Itse asun kaukana Länsi-Suomessa kalakukon synnyinmailta ja täällä olen syntynyt. Pikkupoikana vanhempieni kanssa reissattiin Kuopion seuduilla muutamiakin kertoja sukulaisissa ja yllättävää kyllä, perinteinen kalakukko maistui heti hyvältä vaikka aika nirso ruan suhteen muuten olinkin (silloin).
Saahan sitä täältäkin joskus ainakin isommista marketeista ja tiedä vaikka jossain mega-marketeissa olisi hyllytavarana. No, kuitenkin aina joskus kun silmään sattuu sellaisen "limpun" ostan.
Jo vuosia sitten tuli mieleen, että eikö kalakukosta saisi helposti jalostettua sopivan tuotteen pikaravintoloille. Jollekin pizza-ketjullehan se sopisi paremmin kuin hyvin ja kebab-tyylisenä grilleillekin. Täällä kun se löisi läpitte, siitä voisi saada vaikka kansainvälisen vientituotteen (ainakin noin konseptina).
Kalakukosta voisi tulla kansainvälinen hitti
3
73
Vastaukset
- Anonyymi
Avokukkoja saa ainakin Nurmeksen marketeista, tai sai ainakin 10v sitten. Ne oli sellaisia vähän isompia kuin karjalanpiirakka ja pyöreitä.
- Anonyymi
Kyllä se lanttukukko on 100 kertaa parepaa kuin kalakukko.
- Anonyymi
Siitä sais helposti pizzauunissa paistettavan version. Taikina vois olla pizza-taikina tyylistä kunhan lopputuotteessa on "kalakukon kuoren" maku. Täytteet on helppo valmistaa samalla konseptilla kuin nyt ne muutkin pizza-täytteet valmistetaan. Sitten vaan pizzauuniin ja tehdään ikäänkuin calzone-pizza, jossa täytteet on leivottu taikinan sisään. Saman homman sais tehtyä kebab-tyyliin, semmoseen sopivaan pussimaiseen sämpylään. Tottahan täytteitä vois olla kuten nytkin: mm. muikku, ahven, lanttu... onko niitä muita?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674557
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373228Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262648- 472563
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1981931
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3961554Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91428