korkea koulutetut eivät osaa mitään toisin kuin käytännön työ miehet
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007777573.html
korkea koulutuksella ei tee mitään
48
70
Vastaukset
- Anonyymi
Osaa ne ainakin kirjoittaa oikein omaa äidinkieltään.
- Anonyymi
Ai niivai?
- Anonyymi
Aivan näin. Todennäköisesti myös suullinen ilmaisu on jouhevampaa.
Ei taitaisi Muskin kuulustelussa elämäm koululaisella olla paljoa mahdollisuuksia.
...eikä taitaisi tulla kyllin suoraa saumaakaan.- Anonyymi
Ehkä useimmat korkeakoulun suorittaneet kuitenkin osaisivat kirjoittaa oikein sellaiset helpot yhdyssanat kuin korkeakoulutetut tai työmiehet?
- Anonyymi
Ap ei kuulu kumpaankaan ryhmään, johtuu siitä. Ikityöttömät ry,n jäsen.
- Anonyymi
Jospa tässä tapauksessa syyllinen onkin kännykän auto-correct?
Helposti tuomitsette... :) Anonyymi kirjoitti:
Jospa tässä tapauksessa syyllinen onkin kännykän auto-correct?
Helposti tuomitsette... :)Hmm.. auto-correct ei muuta yhdyssanoja erikseen kirjoitetuksi, jos ne kirjoittaa yhteen. Mutta luultavasti aloitus on ironiaa eli tahallaan kirjoitettu väärin, kuten wwuwuw tossa arvelikin. Muuten olisi liian herkullinen lapsus.
- Anonyymi
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Hmm.. auto-correct ei muuta yhdyssanoja erikseen kirjoitetuksi, jos ne kirjoittaa yhteen. Mutta luultavasti aloitus on ironiaa eli tahallaan kirjoitettu väärin, kuten wwuwuw tossa arvelikin. Muuten olisi liian herkullinen lapsus.
Muuttaa. Tekee mulle sitä jatkuvasti. Jos en ehdi huomamaan sitä ennen lähetystä, ne menee just silleen elämäm koulumaisesti.
Mutta samapa se. Minun silmissäni Muskin pisteet nousi kohisten, Hyvin simppeli kyssäri, millä poimitaan helmet paskan joukosta. Minua henkilökohtaisesti ei kiinnosta esimerkiksi yksikään mielipide keneltäkään, mikä on jostain googletettu. Minua kiinnostaa ihmisten omat mielipiteet. Mitä mieltä ne on kaikesta, mitä näkevät ja kuulevat? Ei se, mitä mieltä kaikesta kuuluu olla, jottei tulisi hyljeksityksi joissain ryhmässä tai ryhmissä. Harvinaisemmaksi vaan ne sellaiset mielipiteet näyttäisi käyvän... :( Anonyymi kirjoitti:
Muuttaa. Tekee mulle sitä jatkuvasti. Jos en ehdi huomamaan sitä ennen lähetystä, ne menee just silleen elämäm koulumaisesti.
Mutta samapa se. Minun silmissäni Muskin pisteet nousi kohisten, Hyvin simppeli kyssäri, millä poimitaan helmet paskan joukosta. Minua henkilökohtaisesti ei kiinnosta esimerkiksi yksikään mielipide keneltäkään, mikä on jostain googletettu. Minua kiinnostaa ihmisten omat mielipiteet. Mitä mieltä ne on kaikesta, mitä näkevät ja kuulevat? Ei se, mitä mieltä kaikesta kuuluu olla, jottei tulisi hyljeksityksi joissain ryhmässä tai ryhmissä. Harvinaisemmaksi vaan ne sellaiset mielipiteet näyttäisi käyvän... :(Ok, mulla kävi tässä aloituksessa nyt niin, etten avannut koko linkkiä, kun luulin kirjoitusasun ja asiayhteyden ristiriidan takia sitä provoksi/vitsiksi. Sori, jos aloitus oli sun ja teit sen tosissasi. Totta puhut, tajuan nyt, kun avasit asiaa ja sait avaamaan linkinkin. Joskus vaan näillä palstoilla tulee pääteltyä muutamasta sanasta, mitä on jutun takana. Nyt meni metsään. Yhdyssanojen takia. Ja korkeakoulukammosta tuli myös mieleen väliksen imitointi.
Ok, mulla kävi tässä aloituksessa nyt niin, etten avannut koko linkkiä, kun luulin kirjoitusasun ja asiayhteyden ristiriidan takia sitä provoksi/vitsiksi. Sori, jos aloitus oli sun ja teit sen tosissasi. Totta puhut, tajuan nyt, kun avasit asiaa ja sait avaamaan linkinkin. Joskus vaan näillä palstoilla tulee pääteltyä muutamasta sanasta, mitä on jutun takana. Nyt meni metsään. Yhdyssanojen takia. Ja korkeakoulukammosta tuli myös mieleen väliksen imitointi.
Tosi hyvä kysymys tuo, mikä on vaikein ongelma , joka tullut vastaan ja miten on ratkaissut sen. Sitä kannattaa kysyä itseltään aika ajoin. Ja varsinkin ennen vaikka kun joutuu/pääsee johonkin työhaastatteluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta samapa se. Minun silmissäni Muskin pisteet nousi kohisten, Hyvin simppeli kyssäri, millä poimitaan helmet paskan joukosta. Minua henkilökohtaisesti ei kiinnosta esimerkiksi yksikään mielipide keneltäkään, mikä on jostain googletettu. Minua kiinnostaa ihmisten omat mielipiteet. Mitä mieltä ne on kaikesta, mitä näkevät ja kuulevat? Ei se, mitä mieltä kaikesta kuuluu olla, jottei tulisi hyljeksityksi joissain ryhmässä tai ryhmissä. Harvinaisemmaksi vaan ne sellaiset mielipiteet näyttäisi käyvän... :("Jos en ehdi huomamaan sitä ennen lähetystä"
Fiksu huomaa, siitähän tässä on kysymys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos en ehdi huomamaan sitä ennen lähetystä"
Fiksu huomaa, siitähän tässä on kysymys.Fiksu poistaisi oikeasti kaikki sellaiset apuvälineet pois käytöstä. Laiska ei vaan jaksa ja anarkisti ei välitä. :D
Mutta mitä mieltä pitäisi olla kirjoittajista, jotka eivät saa ilman auto-correctia, wikipediaa ja googlen hakukonetta mitään järjellistä kirjoitettua? Niinjoo... He ovat niitä korkeasti koulutettuja jargonisteja. :D - Anonyymi
Ok, mulla kävi tässä aloituksessa nyt niin, etten avannut koko linkkiä, kun luulin kirjoitusasun ja asiayhteyden ristiriidan takia sitä provoksi/vitsiksi. Sori, jos aloitus oli sun ja teit sen tosissasi. Totta puhut, tajuan nyt, kun avasit asiaa ja sait avaamaan linkinkin. Joskus vaan näillä palstoilla tulee pääteltyä muutamasta sanasta, mitä on jutun takana. Nyt meni metsään. Yhdyssanojen takia. Ja korkeakoulukammosta tuli myös mieleen väliksen imitointi.
Oletukset on kaikkien fuckupien äitejä.
Aloitus ei ollut minun. Kerroin vaan yhden mahdollisuuden siihen miksi aloittajan kirjoittama teksti oli elämäm koulu mainen. yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Tosi hyvä kysymys tuo, mikä on vaikein ongelma , joka tullut vastaan ja miten on ratkaissut sen. Sitä kannattaa kysyä itseltään aika ajoin. Ja varsinkin ennen vaikka kun joutuu/pääsee johonkin työhaastatteluun.
Moi, kahedorga.vaalis. Mää oon nykysi elääkkeellä. Niet ei muuta täl kertaa.
Miten sul niiku skulaa?nettikyöpeli kirjoitti:
Moi, kahedorga.vaalis. Mää oon nykysi elääkkeellä. Niet ei muuta täl kertaa.
Miten sul niiku skulaa?No moro kyöpeli. Eläkkeellä? Mitäs puuhailet, oletko oloneuvos? Olisinpa minäkin.
Ihan ok skulaa just nyt. Viis vuotta pyrkinyt tekemään semmosta juttua, jota olen lapsesta asti halunnut Syksyllä -20 se sitten onnistui, tuli valmiiksi. Nyt varmaan seuraavat viisi vuotta pyrin siihen pisteeseen, että pystyisin jotenkin elämään sillä tekemisellä.
Et semmosia kuuluu muun muassa. Kaikkea muutakin kyllä. Viimeiset puoli vuotta ollut muutenkin ihan jees :) Verrattuna aikaisempaan.
Mites sulla?Anonyymi kirjoitti:
Oletukset on kaikkien fuckupien äitejä.
Aloitus ei ollut minun. Kerroin vaan yhden mahdollisuuden siihen miksi aloittajan kirjoittama teksti oli elämäm koulu mainen.Auto correctin käyttö on sekin oletusta, että asia välittyy. Nää on hankalia nää suomi24- palstat, pelkkää oletusta oletusten perään.
No moro kyöpeli. Eläkkeellä? Mitäs puuhailet, oletko oloneuvos? Olisinpa minäkin.
Ihan ok skulaa just nyt. Viis vuotta pyrkinyt tekemään semmosta juttua, jota olen lapsesta asti halunnut Syksyllä -20 se sitten onnistui, tuli valmiiksi. Nyt varmaan seuraavat viisi vuotta pyrin siihen pisteeseen, että pystyisin jotenkin elämään sillä tekemisellä.
Et semmosia kuuluu muun muassa. Kaikkea muutakin kyllä. Viimeiset puoli vuotta ollut muutenkin ihan jees :) Verrattuna aikaisempaan.
Mites sulla?Mä oon jo niin vanha, et mollaan asuttu tyttökyöpelin kanssa jo kahdestaan jo liki 30 vuotta. Poikakyöpelikin on 49 wee. Hiljaiseloo. Tyttökyöpeli kattoo teeveen romanttisii ohjelmii ja mää netin nättei tyttöi. Mää kirjottelen nettiin mun alter egolla "sok". Siinähän se aika kuluu, jos ei ota päiväunee. Niet hyvää jatkoo sulle. Aina kun tulee eteen Helinä-keijun kuva, sää tuut mieleen. 👻
nettikyöpeli kirjoitti:
Mä oon jo niin vanha, et mollaan asuttu tyttökyöpelin kanssa jo kahdestaan jo liki 30 vuotta. Poikakyöpelikin on 49 wee. Hiljaiseloo. Tyttökyöpeli kattoo teeveen romanttisii ohjelmii ja mää netin nättei tyttöi. Mää kirjottelen nettiin mun alter egolla "sok". Siinähän se aika kuluu, jos ei ota päiväunee. Niet hyvää jatkoo sulle. Aina kun tulee eteen Helinä-keijun kuva, sää tuut mieleen. 👻
No saman verran melkein minäkin ollut yksissä ton "isännän" kanssa, vuodesta -94 . Olet nuorempi kuin minä, jos 49.
Ok, ai sää oot sok :) Katoin, että joku uus nikki.
Vai Helinäkeiju. Tiiätkö, että se oli aika kiukkunen hahmo. Pieni ja ärhäkkä, mutta helisevä;)
Mut nyt nukkumaan, öitä!yksinkertainen.blondi kirjoitti:
No saman verran melkein minäkin ollut yksissä ton "isännän" kanssa, vuodesta -94 . Olet nuorempi kuin minä, jos 49.
Vai Helinäkeiju. Tiiätkö, että se oli aika kiukkunen hahmo. Pieni ja ärhäkkä, mutta helisevä;)
Mut nyt nukkumaan, öitä!Ja hyvää jatkoa sulle :)
Mut nyt nukkumaan, öitä!Tarkoitin poikakyöpelillä meidän poikaamme. Minä ja tyttökyöpeli olemme syntyneet jo 40-luvulla. Poikakyöpelilläkin on jo aikuiset lapset. Määkin menen nyt nukkuun, kun ei tartte enää mennä kalmismaalle tai kyöpelöittävään metsään kamaloittaan lurjuksii. Huvaa niiku uota!
nettikyöpeli kirjoitti:
Tarkoitin poikakyöpelillä meidän poikaamme. Minä ja tyttökyöpeli olemme syntyneet jo 40-luvulla. Poikakyöpelilläkin on jo aikuiset lapset. Määkin menen nyt nukkuun, kun ei tartte enää mennä kalmismaalle tai kyöpelöittävään metsään kamaloittaan lurjuksii. Huvaa niiku uota!
Aa, olet vanhempieni ikäluokkaa (syntyneet -48 ja -49) :)
Kas kun mää luulin, että mua nuorempi.yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Aa, olet vanhempieni ikäluokkaa (syntyneet -48 ja -49) :)
Kas kun mää luulin, että mua nuorempi.Munse vika niinku oli, kummää ilmasin niin huonosti. Huvaa uota vaan.
- Anonyymi
Työssä huomaa tämän asian, insinöörit ja suunnittelijat tekevät typeriä virheitä juuri siksi koska eivät ole ikinä mitään tehneet mutta siinähän firmat häviävät, ei ole itseltä pois, onneksi.
<<... insinöörit ja suunnittelijat tekevät typeriä virheitä juuri siksi koska eivät ole ikinä mitään tehneet...<<
Nousi sulta ääni vähänniiku falsettiin. Mun lapsenlapsipimunen on DI. Seurasin sitä ja sen opintoja. Koko opintoajan oli myös työssä, samoin melkein kaikki muut opiskelijat. Nysse suunnittelee isoi rakennustöitä.
No menepä leikkauttamaan työmiehellä umpisuolesi. 😯
- Anonyymi
Korkeakoulutettu jargonisti ei tiedä miten päin skalpellia kuuluu pitää kädessä(saa itselle haavan sillä), mutta hän osaa kyllä kertoa sinulle kaiken diipadaapan skalpellista. Ehkä. Vähän niin kuin sinäkin kun tänne kirjoitat.
- Anonyymi
Miten usein hoitovirheitä tapahtuu?
Anonyymi kirjoitti:
Miten usein hoitovirheitä tapahtuu?
Varmaan huimasti vähemmän sattuisi, jos annettaisiin kirurgin hommat jollekin apukoulun käyneelle..
- Anonyymi
"”Kerro minulle vaikeimmista kohtaamistasi ongelmista ja kuinka ratkaisit ne”.
Ideana on selvittää, liioitteleeko hakija omia kykyjään tai valehteleeko hän asioista, joita väittää tehneensä. Muskin mukaan vastaus kysymykseen paljastaa, puhuvatko hakijat totta omasta osaamisestaan, ”koska ongelman oikeasti ratkaisseet tietävät tarkasti kuinka he sen ratkaisivat”."
Jutussa ei todellakaan sanottu, ettei koulutetut osaa mitään - ja käytännön työmiehet osaa.
Että silleen. Yksi työnantaja. Moneen pestiin on jo säädetty lainkin mukaan pätevyysvaatimukset. - Anonyymi
Njaa, taidetaan tarvita eri koulutuksella ja osaamista omaavia henkilöitä!
Päätä pensaaseen vaan...🌳 - Anonyymi
Luin tuon jutun. Eikä se todellakaan yllätä että tällisia mielipiteitä sitä on upporikkaaksikin vaurastuneilla, ja toki myös monilla muilla.
No ei minustakaan sitä kouluutusta sinänsä pitäisi minään erinomaisuutena pitää. Toki ammattikouluutusjutut ja eri alojen tieteet myös ovat tärkeitä, kun ei niihin töihin pelkällä kokemuksella voi päästä, ja jos joihinkin olisi mahdollista päästäkkin niin kustannukset opetteluvirheistä olisivat hirmuiset. Mielipide se tässäkin vaan kyseessä on, joskin miljardöörin sellainen, ja sen totuudeksi monet siksi haluaa omia.- Anonyymi
"Mielipide se tässäkin vaan kyseessä on, joskin miljardöörin sellainen, ja sen totuudeksi monet siksi haluaa omia."
Elon Muskilla on ehkä jonkun verran näyttöjäkin vaikkapa sinuun verrattuna. Ei taida ihan kujalla olla. :) Anonyymi kirjoitti:
"Mielipide se tässäkin vaan kyseessä on, joskin miljardöörin sellainen, ja sen totuudeksi monet siksi haluaa omia."
Elon Muskilla on ehkä jonkun verran näyttöjäkin vaikkapa sinuun verrattuna. Ei taida ihan kujalla olla. :)Ei mikään vähäinen koulutus hänelläkään ole..
"Musk pääsi 19-vuotiaana Ontarion Kingstonissa sijaitsevaan Queen's Universityyn, josta hän siirtyi kahden vuoden opiskelun jälkeen vuonna 1992 Pennsylvanian yliopistoon. Siellä hän suoritti kaksi kandidaatin tutkintoa, toisen fysiikasta, toisen taloustieteestä ja valmistui vuonna 1995.[2]"- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ei mikään vähäinen koulutus hänelläkään ole..
"Musk pääsi 19-vuotiaana Ontarion Kingstonissa sijaitsevaan Queen's Universityyn, josta hän siirtyi kahden vuoden opiskelun jälkeen vuonna 1992 Pennsylvanian yliopistoon. Siellä hän suoritti kaksi kandidaatin tutkintoa, toisen fysiikasta, toisen taloustieteestä ja valmistui vuonna 1995.[2]"Että ihan kandin paperit? :D
- Anonyymi
Mihin Välis unohti Tinder-tytöt?
- Anonyymi
Mutta miten elon tai muut pomot ja yrittäjät pärjäisivät itse jos joutuisi hakeen töihin eli ei suhteilla ja tuttuja vaan vento vieraalle niin veikkaan että moni ei pääsis
- Anonyymi
On paljon tässä tekevässä portaassa niitä jotka puhuvat tekevänsä mutta eivät todellisuudessa tee muuta kuin siirtävät omat työnsä muille.
Jokainen saa tästä päätellä mitä haluaa. - Anonyymi
No Tesla ei ehkä itse haastattele näitä sähköautojen ja avaruus- rakettien suunnittelijoita, joihin tehtäviin varmaan kuitenkin sitä insinöörikoulutusta tarvitaan. Palkkaisko jotain talous- ja markkinointipuolen ihmisiä, näiden töiden hoito voi onnistua moneltakin pohjalta.
- Anonyymi
Se syy ja seuraus menevät yleensä toisinpäin. Korkeakoulutuksella ei teekäön mitään, mutta korkeamman koulutuksen hankkivat useammin tietyillä ominaisuuksilla varustetut ihmiset.
- Anonyymi
Kyllä se mustakin tämä kouluutusasia tähän malliin menee. Lisäisin vielä toisenkin puolen asiaan eli sen, että myös näihin korkempiin kouluutuksiin valitaan ja toisaalta diskataan ihmisiä joilla niitä tiettyjä ominaisuuksia on tai ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se mustakin tämä kouluutusasia tähän malliin menee. Lisäisin vielä toisenkin puolen asiaan eli sen, että myös näihin korkempiin kouluutuksiin valitaan ja toisaalta diskataan ihmisiä joilla niitä tiettyjä ominaisuuksia on tai ei ole.
Sulla itselläsi ei kouluutuksia taida olla.
- Anonyymi
Työmiehet ei usein osaa paskaakaan vaan syöksyvät heti hommiin tehden nopeasti turhaa/rumaa/hätäistä paskaa
- Anonyymi
Ja valvoja hyväksyy työn, muuten ei menisi läpi.
Siinä yksi koulukunta johon voi hakea ilman todellista osaamista.
- Anonyymi
Korkeasti koulutetut? Pitääkö tämä sisällään myös lääkärit, kirurgit, tutkijat, tähtitieteilijät jne jne jen? Niin että heitä paremman työn tekisi joku kaduntallaaja ilman minkäänsortin koulutusta?
Olisitko itse valmis astumaan leikkaussaliin ja suorittamaan sydämensiirron? Ihan sillä elämänkoulun apuluokkien koulutuksella? "Happamiahan ne oiskin." sano repolainen pihlajiksistä, joihin ei ylettyny.
- Anonyymi
Varsin matalallakin koulutuksella oppii kirjoittamaan mm. "korkeakoulutettu" ja "työmies". Jokainen peruskoulun läpi kahlannut tuon tietää. Vai pitääkö aloittaja yläasteelta valmistuneita korkeasti koulutettuina?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site415799Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2175336Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers544508Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464312SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564091Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813786SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt863691Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään463151Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062460SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het482396