Kuka on lihava?

Tonttu

Kun puhutte lihavista ihmisistä niin mikä teillä on tämä ns. mittari. Onko teistä jokainen hieman pyöreä ihminen lihava vai...? Esim vaatekoko yms? Vai tarkoitatteko lihavilla jo todella "isoja" ihmisiä? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, kun itse puhun lihavista silloin kun todella sitä massaa on kymmeniä kiloja ylimääräistä.

45

5397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihavin

Lihava on sellainen mies,jonka vyötärysympärys on yli 100 cm ja sellainen nainen, jonka vyötärysympärys on yli 90 cm.

Sitten on kamalan lihava, jos mittanauha ei riitä.

• sellainen...

Lihava on yhtä pitkä kuin leveäkin.

• ahahha

EN OLE LIHAVA!
        Mittasin ja näytti vyötäröltä 99cm
        Taidampa muuten nyt mennä mäkkii tuplajuustolle.

• hah

Jos kerran lihava nainen on sellainen, jonka vyötärön ymåärys on 90 senttiä tai yli, niin täällä on yksi sellainen. Mutta kaikella kunnioituksella minä en luonnehtisi ihmistä lihavaksi kun hän painaa 53 kiloa. Olen vähän nuori tällä palstalla olemaan, mutta tuo kiinnitti mielenkiintoni. Ja nytpähän tiedän, että olen lihava. En sitä ennen tiennyt.

• ei lantio
        hah kirjoitti:

Jos kerran lihava nainen on sellainen, jonka vyötärön ymåärys on 90 senttiä tai yli, niin täällä on yksi sellainen. Mutta kaikella kunnioituksella minä en luonnehtisi ihmistä lihavaksi kun hän painaa 53 kiloa. Olen vähän nuori tällä palstalla olemaan, mutta tuo kiinnitti mielenkiintoni. Ja nytpähän tiedän, että olen lihava. En sitä ennen tiennyt.

Taisit mitata väärästä kohdasta!!!Otahan uusiksi, siitä navanseudulta...

• vai lantio
        hah kirjoitti:

jos meinasit että vyötärösi ympärys on mainitsemasi verran ja painoa 53, niin jo olet kumman muotoinen. Painan 20 kiloa enemmän ja vyötärö on 82 cm.
        En ehkä ymmärtänyt tekstiäsi.

• nainen
        vai lantio kirjoitti:

jos meinasit että vyötärösi ympärys on mainitsemasi verran ja painoa 53, niin jo olet kumman muotoinen. Painan 20 kiloa enemmän ja vyötärö on 82 cm.
        En ehkä ymmärtänyt tekstiäsi.

Minä painan ruhtinaaliset 88 kiloo.
        Vyötäröni on kuitenkin vain 75 cm.
        Me kaikki olemme omia yksilöitä.
        Olenkin kropaltani, kuin X.
        Olen kiitollinen saamistani geeneistä.
        Näytän paljon hoikemmalta, kuin mitä paino kertoisi.

• Pelastusrengasko?
        ei lantio kirjoitti:

Taisit mitata väärästä kohdasta!!!Otahan uusiksi, siitä navanseudulta...

Harvalla naisella vyötärö on navan kohdalla. Jos mittasit todellakin vyötäröltä tuon 90 cm eli siitä kaikkein kapeimmasta kohdasta, joka on jossain kylkiluiden ja lantioluiden välissä, olet vyötärölihava. Vaikka olisit alaikäinen. Ja varsinkin, jos olet tosi lyhyt.

• ovesta

Lihava on ihminen, joka ei mahdu ovesta.Lihava on myös ihminen, joka ei mahdu mäkkärin tuoliin tai joka vie kahden ihmisen paikan bussissa.

Mutta lihava ei ole ihminen, joka ei mahdu tavaratalossa myytäviin vaatteisiin, koska ne on joku idiootti suunnitellut vuosi vuodelta pienemmiksi ja pienemmiksi!

Ja kyllä ne mäkkärin tuolitkin on ihmeesti kutistunut...

• mittaamaan

Ihminen on lihava, jos kotivaaka ei riitä mittaamaan painoa.

• No totaa...
        mittaamaan kirjoitti:

No minulle kotivaaka jonka punnituskyky 180kg!?? Eli enkö ole lihava koska pystyn tolla mittaamaan painoni ja se lähenee aika järkyttäviä summia??? Outo mittapuu sinulla!

• ???
        No totaa... kirjoitti:

No minulle kotivaaka jonka punnituskyky 180kg!?? Eli enkö ole lihava koska pystyn tolla mittaamaan painoni ja se lähenee aika järkyttäviä summia??? Outo mittapuu sinulla!

No paljonko sitten painat? Vieläkö kävelet omin jaloin ilman keppiä? (toihan voisi olla yksi mitta, vieläkö jalat kantaa)

• s..

tavaratalojen vaatteet ovat kylläkin isoja s-kokoinen paita on sama kuin hm:llä l-kokoinen paita..

• No totaa...
        ??? kirjoitti:

No paljonko sitten painat? Vieläkö kävelet omin jaloin ilman keppiä? (toihan voisi olla yksi mitta, vieläkö jalat kantaa)

No kuka 22vuotias läski kulkee kepin kanssa? Kysyn vaan... Vaikka olisi kuinka lihava tämän ikäisenä niin tuskin keppiin tarttisi turvautua. Painoa on plakkarissa 146kg ja hyvin jalat vielä kantaa. Minulla urheilijan tausta.. Esim. kilparatsastin nuorena 5vuotta joten jalka lihakset hyvät vieläkin vaikka nykyään ainut urheilulaji on kävely.

• tuota tuota
        No totaa... kirjoitti:

No kuka 22vuotias läski kulkee kepin kanssa? Kysyn vaan... Vaikka olisi kuinka lihava tämän ikäisenä niin tuskin keppiin tarttisi turvautua. Painoa on plakkarissa 146kg ja hyvin jalat vielä kantaa. Minulla urheilijan tausta.. Esim. kilparatsastin nuorena 5vuotta joten jalka lihakset hyvät vieläkin vaikka nykyään ainut urheilulaji on kävely.

22 v ja 146 kg? Oletko kuinka pitkä? Oletko aina ollut lihava vai onko painosi noussut viime vuosina?
        (sorry, tuli mieleen hevosparka)

• No totaa...
        tuota tuota kirjoitti:

22 v ja 146 kg? Oletko kuinka pitkä? Oletko aina ollut lihava vai onko painosi noussut viime vuosina?
        (sorry, tuli mieleen hevosparka)

Varmaan mä nyt tällä painolla voisin ratsastaa! En toki hevosta tälläisella taakalla vaivaisi! Aina olen ollut ylipainoinen, mutta niihin aikoihin kun kisasin hevosella painoin 78-83kg! oLen 168cm pitkä. Painoni noussut vuosien varrella raskauksien, kilpirauhasenvajaatoiminnan takia ja masennuksen!

• BMI
        No totaa... kirjoitti:

Varmaan mä nyt tällä painolla voisin ratsastaa! En toki hevosta tälläisella taakalla vaivaisi! Aina olen ollut ylipainoinen, mutta niihin aikoihin kun kisasin hevosella painoin 78-83kg! oLen 168cm pitkä. Painoni noussut vuosien varrella raskauksien, kilpirauhasenvajaatoiminnan takia ja masennuksen!

Kun laskin painoindeksisi niin sain paljon yli 50. Millaista elosi ja olosi on tuollaisen painon kanssa?

• No totaa...
        BMI kirjoitti:

Kun laskin painoindeksisi niin sain paljon yli 50. Millaista elosi ja olosi on tuollaisen painon kanssa?

No minun sitä turha täällä sanoa kun kukaan ei usko kumminkaan. Mutta terve olen kaikin puolin.. vielä. Liikun , syön normaalisti ja olen iloinen ja kaunis. Harrastuksiin kuuluu puuhailu lasten kanssa, välillä rankka biletys ja kävely. Elo kaikin puolin ihanaa. Laihduttaa yritän, mutta ei ole onnistunut tähän asti. Pidän 1400kalorin diettiä yllä, paitsi kerran viikossa on herkkupäivä jolloin kaloreita kertyy n.2000. Yleensä sinä päivänä tehdään miehen ja lasten kanssa pitempi kävely lenkki. Mies ja lapseni ovat narmaalipainoisia/hoikkia. Itselläni suvussa lihavuutta ja toivon ettei lapseni kärsisivät samasta ongelmasta. Rakastan elämääni! :) Olo on kesäisin tietty välillä tosi tukala, suurinmaksi osaksi johtuu kilpirauhasesta joka hikoiluttaa äärettömän paljon minua. Uutta raskautta tässä miehen kanssa yritetään, jospa kesällä tulisin taas raskaaksi. :)

• hoi-ta-ja
        mittaamaan kirjoitti:

Ihan normiperusvaaka mittaa 120 kg : n asti. Sinulla on erikoisvaaka.

• selvinnyt?

Mikäli olet lukenut edellisiä kirjoituksia, niin siellä selviää ihan helposti, että sellainen ihminen on lihava, joka on TYHMÄ!

Minä itse en kyllä oikein ymmärtänyt tyhmyyden ja lihavuuden yhteyttä, mutta sehän ei ole ihme, koska olen itse lihava (eli tyhmä???)

• äitiliinitär

Lihava on sellainen ihminen, joka ei Linnanmäellä mahdu kieputtimien penkille ja joka ei saa siellä turvakaidetta kiinni, kun vatsa ottaa vastaan.

• varpaitaan

Lihava on sellanen ihminen, joka ei näe varpaitaan kun seisoo alasti ja taivuttaa päänsä varpaitaan kohti.

• sen näkee

Lihava hyllyy.
      Ja kun lihava hyppää järveen, niin vesi katoo.

• katkera naisvihaaja

Nainen on lihava jos painoindeksi on yli 15. Mies on lihava vasta siinä vaiheessa kun painoindeksi on kolminumeroinen.

• toinen katkera

Niin se on. Jos nainen ei näytä ihan missimittaiselta (eli alipainoiselta), niin heti se on läski.
        Vaikka miesten ylipaino on yleisempää kuin naisten, miesten lihavuuteen ei suhtauduta niin tuomitsevasti kuin naisten. Mies saa painaa 100 kiloa, ja kaikista se on ihan o.k. (siis kyseessä ei ole bodari!) Jos nainen painaa 80 kiloa, hän on auttamattomasti kaikkien mielestä hirmu läski.

• eukoille
        toinen katkera kirjoitti:

Niin se on. Jos nainen ei näytä ihan missimittaiselta (eli alipainoiselta), niin heti se on läski.
        Vaikka miesten ylipaino on yleisempää kuin naisten, miesten lihavuuteen ei suhtauduta niin tuomitsevasti kuin naisten. Mies saa painaa 100 kiloa, ja kaikista se on ihan o.k. (siis kyseessä ei ole bodari!) Jos nainen painaa 80 kiloa, hän on auttamattomasti kaikkien mielestä hirmu läski.

Missimittainen ei ole alipainoinen. Missimittainen on hoikka. Sopusuhtainen nainen on kans ok, mut teille jotka ootte tuhdimmasta päästä, niin sellaisia naisia ei olekaan... On vaan teidän vastakohta, eli antikristus anorektikkonainen.

"Mies saa painaa 100 kiloa, ja kaikista se on ihan o.k. (siis kyseessä ei ole bodari!) Jos nainen painaa 80 kiloa, hän on auttamattomasti kaikkien mielestä hirmu läski. "
        Väärin ja oikein. Väärin: 100-kiloinen sohvaperuna-mies ON läski (ellei mies ole muuten roteva/pitkä jne). Oikein: 80-kiloinen nainen on hirmu läski, pituudesta viis.

• näinonnäreet

Ihminen on lihava, kun hän ei kykene itse kumartumaan ja solmimaan kengännauhojaan, koska vatsa on tiellä.

• Hermiini

No minä painan 146kg ja kyllä solmin kenkännauhani ihan itse... Joten enkö ole lihava?? Eikä tuota edes vaikeuksia kumartua!!! Outoja mittapuita teillä... ja mäkinkin tuoliin mahdun!

• Hermiitti

No minä painan 146kg ja kyllä solmin kenkännauhani ihan itse... Joten enkö ole lihava?? Eikä tuota edes vaikeuksia kumartua!!! Outoja mittapuita teillä... ja mäkinkin tuoliin mahdun!

• nainen62

Lihavia ovat kaikki ne, jotka ovat lihavampia kuin minä itse.

Itsekin olen lihava, mutta en NIIN lihava, kuin voisin olla.

Onneksi on lihavampiakin, jotka saavat tuntemaan itseni keijukaiseksi!

• mistä katsoo

Kukaan ei ole omasta mielestään lihava, koska kukaan ei haluaisi olla lihava. Lisäksi miksi minun pitäisi laihduttaa, kun aina on olemassa vieläkin lihavampia. Ja jos ne eivät älyä laihduttaa, niin ei sitten minunkaan tarvitse, koska ne on sentään niin paljon minua lihavampia!

• on yli 18

minä pidän itseäni kamalana läskinä, painoindeksi 20.3, vaatteet mahtuvat päälle, mutta peilistä kurkistaa kammottavan läski iso otus, jota vihaan yli kaiken.
        Eli se siitä väitteestä, ettei kukaan ole itsensä mielestä lihava!!!

• BMI
        on yli 18 kirjoitti:

minä pidän itseäni kamalana läskinä, painoindeksi 20.3, vaatteet mahtuvat päälle, mutta peilistä kurkistaa kammottavan läski iso otus, jota vihaan yli kaiken.
        Eli se siitä väitteestä, ettei kukaan ole itsensä mielestä lihava!!!

Jos painoindeksi on yli 30 niin silloin on lihava.

• ja puolukkapuuro

Kylläpä on viestiisi vastanneet ihmiset olleet yllättävä hövelillä päällä... Ihan niin kuin lihavuus olisi vain sitä ettei mahdu mäkkärin tuoliin, huvipuistolaitteisiin, näe varpaitaan tai pysty solmimaan kengännauhojaan. Jos totta puhuisivat niin tunnustaisivat, että niiden mielestä lihava on jo sellainen, jolla on vähän pelastusrengasta ja reittä..eli kaikki yli koon 38. Eikö näin muka ole? Se on helppo syyttää yhteiskunnan asenteita ja esim. mediaa siitä, että ne syytävät meille kuvaa siitä, mikä on kaunista. Mutta se on totta! Media kuvastaa yhteiskunnan arvoja. Esimerkki: 70-luvulla oli seksikästä miehillä olla rintakarvoja, joten kaikki halusivat karvapuskan, nyt on sileys siistiä. Vielä parempi esimerkki: joskus silloin 1600, 1700 luvuilla pyöreys ja oikea lihavuus oli ihmisten mielestä kaunista, siksi että lihavuus oli merkki rikkaudesta. Tuohon aikaan lihava vartalo oli vaikea saavuttaa. Nykyään pikaruokaa ja valmismömmöjä löytyy joka kulman takaa ja laihana pysyminen on ihanne. Siksi, että se on vaikeampaa kuin lihominen. Eikö käy järkeen. Jos joku tulisi minulle väittämään, että ei välitä median ja yhteiskunnan mielipiteistä, niin saisi miettiä tarkemmin. Ehkä sellaisiakin ihmisiä on, mutta ehkä vain yksi sadasta tuhannesta. Ja sen, että muut ihmiset vaikuttavat mielipiteisiin voi testata hyvin helposti: olisitko mieluiten laiha vai lihava? (jos normaalipainoa ei olisi ja molemman olisivat terveyden kannalta yhtä huonoja). Siinä vastaus kysymykseen. Eli kyllä, yleinen mielipide säätelee arvojamme ja kasvamme niihin jo pienestä pitäen. Ei niitä pääse karkuun vaikka yrittäisi (ja yritetty on, prkle).

• lepposia

Lihavan alla lattia sortuu.

Sängyn jalat tarvii vahvistusta.

Tuoli ei kestä.

Eikä kanna heikot jalat.

• kokemusta...

Lihava on sellainen ihminen, jolta terveyskeskuslääkäri kysäisee: "onko rouva koskaan ajatellut laihduttavansa?".

• pimittää

Lihava on lihava, jonka varjo on niin suuri, että se pimentää koko pohjoisen pallonpuoliskon .
      Varokaa siis laihat; jääkausi uhkaa.

Ja silloin nähdään, kenen rasvaprosentista on eniten hyötyä!!!
      Kun laihat on jo kaikki kuolleet, lihavat vaan sulattelee rasvojaan ja voivat paksusti!

• hoikka

silloin on lihava kun hengästyy rappusissa,vaikkei juokse.
      hikoilee vaikka ei tee mitään.
      sairastaa 2-tyypin diabetestä,nivelet ei kestä painoa,verisuonet tukossa..
      vatsassa makkaroita.
      takapuolo muodoton iso läjä.
      kaksois leuka.
      tiukat vaatteet ei näytä hyviltä päällä,farkkuja ei voi pitää...

• Nap

Lihava nainen on ainakin semmoinen, jonka naama muistuttaa 20-30 vuotiaana jonkun viisikymppisen turvonnutta naamaa. Itselläni on eräs puolituttu 26-vuotias, joka näyttä joltakin mummolta. Hyi helvetti.

• tsiisus

Kylläpä sain kunnon naurut sun tekstistä pimittää.. :DD

Muuten oon kokoo 36-38 ja tunnen olevani LÄSKI.

• juuuu-uv

KOko on vaan koko. Kaikki koot ovat erilaisia ,ei siis vaatekoon tai painon perusteella voi sanoa onko joku tolvana läski vai ei....
      No tietysti jos painaa 150 kg tuskin on kovin laiha.
      Just jooooooo!

• ihanteet aukosta

Tällä palstalla kuulee usein, että kaikki yli 55-60 kiloiset on mukamas läskejä :( Oli pituus mikä tahansa. Kiitos ihanan terveet kauneusihanteet

• minun mielipiteeni

Aivan varmasti lihava on sellainen jonka bmi on vähintään 40. Ja kyllä jo bmi 35 on lihava. Mutta väli 25 -30 on vaan pyöreä. Bmi-väli 30 - 35 on vähän ruumiinrakenreesta ja lihasmassasta riipuvainen.

• Senkin tötterö. Jos sinulla on painoa liikaa pituuteesi nähden sitten olet ylipainoinen. Lihava olet sitten, jos itse tunnet niin.

• mielipidettä

Erotetaan käsitteet lihava ja vähän pullea. Lihava on jos BMI on yli 25. Jos et ole kehonrakentaja. Toki lihavuudella on eri asteita. bmi 25-30 on lievästi lihava, bmi yli 30 on merkittävästi lihava jne. Vähän pullea on bmi 23-24, mutta Ei lihava. edelleenkin jos et ole kehonrakentaja. Jos oot normaali bmi 22,mutta rasvaprosentti silti yli 30, oot myös lihava. Yleisesti ottaen oot varmasti ei-lihava, jos bmi on alle 22.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      144
      4857
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3546
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      30
      2545
    4. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      40
      2223
    5. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2061
    6. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      2013
    7. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      23
      1981
    8. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      85
      1973
    9. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      19
      1458
    10. Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin

Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään
      Maailman menoa
      99
      1262
    Aihe