12 Syytä Miksi Ylöstempaus Tapahtuu Ennen Ahdistuksen Aikaa

Rauhan tervehdys.

"Sillä itse he kertovat meistä, millainen meidän tulomme teidän tykönne oli ja kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta." - 1. Tessalonikalaiskirje 1:9-10

Koska nyt on valtavasti menossa kiistelyä siitä, että tuleeko Jeesus pian hakemaan omansa vai sysääkö Jumala meidät vihan aikaan, niin tässä opetuksessani käsitteln 12 kohtaa Raamatusta, miksi on välttämätöntä että ylöstempaus tapahtuu ennen antikristuksen aikaa ja Jumalan vihaa.
https://www.youtube.com/watch?v=UIMgeNB6anI

Siunauksin, MM.

67

1029

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä töitä ajattelit Mauno tehdä, kun hengellinen sirkuksesi ei enää lyö leivän päälle?

• Anonyymi

Seitsemän muksuakin elätettävänä. Saa leivännyrsääkin varmaan rukoilla.

• Anonyymi

Miks siun jumala on nuin vihane?
      Ai niin. Se on saanu viimeks yli 2000 vuotta sitte.

• Ei se sillinkaan saanut, joten otti väkisin, kuten massamurhaajan luonteeseen kuuluu.

• Anonyymi

Adventistit joutuvat vihan ja antikristuksen aikaan, aikaan kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Näissä vainoissa tulevat viimeiset marttyyrit, ennen Jeesuksen toista tulemista.

1234567---

• Anonyymi

Voi voi sentään:

Mitä Sana sanookaan:

2. Tessalonikalaiskirje 2
      1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
      2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
      3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
      4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
      5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
      6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
      7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
      9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä

Miksi siis Paavali näin kirjoitti uskoville, jos uskovat eivät sitä näkisi, koko kirjoitus olisi täysin järjetön ja ihan turha.

Lisäksi raamattu sanoo, että kuten tuossa sanotaan:

8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,

Niin Herran TULEMUKSESSA vasta, eli sen alussa toteutuu tuo tempaaminen.

Eli loun ajan uskovat ovat täällä niin kauan kunnes antikristus eli kadotuksen lapsi on JO ilmaantunut ja julistautunut jumalaksi temppelissä.

Miten joku voi noin pahoin mennä pieleen, niin kuin Mauno Mattila taas tässäkin asiassa ???

• Anonyymi

Tempaus tuuliin ja pilviin tapahtuu ahdistusten alussa, mutta silloin lentävät temppeliin mm. 144000. Tempaus taivaaseen kokonaan maailmasta pois, tapahtuu ahdistusten aikojen puolessa välissä. Paavalin tarkoittama uskovien kokoaminen yhteen 2 Tess2:1 ei tarkoita tempausta vaan juutalaisten hakemista pois Antikristuksen ajan pakkosiirtolaisuudesta ahdistusten lopussa.

Patmoksen blogista oli oikea opetus tempeuksesta, mikä selittää hyvin sen, miksi Petri Paavola opettaa väärin.

Pääsiäisvaelluksen 2021 hiljaisen viikon opetusvideoissa Pasi Turunen puhui mielenkiintoisesti myös Jeesuksen paluusta liittäen sen Hesekielin kirjan luvussa 43 kuvattuun paluuseen kerubien kantamalla valtaistuimella suuressa kirkkaudessa. Jeesus lentää suoraan temppeliin itäisestä portista sisälle, eikä pysähdy Öljymäellä, vaikka niin yleisesti luullaan. Jeesus kyllä menee Öljymäelle valkoisella hevosella ratsastaen, jossa hän seisoo omilla jaloillaan, mutta vasta 7 vuoden päästä. Väärinkäsitys johtuu tietämättömyydestä, miten lopun aikojen kronologia menee:

1. Temppeli rakennetaan ehkä jopa kolmessa päivässä ja heti sen jälkeen Jeesus palaa takaisin kerubien kantamana kuten Hes 43 kertoo. Jeesuksen omat temmataan häntä vastaan tuuliin ja pilviin. Herran Jeesuksen tulo on kuin korppikotkat kokoontuisivat raadolle syömään juhla-ateriaa.

2. Herra Jeesus on temppelissä 3,5 vuotta ja paikalla on 144000 messiaanista juutalaista. Temppelin muurien ulkopuolinen alue on vielä pakanoiden tallattavana. Tämän kauden lopussa Jeesus vie omansa Karitsan häihin taivaallisen Isän kotiin Jumalan valtaistuimen eteen Joh 14:2,3, mihin on viittaus myös Ilm 12:5 ja siihen liittyen Jes 66:7-9. Temppelistä tulee tyhjä talo ja Antikristusta pidättävä tekijä poistuu.

3. Antikristus näkee tyhjän temppelin ja ryntää heti paikalle. Kautta kestää 3,5 vuotta, mistä kertoo Dan 9:27 ja Ilm 13:5. Antikristuksen aikana Israel viedään vielä kerran pakkosiirtolaiseksi Sak 13:8-14:2 ja sen jälkeen kootaan uudelleen kotimaahansa Miika 2:12,13.

4. Viimeisen vuosiviikon lopulla Herra Jeesus tulee ensin Petraan, mistä hän ratsastaa valkoisella hevosella Öljymäelle pelastamiensa pyhien kanssa. Lopuksi hän menee Jisreelin laaksoon, missä käydään Harmageddonin sota. Tämä lukee mm. Jes 63:1-6 ja myös viittaamissasi jakeissa Jes 66:15-17, johon Paavali viittaa 2 Tess 1:7,8.

5. Vasta kaiken tämän jälkeen Herra Jeesus lähettää maan neljälle kulmalle palvelijansa, jotka hakevat jäännöksen Herran luokse, kuten lukee Jesajan luvun 66 lopulla. Tämä on vasta se Herran omien kokoaminen yhteen, mistä Paavalikin puhui mm. 2 Tess 2:1.

• Anonyymi

Pitäskö teijän neuvoa Jeesukselle vähän hygieniaa, hampaanpesua ja sen sellaista. Ettei kennenkään tarvihtisi kuolta sen hengityksen hajjuun.

• Anonyymi

Herran päivä on kansojen tuomion hetki!
        Herran päivä on LÄHELLÄ ihmisodotuksellisesti " vasta" RATKAISULAAKSOSSA".

“Hiljaa Herran Jumalan edessä! Lähellä on Herran päivä, hän on valmistanut teurasuhrinsa, pyhittänyt kutsuvieraansa" (Sef. 1:7)

Jumalattomat teurasuhri, pyhitetyt vanhurskautetut?

Herran päivä oli mm. Nooan ajan tulva, TUOMION HETKI , ajatellen nirrinlähtöä epämieluisaan paikkaan, joka ei ole Helvetti vaan sen odotuspaikka.

Commandohauis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tempaus tuuliin ja pilviin tapahtuu ahdistusten alussa, mutta silloin lentävät temppeliin mm. 144000. Tempaus taivaaseen kokonaan maailmasta pois, tapahtuu ahdistusten aikojen puolessa välissä. Paavalin tarkoittama uskovien kokoaminen yhteen 2 Tess2:1 ei tarkoita tempausta vaan juutalaisten hakemista pois Antikristuksen ajan pakkosiirtolaisuudesta ahdistusten lopussa.

Patmoksen blogista oli oikea opetus tempeuksesta, mikä selittää hyvin sen, miksi Petri Paavola opettaa väärin.

Pääsiäisvaelluksen 2021 hiljaisen viikon opetusvideoissa Pasi Turunen puhui mielenkiintoisesti myös Jeesuksen paluusta liittäen sen Hesekielin kirjan luvussa 43 kuvattuun paluuseen kerubien kantamalla valtaistuimella suuressa kirkkaudessa. Jeesus lentää suoraan temppeliin itäisestä portista sisälle, eikä pysähdy Öljymäellä, vaikka niin yleisesti luullaan. Jeesus kyllä menee Öljymäelle valkoisella hevosella ratsastaen, jossa hän seisoo omilla jaloillaan, mutta vasta 7 vuoden päästä. Väärinkäsitys johtuu tietämättömyydestä, miten lopun aikojen kronologia menee:

1. Temppeli rakennetaan ehkä jopa kolmessa päivässä ja heti sen jälkeen Jeesus palaa takaisin kerubien kantamana kuten Hes 43 kertoo. Jeesuksen omat temmataan häntä vastaan tuuliin ja pilviin. Herran Jeesuksen tulo on kuin korppikotkat kokoontuisivat raadolle syömään juhla-ateriaa.

2. Herra Jeesus on temppelissä 3,5 vuotta ja paikalla on 144000 messiaanista juutalaista. Temppelin muurien ulkopuolinen alue on vielä pakanoiden tallattavana. Tämän kauden lopussa Jeesus vie omansa Karitsan häihin taivaallisen Isän kotiin Jumalan valtaistuimen eteen Joh 14:2,3, mihin on viittaus myös Ilm 12:5 ja siihen liittyen Jes 66:7-9. Temppelistä tulee tyhjä talo ja Antikristusta pidättävä tekijä poistuu.

3. Antikristus näkee tyhjän temppelin ja ryntää heti paikalle. Kautta kestää 3,5 vuotta, mistä kertoo Dan 9:27 ja Ilm 13:5. Antikristuksen aikana Israel viedään vielä kerran pakkosiirtolaiseksi Sak 13:8-14:2 ja sen jälkeen kootaan uudelleen kotimaahansa Miika 2:12,13.

4. Viimeisen vuosiviikon lopulla Herra Jeesus tulee ensin Petraan, mistä hän ratsastaa valkoisella hevosella Öljymäelle pelastamiensa pyhien kanssa. Lopuksi hän menee Jisreelin laaksoon, missä käydään Harmageddonin sota. Tämä lukee mm. Jes 63:1-6 ja myös viittaamissasi jakeissa Jes 66:15-17, johon Paavali viittaa 2 Tess 1:7,8.

5. Vasta kaiken tämän jälkeen Herra Jeesus lähettää maan neljälle kulmalle palvelijansa, jotka hakevat jäännöksen Herran luokse, kuten lukee Jesajan luvun 66 lopulla. Tämä on vasta se Herran omien kokoaminen yhteen, mistä Paavalikin puhui mm. 2 Tess 2:1.

Ihan puuta ja heinää kirjoittelet...

Lue ja tutki nyt edes vähän enemmän sitä raamattuasi.

Antikristus asettuu ENSIN rakennettavaan temppeliin, ja vasta sitten Jeesus tulee ja tuhoaa hänet tulemuksessaan.

Tämä asia on aivan selvästi sanottu.

1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
        2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla.

!!!
        Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        !!!

5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

!!!
        !!!

9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä

• Anonyymi

"niin tässä opetuksessani käsitteln 12 kohtaa Raamatusta, miksi on välttämätöntä että ylöstempaus tapahtuu ennen antikristuksen aikaa ja Jumalan vihaa."

Okei, voitko laittaa ne kaksitoista (12) asiaa. aluetta ranskalaisille viivoilla?

Kiitos.

• Anonyymi

Tässä videossa on sitten ne kaksitoista, "välttämätöntä" (pakollista?) mitkä tulee olla esillä ja tapahtua.

Nyt, aloitan tämän tutkimuksen, toki olet siitä iloinen? näistä kolmesta kohdasta mitä itse käytät:
      Apt. 1:6-8
      2. Tess. 2:3-5
      Apt. 12:10

Ensimmäinen, on siis KYSYMYS mihin Jeesus vastaa, ei ohi aiheen vaan juuri siihen kysymykseen ;)
      eli
      Apt. 1:6 : "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
      aik on sivu seikka, nyt mutta tulee sitten jäljestäpäin esille,eli
      YDIN ON:
      "rakennat Israelille valtakunnan"
      eli KUINKA MONTA VALTAKUNTAA ON NYT ELI SILLOIN?
      ainakin kolme, 3!
      eli
      Herran OMA VALTAKUNTA ELI SEURAKUNTA!
      Dan. 7:27
      Ja valtakunta ja valta ja valtakuntien voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Hänen valtakuntansa on iankaikkinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat häntä ja ovat hänelle alamaiset."

Korkeimman pyhät = NE jotka uskovat Herraan Jeesukseen, eli Aabrahamin lapset eli uskovat:
      Hepr. 11:
      10 sillä hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala.
      eli valtakunta, eli lupaus.

nyt tämä ei ole se valtakunta, mistä oli kysymys, kuten voit lukea:
      siis, taivaassa ei ole ISRAELIN valtakuntaa, vaan Jumalan, eli Jeesuksen.
      Tästä valtakunnasta on paljon esillä, Herran omilla sanoilla.

nyt on siis jäljellä KAKSI valtakuntaa joista toinen on poistettu ja annettu uskoville, "juutalaiselle ja kreikkalaiselle" siis uskoville.

Matt. 20:1
      "Sillä taivasten valtakunta on perheenisännän kaltainen, joka varhain aamulla lähti ulos palkkaamaan työmiehiä viinitarhaansa.
      Matt. 21:43
      Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
      ja sitten:
      45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.

eli juutalaisille ei ollut epäselvää, mitä tämä tarkoitti!

Joten tämä valtakunta oli ja se ottiin ja annetiin, uskoville:
      seuraava seikka on merkittävä, joka on OSA VASTAUSTA MITÄ JEESUS VASTASI:
      Joh. 10:16
      Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

ja tämä toinen lammastarha on missä?
      ja muista kysymys:
      "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
      ja vastaus:
      "7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,"

Nyt ISÄ, ei rakenna, uskovien eli Jeesuksen valtakuntaa vaan, Jeesus eli Poika.
      joten se valtakunta joka on ISÄN, eli Jumalan on tässä:

Jer. 31:9
      Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

- "minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni."

eli POIKA EI TIEDÄ AIKAA, mutta toki ISÄ tietää.
      ja tottakait olette sitten lukeneet, ilman kehoitusta, ASIAYHTEYDEN!
      eli
      6 Sillä päivä on tuleva, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: 'Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran, meidän Jumalamme, tykö'.
      7 Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin jäännöstä'.
      8 Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.
      9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.
      10 Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajoitti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa.

eli, Tämä valtakunta tulee, lopunaikana, sitten POHJOISESTA, kuten Jeremia sanoo.
      ja Jesaja, sekä Sakarja sekä Hoosea että Hesekiel.
      1/4

• Anonyymi

Jer. 16:
        14 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
        15 vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.
        ja
        Hes. 37:
        19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
        20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
        21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
        22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.

eli
        Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.
        - KAKSI KANSAA
        - KAKSI VALTAKUNTAA
        - KAKSI LAUMAA

Hoos. 6:
        2 Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä.

- kaksi päivää

3 Niin tuntekaamme, pyrkikäämme tuntemaan Herra: hänen nousunsa on varma kuin aamurusko, hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan.
        (Jooel ?)

- - - -
        Valkoinen hevonen?
        Hoos 1:
        5 Ja sinä päivänä minä särjen Israelin jousen Jisreelin laaksossa."
        - - - -
        11 Ja Juudan miehet ja Israelin miehet kokoontuvat yhteen ja asettavat itsellensä yhteisen pään; ja he lähtevät sotaan siitä maasta, sillä suuri on Jisreelin päivä.
        - Viittaus, siisebeliin?

TÄMÄ AJATUS on VIELÄ PAHASTI KESKEN!
        - - - - -
        Sak. 9:
        13 Sillä minä jännitän Juudan jousekseni, panen siihen nuoleksi Efraimin ja nostan sinun poikasi, Siion, sinun poikiasi vastaan, Jaavan, ja teen sinut sankarin miekan kaltaiseksi.
        - - - - -
        Sak. 6:
        4 Minä lausuin ja sanoin enkelille, joka puhutteli minua: "Mitä nämä ovat, Herra?"
        5 Enkeli vastasi ja sanoi minulle: "Ne ovat neljä taivaan tuulta, jotka lähtevät liikkeelle seisottuansa kaiken maan Herran edessä.
        (neljä taivaan tuulta :) Ilm. 7:1 1 Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
        2 Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
        3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
        4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:)

eli MISSÄ ON KADONNEET SUVUT?
        - - - - -
        TÄMÄ AJATUS on VIELÄ PAHASTI KESKEN!
        - - - - -

6 Ne, joitten edessä on mustat hevoset, lähtevät pohjoiseen maahan, ja valkeat lähtevät niiden jäljessä. Täplikkäät lähtevät eteläiseen maahan.
        7 Ne väkevät lähtevät, ja menevät halusta, kuljeksimaan maata." Ja hän sanoi: "Menkää, kuljeksikaa maata". Ja ne kuljeksivat maata.
        8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".

Nyt siis kaksi hevosta (vaunua) mustat ja valkoiset, pohjoiseen!

No tämä oli väli-puhe, ja tulee jäljestäpäin esille uudelleen!
        2/4

• Anonyymi

Apt. 1:6-8
        2. Tess. 2:3-5

ja kysymys oli:

se mitä on seuraavassa on merkittävää:
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        eli,
        - Jerusalimissa
        - Juudeassa
        - Samariassa
        - aina maan ääriin saakka".
        eli viimeinen SUOMI!

eli täältä tulee, osa eli ESIKOINEN, siihen MITÄ ISÄ RAKENTAA

Nyt tulee sitten seuraava seikka:
        ja tästä on paljon sanomista! eikä "hyvää"!

2. Tess. 2:
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

tästä puhut videolla, aikaleima: 20.45
        Käänetty väärin ja suueri Mauno Mattila sitten kertoo kuinka se on käänettävä :)
        joten katsotaan :)

eli sana, mitä sitten esitetään, on poistuminen, aina aikaleimaan asti: 32:10
        ja sana LUOPUMUS eli ?
        sana alkutekstissä (ja mikä on tämä alkuteksti?) ja sana on siis
        Strong's G646 - apostasia
        ja sitten omaa tarkkaa tutkimusta mallia, Mauno :
        Strong's G868 - aphistemi
        eli TÄMÄ SANA KOOSTUU kahdesta osasta:
        Strong's G575 - apo ja
        Strong's G2476 - histemi
        OIKEIN!
        MUTTA
        kyseisestä sanasta ei ole kysymys vaan sanasta:

eli KJV, 1500 oppinutta sen "keksi" ja päätti!
        3 Let no man deceive you by any means: for that day shall not come , except there come a falling away first, and that man of sin be revealed, the son of perdition;
        ja tässä sana:
        falling away =
        https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?lex=Thayer&ref=2. Tess. 2:1&ent=646
        https://biblehub.com/greek/646.htm
        Kuten muissakin on että se on esillä KAKSI kertaa:

https://www.blbclassic.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=G646&t=KJV
        ja tässä paikat:
        2Th 2:3 ja
        Act 21:21
        Mitä Apostolien teot sanoo:
        Ap. t. 21:
        21 Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan.

HUOM ASIA YHTEYS: luopumaan Mooseksesta
        ja tässä sitten on asaiyhteys, galatalaiskirjeen luopumiseen eli
        Jeesuksen antamasta VAPAUDESTA takaisin LAIN ORJUUTEEN!

mutta annetaan MAUNON JATKAA!
        10 Ja he kulkivat läpi ensimmäisen vartion ja toisen ja tulivat rautaportille, joka vei kaupunkiin. Se aukeni heille itsestään, ja he menivät ulos ja kulkivat eteenpäin muutamaa katua; ja yhtäkkiä enkeli erkani hänestä.
        ERKANI = siis sama sana?!!
        Mutta mutta, kun 1500 kielitieteilijää, KJV, oli toista mieltä! ? ? ?
        https://www.blbclassic.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Act&c=12&v=1#conc/10
        eli sanat kyllä näyttävät,vähän samoilta mutta se pieni ero!

Joten tämä tarkka tutkija, Mauno ei sitten edes löydä oikeita sanoja!
        !liikaa puita metsässä, että voisi puun löytää"!

https://biblehub.com/text/2_thessalonians/2-3.htm
        https://biblehub.com/greek/646.htm
        ja paljon englantilaisia sanoja...

Mutta vain kaksi sanaa.
        Tästä sitten pääsemme, 1500 kielitieteilijän kanssa, LXX eli vanhaa testamentiin.
        eli
        Joos. 22:
        22 "Jumala, Herra Jumala, Jumala, Herra Jumala, hän tietää sen, ja Israel myöskin tietäköön sen: jos me olemme kapinamielessä tai uskottomuudesta Herraa kohtaan-älä meitä silloin tänä päivänä auta-

ja koska te kuitenkin LUETTE ASIAYHTEYDEN ei sitä ole tarvis tuoda esille, mutta tuon kuitenkin :)

19 Mutta jos teidän perintömaanne on saastainen, niin tulkaa Herran perintömaahan, jossa on Herran asumus, ja asettukaa meidän keskellemme. Älkää kapinoiko Herraa vastaan älkääkä kapinoiko meitä vastaan rakentamalla itsellenne alttaria, toista kuin Herran, meidän Jumalamme, alttari.
        20 Eikö silloin, kun Aakan, Serahin poika, oli ollut uskoton ja anastanut itselleen sitä, mikä oli vihitty tuhon omaksi, viha kohdannut koko Israelin seurakuntaa, vaikka hän olikin vain yksi mies? Eikö hänen täytynyt hukkua rikoksensa tähden?"
        21 Silloin ruubenilaiset, gaadilaiset ja toinen puoli Manassen sukukuntaa vastasivat ja puhuivat Israelin heimojen päämiehille:
        22 "Jumala, Herra Jumala, Jumala, Herra Jumala, hän tietää sen, ja Israel myöskin tietäköön sen: jos me olemme kapinamielessä tai uskottomuudesta Herraa kohtaan-älä meitä silloin tänä päivänä auta-
        23 rakentaneet alttarin kääntyäksemme pois Herrasta, uhrataksemme sen päällä polttouhria ja ruokauhria tai toimittaaksemme sen päällä yhteysuhreja, niin kostakoon Herra itse sen.
        24 Totisesti, me olemme tehneet sen vain yhdestä huolestuneina, siitä, että teidän lapsenne vastaisuudessa voivat sanoa meidän lapsillemme näin: 'Mitä teillä on tekemistä Herran, Israelin Jumalan, kanssa?
        3/4

• Anonyymi

23 rakentaneet alttarin kääntyäksemme pois Herrasta,

ei kait se ole niin paha jos rakentaa OMAN ALTARIN ! ? missä uhrata uhreja, tahi oltava muistutus!
        ja se sana oli siis:
        Strong's G868 - aphistemi = kapina!
        ja
        1500 kääntäjää yhdistää tämän sanan jostain syystä tähän:
        2. Aik. 29:1
        19 Kaikki kalut, jotka kuningas Aahas hallitusaikanansa uskottomuudessaan saastutti, me olemme panneet kuntoon ja pyhittäneet, ja katso, ne ovat Herran alttarin edessä."

ja TAAS et tietenkää lue ASIAYHTEYTTÄ !? joka on siis luopumista ja alttari, eli omat tahi lain teot!
        ja sana mitä kreikassa eli 2 tes 2:3 käytetään. Strong's G646 - apostasia
        eli a falling away, defection, apostasy.
        toki yksi Mauno hakkaa 1500 oppinutta?
        ja vielä KJV on tässä:

2. Aik. 33:19 ! ÄLÄ VAIN itse tutki!

Jeremia taas sanoo:
        Jer. 2:
        19 Sinun pahuutesi tuottaa sinulle kurituksen, ja luopumuksesi saattaa sinut rangaistukseen; niin tiedä ja näe, kuinka onnetonta ja katkeraa se on, että sinä hylkäät Herran, sinun Jumalasi, etkä minua pelkää, sanoo Herra, Herra Sebaot.
        20 Sillä jo ammoisista ajoista sinä olet särkenyt ikeesi, katkaissut siteesi ja sanonut: 'En tahdo palvella'. Sillä kaikilla korkeilla kukkuloilla ja kaikkien viheriäin puitten alla sinä porttona viruit.

eli luopumista ja alttareita eli omia hyviä tekoja, eli lain kautta pelastukseen.
        Tosin Jeremia oli että se ei auta, vaan päinvastoin!
        ja vielä yksi
        Jer. 36
        29 Ja sano Juudan kuninkaasta Joojakimista: Näin sanoo Herra: Sinä olet polttanut tämän kirjakäärön sanoen: 'Miksi olet kirjoittanut siihen näin: Baabelin kuningas on tuleva ja hävittävä tämän maan ja lopettava siitä ihmiset ja eläimet?'

ELI LUOPUNUT, polttanut Jumalan SANAn!
        eli muista mitä olen esille tuonnut Galatalaiskirjeestä ja Roomalaiskirjeestä!

eli, voi Mauno, oletko edes omaa Raamattuasi lukenut?
        Joten

uskallatko tulla ja vastata omista opeistasi?

Nyt sitten, mukamas, Ap. 12:10 on sama kuin luopuminen ja sen perus eli juurisana on taas se, mukamas,
        joten ei ole Mauno edes OIKEA SANA!
        Oikea sana ja sen juuri on:
        Strong's G646 - apostasia = a falling away, defection, apostasy
        ja
        https://www.blbclassic.org/lang/lexicon/Lexicon.cfm?Strongs=G647&t=KJV
        divorce, repudiation
        a bill of divorce
        - avioero, kieltäytyminen
        avioero on kyllä luomumista mutta mutta...

Nyt siis: 2. Tess. 2:3
        sana: on luopumista KRISTITYN VAPAUDESTA ja palaamista LAIN ORJUUTEEN:

Omat alttarit ja uhrit eivät auta vaan ovat, Jumalan "herjaa" ellei peräti pilkkaa!

Olen juuri muutaman kerran (ainakin 3) kuunnellut, Galatalaiskirjeen selitystä:

Paavali Lähikuvassa: Galatalaiskirje OSA 1
        https://www.youtube.com/watch?v=X5LM9nZSwkc

"Lutherin Galatalaiskirjeen selitys"
        eli vahvasti suosittelen!

eli tämä koko luomumis, juttu, 2 tes 2:3 on samaa mitä KOKO GALATALAISKIRJE JA monet osat Roomalaiskirjeestä!

joten jatkan sitten JOS Mauno vastaa!
        4/4
        Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

• Anonyymi

No on teillä jutut. Eipä ole ihan selvin päin keksitty.

• Anonyymi

Elä sie veikkone joutepäite ahistu. Ei kuule tule sitä koukkua leukaperiin ja tempausta vaikka siun jamalas liehhii harvinaise hankala luonne.

• Anonyymi

Goog on ollut jo vuosia Syyriassa ja se hyökkää samahenkisten liittolaisten kanssa naapuriin Pyhään Maahan Gogin sodassa. Tempaus tapahtuu jokin silmänräpäyshetki kun koittavi.Silloin liharuumiit muuttuvat sellaiaiksi jollainen Jeesuksen ruumis oli ylösnoustuaan.Jeesus söi kalaa ylösnoustuaan, joten fyysinen syöminen on mahdollista uudessa paremmassa ruumiissa.

Pilkkaajille käy köpelösti. Pilkkahenkisyys vie pilkkaajat sinne mihin ei päivä eikä vapaus paista

Commandohauis

• Anonyymi

Nyt Mauno "hyvä":
      ONKO laittomuus samaa ja yhtä kuin synti?

onko laittomuus ollut aina vai senjälkeen kun LAKI TULI?

toki synti on ollut "aina":
      Room. 5:13
      sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;

Apostoli Paavali ei sano että ne, eli laittomuus ja synti- ihminen, mikä lie ovat samat.

eli, synti on ollut "aina", mutta laki toi laittomuuden.
      eli LAITttomuuden.
      missä lakia ei ole, ei ole laittomuutta.
      MUTTA
      syntiä on.

eli lyhytkäisesti, Synti on kuin iso tavaratalo-kauppa. missä on "miljoona" eri tuotetta,
      MUTTA
      Ilman nimeä.

Nyt LAKI tuli ja antoi "Tuotetteille" nimet.
      esim
      ÄLÄ varasta
      ÄLÄ murhaa
      älä tee sitä ja tätä.

ennen LAKIA oli kaikki yhden Tuotteen nimellä: SYNTI!

Joten, Mauno "hyvä", miten teet erotuksen:
      laittomuuden miehen(lapsen) ja
      synnin miehen (lapsen)
      kohdalla?

eli:
      2. Tess. 2:

laittomuuden ihminen.

Mark. 13:
      14 Mutta kun näette hävityksen kauhistuksen seisovan siinä, missä ei tulisi-joka tämän lukee, se tarkatkoon-silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;
      ja
      Dan. 12:
      11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.

Nyt onko kyseessä, synnistä vai laittomuudesta?

Kumpi "pakottaa" antamaan ja tekemään. uhreja:
      synti vai Mooseksen laki?

• Anonyymi

Nyt siis aikaleima: 30.00 - xx

eli KUKA ja mikä pidättää?
      Pyhä Henki, opettaa suuri opettaja:
      ja kun Pyhä Henki meissä:
      1. Kor. 6:19
      lähtee, taivaaseen meidän kanssa, on pidättäkä poissa.
      MUTTA
      MUTTA
      aikaleima: 30:30
      Pyhä Henki pidättää....

31.37 hetkellisesti hengellinen tyhjiö ????
      johon anti-kristus pystyy astumaan..

eikö niitä anti-kristuksia ole ollut "aina" ?
      hhmm ????

ja sitten Pyhä Henki tulee takaisin, (yksin) ja anti-kristus ja paljon pyhiä ja paljon vastustajia...
      hhhmm ?

Okei.

Nyt Mauno, kolme asiaa eli tapausta:

- - - 1 ---
      Efraimin tulee palata ja sen jälkeen tahi juuri samalla sitten MOOSES joka vaatii uhreja tulee poistumaan.

- - - 2 - - -
      Ilm. 12:
      7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
      8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
      9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
      10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.

- - - 3 - - -
      2 tes 2:3
      10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
      11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

EI OLE ENÄÄ aikaa eli mahdollisuutta pelastua:
      "10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen,"

eli jotain "pientä" (sarkamia, eli todella suurta) on opissasi pielessä.

sen lisäksi tulee KAIKKI ennustukset olla täyttyneet, aina Aatamista eli Nooasta eli EENOKISTA, lähtien Ilmestyskirjaan:
      Juud. 1:
      14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
      15 tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".

Mitä KAIKEA EEnok on ennustanut?
      Lue EENOKIA kuten Jeesus lainaa eli ottaa sieltä ja ainkin 100 kertaa uudessa Testamentissa, suurin osin Paavali, joka tunsi Kirjoitukset, nekin mitkä ovat poissa meidän Raamatusta, paitsi Isosta PerheRaamatusta.

Joten KAIKKI sinetit tulee olla aukaistu, mikä merkitsee:
      Viides sinetti:
      12 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,

eli tämä on JUURI ENNENKUIN TULEE, se mitä Jeesus sanoo: Matt 24
      eli OVEN EDESSÄ on enkeli valmiina puhaltamaan PASUUNAA eli VIIMEISEEN PASUUNAA:
      mutta ei vielä ,sillä tulee kaikki tapahtua. KAIKKI sinetit ja 6 pasuunaa.
      sillä 7 on VIIMEINEN.

Ilm. 7:
      ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
      MAHDOLLISESTI ,Efraim ja muut 10 sukua.

14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
      eli Matt, Jaakobin vaiva ja ahdistus:
      Dan. 12:
      1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

ja taas sama, eli ei ole ENÄÄ AIKAA PELASTUA:
      "Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat."

Tämän jälkeen tulee sitten se, joku "Jumala":
      11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
      ja aika, mitä ei ENNEN VOI TIETÄÄ: mutta nyt ei tarvitse laskea, se on selvästi esillä.

jatkuu ..

• Anonyymi

Ilm. 8:
        3 Ja tuli eräs muu enkeli ja asettui alttarin ääreen pitäen kultaista suitsutusastiaa, ja hänelle annettiin paljon suitsukkeita pantavaksi kaikkien pyhien rukouksiin kultaiselle alttarille, joka oli valtaistuimen edessä.
        4 Ja suitsukkeiden savu nousi pyhien rukousten kanssa enkelin kädestä Jumalan eteen.
        5 Ja enkeli otti suitsutusastian ja täytti sen alttarin tulella ja heitti maan päälle; silloin syntyi ukkosenjylinää ja ääniä ja salamoita ja maanjäristystä.

Jos Seurakunta on poissa, kuka täällä on?

1 Ja kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli hetkeä.

Nyt Seitsemäs sinetti on samalla ensimmäinen Pasuuna.
        ja
        13 Ja minä näin, ja minä kuulin kotkan, joka lensi keskitaivaalla, sanovan suurella äänellä: "Voi, voi, voi maan päällä asuvaisia niiden jäljellä olevain pasunain äänten tähden, joihin kolmen enkelin vielä on määrä puhaltaa!"
        Kolme voi huutoa:

1 Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
        2 ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.
        3 Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
        4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.

Viides Pasuuna:
        joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.

Ketä nämä ovat?

12 Ensimmäinen "voi!" on mennyt; katso, tulee vielä kaksi "voi!" -huutoa tämän jälkeen.
        eli EENOK

20 Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.
        21 He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.

Kuudes PASUUNA ja on mahdollisuus tehdä parannus eli päästä taivaseen.

Tämä jälkeen tulee Kaksi säkkipukuista ja kun he ovat kuolleet on toinen voi mennyt ja yksi jäljellä.

12 Ja he kuulivat suuren äänen taivaasta sanovan heille: "Nouskaa tänne!" Niin he nousivat taivaaseen pilvessä, ja heidän vihollisensa näkivät heidät.
        13 Ja sillä hetkellä tapahtui suuri maanjäristys, ja kymmenes osa kaupunkia kukistui, ja maanjäristyksessä sai surmansa seitsemäntuhatta henkeä, ja muut peljästyivät ja antoivat taivaan Jumalalle kunnian.
        14 Toinen "voi!" on mennyt; katso, kolmas "voi!" tulee pian.

ja seuraava on MERKITTÄVÄ:
        15 Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti".

eli viimeinen:
        17 sanoen: "Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka olet ja joka olit, siitä, että olet ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen.

Me kiitämme sinua, Herra Jumala, Kaikkivaltias,
        - joka olet ja
        - joka olit, siitä, että olet
        - ottanut suuren voimasi ja ottanut hallituksen.

eli nyt ei enään sanota , olit ja olet ja tulet olemaan!
        eli tässä ei enää ole TULEVAA muotoa ,että tulee:
        vaan JOKA OLET!
        Ja mennyt: Joka OLIT.
        eli nyt viimeinen Pasuuna on samalla ,viimeinen ylös otto, en tiedä kuinka monta niitä on, mutta nyt:
        Tulee VIHAN AIKA ja MALJAT, joissa ei ole uskovia.

se missä vaiheessa mikäkin tapaus on ei ole selvästi esillä.
        Mutta sinetit, pasuunat ja maljat tulevat,
        jouksevilla numeroilla eli
        1,2,3,4,5,6 ja seuraava 7 on seuraan 1,2,3,4,5,6 ja taas seuraava 1,2,3,4,5,6,7.
        ja Loppu.
        eli
        Ilm. 22:
        21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.
        Amen
        eli tästä se alkoi:
        1. Moos. 1:
        1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.
        ja tähän se loppuu:
        Ilm. 22:
        21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

Joten "hyvä" Mauno. miten on, tahdotko selvittää mitä opetat, vai olet kaiken arvostelun yläpuolella!
        etkä vaivaudu, tyhmille selittää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

• Anonyymi

Tempaus tuuliin ja pilviin tapahtuu ahdistusten alussa, mutta silloin lentää temppeliin mm. 144000. Tempaus taivaaseen kokonaan maailmasta pois, tapahtuu ahdistusten aikojen puolessa välissä.

• Anonyymi

Missä vaiheessa, Efraim palaa Pohjoisesta ja poistaa Mooseksen eli uhrit?
        Jer 16
        Jer 31
        Hes 37

• Anonyymi

Antikristus asettuu ENSIN rakennettavaan temppeliin, ja vasta sitten Jeesus tulee ja tuhoaa hänet tulemuksessaan.

!!!
        Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        !!!

!!!
        !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

!!!
        !!!

!!!
        !!!

Et osaa kirjoituksia, minkä takia et ymmärrä totuutta. Se on sinun oma ongelmasi.

Väännetään rautalangasta malli.

1. Temppeli rakennetaan.
        2. Jeesus tulee temppeliin
        3. Jeesus lähtee seurakuntansa kanssa pois temppellistä.
        4. Antikristus tulee temppeliin ja julistautuu jumalaksi
        5. Jeesus palaa takaisin, tuhoaa Antikristuksen ja ottaa temppelin takaisin
        6. VASTA TÄMÄN JÄLKEEN USKOVAT KOOTAAN YHTEEN PAKKASIIRTOLAISUUDESTA, mitä Paavali tarkoitti 2 Tess 2:1.

Tämä viittaa kohtaan numero 4.

2 Tess 2

• Anonyymi

"Väärinkäsitys johtuu tietämättömyydestä, miten lopun aikojen kronologia menee:"

ainoa varma mitä voimme tietää että, sinetit, pasuunat ovat JÄRJESTYKSESSÄ.

muut ovat missä sattuu, eikä niitä voi yhdistää, mihinkää, aikatauluun, eli janaan.

• Anonyymi

11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

eli ei Herra tule ja sitten hyppää takaisin taivaaseen ja ota meitä pilviin.

• Anonyymi

Dan. 12:

Mitä Jeesus uhraa temppelissä ja kenelle ja miksi?

Joh. 19:30
      Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.

Hepr. 10:14
      Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

• Anonyymi

Hes. 43:
      18 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, näin sanoo Herra, Herra: Nämä ovat alttaria koskevat säädökset: Sinä päivänä, jona se on saatu tehdyksi, niin että voidaan sillä uhrata polttouhria ja vihmoa sille verta,

KENEN tahi minkä verta?

22 Tuo toisena päivänä virheetön kauris syntiuhriksi; alttari on puhdistettava, samoin kuin se puhdistettiin mullikalla.

eikö Yksi uhri ollut sitten riittävä?
      Hepr. 10:14
      Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

• Anonyymi

Ei voi kuin ihmetellä, että uskovat yhä näitä samoja juttuja lukevat, vaikka niiden virheellisyys on todettu jo monet kerrat - myös näillä palstoilla.

Katselin erästä David Wilkersonin puhetta omasta elämästään Herran kanssa. Hän osasi kesken kiireisimmän ja voitokkaimman saarnauransa laittaa pillit pussiin, suunsa kiinni ja pitää sapattivuoden raamattua lukien, kun huomasi, että oli mennyt pieleen.

Mutta tietenkin ensin oli huomattava se pieleen meneminen...

• Anonyymi

Ja lukevat ja kuuntelevat jatkossakin järkevää evankeliointiaan rukoillen Maunon kuin muidenkin veljien ja sisarien puolesta, joilla on vihaiset rakit hampaineen lahkeessa kiinni etteivät lannistu ja laita pussiin pillejään,evankeliumin lamppua piiloon. Jeesus oli täydellinen. Ihminen on syntiinlankeamuksen vaikutuksen alainen, kuin päihtymyksen vaikutuksen alainen. Kuka enempi, kuka vähempi, mutta me muutumme käsittämättömän suuresti n. silmänräpäytyksessä:

Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
        1.Kor.14:9

Jumalan armosta Mauno on oma itsensä js Jumalan armosta olemme kukin sitä mitä olemme jos Jeesuksessa vaellamme emmekä vaella kavaluudessa. Kavaluudessa voi vaeltaa kristittykin. Itse olen raha-asioissa vaeltanut kavaluudessa kunnes ymmärsin toimivani väärin ilman nimenomaista lupaa ja valtuutusta vaan käytin asemani suomaa harkinta - ja toimintavaltaa samaan tapaan kuin se Tytti päästyään Kalifiksi Helsingissä.

Commandohauis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja lukevat ja kuuntelevat jatkossakin järkevää evankeliointiaan rukoillen Maunon kuin muidenkin veljien ja sisarien puolesta, joilla on vihaiset rakit hampaineen lahkeessa kiinni etteivät lannistu ja laita pussiin pillejään,evankeliumin lamppua piiloon. Jeesus oli täydellinen. Ihminen on syntiinlankeamuksen vaikutuksen alainen, kuin päihtymyksen vaikutuksen alainen. Kuka enempi, kuka vähempi, mutta me muutumme käsittämättömän suuresti n. silmänräpäytyksessä:

Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.

Jumalan armosta Mauno on oma itsensä js Jumalan armosta olemme kukin sitä mitä olemme jos Jeesuksessa vaellamme emmekä vaella kavaluudessa. Kavaluudessa voi vaeltaa kristittykin. Itse olen raha-asioissa vaeltanut kavaluudessa kunnes ymmärsin toimivani väärin ilman nimenomaista lupaa ja valtuutusta vaan käytin asemani suomaa harkinta - ja toimintavaltaa samaan tapaan kuin se Tytti päästyään Kalifiksi Helsingissä.

Commandohauis

Commandohauis 53 cm, sinä olet todella eksynyt hellari. Et näe millainen eksyttäjä Mauno Mattila on. Hänet on muuten voitutu todistaa jo monta kertaa vääräksi profeetaksi. On mennyt Maunon puheet pieleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Commandohauis

Olen ollut huomaavinani, että tämä eksytys tempauksesta ennen vaivanaikaa on alkanut vihdoinkin karista kristikunnasta, mikä on todella hyvä asia.

Sen jälkeen, kun uskova ymmärtää tempausajankohdan oikein, hän pystyy henkisesti valmistautumaan siihen totuuteen, että hän on täällä näkemässä antikristuksen tulon ja kokemassa sen ajan, jolloin kristityt ovat pedon valtakunnan vainottavina. Kiitos Herralle silmien avautumisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut huomaavinani, että tämä eksytys tempauksesta ennen vaivanaikaa on alkanut vihdoinkin karista kristikunnasta, mikä on todella hyvä asia.

Sen jälkeen, kun uskova ymmärtää tempausajankohdan oikein, hän pystyy henkisesti valmistautumaan siihen totuuteen, että hän on täällä näkemässä antikristuksen tulon ja kokemassa sen ajan, jolloin kristityt ovat pedon valtakunnan vainottavina. Kiitos Herralle silmien avautumisesta.

>>>Olen ollut huomaavinani, että tämä eksytys tempauksesta ennen vaivanaikaa on alkanut vihdoinkin karista kristikunnasta, mikä on todella hyvä asia.<<<

Se ei ole eksytys, eikä se ole karissut pois kristittyjen opetuksesta. Sinä et tätä ymmärrä, koska et osaa Raamattua.

Tässä keskustelussa on perusteltu juurta jaksaen, miksi tempeus tapahtuu ennen Antikristuksen tuloa ja miksi Petri Paavola erehtyy tässä asiassa. Hän erehtyy, koska ei tajua, ettei 2 Tess 2:1 tarkoita tempausta.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16521051/petri-paavolan-virheellinen-tempausoppi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Olen ollut huomaavinani, että tämä eksytys tempauksesta ennen vaivanaikaa on alkanut vihdoinkin karista kristikunnasta, mikä on todella hyvä asia.<<<

Se ei ole eksytys, eikä se ole karissut pois kristittyjen opetuksesta. Sinä et tätä ymmärrä, koska et osaa Raamattua.

Tässä keskustelussa on perusteltu juurta jaksaen, miksi tempeus tapahtuu ennen Antikristuksen tuloa ja miksi Petri Paavola erehtyy tässä asiassa. Hän erehtyy, koska ei tajua, ettei 2 Tess 2:1 tarkoita tempausta.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16521051/petri-paavolan-virheellinen-tempausoppi

Minä perustan uskoni raamattuun ja siihen, mitä Pyhä Henki sieltä avaa, enkä Suomi24:n ketjuihin. Samaa suosittelen muille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä perustan uskoni raamattuun ja siihen, mitä Pyhä Henki sieltä avaa, enkä Suomi24:n ketjuihin. Samaa suosittelen muille.

>>>Minä perustan uskoni raamattuun<<<

Onko tuo totta? Osaatko edes Raamatun?

• Anonyymi

Olet yksinkertaisesti väärässä!

Onneksi tämäkään uskomus ei vaikuta pelastukseen.

• Anonyymi

Tämä on sinulle ilmeisesti joku "kunnia-asia", että juuri sinä lahkoinesi ja lohkoinesi olisit ymmärtänyt asian oikein, vaikka ette ole. Lopun ajassa ei ole varaa saarnata korvasyyhyyn ja mielistellä lihaa, vaikka joku sitten loukkaantuisikin.

Ja väärä oppi voi todellakin vaikuttaa jopa pelastukseen, jos uskova, joka luulee pääsevänsä turvaan antikristukselta, ei pääsekään "taivaaseen pakoon", vaan joutuu näkemään tapahtumat. Se voi johtaa suoraan antikristuksen syliin, koska usko Jeesukseen on siinä kohtaa vaarassa kokea haaksirikon - vaikka itse asiassa onkin kysymys siitä, että valheoppi petti hänet, eikä Jeesus. Jeesus kyllä noutaa juuri oikealla hetkelä. Muta se oikea hetki on ymmärrettävä oikein, ettei tule sitä haaksirikkoa uskossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on sinulle ilmeisesti joku "kunnia-asia", että juuri sinä lahkoinesi ja lohkoinesi olisit ymmärtänyt asian oikein, vaikka ette ole. Lopun ajassa ei ole varaa saarnata korvasyyhyyn ja mielistellä lihaa, vaikka joku sitten loukkaantuisikin.

Ja väärä oppi voi todellakin vaikuttaa jopa pelastukseen, jos uskova, joka luulee pääsevänsä turvaan antikristukselta, ei pääsekään "taivaaseen pakoon", vaan joutuu näkemään tapahtumat. Se voi johtaa suoraan antikristuksen syliin, koska usko Jeesukseen on siinä kohtaa vaarassa kokea haaksirikon - vaikka itse asiassa onkin kysymys siitä, että valheoppi petti hänet, eikä Jeesus. Jeesus kyllä noutaa juuri oikealla hetkelä. Muta se oikea hetki on ymmärrettävä oikein, ettei tule sitä haaksirikkoa uskossa.

En tiedä oliko Jumalasta, mutta näin pienet välähdykset, jossa toisessa oli äärimmäisen sumuinen ja arkinen päivä. Ja silloin tuli tempaus. Toisessa välähdyksessa Jeesuksen jalat näkyivät kirkkaana ja cumuluspilvisenä päivänä laskeutuvan ilmeisesti öljymäelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä oliko Jumalasta, mutta näin pienet välähdykset, jossa toisessa oli äärimmäisen sumuinen ja arkinen päivä. Ja silloin tuli tempaus. Toisessa välähdyksessa Jeesuksen jalat näkyivät kirkkaana ja cumuluspilvisenä päivänä laskeutuvan ilmeisesti öljymäelle.

Jeesus ymmärtääkseni palaa Öljymäelle "pilven päällä" ja uskovat temmataan siinä yhteydessä "Herraa vastaan yläilmoihin" ennen kuin viimeinen tuhoisa loppunäytös maan päällä tapahtuu. Kun uskovat ovat turvassa, hän saapuu valkealla ratsulla ja ottaa pedon ja väärän profeetan kiinni.

Näin itse ymmärrän tapahtumat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos väläyksissäsi ensin oli tempaus ja sitten oli joku toinen ajankohta, jolloin Jeesus palaa Öljymäelle, niin en ainakaan minä tunnusta sitä raamatullisena, jos kertomasi oikein ymmärsin.

Molemmat kyllä sinänsä raamatullisia tapahtumia, mutta ei oikeassa järjestyksessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos väläyksissäsi ensin oli tempaus ja sitten oli joku toinen ajankohta, jolloin Jeesus palaa Öljymäelle, niin en ainakaan minä tunnusta sitä raamatullisena, jos kertomasi oikein ymmärsin.

Molemmat kyllä sinänsä raamatullisia tapahtumia, mutta ei oikeassa järjestyksessä.

Näin ne eri päivinä. Eli erilisinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin ne eri päivinä. Eli erilisinä.

Kumpikin on raamatun ilmoittama tapahtuma. Sait ne vahvistukseksi ja lohdutukseksi.

• Anonyymi

Kyllä tämä suuntaus on näkyvillä yhä enemmän, että uskovat valmistautuvat siihen, että olemme antikristuksen ajassa maailmassa. Joillakin se menee niinkin pitkälle, että rakennellaan jo piilopirttejä yms.

Valmistautumisen tulee kuitenkin olla ensisijaisesti hengellistä, Jeesukseen luottamista.

• Anonyymi

Eilen illalla, 18.05.21, Herra puhui: "On tulossa musta seinämä".

-Herran profeetta-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eilen illalla, 18.05.21, Herra puhui: "On tulossa musta seinämä".

-Herran profeetta-

Minulle ei ole puhuttu mustasta seinämästä, mutta raamattu ilmoittaa asioitten koko ajan pahenevan loppua kohden. Vain valerauha tulee väliin, jolloin ajat ovat hetken aikaa ja näennäisesti "paremmat", siis maalliselta näkökannalta katsoen.

Edessäpäin on vielä aika, jolloin uskovat tuomitaan siitäkin, että he varoittavat helvetin olemassaolosta. Näin koen Pyhän Hengen kerran sanoneen.

- profeetta Herran kutsusta -

• Anonyymi

Niin mitkä ne 12 syytä ovat?!?

Tämä on KESKUSTELUpalsta, joten jos laitetaan linkkejä videoihin, niin pitäisi vähintäänkin tiivistää videoiden sisältö.

• Anonyymi

Mutta eihän sillä tavalla saa lukijoita ja kuulijoita omille sivuilleen. Koska aloitushan oli mainos.

• Anonyymi

"On tulossa musta seinämä" on aika tavalla lavea ilmaisu, joka voi tarkoittaa mitä tahansa "mustaksi" tapahtumaksi koettua maan ja taivaan väliltä. Puhuukohan Herra noin laveita?

Raamatun Ilmestyskirjassa puhutaan mustasta hevosesta:

"--- musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka. Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."

Myös mm. auringon mustenemisesta puhutaan ja tähtien pukemisesta mustaan. Jne.

• Rauhan tervehdys.

Jotkut sekoittavat kaksi erillistä tapahtumaa keskenänsä: seurakunnan ylöstempaus ja Jeesuksen paluu maan päälle seurakunnan kanssa. Itse olen tätä aihetta paljon tutkinut ja kokosin tällaisen jakeiden vertailutaulun sinulle tutkittavaksi ystävä.
      https://ibb.co/ccdJLR5

"Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee (se on: jaottelee, pilkkoo, erottelee) totuuden sanaa." - 2. Timoteuskirje 2:15

Siunauksin, MM.

• Anonyymi

Kaikille tilaa riittää kaikille paikkoja on. Pelastuneet adventistit ovat kuitenkin 1000 vuotta taivaassa, ei täällä tuhoontuomitun maanpäällä.

1234567---

• Anonyymi

Mitä sinä oikein sekoilet Mauno ???

Lue ja usko lukemasi.

Herran tulemus on yksi ja sama asia, sen alkaessa temmataan Morsian Herraa VAS TAAN YLÄILMOIHIN.

Ja kun siis Herra tulee eli TULEMUS toteuttuu, niin silloin siis Herra tuhoaa antikristuksen eli ns. "kadotuksen lasen" TULEMUKSESSAAN !

Ei siis ole mitään KAHTA tulemusta vaan vain YKSI TULEMUS, jossa kaikki toteutuu:

///////////////////////

!!!
        !!!

!!!
        !!!

//////////////////////////

Siis TULEMUKSEN ALUSSA morsius seurakunta temmataan Herraa VASTAAN YLKÄILMOIHIN, ENNEN KUIN Herra ilmestyy Jerusalemiin ja tuhoaa ILMESTYMISESSÄÄN sen ns. "kadotuksen lapsen", mikä tässä yhä voi olla noin vaikeaa???

!!!
        !!!

ÄLÄ MAUNO OPETA ASIOISTA, JOITA ITSE ET KYLLIN VIELÄ YMMÄRRÄ !!!

Odota ENSIN Herran opetusta asioista !!!

• Anonyymi

Nyt on jo ahdistuksen aika koska jokaista ihmistä valvotaan vaanitaan joka sekunti jokaisella elämän osa-alueella.

Ei ole koskaan ennen sanottu että joudut vankilaan jos et anna piikittää myrkkyä itseesi. Joudut maksamaan veroa maidon juonnista, hengittämisestä, veden juonnista. Kaiken mitä Jumala loi ihmisen nautittavaksi ILMAISEKSI on petokoneista asettanut ehdolliseksi ja maksulliseksi ja valvonnan, määräysten alaiseksi.

Jos olet rikas niin voit monine valinnan "vapauksinesi" kuvitella että EI OLISI vielä ahdistusta mutta ihmiskunnan totaalinen orjuus on enää vain pedon omistusleimaa vailla muutoin jo täydelleen toteutettu.

• Anonyymi

Kysymys Maunolle lasikuutiosta. Luin Jeesuksen tulemiseen liittyviä opetuksia. Puhuttiin Lasikuutiodta jota Jeesus ohjaa vaihdekepistä. Kuutio on lasia ja monta kerrosta ja tuhansia huoneita uskoville. Kuutio laskeutuu Uuden Jerusalemin päälle. Siinä on kultaa ja jalokiviä. Eikö taivas ole pilvissä. Tästä lasikuutiosta ei lut kirkko puhu mitään. Olisi hyvä tietää pääsenkö kuutioon. Muuten kuution yksi sivu on 2400 km.

• Joko tiedetään, mistä galaksista ufot tulee?

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Joko tiedetään, mistä galaksista ufot tulee?

Etelä-navalta eli vankilasta!

• Anonyymi

1:7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
      Uskottomat on nostanut itsensä pikkujumalaksi.
      tee parannus.
      15:3 Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.15:4 Kuka ei pelkäisi, Herra, ja ylistäisi sinun nimeäsi? Sillä sinä yksin olet Pyhä; sillä kaikki kansat tulevat ja kumartavat sinua, koska sinun vanhurskaat tuomiosi ovat julki tulleet."
      sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.
      Sillä sinä yksin olet Pyhä;

• Anonyymi

Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
      Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. (israelin kansa, sitä jumaloidaan, vaikka se kiroaa (KIROAA) Jeesuksen). (Israel rakentaa uutta temppeliä, mitätöidäkseen Jeesuksen täydellisen kertakaikkisen ristin sovituksen).
      (2.Korinttolaiskirje: 12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• Anonyymi

Tämä futuristinen tulkinta Ilmestyskirjasta on täyttä hölynpölyä.

Ilmestyskirja kirjoitettiin todellisille seurakunnille. Kirjeen vastaanottajat ymmärsivät kirjeessä käytetyn kuvakielen.

Suomessa vallalla oleva futuristinen tulkintatapa ei ole muualla yleinen.
      Vilho Hartonen sotki kirjallaan vapaiden suuntien uskovien päät.

Ihan turhanpäiväistä tutkia tempausvaihtoehtoja ennen tai jälkeen ahdistuksen ajan ja muita variaatioita, koska koko dispensationalistien futuristinen oppi on tuubaa alusta loppuun.

Sellainen vuosiviikko-oppi ei perustu Raamattuun, jossa yksi Danielin vuosiviikoista on temmattu erilleen.

Suosittelen preterististä tulkintaa yhdistettynä hengelliseen tulkintaan.
      Jälkimmäinen näkee Ilmestyskirjan taistelut hengellisinä.

Mellerin tuotannon voi heittää myös roskiin.

• Anonyymi

Mauno, salaista varaslähtöäkö suunnittelet?

• Anonyymi

Tiivistettynä on yksi hyvä saarnaaja Jeesuksen toisesta tulemuksesta ja kaikkineen siihen liittyvästä.
      Juha Norolampi tuo hyvin selkeästi ja raamatullisesti esille,mitä tämä todella tarkoittaa.

Juhani Laukkonen painaa nyt suurella vauhdilla ja vaarallinen on tämä opetus tempauksesta!
      Jeesuksen ensimmäiset varoituksen sanat olivat. Katsokaa,ettei teitä kukaan eksytä!

Pitätykäämme Sanan pohjalla ja älkää antako vietellä näillä Sanan sepostajilla itseämme.

• Anonyymi

Mitä sana 'viimeinen' merkitsee?
      eikö sitä että sen jälkeen ei enää tule lisää.

nyt ilmestyskirjan VIIMEINEN PASUUNA on seitsemäs pasuuna ja sen jälkeen ei enää tule lisää pasuunoita.

ei uskovia temmmata pilviin (3) kolmannen tahi (5) viidennen pasuunan aikana vaan, viimeisen.

Joten uskovat ovat Paavalin mukaan täällä siihen viimeiseen pasuunaa asti.

1. Kor. 15:52
      yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

Jeesus puhui usein, viimeisestä, yksikkö ja viimeistä monikko.
      Toki Herra tietää mitä viimeinen merkitsee.

jos on kymmenen omenaa niin kaikki muut, 9 omenaa tulee olla syöty ennenkuin voi sanoa että nyt on viimeinen.

nosama se, ja sliää kahvia

• Anonyymi

Kirjoitit satua, et edes omaa, vaan lainasit eksyttäjiltä. Jumalan vihasta mm. kirjoitettu: Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
      kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa
      tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
      Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
      Jeesus pelastaa omansa vihasta eli tuomiolta, joka kohtaa kaikkia jumalattomia Hänen palatessaan ja iankaikkiselta kadotuksesta.
      Sana kumoaa harhan salaisesta katoamiselta:
      Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa.
      Vartijasi korottavat äänensä, kaikki he riemuitsevat, sillä he näkevät silmästä silmään, kuinka Herra palajaa Siioniin.
      Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
      Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
      Jeesuksen paluu on sekä näkyvä että kuuluva.

• Paavali Julistaa Herra Jeesus itse,,, joka on Voimallinen Evankeliumi itse ja kysyn oletko päässyt Evankeliumiin sisään vai puhutko vain Evankeliumista?

Paavali kertoi että Evankeliumi on se että kuolet Kristuksessa ja saat Voitton ja pääset perisynnistä ja kuolemasta<<<<<<<<<<<<<<<< !!!!!!!!!!!!

Ja niin Evankeliumi on tullut sinulle >>>>>>>
        Fil. 1:21

Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

• Anonyymi

Olen luterilainen ja oppinut ilmestyskirjan olevan vertauskuvallista. MISSÄ olisi eskatologian kronologian eri käsityksistä yhteenveto. Opiskelisin.

• Mutta miten saat Valtakunta Rakennettu sinuun ??

Tämä ei ole hyökkäys Maunoa vastaan !
      Vaan yleisesti kysymys joka avaa sen asian että maailman sion on on ottanut vääryyden valta vastaan ja on rakastunut siihen valtakuntaan ,, niin että uskovat että he syntisenä pääsevät Taivaaseen.

Juuri Rakastuminen Vääryyteen toi Niilon kautta ulkomaita väärä Tulta joka kaatoi kaiken puhtaan opin.

Nyt oppi halvan armosta tekee saastaisia armosta vanhurskastetuja uskovia joka halvan armon alle makaa omassa saasteessa ja uskovat että armo kantaa heitä Taivaaseen..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8792
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      59
      3311
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      38
      2664
    4. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2211
    5. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2195
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      37
      2190
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1927
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1743
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      68
      1705
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18