AstraZeneca ja 65-70 vuotiaat

Anonyymi

Miten on mahdollista, että ko. rokote sopisi viiden vuoden ikähaarukkaryhmälle. Tätähän ei ole annettu aiemmin kuin nuoremmille, alle 55 tai alle 70 v riippuen maasta. Näin ollen ei myöskään tiedetä mitä haittavaikutuksia ko. rokotteesta on vanhemmille. Ja muistetaanpa AZ sekoilut:se on kansan rokote, se sopii hyvin nuorille, sitä ei voi käyttää kenellekään ja nyt sitä voi käyttää, alaikäraja maan mieltymyksen mukaan 55-70.Jos 65-70 ei ota tätä, ei saa muutakaan. Kyllä tämä on nyt oikeusturva-,asia.

341

4790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko tuon joku virallisempi taho todennut että ei saa muutakaan jos ei kelpuuta AZ:aa?

      • Anonyymi

        Joo, luki jonkun sairaanhoitopiirin sivuilla että jos ei ota niin siirtyy jonon viimeiseksi. Mitä jos vaan ei pysty ottamaan AstraZenecaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, luki jonkun sairaanhoitopiirin sivuilla että jos ei ota niin siirtyy jonon viimeiseksi. Mitä jos vaan ei pysty ottamaan AstraZenecaa?

        En ala AZn koekaniiniksi, olen ennemmin ilman. Lähisuvussa ollut ja on tainnut olla itsellänikin pieniä aivotulppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ala AZn koekaniiniksi, olen ennemmin ilman. Lähisuvussa ollut ja on tainnut olla itsellänikin pieniä aivotulppia.

        Kieltämättä vähän kinkkinen juttu. Huhtikuussa pitäisi tulla paljon Pfizer-rokotteita yhä kiihtyvällä tahdilla.
        Hesassa 70v tänä vuonna täyttävät saavat Pfizer-rokotteen, siis sain kolme viikkoa sitten.
        Eikä ole ollut mitään sivuoireita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä vähän kinkkinen juttu. Huhtikuussa pitäisi tulla paljon Pfizer-rokotteita yhä kiihtyvällä tahdilla.
        Hesassa 70v tänä vuonna täyttävät saavat Pfizer-rokotteen, siis sain kolme viikkoa sitten.
        Eikä ole ollut mitään sivuoireita.

        Eipä tänne oireita saaneet kirjoittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tänne oireita saaneet kirjoittele.

        Ne sensuroidaan. Kirjoitin pitkähkön kommentin, totta joka sana, poistettiin? Syytä voi vain arvailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä vähän kinkkinen juttu. Huhtikuussa pitäisi tulla paljon Pfizer-rokotteita yhä kiihtyvällä tahdilla.
        Hesassa 70v tänä vuonna täyttävät saavat Pfizer-rokotteen, siis sain kolme viikkoa sitten.
        Eikä ole ollut mitään sivuoireita.

        Hieno homma 70v. ei oireita.Itse hesalaisena 68v. saan ensimäisen rokote annos A-Z myös 15.4.Lohdutaa,korkealla kolestroolilla kukevalla,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, luki jonkun sairaanhoitopiirin sivuilla että jos ei ota niin siirtyy jonon viimeiseksi. Mitä jos vaan ei pysty ottamaan AstraZenecaa?

        Mitä haittaa siitä on jos ei otamitään korona rokotetta ?

        Eihän noihin koe rokotuksin edes saa vakuutusta, ja tuskin kukaan järkevä lääkärikään niitä ottaa. Jos otat olet itse vapaaehtoisesti sen ottanut ja vastuu on ainoastaan sinun ei kenenkään toisen !

        https://youtu.be/TVQB_K4yAno


    • Anonyymi

      Ihan samaa mieltä, että tuollainen rajaus päättää olla antamatta muuta kuin AstraZenecaa tietyn ikäluokan ns. terveille loukkaa näiden perusoikeuksia.

      • Anonyymi

        Voin kertoa:

        Kieltäydyin Astrasta tänään, sain uuden ajan pfizer-piikille kahden viikon kuluttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin kertoa:

        Kieltäydyin Astrasta tänään, sain uuden ajan pfizer-piikille kahden viikon kuluttua.

        Olisit nyt kertonut oletko jotain 65-69 vuoden ikäryhmää? Itse ottaisin mieluummin Pfizerin mutta olen 65 vuotias ja 1 kk päälle. En halua Astraa. Pitäisi lähteä kotiin Helsinkiin, olen ollut 100 km päässä jo yli vuoden osittain koronariskin takia. Lähdin Helsingistä viime vuonna noin 3 vrk ennen kuin laittoivat Uudenmaan rajan kiinni.

        Helsinki tyrkyttää Astran rokotusta.

        Minulla saattaa olla riskiä ylipainosta, olen mies 180cm/118kg. Ei ole kok.kolestroli kuin jotain 5,0 ja verenpaine ei ole paljoa koholla, toivottavasti on jotain 130/85 (tai 90).
        Ei ole sydänvikaa, on uniapneaa jota ei hoidettu (keskivaikea jopa). Vireys- ja reaktiotestin selvitin kirkkaasti 5 v sitten, koska minulla oli ABeC-kortti. Luovuin siitä C:stä pari kk sitten, jolloin seuraava lääkärintarkastus on vasta alkukeväällä 2031 kun ja jos täytän 75 vuotta.
        C-korttilaisen pitää hakea lääkäritodistus 5 vuoden välein. Olisiko se jo 55 v alkaen, en muista. Hain siis ajokorttiluokan alennusta. Koska korttini oli hommattu (paljon) ennen v. 2013, niin korttini on ns. ikuisesti voimassa. Uudempien ajokorttien haltijoiden pitää uusia kortti 15 vuoden välein. Minun tapauksessani tuolla ei olisi ollut merkitystä. 10 v on vähemmän kuin 15 v.
        Ajokorttiluokan alennusta pitää hakea kirjallisesti. Paras on mennä jonkin Ajovarman toimipisteeseen. Se maksoi muistaakseni jotain vajaa 30€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit nyt kertonut oletko jotain 65-69 vuoden ikäryhmää? Itse ottaisin mieluummin Pfizerin mutta olen 65 vuotias ja 1 kk päälle. En halua Astraa. Pitäisi lähteä kotiin Helsinkiin, olen ollut 100 km päässä jo yli vuoden osittain koronariskin takia. Lähdin Helsingistä viime vuonna noin 3 vrk ennen kuin laittoivat Uudenmaan rajan kiinni.

        Helsinki tyrkyttää Astran rokotusta.

        Minulla saattaa olla riskiä ylipainosta, olen mies 180cm/118kg. Ei ole kok.kolestroli kuin jotain 5,0 ja verenpaine ei ole paljoa koholla, toivottavasti on jotain 130/85 (tai 90).
        Ei ole sydänvikaa, on uniapneaa jota ei hoidettu (keskivaikea jopa). Vireys- ja reaktiotestin selvitin kirkkaasti 5 v sitten, koska minulla oli ABeC-kortti. Luovuin siitä C:stä pari kk sitten, jolloin seuraava lääkärintarkastus on vasta alkukeväällä 2031 kun ja jos täytän 75 vuotta.
        C-korttilaisen pitää hakea lääkäritodistus 5 vuoden välein. Olisiko se jo 55 v alkaen, en muista. Hain siis ajokorttiluokan alennusta. Koska korttini oli hommattu (paljon) ennen v. 2013, niin korttini on ns. ikuisesti voimassa. Uudempien ajokorttien haltijoiden pitää uusia kortti 15 vuoden välein. Minun tapauksessani tuolla ei olisi ollut merkitystä. 10 v on vähemmän kuin 15 v.
        Ajokorttiluokan alennusta pitää hakea kirjallisesti. Paras on mennä jonkin Ajovarman toimipisteeseen. Se maksoi muistaakseni jotain vajaa 30€.

        Sun painoindeksi on 36,4. Pitäisi olla 40 tai yli niin kuuluisit riskiryhmään 2 ja saisit automaattisesti muun kuin Astran rokotteen.
        Kokonaiskolestroililla ei ole niinkään väliä ( suositus pitäisi olla alle 5) kuin pahan eli LDL-kolestrolin määrällä. (pitäis olla alle 3)
        Ylipaino lisää veritulppariskiä. En ole lääkäri mutta sinuna en kyllä ottaisi A-Z rokotetta kun painoindeksi on kuitenkin lähes 40.
        Toivottavasti viestistäni on sinulle apua. Olen se hyperkolestrolemiaa sairastava.


      • Anonyymi

        Siihen AZryhmään 65-70 v kuuluvat myös riskiryhmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun painoindeksi on 36,4. Pitäisi olla 40 tai yli niin kuuluisit riskiryhmään 2 ja saisit automaattisesti muun kuin Astran rokotteen.
        Kokonaiskolestroililla ei ole niinkään väliä ( suositus pitäisi olla alle 5) kuin pahan eli LDL-kolestrolin määrällä. (pitäis olla alle 3)
        Ylipaino lisää veritulppariskiä. En ole lääkäri mutta sinuna en kyllä ottaisi A-Z rokotetta kun painoindeksi on kuitenkin lähes 40.
        Toivottavasti viestistäni on sinulle apua. Olen se hyperkolestrolemiaa sairastava.

        Miten painoindeksi lasketaan? Olen 182 cm ja painan 85-86 kg (kestohaarukka, ei muutu). Olenko riskiryhmää? Verenpaineen keskiarvo 145 / 85... Muusta en tiedä. Lääkäri on vieras eläin :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten painoindeksi lasketaan? Olen 182 cm ja painan 85-86 kg (kestohaarukka, ei muutu). Olenko riskiryhmää? Verenpaineen keskiarvo 145 / 85... Muusta en tiedä. Lääkäri on vieras eläin :D

        Juu ja ikäni 66


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten painoindeksi lasketaan? Olen 182 cm ja painan 85-86 kg (kestohaarukka, ei muutu). Olenko riskiryhmää? Verenpaineen keskiarvo 145 / 85... Muusta en tiedä. Lääkäri on vieras eläin :D

        Lasketaan siten, että painosi (kg) jaetaan pituuden (m,)neliöllä. Painoindeksi on 86kg mukaan 25,96, pyöristettynä 26.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun painoindeksi on 36,4. Pitäisi olla 40 tai yli niin kuuluisit riskiryhmään 2 ja saisit automaattisesti muun kuin Astran rokotteen.
        Kokonaiskolestroililla ei ole niinkään väliä ( suositus pitäisi olla alle 5) kuin pahan eli LDL-kolestrolin määrällä. (pitäis olla alle 3)
        Ylipaino lisää veritulppariskiä. En ole lääkäri mutta sinuna en kyllä ottaisi A-Z rokotetta kun painoindeksi on kuitenkin lähes 40.
        Toivottavasti viestistäni on sinulle apua. Olen se hyperkolestrolemiaa sairastava.

        Pitäiskö tässä äkkipäin lihottaa itsensä, että saa muuta kuin AZ? Pelottaa AZ. Puolisolla 56v on ollut jo aivoverenvuoto ja tukos, joo toipunut kohtuullisesti. Elämän toimiminen on kuitenkin minun varassa. Mulla on fobia aivotapahtumiin. Mitään riskiä sellaiseen en ota. Ennemmin vaikka kuolen ihan mihin vssn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin kertoa:

        Kieltäydyin Astrasta tänään, sain uuden ajan pfizer-piikille kahden viikon kuluttua.

        Ei meidän Sotessa ainakaan 65-69 vuotias voi saada kuin Astrazenecaa. Sitä oikein tyrkytetään, kun pitää tämä tappava rokote yrittää joillekin uppoamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin kertoa:

        Kieltäydyin Astrasta tänään, sain uuden ajan pfizer-piikille kahden viikon kuluttua.

        Et ole ikäryhmässä 65-69, jos olet saanut muun kuin Astrazeneca rokotteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin kertoa:

        Kieltäydyin Astrasta tänään, sain uuden ajan pfizer-piikille kahden viikon kuluttua.

        Hyvä tietää en aijo itse otta A-Z. Mieleläni muun merkisen rokote otan. Asia siis selvii jo ajan varaus,kun kysyy asia? Miten saitte tiedon Helsinki pääsy rokotukseen? Noin 55v. terve sai kutsun kirjeenä varaa aika,ulkomaalaistaustainen.Minä eläkeläisenä en viellä saanut tietoa.Siis häntä 13 vuotta vanhempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei meidän Sotessa ainakaan 65-69 vuotias voi saada kuin Astrazenecaa. Sitä oikein tyrkytetään, kun pitää tämä tappava rokote yrittää joillekin uppoamaan

        Kietäydy otta rokote. Vaadi saada muu kun tulee. Itsemärämisoikeus on jokaisella suomessa.Millä oikeudella halitus kumoo sen ja vatii ottamaan A-Z rokote.Jota ei edes presitenttimme ottanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen AZryhmään 65-70 v kuuluvat myös riskiryhmät.

        Astra zeneca annetaan 65-69 vuotiaille.Rokotusta ei voi valita.Itselle tuli huono olo ,jalat meni alta.Menin päivystykseen.Kuulemma rokotus reaktio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kietäydy otta rokote. Vaadi saada muu kun tulee. Itsemärämisoikeus on jokaisella suomessa.Millä oikeudella halitus kumoo sen ja vatii ottamaan A-Z rokote.Jota ei edes presitenttimme ottanut.

        Yli 70v saavat toisen rokotteen.65-69v saavat Astra Znecan.


      • Anonyymi

        Valtio harjoitta ikärasismia ja pahempaakin. AZa yli 65 vuotiaille, käytännössä 65-69 vuotiaille. Perusteluna AZn käyttöön on, että koska nuoremmat eivät sairasta vakavaa koronaa yleensä, täytyy heidän rokotteensakin olla turvallisempi kuin yli 65v, joille korona vaarallisempi ja hyytymiä muutenkin esiintyy enemmän. Kaikilla ikäryhmillä on sama tukosriski AZlla mutta vanhemmat ikäluokat uhrataan koska johonkin ne AZt pitää tuikata jotta tilastot näyttää hyvältä..Lisäksi vielä selvästi heikkotehoisempi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Totta joka sana. Yhdyn edelliseen kommenttiin!


    • Anonyymi

      Täytin tänä vuonna 70 vuotta. Kävin tänään piikillä ja sain Pfizer Comirnatyn. En tiedä kuinka olisi, jo olisi tarjottu Astra Zenecaa.
      Voihan se olla, että nyt kun on tiedotettu enemmän AZ:n tulppariskeistä, niin jospa Suomikin panee tuon rokotteen tauolle. Saa nähdä kuin käy.

      • Anonyymi

        Mulle tarjottiin yllätyksenä Astra Zenecaa, kieltäydyin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tarjottiin yllätyksenä Astra Zenecaa, kieltäydyin.

        ylöjärvi tarjoaa astra zencaa 65-69 vuotiaille kieltäydyin hemoglobiini korkealla siitäkin jo veri tulppa riski


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ylöjärvi tarjoaa astra zencaa 65-69 vuotiaille kieltäydyin hemoglobiini korkealla siitäkin jo veri tulppa riski

        Kuinka korkea hemoglobiini pitää olla, jotta se olisi liian korkea? Olen mies 65 v ja nuorempana taisi olla enimmillään jotain 165, nyt lienee vähemmän. En edes tiedä, mitä mitta-asteikkoja nykyään käytetään.
        Taisi hiihtäjä Eero Mäntyrannalla olla aikanaan sairaalloisen korkea hemoglobiini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tarjottiin yllätyksenä Astra Zenecaa, kieltäydyin.

        Jos olet 65-69 vuotias, et voi saada kuin Astrazenecaa, olitpa riskiryhmää tai et


      • Anonyymi

        Ei 70 vuotiaiden tarvitse ottaa Astrazenecaa, Valtio on määrännyt että sitä annetaan 65-69 vuotiaille, oletpa riskiryhmää tai et


      • Anonyymi

        Yli 70 v.vanhuksille annetaan Pfizer rokote.


      • Anonyymi

        Mikä rokote annetaan Hus alueella 87 vuotiaalle? Nyt huhtikuussa


    • Anonyymi

      Kiitos sinulle, joka kerroit, että kieltäydyttyäsi A-Z:stä sait ajan toiseen rokotukseen. Mulla on huomen aamulla Hesassa aika ikäryhmärokotukseen 65-69 v eli oletettavasti tarjoavat A-Z:tä. Aion kieltäytyä kun mulla on diagnoosi hyperkolesterolemia vaikka syön kolestrolilääkkeitä niin veritulppariski on suuri.
      Tänään muuten Euroopan lääkeviraston rokotejohtaja ilmoitti, että Astra Zeneca rokotteilla on yhteys veritulppaan. Ei ollut vielä EMA:n virallinen ilmoitus. En pysty ymmärtämään, miksi tätä rokotetta tyrkytetään meille 65-69 vuotiaille. Kyllä meillä on yhtä suuri riski sairastua veritulppaan kuin muunkin ikäisillä!

      • Anonyymi

        Sitä ihmettelen minäkin, että kuinka voidaan rajata 65-69 vuotiaat siten, ettei heillä ole veritulppariskiä. Eihän sitä A-zenegaa edes tuolla muualla Euroopassa aiemmin ole edes annettu yli 65 vuotiaille. Itseäni kyllä 68 vuotiaana verenpaine lääkkeitä syövänä senverran raivostuttaa tuo A-Z sekoilu senverran, etten sitä tule ottamaan. Jos en muuta rokotetta saa, niin olen ilman rokotetta. Tuntuu siltä että meitä 65-69 vuotiaita nyt pidetään koekanineina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ihmettelen minäkin, että kuinka voidaan rajata 65-69 vuotiaat siten, ettei heillä ole veritulppariskiä. Eihän sitä A-zenegaa edes tuolla muualla Euroopassa aiemmin ole edes annettu yli 65 vuotiaille. Itseäni kyllä 68 vuotiaana verenpaine lääkkeitä syövänä senverran raivostuttaa tuo A-Z sekoilu senverran, etten sitä tule ottamaan. Jos en muuta rokotetta saa, niin olen ilman rokotetta. Tuntuu siltä että meitä 65-69 vuotiaita nyt pidetään koekanineina.

        Tänään on uutiset pullollaan juttua Astral/ veritulppa jutusta. En ota, ollaan sitten vaikka ilman. Sen verran on tullut seurattua noita narkolepsia tapauksia, kukaan ei auta, ei kukaan.


      • Anonyymi

        Sanoin hoitajalle, en AZ-rokotetta ota, mulle kelpaa Pfiser tai J&J, muuten olen ilman.
        Oli ystävällinen ja kysyi varaanko ajan Pfiserille kahden viikon päähän. Rokotuspaikka muutui , matkaa uuteen kohteeseen noin 10km. Uskon, että tein oikean ratkaisun.


      • Anonyymi

        Ei millään korkealla Hb Arvolla, verenpaineella, eikä millään ole väliä, jos olet 65-69 vuotias, saat Astrazenecaa, ota tai jätä. Tämä on Thl määräys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei millään korkealla Hb Arvolla, verenpaineella, eikä millään ole väliä, jos olet 65-69 vuotias, saat Astrazenecaa, ota tai jätä. Tämä on Thl määräys

        Tietysti jätän!


    • Anonyymi

      No nyt oli jotain tv3 uutisissakin tänään ti 6.4.2021 klo 19 Astra Zenecan rokotteesta.
      Joku viitseliäs voisi tuon ohjelman katsoa uudestaan. Oliko se joku katsomo.fi mistä löytyy 3-kanavan vanhatkin ohjelmat?

      EU:n lääkeviraston jonkun pomon ulostulo on kuulemma outo. Hän ehkä haluaa huomiota. Virallisesti EU:n (lääkeviraston) kanta tulee myöhemmin, muutaman päivän päästä. Tämä heppu oli uudelleen ottanut esille totena väitteen, että Astra Zenecan Koronarokotus aiheuttaa veritulppia.

      Sain siskoltani mielipiteen, joka perustuu Lääkäri-lehden tietoihin. Näin perustellaan ulkomaisten tilastojen avulla sitä, että AstraZenecan rokote ei lisää veritulppia.

      Ulkomailla on paljon rokotettu tuotakin 65v-69v ikäluokkaa. Näillä Korona ei ole lisännyt veritulppien määrää. On nimittäin tiedossa isot määrät tuon ikäluokan veritulppatilastoja ennen Koronaa. Veritulppien määrät eivät ole lisääntyneet ns. männä vuosista Astra Z:lla rokotuksen jälkeen.

      Siispä, jos niitä kerran on saman verran tulppia kuin ennenkin, ei rokotus ole lisännyt veritulppatapausten määrää. Tätä tietoa aietaan nyt Soveltaa Suomessa 65-69 vuotiaisiin, eli uskalletaan rokottaa Astra Z:lla.

      Onko tilastollisessa vertailussa varmasti luotettavaa tietoa, siis lähtötiedoissa?
      Tätä voi joku pohtia. Kohta muutaman päivän päästä varmaan kuullaan EU:n virallinen kanta, ja selitys siitä, mihin se perustuu.

      • Anonyymi

        Itse ainakin aion odotella maailmalta loppukesän tuloksia, jolloin 2. piikin vaikutukset alkaa näkymään. ennen sitä ei ole aikomustakaan ottaa niin kauan kuin tämä Z on markkinoilla.


      • Anonyymi

        Tilasto ei ehkä kerro samaa asiaa. Veritulppia tulee, jos on tullakseen, mutta AZ tulppa on autoimmuunireaktio, joka voi tulla sellaiselle, joka ei sitä muuten saisi. Väestötasolla se ei varmaankaan ole kummoinen riski. Kun se iskee sille, joka ei ilman rokotetta sitä saisi, niin tottakai se on haitallinen poikkeama normaalista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilasto ei ehkä kerro samaa asiaa. Veritulppia tulee, jos on tullakseen, mutta AZ tulppa on autoimmuunireaktio, joka voi tulla sellaiselle, joka ei sitä muuten saisi. Väestötasolla se ei varmaankaan ole kummoinen riski. Kun se iskee sille, joka ei ilman rokotetta sitä saisi, niin tottakai se on haitallinen poikkeama normaalista.

        Minulla on Finriskin mukaan n. 10 % todennäköisyys saada veritulppa tms. Silti tuon AZ paljon pienemmällä riskillään arveluttaa.


      • Anonyymi

        Tuossa ikäryhmässä ei ole todettu lisääntyvästi veritulppia. Hah hah.. tätä ikäryhmää ei ole vielä rokotettu kovin paljon. Ei kuuluta työikäisiin terveydenhuoltohenkilöstöön kun ollaan jo eläkkeellä ja rokotukset on vasta aloitettu. Ei ole vielä todettu pitäisi sanoa.


    • Anonyymi

      Missä päin Suomea nämä henkilöt, jotka ovat kieltäydyttyään A-Z rokotuksesta, ovat saaneet ajan Pfizerin rokotukseen??? ovatko ikäluokkaa 65-69 v ja millä perusteella saivat ajan Pfizerin rokotukseen?
      Oma kokemukseni tältä päivältä on erilainen. Helsinki, Jätkäsaaren rokotuspiste. Ei puhettakaan, että olisin saanut jonkun muun rokotteen tai ajan toiseen rokotteeseen. Terveydenhoitajan mukaan kaikki hesalaiset iältään 65-69 v rokotetaan A-Z:llä vaikka olisivat riskiryhmäläisiä ( molemmat riskiryhmät 1 2)! Poikkeuksena ovat aiemmin veritulpan tai sydäninfarktin sairastaneet.
      Kun mulla on rasitteena hyperkolestronia niin kysyin, että kuka sitten ottaa vastuun jos saan veritulpan A-Z:n rokotuksen jälkeen. Hoitajan mukaan minä itse olen vastuussa mahdollisesta sairastumisestani koska vapaaehtoisesti päättäisin ottaa Astra Zenecan rokotteen.
      En ottanut tänään tätä rokotusta. Mielestäni riski tahtomattani sairastua koronaan on pienempi kuinriski, että saan veritulpan jos ottaisin A-Z:n rokotteen.
      Jotenkin tuli rokotuspisteessä epätodellinen olotila. Onko tämä todellista, että kaikki 65-69 vuotiaat on kuin joku karjalauma , jota piikitetään ottamatta huomioon heidän sairauksiaan!

      • Anonyymi

        Minkäkin soitin Hgin rokotuksista, siellä kuulemma saa käydä kysymässä paikanpäällä että mitä olisi ja voi sitten kieltäytyä jos ei kelpaa, varatun rokotusajan meneminen hukkaan ei ole ongelma.
        Mlkoisen härdellin saivat aikaan tästäkin, arvelen vaan, että milloin yläpäästä joku joutuu lähtemään. Täysin kestämätön tilanne.


      • Anonyymi

        100% kanssasi samaa mieltä!Karjalauman polttomerkinnältä alkaa vaikuttaa. :(


    • Anonyymi

      Oliso niin, että ostettu ja maksettu on. Joihinkinhan ne pitää tuikata, ettei rokotteisiin varatut rahat hukkaan mene.

    • Anonyymi

      Viestit torppaantuvat lähetysvaiheeseen, mutta kokeilen nyt kertoa.

      Kieltäydyin Astrasta, sain uuden ajan Pf-rokotteeseen, noin 2 viikon sisällä. Ikä 71v.

      • Anonyymi

        Kyllä, jos olet yli 70 v, saat muuta kuin Astrazenecaa, mutta jos olet 65-69, et saa muuta kuin Astrazenecaa


    • Anonyymi

      Olen 66 ja painoinen ja ensviikolla rokotus. Mitä pistetään? Ei hajuakaan!

      • Anonyymi

        Astrazenecaa tulet saamaan, jos huolit


    • Anonyymi

      Olen 68. Minulla on verenpainetauti, kolestrolilääkkeet, myöskin joudun lopun ikääni syömään verenohennuslääkkeitä. Bonuksena vielä asbestille altistuminen . Ainoa saatava rokote AZ. En ole ylipainoinen,

      • Anonyymi

        KIELTÄYDY, ota jossain muualla esim Pf.


      • Anonyymi

        Varmasti on. Selvitin asian 100% :sti Siksi odotan pariviikkoa, jotta saan haluamani rokotteen.


      • Anonyymi

        Kannattanee toimia varovaisuusperiaatteen mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KIELTÄYDY, ota jossain muualla esim Pf.

        Ei 65-69 vuotiaat saa muuta kuin Astrazenecaa, Thl määräys on tämä


    • Anonyymi

      Huuhaa.

    • Anonyymi

      Myöskään aiemmin ollut aivoinfakti ei ole tietääkseni este AZ:lle

      • Anonyymi

        Ei ole aivoinfarkti, eikä juuri mikään este Astrazenecalle. En aio ottaa, on tullut niin paljon haittoja esille. Ainoa korona rokote, millä on tullut niin paljon tukoksia ja jopa kuolemia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole aivoinfarkti, eikä juuri mikään este Astrazenecalle. En aio ottaa, on tullut niin paljon haittoja esille. Ainoa korona rokote, millä on tullut niin paljon tukoksia ja jopa kuolemia

        Ei millään muulla rokotteella ole näin runsaasti tukoksia ja kuolemia, kun tällä AZ :lla ja nyt ne pitää yrittää piikittää 65-69 vuotiaille. Kun on halvalla ostettu, ei priima saa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei millään muulla rokotteella ole näin runsaasti tukoksia ja kuolemia, kun tällä AZ :lla ja nyt ne pitää yrittää piikittää 65-69 vuotiaille. Kun on halvalla ostettu, ei priima saa

        65-69 vuotiaat laitetaan koekanineiksi AZ-lla. Kaiken huippuna vielä jos tulee nämä rokotepassit joilla saa luvan mennä sinne ja tänne. Eli jos ei ota tuota AZ- 65-69 v, niin sitten rokottamattomana ilmeisesti et saa käydä muuta kuin ruokakaupassa ja apteekissa. Minusta törkeetä pakottamista rokoteella jota ei voida antaa muuta kuin tälle määrätylle ikäryhmälle. En usko ollenkaaan että 65-69 vuotiaat ovat ainoa ikäryhmä joilla AZ on turvallinen. Jää minulta ainakin rokote ottamatta jos en muuta saa kuin AZ:aa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        65-69 vuotiaat laitetaan koekanineiksi AZ-lla. Kaiken huippuna vielä jos tulee nämä rokotepassit joilla saa luvan mennä sinne ja tänne. Eli jos ei ota tuota AZ- 65-69 v, niin sitten rokottamattomana ilmeisesti et saa käydä muuta kuin ruokakaupassa ja apteekissa. Minusta törkeetä pakottamista rokoteella jota ei voida antaa muuta kuin tälle määrätylle ikäryhmälle. En usko ollenkaaan että 65-69 vuotiaat ovat ainoa ikäryhmä joilla AZ on turvallinen. Jää minulta ainakin rokote ottamatta jos en muuta saa kuin AZ:aa

        Kiitos kuuluu Suomen Valtiolle ja Thl:lle näistä rokote sekoiluista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        65-69 vuotiaat laitetaan koekanineiksi AZ-lla. Kaiken huippuna vielä jos tulee nämä rokotepassit joilla saa luvan mennä sinne ja tänne. Eli jos ei ota tuota AZ- 65-69 v, niin sitten rokottamattomana ilmeisesti et saa käydä muuta kuin ruokakaupassa ja apteekissa. Minusta törkeetä pakottamista rokoteella jota ei voida antaa muuta kuin tälle määrätylle ikäryhmälle. En usko ollenkaaan että 65-69 vuotiaat ovat ainoa ikäryhmä joilla AZ on turvallinen. Jää minulta ainakin rokote ottamatta jos en muuta saa kuin AZ:aa

        Kysehän on syrjimisestä - subjektiivisen oikeuden laiminlyönnistä??
        Olishan tässä jo materiaalia lehtijuttuun.
        Mediaaa!
        Herätyyyys!


    • Anonyymi

      HUSin ajanvarauksen neuvo, että joutuu menemään paikanpäälle kysymään mitä rokotetta olisi saamassa ei voi olla oikein, saati tartuntariski päälle, kaiken lisäksi rokottajat odottaa tyhjän panttina sen aikaa, ja mitä tapahtuu ylijäämärokotteille. Ja kuka ne kulut korvaa jos joutuu käyttämään vaikka taksia, tämä oli kuitenkin terveydenhuollon antama toimintaohje.

      • Anonyymi

        Miksi ei voida sanoa, että Thl:n ohje on, että jos olet 65-69 vuotias, saat Astrazenecaa, muuten jotain muuta, kunnollista rokotetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei voida sanoa, että Thl:n ohje on, että jos olet 65-69 vuotias, saat Astrazenecaa, muuten jotain muuta, kunnollista rokotetta

        Kaakossa AstraZenecaa myös 70-74 vuotiaille.


    • Anonyymi

      HS uutisoi tänään: Rokotuspisteiden vartiointia tehostetaan Helsingissä – Astra Zenecan rokotteesta toistuvia välikohtauksia

      • Anonyymi

        En ihmettele yhtään, jos ihmisten mielissä kiehuu. Ja entäs ne jotka ovat saaneet eka rokotteen, kun 2 annoksesta tulee enemmän oireita. Varmaan pelottaa


    • Anonyymi

      Jos AZ on niin hyvä, kuin asiantuntijat sanovat, miksei sitä anneta kaikille, Esim. 20 vuodesta eteenpäin.
      Miten vain 65-69 vuotiaat eivät voi saada haittavaikutuksia???

      • Anonyymi

        Sen vuoksi että ovat sopivin ryhmä poljettavaksi, juuri eläkkeelle siirtyneitä, siinä mielessä heikommassa asemassa kuin muut. Tämmöisillä linjauksilla luodaan mielikuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen vuoksi että ovat sopivin ryhmä poljettavaksi, juuri eläkkeelle siirtyneitä, siinä mielessä heikommassa asemassa kuin muut. Tämmöisillä linjauksilla luodaan mielikuvia.

        Kyllä koekaniineita ollaan, ja nyt kun haitat on EU tasolla myönnetty ja niitä AZ rokotteella on paljon enemmän kuin muilla rokotteilla, tätä ei pitäisi kenellekään antaa, jos ei itse halua sitä ottaa. Mutta kun on ostettu halvalla, pitää ne joillekin antaa. Halvalla ei hyvää saa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä koekaniineita ollaan, ja nyt kun haitat on EU tasolla myönnetty ja niitä AZ rokotteella on paljon enemmän kuin muilla rokotteilla, tätä ei pitäisi kenellekään antaa, jos ei itse halua sitä ottaa. Mutta kun on ostettu halvalla, pitää ne joillekin antaa. Halvalla ei hyvää saa

        Kuopio aloittaa 65-69 vuotiaiden riskiryhmäläiset en rokotukset ja rokote on Astrazeneca, ota tai jätä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuopio aloittaa 65-69 vuotiaiden riskiryhmäläiset en rokotukset ja rokote on Astrazeneca, ota tai jätä

        Kaakkois-Suomessa en ottanut, sain uuden ajan toisen tuoteen rokotusjonoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä koekaniineita ollaan, ja nyt kun haitat on EU tasolla myönnetty ja niitä AZ rokotteella on paljon enemmän kuin muilla rokotteilla, tätä ei pitäisi kenellekään antaa, jos ei itse halua sitä ottaa. Mutta kun on ostettu halvalla, pitää ne joillekin antaa. Halvalla ei hyvää saa

        Niin tämähän on vain taloudellinen päätös että tämä ryhmä rokotetaan.Thl valehtelee että terveys on syy tähän valintaan mutta kuka tuota uskoo.Miten yksi ryhmä voi olla sellainen ettei sille tule hyytymiä.Uskonoon ken tahtoo,meni luotto koko yhteiskuntaan.Astran teho muka 100% joka tarkoittaa vain vakavaa sairautta.Oikeasti sen teho on 59-70 .Mutaatioita vastaan vain suoja heikko.Eli jos saamme koronan niin sairastamme kotona emmekä rasita terveydenhuoltoa.Muut rokotteet suoja 95% ja suojaa myös mutaatioilta.Eli olemme kakkosluokan kansalaisia joille voi syöttää mitä vain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tämähän on vain taloudellinen päätös että tämä ryhmä rokotetaan.Thl valehtelee että terveys on syy tähän valintaan mutta kuka tuota uskoo.Miten yksi ryhmä voi olla sellainen ettei sille tule hyytymiä.Uskonoon ken tahtoo,meni luotto koko yhteiskuntaan.Astran teho muka 100% joka tarkoittaa vain vakavaa sairautta.Oikeasti sen teho on 59-70 .Mutaatioita vastaan vain suoja heikko.Eli jos saamme koronan niin sairastamme kotona emmekä rasita terveydenhuoltoa.Muut rokotteet suoja 95% ja suojaa myös mutaatioilta.Eli olemme kakkosluokan kansalaisia joille voi syöttää mitä vain

        Itkettää😥


    • Kyllä meidän kelpaa 65-70 vuotiaat. Suomeen on tulossa iso lähetys A-Z.aa (joka ei varmaan ole muille maille kelvannut)
      Onhan yhteiskunnan kannalta parempi pistellä A-Z vanhempaan ikäluokkaan, kuolee ne muutoinkin nopeammin, ja on se kymmenesosa Pfiserin hinnasta. Nuorempia halvautuneita joutuisi hoitamaan yhteiskunnan piikkiin vuosikymmeniä.
      Moni maksaisi eron kaliimman välllä, jos ols mahdollista.
      Saksa neuvottelee Venäjän kanssa Sputnikin valmistuksesta. Helpompi varmaan oilsi tehostaa A-Z, n valmistusta.
      USA antoi A-Z.lle potkut Amerikasta, ja antoi A-Z,.n tekemät rokotteet Meksikoon.
      Ei USA ole Meksikosta tähänkään saakka välittänyt

    • Anonyymi

      Tein periaatepäätöksen, että Astra piikkiä en missään tapauksessa ota.
      Kun kieltäytyjiä on laaja joukko, niin heille on pakko löytyä vaihtoehtoinen rokote.
      ja varmasti löytyy.

      • Anonyymi

        Toi on hyvä.


      • Anonyymi

        Sairaan hoitaja soitti ambulanssin.Sairaalassa sanottiin,että rokotus reaktio.Kieltäytykää sankoin joukoin Astra zeneca rokotteesta.Heidän on pakko antaa sitten suurelle joukolle toinen rokote.


    • Anonyymi

      Onhan tämä ihan kammottavaa. 67-vuotiaalle veljelleni pistetttiin helmikuussa Astra Zenecaa. Hänellä oli 40-vuotiaana aivoveritulppa. A-Z:n veritulppaongelmista ei tiedoitettu pari kuukautta sitten mitään. Samoin ystäväni viiskymppinen nainen sai A-Z:n rokotteen helmikuussa autoimmuunisairautensa takia. Molemmat kauhuissaan, millä rokotetaan toukokuussaa, jolloin A-Z:n haittavaikutukset on kokemusten mukaan suuremmat. Itse olen kieltäynyt Astra Zenecasta.

      • Anonyymi

        "NIITTEN" on pakko etsiä joku ratkaisu, sillä kieltäytyjiä on älyttömästi.
        Muuten nämä 70% rokotusluvut eivät täyty ennen joulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "NIITTEN" on pakko etsiä joku ratkaisu, sillä kieltäytyjiä on älyttömästi.
        Muuten nämä 70% rokotusluvut eivät täyty ennen joulua.

        Toivottavasti kaikki 65-69 vuotiaat eivät ota enää AZ. Itse peruutin aikani, kuulun riskiryhmään,.
        Ensin Keusote lupaili sivuillaan Pfizer tai Modernaa rokotusaikaa tilatessani, sitten muutettiin teksti että ei saakaan kuin AZ. Aivan ala-arvoista tämä ikäryhmäjako.
        Jään odottamaan parempaa rokotusta, koskahan mahtaa tulla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti kaikki 65-69 vuotiaat eivät ota enää AZ. Itse peruutin aikani, kuulun riskiryhmään,.
        Ensin Keusote lupaili sivuillaan Pfizer tai Modernaa rokotusaikaa tilatessani, sitten muutettiin teksti että ei saakaan kuin AZ. Aivan ala-arvoista tämä ikäryhmäjako.
        Jään odottamaan parempaa rokotusta, koskahan mahtaa tulla...

        Minä 68 vuotias EN ota AZ rokotetta. Jos en muuta rokotetta saa niin olen ilman. AZ lisäksi on törkeää myöskin se jos vielä alkavat vaatia sitä rokotepassia. Puhutaan että koronarokotusta ei ole pakko kenenkään ottaa, mutta kyllä se aika pakolta alkaa tuntumaan jos et mihinkään pääse ilman rokotepassia.


      • Anonyymi

        On se vaan erikoista, että hoitotahtoon voi kirjata toiveitaan mutta AZ:aa lähes pakotetaan ottamaan. Hoitopakotus.


    • Anonyymi

      Myös meillä tuli nyt tiedote että 65-70 saavat Astraa. En nyt ainakaan huomenna tilaa aikaa, vaikka rokotemyönteinen olenkin. Mietin vähän, ei tosin ole mitään kerrotuista riskeistä, että josko vaan antaisi perikisi ja menisi.

      • Anonyymi

        Mieheni on reilusti yli 70v ja sai Modernan rokotteen. Katsoin Fimean sivuilta, todella vähemmän haittoja, kuin AZ rokotteella


      • Anonyymi

        Mulla siis meni jalat alta astra zeceneca rokotteen jälkeen.Ikäryhmä on 65-69 ei enää 70v.


      • Anonyymi

        Siis 65-69v saavat Astra Zenecaa.Seuratkaa netistä oikeaa tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis 65-69v saavat Astra Zenecaa.Seuratkaa netistä oikeaa tietoa.

        Kotkassa 70 myös.


    • Anonyymi

      Annettais nyt ainakin neljä piikkiä AZ rokotetta niille jotka sitä eutanasiaa haluavat.
      Ei tarvis lähtä Sveitsiin toittaroimaan.

      • Anonyymi

        heh heh heeee
        " t o i k k a r o i m a a n " hohoijaa jopas sait naurunhörähdykden aikaan heheheheeeee


    • Anonyymi

      Fimea osaa kertoa että Pfizerillä on kolme kertaa enemmän sivuvaikutuksia kuin Astralla

    • Anonyymi

      Alle 65 v en kai toistaiseksi ole AZ listalla. Mietin vaan, että, jo se mulle tuikattaisiin. Harvinainen laskimotukos iskee, jos on iskeäkseen 3-12 vuorokauden aikana. No minähän en uskaltaisi tai pystyisi nukkumaan about 2 viikkoon. On toi nukkuminen muutenkin herkästi hukassa. Vaikkei rokotteesta mitään aiheutuisi, niin 2 viikon nulkkmattomuudesta varmaan seuraisi jotain, ehkä jopa sydänkohtaus.

      • Anonyymi

        No miten sitten nyt 22.4.2021 perusterveet 65-69 vuotiaat saavat valita rokotteen.ja me riskiryhmäläiset 65-69 v .pakotetaan ottamaan astra zeneca.muuta vaihtoehtoa ei ole..????


    • Anonyymi

      Astraa eläkeläisille nii jää Kela rahat matuille :´-(


      Gubbe 72

      • Anonyymi

        Me eläkeläiset ollaan toisenluokan kansalaisia.Verot kuitenkin kelpaa.Mamutkin paremmassa asemassa kuin me.Olemme vuoden olleet melkein eristyksissä ja noudattanedt ohjeita ja tämä varmaan jatkuu vielä vuoden.Olemme ainut ryhmä jonka tervdydestä ei niin väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me eläkeläiset ollaan toisenluokan kansalaisia.Verot kuitenkin kelpaa.Mamutkin paremmassa asemassa kuin me.Olemme vuoden olleet melkein eristyksissä ja noudattanedt ohjeita ja tämä varmaan jatkuu vielä vuoden.Olemme ainut ryhmä jonka tervdydestä ei niin väliä.

        joooo ei välitetä astraa vaan kaikille vanhuksille
        niistä ei ole enään muuksi kuin koekaniiniksi,
        kuoleehan ne kumminki


    • Anonyymi

      Hesarissa on kirjoitus. Miten äkkiä napataan päänsärkyyn tulehduskipulääkettä miettimättä sen vaikutusta vatsakalvoille ja maksaan. Yhteisvaikutusta muihin lääkkeisiin. Tai käytetään hormoonivalmisteita, joita ei ole loppuun asti tutkittu.

    • Anonyymi

      Joku oli huolissaan, ettei pääse matkustamaan kun ei huoli A-Z rokotusta eikä siten saa tulossa olevaa koronarokotuspassia. Matkustin viime syksynä ulkomaille ja menin yksityiselle puolelle koronatestiin ja sain todistuksen negatiivisesta tuloksesta. Sillä voi matkustaa jos ei ole koronapassia. Tosin kaikki maksoi monta sataa euroa. En ota Astra Zeneca rokotetta mutta aion taas ensi syksynä häipyä Suomesta negatiivisella testitodistuksella. Jos en sitä ennen sairastu koronaan kun en ikäni puolesta saa muuta rokotusta kuin A-Z.

    • Anonyymi

      Ihan hvyin tuo ikäväli voisi olla 58 - 63 tai 62-67v tai vaikka 67-73. En ikinä usko että osaisivat tehdä rokotetta juuri välille 65-70v. Pitäisi antaa Nobelpalkinto tällaisen täsmärokotteen kehittäjälle, Eli ihan hatusta vedettyjä THL:n ikärajat rokotukselle ja puhutaan vielä varovaisuusperiaatteesta.


      • Anonyymi

        100% samaa mieltä kanssasi.


    • Anonyymi

      Tämä on jo ihmisoikeuskysymys! En ota minäkään Astra Zenecaa.

      • Anonyymi

        AstraZaneca-leimaa ei tule minunkaan rokotepassiin. Sen sanoin ja silloin kun meninin rokotettavaksi ja yllätyksenä huomasin, millä meinaavat rokottaa.

        Kieltäytyjiä on paljon, HN joutuu selittelemään kuinka turvallisesta tuotteesta on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AstraZaneca-leimaa ei tule minunkaan rokotepassiin. Sen sanoin ja silloin kun meninin rokotettavaksi ja yllätyksenä huomasin, millä meinaavat rokottaa.

        Kieltäytyjiä on paljon, HN joutuu selittelemään kuinka turvallisesta tuotteesta on kyse.

        Aamulehdessä oli että Sisiliassa useilla alueilla 80% ihmisistä kieltäytyy AZ rokotteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AstraZaneca-leimaa ei tule minunkaan rokotepassiin. Sen sanoin ja silloin kun meninin rokotettavaksi ja yllätyksenä huomasin, millä meinaavat rokottaa.

        Kieltäytyjiä on paljon, HN joutuu selittelemään kuinka turvallisesta tuotteesta on kyse.

        Minutkin meinasivat Astralla rokottaa, mutta edellisen illan uutiset saivat aikaan kieltäytymisen.


    • Anonyymi

      Korona tukahtuu toivottavasti kesällä. Syksyllä tulee välttää, ettei koronaa ja muunnoksia tule rajojen yli Suomeen. Näin saisimme elää ensi talven ilman rajoituksia.

      Lue kansalaisaloite, allekirjoita ja jaa eteenpäin!


      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/8215

      • Anonyymi

        En allekirjoita.

        Teksti on tarkoituksella tehty valtavan pitkäksi, eikä siinä ole selitetty, millainen esto rajoille laitetaan.
        - tarkoittaako koronatestiä negatiivisen, tuoreen todisteen kera?
        - tarkoittaako koronarokotustodistausta?
        - takoittaako että valitaan maat, joista ei saa tulla Suomeen?
        - tarkoittaako kansalaisuutta, jonka omaava ei saa tulla Suomeen?
        On mainitty Kiinan maita, joita rajoittamalla saatiin korona vähenemään, mutta tekstissä ei kerrota, onko kyseessä samat maat vai jotkut muut maat, joita aiotaan rajoittaa. Lukekaa tarkkaan ennea allekirjoitusta.

        Hän joka selvittää muutamalla lauseella, mitä aijotaan rajoittaa, Ole hyvä, sananvuoro on sinun!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En allekirjoita.

        Teksti on tarkoituksella tehty valtavan pitkäksi, eikä siinä ole selitetty, millainen esto rajoille laitetaan.
        - tarkoittaako koronatestiä negatiivisen, tuoreen todisteen kera?
        - tarkoittaako koronarokotustodistausta?
        - takoittaako että valitaan maat, joista ei saa tulla Suomeen?
        - tarkoittaako kansalaisuutta, jonka omaava ei saa tulla Suomeen?
        On mainitty Kiinan maita, joita rajoittamalla saatiin korona vähenemään, mutta tekstissä ei kerrota, onko kyseessä samat maat vai jotkut muut maat, joita aiotaan rajoittaa. Lukekaa tarkkaan ennea allekirjoitusta.

        Hän joka selvittää muutamalla lauseella, mitä aijotaan rajoittaa, Ole hyvä, sananvuoro on sinun!!

        Sen se tekee kun ei yhtään tarkista tekstiään ja kirjoittaa vauhdilla. Uskokaa tai älkää, tuurasin viraston konekirjoittajaa 80-luvulla. Eikä korjattu back spacella vaan arkille valkoisella ja monistusvahakkeelle (?vai mikä se oli) punaisella töhnällä.


    • Anonyymi

      Tänään rokotetaan☀️👍🏻

    • Anonyymi

      Ehkä meillä Astra Zenecan rokotteista kieltäytyneillä on kuitenkin tulevaisuudessa toivoa saada joku muu rokote. Luin Iltalehden nettiversiosta artikkelin, jossa kerrottiin, että ehkä kieltäytyjille annetaan mahdollisuus saada joku muu rokotus myöhemmin koska tällä menolla Suomi ei tule saavuttamaan 70 prosentin kattavuutta kesällä.. Pitää malttaa odottaa. Tällä viikolla tehdään joitain uusia päätöksiä. Jos en saa julkiselta puolelta muuta kui Astra Zenecaa niin odotan niin kauan kuin yksityinen puoli alkaa piikittää ja maksan rokotuksen omasta pussista.
      p.s. Muistaakseni Suomi on tilannut/saamassa 3,7 miljoonaa (!) A-Z rokotetta. Tästä johtunee rokotuksen tyrkyttäminen.

      • Anonyymi

        Mikä tekee toisista niin erinomaisia, ettei tarjottu kelpaa ja annetaan vielä valita? Kaikenlaista😳


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tekee toisista niin erinomaisia, ettei tarjottu kelpaa ja annetaan vielä valita? Kaikenlaista😳

        Yksilönvapaus se tekee ihmisestä niin erinomaisen, ettei ole pakko ottaa vastaan kaikkea tarjottua.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Yksilönvapaus se tekee ihmisestä niin erinomaisen, ettei ole pakko ottaa vastaan kaikkea tarjottua.

        Tästä yksilönvapaudesta nautin huomenna, kun menen ottamaan rokotepiikin jonka saan, kun kieltäydyin Astrasta pari viikkoa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä yksilönvapaudesta nautin huomenna, kun menen ottamaan rokotepiikin jonka saan, kun kieltäydyin Astrasta pari viikkoa sitten.

        Kävin eilen rakottautumassa ja tilaisuus oli kuin scifi-leffasta. Jos toisten naamat olisi piiloon saanut, niin olisin kuvannut. Sellaista järjestettyä elokuvamaista tilannetta kokee harvoin. Tragikoomista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tekee toisista niin erinomaisia, ettei tarjottu kelpaa ja annetaan vielä valita? Kaikenlaista😳

        Omasta mielestäni olen niin loistotyyppi, juuri eläkkeelle päässyt, että en anna itseeni paskaa piikittää


    • Anonyymi

      Kirjoittakaa THL ja kysykää, milloin Zenecan varasto pilaantuu ja se tuhotaan? Koska se voi tappaa, Zenecaa annetaan vain eläkeläisille. Ja rokotuksiin ei voi silloin mennä, ennen kuin erä on pilaantunut ja hävitetään. Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen (THL) ohjeistuksen mukaan Astra Zenecan rokotetta annetaan vain 65-vuotiaille ja tätä vanhemmille. Syynä on Astra Zenecan rokotteella todettu erittäin harvinainen aivolaskimotukokseen liittyvä haittavaikutus.

      • Anonyymi

        Puoli vuotta on hyllyaika AZlla. Uutisissa oli ennakoitu, että Hgissä menee suuri määrä varastoon, annetaan tehosteena jos ei muuta ilmene.
        Itse laitoin ajanvaraukseen etten halua AZn rokotetta, ja koska se ei ole kieltäytyminen niin käsittääkseni hoitavan tahon tulisi nyt ilmoittaa että mitkä ovat vaihtoehdot tai millä aikataululla selviää, sillä pitää toimia yhteistyössä potilaan kanssa, eivät voi äyskäröidä miten sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puoli vuotta on hyllyaika AZlla. Uutisissa oli ennakoitu, että Hgissä menee suuri määrä varastoon, annetaan tehosteena jos ei muuta ilmene.
        Itse laitoin ajanvaraukseen etten halua AZn rokotetta, ja koska se ei ole kieltäytyminen niin käsittääkseni hoitavan tahon tulisi nyt ilmoittaa että mitkä ovat vaihtoehdot tai millä aikataululla selviää, sillä pitää toimia yhteistyössä potilaan kanssa, eivät voi äyskäröidä miten sattuu.

        Ei ole vaihtoehtoja, jos olet 65-69 vuotias, se on Thl määräys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaihtoehtoja, jos olet 65-69 vuotias, se on Thl määräys

        Tottakai vaihtoehtona on sallittua jäädä odottamaan, eikä niinkuin on näkynyt sellaisia kannanottoja että pitää valita joko AZn tai rokotuksesta kieltäytymisen välillä, onhan sillä vissi ero, koska jos haluaa jäädä odottamaan muuta rokotetta, terveydenhuollon kuuluu informoida sellaisen saatavuudesta, eivät voi merkitä että on kieltäytynyt rokotteesta, mutta asianlaita saatetaan tulkita toisin jos menee sinne rokotuspaikalle, kuten minullekin ehdottivat, ja siellä ilmoittaa että ei ota AZ:aa.
        Ihmettelen tosiaan sitä että kehotetaan menemään rokotuspaikalle kysymään, todennäköisesti katsovat kieltäytymiseksi, jolloin ovat ikäänkuin vastuusta vapaita, en muuta järkevää selitystä keksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai vaihtoehtona on sallittua jäädä odottamaan, eikä niinkuin on näkynyt sellaisia kannanottoja että pitää valita joko AZn tai rokotuksesta kieltäytymisen välillä, onhan sillä vissi ero, koska jos haluaa jäädä odottamaan muuta rokotetta, terveydenhuollon kuuluu informoida sellaisen saatavuudesta, eivät voi merkitä että on kieltäytynyt rokotteesta, mutta asianlaita saatetaan tulkita toisin jos menee sinne rokotuspaikalle, kuten minullekin ehdottivat, ja siellä ilmoittaa että ei ota AZ:aa.
        Ihmettelen tosiaan sitä että kehotetaan menemään rokotuspaikalle kysymään, todennäköisesti katsovat kieltäytymiseksi, jolloin ovat ikäänkuin vastuusta vapaita, en muuta järkevää selitystä keksi.

        Tänäänhän luin suomalaisesta lehdestä, että ne, jotka kieltäytyvät Astrasta, saavat jäädä odottelemaan sitä J&J rokotetta, jota on tilattu Suomeen miljoonia annoksia.

        Luin ruotsalaisesta lehdestä, että sen toimituksessa on tullut vain pikku mutka matkaan, kun se on paussattu jenkeissä ja sen toimittaminen Eurooppaankin on paussattu siitä syystä, että sen on huomattu aiheuttavan just samoja kuolemaan johtavia sivuvaikutuksia kuin AstraZenecakin.

        https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJeo54/leverans-av-janssen-vaccinet-pausas


    • Anonyymi

      Harmittaahan se, että THL meni tilaamaan valtavat määrät halvempaa kehitysmaarokotetta Zenecaa ja nyt pakkosyöttää sitä eläkkeellä oleville. Rahaa riittää ISIS- naisiin ja toverivirkoihin kyllä

      • Anonyymi

        Kuuntelin juuri Tv 1 uutisia, tänään taas Thl kokoustaa, keille AZ kakkos piikki uskalletaan antaa. Saksa ja Ranska eivät anna kenellekään kakkos annosta Astrazenecaa. Panen kädet ristiin ja kiitän, onneksi en ole ottanut AZ:aa. Enkä ota. Onneksi ei ole rokote pakkoa. Kunhan aikaa kuluu, ostan vähemmän vaarallisen yksityiseltä. Kiitos THL


    • Anonyymi

      Turhaa vouhotusta. E-pillerit, tupakointi, alkoholi aiheuttaa suhteessa kymmen- ja satakertaisia mm. verenkiertoon liittyviä riskejä. Ottakaa järki käteen. Kaikilla rokotteilla ja lääkkeillä on sivuvaikutuksia, jotka voivat olla yksilöllisiä. Kaikissa leikkauksissa on riskinsä jne. Osalla nämäkin asiat vain näköjään lähtevät "lapasesta".

      • Anonyymi

        Kaikilla noilla, viinalla, tupakalla, hormoneilla on sivuvaikutukset. Mutta kun ihminen voi itse päättää, mitä se nauttii, tai mitä lääkkeitä käyttää, minkä rokotteen ottaa, siinä on se pointti. Enkä ota Astrazenecaa


      • Ne veritulpat ovat ihan eri asia, kuin nämä rokotteitten aiheuttamat.

        Nämä eivät ole mitään tavallisia veritulppia, joita pystytään liottamaan pois, vaan tämä rokotteen aiheuttama verisairaus on sellainen, että sitä mukaa kun tulppiakin tulee, niin punaiset verisolut vähenevät verestä ja se aiheuttaa sisäisiä verenvuotoja kaikkiin sisäelimiin, vähän samanlaista verenvuotoa kuin ebolassa.


    • Anonyymi

      Tän päivän hesarissa PERUSTERVE nainen hehkuttaa ottaneensa Astra Zenecan rokotuksen. Lucky You! Mutta miten panisi suupielet, jos olisi entuudestaan sairauksia kuten korkea kolestroli, verenpaine tai ennen olleita veritulppia? Vieläkö A-Z kelpaisi? Mua sieppaa hesarin jutut A-Z:stä. Keskittyisi tosiasiohin eikä turhanpäiväiseen daabadaahan.

      • Anonyymi

        Nyt on iltapäivälehdessä, Husin alueella 3 Astrazenecan aiheuttamaa aivolaskimotukosta, 1 kuollut. Onneksi en sitä ole ottanut, vaikka on painostettu. Surullista kuolleen omaisille. Kyllä nyt luulisi jokaisen ymmärtävän, mikä paska rokote AZ on. Ei iskenyt salama eikä jäänyt auton alle, kun kuoli Astrazenecaan. Teriveiset asiantuntijoille Thl:ään ja Hus:iin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on iltapäivälehdessä, Husin alueella 3 Astrazenecan aiheuttamaa aivolaskimotukosta, 1 kuollut. Onneksi en sitä ole ottanut, vaikka on painostettu. Surullista kuolleen omaisille. Kyllä nyt luulisi jokaisen ymmärtävän, mikä paska rokote AZ on. Ei iskenyt salama eikä jäänyt auton alle, kun kuoli Astrazenecaan. Teriveiset asiantuntijoille Thl:ään ja Hus:iin

        Sain noin klo 12 Pfizer-Biontech Comirnaty rokotteen, kun aijemmin kieltäydyin Astrasta.
        Kotiin tultuani katsoin ilta-sanomia, laitoin kädet ristiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on iltapäivälehdessä, Husin alueella 3 Astrazenecan aiheuttamaa aivolaskimotukosta, 1 kuollut. Onneksi en sitä ole ottanut, vaikka on painostettu. Surullista kuolleen omaisille. Kyllä nyt luulisi jokaisen ymmärtävän, mikä paska rokote AZ on. Ei iskenyt salama eikä jäänyt auton alle, kun kuoli Astrazenecaan. Teriveiset asiantuntijoille Thl:ään ja Hus:iin

        Sain Astra Zeneca rokotteen viikko sitten.Heti pistämisen jälkeen humahti päähän.Noin puolen tunnin jälkeen läksin kävelemään pois,jalat meni alta ,hoitaja vei pyörätuolilla seurantaan.Jouduin sairaalaan.Oli huono olo. Sairaalassa sanottiin ,että rokotus reaktio.En pysynyt pystyssä koko iltana.Seuraavana aamuna vielä horjahdin kävellesssä.Älkää hyvät ihmiset ottako sitä rokotetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sain Astra Zeneca rokotteen viikko sitten.Heti pistämisen jälkeen humahti päähän.Noin puolen tunnin jälkeen läksin kävelemään pois,jalat meni alta ,hoitaja vei pyörätuolilla seurantaan.Jouduin sairaalaan.Oli huono olo. Sairaalassa sanottiin ,että rokotus reaktio.En pysynyt pystyssä koko iltana.Seuraavana aamuna vielä horjahdin kävellesssä.Älkää hyvät ihmiset ottako sitä rokotetta.

        Ruotsin viikko sitten annetun tilaston mukaan sitä huimausta on täällä ollut AstraZeneca rokotteen jälkeen 1 121 ilmoitettua tapausta ja pahoinvointia 2 118.

        Keskiviikkoisin päivitetään tilastoa uudelleen.

        Muitten rokotteiden kohdalla ei huimausta mainita ollenkaan ja pahoinvointiakin paljon vähemmän.


    • Anonyymi

      Minä ostan yksityiseltä toimijalta kunnollisen rokotteen, kun niitä tulee saataville, en ota AZ rokotetta. Nyt voikin kuukauden kuluessa kuolla tulipaloon, ennen kuin saada tulppa AZ rokotteesta,uutisoi Iltasanomat. Pitää tarkastaa palovarottimet heti ja olla sisällä, jos tulee ukkonen. Uskallanko lähtee autolla kauppaan, hui kun pelottaa

    • Anonyymi

      Luulen, että ikäraja pitää laskea 55 vuoteen, että saadaan kaikki AZt tökättyä. Ihan vain vaovaisuusperiaateen vuoksi.

    • Anonyymi

      Olipa otsikko Ilta-sanomissa. Hyvänen aika.

    • Anonyymi

      On se hyvä, että ihmisellä on omat aivot. Vaikka kuinka asiantuntijat maanantaina pelottelivat, että voit kuolla auton alle, salaman iskuun tai Buranaan, kuin kuolla AZ rokotteen haittoihin. En uskonut, enkä varannut rokotus aikaa. Alkaisi olla aika sanoa, että tämä täysin susi rokote. Nyt 1 kuollut ja 2 saanut aivolaskimotukokseen. Voi heitä, mutta oma syy, sanoi Nohynek, kun joku kysyi, kenen on vastuu, jos saa tulpan. Mitäs läksit, niin

    • Anonyymi

      Ei ottanut rokote presitenttimekään.presitentin rokotus päivä junailtiin sama päivä: Kun Suomi ilmotti A-Z rokote hetken tauolla.Ei mikään sattuma.Presitentti olisi voitu esimerkin mukaiseti päivää ennen roktotaa,jos turvallinen A-Z rokote on? Tai rokotaa vasta sitten kun taas tauon jälkeen rokote A-Z aloitetiin uudellen.Hänen jos kenenkä pitää olla kansalle esimerkki! Eikä etuoiketettuna ottaa muu rokote!

      • Anonyymi

        Presidentti on yli 70v ja he saavat toisen rokotteen.


      • Anonyymi

        Presidentille Syklon-B :tä

        :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Presidentti on yli 70v ja he saavat toisen rokotteen.

        Kaakkois- Suomessa 70 tyrkytetään/rokotetaan Astralla. Minua ei.


    • Anonyymi

      Olisi mielenkiintoista tietää minkä ikäinen oli tämä Hus sairaanhoitopiirin aluella Astra Zenegalla rokotettu henkilö, joka kuoli? Ettei vaan olisi 65-69 vuoden välillä kun niin salaperäisiä ollaan.

      • Anonyymi

        Yksilön suojan nojalla sitä ei voi kertoa. Eikä mene kauaa, kun Thl sanoo, että eihän hän mistään AZ rokotteesta kuollut, eikä tulpatkaan siitä tulleet. Ja mitäs otit AZ rokotteen, siinähän sanotaan, että ota heti yhteys terveydenhuoltoon, jos kuolet rokotuksen jälkeen 14 päivän sisällä


      • Anonyymi

        Nimenomaan on ollut 65-69v ,koska kyseistä rokotetta ei anneta muille ikäryhmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan on ollut 65-69v ,koska kyseistä rokotetta ei anneta muille ikäryhmille.

        Sanon vielä sinullekin:

        70:lle ANNETAAN ASTRAA, eräässä merikaupungissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan on ollut 65-69v ,koska kyseistä rokotetta ei anneta muille ikäryhmille.

        Jäin ihmettelemään samaa miksi ei kerrota minkä ikäiset on saaneet veritulpan.Erehdyin ottamaan Astrazenecal rokotteen mutta mietin nyt että jään odottamaan yksityiseltä toisen rokotteen.Onhan kuitenkin joku suoja kun olen sairastanut koronan ja nyt rokote.En luota enää thl;ään.Nyt oli kirjoitus että kun 64-69 vuotiaat on rokotettu niin mietitään lopetetaanko Astrazenecal osto suomeen.Ollaan koe ryhmä kuinka monta jää henkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäin ihmettelemään samaa miksi ei kerrota minkä ikäiset on saaneet veritulpan.Erehdyin ottamaan Astrazenecal rokotteen mutta mietin nyt että jään odottamaan yksityiseltä toisen rokotteen.Onhan kuitenkin joku suoja kun olen sairastanut koronan ja nyt rokote.En luota enää thl;ään.Nyt oli kirjoitus että kun 64-69 vuotiaat on rokotettu niin mietitään lopetetaanko Astrazenecal osto suomeen.Ollaan koe ryhmä kuinka monta jää henkiin.

        Ei ole ollut uutisointia, millaisia haittavaikutuksia ihmiset ovat rokotuksista saaneet? Mistähän syystä? Koronaan sairastuneista kyllä on kerrottu, ja oireista. Ei ole rokotevastaista, kun on elämänmyönteinen ja huolissaan omasta terveydestä. Lisäksi uutisoidaan vain parista, ehkä muutamasta veritulpasta. Miksi? Fimean sivuilla on haittailmoituksia paljon, joka rokotteesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanon vielä sinullekin:

        70:lle ANNETAAN ASTRAA, eräässä merikaupungissa.

        Ainakin Ruotsissa sitä annetaan kaikille 65v täyttäneille. Mitään ylintä ikärajaa ei ole.
        Kaikkiaan siihen on kuollut 7.4 (oliko se viime keskiviikko) mennessä 7 pers.
        Vanhempiakin, vaikka sitä ei vielä kauan olla iäkkäille annettukaan.
        Huomenna tulee uudet ajankohtaiset tiedot.

        Kuolleitten ikäjakauma:
        50-59 v 1
        60-69 år 2
        70-79 år 1
        80-89 år 3

        Mutta eihän siitä paljon välitetä kunhan ei työikäisiä kuole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksilön suojan nojalla sitä ei voi kertoa. Eikä mene kauaa, kun Thl sanoo, että eihän hän mistään AZ rokotteesta kuollut, eikä tulpatkaan siitä tulleet. Ja mitäs otit AZ rokotteen, siinähän sanotaan, että ota heti yhteys terveydenhuoltoon, jos kuolet rokotuksen jälkeen 14 päivän sisällä

        Onkos meillä nyt yksilönsuojaa? 65 - 69v:lla? Olen 67v.


    • Anonyymi

      Pelottaa Astra Zenecan veritulppariski. Sain Astra Z rokotteen helmikuun loppupuolella, kun veritulpista ja muista sivuvaikutuksista ei ollut vielä tietoa. Kirjeen mukaan, jonka sain Helsingin sairaanhoitopiirin työntekijänä luki annettavaksi työntekijöille Pfizer- rokotetta. Tietäneeni sen annettavaksi, kävin ottamassa rokotteen. Rokotteen jälkeen annettiin paperi, jossa luki annetuksi rokotteeksi Astra zeneca. En ollut tästä tyytyväinen, ja minun mielestäni kaikilla asiakkailla pitää olla tiedossa mitä rokotetta itseensä saa. Olen alle 26-vuotias ja suvussani on veritulppa historiaa, inhottaa ja ärsyttää elää pelossa, että veritulppa voi tulla ja on itse siitä vastuussa, vaikka näin ei pitäisi olla. Mistä hyvästä otin tämän rokotteen...

      • Jos olet sen ottanut helmikuussa, niin ei mitään syytä olla huolissaan niistä tulpista enää, koska niitä ei ole tähän mennessä tullut.
        Ne tulee kahden viikon sisällä rokottamisesta jos on tullakseen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Jos olet sen ottanut helmikuussa, niin ei mitään syytä olla huolissaan niistä tulpista enää, koska niitä ei ole tähän mennessä tullut.
        Ne tulee kahden viikon sisällä rokottamisesta jos on tullakseen.

        Sitä juuri olenkin pohdiskellut, että millä tavoin ne hyytymät kehittyy. Jos olen oikein ymmärtänyt niin virusproteiinin valmistusohjeet annetaan niille olkavarren lihassoluille, vaan että jääkö ne ohjeet siihen vai voivatko siirtyä esimerkiksi verenluovutuksessa toiselle.


      • Anonyymi

        Tuo vaikuttaa jo törkeältä huijaukselta,
        huh

        annetaan kysymättä selittämättä
        eri kuin on luvattu
        vasta jälkeenpäin sanotaan mitä on pistety, törkeyden huippu !


    • Anonyymi

      Nohynek harmittelee kun Johnsonin rokotetta ei tule nopeammin Suomeen, onhan sen teho melkein 66% ja hyytämäriski. Juuri sopiva ikäluokalle 65-69 v.

    • Anonyymi

      Täti 87 v kuoli eilen aamulla saikohan rokotteen minkälaisen ?

      • Anonyymi

        Oikos iällä ollut jotain tekmistä kuoleman kanssa?
        Ihmettelin kun älyttömän terveesti ja täydellisesti elävä sisko kuoli yli 80senä syöpään. Uskoin hänen elävän 100 vuotiaaksi. Tytär totesi: Hän eli noin pitkään terveenä koska eli terveellisesti. Jos olisi elänyt epäterveellisesti, hän olisi kuollut samaan syöpään jo 60senä. Jokaisella vain on alttiita kohtia, mihin tauti iskee, toisiin enemmin, toisiin myöhemmin.


    • Anonyymi

      Tanska ilmoittanut luopuvansa kokonaan AZ:n käytöstä, eikä ole ottamassa J&J:kään

      • Anonyymi

        MITÄ tekee Suomi? Meillä ilmeisesti vaan jatketaan rokottamista Astralla kävi miten kävi. Mitäpä sillä väliä miten meille 65-69 vuotiaille käy. Itse kyllä aion olla ilman rokotusta jos ei muuta saa kuin Astraa. On vielä muistisairaan "hoitajana" kuitenkin sen verran elämänhalua jäljelle etten mitään myrkkypiikkiä rupea ottamaan.


      • Anonyymi

        Tanskassa on viisat päättäjät, eivät vaaranna kansalaisten henkiä paska rokotteella. Meillä Thl miettii, mietti, vatuloi, vatuloi. Ei ole vaaraa kellään, näin sitä leikitellään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MITÄ tekee Suomi? Meillä ilmeisesti vaan jatketaan rokottamista Astralla kävi miten kävi. Mitäpä sillä väliä miten meille 65-69 vuotiaille käy. Itse kyllä aion olla ilman rokotusta jos ei muuta saa kuin Astraa. On vielä muistisairaan "hoitajana" kuitenkin sen verran elämänhalua jäljelle etten mitään myrkkypiikkiä rupea ottamaan.

        Ei sitä kukaan pakota ottamaan. Jokaisella on vapaus valita, eikä päättäjillä ole oikeutta painostaa. Odottelen rauhassa, antaa ajan kulua. Parempi se, kuin saada tulppa ja kuolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kukaan pakota ottamaan. Jokaisella on vapaus valita, eikä päättäjillä ole oikeutta painostaa. Odottelen rauhassa, antaa ajan kulua. Parempi se, kuin saada tulppa ja kuolla

        Näin ymmärsin rokotusajanvarauksen puheista rivien välistä, että kannattaa jäädä odottamaan jos ei ole välttämätöntä pakkoa tai uskallusta ottaa heti AZ:aa. Kesää kohden tautitilanne helpottunee muutenkin.


    • Anonyymi

      Onneksi en AZ ottanut, vaikka meidän asiantuntijat joka paikassa ovat painostaneet siihen. En ole vielä jäänyt auton alle, eikä salama ole iskenyt
      Mutta en ole saanut tukostakaan rokotteen takia. Jee
      K

    • Anonyymi

      Meikä kuolee mieeluummin koronaan
      kuin astra zenekan rokotteeseen,

      ketään ei saa tappaa toinen ihminen, ei edes rokotteella,

      vain ihminen i t s e voi päättää piviensä määrän.

      ei kukaan toinen
      ei lääkäri
      ei sairaanhoita eikä kukaan muukaan esm. päättäjät,

      • Anonyymi

        Hyvä, että on monta samaa mieltä olevaa. Joutaa ongelma jätteisiin Astrazenecat.


    • Anonyymi

      Tanska ei anna kenellekään enää Astrazenecaa, siellä on viisaat asiantuntijat ja päättäjät. Mistä meille samanlaiset. Onneksi en ottanut tätä Astrazenecaa, vaikka on painostettu joka puolelta. Pitää välillä käyttää maalaisjärkeä. Kuulun 65-69 vuotiaisiin, luusereihin. Jee

    • Anonyymi

      Erikoinen rokote kun sopii vain tiettyyn ikään. Kun tulee tiettyyn ikään ei pelaa enää
      mikään, ei taida edes rokote tehota !

      • Anonyymi

        Outoa on se, että yhden Astrapiikin saaneet, eivät saakkaan toista, toinen pistetään ERI rokotteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa on se, että yhden Astrapiikin saaneet, eivät saakkaan toista, toinen pistetään ERI rokotteella.

        "Onko sitä selvitetty, että se toimii" "No sitä tutkitaan, ei siitä pitäisi mitään haittaa olla"

        Niin oli ympäripyöreä vastaus, siitä toisesta piikistä.


      • Anonyymi

        Itsehän sen tiedät, ettei pelaa mikään, kun noin osaat kokemuksen rintaäänellä sen ilmi tuoda


      • Anonyymi

        heh heh heeee, just noin se on,, ei pelaa mikään ei tehoa mikään
        tiesitkö

        puupäätkää ei huku,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän sen tiedät, ettei pelaa mikään, kun noin osaat kokemuksen rintaäänellä sen ilmi tuoda

        Mene hoitoon. Pää pitää saada kuntoon.


    • Anonyymi

      Maskiseosta seurasi rokoteseos, kun sekoilu ei riitä. Joka kokki haluaa olla master omalla haarukallaan.

    • Anonyymi

      Kyllä tunnen itseni ala-arvoiseksi ihmiseksi kun meitä 65-69 vuotiaita ihmisiä pidetään koekanineina Astra rokotella. Ei ole meillä mitään väliä vaikka saisimme mitä tulppia. Mitäpä meistä kannattaa enää välittää kun olemme työuramme tehneet.

      • Anonyymi

        Olen ihan samaa mieltä. Mielummin istun täällä kämpässäni kun alan koekaniiniksi vaikka kuolisin mihin tahansa vaikka koronaan. En ymmärrä!!!!!


    • Anonyymi

      Olen Astra-rokotuksen piirissä. Mietin vaan että jos en ota tätä ja tulee uusia tekeleitä, niin nekö sitten ovat luotettavia. Ettei tässä vaan käy niin että kun lähtee sutta pakoon tulee se karhu. Jos sitä Pitzeriä, joka nyt on kai parhaaksi havaittu. ei vaan riitä. Jos riittäisi, miksi on tulossa uusia merkkejä.

      • Anonyymi

        Muut rokotteet, paitsi AZ ja Johnson ovat ns. synteettisiä rokotteita. Niillä ei ole ollut näitä tulppia. Itse olen 67 v, enkä aio ottaa Astrazenecaa enkä Johnsonia. Asiantuntijat ja Thl on nyt mielestäni pelotelleet meitä tarpeeksi, että voi jäädä auton alle yms. Pidän pääni, odotan turvallisen rokotteen saamista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut rokotteet, paitsi AZ ja Johnson ovat ns. synteettisiä rokotteita. Niillä ei ole ollut näitä tulppia. Itse olen 67 v, enkä aio ottaa Astrazenecaa enkä Johnsonia. Asiantuntijat ja Thl on nyt mielestäni pelotelleet meitä tarpeeksi, että voi jäädä auton alle yms. Pidän pääni, odotan turvallisen rokotteen saamista

        sama täällä,
        kuhan kehittävät oikeesti toimivan ihmiselle turvallisen rokotteen sitten voi ottaa rokote,
        mutta nyt ei tuu kuuloonkaan, mieluummin sairastan koronan ja kuolen kuin alan jokun myrkyn kiduttaa loppuelämääni,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut rokotteet, paitsi AZ ja Johnson ovat ns. synteettisiä rokotteita. Niillä ei ole ollut näitä tulppia. Itse olen 67 v, enkä aio ottaa Astrazenecaa enkä Johnsonia. Asiantuntijat ja Thl on nyt mielestäni pelotelleet meitä tarpeeksi, että voi jäädä auton alle yms. Pidän pääni, odotan turvallisen rokotteen saamista

        No, auton alle jääminen on kyllä hyvin pitkälle kiinni siitä, missä liikkuu, kuinka paljon liikkuu ja kuinka valpas on. Siinä mielessä vertaus ei ole kovin hyvä yksilötasolla. Väestötaso ja kansanterveys ovat asia erikseen. Verrataan myös e-pillereiden riskiin, mikä ei ole oleellista yli 65 vuotiailla. Lentomatkustaminenkin on oma valinta, jonka moni jättää väliin, varsinkin pitkät matkat.

        Minua myös häiritsee se, että ensisijaisesti kerrotaan aivolaskimotukoksen aiheuttaman kuoleman todennäköisyydestä, eli 1 miljoonasta. Tukosriski kailenkaikkiaan on Britanniassa ollut noin 1/250 000. Kyllä se aivolaskimotukoskin on vakava haitta, vaikkei siihen kuolisi. Se voi olla jopa kuolemaa pahempi haitta.


      • Anonyymi

        Pfizer-Biontech Comirnaty-rokotetta on tulossa lisää, ihan merkittävä määrä.
        Kukaan ei kanna vastuuta vrt narkolepsia, jos satut tukoksen Astrasta saamaan.


    • Anonyymi

      Tänään uutiseki oli niin sekavia
      ihan nauratti
      ne oikeesti pitää meitä kansalaisia pilkkanaan,

      jooo rokotetaavn vain vanhukset astralla jotta eläkeläisistä päästään eroon,

      päättäjät sitä saa mitä tilaa,
      kansalaiset ei ota kohta minkäänlaisia rokotuksia
      luottamus on menny täysin,
      lässyty on lopetettava
      alkaa puhua totuuksia,

    • Anonyymi

      Jokainen ihminen saa itse päättää, mitä elimistöönsä ottaa. Ja kun kukaan ei pakota ottamaan Astrazenecaa, en sitä ota. Riittää 1 kuolema ja 2 muuta tulppaa. En ole koehiiri

    • Anonyymi

      Sain AZ piikin 27.3.
      Sen jälkeen on silmät vuotaneet tosi paljon ja kuvittelin se johtuvan pähkinäpensaan ja lepän siitepölystä,Kunnes luin AZ jälkioireista jonkin yksityisklinikan sivuilta: saattaa aiheuttaa silmien ärtymystä, kutinaa ja vuotoa !!!
      Tässä on syöty nyt antihistamiinia ja ei meinaa auttaa....

      • Anonyymi

        Poliorokote kun annettiin sokeripalassa, sanottiin suoraan että muutama Suomessa saa siitä polion. Eipä tuo huolettanut, vaikka muutama polion saikin.


    • Anonyymi

      Olen täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa

    • Anonyymi

      Lehtikuva 14.04.2021 AZ-rokotuspisteellä Helsingin jätkäsaaressa.
      Parisenkymmentä tyhjää tuolia.

    • Anonyymi

      Veritulppia on ollut ennen Astra Zenecaa.

      Mistä ne veritulpat silloin tuli ?

      • Anonyymi

        Se on sitä salaliittoteoriaa! Mistä tuli?

        Tässä sitä elää mummot ja papat jännän äärellä👹


      • Anonyymi

        Nyt ei olekaan kysymys veritulpista, vaan veren hyytymishäiriöstä, joka aiheuttaa sisäisiä verenvuotoja koko kropassa kunnes potkaisee tyhjää. Aivan uusi ilmiö ihmiskropassa, ellei oteta huomioon ebolaa, joka aiheuttaa samanlaista.


    • Anonyymi

      Juuri äsken Varhila sanoi aamutelevisiossa, että alle 50 vuotiaat on kyselleet paljon, voisivatko saada Astrazeneca rokotteen. Tämä on taas meidän 65-69 vuotiaiden manipulointia

      • Anonyymi

        Antaisivat ne sitten niille sen kyselijöille.
        Entäs pääministeri? Onko hän kysellyt saada sitä? Ja muut hallituksen tytöt.


    • Anonyymi

      Soitin rokotusnumeroon, atuomaatti pyysi painamaan ykköstä, että soittavat takasin. On vähän epävarma olo ja meinaan kysyä onko mahdollisuutta saada muuta kuin Astraa. En kuitekaan ala jänkäämään. Olen jo kysynyt muutamalta ikäiseltäni, ei ole oireita tullut, kun ovat piikin hakeneet. Alkoi saamaan meidän ikäiset Astra-rokotusta reilu viikko sitten.

    • Anonyymi

      Tanskassa 30 ihmistä vaatii korvauksia Astrazenecan tekemistä vakavista haitoista. Jos joku Thl:n asiantuntijoista pystyy sanomaan, että vaikka kaikki maailman yli 65 vuotiaat rokotettaisiin Astrazenecalla, voisin harkita tätä rokotetta. Tanska ei anna kenellekään enää Astrazenecaa

    • Anonyymi

      Niimpä..ei vastannut kysymykseen miksi 65-69-vuotiaat asetetaan eriarvoiseen asemaan. Toivoisin että tämä sekoilu loppuisi, on tässä ollut muutenkin tämän koronan kanssa harmia. Päätös ettei kenellekkään enää Suomessa anneta AstraZenegaa, samanlainen päätös kuin Tanska teki rauhoittaisi mieltä, loppuisi stressaaminen.

      • Anonyymi

        Norjassa se on ollut paussilla jo toista kuukautta. Sikäläinen "THL" haluaisi kieltää sen lopullisesti, mutta siellä(kin) se on hallitus, joka tekee lopullisen päätöksen kansan kohtalosta.


    • Anonyymi

      Nyt Iltasanomat kun pelleilee meidän 65-69 vuotiaiden kustannuksella. Tänään tehtiin ns. kysely, ottaisitko Astrazenecaa, jos saisit. Ja mitäpä luulet, kansa vastasi, Kyllä. Ihanaa olla tämän ikäinen, kun aletaan lehdissä pilkata. Ei riitä että asiantuntijat pilkkaa

      • Anonyymi

        Miksi ei voi vanhoja ja viisaita pilkata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei voi vanhoja ja viisaita pilkata?

        Siksi, että pitkä työura takana, ja nyt joka tuutissa meille irvuillaan. Onneksi on elämää takana, voi itse tehdä päätöksensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, että pitkä työura takana, ja nyt joka tuutissa meille irvuillaan. Onneksi on elämää takana, voi itse tehdä päätöksensä.

        Mitä se ”työura” auttaa tai ”elämä takana”, jos itse tehdyt päätökset on typeriä? ”Irvuilu” on ihan paikallaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se ”työura” auttaa tai ”elämä takana”, jos itse tehdyt päätökset on typeriä? ”Irvuilu” on ihan paikallaan!

        Mulla viisaalla 67 vuotiaalla eläkeläisellä on itsemääräämisoikeus kehooni. Ja se tarkoittaa, että minä itse päätän mitä lääkkeitä käytän, minkä rokotteen otan yms. Jos olet joskus tämmöisestä kuullut. Ja pitkä työura hoitajana tarkoittaa yli 40 vuotta. Revi siitä ja laita paremmaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla viisaalla 67 vuotiaalla eläkeläisellä on itsemääräämisoikeus kehooni. Ja se tarkoittaa, että minä itse päätän mitä lääkkeitä käytän, minkä rokotteen otan yms. Jos olet joskus tämmöisestä kuullut. Ja pitkä työura hoitajana tarkoittaa yli 40 vuotta. Revi siitä ja laita paremmaksi

        En mainostais, jos olisin joku hoitajatar ollut. Olisin ihan hiljaa!


    • Anonyymi

      Olen väsynyt tähän Astrazeneca pelleilyyn, mutta en ota sitä. Koetan jaksaa muutaman kuukauden. Jos enää haluan mitään rokotetta. Mitä väliä. Olen 67 vuotias astmaatikko

      • Anonyymi

        Väkisin on tullu tunne, meistä vanhoista halutaan päästä eroon vaikka rokotteen avulla,
        en ota rokotusta,
        katson kuinka käy, voi olla että pärjään paremmin kuin ne jotka on rokotettu,


    • Anonyymi

      Tämän aamun Iltalehti moittii, että ne 65-69 vuotiaat ollaan tulppana nuoremmille rokotetta Ville, kun ei huolita Astrazenecaa. Tästäkään huolimatta en aio sitä ottaa.

      • Anonyymi

        Itse en kuulu Astran kohderyhmään, mutta ymmärrän hyvin, jos yli 65 v ei sitä halua. Jos minun rokotukseni sen vuoksi viivästyy, niin sitten viivästyy. Enemmänkin se on AZ:n ja riittämättömän tutkimustiedon vika. Jos nuoremmat urputtavat hidastumisesta, niin ottakoot sitten itse vapaaehtoisesti Astraa. Ei kai rokotusjärjestyksestä poikkeaminen mahdotonta ole. Erkoistarjous Astraa haluaville.

        Rokotteet on tietenkin hankittu ja maksettu. Joillekinhan ne halutaan tuikata. Ei syyllitämällä silti pidä painostaa.


    • Anonyymi

      Uskomatonta jauhamista terveydenhuollon viranomaisilta, nyt IL uutisoi otsikolla 'Pelko Astra Zenecasta hidastaa kaikkien rokotuksia', että yli 65-vuotiailla on vakavan koronataudin sairastumisuhka, vaikka eihän tästä ole kuin pari kuukautta, niin riski arvioitiin sen verran pieneksi että rokotuksia kaavailtiin samanaikaisesti työikäisten kanssa ensi syksylle. Yllättäen nähdäänkin nyt uhkana muille kun ovat tulppana.
      Tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa kohdennetusti.

      • Anonyymi

        Älä jauha! Ota rokote!


      • Anonyymi

        Samanlaiset on ajatukset mullakin. Mutta en anna minkään vaikuttaa, en ota Astrazenecaa


      • Anonyymi

        Voit kommentoida asiaa THL:n facebook sivuilla.


      • Anonyymi

        En ymmärrä miten se hidastaa muiden rokotuksia, nehän saa niitä parempia. THL vaan kiukuttelee, kun typerät yli 65 vuotiaat vastustavat..


    • Anonyymi

      Tämä on pahinta ikärasismia mitä Suomessa on tehty. Yli 65 vuotialle tarjotaan tehottomampaa rokotetta vaikka ikään liittyvät riskit tiedetään. Kuinka tämä sallitaan? Ja kuinka se, ettei yli 65 vuotiaat ota AZa hidastaa rokottamista. Tämä ikäryhmä, erityisesti 65-69 vuotiaat vaan jää rokottamatta, THLn ikärasismin vuoksi. Miten se muka hidastaa sitä että Pfizeriä ja Modernaa annetaan alle 65 vuotiaille. Huonomman rokotteen käskyttäminen ja jos siitä kieltäytyy, niin solvataan ja syyllistetään, tätä myöhemmin kauhistellaan historiankirjoissa, ihan kuin Saksan tapahtumia 2.maailman sodan aikaisia "leirityksiä".

    • Anonyymi

      Niimpä.. mitä sanoo tasa-arvovaltuutettu!

    • Anonyymi

      Heh. Nyt Suomen hallitus suunnittelee Sputnik rokotteen ostamista Venäjältä! Siis tämmöisen rokotteen joka on tekotavaltaan samanlainen kuin Astra Zeneca ja J&J. Aivan käsittämätöntä sekoilua. Onko järki jättänyt nämä päättäjät. Mun ääni kuntavaaleissa ja seuraavissa eduskuntavaaleissa menee kyllä opposition piikkiin.
      Astra Zenecasta kieltäytynyt 67-vuotias.

      • Anonyymi

        Niin sputnik annetaan varmaan niiöle jotka kieltäytyy Astrasta.Kieltäydyn batmaan molemmista.Voin olla eristyksissä vielä vuoden.Harjoittelen isolle karhunkierrokselle ja syksyllä voin olla kotona ja ottaa rokotteen yksigyiseltä kun se dinne tulee


    • Anonyymi

      Mtv sivuilla on artikkeli, jossa sanotaan että Suomessa AZ rokotteesta tulpan saanut on 58 vuotias. Jos joku asiantuntija osaa sanoa, mikä on se syy, miksi 58 saa tulpan, mutta 65 ei. Ja miksi tulppien esiintyvyys on Tanskassa paljon suurempi kuin meillä

      • Anonyymi

        Minäkin ihmettelen, että tammikuussa ollessani vielä 64-vuotias olisin voinut saada veritulpan Astra Zenecasta, mutta täyttäessäni helmikuussa 65 vuotta onkin terveyteni parantunut, enkä enää voi sitä veritulppaa saada. Yleensä vanhetessa käy terveyden kanssa toisin päin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin ihmettelen, että tammikuussa ollessani vielä 64-vuotias olisin voinut saada veritulpan Astra Zenecasta, mutta täyttäessäni helmikuussa 65 vuotta onkin terveyteni parantunut, enkä enää voi sitä veritulppaa saada. Yleensä vanhetessa käy terveyden kanssa toisin päin :)

        Tämmöstä on tämä ihmeellinen lääketiede Suomessa, onneksi Thl ja Fimean tämän tiesivät. Miten lie Tanska kieltänyt kaikilta Astrazenecan. Outoa todella mielenkiintoista


    • Anonyymi

      Minua riepoo, ettei ajanvarausnettisivustulla ilmoiteta, millä rokotetaan. Kun ilmoittaisivat niin 65-69 vuotiaat A-Z:stä kieltäytyvät eivät tuhlaisi aikaansa turhaan käyntiin. Minä menin ja kieltäydyin vaikka terveydenhoitaja oli ilmiselvästi koulutettu "myymään" minulle Astra Zenecaa. Itse kertoi saaneensa Pfizerin rokotteen! Meillä 65-69 vuotiailla on sellainen valinnanvapaus, että ottaa tai jättää ottamatta. Jos jään auton alle ja kuolen niin se ei ole valintani mutta jos otan A-Z:n rokotteen ja kuolen niin se on valintani. Repikää siitä THL ja Suomen hallitus.

      • Anonyymi

        Kieltäydyin ja sain ajan "PAISERIIN" 14pv päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltäydyin ja sain ajan "PAISERIIN" 14pv päähän.

        Missä tämmöstä tapahtuu. Katsoin juuri oman Soten sivut, monelle päivälle on tulevalle viikolle Astrazenecaa tarjolla 65-69 vuotiaille. Olemme saaneet erän, tämä ilmoitus on ollut 1.4 alkaen


    • Anonyymi

      Meidän soten sivuilla sanotaan, että 65-69 vuotiaille on tarjolla ylimääräinen erä Astrazenecaa. Se on ollut tarjolla 1.4. alkaen. Itse kuulun tähän ryhmään, nyt Jun odottamaan, milloin muita rokotteita on saatavilla meidän ikäisille. Ehä syksyllä, ei meillä ole työikäisiäkään alettu vielä rokottamaan. Olen astmaatikko, riskiryhmä 2

      • Anonyymi

        Samoin minulla on astma enkä aijo ottaa astra zenecaa.miten on mahdollista tämmönen kasti jako.perusterveet samanikäiset saavat valita rokotteen...


    • Anonyymi

      Joka tuutista pursuu tekstiä, mihin voi suuremmalla todennäköisyydellä kuolla, kuin Astrazenecaan. Me ollaan 65-69 vuotiaita, kyllä me jo ymmärretään, että voi kuolla mihin vain milloin vain. Mutta tämä on turhaa riskinottoa. En halua olla se kolmas, joka saa tulpan. Onneksi on vielä valinnanvapaus, ehkä. Panevat kohta rautoihin, tiedä vaikka, pirun eläkeläiset

    • Anonyymi

      Olin sairaalassa , siellä oli saanut Astraa 78v nainen ja 80v mies ja pian menivät toiselle piikille.

      mies oli juuri liuotushoidossa ja puhui kuinka oli viikon kipeänä Astran jälkeen.

    • Anonyymi

      Mahtaako muuten olla että kaikki sairaanhoitajat ja sairaan hoito henkilökunta on rokotettu. Millä rokotteella.

    • Anonyymi

      Huomenna Astra-rokotus. Sen jälkeen menen tuttavalle kylään, koska vahvasti uskon ettei siitä mitään oireita tule. Jos kuitenkin yksi höpöttöjä joukostanne näyttää puuttuvan niin se olen sitten minä.
      Eilen oli puolen tunnin sisällä ilmennyt että neljä ajan varannutta ei ollut tullut paikalle. Tämä paikalla ollut sai ikänsä puolesta Piitser-rokotuksen, eikä tietenkään tiennyt minkä nämä neljä olisivat saaneet. On huolettoman vastutonta sakkia.

      • Anonyymi

        Kannattaisiko tuttavalle mennä vasta 2vko rokotuksen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisiko tuttavalle mennä vasta 2vko rokotuksen jälkeen.

        Hengissä ollaan, rokotus oli aamulla. Ei edes pistoskohta ole kipeä. Mutta seurailen, eikö ne oireilut vasta muutaman päivän kuluessa tulekin jos on tullakseen.
        Vierailulla pidimme turvavälin. Olipa piristävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengissä ollaan, rokotus oli aamulla. Ei edes pistoskohta ole kipeä. Mutta seurailen, eikö ne oireilut vasta muutaman päivän kuluessa tulekin jos on tullakseen.
        Vierailulla pidimme turvavälin. Olipa piristävää.

        Jatkokertomus: Tuli kuin tulikin oireet. Kuumetta muutama pykälä 37:n yli, yleensä 36,7. Pistokohta aristaa ja Päänsärky. En ottanut Buranaa, jota ohjeistettiin, koska sitten en olisi tiennyt jos pohkeita olisi alkanut pakottaa veritulpan merkiksi. Ei alkanut. On parempaan suuntaan menossa, mutta vieläkin olo kuin krapulassa. Ruoka ei maistu, hedelmiä yritän, on tyypillistä että menetän helposti ruokahaluan, jos elimistössä on jotain erikoista. Uskon että olisin saanut nämä oireet muistakin rokotusmerkeistä kuin Astrasta. Ei kuitenkaan kaduta että otin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkokertomus: Tuli kuin tulikin oireet. Kuumetta muutama pykälä 37:n yli, yleensä 36,7. Pistokohta aristaa ja Päänsärky. En ottanut Buranaa, jota ohjeistettiin, koska sitten en olisi tiennyt jos pohkeita olisi alkanut pakottaa veritulpan merkiksi. Ei alkanut. On parempaan suuntaan menossa, mutta vieläkin olo kuin krapulassa. Ruoka ei maistu, hedelmiä yritän, on tyypillistä että menetän helposti ruokahaluan, jos elimistössä on jotain erikoista. Uskon että olisin saanut nämä oireet muistakin rokotusmerkeistä kuin Astrasta. Ei kuitenkaan kaduta että otin.

        Se AZn veritulppa tulee aivoihin jos on tullakseen, ja päätä särkee vähän enemmän jos vuotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se AZn veritulppa tulee aivoihin jos on tullakseen, ja päätä särkee vähän enemmän jos vuotaa.

        Mikä vuotaa? En hallitse lääketiedettä. Jos tulee veritulppa, niin vuotaako siinä jostain verta jonnekin vai miten. Minä luulin että silloin just ei vuoda eikä valu mihinkään suuntaan vaan tulee tulppa. On mennyt päänsärky, ruokahaluttomuus ja kuumeinen olo ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vuotaa? En hallitse lääketiedettä. Jos tulee veritulppa, niin vuotaako siinä jostain verta jonnekin vai miten. Minä luulin että silloin just ei vuoda eikä valu mihinkään suuntaan vaan tulee tulppa. On mennyt päänsärky, ruokahaluttomuus ja kuumeinen olo ohi.

        AZ:n aiheuttama on poikkeuksellinen, alkuvaiheessa syntyy veritulppa ja sen jälkeen voi tulla vuotoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AZ:n aiheuttama on poikkeuksellinen, alkuvaiheessa syntyy veritulppa ja sen jälkeen voi tulla vuotoa.

        No kun nyt tietämään aloit, niin joko nyt tiedän onko veritulppa tullut vai ei? Vai voiko se jälkikäteen tulla, siis nimenomaan silloin jos johtuu Astrasta. Voihan toki muustakin syystä. Olen täysin kunnossa ja eilen jo voimien palautumisen riemusta siivosin huushollin. Se on ihana tunne kun elimistö palautuu ennalleen hetki hetkeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun nyt tietämään aloit, niin joko nyt tiedän onko veritulppa tullut vai ei? Vai voiko se jälkikäteen tulla, siis nimenomaan silloin jos johtuu Astrasta. Voihan toki muustakin syystä. Olen täysin kunnossa ja eilen jo voimien palautumisen riemusta siivosin huushollin. Se on ihana tunne kun elimistö palautuu ennalleen hetki hetkeltä.

        Jätin sanomatta jotta ei tule turhaa stressiä, mutta kun kerran kysyit niin ISn mukaan oireet tulevat 4-14 päivän viiveellä ensimmäisestä rokotuksesta.
        Googlaa 'AstraZenecan veritulppa­kysymykseen alustava selitys: näin erittäin harvinainen aivojen laskimotukos voi syntyä', sillä löytyy se iltiksen juttu.
        Oireet aika epämääräisiä, pitkittynyt päänsärky, näköhäiriöitä ja huimausta, mustelmien ilmaantumisesta oli jossakin toisaalla mainittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätin sanomatta jotta ei tule turhaa stressiä, mutta kun kerran kysyit niin ISn mukaan oireet tulevat 4-14 päivän viiveellä ensimmäisestä rokotuksesta.
        Googlaa 'AstraZenecan veritulppa­kysymykseen alustava selitys: näin erittäin harvinainen aivojen laskimotukos voi syntyä', sillä löytyy se iltiksen juttu.
        Oireet aika epämääräisiä, pitkittynyt päänsärky, näköhäiriöitä ja huimausta, mustelmien ilmaantumisesta oli jossakin toisaalla mainittu.

        Kiitos taas. Otin esille sen lappusen jonka sain rokotuksessa. Siinä nuo kaikki kertomasi on mainittu paitsi että puhutaan aivolaskimotukoksen lisäksi muiden verisuonitukosten kehittymisestä. Lukaisin kyllä paikan päällä kun piti istua 15 min. ennen lähtöä.

        AZ antaa erittäin hyvän suojan, teho lähes 100 %.
        Kun vakavien oireiden ilmaantuessa lähtee ajoissa hoitoon, hoito tehoaa hyvin. Eli se ei ole kuolemaksi niin kuin itse tauti saattaa olla. Tulen kertomaan täällä jos muita oireita tulee. Muuten jätän rokotus-vatvomisen tähän ja keskityn puutarhan hoitoon.


    • Anonyymi

      IS uutisoi, että sen toisen adenovirusvektorirokotteen (Johnson & Johnson) tuotanto on jouduttu nyt keskeyttämään koska työntekijät sekoittaneet kahden eri rokotteen ainesosat keskenään, miljoonia rokotteita mennyt hukkaan. Jutussa ei kerrottu, mitä sekoittunut, mutta ainakin ko. tehdas valmistaa AstraZenecaa, joten ei tarvinne hirveästi arvailla.
      Voi voi, kun ei taida tulla vaihtoehtoa AZ:lle.

    • Anonyymi

      Thl ilmoitti tänään, että kaikki 65-69 vuotiaat voivat saada toukokuun alusta alkaen muun kuin Astrazenecan, jos itse niin haluaa. Viime viikolla oli toinen ääni kellossa. Kyllä Thl on outo pulju

      • Anonyymi

        Joutui antamaan periksi yleisen painostuksen alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutui antamaan periksi yleisen painostuksen alla.

        Sanoppa muuta. Ilmeisesti meitä Astrasta kieltäytijöitä oli sen verran paljon, että tajusivat sen ettei meillä ihan kaikki horinat uppoa. Luulivat meitä niin hölmöiksi että me menemme kiljuen Astra piikki ottamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoppa muuta. Ilmeisesti meitä Astrasta kieltäytijöitä oli sen verran paljon, että tajusivat sen ettei meillä ihan kaikki horinat uppoa. Luulivat meitä niin hölmöiksi että me menemme kiljuen Astra piikki ottamaan.

        No, katsoo nyt kun Johnssonia alkaa olla tarjolla, varmaan 65-69 vuotiaille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, katsoo nyt kun Johnssonia alkaa olla tarjolla, varmaan 65-69 vuotiaille

        Uutisissa tuli että toukokuusta alkaen 65-69 ikäryhmä saa valita Pfizerin, Astra Zenecan ja Modernan rokotteen välillä. Olen 69v enkä ole saanut vielä rokotetta. Odotan toukokuuhun.



      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Joutui kääntämään kelkkansa, kun tuli ilmi, että briteissä on kuollut siihen harvinaiseen ennestään tuntemattomaan verenhyytymishäiriöön 7.4 mennessä Astrasta johtuen jo 22 ikään katsomatta. 5 niistä on ollut 60 ja kaksi 70-79 vuotiaita.
        Kuinka monta lienee tähän mennessä.

        https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AlnBPr/tegnell-hade-fel-om-dodsfallen-efter-astravaccinet

        Eihän ruotsalaiset näemmä viis veisaa vaikka on oma rokote ja onkohan se tehtykin juuri siksi kun katsoo tämän päivän lukuja:

        Tapaukset yhteensä 988,554 tänään lisää 14 950 Kuolemat 14 091 tänään lisää 43

        Lisää on luvassa, ja niin myös Suomessakin vaikka YLE jauhottaa kansaa rokote myönteisellä aivopesulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ruotsalaiset näemmä viis veisaa vaikka on oma rokote ja onkohan se tehtykin juuri siksi kun katsoo tämän päivän lukuja:

        Tapaukset yhteensä 988,554 tänään lisää 14 950 Kuolemat 14 091 tänään lisää 43

        Lisää on luvassa, ja niin myös Suomessakin vaikka YLE jauhottaa kansaa rokote myönteisellä aivopesulla.

        Toista sataa (187 henkilöä) koronaan kuolleista täällä on jo yhden rokotepiikin saaneita.

        Monta kymmentä (67 henkilöä) koronaan kuollutta on saanut jo täydet kaksi piikkiä ennen sairastumistaan.

        "Av 2 miljoner personer i Sverige som har fått minst en dos av vaccin har 5 942 personer, det vill säga, 0,3 procent konstaterats med covid-19 minst tre veckor efter vaccineringen. Av dem har 20 personer fått intensivvård och 187 personer har avlidit med covid-19, enligt Folkhälsomyndigheten.

        Av 700 000 personer som är fullvaccinerade med två doser har 1 624 personer, det vill säga, 0,2 procent konstaterats med covid-19. Sex personer av dessa har fått intensivvård och 67 personer har avlidit med covid-19, står det i pressmeddelandet.""

        Ennen kuoltiin rokottamattomina koronaan, sitten alettiin kuolemaan rokotteeseen ja nyt ne, jotka ovat selvinneet rokotuksen yli, kuolevat rokotettuina koronaan ...
        Ja niin se jatkuu ...


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Toista sataa (187 henkilöä) koronaan kuolleista täällä on jo yhden rokotepiikin saaneita.

        Monta kymmentä (67 henkilöä) koronaan kuollutta on saanut jo täydet kaksi piikkiä ennen sairastumistaan.

        "Av 2 miljoner personer i Sverige som har fått minst en dos av vaccin har 5 942 personer, det vill säga, 0,3 procent konstaterats med covid-19 minst tre veckor efter vaccineringen. Av dem har 20 personer fått intensivvård och 187 personer har avlidit med covid-19, enligt Folkhälsomyndigheten.

        Av 700 000 personer som är fullvaccinerade med två doser har 1 624 personer, det vill säga, 0,2 procent konstaterats med covid-19. Sex personer av dessa har fått intensivvård och 67 personer har avlidit med covid-19, står det i pressmeddelandet.""

        Ennen kuoltiin rokottamattomina koronaan, sitten alettiin kuolemaan rokotteeseen ja nyt ne, jotka ovat selvinneet rokotuksen yli, kuolevat rokotettuina koronaan ...
        Ja niin se jatkuu ...

        Juuri näin se tosiaan menee, ja mikä pahinta jokut (Siis suurin osa) kuvittelevat että. nuo rototeet olisivat apu koronaan.

        Ei voi kun ihmetellä näitä päättäjiä ja vapaaehtoisialääketehtaiden koekaniineja ?

        Tässä hyvää suomennusta jasiaan, ota et saa Suomen medioista:

        https://youtu.be/YqufUqxiL08


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Toista sataa (187 henkilöä) koronaan kuolleista täällä on jo yhden rokotepiikin saaneita.

        Monta kymmentä (67 henkilöä) koronaan kuollutta on saanut jo täydet kaksi piikkiä ennen sairastumistaan.

        "Av 2 miljoner personer i Sverige som har fått minst en dos av vaccin har 5 942 personer, det vill säga, 0,3 procent konstaterats med covid-19 minst tre veckor efter vaccineringen. Av dem har 20 personer fått intensivvård och 187 personer har avlidit med covid-19, enligt Folkhälsomyndigheten.

        Av 700 000 personer som är fullvaccinerade med två doser har 1 624 personer, det vill säga, 0,2 procent konstaterats med covid-19. Sex personer av dessa har fått intensivvård och 67 personer har avlidit med covid-19, står det i pressmeddelandet.""

        Ennen kuoltiin rokottamattomina koronaan, sitten alettiin kuolemaan rokotteeseen ja nyt ne, jotka ovat selvinneet rokotuksen yli, kuolevat rokotettuina koronaan ...
        Ja niin se jatkuu ...

        Juuri näin se tosiaan menee, ja mikä pahinta jokut (Siis suurin osa) kuvittelevat että. nuo rototeet olisivat apu koronaan.

        Ei voi kun ihmetellä näitä päättäjiä ja vapaaehtoisialääketehtaiden koekaniineja ?

        Tässä hyvää suomennusta jasiaan, ota et saa Suomen medioista:

        https://youtu.be/YqufUqxiL08


    • Anonyymi

      Voidaan oottaa ensi viikkoon mikä on tilanne sitten. Voivat sanoa, ei nyt saada kun Astrazenecassa, voi voi.

    • Anonyymi

      Kyllä valtion on pakko antaa koronarokote jos ihminen sitä haluaa ja sellainen rokote joka on turvallinen,valtio ei voi valita mitä se kellekin ikä ryhmälle antaa jos ihminen ei itse halua ottaa esim. Astrazenegaa se riskitekijöiden takia niin valtion pitää antaa turvallisempi rokote,tämä on fakta

      • Anonyymi

        Olet oikeassa. Astraa en ottanut, tarjosivat uutta aikaa toisen merkkisen rokotteen antamiseen. Nyt rokote on otettu, seuraava annos 06.07.2021.


    • Anonyymi

      Rokotus ei paranna vaan suojaa. Pitää välttää tautipaikkoja. Zeneca on kehitysmaihin tarkoitettu halpa rokote. Kehitysmaaksi tässä luetaan Suomi. Zenecan rokotteet vanhenevat poistoikään noin 2 kuukaudessa, se vielä on odotettava


      Suomeen otettiin kehitysmaarokotetta ja isisnaisia kehitysmaista
      Zenecaa voidaan pistää vain eläkeläisiin veritulppavaaran takia
      ""Hän uskoo, että tiedon karttuessa maailmalla, Astra Zenecan rokotteita otetaan uudelleen käyttöön. Astra Zenecan rokotteen piti olla se tavallisen kansan rokote hintansa ja kuljetusten helppouden vuoksi.""

    • Anonyymi

      Miten on mahdollista että perusterveet 65-69 vuotiaat saavat valita rokotteen.Ja riskiryhmät 65-69 v. Eivät saa kun astra zenecaa,vaitoehtoja ei ole

      • Anonyymi

        Aion valehdella, että olen nyt terve. Jos kysyvät lääkityksestä niin sanon etten ole ottanut aikoihin. Näin saan valita mRNAn.


      • Anonyymi

        Sillätavoin on mahdollista että riskiryhmään kuuluva on saanut jo rokotteensa ennen perusterveitä, ja koska tälle ko. ikäryhmälle 2. rokote annetaan samalla kuin ensimmäinenkin, koskee myös AZ:aa, niin voi olla tilanne että ei pääse valitsemaan.


      • Anonyymi

        Se riskiryhmäluokitus on rokotusjärjestystä varten, että suuremmassa sairastumisriskissä olevat saisivat rokotteen ennen perusterveitä, mutta siinä vaiheessa kun rokotetaan jo perusterveitäkin, ei sillä ole merkitystä että kuuluuko johonkin riskiryhmään, samalla tavalla saavat valita, eikä ole mikään pakko ilmoittaa riskiryhmäänsä.
        Että sillätavoin on mahdollista.


    • Anonyymi

      Minullakin on hakusessa, että miten perusterve määritellään. Kieltäydyin Astra Zenecasta sillä perusteella, että minulla on veritulppariski hyperkolestrolian takia. Kieltäydyttiin antamasta muuta rokotetta niin että nähtävästi olen siis perusterve? Eilen tuli THL:n ilmoitus, että 65-69 vuotiaat voivat saada jonkun muun rokotteen niin halutessaan toukokuun alusta lähtien. Kävin juuri Helsingin ajanvaraussivustoilla niin eihän siellä ole mitään aikoja varattavissa 1.5.21 alken 65-69 vuotiaille! Tästä johtuen THL:n ilmoituksella ainakaan nyt ei ole mitään vaikutusta 65-69 vuotiaille "perusterveille" hesalaisille.

      • Anonyymi

        Minäkin kerroin että on korkea kolesteroli, mutta hoitsu sanoi ettei se vaikuta. Otin Astran. Olen minä syönyt e-pillereitäkin nuorempana, niissä kerrotaan olevan tukosta aiheuttavaa ainetta paljon enemmän kuin Astrassa. Tyttärelleni oli kerottu että äiti on syönyt 10 kertaisia annostuksia nykyisiin pillereihin verrattuna.


    • Anonyymi

      Pitkään piti pitää meitä 65-69v. harmituksessa, nyt moista rokotetta ei EU enää tilaa. Mitähän kiusaa seuraavaksi keksivät.

    • Anonyymi

      Nero Sucharit Bhakdi-
      "Rokote tappaa jokaisen sen ottavan henkilön. On toivoa: jos sinulla on ollut vain yksi annos, voit selviytyä pidempään. "Olemme menossa historian suurimpaan katastrofiin. Yhdysvallat erottuu äärimmäisen väestökadon vuoksi."

      Sucharit Bhakdi on kenties maailman lahjakkain immunologian, virologian ja mikrobiologian asiantuntija.

    • Anonyymi

      Mitenkäs me jotka haluaisimme Astra Zenecan, mutta emme saa???

      Alle 65 riskiryhmään 1 kuuluvana sain AZ rokotuksen helmikuussa, toisen piikin aika olisi parin viikon päästä ja pitäisi muka ottaa eri merkkiä, en ota, en halua olla koekaniinina. Mistään en ole löytänyt tutkimustuloksia kun 12 viikkoa AZ rokottamisen jälkeen on annettu mrna rokote, mitäs siitä on seurannut?

      Silloin rokotusten alkuvaiheessa säästeltiin annoksia toista rokotusta varten, koska oli niin ehdotonta että rokote on sama, ja toista merkkiä ei saisi rokottaa kun aikasintaan puolen vuoden kuluttua ja nyt ollaan tarjoamassa 12 viikon päästä toista, ei käy olen mieluummin ilman.

      • Anonyymi

        Mitenkähän käy, kun niiden tukostapausten takia sitä ei anneta enää alle 65 vuotiaille. Onko sinun Sotessa rokotus neuvonta puhelinta, josta voisit kysyä asiasta. Ihmeellistä, jos on eka annoksen saanut Astraa, ja nyt se pitäisi vaihtaa mrn rokotteeseen


      • Anonyymi

        Kyllä yksi rokotejohtaja sanoi, että AZ: n saa jos tahtoo.
        Minä en halua. sitä, sen verran on perussairauksia,ikävä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä yksi rokotejohtaja sanoi, että AZ: n saa jos tahtoo.
        Minä en halua. sitä, sen verran on perussairauksia,ikävä kyllä.

        "Kyllä yksi rokotejohtaja sanoi, että AZ: n saa jos tahtoo., "

        siis yli 65 vuotiaat saa jos tahtoo, mutta alle 65 ei saa vaikka olisi sillä jo ensimmäinen annos rokotettu, ainakaan tämän päivän tiedon mukaan.


    • Anonyymi

      Onnittelut teille 65-69!! Jännäsin teidän puolesta, ja arvelin, että on yhdenvertaisuuslain vastaista määrätä jokin ikäluokka tietylle rokotteelle, joka on monissa maissa hyllytetty.

      • Anonyymi

        Ei ole varmaa vielä, jotkut sotepiirit haluaa kyykyttää tätä ikäryhmää, on vähän ikäviä kommentteja ollut sotejohtajilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole varmaa vielä, jotkut sotepiirit haluaa kyykyttää tätä ikäryhmää, on vähän ikäviä kommentteja ollut sotejohtajilla.

        Minun mielestänitämä lupaus vaihtoehtoihin on varovaisuutta.. Juridisesti saattaa olla ongelmallista, että tietty ihmisryhmä painostetaan rokotteelle, jonka haitat pystytään ehkä myöhemmin toteamaan kohtalokkaiksi vaikkapa tietylle geeniperimälle.

        Voi olla edessä kovia korvausvaatimuksia, kun ihmisiä on painostettu AZ:aan. Haitallisuudesta ko ikäryhmälle ja kansalaisuuksittain ei ole vielä riittävästi tietoa, ja on myös mahdollista, että 65-69 ovat jopa suurimmassa vaarassa. Kukaan ei kai vielä tiedä, kun ko ikäluokka ei ole sitä paljon saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestänitämä lupaus vaihtoehtoihin on varovaisuutta.. Juridisesti saattaa olla ongelmallista, että tietty ihmisryhmä painostetaan rokotteelle, jonka haitat pystytään ehkä myöhemmin toteamaan kohtalokkaiksi vaikkapa tietylle geeniperimälle.

        Voi olla edessä kovia korvausvaatimuksia, kun ihmisiä on painostettu AZ:aan. Haitallisuudesta ko ikäryhmälle ja kansalaisuuksittain ei ole vielä riittävästi tietoa, ja on myös mahdollista, että 65-69 ovat jopa suurimmassa vaarassa. Kukaan ei kai vielä tiedä, kun ko ikäluokka ei ole sitä paljon saanut.

        Liki 60% saanut ensimmäisen annoksen, noin 211 tuhatta, mutta sen tarkempaa tietoa ei taida olla avoimesti edes saatavilla josta näkisi eri rokotteiden jakautumisen ikäryhmittäin


    • Anonyymi

      Mielästäni on todella erikoista, että 65-69 vuotiaat hesalaiset eivät voi varata aikaa koronarokotukseen 1.5.21 jälkeen! Onko syynä THL:n linjaus, että voivat saada jonkun muun rokotteen kuin Astra Zeneca 1.5 alkaen? Alle 65 vuotiaita perusterveitä rokotetaan Hesassa jo nyt muilla rokotteilla. Tämä ikäsyrjintä menee yli hilseen.

      • Anonyymi

        Siis millätavoin eivät voi varata, ei kai aikojakaan ole vielä jaossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis millätavoin eivät voi varata, ei kai aikojakaan ole vielä jaossa.

        Niinpä niin. Miksi aikoja ei ole jaossa?
        Ylläolevan mukaan nuoremmat voivat varata rokotusajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis millätavoin eivät voi varata, ei kai aikojakaan ole vielä jaossa.

        Varatkaa puhelimella terveysasemalta. 65-69 vuotiaat rokotetaan ainakin Aamulehden mukaan jatkossa terveyssasemilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varatkaa puhelimella terveysasemalta. 65-69 vuotiaat rokotetaan ainakin Aamulehden mukaan jatkossa terveyssasemilla.

        Menee aina vaan sekavammaksi. Onko joku ikäryhmäläisistä onnistunut saamaan ajan toukokuulle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varatkaa puhelimella terveysasemalta. 65-69 vuotiaat rokotetaan ainakin Aamulehden mukaan jatkossa terveyssasemilla.

        Epäilen kyllä tuota nyt vanhvasti, sillä eihän terveyskeskuksissa ole edes rokotteiden vaatimia säilytystiloja.


      • Anonyymi

        Ihmettelen myös miksei voi varata mRNArokotetta nyt, kun on THLn ohje. Simputetaanko tätä ikäryhmää, kun ei suostuttu ottamaan AZa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen myös miksei voi varata mRNArokotetta nyt, kun on THLn ohje. Simputetaanko tätä ikäryhmää, kun ei suostuttu ottamaan AZa.

        Voihan se olla, tai sitten kaikki uudet ajat menee heti. HUSin palvelussa sanottiin että tarjoaa AZn aikoja pelkästään.


      • Anonyymi

        Voihan se olla että ikäryhmä 65-69 rokotetaan vasta ensi vuonna tai ei lainkaan jos ei ota AZa. Jotkut sotealueet E-Suomi ainakin näyttävät haluttomilta rokottomaan tätä ikäluokkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla että ikäryhmä 65-69 rokotetaan vasta ensi vuonna tai ei lainkaan jos ei ota AZa. Jotkut sotealueet E-Suomi ainakin näyttävät haluttomilta rokottomaan tätä ikäluokkaa

        On tuossa nyt jotain hämminkiä, jos antavat nuoremmille ikäluokille toukokuulle aikoja, mutta tälle ikäryhmälle ei ole varattavissa. Pitäisi olla jonkun nuoremman hetu jotta näkisi onko siellä aikoja kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuossa nyt jotain hämminkiä, jos antavat nuoremmille ikäluokille toukokuulle aikoja, mutta tälle ikäryhmälle ei ole varattavissa. Pitäisi olla jonkun nuoremman hetu jotta näkisi onko siellä aikoja kuitenkin.

        Aikovat edelleen pitää ko. ikäluokan varaukset omana ryhmänä, jossa pääsääntöisesti AstraZenecaa, joitakin aikoja sitten muita. Onhan tämä ihan mahdoton vääryys kun samaan aikaan tarjotaan 50 v rokotuksia. THLn ohjetta kierretään antamalla satunnaisia mRNA aikoja 65-69 v. En olisi ikinä uskonut, että tällaista tapahtuu oikeusvaltiossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikovat edelleen pitää ko. ikäluokan varaukset omana ryhmänä, jossa pääsääntöisesti AstraZenecaa, joitakin aikoja sitten muita. Onhan tämä ihan mahdoton vääryys kun samaan aikaan tarjotaan 50 v rokotuksia. THLn ohjetta kierretään antamalla satunnaisia mRNA aikoja 65-69 v. En olisi ikinä uskonut, että tällaista tapahtuu oikeusvaltiossa.

        Ainakaan HUSin nettivarauksessa ei ollut ollenkaan aikoja toukokuulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikovat edelleen pitää ko. ikäluokan varaukset omana ryhmänä, jossa pääsääntöisesti AstraZenecaa, joitakin aikoja sitten muita. Onhan tämä ihan mahdoton vääryys kun samaan aikaan tarjotaan 50 v rokotuksia. THLn ohjetta kierretään antamalla satunnaisia mRNA aikoja 65-69 v. En olisi ikinä uskonut, että tällaista tapahtuu oikeusvaltiossa.

        Oho, Helsingissä 65–69-vuotiaista on saanut ensimmäisen rokotuksen jo 76 prosenttia.
        Aikoja joskus toukokuun alkupuolella ja siitä tiedotetaan sitten erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menee aina vaan sekavammaksi. Onko joku ikäryhmäläisistä onnistunut saamaan ajan toukokuulle?

        Tamperelaisessa paikallislehdessä Hervannan sanomissa luki että niitä aikoja aletaan antamaan viikosta 18 alkaen.


    • Anonyymi

      AZ-rokotteen oiretakaraja on noin kuusi viikkoa.
      Johnson & Johnson voi aiheuttaa tulppia, luulin, että sitä ei tuoda Suomeen,
      koska USA:ssakin sillä rokottaminen lopetettiin ainakin vähäksi aikaa juuri siksi.

    • Anonyymi

      Hui hai. Kannattaa keskittyä elämiseen sen sijaan, että miettii, minkä nimisen rokotteen ottaa. Jos on elänyt niin, että on hankkinut itselleen verenpainetaudin ja korkean kolesterolin, ei koronarokotteen merkillä ole mitään väliä.

    • Anonyymi

      Herää ja ota se punainen pilleri

    • Anonyymi

      Soppiihan se että saaraan eläkeläiset pois jaloista , kansakunnan riippakiviä kun ovat.- Lisää matuja Suomeen !

      Sven-Dufva

    • Anonyymi

      Hesan rokotusaikasivustolla kerrotaan, että 65-69 vuotiaiden nettiajanvaraus on vain henkilöille, jotka suostuvat ottamaan Astra Zeneca rokotteen. Rokotuspisteellä ei voi ottaa muuta rokotusta. Sivusto kertoo myös, että tiedottavat myöhemmin milloin ja miten yli 65 vuotiaat voivat valita muun kuin A-Z-rokotteen. Tätä tiedotte odotellessa...

      • Anonyymi

        Jos siellä on sama kuin Tampereellakin että viikolla 18 aletaan antamaan niitä 65-69v aikoja joissa saa valita minkä rokotteen haluaa. Viikko 18 alkaa 3.5.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siellä on sama kuin Tampereellakin että viikolla 18 aletaan antamaan niitä 65-69v aikoja joissa saa valita minkä rokotteen haluaa. Viikko 18 alkaa 3.5.

        Aika on varattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siellä on sama kuin Tampereellakin että viikolla 18 aletaan antamaan niitä 65-69v aikoja joissa saa valita minkä rokotteen haluaa. Viikko 18 alkaa 3.5.

        Ainoastaan voi valita jos ei ole saanut vielä Astraa.Jos on saanut ensimmäisen Astran on pakko ottaa tehoste Astraa. Valinnan saa tehdä vain ne 65-69v joita ei ole ollenkaan vielä rokotettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoastaan voi valita jos ei ole saanut vielä Astraa.Jos on saanut ensimmäisen Astran on pakko ottaa tehoste Astraa. Valinnan saa tehdä vain ne 65-69v joita ei ole ollenkaan vielä rokotettu.

        Itse tuskin uskaltaisin enää ottaa ainakaan AZn tehosterokotetta. Hgissä on tarjolla vain Pfizer tai sitten AZ, Modernaa ei ole. Vaan on tässä jo kärvisteltykin tämän valinnanvapauden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tuskin uskaltaisin enää ottaa ainakaan AZn tehosterokotetta. Hgissä on tarjolla vain Pfizer tai sitten AZ, Modernaa ei ole. Vaan on tässä jo kärvisteltykin tämän valinnanvapauden vuoksi.

        Soitin tänään ajanvarausnumeroon varatakseni aikaa kun 65-69-vuotiaat rokotetaan pääasiassa terveysasemilla ainakin täällä meidän kaupungissa. NO, kerroin että haluan Pfizerin rokotteen niin ajanvaraaja kertoi että haluanko mennä jonoon kun terveysasemallani ei ole muuta kuin Astran rokotetta! Siis mitä ihmettä?? Tiedossa on ollut että viikosta 18 aletaan antaa aikoja jolloin saa valita rokotteen. Kun kysyin että enkö voi mennä sitten yleiseen rokotuspaikkaan niin sanoi että tämä ikäryhmä rokotetaan päasiassa terveysasemilla!!! Kyllä mielestäni pitäisi antaa aika jostain muualta jos terveysasemalla ei ole tarjota sitä rokotetta jota haluan.
        Onko tämä nyt tätä ovelaa kikkailua että saataisiin AStran rokotteet tuupattua kun ei toimiteta ajoissa rokotteita ja tarjotaan vain Astraa. En jäänyt vielä jonoon kun ei aavistustakaa kuinka pitkä tämä jono on. Eikö voitaisi tiedottaa jo etukäteen että koska sitä rokotetta saapuu terveysasemalle ja jos menee pitkään niin antaa aika jonnekin muuhun rokotuspisteeseen. Siis MITÄ tämä taas on? Soita huomenna treveysasemalle ja kysyn koska rokotetta tulee tai painostan antamaan ajan joukkorokotuspisteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soitin tänään ajanvarausnumeroon varatakseni aikaa kun 65-69-vuotiaat rokotetaan pääasiassa terveysasemilla ainakin täällä meidän kaupungissa. NO, kerroin että haluan Pfizerin rokotteen niin ajanvaraaja kertoi että haluanko mennä jonoon kun terveysasemallani ei ole muuta kuin Astran rokotetta! Siis mitä ihmettä?? Tiedossa on ollut että viikosta 18 aletaan antaa aikoja jolloin saa valita rokotteen. Kun kysyin että enkö voi mennä sitten yleiseen rokotuspaikkaan niin sanoi että tämä ikäryhmä rokotetaan päasiassa terveysasemilla!!! Kyllä mielestäni pitäisi antaa aika jostain muualta jos terveysasemalla ei ole tarjota sitä rokotetta jota haluan.
        Onko tämä nyt tätä ovelaa kikkailua että saataisiin AStran rokotteet tuupattua kun ei toimiteta ajoissa rokotteita ja tarjotaan vain Astraa. En jäänyt vielä jonoon kun ei aavistustakaa kuinka pitkä tämä jono on. Eikö voitaisi tiedottaa jo etukäteen että koska sitä rokotetta saapuu terveysasemalle ja jos menee pitkään niin antaa aika jonnekin muuhun rokotuspisteeseen. Siis MITÄ tämä taas on? Soita huomenna treveysasemalle ja kysyn koska rokotetta tulee tai painostan antamaan ajan joukkorokotuspisteeseen.

        Eikö ole nettiajanvaraussysteemiä teidän kaupungissa, sieltä näkee saatavuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soitin tänään ajanvarausnumeroon varatakseni aikaa kun 65-69-vuotiaat rokotetaan pääasiassa terveysasemilla ainakin täällä meidän kaupungissa. NO, kerroin että haluan Pfizerin rokotteen niin ajanvaraaja kertoi että haluanko mennä jonoon kun terveysasemallani ei ole muuta kuin Astran rokotetta! Siis mitä ihmettä?? Tiedossa on ollut että viikosta 18 aletaan antaa aikoja jolloin saa valita rokotteen. Kun kysyin että enkö voi mennä sitten yleiseen rokotuspaikkaan niin sanoi että tämä ikäryhmä rokotetaan päasiassa terveysasemilla!!! Kyllä mielestäni pitäisi antaa aika jostain muualta jos terveysasemalla ei ole tarjota sitä rokotetta jota haluan.
        Onko tämä nyt tätä ovelaa kikkailua että saataisiin AStran rokotteet tuupattua kun ei toimiteta ajoissa rokotteita ja tarjotaan vain Astraa. En jäänyt vielä jonoon kun ei aavistustakaa kuinka pitkä tämä jono on. Eikö voitaisi tiedottaa jo etukäteen että koska sitä rokotetta saapuu terveysasemalle ja jos menee pitkään niin antaa aika jonnekin muuhun rokotuspisteeseen. Siis MITÄ tämä taas on? Soita huomenna treveysasemalle ja kysyn koska rokotetta tulee tai painostan antamaan ajan joukkorokotuspisteeseen.

        Kävin vielä netistä katsomassa että voinko tilata netistä ajan ja ei ollut aikoja varattavana omalta terveysasemaltani jos haluaa Pfizerin rokotteen. Piti laittaa oma ikäryhmä joka on 65-69. Jos olisin 64 tai 70 niin voisin varata ajan joukkorokotuspisteeseen. Eikö tämä ole jo tiettyyn ikäryhmään liittyvää ikärasismia pahimmillaan? En ole saanut vielä ensimmäistäkään rokotetta. Rokotteita on kyllä joukkorokotuspisteissä mutta sinne ei päästetä. Saako non toimia oikeusvaltiossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin vielä netistä katsomassa että voinko tilata netistä ajan ja ei ollut aikoja varattavana omalta terveysasemaltani jos haluaa Pfizerin rokotteen. Piti laittaa oma ikäryhmä joka on 65-69. Jos olisin 64 tai 70 niin voisin varata ajan joukkorokotuspisteeseen. Eikö tämä ole jo tiettyyn ikäryhmään liittyvää ikärasismia pahimmillaan? En ole saanut vielä ensimmäistäkään rokotetta. Rokotteita on kyllä joukkorokotuspisteissä mutta sinne ei päästetä. Saako non toimia oikeusvaltiossa?

        Pystyn sieluni silmin näkemään, että parin viikon päästä ilmoittavat ettei rokotteita riitä kaikille, joten kannattaa mennä siihen jonoon suosiolla.
        Oikeusturva-asia tämä on tietysti, mutta ei tähän hätään, ja kanteluita tehty jo kymmeniä oikeusasiamiehelle, siitähän oli uutisissa, mutta ei välttämättä tätä nimenomaista tilannetta, suurimmat kaupungit rokottaa samassa pisteessä kaikki.
        Siinä pitäisi ensin vaatia pääsyä joukkorokotukseen sille valinnaiselle rokotteelle ja sitten jos evätään, pyytää perustelut ratkaisulle, ja liittää ne kanteluun ohessa, ja voi sen sanoa siinä myös että mitä varten tarvitsee, mutta ei estä kirjelmöimästä vaikka eivät antaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyn sieluni silmin näkemään, että parin viikon päästä ilmoittavat ettei rokotteita riitä kaikille, joten kannattaa mennä siihen jonoon suosiolla.
        Oikeusturva-asia tämä on tietysti, mutta ei tähän hätään, ja kanteluita tehty jo kymmeniä oikeusasiamiehelle, siitähän oli uutisissa, mutta ei välttämättä tätä nimenomaista tilannetta, suurimmat kaupungit rokottaa samassa pisteessä kaikki.
        Siinä pitäisi ensin vaatia pääsyä joukkorokotukseen sille valinnaiselle rokotteelle ja sitten jos evätään, pyytää perustelut ratkaisulle, ja liittää ne kanteluun ohessa, ja voi sen sanoa siinä myös että mitä varten tarvitsee, mutta ei estä kirjelmöimästä vaikka eivät antaisi.

        Soitin tänään terveysasemalleni tilatakseni rokotusaikaa. Asun Tampereella. Jos haluaa Pfizerin rokotteen niin.ajat menivät kuulemma jo viime viikolla. Miten on mahdollista kun lehdessä oli että aikoja aletaan antamaan viikolla 18?😲 Kun kysyin pääsyä joukkorokotuspisteeseen niin on kuulemma annettu ylemmältä taholta kielto antaa sinne aikoja yli 65- vuotiaille. Siis niin sairasta touhua!! Menin siihen jonoon josta ei mitään tietoa koska pääsen rokotukseen. Ilmoittavat kuulemma kirjeellä. Astran rokotetta kyllä olis tarjolla. Hoitsu sanoi että kyllä ne Astra Zenacan rokotteet josdain vaoheessa loppuvat. Sitäkö tässä pitää odottaa? Ei sellaisesta lehdessä mitään puhuttu vaan että toukokuun alusta mahdollisuus valita rokote. Pitäiskö laittaa meiliä sille kaupungin hoitotyön päällikkönaiselle joka tämän käskyn takana on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soitin tänään terveysasemalleni tilatakseni rokotusaikaa. Asun Tampereella. Jos haluaa Pfizerin rokotteen niin.ajat menivät kuulemma jo viime viikolla. Miten on mahdollista kun lehdessä oli että aikoja aletaan antamaan viikolla 18?😲 Kun kysyin pääsyä joukkorokotuspisteeseen niin on kuulemma annettu ylemmältä taholta kielto antaa sinne aikoja yli 65- vuotiaille. Siis niin sairasta touhua!! Menin siihen jonoon josta ei mitään tietoa koska pääsen rokotukseen. Ilmoittavat kuulemma kirjeellä. Astran rokotetta kyllä olis tarjolla. Hoitsu sanoi että kyllä ne Astra Zenacan rokotteet josdain vaoheessa loppuvat. Sitäkö tässä pitää odottaa? Ei sellaisesta lehdessä mitään puhuttu vaan että toukokuun alusta mahdollisuus valita rokote. Pitäiskö laittaa meiliä sille kaupungin hoitotyön päällikkönaiselle joka tämän käskyn takana on?

        Ajanvaraus alkanut jo 26.4., siitä ollut ilmoitus, löytyy googlaamalla
        tampere tiedote 2021/04/23042021_5
        Tuon mukaan aikoja tulee myöhemmin enemmän, jotta eiköhän sinne pääse kaikki ja tosiaan rokotus on terveysasemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin vielä netistä katsomassa että voinko tilata netistä ajan ja ei ollut aikoja varattavana omalta terveysasemaltani jos haluaa Pfizerin rokotteen. Piti laittaa oma ikäryhmä joka on 65-69. Jos olisin 64 tai 70 niin voisin varata ajan joukkorokotuspisteeseen. Eikö tämä ole jo tiettyyn ikäryhmään liittyvää ikärasismia pahimmillaan? En ole saanut vielä ensimmäistäkään rokotetta. Rokotteita on kyllä joukkorokotuspisteissä mutta sinne ei päästetä. Saako non toimia oikeusvaltiossa?

        Suomi ei ole enää oikeusvaltio!?
        Valituksen paikka!!


    • Anonyymi

      Mikäli joudun ottamaan Astrazenecalin toisen rokotteen en sen jälkeen käy korona testeissä jos tulee lieviä oireita enkä ole karanteenisssa.On eriarvoita että joutuisimme kotiin eristäytymään kun muut saat tehokkaan rokotteen.En käytä enää testeihin menoon taksia ja käytä siihen omia varojani.Korona vilkun olen jo poistanut koska en enää suostu karanteeniin koska meitä kohdellaan toisen luokan kansalaisena

    • Anonyymi

      Miksi missään ei kerrota tosiasiaa että edelleen Astrazenecan rokote pakotetaan ottamaan niille jotka saaneet jo yhden rokotteen.Kerrotaan vain että 64-69 vuotiaat voi valita minkä rokotteen ottavat

      • Anonyymi

        Onhan se kerrottu ainakin nettiajanvarauksessa että 2. annos on pakollinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kerrottu ainakin nettiajanvarauksessa että 2. annos on pakollinen.

        Höpöhöpö. Kenekään ei ole pakko ottaa yhtäkään rokotusannoasta, jos ei halua.


      • Eliaana kirjoitti:

        Höpöhöpö. Kenekään ei ole pakko ottaa yhtäkään rokotusannoasta, jos ei halua.

        Hän varmaan tarkoitti, että jos on ottanut yhden piikin AstraZenecaa, niin toiseen piikkiin pakotetaan hänen ikäistä ottamaan myös AstraZeneca.
        Nuoremmille annetaan toiseen piikkiin joko Pfizeriä tai Modernaa.

        Nyt on Ruotsissa joku saanut jotain vakavaa Astrasta. Ei kerrota minkälaista, mutta ei kuulemma ole se sama verenhyytymishäiriö, mutta jotain erityisen vakavaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Hän varmaan tarkoitti, että jos on ottanut yhden piikin AstraZenecaa, niin toiseen piikkiin pakotetaan hänen ikäistä ottamaan myös AstraZeneca.
        Nuoremmille annetaan toiseen piikkiin joko Pfizeriä tai Modernaa.

        Nyt on Ruotsissa joku saanut jotain vakavaa Astrasta. Ei kerrota minkälaista, mutta ei kuulemma ole se sama verenhyytymishäiriö, mutta jotain erityisen vakavaa.

        Ja Tellukalla tälläine tieto, mistä?


      • Tellukka kirjoitti:

        Hän varmaan tarkoitti, että jos on ottanut yhden piikin AstraZenecaa, niin toiseen piikkiin pakotetaan hänen ikäistä ottamaan myös AstraZeneca.
        Nuoremmille annetaan toiseen piikkiin joko Pfizeriä tai Modernaa.

        Nyt on Ruotsissa joku saanut jotain vakavaa Astrasta. Ei kerrota minkälaista, mutta ei kuulemma ole se sama verenhyytymishäiriö, mutta jotain erityisen vakavaa.

        Jossain oli juttu, että harkitaan, josko toisen piikin saisi ottaa jotain toista.
        Silti, vaikka olisit saanut ekan astraa, kuka tulee kenenkään pakottamaan ottaan yhtään minkään piikin, jos ei halua.
        Jokuko tulee mukamas väkisin pistään. No ei varmaan.


      • Tellukka
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Tellukalla tälläine tieto, mistä?

        Niin mikä tiedoista?
        Sekö, että nuoremmille, jotka ehtivät saada Astran ennenkuin sillä piikittäminen lopetettiin alle 65v, annetaan toiseksi piikiksi muuta kuin Astraa.
        Vai sekö tieto, että Ruotsissa on joku saanut aikaisemmin tuntemattoman erittäin vakavan jälkihaitan AstraZenecasta.


      • Eliaana kirjoitti:

        Jossain oli juttu, että harkitaan, josko toisen piikin saisi ottaa jotain toista.
        Silti, vaikka olisit saanut ekan astraa, kuka tulee kenenkään pakottamaan ottaan yhtään minkään piikin, jos ei halua.
        Jokuko tulee mukamas väkisin pistään. No ei varmaan.

        No sinä ymmärrät pakottamisen noin, että väkisin piikittämisestä olisi kysymys.

        Minä pidän pakottamisena sellaista, että kun menee ottamaan toista piikkiä, niin sanotaan, että se on sitten Astraa tai ei mitään muutakaan, jos ei kelpaa Astra.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Hän varmaan tarkoitti, että jos on ottanut yhden piikin AstraZenecaa, niin toiseen piikkiin pakotetaan hänen ikäistä ottamaan myös AstraZeneca.
        Nuoremmille annetaan toiseen piikkiin joko Pfizeriä tai Modernaa.

        Nyt on Ruotsissa joku saanut jotain vakavaa Astrasta. Ei kerrota minkälaista, mutta ei kuulemma ole se sama verenhyytymishäiriö, mutta jotain erityisen vakavaa.

        Tiedä tuosta, mutta mielestäni jättää viranomaiselle takaportin auki pakottamiseen.
        Tämä Ruotsin uusi tapaus, onko ollut jo lehdissä ja eikö mitään vihiä että minkä tyyppinen fataali ollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä tuosta, mutta mielestäni jättää viranomaiselle takaportin auki pakottamiseen.
        Tämä Ruotsin uusi tapaus, onko ollut jo lehdissä ja eikö mitään vihiä että minkä tyyppinen fataali ollut?

        Suositusluonteinen se 2. annos on, ja ainakin omalta kohdaltani suunnilleen että kiitti mulle riitti, en pysty käsittämään, että miten joku ikäryhmä voidaan julkisesti leimata bulkiksi, tähän menee vuosia ennenkuin pystyy sanomaan edes syntymävuotensa ilman joutuu kokemaan alemmuutta saati että pitäisi kyetä luottamaan julkisen terveydenhuollon toimintaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä tuosta, mutta mielestäni jättää viranomaiselle takaportin auki pakottamiseen.
        Tämä Ruotsin uusi tapaus, onko ollut jo lehdissä ja eikö mitään vihiä että minkä tyyppinen fataali ollut?

        Nyt alkaa vähin selvitä minkälainen vakava tapaus se ehkä on voinut olla.

        ""EU:s läkemedelsmyndighet EMA har inlett en granskning kring Astra Zenecas covid-vaccin utifrån uppgifter om sällsynta bieffekter kopplat till nervsystemet. Det ska handla om fall av den neurologiska sjukdomen Guillain-Barrés syndrom.""

        Koska EMA on alkanut tutkimaan AstraZenecan yhteyttä siihen, niin pitää niitä tapauksia olla enemmänkin kuin yksi.

        Ja mikä on tuo Guillain-Barrés syndrom, niin googlaamalla löytyi tällaista:

        ""Guillain–Barrén oireyhtymä on potilaan ääreishermostoa vaurioittava äkillinen autoimmuunisairaus, akuutti polyradikuliitti.
        Oireyhtymässä elimistön immuunipuolustus alkaa hyökätä hermojärjestelmän lihasvoimaa säätelevää osaa vastaan. Tyypillisiä oireita ovat raajojen puutuminen ja lihastoiminnan heikkeneminen. Oireita ovat myös kipu, verenpaineen ja sydämensykkeen muutokset sekä virtsaamis- ja ulostamishäiriöt. Oireyhtymä saattaa johtaa jonkinasteiseen väliaikaiseen halvaantumiseen. Vaikeimmissa tapauksissa potilas päätyy tilapäiseen hengityslaitehoitoon.""

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Guillain–Barrén_oireyhtymä


    • Anonyymi

      Nyt ainakin onnistuu Hesassa nettiajanvarauksen kautta saada Pfizerin rokote 65-69 vuotiaille. Kävin sivustolla maanantaina 3.5, ensimmäinen vapaa Pfizerin rokotus löytyi perjantaiksi 21.5. Otin sen. Alasvetovalikossa löytyy kaksi vaihtoehtoa: normaali astralle ja toinen pfizerille. Kannattaa olla tarkkana kumman valitsee.

      • Anonyymi

        Tänään kävin rokotuksella ja sain mitä antoivat. Hoitaja sanoi olevan Pfizer merkkistä, en ruvennut tahtomaan Astra Zenekaa :) . Hoitaja kysyi vain kumpi kätinen olen ja laittoi vasempaan. 15 minuuttia piti ottaa iisisti rokotteen jälkeen, en jaksanut istuskella niin kauaa kun odotushuone alkoi täyttymään uusista piikitykseen tulijoista.
        En ole ainakaan vielä saanut mitään sivuoireita ja puolentoista kuukauden kuluttua toinen piikki. Kiva aloittaa eläkeläisen elämä kun pääsee sitten rokotteiden saaneena matkustelemaan syksymmällä jaken ties vaikka aloittaa kuntosalilla kuntoilut ja osallistua ties mihin kerhoihin.
        Hytinäx1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään kävin rokotuksella ja sain mitä antoivat. Hoitaja sanoi olevan Pfizer merkkistä, en ruvennut tahtomaan Astra Zenekaa :) . Hoitaja kysyi vain kumpi kätinen olen ja laittoi vasempaan. 15 minuuttia piti ottaa iisisti rokotteen jälkeen, en jaksanut istuskella niin kauaa kun odotushuone alkoi täyttymään uusista piikitykseen tulijoista.
        En ole ainakaan vielä saanut mitään sivuoireita ja puolentoista kuukauden kuluttua toinen piikki. Kiva aloittaa eläkeläisen elämä kun pääsee sitten rokotteiden saaneena matkustelemaan syksymmällä jaken ties vaikka aloittaa kuntosalilla kuntoilut ja osallistua ties mihin kerhoihin.
        Hytinäx1

        Minulle tuli oireita, selvä yleisahdistustila, kesti rokotepistoksen jälkeen muutaman tunnin, vähäisisä vilunväristyksiä, tänään oli uupunut ja voimaton olo kuin toipilaana, ja viime yönä aika paha ranteen puutuminen, on taipumusta, sen vuoksi pelkäsin, Pfizeria piti oleman. Nyt rupeaa tuntumaan jo paremmalta.


      • Anonyymi

        Teillä on näköjään asiat hoidettu paremmin kuin täällä Tampereella. En ole nyt käynyt netissä katsomassa, mutta 5.5. kävin kaupungin sivulla tarkoituksenani varata nettiaika, mutta kun valitsin Pfizerin rokotteen niin luki vain että ei aikoja.
        Olen nyt siinä jonossa kun sitten soitin terveysasemalle että ilmoittavat kun saan ajan. Miten vähän ovat tilanneet rokotetta kun ei voida antaa aikoja?? Vastahan nyt toukokuun alusta muka piti alkaa niitä aikoja antamaan valinnaiselle rokotteelle.


    • Anonyymi

      No nyt Yle uutisoi, että Astrazeneca aiheuttaa hermojuuri tulehdusta. Mulla on toinen annos heinäkuussa, jää ottamatta. Jos en muuta saa, olkoon. Kyllä v.... ttaa tämä rokote. Menin hullu ottamaan, kun joka tuutista haukuttiin. Olinpa hölmö ja sitä saa mitä tilaa

    • Anonyymi

      Kertoivat nyt kuinka äkkiä hermojuuritulehdusta on tullut, että osaa varautua. Vaikka ei kai siinä ole mitään tehtävissä

    • Anonyymi

      Kyllä on hyvä kehua niiden, jotka pitivät päänsä, eikä uskoneet Nohinekin pelottelua, että saat vasta syksyllä jos nyt et ota Astrazenecaaa. En ole lapsiani nähnyt kohta kahteen vuoteen, enkä tule näkemään, kun en toista annosta Astrazenecaa ota. Paska pulju on Thl ja Suomen korona rokote systeemi

    • Anonyymi

      Minä elän koko loppuelämän mökissä ni, kunhan ei tarvitse ottaa toista annosta Astrazenecaa. Paska rokote, taas lisää vakavia haittoja. Saa Thl pitää tunkkinsa.

    • Anonyymi

      Uusi löydös lyhysti:
      Ääreishermostosairaus, jossa elimistön puolustusmekanismi ohjautuu sen omia kudoksia vastaan. Vie liikuntakyvyn, suurin osa paranee pitkällä hoidolla.
      On siis olemassa oleva sairaus, joka voi tulla muutenkin kuin Astrazeneka-rokotteesta.
      Olen ottanut ensimmäisen AZ:n. Voi olla että pyydän muuta merkkiä, mutta tilanne ehtii vielä muuttua kesäkuun loppupuolelle mennessä, jolloin toinen aikani on.

      • Anonyymi

        Ainakin Helsinki ilmoitti viikolla, että jos eka rokote on AZ, on se myös toinen eikä siitä neuvotella.


    • Anonyymi

      Mullakin on toinen aika heinäkuussa, kun ennätin just ottaa Astrazenecan, seuraavana päivänä Thl sanoi, että ei nyt tarvitse 65-69 vuotiaiden ottaakaan Astrazenecaa
      Jos ei tilanne muutu, en ota toista annosta, enkä peru aikaani. Haluan sitten olla se tulppa, mistä meitä haukuttiin. Mutta Thl voi muuttaa mielipidettäni milloin vain, ehkäpä tai ei ehkä kuitenkaan, millä päällä sattuvat olemaan.

    • Anonyymi

      Peruutin AZ- toisen rokotuksen tänään. Sain ensimmäisestä rokotteesta noin viikon päästä yöllä kovat pohjekivut ensin toiseen ja seuraavana yönä toiseen pohkeeseen. Tämän jälkeen jalkoja poltteli niin kuin olisivat palaneet auringossa viikon verran. Samaan aikaan jalkojen kanssa alkoi poltella myös keuhkoja ja alkoi tulla vihreää limaa niin, että välillä luulin tukehtuvani, yskää ei ollut. Tätä on jatkunut useita viikkoja, ehkä nyt alkaa vähän helpottamaan. Olen tehnyt tästä lääkehaittaulmoituksen fimeaan sekä terveyskeskukseen. Silti ei mitään toivoa ollut vaihtaa toista annosta mrna rototteeseen. Ainoa syy vaihtoon on kuulemma 65-69 v. vain aivolaskimotukos. Kävin myös yksityisellä lääkärillä, joka oli samaa mieltä, että en ota toista annosta AZ. Perussairauteni on Astma.

    • Anonyymi

      Itse otin Astra zenega rokotteen, oireet alkoivat 13 tunnin päästä päänsäryllä, sitten nousi kuume , ruoka ei maistunut ym. Pientä. Oireet katosi vuorokauden jälkeen, rohkenen ottaa toisenkin piikin

      • Anonyymi

        En ota, niin katkerana luen juttuja narkolepsiakorvauksista, joita ei sairastuneet saa kun oikeustaistelujen kautta.


      • Anonyymi

        Todennäköisesti teen samoin , ekan rokotteen jälkeen vetämätön väsynyt olo ja lievää päänsärkyä vuorokauden ajan . Toinen annos heinäkuun alussa, voihan tämä asia taas kerran muuttua siihen mennessä tai sitten ei. Toivotaan parasta, mutta ei pelätä pahinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti teen samoin , ekan rokotteen jälkeen vetämätön väsynyt olo ja lievää päänsärkyä vuorokauden ajan . Toinen annos heinäkuun alussa, voihan tämä asia taas kerran muuttua siihen mennessä tai sitten ei. Toivotaan parasta, mutta ei pelätä pahinta.

        Kommettini tarkoitettiin 11.5.2021 klo17:10 kirjoittaneelle.


    • Anonyymi

      Kun maltoin odottaa niin sain vihdoin Pfizerin.

      • Anonyymi

        Kiinasta voit hakea SinoPharm-rokotteen, tai vaikka Serbiasta.

        Moskovasta Sputnik V.


    • Anonyymi

      Nyt Thl päätti, joka on saanut 1 a rokotteen Astrazenecaa, voi kieltäytyä ottamasta 2 annosta Astraa. Otin yhteyttä soteen, 2 annoksen saan muuta. Jee

      • Anonyymi

        Minulla myös onnistui nyt vaihtaa Pfaiseriin 👍


    • Anonyymi

      Englannissa kuoli 44 vuotias nainen kun sai Astrazeneca, oli 44 vuotias. Tämä on turvallinen rokote, ei haittaa ollenkaan jos joku kuolee, tämä nainen oli 44 vuotias

      • Anonyymi

        Etkä sitten lukenyt juttua loppuun. Mitenkään ei voida todistaa, että veritulpat olisivat rokotteesta, joten voi olla vain sattumaa. Mikä kolesteroli ym.? Yritin heti googlettaa mutta ei näkynyt vartaloa, että olisi näkynyt paino. Kasvokuva vain oli, hyvin viehättävä nainen.


    • Anonyymi

      Saatiinhan tästä viimein ap. oikeusasiamiehen päätös.

      • Anonyymi

        Ei se mikään päätös ollut, huomautus vain.
        Hki rokottaa nyt Pfeitzerilla.


      • Anonyymi

        Minulle annettiin vaihtoehto kun kieltäydyin. " Saat uuden ajan kahden viikon päähän toiseen toimipisteeseen, jossa annetaan Pfizerin"-rokote"

        Nyt keula kohti Lappia, mutta ensin suihku ja aamukahvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle annettiin vaihtoehto kun kieltäydyin. " Saat uuden ajan kahden viikon päähän toiseen toimipisteeseen, jossa annetaan Pfizerin"-rokote"

        Nyt keula kohti Lappia, mutta ensin suihku ja aamukahvi.

        Minulta kysyttiin kumpaa haluan ja sanoin, että kumpaakin. Jotain sitten pistivät. Taas siinä jännän äärellä😂


      • Anonyymi

        Kerrotko vielä mitä hän päätti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko vielä mitä hän päätti?

        Kuka? Persuko.


    • Anonyymi

      Tänään ajankohtaisohjelmassa Varhilalta kysyttiin: mitä sanoisit 65-69- vuotiaille nyt, hän väisti kysymyksen, nähtävästi ei halua edes pahoitella mokia.

    • Anonyymi

      Sain kaksi AZtaa. Jos olisi harmeja jälkeenpäin tullut, olisin tietenkin nyt peloissani, olisipa rokotus ollut mikä merkki tahansa.
      Mielestäni on tullut taas liian iso rumba.
      Ihan yhtä hyvin voi muistakin rokotuksista tulla jälki-oireita. Todellisuus voi näkyä vasta parin vuoden päästä. Varmaan jossain vaiheessa tehdään tilasto, kuinka paljon mistäkin rokotuksesta tuli jälki-oireita, vakavia tai vähemmän. Miten sitten suu pannaan, jos AZ:sta onkin tullut vähiten. Sittenkö aletaan syyttämään, että miksei sillä rokotettu työikäisiä.
      Kun rokotetta oli sen aikaisessa ymmärryksessä tilattu, pitihän se käyttää. Joki jako piti tehdä. Tehtiin nyt näin, enkä katso sen loukkaavan ketään.
      Ikäjärjestyskin, ensin vanhat tehtiin, kas kun siitä ei ole alettu vänkäämään, että olisikin pitänyt aloittaa työikäisistä.
      Harvoin joukkopäätökset menevät tasaisesti prikulleen oikein kaikille.

      • Anonyymi

        Niin. 65-69-vuotiaat valittiin kohderyhmäksi rokotteelle, jonka teho on heikompi kuin muilla rokotteilla. Apulaisoikeusasiamies on sitä mieltä, että THL STM ovat rikkoneet lakia kun ohjeistivat rokottamaan vain tiettyä ikäryhmää A-Zllä eikä tietyn ikäisille annettu muuta vaihtoehtoa. Itse kieltäytyin A-Z:stä veritulpalle altistavan sairauden takia mutta silti tyrkytettiin Astra zenecaa. Onneksi en suostunut. On kaksi Piferin rokotetta takana ja levollinen mieli. Mielestäni ylijääneet astra zenecat voisi piikittää niille, jotka niitä haluavat.


    • Anonyymi

      Mitä on etiikka, voidaanko uhrata yksi, jos kymmenen pelastuu? Mikä on sen yhden arvo?
      Se yksi voi olla tuleva koronan hävittäjä tai sitten ihan tavallinen perheen isä tai äiti, arvo yksilölle on mittaamaton. Kyllä THL: on hyvin vahvasti minun eettisen käsitykseni mukaan moitteensa ansainnut ja enemmänkin. Ei jonosta voi eroitella ketkä mahdollisesti kaatuu. Jos näin menetellään, ei terveydenhoitoon ja oikeudenmukaisuuteen voi luottaa.
      Miksi eutanasia ei ole sallittua Suomessa- eettisistä syistä!

      • Anonyymi

        Moitteet eivät kohdistu pelkästään THL:ään vaan myös Sosiaali- ja terveysministeriöön, jonka alaisuudessa THL toimii. Taisi mennä STM:n ministeriltä Krista Kiurulta ohi , että Astra Zenecalla "pakollinen" rokottaminen vain 65-69 vuotiaille oli ikäryhmää syrjivä ja siten lainvastainen.
        Niin kuin maan tapa on, eihän tästä mokasta kukaan taaskaan joudu todelliseen vastuuseen. Annetaan moitteita ja se on siinä. Mielestäni Krista Kiurun pitäisi erota hallituksesta mutta näin ei tule tapahtumaan. Vastuuta ei siis kukaan kanna siitä, että tasa-arvolakia ei ole noudatettu.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1797
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1292
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe