Apostoli Paavali

Anonyymi

oli Jumalan mies. Me nykypehmot saamme hävetä, jos häntä ja hänen elämäntyötään herjaamme

100

<50

Vastaukset

• Anonyymi

Onhan hänellä huikea henkilöhistoria vanhasta liitosta uuteen liittoon. Paavali toi kristinuskon Eurooppaan.

• Anonyymi

Aivan vertaansa vailla oleva karriääri. Monet kirjeensä kirjoitti vankilassa, meille siunaukseksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan vertaansa vailla oleva karriääri. Monet kirjeensä kirjoitti vankilassa, meille siunaukseksi.

En muista, että Paavali kirjoitti mitään teille.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Se toinen ei tyôssä myöskään.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Etkö?

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö?

Missä Paavali sanoo jotain suomalaisille?

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Mitäpä se sinulle kuuluu.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Älä viitsi heittäytyä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se toinen ei tyôssä myöskään.

Siis mitä?

• Anonyymi

Juuri niin. Tuskin kukaan enää pystyisi vastaavaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin. Tuskin kukaan enää pystyisi vastaavaan.

Paavali sai tai saa voitonseppeleen Jeesukselta.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Tämä on nyt sinulle,
        ” Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.”
        1 Kor 1:18

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Room. 10:18
        Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".

Nyt MITÄ JEESUS SANOO!
        Lue ja ihmettele!

Ap. t. 1:
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        ja sitten voit lukea, Vanhasta Testamentista, esim Jer 16, Jer 31 ja muut,
        Kuka ja ketä on Israel, ja nyt, mikä oli KYSYMYS, mitä opetuslapset kysyivät:

"Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        Eli Kuka on ABBA eli ISÄ ja mitä se sanoo:

Jer. 31:20
        Eikö Efraim ole minun kallis poikani, minun lempilapseni? Sillä niin usein kuin minä puhunkin häntä vastaan, alati minä häntä muistan. Siksi minun sisimpäni väräjää hänen tähtensä: minun täytyy armahtaa häntä, sanoo Herra.

Jumalan "TÄYTYY" armahtaa, omaa esikoispoikaansa, missä sitten lie on :)
        ja
        Jer. 31:9
        Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

https://www.blbclassic.org/Bible.cfm?b=Jer&c=31#conc/9
        https://www.blbclassic.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=H1&t=KJV
        Strong's H1 - 'ab
        ELI
        ABBA eli ISÄ!

Nyt siis Herra kyllä RAKENTAA oman valtakunnan ja sen "tärkein" osa on SEURAKUNTA:

Luuk. 20:17
        Mutta hän katsahti heihin ja sanoi: "Mitä siis on tämä kirjoitus: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi'?

Eli Kuka eli ketkä hylkäsivät, Elävän KIVEN!
        ja nyt minkä päälle, Herra Rakentaa oman valtakunnan, eikö Kulmakiven ja sen loppu on sitten KOKOOJA kivi eli harjakivi..

Nyt Herralla on KAKSI lammaslaumaa ja toinen niistä ei ole ollut, Israelin valtion alueella ,kokonaisena, kuten Jeesus sanoo:

Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

joten tulevaisuuteen viittaavia sanoaj eli ilmoituksia eli ennustuksia.

Joten Paavalin viite:
        Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".

ja jos LUET, asia yhteys on ilosanoman (evankeliumin)julistus PAKANOILLE;
        MÄÄN ÄÄRIIN ASTI!
        eli mikä on mään ääri!

siitä olen kyllästymiseen asti kirjoittanut ja te ette TAHDO USKOA!

Joten aina
        TE EKSYTTY,
        sillä
        Ette tunne Kirjoituksia, joita Paavali tunsi jo lapsesta ja ISÄ itse opetti Paavalia!

Gal. 1:
        1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,

Paavali, apostoli, virkansa saanut,
        - ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan
        - Jeesuksen Kristuksen kautta ja
        - Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,

Joten, Jokainen ylistäköö Jumalaa, ISÄÄ, ABBAA, siitä että me saimme hyvän ja oppineen:
        PAKANAIN APOSTILIN,
        jonka
        "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".!
        eli Suomeen!

18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on nyt sinulle,
        ” Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.”

Tuolla onkin helppo selittää ihan millaisia älyttömyyksiä tahansa ja mitätöidä kaikki logiikka täysin. Tuon kuulee aina, kun huomauttaa jostain raamatun epäloogisuuksista yms.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä on nyt sinulle,

Kuka hullu tiesi että juuri he silloiset "me" pelastuvat?

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Kuka hullu tiesi että juuri he silloiset "me" pelastuvat?

Se toinen sammunut siellä jo?

• Anonyymi kirjoitti:

Se toinen sammunut siellä jo?

Osaatko mitään älykästä!

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Osaatko mitään älykästä!

Se toinen, aina suu ammoIIaan.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Paavali lähetettiin viemään evankeliumia pakanoille. Paavali kirjoitti tai saneli suuren osan uudestatestamentista. Luukas oli hänen mieluisa kirjuri ja kumppani, koska hän otti kaikesta perusteellisen selon, koska hän oli lääkärinä tottunut tarkkuuteen. Luukas vaikutti jo Jeesuksen eläessä , vaikka ei ihan lähipiiriin kuulunutkaan. Kannattaa ottaa netistä selvää Paavalin tekemisistä,, ettei aivan hölmöjä kirjoittele.

• Anonyymi kirjoitti:

Paavali lähetettiin viemään evankeliumia pakanoille. Paavali kirjoitti tai saneli suuren osan uudestatestamentista. Luukas oli hänen mieluisa kirjuri ja kumppani, koska hän otti kaikesta perusteellisen selon, koska hän oli lääkärinä tottunut tarkkuuteen. Luukas vaikutti jo Jeesuksen eläessä , vaikka ei ihan lähipiiriin kuulunutkaan. Kannattaa ottaa netistä selvää Paavalin tekemisistä,, ettei aivan hölmöjä kirjoittele.

Lääkäri jättää hommat?

Ei kovin uskottavaa, mutta menköön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt MITÄ JEESUS SANOO!
        Lue ja ihmettele!

Ap. t. 1:
        5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
        6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
        7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        ja sitten voit lukea, Vanhasta Testamentista, esim Jer 16, Jer 31 ja muut,
        Kuka ja ketä on Israel, ja nyt, mikä oli KYSYMYS, mitä opetuslapset kysyivät:

Eli Kuka on ABBA eli ISÄ ja mitä se sanoo:

Jer. 31:20
        Eikö Efraim ole minun kallis poikani, minun lempilapseni? Sillä niin usein kuin minä puhunkin häntä vastaan, alati minä häntä muistan. Siksi minun sisimpäni väräjää hänen tähtensä: minun täytyy armahtaa häntä, sanoo Herra.

Jumalan "TÄYTYY" armahtaa, omaa esikoispoikaansa, missä sitten lie on :)
        ja
        Jer. 31:9
        Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

https://www.blbclassic.org/Bible.cfm?b=Jer&c=31#conc/9
        https://www.blbclassic.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=H1&t=KJV
        Strong's H1 - 'ab
        ELI
        ABBA eli ISÄ!

Nyt siis Herra kyllä RAKENTAA oman valtakunnan ja sen "tärkein" osa on SEURAKUNTA:

Luuk. 20:17
        Mutta hän katsahti heihin ja sanoi: "Mitä siis on tämä kirjoitus: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi'?

Eli Kuka eli ketkä hylkäsivät, Elävän KIVEN!
        ja nyt minkä päälle, Herra Rakentaa oman valtakunnan, eikö Kulmakiven ja sen loppu on sitten KOKOOJA kivi eli harjakivi..

Nyt Herralla on KAKSI lammaslaumaa ja toinen niistä ei ole ollut, Israelin valtion alueella ,kokonaisena, kuten Jeesus sanoo:

Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

joten tulevaisuuteen viittaavia sanoaj eli ilmoituksia eli ennustuksia.

Joten Paavalin viite:

ja jos LUET, asia yhteys on ilosanoman (evankeliumin)julistus PAKANOILLE;
        MÄÄN ÄÄRIIN ASTI!
        eli mikä on mään ääri!

siitä olen kyllästymiseen asti kirjoittanut ja te ette TAHDO USKOA!

Joten aina
        TE EKSYTTY,
        sillä
        Ette tunne Kirjoituksia, joita Paavali tunsi jo lapsesta ja ISÄ itse opetti Paavalia!

Gal. 1:
        1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,

Paavali, apostoli, virkansa saanut,
        - ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan
        - Jeesuksen Kristuksen kautta ja
        - Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,

Joten, Jokainen ylistäköö Jumalaa, ISÄÄ, ABBAA, siitä että me saimme hyvän ja oppineen:
        PAKANAIN APOSTILIN,
        jonka
        "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".!
        eli Suomeen!

18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".

Kunnia Jumalalle hänen armostaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä minä ihmettelen, että kun Paavalista on tullut korkein aktoriteetti, esim. tässä maailman suurimmassa ongelmassa, naispappeudessa, niin missä on päätetty Paavalin jumaluus?
        Vain Paavali sanoo, että naisten on vaiettava seurakunnassa, ja mikä minä olen sitä epäilemään! Haluaisin vain tietää, milloin Paavali on jumaluuden saanut.
        Kysyin täältä takapenkiltä sitä eilenkin jossain ketjussa, mutta en löydä sitä enää. Mutta tähän ketjuun ilmaantuvat vastaukset varmaan löydänkin.
        Tämähän on tavattoman huonosti tiedotettu tosiasia. Ei ole edes omaa päivää hänellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnia Jumalalle hänen armostaan!

Juuri niin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se toinen, aina suu ammoIIaan.

??????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin niin. Kaikki tapahtui järjestyksessä.

• Anonyymi

Lahkoutuminen on luonnonlaki.

• Anonyymi

Paavali taitaa olla aika paljon etenkin homoseksuaalisuuteen taipuvaisten ihmisten hampaissa, kun toi kirjeidensä kirjoituksilla VT:n mukaisen homoseksuaalisuuden nimittämisen kauhistukseksi kristinuskoon? 🤔

• Anonyymi

Tuskinpa on mikään Paavalin oma näkemys. Hän kirjoitti Pyhässä Hengessä Jumalan vaikutuksessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuskinpa on mikään Paavalin oma näkemys. Hän kirjoitti Pyhässä Hengessä Jumalan vaikutuksessa.

Jumalalla oli eri näkemys moneen asiaan kuin Paavalilla

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Jumalalla oli eri näkemys moneen asiaan kuin Paavalilla

Niinkö?

• Anonyymi kirjoitti:

Niinkö?

Totta tosiaan.

Esimerkiksi se, että Jumala antoi ikuiseksi
        käskyksi ympärileikkauksen, niin siitä Paavali viis veisaa.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Totta tosiaan.

Mutta sínâ toteutit.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Totta tosiaan.

Et siis ole kuullut vanhasta liitosta, etkä uudesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaha liitto tarkoittaa Jumalan lupausta Nooalle. Merkiksi liitosta Jumala asetti sateenkaaren taivaalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaha liitto tarkoittaa Jumalan lupausta Nooalle. Merkiksi liitosta Jumala asetti sateenkaaren taivaalle.

Sateenkaari on maailmalla yleinen luonnonilmiö.

Ei se mikään liiton merkki ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitan sitä, että Paavali on eri linjoilla Jumalan kanssa. Vaikka moni on sitä mieltä, että Paavali on Jumalan asialla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa mainitaan 3 liittoa: Noon liitto (vanhin), Aabrahamin liitto, ja Mooseksen liitto (uusin, ns. lakiliitto). Siellä ei ole mitään vanhaa ja uutta liittoa, eikä muita liittoja noiden kolmen lisäksi.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Sateenkaari on raamatullinen liiton merkki, tosin se mainitaan myös Gilgameshin vedenpaisumuskertomuksessa, joka on vielä muinaisempi sumerilainen kertomus.
        Kyseessä on ikivanha muinainen sumerilais-juutalais-kristillinen Jumalan liitto.

1 moos 9:
        "12 Jumala sanoi vielä: »Tämä on merkkinä liitosta, jonka minä teen teidän sekä kaikkien maan päällä elävien olentojen kanssa kaikkiin tuleviin sukupolviin asti: 13 minä asetan kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välisestä liitosta. 14 Kun annan pilvien nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä, 15 muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaiken elollisen kanssa: vedet eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää. 16 Kaari näkyy pilvissä, ja kun minä sen näen, muistan ikuisen liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaikkien maan päällä elävien kanssa.» 17 Ja Jumala sanoi vielä Nooalle: »Tämä on sen liiton merkki, jonka minä teen kaikkien maan päällä elävien kanssa.»"

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Tarkoitan sitä, että Paavali on eri linjoilla Jumalan kanssa. Vaikka moni on sitä mieltä, että Paavali on Jumalan asialla.

Ympärileikkausasiassa Paavali oli samaa mieltä kuin Jeesus, ja perusteli tarpeettomuutta suoraan Jeesuksen opetuksilla.
        Paavali siis tiesi että Jeesus vastusti ympärileikkausta, mutta ei tiennyt että 300 vuotta myöhemmin kirkkoisät päättivät jättää nämä evankeliumin tekstit virallisen UT:n ulkopuolelle. Paavalille puolestaan nämä Jeesuksen opetukset olivat tärkeitä:
        "Hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle, ”Onko ympärileikkaus tarpeellinen vai ei?” Hän sanoi heille, ”Jos se olisi tarpeellinen, heidän vanhempansa tuottaisivat valmiiksi ympärileikattuja lapsia. Ennemmin, todellinen ympärileikkaus hengessä on tullut hyödyllisemmäksi joka tavalla.”

• Anonyymi kirjoitti:

Hän on vissiin purkanut liiton, kun ei näy sateenkaarta enää. 🤨

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Olet täynnä epäuskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa mainitaan 3 liittoa: Noon liitto (vanhin), Aabrahamin liitto, ja Mooseksen liitto (uusin, ns. lakiliitto). Siellä ei ole mitään vanhaa ja uutta liittoa, eikä muita liittoja noiden kolmen lisäksi.

Ei vai?
        Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.”
        Luuk 22:20

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Se on Jumalan lupauksen merkki.

• Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

Hän on vissiin purkanut liiton, kun ei näy sateenkaarta enää. 🤨

Etkö ole nähnyt sateenkaarta?

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö ole nähnyt sateenkaarta?

En kesän jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vai?
        Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.”

Kun Jeesus puhuu uudesta liitosta, hän viittaa Jeremia 31:ssä mainittuun uuteen liittoon, joka Jeesuksen mukaan on nyt käynyt toteen.

Jer. 31:
        "31 »Tulee aika», sanoo Herra, »jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. 32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra. 33 »Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. 34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: ’Oppikaa tuntemaan Herra!’ Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra."

Sitten kun Uusi liitto toteutuu, Juudan kansa ja kaikki israelilaiset tuntevat sen jälkeen Jumalan eikä heitä tarvitse opettaa. Suomalaiset kuitenkin jäävät liiton ulkopuolelle, tämän takia Suomessa tarvitaan pappeja saarnaamaan ja opettamaan vaikka Uusi liitto israelilaisten kanssa on jo kristityiden mukaan pätevä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun Jeesus puhuu uudesta liitosta, hän viittaa Jeremia 31:ssä mainittuun uuteen liittoon, joka Jeesuksen mukaan on nyt käynyt toteen.

Jer. 31:
        "31 »Tulee aika», sanoo Herra, »jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. 32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra. 33 »Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. 34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: ’Oppikaa tuntemaan Herra!’ Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra."

Sitten kun Uusi liitto toteutuu, Juudan kansa ja kaikki israelilaiset tuntevat sen jälkeen Jumalan eikä heitä tarvitse opettaa. Suomalaiset kuitenkin jäävät liiton ulkopuolelle, tämän takia Suomessa tarvitaan pappeja saarnaamaan ja opettamaan vaikka Uusi liitto israelilaisten kanssa on jo kristityiden mukaan pätevä.

Käykö joku palstan lukijoista muka kirkossa?

Itse kyllä kuulun ev.lut kirkkoon, mutta en edes muista milloin olisin viimeksi käynyt jumalanpalveluksessa. Siitä on yli 10 vuotta.
        Uuden liiton kristittyjen ei ole tarpeen käydä kirkossa.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Totta tosiaan.

Ja mihin viittaat?
        AP 15?

Mitä se sanoo?
        Ap. t. 15:
        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

eli Jumala on HENKI!
        joten:
        23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.

19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,

Joten, PAKANOIDEN EI TULE YMPÄRILEIKATA ITSEÄÄN, ja juutalainen ympärileikataan 8 päivän vanhana joten POIKA lapsella ei ole sanaa tähän mitä isä tekee.

Joten
        AINA TE EKSYTTE!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käykö joku palstan lukijoista muka kirkossa?

Itse kyllä kuulun ev.lut kirkkoon, mutta en edes muista milloin olisin viimeksi käynyt jumalanpalveluksessa. Siitä on yli 10 vuotta.
        Uuden liiton kristittyjen ei ole tarpeen käydä kirkossa.

Sinulla ei siis ole minkäänlaista seurakuntayhteyttä?

• Anonyymi kirjoitti:

Ja mihin viittaat?
        AP 15?

Mitä se sanoo?
        Ap. t. 15:
        28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
        29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"

eli Jumala on HENKI!
        joten:
        23 ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.

19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,

Joten, PAKANOIDEN EI TULE YMPÄRILEIKATA ITSEÄÄN, ja juutalainen ympärileikataan 8 päivän vanhana joten POIKA lapsella ei ole sanaa tähän mitä isä tekee.

Joten
        AINA TE EKSYTTE!

Viittaan siihen, että ympärileikkaus on ikuinen käsky.

Paavalin mielestä ympärileikkaus ei ole tärkeä. En nyt muista tarkalleen miten hän sen käskyn vähätteli. Se jäi mieleeni, kun Paavali samassa yhteydessä korosti kuinka tärkeää on noudattaa Jumalan käskyjä.

Paavali oli varsinainen pöhkö.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on Jumalan lupauksen merkki.

Se on maailmalla yleinen luonnonilmiö.

Onhan niitä muitakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei vai?

Kovin Jeesus ajatteli niitä 12 opetuslasta. Teki heille jopa uuden liiton, jonka heille vuodatti.

• Anonyymi

Siinähän jatkat, kukaan ei kiellä tekemästä itsestäsi pelleä. Jos ei kerran mitään elämää ole niin minkäs sille sitten mahtaa.

• Samoin.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Samoin.

Kerron sieltä juttuja myös.

• Anonyymi

Tuo ei ole kritiikkiä vaan joutavaa mölinää.

• Anonyymi

En vastaile enää sinuIIe.

• Esille tuli, että pitää huolehtia omista asioistaan. Ei muiden.

• Pitää varmaan paikkansa, että sinä hoet samoja juttujasi päivästä toiseen.

• Anonyymi

En kesän jälkeen.

Sekö sinua hämmästyttää?

• Anonyymi kirjoitti:

Sekö sinua hämmästyttää?

No ei, mutta onhan se kummallista, että Jumalan juutalaisten kanssa tekemän liiton merkki muodostuu vain tietyissä sääoloissa valon taittuessa sadepisaroihin ja olisi olemassa täsmälleen samanlaisena myös ilman minkäänlaista liittoa.

• Anonyymi

No ei, mutta onhan se kummallista, että Jumalan juutalaisten kanssa tekemän liiton merkki muodostuu vain tietyissä sääoloissa valon taittuessa sadepisaroihin ja olisi olemassa täsmälleen samanlaisena myös ilman minkäänlaista liittoa.

Sateenkaaren värit muodustuvat valon pilkkomisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ympärileikkausasiassa Paavali oli samaa mieltä kuin Jeesus, ja perusteli tarpeettomuutta suoraan Jeesuksen opetuksilla.
        Paavali siis tiesi että Jeesus vastusti ympärileikkausta, mutta ei tiennyt että 300 vuotta myöhemmin kirkkoisät päättivät jättää nämä evankeliumin tekstit virallisen UT:n ulkopuolelle. Paavalille puolestaan nämä Jeesuksen opetukset olivat tärkeitä:
        "Hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle, ”Onko ympärileikkaus tarpeellinen vai ei?” Hän sanoi heille, ”Jos se olisi tarpeellinen, heidän vanhempansa tuottaisivat valmiiksi ympärileikattuja lapsia. Ennemmin, todellinen ympärileikkaus hengessä on tullut hyödyllisemmäksi joka tavalla.”

Paavali ja Jumala ovat puhuneen samassa Hengessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Paavali ja Jumala ovat puhuneen samassa Hengessä.

Ei voi olla totta!

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Eli kun Paavali sanoo, niin muut auktoriteetit vaietkoot.
        Paavali on kaikkien yläpuolella.
        Mutta kukaan ei vieläkään ole kertonut, milloin ja missä tämä korkein tieto ja ylivertaisuus suotiin.

• Anonyymi

Vankikundit ovat kovia jätkiä niin Paavalikin eikä vankiloissa ollut ennen pajon muuta tekemistä kuin kirjoitella .

• Anonyymi

Jumala käänsi senkin pahan hyväksi ja meille kaikille siunaukseksi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on Jumalalla tapana!

• Anonyymi

Suihkutkaan ei toimineet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä esimerkki siitä on Joosef, jonka veljet myivät orjaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnia Jumalalle!

• Anonyymi

Jotkut silti kehtaavat häntä rienata.

• Anonyymi

Suomalaisia koskevia kohtia voisi olla Galatalaiskirjeessä?
      Tosin Ilmestyksessä Galatia on muuttunut Smyrnaksi. Se saattaa merkitä että kova on kohtalo kansalla ja että se aika ajoin vaihtuu toiseksi?
      Jeesus puhui Jumalan valtakunnasta sinapinsiemenenä, josta puutarhan nurkkaan kasvaa sinappikasvi.
      Suomi on kyllä periferiaa monin tavoin, mutta suuriakin siunauksia on saatu kuten Kalevala, kännykät, yms.
      Apostoli Paavali oli Pyhän Hengen lähettämä ja Jeesuksen valittu ase, jonka Jumala voi ottaa pois Jeesuksen käytöstä jos haluaa. Jumala yksin tietää.

• Anonyymi

Jeesus saattoi olla Kalevalassa mainittu muinainen myyttinen shamaani Antero Vipunen, joka matkoillaan kävi Suomessa ja kohtasi Väinämöisen.

• Anonyymi

”Onko ympärileikkaus tarpeellinen vai ei?” Hän sanoi heille, ”Jos se olisi tarpeellinen, heidän vanhempansa tuottaisivat valmiiksi ympärileikattuja lapsia."

Vähän kuin uskoontulo jos se olisi tarpeellista ihmiset syntyisivät valmiiksi uskovaisina .

Esinahat ja uskoontulot kuin kaksi pientä marjaa

• Tuskin Paavalista kukaan olisi huonoa aiedes keskinkertaista puhunut, ellei häntä olisi ensin hillittömästi kehuttu ja ylistetty. Ei pidä ihmetellä, jos tulee vastareaktio.

• Anonyymi

On tainnut asia mennä toisinpäin kronologisesti ottaen.

• Anonyymi kirjoitti:

On tainnut asia mennä toisinpäin kronologisesti ottaen.

No tuskin mahdollista. Eiköhän monelle nuorta vanhemmalle ole kehuttu Paavalia jo koulun uskontotunnilla.

• Anonyymi

No tuskin mahdollista. Eiköhän monelle nuorta vanhemmalle ole kehuttu Paavalia jo koulun uskontotunnilla.

Hyvää kannattaa ”kehua” ja paha nousee aina vastustamaan hyvää. Sellainen taistelu täällä on meneillään.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvää kannattaa ”kehua” ja paha nousee aina vastustamaan hyvää. Sellainen taistelu täällä on meneillään.

Monella tuntuu vain olevan kovasti toinen käsitys pahan ja hyvän ilmenemismuodoista kuin sinun edustamallasi porukalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä! Perkele on ahkera.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä! Perkele on ahkera.

Vain koska Jumala niin sallii.

• Anonyymi

Vain koska Jumala niin sallii.

Jumala loi perkeleen koettelumuksesi ihmiselle.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumala loi perkeleen koettelumuksesi ihmiselle.

Miksi ihmisiä pitää vielä erikseen koetella elämän muiden vaikeuksien lisäksi? Kiusaamismielessäkö?

• Anonyymi

Miksi ihmisiä pitää vielä erikseen koetella elämän muiden vaikeuksien lisäksi? Kiusaamismielessäkö?

Se liittyy vapaaseen tahtoon. Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon valita ja siksi tarvitaan myös perkele viettelemään ihmistä

• Anonyymi kirjoitti:

Se liittyy vapaaseen tahtoon. Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon valita ja siksi tarvitaan myös perkele viettelemään ihmistä

Just joo. 🙄

• Anonyymi kirjoitti:

Satujuttuja sinulla riittää. Emme usko.

• Kyllä Paavalilla on tietoa suoraan Kristukselta ja siksi Paavalin tuli kertoa asiat sillä eihän Jeesus voinut niitä kertoa eläessään sillä siinä vaiheessa Hänen työnsä oli tekemättä ja niinkuin sanotaan ,että testamentti on sitte virallinen kun ihminen on kuollut.
      Näin ollen Jeesus ilmoitti Paavalille asiat ja kuinka mahtavaa tekstiä onkaan.

• Anonyymi

Kyllä. Paavalilla oli erityisasema ristin työn kirkastamisessa meille pakanoillekin.

• Oletko täysin varma?

Minä epäilen vahvasti.

• Anonyymi

Jumalan mies? Eikö Jumalakin ole mies ja eli siis sateenkaarisuhteessa? Vai onko Jumala muunsukupuolinen?

• Anonyymi

Onko Abba miehen vai naisen nimi?
        Jeesus käytti nimeä Abba aina silloin kun puhui Jumalasta. Koinee-kreikaksi nimi on kääntynyt muotoon Pater, mutta Jeesus ei siis ole eläessään lausunut nimeä Pater, vaan Jumalan nimi oli Abba.

• Anonyymi

Paavalihan nyt on kaikkien pyhien päällimmäinen totuudenpuhuja. Jos Paavali jotain sanoo, niin pitää kuunnella ja seurata hänen neuvoaan.
      Esimerkiksi: Nainen vaietkoon . . . jne.
      Kuka muu kristittyjen jumala on kieltänyt naista puhumasta?

• Paavali on ainoa maailmassa, joka on käskenyt niiden miesten, joilla on vaimo, elämään kuin heillä ei vaimoja olisikaan.

Onko kyseessä pähkähullu?

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Paavali on ainoa maailmassa, joka on käskenyt niiden miesten, joilla on vaimo, elämään kuin heillä ei vaimoja olisikaan.

Onko kyseessä pähkähullu?

spedelakia nääs

• Anonyymi

Onko Abba miehen vai naisen nimi?
      Sana. Abba, Hebreankielellä merkitsee, suomeksi Isä, tahi vanahn sanonnan mukaan Pappa!
      joten jos tutkit sanojen alkuperää, suomen kohdalla, niin
      Abba ha Pappa on se mitä myös Kalevalassa on, ja sen toinen sanonta on:
      Ukko ja sen puhe on ukkosen jyrinä.

eli SUomessa on noin 600 hebreankielistä sanaa jotka tarkoittavat samaa, sekä hebreaksi että suomeksi!
      eli esim tippa!

joten
      Abba on "vielä" isän eli miehen nimi, ruottalaasista en sano mitään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

• Anonyymi

Roomalaiskirje:
      1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

• Anonyymi

Ei kukaan muu Herran apostoli palvellut Herraa niinkuin Paavali. Eikä kukaan muu heistä pysty esittämään sellaista CV:tä kuin Paavali. (CV= Curriculum Vitae = elämän kulku)

2. Kor 11:17 Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.
      11:18 Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin.
      11:19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.
      11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.
      11:21 Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin.
      11:22 He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.
      11:23 He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
      11:24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
      11:25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
      11:26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
      11:27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
      11:28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.

• Paavalilla oli sellainen elämäntarkoitus.

Eipä ole kehumista.

• Anonyymi

Kuinka pakanakansat pelastuisivat ihmissyönniltä ihmiskauppojen ollessa avoinna?

Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      145
      5093
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3263
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      246
      3086
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      44
      2638
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1814
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      27
      1595
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1556
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1447
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23