Hei, opiskelen geologiaa ja haluaisin tietää enemmän maaperägeologiasta. Kallioperä puolta hehkutetaan aina ja puhutaan hyvästä työllisyydestä. Entä miten on maaperän laita?
Mihin paikkoihin voit sen alan tutkinnolla työllistyä? Ja minkälaisia työpäiviä on?
Onko Etelä-Suomessa hyvä työllisyystilanne?
Mitä maaperägeologi tekee?
2
1828
Vastaukset
- Anonyymi
En tiedä Etelä-Suomen tilanteesta sen tarkemmin, mutta Jyväskylän seudulla ainakin on viimeaikoina riittänyt töitä, kun Lutakon ja Suuruspään kaavoitusalueita on suunniteltu ja setvitty miten maaperä pitää huomioida perustuksia tehdessä jos halutaan ettei ihan jokainen suolle rakennettu kerrostalo ole kymmenen vuoden päästä yhtä monta astetta kallellaan. Äkkiseltään veikkaisin, että samantyyppisiä hommia riittää vähän joka puolella, ja varmasti silläkin alalla, kuten monilla muillakin, on paljon sellaista työtä, jota asiaan perehtymätön ei tule ajatelleeksikaan.
Pyydä ainejärjestöä järjestämään alumnitapahtuma. Sitä kautta alan työelämästä pääsee parhaiten kärryille. - Anonyymi
Ensi viikolla teille opetetaan Googlen käyttöä. Löydät kyllä helposti ne firmat, jotka kauppaavat osaamistaan kunnille ja rakennusliikkeille. Lue heidän sivuiltaan lisää. Jokaisesta raportista tulee rahaa kuin roskaa. Kyllä heilläkin aina joskus kallioperä tulee vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956808- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909