Naiset haluavat miestensä rahat

Anonyymi

90

751

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luitko edes juttua?

”Minulla ei ole sananvaltaa sisustukseen tai remonttien suunnitteluun eikä toteutukseen”, Sari kertoo.

Tuloero vaikuttaa myös lapsiin. Pari ei esimerkiksi käy etelänmatkoilla, koska Sarilla ei ole siihen varaa.

”Lapset kommentoivat, että miksi heidän pitää elää minun tulotasoni mukaan, kun muunlainenkin olisi mahdollista.”

• Anonyymi

SARI SAISI rahaa mieheltään, jos sitä pyytäisi. Hän ei kuitenkaan halua tehdä niin, koska jatkuva pyytäminen luo Sarin mielestä suhteeseen valta-aseman.

”Mieluummin elän pihisti ja tulen toimeen ilman pyytämistä, koska hän ei ole isäni vaan puolisoni.”

Jos tuloerot ovat suuret, on vaarana, että enemmän tienaavalla on myös suhteessa enemmän valtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SARI SAISI rahaa mieheltään, jos sitä pyytäisi. Hän ei kuitenkaan halua tehdä niin, koska jatkuva pyytäminen luo Sarin mielestä suhteeseen valta-aseman.

”Mieluummin elän pihisti ja tulen toimeen ilman pyytämistä, koska hän ei ole isäni vaan puolisoni.”

Jos tuloerot ovat suuret, on vaarana, että enemmän tienaavalla on myös suhteessa enemmän valtaa.

Sen sijaan mies.

"HS:n kyselyyn vastannut 57-vuotias mies kertoi vaimonsa tulojen olevan kahdeksan kertaa hänen omiaan suuremmat. Mies kertoo olleensa koti-isänä, kunnes lapsista nuorin meni esikouluun.
        Omassa ja lähimpien ystävien perheissä tuntuu olevan ajatus, että on yhteinen kassa, johon kaikki tuovat oman panoksensa ja että perheenä ollaan kaikki samassa veneessä, hän kirjoittaa."

• Anonyymi

En pääse lukemaan juttua maksumuurin vuoksi, mutta mikäli Sari itse tekee tuloeroista marttyytiaseman itselleen, siinähän sitten tekee. Kyllä tyhmyyttä on niin monenlaista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En pääse lukemaan juttua maksumuurin vuoksi, mutta mikäli Sari itse tekee tuloeroista marttyytiaseman itselleen, siinähän sitten tekee. Kyllä tyhmyyttä on niin monenlaista!

Niin tai näin, aina väärinpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin ajattelen. Yhteisessä taloudessa ollaan yhteisin tuloin. Toki jokainen pari sopii erikseen kuinka menojen kanssa toimitaan ja velkojen myös. Onko vaikka prosentteja omista tuloista. Näin meillä suurimmaksi osaksi toimitaan. Yhdessä ollaan lasten vuoksi saman katon alla ja jos halutaan tehdä asioita siinä kuviossa, täytyy joustaa sen kuvion mahdollistamiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tai näin, aina väärinpäin.

Jep, aina pitää löytää joku kulma mistä naisia solvata.

• Anonyymi kirjoitti:

Jep, aina pitää löytää joku kulma mistä naisia solvata.

"Nainen haluaa miehensä rahat" jos naisella eivät rahat riitä ja hänen mielestään perheellä pitäisi olla yhteinen kassa.
        "Nainen leikkii marttyyria" jos hän yrittää tulla toimeen omilla tuloillaan eikä suo valta-asemaa miehelle. 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Köyhät pysykööt maksumuurin takana hähähähähäää

• Anonyymi

Autoa olen lähinnä havitellut. Käyn ihailemassa sitä tallissa salaa kun mies nukkuu...😂

Vielä joku päivä, vielä joku päivä...

• Anonyymi

Tuo on hyvä ja persupellemiehet ei edes tajuu.

• Anonyymi

Voi vee, mitä juttua.. Hän osti vihdoin "oman" auton. Nyt meillä on kaksi, se entinen oli nimissäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi vee, mitä juttua.. Hän osti vihdoin "oman" auton. Nyt meillä on kaksi, se entinen oli nimissäni.

Miehelle sanon, että marjoja vain pakastimelta haen. Iltaisin silittelen konepeltiä...

• Anonyymi

Jonkun vuoden verran lähinnä deittiappeja selanneena tuli itselle oikeastaan kuva, että kaikki siellä roikkuvat naiset hakevat pelkkää rahaa, vaikka lapsettomana omaa taloudenhallintaa olisikin vääntänyt rautalangasta ensimmäisistä treffeistä lähtien.

Aina yritetään alkaa hivuttamaan omat(kin) asumiskustannukset, kauppareissut, alkoholijuomat ja jopa aikaisemman suhteen jälkikasvu uuden miehen maksettavaksi. Eikä kysymys näin keksiluokassa tarvitse olla edes ole mistään tuloeroista, vaan siitä "kummalla sattuu olemaan nyt rahaa tilillä".

Näkemieni tapausten kohdalla toisella ihmisellä itsellään tarvitse olla mitään vastuuta oman talouden hallinnastan, eikä mitään ymmärrystä, että rahoihin käsiksi päästessään, vetäisi kumppaninsakin luottotiedot vessanpöntöstä parissa kuukaudessa. Jos sattuu olemaan tiedossa esimerkiksi miehellä olevan rahaa sijoituksissa, niin naimisiin on päästävä ilman avioehtoa - hinnalla millä hyvänsä.

En valitettavasti usko oikeaan rakkauteen/parisuhteeseen kuin satukirjoissa. Tulee miljoona kertaa halvemmaksi ostaa pelkät tarvitsemansa palvelut kaupallisena, jos tuntuu että ilman ei pärjää.

• Anonyymi

No älä nyt..

Minä en välitä rahasta, mutta seksistä ja läheisyydestä tykkään.

Tarvit kunnon naisen erillissuhteeseen. Kaikkien on vaikea löytää sitä itselleen juuri sopivaa. Monet menee sieltä mistsä aita on matalin, eli etsivät pelkkää hyötyä, joko seksiä tai rahaa.

Muttei kannata puhua uskon menettämisestä, vaan siitä, että lähinnä luovuttaa.

• Anonyymi

Onko maailma sitten muuttunut kahdenkymmenen vuoden aikana täysin? Vai deittaatko kenties materialistisia ja pinnallisia ihmisiä?
        Ensimmäisessä pitkässä suhteessani raha-asiat hoituivat helposti kuin hengitys, ei taidettu ikinä edes mitenkään keskustella asiasta. Yhteinen talous, yhteinen elämä. Ensin maksettiin pois mun opintolaina, sitten hänen. Välillä oltiin molemmat töissä(palkka suurinpiirtein sama), välillä toinen työttömänä tai opiskelemassa. Rahasta, omaisuudesta tai niiden käytöstä ei koskaan tullut riitaa, edes erotessa.
        Tuota seuraavissa suhteissa on yhtä lukuunottamatta käynyt niin, että mies yrittää vetää kotiinpäin, ajattelee ja laittaa oman etunsa yhteisen edun edelle. Siitä näkee, miten mies suhtautuu suhteeseen ja että on perustavalla tavalla erilainen kuin minä.
        Etsiskelen siis edelleen:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No älä nyt..

Minä en välitä rahasta, mutta seksistä ja läheisyydestä tykkään.

Tarvit kunnon naisen erillissuhteeseen. Kaikkien on vaikea löytää sitä itselleen juuri sopivaa. Monet menee sieltä mistsä aita on matalin, eli etsivät pelkkää hyötyä, joko seksiä tai rahaa.

Muttei kannata puhua uskon menettämisestä, vaan siitä, että lähinnä luovuttaa.

Niin on meitä jotka ei taloudellista hyötyä hae käsiojossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on meitä jotka ei taloudellista hyötyä hae käsiojossa.

Voi olla, että on mutta missäpä teihin törmäisi. Omasta mielestään "kunnolliset" naiset ei roiku deittiapeissa eikä kuppiloissa, miesvaltaisella alalla kun olet töissä niin et sieltäkään löydä ja muutenkin ovat jo suhteissaan.

Ikääntyessä ja toistuvien pettymysten siivittämänä toki oppii elämään yksinkin ja elämä on paljon parempaa niin, kuin jatkuvien pettymysten käsittely.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla, että on mutta missäpä teihin törmäisi. Omasta mielestään "kunnolliset" naiset ei roiku deittiapeissa eikä kuppiloissa, miesvaltaisella alalla kun olet töissä niin et sieltäkään löydä ja muutenkin ovat jo suhteissaan.

Ikääntyessä ja toistuvien pettymysten siivittämänä toki oppii elämään yksinkin ja elämä on paljon parempaa niin, kuin jatkuvien pettymysten käsittely.

Älähän nyt. En pidä itseäni " kunnollisena " naisena, etkä sinä taatusti pitäisi! Siltikään en ole minkäänmoisen taloudellisen hyödyn perässä. Edelleen, ehkä sun kannattais hiukan viilata niitä sun kriteereitä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älähän nyt. En pidä itseäni " kunnollisena " naisena, etkä sinä taatusti pitäisi! Siltikään en ole minkäänmoisen taloudellisen hyödyn perässä. Edelleen, ehkä sun kannattais hiukan viilata niitä sun kriteereitä...

Ei voi minuakaan miksikään yhteiskunnan tukipilariksi haukkua. Baareissa ja viestiappeissa en viihdy, joskus tulee poikettua.

Itse tapaan miehiä liikuntaharrastuksessa, en muualla.

Mitä tuo yksi kommentoi hyvästä suhteesta, niin itsellä kokemuksia, että jos rahaa on vähän, siitä tulee myös vähemmän riitaa. Jos rahaa tulee yhtäkkiä paljon, niin se voi herättää ahneutta ja kateutta suhteessa ja kaveripiirissä. Sain itse perinnön ja se muutti parhaan ystäväni suhtautumista tosi omituisesti. Vedin perinnön sileäksi ja ystäväkin palautui hiljalleen omaksi parhaakseen. Nyt olen taas velkainen ja useimmiten persaukinen ja ystävä usein tarjoaa ja vippaa ihan tyytyväisenä, kunhan muistan häntäkin toisinaan hemmotella huomaavaisesti.

Varmaan vaatimattimat ja halvat huvit ja yleinen huomaavaisuus kummankin puolelta edesauttaa raharauhan säilymistä. Kumpikin osallistuu ja joskus jopa tarjoaa, niin ei tarvi riidellä.

Mieskin voisi naista huomioida muuten, kun rahalla saa-tyyliin, jota viihde suoltaa ulos joka tuutista ja omasta mielestä aika mauttomasti. Ymmärrän tosiaan, jossei halua rahojaan polttaa deittiluksusteluun. Olen itse niin saita etten edes elokuvalippua osta itsellenikään, saati jotain kalliita kylpyläpalveluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten viilaan kriteereitä ja mistä sitten löydän sinut tai kaltaisesi naisen? :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi minuakaan miksikään yhteiskunnan tukipilariksi haukkua. Baareissa ja viestiappeissa en viihdy, joskus tulee poikettua.

Itse tapaan miehiä liikuntaharrastuksessa, en muualla.

Mitä tuo yksi kommentoi hyvästä suhteesta, niin itsellä kokemuksia, että jos rahaa on vähän, siitä tulee myös vähemmän riitaa. Jos rahaa tulee yhtäkkiä paljon, niin se voi herättää ahneutta ja kateutta suhteessa ja kaveripiirissä. Sain itse perinnön ja se muutti parhaan ystäväni suhtautumista tosi omituisesti. Vedin perinnön sileäksi ja ystäväkin palautui hiljalleen omaksi parhaakseen. Nyt olen taas velkainen ja useimmiten persaukinen ja ystävä usein tarjoaa ja vippaa ihan tyytyväisenä, kunhan muistan häntäkin toisinaan hemmotella huomaavaisesti.

Varmaan vaatimattimat ja halvat huvit ja yleinen huomaavaisuus kummankin puolelta edesauttaa raharauhan säilymistä. Kumpikin osallistuu ja joskus jopa tarjoaa, niin ei tarvi riidellä.

Mieskin voisi naista huomioida muuten, kun rahalla saa-tyyliin, jota viihde suoltaa ulos joka tuutista ja omasta mielestä aika mauttomasti. Ymmärrän tosiaan, jossei halua rahojaan polttaa deittiluksusteluun. Olen itse niin saita etten edes elokuvalippua osta itsellenikään, saati jotain kalliita kylpyläpalveluja.

Deittaillessa aina mies tarjoaa treffit kokonaan. Muutenkin maksaa aina vähintään omansa, eikä vaadi bensarahoja ja lisäksi huoltaa autot ja kiinteistöt. Tämä antanee virheellisesti naiselle kuvan, että suhteessa on 100% rahallinen ylläpito, joten duunitkin voi lopettaa (nämä siis henk.koht kokemuksia).

Vakiinnuttaessa hankitaan sellainen asunto, jonka nainen haluaa (koska miehellä on jo oma man cavensa). Sitten selviää, että nainen harrastaa sisusamista ja nyt laitetaan, tapetit, lattia, keittiö ja WC uusiksi, vaikka kämpän piti olla hyvä. Sitten sinne muuttaa naisen täysi-ikäiset lapset, nainen valittaa, että joka päivä pitää tuoda joko tupakkaa, viiniä tai kukkia. Mies muuttaa takaisin man caveensa.

Vähän olisi tehnyt mieli leikillä yrittää kokeilla oman autoharrastuksen (täysin "järjettömiä") kustannuksia puoliksi toisen maksettavaksi, mutta en vajonnut niin alas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten viilaan kriteereitä ja mistä sitten löydän sinut tai kaltaisesi naisen? :D

Noh, jos järjestelmällisesti tapaat vain taloudellisen hyödyn perässä olevia naisia, ehkä huomaat heissä myös muita samankaltaisia ominaisuuksia, kuten ulkonäkö tai tapa tuoda itseään esille?
        Tapaat varmasti parhaiten itsellesi soveltuvia naisia niissä piireissä, joissa itsekin viihdyt? Samanhenkiset käyttävät aikaansa samoin.
        Että jotenkin sieltä sitten kai. Sattumankauppaahan tämä tuntuu pitkälti olevan...anna tilaisuus uudelle, avaa horisonttiasi, anna tilaisuus.

Minä taas olen liian vanha ja arpia täynnä mihinkään suhteeseen enää:)
        Onnea matkaan ja hymyä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Deittaillessa aina mies tarjoaa treffit kokonaan. Muutenkin maksaa aina vähintään omansa, eikä vaadi bensarahoja ja lisäksi huoltaa autot ja kiinteistöt. Tämä antanee virheellisesti naiselle kuvan, että suhteessa on 100% rahallinen ylläpito, joten duunitkin voi lopettaa (nämä siis henk.koht kokemuksia).

Vakiinnuttaessa hankitaan sellainen asunto, jonka nainen haluaa (koska miehellä on jo oma man cavensa). Sitten selviää, että nainen harrastaa sisusamista ja nyt laitetaan, tapetit, lattia, keittiö ja WC uusiksi, vaikka kämpän piti olla hyvä. Sitten sinne muuttaa naisen täysi-ikäiset lapset, nainen valittaa, että joka päivä pitää tuoda joko tupakkaa, viiniä tai kukkia. Mies muuttaa takaisin man caveensa.

Vähän olisi tehnyt mieli leikillä yrittää kokeilla oman autoharrastuksen (täysin "järjettömiä") kustannuksia puoliksi toisen maksettavaksi, mutta en vajonnut niin alas.

Hmmm....hälytyskellot soi minun päässä, jos mies yhteenmuuttamisesta huolimatta pitää oman erillisen asuntonsa, man caven. Mulle se tarkoittaa että ukolla on jalka oven välissä, eikä ole all in.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noh, jos järjestelmällisesti tapaat vain taloudellisen hyödyn perässä olevia naisia, ehkä huomaat heissä myös muita samankaltaisia ominaisuuksia, kuten ulkonäkö tai tapa tuoda itseään esille?
        Tapaat varmasti parhaiten itsellesi soveltuvia naisia niissä piireissä, joissa itsekin viihdyt? Samanhenkiset käyttävät aikaansa samoin.
        Että jotenkin sieltä sitten kai. Sattumankauppaahan tämä tuntuu pitkälti olevan...anna tilaisuus uudelle, avaa horisonttiasi, anna tilaisuus.

Minä taas olen liian vanha ja arpia täynnä mihinkään suhteeseen enää:)
        Onnea matkaan ja hymyä!

Sepä se. Kun harrastukset ja työt eivät tuota naispuolista osumaa niin vaihtoehdoksi jää deittiapit ja niissä naiset vain pelleillevät tai jotkut kaivavat kultaa.

Asuinympäristöni naapureiden kanssa on muutaman kerran tullut juttua, koska keskustelu alkaa luonnollisesti ilman pokailuyritystä.

Jääkö vaihtoehdoiksi vain muuttaa asuinpaikkaa riittävän usein tai ruveta hinaajaksi, jos sinuakaan ei täältä palstoilta saa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hmmm....hälytyskellot soi minun päässä, jos mies yhteenmuuttamisesta huolimatta pitää oman erillisen asuntonsa, man caven. Mulle se tarkoittaa että ukolla on jalka oven välissä, eikä ole all in.

Miehellä voi olla esimerkiksi omia autoharrastuksia, jotka vaativat hallitilaa ja erinäisiä työstökoneita/työkalukaappeja tms.. Tämmöiseen tilaan voi aivan hyvin laittaa erillisen huoneen, jossa on omat huonekalut.

Tulisiko mieleenkään ehdottaa naiselle muuttamista ihanaan pikku hallirakennukseen? En itse kehtaisi, mutta ei yhteinen koti silti autohallia korvaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sepä se. Kun harrastukset ja työt eivät tuota naispuolista osumaa niin vaihtoehdoksi jää deittiapit ja niissä naiset vain pelleillevät tai jotkut kaivavat kultaa.

Asuinympäristöni naapureiden kanssa on muutaman kerran tullut juttua, koska keskustelu alkaa luonnollisesti ilman pokailuyritystä.

Jääkö vaihtoehdoiksi vain muuttaa asuinpaikkaa riittävän usein tai ruveta hinaajaksi, jos sinuakaan ei täältä palstoilta saa?

Sitten sun pitää alkaa harrastamaan sellasia uusia juttuja, joita et ole saanut aikaiseksi aloittaa? Mut, on kevät, ja ne kuppilatkin aukee kai ainakin osittain ja ihmiset on haku päällä!

Kiitos flirtistä, piristi torstai-ehtoota:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hemmottelit naisen pilalle, kun aloitit tarjoamalla liian runsaasti ja suostuit kaikkeen tuhlaamiseen, kuulostaa ihan kamalalta, miksi suostuit tuohon? Miten voit jakaa elämäsi tuollaisen verenimijän kanssa?

Pelkäsitkö, että akka häipyy, josset maksa?

Lapsikin menee pilalle, eikä ymmärrä rahan arvoa, jos saa liikaa rahaa ja tavaroita kokoajan. Alkaa kiukuttelu jossei vaatimuksiin suostuta.

Valitettavasti samat säännöt pätee aikuisiin.

Tee seuraavan suhteen alussa selväksi, ettet maksa kenenkään elämää ja että tuntuu pahalta, että aletaan pitämään miehen rahoja itsestään selvyytenä ja omina tuloina. Kyllä sinulla on siihen oikeus, siinä missä naisillakin.

Aloita sellaisilla treffeillä, joilla ei rahaa kulu, kun korkeintaan vähän, äläkä suostu ylellisyyksiin muuten, kun juhlapäivinä ja tarpeeseen. Lahjoja älä anna, paitsi merkkipäivinä ja jouluna. Jouluna voi antaa yhden hyvän lahjan, muuten vuoden lahjat, esim syntymäpäivä ja ystävänpäivä, vain pikkulahjoja. Nainen, joka ei hyväksy normaaleja kulutustottumuksia, häipyy silloin jo aikaisessa vaiheessa.

Nyt on nykyaika. En itse tosiaan kehtaisi ottaa mieheltä kaikkea, paitsi jos olisin täyspäiväinen kotiäiti ja taloudenhoitaja, niin silloin kyllä elatuksen ottaisin, jos mies haluaisi pitää lattiansa kiiltävinä itse mitään tekemättä, kuten miehet usein haluavat, vaikka molemmat kävisivät töissä.

Onneksi inhoan syvästi lapsia ja rakastan yksinoloa, joten ei pelkoa, että koittaisin ujuttaa ikeakassini jonkun komeron nurkkaan parin viikon seurustelun jälkeen..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehellä voi olla esimerkiksi omia autoharrastuksia, jotka vaativat hallitilaa ja erinäisiä työstökoneita/työkalukaappeja tms.. Tämmöiseen tilaan voi aivan hyvin laittaa erillisen huoneen, jossa on omat huonekalut.

Tulisiko mieleenkään ehdottaa naiselle muuttamista ihanaan pikku hallirakennukseen? En itse kehtaisi, mutta ei yhteinen koti silti autohallia korvaisi.

Sekin on ihan tervettä ja nykyaikaa, että on omaa tilaa, kummallakin.

Tosin minun tapauksessa saisit kyllä kilpailla hallitilasta, kun ahtaisin sen täyteen romujani ja omia työkalujani ja koneitani, niitä voisi riittää tursuamaan man caviisikin pitkin seiniä ja nurkkia 😂

Kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti löydät kivan puolison, automiehethän on ihania😍👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten sun pitää alkaa harrastamaan sellasia uusia juttuja, joita et ole saanut aikaiseksi aloittaa? Mut, on kevät, ja ne kuppilatkin aukee kai ainakin osittain ja ihmiset on haku päällä!

Kiitos flirtistä, piristi torstai-ehtoota:)

Niin sehän voi ajaa autollaan johonkin näteille terasseille juomaan alkoholittoman drinksun.

Terasseilla ihmiset ei ole niin kännissä, varsinkin alkuillasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hemmottelit naisen pilalle, kun aloitit tarjoamalla liian runsaasti ja suostuit kaikkeen tuhlaamiseen, kuulostaa ihan kamalalta, miksi suostuit tuohon? Miten voit jakaa elämäsi tuollaisen verenimijän kanssa?

Pelkäsitkö, että akka häipyy, josset maksa?

Lapsikin menee pilalle, eikä ymmärrä rahan arvoa, jos saa liikaa rahaa ja tavaroita kokoajan. Alkaa kiukuttelu jossei vaatimuksiin suostuta.

Valitettavasti samat säännöt pätee aikuisiin.

Tee seuraavan suhteen alussa selväksi, ettet maksa kenenkään elämää ja että tuntuu pahalta, että aletaan pitämään miehen rahoja itsestään selvyytenä ja omina tuloina. Kyllä sinulla on siihen oikeus, siinä missä naisillakin.

Aloita sellaisilla treffeillä, joilla ei rahaa kulu, kun korkeintaan vähän, äläkä suostu ylellisyyksiin muuten, kun juhlapäivinä ja tarpeeseen. Lahjoja älä anna, paitsi merkkipäivinä ja jouluna. Jouluna voi antaa yhden hyvän lahjan, muuten vuoden lahjat, esim syntymäpäivä ja ystävänpäivä, vain pikkulahjoja. Nainen, joka ei hyväksy normaaleja kulutustottumuksia, häipyy silloin jo aikaisessa vaiheessa.

Nyt on nykyaika. En itse tosiaan kehtaisi ottaa mieheltä kaikkea, paitsi jos olisin täyspäiväinen kotiäiti ja taloudenhoitaja, niin silloin kyllä elatuksen ottaisin, jos mies haluaisi pitää lattiansa kiiltävinä itse mitään tekemättä, kuten miehet usein haluavat, vaikka molemmat kävisivät töissä.

Onneksi inhoan syvästi lapsia ja rakastan yksinoloa, joten ei pelkoa, että koittaisin ujuttaa ikeakassini jonkun komeron nurkkaan parin viikon seurustelun jälkeen..

Oikeastaan silloin kun appeja käytin, niin kyllä jo ennen näkemistäkään sanoin, että omat raha-asiat kun lapsia ei ole. Olen tehnyt sen hyvinkin selväksi mutta käytännössä sitten en ole ollut kovin tarkka. Idioottitarkka kuitenkin pitäisi olla, koska ihminen on luonteeltaan aina sellainen, että jos saa narun päästä kiinni, sitä vedetään niin kauan, kunnes tulee pää vastaan. Ja itselle on tullut oikeasta elämästä pitkälti sellainen kuva, että ei naisen seura koskaan ilmaista tai edullista ole.

Jos on sovittu, että toinen tekee kotityöt niin ei se varmasti ilmaista kuulu olla. Itse tosin olen sillä linjoilla, että molemmilla on samat oikeudet ja velvollisuudet. Joskus kun oli ihan normaali asunto niin annoin naisen asua siellä ihan ilmaiseksi mutta nyt kun on pelkkä man cave omassa käytössä niin se asunnon hankkiminen tulee aika nopeasti eteen, jos juttu muuttuu vakavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekin on ihan tervettä ja nykyaikaa, että on omaa tilaa, kummallakin.

Tosin minun tapauksessa saisit kyllä kilpailla hallitilasta, kun ahtaisin sen täyteen romujani ja omia työkalujani ja koneitani, niitä voisi riittää tursuamaan man caviisikin pitkin seiniä ja nurkkia 😂

Kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti löydät kivan puolison, automiehethän on ihania😍👍

Sinähän olisit paras! Ei tarvisi edes hankkia asuntoa ollenkaan, kun muuttaisit suoraan man caveen asumaan! Mieti kuinka kotoisaa ja mitkä taloudelliset säästöt! Onhan tämän tyylistä menoa jenkeissäkin nähty. Kelpaa siis?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinähän olisit paras! Ei tarvisi edes hankkia asuntoa ollenkaan, kun muuttaisit suoraan man caveen asumaan! Mieti kuinka kotoisaa ja mitkä taloudelliset säästöt! Onhan tämän tyylistä menoa jenkeissäkin nähty. Kelpaa siis?

😂😂😂😝☀

Se oliskin kuule näky! Istuttais siinä hallin pihalla vanhoissa nojatuoleissa kaljaa kittaamassa työpäivän päätteeksi👌 Ai että se olisikin hauskaa!

Tykkäänkin niistä pimppausohjelmista Netflixissä, suosikkini on se rastapäähörhö, Mike..

Mutta minä olen pohjimmiltsni tälläinen hienohelma helsinkiläisneiti ja taitaisin herrojen sydämet särkeä kovin pahasti, jos sinun kyytiisi hyppäisin...

Kuules, jos otat tuollaissia naisia, jotka ei oikein osaa pitää rajojaan, niin sitten sun täytyy vaan näyttää, kuka on rahapussin herra. Itse vedän sellaiset apinanraivarit jos joku yrittää, että oppi on kyllä mennyt aina perille ja huonompi kohtelu ja valehtelu jäänyt varsin vähäiseksi. Olen reippaasti puolustanut henkilökohtaisia rajojani ja lukuisista yrityksistä huolimatta säästynyt pahimmilta pettymyksiltä.

Ei nyt siis turpaan kannata vetää, mutta ilmapiirin muuttaminen hyvin epämiellyttäväksi riittää.
        Aina kannattaa herättää vähän pelkoa ja kunnioitusta, se siirtää sitä rajaa sen verran, ettei enään turhia pyydellä. Jos aina antaa periksi, se raja siirtyy kokoajan lähemmäksi pahaa. Tästä kristityt puhuvat jokapäiväisen parannuksen tekona.

Ihminen on halpamainen, epäluotettava elukka, aina. Jokainen jossain. Ei kannata odottaa liikaa läheisiltään, heillä on aina heikkoutensa ja sen kestäminen ja toisinaan sitä kohtaan puolustautuminen valitettavasti kuuluu jokaiseen ihmissuhteeseen, eikö?

Ei varmaan olisi ketään, jos täytyisi olla täydellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂😂😂😝☀

Se oliskin kuule näky! Istuttais siinä hallin pihalla vanhoissa nojatuoleissa kaljaa kittaamassa työpäivän päätteeksi👌 Ai että se olisikin hauskaa!

Tykkäänkin niistä pimppausohjelmista Netflixissä, suosikkini on se rastapäähörhö, Mike..

Mutta minä olen pohjimmiltsni tälläinen hienohelma helsinkiläisneiti ja taitaisin herrojen sydämet särkeä kovin pahasti, jos sinun kyytiisi hyppäisin...

Kuules, jos otat tuollaissia naisia, jotka ei oikein osaa pitää rajojaan, niin sitten sun täytyy vaan näyttää, kuka on rahapussin herra. Itse vedän sellaiset apinanraivarit jos joku yrittää, että oppi on kyllä mennyt aina perille ja huonompi kohtelu ja valehtelu jäänyt varsin vähäiseksi. Olen reippaasti puolustanut henkilökohtaisia rajojani ja lukuisista yrityksistä huolimatta säästynyt pahimmilta pettymyksiltä.

Ei nyt siis turpaan kannata vetää, mutta ilmapiirin muuttaminen hyvin epämiellyttäväksi riittää.
        Aina kannattaa herättää vähän pelkoa ja kunnioitusta, se siirtää sitä rajaa sen verran, ettei enään turhia pyydellä. Jos aina antaa periksi, se raja siirtyy kokoajan lähemmäksi pahaa. Tästä kristityt puhuvat jokapäiväisen parannuksen tekona.

Ihminen on halpamainen, epäluotettava elukka, aina. Jokainen jossain. Ei kannata odottaa liikaa läheisiltään, heillä on aina heikkoutensa ja sen kestäminen ja toisinaan sitä kohtaan puolustautuminen valitettavasti kuuluu jokaiseen ihmissuhteeseen, eikö?

Ei varmaan olisi ketään, jos täytyisi olla täydellinen.

pks itsekin vaikutan mutta en mikään hienohelma ole vaan enemmänkin konemies. Olen minäkin päätynyt siihen, että ne harrastusvehkeet kannattaa pitää jossain ihan muualla, ettei parisuhdetta yritä hoitaa kaatopaikan keskellä, eikä ne pelkkiä autohommia ole. Ohjelman nimi on tuttu mutta ei ole tv:tä tullut katsottua, yksin ollessa enemmän tulee keskityttyä tekniseen lukemiseen kuin viihteeseen.

Ehkäpä on osunut vain huonoja kokemuksia huonossa ympäristössä ja yrittänyt väkisin löytää jotakin. Tai sitten se yhdessä asuminen ei vaan ole toimivaa, jos en itse esimerkiksi usein pidä edes jääkaappia päällä, kun käyn ulkona syömässä. Turha yrittää väkisin vängätä toisen perään tai asettua toisen muottiin.

• Anonyymi

En pääse lukemaan juttua, mutta ilmeisesti tuossa on kyse myös vähempituloisen niin kutsutusta ylpeydestä. On tietysti hyvä, jos haluaa maksaa omat kulunsa, mutta martyyrin aseman ottaminen ei ole hyvä juttu. Varsinkaan jos se heikompituloisen halu maksaa aina kaikki omat kulunsa vaikuttaa koko perheen elämään. Tuo aiheuttaa pidemmänpäälle katkeruutta molempiin suuntiin.

Itse olen elännyt parisuhteessa sekä heikompituloisena, että parempituloisena osapuolena. Täytyy sanoa, että minustakin parempituloisena on helpompi olla. Tietysti riippuu paljon kumppanista, mutta heikompituloisena koin ettei mulla ollut juurikaan sanavaltaa yhteisiin asioihin. Molemmat tietysti päättävät omista kuluistaan, mutta isompituloisella on helposti enemmän sanavaltaa täysin yhteisissä ja yhdessä maksettavissakin asioissa. Minä myös koin välillä syyllisyyttä käyttäessäni rahaa aivan omiin juttuihini, sillä sehän oli sitten pois jutuista, joita toinen olisi halunnut tehdä yhdessä.

Ollessani itse se suurempituloinen yritin aiemmasta kokemuksestani oppineena olla mahdollisimman reilu. Se olis ollut todella vaikeaa, jollei toinen olisi sallinut minun maksaa asioita.

• Anonyymi

Tai miehet haluavat vaimonsa rahat. Ja appivanhempiensa rahat siinä sivussa kierosti.

• Anonyymi

Yksi pelkäsi, että vien häneltä maatalouskoneet.

• Anonyymi

V...ttuako minä olisin etupihdeillä tehnyt.

• Anonyymi

Ihan paska mies jos ei takkia osta naiselleen. Olen ostanut naiselleni vaatteita ja kaikkea. En ole sellainen että ostan tonnin stereot, en tarvii stereoita ja musaa kuuntelen youtubesta ja läppäriin ostin 80 euron kaiuttimet ja hyvin kuuluu.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Näin on, olen käytetyillä tavaroilla oman asuntonikin suurimmaksi osaksi kalustanut.. Jos vaan tähän jään. Ostan lasten vaatteetkin käytettynä.

• Anonyymi

Naiset on rahan perään

• Anonyymi

Kummallakin on omat tulot ja kumpikin maksaa omat menonsa tavaransa niin kumpikin ostaa omat saippuansa mut yhteisen käsisaippuan voi ostaa puoliksi vieraille ja jos yhteisiä lapsia niin lapsille mutta jos ei yhteisiä niin jokainen maksaa omat lapsensa niin ei niitä yhteisiä menoja kovin paljoo ole ja jos toinen haluaa esim uuden maton niin se ostakoot ketä haluaa eli simppeliä kumpikin maksaa omat menonsa ja jos toiselta loppuu rahat niin velkaa voi antaa mut maksettava korkojen kera takaisin ja toista lainaa ei saa ennen kuin eka laina on maksettu takaisin

• Anonyymi

Siinä taas nainen ottanut komean miehen jolla on rahaa mutta mies kusipää luonne eli jännämies ja väkivaltainen ja käyttää henkistä vakivaltaa naiseen. Naisille tärkeintä mieen rahat eikä luonne ja suhde on sitten tosi huono eikä rakkautta ole. Ne vaan asuu yhdessä ja mies tekee mitä huvittaa ja nainen rupee itsesäälissä koska mies ei hemmottele naista.

• Anonyymi

Kuka nyt ei rahan perään olisi kapitalistisessa globaalissa maailmassa.

• Vaan sepäs sitten vasta kiukuttaakin, kun naisten ei miestä Tarvitse huoilia rahan takia..

Tuosta linkistä...

"Vaikka tuloerot ovat yleisiä, sosiaali- ja terveysministeriön vuoden 2017 tasa-arvobarometrin mukaan menojen jakaminen puoliksi on parisuhteessa huomattavasti yleisempää kuin niiden jakaminen tulojen mukaisessa suhteessa.

Tasa-arvobarometrissa tiedusteltiin parien tapaa jakaa kulut eri kategorioissa, kuten asumiskustannuksissa, ruokamenoissa tai auton hankinnassa. Puoliksi maksamisen valitsi menoerästä riippuen 40–62 prosenttia vastaajista, tulojen mukaan jakamisen vain 12–23 prosenttia."

• Anonyymi

Nainen, mulla olis 200€, haluisitko, voisin antaa, ei tarvi maksaa takaisin, mitäs tehdään, kelpaako?

• Anonyymi

Sellainen nainen huvituttaa joka järjestelmällisesti maksattaisi kaiken miehellä.
      Mielestään luonnollista että mies maksaa kaiken, yksin asuva töissä käyvä nainen.
      Viimeksi jutteli miten mukava olisi käydä Kreikassa, turha toivo minun kanssani, ei maksaisi senttiäkään mistään. Seksisuhde eli tavallaan on siis maksullinen nainen.
      Onneksi läheskään kaikki naiset eivät ole samanlaisia.

• Anonyymi

Saatko jotain tyydytystä, kun et lankea sen ehdotuksiin ja panet halvalla?

Luulisi, että tuollaisen kieron, ilmiselvän huoran kanssa hengailu vaurioittaa sun psyykeäsi.

Vanha sanonta: seura tekee kaltaisekseen.

Mitä, jos elämäsi rakkaus jää huomaamatta, kun vietät aikaa tuollaisessa seurassa? Osaatko enään erottaa aitoa väärästä, kun itsekkin käytät hyväksi?

Jos vastaat kyllä, on kuin vertaisi paskaläjää puhtaaseen ruusuun, niin silloin vahinko on jo tspahtunut, kun saatat asettaa jalustalle jonkun "hyvän naisen", jolla sitten kuitenkin myös heikkouksia.

Pohdintoja vaan, en yritä opettaa tai tuomita.

• Lasten äiti saattoi ja onkin siipeilijä...

Mutta sen jälkeen en ole siipeilijlihin törmännyt...

No ehkä yhteen...mutta se tutustumisvaiheeseen jäikin...maksoi kämppänsä lyhennyksiä elareimla...myönsikin sen...

• Anonyymi

Jep ja on myös yhtälailla miehiä, jotka tahtovat vain naisensa rahat ja valitsevat naisen tämän omisuuden ja varallisuuden perusteella. Joltain osin se on tietysti ihan ymmärrettävää, sillä kovin suuren varallisuuseron kanssa voi olla vaikea saada parisuhdetta toimimaan, ainakin jos suhtautuminen rahaan on kovin erilainen ja elintavat ovat kovin erilaiset. Jos toinen haluaa vaikka jatkuvasti kaikkea kallista, mutta on valmis maksamaan vain oman osuutensa, niin elämät eriytyvät kovasti.

• Anonyymi

Tämäkin on yksi syy miksi en oikeastaan deittaile. Olen saanut tasapainoteltua oman talouteni kuntoon, olen köyhä mutta pärjäilen hyvin koska pystyn karsimaan menoja sieltä missä tiedän että ne eivät pilaa minun päivääni.

Jos yhtälöön ottaa naisen niin tämä elämäntapa helposti aiheuttaa kitkaa. Nainen kysyy että taasko olen menossa rassamaan sitä autoa, eikö sen voisi viedä korjaamolle? Voisi, mutta minun tuloissani se säästetty raha ja panostettu vaiva on osa elämäntapaa. Vaikka nainen olisi paremmin pärjäävä taloudellisesti kokisin silti toimintatavan tuhlaamisena, samalla kokisin että minä olen hyödytön enkä voi käyttää hyväkseni/yhteiseksi hyväksi niitä taitoja joita olen omaksunut.

En koe että on oikein mukauttaa myöskään ketään tähän kaavaan, vain siksi että voin itse viettää elämää jota olen tottunut elämään. Hankin rahani kovalla työllä, arvostan jokaista euroa koska tiedän että niitä vastaa määrä hikeä ja kivistäviä lihaksia. Jos jollekulle raha irtoaa maailmasta helpommin niin hyvä hänelle, en jaksa olla kateellinen kenellekään - mutta ajatus siitä että joku tulisi määkimään minun rahoistani tai elämänsisällöstä suuntaan tai toiseen on sietämätön, kunniaton.

• Anonyymi

"Nainen kysyy että taasko olen menossa rassamaan sitä autoa, eikö sen voisi viedä korjaamolle?"

Eihän tuollaisessa mitään vikaa ole, jos itse tykkää toimia noin. Mulle ainakin on ihan yksi lysti miten mies oman autonsa huoltaa. Mun autooni tosin ei ole koskemista, sillä siinä on vielä takuut ja kaikki voimassa ja haluan pitääkin sen niin.

Noin yleisellä tasolla itse tekeminen on mulle täysin ok, kunhan hommat eivät jää roikkumaan ajanpuutteesta tmv. Tai tämä koskee tietysti vain asioita, joilla on vaikutusta minuunkin. Jos kyse vaikka olisi autosta, niin mä tarvitsen auton käyttööni kun tarvitsen ja jos sen haluaisi tehdä itse, niin se pitää sitten tehdä tai vien sen auton huoltoon.

Mä ite olen ikävä kyllä törmännyt enemmän miehiin, jotka kyllä puhuvat itse tekemisestä, mutta mitään ei tapahdu. Enää nykyään en jäisi odottamaan kuukausitolkulla, että kylppäriremppa valmistuu jne. Jos homma ei etene, enkä itse ehdi, niin sitten palkaan jonkun tekemään, vaikka mies kuinka olisi vastaan.

Mulle raha on vain rahaa ja vaihdannan väline. En siis säästä ihan vain pelkästä säästämisen ilosta.

• Anonyymi

On sellaisia. Mutta mitä otatte? Eiköhän syy löydy ihan itsestänne. Toisaalta myös se ,että arvostatte rahaa niin hitosti,että koette kaikki naiset rahanne onkioiksi. Missä on arvonne silloin? Rahassako? Oletteko siinätapauksessa onnenonkioita tuomitsemaan? Saa miettiä.💩

• Tämä erittäin hyvä huomio olen jonkun mielestä kun olen köyhän miehen kanssa kun elämme tuilla en ole niin fiksu kuulemma kun tehnyt lapset tukien alaisena, jos minulla olisi rikas mies olisi ollut hyväksyttävämpää koska emme elä tuilla . Kertooko tämä jotain ihmisestä itsestään? 😅

• Anonyymi

Teillä on liikaa lapsia ja liikaa maksetaan tukia, se passivoi yrittämään mitään fiksua.

Tunnen useampia monilapsisia perheitä (8-15 lasta), kaikki tulevat toimeen omillaan. Eikä muuten ole rikkaita miehiä eikä naisia, pärjäävät silti, koska paiskivat töitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Teillä on liikaa lapsia ja liikaa maksetaan tukia, se passivoi yrittämään mitään fiksua.

Tunnen useampia monilapsisia perheitä (8-15 lasta), kaikki tulevat toimeen omillaan. Eikä muuten ole rikkaita miehiä eikä naisia, pärjäävät silti, koska paiskivat töitä.

Se on harha. Lapsilisä on tuki.

• Anonyymi kirjoitti:

Totuus ihmisestä se alentaa muita💁🏻‍♀️ koska ei tajua että Suomessa on demoktratia mistä lähtien tajuat sen lapsilisä tuki siinä missä lapsituki tai vanhempainpäiväraha minkä vanhempi saa kun hoitaa lastaan kotonaan. Totuus on tässä pyritää vihapuhetta muodostaa kotivanhempia kohtaan🤔 ei me ihmiset olla mitään orjia vaan kyllä me eletään perheelle.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Totuus ihmisestä se alentaa muita💁🏻‍♀️ koska ei tajua että Suomessa on demoktratia mistä lähtien tajuat sen lapsilisä tuki siinä missä lapsituki tai vanhempainpäiväraha minkä vanhempi saa kun hoitaa lastaan kotonaan. Totuus on tässä pyritää vihapuhetta muodostaa kotivanhempia kohtaan🤔 ei me ihmiset olla mitään orjia vaan kyllä me eletään perheelle.

Miksi mielestäsi muiden ihmisten pitäsi kustantaa sinun lapsitehtailubisneksesi? Niillä ei pitäisi olla äänioikeutta, jotka vain kuormittavat muiden ylläpitämää järjestelmää.

Sossupummien lapset eivät kauas puusta putoa ja yhteiskunnan tilanne menee vain synkistyy entisestään, kuten näet. Kuinka edes uskalltavat tuudittautua loputtomaaan muiden hyysäämiseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi mielestäsi muiden ihmisten pitäsi kustantaa sinun lapsitehtailubisneksesi? Niillä ei pitäisi olla äänioikeutta, jotka vain kuormittavat muiden ylläpitämää järjestelmää.

Sossupummien lapset eivät kauas puusta putoa ja yhteiskunnan tilanne menee vain synkistyy entisestään, kuten näet. Kuinka edes uskalltavat tuudittautua loputtomaaan muiden hyysäämiseen.

Kuule samoin sinun koulutuksesi yms muu julkinen on hoitanut osuutesi. Asia on vihapuhetta mitä touhuat.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole huomannut tämmöistä. 🤔
        Kohta sossussa olevien lasten isukki on lääkäri kenet tunnen kun vasta opiskelee sitä, joo älä huoli ei ole minun mieheni mieheni opiskelee jotain muuta.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Kuule samoin sinun koulutuksesi yms muu julkinen on hoitanut osuutesi. Asia on vihapuhetta mitä touhuat.

Miksi kuvittelet että olisin koulutettu? Tietysti suomessa on oppivelvollisuus verorahoilla toteutettu, mutta lapion varressa pärjää ihan samalla tavalla ilman sitäkin, joten työväen luokassa sekin on valtiolle vain turha kuluerä. Jos sosiaaliturva lakkautettaisiin kokonaan, tuskin sinäkäkään kadulla työntelisit omaisuuttasi ostoskärryissä vaan menisit töihin huolehtiaaksesi itsestäsi ja samlla jälkeläisesi näkisivät vähän parempaa esimerkkiä, koulutus tulisi heille ikään kuin siinä sivussa.

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi kuvittelet että olisin koulutettu? Tietysti suomessa on oppivelvollisuus verorahoilla toteutettu, mutta lapion varressa pärjää ihan samalla tavalla ilman sitäkin, joten työväen luokassa sekin on valtiolle vain turha kuluerä. Jos sosiaaliturva lakkautettaisiin kokonaan, tuskin sinäkäkään kadulla työntelisit omaisuuttasi ostoskärryissä vaan menisit töihin huolehtiaaksesi itsestäsi ja samlla jälkeläisesi näkisivät vähän parempaa esimerkkiä, koulutus tulisi heille ikään kuin siinä sivussa.

Peruskoulu kuuluu kaikille lapsille ja syö verorahoja

• Anonyymi kirjoitti:

Minä säästän kun hoidan 4 alle kouluikäistä kotona.
        https://aijaa.com/jmxvfV

https://aijaa.com/E0XIrs

Tekoälykin sanoinettä säästän kunnalta 5000€ kuussa kun hoidan ne kotona
        Eikä ne ole varhaiskasvatuksessa vaikka jokaisella on oikeis mennä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Minä säästän kun hoidan 4 alle kouluikäistä kotona.
        https://aijaa.com/jmxvfV

https://aijaa.com/E0XIrs

Tekoälykin sanoinettä säästän kunnalta 5000€ kuussa kun hoidan ne kotona
        Eikä ne ole varhaiskasvatuksessa vaikka jokaisella on oikeis mennä.

Todellinen ongelma tuleekin vasta siinä kun jokainen heistä tekee taas yhdeksän muksua lisää, eikä kukaan ole kotikasvatuksessa kuulutkaan työnteosta. Kysyvät vain käsi ojossa "onko se jotain syötävää?". Sähkökin tulee vain seinästä ja hyvinvointi valtion pohjattomasta kassasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Todellinen ongelma tuleekin vasta siinä kun jokainen heistä tekee taas yhdeksän muksua lisää, eikä kukaan ole kotikasvatuksessa kuulutkaan työnteosta. Kysyvät vain käsi ojossa "onko se jotain syötävää?". Sähkökin tulee vain seinästä ja hyvinvointi valtion pohjattomasta kassasta.

Eihän se noin ole. 🤔 olen vaan kuullut tekee vain 2lasta yksi sano ja sanoo minä hoidan ne vielä . Eli ettei se nyt niin mennyt.

• Anonyymi kirjoitti:

Lasten luonto on erlaisia niillä on enemmän omaa tekemistä eikä heistä kuin yksi on joka tykkää lasten kanssa touhuta ja lapset taas tykkää keskenään leikkiä eikä sen luonne vaikuta siltä, että kestää edes lapsen itkua.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Eihän se noin ole. 🤔 olen vaan kuullut tekee vain 2lasta yksi sano ja sanoo minä hoidan ne vielä . Eli ettei se nyt niin mennyt.

Joka tapauksessa suurella todennäköisyydellä yhteiskuntaa merkittävästi kuormittavaa porukkaa, joka vain löysäilee surutta valtion turvaverkkojen varassa.

• Anonyymi kirjoitti:

”eikä kukaan ole kotikasvatuksessa kuulutkaan työnteosta”
        Kyllä ne on meillä kuullut koulutuksesta kuin töistäkin.🤔
        Tuollainko sinä kasvatat lapsia? Se on jo lapsen laiminlyönnistä , jos et kehitä lapsiasi se kuuluu tehdä jokaisen vanhemman kehittää.

• Anonyymi kirjoitti:

Joka tapauksessa suurella todennäköisyydellä yhteiskuntaa merkittävästi kuormittavaa porukkaa, joka vain löysäilee surutta valtion turvaverkkojen varassa.

Jaa-a en usko se sano haluavansa olla lääkäri. Esikoinen ei vielä tiedä mikä hän on mutta todenäköisesti ei sosiaalisessa työssä. Toinen haluaa lakimies. Ja yksihaluaa olla hammaslääkäri . Kyllä niillä on tavoitteita. Jollakin ei ole.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

”eikä kukaan ole kotikasvatuksessa kuulutkaan työnteosta”
        Kyllä ne on meillä kuullut koulutuksesta kuin töistäkin.🤔
        Tuollainko sinä kasvatat lapsia? Se on jo lapsen laiminlyönnistä , jos et kehitä lapsiasi se kuuluu tehdä jokaisen vanhemman kehittää.

Minulla ei ole kolutusta, muuta kuin pakollinen peruskoulu. Siksi tiesin heti että ei ole ikinä varaa hankkia lapsia. Ensin hoidetaan oma pesä kuntoon ja jos siitä jää jotain yli, voi hankkia uusia rahareikiä! Tämä on asia joka muidenkin ihmisten pitäisi ymmärtää!

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole kolutusta, muuta kuin pakollinen peruskoulu. Siksi tiesin heti että ei ole ikinä varaa hankkia lapsia. Ensin hoidetaan oma pesä kuntoon ja jos siitä jää jotain yli, voi hankkia uusia rahareikiä! Tämä on asia joka muidenkin ihmisten pitäisi ymmärtää!

Ei se noin mene sinä voit jatkokouluttautua jos haluat. Minä päätin etten jätä perhettä tekemättä sitä varten ne tuetkin on ja äitiys ja vabhempain rahastakin maksetaan eläkettä vaikka ei suurta. Minä en ole sinua estänyt tekemästä tai koskaan sanonut älä tee. Minulle lapset on perheeni.

• Anonyymi kirjoitti:

Isäni on jo tämän valtiolle maksanut etukäteen yrityksillään ja kovalla työllä. Näin ollen en ole mitään velkaa muille😃 edes perheenä jos kuntoutukset tuet on kohdilla koulussa lapsenikin pärjäävät kun kaksi erityislasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole koskaan nähnyt lapsia rahareikinä vaan perheenä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ei se noin mene sinä voit jatkokouluttautua jos haluat. Minä päätin etten jätä perhettä tekemättä sitä varten ne tuetkin on ja äitiys ja vabhempain rahastakin maksetaan eläkettä vaikka ei suurta. Minä en ole sinua estänyt tekemästä tai koskaan sanonut älä tee. Minulle lapset on perheeni.

Yhteiskunnassa se vika onkin, että tuollainen löysäily on mahdollista. Ei kummasakaan meistä. Toivottavasti tulevaisuudessa asiat muuttuvat.

• Anonyymi kirjoitti:

Yhteiskunnassa se vika onkin, että tuollainen löysäily on mahdollista. Ei kummasakaan meistä. Toivottavasti tulevaisuudessa asiat muuttuvat.

Se ei ole löysäilyä lasten kasvatus kyllä sekin että pesen suihkussa päät ja hampaat ja pidän rytmin iltasatu kuunnellaan ja yksi nuori löytyi vessasta juuri lukemasta kirjaa. Plääh se on nuori jolla toi juuri ikävä vaihe taas on että myöhästekee koulusta kun malta lopettaa ja ja alkaa nukkuun. keksii muutakin juuri tuo kirjan luetaan pitkään. Tuo on esimerkki peli tuossa ”peli” mutta totuus että se on ihan mikä muukin mikä innostaa.

https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/12-15-v/nuoren-aivojen-kehitys/

Se että olet saanut nuoren kiinnostuu lukemisesta auttaa jo koulussa kovasti ymmärtää lukemaansa ja tekemääntöitä kun se on helppoa.

• Anonyymi kirjoitti:

Hänellä on vielä lukuvaiveus ja ostin sille materiaalia että pääsi harjoittelemaan sitäkin vielä näistä tuista mutta esim sitten neuropsykologin asioita on vaikea opetella itsenäisesti ja hakea materiaalia oikeata.

• valtakunta kirjoitti:

Hänellä on vielä lukuvaiveus ja ostin sille materiaalia että pääsi harjoittelemaan sitäkin vielä näistä tuista mutta esim sitten neuropsykologin asioita on vaikea opetella itsenäisesti ja hakea materiaalia oikeata.

Siis lukuvaikeus hänellä oli mutta tuohon onneksi löytyi materiaalia kun osasi oikeat termit millä hakea materiaalia.

• Anonyymi

Monesti tuloerot ovat monen asian summa. Miehenä yritän elää säästeliäästi ja törmännyt siihen kuinka nainen vetää koko palkkansa vessanpöntöstä tilipäivänään. Sitten inisee kuinka toisella on rahaa jotka pitäisi olla yhteisiä kun omat on loppu.
      Säästäminen tai vinkit oman talouden hallintaan ei kuulema kiinnosta kuin haluaa elää hetkessä.

Toki tyhmiä ihmisä aina on joka paikassa, mutta onko niitä tämän asian suhteen huomattavasti enemmän naisissa?

• Anonyymi

Ratkaisun tuohon olet varmaan jo keksinytkin.
        Älä lyö hynttyitäsi yhteen sellaisen ihmisen kanssa jonka talouskäsitys on täysin erilainen. Itse asiassa se ei saa olla edes merkittävästi erilainen, jos on tarkoitus elää samassa taloudessa.

• Anonyymi

Miten sä olet edes päätynyt parisuhteisiin, joissa tilanne on tuollainen? Kuulostaa oudolta, että olet jatkuvasti päätynyt tuollaisiin tilanteisiin, jos kerta itse yrität elää säästeliäästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sä olet edes päätynyt parisuhteisiin, joissa tilanne on tuollainen? Kuulostaa oudolta, että olet jatkuvasti päätynyt tuollaisiin tilanteisiin, jos kerta itse yrität elää säästeliäästi.

Ne lähinä päättyvät siinä vaiheessa kun nainen ei pääse rahoihin käsiksi, vaikka alunperin väitti olevansa omillaan toimeentuleva.

Onhan tuossa hesarin jutussakin ilmeisesti yksi esimerkkitapaus joka haaskaa kalorinsa vollottamiseen sen sijasta että yrittäisi löytää omat keinot taloutensa hallintaan, aivan kuten miehensäkin on joutunut tekemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne lähinä päättyvät siinä vaiheessa kun nainen ei pääse rahoihin käsiksi, vaikka alunperin väitti olevansa omillaan toimeentuleva.

Onhan tuossa hesarin jutussakin ilmeisesti yksi esimerkkitapaus joka haaskaa kalorinsa vollottamiseen sen sijasta että yrittäisi löytää omat keinot taloutensa hallintaan, aivan kuten miehensäkin on joutunut tekemään.

Miten tuollaisen esiintuleminen voi kestää. Kyllähän tuollainen käy yleensä ilmi ihan parilla keskustelukerralla. Ei siihen sen enempää aikaa kannata tuhlata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Onhan tuossa hesarin jutussakin ilmeisesti yksi esimerkkitapaus joka haaskaa kalorinsa vollottamiseen sen sijasta että yrittäisi löytää omat keinot taloutensa hallintaan, aivan kuten miehensäkin on joutunut tekemään."

Ai sä et edes lukenut juttua No se selitttää tietysti paljon, jos kaikki on pelkkien kuvitelmien ja olettamien varassa.

• Jaahas. Minulla ja miehellä on yhteiset rahat enkä edes ikinä nää rahaa ja harvoin mitään maksa kun se mies maksaa minun ja hönen tileiltään. Toisethan pilaillut olenko kysynyt jo viikkorahan mieheltä. Mihin tarvitsen sitten rahaa? Pyysin viimeksi ostaa ihorasvaa ja harjan.😃

• En kaipaa yhdenkään miehen rahoja. En ole koskaan kaivannut enkä ajatellut muuttaa asianlaitaa tulevaisuudessakaan.

• Anonyymi

Otsikko kertoo lähinnä sen , että esim sulla ei ole

• Anonyymi

Jaa. Mä en saa kulutettua edes omiani, joten mitä hittoa mä miehen rahoilla tekisin?

• Anonyymi

Minä en ainakaan halua mieheni rahoja. Meillä on kaksi perillistä ja he perivät aikanaan isänsä ja minut. Varallisuutta ei minulla ole niin paljon kuin miehelläni mutta olemme tienanneet suurin piirtein saman verran. Velat aikanaan puoliksi maksettiin, omakotitalon tontin vuokrakin tulee puoliksi molemmille. Minä maksoin elämän ja hän asumiskustannukset. Elämä maksoi kahden lapsen kanssa paljon ja koin jääväni silloin maksumieheksi. Lasten vaatteet, opiskelu jne. No, ne on maksettu ja tämä jako kustannuksissa jatkuu edelleen. Jos etelän matkalle mennään, maksan oman osuuteni, totta kai. Isompia remontteja; ikkunoiden uusiminen, kattoremontti, lämmönjakovaihdin jne. olemme maksaneet puoliksi. Tiedän että olen liian höveli maksamaan, raha ei kuitenkaan ole kaiken pointti. Nuukuus on pahe mutta niin on yltäkylläinen elämäkin yli varojen. Joskus oli omat vuosiansiot jopa enemmän kun miehelläni. Huomasin sen ärsyttävän miestäni. Nainenkin osaa tienata ja tuoda kotiin hyvinvointia ja tuloja. Ne naiset jotka hamuavat vaan taloudellista hyvinvointia miehen kustannuksella ovat mielestäni vaan oman edun tavoittelijoita. Viskarin biisi; Minna on hyvä! Silikonirinnat jne.

• Anonyymi

Lisäys edelliseen. Oliko tämä sinkuille tai/ja yksinhuoltajille. Saattoi mennä jorinat väärään ositteeseen. Me kaikki olemme oman aikamme lapsia, kaikille on tullut kuva elettävästä elämästä; on saatu tai ei ole saatu ohjeita vanhemmilta. Meidän kaikkien on vaan pitänyt ja pitää oppia elämään valitsemallaan tiellä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      63
      3204
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2437
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2150
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1790
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1397
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81