Jauhelihan "tuoksu"!?

Anonyymi

Miksi sika-nauta ja possun jauheliha haisee nykyisin täsmälleen samalle, mitä levitetään pelloille lannoitteeksi, eli sian sonnalle?? Hajun lisäksi lihasta irtoaa vettä aika reilusti paistettaessa. Onko possu parat eläessään ja teuraaksi vietäessä niin stressaantuneita, että liha sen vuoksi haisee kaikkea muuta, kuin herkulliselta. 🐷 😢

12

1279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ostat kaasupakattuja jauhelihoja, niin ne ovat juurikin kuvatunlaisia. Ostan vain juuri jauhettua jauhelihaa.

    • Anonyymi

      Suojakaau haisee pahalle, leikkeeleet maistuukin pahalle ennen kuin ovat tuulettuneet.

    • Anonyymi

      Ei mun jauheliha haise. Jos olet ostanut vanhaa lihaa?

      • Anonyymi

        Ei tarvitse olla vanhaa, silti paistettaessa haisee ihan selvä sian sonta!!?? Ja se veden määrä ihmetyttää. Olen joskus ostanut kasleria ja jauhanut lihan itse, haju on parempi, eikä vettä tule juuri lainkaan. Epäilen, että valmiiksi pakattujen jauhelihojen sekaan jauhetaan kaikkea mahdollista, mikä vain myllystä läpi menee!!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla vanhaa, silti paistettaessa haisee ihan selvä sian sonta!!?? Ja se veden määrä ihmetyttää. Olen joskus ostanut kasleria ja jauhanut lihan itse, haju on parempi, eikä vettä tule juuri lainkaan. Epäilen, että valmiiksi pakattujen jauhelihojen sekaan jauhetaan kaikkea mahdollista, mikä vain myllystä läpi menee!!?

        Ei mulla mitään vettä jauhelihasta tule paistettaessa. Rasvaa kyllä irtoaa ja sen vuoksi en pannulle jauhelihaa paistaessani laita minkään sortin rasvaa.


    • Anonyymi

      Enpä ole sellaista jauhelilhaa ostanut, joka olisi haissut. Viimeksi tänään tein makaronilaatikkoa ja ihan hyvän tuoksuista oli jauheliha, jota käytin sika-nauta.

      • Anonyymi

        Taitaa olla kaupallinen sivu, koska poistetaan viesti, jossa kerron jauhelihan usein haisevan sian kakalle!!!


    • Anonyymi

      Suojakaasu typpi haisee pahalle.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta turiset, koko maailma haisee pahalle, kun suurin osa ilmasta on typpeä:

        https://yle.fi/uutiset/3-7921409

        Metaaniakain on paljon, mutta parhaiten sen haistaa pieruissa.


    • Anonyymi

      Minä ostan jauhelihaa ja muitakin lihoja vähän enemmän ja pakastan on sellainen jää-pakastin kaappi. Ennen oli minullakin pieni arkkupakastin mutta harvemmin tuli ostettua edes puolikkaita ruhoja ja nykyään onkin liikkeet lähes aina auki. Jotkut jotka metsästää käyttää isoja arkkupakastimia varmaan sinne sitten mahtuu marjat ja muutkin ruuat. Koskaan ostamani lihat eivät ole haisseet olisiko käsittelyssä vika ja vettä ei ole sattunut minulle.

      • Anonyymi

        Ei tuorelihat yleensä haise oikein millekään, vaikka menisi päiväys ohi, kinkkusiivut tms haisee useinkin säilöntäaineelle, saatu pitempi säilyvyysaika.

        Jauhelihat helpointa käyttää pakastettuna kun kypsentää ensin, tai tekee pihveiksi tai muuta valmista ruokaa, ei tarvitse ottaa sulamaan aikaisemmin, saati paistaa jäisenä.

        Karjalanpaistiloihoistakin lähtee paljon nestettä jos pakastaa raakana, kun ruskistaa pinnan ennen pakastamista niin tulee hyvä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe