Mistä mies joka ei pelästy?

Anonyymi

Ton feminismi-aloituksen innoittamana puran vähän mieltäni.
Olen ulkoisesti melko naisellinen nainen, tykkään laittautua, meikki, kynnet, hiukset, pukeutuminen. Oon myös lämmin ja empaattinen, hoivaava. Välillä kuljen rönttävaatteissa.
Sit toisaalta osaan ja teen kaikki " miehisinä" pidetyt askareet tosta vaan, poraan naulan seinään tai vaihdan pyöränrenkaan siinä kun teen pullataikinankin, ei ongelmia.

Pystyn myös rymyämään metsässä ilman mukavuuksia viikkotolkulla, toisaalta rakastan hotelleja ja vaahtokylpyjä.
Katson chicflikkejä ja itken romcomeja, mutta nautin myös scifistä ja vaikka Tarantinon leffoista. Pystyn puhumaan tunteista ja ihmissuhteista yhtä hyvin kuin politiikasta ja tieteestä.
Osaan kuunnella ja huumori on elinehto.
Seksistä ja rakastelusta nautin, pikana ja pidemmän kaavan mukaan.
Ymmärsitte ehkä pointin? Minusta on moneksi, niinkuin monesta tuntemastani naisesta on.
Vaan kohtaamani miehet joiden kanssa parisuhdetta on koitettu rakentaa, eivät tätä moninaisuutta jotenkaan kestä. Mut halutaan laittaa lokeroon, hallittavaksi ja kontrolloitavaksi.

Mistä löydän miehen joka ymmärtää ja nauttii minusta, kaikesta minussa?

236

980

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieleni tekisi keskustella vakavasti jonkun exäsi kanssa siitä, kuinka hän koki suhteenne ja mitä mieltä hän siitä on. En tietenkään väitä, että sitä kautta kuulisi totuuden, eikä sinulta, mutta olisi mielenkiintoista vertailla kokemuksia. ; )

      • Anonyymi

        Niin no, eikös kaikkien exät ole mielipuolia sitten kun se ero on tullut? 😄Tarinoissa ainakin. On se jännä miten se aluksi maailman ihanin sitten sellaiseksi muuttuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, eikös kaikkien exät ole mielipuolia sitten kun se ero on tullut? 😄Tarinoissa ainakin. On se jännä miten se aluksi maailman ihanin sitten sellaiseksi muuttuu...

        Ai niin ap:ltä tämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin ap:ltä tämä.

        Vakavasti puhuen, kaikkien exien kanssa puheväleissä oon jos satutaan törmäämään. Joidenkin kanssa se on onnistunut heti, toisten kanssa kun aika on hieman antanut etäisyyttä. Neljä vakavamman sorttista suhdetta on takana ja joitain lyhyempiä tapailuja. Ap.


      • Anonyymi

        Oot kokematon suhdesankari jos kuvittelet saavasi rehellisen vastauksen exiltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oot kokematon suhdesankari jos kuvittelet saavasi rehellisen vastauksen exiltä.

        Pitää ottaa huomioon, että päättyneessä parisuhteessa on aina kaksi exää. En nyt kuitenkaan rupea heittämään epäilyksen varjoa aloittajan kertomuksen ylle, vaan esitän kertomuksella olevan aina vähintään kaksi puolta.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Pitää ottaa huomioon, että päättyneessä parisuhteessa on aina kaksi exää. En nyt kuitenkaan rupea heittämään epäilyksen varjoa aloittajan kertomuksen ylle, vaan esitän kertomuksella olevan aina vähintään kaksi puolta.

        Silti kokemattoman mietteet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silti kokemattoman mietteet.

        Jänkkävajakki. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Jänkkävajakki. ; )

        Vaikka miten kyselet exiltä et voi olla varma pitääkö vastaukset paikkaansa joten turha idea.
        Keskity olennaiseen.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Pitää ottaa huomioon, että päättyneessä parisuhteessa on aina kaksi exää. En nyt kuitenkaan rupea heittämään epäilyksen varjoa aloittajan kertomuksen ylle, vaan esitän kertomuksella olevan aina vähintään kaksi puolta.

        Kaksi puolta on. Molemmat niistä on yhtä "oikeita".

        Ap:n ongelma on tyypillinen. Toinen ei pidemmän päälle hyväksy toista, vaan haluaa tämän muuttuvan mieleisekseen. Lähtökohtaisesti tämä asetelma ei toimi missään terveessä suhteessa. Siksi ei ole mitään mieltä miettiä ap.n kokemusta exästään. Hyvä että erosi.


    • Tuutko nää mulle vaimoksi?

      • Anonyymi

        ... pippeli puuttuu 🤭



      • Anonyymi

        Mitä sinä höriset


      • Anonyymi

        Hyh hyh, olipas rumasti meistä miehistä tässä kirjoitettu.
        Osa meistä tykkää kuitenkin antaa pyyteettömiä öljy ja jalkahierontoja jossa se oma hyvinvointi ja nautinto ei ole päälimmäisenä mielessä.
        "Maitolastitkin" on tarkoitettu muualle mitä naamalle, ihan luoja on sen keksinyt mihin sitä tulisi käyttää. Tuohan on jo maidon väärinkäyttöä.
        Olemmehan me vähän vajaita, emme kuitenkaan noin vajaita mitä edellä on tuoteselostettu.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyh hyh, olipas rumasti meistä miehistä tässä kirjoitettu.
        Osa meistä tykkää kuitenkin antaa pyyteettömiä öljy ja jalkahierontoja jossa se oma hyvinvointi ja nautinto ei ole päälimmäisenä mielessä.
        "Maitolastitkin" on tarkoitettu muualle mitä naamalle, ihan luoja on sen keksinyt mihin sitä tulisi käyttää. Tuohan on jo maidon väärinkäyttöä.
        Olemmehan me vähän vajaita, emme kuitenkaan noin vajaita mitä edellä on tuoteselostettu.

        AsianVierestä

        Heh, rumasti tietysti, kun asiaa kirjoitin. ;)

        Onhan se täälläkin monet kerrat todettu, kunhan mies ja pippeli nauttii. Nainen on vaan välikappale siinä leikissä. No mutta toki, onhan niitä miehiäkin, jotka ei itse tarvi mitään. Kunhan nainen saa. Eikö vaan olekkin? ;)

        Toisaalta hirveän usein naiset valittaa, ettei pelkässä peniksellä tehdyssä pumppaamisessa nauti yhtään. Täyttymisen tunteenkin saa ihan muillakin konstein aikaan, kun peniksellä. Että oikeastaan tarkkoja kun ollaan oenistä ei tosiaan tarvi kukaan muu kun mies. :D


    • Anonyymi

      No kuule, kyllä meitä jokapaikan höylä ukkojakin on. Itse olen akateeminen mies, onnistuu miehiset askareet, puukäsitöistä-metallitöihin. Ruuanlaitto onnistuu, vaikka koko perheelle, ei teetä ongelmaa, tykkään liikkua ja pitää kunnostano huolta, musiikkia kuuntelen laidasta laitaan, eikä elokuvissakaan jaksa olla nirso, menee laidasta laitaan, joskus tykkää vikings mätöstä ja milloin katselee draamaa.

      Niin ja it inssi olen ammatiltani, vaikka teen tällähetkellä ruumiillista työtä. Mitä väliä?! Tekee sitä, mitä tarvitsee/mitä lystää.

      Ehkä vaan aina ihastut niihin väärän tyyppisiin ukkoihin.

      • Anonyymi

        No sä oot sitten samankaltainen! Ootko törmännyt itse joihinkin muuttamisyrityksiin? Ap


    • Anonyymi

      Ota veskarimiäs.

      • Anonyymi

        Käsilaukkumies


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käsilaukkumies

        Hahah. xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsilaukkumies

        Maalivahtipas.


    • Anonyymi

      Yleensä tavalliset duunari miehet arvostavat ja kunnioittavat naisiaan eli etsi itsellesi kunnon duunari mies eli tavallinen mies niin siitä saat hyvän miehen itsellesi

      • Anonyymi

        tietenkin just sinä neuvomassa


      • Anonyymi

        Sivusta ... no ne duunarit, joiden kanssa olen seurustellut eivät ole arvostaneet.


    • Anonyymi

      Trollipahainen vain.

    • Anonyymi

      Oon tottakai miettinyt tuota että törmäänkö vääränlaisiin miehiin ja onko niissä joku kaava. Nuorena, ekoissa ehkä olikin, mutta se oli nopea vaihe.
      Muut on ollu duunareista akateemisiin, mutta sama piirre miehissä herännyt ennemmin tai myöhemmin..Miehet oon tavannut töissä/kavereiden kautta/baarissa, siinäkään ei siis eroa. Ja eri ikäisiäkin on ollu, mutta oman ikäiset tai vanhemmat ehkä enemmän on tollasia nyt kun mietin.
      Eno on kyllä sanonut että mun pitäisi muuttaa nykyiseltä paikkakunnalta pois miehiä etsimään😅

      • Anonyymi

        Niin ap kirjoitti.


      • Anonyymi

        Älä muuta yhteen miehen kanssa, pitäkää omat asunnot niin saatte sen oman vapauden mitä tunnut tarvitsevan.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä muuta yhteen miehen kanssa, pitäkää omat asunnot niin saatte sen oman vapauden mitä tunnut tarvitsevan.

        AsianVierestä

        Sivusta ... Mikä tossa AP:n kirjotuksessa kertoi sinusta vapaudentarpeesta? Itse en nähnyt tekstissä lainkaan vapaudenkaipuuta. Ihan vilpittömästi kyselen, sillä aloin miettimään, että tuoko se juttu on. Mikä tuossa tekstissä saa (miehen) tuntemaan, että nainen kaipaisi vapautta. AP:n teksti olisi hyvin voinut olla itseltäni peräisin. Olen hänen kanssaan kerroituilta osin hyvin samankaltainen ja kokemukseni miehistä ovat hyvin samankaltaisia. Itselläni on takana myöd yksi pidempi parisuhde, jossa nämä asiat aiheuttivat vuosien myötä kasvavaa skismaa.

        Siitä vapaudentarpeesta ... itselläni ei ole erityistä "vapaudentarvetta". Ko. tarve itselläni rajoittuu pitkälti siihen, että minua ei yritetä määritellä jotenkin vaan saan ihan vaan olla se, joka olen. Noita määrittelyjä tulee väistämättä niin paljon ulkopuolelta, että en halua niitä tulevan lisää vielä parisuhteen sisältä. Musta toista ihmistä ei myöskään voi omistaa, eikä määrätä hänen tekemisistään. Mulle tuo on itsestäänselvyys, eikä mitään vapaudenkaipuuta. Jos en odota toisen ihmisen tulevan vaikka asentamaan hyllyä seinään puolestani, vaan otan työkalut esiin ja teen sen itse, niin mitä se kertoo tarpeesta vapauteen? Itselleni se on ihan vain käytännön asia. Jos tarviin ruokaa, niin kokaan. Jos vaatteet pitää pestä, niin pesen. Jos lattia tarvii luututa, niin luutuan. Jos tarviin uuden auton, niin ostan. Jos tarviin uuden telkkarin, niin hankin ja kun se pitää asentaa, niin asennan. Jos tarviin uuden terassin, niin suunnittelen, hankin tarpeet ja rakennan. Eikö pikemmin ole ahdistavaa, jos toista odotetaan ja vaaditaan jokaiseen lampunvaihtoonkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ... Mikä tossa AP:n kirjotuksessa kertoi sinusta vapaudentarpeesta? Itse en nähnyt tekstissä lainkaan vapaudenkaipuuta. Ihan vilpittömästi kyselen, sillä aloin miettimään, että tuoko se juttu on. Mikä tuossa tekstissä saa (miehen) tuntemaan, että nainen kaipaisi vapautta. AP:n teksti olisi hyvin voinut olla itseltäni peräisin. Olen hänen kanssaan kerroituilta osin hyvin samankaltainen ja kokemukseni miehistä ovat hyvin samankaltaisia. Itselläni on takana myöd yksi pidempi parisuhde, jossa nämä asiat aiheuttivat vuosien myötä kasvavaa skismaa.

        Siitä vapaudentarpeesta ... itselläni ei ole erityistä "vapaudentarvetta". Ko. tarve itselläni rajoittuu pitkälti siihen, että minua ei yritetä määritellä jotenkin vaan saan ihan vaan olla se, joka olen. Noita määrittelyjä tulee väistämättä niin paljon ulkopuolelta, että en halua niitä tulevan lisää vielä parisuhteen sisältä. Musta toista ihmistä ei myöskään voi omistaa, eikä määrätä hänen tekemisistään. Mulle tuo on itsestäänselvyys, eikä mitään vapaudenkaipuuta. Jos en odota toisen ihmisen tulevan vaikka asentamaan hyllyä seinään puolestani, vaan otan työkalut esiin ja teen sen itse, niin mitä se kertoo tarpeesta vapauteen? Itselleni se on ihan vain käytännön asia. Jos tarviin ruokaa, niin kokaan. Jos vaatteet pitää pestä, niin pesen. Jos lattia tarvii luututa, niin luutuan. Jos tarviin uuden auton, niin ostan. Jos tarviin uuden telkkarin, niin hankin ja kun se pitää asentaa, niin asennan. Jos tarviin uuden terassin, niin suunnittelen, hankin tarpeet ja rakennan. Eikö pikemmin ole ahdistavaa, jos toista odotetaan ja vaaditaan jokaiseen lampunvaihtoonkin?

        Oho, vaikka minä (toinen sivusta) pidän itseäni itsellisenä ihmisenä ja vapaana ja se on minulle tarkeää elämässä, niin jos olisin parisuhteessa ja jakaisin asunnon kumppanin kanssa, niin kyllä auton, tv:n ja terassin hankinnasta pitäisi keskustella yhdessä. Voi sillä kumppanillakin olla jotain ajatuksia selkeästi yhteisistä asioista ja niistä saattasii vaikka olla hyötyäkin. Jos kaikessa yhteisen talouden pyörittämisessä jättää toisen ajatukset kuuntelematta, niin eihän siitä tule mitään. Tai sanotaanko, että jos joku kohtelisi minua noin, niin suhde ei kovin pitkään jatkuisi, minusta se on toisen ihmisen nujertamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, vaikka minä (toinen sivusta) pidän itseäni itsellisenä ihmisenä ja vapaana ja se on minulle tarkeää elämässä, niin jos olisin parisuhteessa ja jakaisin asunnon kumppanin kanssa, niin kyllä auton, tv:n ja terassin hankinnasta pitäisi keskustella yhdessä. Voi sillä kumppanillakin olla jotain ajatuksia selkeästi yhteisistä asioista ja niistä saattasii vaikka olla hyötyäkin. Jos kaikessa yhteisen talouden pyörittämisessä jättää toisen ajatukset kuuntelematta, niin eihän siitä tule mitään. Tai sanotaanko, että jos joku kohtelisi minua noin, niin suhde ei kovin pitkään jatkuisi, minusta se on toisen ihmisen nujertamista.

        Sivusta ...

        Sanoiko joku, että asioista ei olisi neuvoteltu? On eri asia neuvotella, keskustella tarvitaanko jotakin, kysyä mielipidettä, kuin odottaa, että toinen hoitaa. Vai eikö sinusta?

        Jos esim. molemmilla on oma auto ja toinen tarvitsee uuden, niin eikö tarvitsija ole se, joka ensisijaisesti määrittää omat tarpeensa? Exälleni esimerkiksi ei ollut ongelma, että tarvitsin auton. Hänelle ei ollut ongelma se mitä auto maksoi (itsehän sen muutenkin maksoin, eikä hän). Hänelle ei myöskään ollut ongelma se auto, jonka hankin. Auton hankinta itsessään ei ollut minkään tason ongelma. Ongelma oli se, että hankin sen itse ja päätin itse, menin itse yksinäni ja tein paperit ilman häntä takapiruna. Tulipalo oli siis väärin sammutettu.

        Tai se terassi ... ostimme vanhan talon, jossa kylpyhuone ja kodinhoitohuone olivat olivat erillisessä siivessä. Talon pohjaratkaisuun ei olisi käynyt oven puhkaiseminen tilojen välille. Tästä olimme täysin yksimielisiä. Molempien asumismukavuuden vuoksi asuintilan ja kylpyhuone-/kodinhoitotilojen ulko-ovien väliin haluttiin terassi (kyse ei siis ollut pelkästä oleskeluterassista). Ko. terassi oli tarkoitus tulevaisuudessa ehkä muuttaa myöhemmin erkkeriksi ja se tietysti asetti omat vaatimuksensa. Itse terassista ei ollut mitään erimielisyyttä, vaan se oli täysin tarpeellinen. Siitä puhuttiin vuosi. Sitten kesä tuli ja meni, ilman terassia. No seuraavaa kesää en sitten aikonut enää odotella, vaan otin ohjat käsiini ja hoidin sen homman. Taas oli väärin sammutettu. Tämmöistä se oli jatkuvasti ja kasvavassa määrin.

        On tosiaan ihan eri asia kysyä esim. onko meillä varaa hankkia jotakin tai tehdä jotakin, kuin antaa toiselle lupa lopullisesta päätöksestä. Enhän mä kysy apua takinkaan ostamiseen, niin miksi kysyisin auton ostamiseen? Jos kerta tarve on, varaa on ja maksan itse, niin miksi en myös valitsisi omaani itse?


      • Anonyymi

        Paikkakunta ja ikäluokka oli..?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ...

        Sanoiko joku, että asioista ei olisi neuvoteltu? On eri asia neuvotella, keskustella tarvitaanko jotakin, kysyä mielipidettä, kuin odottaa, että toinen hoitaa. Vai eikö sinusta?

        Jos esim. molemmilla on oma auto ja toinen tarvitsee uuden, niin eikö tarvitsija ole se, joka ensisijaisesti määrittää omat tarpeensa? Exälleni esimerkiksi ei ollut ongelma, että tarvitsin auton. Hänelle ei ollut ongelma se mitä auto maksoi (itsehän sen muutenkin maksoin, eikä hän). Hänelle ei myöskään ollut ongelma se auto, jonka hankin. Auton hankinta itsessään ei ollut minkään tason ongelma. Ongelma oli se, että hankin sen itse ja päätin itse, menin itse yksinäni ja tein paperit ilman häntä takapiruna. Tulipalo oli siis väärin sammutettu.

        Tai se terassi ... ostimme vanhan talon, jossa kylpyhuone ja kodinhoitohuone olivat olivat erillisessä siivessä. Talon pohjaratkaisuun ei olisi käynyt oven puhkaiseminen tilojen välille. Tästä olimme täysin yksimielisiä. Molempien asumismukavuuden vuoksi asuintilan ja kylpyhuone-/kodinhoitotilojen ulko-ovien väliin haluttiin terassi (kyse ei siis ollut pelkästä oleskeluterassista). Ko. terassi oli tarkoitus tulevaisuudessa ehkä muuttaa myöhemmin erkkeriksi ja se tietysti asetti omat vaatimuksensa. Itse terassista ei ollut mitään erimielisyyttä, vaan se oli täysin tarpeellinen. Siitä puhuttiin vuosi. Sitten kesä tuli ja meni, ilman terassia. No seuraavaa kesää en sitten aikonut enää odotella, vaan otin ohjat käsiini ja hoidin sen homman. Taas oli väärin sammutettu. Tämmöistä se oli jatkuvasti ja kasvavassa määrin.

        On tosiaan ihan eri asia kysyä esim. onko meillä varaa hankkia jotakin tai tehdä jotakin, kuin antaa toiselle lupa lopullisesta päätöksestä. Enhän mä kysy apua takinkaan ostamiseen, niin miksi kysyisin auton ostamiseen? Jos kerta tarve on, varaa on ja maksan itse, niin miksi en myös valitsisi omaani itse?

        Ai että, siinä on nainen mun makuun. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ... Mikä tossa AP:n kirjotuksessa kertoi sinusta vapaudentarpeesta? Itse en nähnyt tekstissä lainkaan vapaudenkaipuuta. Ihan vilpittömästi kyselen, sillä aloin miettimään, että tuoko se juttu on. Mikä tuossa tekstissä saa (miehen) tuntemaan, että nainen kaipaisi vapautta. AP:n teksti olisi hyvin voinut olla itseltäni peräisin. Olen hänen kanssaan kerroituilta osin hyvin samankaltainen ja kokemukseni miehistä ovat hyvin samankaltaisia. Itselläni on takana myöd yksi pidempi parisuhde, jossa nämä asiat aiheuttivat vuosien myötä kasvavaa skismaa.

        Siitä vapaudentarpeesta ... itselläni ei ole erityistä "vapaudentarvetta". Ko. tarve itselläni rajoittuu pitkälti siihen, että minua ei yritetä määritellä jotenkin vaan saan ihan vaan olla se, joka olen. Noita määrittelyjä tulee väistämättä niin paljon ulkopuolelta, että en halua niitä tulevan lisää vielä parisuhteen sisältä. Musta toista ihmistä ei myöskään voi omistaa, eikä määrätä hänen tekemisistään. Mulle tuo on itsestäänselvyys, eikä mitään vapaudenkaipuuta. Jos en odota toisen ihmisen tulevan vaikka asentamaan hyllyä seinään puolestani, vaan otan työkalut esiin ja teen sen itse, niin mitä se kertoo tarpeesta vapauteen? Itselleni se on ihan vain käytännön asia. Jos tarviin ruokaa, niin kokaan. Jos vaatteet pitää pestä, niin pesen. Jos lattia tarvii luututa, niin luutuan. Jos tarviin uuden auton, niin ostan. Jos tarviin uuden telkkarin, niin hankin ja kun se pitää asentaa, niin asennan. Jos tarviin uuden terassin, niin suunnittelen, hankin tarpeet ja rakennan. Eikö pikemmin ole ahdistavaa, jos toista odotetaan ja vaaditaan jokaiseen lampunvaihtoonkin?

        Haluaisin nähdä sen terassin :D

        Miestä, joka osaa ja tekee käsillään ei korvaa mikään, paitsi tietysti maksettu mies :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ...

        Sanoiko joku, että asioista ei olisi neuvoteltu? On eri asia neuvotella, keskustella tarvitaanko jotakin, kysyä mielipidettä, kuin odottaa, että toinen hoitaa. Vai eikö sinusta?

        Jos esim. molemmilla on oma auto ja toinen tarvitsee uuden, niin eikö tarvitsija ole se, joka ensisijaisesti määrittää omat tarpeensa? Exälleni esimerkiksi ei ollut ongelma, että tarvitsin auton. Hänelle ei ollut ongelma se mitä auto maksoi (itsehän sen muutenkin maksoin, eikä hän). Hänelle ei myöskään ollut ongelma se auto, jonka hankin. Auton hankinta itsessään ei ollut minkään tason ongelma. Ongelma oli se, että hankin sen itse ja päätin itse, menin itse yksinäni ja tein paperit ilman häntä takapiruna. Tulipalo oli siis väärin sammutettu.

        Tai se terassi ... ostimme vanhan talon, jossa kylpyhuone ja kodinhoitohuone olivat olivat erillisessä siivessä. Talon pohjaratkaisuun ei olisi käynyt oven puhkaiseminen tilojen välille. Tästä olimme täysin yksimielisiä. Molempien asumismukavuuden vuoksi asuintilan ja kylpyhuone-/kodinhoitotilojen ulko-ovien väliin haluttiin terassi (kyse ei siis ollut pelkästä oleskeluterassista). Ko. terassi oli tarkoitus tulevaisuudessa ehkä muuttaa myöhemmin erkkeriksi ja se tietysti asetti omat vaatimuksensa. Itse terassista ei ollut mitään erimielisyyttä, vaan se oli täysin tarpeellinen. Siitä puhuttiin vuosi. Sitten kesä tuli ja meni, ilman terassia. No seuraavaa kesää en sitten aikonut enää odotella, vaan otin ohjat käsiini ja hoidin sen homman. Taas oli väärin sammutettu. Tämmöistä se oli jatkuvasti ja kasvavassa määrin.

        On tosiaan ihan eri asia kysyä esim. onko meillä varaa hankkia jotakin tai tehdä jotakin, kuin antaa toiselle lupa lopullisesta päätöksestä. Enhän mä kysy apua takinkaan ostamiseen, niin miksi kysyisin auton ostamiseen? Jos kerta tarve on, varaa on ja maksan itse, niin miksi en myös valitsisi omaani itse?

        Oho, kylläpä kovin puoleustelukannalle heittäydyttiin. Ei mulla tähän muuta kommentoitavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho, kylläpä kovin puoleustelukannalle heittäydyttiin. Ei mulla tähän muuta kommentoitavaa.

        En mä kyllä kokenu tekeväni muuta kuin valaisevan tilannetta. Onhan se toki ihan ymmärrettävää, että paha tuohon on kommentoida mitään takaisin. Eihän siinä mun eksän käytöksessä välillä oikeen ollu päätä eikä häntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä muuta yhteen miehen kanssa, pitäkää omat asunnot niin saatte sen oman vapauden mitä tunnut tarvitsevan.

        AsianVierestä

        Joo, en kyllä koe että mulla ois mitenkään poikkeavan suuri vapaudentarve. Ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin nähdä sen terassin :D

        Miestä, joka osaa ja tekee käsillään ei korvaa mikään, paitsi tietysti maksettu mies :)

        Voihan sitä mennä katsomaan. En tunne uusia omistajia, että tarkempaa tarkastusta en voi heidän puolestaan luvata, mutta ei ole kaukana tiestä. Hyvin näky olevan pystyssä, kun viimeksi ajelin ohi. Jouluvalotkin oli kaiteessa ja näytti hyvältä, että kaipa se kävelemistäkin kestää. Sitä erkkeriähän eksä ei sitten yksinään saanut enää aikaseksi. Hyvin meni talo kaupaksi ja hintakin oli noussut mukavasti, vaikka alueen yleinen hintataso on tullut alaspäin. Tulihan siellä tehtyä kaikenlaista.

        p.s. En tajua miten voi miehelle tulla yllätyksenä, että nainen joka tuo taloon mukanaan käytännössä kaikki tarvittavat työkalut naulapyssyä ja kompressoria myöten, osaa myös käyttää niitä. No näköjään se voi tulla yllätyksenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ... Mikä tossa AP:n kirjotuksessa kertoi sinusta vapaudentarpeesta? Itse en nähnyt tekstissä lainkaan vapaudenkaipuuta. Ihan vilpittömästi kyselen, sillä aloin miettimään, että tuoko se juttu on. Mikä tuossa tekstissä saa (miehen) tuntemaan, että nainen kaipaisi vapautta. AP:n teksti olisi hyvin voinut olla itseltäni peräisin. Olen hänen kanssaan kerroituilta osin hyvin samankaltainen ja kokemukseni miehistä ovat hyvin samankaltaisia. Itselläni on takana myöd yksi pidempi parisuhde, jossa nämä asiat aiheuttivat vuosien myötä kasvavaa skismaa.

        Siitä vapaudentarpeesta ... itselläni ei ole erityistä "vapaudentarvetta". Ko. tarve itselläni rajoittuu pitkälti siihen, että minua ei yritetä määritellä jotenkin vaan saan ihan vaan olla se, joka olen. Noita määrittelyjä tulee väistämättä niin paljon ulkopuolelta, että en halua niitä tulevan lisää vielä parisuhteen sisältä. Musta toista ihmistä ei myöskään voi omistaa, eikä määrätä hänen tekemisistään. Mulle tuo on itsestäänselvyys, eikä mitään vapaudenkaipuuta. Jos en odota toisen ihmisen tulevan vaikka asentamaan hyllyä seinään puolestani, vaan otan työkalut esiin ja teen sen itse, niin mitä se kertoo tarpeesta vapauteen? Itselleni se on ihan vain käytännön asia. Jos tarviin ruokaa, niin kokaan. Jos vaatteet pitää pestä, niin pesen. Jos lattia tarvii luututa, niin luutuan. Jos tarviin uuden auton, niin ostan. Jos tarviin uuden telkkarin, niin hankin ja kun se pitää asentaa, niin asennan. Jos tarviin uuden terassin, niin suunnittelen, hankin tarpeet ja rakennan. Eikö pikemmin ole ahdistavaa, jos toista odotetaan ja vaaditaan jokaiseen lampunvaihtoonkin?

        Vapaus sukupuolirooleista, joihin av on jämähtänyt osaltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä mennä katsomaan. En tunne uusia omistajia, että tarkempaa tarkastusta en voi heidän puolestaan luvata, mutta ei ole kaukana tiestä. Hyvin näky olevan pystyssä, kun viimeksi ajelin ohi. Jouluvalotkin oli kaiteessa ja näytti hyvältä, että kaipa se kävelemistäkin kestää. Sitä erkkeriähän eksä ei sitten yksinään saanut enää aikaseksi. Hyvin meni talo kaupaksi ja hintakin oli noussut mukavasti, vaikka alueen yleinen hintataso on tullut alaspäin. Tulihan siellä tehtyä kaikenlaista.

        p.s. En tajua miten voi miehelle tulla yllätyksenä, että nainen joka tuo taloon mukanaan käytännössä kaikki tarvittavat työkalut naulapyssyä ja kompressoria myöten, osaa myös käyttää niitä. No näköjään se voi tulla yllätyksenä.

        Hyvä sinä! Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä kyllä kokenu tekeväni muuta kuin valaisevan tilannetta. Onhan se toki ihan ymmärrettävää, että paha tuohon on kommentoida mitään takaisin. Eihän siinä mun eksän käytöksessä välillä oikeen ollu päätä eikä häntää.

        Sanon tämän nyt vain ihan muuten vain, huomiona sinusta, tai oikeastaan tyylistäsi kirjallisesti ilmaista itseäsi. Siinä on sellainen omahyväisyysfiba, joka saa minut varautuneeksi. Olet aina oikeassa, osaat kaiken, haluat määrätä ja jyrätä ja kaikkeen löytyy selitys ja toinen on aina väärässä, etkä kestä pinintäkään kritiikkiä itsestäsi. Tiedän vallan hyvin, että nämä tuntemukset tulevat minun omasta kokemusmaailmastani. En haluaisi parisuhteeseen tuollaisen ihmisen kanssa.

        Mutta niin sinä kuin aloittajakin olette siis päätyneet perisuhteisiin ihan vääränlaisten ihmisten kanssa. Teidän pitää löytää sellainen, joita tuollaiset seikat eivät hetkauta pätkääkään. Niin yksinkertaista se on! Ei tarvi sen jälkeen valittaa enää mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, en kyllä koe että mulla ois mitenkään poikkeavan suuri vapaudentarve. Ap.

        Mistä siis valitat?

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä siis valitat?

        AsianVierestä

        Kirjoitit ettet halua miehen vaikuttavan siihen miten elät tai mitä teet.
        Parastahan on tuolloin asua yksin ja käyttää miehiä vain tarkoituksiin joita miehiltä hakee.
        Pysyy kaukaisempana eikä kukaan ala toivomaan mitä tai miten sinun tulisi elää.

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon tämän nyt vain ihan muuten vain, huomiona sinusta, tai oikeastaan tyylistäsi kirjallisesti ilmaista itseäsi. Siinä on sellainen omahyväisyysfiba, joka saa minut varautuneeksi. Olet aina oikeassa, osaat kaiken, haluat määrätä ja jyrätä ja kaikkeen löytyy selitys ja toinen on aina väärässä, etkä kestä pinintäkään kritiikkiä itsestäsi. Tiedän vallan hyvin, että nämä tuntemukset tulevat minun omasta kokemusmaailmastani. En haluaisi parisuhteeseen tuollaisen ihmisen kanssa.

        Mutta niin sinä kuin aloittajakin olette siis päätyneet perisuhteisiin ihan vääränlaisten ihmisten kanssa. Teidän pitää löytää sellainen, joita tuollaiset seikat eivät hetkauta pätkääkään. Niin yksinkertaista se on! Ei tarvi sen jälkeen valittaa enää mistään.

        Tuo on sinun käsityksesi ja sinulla on siihen täysi oikeus. Noin yleisesti ottaen ei kuitenkaan kannata vetää turhan paljoa johtopäätöksiä ihmisistä, joita ei tunne lainkaan.

        Olen tietysti oikeassa niissä asioissa, joissa olen oikessa. Olen vastaavasti väärässä niissä asioissa, joissa olen väärässä. Niitä väärässä oloja on suhteellisen vähän ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että mulla ei ole yleensä tapana puhua, jos en tiedä. Jos en tiedä jotain, niin olen hiljaa tai otan selvää asiasta. Kaikki asiat tässä maailmassa pitää joskus opetella. Ei mikään tule kenellekään automaationa. Kuuntelen toki sujuvasti hepreaakin, vaikka en siitä mitään tajua. Voihan tästä jollekin tulla tunne, että tietäisin kaiken, tai kuvittelisin tietäväni. Ehkä totuudenmukaisempaa on kuitenkin, että tiedän mitä en tiedä. Omalla kohdallani ne hiljaiset hetket ovat oleellisempia kuin puhe. Kannattaakin monesti opetella kuulemaan myös toisen hiljaisuus, ennen kuin kuvittelee ymmärtävänsä tätä.

        No se lienee selvää, että mies oli väärä. Se miten tuohon tilanteeseen päädyttiin on kuitenkin omituista. Kuten sanoin, niin ei niiden asioiden olisi pitänyt tulla yllätyksenä kenellekään. Niinpä vaan tulivat kuitenkin täysin puskista. Itselleni ne aataminaikaiset asenteet ja miehelle ilmeisesti kaikki, ammattiani myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit ettet halua miehen vaikuttavan siihen miten elät tai mitä teet.
        Parastahan on tuolloin asua yksin ja käyttää miehiä vain tarkoituksiin joita miehiltä hakee.
        Pysyy kaukaisempana eikä kukaan ala toivomaan mitä tai miten sinun tulisi elää.

        AsianVierestä

        Missä muka noin kirjoitin? Sanoin että ne miehet, joiden kanssa suhdetta on rakennettu, ennemmin tai myöhemmin haluavat minun muuttavan persoonallisuuttani paremmin heidän odotuksiinsa sopivaksi, vaikka alussa nuo samat puolet on nähty kiehtovina.
        Ja suhteen edetessä haluaisin kyllä ehdottomasti saman katon alle.❤Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sinun käsityksesi ja sinulla on siihen täysi oikeus. Noin yleisesti ottaen ei kuitenkaan kannata vetää turhan paljoa johtopäätöksiä ihmisistä, joita ei tunne lainkaan.

        Olen tietysti oikeassa niissä asioissa, joissa olen oikessa. Olen vastaavasti väärässä niissä asioissa, joissa olen väärässä. Niitä väärässä oloja on suhteellisen vähän ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että mulla ei ole yleensä tapana puhua, jos en tiedä. Jos en tiedä jotain, niin olen hiljaa tai otan selvää asiasta. Kaikki asiat tässä maailmassa pitää joskus opetella. Ei mikään tule kenellekään automaationa. Kuuntelen toki sujuvasti hepreaakin, vaikka en siitä mitään tajua. Voihan tästä jollekin tulla tunne, että tietäisin kaiken, tai kuvittelisin tietäväni. Ehkä totuudenmukaisempaa on kuitenkin, että tiedän mitä en tiedä. Omalla kohdallani ne hiljaiset hetket ovat oleellisempia kuin puhe. Kannattaakin monesti opetella kuulemaan myös toisen hiljaisuus, ennen kuin kuvittelee ymmärtävänsä tätä.

        No se lienee selvää, että mies oli väärä. Se miten tuohon tilanteeseen päädyttiin on kuitenkin omituista. Kuten sanoin, niin ei niiden asioiden olisi pitänyt tulla yllätyksenä kenellekään. Niinpä vaan tulivat kuitenkin täysin puskista. Itselleni ne aataminaikaiset asenteet ja miehelle ilmeisesti kaikki, ammattiani myöten.

        Sulla on mun luonto! Ap.


      • Anonyymi

        Kyllä on kaava, aivan selvästi. Luultavammin se seuraa sinua sinne minne ikinä menet 🤣

        Oikeastihan ihmiset kiinnostuvat toisessa tietyistä piirteistä. Tiedostamattaan tai tiedostaen. Joskus aikoinaan minulla ja ystävälläni kävi lähes vitsinä, että hän ihastuu aina narsisteihin - minä miehiin, joilla on kaksisuuntainen mielialahäiriö 🤔

        -Sheena


    • Anonyymi

      Ei ole miesten ongelma se, jos et itse osaa päättää. "Minusta on moneksi" - etkö osaa valita? Toisin sanoen, sä käyt kaikkeen, mutta sulle ei lopulta sovi mikään.

      • Anonyymi

        Minusta tuo kuulostaa just sellaiselta vaatimukselta, että mun pitäisi pienentää itseäni sopiakseni johonkin esim.sulle sopivaan muottiin. En minäkään vaadi toista muuttamaan persoonallisuuttaan, miks mun pitäisi sit omaani muuttaa? Ap


    • Anonyymi

      Poraat naulan seinään?

      • Anonyymi

        :D :D


      • Anonyymi

        Hahaha,tai ruuvin😄 Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaha,tai ruuvin😄 Ap

        Tai itseasiassa vasaroin ruuvin siihen prkln seinään😊Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai itseasiassa vasaroin ruuvin siihen prkln seinään😊Ap

        Joo, tämä kertoo aika paljon käden taidoista. :D Naulat porataan ja ruuvit hakataan seinään. :D

        Minua ei henkilökohtaisesti haittaisi ollenkaan monitaitoinen nainen. Pääsisin itse helpommalla.

        Mutta jos on sellainen "tein itse ja säästin" nainen, voi tulla kyllä jotain ongelmaa. Kyllä siinä tapauksessa on parempi, että minä tekisin. Tulisi kerralla valmista. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tämä kertoo aika paljon käden taidoista. :D Naulat porataan ja ruuvit hakataan seinään. :D

        Minua ei henkilökohtaisesti haittaisi ollenkaan monitaitoinen nainen. Pääsisin itse helpommalla.

        Mutta jos on sellainen "tein itse ja säästin" nainen, voi tulla kyllä jotain ongelmaa. Kyllä siinä tapauksessa on parempi, että minä tekisin. Tulisi kerralla valmista. :)

        Sivusta ... Tota "tein itse ja säästin" -asennetta mäkään en ihmisissä ymmärrä. En ymmärrä naisissa, enkä miehissä. Ite teen sen minkä tiedän, että osaan ja/tai mikä on helppo opetella ennen tekemistä. Vielä tärkeempi kriteeri on kuitenkin se, että mä haluan tai edes viitsin tehdä sen homman ite. Jos ei hotsita, niin maksan mielelläni jollekin homman tekemisestä. Ihan sama kuinka helppoa tai yksinkertasta se on, jos ei kiinnosta tehä ite, niin ei kiinnosta. Arvostaisin miehessä samaa asennetta. Sellanen turha hampaat irveessä ja marttyyriasenteella "vittu kato ku mä tein, nyt arvostat mua" -touhu on hemmetin ärsyttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ... Tota "tein itse ja säästin" -asennetta mäkään en ihmisissä ymmärrä. En ymmärrä naisissa, enkä miehissä. Ite teen sen minkä tiedän, että osaan ja/tai mikä on helppo opetella ennen tekemistä. Vielä tärkeempi kriteeri on kuitenkin se, että mä haluan tai edes viitsin tehdä sen homman ite. Jos ei hotsita, niin maksan mielelläni jollekin homman tekemisestä. Ihan sama kuinka helppoa tai yksinkertasta se on, jos ei kiinnosta tehä ite, niin ei kiinnosta. Arvostaisin miehessä samaa asennetta. Sellanen turha hampaat irveessä ja marttyyriasenteella "vittu kato ku mä tein, nyt arvostat mua" -touhu on hemmetin ärsyttävää.

        Tullut fiksattua niitä "tein itse ja säästin" tyyppien tekeleitä. Sen jälkeen vaan vinkkasin, et ensi kerralla kantsii soitella vaikka mulle, jos tarvetta jonkinlaiselle rempalle on. Tulee halvemmaksi... :D


    • Anonyymi

      Ihanko totta eron syynä on ollut se, että teet liian monenlaisia asioita? Ehkä mies on tuntenut olevansa ihan tarpeeton. Mies ei ole saanut olla tarpeellinen missään elämän osa-alueella.

      Voihan se olla niinni. Paha mennä sanomaan. Omasta mielestäni miestenkin pitää oppia ottamaan oma paikkansa parisuhteessa ja elämässä yleensä. Toisenlaisiakin näkemyksiä on: https://www.oikeanainen.fi/post/anna-miehelle-tilaa-olla-mies
      Satuin kerran kuuntelemaan tämän ihmisen tunnin mittaisen webinaarin (=mainoksen hänen kursseistaan ja muista tuotteista). Ja ajatukseni oli, että mitä helvettiä tässä oikein selitetään! Ihan tosissaan hän opetti käyttäytymismalleja, joilla mies saadaan helposti lukkiutumaan tyytyväisenä elinikäiseen suhteeseen. Siis jos tällainen ei ole miehen manipulointia, niin mikä sitten. Miten tämä eroaa pelimiehen käsikirjasta, jolla jokainen mies saa naisen suostumaan seksiin kanssaan.

      Siis minähän olen sinkku ja olen tullut siihen tulokseen, että antaa olla parisuhteet minun puolestani. Yritän pitää miehet vähintään kunnon koronaetäisyyden päässä itsestäni, niin säästyy paljolta. Ehkä mainostajaopettaja on oikeassa ja pullantuoksulla parisuhde saadaan, ja miehen pitää saada metsästää (tai siis antaa miehelle mielikuva, että hän se tässä on saalistaja) ja sitten eletään onnellisina elämä loppuun saakka. Itse kuitenkin ajattelen, että ihmisten pitäisi saada olla omia itsejään ja siinä ihminen löytäisi itselleen sopivan ihmisen....

      • Anonyymi

        No juuri näin. Mulla on silmät vasta pikkuhiljaa avautunut siihen millaisia pelejä nimenomaan miehet tuntuu odottavan. Onko se sitten oikeasti totta tuollaiset saalistuskliseet ja muut? Pitää kai sitten alkaa harjoittelemaan. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juuri näin. Mulla on silmät vasta pikkuhiljaa avautunut siihen millaisia pelejä nimenomaan miehet tuntuu odottavan. Onko se sitten oikeasti totta tuollaiset saalistuskliseet ja muut? Pitää kai sitten alkaa harjoittelemaan. Ap

        Ja kyllä mä niitä mun exiä oon tarvinnut: kumppaniksi, kaveriksi, rakastajaksi..ihmiseksi jonka kanssa yhdessä kulkea elämässä. Ap


    • Anonyymi

      Aloittaja; sinä kutistat miehiltä munat, siinä se syy on!
      Miehuus katsos on niin kovin herkästi haavoittuva asia. Miehen täytyy saada pitää kuvitelmansa kaikkitietävänä ja osaavana sankarina. Ei saa nousta rinnalle eikä varsinkaan yli!
      Viisas nainen osaa antaa miehen pitää kuvitelmansa ja hymyillä salaa itsekseen tietäen kuka niistä naruista oikeasti vetelee. Mies pysyy tyytyväisenä ja onnellisena ja nainen ohjailee sivusta salaa. Siinä onnistuneen parisuhteen kaava. Jos taas ei jaksa eikä halua alkaa tähän pelleilyyn, paras ratkaisu on asua yksin.
      Itse otan kyllä ohjat omiin käsiini ja elän vain itselleni.

      • Anonyymi

        Tuo kuulostaa kaikelta muulta kuin viisaan naisen toiminnalta. Viisas nainen ei tarvitse elämäänsä hahmoja, joita hänen täytyisi "pitää tyytyväisenä" oman minuutensa peittelyn kustannuksella. Viisas nainen ymmärtää, että tuollaisen miehen kohdatessaan hänen on jätettävä mies kehittelemään outoja kuvitelmiaan ihan yksin. Parempiakin löytyy. Viisas nainen ei myöskään manipuloi ketään.

        Yksin elämiseen viisaus sen sijaan ei liity mitenkään, sillä viisaita ihmisiä on sekä suhteissa että niiden ulkopuolella.


      • Siinä vaan on se ongelma, että jokainen nainen kyllästyy ennen pitkää aasiin mieheen. Mieheen jota voi ohjailla, kun sätkyukkoa.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Siinä vaan on se ongelma, että jokainen nainen kyllästyy ennen pitkää aasiin mieheen. Mieheen jota voi ohjailla, kun sätkyukkoa.

        Sinä kyllästyit naisena olemiseen 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kyllästyit naisena olemiseen 😂

        En, en vaan koskaan kokenut edes olevani nainen. :)


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        En, en vaan koskaan kokenut edes olevani nainen. :)

        Pikemminkin kyllästyin esittämään "naista" sen naisellisissa olomuodoissaan. Tai kuten sosiaalisesti naisen oleteaan näkyvän ja olevan. Kehohan mulla on edelleen naisen, eikä se muuksi muutukkaan (biologia, uskomuksilla ei muutu muuksi), mutta se mitä päässäni tapahtuu ilmentyy helpommin miehen sosiaalisessa identiteetissä.


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        Pikemminkin kyllästyin esittämään "naista" sen naisellisissa olomuodoissaan. Tai kuten sosiaalisesti naisen oleteaan näkyvän ja olevan. Kehohan mulla on edelleen naisen, eikä se muuksi muutukkaan (biologia, uskomuksilla ei muutu muuksi), mutta se mitä päässäni tapahtuu ilmentyy helpommin miehen sosiaalisessa identiteetissä.

        Se että vetää hormoneja ja kroppa alkaa muuttumaan maskuliinisemmaksi, karvaiseksi, lihaksistoa tulee lisää, ääni muuttu, ulkonäkö muuttuu, olokin muuttuu ei kuitenkaan tee biologisesta naisesta biologista miestä. Tiedän, että moni muun trans on aivan eri mieltä.

        Se, että jollekin tehdään sukuelinkirurgiaa, ei vieläkään tee biologisesta naisesta biologista miestä. Se tee biologisesta naisesta biologisen miehen kaltaisen tehdyillä peniksellä ja kiveksillä.

        Se että poistetaan rinnat ei edelleenkään tee biologisesta naisesta biologista miestä, se tekee vain rinnattoman biologisen naisen. Toki itsellänikin se olisi siunaus päästä rinnoista eroon. Ne on pahinta mitä naiseudessa tiedän. Kehodysforia saa vähän väliä kokemaan ne karseiksi. Ehkä jos ne olisi pienet ja huomaamattomat asia olisi paremmin, mutta kun ovat isot ja näkyvät.

        Penistä taas en halua muuten tuntevan ja toimiva värkin sijaan. En pidä vaivan arvoisena silputa toimiaa sukuelintä vain saadakseni kusta seisaalleen tai pökkiä sillä naista(miestäkoloihin. Ei tosiaan maksa vaivaa ja leikkiä terveyden kustannuksella.

        Nimi taas on helppoa muuttaa ja kun on valmiksi jo miesmäiset kasvot, ei ole juttu eikä mikään sulautua massaan pienemmälläkin repimisellä.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Se että vetää hormoneja ja kroppa alkaa muuttumaan maskuliinisemmaksi, karvaiseksi, lihaksistoa tulee lisää, ääni muuttu, ulkonäkö muuttuu, olokin muuttuu ei kuitenkaan tee biologisesta naisesta biologista miestä. Tiedän, että moni muun trans on aivan eri mieltä.

        Se, että jollekin tehdään sukuelinkirurgiaa, ei vieläkään tee biologisesta naisesta biologista miestä. Se tee biologisesta naisesta biologisen miehen kaltaisen tehdyillä peniksellä ja kiveksillä.

        Se että poistetaan rinnat ei edelleenkään tee biologisesta naisesta biologista miestä, se tekee vain rinnattoman biologisen naisen. Toki itsellänikin se olisi siunaus päästä rinnoista eroon. Ne on pahinta mitä naiseudessa tiedän. Kehodysforia saa vähän väliä kokemaan ne karseiksi. Ehkä jos ne olisi pienet ja huomaamattomat asia olisi paremmin, mutta kun ovat isot ja näkyvät.

        Penistä taas en halua muuten tuntevan ja toimiva värkin sijaan. En pidä vaivan arvoisena silputa toimiaa sukuelintä vain saadakseni kusta seisaalleen tai pökkiä sillä naista(miestäkoloihin. Ei tosiaan maksa vaivaa ja leikkiä terveyden kustannuksella.

        Nimi taas on helppoa muuttaa ja kun on valmiksi jo miesmäiset kasvot, ei ole juttu eikä mikään sulautua massaan pienemmälläkin repimisellä.

        Nyt tuli liuta selittelyjä 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli liuta selittelyjä 😂

        Öö, ei selittelyä vaan selvittelyä. Ethän sinä muuten miestään mitään tiedä, jos en sinua valista. :)


      • Anonyymi

        Tiedätkö, tota mä pelkään sen olevan...että oon törmännyt itsestään sit kuitenkin liian epävarmoihin miehiin, jotka ois sitten tarvinnut sitä egon silittelyä. Ja siis toki oon kannustanut, kehunut ja kiittänyt, mutta tuo mitä sä kuvasit hyvin...sitä mä tosiaan veikkaan kanssa. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, tota mä pelkään sen olevan...että oon törmännyt itsestään sit kuitenkin liian epävarmoihin miehiin, jotka ois sitten tarvinnut sitä egon silittelyä. Ja siis toki oon kannustanut, kehunut ja kiittänyt, mutta tuo mitä sä kuvasit hyvin...sitä mä tosiaan veikkaan kanssa. Ap

        Enkä mä oikeasti osaa leikkiä sellasta "tyhmää ja avutonta" vaikka on ollu tilanteita joissa sitä on selvästi odotettu. En vaan pysty!
        Ap


    • Anonyymi

      Ihmeen negatiivista arvostelevaa kirjoitus. Minusta joustavuus, toisen kunnioitus hyvä olla molemminpuolista niin kuin kaikessa, itsekkyys on myrkkyä monissa tilanteissa. Määräilevä minä, minä, minä asenne ei luo ymmärtävää yhteiseloa. Luottamus toiseen hiipuu, kun riidat yleistyy ja huomaa siellä, et ajatusmaailmat poikkeaa paljon toisista. Silloin paluuta hyviin aikoihin vaikea saavuttaa.

    • Anonyymi

      On kokemusta. Ex ei tykännyt kun kokkailin ja huolehdin ihonhoidosta rutiinilla. Oli kuulemma naisten juttuja.
      Nykyisen kanssa tehdään yhdessä ihonhoitorutiini. Välillä tehdään jalka- ja käsihoitoja kasvomaskit naamalla. Nainen nauttii myös kokkailustani ja vaatii saada siivota jäljet kun minä teen ruuat.
      Kaikki ei tykkää kaikesta mutta kun löytyy sellainen ihminen joka kannustaa eikä lyttää, niin on tämä elo mukavampaa.

      • Anonyymi

        Ok, no ymmärrät sitten! Ihanaa että löysit oikean ihmisen! Ap


    • Anonyymi

      Siittä, sit kun jos löydät.
      https://www.suomenkunttapiha.fi

      Törmäsin ekan kerran kolmentoistakesäsenä. Ennätin pois ennen pullonkorkin sulkeutumista 😅

      • Anonyymi

        Hieno kuntta ja uusi tuttavuus mulle, mutta en silti oikein tajunnut....ap


    • Anonyymi

      Kun olet noin täydellinen niin olet varmaan tutustunut myös erilaisiin teorioihin siitä, miksi ihmiset pariutuvat niin kuin pariutuvat, minkälaiset tekijät ohjaavat sitä jne.

    • Anonyymi

      Mistä oikein etsit miehiä ehkä etsit vääristä paikoista eli sieltä missä ei kunnon miehiä ole ja toinen kun löydät kumppanin niin älä sano hänelle etten tarvi sinua missään ja suhteeseen et tarvi mutta olet siinä säälistä ja sinulle sama vaikka lähtis heti pois ja jos oikeasti rakastat niin sano se eli sanot tarvitset häntä ja rakastat ja hän sinua eli kun kumpikin rakastaa oikeasti niin arvostaa ja kunnioittaa toista ja tarvitsee häntä kaikessa ja ilman häntä ei pärjää niin mistä etsit miehiä

      • Anonyymi

        Globaalissa mittakaavassa olet muutaman sata vuotta jäljessä. Maatalousyhteiskunta, jossa miehillä ja naisilla oli tarkkaan määritellyt roolit, meni jo. Siinä välissä oli teollisuusyhteiskunta, mutta sekin on jo aika lailla mennyt. Nyt ollaan informaatioyhteiskunnassa, jossa sinun on vaikea löytää asioita, joissa tarvitsisit naista. Tai nainen sinua. Paradigman muutos on niin perustavanlaatuinen, että joudut kenties maailman tappiin etsimään (Suomesta) naista, joka tarvitsisi sinua "kaikessa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Globaalissa mittakaavassa olet muutaman sata vuotta jäljessä. Maatalousyhteiskunta, jossa miehillä ja naisilla oli tarkkaan määritellyt roolit, meni jo. Siinä välissä oli teollisuusyhteiskunta, mutta sekin on jo aika lailla mennyt. Nyt ollaan informaatioyhteiskunnassa, jossa sinun on vaikea löytää asioita, joissa tarvitsisit naista. Tai nainen sinua. Paradigman muutos on niin perustavanlaatuinen, että joudut kenties maailman tappiin etsimään (Suomesta) naista, joka tarvitsisi sinua "kaikessa".

        Kyllä parisuhteessa kumpikin tarvitsee toisiaan ja kummallekkin se rakkain on tärkein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä parisuhteessa kumpikin tarvitsee toisiaan ja kummallekkin se rakkain on tärkein

        Vastavuoroisuus on terveen suhteen kulmakivi. Riippuvuus on epäterveen suhteen merkki.

        "Tarvitseminen" voi tarkoittaa noista kumpaakin.


    • Anonyymi

      Tähän on vain yksi vastaus.

      Tuollainen kuvaamasi mies on varmasti olemassa. Pulma on vain se, ettet sinä halua häntä vaan jotain muuta, mitä et oikeasti itsekään tiedä...

    • Samaa voisin kysyä sinultakin, mutta toistepäin.

      Mistä löytyisi nainen, mille minun ei tarvitse olla tuki ja turva, tai isän korvike?
      Että voin joskus olla heikko, sekä herkkä, murtua ja tarvita lohduttajaa? Kokea olevansa haluttu.

      Paljon kysellään, että mistä kainalopaikka, entäs se oma kainalokuoppa? Voiko sinne olla pääsyä?

      Kyllä moni nainen hätkähtää, kun se mies ei olekaan jokin peruskallio, vaan ihminen....

      • Anonyymi

        No niinpä, monilla miehillä varmaan tuo. Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä, monilla miehillä varmaan tuo. Ap

        No sukupuolirooleihin kasvetaan. 🤔

        Tuurilla kai sitä löytää sellaisen sopivan, tai sitten ei löydä. Ainoa vaihtoehto on kai vaan oppia tunnistamaan se oikea ja pitää silmät auki. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä, monilla miehillä varmaan tuo. Ap

        Itseasiassa olisitko itse valmis kohtaamaan miehen ihmisenä?

        Rupesin miettimään tarkemmin tätä sun aloitusta. Eikö mies saisi säikähtää ja pettyä, tai pelätä?

        Hsluat, että sinut kohdataan ihmisenä, eikä naisrooliin lokeroituna, mutta oletko ihan valmis myös itse kohtaamaan miehen ihmisenä, joka voikin olla heikko ja oireilla vahvuudestasi ihmisenä. 🤔


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Itseasiassa olisitko itse valmis kohtaamaan miehen ihmisenä?

        Rupesin miettimään tarkemmin tätä sun aloitusta. Eikö mies saisi säikähtää ja pettyä, tai pelätä?

        Hsluat, että sinut kohdataan ihmisenä, eikä naisrooliin lokeroituna, mutta oletko ihan valmis myös itse kohtaamaan miehen ihmisenä, joka voikin olla heikko ja oireilla vahvuudestasi ihmisenä. 🤔

        Hih hih, nyt menee jo liian pitkälle, amatööri psykiatri Disse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hih hih, nyt menee jo liian pitkälle, amatööri psykiatri Disse.

        Heh... No eikö tuohon voi vaan vastata kyllä tai ei? 😃

        Sama ongelma voisi olla itsellänikin... voiko sellaista jotain vaatia toiselta, mihin ei itsekään kykene? 😊


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Itseasiassa olisitko itse valmis kohtaamaan miehen ihmisenä?

        Rupesin miettimään tarkemmin tätä sun aloitusta. Eikö mies saisi säikähtää ja pettyä, tai pelätä?

        Hsluat, että sinut kohdataan ihmisenä, eikä naisrooliin lokeroituna, mutta oletko ihan valmis myös itse kohtaamaan miehen ihmisenä, joka voikin olla heikko ja oireilla vahvuudestasi ihmisenä. 🤔

        En voi rikkoa tässä toisen ihmisen yksityisyyttä, mutta muotoillaan vaikka niin että olen nähnyt miehen inhimillisesti kaikkein heikoimmillaan, en hylännyt eikä hän silmissäni menettänyt tippaakaan miehisyyttään. Eli kyllä, todellakin kohtaan miehen ihmisenä aina. Ap.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En voi rikkoa tässä toisen ihmisen yksityisyyttä, mutta muotoillaan vaikka niin että olen nähnyt miehen inhimillisesti kaikkein heikoimmillaan, en hylännyt eikä hän silmissäni menettänyt tippaakaan miehisyyttään. Eli kyllä, todellakin kohtaan miehen ihmisenä aina. Ap.

        No aina mieskään ei osaa käyttäytyä oikein heikkutensa edessä. Se voi olla ihan mitä vaan, miten hän siihen reagoi. Voi olla tuo manipuloiminen ja lokerointi, ihan draamailu ja kiukuttelu, mutta siinä pitäisi vaan olla läsnä, eikä hyväksyä niitä reagointeja.

        Olen itsekin ollut varmasti tosi kusipää kohdatessani heikkouksiani. Olen sanonut jopa ääneen, että ei näin pitäisi tuntea, mutta silti tuntuu pahalta. Siinä toinen vierellä on tosi kovassa paikassa. Siinä hänen pitää osata pitää päänsä ja elää omaa elämää, mutta toisaalta myös olla läsnä ja vierellä lohduttamassa. Pitää sietää se, että aiheuttaa kipua sille toiselle.

        Se ei ole läpihuutojuttu...🤔


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No aina mieskään ei osaa käyttäytyä oikein heikkutensa edessä. Se voi olla ihan mitä vaan, miten hän siihen reagoi. Voi olla tuo manipuloiminen ja lokerointi, ihan draamailu ja kiukuttelu, mutta siinä pitäisi vaan olla läsnä, eikä hyväksyä niitä reagointeja.

        Olen itsekin ollut varmasti tosi kusipää kohdatessani heikkouksiani. Olen sanonut jopa ääneen, että ei näin pitäisi tuntea, mutta silti tuntuu pahalta. Siinä toinen vierellä on tosi kovassa paikassa. Siinä hänen pitää osata pitää päänsä ja elää omaa elämää, mutta toisaalta myös olla läsnä ja vierellä lohduttamassa. Pitää sietää se, että aiheuttaa kipua sille toiselle.

        Se ei ole läpihuutojuttu...🤔

        Okei, sulla on tuollaiset kokemukset. Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei, sulla on tuollaiset kokemukset. Ap

        Niin on.

        Mutta kohtaamalla ihmisen, joutuu kohtaamaan itsensäkin. Se on tosi kova rasti. Siihen ei toinen ihminen voi vaikuttaa.

        Voinhan sanoa olevani vaikea ihminen ja sanoa, että pitää olla vahva ihminen, että jaksaa mua, mutta monikaan ei tiedä, että joutuu kohtaamaan itsensä satuttamassa mua tahtomattaankin.

        Paska dilemma, mutta näin on...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niin on.

        Mutta kohtaamalla ihmisen, joutuu kohtaamaan itsensäkin. Se on tosi kova rasti. Siihen ei toinen ihminen voi vaikuttaa.

        Voinhan sanoa olevani vaikea ihminen ja sanoa, että pitää olla vahva ihminen, että jaksaa mua, mutta monikaan ei tiedä, että joutuu kohtaamaan itsensä satuttamassa mua tahtomattaankin.

        Paska dilemma, mutta näin on...

        Sivusta ...

        Ongelma itselleni edellisessä parisuhteessani oli se, että kuinka kauan sitä "oireilua" pitäisi jaksaa katsella. Jokaisella meillä on omat heikkoutemme, mutta itse jotenkin oletan, että niille pyrkii tekemään jotain. Vaikkei niitä kykenisi täysin korjaamaan, niin kyllä ne täytyy silti kyetä itse tunnistamaan. Kun ne asiat itse tunnistaa ja tunnustaa, niin silloin ne on mahdollista avata myös toiselle. Oireilua on helpompi kestää, jos tietää mistä se johtuu. Ainakin itselleni on tärkeää myös kyetä pyytämään anteeksi omaa huono käytöstäni. Pelkkä anteeksipyyntökään ei kuitenkaan pidemmän päälle riitä, vaan myös muutosta pitää kyetä tekemään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ...

        Ongelma itselleni edellisessä parisuhteessani oli se, että kuinka kauan sitä "oireilua" pitäisi jaksaa katsella. Jokaisella meillä on omat heikkoutemme, mutta itse jotenkin oletan, että niille pyrkii tekemään jotain. Vaikkei niitä kykenisi täysin korjaamaan, niin kyllä ne täytyy silti kyetä itse tunnistamaan. Kun ne asiat itse tunnistaa ja tunnustaa, niin silloin ne on mahdollista avata myös toiselle. Oireilua on helpompi kestää, jos tietää mistä se johtuu. Ainakin itselleni on tärkeää myös kyetä pyytämään anteeksi omaa huono käytöstäni. Pelkkä anteeksipyyntökään ei kuitenkaan pidemmän päälle riitä, vaan myös muutosta pitää kyetä tekemään.

        No tuopa se on myös.

        Itse tunnistin oireiluni ja sanoin suoraan, ettei se ole toisen syy. Sanoin tietäväni, että hän rakastaa, mutta selkeästi hänestä tuntui pahalle, että satutti minua tahtomattaan.

        Itse en pysty edelleenkään sanomaan miten pitkään ja minkälaista oireiluni olisi ollut jatkossa. Tuskin kukaan voi? Mutta totuushan on, että ilman niitten kohtaamista minusta ei ehjää tule ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ...

        Ongelma itselleni edellisessä parisuhteessani oli se, että kuinka kauan sitä "oireilua" pitäisi jaksaa katsella. Jokaisella meillä on omat heikkoutemme, mutta itse jotenkin oletan, että niille pyrkii tekemään jotain. Vaikkei niitä kykenisi täysin korjaamaan, niin kyllä ne täytyy silti kyetä itse tunnistamaan. Kun ne asiat itse tunnistaa ja tunnustaa, niin silloin ne on mahdollista avata myös toiselle. Oireilua on helpompi kestää, jos tietää mistä se johtuu. Ainakin itselleni on tärkeää myös kyetä pyytämään anteeksi omaa huono käytöstäni. Pelkkä anteeksipyyntökään ei kuitenkaan pidemmän päälle riitä, vaan myös muutosta pitää kyetä tekemään.

        Sinä et kuitenkaan kyennyt muuttumaan? Miksi toisen pitäisi muuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et kuitenkaan kyennyt muuttumaan? Miksi toisen pitäisi muuttua.

        Minä muutuin monissa asioissa ja muutun edelleen. Kaikki muutos ei toki ole hyvään suuntaan. Kysymys kuuluu kuitenkin, että millä tavalla tuossa olisi pitänyt muuttua? Alkaa esittämään avutonta? Lakata tekemästä itselleni tärkeitä asioita ja vaihtaa ammattia? Hävittää omat mielipiteeni monissa minua ja minun elämääni koskevissa asioissa? Näissä asioissa minä en muuttunut missään vaiheessa sitä suhdetta. Se kuka ja mitä olin, oli aina avoin kirja. Toinen osapuoli taas alotti kipuilunsa noiden asioiden kanssa vasta kun olimme olleet yhdessä jo muutaman vuoden. Hän olisi myös halunnut jatkaa sitä samaa ja kokoajan kasvavaa kipuilua vielä silloinkin, kun minä olin jo valmis lopettamaan. Ne "ongelmat" olisivat kuitenkin ratkenneet vain sillä, että minä olisin ollut joku ihan muu ihminen.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No tuopa se on myös.

        Itse tunnistin oireiluni ja sanoin suoraan, ettei se ole toisen syy. Sanoin tietäväni, että hän rakastaa, mutta selkeästi hänestä tuntui pahalle, että satutti minua tahtomattaan.

        Itse en pysty edelleenkään sanomaan miten pitkään ja minkälaista oireiluni olisi ollut jatkossa. Tuskin kukaan voi? Mutta totuushan on, että ilman niitten kohtaamista minusta ei ehjää tule ikinä.

        Kukaan ei ole koskaan täysin ehjä. Ollaan enemmän tai vähemmän säröllä kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ...

        Ongelma itselleni edellisessä parisuhteessani oli se, että kuinka kauan sitä "oireilua" pitäisi jaksaa katsella. Jokaisella meillä on omat heikkoutemme, mutta itse jotenkin oletan, että niille pyrkii tekemään jotain. Vaikkei niitä kykenisi täysin korjaamaan, niin kyllä ne täytyy silti kyetä itse tunnistamaan. Kun ne asiat itse tunnistaa ja tunnustaa, niin silloin ne on mahdollista avata myös toiselle. Oireilua on helpompi kestää, jos tietää mistä se johtuu. Ainakin itselleni on tärkeää myös kyetä pyytämään anteeksi omaa huono käytöstäni. Pelkkä anteeksipyyntökään ei kuitenkaan pidemmän päälle riitä, vaan myös muutosta pitää kyetä tekemään.

        Ongelmana onkin usein, ettei oireilija itse tunnista oireiluaan, tai ei ainakaan myönnä sitä. Ja silti oireilu vaikuttaa kumppaniin erittäin haitallisesti. Mikään ei auta paitsi muutos, ja toista kun ei voi muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi rikkoa tässä toisen ihmisen yksityisyyttä, mutta muotoillaan vaikka niin että olen nähnyt miehen inhimillisesti kaikkein heikoimmillaan, en hylännyt eikä hän silmissäni menettänyt tippaakaan miehisyyttään. Eli kyllä, todellakin kohtaan miehen ihmisenä aina. Ap.

        Sinä pystyt kohtaamaan miehen ihmisenä... mutta pystyykö mies kohtaamaan sinut ihmisenä? Pitäisi toimia molempiin suuntiin tuo.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No aina mieskään ei osaa käyttäytyä oikein heikkutensa edessä. Se voi olla ihan mitä vaan, miten hän siihen reagoi. Voi olla tuo manipuloiminen ja lokerointi, ihan draamailu ja kiukuttelu, mutta siinä pitäisi vaan olla läsnä, eikä hyväksyä niitä reagointeja.

        Olen itsekin ollut varmasti tosi kusipää kohdatessani heikkouksiani. Olen sanonut jopa ääneen, että ei näin pitäisi tuntea, mutta silti tuntuu pahalta. Siinä toinen vierellä on tosi kovassa paikassa. Siinä hänen pitää osata pitää päänsä ja elää omaa elämää, mutta toisaalta myös olla läsnä ja vierellä lohduttamassa. Pitää sietää se, että aiheuttaa kipua sille toiselle.

        Se ei ole läpihuutojuttu...🤔

        "ei näin pitäisi tuntea,"

        Nyt Disse Mindfullnessia. Erota tunne käyttäytymisestä. Tuntea voi aina ihan mitä vaan. Ei tunteiden virtaa ole syytäkään käydä rajoittamaan tai sivuuttamaan, niiden kohtaaminen on hyvä juttu. Mutta toisia ihmisiä kohtaan pitää pystyä pitämään hyvä ja asiallinen käytös, tuntee itse mitä ikinä tunteekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä muutuin monissa asioissa ja muutun edelleen. Kaikki muutos ei toki ole hyvään suuntaan. Kysymys kuuluu kuitenkin, että millä tavalla tuossa olisi pitänyt muuttua? Alkaa esittämään avutonta? Lakata tekemästä itselleni tärkeitä asioita ja vaihtaa ammattia? Hävittää omat mielipiteeni monissa minua ja minun elämääni koskevissa asioissa? Näissä asioissa minä en muuttunut missään vaiheessa sitä suhdetta. Se kuka ja mitä olin, oli aina avoin kirja. Toinen osapuoli taas alotti kipuilunsa noiden asioiden kanssa vasta kun olimme olleet yhdessä jo muutaman vuoden. Hän olisi myös halunnut jatkaa sitä samaa ja kokoajan kasvavaa kipuilua vielä silloinkin, kun minä olin jo valmis lopettamaan. Ne "ongelmat" olisivat kuitenkin ratkenneet vain sillä, että minä olisin ollut joku ihan muu ihminen.

        Selkeästi suhde menee vinksalleen, jos toisen pitäisi muuttaa persoonallisuuttaan ja olla joku aivan muu.

        "Jos sä tahdot niin, olen sulle joku aivan muu.
        Jos sä tahdot niin, olen virhe joita tapahtuu.
        Jos sä tahdot niin, tulen jouluksi kotiin.
        Jos sä tahdot niin, en enää lähde uusiin sotiin.
        Jos sä tahdot niin, jään vahtikoiraksi ovelles, tai painan pääni sun povelles."

        Miehesi olisi halunnut sinun laulavan hänelle tuota laulua? Minua biisin sanat ahdistaa. Tuoko rakkautta...


    • Anonyymi

      Mun tyttöystävä on meikki koulun käynyt ja tekee kyllä remppaakin ja voi lähtee viikoksi vaeltamaan kanssani lappiin

      • Anonyymi

        Jee! Lappi rules! Ap


    • Anonyymi

      Naiset ei puhu tunteista eikä ne halua olla läheisiä miehen kanssa. Sen huomaa kun katsoo ensitreffit alttari ohjelmaa niin naiset todella kylmiä miehiä kohtaan ja haastavat riitaa mitättömistä asioista. Sellainen sana kun rakastuminen on naisille ihan vieras.

      • Anonyymi

        Pidätkö kyseistä ohjelmaa edustavana otoksena siitä, miten naiset rakastuvat? 😉


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Muuttamisyrityksiä ei sinällään minua kohtaan ole tullut, mutta jollain ihme oletusarvolla vain oletetaan minkälainen minun pitäisi olla jo heti alussa ja sitten kun en nyt vain sovi siihen muottiin niin ollaan kauhena pettyneitä tai petettyjä. Ikinä en ole mitään esittänyt, mutta en tiedä inko se joidenkin versio romatiikasta kun kuvitellaan etukäteen minkälainen toinen henkilö on kokonaisuudessaan ja minkälainen suhde sitten on. Tämä on karkea yleistys, mutta miehien kohdalla he suunnittelevat minkälainen nainen on kun naiset taas yleensä suunnittelevat minkälainen sen suhteen tulee olla (mitä saa suhteessa tehdä, onko rahaa mihin, etc.). Huom. Etukäteen, eikä tehdä sitä samalla kun tutustutaan toiseen ihmiseen.
      Molemmat noista on ihan tuhoon tuomittuja suhteissa ellei ole tehty jotain sopimusta keskenään josta kummatkin hyötyvät jotenkin, esim. rahallisesti tai status symboolina. Onhan monet avioerotkin sellaisia kun ihmiset tajuaa, että me ollaan vain tehty ja menty pitkään niin kuin kuuluisi/on painostus eikä niin kuin miltä todella itsestä tuntuu.

      • Anonyymi

        Tämä osuu melko lähelle sitä mitä itsekin uumoilen. Ap


    • Anonyymi

      Poraile sinä vaan nauloja seinään, tuo kertoo kaiken koko jutusta....siis puhut kakkkaaa

      • Anonyymi

        Ajatusvirhe vain. En siis ole täydellinen, kuten parissa kommentissa on epäilty😁Ap


    • Anonyymi

      Valitsemalla kunnollisen ja kiltin kilttimiehen ongelmasi ratkeaa. Kunnollinen ja kiltti mies kohtelee naista hyvin, ei riitele ja on valmis joustamaan omista toiveistaan kunhan vaan saisi naiselta rakkautta.

      Mutta ei, kuitenkin silti taitavat naiset valita sen väkivaltaisen jännämiehen eivätkä kunnollista ja kilttiä kilttimiestä.

    • Anonyymi

      "Mistä löydän miehen joka ymmärtää ja nauttii minusta, kaikesta minussa?"

      Et mistään, se on mahdotonta. Mietipä tuota toisin päin: mistä löydät miehen, jota ymmärrät täydellisesti ja josta voit nauttia kaikesta ihan joka hetki? Kuulostaako vähän ufolta?

      Parisuhteessa on pääasia, että molemmat saavat olla juuri sellaisia kuin ovat. Toista ei kannata ryhtyä muuttamaan. Lähestulkoon täydellisillä ihmisillä - kuten itsekin olen 🙄 saattaa olla tuossa pientä ongelmaa. Eli nähdään kumppanin jotkut ajatukset, teot , tai jopa luonteenpiirteet ainakin hitusen epätäydellisempänä kuin omat. Tästä saattaa tulla tarve "viilata" noita yksityiskohtia täydellisempään suuntaan, joten niistä esitetään kumppanille toiveita tai "muutos/kehitysehdotuksia". Josta puolestaan voi seurata, ettei kumppani ihan kakistelematta taivu kaikkeen mitä muutoksia ehdotetaan/halutaan. Koska hänkään ei halua tulla lokeroiduksi, hallittavaksi ja kontrolloiduksi, vaan haluaa olla sellainen kuin on.

      Aina ei ole välttämätöntä ymmärtää, riittää että yrittää. Tämän hyväksyminen helpottaa elämää suuresti.

      -Sheena

      • Anonyymi

        Ymmärrän mitä sanot, mutta itse en tarkoita että pitäisi kaiken solahtaa täydellisesti toisiaan täydentävästi paikoilleen. Se mitä haen, ei poissulje luonteen hankauksia ym.niitä tulee aina ja niistä selviää molemminpuolisella kunnioituksella.

        Enemmän tarkoitan tuon tyyppistä mistä esim anonyymi klo 15:36 kirjoittaa. Koen että "elämäni miehet" ovat pettyneet joihinkin rooliodotuksiin, joita en sitten ole täyttänyt. Aluksi ominaisuuteni ovat olleet kiehtovia, mutta suhteen edetessä ne ovat osoittautuneet miehen hankaliksi käsitellä, siten että toivovat muutoksia persoonallisuuteeni. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän mitä sanot, mutta itse en tarkoita että pitäisi kaiken solahtaa täydellisesti toisiaan täydentävästi paikoilleen. Se mitä haen, ei poissulje luonteen hankauksia ym.niitä tulee aina ja niistä selviää molemminpuolisella kunnioituksella.

        Enemmän tarkoitan tuon tyyppistä mistä esim anonyymi klo 15:36 kirjoittaa. Koen että "elämäni miehet" ovat pettyneet joihinkin rooliodotuksiin, joita en sitten ole täyttänyt. Aluksi ominaisuuteni ovat olleet kiehtovia, mutta suhteen edetessä ne ovat osoittautuneet miehen hankaliksi käsitellä, siten että toivovat muutoksia persoonallisuuteeni. Ap

        Tuossa vain kannattaa kehittää omaa vainua ja kysymyspatteristoa... Että jatkoon kelpaamattomat miehet karsiutuisivat nopeasti 😁

        Itse "täydellisyytenä" olen etsinyt ja löytänyt toisen samanlaisen. Väkivallan jälkeen on pahinta se, että puututaan toisen persoonallisuuteen ja pyritään vaihtamaan sitä. Luonnevikaista.

        -Sheena


    • Anonyymi

      Naulaa ei porata seinään.

      • Anonyymi

        Mutta kyyneleet porataan ihoon.


      • Anonyymi

        Niin sehän se koko pointti tässä olikin...🙄Pariin otteeseen ketjussa jo käsiteltykin 😊Ap


    • Nämä on sarjassa Mahdottomia kysymyksiä, mutta mielen purkaminenkin on jo paljon.

      Onko naapurikylän S-marketti koetettu?

      • Anonyymi

        😅Joo on. Äh, alistun kohtalooni, tulee jos on tullakseen...intouduin aloitukseen tosiaan sen feminismi-ketjun puheenvuoroista kun tunnistin tosiaan omassa elämässä tuota tiettyyn naisen rooliin "pakottamista".


      • Anonyymi kirjoitti:

        😅Joo on. Äh, alistun kohtalooni, tulee jos on tullakseen...intouduin aloitukseen tosiaan sen feminismi-ketjun puheenvuoroista kun tunnistin tosiaan omassa elämässä tuota tiettyyn naisen rooliin "pakottamista".

        Se on sitten koetettava K-markettikin.

        Parastahan naisessa on just se, että on mitä on. Kontrolloitavaksi ei kenenkään pidä alistua.


    • Anonyymi

      Naiset haluaa jännämiehen. Ne just ei pelästy naisia joten aloittajakin haluaa jännämiehen.

    • Anonyymi

      Entä onko naisia jotka eivät kiljaise ja nosta kauheaa draamaa joka pikkuasiasta, vaan suhtautuisivat pikemminkin järkähtämättömän rauhallisesti eteen tuleviin yllätyksiinkin...

      • Anonyymi

        Täällä! Ap


      • Anonyymi

        Sivusta ...

        Tässä myös.


      • Anonyymi

        Mikä on pikkuasia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on pikkuasia?

        No esimerkiksi pikku kipinästä kauhea kiljaisu :D
        https://youtu.be/vy-w9jkzNMQ?t=735

        Nuorisolle vinkiksi, että ei kannata ainakaan näitä vanhempia vehkeitä, kuten Commodore 64:sta rueta kytkemään piuhoja kiinni kun virta on päällä. Saattaa joku kipinä/jännitepiikki rikkoa jonkun piirin ja uusia ei valmisteta, joten vahinko voi olla korvaamaton...


    • Anonyymi

      Mitin nainen miestä tarvii jos nainen osaa tehdä kaikki misten työt. Pysy van sinkkuna miehestä on vaan harmia ja lopulta mies pettääkin sinua.

      • Anonyymi

        Nainenhan ei tarvitse miestä mihinkään. Mutta mies voisi olla kiva kumppani ja rakastaja. Sellaisia miehiä on.


    • Anonyymi

      Jack of all trades, MASTER OF NONE !

      Naulat porataan seiniin, jälki on juostenkustua, vaelluksella voimat loppuu het, happi loppuu ja pierettää

      Monitaitureita on 13 tusinassa.

      Akateemiset ruumiilliset = ei sovi kumpaankaan.

    • Anonyymi

      "Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä." 😂

      Oi että, olisin niin halunnut nähdä ne! 😂😂

      Onko aloittaja sohaissut muurahaispesää? 😉

      • Anonyymi

        Samaa mietin että ois kiva nähdä ne😅Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mietin että ois kiva nähdä ne😅Ap

        Mut...uteliaisuus tappo kissan, niin parempi kai sitten näin😊Ap


    • Anonyymi

      Mulla on, mutta älä kuvittelekaan... 😡

      xLiner

      • Anonyymi

        Pelko pois, en käy toisten apajilla❤Ap


      • Anonyymi

        Ei sulla ole mitään kuin unelmissa 🤣


    • Anonyymi

      Kuulehan ihana rouva, ongelmasi on siinä kun poraat naulan seinään ???

      • Anonyymi

        Mistä päättelet, etää ap olisi rouva?


    • Anonyymi

      Rakas rouva, ongelma on siinä ettei "naulaa porata" muutoin jees !!

    • Voisko olla niin, että miehet ei pääse loistamaan sun seurassa? Jokaisen täytyy päästä joskus olemaan stara kumppanin seurassa. Jos sinä olet hyvä käden töissä ja kokkaamaan, voisko sulle sopia vaikka mies, joka kirjoittaa runoja ja maalaa tauluja? Edellyttäen, että nämä eivät ole sun suurinta bravuuria?

      Mietin, että mun seurassa on ollut helppo loistaa eri tyyppistenkin kumppanien. Olenhan sen verran tumpelo esim. kaikissa kädentaitoja tai -näppäryyttä vaativissa hommissa. Remppahommistakin osaan vain maalata ja kitata ja kunnostaa vanhoja ikkunanpuitteita:) Tai edellisessäkin pitkässä suhteessa, jossa mies oli yhtä kädetön kuin minä kaikissa kädentaidoissa, hän oli hyvä joukkueurheilija. Itsellä eiole ollut mitään liikuntalajia, jossa olisin ollut erityisen hyvä. Mulla taas oli/on sitten ihan eri taitoja, mitä kumppaneilla ei ole ollut juurikaan. Näin sitten voidaan jakaa hommat ja loistaa omilla alueillamme toisen silmissä.

      • Anonyymi

        Löysin tyydyttävän vastauksen toisaalta netin syövereistä: mies(järjellä) haluaa tasa-arvoisen, fiksun ja pystyvän puolison, mutta biologisesti tarvii tulla palvotuksi, kehutuksi ja saada olla ylivertainen.
        Että kaippa se on näyttelijäkorkeakoulukin tässä vielä käytävä jos nyt kaikelta tältä naulojen poraamiselta vaan ehdin😂Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Löysin tyydyttävän vastauksen toisaalta netin syövereistä: mies(järjellä) haluaa tasa-arvoisen, fiksun ja pystyvän puolison, mutta biologisesti tarvii tulla palvotuksi, kehutuksi ja saada olla ylivertainen.
        Että kaippa se on näyttelijäkorkeakoulukin tässä vielä käytävä jos nyt kaikelta tältä naulojen poraamiselta vaan ehdin😂Ap

        Ylivertainen jossain, tuskin kaikessa :D Jos edes jossain olisit huono luonnostaan? No ok, kaikki ei ole:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysin tyydyttävän vastauksen toisaalta netin syövereistä: mies(järjellä) haluaa tasa-arvoisen, fiksun ja pystyvän puolison, mutta biologisesti tarvii tulla palvotuksi, kehutuksi ja saada olla ylivertainen.
        Että kaippa se on näyttelijäkorkeakoulukin tässä vielä käytävä jos nyt kaikelta tältä naulojen poraamiselta vaan ehdin😂Ap

        No ... ei auta kun toivoa löytävänsä miehen, joka kykenee järjellään ylittämään oman biologiansa vaatimukset. Jos moista ei löydy, niin olen mielummin ilman.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ylivertainen jossain, tuskin kaikessa :D Jos edes jossain olisit huono luonnostaan? No ok, kaikki ei ole:D

        Astrofysiikasta ei oo kyllä tutkintoa- vielä. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Astrofysiikasta ei oo kyllä tutkintoa- vielä. Ap

        Oikeesti, en tiiä mistä jotkut repi ton ihme ylivertaisuuden, jos nyt jotain ominaisuuksiani kuvailin ja vaan murto-osan. Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Astrofysiikasta ei oo kyllä tutkintoa- vielä. Ap

        Mites toi luovuuspuoli? Oletko myös säveltäjä, kuvanveistäjä ja/tai novellikirjailija?


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mites toi luovuuspuoli? Oletko myös säveltäjä, kuvanveistäjä ja/tai novellikirjailija?

        Joku suuri taiteilijasielu voisi kaivata käytännöllistä ja akateemista emäntää, joka myös tienaa hyvin?


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mites toi luovuuspuoli? Oletko myös säveltäjä, kuvanveistäjä ja/tai novellikirjailija?

        Tottakai. Just viimeistelin aikakautemme tuleviin mestariteoksiin lukeutuvan sukupolviromaanin, tein siihen screenplayn ja säveltelin aihiot leffaan samalla kun ratkaisin rinnakaisulottuudet todistavan yhtälön. Ennen kuin teen itse jokailtaisen luxuskasvonaamioni, kudon köyhille muutamat sukat ja hion muutamaa stirpdance-muuvia. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai. Just viimeistelin aikakautemme tuleviin mestariteoksiin lukeutuvan sukupolviromaanin, tein siihen screenplayn ja säveltelin aihiot leffaan samalla kun ratkaisin rinnakaisulottuudet todistavan yhtälön. Ennen kuin teen itse jokailtaisen luxuskasvonaamioni, kudon köyhille muutamat sukat ja hion muutamaa stirpdance-muuvia. Ap

        Niin ja muutaman naulan lupasin käydä naapurille poraamassa. 😂Aamulla juoksen Lappiin ja takas. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja muutaman naulan lupasin käydä naapurille poraamassa. 😂Aamulla juoksen Lappiin ja takas. Ap

        Joku huono puoli jos täytyy etsimällä etsiä, niin se on ehkä toi mielikuvituksen puute. Ap


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ylivertainen jossain, tuskin kaikessa :D Jos edes jossain olisit huono luonnostaan? No ok, kaikki ei ole:D

        Sivusta ... Ongelmahan oli kai, että miehen tulee saada olla ylivertainen. Siis ylivertainen, eli parempi ei riitä. Tarkoittaa käytännössä, että miehen tulee olka ihan täydellinen pro siinä asiassa, tai naisen ihan totaalisen kädetön siinä asiassa.

        No riittääkö jos mies on ihan ylivertanen seisaaltaan pissimisessä? Jos sitä tarpeeksi kehuis siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ... Ongelmahan oli kai, että miehen tulee saada olla ylivertainen. Siis ylivertainen, eli parempi ei riitä. Tarkoittaa käytännössä, että miehen tulee olka ihan täydellinen pro siinä asiassa, tai naisen ihan totaalisen kädetön siinä asiassa.

        No riittääkö jos mies on ihan ylivertanen seisaaltaan pissimisessä? Jos sitä tarpeeksi kehuis siitä.

        Jesh! Ratkaisu löyty!! Kyllä mä pystyn siitä miestä kehumaan. Ja onhan se kateutta herättävää, kyykkypissat on monesti huomattavasti hankalampi suorittaa kuin miesten helppo pystyasento-virtsaus.
        Ah, nyt voin keskittyä kunnolla nälänhädän poistamiseen maailmasta. Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta ... Ongelmahan oli kai, että miehen tulee saada olla ylivertainen. Siis ylivertainen, eli parempi ei riitä. Tarkoittaa käytännössä, että miehen tulee olka ihan täydellinen pro siinä asiassa, tai naisen ihan totaalisen kädetön siinä asiassa.

        No riittääkö jos mies on ihan ylivertanen seisaaltaan pissimisessä? Jos sitä tarpeeksi kehuis siitä.

        Niin no, tuo "totaalisen kädetön" onnistuu itselle niin monessa asiassa, ettei itsellä ole ollut tuota ongelmaa. Siksi olen myös kädetön neuvomaan tässä sen enempää 😇


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jesh! Ratkaisu löyty!! Kyllä mä pystyn siitä miestä kehumaan. Ja onhan se kateutta herättävää, kyykkypissat on monesti huomattavasti hankalampi suorittaa kuin miesten helppo pystyasento-virtsaus.
        Ah, nyt voin keskittyä kunnolla nälänhädän poistamiseen maailmasta. Ap

        Mutta oikeasti; vilpitön ja aito ihailu toista kohtaan. Kun tunnet jotakuta kohtaan sellaista, siinä vaiheessa saatat olla löytänyt sen oikean.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Niin no, tuo "totaalisen kädetön" onnistuu itselle niin monessa asiassa, ettei itsellä ole ollut tuota ongelmaa. Siksi olen myös kädetön neuvomaan tässä sen enempää 😇

        Vinkki:keskity treenaamaan jalkojen hienomotoriikkaa, jos oot kädetön. Unohdinkin mainita, että tänä jouluna maalasin joulukortit varpailla😄Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesh! Ratkaisu löyty!! Kyllä mä pystyn siitä miestä kehumaan. Ja onhan se kateutta herättävää, kyykkypissat on monesti huomattavasti hankalampi suorittaa kuin miesten helppo pystyasento-virtsaus.
        Ah, nyt voin keskittyä kunnolla nälänhädän poistamiseen maailmasta. Ap

        Tai kikkelihelikopteri ... siinäkin mies on varmasti ylivertanen muhun verrattuna.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Niin no, tuo "totaalisen kädetön" onnistuu itselle niin monessa asiassa, ettei itsellä ole ollut tuota ongelmaa. Siksi olen myös kädetön neuvomaan tässä sen enempää 😇

        Niin no ... se on kato silleen, että jos asiat aikoo saada tehtyä, niin ei joskus auta muu kun opetella tekemään. Aina kun ei auta vaikka kuinka istuis lattialle ja itkis isää avuksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no ... se on kato silleen, että jos asiat aikoo saada tehtyä, niin ei joskus auta muu kun opetella tekemään. Aina kun ei auta vaikka kuinka istuis lattialle ja itkis isää avuksi.

        Joo, kaikkea voi tehdä, mutta silti kaikessa en itse ole hyvä, en edes kohtalainen. Toki niissä asioissa olen hyvä, joita itse pidän itselleni tärkeinä ja kiinnostavina. Mutta melkoisen surkea olen asioissa, joihin kiinnostus ei riitä.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo, kaikkea voi tehdä, mutta silti kaikessa en itse ole hyvä, en edes kohtalainen. Toki niissä asioissa olen hyvä, joita itse pidän itselleni tärkeinä ja kiinnostavina. Mutta melkoisen surkea olen asioissa, joihin kiinnostus ei riitä.

        Asioita oppii yleensä tekemällä ja harjotus tekee mestarin.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo, kaikkea voi tehdä, mutta silti kaikessa en itse ole hyvä, en edes kohtalainen. Toki niissä asioissa olen hyvä, joita itse pidän itselleni tärkeinä ja kiinnostavina. Mutta melkoisen surkea olen asioissa, joihin kiinnostus ei riitä.

        Harva on kaikessa hyvä, mutta ei se automaattisesti tarkota huonoakaan. Yleensä ihmiset tosiaan on parempia niissä asioissa, joiden opetteluun riittää intoa. Itsellä on aika paljonkin niitä, joihin mielenkiinto ei riitä, vaikka jopa osaisin tehdä. Toisaalta enpä mä myöskään oleta, että miehellä olis välttämättä yhtään sen enempää mielenkiintoa (tai taitoa) tehdä niitä. Mulle on varsin ok maksa ulkopuoliselle niiden asioiden tekemisestä, jotka ei itseä nappaa. Mun silmissä se ei vähennä miehen arvoa jos vaikka rengasliike vaihtaa autonrenkaat ja ammattilaiset tekee kylpyhuonerempan.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mutta oikeasti; vilpitön ja aito ihailu toista kohtaan. Kun tunnet jotakuta kohtaan sellaista, siinä vaiheessa saatat olla löytänyt sen oikean.

        Semmosta odotellessa sitten 😊Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asioita oppii yleensä tekemällä ja harjotus tekee mestarin.

        Mites se meni..välttämättömyys on keksintöjen äiti? Ulkoistaisin minä kaiken kotityön ynnä muut sellaiset, jos ois tarpeeksi valuuttaa. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites se meni..välttämättömyys on keksintöjen äiti? Ulkoistaisin minä kaiken kotityön ynnä muut sellaiset, jos ois tarpeeksi valuuttaa. Ap

        Just näin ☺


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mutta oikeasti; vilpitön ja aito ihailu toista kohtaan. Kun tunnet jotakuta kohtaan sellaista, siinä vaiheessa saatat olla löytänyt sen oikean.

        Komppaan. 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai kikkelihelikopteri ... siinäkin mies on varmasti ylivertanen muhun verrattuna.

        No jos on ns. nappimulkku niin ei onnistu. Korkeintaan pääsee pieru veivaamisesta. Nähty.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        No jos on ns. nappimulkku niin ei onnistu. Korkeintaan pääsee pieru veivaamisesta. Nähty.

        Mutta sekin on siinä silti parempi kuin minä.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Komppaan. 👍

        Ja vielä niin että jota minä vilpittömästi ja aidosti ihailen, ihailisi myös minua vilpittömästi ja aidosti...sitähän aloituskin koski. Ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä niin että jota minä vilpittömästi ja aidosti ihailen, ihailisi myös minua vilpittömästi ja aidosti...sitähän aloituskin koski. Ap

        Tottakai. Niin sen kuuluu olla.


    • Anonyymi

      Voi hele...tti mitä juttuja. :) en ymmärrä miksi miehen pitäisi olla taitavampi kuin naisen, eikö se oo hyvä jos edes toinen osaa jotain, ei väliä kumpi, jos molemmat niin sehän on jo loistavaa.
      Ap,n kaltaiset naiset joilla ei ole peukalo keskellä kämmentä on mielenkiintoisia, en takuulla olisi pahoillani jos jäisin osaamisessa toiseksi.

      Lilliksen kanssa tapaillaan ahkerasti ja siinä on myös sellainen nainen joka osaa muutakin kuin kokata. Kun ollaan liikenteessä autolla, niin pääasiassa Lillis ajaa, on todella mukava seurata vierestä kun homma hoituu ja parkkiruutuun peruutus on uskomatonta. Ensimmäisen kerran kun parkkiin ajoi kahden auton väliin, peruuttamalla, ajattelin mielessäni että hyvästi autoni suorat pellit mutta yhellä vedolla meni keskelle ruutua suoraan ilman eteen ottoa ja vain peileistä katsomalla. Ainut kellä otti eteen olin minä.

      Joulun-uudenvuoden välipäivinä ajattelin opettaa lillikselle cnc-koneistusta ja cam ohjelman käyttöä, uskon että oppii, ja toivottavasti niin hyvin että jään itse toiseksi, sitten voin paremmin keskittyä muihin hommiin kun Lillis hoitaa koneet. :)

      Mutta minä en ole pahoillani jos nainen osaa jotkut hommat paremmin kuin minä.
      Jiimen

      • "ajattelin mielessäni että hyvästi autoni suorat pellit"

        Etkä ajatellut noin sovinistisesti. Juksaat. Miksi nainen olis yhtään huonompi missään asiassa, kun mieskään ja varsinkaan niin helpossa asiassa kun autolla ajaminen? :)


        Kannattaa olla hyvällä tavalla ylpeä, jos on löytänyt toimeliaan emännän. Ei niitäkään joka oksalla istu, kuten varmaan tiiätkin.


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        "ajattelin mielessäni että hyvästi autoni suorat pellit"

        Etkä ajatellut noin sovinistisesti. Juksaat. Miksi nainen olis yhtään huonompi missään asiassa, kun mieskään ja varsinkaan niin helpossa asiassa kun autolla ajaminen? :)


        Kannattaa olla hyvällä tavalla ylpeä, jos on löytänyt toimeliaan emännän. Ei niitäkään joka oksalla istu, kuten varmaan tiiätkin.

        Mutta oliko tuo kirjoittaja varmasti Lilliksen kanssa vai keksi omasta päästään kuvitteellisen kuvauksen elämästä, jossa palstan Lillis on mukana?

        Itse muuten lähden huomenna pienelle vierailulle Joensuuhun. Siellä olisi muuta asia hoidettavana ennen joulua!

        Anteeksi, että tule palstoille vasta näin yömyöhään!


      • FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:

        Mutta oliko tuo kirjoittaja varmasti Lilliksen kanssa vai keksi omasta päästään kuvitteellisen kuvauksen elämästä, jossa palstan Lillis on mukana?

        Itse muuten lähden huomenna pienelle vierailulle Joensuuhun. Siellä olisi muuta asia hoidettavana ennen joulua!

        Anteeksi, että tule palstoille vasta näin yömyöhään!

        No mitäpä me sitä mietitään. Oli tai ei. Hyvät yöt. :)


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        No mitäpä me sitä mietitään. Oli tai ei. Hyvät yöt. :)

        Hyvää yötä! Huomenna aamulla matkustan hetkeksi kotiin Joensuuhun. Illalla on sitten ilmeisesti aikaa kirjoitella Joen kaupungista, kotoa.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        "ajattelin mielessäni että hyvästi autoni suorat pellit"

        Etkä ajatellut noin sovinistisesti. Juksaat. Miksi nainen olis yhtään huonompi missään asiassa, kun mieskään ja varsinkaan niin helpossa asiassa kun autolla ajaminen? :)


        Kannattaa olla hyvällä tavalla ylpeä, jos on löytänyt toimeliaan emännän. Ei niitäkään joka oksalla istu, kuten varmaan tiiätkin.

        Olisin ajatellut samoin vaikka peruuttaja olisi ollut mies tai minä itse, yleensä ajetaan keula edellä koska se on helpompaa niin. Peruutatko itse ruutuun autojen väliin esim: kaupan pihassa, minä en koskaan, Lillis tekee niin joka kerta eikä siihen tuhraannu aikaa mitään.
        Parkkiruudut on Turussa kapeat, hyvä kun saa ovet auki jos vieressä on auto.
        Etelä-Pohjanmaalla on isommat ruudut kuten kaikki muukin on isoa hehheh.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisin ajatellut samoin vaikka peruuttaja olisi ollut mies tai minä itse, yleensä ajetaan keula edellä koska se on helpompaa niin. Peruutatko itse ruutuun autojen väliin esim: kaupan pihassa, minä en koskaan, Lillis tekee niin joka kerta eikä siihen tuhraannu aikaa mitään.
        Parkkiruudut on Turussa kapeat, hyvä kun saa ovet auki jos vieressä on auto.
        Etelä-Pohjanmaalla on isommat ruudut kuten kaikki muukin on isoa hehheh.

        Peruutan auton mielummin aina parkkiin, peruutan aina kotipihaankin. Minusta on helpompaa pakittaa ja lähteä etuperin.

        Pienempiinkin rakoihin pääsee nimenomaan pakittaen näppärämmin. Ei siihin aikaa kuulu tuhraantuakaan, jos osaa.


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        Peruutan auton mielummin aina parkkiin, peruutan aina kotipihaankin. Minusta on helpompaa pakittaa ja lähteä etuperin.

        Pienempiinkin rakoihin pääsee nimenomaan pakittaen näppärämmin. Ei siihin aikaa kuulu tuhraantuakaan, jos osaa.

        Että sikäli en ihmettele Lillisiä yhtään. On meissä sitten jotakin samaa. :)


      • Anonyymi

        Kovasti nostat koko ajan esille, että tapailette ahkerasti Lillis2020 kanssa, mutta tietääkö hän että kirjoitat hänestä täällä? On tainnut Harmaaritarin varoitus nyt unohtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti nostat koko ajan esille, että tapailette ahkerasti Lillis2020 kanssa, mutta tietääkö hän että kirjoitat hänestä täällä? On tainnut Harmaaritarin varoitus nyt unohtua.

        Tottakai lillis tietää hyvin, lukee myös palstaa. Gaylord varoitteli ei harmis mutta syy tiedetään.
        Kertomani asiat perustuu kokemukseen, siksi esitän asian noin, aivan liian moni kertoilee kokemuksiaan yhden tapaamisen perusteella mikä on todella naurettavaa.
        Kuinkas se menikään vedonlyönneissä..kuukauden sisällä ero se on varma.
        Missä nämä epäilijät nyt ovat, oletko sinä yksi?

        Esimerkkinä sanon että ujot ei pärjää tällä alalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai lillis tietää hyvin, lukee myös palstaa. Gaylord varoitteli ei harmis mutta syy tiedetään.
        Kertomani asiat perustuu kokemukseen, siksi esitän asian noin, aivan liian moni kertoilee kokemuksiaan yhden tapaamisen perusteella mikä on todella naurettavaa.
        Kuinkas se menikään vedonlyönneissä..kuukauden sisällä ero se on varma.
        Missä nämä epäilijät nyt ovat, oletko sinä yksi?

        Esimerkkinä sanon että ujot ei pärjää tällä alalla.

        Harmis varoitteli Pujottelijan hukkakauraketjussa! Ja sinä itse väitit että ette kirjoita enempää teistä tänne. Valehtelit siis. Tämä vaatii Lillisin vahvistuksen, muuten en usko että hän tietää ja hyväksyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai lillis tietää hyvin, lukee myös palstaa. Gaylord varoitteli ei harmis mutta syy tiedetään.
        Kertomani asiat perustuu kokemukseen, siksi esitän asian noin, aivan liian moni kertoilee kokemuksiaan yhden tapaamisen perusteella mikä on todella naurettavaa.
        Kuinkas se menikään vedonlyönneissä..kuukauden sisällä ero se on varma.
        Missä nämä epäilijät nyt ovat, oletko sinä yksi?

        Esimerkkinä sanon että ujot ei pärjää tällä alalla.

        Hölönlörön. Ujot pärjää siinä missä muutkin! Minäkin olen kiinnittänyt huomiota siihen, miten sinun on joka kerta tuotava esille, että tapailette Lillis2020 kanssa. Kielii epävarmuudesta tuollainen jatkuva kehuskelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölönlörön. Ujot pärjää siinä missä muutkin! Minäkin olen kiinnittänyt huomiota siihen, miten sinun on joka kerta tuotava esille, että tapailette Lillis2020 kanssa. Kielii epävarmuudesta tuollainen jatkuva kehuskelu.

        Vai pärjää ujot siinä missä muutkin, mikä vitsi. Ja kateellisten panettelua, iskekää palstalta joku vai ujostuttaako.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölönlörön. Ujot pärjää siinä missä muutkin! Minäkin olen kiinnittänyt huomiota siihen, miten sinun on joka kerta tuotava esille, että tapailette Lillis2020 kanssa. Kielii epävarmuudesta tuollainen jatkuva kehuskelu.

        Gaylord ei ole vieläkään päässyt yli tästä. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai pärjää ujot siinä missä muutkin, mikä vitsi. Ja kateellisten panettelua, iskekää palstalta joku vai ujostuttaako.

        Kateelliseksiko tällä yrität muita tehdäkin???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai lillis tietää hyvin, lukee myös palstaa. Gaylord varoitteli ei harmis mutta syy tiedetään.
        Kertomani asiat perustuu kokemukseen, siksi esitän asian noin, aivan liian moni kertoilee kokemuksiaan yhden tapaamisen perusteella mikä on todella naurettavaa.
        Kuinkas se menikään vedonlyönneissä..kuukauden sisällä ero se on varma.
        Missä nämä epäilijät nyt ovat, oletko sinä yksi?

        Esimerkkinä sanon että ujot ei pärjää tällä alalla.

        Gaylord varoitteli kun oli itse lääpällään lillissiin tiedetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gaylord varoitteli kun oli itse lääpällään lillissiin tiedetään.

        Gaylord, tiedetään, paljastuit jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gaylord, tiedetään, paljastuit jo.

        Nyt vedän ranteet auki.

        Gaylord


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vedän ranteet auki.

        Gaylord

        Kuoli x(

        Gaylord


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gaylord ei ole vieläkään päässyt yli tästä. :D

        Kuolin x((((

        Gaylord


      • Anonyymi kirjoitti:

        Gaylord ei ole vieläkään päässyt yli tästä. :D

        Ai mistä en ole päässyt yli? :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuolin x((((

        Gaylord

        Noh, onko hauskaa esiintyä minuna? :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Gaylord varoitteli kun oli itse lääpällään lillissiin tiedetään.

        Näää, en muista varoittelinko, jos niin kokemuksesta miten käy kun revittelee palstasuhteella palstalla. Joku nokkii silmätkin päästä tilaisuuden tullen. Mähän ole parisuhteessa, joka sai alkunsa suomi24 palstalta.

        Ja tein klassiset virheet avoimuudella. Toki ne on jo tehty ja kärsitty. Ei ne nyt enää kutittele eikä nipistele. :)

        Lähinnä nyt ajattelin, että Lillis ehkä haluaa pitää omat asiat ominaan. Mut ehkäpä ei sitten haluakkaan. Kunhan nyt tuli sillon mieleen.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Näää, en muista varoittelinko, jos niin kokemuksesta miten käy kun revittelee palstasuhteella palstalla. Joku nokkii silmätkin päästä tilaisuuden tullen. Mähän ole parisuhteessa, joka sai alkunsa suomi24 palstalta.

        Ja tein klassiset virheet avoimuudella. Toki ne on jo tehty ja kärsitty. Ei ne nyt enää kutittele eikä nipistele. :)

        Lähinnä nyt ajattelin, että Lillis ehkä haluaa pitää omat asiat ominaan. Mut ehkäpä ei sitten haluakkaan. Kunhan nyt tuli sillon mieleen.

        Lillis fiksuna naisena ymmärsi tuon heti, mutta tämä toinen osapuoli vaikuttaa hölmömmältä.

        Se on sillä tavalla että jos palstalaiset keskenään sutinaa kehittävät, niin siinä menee hyvä harrastus pilalle, kun täältä täytyy häipyä. Eipä sitä sinun ukkoasikaan ole täällä näkynyt, hän on ilmeisesti teillä se fiksumpi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lillis fiksuna naisena ymmärsi tuon heti, mutta tämä toinen osapuoli vaikuttaa hölmömmältä.

        Se on sillä tavalla että jos palstalaiset keskenään sutinaa kehittävät, niin siinä menee hyvä harrastus pilalle, kun täältä täytyy häipyä. Eipä sitä sinun ukkoasikaan ole täällä näkynyt, hän on ilmeisesti teillä se fiksumpi.

        Heh, ukkoni chattailee pelaajien palstoilla. Enkun kielisillä. Hän kun harrastaa niitä pleikkapelejä.

        Fiksuudesta osaa sanoa, mutta joskus kannattaa kuunnella varoituksia. Etenkin, jos on herkkä haavoittumaan perseilystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lillis fiksuna naisena ymmärsi tuon heti, mutta tämä toinen osapuoli vaikuttaa hölmömmältä.

        Se on sillä tavalla että jos palstalaiset keskenään sutinaa kehittävät, niin siinä menee hyvä harrastus pilalle, kun täältä täytyy häipyä. Eipä sitä sinun ukkoasikaan ole täällä näkynyt, hän on ilmeisesti teillä se fiksumpi.

        Ja kuka sanoo, että täytyy häipyä? Tuo lienee oma asia.

        Toiset vaan häipyy, kun tehtävä on suoritettu ja saalis saatu.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Ja kuka sanoo, että täytyy häipyä? Tuo lienee oma asia.

        Toiset vaan häipyy, kun tehtävä on suoritettu ja saalis saatu.

        Saalistelet täällä lillissiä??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saalistelet täällä lillissiä??

        Heh, en saalistele. En ole saalistellut ketään, koskaan palstoilla. :)

        Lilleroonkin ihastuin ihan tahtomattani. Ei kuulunut mitenkään mun suunnitelmiini ihastua kehenkään. Ja se oli ja meni. Ei siitä kaiketi sen enempää ole kerrottavaa.

        Ihmisiin voi joskus ihastua ihan yrittämättä yhtään. Vaan onko tuo nyt sitten isokin synti? Ei minusta ole.

        Eikä siitä nyt kai tarvitse loppu elämää jauhaa siitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lillis fiksuna naisena ymmärsi tuon heti, mutta tämä toinen osapuoli vaikuttaa hölmömmältä.

        Se on sillä tavalla että jos palstalaiset keskenään sutinaa kehittävät, niin siinä menee hyvä harrastus pilalle, kun täältä täytyy häipyä. Eipä sitä sinun ukkoasikaan ole täällä näkynyt, hän on ilmeisesti teillä se fiksumpi.

        Kerroppa nyt millaisia paljastuksia lillis ja jiimen on tehneet? Autolla ajeluako?
        On ikisinkuilla murheet mutta jos yksin joutuu aina olla niin minkäs teet, ei muuta elämää kuin kytätä muita.


      • Anonyymi
        Gaylord_Focker kirjoitti:

        Ja kuka sanoo, että täytyy häipyä? Tuo lienee oma asia.

        Toiset vaan häipyy, kun tehtävä on suoritettu ja saalis saatu.

        Tai sitten häipyy muusta syystä. Ei Lillis käsittääkseni lähtenyt "saaliin" takia, hän lähti koska täällä on niin huono henki. Lillishän kävi hiljattain palstalla ihmettelemässä, että vieläkö hänestä jaksetaan vääntää täällä. Aina vaan näyttää jatkuvan. Jiimenin kirjoitukset tuskin auttaa asiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten häipyy muusta syystä. Ei Lillis käsittääkseni lähtenyt "saaliin" takia, hän lähti koska täällä on niin huono henki. Lillishän kävi hiljattain palstalla ihmettelemässä, että vieläkö hänestä jaksetaan vääntää täällä. Aina vaan näyttää jatkuvan. Jiimenin kirjoitukset tuskin auttaa asiaa.

        Tai häipyy muusta syystä juu. Usein vaan tuore parisuhde vie mielenkiintoa kaikesta muusta sosiaalisesta ajankulusta, kuten palstailu.

        Toki mä vertaan tätä keskustelupalstailua tv:n tai muun harrastuksen kulutukseen. Joku viihtyy pururadalla, kuppilassa ja joku keskustelee mielellään. Kuka mistäkin innostuu.

        Jos nyt yhtään mitään Lillisistä opin ymmärtämään, niin hän tuskin kaipaa palstalla saamaansa huomiota. Tai asioistaan tiedottamista. Ja kaikki Lillis huutelut mulle taas tulkitsen pelleilyksi, piikittelyksi mun ihastumisen vuoksi.

        Jollain on kivaa, kun muistuttelee mua Lillistä. Huumorilla mä sen otan, mutta en tiedä onko se välttämättä Lillikselle epämukavaa, kun häntä väkisin yhdistetään jatkuvasti minuun.

        Vaikka meidän välillä ei ole muuta, kun mun palsta hourahdus. Ehkä joku kuvittelee tapahtuneen jotain muutakin, mikä nyt ei yllätä suomi24 trollilassa yhtään.

        Lähinnä nyt kuitenkin pidän Lillistä ihmisenä sen verran, etten tahtois hänelle mitään keljua ja keljuilua mun höpsöhtämisen seurauksesta. Ottakaa se vaan kevyenä kenttähuumorina ja ne oikeet suhteet sitten oikeina suhteina, kuten Jiimenin kanssa.

        Heillä on suhde, ei meillä. :)


      • Gaylord_Focker kirjoitti:

        Tai häipyy muusta syystä juu. Usein vaan tuore parisuhde vie mielenkiintoa kaikesta muusta sosiaalisesta ajankulusta, kuten palstailu.

        Toki mä vertaan tätä keskustelupalstailua tv:n tai muun harrastuksen kulutukseen. Joku viihtyy pururadalla, kuppilassa ja joku keskustelee mielellään. Kuka mistäkin innostuu.

        Jos nyt yhtään mitään Lillisistä opin ymmärtämään, niin hän tuskin kaipaa palstalla saamaansa huomiota. Tai asioistaan tiedottamista. Ja kaikki Lillis huutelut mulle taas tulkitsen pelleilyksi, piikittelyksi mun ihastumisen vuoksi.

        Jollain on kivaa, kun muistuttelee mua Lillistä. Huumorilla mä sen otan, mutta en tiedä onko se välttämättä Lillikselle epämukavaa, kun häntä väkisin yhdistetään jatkuvasti minuun.

        Vaikka meidän välillä ei ole muuta, kun mun palsta hourahdus. Ehkä joku kuvittelee tapahtuneen jotain muutakin, mikä nyt ei yllätä suomi24 trollilassa yhtään.

        Lähinnä nyt kuitenkin pidän Lillistä ihmisenä sen verran, etten tahtois hänelle mitään keljua ja keljuilua mun höpsöhtämisen seurauksesta. Ottakaa se vaan kevyenä kenttähuumorina ja ne oikeet suhteet sitten oikeina suhteina, kuten Jiimenin kanssa.

        Heillä on suhde, ei meillä. :)

        Ja nämä minuna puskassa esiintymiset menee minusta samaan pakettiin muun trolli trollailujen kanssa. Joku tykkää hämmentää ja yrittää saada lypsettyä Jiimenistä jotain palstalle.

        Tai koittaa saada jonkun huonoon valoon ja vastakkain.

        Mikä ei sekään yllätä. Mut minusta asia on loppuun jo käsitelty, eikä vaadi enempää jaarittelua?

        Joku tuossa vihjaili etten ole päässyt yli Lillistä ja Jiimenistä? Jos oikein tulkitsen. Ja siihen sen verran, että tietysti olen päässyt yli.

        Alkuun vähän nipisteli, mutta ei enää pitkään aikaan. Cis miehet ja cis naiset, ne heterot kuuluu yhteen. Niin se on. Ja mulla on oma parisuhteeni jossa elän.

        Jos mä joskus naiskumppania kaipailen, niin se löytyy jostain muualta, kun täältä ja on jotain muuta kun umpihetero. :D

        Ja se ei ole siis ainakaan söpö Lillis. Joten take it easy vaan.


      • Anonyymi

        En enää elätä yhtäkään miestä.


    • Anonyymi

      Minä ihmettelen ainoastaan sitä että naiset nyt kun kaikessa osaamistaan ja paremmin pärjäämistään ilman miestä toitottaneet, niin miksi ne sitten valittaa kun miehet on tuon asian sisäistäneet? Miehet kiltisti ja kunnollisesti noudattaa naisten toivetta saada olla itsekseen paremmin pärjäämässä, meitä on nyt jo jonkin aikaa, feminisimin noususta lähtien, moitittu lähes kaikessa, niin uskomme.

      Miksi menisimme pilaamaan jokun hyvän naisen itsenäisen onnellisen elämän kun jokatapauksessa pilaisimme sen, joisimme liikaa, olisimme lapsellisia ja typeriä isoja lapsia jotka ihan varmasti myös pahoinpitelisimme tai vähintäänkin henkisesti alistaisimme ja vähättelisimme mikäli naisiin on uskomista. Siksi me kiltit ja kunnolliset miehet jätämme naiset rauhaan itseltämme, naiset on vakuuttaneet että heidän elämä on parempaa ilman meitä. Eikä se on pelkoa vaan ystävällisyyttä ja ihan teidän omien toiveiden noudattamista.

      -harmiseikirj-

      • Niin siis mitä valittaa?


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Niin siis mitä valittaa?

        Valittaa kun ei meinaa löytyä miestä. Ehkäpä kukaan mies ei katso olevansa riittävän supermies noin taidokkaalle naiselle. Fiksu mies ymmärtää olla yrittämättä kun tietää että yritys olisi tuhoontuomittu, ei olisi kuitenkaan riittävän lhaksikas, jännittävä, urakas, rahakas ja ulkomaalainen noin mainiolle naiselle.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Niin siis mitä valittaa?

        Sä valitat liikaa tosta.


      • Anonyymi

        Erittäin hyvä kirjoitus!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valittaa kun ei meinaa löytyä miestä. Ehkäpä kukaan mies ei katso olevansa riittävän supermies noin taidokkaalle naiselle. Fiksu mies ymmärtää olla yrittämättä kun tietää että yritys olisi tuhoontuomittu, ei olisi kuitenkaan riittävän lhaksikas, jännittävä, urakas, rahakas ja ulkomaalainen noin mainiolle naiselle.

        -harmiseikirj-

        Onko se siis miehellä supervoima, ettei munat surkastu kun nainen on osaavampi? 😯


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valittaa kun ei meinaa löytyä miestä. Ehkäpä kukaan mies ei katso olevansa riittävän supermies noin taidokkaalle naiselle. Fiksu mies ymmärtää olla yrittämättä kun tietää että yritys olisi tuhoontuomittu, ei olisi kuitenkaan riittävän lhaksikas, jännittävä, urakas, rahakas ja ulkomaalainen noin mainiolle naiselle.

        -harmiseikirj-

        No tee jotain asialle että olet riittävän lihaksikas, jännittävä ja niin edelleen! Se on hyvä että tajuat ettet riitä, mutta koita tehdä asialle jotain niin voit jo olla ylpeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tee jotain asialle että olet riittävän lihaksikas, jännittävä ja niin edelleen! Se on hyvä että tajuat ettet riitä, mutta koita tehdä asialle jotain niin voit jo olla ylpeä!

        Miksi tekisin? Itselleni olen ihan riittävän lihaksikas ja jännittävä näinkin kuin olen :) Olen myös riittävän ylpeä niin ettei tee tiukkaa myöntää riittämättömyyteni 2000-luvun laatunaisille. Sekä myös riittävän älykäs jättääkseni väliin loppumattoman kisan jota ei voi voittaa, tai jos voittaisikin jossain vaiheessa kuitenkin häviäisi jollekin naisen mielestä paremmalle, todennäköisesti naisen omassa päässän luomalle meilikuvalle ja sitten tulisi aika keskustella, tilastot sen jo kertoo niin en lähde turhaan juoksemaan kieli vyön alla pettymysten perään.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tekisin? Itselleni olen ihan riittävän lihaksikas ja jännittävä näinkin kuin olen :) Olen myös riittävän ylpeä niin ettei tee tiukkaa myöntää riittämättömyyteni 2000-luvun laatunaisille. Sekä myös riittävän älykäs jättääkseni väliin loppumattoman kisan jota ei voi voittaa, tai jos voittaisikin jossain vaiheessa kuitenkin häviäisi jollekin naisen mielestä paremmalle, todennäköisesti naisen omassa päässän luomalle meilikuvalle ja sitten tulisi aika keskustella, tilastot sen jo kertoo niin en lähde turhaan juoksemaan kieli vyön alla pettymysten perään.

        -harmiseikirj-

        Toi on hyvä. Pidä toi. Älä kuuntele muita. Ne on sekaisin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, nykymaailmassa mikään ei riitä tai sitten on liikaa, bodarikin sen huomasi:

        https://www.is.fi/urheilu/art-2000007682590.html

        -harmiseikirj-

        Bodari huomasi menneensä liian pitkälle saliharrastuksessaan, älä tee samaa virhettä.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Onko se siis miehellä supervoima, ettei munat surkastu kun nainen on osaavampi? 😯

        Ikävä kyllä, noin se tuntuu monesti menevän. Naisen taitavuuden sietäminen vaatii mieheltä supervoimia. Monelle ei riitä edes se, että olisi itse parempi, vaan naisen täytyisi olla täysin kädetön noissa jutuissa. Sellainen vähän reppana, jonka yrityksille mies voi sitten kavereiden kanssa naureskella. Harvassa on ne miehet, jotka voi pää pystyssä todeta, että "kylläpä muija tekikin upeen terassin" tai "ette muuten uskokaan miten hyvä kuski vaimoni on". Te miehet, jotka tuohon pystytte, olette kyllä aivan ihania. Voi kun teitä olisi paljon enemmän 💕.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valittaa kun ei meinaa löytyä miestä. Ehkäpä kukaan mies ei katso olevansa riittävän supermies noin taidokkaalle naiselle. Fiksu mies ymmärtää olla yrittämättä kun tietää että yritys olisi tuhoontuomittu, ei olisi kuitenkaan riittävän lhaksikas, jännittävä, urakas, rahakas ja ulkomaalainen noin mainiolle naiselle.

        -harmiseikirj-

        No jo on sulla katkeruutta! Hiukan joulumieltä hei! Ap


    • Anonyymi

      Jos mies antaa naisen olla oma itsensä niin kohta se ei sovi naiselle ja nainen alkaa valittamaan lähes kaikesta. Senkus teet remonttia, senkus meikkaat ja sitten kun todellisuus iskee että miehen kanssa pitäisikin lähteä vaeltamaan, ei ole lämmintä suihkua metsässä, hiki haisee ja ruokaa tehdään nuotiolla niin nainen haluaakin äkkiä kotiin. Aloittajan kuvailema nainen tuskin kestäisi viikko tolkulla metsässä eikä varmasti viikkoa. Se johtuu suomi naisten luonteesta että mukavuus ennen kun epämukavuus ja nukkuminen jossain riippumatossa metsässä.

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi lähteä vaeltamaan?
        Itse en lähtisi missään nimessä mm. niagramenkkojeni vuoksi.


      • Anonyymi

        Aloittaja kuvaili itseään ja todistetusti pärjää metsässä ilman mukavuuksia viikkotolkulla, jopa yksin.
        Aloittajan kuvailema nainen elää ja hengittää, nauttii elämän eri puolista silmät auki😊
        Aika hauskoja epävarmuuksia ja kaunoja aloitukseni herätti joissain yksilöissä...Ap


      • Anonyymi

        Oletko nyt ihan järjissäsi?

        Itse voisinkin lähteä vaeltamaan (ennalta sovituksi ajaksi). En kuitenkaan miehen kanssa, joka tekee asiasta suurta kohua ja numeroa. Muutamalla sanalla osoittaa, että viihtyy vaelluksella mieluummin omassa täydellisessä seurassa.


    • Anonyymi

      Kiinnostaisi hra Scroogen kommentti tähän asiaan.

      Hän joskus mainitsi ”pelottavista” (ja pelottavista) naisista ja silloin ihmettelin, mutta nyt kun luin tämän ketjun niin olen [vapaavalintainen adjektiivi tähän].

      -flowersreally-

      • Anonyymi

        Tulee kunhan klikkaa toisen nikkinsä päältä ja toisen päälle ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee kunhan klikkaa toisen nikkinsä päältä ja toisen päälle ;)

        Jaa. Mikä se toinen nikki on?

        -flowersreally-


    • Anonyymi

      Piparitaikinaisilla käsillä onkin kiva rengasta heittää allen. Kivaa joulunodotusta

    • Anonyymi

      Olen mies ja en ollut ennen kuullutkaan naulan poraamisesta seinään, mutta tämän videon nähtyäni, kai se on uskottava... vai onko tämä jokin naisten mallinen "iskuporakone"?
      https://youtu.be/Jn9aOotpCIU?t=449

      • Anonyymi

        No vakavasti puhuen, ei kyllä kannattaisi hakata porakonetta vasaralla, muovikuoret jos saa porasta vasaroitua rikki niin eiköhän tuolla liene se verkkojännite tarjolla...


    • Nainen joka laittautuu toisinaan kauniiksi, mutta pystyy myös heittäytymään arjen sankariksi. En näe tuossa mitään ongelmaa, tuollaisiksi evoluution olisi pitänyt muokata kaikki naiset.

      • Mun nähdäkseni 99% naisista on tuollaisia..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mun nähdäkseni 99% naisista on tuollaisia..

        Näin on.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mun nähdäkseni 99% naisista on tuollaisia..

        Sulla on käynyt tuuri naisten suhteen, yleensä ne ovat joko turhamaisia pissiksiä tai ns. rekkalesboja.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mun nähdäkseni 99% naisista on tuollaisia..

        Kyllä. Ap


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mun nähdäkseni 99% naisista on tuollaisia..

        Palstalla 1 %.


    • Varsin oivallista ja väkevää tekstiä naiselta. Tätä voisi kuvailla useammillakin sanoilla,nyt vaan ei tule mieleen 😣.

    • Anonyymi

      Hyvää jouluviikkoa osallistujille!


      "Maailma on kaunis ja hyvä elää sille
      Jolla on aikaa ja tilaa unelmille
      Ja mielen vapaus, ja mielen vapaus
      On vapautta kuunnella metsän huminoita
      Kun aamuinen aurinko kultaa kallioita
      Ja elää elämäänsä, ja elää elämäänsä
      On vapautta valvoa kesäisiä öitä ja katsella hiljaisen haavan värinöitä
      Ja elää elämäänsä, ja elää elämäänsä
      Maailma on kaunis ja hyvä elää sille
      Jolla on aikaa ja tilaa unelmille
      Ja mielen vapaus, ja mielen vapaus
      On vapautta istua iltaa yksinänsä
      Ja tuntea tutkia omaa sisintänsä
      Ja elää elämäänsä, ja elää elämäänsä
      On vapautta vaistota viesti suuremmasta
      Ja olla kuin kaikua aina jatkuvasta
      Ja elää elämäänsä, ja elää elämäänsä
      Maailma on kaunis ja hyvä elää sille jolla on aikaa ja tilaa unelmille
      Ja mielen vapaus, ja mielen vapaus"
      Irwin Goodman

      • Anonyymi

        Toivoo Ap


    • Anonyymi

      Lukematta muita kommentteja.

      Uskon vahvasti, johtuu kyvystä naulan poraamisesta seinään ja halusta hallita kaikkea.

      Olen tavannut naisen, joka poraa ruuvia väärin päin seinään ja saanut kuitenkin kaikki taulut laitettua.
      Tämän vielä ymmärrän ja olen pysynyt hänen vierellään 20 vuotta.

      Nainen joka poraa naulaa seinään, on merkki siitä, että tulee pysyä kaukana.

      Kiitoa nam.

    • Anonyymi

      Olkoonpa itsestä vaikka kuinka hyvä käsitys, kuten ap:llä, useat epäonnistuneet yritykset kertovat muille, että jotakin kuitenkin on vialla. Tavallisin vika on, että yrittää saada omaa tasoaan paremman partnerin. Toiseksi yleisin on kyllästyminen. Sille ei voi mitään.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe