Minulla on 13 vuotias Verkkokaupan kikkareista kasattu pöytäkone, jossa on Intelin E5200 (socket775) prosesori. RAM ia 4 gigaa, DDR2. Kovalevy levy on vaihdettu SSD:hen kolmisen vuotta sitten ja näytönohjain kuuden kympin hintaiseen. Käyttöjärjestelmä on päivitetty, W10. Kone on lähinnä nettikäytössä iltasanomien yms lukemista varten, Elokuvia ei sillä katsella. Käynnistyy todella hitaasti. Lisämuistikampoja saa kai museosta? Itse olen 73 vuotias, työssä käytin win95-käyttöjärjestelmän koneita ja olen tippunut kelkasta jo vuosia sitten. Läppäreitä mulla, käytänniitä mökillä. Nopein on HP Pavilion jossa Intel Core iS-6200U, RAM 8G, kovalevy vaihdettu SDD:ksi.
Millaisen pöytäkoneen tarvitsen, hinta ei saa olla yli 600...700 eeroa, vai saanko tuota entistä nopeammaksi. Naapurin peruskouluikänen poika sanoi ettei noita DDR2-muisteja saa mistään ja tuosta lootasta voisi käyttää vain kuoret, virtalähteen ja levyaseman.
Ostanko uuden ja millasen? Tuo prosessori taitaa olla aika historiallinen? En viitsisi kysellä naapurin pikkupojilta, kun omia ei ole. Optinen asema siinä tarttee olla, kun minulla on kasoittain levykkeitä joita tulee joskus katseltua, eikä mulla ole bluureisoitinta.
Millainen pöytäkone
7
63
Vastaukset
- Anonyymi
Noihin käyttöihin hankkisin käytetyn yrityskoneen. Ne on tehty kestämään ja niitä on helppo huoltaakin koska osat tehty helposti vaihdettaviksi. Esimerkiksi tämä sopisi erinomaisesti noihin: https://www.tietokoneliike.fi/tuote/hp-prodesk-600-g2-sff-wlan/
- Anonyymi
500€ saa koneen jossa on esim Intel i7 6800, 256 SSD ja 16Gt ramia
Itselläni on tuollainen 12,5”.
Ainoa asia on tuo SSD koko joka voisi olla 512 tai tera. Pohjassa on ruuvit millä saa auki. Käytettyjen koneiden kaupasta saa lisäksi telakan satasella jolla sen isoon näyttöön työpöytäkoneeksi ja 20” näytön saa kodinkoneliikkeestä listahintaan.
- Anonyymi
Noilla vanhoilla romuilla saa vaan häädön asunnosta, jos on tottunut myöhempään jotain tekemään.
Suosittelisin kyllä uuden koneen hankkimista, mutta jos lisää muistia haluat niin minulta löytyy jokunen DDR2 muistikampa: 2 GB, 1 GB ja 4kpl 512 MB
- Anonyymi
Uudet koneet ovat poikkeuksetta lyhytikäisiä ja päivitettävyys huonoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinkin markettikoneet eli ei itse koottavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On varmasti jos ostaa ns. supermarketkoneen. Itse kasatuissa ei ole tällaisia ongelmia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354403- 553035
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462928- 302723
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3402661Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82625- 382299
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542055- 41764
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461693