Tuntematon saksalainen kaupunki

Anonyymi

Joskus todella nuorena olen lukenut jostain tarinan, jossa saksalaisesta kaupungista poistettiin liikennesäännöt ja onnettomuuksien määrä väheni. En kuitenkaan ole törmännyt samaan juttuun aikuisiälläni, joka panee epäilemään että olisinko kuitenkin nähnyt unta. Jos kaupunki on olemassa mikä on sen nimi ja mitä kokeen lopputuloksesta on pääteltävissä?

7

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saksan lainsäädäntö tuskin mahdollistaa yksittäiselle kaupungille tuollaista valtuutta. Väite taitaa olla satuilua alusta loppuun.

• Anonyymi

Wuppertalissa on ainakin erikoinen raitiotiejärjestelmä. Siellä vaunut roikkuvat taivaalle rakennetuissa kiskoissa, eivätkä kulje maan pinnalla kuten yleensä. Eipähän voi törmätä ainakaan katua ylittävään kaupunkilaiseen.

• Anonyymi

Taidat sekoittaa maat ja kaupungit. Kyseessä on mikä tahansa kaupunki venäjällä.

• Anonyymi

Pelkkää urbaanilegendaa, että mitään noin typerää olisi missään suurin piirtein kehittyneessä maassa kokeiltu. Mutta tuo kyllä olisi sen kokeen lopputulos, jos jostain poistettaisiin liikennesäännöt. Ei siksi, että se jotenkin maagisesti tekisi liikenteestä turvallisempaa, vaan koska suurin osa ihmisistä ei halua leikkiä hengellään, joten he eivät lähtisi liikenteeseen tuollaisen kokeilun aikana, ja niistäkin jotka lähtisivät, lähes kaikki liikkuisivat jalan mahdollisimman kaukana autoteistä.

• Anonyymi

Bremenissä oli sellainen systeemi joskus 1800-luvulla. Silloin ajeltiin hevospeleillä.
      Samoihin aikoihin myös Pihtiputaalla samat säännöt eli säännöttömyydet.

• Anonyymi

Poistamalla liikennesäännöt päädyttäisiin tietenkin tilanteeseen, jossa jokainen auton kuljettaja joutuu pudottamaan nopeutensa hyvin alas ja välttämään kaikkea ei-pakollista ajamista. Joten kyllä, säännöt poistamalla saadaan onnettomuuksien määrä alas mutta samalla matkustusajat kasvavat moninkertaisiksi. Tuo lienee vihreiden ideologian mukainen tavoite.

Epäuskottavaa että tuollaista olisi kokeiltu autoliikenteen aikaan missään sellaisessa maassa, jossa autot ovat yksityisten omistuksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      334
      5309
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2686
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1571
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1533
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1454
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe