Haluaisin tarkkailla paljonko dataa siirtyy oman koneen/verkon kautta internettiin, tai sieltä koneelle (upload/download). Tuollainen yleinen "speedtest" ei oikein sovi tarkoitukseeni. Sehän mittaa enemmän yhteyden kapasiteettia tietyllä hetkellä ja mielestäni aika lyhyen ajan kerrallaan. Haluaisin ennemmin nähdä kuinka paljon juuri sillä hetkellä dataa liikkuu. Ja se tieto saisi päivittyä esim. sekunnin välein koko ajan. Joskus esim. jonkun ohjelman lataus näyttää myös latauksen nopeutta ohjelman latautuessa. Olen hiukan tumpelo näissä asioissa, enkä siksi oikein tiedä puhutaanko datamäärän vai yhteysnopeuden seurannasta tässä yhteydessä.
Kiteytettynä;
Reaaliaikainen jatkuva seuranta liikkuvan datan määrästä käytön aikana. Siis esim. 6Mbs.
Kiitos etukäteen niille, jotka jaksavat tietämätöntä valistaa !
Mistä ohjelma reaaliaikaisen dataliikenteen seurantaan ?
1
100
Vastaukset
Mikä käyttöjärjestelmä? Windows 10:ssa on valmiina ohjelma jolla tuo onnistuu.
(Minulla on englanninkielinen Windows 10 joten en ole varma miten seuraavat termit on suomennettu.)
Klikkaa oikealla hiiren napilla käynnistysvalikkoa ja valitse valikosta "Task Manager" (ehkä suomeksi "Tehtävänhallinta"). Kun se aukeaa, jos vasemmassa alakulmassa lukee "Lisää tietoja" tai jotain tuollaista, niin klikkaa sitä. Sen jälkeen aukeaa lista jossa on paljon tietoa käynnissä olevista ohjelmista, mm. netinkäyttö.
Yläreunasta voi vaihtaa toiselle sivulle josta näkyy kaikkien ohjelmien yhteenlasketut tiedot: prosessorin käyttö, muistinkäyttö, levyn käyttö sekä myös netin käyttö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2154178Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii692685Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3932401- 472333
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321561Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5321350Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em951316- 571300
- 751273
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251176