Pluto on ihan väärässä paikassa

Anonyymi

EI käy yhtään mihinkään järkeen eikä aurinkokunnan systeemiin tämä nyt alkuunkaan.

Pluton kuuluisi olla jossain auringon ja juipiteerin välissä.

Joko PLuto on tulut aurinkokuntaan ns. vaeltavana planeettana tai sitten se on tuntemattomasta syyastä männynnä pois alkuperäiseltä paikaltaan.,

23

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      niin

    • Anonyymi

      On esitetty simulaatioita, joiden mukaan planeetat ovat "vaeltaneet" paljonkin aurikokunnan nuoruudessa.

      • Anonyymi

        Nuo tuollaiset jutut ovat hindulaisuuteen kuuluvia kansantaruja kuten ovat myös mannerliikunnot sekä jääkaudet ja avaruudessa olevat muut tähtijärjestelmät.


    • Anonyymi

      Ratatasokin on kallellaan muuhun aurinkokuntaan verrattuna.

    • Anonyymi

      Entä Rantanplan (varjoaan tyhmempi koira) ja Obelixin Idefix?

      Pluto on planetoidi tai oikeammin plutoidi, joita Kuiperin vyöhykkeessä on useita samaa suuruusluokkaa. Ihan se on oikealla paikallaan.

      • Anonyymi

        Jopa Pluton kuu on lähes saman kokoinen kappale.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa Pluton kuu on lähes saman kokoinen kappale.

        Jos halkaisija on vähän yli puolet, on massoissa jo melkoinen ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos halkaisija on vähän yli puolet, on massoissa jo melkoinen ero.

        Antaa olla vaan. Jupiterkin pomppii kuin rantapallo jos se tuotaisiin Päijänteeseen kaiken kansan ihmeteltäväksi. Näin opetettiin 1970-luvulla jolloin persuista ei ollut vielä tietoakaan.


    • Anonyymi

      Niin..se ei ole planeetta vaan sen takia koska joku tähtitiedeporukka niin sanoi. KUitenkin pluto poikkeaa muista planetoideista täysin planeettaisuudellaan. SAelkeät vuodenajat..jopa kesäisin sulavaa jäätä.

      • Anonyymi

        Plotolla kesäisin sulavaa jäätä? Ei kai sentään.

        Wiki:
        Pinnan lämpötila:
        alin: 33 K
        keski: 44 K
        ylin: 55 K

        Jos lämpötila on ylimmilläänkin yli 200 astetta pakkasella, niin voit olla aika varma, ettei vesi sula.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plotolla kesäisin sulavaa jäätä? Ei kai sentään.

        Wiki:
        Pinnan lämpötila:
        alin: 33 K
        keski: 44 K
        ylin: 55 K

        Jos lämpötila on ylimmilläänkin yli 200 astetta pakkasella, niin voit olla aika varma, ettei vesi sula.

        Pluton jää on jotain muuta kuin vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plotolla kesäisin sulavaa jäätä? Ei kai sentään.

        Wiki:
        Pinnan lämpötila:
        alin: 33 K
        keski: 44 K
        ylin: 55 K

        Jos lämpötila on ylimmilläänkin yli 200 astetta pakkasella, niin voit olla aika varma, ettei vesi sula.

        Siksi Pluton täytyy olla kauempana auringosta, ettei se vesilosetti laske maahan ja hukuta kaikkia maalla eläviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Plotolla kesäisin sulavaa jäätä? Ei kai sentään.

        Wiki:
        Pinnan lämpötila:
        alin: 33 K
        keski: 44 K
        ylin: 55 K

        Jos lämpötila on ylimmilläänkin yli 200 astetta pakkasella, niin voit olla aika varma, ettei vesi sula.

        Plutossa on myös kaasukehä näin kesäaikaan, kun Auringon lämpö riittää höyrystämään metaanit sun muut typet ilmakehäksi, joka sitten taas sadan vuoden päästä sataa lumena alas.


    • Anonyymi

      Plutolla asuu kuulemma etanoita

      • Anonyymi

        Niin siellä Plutonilla tuntuukin elämän meno olevan verkkaista,. Pieni pallo ja lyhyet matkat, johonkinhan se aika on kulutettava.


    • Anonyymi

      eikös se Pluto ja sen kaveri Mikki, oon kaksoisplaneetta, eli kieriskelevät toinen toisiaan. Tommonen veivari ku kimpoisi sieltä kohti Maata, niin meillä menis nuppi sekasi, ku olis sitte kolme samankokosta kuuuta.

    • Anonyymi

      Keskustapa, marsia venukseen vaan sano hessu.

    • Anonyymi

      Onkohan siellä paljon plutoniumia?

    • Anonyymi

      Ei pelkästään Pluto vaan kaikki planeetat ovat väärässä paikassa. Esimerkiksi Maalätyn pitäisi sijaita kauempana Auringosta niin ei kasvihuoneilmiö häiritsisi persujen elämää.

      Eksoplaneetatkin ovat ihan väärässä paikassa kun kiertävät tähteänsä liian lähellä ja kiertoaika on kolmetuntia. Ei tuo tuollainen passaa ja kenelle saa valittaa.

      • Anonyymi

        Jos planeetan kiertoaika emotähtensä ympäri on kolme tuntia, niin siellä elävät alienit lyövät Metusalemin ikäennätyksen biologisesti varsin nuorina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos planeetan kiertoaika emotähtensä ympäri on kolme tuntia, niin siellä elävät alienit lyövät Metusalemin ikäennätyksen biologisesti varsin nuorina.

        Ei sellaisella planeetalla ole mitään alieeneja. Planeetan lukkiutuminen omaan tähteensä aikaansaa perskuleen moisen 3 000 asteen lämpötilan Alpha Centauriin päin samaan aikaan kuin toisella puolella on 5 astetta kelvineitä. Alieneita ei pääse kehittymään tuollaisella turhakkeella.


    • Anonyymi

      Kristillinenhomoilu teetättää kaiken laista.

    • Anonyymi

      Kryptoniitti on eri ainesta. Kryptoniitti veltostuttaa ihmisen. Kryptoniitti pitäisi kieltää lailla. Kryptoniitti on sellaista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe