Naispappi on itseasiassa papitar, eikä mikään pappi

Anonyymi

Niinkuin tarjoilija ja tarjoilijatar tai näyttelijä ja näyttelijätär, jos halutaan siis olla poliittiesti ja muutenkin korrekteja niin naispappeja pitää sanoa papittariksi, koska he eivät ole siis miehiä, eikä translakia ole vielä saatu läpi eduskunnassa.

192

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Naispappeja pitää kutsua sulottariksi. Ja ilman housuja vielä, uuh!

    • Eivät tuollaiset nimitykset enää ole tarpeen. Ne ovat vanhanaikaisia.

      • Anonyymi

        Ei ne ole vanhanaikaisia. Ihmiset ovat vaan alkaneet rikkomaan lakia ja itse määrittämään omaa sukupuoli-identieetttään. Se on itseasiassa lain vastaista. Henkilö ei saa itse määrittää omaa sukupuoltaan.


      • Anonyymi

        Jos henkilöt saisivat itse määrittää oma sukupuolensa niin se vasta aiheuttaisi syrjintää ongelmia. Silloin miehet voisivat mennä naisten vessaan ja yleissaunaan ja osallistua naisten urheiluun ja kärsiä tuomionsa naisten vankilassa. Ei olisi mitään paikkaa missä naiset saisivat olla rauhassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ole vanhanaikaisia. Ihmiset ovat vaan alkaneet rikkomaan lakia ja itse määrittämään omaa sukupuoli-identieetttään. Se on itseasiassa lain vastaista. Henkilö ei saa itse määrittää omaa sukupuoltaan.

        Sanojen kehitys ja naiseuden vähempi korostaminen ei ole lainvastaista.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Sanojen kehitys ja naiseuden vähempi korostaminen ei ole lainvastaista.

        Sanathan eivät ole kehittyneet vaan naiset ovat omineet itselleen sanojen maskuliinisia muotoja. Tämä loukkaa miehen oikeutta olla mies. Tasa-arvo ei ole tasa-arvoa jos se toteutuu jonkun toisen oikeuksien kustannuksella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanathan eivät ole kehittyneet vaan naiset ovat omineet itselleen sanojen maskuliinisia muotoja. Tämä loukkaa miehen oikeutta olla mies. Tasa-arvo ei ole tasa-arvoa jos se toteutuu jonkun toisen oikeuksien kustannuksella.

        Mies on ihmisyyden mitta. Naiset ovat halunneet päästä osaksi ihmisyyttä eivät miehuutta. Ei miehenkään sukupuolta painoteta sanomalla mieskirjailija, miespappi, miesrunoilija, mieslaulaja. Se että jätämme pois tuollaiset sukupuoleen viittaavat lisäykset ei ole keneltäkään pois. Vai loukkaako se miehen oikeutta olla mies, että naiset tahtovat osaksi ihmisyyttä? Ehkä se vie miehiltä vallan tunteen ja on siten loukkaukseksi.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Mies on ihmisyyden mitta. Naiset ovat halunneet päästä osaksi ihmisyyttä eivät miehuutta. Ei miehenkään sukupuolta painoteta sanomalla mieskirjailija, miespappi, miesrunoilija, mieslaulaja. Se että jätämme pois tuollaiset sukupuoleen viittaavat lisäykset ei ole keneltäkään pois. Vai loukkaako se miehen oikeutta olla mies, että naiset tahtovat osaksi ihmisyyttä? Ehkä se vie miehiltä vallan tunteen ja on siten loukkaukseksi.

        Mä oon alkanut epälee että tää kaikki johtuu siitä intersektionaalisuudesta ja että he oikeasti pyrkivät korvaamaan ja syrjäyttämään mut yhteiskunnasta, joten mä vaadin nyt että miehisyyttä ei saa loukata ja halventaa tällä tavalla enään. Tää mitä naiset kutsuu nykuajaksi, ei ole mun näkemyksen mukaan toimiva yhteiskunta jota kannatta tukea ja rakentaa.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Mies on ihmisyyden mitta. Naiset ovat halunneet päästä osaksi ihmisyyttä eivät miehuutta. Ei miehenkään sukupuolta painoteta sanomalla mieskirjailija, miespappi, miesrunoilija, mieslaulaja. Se että jätämme pois tuollaiset sukupuoleen viittaavat lisäykset ei ole keneltäkään pois. Vai loukkaako se miehen oikeutta olla mies, että naiset tahtovat osaksi ihmisyyttä? Ehkä se vie miehiltä vallan tunteen ja on siten loukkaukseksi.

        Jumalakin sanoo että kukaan ei voi ottaa sellaista mitä Jumala ei ole antanut


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon alkanut epälee että tää kaikki johtuu siitä intersektionaalisuudesta ja että he oikeasti pyrkivät korvaamaan ja syrjäyttämään mut yhteiskunnasta, joten mä vaadin nyt että miehisyyttä ei saa loukata ja halventaa tällä tavalla enään. Tää mitä naiset kutsuu nykuajaksi, ei ole mun näkemyksen mukaan toimiva yhteiskunta jota kannatta tukea ja rakentaa.

        Intersektionalismi ei toimikaan, mutta lue sen sijaan "Näkymättömät naiset" ja huomaat että ongelmat joihin naiset törmäävät päivittäin johtuu oikeastaan siitä ettei heitä ole otettu huomioon.

        Kuvittele maailma, jossa syömäsi lääkkeet ovat usein sopimattomia elimistöllesi, jossa riskisi loukkaantua auto-onnettomuudessa on 47% korkeampi, jossa älypuhelin on liian suuri käteesi ja jossa teet joka viikko tuntikausia palkatonta työtä.
        Tervetuloa naisten maailmaan.
        (Caroline Criado Perez)


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Intersektionalismi ei toimikaan, mutta lue sen sijaan "Näkymättömät naiset" ja huomaat että ongelmat joihin naiset törmäävät päivittäin johtuu oikeastaan siitä ettei heitä ole otettu huomioon.

        Kuvittele maailma, jossa syömäsi lääkkeet ovat usein sopimattomia elimistöllesi, jossa riskisi loukkaantua auto-onnettomuudessa on 47% korkeampi, jossa älypuhelin on liian suuri käteesi ja jossa teet joka viikko tuntikausia palkatonta työtä.
        Tervetuloa naisten maailmaan.
        (Caroline Criado Perez)

        Mä ymmärrän kyllä, mutta mun näkemyksen mukaan jokaisen naisen pitäis löytää mies ja jokaisen miehen pitäis löytää nainen ja sitten heidän pitää kummankin uhrautua ja omistautua sen kumppaninsa tarpeiden huomioimiseen. Vain tällä tavalla kuka tahansa ihminen (mies tai nainen) voi löytää onnen ja tulla huomatuksi aina. Yhteiskunta ei pysty tätä asiaa ratkaisemaan kenelekkään vaan jokaisen on tehtävä se itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä ymmärrän kyllä, mutta mun näkemyksen mukaan jokaisen naisen pitäis löytää mies ja jokaisen miehen pitäis löytää nainen ja sitten heidän pitää kummankin uhrautua ja omistautua sen kumppaninsa tarpeiden huomioimiseen. Vain tällä tavalla kuka tahansa ihminen (mies tai nainen) voi löytää onnen ja tulla huomatuksi aina. Yhteiskunta ei pysty tätä asiaa ratkaisemaan kenelekkään vaan jokaisen on tehtävä se itse.

        Jos ihmiset aikovat rakentaa urheilukeskuksen eivätkä mainitse naisia erikseen niin ihmiset rakentavat sen datan mukaan, joka on kerätty ihmisestä, mutta voi pahus, kun kaikki on kerätty miehistä. Kun keskus on valmis se on juuri passeli miehille, mutta naisia ei ole otettu taaskaan huomioon.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Jos ihmiset aikovat rakentaa urheilukeskuksen eivätkä mainitse naisia erikseen niin ihmiset rakentavat sen datan mukaan, joka on kerätty ihmisestä, mutta voi pahus, kun kaikki on kerätty miehistä. Kun keskus on valmis se on juuri passeli miehille, mutta naisia ei ole otettu taaskaan huomioon.

        Niin no naisten pitää varmaan rakentaa omat jutut itselleen ja suunnitella omat tietoliikenneverkot ja älypuhelimet ja kaikki eikä käyttää miesten itselleen rakentamia ja suunnelemia laitteita, vai mitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no naisten pitää varmaan rakentaa omat jutut itselleen ja suunnitella omat tietoliikenneverkot ja älypuhelimet ja kaikki eikä käyttää miesten itselleen rakentamia ja suunnelemia laitteita, vai mitä?

        Harmi että naisista ei ole kerätty dataa niin kuin miehistä.
        Siksi naisten taudeista ei tiedetäkään yhtä paljoa ja koska nuo kaupassa myytävät lääkkeet on suunniteltu miehen keholle ne eivät naiselle välttämättä sovi jne.

        - Mitä tekivät ensimmäiset ihmiset?
        - Metsästivät.
        - En kysynyt mitä tekivät ensimmäiset miehet vaan ihmiset.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Harmi että naisista ei ole kerätty dataa niin kuin miehistä.
        Siksi naisten taudeista ei tiedetäkään yhtä paljoa ja koska nuo kaupassa myytävät lääkkeet on suunniteltu miehen keholle ne eivät naiselle välttämättä sovi jne.

        - Mitä tekivät ensimmäiset ihmiset?
        - Metsästivät.
        - En kysynyt mitä tekivät ensimmäiset miehet vaan ihmiset.

        Pitää alkaa naiset ottamaan huomioon paikkojen ja esineitten tekemisessä. Pitää muistaa, että nainen on biologialtaan toisenlainen.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Pitää alkaa naiset ottamaan huomioon paikkojen ja esineitten tekemisessä. Pitää muistaa, että nainen on biologialtaan toisenlainen.

        Valitettavasti vain toinen nainen voi ymmärtää tämän. Mies ei voi koskaan ymmärtää mailmaa täysin naisen näkökulmasta, koska hän ei itse ole nainen, vaan mies ja hän näkee asiat miehen näkökulmasta. Kyllä meillä on kyky empatiaan mutta asian syvällinen ja täydellinen ymmärtäminen vaatii tosi paljon aikaa ja omistautumista.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Pitää alkaa naiset ottamaan huomioon paikkojen ja esineitten tekemisessä. Pitää muistaa, että nainen on biologialtaan toisenlainen.

        Olen huomannut sellaisenkin asian että jos mies ymmärtää liikaa naisia, niin hän alkaa menettämään miehisyyttään ja sellainen mies ei ole kiinnostava naisten mielestä. Kuitenkin miehissä se miehisyys on se mikä kiinnostaa naisia ja minkä he kokevat turvalliseksi asiaksi miehissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti vain toinen nainen voi ymmärtää tämän. Mies ei voi koskaan ymmärtää mailmaa täysin naisen näkökulmasta, koska hän ei itse ole nainen, vaan mies ja hän näkee asiat miehen näkökulmasta. Kyllä meillä on kyky empatiaan mutta asian syvällinen ja täydellinen ymmärtäminen vaatii tosi paljon aikaa ja omistautumista.

        Ei tarvita empatiaa ymmärtämään naisen biologiaa ja että nainen on kooltaan miestä pienempi, eihän?
        Ei tarvita empatiaa siihenkään, että ymmärretään ette liika työnteko jouduttaa kuolemaa.
        Ei tarvita empatiaa ymmärtämään, että jos historiasta löydetään jokin hieno naisen saavutus niin se kunnia kuuluu silloin tälle naiselle, vai mitä?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Ei tarvita empatiaa ymmärtämään naisen biologiaa ja että nainen on kooltaan miestä pienempi, eihän?
        Ei tarvita empatiaa siihenkään, että ymmärretään ette liika työnteko jouduttaa kuolemaa.
        Ei tarvita empatiaa ymmärtämään, että jos historiasta löydetään jokin hieno naisen saavutus niin se kunnia kuuluu silloin tälle naiselle, vai mitä?

        Kyllä siihen tarvitaan empatiaa jos suunnitellaan jollekkin joku laite. Silloin pitää asettua sen toisnen kenkiin täysin. Sitä empatia tarkoittaa. Tällaiset hankkeet ovat kuitenkin yleensä kaupallisia eikä kukaan sitä tee ilmaiseksi, joten se on loppujenlopuksi rahoituksesta kiinni. Rahalla saa kaikkee.


      • Anonyymi

        Pitääkö putkimiestä siis nimittää putkimieheksi, vaikka tämä olisi nainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö putkimiestä siis nimittää putkimieheksi, vaikka tämä olisi nainen?

        Lain mukaan pitäisi sanoa putkinainen tai LVI asentajatar


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ole vanhanaikaisia. Ihmiset ovat vaan alkaneet rikkomaan lakia ja itse määrittämään omaa sukupuoli-identieetttään. Se on itseasiassa lain vastaista. Henkilö ei saa itse määrittää omaa sukupuoltaan.

        >Henkilö ei saa itse määrittää omaa sukupuoltaan.

        Ei, mutta hän voi käynnistää prosessin, jonka tuloksena hän saa laillisesti määrittää sukupuolensa alkuperäisestä poikkeavaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon alkanut epälee että tää kaikki johtuu siitä intersektionaalisuudesta ja että he oikeasti pyrkivät korvaamaan ja syrjäyttämään mut yhteiskunnasta, joten mä vaadin nyt että miehisyyttä ei saa loukata ja halventaa tällä tavalla enään. Tää mitä naiset kutsuu nykuajaksi, ei ole mun näkemyksen mukaan toimiva yhteiskunta jota kannatta tukea ja rakentaa.

        >Tää mitä naiset kutsuu nykuajaksi, ei ole mun näkemyksen mukaan toimiva yhteiskunta jota kannatta tukea ja rakentaa.

        Maailmassa riittää yhä yhteiskuntia, jotka vastaavat näkemyksiäsi paljon paremmin kuin tämä meikäläinen. Niissä ei tosin puhuta suomea kovinkaan taajaan, mutta mikä tärkeämpää, mies on naisen pää ja valtias.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä ymmärrän kyllä, mutta mun näkemyksen mukaan jokaisen naisen pitäis löytää mies ja jokaisen miehen pitäis löytää nainen ja sitten heidän pitää kummankin uhrautua ja omistautua sen kumppaninsa tarpeiden huomioimiseen. Vain tällä tavalla kuka tahansa ihminen (mies tai nainen) voi löytää onnen ja tulla huomatuksi aina. Yhteiskunta ei pysty tätä asiaa ratkaisemaan kenelekkään vaan jokaisen on tehtävä se itse.

        Ikävä kyllä homoseksuaalille tuo näkemyksesi tuo vain ahdistusta.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Intersektionalismi ei toimikaan, mutta lue sen sijaan "Näkymättömät naiset" ja huomaat että ongelmat joihin naiset törmäävät päivittäin johtuu oikeastaan siitä ettei heitä ole otettu huomioon.

        Kuvittele maailma, jossa syömäsi lääkkeet ovat usein sopimattomia elimistöllesi, jossa riskisi loukkaantua auto-onnettomuudessa on 47% korkeampi, jossa älypuhelin on liian suuri käteesi ja jossa teet joka viikko tuntikausia palkatonta työtä.
        Tervetuloa naisten maailmaan.
        (Caroline Criado Perez)

        On toki jonkin verran myös pienempiä älypuhelimia. Fakta on vain se, että sitten on tyydyttävä myös pienempään näyttöön, eikä tähän ongelmaan ole nykytekniikan turvin mitään kohtuuhintaista ratkaisua olemassa.

        Niinpä naiset ostavat mieluummin vähän liian ison luurin kuin tihrustelevat alle viisituumaista. Jos he haluaisivat kaikki pientä, niissä olisi tietysti paljon enemmän valinnanvaraa kuin nyt. Sitähän tehdään mitä kysytään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lain mukaan pitäisi sanoa putkinainen tai LVI asentajatar

        Englannissa ei ole ongelmaa. Kumpikin on plumber.

        Putkiasentaja, LVI-asentaja suomessa. Leo Lastumäki oli tosin Viemäri-Väinö.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Englannissa ei ole ongelmaa. Kumpikin on plumber.

        Putkiasentaja, LVI-asentaja suomessa. Leo Lastumäki oli tosin Viemäri-Väinö.

        Englannin kielessä on kuitenkin He ja She koska se on sivistyskieli


      • Anna tilinumero ja ilmoita summa, kiitos.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Anna tilinumero ja ilmoita summa, kiitos.

        Ne löytyvät googlaamalla. Minä en ole google


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        On toki jonkin verran myös pienempiä älypuhelimia. Fakta on vain se, että sitten on tyydyttävä myös pienempään näyttöön, eikä tähän ongelmaan ole nykytekniikan turvin mitään kohtuuhintaista ratkaisua olemassa.

        Niinpä naiset ostavat mieluummin vähän liian ison luurin kuin tihrustelevat alle viisituumaista. Jos he haluaisivat kaikki pientä, niissä olisi tietysti paljon enemmän valinnanvaraa kuin nyt. Sitähän tehdään mitä kysytään.

        Naisille alettaisiin silloin ehkäpä pienempää kokoa tekemään, mutta tässäkin tuotteessa olisi epäilemättä se sama vika kuin kaikissa muissakin.
        Koska sitä ei ole tehty ihmiselle vaan naiselle, täytyy se näkyä myös ulkokuoressa. Sen koristeluun ym pannaan rahaa niin että se jää vajaaksi toiminnoltaan.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Naisille alettaisiin silloin ehkäpä pienempää kokoa tekemään, mutta tässäkin tuotteessa olisi epäilemättä se sama vika kuin kaikissa muissakin.
        Koska sitä ei ole tehty ihmiselle vaan naiselle, täytyy se näkyä myös ulkokuoressa. Sen koristeluun ym pannaan rahaa niin että se jää vajaaksi toiminnoltaan.

        Kyllä kalliimman pään pienemmissä luureissa on kaikki sama kuin isommissakin, jos kuoreen mahtuu. Pienet eivät vain ole enää myyntimenestyksiä, vaikka olisivat muuten täysin sukupuolineutraaleja lookiltaan.

        Vuosituhannen alussa kilpailtiin siitä, kuka tekee pienimmän luurin jota vielä pystyy juuri ja juuri käyttämään. Muistaakseni miehet eivät valittaneet tästä, vaikka moni malli oli isokouraiselle karpaasille jo liian pieni. Näyttöönhän ei liiemmin tarvinnut tavaraa mahtua vielä silloin, kun puhelin oli pääasiassa vain puhelin. Nyt on ihan toisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne löytyvät googlaamalla. Minä en ole google

        Aivan tietenkin, olinpas hupsu. Totta kai tilinumerosi löytyy googlaamalla, kuten nimesikin. 👍


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Kyllä kalliimman pään pienemmissä luureissa on kaikki sama kuin isommissakin, jos kuoreen mahtuu. Pienet eivät vain ole enää myyntimenestyksiä, vaikka olisivat muuten täysin sukupuolineutraaleja lookiltaan.

        Vuosituhannen alussa kilpailtiin siitä, kuka tekee pienimmän luurin jota vielä pystyy juuri ja juuri käyttämään. Muistaakseni miehet eivät valittaneet tästä, vaikka moni malli oli isokouraiselle karpaasille jo liian pieni. Näyttöönhän ei liiemmin tarvinnut tavaraa mahtua vielä silloin, kun puhelin oli pääasiassa vain puhelin. Nyt on ihan toisin.

        Kun kyse ei olekaan vain tästä puhelimesta. Se oli vain esimerkki.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Aivan tietenkin, olinpas hupsu. Totta kai tilinumerosi löytyy googlaamalla, kuten nimesikin. 👍

        Suomessa sakkoja ei makseta minulle vaan ne maksetaan valtionkonttoriin, jonka tiedot löytyvät googlesta. Anteeksi että en huomannut välittömästi että olet joku retardi


      • Anonyymi

        Kristinusko ei ole vanhanaikainen.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Jos ihmiset aikovat rakentaa urheilukeskuksen eivätkä mainitse naisia erikseen niin ihmiset rakentavat sen datan mukaan, joka on kerätty ihmisestä, mutta voi pahus, kun kaikki on kerätty miehistä. Kun keskus on valmis se on juuri passeli miehille, mutta naisia ei ole otettu taaskaan huomioon.

        Ei niitä noin suunnitella.
        Tiedän ammattini vuoksi suunnitteluperusteet.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Henkilö ei saa itse määrittää omaa sukupuoltaan.

        Ei, mutta hän voi käynnistää prosessin, jonka tuloksena hän saa laillisesti määrittää sukupuolensa alkuperäisestä poikkeavaksi.

        Ei tällaiset luonnonvastaiset tyhmyyden sukupuolta oikeasti vaihda. Sellainen on vain psyykkisesti vaikea häiriötila.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa sakkoja ei makseta minulle vaan ne maksetaan valtionkonttoriin, jonka tiedot löytyvät googlesta. Anteeksi että en huomannut välittömästi että olet joku retardi

        Muta juuri sinähän tiedät, mistä minua sakotetaan ja kuinka paljon. Poliisilla ei ole ollut mitään asiaa minulle pitkään aikaan joten minua pitää monipuolisesti valistaa asian tiimoilta.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Mies on ihmisyyden mitta. Naiset ovat halunneet päästä osaksi ihmisyyttä eivät miehuutta. Ei miehenkään sukupuolta painoteta sanomalla mieskirjailija, miespappi, miesrunoilija, mieslaulaja. Se että jätämme pois tuollaiset sukupuoleen viittaavat lisäykset ei ole keneltäkään pois. Vai loukkaako se miehen oikeutta olla mies, että naiset tahtovat osaksi ihmisyyttä? Ehkä se vie miehiltä vallan tunteen ja on siten loukkaukseksi.

        "Mies on ihmisyyden mitta"

        Mutta nainen on sillä mitalla mittaaja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Englannin kielessä on kuitenkin He ja She koska se on sivistyskieli

        Suomi ei sitten ole sivistyskieli, perustelisitko asian kielitieteellisesti?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Mies on ihmisyyden mitta. Naiset ovat halunneet päästä osaksi ihmisyyttä eivät miehuutta. Ei miehenkään sukupuolta painoteta sanomalla mieskirjailija, miespappi, miesrunoilija, mieslaulaja. Se että jätämme pois tuollaiset sukupuoleen viittaavat lisäykset ei ole keneltäkään pois. Vai loukkaako se miehen oikeutta olla mies, että naiset tahtovat osaksi ihmisyyttä? Ehkä se vie miehiltä vallan tunteen ja on siten loukkaukseksi.

        Mitä negatiivista vallantunteessa itsessään olisi?

        Ennemmin kai kyse on siitä millainen valta on kuin kenen?

        Jos taas on kyseessä jumalainen valta, niin mikäli jumalaisuus on täydellistä, niin aiheessa ei ole valittamist, oli kyseessä mies tai nainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä negatiivista vallantunteessa itsessään olisi?

        Ennemmin kai kyse on siitä millainen valta on kuin kenen?

        Jos taas on kyseessä jumalainen valta, niin mikäli jumalaisuus on täydellistä, niin aiheessa ei ole valittamist, oli kyseessä mies tai nainen?

        Se että ajatellaan

        Mies vs Nainen
        Viisaus vs Tyhmyys
        Ihminen vs Eläin
        Järki vs Tunteet
        Mieli vs Keho
        Kulttuuri vs Luonto

        ja että miehellä on valta naiseen on häpeällistä. Kukaan mies ei päätä minun puolestani.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Se että ajatellaan

        Mies vs Nainen
        Viisaus vs Tyhmyys
        Ihminen vs Eläin
        Järki vs Tunteet
        Mieli vs Keho
        Kulttuuri vs Luonto

        ja että miehellä on valta naiseen on häpeällistä. Kukaan mies ei päätä minun puolestani.

        Sinähän täällä vastakkainasettelua teet!


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Pitää alkaa naiset ottamaan huomioon paikkojen ja esineitten tekemisessä. Pitää muistaa, että nainen on biologialtaan toisenlainen.

        No toki. Mutta eikö niin ole tehty aina. Jos on tehty hyvin?


    • Ei tarvitse . Tarjoilijatkin ovat nykyään kaikki tarjoilijoita.

      Toki tuon taustallahan on joku ihme junttien tai peräkammarien poikien visvanhajuinen unelma siitä kuin muka itse olisi jotenkin lähtökohtaisesti vähän edes ylempänä sitä naista kun on ne munat.
      Vätysten ihme vollotusta kun tasa-arvo juna jätti no, ehkä syystäkin asemalle.

      • Anonyymi

        Vai tarjoiliattaria? Sehän on feminiininen työ kaikenkaikkiaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai tarjoiliattaria? Sehän on feminiininen työ kaikenkaikkiaan

        Uskallan ihan mutulla väittää ettei se noin ole mikäli nyt yritit jotenkin seksuaalisuuteen viitata. Vanhakantaisesti kait ruuanlaittoakin voidaan pitää naisen työnä mutta kas vain menestyneimmät kokit ovatkin miehiä ja heteroita , aviossa ja useamman lapsen vanhempia.

        Vastaavasti on naismetsureita, timpureita, rekkakuskeja tai puuseppiä mutta ei heissä esiinny lesboutta sen enempää kuin valtaväestössä.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Uskallan ihan mutulla väittää ettei se noin ole mikäli nyt yritit jotenkin seksuaalisuuteen viitata. Vanhakantaisesti kait ruuanlaittoakin voidaan pitää naisen työnä mutta kas vain menestyneimmät kokit ovatkin miehiä ja heteroita , aviossa ja useamman lapsen vanhempia.

        Vastaavasti on naismetsureita, timpureita, rekkakuskeja tai puuseppiä mutta ei heissä esiinny lesboutta sen enempää kuin valtaväestössä.

        Eeee? Ihanko totta? Sori mä oon ollu LSD tripilla 40 vuotta niin en ole huomannut näitä asioita


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Uskallan ihan mutulla väittää ettei se noin ole mikäli nyt yritit jotenkin seksuaalisuuteen viitata. Vanhakantaisesti kait ruuanlaittoakin voidaan pitää naisen työnä mutta kas vain menestyneimmät kokit ovatkin miehiä ja heteroita , aviossa ja useamman lapsen vanhempia.

        Vastaavasti on naismetsureita, timpureita, rekkakuskeja tai puuseppiä mutta ei heissä esiinny lesboutta sen enempää kuin valtaväestössä.

        Kyllä muuten Stalinin työleireillä oli naismetsureita, timpureita ja nais-kaivosmiehiäkin jo 20-luvulla.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Uskallan ihan mutulla väittää ettei se noin ole mikäli nyt yritit jotenkin seksuaalisuuteen viitata. Vanhakantaisesti kait ruuanlaittoakin voidaan pitää naisen työnä mutta kas vain menestyneimmät kokit ovatkin miehiä ja heteroita , aviossa ja useamman lapsen vanhempia.

        Vastaavasti on naismetsureita, timpureita, rekkakuskeja tai puuseppiä mutta ei heissä esiinny lesboutta sen enempää kuin valtaväestössä.

        Neuvostoliitossa yleensä juuri prostituoidut laitettiin tuollaisiin töihin vankileireillä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Neuvostoliitossa yleensä juuri prostituoidut laitettiin tuollaisiin töihin vankileireillä

        Oliko tuolloin edes..koska kaikkihan oli yhteistä :d

        No leikki leikkinä, totta kait oli. Ei tuota varmaan turhaan maailman vanhimmaksi ammatiksi sanota. Kamalaahan tuo on jos jonkun pitää henkensä tai lasten hengenpitimiksi tuollaista tehdä mutta sen vielä jotenkin ymmärtää mutta ne vasta surkeita onkin jotka sitä ostaa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Oliko tuolloin edes..koska kaikkihan oli yhteistä :d

        No leikki leikkinä, totta kait oli. Ei tuota varmaan turhaan maailman vanhimmaksi ammatiksi sanota. Kamalaahan tuo on jos jonkun pitää henkensä tai lasten hengenpitimiksi tuollaista tehdä mutta sen vielä jotenkin ymmärtää mutta ne vasta surkeita onkin jotka sitä ostaa.

        Niin. En todellakaan usko että kukaan haaveilee tuosta ammatista, vaan siihen yleensä ajaudutaan olosuhteiden pakosta. Prostituutio on valitettavasti sellainen asia joka voi päästä rehottamaan pahasti jos ei sitä mitenkään rajoiteta tai estetä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. En todellakaan usko että kukaan haaveilee tuosta ammatista, vaan siihen yleensä ajaudutaan olosuhteiden pakosta. Prostituutio on valitettavasti sellainen asia joka voi päästä rehottamaan pahasti jos ei sitä mitenkään rajoiteta tai estetä

        Tehokkain keino estää tuota on se, ettei kysyntää ole , noin on jokaisessa myytävässä asiassa.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tehokkain keino estää tuota on se, ettei kysyntää ole , noin on jokaisessa myytävässä asiassa.

        Jos miehet eivät haluaisi käyttää naisia hyväksi tuo olisi jo loppunut.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tehokkain keino estää tuota on se, ettei kysyntää ole , noin on jokaisessa myytävässä asiassa.

        Prostituutiolle valitettavasti on aina kysyntää. Useiten varmaan humalaiset miehet saava päähänpistona tilata näitä palveluita


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Jos miehet eivät haluaisi käyttää naisia hyväksi tuo olisi jo loppunut.

        Mielenkiintoista on että kirkkoisä Augustiinus sai valita että kielletäänkö prostituutio Roomassa vai ei. Hän valitsi että sitä ei saa kieltää ja siksi se on jäännyt osaksi länsimaista kulttuuria.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Jos miehet eivät haluaisi käyttää naisia hyväksi tuo olisi jo loppunut.

        Näin tuo valitettavasti on. Ei ole kovin kauan tarjontaa jos kysyntää ei ole.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Näin tuo valitettavasti on. Ei ole kovin kauan tarjontaa jos kysyntää ei ole.

        Mielenkiintoista on että kirkkoisä Augustiinus sai valita että kielletäänkö prostituutio Roomassa vai ei. Hän valitsi että sitä ei saa kieltää ja siksi se on jäännyt osaksi länsimaista kulttuuria.. Tämä johtuu jotenkin siitä että prostituutiot ovat jotenkin kuitenkin keskeisessä asemassa evankeliumissakin ja Jeesus vietti paljon aikaa heidän parissaan.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Jos miehet eivät haluaisi käyttää naisia hyväksi tuo olisi jo loppunut.

        Aika karkea yleistys. Totuus on että miehet eivät tarvitse naisia yhtään mihinkään. Naisten pitää lakata esittämästä että miehet tarvitsevat naisia ja tunnustaa että naiset tarvitsevat miehiä kaikkeen, koska se on totuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Prostituutiolle valitettavasti on aina kysyntää. Useiten varmaan humalaiset miehet saava päähänpistona tilata näitä palveluita

        Olisikohan se ihan noinkaan, eikä humala mikään lieventävä asianhaara ole.

        *uora joka myy itseään pitääkseen lapsensa ja itsensä leivässä ovat noihin verrattuna on vielä todella hieno ihminen. Hän tekee sen olosuhteiden pakosta kun taas käyttäjä tekee sen no ehkä jostain vallantunteesta siinä on kyse, että voi ikäänkuin omistaa ihmisen sen sovitun ajan.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Olisikohan se ihan noinkaan, eikä humala mikään lieventävä asianhaara ole.

        *uora joka myy itseään pitääkseen lapsensa ja itsensä leivässä ovat noihin verrattuna on vielä todella hieno ihminen. Hän tekee sen olosuhteiden pakosta kun taas käyttäjä tekee sen no ehkä jostain vallantunteesta siinä on kyse, että voi ikäänkuin omistaa ihmisen sen sovitun ajan.

        Minä syytän kyllä vaimoja eniten prosituutiosta. Jos vaimot tyydyttäisivät aina miehiään kunnola niin silloin prosituutiolle ei olisi kysyntää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä syytän kyllä vaimoja eniten prosituutiosta. Jos vaimot tyydyttäisivät aina miehiään kunnola niin silloin prosituutiolle ei olisi kysyntää

        Ja mitenköhän tuo mahtaisi toteutua kun ei se ammoisista ajoista lähtien ole onnistunut.
        Jo tuo kertoo oleellisen, ettei kyse ole siitä vaan jostakin fiksaatiosta joka liittyy valtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika karkea yleistys. Totuus on että miehet eivät tarvitse naisia yhtään mihinkään. Naisten pitää lakata esittämästä että miehet tarvitsevat naisia ja tunnustaa että naiset tarvitsevat miehiä kaikkeen, koska se on totuus.

        Miehillä on ollut aina kohtukateus. Heille nainen on ollut synnytyskone, joita kaupataan niin kuin mitä tahansa muitakin esineitä.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ja mitenköhän tuo mahtaisi toteutua kun ei se ammoisista ajoista lähtien ole onnistunut.
        Jo tuo kertoo oleellisen, ettei kyse ole siitä vaan jostakin fiksaatiosta joka liittyy valtaan.

        No se toteutuu juurikin niiden prostituoitujen avulla että luo vaimoille sellaisen kilpailuasetelman jossa heidän täytyy kilpailla huomiosta ja rakkaudesta prostituoitujen kanssa. Se palvelee kirstillis-patriarkaanista valtajärjestelmää


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Miehillä on ollut aina kohtukateus. Heille nainen on ollut synnytyskone, joita kaupataan niin kuin mitä tahansa muitakin esineitä.

        Hahhah. No iteppä sinä valitset tiesi ja täysin rakkaudettoman ja julman maailmasi. Sitä makaa kuten itselleen petaa. Tee niin muille kuin haluaisit itsellesi tekevän. Sota on miehille toisiksi kivintä heti rakastelun jälkeen.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ja mitenköhän tuo mahtaisi toteutua kun ei se ammoisista ajoista lähtien ole onnistunut.
        Jo tuo kertoo oleellisen, ettei kyse ole siitä vaan jostakin fiksaatiosta joka liittyy valtaan.

        Näinhän se on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hahhah. No iteppä sinä valitset tiesi ja täysin rakkaudettoman ja julman maailmasi. Sitä makaa kuten itselleen petaa. Tee niin muille kuin haluaisit itsellesi tekevän. Sota on miehille toisiksi kivintä heti rakastelun jälkeen.

        Ei maailmaa voi parantaa jos ei opi menneestä jne.

        Naisten välillä on erotiikkaa jos sitä kaipaa.
        He ymmärtävät toisiaan.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Näinhän se on.

        Se valtafiksaatio on naisilla mutta raamattu antaa miehille viisauden napata se valta ja luoda edistystä ja sivistystä


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se toteutuu juurikin niiden prostituoitujen avulla että luo vaimoille sellaisen kilpailuasetelman jossa heidän täytyy kilpailla huomiosta ja rakkaudesta prostituoitujen kanssa. Se palvelee kirstillis-patriarkaanista valtajärjestelmää

        Ehkä joskus noin on voinnut ollakkin koska se vaimon toimeentulo oli vahvasti sidoksissa mieheen mutta ei nykyään. Kyllä nykyajan koulutettu itse tienaava nainen näyttää hyvin äkkiä *orsunvittua ja ovea jos alkaa noin tehdä, heillä kun ei ole enää mitään muuta syytä kunnioittaa sitä miestä , ellei luottamusta ja rakkautta lasketa.

        En lähde kokeilemaan tuota koska kunnioitan vaimoani mutta väitän, että noin tapahtuisi ja häntä ei voi pahimmissa kuvitelmissakaan väittää miksikään femmariksi tai muuksikaan harpuksi joita aitouskovat kilvan täällä selostavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se valtafiksaatio on naisilla mutta raamattu antaa miehille viisauden napata se valta ja luoda edistystä ja sivistystä

        No miksi tuo sitten ei näy missään ?

        Miksi kuitenkin aitouskovat ovat sitä mieltä, että kaikki menee päin helvettiä ?

        Vain tuonko takia tarvitsette "täyteen miehisyyteen kursseja " kun ette osaa hommaa hoitaa :d


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ehkä joskus noin on voinnut ollakkin koska se vaimon toimeentulo oli vahvasti sidoksissa mieheen mutta ei nykyään. Kyllä nykyajan koulutettu itse tienaava nainen näyttää hyvin äkkiä *orsunvittua ja ovea jos alkaa noin tehdä, heillä kun ei ole enää mitään muuta syytä kunnioittaa sitä miestä , ellei luottamusta ja rakkautta lasketa.

        En lähde kokeilemaan tuota koska kunnioitan vaimoani mutta väitän, että noin tapahtuisi ja häntä ei voi pahimmissa kuvitelmissakaan väittää miksikään femmariksi tai muuksikaan harpuksi joita aitouskovat kilvan täällä selostavat.

        Ei se ole kiinni toimeentulosta, vaan jokainen nainen tarvitsee läheisyyttä. Nainen pitää saada ymmärtämään että läheisyyttä saa vaihtokaupaksi hyvän seksin avulla. Naisen pitää myös ymmärtää että seksiä ei saa käyttää valta-aseman hankkimiseen koska miehillä on aina vaihtehtona tuo prostituoitu joka myy sitä seksuaalista vallantunnetta miehelle rahalla.


      • Ashera12 kirjoitti:

        Ei maailmaa voi parantaa jos ei opi menneestä jne.

        Naisten välillä on erotiikkaa jos sitä kaipaa.
        He ymmärtävät toisiaan.

        Ehkä tuo on yleistys tai no mitä minä siitä tiedän kun mies ole mutta toki naiset ovat jollakin tavalla herkempiä tai miten sen sanoisi syvemmin tuntevia.

        Miehet no me ollaan mitä ollaan, aika yksioikoisia noissakin jutuissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole kiinni toimeentulosta, vaan jokainen nainen tarvitsee läheisyyttä. Nainen pitää saada ymmärtämään että läheisyyttä saa vaihtokaupaksi hyvän seksin avulla. Naisen pitää myös ymmärtää että seksiä ei saa käyttää valta-aseman hankkimiseen koska miehillä on aina vaihtehtona tuo prostituoitu joka myy sitä seksuaalista vallantunnetta miehelle rahalla.

        Eli siis haluat pelata mutta et samoilla säännöillä :d


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Eli siis haluat pelata mutta et samoilla säännöillä :d

        En mä halua pelata, mutta pakko pelata jos meinaa pärjätä ja voittaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mä halua pelata, mutta pakko pelata jos meinaa pärjätä ja voittaa

        Väittäisin että voit pelata mutta et voittaa jos noilla säännöillä aiot.

        Hyvin harva nykyajan nainen suostuisi mokomaan ja miksi suostuisikaan , onhan tuo jo ihmisarvoa alentava tilanne.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Väittäisin että voit pelata mutta et voittaa jos noilla säännöillä aiot.

        Hyvin harva nykyajan nainen suostuisi mokomaan ja miksi suostuisikaan , onhan tuo jo ihmisarvoa alentava tilanne.

        Ai siis naiseksi syntyminen on ihmisarvoa alentava tilanne? Niinhän se intersektionaalisuus väittää että naiseksi syntyminen on joku vamma ja siksi heillä pitää olla lain edessä erivapauksia. Suomi on kuitenkin tasavalta, joka tarkoittaa että kenelläkään ei saa olla mitään erivapauksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai siis naiseksi syntyminen on ihmisarvoa alentava tilanne? Niinhän se intersektionaalisuus väittää että naiseksi syntyminen on joku vamma ja siksi heillä pitää olla lain edessä erivapauksia. Suomi on kuitenkin tasavalta, joka tarkoittaa että kenelläkään ei saa olla mitään erivapauksia.

        Ei tietenkään ole. Tuossahan oli kyse siitä miten ihmistä kohdellaan ja kyllä, nainenkin on ihminen.

        Naisten erivapaudet taitavat olla patmoksen sylttytehtaan luoma harhainen käsite jolle ei löydy totuuspohjaa . Vai mitä erivapauksia naisilla mielestäsi on ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai siis naiseksi syntyminen on ihmisarvoa alentava tilanne? Niinhän se intersektionaalisuus väittää että naiseksi syntyminen on joku vamma ja siksi heillä pitää olla lain edessä erivapauksia. Suomi on kuitenkin tasavalta, joka tarkoittaa että kenelläkään ei saa olla mitään erivapauksia.

        Se, että kiristää naista uhkauksella mennä prostituoidulle jos oma vaimo ei suostu makaamaan on ihmisarvoa alentavaa. Ei naisia ole tarkoitettu seksiobjekteiksi. Naisten oikeudet ovat ihmisoikeuksia.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Se, että kiristää naista uhkauksella mennä prostituoidulle jos oma vaimo ei suostu makaamaan on ihmisarvoa alentavaa. Ei naisia ole tarkoitettu seksiobjekteiksi. Naisten oikeudet ovat ihmisoikeuksia.

        Kaikkien ihmisten yhdenvertainen oikeus on sama. Ja se oikeus on olla vapaa. Mene siis ja ole vapaa, jooko? Lopeta miesten syytteleminen ja oikeuksien polkeminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien ihmisten yhdenvertainen oikeus on sama. Ja se oikeus on olla vapaa. Mene siis ja ole vapaa, jooko? Lopeta miesten syytteleminen ja oikeuksien polkeminen.

        Et siis saanut kiinni tuosta kun kerroin miten esineet valmistetaan miehille, samoin paikat ja lääkkeet ym.

        Kun The Guardian valistaa meitä, että "työsi saattaa olla sinulle kuolemaksi, jos työskentelet yli komekymmentäyhdeksän tuntia viikossa," he eivät osoita sanojaan naisille, koska naisille tässä ei ole ehtoa. Naiset työskentelevät paljon yli tuon määrän. Säännöllisesti. Ja se tosiaan on heille kuolemaksi.

        Äskettäisessä amerikkalaistutkimuksessa kävi ilmi, että kun tytöt viisivuotiaina menevät esikouluun, he ajattelevat aivan yhtä todennäköisesti kuin pojatkin, että naiset voivat olla "tosi fiksuja". Mutta kuuden vuoden iässä jokin muuttuu. He alkavat epäillä oman sukupuolensa kykyjä, vieläpä siinä määrin, että he alkavat asettaa itselleen rajoja.

        Caroline Criado Perez

        Liiallinen mieskeskeisyys ja se että mies on ihmisyyden mitta on väärin.
        Kuka häviää jos naisten työtaakkaa kevennetään tai opeteltaisiin koulussa tuntemaan muutama naisnero.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Et siis saanut kiinni tuosta kun kerroin miten esineet valmistetaan miehille, samoin paikat ja lääkkeet ym.

        Kun The Guardian valistaa meitä, että "työsi saattaa olla sinulle kuolemaksi, jos työskentelet yli komekymmentäyhdeksän tuntia viikossa," he eivät osoita sanojaan naisille, koska naisille tässä ei ole ehtoa. Naiset työskentelevät paljon yli tuon määrän. Säännöllisesti. Ja se tosiaan on heille kuolemaksi.

        Äskettäisessä amerikkalaistutkimuksessa kävi ilmi, että kun tytöt viisivuotiaina menevät esikouluun, he ajattelevat aivan yhtä todennäköisesti kuin pojatkin, että naiset voivat olla "tosi fiksuja". Mutta kuuden vuoden iässä jokin muuttuu. He alkavat epäillä oman sukupuolensa kykyjä, vieläpä siinä määrin, että he alkavat asettaa itselleen rajoja.

        Caroline Criado Perez

        Liiallinen mieskeskeisyys ja se että mies on ihmisyyden mitta on väärin.
        Kuka häviää jos naisten työtaakkaa kevennetään tai opeteltaisiin koulussa tuntemaan muutama naisnero.

        Naiset ovat heikkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien ihmisten yhdenvertainen oikeus on sama. Ja se oikeus on olla vapaa. Mene siis ja ole vapaa, jooko? Lopeta miesten syytteleminen ja oikeuksien polkeminen.

        Missä olen "polkenut oikeuksia"? 😎


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naiset ovat heikkoja.

        Tulihan se sieltä!

        Mutta kuka häviää jos ajateltaisiin naisten terveyttä? He tekevät enemmän töitä kuin miehet (eivätkö miehet ole silloin heikkoja?).
        Ketä haittaisi jos tyttöjä rohkaistaisiin näyttämällä heille naisneroja?


      • Ashera12 kirjoitti:

        Missä olen "polkenut oikeuksia"? 😎

        Aitouskovien miesten mielestä jokainen nainen joka ei suostu hellan & nyrkin väliin polkee aitouskovan miehen oikeuksia ja tuohon ei tarvita sitä, että kyseessä olisi oma puoliso vaan tuossa pätee se sama kombo kuin homojen kohdalla, että jos jossakin on tuollainen täysin tuntematon nainen niin se vaan häiritsee heitä pirusti.

        Tuo näkyy sitten erillaisena henkisenä kipuiluna kuten tarpeena järjestää miehisyyskursseja
        jolla yritetään paikata sitä haavoitettua sielua jonka syvimmät haavat saattaavat juontaa jopa varhaisinpiin koulumuistoihin.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Tulihan se sieltä!

        Mutta kuka häviää jos ajateltaisiin naisten terveyttä? He tekevät enemmän töitä kuin miehet (eivätkö miehet ole silloin heikkoja?).
        Ketä haittaisi jos tyttöjä rohkaistaisiin näyttämällä heille naisneroja?

        Kaikki ihmiset ovat heikkoja. Kristinusko kehottaa tunnustamaan sen että omin voimin emme pysty mihinkään, vaan tarvitsemme jumalan voimaa. Jumalan voiman avulla pystymme kaikkeen ja mihin vain.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Aitouskovien miesten mielestä jokainen nainen joka ei suostu hellan & nyrkin väliin polkee aitouskovan miehen oikeuksia ja tuohon ei tarvita sitä, että kyseessä olisi oma puoliso vaan tuossa pätee se sama kombo kuin homojen kohdalla, että jos jossakin on tuollainen täysin tuntematon nainen niin se vaan häiritsee heitä pirusti.

        Tuo näkyy sitten erillaisena henkisenä kipuiluna kuten tarpeena järjestää miehisyyskursseja
        jolla yritetään paikata sitä haavoitettua sielua jonka syvimmät haavat saattaavat juontaa jopa varhaisinpiin koulumuistoihin.

        Miehisyyskursseja? Enpä olekaan vastaavasta kuullut 😮.
        Monet ihmiset unohtavat hakea apua oikeisiin ongelmiin, koska he käyttävät Raamatun sivuja laastareina ja nämä miehet ovat epäilemättä sitä sakkia.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Miehisyyskursseja? Enpä olekaan vastaavasta kuullut 😮.
        Monet ihmiset unohtavat hakea apua oikeisiin ongelmiin, koska he käyttävät Raamatun sivuja laastareina ja nämä miehet ovat epäilemättä sitä sakkia.

        Olet jo riittävän miehekästä ilman kurssejakin. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä muuten Stalinin työleireillä oli naismetsureita, timpureita ja nais-kaivosmiehiäkin jo 20-luvulla.

        Stalinismiin se feminismikin haluaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet jo riittävän miehekästä ilman kurssejakin. 🤣🤣🤣

        Sinä et kuitenkaan kun teit taannoin oikein ketjun asiasta kuinka nuo ovat tuiki tarpeellisia .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä syytän kyllä vaimoja eniten prosituutiosta. Jos vaimot tyydyttäisivät aina miehiään kunnola niin silloin prosituutiolle ei olisi kysyntää

        Niin? Mies jolle seksi oman vaimon kanssa ei riitä, on itse syyllinen omaan tyytymättömyyteensä ja kyvyttömyyteensä nauttia seksistä.
        Tekosyitä on kuultu jos jonkinmoisia :) Miehillä vaan on taipumusta haluta harjoittaa seksiä monen naisen kanssa ja ilmeisesti lähes jokaisella tarve myös sekstata toisten miesten kanssa.
        Huvittavaa, miten mies valittaa vaimonsa kylmyydestä vuoteessa ja ei hyväksy vaimoltaan muuta tapaa seksiin kuin paikoillaan makaaminen aktin aikana... Nainenkin haluaa nauttia, ei olla pelkkä kepintyhjennysastia.


    • Onko nämä uskikset muuta kuin katkeria ukkomiehiä, joille Raamattu on viimeinen ase naisia vastaan? 🤨

      • Anonyymi

        Raamattu ei ole ase naisia vastaan vaan se on ase pahuutta ja vääryyttä vastaan. Se on ihan jokaisesta itsestä kiinni kummalle puolelle haluaa asettua. Jumala antoi kaikille vapaan tahdon.


      • Anonyymi

        Se lukee raamatussa että pahalle ei pidä antaa hetkenkään lepoa eikä turva paikkaa missä hän olisi turvassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei ole ase naisia vastaan vaan se on ase pahuutta ja vääryyttä vastaan. Se on ihan jokaisesta itsestä kiinni kummalle puolelle haluaa asettua. Jumala antoi kaikille vapaan tahdon.

        Raamattu on hyvin patriarkaalinen kirja.

        "Isäntä ja orja ovat tasa-arvoisia. Heillä on vain eri tehtävät."


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Raamattu on hyvin patriarkaalinen kirja.

        "Isäntä ja orja ovat tasa-arvoisia. Heillä on vain eri tehtävät."

        Joo, kyllä se on nimenomaan patriarkaaninen kirja ja patriarkaanisen yhteiskuntajärjestyksen opus. Sen takia juuri naisten pitäisikin kunnioitta uskontoamme. Laki nimittäin vaatii sitä. Raamattu kuvailee Baabelia matriarkaaniseksi yhteiskunnaksi, missä miehet eivät ole vapaita vaan palvelevat naisia tai jonkinlaista naishierarkiaa jonka johtaja on yksi nainen.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Raamattu on hyvin patriarkaalinen kirja.

        "Isäntä ja orja ovat tasa-arvoisia. Heillä on vain eri tehtävät."

        Miehillä on kuitenkin kyky luoda sellainen yhteiskunta jossa ei ole hierarkioita. Naisilta jostain syystä puuttuu tällainen kyky ja matriarkaaninen yhteiskunta on aina täysin hierarkinen ja sitä johtaa aina joku päämatriarkka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllä se on nimenomaan patriarkaaninen kirja ja patriarkaanisen yhteiskuntajärjestyksen opus. Sen takia juuri naisten pitäisikin kunnioitta uskontoamme. Laki nimittäin vaatii sitä. Raamattu kuvailee Baabelia matriarkaaniseksi yhteiskunnaksi, missä miehet eivät ole vapaita vaan palvelevat naisia tai jonkinlaista naishierarkiaa jonka johtaja on yksi nainen.

        Onko se sitten parempi, että naisia kohdellaan kuin omaisuutta, he kuolevat kuukautismajoihin, seksuaalisuus tukahdutetaan, kauppaa käydään tyttärillä ja omistetaan jalkavaimoja?
        Onhan tuo miesten paratiisi, mutta entäs naiset?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehillä on kuitenkin kyky luoda sellainen yhteiskunta jossa ei ole hierarkioita. Naisilta jostain syystä puuttuu tällainen kyky ja matriarkaaninen yhteiskunta on aina täysin hierarkinen ja sitä johtaa aina joku päämatriarkka

        Ei naisille ole edes annettu mahdollisuutta. Sitä paitsi monet kuuluisat naiset on pyyhitty pois historiasta ja kunnian ovat saaneet miehet. Paljon naisten tekemää taidettakin on pantu miesten nimiin.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Ei naisille ole edes annettu mahdollisuutta. Sitä paitsi monet kuuluisat naiset on pyyhitty pois historiasta ja kunnian ovat saaneet miehet. Paljon naisten tekemää taidettakin on pantu miesten nimiin.

        Kyllä se on annettu, mutta naiset nääntyvät jos he eivät pääse imemään verta miehistä. Naiset aina hakeutuvat kuitenkin miesten läheisyyteen koska he tarvitsevat sitä jotain mitä vain miehillä on.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Ei naisille ole edes annettu mahdollisuutta. Sitä paitsi monet kuuluisat naiset on pyyhitty pois historiasta ja kunnian ovat saaneet miehet. Paljon naisten tekemää taidettakin on pantu miesten nimiin.

        Kiinnostavaa. Olisiko esimerkkejä tuollaisesta taiteesta?

        Onko Mona Lisa sittenkin Leonardo da Vincin serkkulikan Margherita Calzonen maalaama?

        Oliko Seitsemän veljestä sittenkin Minna Canthin pikkuserkun Suometar Yli-Ketkulan taidonnäyte?

        Sibeliuksen seitsemäs sinfonia itse asiassa Tuusulalaisen kartanon piikatyttö Minna-Liisa Heiskasen taidonnäyte?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostavaa. Olisiko esimerkkejä tuollaisesta taiteesta?

        Onko Mona Lisa sittenkin Leonardo da Vincin serkkulikan Margherita Calzonen maalaama?

        Oliko Seitsemän veljestä sittenkin Minna Canthin pikkuserkun Suometar Yli-Ketkulan taidonnäyte?

        Sibeliuksen seitsemäs sinfonia itse asiassa Tuusulalaisen kartanon piikatyttö Minna-Liisa Heiskasen taidonnäyte?

        Voin etsiä huomenna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on annettu, mutta naiset nääntyvät jos he eivät pääse imemään verta miehistä. Naiset aina hakeutuvat kuitenkin miesten läheisyyteen koska he tarvitsevat sitä jotain mitä vain miehillä on.

        Tuo ei ole totta vaan osoitus siitä, että sinä haluat säilyttää valta-asemasi ja väheksyvät asenteesi.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Voin etsiä huomenna.

        Ottakaa vaan ihan kaikki, mutta antakaa miehille kristinusko. Tehtäiskö niin? Minä en tarvitse kuin Jeesusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostavaa. Olisiko esimerkkejä tuollaisesta taiteesta?

        Onko Mona Lisa sittenkin Leonardo da Vincin serkkulikan Margherita Calzonen maalaama?

        Oliko Seitsemän veljestä sittenkin Minna Canthin pikkuserkun Suometar Yli-Ketkulan taidonnäyte?

        Sibeliuksen seitsemäs sinfonia itse asiassa Tuusulalaisen kartanon piikatyttö Minna-Liisa Heiskasen taidonnäyte?

        Felix Mendelssohn julkaisi kuusi sisarensa Fanny Henselin sävellyksistä ominaan, ja Vuonna 2010 eräs käsikirjoitus, jota aiemmin oli pidetty Felixin kirjoittamana, osoittautuikin Henselin työksi.

        Vuosien ajan tutkijat väittivät, ettei Roomalainen runoilija Sulpicia millään voinut kirjoittaa signeeraamiaan säkeitä-ne kun olivat liian hyviä ja sitä paitsi liian rivoja.

        Judit Leyster, yksi ensimmäisistä hollantilaisista naisista, jotka päästettiin taiteilijoiden kiltaan, oli tunnettu omana aikanaan, mutta kuolemansa jälkeen hänet pyyhittiin pois ja hänen maalauksiaan pidettiin hänen aviomiehensä töinä.

        Kuuluisin esimerkki tällaisesta on Rosalind Franklin, joka päätteli röntgenkokeistaan ja molekyylin kiderakenteella tehdyistä mittauksistaan, että DNA koostui kahdesta ketjusta ja fosfaattirungosta. Hänen työnsä johdatti nykyisin kaikkien tuntemat nobelistit James Watsonin, ja Francis Crickin "löytämään" DNA:n

        (Caroline Criado Perez)


      • Ashera12 kirjoitti:

        Felix Mendelssohn julkaisi kuusi sisarensa Fanny Henselin sävellyksistä ominaan, ja Vuonna 2010 eräs käsikirjoitus, jota aiemmin oli pidetty Felixin kirjoittamana, osoittautuikin Henselin työksi.

        Vuosien ajan tutkijat väittivät, ettei Roomalainen runoilija Sulpicia millään voinut kirjoittaa signeeraamiaan säkeitä-ne kun olivat liian hyviä ja sitä paitsi liian rivoja.

        Judit Leyster, yksi ensimmäisistä hollantilaisista naisista, jotka päästettiin taiteilijoiden kiltaan, oli tunnettu omana aikanaan, mutta kuolemansa jälkeen hänet pyyhittiin pois ja hänen maalauksiaan pidettiin hänen aviomiehensä töinä.

        Kuuluisin esimerkki tällaisesta on Rosalind Franklin, joka päätteli röntgenkokeistaan ja molekyylin kiderakenteella tehdyistä mittauksistaan, että DNA koostui kahdesta ketjusta ja fosfaattirungosta. Hänen työnsä johdatti nykyisin kaikkien tuntemat nobelistit James Watsonin, ja Francis Crickin "löytämään" DNA:n

        (Caroline Criado Perez)

        Siinä muutama esimerkki.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Felix Mendelssohn julkaisi kuusi sisarensa Fanny Henselin sävellyksistä ominaan, ja Vuonna 2010 eräs käsikirjoitus, jota aiemmin oli pidetty Felixin kirjoittamana, osoittautuikin Henselin työksi.

        Vuosien ajan tutkijat väittivät, ettei Roomalainen runoilija Sulpicia millään voinut kirjoittaa signeeraamiaan säkeitä-ne kun olivat liian hyviä ja sitä paitsi liian rivoja.

        Judit Leyster, yksi ensimmäisistä hollantilaisista naisista, jotka päästettiin taiteilijoiden kiltaan, oli tunnettu omana aikanaan, mutta kuolemansa jälkeen hänet pyyhittiin pois ja hänen maalauksiaan pidettiin hänen aviomiehensä töinä.

        Kuuluisin esimerkki tällaisesta on Rosalind Franklin, joka päätteli röntgenkokeistaan ja molekyylin kiderakenteella tehdyistä mittauksistaan, että DNA koostui kahdesta ketjusta ja fosfaattirungosta. Hänen työnsä johdatti nykyisin kaikkien tuntemat nobelistit James Watsonin, ja Francis Crickin "löytämään" DNA:n

        (Caroline Criado Perez)

        Näin jälkeenpäin voi sanoa että naisten hyväksyminen yhtään mihinkään oli suuri virhe


      • Anonyymi

        Eikö sinulla? Onko sulla edes omaa firmaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin jälkeenpäin voi sanoa että naisten hyväksyminen yhtään mihinkään oli suuri virhe

        Vanhojapoikiahan siellä on riekkumassa ollut alusta asti. Aivan kuten arvelinkin.
        Ei vika mielestänne ole yhdessä sanassa vaan naisten ihmisoikeuksissa ja siinä että menetätte kruununne. Vallanhimosta pähkinänkuoressa.


      • Täytyyhän minun antaa miehille todisteet siitä, että naisten taidetta on pantu miesten nimiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinulla? Onko sulla edes omaa firmaa?

        Sinullako on oma Ano-firma?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Vanhojapoikiahan siellä on riekkumassa ollut alusta asti. Aivan kuten arvelinkin.
        Ei vika mielestänne ole yhdessä sanassa vaan naisten ihmisoikeuksissa ja siinä että menetätte kruununne. Vallanhimosta pähkinänkuoressa.

        Lällällää, et saa mua kiinni. Vanha piika


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Täytyyhän minun antaa miehille todisteet siitä, että naisten taidetta on pantu miesten nimiin.

        Sun pitää mennä siihen naispalvontakulttiin. Tää on se miespalvonta kultti


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Vanhojapoikiahan siellä on riekkumassa ollut alusta asti. Aivan kuten arvelinkin.
        Ei vika mielestänne ole yhdessä sanassa vaan naisten ihmisoikeuksissa ja siinä että menetätte kruununne. Vallanhimosta pähkinänkuoressa.

        Pedofiilit eivät saanneet minua kun olin lapsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun pitää mennä siihen naispalvontakulttiin. Tää on se miespalvonta kultti

        Niin onkin!
        Raamattu on peniksen palvontaa 🤭 eikä se tunnu minulle sopivan.
        Ehkä Päivätär, Ilmatar, Louhi, Aino ja Annikki pelastaa minut 😅


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Niin onkin!
        Raamattu on peniksen palvontaa 🤭 eikä se tunnu minulle sopivan.
        Ehkä Päivätär, Ilmatar, Louhi, Aino ja Annikki pelastaa minut 😅

        Antiikin kreikassa oli sellainen kun Artemis kultti. Artemis (Roomassa Diana) oli metsästyksen jumalatar. Hänellä oli useita papittaria ja tämä kultti oli sellainen agressiivisten ja väkivaltaisten amatsoninaisten palvontakultti


    • Olisi mielenkiintoista kuulla aloittajan arkielämän kielenkäyttöä. Miespuolinen terveydenhoidon AMK-ammattilainen olisi siis sairaanhoitaja ja nainen sairaanhoitajatar. Lastenhoitaja olisi mies, nainen olisi lastenhoitajatar.

      Ennen Wanhaan rovastin vaimoa kutsuttiin ruustinnaksi. Onko tämä "arvonimi" nyt varattu naispuoliselle rovastille? Mutta sittenhän ruustinnan maallikkomies olisikin rovasti? ; )

      • Anonyymi

        Moni ei jotenkin tunnu hahmottavan, että tällä hetkellä Suomessa on pääministeritär.


      • Anonyymi

        Se on homppelipoju mun arkikielessä


      • Anonyymi

        Se on iljetys ja häväistys Jumalan silmissä


    • Anonyymi

      Tuosta tulikin mieleen Allahin papitar. Tiedättekö kuka hän on googlaamatta?

    • Anonyymi

      Toki on papitar. Tai....

      Onhan esimerkiksi espanjaksi opettaja professor ja naisesta professora , tai lääkäri doctor, ja naisesta doctora.

      Ja englanniksi hän on he, ja sitten naisesta she.

      Sitten muinaisegyptiksi herra neb, ja naisesta nebt, tai pappi hem neter, ja naisesta hemt neter. Itseasiassa hem on palvelija, ja naisesta vastaavasti hemt. Jumala taas on neter. Eli muinaisegyptiksi pappi on sanan mukaisesti jumalan palvelija, sitten naisesta jumalan palvelijatar.

      Voisiko naispappi olla suomeksikin jumalan palvelijatar.

      • Anonyymi

        Niin suomenkieli on muutenkin hyvin sukupuolineutraali verrattuna euroopan sivistyskieliin


    • Anonyymi

      ettekö pelkää oikea tuomaria Jumalaa Hän ei katso henkilöön vaan tuomio on oikea.

      leipäpapit ei välitä laumasta ,ei mitään tekemistä Uskon kanssa.

      • Anonyymi

        Riippuu leipäpapista. Nythän pätevyysvaatimusta ei edellytetä tuohon valtion virkaan, joka saattaa lain mukaan olla uskonrauhanrikkomista.


    • Anonyymi

      Papitar on hyvä nimitys! Kannatetaan!

    • Anonyymi

      Papin kutsuminen naispapiksi (tai papittareksi) on yhtä tarpeellista kuin sairaanhoitajan kutsuminen naissairaanhoitajaksi (tai sairaanhoitajattareksi).

      • Anonyymi

        Papin pätevyysvaatimuksiin kuuluu että pitää olla mies


    • Anonyymi

      Naispuolinen lahkolainen ns. evankelista on sitten evankelistatar.

      • Anonyymi

        Tai näyttelijätär


    • Anonyymi

      Naispappeus on Raamatun vastaista. Vallanalaisuus tämä: Jumala on Kristuksen pää Kristus seurakunnan pää, ja mies vaimon pää.

      Raamattu tuntee naisprofeettoja esim. Hulda ja monia muita. Filippuksella neljä tytärtä neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja.

      Maria vei sanaa opetuslapsille Jeesuksen ylösnousemuksesta, mutta ei Maria mennyt synagogaan pappina saarnailemaan. Maria oli viisas nainen.

      1234567---

      • Anonyymi

        Amen


      • Se on Raamatun vastaista, koska miehet ovat kirjoittaneet Raamatun.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Se on Raamatun vastaista, koska miehet ovat kirjoittaneet Raamatun.

        Krisinusko on miespalvontaa. Siinä palvotaan Isää ja poikaa. Sun täytyy vaan hyväksyä se. Uskonnon perusteella vainoaminen on rikos ja mikään intersektionaalisuus ei anna sulle erivapautta vainota uskonnollisia ihmisiä


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Se on Raamatun vastaista, koska miehet ovat kirjoittaneet Raamatun.

        Juutalaisuus, Islam ja Kristiusko ovat kaikki miespalvontaa. Miksi vainoat vaan kristittyjä? Miksi et mene vainoamaan juutalaisia tai muslimeita? Niin koska ne on barbaareija eikä ne edes kuuntele vaan ne hakkaa sut heti muusiks. Tämä on syy olla erittäin kiitollinen kristityistä miehistä.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Se on Raamatun vastaista, koska miehet ovat kirjoittaneet Raamatun.

        Naiset eivät siihen aikaan osanneet kirjoittaa. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Krisinusko on miespalvontaa. Siinä palvotaan Isää ja poikaa. Sun täytyy vaan hyväksyä se. Uskonnon perusteella vainoaminen on rikos ja mikään intersektionaalisuus ei anna sulle erivapautta vainota uskonnollisia ihmisiä

        En kannata intersektionalismia. Olen radfemi.

        Oletkos Teuvo Suni, kun alat vainoamista pelkäämään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naiset eivät siihen aikaan osanneet kirjoittaa. 🤣🤣🤣

        Koska heille ei sitä opetettu. He olivat kauppatavaraa. Kuinka monelle tuotteelle aakkosia opetetaan?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        En kannata intersektionalismia. Olen radfemi.

        Oletkos Teuvo Suni, kun alat vainoamista pelkäämään?

        Minä en pelkää vainoa. Minä rukoilen vaan että jumala olisi armollinen minun vainoajilleni


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Koska heille ei sitä opetettu. He olivat kauppatavaraa. Kuinka monelle tuotteelle aakkosia opetetaan?

        Nykyään he eivät ole edes kauppatavaraa. Mene siis ja ole vapaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään he eivät ole edes kauppatavaraa. Mene siis ja ole vapaa

        Enhän minä ole väittänyt etten vapaa olisi.

        Olen vapaa menemään työpaikalle, jossa lämpötila on säädetty miehille sopivaksi ja missä naisten voi olla kylmä.
        Olen vapaa syömään lääkkeitä, jotka eivät ehkä sovi elimistölleni.
        Olen vapaa ostamaan naisten tuotteita, jotka ovat huonolaatuisia, koska rahaa on pantu niin paljon ulkonäköön.
        Olen vapaa ihastelemaan taidetta, joka voi hyvinkin olla naisilta pöllittyä.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Enhän minä ole väittänyt etten vapaa olisi.

        Olen vapaa menemään työpaikalle, jossa lämpötila on säädetty miehille sopivaksi ja missä naisten voi olla kylmä.
        Olen vapaa syömään lääkkeitä, jotka eivät ehkä sovi elimistölleni.
        Olen vapaa ostamaan naisten tuotteita, jotka ovat huonolaatuisia, koska rahaa on pantu niin paljon ulkonäköön.
        Olen vapaa ihastelemaan taidetta, joka voi hyvinkin olla naisilta pöllittyä.

        Ei sinulla mitään työpaikkaa ole. Olet yhteiskunnan elätti.

        👍


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Enhän minä ole väittänyt etten vapaa olisi.

        Olen vapaa menemään työpaikalle, jossa lämpötila on säädetty miehille sopivaksi ja missä naisten voi olla kylmä.
        Olen vapaa syömään lääkkeitä, jotka eivät ehkä sovi elimistölleni.
        Olen vapaa ostamaan naisten tuotteita, jotka ovat huonolaatuisia, koska rahaa on pantu niin paljon ulkonäköön.
        Olen vapaa ihastelemaan taidetta, joka voi hyvinkin olla naisilta pöllittyä.

        Mutta vapaa et ole herjaamaan sitä mikä toiselle on pyhää, ja meille kristityille pappeus on pyhä miehille varattu virka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vapaa et ole herjaamaan sitä mikä toiselle on pyhää, ja meille kristityille pappeus on pyhä miehille varattu virka

        Niin, pappeus on teille pyhää, minkä takia siihen ei sovikaan "saastainen ja syntinen nainen" vaan siihen pitää olla "luomakunnan kruunu".


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Niin, pappeus on teille pyhää, minkä takia siihen ei sovikaan "saastainen ja syntinen nainen" vaan siihen pitää olla "luomakunnan kruunu".

        Jumala loi miehen ensin, sille et sinä voi mitään!


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Niin, pappeus on teille pyhää, minkä takia siihen ei sovikaan "saastainen ja syntinen nainen" vaan siihen pitää olla "luomakunnan kruunu".

        Mutta äitiys pyhittää naisen sanoo raamattu.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Niin, pappeus on teille pyhää, minkä takia siihen ei sovikaan "saastainen ja syntinen nainen" vaan siihen pitää olla "luomakunnan kruunu".

        Äidit ovat kristinuskossa pyhiä ja äitejä ei saa loukata


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala loi miehen ensin, sille et sinä voi mitään!

        Kalevala sanoo, että Ilmatar oli ensin, sille et sinä voi mitään!


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Kalevala sanoo, että Ilmatar oli ensin, sille et sinä voi mitään!

        Ukko on kuitenkin ylijumala


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Kalevala sanoo, että Ilmatar oli ensin, sille et sinä voi mitään!

        Eikö Ilmatar olisi Ilmari sun oman käsitteistön mukaan? Miten tää maskuliinisten käsitteiden varastaminen toimii vain yhteen suuntaan?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Kalevala sanoo, että Ilmatar oli ensin, sille et sinä voi mitään!

        Tää on just selkee esimerkki intersektionaalisuudesta että sanojen muodot muuttuvat vain feminismin agendan mukaisesti. Että Pappi ei ole Papitar, mutta Ilmatar on silti Ilmatar eikä Ilmari.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Kalevala sanoo, että Ilmatar oli ensin, sille et sinä voi mitään!

        Putkimieskin on edelleen putkimies eikä kukaan koe sitä ammattinimikettä seksistisenä koska kukaan feministi ei halua työskennellä viemäriputkien parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala loi miehen ensin, sille et sinä voi mitään!

        Joo, maan tomusta mies koottiin, ja tomuksi palasi jälleen. Siinä se tarina! En lähtisi miehenä paukuttelemaan henkseleitä tuolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta äitiys pyhittää naisen sanoo raamattu.

        Äitiys ei ole pyhittävä tekijä.
        Mies, joka saa vaimon on päässyt Herran suosioon. Näin sanoo Raamattu.
        Raamattu ei sano missään kohtaa, että naisen onni olisi millään tavoin miehen saavutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitiys ei ole pyhittävä tekijä.
        Mies, joka saa vaimon on päässyt Herran suosioon. Näin sanoo Raamattu.
        Raamattu ei sano missään kohtaa, että naisen onni olisi millään tavoin miehen saavutus.

        Okei sinun tapauksessa se ei sitten koskaan ole sitä. Toteutukoon tämä toiveesi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Ilmatar olisi Ilmari sun oman käsitteistön mukaan? Miten tää maskuliinisten käsitteiden varastaminen toimii vain yhteen suuntaan?

        Ilmatar on erisnimi ja korkeimman jumalan vaimo.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Ilmatar on erisnimi ja korkeimman jumalan vaimo.

        Kuitenkin se on tuon saman nimen maskuliinen muoto. Kuten Johannes ja Johanna tai Jorma ja Jormatar tai Sulo ja Sulotar


      • Synagogissa ei ylipäänsä ole pappeja eikä tuon tuon Mirjamin eläessä juuri ollut synagogiakaan. Naiset pääsääntöisesti yhä olivat miehiä alemmassa asemassa vaikka oppineet olivat jo alkaneet parantaa heidän asemaansa. Orjia voitiin yhä ottaa, samoin perustaa haaremi.

        Tosi hyvin olivat naisten ja monien muidenkin asiat, että siitä sen kun raamatullisista ajoista oppia ottamaan! Sana nainenkin on väärä, pitää sanoa miehetär, ei naiselle mitään omaa substantiivia ollut ei mikään vanhentunut tar-liite riitä naisille heidän paikkaansa osoittamaan. Sitä paitsi esim. opettajatar melkein viittaa siihen että nainen olisi ihan oikea opettaja mitä hän Raamatun aikaan ei voinut olla, eikä siis nytkään. Joidenkin ihmisten paikka vain on muiden yläpuolella, se siitä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala loi miehen ensin, sille et sinä voi mitään!

        Luomiskertomuksessa mainitaan luodun ihmisen kylkiluusta tehty nainen ja vasta sen jälkeen mies.
        Naisten tekemisen jälkeen ihmiseen jäi jäännös jota kutsutaan mieheksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putkimieskin on edelleen putkimies eikä kukaan koe sitä ammattinimikettä seksistisenä koska kukaan feministi ei halua työskennellä viemäriputkien parissa.

        Putkimies on tehokas joka kodin tehoaine, joka hajottaa rasva-, hius-, saippua ja ruoanjätetukkeumat putkistoista ja viemäreistä. .. säästät selvää rahaa verrattuna kallispalkkaiseen LVI-asentajaan...


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Synagogissa ei ylipäänsä ole pappeja eikä tuon tuon Mirjamin eläessä juuri ollut synagogiakaan. Naiset pääsääntöisesti yhä olivat miehiä alemmassa asemassa vaikka oppineet olivat jo alkaneet parantaa heidän asemaansa. Orjia voitiin yhä ottaa, samoin perustaa haaremi.

        Tosi hyvin olivat naisten ja monien muidenkin asiat, että siitä sen kun raamatullisista ajoista oppia ottamaan! Sana nainenkin on väärä, pitää sanoa miehetär, ei naiselle mitään omaa substantiivia ollut ei mikään vanhentunut tar-liite riitä naisille heidän paikkaansa osoittamaan. Sitä paitsi esim. opettajatar melkein viittaa siihen että nainen olisi ihan oikea opettaja mitä hän Raamatun aikaan ei voinut olla, eikä siis nytkään. Joidenkin ihmisten paikka vain on muiden yläpuolella, se siitä .

        Niin? Kuka mahtoi opettaa kasvaville lapsille heidän elämässään tarvitsemansa todella tärkeät asiat... syömään ja puhumaan, kävelemään, kommunikoimaan toisten kanssa, antamaan valmiudet kyetä toimimaan alkuseurakunnissa sekä silloisissa yhteiskunnissa?
        Itsestäänkö lapset oppivat Raamatulliseen aikaan elämän perusasioita, vai opettiko heitä ihan oikea Raamatullinen mies esimerkiksi syömään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala loi miehen ensin, sille et sinä voi mitään!

        Ei toki, vaan Nut ja Geb siis taivas ja maa; Nainen ja Mies ovat molemmat jumalan lapsia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala loi miehen ensin, sille et sinä voi mitään!

        Ei tokikaaan, vaan Jumalasta ovat lähtöisin molemmat: Nut ja Geb; Taivas ja Maa; Nainen ja mies!


    • Anonyymi

      Järkiinsä tullut ja lahkosta eronnut naispuolinen henkilö on luopiotar.

      • Anonyymi

        Joo, nainen on fiksu lahkoista eronneenakin. Ei sulle ole tullut mieleen miksi naiset kuuluvat vielä nykyään lahkoihin joissa heitä uskonnollisesti pyritään alistamaan?


    • Anonyymi

      Aloitukseen, ihan miten tykkäät, mutta viran nimi on pappi tai pastori.

      Muuten näille sovinistisille kommenteille sanon, että Jumala on luonut maailman hyvin naisjohtoiseksi ei miesjohtoiseksi.

      Jumala on itse sanonut sotivansa pahoja vastaan, mutta miehet ovat ottaneet sen tehtävän Saatanan yllyttämänä. Aina tappelemassa ja tappamassa ja muita häpäisemässä. Eli tämä miesvaltainen maailma on Saatanan valtakuntaa. Jumalan valtakunta on naisvaltainen. Tuleehan Kristus hakemaan Morsiamen pois täältä Saatanan maailmasta ja lopulta tuhoaa Saatanan maailman. Siksi Jeesus sanoi änkyrämiehille, että portotkin pääsevät ennen heitä Taivasten valtakuntaan, koska porttous on ihmiskauppaa, jota Jumala ei hyväksy.
      Silloiset orjat olivat Jumalan vihollisia eli sotavankeja ja heille annettiin mahdollisuus hyvittää tekonsa.


      KUKA ON JUMALAN ASETTAMA MAANPÄÄLLINEN HALLITSIJA?

      Miettikääpä hetkinen, oletteko koskaan kuulleet kunigatar mehiläisestä, norsu-, leijona- ja hevoslaumoista? Jokaista yhteisöä johtaa naaraat, ja urokset vaihtuvat.
      Aivan kuten kuninkaiden palatseissa. Naiset olivat samat palatsissa ja vain kuninkaat vaihtuivat. Vain vanhat kuninkaat ajattiin pois tieltä ja uusi nuorempi tuli tilalle.
      Eli todellisuudessa on aina ollut naishallinto! Mieti vähän niin tajuat tämän.

      Miehet ovat näkyvästi maailmassa hallitsijoita, koska ovat varastaneet Saatanan avulla Jumalan kunniaa eli tehneet itsestään jumalan. Käytännössä siis tappavat tai alistavat toisiaan milloin milläkin verukkeella. Yksi Jumalan käskyistä oli ÄLÄ TAPA! Muita tunnettuja käskyjä on ÄLÄ TEE HUORIN tai ÄLÄ VARASTA!
      Jokainen mies, joka on käynyt maksullisissa naisissa tai maksanut naiselle samasta työstä pienempää palkkaa kuin miehelle on Saatanan palvelija ja Jumalan pilkkaaja.

      Jumala sanoi Aadamille, että koska söit kiellettyä hedelmää niin kuolemalla kuolet ja maaksi tulet jälleen, maasta sinut on tehty.
      Jumala ei sanonut Eevalle, että hän ei saisi syödä puusta. Se oli Aadamin tehtävä kertoa, että ainakaan hän itse ei saa syödä siitä. Vaikka Eeva antoi Aadaminkin syödä niin siitä huolimatta Eevalle ei langetettu kuoleman rangaistusta vaan synnyttää ihmiskunnan pelastaja, joka polkee käärmeen pään rikki.

      Tässäkin on se salaisuus - Nainen on Jumalan silmissä se kaikkein arvokkain.

      • Anonyymi

        Ja viran ohjekirjan mukainen pätevyysvaatimus on että papin täytyy olla miespuolinen henkilö


      • Näin sen täytyy olla!

        96% murhaan syyllistyneistä ihmisistä on miehiä. Sotivatko silloin ihmiset vai miehet?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Näin sen täytyy olla!

        96% murhaan syyllistyneistä ihmisistä on miehiä. Sotivatko silloin ihmiset vai miehet?

        Nainen murhaa eri tavalla. Maallinen oikeuslaitos ei pidä sitä murhana, mutta Jumala näkee kaiken ja tietää kuka on murhannut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja viran ohjekirjan mukainen pätevyysvaatimus on että papin täytyy olla miespuolinen henkilö

        Se, mitä papeista on puhuttu niin vain ja ainoastaan leeviläiset miehet saivat toimia pappeina eli teurastajina Jumalan uhritoimituksissa, ennen Kristuksen lunastusta.

        Koska enää ei tarvita teurasuhria vaan kiitosuhria ja Jumalan ylistämistä niin käsitys on muuttunut.
        Nykyään Ylipappi on Kristus ja hänen seurakunta on papisto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, mitä papeista on puhuttu niin vain ja ainoastaan leeviläiset miehet saivat toimia pappeina eli teurastajina Jumalan uhritoimituksissa, ennen Kristuksen lunastusta.

        Koska enää ei tarvita teurasuhria vaan kiitosuhria ja Jumalan ylistämistä niin käsitys on muuttunut.
        Nykyään Ylipappi on Kristus ja hänen seurakunta on papisto.

        Melkisedekin järjestyksen mukaan. Melkisedek oli mies, mutta ei Leeviläinen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nainen murhaa eri tavalla. Maallinen oikeuslaitos ei pidä sitä murhana, mutta Jumala näkee kaiken ja tietää kuka on murhannut

        Ja Jumala hyötyy kovinkin siitä tiedosta?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ja Jumala hyötyy kovinkin siitä tiedosta?

        Jos Täydellinen on olemassa, niin hän tietää sen. Muinaisegyptiläinen sanoi sen seuraavasti:

        ..... Sulat (strutsin sulat) hänen päänsä päällä ovat St (Isis) ja Nebet-het (Nepthys), kun he asettuvat suojelemaan häntä, ja ovat mitä hänen päästään puuttui, tai toisin sanoen he ovat kaksi kobraa isänsä Tm (Atum) pään päällä, tai toisin sanoen he ovat hänen kaksi silmäänsä (mielensä), kaksi strutsinsulkaa hänen päänsä yläpuolella.......

        Tm (Atum) on jumaluus, joka usein näkyy päähine tai kruunu päässään, ja siinä nuo kaksi.


    • Anonyymi

      "Toki on papitar. Tai....

      Onhan esimerkiksi espanjaksi opettaja professor ja naisesta professora , tai lääkäri doctor, ja naisesta doctora.

      Ja englanniksi hän on he, ja sitten naisesta she.

      Sitten muinaisegyptiksi herra neb, ja naisesta nebt, tai pappi hem neter, ja naisesta hemt neter. Itseasiassa hem on palvelija, ja naisesta vastaavasti hemt. Jumala taas on neter. Eli muinaisegyptiksi pappi on sanan mukaisesti jumalan palvelija, sitten naisesta jumalan palvelijatar.

      Voisiko naispappi olla suomeksikin jumalan palvelijatar."

      Jatkan vielä hiukan...Muinaisegyptissä nainen pyhittyy, tai on pyhä mm. seuraavasta syystä: Kun Sjir (Osiris) viattomuus on murhattu, niin kun Sjir nousee kuolleista, läsnä on kaksi naista kädet yläpuolella, tai lisäksi vielä sieluina; lintuina. Naiset ovat S-t (Isis) ja Nebet-het (Nepthys). S t on läsnä reliefissä aina fyysisenä, mutta Nebet-het toisinaan ainoastaan linnun muodossa. Sjir herää hyvin miehisenä, ja kokonaisena ja hänellä on kaikki mitä miehellä on....

      Samaan uskontokokonaisuuteen kuuluu, että kaksi viallista puhdistuu, eli lainauksena; Hor puhdistuu, ja Setsh:stä tulee jumala, ja sama asia kääntäen (vice versa) Siis: Hor puhdistuu, Setshistä tulee jumala ja Setsh puhdistu, Hor:sta tulee jumala.

      Hor antaa silmänsä isälleen Sjir:lle, ja Setsh:stä tuleee saman kannattelija. Ikuisesti. Toinen siis antaa silmänsä, ts. mielensä käyttöön ja toinen sitten voimansa.

      Sitten käärmeestä: Setsh on leikannut sinut kappaleiksi, ja Hor on painanut sinun suusi kiinni jalallaan.

      Toisaalta naisesta sanotaan, eli kuningatar Neith sanoo pyramiditekstissään: Minä olen hän joka näkee Hor:in ja Setsh:in. Mutta nähdä muinaisegyptissä ei tosiaan tarkoita ainoastaan näkemistä, vaan korostuneesti muun muassa tietämistä ja ymmärtämistä.

      • Anonyymi

        Tekee mieli jatkaaa vielä hiukan.....Samasta muinaisegyptiläisestä. Mitä ihminen sanoo, kun hän tulee jumalien ja -tarien eteen? Itseasiassa seuraava on se tuomio, ja siinä ovat läsnä juuri nuo kolme, eli Sjir, sekä St ja Nebet-het (Osiris, Isis, Nepthys).

        Ihminen sanoo: Koska teidän nimenne on herra kahdelle tyttärelle, kahdelle rakkaudelle, kahdelle silmälle, kobralle kahdesta täydellisestä, koska olen tuonut teille kaiken hyvän, ja hävittänyt teille kaiken pahan, en ole tehnyt pahaa ihmisille.....

        Itseasiassa tämä kohta on minulle hiukan vaikea, sillä haluaisin nähdä sen alkuperäisen papyruksen kuvineen, enkä vain sieltä kopioitua vaikkakin hieroglyfitekstiä. Näin siksi, että vaikka tiedän, että olen paikassa, missä ovat mainitut kolme, eli Sjir, St, Nebet-het (Osiris, Isis, Nepthys) niin lisäksi siellä ovat lähellä myös kaksi muuta tytärtä, auringon tyttäret, Maat kaksossisar muodossa. Maat-jj Kunnia, sen symboli strutsinsulka molemmilla hiuksissaan ja myös he ovat kaksi kobraa, ja samalla kaksi elämää, kantavat sen symbolia kädessään. Teksti viittaa kuitenkin samalla myös heihin, jo senkin vuoksi, että jumalat ja -taret ovat samalla asialla toistensa kanssa, kun hyvä kokonaisuus alkaa toteutua.... ... ...

        Ja samoin olen kovin varma, että toinen tyttäristä on eilinen, ja toinen heistä on huominen. Samalla tavoin St ja Nebet-het toinen heistä on länsi, ja toinen on itä.

        Hmmm, kun sinä olet mennyt länteen, eli kohti ikuisuuden aamua, niin siellä he ovat jo heti sinua vastassa, tyttäret, eilinen ja huominen ja myös itä ja länsi..... ....aamu ja ilta

        Ja sitten ihan muualla on vielä merkittynä, että sinä itse olet eilinen ja huominen.....

        Ja vielä:

        Kun katson egyptiläistä aurinkoa etelään, aurinkoa, josta tulavat esiin kaksi kobraa, niin vasen on itä, ja oikea on länsi.... Eli vasen ja oikea saavat aika kadonneet merkitykset. Eilisestä ja huomisesta ei kummastakaan voi jäädä jäljelle kuin täydellistä. Hyvä jää jäljelle ja sen vastakohta katoaa molemmista.... Täydellisesti ja ikuisesti, ja se on ainoa tavoite joka jää jäljelle.

        Huom! Kaikki Yläpuolinen on aivan varmasti ristiriidassa kaikkien tulkitsijoiden kanssa, jotka ovat lähteneet liikkeelle mm. kreikkalaisen Plutarchin ja aikalaistensa teksteistä. Mutta Plutarch olikin pilkantekijä sen suhteen mikä Egyptissä oli kunnia. Minulle tämä on aivan selvä, ja kun jätän Plutarchit yms. jne. pois niin jäljelle jää ja lopulta avautuu hyvin erilainen ja täydellinen todellisuus.

        Naispapeista en osaa sanoa enemää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekee mieli jatkaaa vielä hiukan.....Samasta muinaisegyptiläisestä. Mitä ihminen sanoo, kun hän tulee jumalien ja -tarien eteen? Itseasiassa seuraava on se tuomio, ja siinä ovat läsnä juuri nuo kolme, eli Sjir, sekä St ja Nebet-het (Osiris, Isis, Nepthys).

        Ihminen sanoo: Koska teidän nimenne on herra kahdelle tyttärelle, kahdelle rakkaudelle, kahdelle silmälle, kobralle kahdesta täydellisestä, koska olen tuonut teille kaiken hyvän, ja hävittänyt teille kaiken pahan, en ole tehnyt pahaa ihmisille.....

        Itseasiassa tämä kohta on minulle hiukan vaikea, sillä haluaisin nähdä sen alkuperäisen papyruksen kuvineen, enkä vain sieltä kopioitua vaikkakin hieroglyfitekstiä. Näin siksi, että vaikka tiedän, että olen paikassa, missä ovat mainitut kolme, eli Sjir, St, Nebet-het (Osiris, Isis, Nepthys) niin lisäksi siellä ovat lähellä myös kaksi muuta tytärtä, auringon tyttäret, Maat kaksossisar muodossa. Maat-jj Kunnia, sen symboli strutsinsulka molemmilla hiuksissaan ja myös he ovat kaksi kobraa, ja samalla kaksi elämää, kantavat sen symbolia kädessään. Teksti viittaa kuitenkin samalla myös heihin, jo senkin vuoksi, että jumalat ja -taret ovat samalla asialla toistensa kanssa, kun hyvä kokonaisuus alkaa toteutua.... ... ...

        Ja samoin olen kovin varma, että toinen tyttäristä on eilinen, ja toinen heistä on huominen. Samalla tavoin St ja Nebet-het toinen heistä on länsi, ja toinen on itä.

        Hmmm, kun sinä olet mennyt länteen, eli kohti ikuisuuden aamua, niin siellä he ovat jo heti sinua vastassa, tyttäret, eilinen ja huominen ja myös itä ja länsi..... ....aamu ja ilta

        Ja sitten ihan muualla on vielä merkittynä, että sinä itse olet eilinen ja huominen.....

        Ja vielä:

        Kun katson egyptiläistä aurinkoa etelään, aurinkoa, josta tulavat esiin kaksi kobraa, niin vasen on itä, ja oikea on länsi.... Eli vasen ja oikea saavat aika kadonneet merkitykset. Eilisestä ja huomisesta ei kummastakaan voi jäädä jäljelle kuin täydellistä. Hyvä jää jäljelle ja sen vastakohta katoaa molemmista.... Täydellisesti ja ikuisesti, ja se on ainoa tavoite joka jää jäljelle.

        Huom! Kaikki Yläpuolinen on aivan varmasti ristiriidassa kaikkien tulkitsijoiden kanssa, jotka ovat lähteneet liikkeelle mm. kreikkalaisen Plutarchin ja aikalaistensa teksteistä. Mutta Plutarch olikin pilkantekijä sen suhteen mikä Egyptissä oli kunnia. Minulle tämä on aivan selvä, ja kun jätän Plutarchit yms. jne. pois niin jäljelle jää ja lopulta avautuu hyvin erilainen ja täydellinen todellisuus.

        Naispapeista en osaa sanoa enemää.

        Jatkan edelleen hiukan...olen siis sama joka tässä jatkanut koko ajan ensimmäiseen viestiinsä. Huomauttaisin että kaikilla jumalilla ja -tarila on isä, jonka luo jokainen voi mennä!

        Lyhyt lainaus pyramiditekstistä, ja se on tietysti ymmärrettävä osana kokonaisuutta josta jo kirjoitin, mutta T-m (Atum) on isä. Kaikkien isä, vieläpä Sjirin:kin (Osiriksen) isä, ja Ja S-t: in ja Nebet-Het:in ja kaikkien, ja muinaisegyptiläinen voi mennä hänen luokseen kuten seuraavassa:

        Ji! Sinun sanan viejäsi ovat jo juosseet isäsi luo sanoen: Tm Ota minut vastaan, kiedo kätesi ympärilleni! Ei ole tähteä, jumaluutta ilman ystävää! Minä olen sinun! Näe minut tähtenä, näe minussa heidät kaksi, he ovat Hor ja Setsh...tämä on syntynyt sinulle, tuo vastasyntynyt on sinulle annettu.......

        (Kerroppa evankelisluterilainen, mitä tuossa tapahtuu. Haluaisinkin tosiaan ihan vastauksia tähän ketjuun, ja tietysti kaikilta muilta aivan samoin......)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan edelleen hiukan...olen siis sama joka tässä jatkanut koko ajan ensimmäiseen viestiinsä. Huomauttaisin että kaikilla jumalilla ja -tarila on isä, jonka luo jokainen voi mennä!

        Lyhyt lainaus pyramiditekstistä, ja se on tietysti ymmärrettävä osana kokonaisuutta josta jo kirjoitin, mutta T-m (Atum) on isä. Kaikkien isä, vieläpä Sjirin:kin (Osiriksen) isä, ja Ja S-t: in ja Nebet-Het:in ja kaikkien, ja muinaisegyptiläinen voi mennä hänen luokseen kuten seuraavassa:

        Ji! Sinun sanan viejäsi ovat jo juosseet isäsi luo sanoen: Tm Ota minut vastaan, kiedo kätesi ympärilleni! Ei ole tähteä, jumaluutta ilman ystävää! Minä olen sinun! Näe minut tähtenä, näe minussa heidät kaksi, he ovat Hor ja Setsh...tämä on syntynyt sinulle, tuo vastasyntynyt on sinulle annettu.......

        (Kerroppa evankelisluterilainen, mitä tuossa tapahtuu. Haluaisinkin tosiaan ihan vastauksia tähän ketjuun, ja tietysti kaikilta muilta aivan samoin......)

        Nostan ketjua....tuossa alapuolella joku juttelee wiccalaisuudesta.....En oikeastaan ole pitkään aikaan ajatellut mitä wiccalaisuus on, sehän on, kuten itse sanovat että:

        "Tee mitä hyvänsä, kunhan et vahingoita"

        Mitähän se tarkoittaa.

        Onko täällä wiccalaisia, tai muita joogeja tai krisseleitä tai ateisteja, jotka voisivat sanoa, onko tämä mitä tuossa yläpuolella kuvailin jonkinlaista noituutta?

        Olisinko vasikkapa noita jos muinaisegyptiläinen, tai muuten vain uskontoa kaipaava.

        t. Sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostan ketjua....tuossa alapuolella joku juttelee wiccalaisuudesta.....En oikeastaan ole pitkään aikaan ajatellut mitä wiccalaisuus on, sehän on, kuten itse sanovat että:

        "Tee mitä hyvänsä, kunhan et vahingoita"

        Mitähän se tarkoittaa.

        Onko täällä wiccalaisia, tai muita joogeja tai krisseleitä tai ateisteja, jotka voisivat sanoa, onko tämä mitä tuossa yläpuolella kuvailin jonkinlaista noituutta?

        Olisinko vasikkapa noita jos muinaisegyptiläinen, tai muuten vain uskontoa kaipaava.

        t. Sama

        Minun on pakko jatkaa....kinnostunut tietysti lukee kaiken mitä tässä olen jo aina lisännyt omaan kommenttiini. Jätäm naispapin tai jumalan palvelijattaren asiana hetkeksi, ja menen siihen muinaisegyptiläiseen, mikä on Sjir, (Osiris) Hänhän elää, kuten sanoin, viattomuus ja täydellisyys ei kuollut, ja kaksi naista St ja Nebet-het olivat yläpuolella ja läsnä, kun viattomuus herää.

        Mutta hiukan hätkähdyttävä lause tuolta mitä merkit kertoilevat. Lainaus sieltä:

        ....Kuka tämä on? Hän on Sjir, (Osiris) tai toiset sanovat, että hän on hänen kuollut ruumiinsa, tai toiset sanovat, että hän on hänen kuollut ruuminsa, saastansa, vihollisensa. He ovat ikuisuus ja iankaikkisuus, ikuisuus on päivä, ja iankaikkisuus on yö.....


        Todella mielenkiintoinen asia. Hätkähdin, sillä Sjir (Osiris) elää! Siksi kannattaa huomata, että saastasta ja vihollisista ei varmasti jää mitään jäljelle. Mielenkiintoisesti ilmaistu.....Vertailukohtana voi ajatella, että krisselit (kaikella ystävyydellä) sanovat, että Seurakunta on Kristuksen ruumis. Mutta toisaalta muinaisegyptiläinen sanoo myös tuon lauseen lisäksi jonka tuohon ylös lainasin, että hän on Sjir, ja silloin ei voi erehtyä siitä, onko hän kuin kuollut vai elävä Sjir (Osiris); viattomuus.

        Kun lukee kirjoitusta niistä merkeistä, niin kirjoitus alkaa aina niin että: Sjir se ja se sanoo, ts Sjir N.N. sanoo, ts. Viaton se ja se sanoo..... Ilmeisesti elävä......

        Ehkä sanon vielä jotain naispappeihinkin vittaavaa. Jos osaan.

        t. Sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun on pakko jatkaa....kinnostunut tietysti lukee kaiken mitä tässä olen jo aina lisännyt omaan kommenttiini. Jätäm naispapin tai jumalan palvelijattaren asiana hetkeksi, ja menen siihen muinaisegyptiläiseen, mikä on Sjir, (Osiris) Hänhän elää, kuten sanoin, viattomuus ja täydellisyys ei kuollut, ja kaksi naista St ja Nebet-het olivat yläpuolella ja läsnä, kun viattomuus herää.

        Mutta hiukan hätkähdyttävä lause tuolta mitä merkit kertoilevat. Lainaus sieltä:

        ....Kuka tämä on? Hän on Sjir, (Osiris) tai toiset sanovat, että hän on hänen kuollut ruumiinsa, tai toiset sanovat, että hän on hänen kuollut ruuminsa, saastansa, vihollisensa. He ovat ikuisuus ja iankaikkisuus, ikuisuus on päivä, ja iankaikkisuus on yö.....


        Todella mielenkiintoinen asia. Hätkähdin, sillä Sjir (Osiris) elää! Siksi kannattaa huomata, että saastasta ja vihollisista ei varmasti jää mitään jäljelle. Mielenkiintoisesti ilmaistu.....Vertailukohtana voi ajatella, että krisselit (kaikella ystävyydellä) sanovat, että Seurakunta on Kristuksen ruumis. Mutta toisaalta muinaisegyptiläinen sanoo myös tuon lauseen lisäksi jonka tuohon ylös lainasin, että hän on Sjir, ja silloin ei voi erehtyä siitä, onko hän kuin kuollut vai elävä Sjir (Osiris); viattomuus.

        Kun lukee kirjoitusta niistä merkeistä, niin kirjoitus alkaa aina niin että: Sjir se ja se sanoo, ts Sjir N.N. sanoo, ts. Viaton se ja se sanoo..... Ilmeisesti elävä......

        Ehkä sanon vielä jotain naispappeihinkin vittaavaa. Jos osaan.

        t. Sama

        Tai vielä samaan lisäten, kun pyramiditekstissä St ja Nebet-het tulevat lintuina maassa makaavan Sjir (Osiris) luo, lainaus tuosta:

        ......Minä olen nähnyt, sanoo St (Isis), minä olen löytänyt, sanoo Nebet-het (Nepthys).....
        ...St tule! Nebet-het tule! Toinen lännestä, toinen idästä! Toinen (,,,,,,,) (en ole varma tästä linnusta) , toinen haukkana.....

        No niin.

        Kyyhkynen puuttuu tästä. Itseasiassa jäin hiukan kaipaamaan Pyhän Hengen symbolia kyyhkystä. Mutta toisaalta haukan katse huomaa kyllä nopeasti, että kristitty ajatus kyyhkysestä; voi olla pikkuisen puutteellinen? Minusta pyhä henki, kristitty pyhä henki ei ole kyyhkynen. Miten kyyhkynen voisi tehdä sellaisia asioita kuin juutalais-kristillisen jumalan valmistamiksi mainitaan joillekin ihmisille? Tai voisi sellaista hyäksyä edes vastakohtana olemassaoloon? Miten voisi??? ?

        t. Sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai vielä samaan lisäten, kun pyramiditekstissä St ja Nebet-het tulevat lintuina maassa makaavan Sjir (Osiris) luo, lainaus tuosta:

        ......Minä olen nähnyt, sanoo St (Isis), minä olen löytänyt, sanoo Nebet-het (Nepthys).....
        ...St tule! Nebet-het tule! Toinen lännestä, toinen idästä! Toinen (,,,,,,,) (en ole varma tästä linnusta) , toinen haukkana.....

        No niin.

        Kyyhkynen puuttuu tästä. Itseasiassa jäin hiukan kaipaamaan Pyhän Hengen symbolia kyyhkystä. Mutta toisaalta haukan katse huomaa kyllä nopeasti, että kristitty ajatus kyyhkysestä; voi olla pikkuisen puutteellinen? Minusta pyhä henki, kristitty pyhä henki ei ole kyyhkynen. Miten kyyhkynen voisi tehdä sellaisia asioita kuin juutalais-kristillisen jumalan valmistamiksi mainitaan joillekin ihmisille? Tai voisi sellaista hyäksyä edes vastakohtana olemassaoloon? Miten voisi??? ?

        t. Sama

        Olisiko teillä Luterilaisilla tähän jotakin lisättävää, tai sanottavaa?

        Tämä ei kyllä minusta ole vielä edes koko asia.....mutta pitäisin tätä mielelläni ylhäällä

        t. Sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai vielä samaan lisäten, kun pyramiditekstissä St ja Nebet-het tulevat lintuina maassa makaavan Sjir (Osiris) luo, lainaus tuosta:

        ......Minä olen nähnyt, sanoo St (Isis), minä olen löytänyt, sanoo Nebet-het (Nepthys).....
        ...St tule! Nebet-het tule! Toinen lännestä, toinen idästä! Toinen (,,,,,,,) (en ole varma tästä linnusta) , toinen haukkana.....

        No niin.

        Kyyhkynen puuttuu tästä. Itseasiassa jäin hiukan kaipaamaan Pyhän Hengen symbolia kyyhkystä. Mutta toisaalta haukan katse huomaa kyllä nopeasti, että kristitty ajatus kyyhkysestä; voi olla pikkuisen puutteellinen? Minusta pyhä henki, kristitty pyhä henki ei ole kyyhkynen. Miten kyyhkynen voisi tehdä sellaisia asioita kuin juutalais-kristillisen jumalan valmistamiksi mainitaan joillekin ihmisille? Tai voisi sellaista hyäksyä edes vastakohtana olemassaoloon? Miten voisi??? ?

        t. Sama

        Jatkoa....

        Tätä ei voi jättää pois....

        Tuo kaikki ei ollut koko kokonaisuus, mutta se liittyy myös alla olevaan, kerroin jo muun muassa, että kaksi viallista puhdistuu, ja he ovat Hor ja Setsh. Se että molemmissa oli vikaa selviää, ja näkyy sitä enemmän mitä pidemmälle etenee.

        Sanoin jo, että kaksi pudistuu, ja käärmeestä ei jää mitään jäljelle,

        Setsh on leikannut sinut kappaleiksi, ja Hor on painanut sinun suusi kiinni jalallaan.

        Ja että Hor antaa silmänsä (mielensä) Sjir:lle, isälleen, ja että Setsh:stä tulee saman kannattelija. Se on ikuisesti. Molemmat ovat hänen.

        Ja että käärme, itse pahuus, pilkkaaja hävitetään Tässä on vielä lisää siitä yhdestä käärmeestä. Se tapahtuu samalla kun esillä on lahjapöytä lahjoineen, ajatukset, elämä annettuna jumalalle, lainaus siitä, (Tämä on papyrus Ani:sta):

        Viholliskäärme sinun, annetu tulelle, pilkkaajakäärme, kaatunut, kätensä voimattomana, jalkansa ajettu auringolle, lapsikäärmeitä, heikkouskäärmeitä, ei ole olemassaololle heitä.

        Mutta kaikkeen liittyy lisäksi villi Ox (sonni). Viattoman sielu ei koskaan katoa. Ei ihmisen, eikä eläimen. Eläimille kuuluu ikuinen elämä, kuten ihmisillekin. Pyramiditekstissä on hämmästyttävä kappale, johon liittyy saman aikaisesti useampia merkityksiä, sillä tekstissä esiintyy useita sanoja joilla on kaksi merkitystä, kuten esimerkiksi suomeksi lähde tarkoittaa sekä vettä, että lähtemistä.

        Muinaisegyptissä tällaisia sanoja ovat esimerkiksi:
        - sm´a: joka tarkoittaa sekä tappaa, että villi sonni
        - (jne.
        - ng ´a: joka tarkoittaa sekä murtua olla murtunut, että myös pitkä sarvinen sonni
        - jd: joka tarkoittaa, sekä kuuro, että sukukypsä sonni)

        Tässä tullaan viattomuuden ja viattomuuden määrittelijän (määrittelijöiden) eteen sanoen:

        ....Olen tappanut sinulle villin sonnin hänen sijastaan, joka tappoi sinut.....

        (Joka tarkoittaa, ja vihjaa yhtä aikaa suunnillen samaa kuin:

        Olen tappaja sinulle, tappajan, hänen sijastaan, joka villi sonni sinulle)
        *)


        Ja vastaavan liittyvä jatkuu...

        Olen leikannut pois hänen päänsä, olen leikannut pois hänen häntänsä, olen leikannut pois hänen kätensä, olen leikannut pois hänen jalkansa, hänen ylempi etujalkansa on Kpr:lle (Elämälle Kepri, beetle), hänen alempi etujalkansa on Tm:lle (Aatumille), hänen kylkensä ovat Shw:lle ja Tefnut:lle hänen selkänsä sivut ovat Geb:lle ja Nut:lle, hänen reitensä St:lle ja Nebet-het:lle......

        Eli sonni; sielu siirtyy elämään, ja mitä elämä hänelle antaa, mutta käärmeestä joka, jos on se pilkkaaja, ei jää mitään; kuuluu tulelle. Muutkin asiat alkoivat aueta minulle kun olen käynyt mielessäni läpi kaikkia eläimiä jotka minun vuokseni nyt elämässä ikuisuutta, tai miten olen kohdellut eläimiä, ja lisäksi ajatellut ikuisuudestaan.

        Huh huh? Mistä tuli jokin epäilys hetkeksi, mutta se katosi.....varmasti tämä vaikuttaa hiukan erilaiselta ajattelutavalta?? Mutta ilokseni eipä tästä todella haittaa tunnu olevan, vaan jatkuvasti päin vastoin, ja jatkuvasti enemmän, tämä on ollut pitkä tie, ja paremmalta näyttää.

        Muista tämä, kun seuraavan kerran edes laitat jotain suuhusi. Ja lue kaikki ihmeessä alusta alkaenkin uudelleen? Minulle se on kokonaisuus joka lähinnä täydentyy koko ajan, eli hapuilu jää nyt vähemmälle, jota oli alussa paljon.

        *) Tämä kaksoismerkitys odottaa vielä tarkistusta. Tiedän, että se on olemassa, mutta se vaatii tarkennusta. Toivon, että saan jostain Pepi I pyramiditekstin merkkeinä (hieroglyfeinä), enkä ainoastaan englanninkielisenä käännöksenä, jossa kyllä siinäkin paikoin kaksoismerkitykseen annetaan huomautus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa....

        Tätä ei voi jättää pois....

        Tuo kaikki ei ollut koko kokonaisuus, mutta se liittyy myös alla olevaan, kerroin jo muun muassa, että kaksi viallista puhdistuu, ja he ovat Hor ja Setsh. Se että molemmissa oli vikaa selviää, ja näkyy sitä enemmän mitä pidemmälle etenee.

        Sanoin jo, että kaksi pudistuu, ja käärmeestä ei jää mitään jäljelle,

        Setsh on leikannut sinut kappaleiksi, ja Hor on painanut sinun suusi kiinni jalallaan.

        Ja että Hor antaa silmänsä (mielensä) Sjir:lle, isälleen, ja että Setsh:stä tulee saman kannattelija. Se on ikuisesti. Molemmat ovat hänen.

        Ja että käärme, itse pahuus, pilkkaaja hävitetään Tässä on vielä lisää siitä yhdestä käärmeestä. Se tapahtuu samalla kun esillä on lahjapöytä lahjoineen, ajatukset, elämä annettuna jumalalle, lainaus siitä, (Tämä on papyrus Ani:sta):

        Viholliskäärme sinun, annetu tulelle, pilkkaajakäärme, kaatunut, kätensä voimattomana, jalkansa ajettu auringolle, lapsikäärmeitä, heikkouskäärmeitä, ei ole olemassaololle heitä.

        Mutta kaikkeen liittyy lisäksi villi Ox (sonni). Viattoman sielu ei koskaan katoa. Ei ihmisen, eikä eläimen. Eläimille kuuluu ikuinen elämä, kuten ihmisillekin. Pyramiditekstissä on hämmästyttävä kappale, johon liittyy saman aikaisesti useampia merkityksiä, sillä tekstissä esiintyy useita sanoja joilla on kaksi merkitystä, kuten esimerkiksi suomeksi lähde tarkoittaa sekä vettä, että lähtemistä.

        Muinaisegyptissä tällaisia sanoja ovat esimerkiksi:
        - sm´a: joka tarkoittaa sekä tappaa, että villi sonni
        - (jne.
        - ng ´a: joka tarkoittaa sekä murtua olla murtunut, että myös pitkä sarvinen sonni
        - jd: joka tarkoittaa, sekä kuuro, että sukukypsä sonni)

        Tässä tullaan viattomuuden ja viattomuuden määrittelijän (määrittelijöiden) eteen sanoen:

        ....Olen tappanut sinulle villin sonnin hänen sijastaan, joka tappoi sinut.....

        (Joka tarkoittaa, ja vihjaa yhtä aikaa suunnillen samaa kuin:

        Olen tappaja sinulle, tappajan, hänen sijastaan, joka villi sonni sinulle)
        *)


        Ja vastaavan liittyvä jatkuu...

        Olen leikannut pois hänen päänsä, olen leikannut pois hänen häntänsä, olen leikannut pois hänen kätensä, olen leikannut pois hänen jalkansa, hänen ylempi etujalkansa on Kpr:lle (Elämälle Kepri, beetle), hänen alempi etujalkansa on Tm:lle (Aatumille), hänen kylkensä ovat Shw:lle ja Tefnut:lle hänen selkänsä sivut ovat Geb:lle ja Nut:lle, hänen reitensä St:lle ja Nebet-het:lle......

        Eli sonni; sielu siirtyy elämään, ja mitä elämä hänelle antaa, mutta käärmeestä joka, jos on se pilkkaaja, ei jää mitään; kuuluu tulelle. Muutkin asiat alkoivat aueta minulle kun olen käynyt mielessäni läpi kaikkia eläimiä jotka minun vuokseni nyt elämässä ikuisuutta, tai miten olen kohdellut eläimiä, ja lisäksi ajatellut ikuisuudestaan.

        Huh huh? Mistä tuli jokin epäilys hetkeksi, mutta se katosi.....varmasti tämä vaikuttaa hiukan erilaiselta ajattelutavalta?? Mutta ilokseni eipä tästä todella haittaa tunnu olevan, vaan jatkuvasti päin vastoin, ja jatkuvasti enemmän, tämä on ollut pitkä tie, ja paremmalta näyttää.

        Muista tämä, kun seuraavan kerran edes laitat jotain suuhusi. Ja lue kaikki ihmeessä alusta alkaenkin uudelleen? Minulle se on kokonaisuus joka lähinnä täydentyy koko ajan, eli hapuilu jää nyt vähemmälle, jota oli alussa paljon.

        *) Tämä kaksoismerkitys odottaa vielä tarkistusta. Tiedän, että se on olemassa, mutta se vaatii tarkennusta. Toivon, että saan jostain Pepi I pyramiditekstin merkkeinä (hieroglyfeinä), enkä ainoastaan englanninkielisenä käännöksenä, jossa kyllä siinäkin paikoin kaksoismerkitykseen annetaan huomautus.

        Minun on pakko vieläkin jatkaa aiheesta.....Väitän, että yläpuoliseen liittyy aidomassa merkityksessä sama asia kuin Jeesuksen tuhlaajapoika vertaukseen.

        Tuhlaajapoika lähti maailmalle, ja hävitti kaiken, ja teki kaiken isäänsä vastaan. Kun tuhlaajapoika tuli kotiin, niin teurastettiin jos ei sonni, niin muistaakseni vasikka, tämän tuhlailleen syntisen sijasta. Tapahtumassa on paljon samaa. Mutta raamattu ei missään vaiheessa edes vihjaa mitä eläimelle lopulta tapahtuu kaikkiaankin...Minne eläin menee.

        Puhdistuminen tapahtuu, kun ymmärtää, että viattomalle kuuluu ikuisuus, eläimelle nimenomaan myös, ja että väärintekijä on jättänyt pois sen mitä teki väärin ja on tullut takaisin. Pyramiditekstissä oli, että hän on kuin lapsi, joka vasta syntynyt, kuin uudelleen, siis puhdistunut kokonaan. Se kuinka ihminen juoksee jumalan Tm (Atum) luo, ja pyytää häntä kietomaan kätensä ympärilleen, ja pyytää jumalaa näkemään hänet tähtenä, jonka sisällä kaksi pahantekijää, Hor ja Setsh vastasyntyneinä, lapsiksi, niin siitä laitoin lainauksen tuonne yläpuolelle jo aikaisemmin.

        Muuten tuhlaajapojassa on itseasiassa ihan liiaksikin samaa tuon egyptiläisen kanssa, että voisi olettaa sen olevan vain sattumaa. Sanon kuitenkin vielä, kuten jo äsken, että olen sen alkuperäisen kanssa, jota voi sitten arvealla myös tästä kaikesta, jos haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun on pakko vieläkin jatkaa aiheesta.....Väitän, että yläpuoliseen liittyy aidomassa merkityksessä sama asia kuin Jeesuksen tuhlaajapoika vertaukseen.

        Tuhlaajapoika lähti maailmalle, ja hävitti kaiken, ja teki kaiken isäänsä vastaan. Kun tuhlaajapoika tuli kotiin, niin teurastettiin jos ei sonni, niin muistaakseni vasikka, tämän tuhlailleen syntisen sijasta. Tapahtumassa on paljon samaa. Mutta raamattu ei missään vaiheessa edes vihjaa mitä eläimelle lopulta tapahtuu kaikkiaankin...Minne eläin menee.

        Puhdistuminen tapahtuu, kun ymmärtää, että viattomalle kuuluu ikuisuus, eläimelle nimenomaan myös, ja että väärintekijä on jättänyt pois sen mitä teki väärin ja on tullut takaisin. Pyramiditekstissä oli, että hän on kuin lapsi, joka vasta syntynyt, kuin uudelleen, siis puhdistunut kokonaan. Se kuinka ihminen juoksee jumalan Tm (Atum) luo, ja pyytää häntä kietomaan kätensä ympärilleen, ja pyytää jumalaa näkemään hänet tähtenä, jonka sisällä kaksi pahantekijää, Hor ja Setsh vastasyntyneinä, lapsiksi, niin siitä laitoin lainauksen tuonne yläpuolelle jo aikaisemmin.

        Muuten tuhlaajapojassa on itseasiassa ihan liiaksikin samaa tuon egyptiläisen kanssa, että voisi olettaa sen olevan vain sattumaa. Sanon kuitenkin vielä, kuten jo äsken, että olen sen alkuperäisen kanssa, jota voi sitten arvealla myös tästä kaikesta, jos haluaa.

        Minun on ihan ilokseni; ikuisuuudekseni jatketava:


        Tämä egyptiläinen on täydellisys:


        Ja epätäydellisyyden on siksi kadottava!


    • Anonyymi

      Joku kirjoitti, että "mies on ihmisyyden mitta"

      Tähän oli helppo lisätä: Mutta nainen on sillä mitalla mittaaja

    • Anonyymi

      Olisiko Homo-torrella, tai muilla, mikä se Asteran tapainen oli, niin jotain lisättävää tähän ketjuun. Ellei muilla??

    • Anonyymi

      Suomessa naispappi on pappi siinä kuin miehetkin.

      • Juuri näin vapaiden suuntien itseoppineet ovat sitten noitiin verrattavia.


    • Anonyymi

      Noituus on kova ongelma kaikissa uskonnoissa . Wiccanoidat ja muu joga.

      • Anonyymi

        Voisiko Wiccalaisuudessa olla Jumalan palvelijattaria?


    • Anonyymi

      Kyllä miespappien tulisi pukeutua mekkoon. Ihan niin kuin jeesuskin.

    • Anonyymi

      Papitar, hyvä. hänelle kaapu vielä päälle.

    • Anonyymi

      - Mikäs alokas on ammatiltaan?
      - Hitsari
      - Se on hitsaaja, eikä hitsari!
      - Kyllä, herra sotilasmestaaja

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe