Olen lamaantunut.

Anonyymi

Lukossa ja solmussa, vaikka yritän esittää muuta, siksi se aloitteen tekeminen keskusteluun on niin vaikeaa.

58

870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse ajattelen että jos tarpeeksi kiinnostaa, niin keskustelukin sujuu.

      • Anonyymi

        Ei kyllä suju keskustelu vaikka hän kuinka kiinnostaa - haluaisin kyllä jo tositoimiin hänen kanssaan =)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä suju keskustelu vaikka hän kuinka kiinnostaa - haluaisin kyllä jo tositoimiin hänen kanssaan =)

        Jos ei pysty kommunikoimaan, niin parempi antaa olla. Ystävällinen neuvo 😊
        Ps. Elämä on muutakin kuin ”tositoimia!”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä suju keskustelu vaikka hän kuinka kiinnostaa - haluaisin kyllä jo tositoimiin hänen kanssaan =)

        =) anna sille aikaa


      • Anonyymi

        Ei se ihan noin yksikertaista ole. Unohdan hänen seurassaan sanat joskus, sen miten puhutaan. Ei niinkään silloin kun paikalla on ollut muita. Voin vaikuttaa siltä että ei kiinnosta, vaikka kiinnostaa. Lapsena olin hyvin ujo ja se vaikutti myös puheenkehitykseen, siihen aikaan tuollaista ei osattu hoitaa. Luulen että jotain siitä vaikuttaa nykyhetkessäkin, vaikka yritän peittää sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ihan noin yksikertaista ole. Unohdan hänen seurassaan sanat joskus, sen miten puhutaan. Ei niinkään silloin kun paikalla on ollut muita. Voin vaikuttaa siltä että ei kiinnosta, vaikka kiinnostaa. Lapsena olin hyvin ujo ja se vaikutti myös puheenkehitykseen, siihen aikaan tuollaista ei osattu hoitaa. Luulen että jotain siitä vaikuttaa nykyhetkessäkin, vaikka yritän peittää sen.

        Mulla on ihan sama juttu

        Se on hyvä, ymmärrät minua

        Änkytetään yhdessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei pysty kommunikoimaan, niin parempi antaa olla. Ystävällinen neuvo 😊
        Ps. Elämä on muutakin kuin ”tositoimia!”

        Miksi sä neuvot täällä toisia ihmisiä? Roikut toisten asioissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ihan sama juttu

        Se on hyvä, ymmärrät minua

        Änkytetään yhdessä

        Jos olisit ihminen joka mut mykistää, hänestä ei uskoisi tuollaista. Mutta ymmärrän kyllä. Treffit jossain hiljaisuuden retriitti tapahtumassa voisivat olla hyvä ajatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sä neuvot täällä toisia ihmisiä? Roikut toisten asioissa?

        Tänne ei sitten kannata kirjoittaa jos ei kestä muiden mielipiteitä. Eikä kannata edes lukea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne ei sitten kannata kirjoittaa jos ei kestä muiden mielipiteitä. Eikä kannata edes lukea!

        En ole kirjoittanut aiempaa kommenttiani lukuun ottamatta. Saan lukea jos jostain syystä koen tarpeelliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisit ihminen joka mut mykistää, hänestä ei uskoisi tuollaista. Mutta ymmärrän kyllä. Treffit jossain hiljaisuuden retriitti tapahtumassa voisivat olla hyvä ajatus.

        Olikos meillä työn puolesta juurikin hiljaisuuden retriittipäivä, juuri ennen lomaa :)


    • Anonyymi

      Oletkohan mies vai nainen? Johtuuko se siitä että olet kunnolla ihastunut?

    • Anonyymi

      Lamaantuminen liittyy usein traumaattiseen reagointiin, on pitänyt sopeutua jonkin liian raskaan/pelottavan asian läsnäoloon väkisin eikä saa aikaiseksi poistua tilanteesta, koet myös ettet saa tuntea mitä tunnet, koska esität ettet tunne niin, siinä on joku niin suuri uhka mitä siitä voisi seurata jos olet rehellinen etkä ylläpidä kulissia toisten mieliksi? Älä vaadi itseltäsi yhtään mitään että pitäisi osata miellyttää muita, se on heidän ongelmansa jos et ole ok sellaisena kuin olet.

      • Anonyymi

        Höpsistä. Taas joku besserwisseri.


    • Anonyymi

      Puhut kun puhut. Tosi rakkaus jaksaa odottaa.

      • Anonyymi

        Heh heh


      • Anonyymi

        Ei muuten odota, jos ei sanaa suustaan saa.


      • Anonyymi

        Eli jos se ei toteudu itsestään odottamalla maailman tappiin asti niin se ei ole "tosirakkautta"?

        Vitun sekopää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos se ei toteudu itsestään odottamalla maailman tappiin asti niin se ei ole "tosirakkautta"?

        Vitun sekopää.

        Onko sulla joku ongelma toisten ihmisten asioista?

        Ensimmäinen kirje korinttilaisille 13:4-7 FB92
        Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla joku ongelma toisten ihmisten asioista?

        Ensimmäinen kirje korinttilaisille 13:4-7 FB92
        Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.

        Apostolien teot 17:28
        "... sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme ..."

        Nämä elävät luulossa, että mitä hyvänsä he tekevät, he itse sen mahdollistavat vaikka Jumalalta tulee kaikki. Eivät ymmärrä että on eri asia odottaa Jumalan vaikuttamaa tahtomista ja haluamista kuin toimia oman mielen mukaan, sokeana taluttaa toista sokeaa. Jeesus löytää meille sen oikean, ei kukaan muu, jos Jumalan tahto on, että me avioidumme. Kuinka sellainen kumppani voisi olla kenellekään Jumalan tarkoittama kuka valitsee toisen tai hylkää, kun kaikki kuitenkin elävät ja liikkuvat ja ovat Jumalan tahdon mukaan? Ei mitenkään.

        Tuossa ei tietenkään tarkoiteta että syntikin olisi Jumalasta. Synti on siitä pahasta tahdosta jonka Jumala on edeltämäärännyt olevaksi ja luonut, ja sen tahdon noudattaja on itse vastuussa synnistä, koska se paha toimii omasta halustaan ja tahdostaan. Mutta kuinka paljon tahansa ihmiset syntiäkin tekevät Jumalan tahto tapahtuu maailmassa. Siksi napiseminen on syntiä ja oman kohtalon valittaminen. Sellaisille Jumalan vastaus on kuten Pilatuksen vastaus ylipapeille:"Minkä minä kirjoitin, sen minä kirjoitin". Noh Jumalalta saa ja kuuluu kysyä että miksi asiat ovat niinkuin ovat, sitä Hän ei kiellä meiltä.


    • Anonyymi

      Kaikilla on omat haasteensa. Minusta on vain söpöä jos ei ole niin itsevarma.

      • Anonyymi

        On loukkaavaa, jos lähestyy jotakin ystävällisesti ja se toinen ei saa sanottua mitään. Siitä saa sellaisen tylyn käsityksen, että jättää varmasti jatkossa rauhaan. Vaikea tajuta, että jonkun mielestä sellainen on söpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On loukkaavaa, jos lähestyy jotakin ystävällisesti ja se toinen ei saa sanottua mitään. Siitä saa sellaisen tylyn käsityksen, että jättää varmasti jatkossa rauhaan. Vaikea tajuta, että jonkun mielestä sellainen on söpöä.

        Sivusta: Miksi väen väkisin yrität keksiä vikoja aloittajasta. Hänhän kirjoitti aloitteen tekemisestä. Ei siitä, että hän muka ei vastaisi jos hänelle puhutaan.


    • Anonyymi

      Voi sitä kirjoittaakin. On monia tapoja edetä, kun vaan uskaltaa.

      • Anonyymi

        No pistä vaikka viestii sit


    • Anonyymi

      Maailmassa voi joutua hyväksikäytetyksi krapulaisessa ikävässä.

    • Anonyymi

      No ei kai sillä niin välii, tuijottelet vaan häntä silmiin, katse kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Ja kehon eleetki. Hiljaisen vieressäolonki tajuaa merkitykselliseksi kyllä, jos sähköä on. On vaan läsnä siinä hetkessä, niin kyllä se asiaa eteen päin vie. Harmaa alkaa hohtaa. Todelliset koetinkivet ovat jossain ihan muualla.

      • Anonyymi

        On se ihana. Tv:vaimo


    • Anonyymi

      Kiva lukea näitä joitain vastauksia. En ole aloittaja, On hyvä nähdä omat heikkoutensa ja itsensä heikkonakin. Rakkaus olisi vähäistä ilman heikkouksia. Mitä ihmeellistä siinä on, jos joku rakastaa toista kun tämä on huipulla ja osaa kaiken? Tuo "rakkaus" on hyvin pinnallista ja katoavaa ja siitä saakin lopulta vähemmän kun rakkaus ei ikinä saa ansaitsemaansa arvoa ilman heikkouden tuomaa nöyryyttä. Jaloa on rakastaa murrettua ja särkynyttä aivan kuten Jeesus rakastaa. Siihen tulee pyrkiä. Miehen mietteitä.

    • Anonyymi

      Syitä miksi puhuminen toiselle ihmiselle on vaikeaa

      https://www.google.fi/amp/s/mielenihmeet.fi/miksi-ihmisille-puhuminen-on-niin-uuvuttavaa/amp/

      https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/aleksitymia_vie_sanat_ja_tunteet


      Ja

      Käytännössä persoonallisuushäiriö voi näyttäytyä vaikka siten, että tulkitset toisen ihmisen tunteita ja ajatuksia virheellisesti ja koet vaikeuksia sosiaalisissa suhteissa tai työelämässä. Tunneilmaisusi saattavat olla niin voimakkaita, että ympärilläsi olevat ihmiset kokevat ne vaikeina, jopa pelottavina. Käytöstäsi ja reaktioitasi saatetaan pitää outona eikä yleisesti hyväksyttyinä tapoina reagoida. Persoonallisuushäiriöön liittyvä käyttäytyminen on ikään kuin pysyvä keino hallita ihmissuhteisiin liittyvää vuorovaikutusta, ahdistuksia tai yksinäisyyden tunnetta.

      https://www.mtkl.fi/mika-askarruttaa/yleisia-mielenterveyden-hairioita/persoonallisuushairiot/

    • Anonyymi

      Kaikenlaista vastausta olet jo saanutkin. Itselle on kanssa muodostumassa ikäänkuin pattitilanne. Välillä juteltiin vastapuolen kanssa ihan normaalistikin, välillä tuntuu että hän välttelee tai arastelee minulle puhumista ja se luo jotenkin tunteen että myös minun on vaikeaa puhua hänelle. Haluaisin vähintäänkin ihan normaalit välit mutta jonkinlainen kynnys tähän väliin on selvästi tullut syystä tai toisesta. Toisaalta tiedän ettei hän pelkästään sen takia välttele että inhoaisi minua jostain syystä... Monimutkaisia on asiat joskus.

      • Anonyymi

        Niinhän ne on. Itse toivon, että lähestyisi kahden kesken oikeasti, jos tosissaan kiinnostaa.


      • Anonyymi

        Ehkä hänelle on käynyt kuten minulle, hän on ihastunut ja se vaikeuttaa kommunikointia. Joskus toivoisin että hän olisi kysynyt suoraan miksi olen niin arka hänen seurassaan. Luulen että olisin uskaltanut puhua hänelle tunteistani. Juttele hänelle suoraan jos pystyt.


      • Anonyymi

        No en todellakaan inhoa sinua vaan päinvastoin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne on. Itse toivon, että lähestyisi kahden kesken oikeasti, jos tosissaan kiinnostaa.

        Perikatoon joutui smies sun kaa. Nykyinen jauuskin, voi voi, varoa tuota pitää, ku on noin hyökkäävä. Viinarahaa vaa kerjää....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en todellakaan inhoa sinua vaan päinvastoin !

        Inhoan!


    • Anonyymi

      Olethan ennenkin tehnyt aloitteita, mikä tässä nyt on sitten niin vaikeaa?

      • Anonyymi

        Liikaa aikaa kulunut ja liikaa epävarmuutta sinun suhtautumisestasi minuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikaa aikaa kulunut ja liikaa epävarmuutta sinun suhtautumisestasi minuun.

        Sinussa on piirteitä, joihin kaipaamasi sinussa ihastui. Ne varmaan on edelleen tallessa, joten suhtautuminen on myös sen mukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikaa aikaa kulunut ja liikaa epävarmuutta sinun suhtautumisestasi minuun.

        Itselle vastaaja. Kaheli.


    • Anonyymi

      Oletko näitä edellämainittuja työympäristössä?

      • Anonyymi

        Omassa työssäni olen yleensä rohkeampi,tosin tämä vaihtelee suuresti. Pieni epävarmuus on aina läsnä, mutta olen tottunut siihen. Joskus olen jopa keskimääräistä sosiaalisempi. Ympäristössä jossa hänet tapasin en ole varmillani. En ole koskaan ollut itsevarma sellaisessa ympäristössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omassa työssäni olen yleensä rohkeampi,tosin tämä vaihtelee suuresti. Pieni epävarmuus on aina läsnä, mutta olen tottunut siihen. Joskus olen jopa keskimääräistä sosiaalisempi. Ympäristössä jossa hänet tapasin en ole varmillani. En ole koskaan ollut itsevarma sellaisessa ympäristössä.

        Missä? Mulla taitaa olla menetetty tapaus jo, mutta ihan vain vinkkinä annan, että ujo ja arka ihminen tekee toisinaan itsestään todella ylpeän oloisen, joka vaikeuttaa asioita. Eli älä ainakaan pitkitä aloitteen tekoa missään nimessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä? Mulla taitaa olla menetetty tapaus jo, mutta ihan vain vinkkinä annan, että ujo ja arka ihminen tekee toisinaan itsestään todella ylpeän oloisen, joka vaikeuttaa asioita. Eli älä ainakaan pitkitä aloitteen tekoa missään nimessä.

        Teen työtä jossa ollaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä, hänkin on ammatissa jossa pitää olla sosiaalinen. Mua auttaisi jos voisi olla tilanteessa missä voi ohimennen jutella, kuten ulkoillessa. Tai olisi auttanut. Ikävä kyllä polumme ovat eroamassa. Hän ei ole ylpeän oloinen. Mutta luulen että olen omalla vetäytymisellä loukannut häntä. On mua kohtaan ollut huomattavasti viileämpi kuin muita ihmisiä. Aluksi kaikki oli kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omassa työssäni olen yleensä rohkeampi,tosin tämä vaihtelee suuresti. Pieni epävarmuus on aina läsnä, mutta olen tottunut siihen. Joskus olen jopa keskimääräistä sosiaalisempi. Ympäristössä jossa hänet tapasin en ole varmillani. En ole koskaan ollut itsevarma sellaisessa ympäristössä.

        Ai, missä olet töissä? Tääl palsta vai.


    • Anonyymi

      Auttaisiko tilannetta jos ajattelisit vain auttavasti mua?

      • Anonyymi

        Korjaus, auttavasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus, auttavasi

        Voisi olla haasteellista. Tosin mun kyllä pitäisi keskittyä muihin asioihin tällä hetkellä. Siis jos sä olisit hän.


    • Anonyymi

      Niin alan olla minäkin. Olen huomannut, että se aivan ihana "tavallinen" mies johon ihastuin on alkanut pelaamaan kanssani jotain pelimiespelejä ja pakko sanoa että se on vienyt kaiken luoton häneen ja syömään pois niitä tunteita mitä häntä kohtaan oli. En halua olla tekemisissä tuollaisen miehen kanssa jollainen hän yrittää olla, ei noilla keinoilla. Hän oli niin uskomattoman täydellinen silmissäni, aito.. Enää en tiedä mihin uskoa, menen vain pahemmin lukkoon ja on siis päästettävä irti.

      • Anonyymi

        Sano sitten miehelle että et halua olla missään tekemisissä . Kyllä mies puhetta ymmärtää .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano sitten miehelle että et halua olla missään tekemisissä . Kyllä mies puhetta ymmärtää .

        Ehkäpä nainen haluaisi tuon miehen, mutta aitona ilmam playeri meininkiä?
        Ehkä naisen pitäisi sanoa tämä miehelle, kyllä mies puhetta ymmärtää ?...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano sitten miehelle että et halua olla missään tekemisissä . Kyllä mies puhetta ymmärtää .

        Pelkään, että loukkaan hänen egoaan tai jotain, voi olla että niin käy tekisipä tässä nyt mitä tahansa. Hän on pinnan alla hieman epävarma mikä on juuri se piirre mistä hänessä pidän.. Ja minua nuorempi. Meillä on laajalti myös samaa kaveripiiriä, en tiedä jos hän alkaa sitten mustamaalaamaan..


      • Anonyymi

        Et sinä kaikkia miehiä saa"vaalea kaunotar"mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä kaikkia miehiä saa"vaalea kaunotar"mies.

        Vaalea ksunotar mies ?! ... no kai mieskin voi kaunotar olla 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaalea ksunotar mies ?! ... no kai mieskin voi kaunotar olla 😁

        GayPride kaunotar varmaankin 💖


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä kaikkia miehiä saa"vaalea kaunotar"mies.

        Ole ihan huoleti, en minä sinun miestäsi ole viemässä, enkä kenenkään muunkaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä kaikkia miehiä saa"vaalea kaunotar"mies.

        En minä KAIKKIA miehiä haluakkaan saada- sen yhden tietyn vain...


    • Anonyymi

      Kenelle kirjoitat?

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe