Kahvimaito

Vegaanitar

Olen vasta hiljattain jättänyt maitotuotteet ruokavaliostani. Join ennen kahvini maidon kera - entäs nyt? En pidä mustasta kahvista. Pitääkö minun kuitenkin opetella juomaan se mustana, lopettaa kahvinjuonti kokonaan (olisi paras vaihtoehto, tiedän, mutta tässä vaiheessa liian riippuvainen?) vai? Olen kokeillut laittaa kahviini Benevivan soija- ja kaurajuomia, mutta ne juoksuttuvat.

11

1810

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joe

Kuten sanoit, paras ratkaisu olisi lopettaa kahvinjuonti kokonaan. Säästäisit aika lailla itseäsi ja sademetsiä ja olisit pitkällä aikavälillä energisempi.

Kannattaa kokeilla lehmänmaidon tilalla riisistä tehtyä maitoa.

• Asafoetida

kyllä soijamaito minulle toimii ihan hyvin, jopa cappucinoon. Liian hapanta kahvia? Kokeilepa espressoa! (Sitä voi suodattaakin. Niin minä teen. Ostan papuina ja jauhan itse. Lavazza EI ole parasta, tuskin edes hyvää.)

• tahnahuttu

Mä itse käytän benevivan kauraa, joskus alpron tai pirkan soijaa. Ei niiden kanssa pitäs olla mitään ongelmaa. Jos on oikeen huonoa kahvia, niin sitten pitää vaan sekottaa välillä.

Yks oikeen mukava vaihtoehto kahvin laimentajaksi on Alpron suklaasoijamaito.

• Vegaanitar

Kiitos vastanneille! Taitaa sitten vika olla kahvissa... Eikä siinä muutenkaan mitään terveysvaikutteista ole. Olen kyllä vähentänyt sitä ja juonut viimeaikoina enemmän vihreää ja punaista teetä.

• devilived
        Vegaanitar kirjoitti:

Kiitos vastanneille! Taitaa sitten vika olla kahvissa... Eikä siinä muutenkaan mitään terveysvaikutteista ole. Olen kyllä vähentänyt sitä ja juonut viimeaikoina enemmän vihreää ja punaista teetä.

Jos mitenkään mahdollista, suosittelen opettelemaan juomaan kahvia mustana. Aluksi etoi ja paljon mutta nyttemmin olen sitä mieltä, että kahvin aito maku tulee esiin vain mustana juotuna. Makuasioista ei tietenkään voi kiistellä... :)

• 00000+

itsekkin luulin että en voisi juoda mustana,siihen tottuu nopeasti ja pian et edes huomaa eroa..tai no se on parempaa! :)

• asda

Aivan totta.

• mrn

Alpron vaniljanmakuinen soijamaito on mielestäni (ja myös parin ei-vegaanin) parempaa kuin lehmänmaito kahvin kanssa. Sitä myydään pakkauksessa jossa on kolme 2dl:n pakkausta

• maito

Mielestäni riisimaito on parasta kahvimaitoa. Se ei juoksetu vaikka kaataisi suoraan kuumaan kahviin ja kaiken lisäksi riisimaito on luonnostaan niin makeaa, ettei kahviin tarvitse erikseen sokeria. Tämä jälkimmäinen on tietysti haitta, jos ei pidä makeasta kahvista. Riisimaitoa saa myös vaniljan makuisena, jos sellaista haluaa.

Soija- ja kauramaidot käyvät myös makunsa puolesta kahviin, mutta ainakin omassa käytössäni ne juoksettuvat helposti. Ainut keino, jolla olen välttänyt juoksettumisen on se, että kaadan kuppiin ensin maidon ja lisään sitten vähitellen pienissä erissä ja sekoittaen kahvin.

• Vinkinantaja

Kasvimaitoja voi aivan hyvin käyttää kahvissa ilman että ne juoksettuvat. Maito kannattaa laittaa kuppiin ennen kahvia, eli kaataa kahvi maidon päälle. Itse pidän enemmän capuccino ja latte-tyylisistä kahveista, joten lämmitän maidon. Lämmitetty maito ei myöskään juoksetu vaikka sen kaataisi kahvin päälle.
      :-)

• Anonyymi00011

Paras kahvimaito on mantelimaito. Pastörointi pilaa maidon rakenteen ja on syynä lukuisiin terveyshaittoihin.
      Laktoosi-intoleranssi on pieni ongelma pastöroinnin aiheuttamiin ongelmiin verrattuna. Mantelimaidon jäljiltä vatsa on kuin samettia.
      Ainut terveellinen lehmänmaito on pastoröimaton, nurmea syövän lehmän täysmaito.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      71
      5017
    2. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      39
      3790
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      25
      3378
    4. Vieläkö olet

Rakastunut minuun? Minä sinuun
      Ikävä
      81
      2387
    5. Ei siinä kauan

Menisi jos olisimme kahden
      Ikävä
      24
      1909
    6. Tekeekö hän

Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.
      Ikävä
      27
      1581
    7. Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa

kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois
      Maailman menoa
      355
      1579
    8. Laine voitti oikeudessa

Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?
      Savonlinna
      40
      1542
    9. Puistotyöntekijät

Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔
      Ähtäri
      15
      1485
    10. Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?

Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?
      Ikävä
      34
      1345
    Aihe