Huolettaako koronatilanne?

Joulua kohti mentäessä koronatartuntojen määrä kiihtyy kovaan tahtiin ja hoitoa tarvitsevien määrä on nousussa.
Varmaan pian olemme samassa tilanteessa kuin keväällä ja tarvitaan tiukempia määräyksiä. Huolettaako asia vai oletteko tilanteessa jossa tiukemmilla määräyksillä ei ole vaikutusta elämäänne?

44

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei huolettanut silloin, eikä huoleta nyt.
      En ole murehtijatyyppiä.

• Anonyymi

Kannattaisi vähän miettiä. Tällä taudilla on niin valtavat vaikutukset, että se koskettaa kaikkia. jos ei suoraan, niin välillisesti. Turvassa et ole sinäkään.

- Exp

• Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisi vähän miettiä. Tällä taudilla on niin valtavat vaikutukset, että se koskettaa kaikkia. jos ei suoraan, niin välillisesti. Turvassa et ole sinäkään.

- Exp

En sanonut etten toimisi kuten suositellaan. Ei mun henk.koht. huolestuminen silti mitään auta.

• Anonyymi

Minua taas ei huolettanut hirveästi keväällä mutta nyt huolettaa.

• Anonyymi

Kansantalouden kannalta huolestuttaa syvästi.

• Anonyymi

Juu eipä hätää kun ei eteläsuomalaisia olla :)

• Kyllä tuo huolettaa. Tälläkin kylällä ollut tartuntoja. Onneksi täällä käyttää suurin osa maskia.

• Anonyymi

Huolettaa. En halua sairastua ja kaikkein läheisimpien tapaaminen vaikeutuu, paljon riskiryhmäläisiä. Monilta ystäviltä on lähteneet jo työt alta, ja tätä vauhtia lisää seuraa. Se on todella surullista, kun kyseessä on ahkeria ja ammattitaitoisia ihmisiä, perheellisiä joilla lapset ruokittavana.

- Exp

• Tiukentuneet määräykset yksilötasolla ei huolestuta, vaikka vaatii sopeutumista.

Mutta sen vaikutus työllisyyteen ja toimeentuloon kaikkialla on mikä huolestuttaa ja sen myöhemmät vaikutukset.

• Hyvä näkökulma, tuo unohtuu monilta omaan napaan tuijottelijoilta. Taloudelliset vaikutukset ovat katastrofaaliset.

• Bisse kirjoitti:

Hyvä näkökulma, tuo unohtuu monilta omaan napaan tuijottelijoilta. Taloudelliset vaikutukset ovat katastrofaaliset.

Niinpä.

Silti ymmärrän rajoitukset. Taloudellinen katastrofi ja muukin seuraa hallitsemattomasta ja hillitsemättömästä epidemiasta.

On vain uskottava, että pahoista vaihtoehdoista valitaan se, josta on mahdollisuus vielä selviytyä.

Jokainen haluaa kuitenkin selviytyä, lopulta.

• Anonyymi

En mä osaa tätä henkilökohtasesti pelätä. Itellä kuitenkin sen verran paljon noita "suojaavia" tekijöitä. Siis toki ohjeistusta noudatan, mutta en osaa pelätä sen kummemmin. Voihan sitä aina kaikkea sattua, mutta ei se pelkääminen varsinaisesti auta. Järjenkäyttö auttaa paremmin. Enemmän "pelkää" sellasten itelle tärkeiden ihmisten puolesta, joilla on riskitekijöitä. Heidän puolesta tulee enemmän varottua. Enkä mä nyt muillekaan haluais vahingossa tartuttaa.

• Anonyymi

Ei huoleta yhtään, vaan ärsyttää tuo jankkaaminen ja jahkailu.

• Anonyymi

Ei yhtään. Viime viikolla meillä oli salibandyturnaus jossa oli paikalla yli sata henkilöä. Tulevana viikonloppuna on pikkujoulut 20 hengelle.

• Anonyymi

Ei nyt ole mikään korona aika. Kamu meni katsomaan ampumahiihtoa ja ihmettelee paikallisten kauhistuksia kun ampumahiihtäjillä on kuulemma todettu lähes 20 koronatartuntaa. Kaveri osti liput joten odottaa tietysti kilpailujen alkamista kun matkusti lähes 300 kilometriä kisojen vuoksi. Oli vain onnellinen ettei hiihtäjiä ole näkynyt samassa hotellissa.

• Ei huolestuta yhtään. Niin monta kertaa on elämäni ollut katkolla, ettei korona pelota yhtään, saati että se vaikuttaa omaan arkeen. Muista syistä kuin koronan takia joudun muutenkin pysymään paljon kotona, ja lähden liikkeelle vain pakollisien menojen takia, kuten ruoka ja apteekki.

• Anonyymi

Ei, mutta koronavouhotus ja kollektiivinen hysteria huolestuttaa

Mikä on saanut yleensä järkevät ihmiset joukkohysterian valtaan

• Anonyymi

No hysteria takaa sen, että tarpeeksi rokotettavia löytyy, eikä meidän hysteerittomien tarvi mennä rokotettavaksi, kun korona pelokkaat säntäilevät korona piikille.

• Anonyymi

Ei huoletta, sais järjestelmä kaatua kokonaan. Eilenki yhen naamaripään piti informoida jotain, se sen puheensa ajaksi otti sen naaamarin naamaltaa, rypisteli ja puristeli sitä paskasissa käsissään, sitte laitto sen takasi. Arjen komiikka on ihan parasta.

• Anonyymi

Jos kysyt minulta että huolettaako coronanleviäinen minua, niin vastaan.
      Ei se huoleta yhtään, ei ole hulettanut ennenkään, näen positiivisena ja hyödyllisenä asiana omalta kohdaltan koronan leviämisen. Viruksen leviämistä ei voida estää, eikä sen leviämistä ole tarkoituskaan estää.
      Tilanne on vakava. Maa on kaaoksesa pantemiasta ja kadasrofin partaalla. Rahaa tarvitaan ja valtio on persaukinen ja velkainen.
      Kansalaisten tulee ryhtistäytyä. Ryhtistäytymis liike.

• Anonyymi

Minä totesin keväällä kymmeniä kertoja täällä suomi palstalla, iltalehdessä, iltasanomissa, että kun kesän alkaessa alettiin rajoituksia poistamaan ja rajoja avaamaan, jolloin ihmiset säntäilivät kokoontumaan yhteen ja matkustelemaan, niin että syksyllä on korona epidemia taas päällä ja joulu on peruttu ja ennustukseni meni täysin oikein ja nappiin, mut ei kukaan kuunnellut, eikä uskonut.
        Olisitte noudattaneet neuvojani eli rajat pidetään kiinni, ei kokoonnuta ja vältellään sosiaalisia kontakteja, niin lopputulos olisi ollut se, että maskeista ei kukaan puhuisi mitään, joulu olisi normaali ja olisi jo kuukausia ollut 0 koronatartuntaa.

t. Ätmi toteaa

• Anonyymi

Mitä ihmeen korona. En ole koronaa nähnyt. Ihmiset on vainoharhaisia.

• Anonyymi

Eipä ole koko aikana huolestuttanut, ihmetyttänyt vaan kun vierestä seuraa ihmisten hysteriaa, ja nyt tätä maskipelleilyä, ei voi ymmärtää

• Anonyymi

Miksi et voi selvää asiaa ymmärtää? Maskeilla suojataan muita ihmisiä tartunnalta. Jos saa tartunnan, ei voi tietää etukäteen millainen se on asteeltaan. Mitä enemmän ihmiset saavat tartuntoja, sitä suurempi määrä joutuu sairaalahoitoon. Mitä suurempi määrä joutuu sairaalahoitoon, sitä suurempi määrä joutuu tehohoitoon. Nyt päästiinkin itse asiaan: mitä suurempi määrä tartuntoja, sitä suurempi määrä tarvitaan sairaalakapasiteettia, testaajia, lääkäreitä, hoitajia. Niitä on rajallinen määrä. On muitakin sairaala- ja tehohoitoa tarvitsevia potilaita, koronapotilaat eivät ole ainoita.

Jos ajattelit edes hieman omaa napaasi pidemmälle, niin tosi bueno.

• Anonyymi

Ei huolestuta, mutta ärsyttää joidenkin ihmisten vastuuton käyttäytyminen.

• Anonyymi

Enemmän huolettaa etten saa pillua viikonloppuna.

• Ei huoleta tauti.

Mutta jonkinverranhan tämä elämään vaikuttaa. Ja mietityttää miten tämä vaikuttaa isossa mittakaavassa talouteen suomessa ja muualla.

Mutta jokatapauksessa näillä mennään...

• Anonyymi

Samaa mieltä.

• Anonyymi

Ei huoleta. Vammaista hysteriaa

• Anonyymi

Jospa tässä kohta perustulo saadaan, kun nämä turhimmat työt loppuu. Sitä odotellessa.

• Anonyymi

Parasta olisi jos turhat etätöiden tekijät kuolisivat. Juurihan oli juttua miten etätöiden aikana lusmutaan.

• Anonyymi

Voi sua kade...

• Anonyymi

Se joka haukkuu sen napa paukkuu.

• Olen oikeasti paniikissa kun vauvan syntymä ja kaikki tuska isänihän ei selviäisi hänen oma hoitaja sano ja ihan suoraan ettei selviäisi ja minä tiedän kun oli jo hyvin rankka itsellekin keväällä sairastaa mietin vain jäikö pysyviä vaurioita kun pitkään tuntu keuhkoissa ettei kunnolla henki kulje toivoisin isäni elävän vielä pitkään.

• Olisi vaan tukahduttanut rajat pitämällä kiinni kuin olen sanonut ja harmaaritarikin. Olen kanteita pistänyt eli en ole ollut toimeenton pyytänyt varmistaa vain terveet tulevat läpi ei muut pakollinen tavara ihmiset voi matkustaa myöhemmin kuin sanonut avata suora lento pohjosiin turismoimaan vain terveet tarkan seulankautta. Kesälläkään Suomessa ihan itse pohjoisissa kävi turismoimassa ja parempi tuki oli oman kotimaan tukeminen.

• Minua huolettaa koronatilanne, mutta ymmärrän tiukennetut määräykset ja tietysti toimin niiden mukaan. Pääasia on, että tartuntalukemat laskevat ja koronasta päästään lopullisesi eroon.
      Sopeudun uuteen tilanteeseen, kunhan niillä saadaan aikaan merkittäviä tuloksia.

• Anonyymi

Huolestua ei kannata. Noudattaa vaan suosituksia.

• Anonyymi

Ei huoleta mutta median hypetys asiasta ärsyttää.

• Anonyymi

Ja "koronarajoituksilla" ei ole merkitystä kun en käy missään paitsi bussilla töissä. Viikonloput taas menee kotona. Bussissa taas olen käytännössä ainut matkustaja (myös ennen koronaa).

• Anonyymi

Tampereen, Helsingin, Vaasan, Oulun, kaikkien ympärille vain betonimuuri, kuin Trump ehdotti Meksikon rajalle jotta ihmiset eivät pääse sieltä pois ollenkaan.

• randombypasser

Ei huoleta, mutta mahdolliset myöhemmät seuraukset taloudelle kyllä ovat iikkuneet mielessä.

• Anonyymi

Tällä hetkellä 18 miljardia lisää lainaa... jepjep. Eikä se taida riittää. Se mitä tämä hallitus osaa, on ottaa velkaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tällä hetkellä 18 miljardia lisää lainaa... jepjep. Eikä se taida riittää. Se mitä tämä hallitus osaa, on ottaa velkaa.

Velka? Ei mua valtion tai muidenkaan velat huoleta, saa ottaa niin paljon kuin huvittaa tai tarttee. Se vaan, että jos ei ole työtä jolla kulut ja velat katetaan, niin se huolettaa. Ja siihen se korona just osuu.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2621
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      79
      1985
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1098
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe