Miksi tämä Koskelan teinisurma ei ole aiheuttanut minulle samanlaista järkytystä kuin aikoinaan Eveliina Lappalaisen ja Arto Pakkasen surmat? Olen samaa ikäluokkaa kuin nämä kaksi edellistä ja nämä tapaukset järkyttivät minua suuresti mutta tämä Koskelan tapaus ei ole järkyttänyt yhtä paljon. Tuntuuhan se kuitenkin ikävältä, mutta en ole hirveän syvällisesti jaksanut lukea uutisia siitä. Ihmettelen, että mikä ihme minua vaivaa.
Miksi tämä asia ei ole aiheuttanut minulle kovin suurta järkytystä?
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Olet jo tajunnut paremmin maailman pahuuden. Teini-ikäisenä mieli on yleensä herkempi kuin yli kolmekymppisenä.
- Anonyymi
^ Juuri tämä.
- Anonyymi
Johtuu varmaan henkilökohtaisista syistä, joita me muut emme pysty arvaamaan. Itse olen kokenut normaalia järkyttävämäpänä tämän Koskelan tapauksen ja vaikuttaa siltä että tämä on monien muidenkin tunne mitä olen seurannut sekä poliisien että suuren yleisön kommentteja.
- Anonyymi
Sanot, että et ole jaksanut kunnolla lukea uutisia siitä. Olisit varmaan enemmän järkyttynyt, jos olisit lukenut kunnolla. Se, ettet ole jaksanut, voi olla seurausta korona-ajan aiheuttamasta uupumuksesta.
- Anonyymi
Lapseni on 15 vuotias ja kyllä järkytti
rakastan niin paljon lastani että sain
hirveän ahistus ja tuska kohtauksen
surmatun,kidutetun, kiusatun poikalapsen
puolesta.
Minun mielestä 18 vuotiaskin on vielä
aika lapsi saati 16 vuotias.
- Anonyymi
Poliitikotkin pääsisivät vähän helpommalla jos ymmärtäisivät kuinka suuri tekijä on olosuhteissa jossa nuoret joutuvat elämään ja minkälaisin perinnön vanhempiensa elintavoista saavat. Omat vanhempani olivat tavanneet kristillisissä nuorissa ja ilman heidän rakkauttaan en olisi varmasti edes elossa. Rakkaus on auttanut kestämään jopa omat virheeni , kun olen olen käsitellyt ne olemalla rehellinen itseäni ja läheisiäni kohtaan.
- Anonyymi
Turtuminen! "Media ja asiantuntijat" kertovat, ettei väkivalta ole lisääntynyt. Joka tapauksessa ainakin nuorten tekemä ja kokema väkivalta on raaistunut x 5. Toisaalta juuri nämä raa'at teot päätyvät mediaan ja mitä enemmän niitä tekoja/uutisia on tarjolla, sitä vähemmän ne enää jaksavat ns. hetkauttaa. Näinhän se menee vähän joka asiassa.
- Anonyymi
Katsoin juuri Alfalta nuoren Etiopialaisen miehen haastattelun uskonnosta ja parempaa näkemystä en ole koskaan saanut hyvin pelkistettynä. Luin vuosia sitten erilaisia uskontoja ja niiden merkitystä ihmisen elämässä ja tulin samaan lopputulokseen.
- Anonyymi
Ap kirjoitti, ettei ole juuri tutustunut tapaukseen. Ehkä se syynä? Itse välttelin sitä, mutta lopulta luettuani enemmän olen aika järkyttynyt. Niin sairas tapaus kokonaisuudessaan.
- Anonyymi
AP Sinun kannattaa todella miettiä, mikä on syynä, että et ole järkyttynyt tuollaisesta sadistisesta kiduttamisesta ja tappamisesta. Terve ihminen on yleensä järkyttynyt .
- Anonyymi
Minua se järkytti , ahisti, suretti
Se lapsi olisi tarvinnun aikuisen kainaloa ja
terapiaa aikoja sitten.
Lastenkodin väki ja opettajat eivät välittäneet.
Toivon että tekijät ja muut välinpitämättömät
saavat kokea saman.,
Olisivat edes puuttuneet syrjintään ja kiusaamiseen.
yleensä vanhemmat puuttuvat lastensa
kiusaamiseen sisarusten välillä ja kertovat
mitä ei saa tehdä ja mikä on väärin.,
ja ottavat selvää jos joku on surullinen ja
ikävissään.
Pitää vain ajatella miltä itsestä tuntuisi.
Ja välinpitämättömyys on rikos mielestäni.
Koulussa pitää opettaa puuttumista syrjimiseen ja kiusaamiseen.,
Ja myös opet ja muut ovat velvollisia
hyvien palkkojen ja pitkien lomien takia
puutumaan.
Mutta opet ovat palkkoihinsa ja lomiinsa
tyytymättömiä ja narisevat.
Vaikka sol siivojaalla ,kintsarilla ym.on
rankempaa ja vähemmän lomia.
Ja tyhmiäkin opet ovat koska kohta ei ole
valtion kassassa rahaa millä heän palkat
maksetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822