https://yle.fi/uutiset/3-11628668
Paitsi, että yh-isät ovat arjen sankareita, joita varsinkin isänpäivänä arvostetaan, niin myös mies, jolla on lapsia usean naisen kanssa saa medialta kehuja ja häntä pidetään kovana panosonnina.
Ei tarvitse erikseen kertoa mitkä ovat asenteen naista kohtaan, jolla on lapsia neljän eri miehen kanssa.
Miehellä lapsia neljän eri naisen kanssa ja mediakin ylistää!
87
1395
Vastaukset
- Anonyymi
P.S.
Kuten jutusta selviää niin mies saa myös tulla isäksi"vanhingossa"ja vastuuttomana pojankloppina kuten tuokin mies sai ensimmäisen lapsen 19v kakarana. - Anonyymi
No niinhän se on että nämä toistensa kaltaiset nostaa itseään ja toisiaan sankareiksi, varmaan toimittajllakin jo eroja takana. Ja myhistelihän täällä palstallakin jo heti aamusta sankaruuttaan asian vierestä, ne näkee itsensä hyvinä ihmisinä vaikka ei sen vertaa ole vastuuntuntoa että voisi perheen pitää kasassa edes sen aikaa kun lapset ovat aikuisia. Mukavampi jättää huolet taakse ja mennä kyntämään uutta naista, sitten kun siitäkin tulee ikävä taas vaihtoon. Mutta naisethan noista sankareita tekee, jutunkin varmaan naistoimittaja kirjoittanut.
-harmiseikirj-- Anonyymi
Tuo on varmaan vain sinun mielipiteesi. Tuosta huolimatta vietimme mukavan yhdessäolohetken jossa kaikki arvostivat toisiaan.
Onneksi sinulla on kokemusta suhteista joissa on lapsia ja olet suoriutunut niistä ihailtavalla tavalla. Lopputulos tärkeintä.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on varmaan vain sinun mielipiteesi. Tuosta huolimatta vietimme mukavan yhdessäolohetken jossa kaikki arvostivat toisiaan.
Onneksi sinulla on kokemusta suhteista joissa on lapsia ja olet suoriutunut niistä ihailtavalla tavalla. Lopputulos tärkeintä.
AsianVierestäEi muuten ole vain harmiksen mielipide. En minäkään arvosta ympäriinsä lapsia porsivia ihmisiä, en naisia enkä miehiä. Varsinkaan, kun eivät sitten edes niitä tuotoksiaan vaivaudu hoitamaan ja kasvattamaan. En koskaan huolisi miestä, jolla on lapsia enemmän kuin yhden naisen kanssa, sellaisessa on jotain todella pahasti vialla.
Ja olen nainen ja äiti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten ole vain harmiksen mielipide. En minäkään arvosta ympäriinsä lapsia porsivia ihmisiä, en naisia enkä miehiä. Varsinkaan, kun eivät sitten edes niitä tuotoksiaan vaivaudu hoitamaan ja kasvattamaan. En koskaan huolisi miestä, jolla on lapsia enemmän kuin yhden naisen kanssa, sellaisessa on jotain todella pahasti vialla.
Ja olen nainen ja äiti.Samoin ajattelen. Terveisin toinen äiti.
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten ole vain harmiksen mielipide. En minäkään arvosta ympäriinsä lapsia porsivia ihmisiä, en naisia enkä miehiä. Varsinkaan, kun eivät sitten edes niitä tuotoksiaan vaivaudu hoitamaan ja kasvattamaan. En koskaan huolisi miestä, jolla on lapsia enemmän kuin yhden naisen kanssa, sellaisessa on jotain todella pahasti vialla.
Ja olen nainen ja äiti.No mulla ihmisen arvostus ei ehkä riipu ja roiku tuosta seikasta, mutta en itsekään ryhtyisi mielellään suhteeseen ihmisen kanssa, joka on lisääntynyt useaan eri osoitteeseen tai useamman kanssa.
En oikein tiedä mikä siinä tökkää, ehkä tulee mieleen ensimmäisenä jonkinlainen hetken mielijohteesta elävä, impulsiivisuus ja jos lapsistaan yhtään huolta pitää, niin haastetta voi olla reissata monen kodin väliä.
Joulut ja muut pyhät soitellaan, tuleeko Inkerin ja mun lapset kylään, mitäs lahjaksi. Tuleeko Soilen ja mun lapset kylään ja mitäs lahjaksi, Lisbethin ja Lassin lapset jne. Se vaan tuntuu yli työläältäkin. Voi olla mutuakin. Oma kauhuskenaario. 😄
Ehkä olen väärässä. Tai sitten niin "neitseellinen" periaate, että lapsia ei tehdä kun yhden kanssa.
Joillainhan tuo toimii käsittääkseni jopa hyvin. Ehkä sitä itse on vaan kauhean rajallinen..- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
No mulla ihmisen arvostus ei ehkä riipu ja roiku tuosta seikasta, mutta en itsekään ryhtyisi mielellään suhteeseen ihmisen kanssa, joka on lisääntynyt useaan eri osoitteeseen tai useamman kanssa.
En oikein tiedä mikä siinä tökkää, ehkä tulee mieleen ensimmäisenä jonkinlainen hetken mielijohteesta elävä, impulsiivisuus ja jos lapsistaan yhtään huolta pitää, niin haastetta voi olla reissata monen kodin väliä.
Joulut ja muut pyhät soitellaan, tuleeko Inkerin ja mun lapset kylään, mitäs lahjaksi. Tuleeko Soilen ja mun lapset kylään ja mitäs lahjaksi, Lisbethin ja Lassin lapset jne. Se vaan tuntuu yli työläältäkin. Voi olla mutuakin. Oma kauhuskenaario. 😄
Ehkä olen väärässä. Tai sitten niin "neitseellinen" periaate, että lapsia ei tehdä kun yhden kanssa.
Joillainhan tuo toimii käsittääkseni jopa hyvin. Ehkä sitä itse on vaan kauhean rajallinen..Onneksi en ole hakemassa suhdetta, huh huh. Muuten pahoittaisin mieleni palstan mielipiteistä:)
Olen päivittäin tekemisissä lapsieni kanssa eikä siihen tarvita kiinteää parisuhdetta. Ovathan jotkut miehet poissa kotoa vaikka kuuluisivat ydinperheeseen.
Jotkut roikkuvat kiinni huonossa suhteessa ja siitä kärsii koko ydinperhe.
Voi olla että tänäänkin on Suomessa monta miestä joiden luona lapset eivät vierailleen, olkoot ydinperheistä tai eivät.
En sano mikä elämässä olisi oikein. Jokainen arvioi suhteensa laadun ihan itse.
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
Onneksi en ole hakemassa suhdetta, huh huh. Muuten pahoittaisin mieleni palstan mielipiteistä:)
Olen päivittäin tekemisissä lapsieni kanssa eikä siihen tarvita kiinteää parisuhdetta. Ovathan jotkut miehet poissa kotoa vaikka kuuluisivat ydinperheeseen.
Voi olla että tänäänkin on Suomessa monta miestä joiden luona lapset eivät vierailleen, olkoot ydinperheistä tai eivät.
AsianVierestäNojoo, kyllä tuokin kävi mielessä että joku voi pahoittaa mielensä näistä kommenteista, sinäkin kävit mielessä. Mutta se ei ole tarkoitus, olen vaan rehellinen sen suhteen miten itse yosiaan asian koen ja kuten totesinkin mutua ja varmaan omaa rajallisuuttani.
Totta, eihän ydinperhe takaa onnellisuutta ja yhdessä olemista. Ihan oikeassa olet, mutta kuten aina omalla kohdallaan kukin siihen voi kuitenkin pyrkiä ja niin minä, mekin perheenä pyritään. Minusta se on koko ydinperheen ideakin, toimia ja kuulua yhteen. Panostaa siihen omaan "yksikköönsä".
On ihmisiä joita ei kiinnosta panostaa, vaikka kiinnostaa haalia kaikkea mihin olisi tarpeen panostaa ja se on ikävä homma.
Nämä on näitä asioita mitkä on tiukassa tuolla ytimessä missä omat ihanteet ja periaatteet muodostuu.
En suinkaan voi kellekkään sanoa suinpäin, ettei tuosta tule mitään. Lapsia on pitkin Suomea tai ulkomaillakin, mutta itse en siihen kykenisi. Multa loppuisi kyvykkyys kesken huomioida kaikki niin täysivaltaisesti, kun haluan huomioida perheenjäsenenä. 😅
Mitenkään parempia tai huonompia tässä ei olla, on vaan erilaisia ihmisiä ja haasteita mihin kukin venyy ja ei veny kykyjensä mukaan.- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Nojoo, kyllä tuokin kävi mielessä että joku voi pahoittaa mielensä näistä kommenteista, sinäkin kävit mielessä. Mutta se ei ole tarkoitus, olen vaan rehellinen sen suhteen miten itse yosiaan asian koen ja kuten totesinkin mutua ja varmaan omaa rajallisuuttani.
Totta, eihän ydinperhe takaa onnellisuutta ja yhdessä olemista. Ihan oikeassa olet, mutta kuten aina omalla kohdallaan kukin siihen voi kuitenkin pyrkiä ja niin minä, mekin perheenä pyritään. Minusta se on koko ydinperheen ideakin, toimia ja kuulua yhteen. Panostaa siihen omaan "yksikköönsä".
On ihmisiä joita ei kiinnosta panostaa, vaikka kiinnostaa haalia kaikkea mihin olisi tarpeen panostaa ja se on ikävä homma.
Nämä on näitä asioita mitkä on tiukassa tuolla ytimessä missä omat ihanteet ja periaatteet muodostuu.
En suinkaan voi kellekkään sanoa suinpäin, ettei tuosta tule mitään. Lapsia on pitkin Suomea tai ulkomaillakin, mutta itse en siihen kykenisi. Multa loppuisi kyvykkyys kesken huomioida kaikki niin täysivaltaisesti, kun haluan huomioida perheenjäsenenä. 😅
Mitenkään parempia tai huonompia tässä ei olla, on vaan erilaisia ihmisiä ja haasteita mihin kukin venyy ja ei veny kykyjensä mukaan.Juu, koska ethän ole ollut edes niin kauan yhdessä suhteessa mitä itse olin. Katsotaan sitten 9 vuoden kuluttua. Tsemiä:)
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, koska ethän ole ollut edes niin kauan yhdessä suhteessa mitä itse olin. Katsotaan sitten 9 vuoden kuluttua. Tsemiä:)
AsianVierestäMietin vain miten oma pisin suhteeni joka alkoi 17 vuotiaana kesti 17 vuotta ja toiseksi pisin suhde 10 vuotta.
Kauhen lyhyitä suhteita?
Juu, koska ethän ole ollut edes niin kauan yhdessä suhteessa mitä itse olin. Katsotaan sitten 9 vuoden kuluttua. Tsemiä:)
AsianVierestäJees. Kesällä tulee 11 vuotta yhdessä. Kyllä mä siihen 30 vuoteen yhdessä kuitenkin tähtään. Vaikka se vaatisi ihmisenä kasvua vielä rutkasti lisää. Eipä mulla ole parempaakaan tekemistä loppu elämälleni, kun kasvatella itseeeni ja muutama mukula ohessa. 😄
- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
Jees. Kesällä tulee 11 vuotta yhdessä. Kyllä mä siihen 30 vuoteen yhdessä kuitenkin tähtään. Vaikka se vaatisi ihmisenä kasvua vielä rutkasti lisää. Eipä mulla ole parempaakaan tekemistä loppu elämälleni, kun kasvatella itseeeni ja muutama mukula ohessa. 😄
Hmm...itse tähtäsi loppuelämän suhteeseen jo 17 vuotiaana.
Aina ei elämä mene miten itse haluaisi.
AsianVierestäMinusta on tärkeämpää lapsien hyvin vointi jatkuu eronkin jälkeen. Jos on väärän ihmisen valinnut sitten ei muu auta.
Eiköhän ihminen voi tehdä monta virhettä elämässä minä taas muutin ihmisen koska hän halusi muuttua kun eka ei onnistunut eroaminen kyllä hänkin mietti eroa muuttumisen yhteydessä.
Kummatkin sitkeyden takia olemme yhdessä eipä ole salattavaa ja lapsiakin tullut 🥰- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäJos sulla on muka pelkkiä pitkiä suhteita, niin mistä ne kaikki lapset ja äidit kuvioihin ilmestyi? Ethän ole myös pettäjä, ethän?
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäJuu, niinhän sitä tähtäsi. Vaan olisi pitänyt olla se elämänkokemus ja ihmistuntemus mikä nyt on, niin olisin ehkä osannut valkata viisaammin seuransa. Sellaisen joka tähtäisi samaan sitä edes enempää miettimättä.
Oppia ikä kaikki. 😄- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sulla on muka pelkkiä pitkiä suhteita, niin mistä ne kaikki lapset ja äidit kuvioihin ilmestyi? Ethän ole myös pettäjä, ethän?
Kaksi pitkää suhdetta ja välissä yksi lyhyempi. Kolme äitiä.
Joillekin lapsia vaan siunaantuu, voi johtua intiimeiden kertojen tiheydestä suhteessa yhdessäoloon ja aikaan.
AsianVierestä J-76 kirjoitti:
Juu, niinhän sitä tähtäsi. Vaan olisi pitänyt olla se elämänkokemus ja ihmistuntemus mikä nyt on, niin olisin ehkä osannut valkata viisaammin seuransa. Sellaisen joka tähtäisi samaan sitä edes enempää miettimättä.
Oppia ikä kaikki. 😄Toisaalta sairastin niin paljon nuoruudessani enemmän, että en tiedä olisiko kukaan nuori ihminen jaksanut kulkea mun vierelläni edes tänne asti.
Toistaiseksi sitkein sissi on tuolla laverilla huilimassa.
Että en tiedä olisiko sillä mitä minä olisin osannut valita paremmin juurikaan väliä. Hyvin todennäköistä, että ei. Nuorena kun tykätään elää, eikä istua sairasvuoteen vierellä. Sikäli ymmärrän kyllä miksi ei ole helppoa ollut sillä toisellakaan mun kanssani.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi pitkää suhdetta ja välissä yksi lyhyempi. Kolme äitiä.
Joillekin lapsia vaan siunaantuu, voi johtua intiimeiden kertojen tiheydestä suhteessa yhdessäoloon ja aikaan.
AsianVierestälukuisia irtosuhteita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lukuisia irtosuhteita?
Ei aikana jollon olen seurustellut tai ollut yhdessä.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäUh. Mua ahdistaisi valtavasti joutua tuollaiseen ihmissuhdesotkuun mukaan. Luultavasti sulla alkaa kumminkin olla jo ikää niin paljon, että lisääntymisikäiset naiset ei susta enää kiinnostu, joten et ehkä enää pääse tekeen lisää lapsia. Ja vähänkään täysijärkiset naiset vanhemmissakin juoksee takuulla lujaa karkuun.
Huhhuh. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uh. Mua ahdistaisi valtavasti joutua tuollaiseen ihmissuhdesotkuun mukaan. Luultavasti sulla alkaa kumminkin olla jo ikää niin paljon, että lisääntymisikäiset naiset ei susta enää kiinnostu, joten et ehkä enää pääse tekeen lisää lapsia. Ja vähänkään täysijärkiset naiset vanhemmissakin juoksee takuulla lujaa karkuun.
Huhhuh.Ei, kyllä se on ollut aina toisinpäin.
Ja kyllä, minulla on jo ollut riittävästi ihmissuhteita joten olen oikein tyytyväinen elämääni. Toisin mitä suurin osa palstalaisista.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäIhmisen mitta on teot, ei sanat. Olisi kammottavaa joutua sotkeentumaan tuollaiseen soppaan ja tajuta olevansa yksi panomatto lisää pitkässä listassa. Pidän holtittomasti lisääntyviä ihmisiä epäkypsinä ja edesvastuuttomina hedonisteina eikä sellaisten kanssa voi ajatellakaan suhdetta, koska ei ole edellytyksiä kunnioitukselle eikä luottamukselle. Lisäriesana on liuta katkeria exiä ja lapsia, jotka määräävät elämisen tahdin.
Varmaan moni keski-ikään ehtinyt sarjapaneskelija havahtuu siihen kylmään faktaan, että menneisyyden valinnat ampuu takaisin, kun ei enää saakaan sitä nuorta naista jatkamaan lisääntymistä kanssaan eikä kukaan täysipäinen oman ikäinen nainen koske edes pitkällä tikulla. Mutta onpahan sitten edes epämääräinen liuta lapsia silloin tällöin kyläilemässä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen mitta on teot, ei sanat. Olisi kammottavaa joutua sotkeentumaan tuollaiseen soppaan ja tajuta olevansa yksi panomatto lisää pitkässä listassa. Pidän holtittomasti lisääntyviä ihmisiä epäkypsinä ja edesvastuuttomina hedonisteina eikä sellaisten kanssa voi ajatellakaan suhdetta, koska ei ole edellytyksiä kunnioitukselle eikä luottamukselle. Lisäriesana on liuta katkeria exiä ja lapsia, jotka määräävät elämisen tahdin.
Varmaan moni keski-ikään ehtinyt sarjapaneskelija havahtuu siihen kylmään faktaan, että menneisyyden valinnat ampuu takaisin, kun ei enää saakaan sitä nuorta naista jatkamaan lisääntymistä kanssaan eikä kukaan täysipäinen oman ikäinen nainen koske edes pitkällä tikulla. Mutta onpahan sitten edes epämääräinen liuta lapsia silloin tällöin kyläilemässä...Niin, kuten kerroin en halua enää uutta suhdetta, en vaikka siitä maksettaisiin.
Minulla on jo hyvät suhteet olemassa, jätän kommenttisi omaan arvoonsa.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sulla on muka pelkkiä pitkiä suhteita, niin mistä ne kaikki lapset ja äidit kuvioihin ilmestyi? Ethän ole myös pettäjä, ethän?
Olisiko niistä pitkistä suhteista kenties?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen mitta on teot, ei sanat. Olisi kammottavaa joutua sotkeentumaan tuollaiseen soppaan ja tajuta olevansa yksi panomatto lisää pitkässä listassa. Pidän holtittomasti lisääntyviä ihmisiä epäkypsinä ja edesvastuuttomina hedonisteina eikä sellaisten kanssa voi ajatellakaan suhdetta, koska ei ole edellytyksiä kunnioitukselle eikä luottamukselle. Lisäriesana on liuta katkeria exiä ja lapsia, jotka määräävät elämisen tahdin.
Varmaan moni keski-ikään ehtinyt sarjapaneskelija havahtuu siihen kylmään faktaan, että menneisyyden valinnat ampuu takaisin, kun ei enää saakaan sitä nuorta naista jatkamaan lisääntymistä kanssaan eikä kukaan täysipäinen oman ikäinen nainen koske edes pitkällä tikulla. Mutta onpahan sitten edes epämääräinen liuta lapsia silloin tällöin kyläilemässä...Mitä ihmettä vaahtoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäKokoonnuitteko kaikki porukalla yhteen, naiset ja lapset plus sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäJ76 ei ole vielä eläkeikäinen kuten sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kuten kerroin en halua enää uutta suhdetta, en vaikka siitä maksettaisiin.
Minulla on jo hyvät suhteet olemassa, jätän kommenttisi omaan arvoonsa.
AsianVierestäValepukki. On huomattu sun kiinnostuksen kohteet tälläkin palstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valepukki. On huomattu sun kiinnostuksen kohteet tälläkin palstalla.
Niin, tuo sanoo ettei muka halua enää suhdetta, tosiasiassa kukaan hyvä nainen ei tuota huoli. Enkä ihmettele.
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi en ole hakemassa suhdetta, huh huh. Muuten pahoittaisin mieleni palstan mielipiteistä:)
AsianVierestäSulla on lapsia kolmen eri naisen kanssa ja tapaat heitä kaikkia päivittäin?
Juu en usko.- Anonyymi
J-76 kirjoitti:
No mulla ihmisen arvostus ei ehkä riipu ja roiku tuosta seikasta, mutta en itsekään ryhtyisi mielellään suhteeseen ihmisen kanssa, joka on lisääntynyt useaan eri osoitteeseen tai useamman kanssa.
Joillainhan tuo toimii käsittääkseni jopa hyvin. Ehkä sitä itse on vaan kauhean rajallinen..Paitsi ettei tuollain soitella. Voi teitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni pettää,petetty ei saa tietää. Luultavasti teidän puolisot pettää salaa.
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi ettei tuollain soitella. Voi teitä.
Heh, no se oli hiukan sarkastinen heitto kuten tapoihini kuuluu. Ei niin kieli keskellä suuta ja vakavasti väritellen. :)
Lähinnä nyt itselle tulee vaan mieleen, että jos on lapsia monen eri ihmisen kanssa, niin aikalailla helposti ellei jopa pakosti niistä vanhemmista suhteista syntyneet lapset saattaa jäädä uudempien varjoon ja itse kokisin ihan helvetin kiusallisena sen, että en pystyisi antamaan heille yhtä paljon itsestäni kun jollekin kenties uudemmalle tulokkaalle.
Mua kalvaa nääs helposti sellaiset asiat, etten ole kyennyt huomioimaan kaikkia tarpeeksi. Mä en haluaisi, että yksikään mun lapsistani jää kenenkään toisen varjoon. Ja se riski tuossa on, kun lapsia on useiden eri ihmisten kanssa tehtynä. Jos he ei asu siinä lähelläkään, että voisi jatkuvasti olla tekemisissä.
Aikuiset tietysti elää jo omaa elämäänsä, mutta aikuisia tai lapsia yhtä kaikki mun lapset on mun lapsia ja yhtä tärkeitä ja se pitää myös näkyä ja tuntua heille saakka.Anonyymi kirjoitti:
Mietin vain miten oma pisin suhteeni joka alkoi 17 vuotiaana kesti 17 vuotta ja toiseksi pisin suhde 10 vuotta.
Kauhen lyhyitä suhteita?
AsianVierestäMun matikalla ei mene 9 vuotta, että tulee 17 vuotta täyteen. ollaan nyt jo tunnettu 11 vuotta, mutta yhdessä ollaan eletty ja asuttu vasta kesäkuun alussa se 11 vuotta. Voidaan siis puhua parsuhteen kestosta. Ensimmäinen 6 kuukauttahan oli kaveruutta ja ystävyyttä, vaikka ihastumista olikin jo tuolloin ilmassa kevyesti. :)
J-76 kirjoitti:
Mun matikalla ei mene 9 vuotta, että tulee 17 vuotta täyteen. ollaan nyt jo tunnettu 11 vuotta, mutta yhdessä ollaan eletty ja asuttu vasta kesäkuun alussa se 11 vuotta. Voidaan siis puhua parsuhteen kestosta. Ensimmäinen 6 kuukauttahan oli kaveruutta ja ystävyyttä, vaikka ihastumista olikin jo tuolloin ilmassa kevyesti. :)
Ja tuo ekat 6 kk meni etänä, satojen kilometrien päässä toisistamme kertaakaan edes nenäkkäin tapaamatta. Mutta päivittäin pidettiin ahkerasti yhteyttä.
- Anonyymi
Onhan monella äidilläkin lapsia parin kolmen miehen kanssa . Ei se tee heistä sen huonompia äitejä.
Toiselta kantilta on usein niinkin kuin meillä. Lapset olivat pieniä 90-luvun laman aikaan. Eivät juuri nähneet isäänsä eikä isä osallistunut näin ollen minkään perhe-elämään. Isä oli "vieraileva tähti", joka kävi nukkumassa kotona, jos sitäkään yritykseltään ehti.
Summa summarum. Kuten Pere sanoo, isyyksiä on erilaisia. Ihanne on että isä on mm. osallistuva, läsnäoleva, lasten elämässä mukana oleva isä, empaattinen/kuunteleva, ymmärtävä, ohjaava. Läheskään aina elämä ei ole ihanteellista ei isätkään. Toisaalta myös ihmisten käsitys ihanteista vaihtelee. Pääasia on, ettei isä ole väkivaltainen, ei autoritäärinen komenteleva tms. Se on paljon se.- Anonyymi
Se, että naisella on lapsia monen miehen kanssa tekee hänestä huoran ja pudottaa MA:n pohjamutiin.
Se on ok jos on lapsia. Jos lapsia on useammalle kuin yhdelle miehelle, skippaan naisen horona.
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Se on ok jos on lapsia. Jos lapsia on useammalle kuin yhdelle miehelle, skippaan naisen horona.
Miks kirjoitat välillä kirjsutuneena.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että naisella on lapsia monen miehen kanssa tekee hänestä huoran ja pudottaa MA:n pohjamutiin.
Miehestä taas vastaava toiminta näyttää tekevän sankarin.
- Anonyymi
Partakaweri kirjoitti:
Sama koskee miehiä. Noissa sarjalisääntyjissä on joku kohta peruuttamattomasti rikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehestä taas vastaava toiminta näyttää tekevän sankarin.
Tuo asia pitää korjata nyt heti.
Kaikki vanhemmat on sankareita, vaikka olisi lapsia enemmän kuin yhdestä suhteesta. Anonyymi kirjoitti:
Tuo asia pitää korjata nyt heti.
Kaikki vanhemmat on sankareita, vaikka olisi lapsia enemmän kuin yhdestä suhteesta.Mikä tekee vanhemmista sankareita? Lisääntyminen on luonnollinen asia, mistä se sankaruus myytti siihen tulee ja miksi?
Nämä on niitä asioita mikä jakaa vahvasti koulukuntaa. Vaikka minua ei häiritse henkilökohtaisesti lisääntyminen usean kumppanin kanssa, niin itselläni on kuitenkin aina ollut vankka mielipide, että teen lapset yhden kumppanin kansaa.
Jos se suhde ei kestä elämän mittaa, kenties tulee uusia suhteita muttei uusia lapsia.
Tiedän, että monen mielestä nuiva katsontakanta, mutta se on minun päässäni hyvä ja oikein. Ja vaikka en karsasta useamman kanssa lisääntyneitä ihmisiä ihmisinä, niin potentiaalisia kumppaneja en itselleni heistä hakisi.
En halua olla yksi heistä, jonka kanssa lisäännyttiin ja erottiin. Ikävä kyllä olen vakaasti ydinperhe tyyppiä. Joko ydinperheenä tai ei, mutta uusioperhekuviot ei nappaa tipan tippaa.- Anonyymi
Nämä eivät ole järjellä tehtyjä valintoja. Nainen voi eron jälkeen tavata miehen johon rakastuu ja haluaa taas yhteisen lapsen koska tunne on olemassa.
Nämä eivät ole järjellä tehtyjä valintoja. Nainen voi eron jälkeen tavata miehen johon rakastuu ja haluaa taas yhteisen lapsen koska tunne on olemassa.
AsianVierestäVoi olla. Itse kuitenkin pyrin ehkä laittamaan jo olemassa olevat omien kuumeideni ohitse.
Tosin täytyy sanoa, että vauvakuumeetkin on aika vieras käsite mulle. Ekan tyttären jälkeen tuli hinku saada toinen, sen jälkeen ei ole hinkua ollut enempään. Eikä oikeen sitä ennenkään. Lähinnä aikoinaan suri itsekkäästi sitä ettei saanut lapsia kuin tilauksesta.
Hyvä niin etten saanut, ehdin kasvattaa ensin itseäni kestämään elämää.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäVäkisin nyt tehdään kamala ongelma toisten elämästä, joka ei kenellekään kuulu.
Pitäisi olla kiitollisia, että lapsia syntyy. Riippumatta siitä kuinka monesta suhteesta ne kullekin vanhemmalle syntyy.
Ihme palsta. Ihan keskiaikaista touhua, ja sitten ollaan olevinaan nykyaikaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väkisin nyt tehdään kamala ongelma toisten elämästä, joka ei kenellekään kuulu.
Pitäisi olla kiitollisia, että lapsia syntyy. Riippumatta siitä kuinka monesta suhteesta ne kullekin vanhemmalle syntyy.
Ihme palsta. Ihan keskiaikaista touhua, ja sitten ollaan olevinaan nykyaikaisia.Niin. Jokainen elää omaa elämäänsä. Miksi pohtia toisten asioita.
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Jokainen elää omaa elämäänsä. Miksi pohtia toisten asioita.
Yym, mä ainakin pohdin asiaa omalta kannaltani, mitkä seikat siinä tökkää. Miksi ei sopisi itselleni. Muut saavat elää aivan kuten parhaaksi katsovat, siihen en halua puuttua.
- Anonyymi
Jokainen saa tehdä omassa elämässään juuri niin kuin itsestä parhaimmalta tuntuu. Mutta on epäkunnioittavaa sanoa yhtään mitään toisten toisenlaisista elämistä. Jos jollakulla on 10 lasta eri miesten tai naisten kanssa niin se on vain tosiasia, jonka viisas ihminen hyväksyy sellaisenaan. Siitä ei tarvita mitään mielipidettä.
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen saa tehdä omassa elämässään juuri niin kuin itsestä parhaimmalta tuntuu. Mutta on epäkunnioittavaa sanoa yhtään mitään toisten toisenlaisista elämistä. Jos jollakulla on 10 lasta eri miesten tai naisten kanssa niin se on vain tosiasia, jonka viisas ihminen hyväksyy sellaisenaan. Siitä ei tarvita mitään mielipidettä.
Ajattelen epäkunnioittavuuden toisin. Ihan kuten joku kertoo syyn, ettei haluaisi vanhempaa, koska hänellä on jo lapset, niin ihan yhtä hyvin voidaan olla haluamatta vanhempaa jolla on lapsia useamman kanssa.
Sinällään en näe ongelmaa kunnioituksessa tai sen puutteessa, vaan siinä ettei se sovi omaan elämään tai arvomaailmaan. Mielestäni kunnioitan ihmistä silloin, kun en valehtele hänelle tai johdata häntä harhaan, niinpä kerron mielipiteeni rehellisesti.J-76 kirjoitti:
Ajattelen epäkunnioittavuuden toisin. Ihan kuten joku kertoo syyn, ettei haluaisi vanhempaa, koska hänellä on jo lapset, niin ihan yhtä hyvin voidaan olla haluamatta vanhempaa jolla on lapsia useamman kanssa.
Sinällään en näe ongelmaa kunnioituksessa tai sen puutteessa, vaan siinä ettei se sovi omaan elämään tai arvomaailmaan. Mielestäni kunnioitan ihmistä silloin, kun en valehtele hänelle tai johdata häntä harhaan, niinpä kerron mielipiteeni rehellisesti.Kaikesta voi toko loukkaantua, jos ei halua ymmärtää näkökulmaa muun kuin loukkauksen kannalta. En tiedä miksi siitä pitäisi loukkaantua, että joku on vaikka absolutisti eikä halua alkoholin käyttäjää tai joku ei halua ihmistä jolla on lapsia jo jonkun muun kanssa tai useamman kanssa?
J-76 kirjoitti:
Kaikesta voi toko loukkaantua, jos ei halua ymmärtää näkökulmaa muun kuin loukkauksen kannalta. En tiedä miksi siitä pitäisi loukkaantua, että joku on vaikka absolutisti eikä halua alkoholin käyttäjää tai joku ei halua ihmistä jolla on lapsia jo jonkun muun kanssa tai useamman kanssa?
Ja oletan, että keskustelunaloitus oli tehty keskustelua aiheesta varten. Ja tottakai kaikki arvomaailmaan pohjautuva herättää keskutelua ja mielipiteitä, vaikka niillä ei ketään henkilökohtaisesti halua loukatakkaan.
Kaikesta pitää voida puhua ja myös ottamatta nokkiinsa, vaikka oma arvomaailma tai elämäntyyli, tapa ei olekkaan kaikkien mieleinen tapa ja tyyli. Kuten sanoit, kaikilla on oikeus elää omalla tavallaan ja sitähän minä kyllä kunnioitan, vaikka kerronkin oman näkemykseni ja tuntemukseni asiaan.
Kaksinaismoralismi kukoistaa Suomessakin.
- Anonyymi
Äänestän tätä.
- Anonyymi
Ei ole mitään kaksinaismoralismia. Miehet ja naiset ovat erilaisia joten tottakai heillä on eri säännöt.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään kaksinaismoralismia. Miehet ja naiset ovat erilaisia joten tottakai heillä on eri säännöt.
Vain kaksinaismoralistin mielestä.
Oma mielipiteeni on, että ensimmäiset kaksi lasta kun syntyi, en muita halua. Minä itse kokisin, että heidän jälkeensä tehdyt lapset olisi toisen naisen kanssa tehtynä korvauksia pilalle menneestä yrityksestä.
Ajattelen siis näitä nyt jo olevia lapsia, enkä mitään muuta.
Toisen naisen omat lapset taas ei olisi minun lapsiani, vaikka olisikin lämpimät välit. He eivät tule väliin millään tavalla, mutta minun tekemä lapsi tulisi...- Anonyymi
Noin minäkin ajattelin monta vuotta.
Noin minäkin ajattelin monta vuotta.
AsianVierestäNo mulle tulee maaliskuun loppupuolella 18 vuotta tätä ajattelua. 😊
- Anonyymi
Minulla naisena taas niin, että saman miehen kanssa kolme lasta. Ennen eroa enkä sen jälkeen kään halunnut enempää.
Uudessa suhteessa oli vieno toive, että miehellä olisi lapsia eikä hänkään niitä enää haluaisi. Sellainen mies löytyikin aika nopeasti. - Anonyymi
Kyllä uuden naiskumppanin lapsetkin tulevat yhtä tärkeiksi kuin omat. Eri asia on jos ei vähääkään välitä heistä eikä vietä aikaa heidän kanssa.
- Anonyymi
Rikas top 10 mies saa naisia ja lapsia siksi. Ei naiset köyhän kanssa lapsia tee.
- Anonyymi
Olet väärässä.
- Anonyymi
Kyllä mää tein keskituloisen kanssa.
- Anonyymi
Tuskin tuo mies köyhä on joten saa helposti naisia ja silloin lapsiakin. Naisille ennen kaikkea tärkeintä että mies tienaa rahaa.
- Anonyymi
Miksi pitää olla noin saa***an vanhanaikainen?
Naiselle tärkeintä on, ettei mies ole tyhmä. Että hänellä on tunneälyä kohtalaisen muun älykkyyden lisäksi. Yleensä tällä pääsee normaaliin ansioonkin, mutta se ei ole naiselle "se juttu". Naisella kun omakin työ ja rahat.
- Anonyymi
Sotamies ei edes tiedä, kuinka monen
https://m.youtube.com/watch?v=zDReTJFZYz4 - Anonyymi
Minulla ensimmäinen mies kuoli,lapsi hänen kanssa,sitten avioliitosta lapsia ja kuopus syntyi lyhyessä avoliitossa. Olenko siis huono äiti😂 En. Nykyään seurustelen,mutta ikää lähes 50 niin ei tietenkään tule lapsia enää.
- Anonyymi
Miksi toisten elämät ja valinnat noin paljon kiinnostaa? ootteko täydellisiä vai.
- Anonyymi
Tunnen monta naista,joiden lapsilla 2-5 isää. So? Ovat tasapainoisia ja normaaleja.
Tämä on näitä vanhoja palstatotuuksia, jonka naisetkin monesti vahvistavat tavalla tai toisella.
Miehille nainen, jolla on ollut paljon suhteita on vastenmielinen, ja kokemattomuus on plussaa.
Naisille taas miehen kokemattomuus on negatiivista, koska harva nainen haluaa ottaa opettajan roolia vaikka sängyssä.- Anonyymi
Kultainen keskitie tässäkin lienee useimpien preferenssi. Harva haluaa koko kylän polkemaa pyörää.
- Anonyymi
"Miehille nainen, jolla on ollut paljon suhteita on vastenmielinen, ja kokemattomuus on plussaa."
Juuri tuon vuoksi naisten edelleen kannattaa salata suhteensa. Tosin niin myös miesten, joilla on kertynyt liikaa seksikokemuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kultainen keskitie tässäkin lienee useimpien preferenssi. Harva haluaa koko kylän polkemaa pyörää.
"Harva haluaa koko kylän polkemaa pyörää."
Eikö se riipu täysin pyörästä? Mielestäni seksissä on tärkeintä tyydytys ja hyvä olo. Mitä väliä, jos tuottanut niitä muillekin? Pitäisikö valita kumppani etupäässä sen vuoksi, ettei hänellä ole ollut seksikokemuksia - että hän on surkea seksissä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Harva haluaa koko kylän polkemaa pyörää."
Eikö se riipu täysin pyörästä? Mielestäni seksissä on tärkeintä tyydytys ja hyvä olo. Mitä väliä, jos tuottanut niitä muillekin? Pitäisikö valita kumppani etupäässä sen vuoksi, ettei hänellä ole ollut seksikokemuksia - että hän on surkea seksissä?Seksikokemusta voi olla rutosti, vaikka olisi vain yhden kumppanin kanssa ikänsä paininut. Seksikumppanien määrä ei vielä kerro mitään siitä, onko niiden kanssa oppinut mitään käyttökelpoista.
Harva nainen haluaa miestä joka on käynyt kyntämässä kylän jokaista muutakin vakoa ja harva mies haluaa naista jota kaikki muutkin miehet ovat käyneet dippaamassa.
Yhden seksikumppanin kanssa voi kasvaa, kokeilla ja oppia uutta itsestä ja toisesta. Nauttia kun tuntee omat halunsa ja toisen fantasiat.
Monen seksikumppanin kanssa ei välttämättä tule tehtyä muuta kuin jyystettyä epämääräisesti. Hyvällä tuurilla toinen tai ehkä jopa molemmat saavuttaa huipun, huonolla tuurilla se on molemmille epätyydyttävä kokemus.
- Anonyymi
Tuollainen on ytmi. Komea mies joka saa naisia ja lapsia. Ette saa naisia ettekä lapsia koskaan.
- Anonyymi
Miten ätmejä sitten syntyy, jos vain ytmit pääsevät pukille?
Missä kohtaa muuten media "ylisti"?
- Anonyymi
Tiedän naisen jolla on neljä lasta kolmen eri jännämiehen kanssa.
- Anonyymi
Isyydestähän tämä juttu alkoi ja ydinperheestä aina uusioperheeseen. Olin monta vuotta isäni ja äitini nuorin tytär, kuopus jota muu perhe suojeli.
24 vuotiaana, koettuani itse jo "haaksirikon" ja purettuani kihlauksen, vanhempanikin erosivat. Siinä oli katastrofia kyllikseen, jokainen ydinperhemme jäsen oireili jotenkin.
Syyt vanhempieni eroon oli pikkusiskoni, joka ei ole äitini lapsi.
Pikkusiskoni, jonka huoltaja isäni nykyään on, on myös vanhemman sisareni ylimielisyyden kohde. Pikkusiskoni asuu tällä hetkellä mun kanssa omakotitalossa.
Vanhempani asustavat nyt vuosien jälkeen jälleen yhdessä, palvelutalossa avoparina.
Nuorin sisareni kuuluu nykyään ydinperheeseen, kaikkien muiden kuin vanhemman sisareni mielestä.
Meillä on vahva ydinperhe ja tuemme toinen toisiamme. Mutt täysin ongelmatonta elo ei aina ole, ja meillä riidellään asioista italialaiseen tapaan räiskyen. Kuuluu tempperamentiimme; ei se niin vakavaa ole... ainakin tulee mielipiteet julki.
Isäni ja minä: ollaan pahimmat "kuumakallet", toiset hieman hiljaisempia yhteenotoissaan.
Joka tapauksessa mun mielestäni; ei ongelmia ratkota lyömällä kantapäät yhteen ja kävelemällä tilanteesta ulos, jos on vaikeaa. Paitsi silloin kun on avioliitossa narsistin kanssa, joka pahoin pitelee.
Mun isäni, virheistään huolimatta on aina ollut meille kaikille lapsilleen kunnon isä, nuorimmalle tyttärelleenkin 7 vuotta, ja muulta perheeltä täysin salaa.
Salaisuuden paljastuttua otti äitini avioeron.
Nykyiset vakavat sairaudet saattoivat heidät jälleen yhteen, ja heillä on nykyään uusioperhe. Äitini ja pikkusiskoni; tulevat mainiosti toimeen keskenään.
Uskon vanhemman sisarenikin vielä tokenevan; veri on vettä sakeampaa.- Anonyymi
Nyt kun oikein mietin, niin lähes jokaisessa perheessä on omat erilaisuutensa. On uusioperheitä, jonka sisarukset ovat keskenään täti sisaren tytär. On adoptoituja joko yhdestä perheestä tai monesta perheestä. On sijoituslapsia joko suvusta tai muualta. On minun, sinun ja meidän lapsia. Onpa sellaisiakin perheitä, joissa sisaret ovat saaneet uusia sisaruksia vasta 50 vuotiaana tietoonsa. Ja tätä kautta muukin suku on laajentunut. Voisin jatkaa pidempää, mutta pian on mentävä...
Aina kannattaisi muistaa kunnioittaa muita ihmisiä ja eri perheiden erilaisia kokoonpanoja. Ketään ei saa syrjiä hänen syntyperänsä perusteella.
- Anonyymi
No joo .tämä av on mielestään nii kunkku kun näitä lapsia siellätäällä. Näinhän kai miehet ajattelee että jotain meriittiä tällä. Hah. Tuliko yllärinä ettei naiset näe asiaa samoin.🙈kuka nyt enää neljänneksi yhooksi haluaa😁yrittää nyt sitten mukamas ettei suhdetta enää kaipaakkaan ku älys ettei sellaista saisikaan. Ja kuka haluaisi miehensä jakaa joka pvä monen eksän ja mukulan ka. Voivoi ..tai vaikka margariini🤭💎🤗
- Anonyymi
Naiset sokeita vai tyhmiä vai molempia. No pääasia, että sai firman logon kuvaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot27818443Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss10110580Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai877593Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?4317165Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424678Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414281Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.853494"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1243038Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen972595Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit342392