Kahvimaito

Vegaanitar

Olen vasta hiljattain jättänyt maitotuotteet ruokavaliostani. Join ennen kahvini maidon kera - entäs nyt? En pidä mustasta kahvista. Pitääkö minun kuitenkin opetella juomaan se mustana, lopettaa kahvinjuonti kokonaan (olisi paras vaihtoehto, tiedän, mutta tässä vaiheessa liian riippuvainen?) vai? Olen kokeillut laittaa kahviini Benevivan soija- ja kaurajuomia, mutta ne juoksuttuvat.

11

1795

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joe

Kuten sanoit, paras ratkaisu olisi lopettaa kahvinjuonti kokonaan. Säästäisit aika lailla itseäsi ja sademetsiä ja olisit pitkällä aikavälillä energisempi.

Kannattaa kokeilla lehmänmaidon tilalla riisistä tehtyä maitoa.

• Asafoetida

kyllä soijamaito minulle toimii ihan hyvin, jopa cappucinoon. Liian hapanta kahvia? Kokeilepa espressoa! (Sitä voi suodattaakin. Niin minä teen. Ostan papuina ja jauhan itse. Lavazza EI ole parasta, tuskin edes hyvää.)

• tahnahuttu

Mä itse käytän benevivan kauraa, joskus alpron tai pirkan soijaa. Ei niiden kanssa pitäs olla mitään ongelmaa. Jos on oikeen huonoa kahvia, niin sitten pitää vaan sekottaa välillä.

Yks oikeen mukava vaihtoehto kahvin laimentajaksi on Alpron suklaasoijamaito.

• Vegaanitar

Kiitos vastanneille! Taitaa sitten vika olla kahvissa... Eikä siinä muutenkaan mitään terveysvaikutteista ole. Olen kyllä vähentänyt sitä ja juonut viimeaikoina enemmän vihreää ja punaista teetä.

• devilived
        Vegaanitar kirjoitti:

Kiitos vastanneille! Taitaa sitten vika olla kahvissa... Eikä siinä muutenkaan mitään terveysvaikutteista ole. Olen kyllä vähentänyt sitä ja juonut viimeaikoina enemmän vihreää ja punaista teetä.

Jos mitenkään mahdollista, suosittelen opettelemaan juomaan kahvia mustana. Aluksi etoi ja paljon mutta nyttemmin olen sitä mieltä, että kahvin aito maku tulee esiin vain mustana juotuna. Makuasioista ei tietenkään voi kiistellä... :)

• 00000+

itsekkin luulin että en voisi juoda mustana,siihen tottuu nopeasti ja pian et edes huomaa eroa..tai no se on parempaa! :)

• asda

Aivan totta.

• mrn

Alpron vaniljanmakuinen soijamaito on mielestäni (ja myös parin ei-vegaanin) parempaa kuin lehmänmaito kahvin kanssa. Sitä myydään pakkauksessa jossa on kolme 2dl:n pakkausta

• maito

Mielestäni riisimaito on parasta kahvimaitoa. Se ei juoksetu vaikka kaataisi suoraan kuumaan kahviin ja kaiken lisäksi riisimaito on luonnostaan niin makeaa, ettei kahviin tarvitse erikseen sokeria. Tämä jälkimmäinen on tietysti haitta, jos ei pidä makeasta kahvista. Riisimaitoa saa myös vaniljan makuisena, jos sellaista haluaa.

Soija- ja kauramaidot käyvät myös makunsa puolesta kahviin, mutta ainakin omassa käytössäni ne juoksettuvat helposti. Ainut keino, jolla olen välttänyt juoksettumisen on se, että kaadan kuppiin ensin maidon ja lisään sitten vähitellen pienissä erissä ja sekoittaen kahvin.

• Vinkinantaja

Kasvimaitoja voi aivan hyvin käyttää kahvissa ilman että ne juoksettuvat. Maito kannattaa laittaa kuppiin ennen kahvia, eli kaataa kahvi maidon päälle. Itse pidän enemmän capuccino ja latte-tyylisistä kahveista, joten lämmitän maidon. Lämmitetty maito ei myöskään juoksetu vaikka sen kaataisi kahvin päälle.
      :-)

• Anonyymi00011

Paras kahvimaito on mantelimaito. Pastörointi pilaa maidon rakenteen ja on syynä lukuisiin terveyshaittoihin.
      Laktoosi-intoleranssi on pieni ongelma pastöroinnin aiheuttamiin ongelmiin verrattuna. Mantelimaidon jäljiltä vatsa on kuin samettia.
      Ainut terveellinen lehmänmaito on pastoröimaton, nurmea syövän lehmän täysmaito.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      48
      3592
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3555
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3341
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      79
      3154
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2949
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2438
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2215
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      96
      2105
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1979
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1959
    Aihe