi koko rakkauden mitä koskaan ollutkaan. " Mitätöinti on vain sinun ajatuksissa.

Hyvin tavallinen esimerkki: rakastaa kumppaniaan, mutta ei kestä jatkaa parisuhdetta tämän kanssa kumppanin alkoholinkäytön vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä voi jättää. Pelkkä rakkaus ei riitä parisuhteen ylläpitoon. Tarvitaan paljon muutakin.

Täällä on käsittämättömiä ajatuksen kulkuja. Kuten sinulla tuo " samalla mitätöi koko rakkauden mitä koskaan ollutkaan. " Mitätöinti on vain sinun ajatuksissa.

Hyvin tavallinen esimerkki: rakastaa kumppaniaan, mutta ei kestä jatkaa parisuhdetta tämän kanssa kumppanin alkoholinkäytön vuoksi.

Saan kait minä kokea miten koen. Tuon taustalla ei ollut mitään ihmeellistä ei alkoholiongelmia ei pettämistä. Yhtäkkiä vain. Jättäminen. Reilumpaa olisi ollut sanoa että ei rakasta enää tai ym kuin valehdella ja yrittää kaunistella asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saan kait minä kokea miten koen. Tuon taustalla ei ollut mitään ihmeellistä ei alkoholiongelmia ei pettämistä. Yhtäkkiä vain. Jättäminen. Reilumpaa olisi ollut sanoa että ei rakasta enää tai ym kuin valehdella ja yrittää kaunistella asiaa.

Pahempi minusta valehdella rakkaudesta ja jättää. Kuin hävitä ainakin sellaisen jälkeen voi reilusti vihata . Haistaa pitkät. Mutta tuossa jäät siihen tunteeseen että et voi vihata toista koska rakastaa ja et voi olla ystävä koska rakastaa. Ikinä enää pääse selville vesille toisen tunteista. Mutta nämä vanhoja juttuja . Koen miten koen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä pahinta tuossa on? Aika outoa, jos tuota pitää "pahimpana".

Tuntuu se pahalta tulla jätetyksi koska toinen on varma pettämisestä mitä ei ole koskaan tapahtunut. Tulee vain ihmeteltyä että ehkä olisi pitänyt pettää koska tilaisuuksia olisi ollut vaikka kuinka monia, olisi ainakin tullut jätetyksi syystä, ei pelkän luulon takia.

• Anonyymi

Ap täällä hei, näin parin vuoden jälkeen.
      Kyseinen ex lopulta otti yhteyttä ja uhkasi minua, perhettäni ja kavereitani, jollen ”maksa hänelle ajasta jonka hän minuun tuhlasi” ja kieltäytyi palauttamasta vara-avaintani, jonka olin hänelle antanut.

Juttu kärjistyi poliisi asiaksi jolloin ex lopulta rauhottui eikä ole nyt kuulunut vuoteen enää mitään. Väistää kadullakin jos sattuu tulemaan vastaan.

Varmasti syytä oli minussakin, kun en suostunut olemaan 24/7 hänen kanssaan, lopettamaan harrastuksiani, katkaisemaan välejä ystäviini tai lopettaa yhdeydenpitoa miespuolisiin sukulaisiin.

Ketjusta on poistettu 321 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      1998
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      157
      1477
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1347
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1118
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      155
      1097
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      966
    7. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      867
    8. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      864
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      852
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      811
    Aihe