Uusi ketju talipallon siirtosyylle

Anonyymi

Mikä on siirron syy? Veikkauksia. Miksi pallo viedään pihasta kauas?

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tää alkaa taas kuulostamaan maaniselta.

      xLiner

      • Anonyymi

        Eipä yhtään 😳🙄😂


      • Anonyymi

        Ota talupallo housustas.


    • Lintujen levittämien tautien vuoksi ei ole järkevää houkutella lintuja pihapiiriin.

      • Anonyymi

        Oliko miehen vai muun vastaus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko miehen vai muun vastaus?

        Mies olen. Kui?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Mies olen. Kui?

        No mietin, että kumman aivoilla päätelty?


      • Anonyymi

        Syy paljastunee illalla...


    • Anonyymi

      No kuule kun ei kiinnosta muutenkuin lintuja ajatellen. Pitäkää se nyt ***tana yhdessä paikassa!

      • Anonyymi

        On yritetty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On yritetty!

        Ei se lintujen vika ole, että te olette idiootteja.


      • Anonyymi

        Älä kiroa.


    • Anonyymi

      Ei ne täällä mitään tiedä.

    • Anonyymi

      Lintujenpaskomisen vuoksi

      • Anonyymi

        Joku yritti jotain järkevää. Ihmettä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Referoi. Emme avaa tuntemattomia linkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Referoi. Emme avaa tuntemattomia linkkejä.

        "vähintään kymmenen metrin päästä rakennuksista."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Referoi. Emme avaa tuntemattomia linkkejä.

        Ruokintapaikan sijoittaminen
        Ruokintapaikan olisi hyvä sijaita vähintään kymmenen metrin päästä rakennuksista. Linnut säikähtävät helposti ja voivat hädissään lentää ikkunoita päin, koska erehtyvät luulemaan ikkunapinnan heijastuksia metsäksi. Ikkunat olisi hyvä varustaa sälekaihtimilla tai rullaverhoilla, jotka pidetään osittain suljettuina.

        Ruokintapaikan lähistöllä olisi hyvä olla tuuheita havupuita, pensaita tai pensasaitaa, jotka antavat linnuille suojaa pedoilta ja viimalta.

        Hyvällä ruokintapaikalla on useita ruokintapisteitä, jotka on hajasijoitettu vähentämään lintujen keskinäistä kilpailua. Ruokinta voi koostua useasta pisteestä esimerkiksi seuraavanlaisesti:

        Muutama suurempi ruokinta-automaatti riittävän välimatkan päähän toisistaan
        Talipallo- ja rasvapötkötelineitä
        Muutama pieni roikkuva ruokinta-automaatti, jotka voi helposti sijoittaa esimerkiksi pensasaidan sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Referoi. Emme avaa tuntemattomia linkkejä.

        En jaksa, opiskele itse! Mut sen verran jaksan kirjoittaa, että ruokintapaikkoja pitäis olla useita ja ne pitäis sijoittaa väh. 10 metrin päähän rakennuksesta eikä ikkunan eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokintapaikan sijoittaminen
        Ruokintapaikan olisi hyvä sijaita vähintään kymmenen metrin päästä rakennuksista. Linnut säikähtävät helposti ja voivat hädissään lentää ikkunoita päin, koska erehtyvät luulemaan ikkunapinnan heijastuksia metsäksi. Ikkunat olisi hyvä varustaa sälekaihtimilla tai rullaverhoilla, jotka pidetään osittain suljettuina.

        Ruokintapaikan lähistöllä olisi hyvä olla tuuheita havupuita, pensaita tai pensasaitaa, jotka antavat linnuille suojaa pedoilta ja viimalta.

        Hyvällä ruokintapaikalla on useita ruokintapisteitä, jotka on hajasijoitettu vähentämään lintujen keskinäistä kilpailua. Ruokinta voi koostua useasta pisteestä esimerkiksi seuraavanlaisesti:

        Muutama suurempi ruokinta-automaatti riittävän välimatkan päähän toisistaan
        Talipallo- ja rasvapötkötelineitä
        Muutama pieni roikkuva ruokinta-automaatti, jotka voi helposti sijoittaa esimerkiksi pensasaidan sisään.

        Onkohan mun mies täällä linjalla sörkättelemässä näitä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan mun mies täällä linjalla sörkättelemässä näitä??

        Sinä olet yksinkertaisesti väärässä tässä talipalloasiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet yksinkertaisesti väärässä tässä talipalloasiassa.

        Kuka olet??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan mun mies täällä linjalla sörkättelemässä näitä??

        Jospa vaikka kysyisit siltä?!

        Minä laitoin tuon linkin ja viimeks kun kävin vessassa totesin olevani edelleen nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa vaikka kysyisit siltä?!

        Minä laitoin tuon linkin ja viimeks kun kävin vessassa totesin olevani edelleen nainen.

        No sanoitko tuonkin, että olen väärässä talipallon kanssa??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Referoi. Emme avaa tuntemattomia linkkejä.

        Harmi, jos birdlife on tuntematon.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Harmi, jos birdlife on tuntematon.

        Ei se sitä tarkoita vaan TÄMÄN sivun kautta tyrkättyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet yksinkertaisesti väärässä tässä talipalloasiassa.

        Miksi? Vastaa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokintapaikan sijoittaminen
        Ruokintapaikan olisi hyvä sijaita vähintään kymmenen metrin päästä rakennuksista. Linnut säikähtävät helposti ja voivat hädissään lentää ikkunoita päin, koska erehtyvät luulemaan ikkunapinnan heijastuksia metsäksi. Ikkunat olisi hyvä varustaa sälekaihtimilla tai rullaverhoilla, jotka pidetään osittain suljettuina.

        Ruokintapaikan lähistöllä olisi hyvä olla tuuheita havupuita, pensaita tai pensasaitaa, jotka antavat linnuille suojaa pedoilta ja viimalta.

        Hyvällä ruokintapaikalla on useita ruokintapisteitä, jotka on hajasijoitettu vähentämään lintujen keskinäistä kilpailua. Ruokinta voi koostua useasta pisteestä esimerkiksi seuraavanlaisesti:

        Muutama suurempi ruokinta-automaatti riittävän välimatkan päähän toisistaan
        Talipallo- ja rasvapötkötelineitä
        Muutama pieni roikkuva ruokinta-automaatti, jotka voi helposti sijoittaa esimerkiksi pensasaidan sisään.

        No jo nyt on, jos yhdestä talipallosta pitää tehdä esitelmä. Kysymys on yhdestä pallosta, ei kokonaisesta ruokinta-asemasta. Väitän, että linnut ovat kuitenkin tyytyväisempiä siitä yhdestä päin hittoa "asennetusta" talipallosta, kuin jos palloja ei ole lainkaan. Aloittajan mieshän ei ollut asentanut yhtään palloa. Onko nyt siis niin, että linnuistakin on tullut noin vaativia? Niille pitää olla täysvarusteltu ruokinta-asema, tai pitäkää perkele pallonne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sanoitko tuonkin, että olen väärässä talipallon kanssa??

        En sanonut. Mutta noiden ohjeiden mukaan olet sijoittanut pallon väärin. Täytyy myöntäö, että tuli itellekin hyvää tietoa. Eli tavallaan tää ketju ei ollutkaan turha vaikka onkin saanut alkunsa typerästä valtapelistä..

        Joo ja tosiaan se pallo ei ole SINUN enää sen jälkeen kun olet vienyt sen ulos linnuille ruoaksi. Se on lintujen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jo nyt on, jos yhdestä talipallosta pitää tehdä esitelmä. Kysymys on yhdestä pallosta, ei kokonaisesta ruokinta-asemasta. Väitän, että linnut ovat kuitenkin tyytyväisempiä siitä yhdestä päin hittoa "asennetusta" talipallosta, kuin jos palloja ei ole lainkaan. Aloittajan mieshän ei ollut asentanut yhtään palloa. Onko nyt siis niin, että linnuistakin on tullut noin vaativia? Niille pitää olla täysvarusteltu ruokinta-asema, tai pitäkää perkele pallonne?

        Mut jos pihapiirissä on paljon lintuja niin ei se yks talipallo mihinkään riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jo nyt on, jos yhdestä talipallosta pitää tehdä esitelmä. Kysymys on yhdestä pallosta, ei kokonaisesta ruokinta-asemasta. Väitän, että linnut ovat kuitenkin tyytyväisempiä siitä yhdestä päin hittoa "asennetusta" talipallosta, kuin jos palloja ei ole lainkaan. Aloittajan mieshän ei ollut asentanut yhtään palloa. Onko nyt siis niin, että linnuistakin on tullut noin vaativia? Niille pitää olla täysvarusteltu ruokinta-asema, tai pitäkää perkele pallonne?

        Niin...🥺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jo nyt on, jos yhdestä talipallosta pitää tehdä esitelmä. Kysymys on yhdestä pallosta, ei kokonaisesta ruokinta-asemasta. Väitän, että linnut ovat kuitenkin tyytyväisempiä siitä yhdestä päin hittoa "asennetusta" talipallosta, kuin jos palloja ei ole lainkaan. Aloittajan mieshän ei ollut asentanut yhtään palloa. Onko nyt siis niin, että linnuistakin on tullut noin vaativia? Niille pitää olla täysvarusteltu ruokinta-asema, tai pitäkää perkele pallonne?

        Ohjeet on tehty lintujen hyvinvointia varten ja sen luulisi olevan myös lintujen ruokkijan tavoitteena. Aloittaja ei ole vain tiennyt, miten lintujenruokinta tulee järjestää lintujen kannalta turvallisesti, eikä ajatella vain omaa viihtyvyyttään, jossa lintujen tehtävä on tuoda iloa hänelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanonut. Mutta noiden ohjeiden mukaan olet sijoittanut pallon väärin. Täytyy myöntäö, että tuli itellekin hyvää tietoa. Eli tavallaan tää ketju ei ollutkaan turha vaikka onkin saanut alkunsa typerästä valtapelistä..

        Joo ja tosiaan se pallo ei ole SINUN enää sen jälkeen kun olet vienyt sen ulos linnuille ruoaksi. Se on lintujen.

        Ei tarvitse olla minulle niin hyökkäävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjeet on tehty lintujen hyvinvointia varten ja sen luulisi olevan myös lintujen ruokkijan tavoitteena. Aloittaja ei ole vain tiennyt, miten lintujenruokinta tulee järjestää lintujen kannalta turvallisesti, eikä ajatella vain omaa viihtyvyyttään, jossa lintujen tehtävä on tuoda iloa hänelle.

        Et sinä oikeaa syytä tiedä! Et tiedä edes paikkaa! Etkä minua ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjeet on tehty lintujen hyvinvointia varten ja sen luulisi olevan myös lintujen ruokkijan tavoitteena. Aloittaja ei ole vain tiennyt, miten lintujenruokinta tulee järjestää lintujen kannalta turvallisesti, eikä ajatella vain omaa viihtyvyyttään, jossa lintujen tehtävä on tuoda iloa hänelle.

        Minä olen ruokkinut lintuja jo silloin kun sinä killuit vielä jyvänä pussissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohjeet on tehty lintujen hyvinvointia varten ja sen luulisi olevan myös lintujen ruokkijan tavoitteena. Aloittaja ei ole vain tiennyt, miten lintujenruokinta tulee järjestää lintujen kannalta turvallisesti, eikä ajatella vain omaa viihtyvyyttään, jossa lintujen tehtävä on tuoda iloa hänelle.

        Edelleen ... linnut ovat taatusti tyytyväisempiä siitä yhdestä pallosta, kuin jos mitään ruokaa ei ole tarjolla. Mitä lintujen määrään tulee, niin ne ovat ihan vapaita villieläimiä ja kuljevat sinne missä ruokaa on tarjolla. Eivät ne ole sidottuna yhteenkään pihapiiriin niin, että joka-ainoan pitäisi siinä ruokansa saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä oikeaa syytä tiedä! Et tiedä edes paikkaa! Etkä minua ...

        Perustui ihan kertomaasi: paikka ikkunan lähellä ja halusit nähdä linnut ikkunasta. Muuta en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustui ihan kertomaasi: paikka ikkunan lähellä ja halusit nähdä linnut ikkunasta. Muuta en tiedä.

        No on ikkunan lähellä, mutta on siihen se hemmetin kymmenen metriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on ikkunan lähellä, mutta on siihen se hemmetin kymmenen metriä.

        Sulla on tarkka näkö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla minulle niin hyökkäävä.

        En mielestäni ole hyökkäävä.

        En tiedä minkälaisia vastauksia olisit halunnut..Poistun siis paikalta.


    • Anonyymi

      Kuka sen siirtää? Oravat kyllä kähveltää noita kokonaisinaki jos saavat irti. Tärkeintä kuitenki laittaa sitä ruokaa sitte koko talven ajan, jos aloittaa. Erityisesti kovilla pakkasilla linnuilla tekemistä ettii uusi ruokapaikka, jos naapurustossa ei ruokkijoita. Omakotitaloissa ongelma ovat metsämyyrät, jotka syö/varastoi noita siemeniä. Muuttavat vinteille yms. asumaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe