Siis olin illalla savukkeella ja kuun ympärillä oli suuri paljas ympyrä. Mitään paksua pilvipeitettä ei ollut, mutta näön estävää kuitenkin. Se ympyrä siis näytti ainakin ihan kirkkaalta ja pilvivapaalta.
Tosin vaikka hieman usvaa tai sellaista oli, niin itse pilvet olivat korkealla ja peittivät tähtiä, eli ei kuun olisi pitänyt näkyä kirkkaalta taivaalta.
Varmaankin kuuluisi meteorologi palstalle, mutta en löytänyt ja sitäpaitsi aloitin jo kirjoittamaan tänne.
Mistä siis oli kyse? Todella hienon näköistä oli toki.
Kuun ympärillä pilvivapaa kirkas alue.
4
86
Vastaukset
- Anonyymi
Vain optinen harha. Liian mahdoton sattuma että sinun katselukulmastasi olisi ollut juuri siinä kohdassa pilvivapaa alue.
- Anonyymi
Sopiva harsopilvi siroaa Kuun valon ja sironta tulee katsojan silmään n. 22 asteen ympyrästä. Kuun ympäriltä. Muitakin halo-muotoja on.
Googlaa "Kuu halo", tai mene URSA:n sivustolle.
- Anonyymi
Yläkerran parvekkeelta ei varmaan näkynyt edes ostarin valot.
- Anonyymi
Olisikohan vaikka ihan sattumaa? Pilvipeitteessä voi olla reikiä, ja tällä kertaa sellainen sattui Kuun kohdalle sinun näkökulmastasi. Oletko edes huomannut ihmetellä asiaa niinä satoina kertoina kun pilvipeitteessä on ollut reikä ei minkään erityisen kohteen ympärillä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."442176Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1841978- 1161372
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933825- 56716