Oletko väsynyt korona rajoituksiin ?

Anonyymi

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/63eb1943-00c2-489a-a8ac-30b72321bad7

"Suomen koronatilanne nyt: 60 prosenttia suomalaisista on väsynyt koronarajoituksiin, Vantaalla epäily koronaviruksen muunnoksesta."

Mietin vaan, että millä tavalla väsynyt korona rajoituksiin: maksin käyttö, käsien jatkuva pesu, turvavälien pitäminen, sosiaalisten kontaktien välttely, kokoontumis rajoitukset vai mitä asioita ovat ne, joihin ihmiset jo väsyvät.

Minulle ehkä maskin käyttö on sellainen epämukava, varsinkin, kun FFP3 maskia käytän, niin ei sitä mielellään pidä enempää, kuin mitä kaupassa käynnin ajan ja heti maski lähtee naamalta, kun ulos kaupasta tulen.
Silmälasit on huurussa, kun tuut pakkasesta pyörällä ja maskin laitat naamalle, niin huurtuu lasit kyllä.
Varmaan koronaväsymykseen suurin syy on se, ettei ole varmaa milloin tämä loppuu ja "normaali" elämään paluu tapahtuu.
Jos päivämäärä tai kuukausi olisi tiedossa, niin kyllä silloin jaksaisi helposti rajoitukset.
Sosiaalisten kontaktien osalta ei ole meikäläisellä mitään vaikeuksia, kun ei ole sosiaalisia kontakteja ollut ennen koronaa, eikä niiden osalta mikään muutu, kun korona epidemia on voitettu, ei ole silloinkaan sosiaalisia kontakteja ja yksin joutuu oleen.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen joo, mutten varmaan samalla tavoin kuin moni muu. Olen sen verran introvertti, että kun teen täällä maalla esim. sen päivittäisen 5 km: n kävelylenkin, niin suorastaan ottaa päähän, jos joku ihminen tulee vastaan. On tapana kuunnella äänikirjoja lenkillä ja silloin pitää ehkä napata korvanappi korvasta ja vaihtaa jokunen sana, kun täällä maalla se on tapana. Etäyhteydetkin on periaatteessa ok. Ja se, ettei kukaan pölähdä yllättäen kylään, näinä aikoina.
      Sama juttu tuntuu olevan muulla perheellä, noin periaatteessa . Ainakin toiselle teinille osittainen etäopiskelu on täysin ok. Toiselle ei, mutta hänellä se onkin tällä hetkellä jokapäiväistä.

      Mutta pakko se on myöntää; aivan järjettömästi kaipaan festareita, tapahtumia, kirjamessuja, vaeltelua ihmisjoukossa, Suomessa ja ulkomailla. Sellaista huolettomuutta ja impulsiivisuutta. Näen näistä tapahtumista jopa unia. Ja sitä, että voin spontaanisti halata kaveria, huutaa kovan metelin yli, lähteä ex tempore johonkin yllättävään paikkaan, yllättävien ihmisten seurassa. Myös kaipaan kursseja, opiskeluja, keskusteluja opiskelukavereiden kanssa kahvilla tai viinillä. Kaipaan matkustelua perheen kanssa, kahviloissa ja ravintoloissa istuskelua ulkomailla ja Suomessa. Eli kyllä, alkaa väsyttää, mut jaksaa jaksaa, yhä. Mut nyt , öitä! Ehkä huomenna on yksi päivä lähempänä normaalia.

      • Tuon kiteyttäisin vielä, että korona-arki toimii mun kohdalla ihan ok, mutta n. 5-6 kertaa vuodessa kaipaan vastapainoa sellaiselle sisäänpäinkääntyvyydelle, etätöille (joita tein jo ennen koronaa) ja maaseudun rauhalle, vähäisille ihmiskontakteille eli perusarjelle. Nyt tämä vastapaino puuttuu ja se raastaa.


    • Anonyymi

      Hienoa kun ihmiset ajattelevat: jaksan vielä tätä ilman syytä harjoitettavaa omaehtoista koronakaranteenia ja koronapaniikkia.

      Lampaan elämä on hienoa!

    • Anonyymi

      En ole kun rakastan lukemista :) Ihanaa kun tähtimatkailuissa, saattaa olla aikaa myös opiskeluun.
      Mieheltä.

    • Ei vaikuta mun elämään juuri mitenkään. Lapsia harmittaa enemmän ettei pääse leikkipuistoihin ja uimaan yms. Pöpöpesiä nyt vaan tarttee vältellä.

      • Etkö voisi antaa lapsille vähän löysää, että pääsisivät edes puistoon? Mielestäni kaikkea muuta voi rajoittaa, mutta lasten tulisi saada elää suhteellisen normaalia elämää.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Etkö voisi antaa lapsille vähän löysää, että pääsisivät edes puistoon? Mielestäni kaikkea muuta voi rajoittaa, mutta lasten tulisi saada elää suhteellisen normaalia elämää.

        Käyhän ne ulkopuistossa. Vanhempi laukkaa jo kavereineen pitkin kyliä. Pienempi taas ei kuulemma kaipaa kun oman pihan leikkimökkeineen ja pulkkamäkineen.

        Isompi kaipaa kaveriseuraa jo koulun jälkeen, ihan sama onko puistoja tai ei, kunhan on kaverit.


      • JanK kirjoitti:

        Käyhän ne ulkopuistossa. Vanhempi laukkaa jo kavereineen pitkin kyliä. Pienempi taas ei kuulemma kaipaa kun oman pihan leikkimökkeineen ja pulkkamäkineen.

        Isompi kaipaa kaveriseuraa jo koulun jälkeen, ihan sama onko puistoja tai ei, kunhan on kaverit.

        Aa, no hyvä että saavat leikkiä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Aa, no hyvä että saavat leikkiä.

        Joo. Mä en ole tiukkapipo, vaikka huolehtivainen kylläkin.


    • Anonyymi

      Tavallaan olen. Noudatan tarkasti koronaohjeita, sen puoleen ei ongelmaa. Ollaan kumppanin kanssa suunniteltu mitä tehdään sitten kun taas voidaan 😄

      Eniten nyt harmittaa, kun uimahalliin ei pääse. Vedessä polskiminen olisi niin hyvää palauttavaa.

      Ajattelen niin, että kun pysytään tiukassa rintamassa varovaisuutta ja rajoituksia noudattaen, tää menee joskus ohikin.

      xLiner

    • Anonyymi

      Ei korona haittaa yksinäisiä sinkkuja koska ette käy baareissa eikä tiellä ole sosiaalista elämää.

      • Anonyymi

        Joillakin on sosiaalista elämää aivan riittävästi.


    • Anonyymi

      On minulla omatoimista tekemistä kotona riittävästi, mutta jotenkin ahdistaa, kun pitää ulkona liikkuessa ja kaupassa käydessä olla ylikorostuneen varovainen. Ei saisi mukamas koskea kaupassa oleviin tuotteisiin. No, kuluttajasuojalain perusteella asiakkaalla on OIKEUS VERTAILLA TUOTTEITA. Kuluttajasuojalainsäädäntöä ei voi kumota mitkään koronat ja pörinät.
      J.S.V.

    • Anonyymi

      En ole. Lukemista ja muuta tekemistä riittää. Liikuntaa voi harrastaa ulkona ja samoin ystävien tapaamiset onnistuvat kävelylenkeillä. Sähköiset vempaimet pitävät huolta, että ystävien kanssa voi jutella vaikka ei fyysisesti näekään.

      • Anonyymi

        Juu, onhan puhelin keksitty jo vuosikymmeniä sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, onhan puhelin keksitty jo vuosikymmeniä sitten.

        Mä ainakin pärjään sillä


    • Anonyymi

      En varsinaisesti. Itsepä toivoin rauhallisempaa eloa vuosi sitten. Mietiskelin miten se olisi mahdollista toteuttaa - ja totesin, ettei mitenkään... Korona on iljettävä tauti, mutta se rajoitukseen auttoi minua palaamaan asioiden ytimeen ja rauhoittumaan.

      • Anonyymi

        Niin, ilmiön rauhoittava vaikutus on hyvä asia.


    • Anonyymi

      Tavallaan olen. Olen sen verran kotona viihtyvää tyyppiä, että ei tämä kauheammin ole mun elämään vaikuttanut. Se, että työ tehdään nyt etänä, on jopa helpottanut elämää. Toivottavasti etätyö myös jää, ainakin jollain tasolla. Nyt on jo puhuttu, että se luultavasti jääkin ja vain osa päivistä tehdään tilanteen normalisoiduttuakin konttorilla. Omat harrastuksenikin toimivat pitkälti täysin normaalisti, kun en mitään kovin sosiaalisia juttuja harrasta. Silti, kyllä sitä tavallaan on jo tähän kyllästynyt. Olisi ihan kiva voida vaan mennä ja tehdä, jos joskus tuntuu siltä. Suunnitelmia on jo, että mitä sitten tehdään, kun taas voi. Pääpiirteissään kaikki on vielä ihan ok.

    • Kotona viihdyn. Hiljaisuudessa piilee viisaus. Mutta koronahömpsötys ei paljon kiinnosta, joten käyn kävelylenkeillä ja kaupassa, kuten ennenkin. Eilen kävelyllä tuli
      vastaan n. 15 ihmistä. Viidellä oli maski, kymmenellä ei ollut maskia. Ovat ehkä alkaneet huomata, että koronaluvut ovat suuret, vaikka moni on maskia käyttänyt.
      Minä en ole mitään maskia hankkinut. En ole muoti-ilmiöiden mukaan kulkeva.

      • Anonyymi

        Eipä sitä moni ulkoillessa käytä, sisätiloissa on hyvä käyttää. Ilman maskeja ne luvut voisi olla suuremmatkin, ei voi tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sitä moni ulkoillessa käytä, sisätiloissa on hyvä käyttää. Ilman maskeja ne luvut voisi olla suuremmatkin, ei voi tietää.

        Tai sitten juurikin on suuret kun osa ei käytä.. jos kaikki käyttäisi niin...


    • Elän täysin normaalia elämää, mutta mahdollisimman hygieenisesti rajoitukset huomioiden. Ei ota siis liiemmin pattiin. Enemmän mietin miten normaaliin huolettomaan arkeen enää osaa palata :D

      • Anonyymi

        Yes, siisteys ja puhtaus, oleellisia asioita.


    • Koronasta puhutaan aivan liian paljon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe