tiedä niin kerrottakoon että uudessa liitossa on enää kaksi käskyä jotka antoi Jeesus.
Vanhan liiton käskyt ovat olleet ja menneet ja nekin koskivat vain aikansa israelilaisia.
Tämä lienee viimein loppuun käsitelty ettei tarvitse palstalla jatkuvasti länkyttää.
Jollei joku vielä
55
79
Vastaukset
- Anonyymi
Room 13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
13:9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.Jos "kukin tuomitaan hänen tekojensa mukaan," niin et kai ajattele että sohvalla vetelehtiminen muistaen aina välillä "Joo, Jeesukseen uskon," olisi kehuttavaa?
Sinulla ei ole lupaa Raamatun mukaan ajatella, sanoa tai tehdä mitään väärää, vaan pitäisi "pyrkiä täydellisyyteen". Teet sen varmasti ilolla jos haluat seurata opettajaasi, taikka surulla, jos sinulla on parempaakin tekemistä.
Ilmeisesti vuorisaarnalla ei siis mitään väliä? Kuka valehteli?
Miksi siis kristinuskonharhaiset kantavat kainalossaan myös vanhaa testamenttia?- Anonyymi
Tottakai Raamattua tuntemattomat vänkäävät kun heidän päähän on joku ihminen manipuloinut oman oppinsa.
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai Raamattua tuntemattomat vänkäävät kun heidän päähän on joku ihminen manipuloinut oman oppinsa.
Raamattua tuntemattomat?
Kuka idiootti pitää raamattua tuntemisen arvoisena? Vain sellainen, joka ei ole sitä lukenut tai älynnyt että se on silkkaa p45k44 alusta loppuun.- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Raamattua tuntemattomat?
Kuka idiootti pitää raamattua tuntemisen arvoisena? Vain sellainen, joka ei ole sitä lukenut tai älynnyt että se on silkkaa p45k44 alusta loppuun.Tottakai kaikki käskyt on voimassa aina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.
Jeesus vain ilmaisi saman asian eri sanoin kun kehotti rakastamaan toisia ihmisiä, se juuri tarkoittaa kaikkien Jumalan antamien käskyjen noudattamista.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Raamattua tuntemattomat?
Kuka idiootti pitää raamattua tuntemisen arvoisena? Vain sellainen, joka ei ole sitä lukenut tai älynnyt että se on silkkaa p45k44 alusta loppuun.Jeesus johtaa 1000 vuotista valtakuntaakin Jumalan käskyjen avulla, ei pelkän armon avulla, kuten hellarit valehtelevat.
Ilm. 19:15
Hänen suustaan lähtee terävä miekka. Sillä miekalla hän lyö kansoja, hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla ja polkee viinikuurnassa kaikkivaltiaan Jumalan hehkuvan vihan viinin. [Ilm. 1:16, Ilm. 2:16 | Ilm. 2:27, Ilm. 12:5 | Ilm. 14:19,20] Anonyymi kirjoitti:
Tottakai kaikki käskyt on voimassa aina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.
Jeesus vain ilmaisi saman asian eri sanoin kun kehotti rakastamaan toisia ihmisiä, se juuri tarkoittaa kaikkien Jumalan antamien käskyjen noudattamista.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Tapat siis noidan kohdatessasi hänet ja sapattina tehdessäsi jumalan käskyn mukaista noidantappotyötä joudut itse tapetuksi.
- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Tapat siis noidan kohdatessasi hänet ja sapattina tehdessäsi jumalan käskyn mukaista noidantappotyötä joudut itse tapetuksi.
Laillinen yhteiskuntajärjestys on Jumalan asettama käyttämään tuomitsemis ja rankaisuvaltaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laillinen yhteiskuntajärjestys on Jumalan asettama käyttämään tuomitsemis ja rankaisuvaltaa.
Luulisi teidän entisten linnakundien ja diilereiden tuntevan nykyaikaisen yhteiskunnan laillisen järjestyksen, ei ketään enää tarvitse kivittää yhteisön tekemänä. Monessa maassa on kuitenkin kuolemantuomio vielä käytössä.
Anonyymi kirjoitti:
En ole nähnyt epäjumalaasi äänestämässä, mutta toivottavasti pidättäydyt itse.
- Anonyymi
No... Paratiisissa oli vain yksi käsky... ja kaikkihan me tiedämme, miten siinä sitten kävi.
- Anonyymi
Minkä synnin Aatami teki mutta Eeva teki eri synnin?
- Anonyymi
Rikkomus jumalan kieltoa vastaan. Siinä se oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikkomus jumalan kieltoa vastaan. Siinä se oli.
Jokainen joka joka ei tiedä hyvän /pahan eroa siis oikean ja väärän eroa rikkoo humalasi kieltoa vastaan se todistaa tarinassa että he olivat syyntakeettomia eli eivät tarinan mukaan ymmärtäneet samoin kuin koiranpentu kieltoja .
Sitten kun ymmärsivät sadisti isäntä halusi vähän kiusata kaikkia tarinassa ja tuo oli vain tekosyy kiusaamiseen .
Sanotaanko näin suomeksi että teidän jumalanne tarinassa adamin aikaan oli maailman jumalista vittumaisin sadistisin ja täysin kyvytön tehtäväänsä saisi nykyään potkut perseeseensä keneltä tahansa työnantajalta kun tällä levisi kaikki käsiin.
- Anonyymi
Tässä Raamatunvalossa adventismi paljastuu kavalaksi eksytykseksi ja harhaopiksi.
2. Kor. 3:6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.- Anonyymi
Et taida edes noita naapuriadventisteja tuntea ja lisätäänpä RistinVoiton lehtiartikkeli, taisi olla aukean käsittävä opetus Olavi Kokkonen. Ilmestyskirjan opetuskirjoittaja, kirjanmuodossa, rehtori, saarnaaja, eli seurakunnan paimen.
Uudessatestamentissa on 1030- käskyä ja kehotusta... aloitukseen vastaus, eli ei pelkästään 2- käskysanaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida edes noita naapuriadventisteja tuntea ja lisätäänpä RistinVoiton lehtiartikkeli, taisi olla aukean käsittävä opetus Olavi Kokkonen. Ilmestyskirjan opetuskirjoittaja, kirjanmuodossa, rehtori, saarnaaja, eli seurakunnan paimen.
Uudessatestamentissa on 1030- käskyä ja kehotusta... aloitukseen vastaus, eli ei pelkästään 2- käskysanaa!Juu juu. Mutta kun Jeesus sanoi että joka uskoo minuun. Hän julisti kaksi rakkaudenkäskyä ja siinä se on. Uskoo joka uskoo, joka ei usko tuomitaan kadotukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessatestamentissa on 1030- käskyä ja kehotusta... aloitukseen vastaus, eli ei pelkästään 2- käskysanaa!Mutta onko niin että nuo kaksi käskyä pitävät sisällään, nuo 1030 käskyä?
- Anonyymi
Paavali puhuu pottaskaa lakien merkityksestä, koska Paavali ei ollut niiden apostolien joukossa, jotka Jeesus lähetti kastamaan ja opettamaan kastetuille käskyt. (Mt.28-luku)
Ps. 19:8
(19:9) Herran käskyt ovat oikeat, ne ilahduttavat sydämen. Herran määräykset ovat kirkkaat, ne avaavat silmäni näkemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali puhuu pottaskaa lakien merkityksestä, koska Paavali ei ollut niiden apostolien joukossa, jotka Jeesus lähetti kastamaan ja opettamaan kastetuille käskyt. (Mt.28-luku)
Ps. 19:8
(19:9) Herran käskyt ovat oikeat, ne ilahduttavat sydämen. Herran määräykset ovat kirkkaat, ne avaavat silmäni näkemään.Käskyt ovat se "ies", jonka Jeesus käski ottaa kannettavakseen.
- Anonyymi
2Moos.24:12 Ja Herra sanoi Moosekselle: Nouse munun tyköni vuorelle ja ole siellä, niin minä sinulle kivitaulut ynnä lain ja käskyt, jotka minä olen kirjoittanut heille opetukseksi. Niin on kirjoittanut heille opetukseksi, mutta ei meille.
- Anonyymi
Israelilaisille, ei muille. Ei edes adventisteille.
- Anonyymi
Käskyjen kieltäminen on paha harhaoppi. Hellareilla niitä harhaoppeja riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käskyjen kieltäminen on paha harhaoppi. Hellareilla niitä harhaoppeja riittää.
Jeesuksen seuraajat uskovat Jeesusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen seuraajat uskovat Jeesusta.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
helluntailaiset eivät usko Jeesusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israelilaisille, ei muille. Ei edes adventisteille.
Kymmenenkäskyn laki on epätäydellisille adventisteille kasvattaja Kristukseen, elämän loppuun saakka.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
helluntailaiset eivät usko Jeesustats. Toora on voimassa!
- Anonyymi
Joh.13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. 1Joh.2:8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja valkeus jo loistaa. 2Joh.1:5-6 Ja nyt rouva, minulla on sinulle pyyntö, ei niinkuin kirjoittaisin sinulle uuden käskyn, vaan minä kirjoitan sen, joka meillä alusta asti ollut: että meidän tulee rakastaa toinen toisiamme. Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuuleet, tulee vaeltaa. Joh.15:10
- Anonyymi
Hepr. 10:28
"Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana."
Heprealaiskirje on kirjoitettu uuden liiton aikana eläneille ihmisille.- Anonyymi
Helluntailaiset ovat kieltäneet Mooseksen lait ja siitä heille on seurannut hengellinen kuolema ja heidän sisälleen on tulleet villitsevät kaatavat henget ja riivaajien opit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaiset ovat kieltäneet Mooseksen lait ja siitä heille on seurannut hengellinen kuolema ja heidän sisälleen on tulleet villitsevät kaatavat henget ja riivaajien opit.
Maan tomussa se vihollinen kiemurtelee ja sinne se kaataa helluntailaiset mukaansa voidellakseen heidät valheen hengelllä.
- Anonyymi
Gal.5:14 Sillä kaiki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." Room.13:8-10. Jaak.2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, niin te hyvin teette; Matt.22:34-39
- Anonyymi
Eli Galatetaanpa lisää. Jos silmäsi - niin mitä silmästä, kun pitää repäistä se pois?
Jos kätesi - siis mitä kädestä, kun pitää hakata se pois, kuka opetti ja se kuuluu käskyyn rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Siis kuinka rakastat itseäsi? Annat läimiä ja varastat itseltäsi, et anna vapaata itsellesi, et halua lepopäivää - jne. Näinhän se pitää lähimmäistäkin rakastaa"
- Anonyymi
Hepr. 10:28 viittaa siihen että jos tehdään tahallaan syntiä ja niin hylkää lain saan rangaistuksen ja perään jatketaan, että miten paljon ankaramman rangaistuksen saa se, tallaa jalkoihinsa Jumalan pojan ja pitää epäpyhän liiton veren ja pilkkaa armon Henkeä. Eli jos on lakihenkinen ja kuvittelee lain kautta pelastuvansa.
Tuo yksittäisen Raamatunlauseiden jakelu ja niiden irottaminen asiayhteydestä on juuri harhaoppisen tapa lukea Raamattua ja saada asia näyttämään aivan erilaiselta mitä se on kokonaisuus huomioon ottaen.
Tämä on yksi parhaista harhaoppisten Raamatun esimerkeistä, miten he perustelevat tuolla asiayhteydestä irrotelulla jakeella aivan ari asiaa mistä siinä kirjoitetaan.- Anonyymi
Voimassa olevat lait ja tuomion pelko pitää ihmiset kaidalla tiellä, ei pelkkä armoon luottaminen.
Suomessakin, jos rikoslaki kumotaan ja sanotaan että emme ole enää lain alla vaan armon. Niin lopputulos on helppo arvata.
Helluntailaiset ovatkin entisiä rikollisia ja narkkareita, niin heitä miellyttää ajatus, että kaikki lait on kumottu ja nyt vaan eleillään armon alla.
Kannattaa uskoa Jeesusta, eikä mitään helluntailaisten raamatunväärennöksiä, joita he lukevat ja puolustavat viimeiseen asti.
"Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voimassa olevat lait ja tuomion pelko pitää ihmiset kaidalla tiellä, ei pelkkä armoon luottaminen.
Suomessakin, jos rikoslaki kumotaan ja sanotaan että emme ole enää lain alla vaan armon. Niin lopputulos on helppo arvata.
Helluntailaiset ovatkin entisiä rikollisia ja narkkareita, niin heitä miellyttää ajatus, että kaikki lait on kumottu ja nyt vaan eleillään armon alla.
Kannattaa uskoa Jeesusta, eikä mitään helluntailaisten raamatunväärennöksiä, joita he lukevat ja puolustavat viimeiseen asti.
"Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]Taivas ja maa katoavat vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen, jolloin luodaan uudet taivaat ja maa.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
18 Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat. - Anonyymi
1. Tim. 2:12
Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivas ja maa katoavat vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen, jolloin luodaan uudet taivaat ja maa.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
18 Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.Mistä laista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Tim. 2:12
Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.Ja miehenä rakastan vaimoani, kuin Kristus rakastaa seurakuntaa - eli?
AAAAAtamiiiii, pappeus! Kuis on? Kuis on? Oletko oikea pappi vai tuuliko se huuliasi heiluttaaAAA------ ,ooo misssssssäs oleeeet?`
Milloin pappeutesi johto näkyyy Kristus- rakkaus- mitassa? Aaatamiiii miksi mekastat ja ryypäät, etkä papita - miksi sinua pitäsi kunnioittaa?
Olet kaksinaamainen farisesuuuuuus mene kammiooooosi hokisemaan tyhjäpäiväisiä juttujasi. Tee se ensin, homma tulee perässä, kun ensin mittaat se oman osan
- Anonyymi
Matt.11:29-30 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä: niin te löydätte levon sieluillenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä. Ap.t.15:10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa? Gal.3:10-12
- Anonyymi
Tuollaisesta tyylistä otsikoissa keskustelu ja kirjoittaa avausviestiin ensimmäinen lause, ei seuraa juuri koskaan mitään hyvää.
- Anonyymi
1Joh.5:1-3 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on synntynyt. Sillä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä. Sillä rakkaus Jumalaa on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat. Minulla on ainakin, maallinen synnyttäjä, en ole Jumalan "nussima."
- Anonyymi
Matteus 22:36-40
36. ”Opettaja, mikä on lain suurin käsky?” 37. Jeesus vastasi hänelle: ”’Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi, kaikesta sielustasi ja kaikella ymmärrykselläsi.’ 38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. 39. Toinen, tämän kaltainen, on: ’Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.’ 40. Näihin kahteen käskyyn sisältyy koko laki ja profeetat.”
Tarkoittaa siis sitä, että kymmenen käskyn laki sisältyy rakkauden kaksoiskäskyyn. Siitä et pääse eroon millään. Jos siis noudatat oikealla tavalla rakkauden lakia, tulet noudattaneeksi myös dekalogia. Myös sitä sapattikäskyä.
Mitäs siihen sanot!?- Anonyymi
Rakkauden kaksoiskäsky on vain eri sanoin ilmaistu 10 käskyä, jotka ovat edelleen täysissä voimissaan, pieninkään lain piirto ei ole kadonnut yhtään mihinkään, kuten Jeesus sanoo.
Vain harhaoppiset henkien perässä kaatuilevat sen kiistävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakkauden kaksoiskäsky on vain eri sanoin ilmaistu 10 käskyä, jotka ovat edelleen täysissä voimissaan, pieninkään lain piirto ei ole kadonnut yhtään mihinkään, kuten Jeesus sanoo.
Vain harhaoppiset henkien perässä kaatuilevat sen kiistävät."Rakkauden kaksoiskäsky on vain eri sanoin ilmaistu 10 käskyä, "
Ei pidä paikkaansa!
Kun kymmenen käskyn lain noudattajaa rankaistiin siitä, että hän rikkoi näitä käskyjä, rakkauden lain noudattajaa rankaistaan jo siitäkin, että hän ei tee yhtään mitään, vrt. minkä jätitte tekemättä yhdelle niistä, sen jätitte tekemättä minulle (Jeesukselle).
Lisäksi kymmenen käskyn laki ei sisällä käskyä rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä, vaan vain "pari" hassua käskyä, joilla voi osoittaa rakkauttaan lähimmäiseen ja Jumalaa kohtaan. Eikä dekalogi sisällä käskyä siitä, että ei saa katsoa henkilöön, kuten rakkauden laki taas käskyttää. Kymmenen käskyn lakiin ei myöskään sisälly profeettojen kirjoituksia, niin kuin rakkauden lakiin sisältyy.
Lisäksi, rakkauden laki nosti täysin toistarvoisessa asemassa olleen dekalogin ulkopuolisen lain lähimmäisen rakastamisesta ohi kymmenen käskyn mutta piti henkilöön katsomisen kieltämistä niin tärkeänä, että se sisältyi nyt uuteen rakkauden lakiin vaikka aiemmin se oli lähinnä seremonialain tasoa. Aiemmin myös sapattikäsky oli hyvin tärkeä mutta nyt tärkeämmäksi nousee lähimmäisenrakkaus ja rakkaus Jumalaan, sapatin jäädessä nyt lähes symboliseen asemaan.
Kummatkin ovat siis täysin eri lakeja. Niin nimen puolesta kuin sisältönsä.
- Anonyymi
Pasi Turunen ei uskio että Kristus on Jumalasta syntynyt, ja levittää Raamatun vastaista kolminaisuutta.
- Anonyymi
Mitäs sinä siinä levität sitten?
- Anonyymi
Mitäs se tusu parinen sitten haastaa
- Anonyymi
Kuka helvetin pasi turunen?
- Anonyymi
Room.1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä 2Tim.2:8 Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä minun evakeliumini mukaan. 2Sam.7:12. Ps.132:11. Jes.11:1 Jes.55:3-4
- Anonyymi
Vai että VAIN kaksi käskyä! No ne kansi käskyä sitten sisältävätkin niin paljon noudatettavaa, että keskiverto uskovaista jo hengästyttää. Yksikään uskova ei pysty noudattamaan EDES niitä kahta mainitsemaasi käskyä.
Kun kymmenen käskyn lain noudattajaa rankaistiin siitä, että he rikkoivat käskyjä, rakkauden lain noudattajaa rankaistaan jo siitäkin, että he eivät tee yhtään mitään, vrt. minkä jätitte tekemättä yhdelle niistä, sen jätitte tekemättä minulle (Jeesukselle).
Kun vielä otetaan huomioon, että rakkauden kansoiskäskyyn sisältyy Raamatun mukaan kymmenen käskyn laki ja profeetat, niin sitä vaativampaa lakia ei ole koskaan ennen ollut olemassa.
Mitä siis aloituksellasi oikein haet?
Laistakin huolimatta, ilman Jeesusta yksikään ei olisi Jumalan silmissä vanhurskas, sillä kukaan ei ole synnitön. Kukaan ei pysty pitämään lakia. - Anonyymi
Ap.t.13:22-23 Mutta hän pani hänet viralta ja herätti heille kuninkaaksi Daavidin, josta hän myös todisti ja sanoi: Minä olen löytänyt Daavidin, Iisain pojan, sydämeni mukaisen miehen, joka on tekevä kaikessa minun tahtoni. Tämän jälkeläisistä on Jumala lupauksensa mukaan antanut tulla Jeesuksen Israelille Vapahtajaksi. Luuk.1:32. Ap.t.2:30-31
- Anonyymi
Raamatun mukainen aloitus.
- Anonyymi
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.” Joh. 1:17.
”Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä.” Joh. 7:19.
”Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?” Apt. 15:10. Lakiliiton mukainen orjuus on siis Jumalan kiusaamista.
Uskoon tulossa saimme siirtyä sisälle lain täyttymykseen, rakkauden lakiin, armoliittoon. ”Se on täytetty” viimeistä piirtoa myöten. Uusi liitto on kokonaan uusi, Jumalan rakkauteen perustuva liitto. Luuk. 22:20. / Joh. 13:34,35. Lakiliiton yhdistäminen armoliittoon on Raamatulle vieras sekaliitto.
Jeesus täytti lain viimeistä piirtoa myöten. Nyt Pyhä Henki johtaa meitä elämään yhdessä lain täyttäjän, Jeesuksen kanssa. Hän on Hyvä Paimenemme, joka sovitti syntimme ja lain rikkomisemme verellään ja kuolemallaan.
Gal. 3. luvussa kerrotaan, että lakiliitto oli väliaikainen. Se oli ”rikkomusten tähden jäljestä päin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se Siemen, jolle lupaus oli annettu …” Luvattu ”Siemen” oli Jeesus. Laki oli siis tarkoitettu olemaan Jeesukseen- eli lain täyttymykseen asti. ”Olemaan siihen asti” pitää sisällään ajatuksen, että se on väliaikaikainen. Mutta siltikään ei laista ole hävinnyt piirtoakaan, vaan ”se on täytetty!” Joh. 19:30. Vanhan liiton opetukset saivat täydellisen sisällön. Tästä lisää tuonnempana.
Uskoon tulossa me siis kuolimme irti laista, ja vanha synti-ihmisemme haudattiin upotuskasteessa Jeesuksen Nimeen. Room. 6:4. Pyhä Henki toi sydämiimme Jumalan Elämän. Jeesus on ”Tie, Totuus ja ELÄMÄ!”. Joh. 14:6. Roomalaiskirjeen 7. luku jatkaa asiaa vertaamalla aviomiehen kuolemaa ja sen johdosta tapahtunutta avioliiton päättymistä meidän uskoon tulemisessamme tapahtuneeseen kuolemiseen pois lakiliitosta. ”Meidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta.” Room. 7:1-4. ”Olemme irti laista ja kuolleet pois siitä..” Room. 7:6.
”Vai ettekö tiedä, veljet – minä puhun lain tunteville – että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää? Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista. Sen tähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, Hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.” Room. 7:1-4.
”Nyt olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.” Room. 7:6.
Laki ei siis enää sido kuolleita!
Meille, jotka olemme kuolleet entiselle syntielämälle, on kirjoitettu: ”Niin olemme siis yhdessä Hänen kanssaan haudatut kasteen kautta KUOLEMAAN, että niin kuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. Sillä jos me olemme Hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa, kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; sillä JOKA ON KUOLLUT, se on vanhurskautunut pois synnistä. Mutta jos ( kun ) OLEMME KUOLLEET Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää Hänen kanssaan. Niin tekin pitäkää itsenne SYNNILLE KUOLLEINA, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.” Room. 6:4-11. Saamme pitää tosiasian tosiasiana. Olemme tulleet Jeesuksen ylösnousemuselämän yhteyteen, elämään RAKKAUDEN LAISSA, joka on täydellinen vapauden laki. ”Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään.” Jaak. 1:25.
”Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: ”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi”, niin te hyvin teette.” Jaak. 2:8.
Jos yritämme uudestaan pystyttää sitä, mistä olemme kuolleet pois ja minkä olemme hajottaneet maahan, niin olemme vapauden lain rikkojia.
”Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, Hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.” Gal. 2:18-20.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795427
- 824371
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3884358Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5123982- 1523438
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.633202- 533079
- 232748
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192336- 522231