Olen valehtelija

Anonyymi

Moikka!

Minulla on aivan kamala olo, tein nuorena tyhmyyksiä ja yksi niistä oli varastelu.
Vein kohtalaisen summan vanhemmiltani, tietenkin he sen huomasivat ja yrittivät saada meistä (minä veljet) jonkun tunnustamaan. Minähän se olin mutta en mitenkään uskaltanut sitä tunnustaa.
Vanhempani ovat todella jyrkkiä ja siksi teki mitä tahansa sai aina vihaa niskaansa vaikka olisi täysin viaton. Valehtelusta tuli minulle voimakas pakokeino ja siksi en ole uskaltanut aina puhua totta.
Nyt kuitenkin minulla on kamala syyllisyys ja häpeä varastamistani rahoista ja se painaa mieltäni päivittäin. Minun on vaikea edes mennä käymään vanhemmillani, koska siellä syyllisyys vain kasvaa. Tekisi mieli kertoa totuus, mutta olen pimittänyt sitä sisälläni niin kauan, että kertominen tuhoaisi enemmän kuin korjaisi.

Mitä pitäisi tehdä? :(

3

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Maksat velkasi mitä varastit.

• Anonyymi

Nimenomaan. Maksusuunnitelma jos ei ole heti varaa. Tunnustamisen ohessa tämä pitää tehdä.

• Anonyymi

Ootko ihan varma ettei vanhemmat ole keksineet että sinä veit rahat?
      Miksi veit rahat?
      Jäikö he pulaan varkautesi takia?
      Pyydä anteeksi ja kysy maksatko ne takaisin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      10
      3338
    2. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3138
    3. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2931
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      55
      2759
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      52
      2549
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2126
    7. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      51
      2065
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1870
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1809
    10. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      48