Miksi tämä asia ei ole aiheuttanut minulle kovin suurta järkytystä?

Anonyymi

Miksi tämä Koskelan teinisurma ei ole aiheuttanut minulle samanlaista järkytystä kuin aikoinaan Eveliina Lappalaisen ja Arto Pakkasen surmat? Olen samaa ikäluokkaa kuin nämä kaksi edellistä ja nämä tapaukset järkyttivät minua suuresti mutta tämä Koskelan tapaus ei ole järkyttänyt yhtä paljon. Tuntuuhan se kuitenkin ikävältä, mutta en ole hirveän syvällisesti jaksanut lukea uutisia siitä. Ihmettelen, että mikä ihme minua vaivaa.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet jo tajunnut paremmin maailman pahuuden. Teini-ikäisenä mieli on yleensä herkempi kuin yli kolmekymppisenä.

      • Anonyymi

        ^ Juuri tämä.


    • Anonyymi

      Johtuu varmaan henkilökohtaisista syistä, joita me muut emme pysty arvaamaan. Itse olen kokenut normaalia järkyttävämäpänä tämän Koskelan tapauksen ja vaikuttaa siltä että tämä on monien muidenkin tunne mitä olen seurannut sekä poliisien että suuren yleisön kommentteja.

    • Anonyymi

      Sanot, että et ole jaksanut kunnolla lukea uutisia siitä. Olisit varmaan enemmän järkyttynyt, jos olisit lukenut kunnolla. Se, ettet ole jaksanut, voi olla seurausta korona-ajan aiheuttamasta uupumuksesta.

      • Anonyymi

        Lapseni on 15 vuotias ja kyllä järkytti
        rakastan niin paljon lastani että sain
        hirveän ahistus ja tuska kohtauksen
        surmatun,kidutetun, kiusatun poikalapsen
        puolesta.
        Minun mielestä 18 vuotiaskin on vielä
        aika lapsi saati 16 vuotias.


    • Anonyymi

      Poliitikotkin pääsisivät vähän helpommalla jos ymmärtäisivät kuinka suuri tekijä on olosuhteissa jossa nuoret joutuvat elämään ja minkälaisin perinnön vanhempiensa elintavoista saavat. Omat vanhempani olivat tavanneet kristillisissä nuorissa ja ilman heidän rakkauttaan en olisi varmasti edes elossa. Rakkaus on auttanut kestämään jopa omat virheeni , kun olen olen käsitellyt ne olemalla rehellinen itseäni ja läheisiäni kohtaan.

    • Anonyymi

      Turtuminen! "Media ja asiantuntijat" kertovat, ettei väkivalta ole lisääntynyt. Joka tapauksessa ainakin nuorten tekemä ja kokema väkivalta on raaistunut x 5. Toisaalta juuri nämä raa'at teot päätyvät mediaan ja mitä enemmän niitä tekoja/uutisia on tarjolla, sitä vähemmän ne enää jaksavat ns. hetkauttaa. Näinhän se menee vähän joka asiassa.

    • Anonyymi

      Katsoin juuri Alfalta nuoren Etiopialaisen miehen haastattelun uskonnosta ja parempaa näkemystä en ole koskaan saanut hyvin pelkistettynä. Luin vuosia sitten erilaisia uskontoja ja niiden merkitystä ihmisen elämässä ja tulin samaan lopputulokseen.

      • Anonyymi

        Ap kirjoitti, ettei ole juuri tutustunut tapaukseen. Ehkä se syynä? Itse välttelin sitä, mutta lopulta luettuani enemmän olen aika järkyttynyt. Niin sairas tapaus kokonaisuudessaan.


    • Anonyymi

      AP Sinun kannattaa todella miettiä, mikä on syynä, että et ole järkyttynyt tuollaisesta sadistisesta kiduttamisesta ja tappamisesta. Terve ihminen on yleensä järkyttynyt .

    • Anonyymi

      Minua se järkytti , ahisti, suretti
      Se lapsi olisi tarvinnun aikuisen kainaloa ja
      terapiaa aikoja sitten.
      Lastenkodin väki ja opettajat eivät välittäneet.
      Toivon että tekijät ja muut välinpitämättömät
      saavat kokea saman.,
      Olisivat edes puuttuneet syrjintään ja kiusaamiseen.
      yleensä vanhemmat puuttuvat lastensa
      kiusaamiseen sisarusten välillä ja kertovat
      mitä ei saa tehdä ja mikä on väärin.,
      ja ottavat selvää jos joku on surullinen ja
      ikävissään.
      Pitää vain ajatella miltä itsestä tuntuisi.
      Ja välinpitämättömyys on rikos mielestäni.
      Koulussa pitää opettaa puuttumista syrjimiseen ja kiusaamiseen.,
      Ja myös opet ja muut ovat velvollisia
      hyvien palkkojen ja pitkien lomien takia
      puutumaan.
      Mutta opet ovat palkkoihinsa ja lomiinsa
      tyytymättömiä ja narisevat.
      Vaikka sol siivojaalla ,kintsarilla ym.on
      rankempaa ja vähemmän lomia.
      Ja tyhmiäkin opet ovat koska kohta ei ole
      valtion kassassa rahaa millä heän palkat
      maksetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe