Kasvatin banaaneja vessassa

Anonyymi

Päätin kokeilla kuinka banaanit kasvavat Suomessa. Kasvatin niitä vessassa koska siellä on sopivan lämmistä ja kosteaa. Lisäksi kastelu onnistui helposti. Multana käytin ihan normaalia K-maataloudesta haettua maamultaa.

Kasvu kesti noin kolme kuukautta ja valaistus oli ihan perusvessan valaistus. Kaikki meni hyvin ja sain non kolmisenkymmentä pikkubanaania. Tarjosin niitä myös ystävilleni syötäväksi illanvietossa.

He eivät meinanneet usko että olen itse kasvatanut ne. Mutta kun näitin vessaa ja multa-alustaa niin heidän oli pakko uskoa. Ainoa ongelma oli siinä että banaanikärpäsiä oli joka paikassa vessassa. Ajattelin uudistaa kokeilun ensi vuonna.

13

488

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mielenkiitoinen kokeilu. Sinulta jäi vain kertomatta että mistä hankit banaanin siemenet? Kuinka paljon multaa pitää käyttää? Oliko kasvualusta millainen? Ynnä olivatko valot päällä koko ajan?

• Anonyymi

Aika tyhmää puuhaa. Nimittäin tulee tosi kalliita banaaneita. Minä ainakin ostan banaaneja kaupasta. Alle eurolla kilo. Sun banaanit on tulleet maksamaan varmaan ainakin kympin kilo. Plus kärpäset siihen vielä päälle. Kuten sanoin. Todella tyhmää puuhaa.

• Anonyymi

Mikäs ihme tuo nyt on? Kyllähän sitä kasvatetaan tomaattejakin ulkona kesällä. Miksi sitten ei banaaneja lämpöisessä ja kosteassa vessassa?

• Anonyymi

"Lisäksi kastelu onnistui helposti." Ja lannoitus! Luulisi kyllä että tarvitsevat enemmän valoa.

• Anonyymi

Minäkin mietin tuota valaistusta. Varmaan ollut joku tehokas kirkasvalolamppu päällä. Plus lämpötila on pitänyt taatusti olla normaalia huonelämpötilaa korkeampi.

• Anonyymi

Eihän tuossa mitään , minulla on mämmi- ja simatehdas vessassa .

• Anonyymi

Käykö simasi liian pitkään noin lain puitteissa....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käykö simasi liian pitkään noin lain puitteissa....

Eihän sille ole mitään rajoituksia omassa käytössä, myydä ei saisi siman nimellä, eikä varmaan muutenkaan ellei ole lupia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän sille ole mitään rajoituksia omassa käytössä, myydä ei saisi siman nimellä, eikä varmaan muutenkaan ellei ole lupia.

Voisiko sitä myydä noita banaaneja myös suoraan kauppaan?

• Anonyymi

Eikös banaanit kasva aika isossa puussa? Täytyy olla melkoisen iso wc, että siellä mahtuu banaanipuu kasvamaan...

• Anonyymi

Jatkan vielä. Mikä oli banaanilajike? Yleensä kai banaanipuu tuottaa satoa vasta kolmantena vuonna. Vai oliko se jo valmis puu, jonka roudasit kotiisi?

• Anonyymi

ALOITUS OLI PELKKÄ LÄPPÄ. ÄLKÄÄ USKOKO KAIKKEA ROSKAA. BANAANIPUU EI MILLÄÄN MAHDU VESSAAN. EIKÄ KASVUAIKA TODELLAKAAN OLE KOLMEA KUUKAUTTA.

T aloittajat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2240
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      853
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      796
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      528
      737
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      67
      661
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe