Hyviä uutisia

Anonyymi

YLE:
" Yhdysvallat ja Kiina ovat sitoutuneet tekemään yhteistyötä toistensa ja muiden maiden kanssa torjuakseen ilmastokriisin, johon pitää puuttua sen vaatimalla vakavuudella ja kiireellisyydellä, Kerryn ja Kiinan ilmastonmuutoksen erikoislähettilään Xie Zhenhuan lausunnossa kerrottiin. "

Nämä kaksi maata vastaavat puolta kasvihuonekaasujen päästöistä. Jos ne pystyvät sitoutumaan riittävän kunnianhimoisiin tavoitteisiin, on se iso askel eteenpäin. Tietenkin on huomioitava, että politiikka on politiikkaa, mutta maiden kansainväliselle maineelle olisi kolaus luvata suuria ja jättää lupaukset toteuttamatta.

USA:ssa Trumpin politiikka sai paljon pahaa aikaan, mutta sieläkin useissa osavaltioissa ilmastotyö eteni siitä huolimatta. Tahtotilaa ja ymmärrystä sieltä löytyy.
Kiina taas on pakkotilenteen edessä omien kestämättömällä tasolla olevien ilmansaasteidensa kanssa. Jo se pakottaa toimimaan ja jos siinä sivussa saa kansainvälistä arvostusta, niin mikä sen parempi. Resursseja ja tietotaitoa Kiinassa varmasti riittää.

Nyt vaan Suomen teollisuus mukaan, ettei pudota kelkasta.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kohta joku tulee kertomaan, etteivät Kerryn ja Xie Zhenhuan ymmärrä asiasta mitään, koska heillä ei ole edes hoitoalan koulutusta. Osaisivatko nuo edes hitsata?

      • Anonyymi

        Onneksi he ovat sentään poliitikkoja, jotka ovat vähintäänkin yhtä hyviä AGW-tietäjiä kuin AGW-tiedemiehet itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi he ovat sentään poliitikkoja, jotka ovat vähintäänkin yhtä hyviä AGW-tietäjiä kuin AGW-tiedemiehet itse.

        Onneksi meillä on denialisteja, jotka tietävät asian paljon paremmin kuin ammattitutkijat, asiaan perehtyneet poliitikot ja teollisuuden edustajat.
        Teidän ongelmanne on vaan se, ettei teitä ole enää kuluvalla vuosituhannella kukaan ottanut tosissaan.

        Juna on lähtenyt ja kiskotkin jo purettu. Yksinäinen denialisti kailottaa rapistuneella seisakkeella mailmantuskaansa.


    • Anonyymi

      Joo haaveilevat pystyvänsä poistamaan CO2 lannoituksen Suomen metsiltä ja omilta ruuantuottajiltaan. Pöljää yrittää poistaa lannoitus, joka on täysin ilmaista. Kasvihuoneviljelijät joutuu maksamaan CO2 lannoituksesta.

      Olikohan tuossa nyt kummallakaan osapuolelle mitään tietämystä kasvihuoneviljelystä. Miksi koskaan ei kysytä niiltä todellisilta asiantuntijoilta yhtään mitään. Maailma on mennyt täysin sekaisin juuri sen takia.

      Minä kysyn aina todellisilta asiantuntijoilta. Kyllä niitä pitäisi olla metsäpuolellakin, mutta on tainnut senkin puolen vallata vihreä hysteria. Vihreiltähän tunnetusti puuttuu alkeellisinkin biologian tuntemus, vaikka ovat muka luonnon puolella.

      Mitä luonnon puolella olemista se on, että halutaan näännyttää luonto CO2 nälkään. Jos sinnä onnistutaan, tulee nälkä valtaosalle ihmisistäkin, kun ruuantuotato romahtaa viidesosaan. Kyllä sitä on kasvihuoneissa testattu.

      Kyllä siinä alkaa ituhippien idut kitua, jos CO2 pitoisuus saadaan 1800 luvun tasolle. Onneksi se on mahdotonta. Voisi ne ituhipit hankkia CO2 mittarin, ja tehdä täysin umpinaisen pienen kasvihuoneen, ja laittaa niitä ituja aimo annoksen sinne kasvamaan, ja niiden seuraksi CO2 mittarin, josta näkisi kuinka se CO2 pitoisuus laskee.

      Ilmanvaihtoa siinä kasvihuoneessa ei saisi olla lainkaan. Sitten laitettaisiin viereen ikkunalaudalle huoneilmaan myös niitä ituja kasvamaan. Molempien pitäisi saada saman verran valoa. Sitten vaan seuraamaan, kuinka kasvu edistyy huoneilmassa ja kuinka se edistyy pömpelissä, jossa CO2 pitoisuus laskee.

      Siinä jällee yksi koe, jonka voi vaikka koulupojat ja tytöt tehdä kotona. Ei tarvitse uskoa tietämättömiä ja ymmärtämättömiä vihreita vanhempia. Sen pienen umpinaisen kasvatustilan saa tehtyä vaikka rautalankakehikosta ja muovikelmusta,

      Erittäin hyvin tarkoitukseen sopii 10 L vesikanisteri, jollaisessa myydään kaupoissa lähdevettä. Ne maksaa muutaman euron, Sitten leikataan yläpäätä auki senverran, että saadaan kasvit ja CO2 mittari sisään. Kannattaa jättää se yhdeltä sivulta kiinni.

      Laitetaan se pönttö vaakatasoon. Siihen voi tehdä pari pientä reikää kastelua varten. Sitten vaan kasvit ja CO2 mittari sisään ja teipataan pönttö tiiviisti kiinni. Siten vaan laitetaan se ikkunan ääreen.

      Siitä vaan lapset tekemään tiedettä. Se CO2 mittari ei ole välttämätön, mutta se antaa todisteita. Suora auringonvalo ei tarkoitukseen sovi, koska se hyvi pian kuumentaisi pöntössä olevan ilman. Pian sen kokeen voi tehdä ulkona.

      Maailmalla on tehty sellainenkin koe, että laitettiin suljettuun tilaan kasveja ja ihmisiä, ja katsottiin, että pystyykö ne kasvit yhteyttämisessä tuottamaan ihmisille riittävästi happea ihmisten hengityksellään tuottamasta hiilidioksidista. Ei se koe oikein onnistunut. Kasveja olisi pitänyt olla huomattavasti enemmän.

      • Anonyymi

        Ei kukaan ole poistamassa CO2:a ilmasta peelo. Suuri suolamäärä säilöö tönkkösuolattun muikkun, mutta sama suolapitoisuus ruoassa on taatusti epäterveellistä ja jatkuvasti käytettynä todennäköisesti tappavaa.

        Luuletko sinä riemuidiootti, etteivät luonnontieteilijät ja luontojärjestöt tiedä, miten CO2 toimii kasvun kiihdyttäjänä. Silti kaikki luonnontieteilijät ja luontojärjestöt ovat vaatimassa CO2:n rajoituksia. Mietihän vähän miksi. Ruoka ja tönkkösuolattu muikku on kolmen pisteen vihje.

        Kasvihuoneissakin on kasvatettu elintarvikkeita paljon ennen kuin niihin alettiin keinotekoisesti lisäämään hiilidioksiidia. Siinä on kyse vain tuotannon maksimoimisesta, ei siitä, etteikö kasvit muutenkin kasvaisi.

        Ps. Olen aivan varma, että 95 % vihreistä tietää biologiasta enemmän kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole poistamassa CO2:a ilmasta peelo. Suuri suolamäärä säilöö tönkkösuolattun muikkun, mutta sama suolapitoisuus ruoassa on taatusti epäterveellistä ja jatkuvasti käytettynä todennäköisesti tappavaa.

        Luuletko sinä riemuidiootti, etteivät luonnontieteilijät ja luontojärjestöt tiedä, miten CO2 toimii kasvun kiihdyttäjänä. Silti kaikki luonnontieteilijät ja luontojärjestöt ovat vaatimassa CO2:n rajoituksia. Mietihän vähän miksi. Ruoka ja tönkkösuolattu muikku on kolmen pisteen vihje.

        Kasvihuoneissakin on kasvatettu elintarvikkeita paljon ennen kuin niihin alettiin keinotekoisesti lisäämään hiilidioksiidia. Siinä on kyse vain tuotannon maksimoimisesta, ei siitä, etteikö kasvit muutenkin kasvaisi.

        Ps. Olen aivan varma, että 95 % vihreistä tietää biologiasta enemmän kuin sinä.

        Suola ja CO2 on kuule kaksi aivan eri asiaa. Tuo sun vertauksesim ontuu oikein maksimaalisesti. Kasvit sietää 10 000 ppm CO2 pitoisuuden. Eipä taida olla luonnonsuojelijoiden tiedossa. Minulla on tiedossa. Sain tiedon professorilta,

        Kyllä vaan jotkut tutkijat on esittäneet, että ilmasta täytyy poistaa hiilidiosidia niin kauan kunnes ollaan 1800 luvun tasolla. Sinulla nyt ei vaan ole tästäkään tietoa peelo. Ne pöljät on suunnitelleet, että pumpataan sitä vanhoihin öljyläheisiin.

        Suomessa siitä suunnitellaan ruuantuotantoa ja polttoaineen valmistusta. Molemmista on jo prototyyppi olemasssa. Saahan sitä kehitellä. Voi niitä joku jossain vielä tarvitakin.

        Tiedän kyllä, että kasvihuoneissa on kasvatettu ennen CO2 lannoitustakin. mutta ainakin 1960 luvulta asti sitä on käytetty. Kesällä kasvatus kyllä onnistuu ilman CO2 lisäystä, jos tuuletus toimii kunnolla.

        Talvella ei voi tuulettaa lämpöä harakoille. Riittävä CO2 taso täytyy ylläpitää keinotekoisesti. Etpä sinä tiedä yhtään mitään siitä, mikä on minun tietämykseni biologiasta. Ilkeämielinen luulo ei ole tiedon väärti.

        Minua on kovasti kiinnostanut biologia jo 1960 luvulta lähtien. Biologiaa se lääketiedekin on, ja olin hoitoalalla 14 vuotta. Sen jälkeenkin olen seurannut kehitystä, Jo lapsena maatilalla oppi paljon enemmän, kuin tietää kaupunkilainen vihreä. Teurastusten katseleminen oli mielenkiintoista. Siinä jo oppi anatomiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suola ja CO2 on kuule kaksi aivan eri asiaa. Tuo sun vertauksesim ontuu oikein maksimaalisesti. Kasvit sietää 10 000 ppm CO2 pitoisuuden. Eipä taida olla luonnonsuojelijoiden tiedossa. Minulla on tiedossa. Sain tiedon professorilta,

        Kyllä vaan jotkut tutkijat on esittäneet, että ilmasta täytyy poistaa hiilidiosidia niin kauan kunnes ollaan 1800 luvun tasolla. Sinulla nyt ei vaan ole tästäkään tietoa peelo. Ne pöljät on suunnitelleet, että pumpataan sitä vanhoihin öljyläheisiin.

        Suomessa siitä suunnitellaan ruuantuotantoa ja polttoaineen valmistusta. Molemmista on jo prototyyppi olemasssa. Saahan sitä kehitellä. Voi niitä joku jossain vielä tarvitakin.

        Tiedän kyllä, että kasvihuoneissa on kasvatettu ennen CO2 lannoitustakin. mutta ainakin 1960 luvulta asti sitä on käytetty. Kesällä kasvatus kyllä onnistuu ilman CO2 lisäystä, jos tuuletus toimii kunnolla.

        Talvella ei voi tuulettaa lämpöä harakoille. Riittävä CO2 taso täytyy ylläpitää keinotekoisesti. Etpä sinä tiedä yhtään mitään siitä, mikä on minun tietämykseni biologiasta. Ilkeämielinen luulo ei ole tiedon väärti.

        Minua on kovasti kiinnostanut biologia jo 1960 luvulta lähtien. Biologiaa se lääketiedekin on, ja olin hoitoalalla 14 vuotta. Sen jälkeenkin olen seurannut kehitystä, Jo lapsena maatilalla oppi paljon enemmän, kuin tietää kaupunkilainen vihreä. Teurastusten katseleminen oli mielenkiintoista. Siinä jo oppi anatomiaa.

        Et siis lainkaan ymmärtänyt kirjoittajan vertausta? En ihmettele.
        "Kasvit sietää 10 000 ppm CO2 pitoisuuden. " Tämänkö takia se ontuu?
        Mitä jos professorisi tietäisi kuinka jatkuvasti poimit täällä omiin tarkoituksiisi kirsikoita hänen sanomisistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis lainkaan ymmärtänyt kirjoittajan vertausta? En ihmettele.
        "Kasvit sietää 10 000 ppm CO2 pitoisuuden. " Tämänkö takia se ontuu?
        Mitä jos professorisi tietäisi kuinka jatkuvasti poimit täällä omiin tarkoituksiisi kirsikoita hänen sanomisistaan.

        Tulee mieleen laulu yksisilmäisestä Jackista. Hitsari-hoitajan yksisilmäisyys on ällistyttävää.

        Tönkkösuolattu muikku kestää kyllä suolamäärän, mutta ihminen ei kestä samaa suolamäärää ruoassaan.
        Kasvit kestävät suuriakin CO2 pitoisuuksia, mutta biodiversiteetti ei kestä sen aiheuttamaa ilmastonmuutosta.

        Kuinka näin yksinkertaisen analogian onnistuu käsittämään väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen laulu yksisilmäisestä Jackista. Hitsari-hoitajan yksisilmäisyys on ällistyttävää.

        Tönkkösuolattu muikku kestää kyllä suolamäärän, mutta ihminen ei kestä samaa suolamäärää ruoassaan.
        Kasvit kestävät suuriakin CO2 pitoisuuksia, mutta biodiversiteetti ei kestä sen aiheuttamaa ilmastonmuutosta.

        Kuinka näin yksinkertaisen analogian onnistuu käsittämään väärin?

        Jos haluat tietää, mitä CO2 tason liiallinen nosto tekee luonnolle, niin haepa kirjastosta Kolbertin Kuudes sukupuutto. Runebergia lainatakseni: "Tää korutont on kertomaa." Ihmisen aiheuttama kuudes sukupuuttoaalto on nostanut sammakkoeläinten sukupuuttonopeuden jopa 40 000 kertaiseksi luonnolliseen taustasukupuuttoon nähden.

        E. O. Wilson kertoo kirjassaan Elämän monimuotoisuus, kuinka paikallisten ekosysteemien romahtamiseen voi johtaa yhden tai kahden avainlajin poistuminen. Ongelma on siinä, ettemme läheskään aika tunnista ekosysteemin kannalta kriittisiä avainlajeja.
        Yksi asia, jonka varmasti tiedämme on se, että ekosysteemin romahtaessa ravintoketjun huippu kärsii pahiten. Homo sapiens Hominidae seisoo nykyään maapallon ravintoketjun huipulla. Jos mesipistiäiset häviävät, ihmiskunnan ravinnontuotanto vaarantuu pahasti. Pimpiäisten katoaminen aiheuttaa väistämättä ihmiseten joukkokuoleman.

        Ps. En usko, että yksikään tutkija on esittänyt, että CO2 taso pitäisi laskea 1800 luvun tasolle. Ensinnäkin siihen ei ole tarvetta ja toiseksi se ei ole mahdollista. Hitsari keksii omiaan saadakseen löylyttää olkiukkojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis lainkaan ymmärtänyt kirjoittajan vertausta? En ihmettele.
        "Kasvit sietää 10 000 ppm CO2 pitoisuuden. " Tämänkö takia se ontuu?
        Mitä jos professorisi tietäisi kuinka jatkuvasti poimit täällä omiin tarkoituksiisi kirsikoita hänen sanomisistaan.

        Minä en poimi kirsikoita professorin sanomisista. Se oli hänen minulle lähettämässä henkilökohtaisessa sähköpostissa. Kysyin tuota asiaa sähköpostilla yliopistolta. Yksi professori sitten vastasi.

        Kyllä se minusta ontuu pahasti, kun rinnastetaan kaksi aivan eri asiaa. Mitä tekemistä suolauksella muka on hiilidioksidin kanssa. Kyllä minä nyt sen tiedän, että suolauksessa käytetään paljon enemmän suolaa kuin ruuassa.

        Lapsena kotona oli suolalaatikko, johon lihat upotettiin suolan sisään. Sitten niitä talvella kaivettiin sieltä esiin, ja laitettiin pieni määrä ruokaan. Siinä se suola laimeni.


    • Anonyymi

      "torjuakseen ilmastokriisin"

      Poliitikkojen on hyvä torjua itse kehittämäänsä ilmastokriisiä. Muut voivat seurata vierestä ja naureskella hölmöydelle.

      • Anonyymi

        Sinun kaltaisiesi denialistien hölmöydelle tässä nauretaan. Nyt on jo varaa, koska mielipiteillänne ei ole enää mitään painoarvoa.


    • Anonyymi

      "mutta sieläkin useissa osavaltioissa ilmastotyö eteni siitä huolimatta"

      Ihan niinkuin lukisi Kansan Uutisia jostain 50 vuoden takaa. Vaihtaa vain neuvostovaltitiot osavaltioiksi ja sosialistisen jälleenrakennustyöni ilmastotyöksi.

      • Anonyymi

        Kansan Uutisten lukijasta denuksi. Ei käy kateeksi.


      • Anonyymi

        Ilmastotoimenpiteissä esimerkiksi Kalifornia on ollut edistyksellisempi kuin mikään Europan valtio. Trump yritti lyödä luuta kurkkuun, mutta ei onnistunut.
        YLE:
        "– Olen hiukan kyllästynyt siihen, että tästä asiasta pitää edelleen väitellä. Tämä on ilmastohätätila. Se on totta, ja se tapahtuu koko ajan, Newsom kiivaili.
        – Kalifornia on yhtä kuin Yhdysvallat pikakelauksella eteenpäin. Se, mitä täällä tapahtuu, tulee tapahtumaan kaikkialla Yhdysvalloissa, jos emme pääse yhteisymmärrykseen ilmastonmuutoksen pysäyttämisestä ja hylkää kaikkea sitä roskaa, mitä muutamat pienet ryhmät levittävät, kuvernööri jatkoi."

        Jos Kalifornia olisi itsenäinen valtio, sen BKT olisi viidenneksi suurin maailmassa. Eli ei ihan pieni tekijä. Eikä Kalifornia ole ainoa osavaltio, joka antoi Trumpin ilmastopolitiikalle pitkät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmastotoimenpiteissä esimerkiksi Kalifornia on ollut edistyksellisempi kuin mikään Europan valtio. Trump yritti lyödä luuta kurkkuun, mutta ei onnistunut.
        YLE:
        "– Olen hiukan kyllästynyt siihen, että tästä asiasta pitää edelleen väitellä. Tämä on ilmastohätätila. Se on totta, ja se tapahtuu koko ajan, Newsom kiivaili.
        – Kalifornia on yhtä kuin Yhdysvallat pikakelauksella eteenpäin. Se, mitä täällä tapahtuu, tulee tapahtumaan kaikkialla Yhdysvalloissa, jos emme pääse yhteisymmärrykseen ilmastonmuutoksen pysäyttämisestä ja hylkää kaikkea sitä roskaa, mitä muutamat pienet ryhmät levittävät, kuvernööri jatkoi."

        Jos Kalifornia olisi itsenäinen valtio, sen BKT olisi viidenneksi suurin maailmassa. Eli ei ihan pieni tekijä. Eikä Kalifornia ole ainoa osavaltio, joka antoi Trumpin ilmastopolitiikalle pitkät.

        "Olen hiukan kyllästynyt siihen, että tästä asiasta pitää edelleen väitellä. Tämä on ilmastohätätila. Se on totta, ja se tapahtuu koko ajan"

        Mielenkiintoista. Hätätila tapahtuu koko ajan. Varmaan Suomeenkin pitäisi perustaa kokoajan tapahtuva hätätilaministeriö niinkuin itänaapurissa jo on. Sanna-kotkottajan kanaparveen tulisi yksi uusi ministerikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen hiukan kyllästynyt siihen, että tästä asiasta pitää edelleen väitellä. Tämä on ilmastohätätila. Se on totta, ja se tapahtuu koko ajan"

        Mielenkiintoista. Hätätila tapahtuu koko ajan. Varmaan Suomeenkin pitäisi perustaa kokoajan tapahtuva hätätilaministeriö niinkuin itänaapurissa jo on. Sanna-kotkottajan kanaparveen tulisi yksi uusi ministerikin.

        Kirjoittelusi Suomen pääministeristä on alle kaiken arvostelun. Taidat olla persujen pahnanpohjimmaisia vatipäitä. Niin idioottimaisia kommenttisi ovat.

        Fyysikko Syksy Räsänen sanoi ilmastonmuutoksesta. Ei ilmastonmuutos ole uhka. Se on parhaillaan päällä oleva katastrofi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelusi Suomen pääministeristä on alle kaiken arvostelun. Taidat olla persujen pahnanpohjimmaisia vatipäitä. Niin idioottimaisia kommenttisi ovat.

        Fyysikko Syksy Räsänen sanoi ilmastonmuutoksesta. Ei ilmastonmuutos ole uhka. Se on parhaillaan päällä oleva katastrofi.

        "Fyysikko Syksy Räsänen sanoi "

        Tuo nyt viimeistään todistaa ehdottomasti ihmisen aiheuttaman ilmastonlämpenemisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Fyysikko Syksy Räsänen sanoi "

        Tuo nyt viimeistään todistaa ehdottomasti ihmisen aiheuttaman ilmastonlämpenemisen.

        Tutkijana Räsänen luottaa myös muiden tutkijoiden tuotamiin tieteellisiin tuloksiin. Denialistina sinä et kykene muuhun kuin tyhjään räksytykseen.


    • Anonyymi

      Oliko tuo lainaus tavanomaisesta kohteliaasta julkilausumasta, vai sitoutuivatko kyseiset "megasaastuttajat" aivan oikeasti johonkin toimiin ?

      • Anonyymi

        Ovat jo sitoutuneet, mutta tuossa haetaan yhteistyötä toimien tehostamiseksi. Globaali ongelma, globaalit ratkaisut.

        Ottaako denialsitia päähän, kun kaikki muut ovat jo heränneet ilmastonmuutokseen ja vähäpoika vaan jankuttaa uuninpankolla, ettei se mitään muutu ja jos muuttuu niin ei haittaa?

        Muuttu se ja haittaa se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat jo sitoutuneet, mutta tuossa haetaan yhteistyötä toimien tehostamiseksi. Globaali ongelma, globaalit ratkaisut.

        Ottaako denialsitia päähän, kun kaikki muut ovat jo heränneet ilmastonmuutokseen ja vähäpoika vaan jankuttaa uuninpankolla, ettei se mitään muutu ja jos muuttuu niin ei haittaa?

        Muuttu se ja haittaa se.

        Muista sinäkin, että ilmastonmuutos ja ilmastohysteria on kaksi eri asiaa ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe