Naisviha tapetilla näköjään.

Anonyymi

Kysynpä palstalle kirjoittavilta naisilta, että oletteko tulleet vihatuiksi? Jos olette, miten se viha on konkreettisesti kohdistunut teihin? Miten olette tullut vihatuiksi?

231

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulle sanoi naistyöntekijä, ettei hän pidä miestyöntekijöistä. Olin vain että aha. Kuvitelkaa mikä paskamyrsky siitä nousisi, jos mies sanoisi vastaavaa.

      • Anonyymi

        Hehheh, luulet tosissasi ettei naistyöntekijät ole koskaan saaneet mieskolleegoilta kuulla, että naistyöntekijöistä ei pidetä sukupuolensa vuoksi? :)


      • Anonyymi

        Naiset ovat aika yksinkertaisia järjestään mitattuna. Kai tästäkin joku suuttuu, mutta suuttukoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehheh, luulet tosissasi ettei naistyöntekijät ole koskaan saaneet mieskolleegoilta kuulla, että naistyöntekijöistä ei pidetä sukupuolensa vuoksi? :)

        Onko vähättely sama asia kuin vihaaminen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hehheh, luulet tosissasi ettei naistyöntekijät ole koskaan saaneet mieskolleegoilta kuulla, että naistyöntekijöistä ei pidetä sukupuolensa vuoksi? :)

        Eli koska joku nainen on joskus hypoteettisesti kokenut sukupuolensa perusteella syrjintää, kostat sen koko miessukupuolelle.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Eli koska joku nainen on joskus hypoteettisesti kokenut sukupuolensa perusteella syrjintää, kostat sen koko miessukupuolelle.

        Hehheh, mitenkäs juuri minä sitä kostan koko miessukupuolelle, do tell? :)


      • Palstakamu kirjoitti:

        Eli koska joku nainen on joskus hypoteettisesti kokenut sukupuolensa perusteella syrjintää, kostat sen koko miessukupuolelle.

        "Joku nainen"? Tästähän ovat naiset saaneet kärsiä läpi historian.


      • Ashera12 kirjoitti:

        "Joku nainen"? Tästähän ovat naiset saaneet kärsiä läpi historian.

        Niin näissä kehitysmaissa. Nyt sitten naiset haluavat valkoisten miesten maksavan muun rotuisten synneistä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Niin näissä kehitysmaissa. Nyt sitten naiset haluavat valkoisten miesten maksavan muun rotuisten synneistä.

        Sukupuoli syrjinnästä pääsee nainen osalliseksi vielä kaikkialla maailmassa.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Niin näissä kehitysmaissa. Nyt sitten naiset haluavat valkoisten miesten maksavan muun rotuisten synneistä.

        Ihan pokkana siis väität nyt, että naisia ei ole syrjitty koko ihmiskunnan historian aikana koskaan missään ikinä, paitsi ehkä ihan vähän jossain kehitysmaissa? :D :D :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan pokkana siis väität nyt, että naisia ei ole syrjitty koko ihmiskunnan historian aikana koskaan missään ikinä, paitsi ehkä ihan vähän jossain kehitysmaissa? :D :D :D

        Muunrotuiset alistavat naisia ja katkovat näiden kauloja. Sitten naiset syyttävät näistä teoista valkoisia miehiä ja jakavat pillua apinoille.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Muunrotuiset alistavat naisia ja katkovat näiden kauloja. Sitten naiset syyttävät näistä teoista valkoisia miehiä ja jakavat pillua apinoille.

        Valkoihoinen mies ei siis mielestäsi missään historian vaiheessa ole naisia alistanut?

        Toveri, olet pahasti torkkunut koulun historian tunneilla :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valkoihoinen mies ei siis mielestäsi missään historian vaiheessa ole naisia alistanut?

        Toveri, olet pahasti torkkunut koulun historian tunneilla :D

        Myönnät siis kuitenkin muunrotuisten alistavan pahemmin. Vai kuinka moni valkoinen mies katkoo naisilta kaulan?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Myönnät siis kuitenkin muunrotuisten alistavan pahemmin. Vai kuinka moni valkoinen mies katkoo naisilta kaulan?

        Olet näköjään torkkunut myös äikäntunnit, kun tuo luetun tekstin ymmärtäminen ei selvästi sinulta suju :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet näköjään torkkunut myös äikäntunnit, kun tuo luetun tekstin ymmärtäminen ei selvästi sinulta suju :D

        Elä nyt ala kieltämään enää.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Elä nyt ala kieltämään enää.

        Se että sinä et ymmärrä lukemaasi ei ole kenenkään muun kuin sinun ongelmasi :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se että sinä et ymmärrä lukemaasi ei ole kenenkään muun kuin sinun ongelmasi :)

        Eli et kestä totuutta, vaan pyörrät puheesi.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Eli et kestä totuutta, vaan pyörrät puheesi.

        Tiedät itsekin että yritit tarmokkaasti laittaa suuhuni sanoja, joita sieltä ei ulos tullut, joten voit rauhoittua, trolli-hyvä ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät itsekin että yritit tarmokkaasti laittaa suuhuni sanoja, joita sieltä ei ulos tullut, joten voit rauhoittua, trolli-hyvä ;)

        Minä olen rauhallinen, toisin kuin teikäläinen. Tajusit itsekin lipsautuksesi.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Minä olen rauhallinen, toisin kuin teikäläinen. Tajusit itsekin lipsautuksesi.

        "Anonyymi kirjoitti:
        Valkoihoinen mies ei siis mielestäsi missään historian vaiheessa ole naisia alistanut?

        Toveri, olet pahasti torkkunut koulun historian tunneilla :D

        Palstakamu kirjoitti:
        Myönnät siis kuitenkin muunrotuisten alistavan pahemmin. Vai kuinka moni valkoinen mies katkoo naisilta kaulan?"

        Osoitatko tuosta sen kohdan missä olin kanssasi samaa mieltä? :D


      • Naiset hoitavat kaksi kertaa todennäköisemmin toista ihmistä ympärivuorokautisesti ja ovat myös kaksi kertaa miehiä todennäköisemmin hoitaneet dementiaa sairastavaa ihmistä yli viisi vuotta. Naispuolisia omaishoitajia yleensä myös tuetaan vähemmän kuin miespuolisia, minkä,seurauksena naiset tuntevat yleensä olevansa eristyneempiä ja sairastavat todennäköisemmin masennusta, joka itsessään kohottaa dementiariskiä.

        Tuntuisi olevan oikeus ja kohtuus antaa miesten ja naisten käymälöille saman verran lattiatilaa - ja perinteisesti niin on myös tehty. Lattiatilan 50/50 - jako määritellään jopa putkitöitä sääntelevissä asetuksissa. Mutta jos miestenvessassa on sekä koppeja että pisoaareja, tarpeillaan voi käydä paljon enemmän ihmisiä neliötä kohti kuin naistenvessassa. Äkkiä lattiatilan tasajako ei olekaan niin tasainen.
        Myös suurin osa vanhuksista ja liikuntarajoitteisista on naisia. Naisilla on todennäköisemmin lapsia mukanaan ja terveyssiteiden vaihtaminen vie aikaa.

        Caroline Criado Perez


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Anonyymi kirjoitti:
        Valkoihoinen mies ei siis mielestäsi missään historian vaiheessa ole naisia alistanut?

        Toveri, olet pahasti torkkunut koulun historian tunneilla :D

        Palstakamu kirjoitti:
        Myönnät siis kuitenkin muunrotuisten alistavan pahemmin. Vai kuinka moni valkoinen mies katkoo naisilta kaulan?"

        Osoitatko tuosta sen kohdan missä olin kanssasi samaa mieltä? :D

        Lainaat väärää kohtaa, taukki.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Lainaat väärää kohtaa, taukki.

        Kerro sitten ihmeessä että missä kohtaa olin kanssasi mistään samaa mieltä, taukki? :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro sitten ihmeessä että missä kohtaa olin kanssasi mistään samaa mieltä, taukki? :D

        Lue ketju uudestaan, taukki.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Lue ketju uudestaan, taukki.

        Awww, eli et löydä itsekään yhtään kohtaa jossa olisin ollut sun kanssa mistään samaa mieltä, niin vaikeahan se on sun moisesta lainausta laittaa :D Puspus taukki <3


      • Anonyymi kirjoitti:

        Awww, eli et löydä itsekään yhtään kohtaa jossa olisin ollut sun kanssa mistään samaa mieltä, niin vaikeahan se on sun moisesta lainausta laittaa :D Puspus taukki <3

        Lue viestisi uudelleen, taukki.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Lue viestisi uudelleen, taukki.

        Sinä kun niin selkeästi "tiedät" missä kohtaa olen ollut kanssasi samaa mieltä jostain, niin lainaa vaan tähän reippaasti se kohta, taukki ;) <3


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kun niin selkeästi "tiedät" missä kohtaa olen ollut kanssasi samaa mieltä jostain, niin lainaa vaan tähän reippaasti se kohta, taukki ;) <3

        Kyllähän sinun pitäisi tietää mitä olet itse suoltanut palstalle. Myöhäistä katua, taukki, se on tuolla kaikkien nähtävillä.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Kyllähän sinun pitäisi tietää mitä olet itse suoltanut palstalle. Myöhäistä katua, taukki, se on tuolla kaikkien nähtävillä.

        Lakkaa rimpuilemasta ja laita nyt vaan se lainaus siitä missä kohtaa olen ollut kanssasi samaa mieltä? :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lakkaa rimpuilemasta ja laita nyt vaan se lainaus siitä missä kohtaa olen ollut kanssasi samaa mieltä? :D

        Ota silmä käteen, pikkuinen.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Naiset hoitavat kaksi kertaa todennäköisemmin toista ihmistä ympärivuorokautisesti ja ovat myös kaksi kertaa miehiä todennäköisemmin hoitaneet dementiaa sairastavaa ihmistä yli viisi vuotta. Naispuolisia omaishoitajia yleensä myös tuetaan vähemmän kuin miespuolisia, minkä,seurauksena naiset tuntevat yleensä olevansa eristyneempiä ja sairastavat todennäköisemmin masennusta, joka itsessään kohottaa dementiariskiä.

        Tuntuisi olevan oikeus ja kohtuus antaa miesten ja naisten käymälöille saman verran lattiatilaa - ja perinteisesti niin on myös tehty. Lattiatilan 50/50 - jako määritellään jopa putkitöitä sääntelevissä asetuksissa. Mutta jos miestenvessassa on sekä koppeja että pisoaareja, tarpeillaan voi käydä paljon enemmän ihmisiä neliötä kohti kuin naistenvessassa. Äkkiä lattiatilan tasajako ei olekaan niin tasainen.
        Myös suurin osa vanhuksista ja liikuntarajoitteisista on naisia. Naisilla on todennäköisemmin lapsia mukanaan ja terveyssiteiden vaihtaminen vie aikaa.

        Caroline Criado Perez

        Suomi on kenties maailman tasa-arvoisin maa. Olisikohan sun aika mennä sinne OMAAN kotimaahan, jos kaikki on täällä Suomessa niin paskaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on kenties maailman tasa-arvoisin maa. Olisikohan sun aika mennä sinne OMAAN kotimaahan, jos kaikki on täällä Suomessa niin paskaa?

        Tasa-arvoisin ei tarkoita tasa-arvoista 😉


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on kenties maailman tasa-arvoisin maa. Olisikohan sun aika mennä sinne OMAAN kotimaahan, jos kaikki on täällä Suomessa niin paskaa?

        Olipas mauton kommentti. Häpeä.


    • Kumppanina ja työkaverina, alakoululaisena.

      • Anonyymi

        Mutta miten sinua on vihattu? Miten se on ilmennyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miten sinua on vihattu? Miten se on ilmennyt?

        Ja uskotko, että se viha johtu(u)i sukupuolestasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miten sinua on vihattu? Miten se on ilmennyt?

        Nimittelynä, uhkailuna, väkivaltana, kiristämisenä, vähättelemällä, mitätöimällä ja sanomalla suoraan, että mut pitäis hirttää (mun eka luokan opettaja) nyt esimerkiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja uskotko, että se viha johtu(u)i sukupuolestasi?

        Kyllä etenkin parisuhteessa.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Kyllä etenkin parisuhteessa.

        Tässä tapauksessa voidaan puhua yksittäistapauksesta. Tai oletko kokenut vihaa sukupuolesi takia jokaisessa parisuhteessasi?


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Nimittelynä, uhkailuna, väkivaltana, kiristämisenä, vähättelemällä, mitätöimällä ja sanomalla suoraan, että mut pitäis hirttää (mun eka luokan opettaja) nyt esimerkiksi.

        Uskotko, ettei poikiin ja miehiin kohdistu samanlaista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tapauksessa voidaan puhua yksittäistapauksesta. Tai oletko kokenut vihaa sukupuolesi takia jokaisessa parisuhteessasi?

        En jokaisessa. Mutta suurimmassa osassa on sovinistisilla jutuilla mitätöity naisten osaamista, kykyjä, älyä.

        Tai jopa kadehdittu, että olen kyennyt samaan kuin cismiehetkin. Hyvää tuuria tms. heitoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko, ettei poikiin ja miehiin kohdistu samanlaista?

        Poikiakin kohdellaan huonosti hiukan erilailla, mutta mm. tunteiden kieltäminen on yksi sellainen vääryys. Miehet ei itke, nynnyt itkee jne. Sellasta paskaa, että oksettaa.


      • J-a-n kirjoitti:

        Poikiakin kohdellaan huonosti hiukan erilailla, mutta mm. tunteiden kieltäminen on yksi sellainen vääryys. Miehet ei itke, nynnyt itkee jne. Sellasta paskaa, että oksettaa.

        Poikia kohdellaa huonosti, hakataan, nimitellään, raiskataan, satutetaan eri tavoin ja se on yhtä väärin. Yhtä julmaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja uskotko, että se viha johtu(u)i sukupuolestasi?

        Nykyään viha voi johtua transsukupuolisuudestani, seksuaalisesta suuntautumisestakin. Tatuoinneista. Paljon vihattavaa, jos vihata haluaa.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        En jokaisessa. Mutta suurimmassa osassa on sovinistisilla jutuilla mitätöity naisten osaamista, kykyjä, älyä.

        Tai jopa kadehdittu, että olen kyennyt samaan kuin cismiehetkin. Hyvää tuuria tms. heitoin.

        Ja uskot, että se on sukupuolisidonnaista?

        Minä kerron sinulle salaisuuden. Minuakin on vähätelty ja moni minut vähemmän tunteva vähättelee edelleen. Ainakin siihen asti, kunnes näytän niille mistä kana pissii. Sen jälkeen ne vihaavat minua. Ja se viha on oikeasti pelkoa. Sitä se on ollut aina. Enkä minä ole nainen.

        Vähättely ei ole vielä vihaa. Mutta silloin kun vähätelty näyttää vähättelijöille heidän pienuuden, se vähättely muuttuu peloksi/vihaksi. Eikä sukupuolella ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Yhtä lailla vähätellyt miehetkin joutuu osoittamaan vähättelijöilleen, ettei heidän luulot ole heidän tietoja väärti. Miehet eivät vaan tee siitä sukupuolikysymystä eivätkä itke siitä julkisesti. Eli joutuvat valinnoillaan ansaitsemaan kunnioituksensa tai muiden pelon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja uskot, että se on sukupuolisidonnaista?

        Minä kerron sinulle salaisuuden. Minuakin on vähätelty ja moni minut vähemmän tunteva vähättelee edelleen. Ainakin siihen asti, kunnes näytän niille mistä kana pissii. Sen jälkeen ne vihaavat minua. Ja se viha on oikeasti pelkoa. Sitä se on ollut aina. Enkä minä ole nainen.

        Vähättely ei ole vielä vihaa. Mutta silloin kun vähätelty näyttää vähättelijöille heidän pienuuden, se vähättely muuttuu peloksi/vihaksi. Eikä sukupuolella ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Yhtä lailla vähätellyt miehetkin joutuu osoittamaan vähättelijöilleen, ettei heidän luulot ole heidän tietoja väärti. Miehet eivät vaan tee siitä sukupuolikysymystä eivätkä itke siitä julkisesti. Eli joutuvat valinnoillaan ansaitsemaan kunnioituksensa tai muiden pelon.

        En oikeestaan pidä juuri mitään sukupuolisidonnaisena mikä liittyy psyykeen.

        Juu, tiedän. Mutta tiedän myös, että minua on vihattu sukupuoleni vuoksi. Raiskaus oli yksi sellainen teko joka huokui vihaa minua kohtaan.


      • J-a-n kirjoitti:

        En oikeestaan pidä juuri mitään sukupuolisidonnaisena mikä liittyy psyykeen.

        Juu, tiedän. Mutta tiedän myös, että minua on vihattu sukupuoleni vuoksi. Raiskaus oli yksi sellainen teko joka huokui vihaa minua kohtaan.

        Toinen vihan aihe oli, kun ostin yksin naisena omakotitalon. Se oli silloiselle miehelle yhtä kuin nainen häpäisi hänet. Osasin vieläpä remontoida kotiani paremmin kun tuo mies, se oli kova kolaus miehuudelle ja naiseutta taas herjattiin.

        En nääs olisi saanut naisena neuvoa miestä, vaikka hän olisi tehnyt sutta mun piikkiin. Miksikö, koska naiset pitää turvan kiinni miesten jutuissa.

        Sukupuoli oli syy.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        En oikeestaan pidä juuri mitään sukupuolisidonnaisena mikä liittyy psyykeen.

        Juu, tiedän. Mutta tiedän myös, että minua on vihattu sukupuoleni vuoksi. Raiskaus oli yksi sellainen teko joka huokui vihaa minua kohtaan.

        Raiskaus on lopulta aika primitiivinen teko. Kukaan ei raiskaa vihaamaansa ihmistä. Raiskauksen kohteeksi joutuu himottu ihminen, johon ei ilman väkisin ottamista olisi muuten mahdollisuutta. .

        Mutta sinun kanssasi tämä keskustelu on turhaa. Minua nimenomaan kiinnostaa ne naisten kertomukset, että miten se väitetty naisviha konkretisoituu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raiskaus on lopulta aika primitiivinen teko. Kukaan ei raiskaa vihaamaansa ihmistä. Raiskauksen kohteeksi joutuu himottu ihminen, johon ei ilman väkisin ottamista olisi muuten mahdollisuutta. .

        Mutta sinun kanssasi tämä keskustelu on turhaa. Minua nimenomaan kiinnostaa ne naisten kertomukset, että miten se väitetty naisviha konkretisoituu.

        Ei. Hän oli mun poikaystävä. Hän vihasi mua, teki sen usein selväksi. Sanoi suoraankin tuolloin, kun löi ällin päästä ja raiskasi sitten.

        Se oli puhdasta vihaa kaikki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raiskaus on lopulta aika primitiivinen teko. Kukaan ei raiskaa vihaamaansa ihmistä. Raiskauksen kohteeksi joutuu himottu ihminen, johon ei ilman väkisin ottamista olisi muuten mahdollisuutta. .

        Mutta sinun kanssasi tämä keskustelu on turhaa. Minua nimenomaan kiinnostaa ne naisten kertomukset, että miten se väitetty naisviha konkretisoituu.

        No sehän konkretisoituu naissukupuolen alistamisella. Monet miehet alistaa vaimojaan, lapsiaan, työntekijöitään koska nämä ovat naissukupuolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja uskot, että se on sukupuolisidonnaista?

        Minä kerron sinulle salaisuuden. Minuakin on vähätelty ja moni minut vähemmän tunteva vähättelee edelleen. Ainakin siihen asti, kunnes näytän niille mistä kana pissii. Sen jälkeen ne vihaavat minua. Ja se viha on oikeasti pelkoa. Sitä se on ollut aina. Enkä minä ole nainen.

        Vähättely ei ole vielä vihaa. Mutta silloin kun vähätelty näyttää vähättelijöille heidän pienuuden, se vähättely muuttuu peloksi/vihaksi. Eikä sukupuolella ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Yhtä lailla vähätellyt miehetkin joutuu osoittamaan vähättelijöilleen, ettei heidän luulot ole heidän tietoja väärti. Miehet eivät vaan tee siitä sukupuolikysymystä eivätkä itke siitä julkisesti. Eli joutuvat valinnoillaan ansaitsemaan kunnioituksensa tai muiden pelon.

        Vähättely, nimittely, arvostelu jne on vihaa, aggressiota, henkistä väkivaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähättely, nimittely, arvostelu jne on vihaa, aggressiota, henkistä väkivaltaa.

        Huono käytös ei ole vihaa. Se on vaan junttimaisuutta ja siihen syyllistyy kaikki sukupuolesta riippumatta.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Poikia kohdellaa huonosti, hakataan, nimitellään, raiskataan, satutetaan eri tavoin ja se on yhtä väärin. Yhtä julmaa.

        Ja yleensä se julma kohtelu kohdistetaan niihin ”tyttömäisiin” poikiin. Onkohan siinäkin kyse pohjimmiltaan naisvihasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja yleensä se julma kohtelu kohdistetaan niihin ”tyttömäisiin” poikiin. Onkohan siinäkin kyse pohjimmiltaan naisvihasta?

        Hmm, miten tyttömäisiin poikiin?

        Mitä se tyttömäinen on mitä tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja uskot, että se on sukupuolisidonnaista?

        Minä kerron sinulle salaisuuden. Minuakin on vähätelty ja moni minut vähemmän tunteva vähättelee edelleen. Ainakin siihen asti, kunnes näytän niille mistä kana pissii. Sen jälkeen ne vihaavat minua. Ja se viha on oikeasti pelkoa. Sitä se on ollut aina. Enkä minä ole nainen.

        Vähättely ei ole vielä vihaa. Mutta silloin kun vähätelty näyttää vähättelijöille heidän pienuuden, se vähättely muuttuu peloksi/vihaksi. Eikä sukupuolella ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Yhtä lailla vähätellyt miehetkin joutuu osoittamaan vähättelijöilleen, ettei heidän luulot ole heidän tietoja väärti. Miehet eivät vaan tee siitä sukupuolikysymystä eivätkä itke siitä julkisesti. Eli joutuvat valinnoillaan ansaitsemaan kunnioituksensa tai muiden pelon.

        Ovatko ne sinun vähättelijät sitten olleet naisia? Naisilleko olet joutunut näyttämään mistä kana pissii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono käytös ei ole vihaa. Se on vaan junttimaisuutta ja siihen syyllistyy kaikki sukupuolesta riippumatta.

        Viha siellä pohjalla saa käyttäytymään huonosti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko ne sinun vähättelijät sitten olleet naisia? Naisilleko olet joutunut näyttämään mistä kana pissii?

        Sekä että. Koulukiusaajissa oli päätekijänä naisopettaja joka innosti tyttöjä ja poikia kiusaamiseen, pääasiassa poikia suosien.

        Tytöt oli myrkkyä ellei he olleet hikuja.

        Työpaikoilla oli naiset asialla. Yksikään miespuolinen työkaveri ei ole ikinä käyttäytynyt mua kohtaan huonosti, päinvastoin.

        Parisuhteissa olen ollut vain miesten kanssa. En tiedä mitä piruja naiset voivat puolisona olla.


      • J-a-n kirjoitti:

        Sekä että. Koulukiusaajissa oli päätekijänä naisopettaja joka innosti tyttöjä ja poikia kiusaamiseen, pääasiassa poikia suosien.

        Tytöt oli myrkkyä ellei he olleet hikuja.

        Työpaikoilla oli naiset asialla. Yksikään miespuolinen työkaveri ei ole ikinä käyttäytynyt mua kohtaan huonosti, päinvastoin.

        Parisuhteissa olen ollut vain miesten kanssa. En tiedä mitä piruja naiset voivat puolisona olla.

        Mä ajattelen, että systemaattiseen satuttamiseen liittyy aina jotenkin vihaa. Se onko se aina sukupuolta kohtaan, niin välttämättä. Riippuu nostaako sukupuolet vastakkain edes ajatuksen tasolla.


      • J-a-n kirjoitti:

        Mä ajattelen, että systemaattiseen satuttamiseen liittyy aina jotenkin vihaa. Se onko se aina sukupuolta kohtaan, niin välttämättä. Riippuu nostaako sukupuolet vastakkain edes ajatuksen tasolla.

        *niin ei välttämättä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja yleensä se julma kohtelu kohdistetaan niihin ”tyttömäisiin” poikiin. Onkohan siinäkin kyse pohjimmiltaan naisvihasta?

        Nainen, tyttö ja neiti ovatkin haukkumasanoja miesten maailmassa. Tuo jo osoittaa etteivät miehet pidä naisia vertaisinaan, mutta ei ihmeitä pidäkään odottaa 😑.

        Sekä fyysisen että henkisen väkivallan voi kuitata sillä, että se on vain huonoa käytöstä.

        "Kuten on selvästi nähty, 'jo pelkästään naisen näkeminen voi välittömästi nostaa mieleen tiettyjä piirteitäja ominaisuuksia, jotka häneen liitetään'. Hänet voi heti luokitella ihmiseksi, jonka voi keskeyttää. Jolle voi viheltää. Jota voi seurata. Jonka voi raiskata."

        "Konsensus on selvä: naiset ovat epänormaaleja, epätyypillisiä, yksinkertaisesti ihan vääränlaisia. Miksi naiset eivät voi olla enemmän miesten kaltaisia? No, anteeksipyynnöt naissukupuolen puolesta kaikesta tästä arvoituksellisuudesta, mutta ei, emme me ole emmekä me voi olla. Sen tosiasian tutkijat, poliitikot ja tietotekniikan jätkät joutuvat nyt vain nielemään. Yksinkertainen on toki helpompaa. Yksinkertainen on halvempaakin. Mutta yksinkertainen ei heijasta todellisuutta." 🙃

        (Caroline Criado Perez)


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Sekä että. Koulukiusaajissa oli päätekijänä naisopettaja joka innosti tyttöjä ja poikia kiusaamiseen, pääasiassa poikia suosien.

        Tytöt oli myrkkyä ellei he olleet hikuja.

        Työpaikoilla oli naiset asialla. Yksikään miespuolinen työkaveri ei ole ikinä käyttäytynyt mua kohtaan huonosti, päinvastoin.

        Parisuhteissa olen ollut vain miesten kanssa. En tiedä mitä piruja naiset voivat puolisona olla.

        Tuo kysymys oli kylläkin aloittajalle, eikä sinulle.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Poikiakin kohdellaan huonosti hiukan erilailla, mutta mm. tunteiden kieltäminen on yksi sellainen vääryys. Miehet ei itke, nynnyt itkee jne. Sellasta paskaa, että oksettaa.

        Olen herkkä mies ja itkenkin herkästi. On ollut huono ominaisuus, vaikka naiset toista väittää. Olen siis saanut siitä vähättelyä suhteessa ja tullut jätetyksi, kun se on kuulemma "nössön" ominaisuus. Vanhemmiten olen oppinut piilottamaan tuon ominaisuuteni, koska se ei puheista huolimatta ole naisten mieleen. Kun opin kylmettämään tunteeni suhteet alkoi kestämään pidempään.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Nainen, tyttö ja neiti ovatkin haukkumasanoja miesten maailmassa. Tuo jo osoittaa etteivät miehet pidä naisia vertaisinaan, mutta ei ihmeitä pidäkään odottaa 😑.

        Sekä fyysisen että henkisen väkivallan voi kuitata sillä, että se on vain huonoa käytöstä.

        "Kuten on selvästi nähty, 'jo pelkästään naisen näkeminen voi välittömästi nostaa mieleen tiettyjä piirteitäja ominaisuuksia, jotka häneen liitetään'. Hänet voi heti luokitella ihmiseksi, jonka voi keskeyttää. Jolle voi viheltää. Jota voi seurata. Jonka voi raiskata."

        "Konsensus on selvä: naiset ovat epänormaaleja, epätyypillisiä, yksinkertaisesti ihan vääränlaisia. Miksi naiset eivät voi olla enemmän miesten kaltaisia? No, anteeksipyynnöt naissukupuolen puolesta kaikesta tästä arvoituksellisuudesta, mutta ei, emme me ole emmekä me voi olla. Sen tosiasian tutkijat, poliitikot ja tietotekniikan jätkät joutuvat nyt vain nielemään. Yksinkertainen on toki helpompaa. Yksinkertainen on halvempaakin. Mutta yksinkertainen ei heijasta todellisuutta." 🙃

        (Caroline Criado Perez)

        Mikä avaruusolio itse olet?

        Neiti oli aivan tavallinen ilmaisu, kun tarkoitettiin naimatonta yleensä nuorta naista joka oletettavasti ei ollut vielä nainut, eli naimissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kysymys oli kylläkin aloittajalle, eikä sinulle.

        Juu, huomasin sen vasta kun luin ketjun uudelleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen herkkä mies ja itkenkin herkästi. On ollut huono ominaisuus, vaikka naiset toista väittää. Olen siis saanut siitä vähättelyä suhteessa ja tullut jätetyksi, kun se on kuulemma "nössön" ominaisuus. Vanhemmiten olen oppinut piilottamaan tuon ominaisuuteni, koska se ei puheista huolimatta ole naisten mieleen. Kun opin kylmettämään tunteeni suhteet alkoi kestämään pidempään.

        Ei ollenkaan mukavaa. Mua sattuu lukea tuollaisia tekstejä, koska se on väärin. Väärin, väärin, väärin joutua teeskentelemään tunteita piiloon ja piilottamaan herkkyyttä. Jokainen mies on yhtälailla ihminen ja tunteva olento, kun nainenkin. Ei se noin pitäisi missään nimessä olla, et sinä mikään nössö ole, jos sinä itket tunteitasi. Sinä olet tunteva ihminen jolla on oikeus itkeä, kun itku tulee.

        Ajatellaan vaikka ihmisiä yhtenä pötkönä ihmisnauhaa, josta on leikattu jokainen yksilö irti ja erikseen.

        Yhdenvertaisuus ihmispötkö. Mielikuvana se saattaa joskus helpottaa ymmärtämään, ettei ihminen ole mikään sukupuolen vanki tai orja. Ihminen on ihminen.

        Mulle ihminen termistä on tullut tärkeä, se kertoo kaiken oleellisen ihmisyydestä. Toinen sana on yksilö, se kertoo kaiken oleellisen siitä, että ihmisinä ollaan samanlaisia ja erilaisia yksilöinä. Jokainen oma pakettinsa sisältöä.

        Sinulle sanon, että vaikka tunteitaan on hyvä osata hillitä ja hallitakin, niin anna itkun tulla kun itkettää. Silläkin on tarkoituksensa. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä avaruusolio itse olet?

        Neiti oli aivan tavallinen ilmaisu, kun tarkoitettiin naimatonta yleensä nuorta naista joka oletettavasti ei ollut vielä nainut, eli naimissa.

        Niin olikin. Mutta jos miestä haluat loukata niin sano häntä neidiksi.
        Sano naista nuoreksi herraksi eikä hän loukkaannu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja uskotko, että se viha johtu(u)i sukupuolestasi?

        Kun "Tähtien sota - sarjaan tehtiin kaksi peräkkäistä elokuvaa, joissa pääosaa esitti nainen, netin miesasiapiireissä nousi äläkkä. Yksi pisimpään pyörineistä brittisarjoista "Doctor Who" on scifi-fantasiasarja muotoaan muuttavasta avaruusolennosta, jonka keho muuttuu ajoittain uudeksi. Olion ensimmäiset kaksitoista inkarnaatiota olivat kaikki miehiä, mutta vuonna 2017 tohtori muuttui ensimmäistä kertaa naiseksi. Vastauksena tähän näyttelijä Peter Davison, entinen tohtori, "epäili", mahtoiko olla viisasta roolittaa naista Doctor Whoksi. Hänestä ajatus tohtorista "poikana" oli parempi, ja häntä suretti "poikien esikuvan katoaminen". Tuohtuneet miehet aloittivat boikottikampanjan Twittwrissä ja tuomitsivat päätöksen "poliittiseksi korrektiudeksi" ja "liberaaliseksi" hyvesinglanoinniksi.

        (Caroline Criado Perez)


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Kun "Tähtien sota - sarjaan tehtiin kaksi peräkkäistä elokuvaa, joissa pääosaa esitti nainen, netin miesasiapiireissä nousi äläkkä. Yksi pisimpään pyörineistä brittisarjoista "Doctor Who" on scifi-fantasiasarja muotoaan muuttavasta avaruusolennosta, jonka keho muuttuu ajoittain uudeksi. Olion ensimmäiset kaksitoista inkarnaatiota olivat kaikki miehiä, mutta vuonna 2017 tohtori muuttui ensimmäistä kertaa naiseksi. Vastauksena tähän näyttelijä Peter Davison, entinen tohtori, "epäili", mahtoiko olla viisasta roolittaa naista Doctor Whoksi. Hänestä ajatus tohtorista "poikana" oli parempi, ja häntä suretti "poikien esikuvan katoaminen". Tuohtuneet miehet aloittivat boikottikampanjan Twittwrissä ja tuomitsivat päätöksen "poliittiseksi korrektiudeksi" ja "liberaaliseksi" hyvesinglanoinniksi.

        (Caroline Criado Perez)

        Mahtaa elämäsi olla rajoitteista, kun olet katkera miehille milloin elokuva rooleista tai siitä, että voivat kusta seisaaltaan paalikoneeseen.
        Ongelma ei ole siis mikään tasa-arvo vaan se, että yksinkertaisesti katkeruuksissasi olet kaunainen kun synnyit naiseksi. Tuohon saa kyllä psykologi apua jos haluaa. Muuten tuo itku on surullista seurattavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaa elämäsi olla rajoitteista, kun olet katkera miehille milloin elokuva rooleista tai siitä, että voivat kusta seisaaltaan paalikoneeseen.
        Ongelma ei ole siis mikään tasa-arvo vaan se, että yksinkertaisesti katkeruuksissasi olet kaunainen kun synnyit naiseksi. Tuohon saa kyllä psykologi apua jos haluaa. Muuten tuo itku on surullista seurattavaa.

        Söpöä että nainen on heti "katkera" kun nostaa esiin naisvihan ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaa elämäsi olla rajoitteista, kun olet katkera miehille milloin elokuva rooleista tai siitä, että voivat kusta seisaaltaan paalikoneeseen.
        Ongelma ei ole siis mikään tasa-arvo vaan se, että yksinkertaisesti katkeruuksissasi olet kaunainen kun synnyit naiseksi. Tuohon saa kyllä psykologi apua jos haluaa. Muuten tuo itku on surullista seurattavaa.

        Miten niin katkera? 🙂
        Tuon vain esille tosiasioita.
        Ei millään pahalla, mutta mieskeho inhottaa, joten olen huojentunut siitä että synnyin naiseksi.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Miten niin katkera? 🙂
        Tuon vain esille tosiasioita.
        Ei millään pahalla, mutta mieskeho inhottaa, joten olen huojentunut siitä että synnyin naiseksi.

        Oletko lesbo?


      • Olen tainnut jo useampaan otteeseen kertoa olevani lesbo aseksuaali.


      • Lesbo, bi ja trans palstoilla on aika hiljaista. Käyn välillä lukemassa ja kommentoimassa.


      • Anonyymi

        Missä on määrätty, että Suhteet kategorian Sinkku-palstalla saisi kirjoittaa vain heterot?


      • Kyllä lesbotkin voivat sinkkuja olla 🤨


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Kyllä lesbotkin voivat sinkkuja olla 🤨

        Siks toisekseen, miksi varatut eivät voisi keskustella Sinkku-palstalla? Ei kai sinkkuudesta keskustelu ainoastaan sinkkujen oikeus ole? Ex-sinkkujahan ne nykyiset varatutkin on. Ja osa niistäkin on tulevia sinkkuja myös.


    • Anonyymi

      Kai se todellinen viha naista kohtaan on islamilaisten ja muiden etelän outojen elämää. Ei suomalaisten elämää.
      Suomalaiset miehet ovat todella hyviä miehiä jos vertailee minne tahansa muualle maailmaan.
      Aina on tietenkin poikkeuksia ja yksilöitä joilla joku ratas naksuttaa ja sutii tyhjää. Ne ovat lähinnä semmosia rikollisia jotka eivät ymmärrä rajojaan tai oikeuksiaan velvotteitaan.
      Naiset ovat vammautuneempia kuten aloituskin kertoo. Onhan selvää, että kun ihminen pakkeloi ja piilottelee itseään ja todellisuutta koko elämänsä, on sen päässä vikaa.

      • Anonyymi

        "Naiset ovat vammautuneempia kuten aloituskin kertoo. "

        Tuo on juuri sitä naisvihaa tällä palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naiset ovat vammautuneempia kuten aloituskin kertoo. "

        Tuo on juuri sitä naisvihaa tällä palstalla.

        Tämä on vähättelyä ja huonoa käytöstä. Ei vihaa. Silloin kun vähättely ja huono käytös muuttuu vihaksi, nähdään kirjarovioita, keskitysleirejä, joukkolynkkaamisia yms. Tosin se aika ei ole enää kaukana. Leirit alkaa jo muodostua maailmanlaajuisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on vähättelyä ja huonoa käytöstä. Ei vihaa. Silloin kun vähättely ja huono käytös muuttuu vihaksi, nähdään kirjarovioita, keskitysleirejä, joukkolynkkaamisia yms. Tosin se aika ei ole enää kaukana. Leirit alkaa jo muodostua maailmanlaajuisesti.

        "Naiset ovat vammautuneempia," on seksismiä. Sitä voi kutsua naisten kohdalla myös misogyniaksi. Tällaiseen seksismiin törmää kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on vähättelyä ja huonoa käytöstä. Ei vihaa. Silloin kun vähättely ja huono käytös muuttuu vihaksi, nähdään kirjarovioita, keskitysleirejä, joukkolynkkaamisia yms. Tosin se aika ei ole enää kaukana. Leirit alkaa jo muodostua maailmanlaajuisesti.

        Nyky hallitus on sekoittanut tämänkin palstan feministien päät käyttämällä poliittisista vastustajistaan viha sanaa sanan olla erimieltä tilalla. Näinollen täälläkin yleistynyt viha sanan käyttö kaikessa erimieltä olevissa asioissa on perua hallituksen kansankiihottamisesta, joka repii enemmän kansaa nyt kahtia kuin ikinä sitten sataan vuoteen.
        Onhan nyt kaikki konservatiiviset arvot kieltojen, sensuurin ja mielipiteiden hiljentämisen alla.
        Tämä meno tuskin kauaa jatkuu kun eurooppa repeää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyky hallitus on sekoittanut tämänkin palstan feministien päät käyttämällä poliittisista vastustajistaan viha sanaa sanan olla erimieltä tilalla. Näinollen täälläkin yleistynyt viha sanan käyttö kaikessa erimieltä olevissa asioissa on perua hallituksen kansankiihottamisesta, joka repii enemmän kansaa nyt kahtia kuin ikinä sitten sataan vuoteen.
        Onhan nyt kaikki konservatiiviset arvot kieltojen, sensuurin ja mielipiteiden hiljentämisen alla.
        Tämä meno tuskin kauaa jatkuu kun eurooppa repeää.

        "Ihmiset tulkitaan useimmiten miehiksi. Ja sitä paitsi, vaikka näyttö viittaa siihen, että naiset voivat jossain määrin hyväksyä miehiä esikuvikseen, miehet eivät suostu samaan naisten suhteen. Naiset ostavat miesten kirjoittamia kirjoja miehistä, mutta miehet eivät osta naisten kirjoittamia kirjoja naisista (ainakaan paljon).
        Kun seikkailupelisarjan "Assasin's Creed" tekijät vuonna 2014 ilmoittivat, ettei co-op-moninpeliä enää voi pelata naisena, jotkut miespelaajat olivat mielissään. Naisena pelaaminen vieraannuttaisi heidät pelistä, he perustelivat. Toimittaja Sarah Ditum ei suostu kuuntelemaan tällaista perustetta. "Älkää nyt viitsikö", hän torui kolumnissaan. "Olette pelanneet pelejä sinisenä siilinä. Kyberneettisesti paranneltuna avaruusmerijalkaväen sotilaana. Vittu lohikäärmeenkesyttäjänä. Mutta ajatus naisesta keskeisenä hahmona ei taivu?" Teknisesti Ditum on tietysti oikeassa. Pitäisi olla helpompaa kuvitella olevansa nainen kuin sininen siili. Mutta toisaalta hän on myös väärässä, sillä kyseisellä sinisellä siilillä on miespelaajien kanssa yksi erittäin tärkeä piirre, jonka edessä jopa lajien väliset rajat hälvenevät: Sonia the Hedgehog on miespuolinen. Me tiedämme sen siitä, että hän ei ole vaaleanpunainen, hänellä ei ole rusettia hiuksissa eikä hän hymyile teennäisesti. Hän on sitä merkitsemätöntä standardisukupuolta, ei sitä poikkeavaa.


    • En koe tulleeni vihatuksi. Minua on vihattu toki, kuten jokaista meistä varmaankin, mutta minä viis veisaan niin vähän, etten koe tulleeni koskaan vihatuksi. Sekin on vapaa valinta miten suhtautuu vihatuksi tulemiseen.

      Mulle se on se ja sama. Kukaan minulle oikeasti tärkeä ei ole vihannut minua, joten en ole tullut vihatuksi. Ne jotka minua tuntematta ovat minua vihanneet, on täysin yhdentekevää, sillä se vihaaja on minulle yhdentekevä. Turhake.

      Joten miksi vaivata pientä sievää päätäni jonkun turhanpäiväisen ihmisen takia.. tämä on vapaa maa, jos joku haluaa minua vihata, niin anti palaa vaan. Ei ole minulta pois. En menetä mitään.

      No, oikeasti kai mun käy enemmän sääliksi ihmisiä jotka kantavat vihaa sisällään. Jos joku on niin säälittävä että vihaa minua, niin minkä minä sille mitään mahdan. Jokainen elää tavallaan. Kas kun elämä on valintoja ja minun valintani on ettei minua kiinnosta. Simppeliä.

    • Anonyymi

      Varsinaisesti suoraa peittelemätöntä vihaa en ole kokenut sen takia että olen nainen, mutta piilotettua kyllä.
      Sitä kohtaa koko ajan, kaikkiin naisiin kohdistettuna, esim. tällä palstalla.
      Toki sen tajuan, että hyvin suuri osa tästä vihasta johtuu siitä, että naiset julkeavat valita kenen kanssa haluavat kontaktissa olla.
      Yritetään väheksyä, alentaa, suoraa solvausta ja törkeätäkin vihapuhetta ihan päivittäin.
      Tosin olen saanut monen monta kertaa kuulla törkeyksiä kun en ole kiinnostunut tyypistä joka on yrittänyt iskeä. Nämä eivät minua mihinkään suuntaan hetkauta, oman surkeutensa vain paljastavat. Halveksittavia lähinnä.
      Itse olen sitä mieltä että nämä tyypit ovat heikkoja raukkoja joiden ns. miehuus kärsii ja kutistuu kun tulevat torjutuksi. Tasapainoinen itsensä kanssa turvallinen ja terveen itsetunnon omaava mies ei siihen alennu.

      • Anonyymi

        "Varsinaisesti suoraa peittelemätöntä vihaa en ole kokenut sen takia että olen nainen, mutta piilotettua kyllä.
        Sitä kohtaa koko ajan, kaikkiin naisiin kohdistettuna, esim. tällä palstalla."

        Oletko nyt ihan varma, että se on vihaa?

        Oletko itse joskus vihannut ketään?


      • Anonyymi

        Nimenomaan tällä palstalla kohtaa naisvihaa todella paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan tällä palstalla kohtaa naisvihaa todella paljon.

        Miten konkreettisesti? Miten se eroaa ätmien ja miesten haukkumisesta?


      • Kyseessä on "Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista." 😁


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Kyseessä on "Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista." 😁

        Lienee ainoa sanonta minkä osaat sillä tuota olet kylvänyt täällä vuosia tosin anonyymi nimimerkin takaa, mutta kirjoitustyyli ei petä.
        Kysyn kuten edellä. Miten se eroaa ätmien ja muiden heikkojen miesten haukkumisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten konkreettisesti? Miten se eroaa ätmien ja miesten haukkumisesta?

        Miten konkreettisesti? Oletko sokea? Toinen on vihaa ja toinen vaan haukkumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienee ainoa sanonta minkä osaat sillä tuota olet kylvänyt täällä vuosia tosin anonyymi nimimerkin takaa, mutta kirjoitustyyli ei petä.
        Kysyn kuten edellä. Miten se eroaa ätmien ja muiden heikkojen miesten haukkumisesta?

        Ylivoimaisesti eniten "ätmejä" ja heikkoja miehiä haukkuvat muut miehet.

        Se on miesten miehiä kohtaan osoittamaa miesvihaa - toisen lyttäämistä, vähättelyä, pilkkaa.

        Miesten keskinäinen maailma on raaka ja julma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lienee ainoa sanonta minkä osaat sillä tuota olet kylvänyt täällä vuosia tosin anonyymi nimimerkin takaa, mutta kirjoitustyyli ei petä.
        Kysyn kuten edellä. Miten se eroaa ätmien ja muiden heikkojen miesten haukkumisesta?

        Tulin viime yönä 🤣

        Naisviha, seksismi, misogynia.
        Etsi mitä misogynia tarkoittaa niin kaikki loksahtaa paikoilleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylivoimaisesti eniten "ätmejä" ja heikkoja miehiä haukkuvat muut miehet.

        Se on miesten miehiä kohtaan osoittamaa miesvihaa - toisen lyttäämistä, vähättelyä, pilkkaa.

        Miesten keskinäinen maailma on raaka ja julma.

        Heikot miehet ovat sitten varmaankin turhan feminiinisiä toisten miesten silmissä, mikä osoittaa että heidän mielestään naisen tasolle ei saa vajota.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Tulin viime yönä 🤣

        Naisviha, seksismi, misogynia.
        Etsi mitä misogynia tarkoittaa niin kaikki loksahtaa paikoilleen.

        Ei minua sinun tulemiset kiinnosta, vaan tuo sinusta kumpuava miesviha. Tuossakin listaat vaan naisiin liittyviä termistöjä, mutta sujuvasti unohdat miehiin kohdistetun vihan. No se onkin teidän feministien toimintatapa, mutta kertoo hyvin kuinka epätasa-arvoinen ismi koko feminismi käsitys on kaikkinensa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua sinun tulemiset kiinnosta, vaan tuo sinusta kumpuava miesviha. Tuossakin listaat vaan naisiin liittyviä termistöjä, mutta sujuvasti unohdat miehiin kohdistetun vihan. No se onkin teidän feministien toimintatapa, mutta kertoo hyvin kuinka epätasa-arvoinen ismi koko feminismi käsitys on kaikkinensa.

        Feminismi on alunperin tarkoittanut naisasialiikettä. Ei miesasialiikekään aja naisten asioita. Olen radfemi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Varsinaisesti suoraa peittelemätöntä vihaa en ole kokenut sen takia että olen nainen, mutta piilotettua kyllä.
        Sitä kohtaa koko ajan, kaikkiin naisiin kohdistettuna, esim. tällä palstalla."

        Oletko nyt ihan varma, että se on vihaa?

        Oletko itse joskus vihannut ketään?

        Naiset ovat aina tehneet työtä. He ovat tehneet työtä palkatta, alipalkattuina, aliarvostettuina ja näkymättöminä, mutta aina he ovat tehneet työtä. .. Meidän on alettava myöntää, ettei naisten tekemä työ ole mikään bonus, jota ilmankin pärjäisimme: naisten tekemä työ, sekä palkallinen että palkaton, on yhteiskuntamme ja taloutemme selkäranka. Meidän on tullut aika antaa sille arvoa.

        Caroline Criado Perez


    • Anonyymi

      Minä olen niin suloinen suustani, ettei tämmöinen kiukku ole mitenkään mahdollista.

    • Anonyymi

      "Varsinaisesti suoraa peittelemätöntä vihaa en ole kokenut sen takia että olen nainen, mutta piilotettua kyllä.
      Sitä kohtaa koko ajan, kaikkiin naisiin kohdistettuna, esim. tällä palstalla."

      Oletko nyt ihan varma, että se on vihaa?

      Oletko itse joskus vihannut ketään?"

      En tiedä miksi itse nimität sitä solvaamista ja haukkumista mitä saa palstalta jatkuvasti lukea?
      Läpällä ja kännissä, niinkö? Jo se että vähättelet sitä, osoittaa oman suhtautumisesi naisiin.
      Ja en ole vihannut, inhonnut ja syvästi sittenkin kyllä, mutta vihannut en.
      Vastenmielisiin ihmisiin en niin voimakasta tunnetta tuhlaa. Viha todistaa sitä, että jokin vihan kohteessa koskettaa itseä. Jonkin hänessä antaa koskettaa jotain itsessä.
      Ylenkatse ja halveksunta on lähinnä sitä mitä olen tuntenut.

      • Anonyymi

        Kerroin jo ylempänä. Se on huonoa ja junttimaista käytöstä. Ei vihaa.

        Vihan tunnistat toisessa silloin kun olet itse sitä tuntenut. Sitä ennen se on vaan luuloa ja retoriikkaa. Eikä retoriikka ole totuuden korvike.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroin jo ylempänä. Se on huonoa ja junttimaista käytöstä. Ei vihaa.

        Vihan tunnistat toisessa silloin kun olet itse sitä tuntenut. Sitä ennen se on vaan luuloa ja retoriikkaa. Eikä retoriikka ole totuuden korvike.

        =

        "Kokemuksesi ja tuntemuksesi ovat vääriä, et voi kokea olleesi vihan kohteena ellen MINÄ niin sano, kunhan LUULET vaan"

        :D :D :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        =

        "Kokemuksesi ja tuntemuksesi ovat vääriä, et voi kokea olleesi vihan kohteena ellen MINÄ niin sano, kunhan LUULET vaan"

        :D :D :D

        Minäkin olen sitten varmaan "luullut" tulleeni vihatuksi. Sinähän et ollut sitä paikalla varmistamassa! 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroin jo ylempänä. Se on huonoa ja junttimaista käytöstä. Ei vihaa.

        Vihan tunnistat toisessa silloin kun olet itse sitä tuntenut. Sitä ennen se on vaan luuloa ja retoriikkaa. Eikä retoriikka ole totuuden korvike.

        Tekoälyjärjestelmät on otettu käyttöön myös sairaanhoidon maailmassa ohjaamaan diagnosointia. Se saattaa lopulta osoittautua terveydenhoidolle siunaukseksi, mutta toistaiseksi se vaikuttaa hybrikseltä. Tekoäly on otettu mukaan diagnostiikkaan kiinnittämättä juurikaan tai lainkaan huomiota siihen, että tutkimustieto lääkkeiden vaikutuksista naisiin on tunnetusti kroonisen puutteellista. Tämä voi olla katastrofaalista. Se voi itse asiassa olla kuolemaksi - etenkin, kun tiedetään miten koneoppiminen vahvistaa olemassa olevia vinoumia. Kun lääketieteellinen tietämyksemme on jo valmiiksi niin kallellaan mieheen päin, tekoälyt voisivat pikemminkin huonontaa naisten diagnooseja.

        Caroline Criado Perez


    • Anonyymi

      "naisilla on pienemmät ja tyhmemmät aivot kuin"

      • Anonyymi

        Tässä aloituksessa ei ole vielä kukaan osoittanut päinvastaista. No pikku-pirpana ehkä snadisti ymmärsi mitä ajoin aloituksellani takaa, mutta muuten ei ole vielä naiset aivoillaan tässä loistaneet. Kun se tapahtuu, muutan ilomielin mieleni ja tunnustan vaikka aloituksella kaikille olleeni väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä aloituksessa ei ole vielä kukaan osoittanut päinvastaista. No pikku-pirpana ehkä snadisti ymmärsi mitä ajoin aloituksellani takaa, mutta muuten ei ole vielä naiset aivoillaan tässä loistaneet. Kun se tapahtuu, muutan ilomielin mieleni ja tunnustan vaikka aloituksella kaikille olleeni väärässä.

        Pieni vinkki naisille korjausliikkeessä:

        Lopettakaa asioiden ylitulkinta ja katsokaa maailmaa sekä ihmisiä sellaisina kuin ne on. Ja aloittaa kannattaa itsestä. Kun se urakka on hoidettu, voi alkaa keskittymään muihinkin... :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pieni vinkki naisille korjausliikkeessä:

        Lopettakaa asioiden ylitulkinta ja katsokaa maailmaa sekä ihmisiä sellaisina kuin ne on. Ja aloittaa kannattaa itsestä. Kun se urakka on hoidettu, voi alkaa keskittymään muihinkin... :)

        Oma tulkintasi maailmasta on subjektiivinen. Kukaan meistä ei näe absoluuttista totuutta. Näin ollen voisit yhtä hyvin sanoa tuon peilikuvallesi 😉


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Oma tulkintasi maailmasta on subjektiivinen. Kukaan meistä ei näe absoluuttista totuutta. Näin ollen voisit yhtä hyvin sanoa tuon peilikuvallesi 😉

        Ehkä onkin. Mutta yksi asia on varma. En ole ikinä antanut kenenkään laittaa itselleni ajatuksia päähäni, en ole ikinä antanut kenenkään opettaa itseäni miten täytyy ajatella. En ole ikinä ostanut kenenkään mielipidettä jostain ihmisestä minkälainen se on, olen itse ottanut selvää, jos ihminen on kiinnostanut. Seuraan ympäristöäni ja teen sen perusteella omat johtopäätökseni. Ja olen enemmän väärässä kuin oikeassa. En vaan huutele julki omia väärässä olemisiani, pidän ne itselläni ja korjaan ajatteluni aina kun huomaan olleeni väärässä.

        On sinun totuus, on minun totuus ja sitten on pelkkä totuus. Ja se viimeinen on ollut aina se, mikä minua kiinnostaa. Vaikken sitä näkisikään, väitän silti olevani lähempänä sitä kuin ne, jotka kertoo sitä mitä on opetettu ja miten opetettu. Mutta makunsa kullakin, sanoi koira, kun persettään nuoli. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä onkin. Mutta yksi asia on varma. En ole ikinä antanut kenenkään laittaa itselleni ajatuksia päähäni, en ole ikinä antanut kenenkään opettaa itseäni miten täytyy ajatella. En ole ikinä ostanut kenenkään mielipidettä jostain ihmisestä minkälainen se on, olen itse ottanut selvää, jos ihminen on kiinnostanut. Seuraan ympäristöäni ja teen sen perusteella omat johtopäätökseni. Ja olen enemmän väärässä kuin oikeassa. En vaan huutele julki omia väärässä olemisiani, pidän ne itselläni ja korjaan ajatteluni aina kun huomaan olleeni väärässä.

        On sinun totuus, on minun totuus ja sitten on pelkkä totuus. Ja se viimeinen on ollut aina se, mikä minua kiinnostaa. Vaikken sitä näkisikään, väitän silti olevani lähempänä sitä kuin ne, jotka kertoo sitä mitä on opetettu ja miten opetettu. Mutta makunsa kullakin, sanoi koira, kun persettään nuoli. :)

        Miten sinun elämäntarinasi tähän liittyy? 😁


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Miten sinun elämäntarinasi tähän liittyy? 😁

        Kiva, että olet jättänyt luterilaisuus palstan rauhaan ja kiusaat täällä viattomia ihmisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva, että olet jättänyt luterilaisuus palstan rauhaan ja kiusaat täällä viattomia ihmisiä.

        Miten niin kiusaan?
        Seksismin vastustaminen ei ole kiusaamista.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Miten sinun elämäntarinasi tähän liittyy? 😁

        Ei liitykään. Kerroin vaan miten minä katson ja näen asioita. Ja miten sinä et katso ja näe. Minun valintani on ollut pitää silmät ja mieli avoimena. Sinun valintasi on ollut jotain muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei liitykään. Kerroin vaan miten minä katson ja näen asioita. Ja miten sinä et katso ja näe. Minun valintani on ollut pitää silmät ja mieli avoimena. Sinun valintasi on ollut jotain muuta.

        Mistäs niin päättelet?
        Se että seuraa aikaansa ja sivistää itseään tietokirjoilla on vahvuus.
        Epäilen että sinua harmitti juuri se kun lainasin Caroline Criado Pereziä?

        Minusta saa toki kuka tahansa luoda mielessään millaisen kuvan tahansa 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä onkin. Mutta yksi asia on varma. En ole ikinä antanut kenenkään laittaa itselleni ajatuksia päähäni, en ole ikinä antanut kenenkään opettaa itseäni miten täytyy ajatella. En ole ikinä ostanut kenenkään mielipidettä jostain ihmisestä minkälainen se on, olen itse ottanut selvää, jos ihminen on kiinnostanut. Seuraan ympäristöäni ja teen sen perusteella omat johtopäätökseni. Ja olen enemmän väärässä kuin oikeassa. En vaan huutele julki omia väärässä olemisiani, pidän ne itselläni ja korjaan ajatteluni aina kun huomaan olleeni väärässä.

        On sinun totuus, on minun totuus ja sitten on pelkkä totuus. Ja se viimeinen on ollut aina se, mikä minua kiinnostaa. Vaikken sitä näkisikään, väitän silti olevani lähempänä sitä kuin ne, jotka kertoo sitä mitä on opetettu ja miten opetettu. Mutta makunsa kullakin, sanoi koira, kun persettään nuoli. :)

        Et ole myöskään koskaan elänyt naisena miesten rakentamassa ja hallitsemassa maailmassa. Jos koko totuuden haluat, siihen tulee sisältyä kaikkien näkökulmat ja kokemukset.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Mistäs niin päättelet?
        Se että seuraa aikaansa ja sivistää itseään tietokirjoilla on vahvuus.
        Epäilen että sinua harmitti juuri se kun lainasin Caroline Criado Pereziä?

        Minusta saa toki kuka tahansa luoda mielessään millaisen kuvan tahansa 👍

        Toki toki toki toki taas. Sinä mikään sivistynyt ole vaan paatunut narsisti. Lainaat tekstejä vain luodaksesi itsestäsi muka fiksun kuvan. Miesviha ei ole mikään fiksuuden, vaan tyhmyyden merkki mitä täällä kylvät. Kertaakaan et puhu miehistä pokittaista sanaa hyvää, vaan katkeraa nillitystä. Poislukien sinun hoviasi palvelevat nössykät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki toki toki toki taas. Sinä mikään sivistynyt ole vaan paatunut narsisti. Lainaat tekstejä vain luodaksesi itsestäsi muka fiksun kuvan. Miesviha ei ole mikään fiksuuden, vaan tyhmyyden merkki mitä täällä kylvät. Kertaakaan et puhu miehistä pokittaista sanaa hyvää, vaan katkeraa nillitystä. Poislukien sinun hoviasi palvelevat nössykät.

        Jaa tekstien lainaaminen on muka-fiksua?

        Eli mutuilu on oikeesti-fiksua? :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki toki toki toki taas. Sinä mikään sivistynyt ole vaan paatunut narsisti. Lainaat tekstejä vain luodaksesi itsestäsi muka fiksun kuvan. Miesviha ei ole mikään fiksuuden, vaan tyhmyyden merkki mitä täällä kylvät. Kertaakaan et puhu miehistä pokittaista sanaa hyvää, vaan katkeraa nillitystä. Poislukien sinun hoviasi palvelevat nössykät.

        Feminismi/naisasialiike on naisia varten.
        Tavallisesti ihmiset vaativat linkkejä tai todisteita väittämiin. Minulla ei ole linkkejä, koska tietoni on kansien välissä ja joudun siksi sen tänne kopioimaan.

        Tämä ei ole miesvihaa. Tuon vain esille että on sitä vielä seksismiä maailmassa vaikkei siihen tahdota uskoakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä onkin. Mutta yksi asia on varma. En ole ikinä antanut kenenkään laittaa itselleni ajatuksia päähäni, en ole ikinä antanut kenenkään opettaa itseäni miten täytyy ajatella. En ole ikinä ostanut kenenkään mielipidettä jostain ihmisestä minkälainen se on, olen itse ottanut selvää, jos ihminen on kiinnostanut. Seuraan ympäristöäni ja teen sen perusteella omat johtopäätökseni. Ja olen enemmän väärässä kuin oikeassa. En vaan huutele julki omia väärässä olemisiani, pidän ne itselläni ja korjaan ajatteluni aina kun huomaan olleeni väärässä.

        On sinun totuus, on minun totuus ja sitten on pelkkä totuus. Ja se viimeinen on ollut aina se, mikä minua kiinnostaa. Vaikken sitä näkisikään, väitän silti olevani lähempänä sitä kuin ne, jotka kertoo sitä mitä on opetettu ja miten opetettu. Mutta makunsa kullakin, sanoi koira, kun persettään nuoli. :)

        Kävin kerran muutamilla treffeillä erään miehen kanssa, joka yritti voittaa kiistoja kutsumalla minua ideologian sokaisemaksi. En kuulemma pystynyt näkemään maailmaa objektiivisesti enkä rationaalisesti, koska olin feministi ja näin kaiken feministin silmin. Kun huomautin, että se piti häneenkin (hän tunnustautui libertaariksi), hän vastusti. Ei. Se oli objektiivista, tervettä järkeä - Beauvoirin "absoluuttinen totuus". Omasta mielestään hän näki maailman yleispätevästi, kun taas feminismi, se että maailman näki naisen näkökulmasta, oli marginaalijuttu. Ideologista.

        (Caroline Criado Perez)

        Tuo voisi tulla kenen tahansa naisen suusta. Sama on koettu tälläkin palstalla. Jos maailman haluaa nähdä "oikein" on se nähtävä miehen näkökulmasta. Naiset näkevät maailman "väärin".


      • Ashera12 kirjoitti:

        Kävin kerran muutamilla treffeillä erään miehen kanssa, joka yritti voittaa kiistoja kutsumalla minua ideologian sokaisemaksi. En kuulemma pystynyt näkemään maailmaa objektiivisesti enkä rationaalisesti, koska olin feministi ja näin kaiken feministin silmin. Kun huomautin, että se piti häneenkin (hän tunnustautui libertaariksi), hän vastusti. Ei. Se oli objektiivista, tervettä järkeä - Beauvoirin "absoluuttinen totuus". Omasta mielestään hän näki maailman yleispätevästi, kun taas feminismi, se että maailman näki naisen näkökulmasta, oli marginaalijuttu. Ideologista.

        (Caroline Criado Perez)

        Tuo voisi tulla kenen tahansa naisen suusta. Sama on koettu tälläkin palstalla. Jos maailman haluaa nähdä "oikein" on se nähtävä miehen näkökulmasta. Naiset näkevät maailman "väärin".

        Miksi feminismi on se jonka läpi ei maailmaa näe "oikein", mutta kaikki muut ideologiat kyllä käyvät? Näkeekö miesasialiike maailman sellaisena kuin se on?


    • Anonyymi

      Njaa, ihmisoletettujen kunnioittaminen on peruskauraa, miksipä ei myös eläimien.

      Päätä pensaaseen vaan...🌳

    • Anonyymi

      Eipä yllättänyt.
      Naiset kertovat miten ovat saaneet kokea naisvihaa, niin palstapojat vähättelevät kilvan naisten kokemuksia :D

      • Anonyymi

        Tässä aloituksessa ei ole vielä kukaan kertonut kokeneensa vihaa, kohdanneensa ainoastaan huonoa ja junttimaista käytöstä. Vihan kokeneet ja vihan tunteneet kyllä tietävät mitä se viha on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä aloituksessa ei ole vielä kukaan kertonut kokeneensa vihaa, kohdanneensa ainoastaan huonoa ja junttimaista käytöstä. Vihan kokeneet ja vihan tunteneet kyllä tietävät mitä se viha on.

        =

        "Kokemuksesi ja tuntemuksesi eivät ole valideja"

        :D :D :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä aloituksessa ei ole vielä kukaan kertonut kokeneensa vihaa, kohdanneensa ainoastaan huonoa ja junttimaista käytöstä. Vihan kokeneet ja vihan tunteneet kyllä tietävät mitä se viha on.

        No kerro meille mikä on sitä oikeata vihaa? Mistä sen tunnistaa?


      • Ei mitään uutta taivaan alla!
        Mutta palstapojat ovatkin katkeroituneita yksin jääneitä ukkomiehiä, jotka tulevat tänne purkamaan vihaansa ja ovat hyvin vanhanaikaisia.
        Ovat kenties suorittamassa "täyteen miehuuteen kursseja". 🤭


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Ei mitään uutta taivaan alla!
        Mutta palstapojat ovatkin katkeroituneita yksin jääneitä ukkomiehiä, jotka tulevat tänne purkamaan vihaansa ja ovat hyvin vanhanaikaisia.
        Ovat kenties suorittamassa "täyteen miehuuteen kursseja". 🤭

        Enemmän sinun katkeruutesi miehiä kohtaan on silmiinpistävää kuin toisinpäin mitä lukee näitä sinun jokaöisiä samaa toistavia vuodatuksia. Se että kirjoittelet milloin uusien rekattujen nimimerkkien tai anonymiteetin takaa ei poista niitä samoja toistavia tunnusmerkkejä mitä katkerissa mies vuodatuksissasi latelet yökaudet.
        Passiivisagressiivisten hymiöiden käytöllä pyrit kohottamaan itsetuntoasi, mutta se ei narsismin ominaisuuksiakaan muuta kuin tuo entistä enemmän esille.
        Kerran et miestä löydä hallittavaksesi käytät energiasi täällä heidän haukkumiseen. Ja turha tulla taas äkkiä esittämään "kyllä minulla on mies ja on useitakin miehiä" Ei mene enää läpi ja ei voi ollakaan, kun suhtautumisesi miehiin on tuo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän sinun katkeruutesi miehiä kohtaan on silmiinpistävää kuin toisinpäin mitä lukee näitä sinun jokaöisiä samaa toistavia vuodatuksia. Se että kirjoittelet milloin uusien rekattujen nimimerkkien tai anonymiteetin takaa ei poista niitä samoja toistavia tunnusmerkkejä mitä katkerissa mies vuodatuksissasi latelet yökaudet.
        Passiivisagressiivisten hymiöiden käytöllä pyrit kohottamaan itsetuntoasi, mutta se ei narsismin ominaisuuksiakaan muuta kuin tuo entistä enemmän esille.
        Kerran et miestä löydä hallittavaksesi käytät energiasi täällä heidän haukkumiseen. Ja turha tulla taas äkkiä esittämään "kyllä minulla on mies ja on useitakin miehiä" Ei mene enää läpi ja ei voi ollakaan, kun suhtautumisesi miehiin on tuo.

        Huvittavaa että nainen on "katkera" kun vastustaa miesten naisvihaa ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa että nainen on "katkera" kun vastustaa miesten naisvihaa ;)

        Jäikö levy päälle katkera miesvihaaja xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäikö levy päälle katkera miesvihaaja xD

        Jäi, tasan sen verran kuin sullakin, paatunut naisvihaaja ;) <3


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän sinun katkeruutesi miehiä kohtaan on silmiinpistävää kuin toisinpäin mitä lukee näitä sinun jokaöisiä samaa toistavia vuodatuksia. Se että kirjoittelet milloin uusien rekattujen nimimerkkien tai anonymiteetin takaa ei poista niitä samoja toistavia tunnusmerkkejä mitä katkerissa mies vuodatuksissasi latelet yökaudet.
        Passiivisagressiivisten hymiöiden käytöllä pyrit kohottamaan itsetuntoasi, mutta se ei narsismin ominaisuuksiakaan muuta kuin tuo entistä enemmän esille.
        Kerran et miestä löydä hallittavaksesi käytät energiasi täällä heidän haukkumiseen. Ja turha tulla taas äkkiä esittämään "kyllä minulla on mies ja on useitakin miehiä" Ei mene enää läpi ja ei voi ollakaan, kun suhtautumisesi miehiin on tuo.

        Minulla ei ole koskaan ollut miestä. Olen lesbo aseksuaali.
        Tämä on ainoa nimimerkkini täällä.
        Tietokirjan lainaaminen ei ole miesvihaa. Asioita ei voi korjata, jollei pimeitä kohtia tuo esiin.


      • Anonyymi

        Awww, ihan kuin ala-asteen välitunnilla olisi :D "Äitis oli ruma ku sua teki!!1"


      • Jos näin on niin toivottavasti on jatkossakin 😆


    • Anonyymi

      Viha on sitä, että joutuu jonkun negatiivisten tunteiden läpäisemäksi ilman mitään todellista syytä. Vihatuksi tuleminen kysyy enemmän kuin antaa vastauksia.

    • Anonyymi

      Tuli tällainen hajatelma että on varmaan kysymys enemmän vihjaamisesta😂🤣😅
      Tyypit kun usein on digijuorukelloja.

    • Elä jumitu viha-sanaan.

      Etsi tietos vaikka misogyniasta... sitten puhut oikeasta asiasta, etkä ehkä tartu lillukanvarsiin.

      • Anonyymi

        Miksi nykyhallitus saa jumiutua viha sanaan jota kansaa kiihottaakseen käyttävät poliittisista vastustajistaan termin olla erimieltä tilalla?
        Viha, huono käytös, erimielisyys ovat eri käsitteen alla joista viha on voimakkain ja harvinaisin. Suoranaista vihaa näkee ehkä jossain islamistisissa maissa ja viharikoksissa.
        Kyllä minäkin miehenä koen vähättelyä, kateutta, syrjintää jne. Voin toki turvautua helpomman tunteen taakse millä suojelen itseäni ja sanoa, että kaikki jotka eivät ylistä minua vihaavat minua. Helppoa siirtää vastuu muille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nykyhallitus saa jumiutua viha sanaan jota kansaa kiihottaakseen käyttävät poliittisista vastustajistaan termin olla erimieltä tilalla?
        Viha, huono käytös, erimielisyys ovat eri käsitteen alla joista viha on voimakkain ja harvinaisin. Suoranaista vihaa näkee ehkä jossain islamistisissa maissa ja viharikoksissa.
        Kyllä minäkin miehenä koen vähättelyä, kateutta, syrjintää jne. Voin toki turvautua helpomman tunteen taakse millä suojelen itseäni ja sanoa, että kaikki jotka eivät ylistä minua vihaavat minua. Helppoa siirtää vastuu muille.

        Vihapuhe, naisviha, misviha... joku väittää, että suomenkielessä ei löydy sopivaa sanaa kuvaamaan sitä mitä ne tarkoittaa.

        Viha sanana vaan kuvaa sitä tunnetta, minkä tälläisen uhrina monesti saa itse kokea.

        Moni tässä ketjussa luetellut syrjimistä, vähättelyä jne. Mutta ei se sitä oikeaa vihaa ole, mitä suoraan oletetaan kirjaimellisesti jos asia otetaan. Naisviha ei ole vihas naisia kohtaan. Vaan enemmän negatiivista kohtelua naisia kohtaan, jotka eivät ole siinä roolimallilaatikossa, missä tätä naisvihaa esiintuova haluaa naisen olevan.

        Ja sanottakoot, ettei naisvihaa levitä yksinomaan miehet. Naisetkin syyllistyy siihen yhtä lailla.


    • Anonyymi

      Tässä voi nyt itse kukin miettiä, että heilutellaanko sitä vihakorttia nykyisin jo liiankin herkästi? Vähän niinku rasistikorttia, natsikorttia yms. on heiluteltu. Se ei tule nimittäin johtamaan toivottuun lopputulokseen. Ellei sitten se toivottu lopputulos ole ongelmien aiheuttaminen eikä ongelmien ratkaiseminen.

      Itse henkilökohtaisesti en aina ymmärrä missä rinnakkaistodellisuudessa nämä naisvihaa kaikkialla elävät ihmiset elävät. Itse olen törmännyt sellaiseen äärimmäisen harvoin tähän asti eletyn elämäni aikana. Ja mulla on jonkun verran kilometrejä takana ja tunnen aika paljon erilaisia ihmisiäkin.

      Viha sellaisenaan, oli se vihan kohde mikä tahansa, on aina aika äärimmäinen tila. Sen alku syy on pelko. Eikä kukaan pelkää itseään huonompaa tai tyhmempää ihmistä. Tai pätemättömämpää. Ei ole syytä pelätä. Jokainen ihminen pelkää sellaista, jonka kokee uhaksi itselle. Sellaista ihmistä yritetään aina kontrolloida tavalla tai toisella. Jos se kontrollointi ei onnistu, muuttuu se pelko vihaksi ja sitä seuraa kaikki se paha mitä viha mukana tuo.

      Eli tässä olisi nyt naisilla tosiaan peiliin katsomisen paikka tämän naisviha asian kanssa. Käsi sydämelle ja sanokaa, että te naiset ette ole ikinä yrittäneet kontrolloida miehiä ja olette jokaisen miehen hyväksyneet sellaisina kuin ne on. Jos asia on niin, voidaan keskustella aiheesta lisää. Siihen asti... :)

      Ps. En ole tässä väittämässä, etteikö miehetkin pyrkisi kontrolloimaan naisia. Mutta se on ihan eri tarina ja vaatisi oman aloituksen.

      • Anonyymi

        Eli kun sortamista ja kontrollointia on tähänkin asti ollut, niin mikään ei voi koskaan muuttua? Ei kannata yrittää muuttaa maailmaa, vaan kellahtaa kyljelleen ja hyväksyä että näin tämä nyt menee kun on ennenkin näin mennyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kun sortamista ja kontrollointia on tähänkin asti ollut, niin mikään ei voi koskaan muuttua? Ei kannata yrittää muuttaa maailmaa, vaan kellahtaa kyljelleen ja hyväksyä että näin tämä nyt menee kun on ennenkin näin mennyt?

        Maailmaa ei voi muuttaa. Maailma on aina ollut se mitä se on ja sellaisena tulee pysymäänkin. Mutta itsensä voi muuttaa ja aloittaa siitä, että oppii ajattelemaan itse. Syyllistäminen ei ole se tie. Se ei ole tähänkään asti johtanut mihinkään. Jos on pakko syyttää, on hyvä varmistaa ensiksi ettei ole itse syyllistynyt ja syyllistä samoista asioista mistä syyllistää. Jos asia on niin, voi lähteä sille tielle. Itse en henkilökohtaisesti tunne ketään, jolla olisi siihen varaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmaa ei voi muuttaa. Maailma on aina ollut se mitä se on ja sellaisena tulee pysymäänkin. Mutta itsensä voi muuttaa ja aloittaa siitä, että oppii ajattelemaan itse. Syyllistäminen ei ole se tie. Se ei ole tähänkään asti johtanut mihinkään. Jos on pakko syyttää, on hyvä varmistaa ensiksi ettei ole itse syyllistynyt ja syyllistä samoista asioista mistä syyllistää. Jos asia on niin, voi lähteä sille tielle. Itse en henkilökohtaisesti tunne ketään, jolla olisi siihen varaa.

        "Maailma on aina ollut se mitä se on ja sellaisena tulee pysymäänkin"

        Aika vajaa täytyy olla ellei havaitse kuinka paljon erinäiset siat ovat muuttuneet lyhyessäkin aikavälissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maailma on aina ollut se mitä se on ja sellaisena tulee pysymäänkin"

        Aika vajaa täytyy olla ellei havaitse kuinka paljon erinäiset siat ovat muuttuneet lyhyessäkin aikavälissä.

        * ja asiat :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        * ja asiat :D

        Asiat on muuttuneet, ihmiset ei. Ihmiset tekee edelleen sitä samaa mitä ovat aina tehneet. Menevät virran mukana, toiset asettuu vastustamaan. Vuorot vaan vaihtuu aika ajoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiat on muuttuneet, ihmiset ei. Ihmiset tekee edelleen sitä samaa mitä ovat aina tehneet. Menevät virran mukana, toiset asettuu vastustamaan. Vuorot vaan vaihtuu aika ajoin.

        Asiat eivät muuttuisi elleivät ihmiset muuttuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiat eivät muuttuisi elleivät ihmiset muuttuisi.

        Ihminen muuttuu, ei ihmiset. :)

        Asioita ovat muuttaneet aina toisinajattelijat ja innovaattorit. Ja tämä siksi, että ovat aina olleet edellä suurinta osaa muita ihmisiä. Näin se tulee olemaan jatkossakin. Toisinajattelijat tuomitaan aina. Ihmiset lopulta vaan hyväksyvät ne toisinajattelijoiden muutokset, jos ne jollain tavalla palvelevat niitä. Siihenkin menee yleensä aika kauan.

        Ja selventääkseen asiaa. Nykyajan toisinajattelijat eivät ole punaviherfeministit eikä heidän vastustajat. Ne ovat ne, jotka sanoutuu irti kummastakin. Ja heidänkin sanat, mitä ovat tänäpäivänä puhuneet, muistetaan ja ymmärretään ehkä joskus 200-300 vuoden kuluttua, jos silloinkaan... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen muuttuu, ei ihmiset. :)

        Asioita ovat muuttaneet aina toisinajattelijat ja innovaattorit. Ja tämä siksi, että ovat aina olleet edellä suurinta osaa muita ihmisiä. Näin se tulee olemaan jatkossakin. Toisinajattelijat tuomitaan aina. Ihmiset lopulta vaan hyväksyvät ne toisinajattelijoiden muutokset, jos ne jollain tavalla palvelevat niitä. Siihenkin menee yleensä aika kauan.

        Ja selventääkseen asiaa. Nykyajan toisinajattelijat eivät ole punaviherfeministit eikä heidän vastustajat. Ne ovat ne, jotka sanoutuu irti kummastakin. Ja heidänkin sanat, mitä ovat tänäpäivänä puhuneet, muistetaan ja ymmärretään ehkä joskus 200-300 vuoden kuluttua, jos silloinkaan... :)

        Ihmiset koostuvat yksilöistä. Sinäkään et ole tuonut ikinä tänne mitään omintakeista ajatusta, vaikka kuvitteletkin lapsenomaisesti että juuri sinä olet tästä kulttuurista ja muiden vaikutuksesta vapaa. Kukaan ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset koostuvat yksilöistä. Sinäkään et ole tuonut ikinä tänne mitään omintakeista ajatusta, vaikka kuvitteletkin lapsenomaisesti että juuri sinä olet tästä kulttuurista ja muiden vaikutuksesta vapaa. Kukaan ei ole.

        Ja kyllä, feministit ovat saaneet aikaan mullistavia muutoksia, kiitos heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset koostuvat yksilöistä. Sinäkään et ole tuonut ikinä tänne mitään omintakeista ajatusta, vaikka kuvitteletkin lapsenomaisesti että juuri sinä olet tästä kulttuurista ja muiden vaikutuksesta vapaa. Kukaan ei ole.

        Minun tarkoitukseni ei ole tuoda tänne mitään omintakeista ajatusta. En ole myymässä tänne totuutta, koska en minä eikä kukaan muukaan tiedä sitä. Ei tiedä, koska sitä ei vaan ole.

        Jos minä tällä olen jotain yrittänyt, niin ainoastaan yhtä asiaa. Herättää ajattelemaan. Ajattelemaan itse. En muuta. Koska se on lopulta ainoa, mikä on muuttanut asioita ja tulee muuttamaan jatkossakin. Jostain teidän pitäisi vaan löytää se luotto omaan itsenäiseen harkintakykyyn. Ja saadakseen sen, teidän pitäisi löytää rohkeus olla väärässä... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmaa ei voi muuttaa. Maailma on aina ollut se mitä se on ja sellaisena tulee pysymäänkin. Mutta itsensä voi muuttaa ja aloittaa siitä, että oppii ajattelemaan itse. Syyllistäminen ei ole se tie. Se ei ole tähänkään asti johtanut mihinkään. Jos on pakko syyttää, on hyvä varmistaa ensiksi ettei ole itse syyllistynyt ja syyllistä samoista asioista mistä syyllistää. Jos asia on niin, voi lähteä sille tielle. Itse en henkilökohtaisesti tunne ketään, jolla olisi siihen varaa.

        Heh, maailmaa on muutettu kautta aikain teoilla.

        Jos pysytään tässä naisia koskevassa aiheessa niin esim...

        Naisten oikeus opiskella, ajaa autoa, pukeutua housuihin, valita puolisonsa itse - tai olla valitsematta. Naisten äänioikeus. Naisten oikeus mennä ilman herraseuraa ravintolaan.

        Ammoisina aikoina naisista ei tullut lääkäreitä, poliiseja, lakimiehiä, toimitusjohtajia, presidenttejä tai pääministereitä.

        Monissa maissa naiset taistelevat edelleen saadakseen nuo samat oikeudet, jotka länsimainen nainen on vähitellen saanut. Vielä on pitkä matka siihen että maailma olisi tasa-arvoinen kaikille, muutokset tapahtuvat hitaasti mutta ne todella tapahtuvat :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyllä, feministit ovat saaneet aikaan mullistavia muutoksia, kiitos heille.

        Noh, suurin muutos ihmiskunnassa tapahtui kuitenkin Jeesuksen myötä. Kaikki muu on seurausta sille. Ja Jeesus ei ollut feministi. Jos hän jotain oli, hän oli ensimmäinen ja viimeinen humanisti... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, maailmaa on muutettu kautta aikain teoilla.

        Jos pysytään tässä naisia koskevassa aiheessa niin esim...

        Naisten oikeus opiskella, ajaa autoa, pukeutua housuihin, valita puolisonsa itse - tai olla valitsematta. Naisten äänioikeus. Naisten oikeus mennä ilman herraseuraa ravintolaan.

        Ammoisina aikoina naisista ei tullut lääkäreitä, poliiseja, lakimiehiä, toimitusjohtajia, presidenttejä tai pääministereitä.

        Monissa maissa naiset taistelevat edelleen saadakseen nuo samat oikeudet, jotka länsimainen nainen on vähitellen saanut. Vielä on pitkä matka siihen että maailma olisi tasa-arvoinen kaikille, muutokset tapahtuvat hitaasti mutta ne todella tapahtuvat :)

        "Monissa maissa naiset taistelevat edelleen saadakseen nuo samat oikeudet, jotka länsimainen nainen on vähitellen saanut. Vielä on pitkä matka siihen että maailma olisi tasa-arvoinen kaikille, muutokset tapahtuvat hitaasti mutta ne todella tapahtuvat :)"

        Niinno... Taistelevatko Suomessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Monissa maissa naiset taistelevat edelleen saadakseen nuo samat oikeudet, jotka länsimainen nainen on vähitellen saanut. Vielä on pitkä matka siihen että maailma olisi tasa-arvoinen kaikille, muutokset tapahtuvat hitaasti mutta ne todella tapahtuvat :)"

        Niinno... Taistelevatko Suomessa?

        Ai taisteleeko naiset Suomessa sen puolesta, että suomalaistytöt saavat käydä koulua ja käyttää housuja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai taisteleeko naiset Suomessa sen puolesta, että suomalaistytöt saavat käydä koulua ja käyttää housuja?

        Varmaan helvetin kovat matsit menossa siitä joka helvetin päivä.

        Ja varmaan yhtä kovat matsit menossa esimerkiksi somalityttöjen sukupuolielinten silpomisiakin vastaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan helvetin kovat matsit menossa siitä joka helvetin päivä.

        Ja varmaan yhtä kovat matsit menossa esimerkiksi somalityttöjen sukupuolielinten silpomisiakin vastaan....

        Mikä on pointtisi?

        Sekö, että jos ei voi taikasauvan heilautuksella poistaa kaikkea vääryyttä maailmasta, ei kannata yrittää aikaansaada edes pieniä muutoksia lähiympäristössään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on pointtisi?

        Sekö, että jos ei voi taikasauvan heilautuksella poistaa kaikkea vääryyttä maailmasta, ei kannata yrittää aikaansaada edes pieniä muutoksia lähiympäristössään?

        Pointtini on se, että esimerkiksi se somalityttöjen silpominen saa kohtuuttoman vähän huomiota siihen kuviteltuun naisvihaan nähden. Pitäisikö teidän femakkoemakoiden keskittää tarmonne siihen epäkohtaan täällä Suomessa. Mä veikkaan, että he ovat teidän avun tarpeessa paljon enemmän kuin kantistytöt ja -naiset. Voin mä toki olla väärässäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kun sortamista ja kontrollointia on tähänkin asti ollut, niin mikään ei voi koskaan muuttua? Ei kannata yrittää muuttaa maailmaa, vaan kellahtaa kyljelleen ja hyväksyä että näin tämä nyt menee kun on ennenkin näin mennyt?

        Milloin kosto on tuonut toivotun tuloksen? Asioita kun voi muuttaa myös niin ettei kosta esi-äitiensä kokemaa. Koston kierrettä historiastahan saatais vaikka kuinka moniin maailmansotiin tällekkin vuodelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointtini on se, että esimerkiksi se somalityttöjen silpominen saa kohtuuttoman vähän huomiota siihen kuviteltuun naisvihaan nähden. Pitäisikö teidän femakkoemakoiden keskittää tarmonne siihen epäkohtaan täällä Suomessa. Mä veikkaan, että he ovat teidän avun tarpeessa paljon enemmän kuin kantistytöt ja -naiset. Voin mä toki olla väärässäkin.

        Aika pimennossa on natsisika elänyt jos ei ole huomannut kuinka paljon siitä on puhuttu ja lakiakin muutettu. Sitä paitsi naisvihaa se naisten silpominenkin on. Genio ja muut persunatsit yrittää vain sitä ettei muuhun huomiota kiinnitettäisikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin kosto on tuonut toivotun tuloksen? Asioita kun voi muuttaa myös niin ettei kosta esi-äitiensä kokemaa. Koston kierrettä historiastahan saatais vaikka kuinka moniin maailmansotiin tällekkin vuodelle.

        Sekö on kostoa että nykyään naiset ja fiksut miehet ajavat tasa-arvoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika pimennossa on natsisika elänyt jos ei ole huomannut kuinka paljon siitä on puhuttu ja lakiakin muutettu. Sitä paitsi naisvihaa se naisten silpominenkin on. Genio ja muut persunatsit yrittää vain sitä ettei muuhun huomiota kiinnitettäisikään.

        Aika vähän siitä on puhuttu ja vielä vähemmän siihen puututtu. Mutta naisvihasta, mikä vaani jokaista naista joka nurkan takana, puhutaan melkein päivittäin.

        Ja huomaatko yhden asian? Aloit nimittelemään ja haukkumaan kun mielipiteeni ja näkemykseni ei miellyttänyt sinua. Ok, ehkä vähän provosoin sillä femakkoemakoilla, mutta silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin kosto on tuonut toivotun tuloksen? Asioita kun voi muuttaa myös niin ettei kosta esi-äitiensä kokemaa. Koston kierrettä historiastahan saatais vaikka kuinka moniin maailmansotiin tällekkin vuodelle.

        Jaa muutoksen ajaminen onkin nyt sitten "kosto"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointtini on se, että esimerkiksi se somalityttöjen silpominen saa kohtuuttoman vähän huomiota siihen kuviteltuun naisvihaan nähden. Pitäisikö teidän femakkoemakoiden keskittää tarmonne siihen epäkohtaan täällä Suomessa. Mä veikkaan, että he ovat teidän avun tarpeessa paljon enemmän kuin kantistytöt ja -naiset. Voin mä toki olla väärässäkin.

        Lentokoneen turvaohjeissa muistutetaan:
        "Laita ensin maski omille kasvoillesi ja auta vasta sitten muita".

        Ensin kotikulmat kuntoon, sitten voi keskittää kaiken tarmon kauemmas.

        Vaikka olisi hienoa kyetä auttamaan kaikkia maailman naisia kerralla, niin muutokset syntyvät vähitellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika vähän siitä on puhuttu ja vielä vähemmän siihen puututtu. Mutta naisvihasta, mikä vaani jokaista naista joka nurkan takana, puhutaan melkein päivittäin.

        Ja huomaatko yhden asian? Aloit nimittelemään ja haukkumaan kun mielipiteeni ja näkemykseni ei miellyttänyt sinua. Ok, ehkä vähän provosoin sillä femakkoemakoilla, mutta silti.

        Ei puhuta päivittäin, vaikka se päivittäin naisia koskeekin. Myös näitä silvottuja naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lentokoneen turvaohjeissa muistutetaan:
        "Laita ensin maski omille kasvoillesi ja auta vasta sitten muita".

        Ensin kotikulmat kuntoon, sitten voi keskittää kaiken tarmon kauemmas.

        Vaikka olisi hienoa kyetä auttamaan kaikkia maailman naisia kerralla, niin muutokset syntyvät vähitellen.

        Juu, sillä tavalla parhaiten, että nähdään kaikkialla naisvihaa ja mikroaggressioita. Sielläkin missä sitä ei ole. Mikäs siinä? Elämä on valintoja. Valitseeko luoda ongelmia siellä missä niitä ei ole tai yrittääkö ratkaista ongelmia siellä missä ne todelliset ongelmat on. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa muutoksen ajaminen onkin nyt sitten "kosto"?

        Mitä on sinun mielestäsi syyllistäminen? Muutoksen ajamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö on kostoa että nykyään naiset ja fiksut miehet ajavat tasa-arvoa?

        Fiksut naiset ja miehet länsimaissa eivät aja tasa-arvoa. He ovat tasa-arvoisia ja kohtelevat ihmisiä tasa-arvoisesti.


      • Miehet ovat aina pyrkineet kontrolloimaan naisia.
        Intersektionalismi ei toimi, mutta radikaalifeminismi kyllä.
        Naisista on sepitetty ties minkälaisia taruja, koska me olemme miesten mielestä niin maagisia olentoja. Naisia on pelätty, koska nämä tuottavat lapsia ja vuotavat verta vahingoittumatta. Näin "vaarallinen" olento, mutta hyödyllinen "sikiöhautomo" on täytynyt jokaisen miehen saada itselleen ja pitää kurissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei puhuta päivittäin, vaikka se päivittäin naisia koskeekin. Myös näitä silvottuja naisia.

        Päivittäin ei puhuta nälänhädästäkään, vaikka se päivittäin ihmisiä koskeekin.

        Ettäs kehtaattekin syödä joka päivä itse jotain vaikka jossain joku ei saa muruakaan rinnan alle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on sinun mielestäsi syyllistäminen? Muutoksen ajamista?

        Ilmeisesti sinun mielestäsi muutoksen ajaminen vallitsevaan tilanteeseen on jotain kostoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, sillä tavalla parhaiten, että nähdään kaikkialla naisvihaa ja mikroaggressioita. Sielläkin missä sitä ei ole. Mikäs siinä? Elämä on valintoja. Valitseeko luoda ongelmia siellä missä niitä ei ole tai yrittääkö ratkaista ongelmia siellä missä ne todelliset ongelmat on. :)

        Valitseeko että yrittää ratkaista ongelmia pienessä mittakaavassa, siellä missä pystyy. Vai valitseeko huokailla isoista ongelmista ilman että kykenee tekemään niille asioille itse henkilökohtaisesti yhtään mitään :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti sinun mielestäsi muutoksen ajaminen vallitsevaan tilanteeseen on jotain kostoa?

        Syyllistäminen ei vaan korjaa epäkohtia. Sellaista politiikkaa ja menetelmää on harrastettu jo Antiikin Roomasta lähtien. Ainakin. Ja edelleen ollaan lähtöpisteessä. Ja minä en puhunut kostosta. Se oli joku muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitseeko että yrittää ratkaista ongelmia pienessä mittakaavassa, siellä missä pystyy. Vai valitseeko huokailla isoista ongelmista ilman että kykenee tekemään niille asioille itse henkilökohtaisesti yhtään mitään :)

        Niinno. Minusta Suomessa Suomen lainsäädännöllä voitaisi puuttua aika hyvin ja tehokkaastikin esimerkiksi somalityttöjen silpomisiin. Mutta se edellyttää sitä, että joutuu hyökkämään somalimiehiä vastaan ja tuomitsemaan heidän kulttuurin. Ja siinä se dilemma, mihin nykyajan punavihreä älymystö ei ole vielä keksinyt poliittisesti korrektia ratkaisua.

        Jos somalityttöjen sukupuolielinten silpominen ei ole naisvihaa, niin mikä sitten? Ja siihen vihaan eivät syyllisty suomalaiset miehet, vaan somalimiehet. En tunne ainuttakaan länsimaalaista miestä, jonka mielestä tyttöjen sukupuolielimet pitäisi silpoa, jotta heille ei tulisi houkutusta seksiin jonkun vieraan miehen kanssa tai että hekin voisivat nauttia seksistä siinä missä miehetkin. On sellaisia, jotka eivät välitä naisten nautinnoista, mutta heistäkään kukaan ei ole millään tavalla halukas silpomaan naisia estääkseen sen nautinnon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinno. Minusta Suomessa Suomen lainsäädännöllä voitaisi puuttua aika hyvin ja tehokkaastikin esimerkiksi somalityttöjen silpomisiin. Mutta se edellyttää sitä, että joutuu hyökkämään somalimiehiä vastaan ja tuomitsemaan heidän kulttuurin. Ja siinä se dilemma, mihin nykyajan punavihreä älymystö ei ole vielä keksinyt poliittisesti korrektia ratkaisua.

        Jos somalityttöjen sukupuolielinten silpominen ei ole naisvihaa, niin mikä sitten? Ja siihen vihaan eivät syyllisty suomalaiset miehet, vaan somalimiehet. En tunne ainuttakaan länsimaalaista miestä, jonka mielestä tyttöjen sukupuolielimet pitäisi silpoa, jotta heille ei tulisi houkutusta seksiin jonkun vieraan miehen kanssa tai että hekin voisivat nauttia seksistä siinä missä miehetkin. On sellaisia, jotka eivät välitä naisten nautinnoista, mutta heistäkään kukaan ei ole millään tavalla halukas silpomaan naisia estääkseen sen nautinnon.

        Olen samaa mieltä siitä että tyttöjen silpominen on todella merkittävä naisvihan esiintymistapa.

        Kyseessä on yleensä vielä alaikäisen lapsen pahoinpitely ja tähän todella tulisi voimallisesti puuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyllistäminen ei vaan korjaa epäkohtia. Sellaista politiikkaa ja menetelmää on harrastettu jo Antiikin Roomasta lähtien. Ainakin. Ja edelleen ollaan lähtöpisteessä. Ja minä en puhunut kostosta. Se oli joku muu.

        Muutos on siis mielestäsi syyllistämistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutos on siis mielestäsi syyllistämistä?

        Syyllistäminen on syyllistyämistä ja sitä seuraa kierre. Se ei muuta asioita. Se ei oikeastaann muuta mitään. Syyllistämällä ollaan vaan vuoroin vieraissa. Ei muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyllistäminen on syyllistyämistä ja sitä seuraa kierre. Se ei muuta asioita. Se ei oikeastaann muuta mitään. Syyllistämällä ollaan vaan vuoroin vieraissa. Ei muuta.

        Eli ymmärrät ettei muutoksen ajaminen ole mitään syyllistämistä, vaan juuri sitä miltä kuulostaa: muutoksen ajamista.

        Ei orjuus olisi loppunut ellei siihen olisi aktiivisesti muutosta ajettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maailmaa ei voi muuttaa. Maailma on aina ollut se mitä se on ja sellaisena tulee pysymäänkin. Mutta itsensä voi muuttaa ja aloittaa siitä, että oppii ajattelemaan itse. Syyllistäminen ei ole se tie. Se ei ole tähänkään asti johtanut mihinkään. Jos on pakko syyttää, on hyvä varmistaa ensiksi ettei ole itse syyllistynyt ja syyllistä samoista asioista mistä syyllistää. Jos asia on niin, voi lähteä sille tielle. Itse en henkilökohtaisesti tunne ketään, jolla olisi siihen varaa.

        Kun Apple lanseerasi tekoälynsä Sirin, tämä löysi kyllä prostituoituja ja Viagra-kauppiaita mutta ei aborttilääkkeitä. Siri pystyi auttamaan, jos käyttäjä oli saanut sydänkohtauksen, mutta jos kerroit sille, että sinut oli raiskattu, se vastasi: "En tiedä, mitä tarkoitat, kun sanot 'minut on raiskattu'". Nämä alkeelliset virheet olisi varmaan voitu kitkeä, jos tiimissä olisi ollut tarpeeksi naisia - siis jos tiimissä ei olisi ollut puutetta sukupuolidatasta.

        IPU:n raportin lopuksi todetaan, että seksismi, häirintä ja väkivalta naispoliitikkoja kohtaan "rajat ylittävä ilmiö, jota esiintyy jossain määrin jokaisessa maassa". Raportin mukaan 66% naisparlamentaalikoista joutui säännöllisesti kuuntelemaan mieskollegojensa naisvihamielisiä huomautuksia, ja skaala ulottuu alentavasti ("olisit vielä parempi pornoelokuvassa") uhkaavaan ("hänet pitäisi raiskata niin hänelle selviäisi, mitä ulkomaalaiset tekevät")

        Caroline Criado Perez


      • Naiset ovat "mysteeri", selitti maineikas fyysikko Stephen Hawking, kun taas Freud, joka rikastui ja tuli kuuluisaksi diagnosoimalla naisia hysteerikoiksi, selittivuonna 1933 pitämässään luennossa, että "kautta historian ihmiset ovat turhaan yrittäneet ratkaista naiseuden arvoitusta".
        Tämä naiseuden itsepintainen arvoituksellisuus ei ole jäänyt rankaisematta. Vaikka naiset eivät välttämättä ole tehneet sen kummempaa kuin käyttäytyneet heille asetettuja rajoja ylittävällä tavalla (heillä on vaikkapa ollut libido), heidät on suljettu vuosiksi mielisairaaloihin. Heille on tehty kohdunpoistoja ja klitoriksenpoistoja. Naisia on suljettu lukkojen taa lievästäkin synnytysmasennuksesta, ja erään ystäväni isoäiti vietti loppuikänsä mielisairaalassa heitettyään anoppiaan pesusienellä. Ainakin yhdessä amerikkalaisessa psykiatrian oppikirjassa, joka oli vielä 1970-luvulla laajassa käytössä, väkivaltaisessa parisuhteessa oleville naisille suositeltiin lobotomiaa.

        Caroline Criado Perez

        Joo, että kyllä niitä naisiakin on kontrolloitu 🙄, eikä näitä ihan "yksittäistapauksiksikaan" voi kutsua.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Naiset ovat "mysteeri", selitti maineikas fyysikko Stephen Hawking, kun taas Freud, joka rikastui ja tuli kuuluisaksi diagnosoimalla naisia hysteerikoiksi, selittivuonna 1933 pitämässään luennossa, että "kautta historian ihmiset ovat turhaan yrittäneet ratkaista naiseuden arvoitusta".
        Tämä naiseuden itsepintainen arvoituksellisuus ei ole jäänyt rankaisematta. Vaikka naiset eivät välttämättä ole tehneet sen kummempaa kuin käyttäytyneet heille asetettuja rajoja ylittävällä tavalla (heillä on vaikkapa ollut libido), heidät on suljettu vuosiksi mielisairaaloihin. Heille on tehty kohdunpoistoja ja klitoriksenpoistoja. Naisia on suljettu lukkojen taa lievästäkin synnytysmasennuksesta, ja erään ystäväni isoäiti vietti loppuikänsä mielisairaalassa heitettyään anoppiaan pesusienellä. Ainakin yhdessä amerikkalaisessa psykiatrian oppikirjassa, joka oli vielä 1970-luvulla laajassa käytössä, väkivaltaisessa parisuhteessa oleville naisille suositeltiin lobotomiaa.

        Caroline Criado Perez

        Joo, että kyllä niitä naisiakin on kontrolloitu 🙄, eikä näitä ihan "yksittäistapauksiksikaan" voi kutsua.

        Tälläkin palstalla hyvin huomaa, että nainen halutaan omistaa. Että naisten "kuuluisi" olla tietynlaisia "kelvatakseen" miehille puolisoiksi - minkä tietenkin pitää olla jokaisen naisen elämän suurin tavoite... Pitäisi olla kiltti, kuuliainen, siveä ja elää vain tehdäkseen miehille mieliksi. Jos ei ole kuvatunlainen, niin on "huono" nainen ja suorastaan "kerjää" naisvihaa niskaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälläkin palstalla hyvin huomaa, että nainen halutaan omistaa. Että naisten "kuuluisi" olla tietynlaisia "kelvatakseen" miehille puolisoiksi - minkä tietenkin pitää olla jokaisen naisen elämän suurin tavoite... Pitäisi olla kiltti, kuuliainen, siveä ja elää vain tehdäkseen miehille mieliksi. Jos ei ole kuvatunlainen, niin on "huono" nainen ja suorastaan "kerjää" naisvihaa niskaansa.

        Tälläkin palstalla huomaa teidän feministien miesvihan. Jos mies ei palvo maata jalkojenne alla kuin romanttisissa elokuvissa, niin saa heti päälleen miesviha ryöpyn. Teille mies on tunteeton kone jonka pitää toimia vain nappia painamalla tarpeittenne tyydyttäjäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälläkin palstalla huomaa teidän feministien miesvihan. Jos mies ei palvo maata jalkojenne alla kuin romanttisissa elokuvissa, niin saa heti päälleen miesviha ryöpyn. Teille mies on tunteeton kone jonka pitää toimia vain nappia painamalla tarpeittenne tyydyttäjäksi.

        Jaa se, että naisella on samat oikeudet kuin miehellä, on "maan palvomista jalkojen alla" :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tälläkin palstalla hyvin huomaa, että nainen halutaan omistaa. Että naisten "kuuluisi" olla tietynlaisia "kelvatakseen" miehille puolisoiksi - minkä tietenkin pitää olla jokaisen naisen elämän suurin tavoite... Pitäisi olla kiltti, kuuliainen, siveä ja elää vain tehdäkseen miehille mieliksi. Jos ei ole kuvatunlainen, niin on "huono" nainen ja suorastaan "kerjää" naisvihaa niskaansa.

        Näinhän se on.
        Historia toistaa itseään. Ja lokaa lentää niskaan kun tällaisia tuo esille, niin kuin on huomattu. 🙄


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Näinhän se on.
        Historia toistaa itseään. Ja lokaa lentää niskaan kun tällaisia tuo esille, niin kuin on huomattu. 🙄

        Oikeudet kelpaa, mutta velvollisuudet ei. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeudet kelpaa, mutta velvollisuudet ei. :D

        Ihan huvin vuoksi, mistäs velvollisuuksista oli mielessäsi nyt kyse? :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tälläkin palstalla huomaa teidän feministien miesvihan. Jos mies ei palvo maata jalkojenne alla kuin romanttisissa elokuvissa, niin saa heti päälleen miesviha ryöpyn. Teille mies on tunteeton kone jonka pitää toimia vain nappia painamalla tarpeittenne tyydyttäjäksi.

        Lue yllä olevat kirjoitukset ja huomaat että miehet ovat osoittautuneet kovin tunteettomiksi.
        Mutta jos mies lähestyy minua kuin romanttisessa elokuvassa teen hänelle selväksi etten tarvitse enkä halua häntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Milloin kosto on tuonut toivotun tuloksen? Asioita kun voi muuttaa myös niin ettei kosta esi-äitiensä kokemaa. Koston kierrettä historiastahan saatais vaikka kuinka moniin maailmansotiin tällekkin vuodelle.

        Jos olisit elänyt aikaisemmin olisitko kutsunut "kostoksi" sitä että tytöt pääsevät opiskelemaan?
        Oliko äänioikeus kosto jostakin?
        Naisilla ei ollut alkuun työpaikalla vessoja. Oliko "miesvihaa" vaatia sellaiset heille?
        Oletko marssinut aborttia vastaan? Jos naiset vaativat luvan aborttiin niin eivätkös he tee senkin ihan "ilkeyttään miehiä kohtaan"?
        Näetkö jokaisen housuissa kulkevan naisen "kostonhimoisena miesvihaajana"?
        Edeltäjäsi epäilemättä näkivät.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Jos olisit elänyt aikaisemmin olisitko kutsunut "kostoksi" sitä että tytöt pääsevät opiskelemaan?
        Oliko äänioikeus kosto jostakin?
        Naisilla ei ollut alkuun työpaikalla vessoja. Oliko "miesvihaa" vaatia sellaiset heille?
        Oletko marssinut aborttia vastaan? Jos naiset vaativat luvan aborttiin niin eivätkös he tee senkin ihan "ilkeyttään miehiä kohtaan"?
        Näetkö jokaisen housuissa kulkevan naisen "kostonhimoisena miesvihaajana"?
        Edeltäjäsi epäilemättä näkivät.

        Mitä itket. Asiat ovat noiden osalta niinkuin pitää ja suomessa on tasa-arvo jota Te äärifeministit yritätte nykyään kaikin keinoin romuttaa uhriutumalla. Mitä enemmän kaltaistasi itkua lukee sitä enemmän vihaan feminismiä ja näen siitä punaista. Ja ei. Normaali nainen ei ole yhtäkuin feministi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä itket. Asiat ovat noiden osalta niinkuin pitää ja suomessa on tasa-arvo jota Te äärifeministit yritätte nykyään kaikin keinoin romuttaa uhriutumalla. Mitä enemmän kaltaistasi itkua lukee sitä enemmän vihaan feminismiä ja näen siitä punaista. Ja ei. Normaali nainen ei ole yhtäkuin feministi.

        Mitä enemmän lukee tuollaisia naisvihaisia kommentteja, sitä enemmän huomaa miten paljon feminismiä tarvitaan :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä itket. Asiat ovat noiden osalta niinkuin pitää ja suomessa on tasa-arvo jota Te äärifeministit yritätte nykyään kaikin keinoin romuttaa uhriutumalla. Mitä enemmän kaltaistasi itkua lukee sitä enemmän vihaan feminismiä ja näen siitä punaista. Ja ei. Normaali nainen ei ole yhtäkuin feministi.

        Et osaa edes keskustella.
        Seksismiä ja sovinismi= älyn syöpä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä itket. Asiat ovat noiden osalta niinkuin pitää ja suomessa on tasa-arvo jota Te äärifeministit yritätte nykyään kaikin keinoin romuttaa uhriutumalla. Mitä enemmän kaltaistasi itkua lukee sitä enemmän vihaan feminismiä ja näen siitä punaista. Ja ei. Normaali nainen ei ole yhtäkuin feministi.

        En itke. Enkä suosi intersektionalismiakaan. Olen sen sijaan radikaali feministi. Radikaali tulee latinasta ja tarkoittaa juurille palaamista.
        Ehkä et tullut ajatelleeksi että Suomessakin on silti parantamisen varaa. Se että maailma on rakennettu miehille näkyy täälläkin. Lue vaikka aikaisemmat kirjoitukseni.
        Se että laissa kielletään varastaminen ei tarkoita sitä että kaikki varastaminen tyssäisi siihen.
        Suurin osa naisista on normalisoinut jokapäiväiset ongelmansa niin että he eivät edes huomaa niitä tai ymmärrä että ne johtuvat siitä että heitä ei ole huomioitu.
        Mikä on "normaali nainen"?


    • Anonyymi

      Naisvihaa käytännössä:
      halventavat nimitykset, vähättely ja tytöttely, naisena olemisesta ja toimimisesta halventavasti puhuminen, sanallinen häirintä ja huutelu, seksistiset vitsit, sovinistiset ja väheksyvät kielikuvat – kaikki sukupuoleen kohdistuva vähättelevä tai alistava puhe. Se mahdollistaa kaiken muunkin naisiin kohdistuvan vallankäytön, kuten seksuaalisen häirinnän ja väkivallan.

      • Anonyymi

        Lisäys:
        Olen kokenyt elämäni aikana tuota kaikkea. Myös väkivaltaa. Johon poliisi aikoinaan "älä välitä, se on nyt vain on tällä tyypillä tapana lyödä naisia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys:
        Olen kokenyt elämäni aikana tuota kaikkea. Myös väkivaltaa. Johon poliisi aikoinaan "älä välitä, se on nyt vain on tällä tyypillä tapana lyödä naisia".

        Mutta taisit ihan itse valita sen lyövän tyypin? Tai ymmärsinkö väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta taisit ihan itse valita sen lyövän tyypin? Tai ymmärsinkö väärin?

        Nyt lähestyt taas asiaa naisvihanäkökulmastasi. En todellakaan valinnut joutuvani väkivallan uhriksi. En tuntenut miestä. Jos olisin tuntenut, ei asiaa miksikään muuta. Väkivallan uhri on aina uhri eikä syyllinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt lähestyt taas asiaa naisvihanäkökulmastasi. En todellakaan valinnut joutuvani väkivallan uhriksi. En tuntenut miestä. Jos olisin tuntenut, ei asiaa miksikään muuta. Väkivallan uhri on aina uhri eikä syyllinen.

        Kuin kauan olit sen miehen kanssa kimpassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta taisit ihan itse valita sen lyövän tyypin? Tai ymmärsinkö väärin?

        Mistä päättelit kyseessä olevan lähisuhdeväkivalta?

        Kommentissa ei mitenkään eritelty, mikä lyöjän suhde oli uhriin.

        Toki valitettavan usein nainen joutuu väkivallan uhriksi kotona puolisonsa käsissä.

        Silti niitä nyrkkien heiluttelijoita löytyy harmillisen paljon muualtakin kuin omasta kodista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä päättelit kyseessä olevan lähisuhdeväkivalta?

        Kommentissa ei mitenkään eritelty, mikä lyöjän suhde oli uhriin.

        Toki valitettavan usein nainen joutuu väkivallan uhriksi kotona puolisonsa käsissä.

        Silti niitä nyrkkien heiluttelijoita löytyy harmillisen paljon muualtakin kuin omasta kodista.

        Vähän aiheen vierestä.

        Saako nainen lyödä miestä ilman seuraamuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän aiheen vierestä.

        Saako nainen lyödä miestä ilman seuraamuksia?

        Ilmeisesti saa. Olen itse joskus puhunut kuinka naisystäväni pahoinpiteli minut. Pelkkää naurua ja pilkkaa sain aiheesta nimenomaan naisilta. Tämä on ilmeisesti sitä feminismiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän aiheen vierestä.

        Saako nainen lyödä miestä ilman seuraamuksia?

        Ei missään nimessä saa.

        Muussa kuin itsepuolustustapauksessa nyrkkien käyttelystä pitäisi ehdottomasti tulla seuraamuksia - niin miehille kuin naisillekin.


      • Anonyymi

        Erikoinen tulkinta. Itsepuolustuksen tulisi ensisijaisesti olla iskujen välttelyä, ei niiden antamista. Kamppailulajeja treenatessa se on ensimmäisiä asioita mitä opetetaan.

        Jos joku tulee nyrkein kimppuun, eikä ole mahdollisuutta välttää konfliktia poistumalla niin itsellä seuraava askel itsepuolustukseen on koettaa mahdollisimman vähällä voimankäytöllä saada hyökkääjän kädet selän taa nippuun.

        Portsarin hommissa sai välillä väistellä naistenkin viuhuvia nyrkkejä, mutta eipä tullut daamien kanssa koskaan tilannetta että olisi tullut edes mieleen tirvaista takaisin tai hapettaa tajuttomaksi. Kovimmatkin sähisijät rauhoittuivat kun hetken rimpuilivat hanskat selän takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen tulkinta. Itsepuolustuksen tulisi ensisijaisesti olla iskujen välttelyä, ei niiden antamista. Kamppailulajeja treenatessa se on ensimmäisiä asioita mitä opetetaan.

        Jos joku tulee nyrkein kimppuun, eikä ole mahdollisuutta välttää konfliktia poistumalla niin itsellä seuraava askel itsepuolustukseen on koettaa mahdollisimman vähällä voimankäytöllä saada hyökkääjän kädet selän taa nippuun.

        Portsarin hommissa sai välillä väistellä naistenkin viuhuvia nyrkkejä, mutta eipä tullut daamien kanssa koskaan tilannetta että olisi tullut edes mieleen tirvaista takaisin tai hapettaa tajuttomaksi. Kovimmatkin sähisijät rauhoittuivat kun hetken rimpuilivat hanskat selän takana.

        Eli silleen, että ensisijaisesti väistellään iskuja ja jos joku isku osuu, ei saa vetää vastapalloon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli silleen, että ensisijaisesti väistellään iskuja ja jos joku isku osuu, ei saa vetää vastapalloon?

        Jos ei hyökkääjän niputtaminen millään onnistu niin sitten on itseään puolustakseen oikeus voimakeinoja käyttää.

        Järkeä saa toki käyttää.
        Joskus on joku puolta pienempi nisti hyökännyt kimppuun, oli sellainen huitominen päällä ettei vaan saanut otetta kun kaveri oli kuin saippuapala suihkussa. Siinä oli ulkopuolisillekin niin iso riski saada osumaa ettei se lopulta auttanut kuin näpäyttää isällisesti. Jos olisin koko voimalla ladannut iskun niin kaverilta olisi loppunut maanpäällinen vaellus siihen.

        Voimankäytössä täytyy olla älliä käyttää vain tarpeellinen määrä voimaa vastustajaa kohtaan. Liiallinen voimankäyttö itsepuolustuksessa kostautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuin kauan olit sen miehen kanssa kimpassa?

        Edellä kirjoitin "En tuntenut miestä." Se tarkoittaa, etten tuntenut häntä. En siis ollut kimpassakaan.


    • Anonyymi

      Vihaako naiset nykyään tapettejakin? Kun tapetilla kerran käsitellään, naisten vihaa.

      • Anonyymi

        Toiset vihaa, toiset rakastaa. Itse en pidä tapeteista. Enkä ole nainenkaan. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset vihaa, toiset rakastaa. Itse en pidä tapeteista. Enkä ole nainenkaan. :D

        Riippuu tapetista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu tapetista

        Rakastan tapetteja ja olen nainen :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakastan tapetteja ja olen nainen :)

        Vaikuttaa snadilta eturistiriidalta :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa snadilta eturistiriidalta :D

        Tai voihan tää vaikuttaa takaristiriidaltakin. Fuck should I know? :D

        Hups! Nyt tais tulla mikroaggressiivinen naisvihamielinen kommentti... :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa snadilta eturistiriidalta :D

        Semmoiset pikkujutut ei haittaa mua :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai voihan tää vaikuttaa takaristiriidaltakin. Fuck should I know? :D

        Hups! Nyt tais tulla mikroaggressiivinen naisvihamielinen kommentti... :D

        Onko mielessä mitään muuta kuin...se?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakastan tapetteja ja olen nainen :)

        Niin, taitaa kuitenkin asian laita olla niin, että jos nainen sattuu vihaamaan tämänhetkisiä tapetteja, niin mies se on joka ne joutuu vaihtamaan... Hmm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, taitaa kuitenkin asian laita olla niin, että jos nainen sattuu vihaamaan tämänhetkisiä tapetteja, niin mies se on joka ne joutuu vaihtamaan... Hmm

        Viestin pointtia, kannattaa hankkia mies, joka osaa vaihtaa tapetit, muija voi sitten keittää vaikka kahvit siinä välissä. Johan alkaa romantiikka roiskumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielessä mitään muuta kuin...se?

        On. Minun mielestäni Elvis Costello on mahdottoman hieno muusikko!

        Oletko ikinä kuullut jotain yhtä kaunista? :)

        https://www.youtube.com/watch?v=C9GlC9GyF4Y


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viestin pointtia, kannattaa hankkia mies, joka osaa vaihtaa tapetit, muija voi sitten keittää vaikka kahvit siinä välissä. Johan alkaa romantiikka roiskumaan

        Romantiikka roiskuu siinä vaiheessa, kun tapetteja vaihtavalta mieheltä valuu hiki p*rsevakoa pitkin :D


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Viestin pointtia, kannattaa hankkia mies, joka osaa vaihtaa tapetit, muija voi sitten keittää vaikka kahvit siinä välissä. Johan alkaa romantiikka roiskumaan

        Mistäs päättelet ettei nainen osaisi sitä itse tehdä?

        Useimmilla miespomoilla ei tietenkään ole kotona kokopäivävaimoa, sillä useimmilla naisilla ei ole varaa jäädä kokonaan pois työelämästä. Sen sijaan naiset sopeutuvat hoivavastuihinsa ryhtymällä osapäiväisiksi.


    • Anonyymi

      Sain huonomman arvosanan kuin miespuolinen opiskelija(vaikka työni oli parempi tasoinen) , koska open mielestä minulle olisi ollut naisten aloilla töitä, eikä minua kaivattu miesten alalla.

      Sain huonompaa palkkaa kuin mies samasta työstä.

      Miespuolinen kollega hoiti hommia puhumalla ja oli silti kaikkien mieleen. Samaan aikaan naisilta vaadittiin työpaikalla säntillistä ja huolellista käytöstä ja tiukkaa työpanosta.

      Ahdistelua, huutelua, epämiellyttävää tungettelua aina 11-vuotiaasta näihin päiviin. Onneksi olen oppinut pitämään puoleni.

      Mainokset ja media tuutin täydeltä syöttävät mitä naisena pitäisi olla, mitä ei pitäisi olla. Media jatkaa siitä, minkä kulttuurillinen sosiaalistaminen on aloittanut. Kasvatus, koulu, ympäröivä yhteiskunta on luonut roolit, joita edelleen noudatamme. Millainen naisen tulee olla ja käyttäytyä. Mitä nainen saa kehollaan tehdä. Ja kuka sen kehon omistaa. Kenen arvioitavaksi ja tarkastettavaksi naisen elämä ja keho annetaan.

      Naisviha on rakenteellista, se on jokapäiväistä ja aina läsnä.

      Onneksi kaikki yhteiskunnassa muuttuu alati ajan myötä. Kulttuuri muovautuu ja asenteet sen myötä. Sosiaalistamiseen kuuluu onneksi vallitsevan yhteiskunnan ja sen rakenteiden aktiivinen havainnointi ja kritisoiminen.

      • Anonyymi

        Kasvatettu pelkäämään. Kasvatettu syyllistämään itseään kaikesta. Kasvatettu epäilemään ja epäröimään. Kasvatettu alistumaan ja antamaan periksi. Olemaan vaiti. Olemaan helppo mutta tarpeeksi hankala. Olemaan kevyt eikä turhan viisas. Olemaan siveä mutta tarvittaessa tuhma. Kestämään. Hymyilemään nätisti ja käyttäytymään kohteliaasti. Loputtomasti.

        Omat rajat on tätä päivää. Sanokaamme yhdessä ei tälle kulttuurille ja tehkäämme yhdessä parempaa yhteiskuntaa.


      • Anonyymi

        "Kasvatus, koulu, ympäröivä yhteiskunta on luonut roolit, joita edelleen noudatamme. "

        Niinhän se menee. Kiitänkin kasvatustani, koulujani ja lähiyhteiskuntaani siitä, että ne olivat varmasti parhaammasta päästä koko Suomessa, ellei koko maailmassa 🤔. Vaikka aikakausi oli ihan toinen, siitä olisi paljon opittavaa.

        Itseasiassa koko homma lähtee kotoa lapsuudesta, vanhemmista ja muista lähisuhteista. Sen jälkeen koulu ja opettajat ovat isossa roolissa. Hyvin mielenkiintoista ajatella vuosikymmenten jälkeen miten edistyksellisiä vanhempani, sukulaiseni, naapurit, opettajani jne olivat. Kaikkia kohdeltiin tasa-arvoisesti ja kunnioituksella. Jos tuli konflikteja (ei pahoja) ne ratkaistiin nerokkaasti. Erilaisuuden hyväksyminen oli sääntö, ei poikkeus. Luokallamme oli kaikenlisäksi 36-38 oppilasta. Nykyisin 25 oppilaan ryhmää pidetään liian suurena 🙄.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Nuorena huoriteltiin kun oli aivan kokematon
      Kassalla syytettiin rahanahneeksi, kun ei hymyillyt
      Lyhyet hiuksetkin ärsyttivät
      Läpikatsomista, ohipuhumista
      Naureskelua
      Ystävien seksuaaliset ahdistelut menneet ihon alle, puukko laukkuun
      Maksuehdotuksia
      Pilkkaa rahan puutteesta johtuneesta "epänaisellisuudesta" kouluaikoina
      Yliseksualisointia ulkonäön perusteella
      Kohtelua typeränä holhottavana naisena
      Joutumista naisten työtehtäviin.........

    • Anonyymi

      Naisvihaa on joka paikassa. Mainokset ja media suoltavat naisvihaa yötä päivää.

      Tytöstä saakka kasvatettu vääränlaisuuteen ja annettu erilaisia neuvoja selviytymiseen. Tyttöjä edelleen kasvatetaan esim. varomaan tuntemattomia ja syrjäteitä ja pukeutumaan siivosti. Poikia ei edelleenkään kasvateta olemaan ahdistelematta tai raiskaamatta.

      Yhteiskunta on sairas. Puolet voi alati huonosti. Kuinka tällaisen pohjalta voi ylipäätään rakentaa terveitä suhteita.

      • Anonyymi

        Sinä olet sairas, kun näet olkiukkoja jokapuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet sairas, kun näet olkiukkoja jokapuolella.

        Etuoikeutettuna on helppo ummistaa silmät. Ajatteleminen on sorrettujen taito.


    • Anonyymi

      Tämän verran vielä kommentoin tähän aloitukseeni.

      Viha, niin kuin kunnioituskin, on ansaittava. Ne ei tule kenellekään tarjottimella ilmaiseksi. Sitä on syytä miettiä jokaisen... :)

      • Anonyymi

        Arvostus on henkkoht ansaittava, vihaa ei todellakaan. Jokaista pitää kunnioittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvostus on henkkoht ansaittava, vihaa ei todellakaan. Jokaista pitää kunnioittaa.

        Aivan. Rauhaa ja rakkautta💓

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Rauhaa ja rakkautta💓

        - Sheena

        Idealistina mielikuvitusmaailmassa on varmaan ihan kivaa elää. Mikäs siinä? Valinta sekin...

        Mutta... :)

        Platonin luolavertaukseen kannattaisi tutustua. Näin niinku ensalkuun. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Idealistina mielikuvitusmaailmassa on varmaan ihan kivaa elää. Mikäs siinä? Valinta sekin...

        Mutta... :)

        Platonin luolavertaukseen kannattaisi tutustua. Näin niinku ensalkuun. :)

        Tai nojoo. Ei voikaan. Platonhan oli mies, joka puhui toisen miehen, Sokrateen, suulla. Misogyniaa sekin. :)


      • Anonyymi

        Niinpä. Jos joku näkee vihaa kaikkialla olisi syytä katsoa peiliin. Sama jos toinen saa osakseen paljon kunnioitusta, niin peilistä siihenkin syy löytyy.
        Jatkuva toisten turha syyttely ja viha korttien heittely lankeaa lopulta omaan niskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Jos joku näkee vihaa kaikkialla olisi syytä katsoa peiliin. Sama jos toinen saa osakseen paljon kunnioitusta, niin peilistä siihenkin syy löytyy.
        Jatkuva toisten turha syyttely ja viha korttien heittely lankeaa lopulta omaan niskaan.

        Olet ansainnut hymyn ja hymiön. :)


      • Kukkuluuruu taas Gentsu, vihaa voi joku ihan vaan vittupäisyyttään projisoida toiseen. Ei sitä tarvitse mitenkään ansaita. Riittää, että olet helppo kohde.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe