2 biljoonaa galaksia Universumissa!

Anonyymi

Miten kristinusko pelaa näissö galakseissa? Kaiikkihan ymmärtää että emme ole yksin. Biljoona on miljoona miljoonaa. Juttu oli Aamulehdessä.

113

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jaa, niin, pitääpä heti alkaa kerätä kymmenyksiä, uhreja, anteja ja kolehteja muilta uskovilta lähetysavaruuslaivojen rakentamiseen ja varustamiseen matkaan halki avaruuden 🤔

• Anonyymi

Teuvo Suni olISI varmaan halukas lähtemään saarnaamaan Universumiin. Teuvon kannattaidi ottaa siihen Elon Muskiin yhteyttä jos hän tekisi sopivan raketin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teuvo Suni olISI varmaan halukas lähtemään saarnaamaan Universumiin. Teuvon kannattaidi ottaa siihen Elon Muskiin yhteyttä jos hän tekisi sopivan raketin.

Niin ja Teuvohan oli ilmavoimissa hommissakin.

• Anonyymi

Ilimankos ei oo tiällä piipahtanna vuostuhanssiin. Murjottaa jossain muuvalla. Ihmekkä tuo kun Maria sano että eipä tuosta mittää tiennynnä vaekka tiinneeks tirahtihi.

• Anonyymi

Linnunradassamme arvioidaan olevan noin 200 miljoonaa Auringon kaltaista tähteä. Senhän tiedämme, että Aurinkomme kaltaisen tähden ympärille voi muodostua elämää.

Jos galakseja on 2000 miljardia ja niissä jokaisessa sitten keskimäärin vaikka tuo 200 miljoona tähtemme kaltaista tähteä ja yhdessä miljoonasta planeettajärjestelmästä vallitsevat jollakin planeetalla hyvin lähellä Maan olosuhteita vastaavat olosuhteet niin siinäkin olisi jo 400 miljoona aika potentiaalista ehdokasta elämälle.

Ei siis tarvitsisi kovinkaan montaa planeettakuntaa arpaonnen olleen suosineen, niin Jeesuksella riittäisi kyllä vapahtelua vuosituhansiksi eteenpäinkin ja ehkä tuossa onkin syy viipymiseen.

Tieteen näkökulmasta on tietenkin hyvinkin epätodennäköistä, ettei elämää ei olisi muuallakin, se on tilastollinen todella suuri epätodennäköisyys mutta Raamattua siten tulkitsemalla, että luominen on ainutkertainen tapahtuma, jonka Jumala päätti toteuttaa tällä Linnunradan syrjäisellä kulmalla päädytään tietenkin toisenlaisen tulokseen.

-a-teisti-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Linnunradassamme arvioidaan olevan noin 200 miljoonaa Auringon kaltaista tähteä. Senhän tiedämme, että Aurinkomme kaltaisen tähden ympärille voi muodostua elämää.

Jos galakseja on 2000 miljardia ja niissä jokaisessa sitten keskimäärin vaikka tuo 200 miljoona tähtemme kaltaista tähteä ja yhdessä miljoonasta planeettajärjestelmästä vallitsevat jollakin planeetalla hyvin lähellä Maan olosuhteita vastaavat olosuhteet niin siinäkin olisi jo 400 miljoona aika potentiaalista ehdokasta elämälle.

Ei siis tarvitsisi kovinkaan montaa planeettakuntaa arpaonnen olleen suosineen, niin Jeesuksella riittäisi kyllä vapahtelua vuosituhansiksi eteenpäinkin ja ehkä tuossa onkin syy viipymiseen.

Tieteen näkökulmasta on tietenkin hyvinkin epätodennäköistä, ettei elämää ei olisi muuallakin, se on tilastollinen todella suuri epätodennäköisyys mutta Raamattua siten tulkitsemalla, että luominen on ainutkertainen tapahtuma, jonka Jumala päätti toteuttaa tällä Linnunradan syrjäisellä kulmalla päädytään tietenkin toisenlaisen tulokseen.

-a-teisti-

Lenskin kokeessa 70000 sukupolvessa kolibakteeri oli edelleen kolibakteeri ja siinä ajassa tapahtui vain muutamia geneettisiä sopeutumia, ei syntynyt uusia rakenteita. Elämää ei ehkä olekaan maailmankaikkeudessa sillä tavalla niin kuin nyt tällä hetkellä fysiikan tietämykseen perustuen oletetaan. Fyysikot ja tähtitieteilijät saavat kylläkin hyvin töitä, jos uskotaan elämän olevan yleistä maailmankaikkeudessa. Kemisteiltä ja biokemisteiltä harvemmin kysytään näissä yhteyksissä, kuinka vahvalla pohjalla uskomukset lepäävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lenskin kokeessa 70000 sukupolvessa kolibakteeri oli edelleen kolibakteeri ja siinä ajassa tapahtui vain muutamia geneettisiä sopeutumia, ei syntynyt uusia rakenteita. Elämää ei ehkä olekaan maailmankaikkeudessa sillä tavalla niin kuin nyt tällä hetkellä fysiikan tietämykseen perustuen oletetaan. Fyysikot ja tähtitieteilijät saavat kylläkin hyvin töitä, jos uskotaan elämän olevan yleistä maailmankaikkeudessa. Kemisteiltä ja biokemisteiltä harvemmin kysytään näissä yhteyksissä, kuinka vahvalla pohjalla uskomukset lepäävät.

Koronan kohdalla mutaatioita on jo useita.

• Anonyymi

Jumala on ääretön ja ajaton, joten Hänen luomistyönsäkin on ääretön. Kun Hän määräsi materiat muodustumaan,niin ne alkoivat muodostua kaikkialla äärettömässä maailman kaikkeudessa. Hän laittoi oman energiansa pyörivään liikkeeseen, jolloin ne alkoivat vetää toisiaan puoleensa, muodostaen atomeja ja molekyylejä olosuhteiden ja luonnonlakien mukaan. Kuten tiedämme,ettei ainetta ole olemassakaan, on vain energiaa.Ellei olisi valoa imeviä värejä, olisi kaikki materia läpinäkyvää,kuten lasi. Atomikin on hyvin harvaa "ainetta". Atomi on kuin aurinkokunta. Atomin ydinkin on muodostunut hiukkasista. Jatkuuko pienentymis/ suurentumis trendi äärettömästi?

• Anonyymi

Ja sitten on se henki joka juttelee vaikkei haluaisi🤣

• Anonyymi

Uskon että Jumalan ei tarvitse tehdä alkeishiukkastasolla paljoakaan kun jo kaikki luonnonlait menee uusiksil.

• Anonyymi

Jumala on koko maailmakaikkeuden valtias. Hän on niin suuri että ihminen ei voi käsittää sitä

• Entä mikä Jumala? Raamattu on useita Jumalia, eikä niistä ole tainnut olla mitään luomaan. Tosin niin suureksi on ihmeen näkymätön.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Entä mikä Jumala? Raamattu on useita Jumalia, eikä niistä ole tainnut olla mitään luomaan. Tosin niin suureksi on ihmeen näkymätön.

Raamatun mukaan "se korkein", ja se "kaikkivaltias". Ihminen kun ei tiedä ihan varmasti..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan "se korkein", ja se "kaikkivaltias". Ihminen kun ei tiedä ihan varmasti..

Jos joku Jumala sanoisikin olevansa "se kaikkein korkein" niin emme voisi tietää varmasti. Välttämättä ei hän itsekään tietäisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku Jumala sanoisikin olevansa "se kaikkein korkein" niin emme voisi tietää varmasti. Välttämättä ei hän itsekään tietäisi.

Jumala ei sano olevansa "se korkein" van ihminen etsii sitä korkeinta ja sen korkeimman tahtoa

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Entä mikä Jumala? Raamattu on useita Jumalia, eikä niistä ole tainnut olla mitään luomaan. Tosin niin suureksi on ihmeen näkymätön.

Raamatun mukaan jumalilla on omat jumalansa.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan jumalilla on omat jumalansa.

Ja että kaikilla kansoilla oli oma jumalansa. Israelin Jumala oli jumalten kokouksen johtaja, kun Raamattu on niin Israel-keskeinen.

• Elämäsi jatkuu tuollaisena kuolemaasi asti. Vallan hauskaa.

• Rukous toteutuu. Minä tosiaan kuolen.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Rukous toteutuu. Minä tosiaan kuolen.

Minä myös.
        Örjan

• Anonyymi

Jumalalle 2 biljoonaa galaksia on yksi yö.
      Helppo nakki kaikkivaltiaalle!

• Anonyymi

Evoluutio=JUMALA. Universum= TAIVASTEN VALTAKUNTA. Uskovaiset ovat personoinneet jumalan äijänkäppyräksi joka kyttää meitä pilven reunalta.

• Anonyymi

Evoluutiojumala tämän kaiken loi. Evoluutiojumala loi taivaat ja maan. Universumin. Luonnonlait. Energian. Mutta ennen kaikkea itsensä!

• Anonyymi

Uskotaan, että alussa Jumala loi 2.000.000.000.000 galaksia ja kuhunkin niistä satoja miljardeja tähtiä, ja useiden niistä ympärille epälukuisen joukon planeettoja

Planeettojen lukumäärä on ilmeisesti luku, jossa on 20-25 numeroa! Eli niitä on samaa suuruusluokkaa kuin kaikkien maapallon hikkarantojen hiekanjyvien määrä yhteensä. Sitten Jumala on kamalan kiinnostunut siitä, mitä yhden galaksin laidalla olevaa yhtä tähetä kiertävällä kivellä asuvat kädelliset ajattelevat hänestä tai miten he harrastavat keskenään seksiä?

Kuvitellaan, että joku olisi luonut kaikkien hiekkarantojen hiikkanjyvät Arubasta Rioon ja Kreetalta Pattayalle, niin miten kiinnostunut hän olisi vaikkapa siitä, miten yhden tietyn Yyterin pohjoispään hiekanjyvän pinnalla elävät bakteerit ajattelevat?

• Anonyymi

Tuo oli NIIN viisasta rastia mutta meneekö uskovaisen kaaliin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raatia

• Anonyymi

Jumala loi biljoonat galaksit näyttääkseen mahtiaan. Uskon että tämä maailmankaikkeus on vain hyttysen surinaa Olevaisuudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala loi biljoonat galaksit näyttääkseen mahtiaan. Uskon että tämä maailmankaikkeus on vain hyttysen surinaa Olevaisuudessa.

En usko että Jumala alentuisi "mahtailuun"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko että Jumala alentuisi "mahtailuun"

Jumala ei ole ihminen. Jumalan ei tarvitse nöyrtyä tai hiljentyä kuten ihmisen täytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näyttääkseen mahtiaan kenelle?

• Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei tiedä Jumalan luoneen galakseja. Edes Raamatussa ei osata niin sanoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei ole ihminen. Jumalan ei tarvitse nöyrtyä tai hiljentyä kuten ihmisen täytyy.

Ihminen on ihminen, Jumalaa tuskin edes on.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Ihminen on ihminen, Jumalaa tuskin edes on.

Laki on olemassa ja lain mukaan olet rikollinen. Lopeta herjaaminen

• Anonyymi kirjoitti:

Laki on olemassa ja lain mukaan olet rikollinen. Lopeta herjaaminen

Olen ollut vapaalla jalalla koko ajan sekä ensin Suomessa ja sitten Espanjassa. Hauska juttu, tuo sinun herjaaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksei porkkanaan?

• Anonyymi

Ps.90:4 Sillä tuhat vuotta on sinun silmissäsi niinkuin eilinen päivä, joka meni ohitse, niinkuin öinen vartiohetki. 1Moos.15:5 Ja hän vei hänet ulos ja sanoi: Katso taivaalle ja lue tähdet, jos ne taidat lukea. Ja hän sanoi hänelle: Niin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä. 1Moos.22:17. 2Moos.32:13. 5Moos.10:22 Seitsemänkymmentä henkeä oli sinun isiesi joukko, kun he menivät Egyptiin, mutta nyt Herra, sinun Jumalasi, on tehnyt sinun lukusi paljoksi niinkuin taivaan tähdet.

• Raamattu on tosiaan kirja, jossa liioitellaan valtavasti.

Uskottavuus on heikkoa.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Raamattu on tosiaan kirja, jossa liioitellaan valtavasti.

Uskottavuus on heikkoa.

Ei siinä liioitella mitään. Sinä olet vain niin pieni ihminen..

• Anonyymi kirjoitti:

Ei siinä liioitella mitään. Sinä olet vain niin pieni ihminen..

Israelissa ei kyllä tule koskaan olemaan väkeä kuin taivaalla tähtiä. Olet liian mitätön ymmärtämään

• Oletko sinä sitä mieltä, että Israelin väkiluku olisi yhtä paljon kuin taivaalla on tähtiä.

Tuhansia miljardeja. Minä pidän sitä liioitteluna.

• Sinä sinä väität mitä väität. Ota se huomioon.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Uskottavuus on heikkoa.

Raamatussa on vain asiat jotka ovat oleellisia pelastuksen kannalta.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa on vain asiat jotka ovat oleellisia pelastuksen kannalta.

Tai että ota vain ne asiat, jotka ovat oleellisia pelastuksen kannalta.

Jätä kaikki muu Jäljelle jää lähinnä Matteus 26.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Tai että ota vain ne asiat, jotka ovat oleellisia pelastuksen kannalta.

Jätä kaikki muu Jäljelle jää lähinnä Matteus 26.

Olennaista on että hän kuoli hyvin väkivaltaisesti. Että häntä kidutettiin ennenkuin hän kuoli ja että hänen vertansa vuodatettiin

• Ja olen voittanut lähes 10 vetoa. Hauskaa.

• Ne vedot niitä uskovia vastaan, jotka luulivat Aitoavioliitto ryn kaatavan uuden avioliittolain.

Ja sen, että en todellakaan ole loppuelämäni yksin.

On helppo uskovien kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olennaista on että hän kuoli hyvin väkivaltaisesti. Että häntä kidutettiin ennenkuin hän kuoli ja että hänen vertansa vuodatettiin

Voivoi. Sitä sai mitä tilasi.
        Vai väkivalta ja kituminen pelastaa. Kertoo tosi sairaasta maailmankuvasta.

• Vedin 1000 euron vetoja, koska uskovat olivat vuorenvarmasti sitä mieltä, että laki kaatuu.

Mutta todellisuudessa heillä ei ollut uskoa, koska yksikään ei vetoon lähtenyt.

Sinä vedit sitten samaan tapaan ihan oman vetosi.

• Minun sanottiin olevan "huono häviäjä", joten innostuin vetämään vetoa.

Lopulta olin ylivoimainen voittaja uskovia vastaan. Laki ei kaatunut, ja menimme avioliittoon.

• Kun sanottiin minun olevan huono häviäjä, vaikka en hävinnyt yhtään mitään.

Etkö kiinnitä huomiota siihen kuinka minua solvattiin täysin väärin perustein? Et tietenkään.

• No onhan se solvausta sanoa huonoksi häviäjäksi, vaikka aloitetta ei oltu edes käsitelty eduskunnassa.

Lopulta voitin kiistan, kuten hyvin tiedämme.

• Ne vedot olivat järkeviä, kun ihmiset olivat kiihkeästi asiansa takana.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Ne vedot olivat järkeviä, kun ihmiset olivat kiihkeästi asiansa takana.

Te joudutte kaikki helvettiin

• Ymmärrän. He eivät lopulta luottaneet Aitoavioliitto ry;n toimintaan. Jäi varmat rahat saamatta.

Mutta veto oli muuten erittäin järkevä, jossa voitto ei olisi ollut jossittelua

• En voittanut. Ehkä Aitoavioliitto ry:n kannattajat olivatkin viisaita. Tiesivät häviävänsä. Minä tiesin voittavani.

Siitä olin valmis panemaan tonnikaupalla euroja likoon. Mutta ei kelvannut.

• torre5 kirjoitti:

En voittanut. Ehkä Aitoavioliitto ry:n kannattajat olivatkin viisaita. Tiesivät häviävänsä. Minä tiesin voittavani.

Siitä olin valmis panemaan tonnikaupalla euroja likoon. Mutta ei kelvannut.

Eikö elämäsi olekin hankalaa?

Olisi saatavana tonni helppoa rahaa, mutta kun ei uskalla.

• Elämäsi on toisten ihmisten elämisen pohdintaa.

Niin surkea elämä sinulla. Etkä pysty elämääsi muuksi muuttamaan.

• Elämäsi on toisten ihmisten elämisen pohdintaa.

En tiedä mitään tylsempää.

• En suinkaan. Mutta puutun kyllä tolloihin kirjoituksiin.

Olen tuntenut satoja uskovia, ettei heitä tarvitse sen kummemmin pohtia.

Tosin täällä vaikuttaa olevan varsin paljon helluntailaisia.

• Elämäsi on mahtavaa.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Elämäsi on mahtavaa.

SíéIIâ surkein kàksikko kautta aikojen.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Uskottavuus on heikkoa.

Torre5. Meinaatko, että raamattu on vain yksi kirja?

• Anonyymi kirjoitti:

Torre5. Meinaatko, että raamattu on vain yksi kirja?

Raamattu koottiin niistä teksteistä, jotka siihen haluttiin.

Tuli yksi kirja. Otettiin paljon liioittelua ja satuja.

• Anonyymi

5Moos.28:62 Ja teistä, jotka ennen olitte monikuluiset kuin taivaan tähdet, jää jäljelle ainoastaan vähäinen joukko, koska et kuullut Herraa, sinun Jumalasi, ääntä. 5Moos.4:27-28 Ja Herra hajoittaa teidät kansijen sekaan, ja ainoastaan vähäinen joukko teitä on jäävä niiden pakanakansojen keskelle, joiden tykö Herra teidät kuljettaa. Ja siellä te palvelette jumalia, jotka ovat ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, jotka eivät näe eivätkä kuule, eivät syö eivätkä hajua tunne. Ps.115:3-8. Ps.135:15-18

• Huomaamme, että Raamattua ei kannattaisi siteerata.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Huomaamme, että Raamattua ei kannattaisi siteerata.

Sinuako pitäisi sitten milummin siteeratata? hahahah. Sinä olet 100% ajanhukkaa

• Anonyymi kirjoitti:

Sinuako pitäisi sitten milummin siteeratata? hahahah. Sinä olet 100% ajanhukkaa

Haha! Minä en sentään sorru tuollaiseen järjettömyyteen kuin Raamattu.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Haha! Minä en sentään sorru tuollaiseen järjettömyyteen kuin Raamattu.

Se on sinun häpeäsit pakana. Kommenttisi on rikollista syrjintää. Onko hienoa olla rikollinen?

• Anonyymi kirjoitti:

Se on sinun häpeäsit pakana. Kommenttisi on rikollista syrjintää. Onko hienoa olla rikollinen?

En todellakaan sorru Raamatun tapaiseen liioittelun. Rajansa kaikella.

• Mitä se, että täällä ei toinen käy töissä?

Siinä ei taas ole mitään järkeä.

• Tollot kirjoitukset saavat minut antamaan vastineen. Se ei ole kiellettyä.

• Faktoja odotellessa....

• Anonyymi

Ei kai tuota galaksienkaan täsmällistä määrää osaa kukaan sanoa kun ei osaa täsmällistä maailmankaikkeuden kokoakaan kokonaislukuna.

• Anonyymi

Avaruus on ääretön.
      Ei ole löydetty reunaa.

• Anonyymi

Äärellinen kolmiulotteinen tila ei tarvitse "reunaa" aivan kuten äärellisessä kaksiulotteisesa pinnassa ei tarvitse olla reunaa.

• Anonyymi

Eihän Valtaoja saa piispojen palkkaa, outoa miten valehtelulla voi tienata rahaa.

• Anonyymi

Ps.8:4-6 Kun minä katselin sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut, niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen? Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, Ps.102:26 Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi. Job.22:14 Pilvet ovat hällä verhona, niin ettei hän näe, ja taivaanrannalla hä käysketelee.

• Anonyymi

1Moos.13:16 Ja minä teen sinun jälkeläisesi luvun paljoksi kuin maan tomun. Jos voidaan lukea maan tomu, niin voidaan lukea myoskin sinun jälkeläisesi. 1Moos.22:17 minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläiset valtaavat vihollistensa portit. 1Moos.32:12 Olethan itse sanonut: Minä teen sinulle hyvää ja annan sinun jälkeläistesi luvun tulla paljoksi kuin meren hiekka, jota ei voida lukea sen paljouden tähden. 1Moos.28:14

• Anonyymi

1Kun.4:29-30 Ja Jumala antoi Salomonille viisautta ja ymmärrystä ylen runsaasti ja älyä niin laajalti, kuin on hiekkaa meren rannalla, niin että Salomonin viisaus oli suurempi kuin kaikkien Iidän miesten ja kaikkien egyptiläisten viisaus. 1Kun.10:6-7 Sitten hän sanoi kuninkaalle: Totta oli se puhe, jonka minä kotimaahani sinusta ja sinun viisaudestasi kuulin. Minä en uskonut, mitä sanottiin, ennenkuin itse tulin ja sain omin silmin nähdä; ja katso, ei puoltakaan oltu minulle kerrottu. Sinulla on paljon enemmän viisautta ja rikkautta, kuin minä olin kuullut huhuttavan.

• Raamatussa on liikaa turhaa pohdiskelua, joka ei johda mihinkään. Runoilua.

• Sinua kiinnostaa eniten toisten asioiden pohtiminen. Lienet maalainen.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Sinua kiinnostaa eniten toisten asioiden pohtiminen. Lienet maalainen.

Paganus sana josta pakana sana tulee tarkoittaa muuten maalaista.

• Minulla on kyllä hieman ylipainoa painotaulukon mukaan, joten yhtään faktaa ei ole vielä näkynyt.

Mutta sinä jatkat samaan tyyliin niin kauan kuin elät.

• Kuten sanoin, jatkat samaan tyyliin elämäsi loppuun asti. Onko tollompaa nähty!

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Kuten sanoin, jatkat samaan tyyliin elämäsi loppuun asti. Onko tollompaa nähty!

Sun pitää tehdä kuten Jeesus käskee, niin saat elää

• Anonyymi kirjoitti:

Sun pitää tehdä kuten Jeesus käskee, niin saat elää

Niin se on uskovillakin. Mutta heikkoa on se tekeminen. Kristinuskossa ei tehdä mitään.

• Anonyymi

Jes.10:21-23 Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö. Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palava ainoastaan jäännös. Päätetty on hävitys, joka tulee, vanhurskautta tulvillaan. Room.9:27 Mutta Esaias Israeista: Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös. Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutoksi, Niinkuin Esaias myös on ennustanut: Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi. Jes.1:9. Val.4:6

• Anonyymi

Ettäkö ihan "2 biljoonaa galaksia" ? ja vielä koko maailmankaikkeudessa!? No jo on! Kukas ne on käynyt laskemassa? Oliko Valtaoja itse vai pistikö Enqvistin käväsemään maailmankaikkeuden perällä?

Kiinnostaisi muuten tietää oliko se totta mitä Arto Paasilinna kirjassaan aikoinaan kuvasi että onko siellä maailmankaikkeuden reunalla oikeasti hirsiseinä, pelkkahirrestä veistetty? Kerrottiinko siinä Aamulehden jutussa siitä?

• Anonyymi

Väitätkö että Aamulehden juttu oli huuhaata? Uskot tietenkin että tähdet ovat kiviä joiden jäätyneillä pinnoilla autinkomme valo kiiltelee.

• Universumeja voi olla vielä enemmän.

• Anonyymi

Lukekaapa maailman historian ylistetyimpiä filosofeja ja muita maallisia viisaita, niin huomaatte, kuinka puutteellisia, loppuun asti perustelemattomia ja aukkoisia heidän teesinsä ovat. Lukekaa sen jälkeen Raamattua kelvollisesti, Pyhän Hengen opastusta pyytäen, niin huomaatte valtavan eron. Kun lopulta tajuatte Raamatun kokonaisvaltaisesti, luvut, jakeet, niiden perimmäisen tarkoituksen ja sanoman, hurmioidutte sen ylivertaisesta viisaudesta. Ihmiskieli on liian köyhää kuvailemaan kaikkea, siksi Raamatussa on ns." kaanaan kielisiä"kohtia ja vertauksia, joissa voitte itse harjoitella yliluonnollisen havaitsemista.

• Anonyymi

Raamattu kloriitilla aivopestyt eivät käsitä Raamatun ulkopuolisesta todellisuudesta yhtikäs mitään.

• Oletan, että jos joskus kohtaamme maapallon ulkopuolista kehittynyttä elämää, niin kohtaamme ruumiillisia, sielullisia ja hengellisiä olentoja.

• Anonyymi

Tervetuloa UFO yhdistykseemme.

• Anonyymi

Buddalaisuus pelaa mielestäni kaikkein parhaiten ei arvostella toisia uskonto on itsessä hyväksytään toiset mimmosina ne on.

• Anonyymi

Budhalaisuus sopisi Suomen uskonnoksi pathaiten. Kukaan ei uskalla tehdä pahaa kun se heijas tuu takaisin.
        Se olisi länsimaisiin olosuhteisiin sovellettu budhalaisuus , teosofiaa ja edi-isiemme muinaisuskoa. Liittyisin heti tähän "seurakuntaan".

• Anonyymi

Toki loput on tajunneet yhtenäisyyden petoksen. Voihan niillä olla terävämmät hampaatkin.

• Anonyymi

2 bilj on melko vähän.

Shakissa on avauksessa noin 69 biljoonaa vaihtoehtoa jatkaa peliä. Se on samaa suuruusluokkaa kuin koko universumissa on atomeja.

Ihan hyvin ihmiskunta voi siis olla yksin universumissa. Jos jokin jumala on olemassa, hän loi kovin pienen universumin.

• Anonyymi

Se luku on nykytietämyksen luku. Todellisuudessa niitä on moninkertainen määrä. Sen lisäksi rinnakkaisuniversumit joissa kaikissa ainakin yhtä paljon galakseja. Rinnakkaisuniversumeita on kans biljoonia.

• Anonyymi

Ei ole yhtään todistetta siitä, että avaruudessa olisi ihmisen tasoista elämää.

Tiedemiesten mielikuvitus tekee heille vaan tepposiaan.

• Anonyymi

Eikä yhtään todistusta että Raamatun kertomukset, Jumala ja Jeesus olisi totta

• Anonyymi

Korkeatasoisempaa aivan varmasti.
        😁

• Anonyymi kirjoitti:

Eikä yhtään todistusta että Raamatun kertomukset, Jumala ja Jeesus olisi totta

Mutta tarinoita Raamatussa riittää.

• Sinun paukut riittää solvaamiseen.

Olisi hauska nähdä kuinka monta tuomiota saisit valheistasi.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Mutta tarinoita Raamatussa riittää.

Mikä on hyvä asia.

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä on hyvä asia.

Sellaisia tarinoita näkee satukirjoissa.

Sellaisia, jotka tapahtuvat vain kirjoissa.

• Anonyymi

Maailmalla On paljon ufo-havaintoja mutta jumalasta ja jeesuksesta ei nitään

• Ei ole sitä nähty.

Mutta tiedepiirit pitää mahdollisena sitä, että elämää on muuallakin.

• Anonyymi

Matt.18:21-22 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: Herra, kuinka monta kertaa on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minun vastaan? Ihanko seitsemän kertaa? Jeesus vastasi hänelle: Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän. Luuk.17:3-4 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, annna hänelle anteeksi. Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: Minä kadun, niin anna hänelle anteeksi. Mitä jos sisar rikkoo, sinus vastaan, pitääkö antaa anteeksi?

• Anonyymi

> Kaiikkihan ymmärtää että emme ole yksin. Biljoona on miljoona miljoonaa. Juttu oli Aamulehdessä.

Itse en usko tuota.

• Anonyymi

Aam.5:8 Hän, joka on tehnyt Otavan ja Kalevanmiekan ja muuttaa synkeyden aamuksi ja pimentää päivä yöksi ja kutsuu kokoon meren vedet ja vuodattaa ne maan pinnalle - Herra on hänen nimensä. Aam.4:13 Sillä katso: hän on se, joka on tehnyt vuoret ja luonut tuulen, joka ilmoittaa ihmiselle, mikä hänen aivoituksensa on, joka tekee aamuruskon ja pimeyden ja joka kulkee maan kukkulan ylitse - Herra, Jumala Sebaot, on hänen nimensä. Aam.9:6 hän, joka rakentaa yliskammionsa taivaisiin ja perustaa holvinsa maan päälle, joka kutsuu meren vedet ja vuodattaa ne maan pinnalle - Herra on hänen nimensä. Ps.104:3. Ps.18:9-12

• Anonyymi

"Jos meidän sivilisaatiomme olis ainut universumissa niin se olisi suuren tilan törkeää haaskausta" sanoi Hawkins.

• Anonyymi

Minkäs Jehovalle voit.
        Törkimys mikä törkimys. 😁

Ketjusta on poistettu 54 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      102
      4609
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2405
    3. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      110
      2282
    4. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2189
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      421
      1974
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      172
      1526
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1279
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1075
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      976
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      860
    Aihe