kuka tahansa pääsee päättäjäksi

Eiköhän nyt pitäisi uskoa
https://yle.fi/uutiset/3-11981668

Onko tämä demokratiaa?
3321228
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 332

Vanhimmat

Ei kai tuossa mitään, kotitienoillaan asuu ja tietää varmaan ihan hyvin asioista. Ja haluaa olla esillä ja ihmisten parissa, kaikilla ei aikaakaan tuohon valtuustotyöhön. Maaseudulla nyt on ikiajat ollu noita originelleja kylähulluja, jotka piristäneet elämää ja tarjonneet puheenaiheita.

Äänestä
  • Aloittaja

Minusta tämäkin mielenkiintoista 5 äänellä kunnanvaltuustoon.
    https://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-2021/a/216d7bf8-dd59-4a92-bb53-2dda3ea62b7f

Jotenkin tuntuu jääkö joku enempi ääneinen pääsemättä tyyliin 200 äänen kun joku toinen puolueessa saanut 205 ja loput on näitä muutaman äänen kylväviä puoleelle parikymmentä mutta kun edustaa muuta puoluetta ei menesty.
    Tätä pohdin tuota demokratiaa tuossa.

Mutta jokainen pääsee politiikoksi🤔
    Esim minäkin😁

Täytyisi ryhtyä koska täällä vaikuttaminen on erittäin pientä.🙄 kun kuka tahansa pääsee.

Äänestä

• Aloittaja

Tämäkin on hyvä🤔
    ”Edustajan nimi”
    KESK
    Luhanka
    1 ääni
    Varalla

Jos olisi ollut kumppani olisiko päässyt sisään vai kumppani jättänyt äänestämättä?

Siis tuo yhden äänen varasija on kiva ja niitä oli monia
    https://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-2021/tulospalvelu#/

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-2021/a/216d7bf8-dd59-4a92-bb53-2dda3ea62b7f

Jotenkin tuntuu jääkö joku enempi ääneinen pääsemättä tyyliin 200 äänen kun joku toinen puolueessa saanut 205 ja loput on näitä muutaman äänen kylväviä puoleelle parikymmentä mutta kun edustaa muuta puoluetta ei menesty.

Esim minäkin😁

Täytyisi ryhtyä koska täällä vaikuttaminen on erittäin pientä.🙄 kun kuka tahansa pääsee.

Sanoista tekoihin ja hakeudu politiikkaan mukaan! Kuten sanoit niin kuka tahansa pääsee vaikuttamaan, ei muuta kun ryhdyt hommiin!

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Tämäkin on hyvä🤔
    ”Edustajan nimi”
    KESK
    Luhanka
    1 ääni
    Varalla

Jos olisi ollut kumppani olisiko päässyt sisään vai kumppani jättänyt äänestämättä?

Siis tuo yhden äänen varasija on kiva ja niitä oli monia
    https://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-2021/tulospalvelu#/

Luhanka on Suomen pienin kunta. Olisikohan sillä jotain tekemistä että yhdelläkin äänellä pääsee kunnanvaltuutoon varalle?

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Esim minäkin😁

Jokainen ei pääse poliitikoksi. Et sinäkään. Harmin paikka vielä, ettet satu asumaan Luhangassa, jossa pienelläkin äänimäärällä saattaa päästä varalle.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Jokainen ei pääse poliitikoksi. Et sinäkään. Harmin paikka vielä, ettet satu asumaan Luhangassa, jossa pienelläkin äänimäärällä saattaa päästä varalle.

Minä jo suunnittelin politiikan uraa kun eivät kanna minun arvojani.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Joten kyllä uskon siihen että pääsen😁

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Sanoista tekoihin ja hakeudu politiikkaan mukaan! Kuten sanoit niin kuka tahansa pääsee vaikuttamaan, ei muuta kun ryhdyt hommiin!

Niin siis täytynee tehdä.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Joten kyllä uskon siihen että pääsen😁

Et pääse. Politiikassa ei kaivata sooloilijoita. Se on tiimityötä.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Et pääse. Politiikassa ei kaivata sooloilijoita. Se on tiimityötä.

Voi hän päästäkin, jos tarpeeksi pienessä kunnassa asettuu ehdolle ja tekee hyvän ja riittävän näkyvän kampanjan.

Isoissa kunnissa todennäköisyydet päästä läpi tietenkin vähenevät, kun ehdokkaita on enemmän.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Voi hän päästäkin, jos tarpeeksi pienessä kunnassa asettuu ehdolle ja tekee hyvän ja riittävän näkyvän kampanjan.

Isoissa kunnissa todennäköisyydet päästä läpi tietenkin vähenevät, kun ehdokkaita on enemmän.

Kyllä todenäköisesti pääsen😁

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

", jos tarpeeksi pienessä kunnassa asettuu ehdolle"

Nyt vain on niin, ettei voi itse valita tarpeeksi pientä kuntaa missä asettuu ehdolle. Vaan ehdokkaana voi olla vain omassa kotikunnassa.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

", jos tarpeeksi pienessä kunnassa asettuu ehdolle"

Nyt vain on niin, ettei voi itse valita tarpeeksi pientä kuntaa missä asettuu ehdolle. Vaan ehdokkaana voi olla vain omassa kotikunnassa.

Niin, siis sillä tavalla voi valita kunnan mihin asettuu ehdolle, että muuttaa asumaan riittävän pieneen kuntaan.

Äänestä

Se on nimenomaan demokratiaa.

Miksi otit juuri Markuksen silmätikuksi?

xLiner

1Äänestä
  • Aloittaja

Miksi oot ottanut nimenomaan minut silmätikuksi?

1Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Vastaan vaikka näin: Markuksella on älliä ja tuntee rajansa.

xLiner

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

"Miksi oot ottanut nimenomaan minut silmätikuksi?"

Huono poliitikko jos ei osaa vastata yksinkertaiseen kysymykseenkään kuin hyökkäämällä ja vastakysymyksellä.

Äänestä

Heh, mitäs se demokratia sitten, jos ei juuri tätä?

Äänestä

No kuten jo nuo aikaisemmat yläpuolella ovat kommentoineet, niin demokratiaa hyvinkin. Kuntalaiset ovat äänestäneet Markuksen valtuustoon.

Kuntavaaleissa demokratia toimiikin, mutta valtakunnsn tasolla ei niinkään. Vaikka kuinka mielestään ne on henkilövaalit, oikeastaan ne on enemmän puoluevaalit.

Äänestä
  • Aloittaja

Puolue vaalit ne vaikuttaa olevan mutta tämän vuoksi en siten demokratiana pidä.
    Ylempien vastaukset eivät nyt kaikki edes ole asianmukaisia.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Puolue vaalit ne vaikuttaa olevan mutta tämän vuoksi en siten demokratiana pidä.

Niin, no mitä äkkiltään tiedän tuosta Markuksen tapauksesta, on valinta ollut selkeä...

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Puolueet asettavat ehdokkaansa, ja kuntalaiset (kuntavaaleissa) voi valita ketä äänestää. Se on demokratiaa, älä viitsi jauhaa muuta.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Puolueet asettavat ehdokkaansa, ja kuntalaiset (kuntavaaleissa) voi valita ketä äänestää. Se on demokratiaa, älä viitsi jauhaa muuta.

minäkin pääsen jee. Eiköhän sillä ruoki sit pikkuiset.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Hmm, harvapa pelkällä kunnallispoliitikon palkalla elää... Kyseessä on ennemminkin ylimääräinen luottamustoimi kuin hyvinpalkattu työpaikka. Eli sen varaan ei kannata talouttaan suunnitella rakentavansa.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Luultavasti hankit enemmän kun jaar vaikka mainoslehtisiä.

Lisäksi pitää tulla valituksi... meidänkin kunnassa moni jäi ilman paikkaa, kun äänestäjät ei tunne heitä.

Äänestä

• Aloittaja

interlocutrice kirjoitti:

Luultavasti hankit enemmän kun jaar vaikka mainoslehtisiä.

Lisäksi pitää tulla valituksi... meidänkin kunnassa moni jäi ilman paikkaa, kun äänestäjät ei tunne heitä.

Niih sitten olen politiikko ja toimeentulossa sehän vasta uutinen olisi.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

No siihenhän sinulla on tietenkin mahdollisuus... neljän vuoden päästä on taas mahdollisuuksia...

Täälläpäin mua ainakin kosiskeli useampikin porukka mukaan. Ja luultavasti sielläkin puolueet olisivat ehdokkaista mielissään.

Kannattaa jo nyt lähestyä jotsin sinua koskettavaa puoluetta ja osallistus sen toimintaan, jos mielit mukaan ensi vaaleihin.

Itse kieltäydyin kunniasta. Minun aikani ei riitä pähkimään päätöksiä, vaan siirrän sujuvasti vastuun siitä juuri nyt. Ehkä sitten, kun aikani riittää siihen, että voin ottaa asioista selvää. Mielipiteen muodostaminen jostain vaatii aikaa, mitä minulla ei ole.... tai en käytä sitä siihen.

Tuossa piilee muuten syy siihen, miksi poliittiset päättäjät usein ovat suht vanhoja...🤔

Äänestä

• Aloittaja

No siihenhän sinulla on tietenkin mahdollisuus... neljän vuoden päästä on taas mahdollisuuksia...

Täälläpäin mua ainakin kosiskeli useampikin porukka mukaan. Ja luultavasti sielläkin puolueet olisivat ehdokkaista mielissään.

Kannattaa jo nyt lähestyä jotsin sinua koskettavaa puoluetta ja osallistus sen toimintaan, jos mielit mukaan ensi vaaleihin.

Itse kieltäydyin kunniasta. Minun aikani ei riitä pähkimään päätöksiä, vaan siirrän sujuvasti vastuun siitä juuri nyt. Ehkä sitten, kun aikani riittää siihen, että voin ottaa asioista selvää. Mielipiteen muodostaminen jostain vaatii aikaa, mitä minulla ei ole.... tai en käytä sitä siihen.

Tuossa piilee muuten syy siihen, miksi poliittiset päättäjät usein ovat suht vanhoja...🤔

tottakai otan kokoomuksen kun valikoneista minulle sitä tyrkkäs tai sdp mutta
    Voin saada ääniä joku 400 ja sit edustaa sitä omaa kantaani ja nousta noilla hikisillä äänillä kunnanvaltuustoon. Vasemmistoa en kun en ole mikään vähemmistön kannattaja. lapsethan siihen ei sisälly vähemmistöön vaikka niitä yritetään tehdä vähemmän.
    Perusasiat ensin sit voidaan katsoa tota ilmasto asiaa.

Äänestä

• Aloittaja

No mutta hikiset äänet on sitten aikakovalla kamppanoilla saatuja että saanut hien pintaa
    Juoksemalla ympäriinsä kuntaa äänestys numero rintakehällä.

Täähän sit oli sitä politiikkaa.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Mikä uutinen tuo olisi, saavathan pääministeritkin aamiaisensa yhteiskunnan varoista.
    Lue lehtiä ja seuraa uutisia vaikka TV:stä. Ihan oikeesti palstallakin siitä on ollut juttua.
    Asialle on ymmärtäjiä, sekä meitä paheksujia.

Mutt tähtää sit korkeammalle, ei kunnallispoliitikko ilmaisia eväitä saa. Kuin ehkä säkin perunia, tutulta maanviljelijältä KEPUlaisten ryhmästä. Haittoja tulee varmasti enemmän, kuten paheksuntaa sun kohdallasi ett istuisit valtuuston kokouksissa mieluummin, mitä hoitaisit lapsilaumaasi tai kotiasi.
    Tässähän sinäkin moitit Markusta, joka muuten sai 86 ääntä äänestäneiltä ja (jos oikein sun juttujasi tajusin, itse jätit äänestämättä)

Mä olen sitä mieltä ettei sulla ole edes oikeutta arvostella vaaleja, eikä ainakaan laillisesti valittuja, koska ett omaa per settäsi vaivautunut edes vaalipaikalle kiikuttamaan.

Nyt voitkin sitten valittaa modeille, ett sua kiusataan; kun mä sanoin oman mielipiteeni suoraan suomeksi!

Kävin ruokkimassa kanat ruuan tähteillä ja jyvä kepopposella, syötin juuri tyttäreni
    rintamaidolla ja vaihdoin vaipat. Hän ynisee nyt rauhoittavasti itselleen tuutulaulua.
    Mulla on ehkä 10min. aikaa palstailla, sitt juon teeni ja otan palan mustikkapiirakkaa. pesen hampaani ja menen nukkumaan. Systeri piikoo tarvittaessa "Nyyttiä" ja jääkaapissa tuttipullossa runsas ½dl äidinmaitoa lypsettynä, jos on tarvis syöttää ennen mun heräämistäni. Yövuorot Nyytin kanssa me vietetään yhdessä, lähes aina.

trollikka

Ps. Mä muuten vastasin sulle jo kerran tänään tähän ketjuun, klo 14,52.
    Jätin allekirjoittamatta.
    Koska suurin osa vakkari kirjoittajista tunnistaa munt muutenkin.
    Asia josta kirjoitin, me puitiin kerran aikoinaan ja kuvitelin ainakin sun muistavan; sillä niin ristiin silloinkin meillä ajatukset menivät. Ketju joka hävis näkyvistä silloin; hymm.
    ....trollikka
    (varmuuden vuoksi)

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Voin saada ääniä joku 400 ja sit edustaa sitä omaa kantaani ja nousta noilla hikisillä äänillä kunnanvaltuustoon. Vasemmistoa en kun en ole mikään vähemmistön kannattaja. lapsethan siihen ei sisälly vähemmistöön vaikka niitä yritetään tehdä vähemmän.

Tuntuu olevan selvät sävelet..

Eikun marssit eteenpäin siellä. 😊👌

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

No mutta hikiset äänet on sitten aikakovalla kamppanoilla saatuja että saanut hien pintaa
    Juoksemalla ympäriinsä kuntaa äänestys numero rintakehällä.

Täähän sit oli sitä politiikkaa.

No politiikkaan pääseminen edellyttää useita henkilöitä, jotka mieltyvät sinun ideaan. Sitähän se demokratia on... käytännössä.

Markuskin pisti itsensä omana itsenään likoon jo aikapäiviä sitten...

Tosin en usko, että tuo tähdenlento ylittää paikallispolitiikkaa pidemmälle. Tietenkin jos siellä omalla paikkakunnallaan saa tyytyväisiä äänestäjiä lisää ja saa poliittista näkemystään valtakunnallisesti läpi, mutta sanoisin, että vähän suppeaa, joskin kansaan uppoavaa on tuo suoruus hänellä. Mutta politiikka on keskustelua oikeastaan, ei vaan jyräämistä.

Äänestä

• Aloittaja

No politiikkaan pääseminen edellyttää useita henkilöitä, jotka mieltyvät sinun ideaan. Sitähän se demokratia on... käytännössä.

Markuskin pisti itsensä omana itsenään likoon jo aikapäiviä sitten...

Tosin en usko, että tuo tähdenlento ylittää paikallispolitiikkaa pidemmälle. Tietenkin jos siellä omalla paikkakunnallaan saa tyytyväisiä äänestäjiä lisää ja saa poliittista näkemystään valtakunnallisesti läpi, mutta sanoisin, että vähän suppeaa, joskin kansaan uppoavaa on tuo suoruus hänellä. Mutta politiikka on keskustelua oikeastaan, ei vaan jyräämistä.

Niihän se on keskustelua kuin palstallakin on.
    Moni vaan yrittää valheita juottaa tälläkin palstalla.
    Minä äänestin puoluetta nytkin vaaleissa, enkä kerennyt lähemmin tutustua henkilöön.

Jos tuonne ylemmas tähtäis muuttaisin kyllä tärkeimmät asiat, jotka vaikuttaa elämiseeni haitallisesti siinä samalla säästäisi verorahoissa.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Minä äänestin puoluetta nytkin vaaleissa, enkä kerennyt lähemmin tutustua henkilöön.

Jos tuonne ylemmas tähtäis muuttaisin kyllä tärkeimmät asiat, jotka vaikuttaa elämiseeni haitallisesti siinä samalla säästäisi verorahoissa.

Mikä on kenellekin valhetta... asioilla on monta puolta ja sinä näet vaan sen mitä pystyt näkemään, loput pitäisi kuunnella muilta...

Se kannattaa opetella, jos mielit politiikkaan.

Ei ole yhtä oikeaa puolta asioissa, vaan monta.

Päätös on jonkinlainen kompromissi, ei paras joltain kannalta, mutta vähiten kaikkia haittaava.

Äänestä

• Aloittaja

Mikä on kenellekin valhetta... asioilla on monta puolta ja sinä näet vaan sen mitä pystyt näkemään, loput pitäisi kuunnella muilta...

Se kannattaa opetella, jos mielit politiikkaan.

Ei ole yhtä oikeaa puolta asioissa, vaan monta.

Päätös on jonkinlainen kompromissi, ei paras joltain kannalta, mutta vähiten kaikkia haittaava.

Ei olekaan yhtä puolta, olen samaa mieltä.
    jos joku syyttää minua jostain mitä en ole tehnyt tai en syyllistynyt,tietää sen valehtelevan muussakin asiassa. Ei hirveän imartelevaa sille, joten ei kovin luotettava lähde,

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

jos joku syyttää minua jostain mitä en ole tehnyt tai en syyllistynyt,tietää sen valehtelevan muussakin asiassa. Ei hirveän imartelevaa sille, joten ei kovin luotettava lähde,

No kukaan ei tiedä sinun asioita paremmin kuin sinä itse, mutta jotain jää jokaiselta itsestäänkin huomaamatta... aina meillä on selkäpuolikin, minne ei nähdä...

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Luottamustoimella ei elätä edes itseään.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista. Ei sinun asioiden hoitamista.

Äänestä

• Aloittaja

No kukaan ei tiedä sinun asioita paremmin kuin sinä itse, mutta jotain jää jokaiselta itsestäänkin huomaamatta... aina meillä on selkäpuolikin, minne ei nähdä...

Kyllä jää isoissa asioissa myös huomioimatta asioita olet oikeassa siinä sen vuoksi koen pakolliseksi puuttua kääntää niiden näkymättömät asiat näkyväksi.
    Eikä siihen riitä pohjalta neuvominen vaan pöydän ääressä leskustelu.

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Kyllä jää isoissa asioissa myös huomioimatta asioita olet oikeassa siinä sen vuoksi koen pakolliseksi puuttua kääntää niiden näkymättömät asiat näkyväksi.
    Eikä siihen riitä pohjalta neuvominen vaan pöydän ääressä leskustelu.

Siis Keskustelu

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Joten totu siihen että joudut sitten vastaamaan puheistasi, ne ovat meidän yhteiset asiat. 🥰

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

"minäkin pääsen jee. Eiköhän sillä ruoki sit pikkuiset."

Sulka ei ole mitään käsitystä luottamustoimennhoitamisesta. Se on lähinnä harrastus.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

"tottakai otan kokoomuksen"

Kokoomus on korkeakoulutettujen ja menestyvien, töissä käyvien ihmisten puolue.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Sulla on valtakunta outo asenne keskusteluun. Tuolla tyylillä ei pärjää politiikassa saati ihmisten ilmoilla että jokaisen eriävän mielipiteen näkee hyökkäyksenä, johon pitää reagoida hyökkäämällä.

Pitää opetella jotkut alkeelliset argumentointitaidot.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

"Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista. Ei sinun asioiden hoitamista."

No tämä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Sulla on valtakunta outo asenne keskusteluun. Tuolla tyylillä ei pärjää politiikassa saati ihmisten ilmoilla että jokaisen eriävän mielipiteen näkee hyökkäyksenä, johon pitää reagoida hyökkäämällä.

Ei se on täysinlaissa oleva asia.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Siis täysin laissa oleva. Se ei ole mikään hyökkäys vaan puolustus.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kunnianloukkaus

Eli yksinkertaisesti selitettynä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Yksinkertaisesti
    "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa"
    Mielipiteitähän noi on mutta rangaistavissa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Niih kyllä mietin että ovat ostettavissa, että taidan pysyä SDP:ssä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Tai sitten menenkin kokoomuksessa vaan sen vuoksi etteivät tulisi ostetuksi.🤩

Äänestä

Mies joka käyttää hametta ja tykkää meikata, vaikkei osaakkaan.
Uskaltaa rohkeasti olla juuri sitä mitä haluaa olla. Pyörittää omaa firmaansa,
eli työllistää itsensä ja elää niillä tuloilla. (Ei ole yhteiskunnan elätti)
Se jos mikä vaatii rohkeutta ja monenlaista sopeutumiskykyä sekä järkeä!

Niin hän, jos kuka, on hyvin sopiva kunnanvaltuustoon päättämään asioista myös niiden heikommissa olosuhteissa elävienkin puolesta.
Onneksi demokratia pelaa ja valtuutetuksi pääsee: annettujen äänien perusteella.
Demokratiassa äänioikeus on jokaisella aikuisella ihmisellä, ja saa käyttää sen miten parhaaksi näkee.

Eikä sovinistisella näkökannalla ole onneksi nyt ollut sijaa, majatalossa.

Äänestä
  • Aloittaja

Noh tuo ihminen ei oltais otettu ystävällisesti vastaan, jos ei kamerat seurana olisi, sekä tuiki tuntematon olisi.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Noh tuo ihminen ei oltais otettu ystävällisesti vastaan, jos ei kamerat seurana olisi, sekä tuiki tuntematon olisi.

Erikoinen olettamus.
    Sinusta siis on merkityksetöntä, vaikka massasta poikkeava ihminen olisi kuinka mukava ja sydämellinen ihminen - häntä ei kohdeltaisi mukavasti, ellei olisi tunnettu?

Surullinen on maailmasi, jos kohtelet ystävällisesti ainoastaan julkkiksia.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Erikoinen olettamus.
    Sinusta siis on merkityksetöntä, vaikka massasta poikkeava ihminen olisi kuinka mukava ja sydämellinen ihminen - häntä ei kohdeltaisi mukavasti, ellei olisi tunnettu?

Tuo olettamus on vain omaasi.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Tuo olettamus on vain omaasi.

"valtakunta
    15.06.2021 11:54

Noh tuo ihminen ei oltais otettu ystävällisesti vastaan, jos ei kamerat seurana olisi, sekä tuiki tuntematon olisi."

Itseasiassa ihan omat sanasihan nuo olivat, että kyseistä ihmistä ei olisi otettu ystävällisesti vastaan, ellei olisi jonkinasteinen julkimo.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Erikoinen olettamus.

Näihän hänellekin kävi vaikka oli erittäin ystävillinen ja auttoi omansa osaamisen mukaan.
    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201710232200480193

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201803152200813702

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

"valtakunta
    15.06.2021 11:54

Noh tuo ihminen ei oltais otettu ystävällisesti vastaan, jos ei kamerat seurana olisi, sekä tuiki tuntematon olisi."

Itseasiassa ihan omat sanasihan nuo olivat, että kyseistä ihmistä ei olisi otettu ystävällisesti vastaan, ellei olisi jonkinasteinen julkimo.

Ei oletat täysin kuin sanoin.
    https://keskustelu.suomi24.fi/t/17004681/kuka-tahansa-paasee-paattajaksi#comment-108613569

Äänestä

Silmätikku, miten menikään se sanonta: Sitä tikulla silmään.... joka tekee mitä?
Piikillä silmään.

Minä otin tänään piikin, en silmään mutta olkapäähän, rokote Pfizer.
Piikillä olkapäähän.

Äänestä
  • Aloittaja

• valtakunta kirjoitti:

Tämä on tälläinen sanonta löytyi
    https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/11/sita-tikulla-silmaan-joka-menneita-muistaa-ja-sita-molempiin-joka-unohtaa

En ole edes varannut aikaa rokotukseen kun ei ole hirveästi aikaa perehtyä mutta tuota pfizer on ollut päällimäisenä mielessä mutta jos ihmisenä tuota Markusta ihmisenä ajattelee, siinä jotain hyvin helyyttävää mutta en nyt tiedä onko ainesta politiikoksi.

Tottakai on ainesta poliitikoksi, kun oli ehdokkaana ja ääniharavakin.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Tottakai on ainesta poliitikoksi, kun oli ehdokkaana ja ääniharavakin.

En ole perehtynyt ihmiseen kuin sanoin , en tiedä onko.
    En ole tutkinut ihmisen mieteittä.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

En ole perehtynyt ihmiseen kuin sanoin , en tiedä onko.
    En ole tutkinut ihmisen mieteittä.

Kuitenkin koit aloituksessasi asiaksesi arvostella häntä, että "kuka vaan" pääsee.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Kuitenkin koit aloituksessasi asiaksesi arvostella häntä, että "kuka vaan" pääsee.

Nimenomaan "kuka vaan" aloituksessa on ikävänlaista arvostelua.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Kuka tahansa! Pääsee politiikoksi, eikä tarvitse olla asian asiantuntija.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Niin no kaikki ihmiset ovat oman elämänsä asiantuntijoita ja yhteiskunnan jäseniä, just että mahdollisimmman monenlaisista taustoista tulis sinne keskusteluun sitä ääntä. Enemmän taitaa keskiluokkaisten ja perheellisten äänitorvia kuitenki tulla valituksi, heidän asiansa nousevat sitten päällimmäisiksi.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Kuka tahansa joka asettuu ehdolle ja tekee hyvän kampanjan voi MAHDOLLISESTI päästä mukaan politiikkaan, jos saa riittävästi ääniä.

Mikäli politiikkaan pääsisi mukaan ainoastaan esim. valtiotieteiden tutkinnolla ja poliittisen avustajan uran pohjalta, olisi demokratia todella huonoissa kantimissa.
    Politiikassa on tärkeää olla mukana kirjava joukko kansaa edustavia ihmisiä, jotta kaikkien äänet pääsevät kuuluville.
    Mikäli vain ammattipoliitikot voisivat olla päättävissä asemissa, olisi mm. pienituloisten ja matalasti koulutettujen edustus päättävissä elimissä varsin heikkoa, vai mitä luulet?

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Mikä sinua vaivaa? Kuka tahansa ei todellakaan pääse politiikkaan mukaan. Vaan täytyy ensin saada ihmisiä äänestämään. Se ei ole helppoa kuten sinä jostain tuntemattomasta syystä kuvittelet.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Kuka tahansa joka asettuu ehdolle ja tekee hyvän kampanjan voi MAHDOLLISESTI päästä mukaan politiikkaan, jos saa riittävästi ääniä.

Mikäli politiikkaan pääsisi mukaan ainoastaan esim. valtiotieteiden tutkinnolla ja poliittisen avustajan uran pohjalta, olisi demokratia todella huonoissa kantimissa.
    Politiikassa on tärkeää olla mukana kirjava joukko kansaa edustavia ihmisiä, jotta kaikkien äänet pääsevät kuuluville.
    Mikäli vain ammattipoliitikot voisivat olla päättävissä asemissa, olisi mm. pienituloisten ja matalasti koulutettujen edustus päättävissä elimissä varsin heikkoa, vai mitä luulet?

Valtakunnan on mahdotonta nyt ymmärtää, ettei ihan kuka tahansa tule valituksi ja kovin pieni määrä ehdokkaista tulee valituksi.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinua vaivaa? Kuka tahansa ei todellakaan pääse politiikkaan mukaan. Vaan täytyy ensin saada ihmisiä äänestämään. Se ei ole helppoa kuten sinä jostain tuntemattomasta syystä kuvittelet.

Täysin helppoa

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Valtakunnan on mahdotonta nyt ymmärtää, ettei ihan kuka tahansa tule valituksi ja kovin pieni määrä ehdokkaista tulee valituksi.

No jaah.
    Huokaise sillä asialla, jokainen kantakoon mielipiteensä.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

No jaah.
    Huokaise sillä asialla, jokainen kantakoon mielipiteensä.

Se+ei+muuten+ole+mikään+mielipidekysymys.+Valtaosa+hakijoista+ei+pääse+läpi.+Voit+tutustua+tilastoihin+että+kuinka+moni+on+asettunut+ehdolle+ja+kuinka+moni+päässyt+läpi.+Se+ei+sitten+ole+100%+:D

Äänestä

Tulevaisuudessa yhä useampi mies virka-asemasta huolimatta käyttää mekkoa, hametta, meikkiä, on julkisesti homo, bi, pan, trans ja naisilla näin myös.

Tiukat mies- ja naisetiketit ja kriteerit ei tule kestämään nuorien sukupolvien aikuistuessa ja saadessa jalansijaa. Varautukaa vanhat jäärät siihen.

Kadulla tulee vastaan avoimesti itsenään monenmonituisia ihmisiä.

1Äänestä
  • Sillä ei ole mitään väliä onko virkamies tai virkaansa hoitava ihminen mekossa vai housuissa, homo tai lesbo, nätti tai vähemmän nätti, vanhempi tai lapseton, valkoinen vai ruskea, mies tai nainen tai muun sukupuolinen. Sillä on väliä miten hyvin työnsä hoitaa. Muu on yksityisasiaa.

Ja onnellinen ihminen on työssäänkin motivoituneempi, kun onneton ja masentunut. Voimat vähissä kamppaileva. Omana itsenään ihmisen on hyvä olla.

Äänestä

• Kyllä ja toivottavasti tuo tulevaisuus on pian!

1Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ja toivottavasti tuo tulevaisuus on pian!

Ne ikäluokat jotka on tällaista yksilön vapautumista vastaan, ne loppuu aikanaan. Nuoret ei ole monikaan moksiskaan asioista, mitkä on heille päivänselvää. Yksilöllä on enemmän oikeuksia olla mitä on ja vähemmän pakkopulla muotteja.

Äänestä

• MCMLXXVI kirjoitti:

Ne ikäluokat jotka on tällaista yksilön vapautumista vastaan, ne loppuu aikanaan. Nuoret ei ole monikaan moksiskaan asioista, mitkä on heille päivänselvää. Yksilöllä on enemmän oikeuksia olla mitä on ja vähemmän pakkopulla muotteja.

Saa nähdä mitä tapahtuu. Tällä palstallakin on havaittavissa ikävästi, että kun joku kertoo ihmisoikeusloukkauksista ja muista vääryyksistä, niin siihen vastataan "pervo" tai "miksi vähemmistöt nostetaan jalustalle" "miksei saa olla hetero" tms. Eli tyhjän jauhavaa vit - vinoilua, ja siten päästäkin tyrmäämään vähemmistöjen oikeudet ja viedään aihetta muualle.

1Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Saa nähdä mitä tapahtuu. Tällä palstallakin on havaittavissa ikävästi, että kun joku kertoo ihmisoikeusloukkauksista ja muista vääryyksistä, niin siihen vastataan "pervo" tai "miksi vähemmistöt nostetaan jalustalle" "miksei saa olla hetero" tms. Eli tyhjän jauhavaa vit - vinoilua, ja siten päästäkin tyrmäämään vähemmistöjen oikeudet ja viedään aihetta muualle.

Niin, miksi hetero cisväki loukkaantuu, kun heillä on aina ollut oikeuksia ja etunenässä saaneet mäyhätä mielensä mukaan.

Ei mitään syytä tyrmätä pienemmän porukan ihmisoikeuksia ellei ole fasisti.

Äänestä

• MCMLXXVI kirjoitti:

Niin, miksi hetero cisväki loukkaantuu, kun heillä on aina ollut oikeuksia ja etunenässä saaneet mäyhätä mielensä mukaan.

Ota lespo nainen

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Ota lespo nainen

"Ota lespo nainen"

- Itseasissa olisi ihan sama lepakko, bisseli, pan, what ever kunhan pystyisi hyväksymään identiteettini ja sen, että mieleni voi vielä joskus muuttuakin sukupuolenkorjausprosessin suhteen. Riskeistä huolimatta, asiat kehittyy ja ihmismieli voi muuttua, kun suhdekuviotkin muuttuu.

Eli jos naisvartalo on must, olisi pettymys kun kumppani alkaakin hakemaan itselleen miesvartaloa. Umpilesboilla se saattaakin olla eron paikka tyyliin Elliot Pagen lesbo puoliso.

Äänestä

• MCMLXXVI kirjoitti:

Ja taas käytetään hienoa nykyaikaista sanaa cis, joka on vain arvoton paskasana, jota kenenkään ei pitäisi käyttää. On olemassa vain naisia ja miehiä, tuo cis on tarpeeton tieto. Se, mitä olen ennen ollut ei kuulu muille. Ja, kyllä, kieltäydyn käyttämästä myös liitettä trans.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Ja taas käytetään hienoa nykyaikaista sanaa cis, joka on vain arvoton paskasana, jota kenenkään ei pitäisi käyttää. On olemassa vain naisia ja miehiä, tuo cis on tarpeeton tieto. Se, mitä olen ennen ollut ei kuulu muille. Ja, kyllä, kieltäydyn käyttämästä myös liitettä trans.

Selvä. Se nyt vaan helpottaa joiden ihmisten kanssa asioista keskustelua, kun on termejä jotka kuvaa asiaa tai tilaa.

Sun ei tarvi käyttää. Mä käytän, koska tykkään lääketieteen sanoista ja latinasta. :D

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Niin piti kysymän, että häpeätkö sitten jotenkin transsukupuolisuutta?

Sitä, että olet ollut jotain mitä et enää ole? Ja jos, miksi?

Äänestä

• MCMLXXVI kirjoitti:

Mitäs, jos on sinut sen kanssa että on naiseksi syntynyt, mutta sukupuoli-identiteetti on maskuliini?

Äänestä

• MCMLXXVI kirjoitti:

Kukin taaplatkoon tyylillään. Ihan älytöntä vääntää shittiä kuka tai mikä kukin on. Luonto muokkaa niinkuin itsekunkin mieli määrää. Osa jää vielä kaappiinkin. 😄 Ihan selkein jako on naisten ja miesten vessat. Oletpa mielestäsi trans, bi, pan tai vaikka pimpom ja on epävarmaa kumpaa olet, kurkista housuihisi. Siellä on vastaus. Ulospäin ja mieleltäsi voit olla vaikka alien.

Transut ja muut vähemmistöt haluavat soluttautua enemmistön sekaan. Itse pitävät helvetinmoista metakkaa ja homokapinoita sateenkaareista ja syrjimisistä.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Kukin taaplatkoon tyylillään. Ihan älytöntä vääntää shittiä kuka tai mikä kukin on. Luonto muokkaa niinkuin itsekunkin mieli määrää. Osa jää vielä kaappiinkin. 😄 Ihan selkein jako on naisten ja miesten vessat. Oletpa mielestäsi trans, bi, pan tai vaikka pimpom ja on epävarmaa kumpaa olet, kurkista housuihisi. Siellä on vastaus. Ulospäin ja mieleltäsi voit olla vaikka alien.

Transut ja muut vähemmistöt haluavat soluttautua enemmistön sekaan. Itse pitävät helvetinmoista metakkaa ja homokapinoita sateenkaareista ja syrjimisistä.

Tjaa. No mä taas tiedän, että olen biologinen nainen, se on asia joka on päivänselvää ja fakta. Se taas mitä aivoissani tapahtuu sukupuoleni suhteen, sille lienee selitys löytyy sekin biologiasta ja aivojen kehityksestä sikiökaudella. Että sukupuolirooleistakin jonkin verran.

Mun aivoilla on helpompaa samaistua ja ryhtyä miestyypillisiin juttuihin. Luontainen ominaisuus johon on paha itse puuttua.

Joten se on mitä on ja pelaa kuten pelaa. Tunnen mitä tunnen.

Itse miellän henkisen ja kehollisen ihmisen kahdeksi, jotka ovat yhdessä yhtä. Ristiriita tulee, kun jokin kehossani ei toimi kuten pääni koittaa sanoa. Mutta se pitääkö mun korjata ehjää kehoa vai psyykata mieltä on valintaa. Olen valinnut psyykata mieltäni.

Toistaiseksi toimii.

Äänestä

Mielisairaalaan kuuluisi eikä valtuustoon.

Äänestä

Turku maalaa sateenkaaren värit Aurajoen ylittävälle Teatterisillalle korostamaan kaupungin arvoja suvaitsevaisuudesta ja vastuullisuudesta. Sateenkaari maalataan kesäkuun aikana, ja se on paikallaan elokuun loppuun.

Sateenkaari tehdään Teatterisillan pinnassa olevaan taideteokseen, jonka on suunnitellut turkulainen kuvataitelija Jan-Erik Andersson.Andersson suunnittelee sateenkaaren nyt teokseensa koko sillan mitalle. Sateenkaari on tarkoitus spreijata siltaan yhdessä nuorten turkulaisten graffititaiteilijoiden kanssa.

Äänestä
  • Aloittaja

Lapsille ne sateenkaaret kuuluu yksisarvisten kanssa.
    Ei sitten aikuisille.

Äänestä

• Kuvataitelija Jan-Erik Andersson on Li Anderssonin isä.
    Suunnitellut oman erkoisen talonsa Hirvensalon puolelle kaupunkia.
    "Kärkipoliitikon isä asuu saaressa lehden muotoisessa talossa ...https://yle.fi › Uutiset › arkkitehtuuri"

Taiteilija Jan-Erik Anderssonin koti Turun Hirvensalossa on yksi Turun erikoisimmista rakennuksista. Se on kuin satukirjasta.

Ihan yleisessä tiedossa on ett Hirvensaloon rakennettavien talojen pitää noudattaa tarkkaan kaupungin rakennussäädöksiä. Mutt aina on poikkeuksia, tällä kertaa varmaan asian ratkaisi Anderssonin rakennuksen taiteellisuus.

Jääkiekkoilija Koivu ei ollut taiteellinen, vain taitava. Se oli lupa-asiassa huomattava ero. Joten aitaa hän ei saanut kotinsa ympärille rakentaa... taitaa muuten asua nykyään Hesassa.
    Turun verovirasto muuten pahoitti mielensä myös rakennusvirastolle.
    Helsingin verovirasto toivotti avosydämin tervetulleeksi! Näin meillä Turussa.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Kuvataitelija Jan-Erik Andersson on Li Anderssonin isä.
    "Kärkipoliitikon isä asuu saaressa lehden muotoisessa talossa ...https://yle.fi › Uutiset › arkkitehtuuri"

Taiteilija Jan-Erik Anderssonin koti Turun Hirvensalossa on yksi Turun erikoisimmista rakennuksista. Se on kuin satukirjasta.

Ihan yleisessä tiedossa on ett Hirvensaloon rakennettavien talojen pitää noudattaa tarkkaan kaupungin rakennussäädöksiä. Mutt aina on poikkeuksia, tällä kertaa varmaan asian ratkaisi Anderssonin rakennuksen taiteellisuus.

Jääkiekkoilija Koivu ei ollut taiteellinen, vain taitava. Se oli lupa-asiassa huomattava ero. Joten aitaa hän ei saanut kotinsa ympärille rakentaa... taitaa muuten asua nykyään Hesassa.

Ihan hauskan näköinen rakennus. Piristävä.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Lapsille ne sateenkaaret kuuluu yksisarvisten kanssa.
    Ei sitten aikuisille.

Kuuluu sateenkaaret ja yksisarviset aikuisillekin kovin paljon.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Kuvataitelija Jan-Erik Andersson on Li Anderssonin isä.

olen ole samaan mieltä varmasti taitava mutta ei ollut kovin taiteellinen.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Kuuluu sateenkaaret ja yksisarviset aikuisillekin kovin paljon.

Joo sen verta
    Esim jos värjään sateenkaareksi taloni, en edusta mitään vähemmistöjä.

Äänestä

• 🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Joo sen verta

Maalauksesi voi helposti käsittää väärin. Vaikka tosin sinut voi muutenkin käsittää väärin helposti, joten väliäkö sillä.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Joo sen verta

Voithan sinä ihan vapaasti maalata talosi täyteen vaikka hakaristin kuvia ja sanoa sitten, että et edusta mitään natseja.

Tulkinta on kuitenkin katsojan silmässä.

Jos maalaat talosi hakaristein, annat useimmille katsojille mielikuvan, että kannatat natseja. Jos maalaat talosi sateenkaarin, annat useimmille katsojille mielikuvan, että kannatat vähemmistöjä.

Et voi vaikuttaa yleisiin mielikuviin. Useimmat ihmiset nyt vaan yhdistävät sateenkaarilipun seksuaalivähemmistöihin ja hakaristit natseihin.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Voithan sinä ihan vapaasti maalata talosi täyteen vaikka hakaristin kuvia ja sanoa sitten, että et edusta mitään natseja.

Tulkinta on kuitenkin katsojan silmässä.

Jos maalaat talosi hakaristein, annat useimmille katsojille mielikuvan, että kannatat natseja. Jos maalaat talosi sateenkaarin, annat useimmille katsojille mielikuvan, että kannatat vähemmistöjä.

Et voi vaikuttaa yleisiin mielikuviin. Useimmat ihmiset nyt vaan yhdistävät sateenkaarilipun seksuaalivähemmistöihin ja hakaristit natseihin.

Noh tämähän on sama asia lopulta hakata kun en ole mielyttävä ulkomuodolta, se on minun vikani ja voi hakata minut.

Asioilla ei voi aina mielyttää näkijää kuin ei voi mielyttää kuulijaa vaikka kuinka yrittäis.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Noh tämähän on sama asia lopulta hakata kun en ole mielyttävä ulkomuodolta, se on minun vikani ja voi hakata minut.

Asioilla ei voi aina mielyttää näkijää kuin ei voi mielyttää kuulijaa vaikka kuinka yrittäis.

Siis kuinka?

Vertaat sitä, että sateenkaarilippu talon seinään maalattuna edustaa useimmille katsojille sitä, että kannatat seksuaalivähemmistöjä...
    ...siihen että saat turpaan kun joku ei diggaa sun naamaa?

Nyt oli surkein vertaus ikinä. Millään tavalla nuo kaksi asiaa ei vertaudu keskenään.

Tuleeko sinulle hakarististä enemmän mieleen natsit vai hindut?
    Ei se ole "miellyttämisestä" kiinni millainen mielikuva valtaosalle tulee yleisistä merkeistä, kuten siitä sateenkaarilipusta tai hakarististä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Siis kuinka?

Vertaat sitä, että sateenkaarilippu talon seinään maalattuna edustaa useimmille katsojille sitä, että kannatat seksuaalivähemmistöjä...

Nyt oli surkein vertaus ikinä. Millään tavalla nuo kaksi asiaa ei vertaudu keskenään.

Ei se ole "miellyttämisestä" kiinni millainen mielikuva valtaosalle tulee yleisistä merkeistä, kuten siitä sateenkaarilipusta tai hakarististä.

Sitäpähän pääset pähkäilemään kun en edusta mitään noista, väkivaltaa harrastetaan ulkonäkö ei miellytä tai hakaristi tai sateenkaari ei saa olla ottamatta kantaan kumpaankaan.
    Tai esim aloitus on ihan omasta mielestä kaikki pääsee sekin on joidenkin pilkun viilausta, ettei pääse eihän ne lapset pääse. Pitäisi jo ihan tavallinen ihminen tajuta jokainen voi pyrkiä jos ei nyt ole pahamainen rikollinen.
    Kyllä sitä pilkkua voi viilata tässä jos haluaa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Siis kuinka?

En edusta sateenkaariväestöä vaikka maalaisin talon sateenkaariväreihin vaan kuin sanoin koin kuuluvan lapsille värit saada jokaisen pukeutua kuin tahtoo ilman pilkkaa ja kiusaa sateenkaarien väreihin että edes kuvitelmaa sateenkaariväestös , ettei saa hakkaamista haukkumista. Sitähän tämä keskustelu. 🙄

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Siis kuinka?

Hakaristista tulee mieleen myös lentäjien merkki
    https://www.karjalanilmailumuseo.fi/index.php?sivu=artikkelit&artid=28

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Siis kuinka?

Minä en nyt nuoleskele ihmisiä vaikka täällä nyt siitä näitä tappajia on valmiina tähtämään ja ampumaan kun en satu välittämään aikuisista ihmisistä ulkonäön perusteella tai lähde historian kirjoja muuttamaan eihän se nyt historiaa ole kun käännetään saduksi

tai vääntämään vessoja sukupuolineutraaliksi kun on jo inva-vessakin kuin vauvahoitokin samassa tai yksi vessa kotona ilman sukupuolta määrittämässä tai muuttamaan nimiä ammatit tai vanhempien juhlapäiviä tai edes muuttamaan sanoja tai yhden poliitikan lausumaa adoptiosta, ”lesbot voi siemenensä metsästää” jota teki mieli äänestää mutta päätin äänestää puoluetta.
    Tai jotain sukupuolinetraaleja vielä liikennetaulut sii rahaa palaa vaan kun pitää verorahoista näitä ihmesukupuolineutraalelien.

Se kyllä oli kiva kuhan loppuis jo toi turhien verorahojen käyttäminen eiköhän se ole nähty jo. Eiköhän joku pikkumaankin voisi ne liputtaa sukupuolittomalla lipulla se sopii vähän paremmin kuin viedä lapsilta sateenkaaren.

Äänestä

• Mielensä pahoittajia, hipstereitä, puunhalaajia ja sateenkaarikansaa on nykyisessä yhteiskunnassa aivan liikaa valittamassa eri medioissa. Kohta varmaan halutaan maalata liikennemerkkien mustat ja valkoiset tikkukukotkin sateenkaaren värisiksi.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

En edusta sateenkaariväestöä vaikka maalaisin talon sateenkaariväreihin vaan kuin sanoin koin kuuluvan lapsille värit saada jokaisen pukeutua kuin tahtoo ilman pilkkaa ja kiusaa sateenkaarien väreihin että edes kuvitelmaa sateenkaariväestös , ettei saa hakkaamista haukkumista. Sitähän tämä keskustelu. 🙄

Mikäli maalaat talosi sateenkaarilla, annat valtaosalle ulkopuolisista katsojista ymmärtää, että kannatat seksuaalivähemmistöjä.
    Sateenkaarilippu on erittäin vakiintunut seksuaalivähemmistöjä edustava merkki.

Sillä ei ole väliä minkä takia maalaat talosi sateenkaarin. Suurin osa ihmisistä jotka näkevät talosi, mieltävät sitten sinun kannattavan seksuaalivähemmistöjä.

Ihan kuten suurin osa ihmisistä ajattelisi sinun kannattavan natseja, mikäli maalaisit talosi hakaristein.
    Harvempi ajattelee hakaristin nähdessään Suomen ilmavoimia tai hindujen onnenmerkkiä.

Se vain on niin, että tietyillä merkeillä on varsin vakiintuneet merkitykset ihmisten mielissä. Sitä sinäkään et voi edes jalkaa polkemalla muuksi muuttaa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Mielensä pahoittajia, hipstereitä, puunhalaajia ja sateenkaarikansaa on nykyisessä yhteiskunnassa aivan liikaa valittamassa eri medioissa. Kohta varmaan halutaan maalata liikennemerkkien mustat ja valkoiset tikkukukotkin sateenkaaren värisiksi.

Olen samaa mieltä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Mikäli maalaat talosi sateenkaarilla, annat valtaosalle ulkopuolisista katsojista ymmärtää, että kannatat seksuaalivähemmistöjä.
    Sateenkaarilippu on erittäin vakiintunut seksuaalivähemmistöjä edustava merkki.

Sillä ei ole väliä minkä takia maalaat talosi sateenkaarin. Suurin osa ihmisistä jotka näkevät talosi, mieltävät sitten sinun kannattavan seksuaalivähemmistöjä.

Ihan kuten suurin osa ihmisistä ajattelisi sinun kannattavan natseja, mikäli maalaisit talosi hakaristein.
    Harvempi ajattelee hakaristin nähdessään Suomen ilmavoimia tai hindujen onnenmerkkiä.

Se vain on niin, että tietyillä merkeillä on varsin vakiintuneet merkitykset ihmisten mielissä. Sitä sinäkään et voi edes jalkaa polkemalla muuksi muuttaa.

Turha hämmentää totuus on, ettei ulkonäköä saa leimata ei edes talonsa tai oletusta tehdä.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Turha hämmentää totuus on, ettei ulkonäköä saa leimata ei edes talonsa tai oletusta tehdä.

Totuus on, että tunnetuista merkeistä kuten esim. sateenkaarilipusta ja hakarististä tehdään olettamuksia.

Jos näkee talon jonka seinään on maalattu hakaristeja, niin lähes jokainen ajattelee asialla olleen natsimielisen maalarin.

Se nyt vain on fakta.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Totuus on, että tunnetuista merkeistä kuten esim. sateenkaarilipusta ja hakarististä tehdään olettamuksia.

Jos näkee talon jonka seinään on maalattu hakaristeja, niin lähes jokainen ajattelee asialla olleen natsimielisen maalarin.

Se nyt vain on fakta.

Ei se minulle ole.

Äänestä

Mitä sulla on romukauppiaita vastaan?

Äänestä
  • Aloittaja

Mikä sinulla on minua vastaan?

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Mikä sinulla on minua vastaan?

Italialainen entinen kansanedustaja Ilona Staller eli Cicciolina. Pornotähdestä kansanedustajaksi noussut Cicciolina vilautti aikoinaan rintoja Suomenkin eduskunnassa.

Tuo kyllä oli varmaan vain hassun hauskaa, muistaakseni kommentoit asiaa jossain keskustelussa tuolla tavalla, kauan sitten.
    Mä taas olin silloin loukkaantunut, ulkolainen pornotähti vilauttelee paljasta rintaansa MEIDÄN parlamentti talossamme ja pääsee lehtikuviin.

Suomalainen nakuilija olis kiikutettu poliisilaitoksen putkaan ja saanut tuntuvat sakot. Eli yhdenvertaisuus tuossa asiassa ei alkuunkaan toteutunut.
    Tajuatko sä nyt mitä mä ajan takaa.

Se siitä sun yhdenvertaisuudesta ja kuuluisuudesta, kunhan on italialainen nainen eikä suomalainen mies!

"Lapsille ne sateenkaaret kuuluu yksisarvisten kanssa. Ei sitten aikuisille."

Miten tuonkin nyt tulkitsee?
    Sinun kirjoituksiasi lukeneena ei muuta vaihtoehtoa ole, mä kyllä tulkitsen tuon seksistiseksi, lausunnoksi. Iroonista huumoriako kirjoituksesi edustaa?

Sinuna mä lopettaisin keskustelun tästä aiheesta, muut keskustelijat pitävät Markuksen puolia tulla hyväksytyksi omana itsenään.

1Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Italialainen entinen kansanedustaja Ilona Staller eli Cicciolina. Pornotähdestä kansanedustajaksi noussut Cicciolina vilautti aikoinaan rintoja Suomenkin eduskunnassa.

Tuo kyllä oli varmaan vain hassun hauskaa, muistaakseni kommentoit asiaa jossain keskustelussa tuolla tavalla, kauan sitten.
    Mä taas olin silloin loukkaantunut, ulkolainen pornotähti vilauttelee paljasta rintaansa MEIDÄN parlamentti talossamme ja pääsee lehtikuviin.

Suomalainen nakuilija olis kiikutettu poliisilaitoksen putkaan ja saanut tuntuvat sakot. Eli yhdenvertaisuus tuossa asiassa ei alkuunkaan toteutunut.

Se siitä sun yhdenvertaisuudesta ja kuuluisuudesta, kunhan on italialainen nainen eikä suomalainen mies!

Sinun kirjoituksiasi lukeneena ei muuta vaihtoehtoa ole, mä kyllä tulkitsen tuon seksistiseksi, lausunnoksi. Iroonista huumoriako kirjoituksesi edustaa?

Sinuna mä lopettaisin keskustelun tästä aiheesta, muut keskustelijat pitävät Markuksen puolia tulla hyväksytyksi omana itsenään.

”Miten tuonkin nyt tulkitsee? ”
    Kuin sanoi lapsille kuuluu sateenkaaret, ei ole tulkinnan varaa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Tulkitset siis sateenkaaret lapsilla seksistiseksi, joten tarvitset terapiaa.

Muutenkin turha tähän tulla halventamaan Markusta siihen muutenkin kovin hellyyttävä tapaus.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kirjoitus!

1Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kirjoitus!

Annoin peukun. Kiitos.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Annoin peukun. Kiitos.

Kiittelet ja peukuttelet kun edellinen kommentoija kehuu hyväksi toisen ihmisen (Cicciolinasta kirjoittaneen) viestiä?

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Kiittelet ja peukuttelet kun edellinen kommentoija kehuu hyväksi toisen ihmisen (Cicciolinasta kirjoittaneen) viestiä?

Kuka lienee cicci...?Jokin terapian vailla oleva, kyseessä kyllä nyt on. Onhan se selvä, että minulla hyvä kirjoitus.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

"Kiittelet ja peukuttelet kun edellinen kommentoija kehuu hyväksi toisen ihmisen (Cicciolinasta kirjoittaneen) viestiä?"

Valtakunnalla meni jälleen kerran viestit ja peukutukset sekaisin. =D)
    Hyvää illanjatkoa, mä menen nyt nukkumaan 3-4 tuntia mahdollsesti, jos on hyvä tuuri.
    trollikka

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Kuka lienee cicci...?Jokin terapian vailla oleva, kyseessä kyllä nyt on. Onhan se selvä, että minulla hyvä kirjoitus.

Ainoa ihminen jonka mielestä sinun kirjoitukset on hyviä, olet sinä itse :) Muut ei sun höpinöitäsi täällä(kään) peukuttele :)

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Ainoa ihminen jonka mielestä sinun kirjoitukset on hyviä, olet sinä itse :) Muut ei sun höpinöitäsi täällä(kään) peukuttele :)

Nehän on ainutlaatuisia.🥰

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Oon ääni kuningatar ollut monesti mutta sit pakkasin tavarat ja lähdin.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Oon ääni kuningatar ollut monesti mutta sit pakkasin tavarat ja lähdin.

Missäs olet ollut monesti äänikuningatar?

Missikisoissa, poliittisissa vaaleissa, missä?

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Missäs olet ollut monesti äänikuningatar?

Missikisoissa, poliittisissa vaaleissa, missä?

Palstalla mutta en tällä tällä. Peljästyi kovin joten hiljaksee elää niin unohtuu.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Palstalla mutta en tällä tällä. Peljästyi kovin joten hiljaksee elää niin unohtuu.

Miten voi olla millään palstalla äänikuningatar?

Äänestettiinkö jollain palstalla Palstan Eniten Poikinut Nainen vai millä tavoin keräsit ääniä?

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Miten voi olla millään palstalla äänikuningatar?

Äänestettiinkö jollain palstalla Palstan Eniten Poikinut Nainen vai millä tavoin keräsit ääniä?

Jutuillani vuosia sit.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Jutuillani vuosia sit.

Jahas, montako ääntä sait juttuihisi? Onko aivan varmaa, että kukaan muu ei saanut ikinä enemmän ääniä kuin sinä?

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Jahas, montako ääntä sait juttuihisi? Onko aivan varmaa, että kukaan muu ei saanut ikinä enemmän ääniä kuin sinä?

Päälle 600

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä tarvita enempää .

Äänestä

Nyt olisi rokote-rokin aika, pitäisiköhän säveltää, kun otin tökötteen olkapäähäni, tein jo pelinkin viruksen kunniaksi: Direct 3D käytin: Covid 3D - The Sneezer oli nimensä pelillä.

Rokote-Rokki olisi nyt kova sana. Modernaa monttuun...

Äänestä

Tietysti on.

Äänestä

Siis...

Kansalaiset ovat äänestäneet kaveria. Kaveri pääsee läpi.

Eikös tuo ole juuri sitä demokratiaa, että kansalaisten antamalla mandaatilla pääsee päättäjäksi?

Miten sinun mielestäsi sitten pitäisi päättäjät demokraattisessa valtiossa valita, ellei kansalaisäänestyksellä, josta eniten ääniä saaneet pääsevät johtoon?

Äänestä

Ikuisia teinejä löytyy äänestäjistäkin. Senhän tämä vain todistaa, et tällaiset ihmiset kiinnostaa, kun Aku Ankka tai Mikki Hiiri eivät pääse osallistumaan kunnallisvaali istuntoihin, mut tällainen itsensä häpäisiä pääsee, kun on todellinen eikä satu hahmo.

Äänestä
  • On oma itsensä Markus, eikä mikään itsensä häpäisijä. Häpeä itse kun tuollaisia ilkeyksiä kirjoittelet.

Äänestä

On juurikin demokratiiaa se, että kansa päättää. Kansa äänestää ja jos tarpeeksi moni on samaa mieltä, niin ehdokas pääsee läpi.

Valta kuuluu Suomen kansalle. Kansa luovuttaa vallan valitsemilleen edustajille seuraavaksi 4-vuoti kaudeksi ajaa kansan asioita. Näin ollen kansanedustajien ensisijainen ja pääsääntöinen tehtävä on valvoa Suomen ja Suomen kansalaisten etua.

Tämä sama kuvio toistuu myös kuntatasolla jossa kuntien/kaupunkien päätökset tehdään.

Äänestä

Ei kuka tahansa. Pitää asettua ehdokkaaksi ja tulla valituksi.

Äänestä
  • Aloittaja

Niin kyllähän tämä on totta.
    Pitää antaa kasvonsa.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Niin kyllähän tämä on totta.
    Pitää antaa kasvonsa.

Pitää olla valmis menettämään kasvonsa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Pitää olla valmis menettämään kasvonsa.

Niihän se on sekin mahdollisuus

Äänestä

Vaaleissa on tuo perustavanlaatuinen vika: kun vaalien lopputulos ei vaikuta mihinkään, aivan sama ketä äänesttää, samat istuu aina hallituksessakin :D

Äänestä
  • Se taas johtuu pääosin siitä, että ihmisillä on taipumus äänestää tuttuja naamoja ja nimiä. Sekä siitä, että ihmisten muisti on lyhyt. Parin vuoden takaiset kohut ja töppäykset unohtuu, kun otsikoissa komeilee vain tämän hetken päättäjien mokailut. Siten jo aiemmin kohuissa ryvettyneet ammattipoliitikot pääsevät uudestaan ja uudestaan valtaan. Kunhan malttaa pitää matalaa profiilia tovin, unohtavat ihmiset töppäilyt ja muistavat vain että hei, tämä on tuttu nimi, äänestän sitä kun se ei ole nyt pariin vuoteen hölmöillyt otsikoissa!

Äänestä

• Niinkö? Ei ainakaan minun kotikaupungissa.

Äänestä

• Kyllä muuttuu, jos äänestää uutta verta vanhojen tilalle. Vanhoilla pitkään mukana olleilla saattaa olla "hyvä veli" -verkostoja ja päätökset tehdään "kabineteissa". Moni vanha poliitikko istuu mukana sellaisissa kampaviineriklubeissa joissa heidän ei pitäisi poliitikkona istua. Rakenteellista korruptiota.

Äänestä

Maan asiat menee huonompaan suuntaan kun sirkuspelle pääsi valtuustoon. No pitää kia itsekkin purkiä sitten kun sinne näköjään otetaan ketä tahansa.

Äänestä
  • Hakemaan vaan! Jos ei lähde kisaan mukaan, ei voi voittaakaan.

Äänestä

Mielenkiintoinen pointti, mitä ajattelin vieläkin ohjelmoida juhannuksen aikanakin koneella: liiketunnistamista erilaisin keinoin, kun on koneet, eli pitää ottaa käyttöön heti c sekä assembly -taidot, koska mitenkään muuten ei riitä prosessorien tehot laskemaan kummia juttuja...

Äänestä
  • Aloittaja

Sinä olet hyvin taitava koneen käyttäjä.

Äänestä

On muuten erittäin kohtelias ja mukava henkilö tuo Markus livenä. Vetää ilmeisesti vähän sellaista äreää roolia kun kamerat pyörii, mutta asiakaspalvelutilanteissa häneen muutaman kerran törmännyt ja äärimmäisen miellyttävän ihmisen kuva hänestä jäi.

Kunnallistason politiikkaan on helppo kenen vain lähteä mukaan hakemaan, jos tahtoo päästä vaikuttamaan. Selkeästi Markus hoiti kampanjointinsa erinomaisesti, koska keräsi kelpo äänisaaliin.

Äänestä
  • Aloittaja

Emme tiedä ihmisten äänestys asioita mutta itse olisin voinut antaa protesti ääneni hänelle kunnan asioista, jos ei parempaa ehdokasta puolueella olisi, on sen verta hellyyttävä tapaus.

Äänestä

• Aloittaja

Itsekin äänesti puoluetta kun en äänestäjää löytänyt.
    Ja minulle vaan kokoomusta ja perussuolaisia tyrkättiin vaalikoneista sekä muut yksittäisiä puolueita eli ääripäitä joihin tutustuessa oli hulvaton pohja.

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Itsekin äänesti puoluetta kun en äänestäjää löytänyt.
    Ja minulle vaan kokoomusta ja perussuolaisia tyrkättiin vaalikoneista sekä muut yksittäisiä puolueita eli ääripäitä joihin tutustuessa oli hulvaton pohja.

Siis en äänestettävää löytänyt.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Emme tiedä ihmisten äänestys asioita mutta itse olisin voinut antaa protesti ääneni hänelle kunnan asioista, jos ei parempaa ehdokasta puolueella olisi, on sen verta hellyyttävä tapaus.

Itseasiassahan kyllähän me tiedämme varsin paljonkin ihmisten äänestysasioista. Markus keräsi kunnassaan puolueensa Keskustan ehdokkaista viidenneksi suurimman äänisaaliin.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassahan kyllähän me tiedämme varsin paljonkin ihmisten äänestysasioista. Markus keräsi kunnassaan puolueensa Keskustan ehdokkaista viidenneksi suurimman äänisaaliin.

Tuota, jos olisi ollut esim muun puolueen viidenneksi suurin kunnassaan, ei olisi päässyt.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Tuota, jos olisi ollut esim muun puolueen viidenneksi suurin kunnassaan, ei olisi päässyt.

Mistäs moista tiedät?

Siksi toisekseen, miten tuo hassu mielipiteesi liittyy millään lailla siihen, että emme muka tietäisi ihmisten äänestysasioista?

Äänestyskäyttäytymistä seurataan erittäin tarkasti ja jokaisesta äänestyksestä on tarjolla vaikka minkälaisia tilastoja. Tiedämme siis hyvinkin tarkasti miten ihmisten äänestysasiat toimivat.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Mistäs moista tiedät?

Siksi toisekseen, miten tuo hassu mielipiteesi liittyy millään lailla siihen, että emme muka tietäisi ihmisten äänestysasioista?

Äänestyskäyttäytymistä seurataan erittäin tarkasti ja jokaisesta äänestyksestä on tarjolla vaikka minkälaisia tilastoja. Tiedämme siis hyvinkin tarkasti miten ihmisten äänestysasiat toimivat.

Koska se saa menee niin omalla puolueella olisi äänikunkku ollut mutta ei olisi ehkä päässyt kunnan valtuustoon. En ole laskenut olisiko muu puolue saanut valtuusto paikan tuolla kunnalla, joten en voi varmasti sanoa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Mistäs moista tiedät?

Tällä omalla puolueella tarkoitan, uutta puoluetta jossa vain yksi henkilö itse edustamassa.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Koska se saa menee niin omalla puolueella olisi äänikunkku ollut mutta ei olisi ehkä päässyt kunnan valtuustoon. En ole laskenut olisiko muu puolue saanut valtuusto paikan tuolla kunnalla, joten en voi varmasti sanoa.

Et ole laskenut etkä itseasiassa tiedä mistään mitään, mutta mutuna heittelet haaveitasi täällä faktoina? :D

Äänestä

Niin tuollaisessa, eli jos haluat käyttää aivan vapaasti kokonaan jonkun grafiikkakiihdyttimen sisäistäkin muistia, se on lukittava jotta siihen ei sinä aikana koske mikään toinen ohjelma, kun käsitelet sitä osaa muistista...

Ei onnisu HTML-kielellä, ehkäpä ei...

Äänestä

Tuollainen näyttää käyttäjälle sille että kun tieokoneen keskusmuistissa oleva kopio ruudun kuvasta jää vain jämähtä paikoilleen ja hardware-ohjelmoija tekee omia juttujaan grafiikkakiihdyttimen muistissa, aivan näin se on.

Äänestä

kepuloideihin mahtuu kyllä kaikenlaisia friikkejä vaikka siellä jo onkin saarikko , sipilä ja moni muu kepulainen klovni

Äänestä

"Äänisaalis oli kunnassa keskustan ehdokkaista viidenneksi suurin."

Kyllä, demokratiaa nimenomaan tuo.

Äänestä

Kaupunkien ja kuntien valtuustuoihin pääsi monenmoista sakkia. Kuitenkin enemmistö vanhoja tuttuja nimiä kuten vaikka Toimi Kankaanniemi, Henna Virkkunen, Sinuhe Wallinheimo, Sanna Marin, Oras Tynkkynen, Hjallis Harkimo, Tuula Haatainen, Paavo Arhinmäki, Touko Aalto, Eva Biaudet, Petteri Orpo, Jussi Halla-Aho, Anni Sinnemäki, Nazima Rasmyar, Erkki Tuomioja, Ilkka Kanerva, Osmo Soininvaara, Krista Kiuru, Paula Risikko, Arja Juvonen, Pentti Arajärvi,

Äänestä
  • Hyvä niin, että vanhoja tuttuja nimiäkin pääsee.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä niin, että vanhoja tuttuja nimiäkin pääsee.

Yleensä juuri ne vanhat tutut nimet porskuttavat kunnanvaltuustossa tai eduskunnassa vuodesta tai jopa vuosikymmenestä toiseen niin kuin esim. Paavo Väyrynen ja Ilkka Kanerva ja Erkki Tuomioja. Ihmiset haluaa tuttua ja turvallista (enimmäkseen) ja juuri kaikista tutuimpia ja turvallisimpia äänestämllä ei aina tule muutosta, mutta kyllä konkareitakin tarvitaan.

Äänestä

Sitten tietysti tuli uusia valtuutettuja ja myös julkisuudestakin tuttuja tuli kuten vaikka jo toisessa ketjussa mainitsemani Jorma "Remonttireiska" Piisinen, Tommi Evilä, tässäkin ketjussa puhututtava Markus Kuortesaho ja kiinteistönvälittäjänäkin tutuksi tullut Jetro Rostedt.

Äänestä

Edustajilta ei vaadita edes oman elämän hallintaa . Kuva julkisuudessa riittää pätevöittämään .

1Äänestä
  • Aloittaja

Olet oikeassa tietty kuva julkisuudessa riittää.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Olet oikeassa tietty kuva julkisuudessa riittää.

Ei harrasteta äänestäjien aliarviointia, ihmisten äänillä hän on päässyt valtuutoon, täysin vaalien säännösten mukaisesti. Hattu päästä.
    Ulkonäkö ja muu ulkoinen anti voi piristää paikkakunnan valtuuston työjärjestystä. Ei olisi ihme jos tämä kyseinen henkilö pääsisi samaan luottamuustehtävään myös seuraavissa vaaleissa.

AsianVierestä

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Ei harrasteta äänestäjien aliarviointia, ihmisten äänillä hän on päässyt valtuutoon, täysin vaalien säännösten mukaisesti. Hattu päästä.
    Ulkonäkö ja muu ulkoinen anti voi piristää paikkakunnan valtuuston työjärjestystä. Ei olisi ihme jos tämä kyseinen henkilö pääsisi samaan luottamuustehtävään myös seuraavissa vaaleissa.

AsianVierestä

Joo itse vaan tällä kertaan toimin noin, etten ole perehtynyt tarkemmin ja annoin äännen puolueelle ja valitsin vain äänen saajan umpipähkään.
    Meinakin protestoida myös puoluetta.

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Joo itse vaan tällä kertaan toimin noin, etten ole perehtynyt tarkemmin ja annoin äännen puolueelle ja valitsin vain äänen saajan umpipähkään.
    Meinakin protestoida myös puoluetta.

Siis menasin

Äänestä

• En tiennyt Markuksen olevan julkkis.

Äänestä

Seuraavq rokotteeni on jo aikakin varattu on kain Biontech, onneksi ei ollut setä-juttuja kuin jotkut oli snifferi piikki :D

Äänestä

Onnea ja menestystä Markukselle.

Äänestä
  • Aloittaja

Olen samaa mkeltä.

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Olen samaa mkeltä.

Siis olen samaa mieltä.

Äänestä

Muistelisin että milipiteiltään tuo Markus on aika perussuomalainen ja perinteisten arvojen kannattaja, ei mikään sateenkaarihörhöilijä niin onnea vaan valtuustouralle, voisi siellä huonompiakin olla.

-harmiseikirj-

Äänestä
  • Aloittaja

Se kuulostaa jo todella hyvälle, voisi siellä sinuakin kaivata päättäjien joukkoon.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Se kuulostaa jo todella hyvälle, voisi siellä sinuakin kaivata päättäjien joukkoon.

Aika yllättävän vähillä äänimäärillä sitä pääsisi valtuustoon jos asuisi jossain pikkupaikkakunnalla, no ehkä se on kuitenin parempi sivusta seurailla niin saa arvostellakin. Se puoluekuri varmaan myös häiritsisi jos tulisi tilanne jossa itse on eri mieltä kuin muut puolueen edustajat, riippumattomana taas taitaisi tarvita niin paljon ääniä läpimenoon ettei pääsisi. Sinun muuten kannattaisi jossain vaiheessa vaikka kokeillakin kotipitäjän valtuustoon sitten kun lapset isompia ja jää paremmin aikaa, ainakin lasten puolia olisit hyvä pitämään, tai sun ukkoseshan kans vois kokeilla, tiedä vaikka innostuisi poliitikon urasta.

-harmiseikirj-

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Aika yllättävän vähillä äänimäärillä sitä pääsisi valtuustoon jos asuisi jossain pikkupaikkakunnalla, no ehkä se on kuitenin parempi sivusta seurailla niin saa arvostellakin. Se puoluekuri varmaan myös häiritsisi jos tulisi tilanne jossa itse on eri mieltä kuin muut puolueen edustajat, riippumattomana taas taitaisi tarvita niin paljon ääniä läpimenoon ettei pääsisi. Sinun muuten kannattaisi jossain vaiheessa vaikka kokeillakin kotipitäjän valtuustoon sitten kun lapset isompia ja jää paremmin aikaa, ainakin lasten puolia olisit hyvä pitämään, tai sun ukkoseshan kans vois kokeilla, tiedä vaikka innostuisi poliitikon urasta.

-harmiseikirj-

Lasten asioita menisinkin hoitamaan ja varmistamaan vanhuksien hyvät olot myös varmistamaan köyhällä on helpompaa nousta työntekijäjksi ja veromaksajaksi.
    Sekä painottaa perheen omaan päätökseen, miten hoitaa lapset.
    Ei mitään hulluja puolikkais hoitopakkoja.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Lasten asioita menisinkin hoitamaan ja varmistamaan vanhuksien hyvät olot myös varmistamaan köyhällä on helpompaa nousta työntekijäjksi ja veromaksajaksi.

Ei muuta kun kokeilet vaan joku kerta, puolueet varmaan ihan mielellään ottaisi listoille ja monikin lapsiperheellinen saattaisi äänestää kun tietäisi että on useamman äiti ehdolla. Yksi peruskoulun aikainen luokkakaverikin näytti päässeen valtuustoon, tuskin se sen kummemmin on kampanjoinut edes niin aika kohtuudella sinne mukaan pääsee.

-harmiseikirj-

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Ei muuta kun kokeilet vaan joku kerta, puolueet varmaan ihan mielellään ottaisi listoille ja monikin lapsiperheellinen saattaisi äänestää kun tietäisi että on useamman äiti ehdolla. Yksi peruskoulun aikainen luokkakaverikin näytti päässeen valtuustoon, tuskin se sen kummemmin on kampanjoinut edes niin aika kohtuudella sinne mukaan pääsee.

-harmiseikirj-

Noh sen näkee sit. En kyllä ajatellut olevani pysyvä asia kunhan asiat saa hoidettua alkuun, eikä ne hoidu jos ei ole montaa samanhenkistä muuttamassa asioita.
    Olisi sinullekin aimoinen äänisaalis ikäväkseni itse olen väärää sukupuolta joten en itse haluisi hoitaa mutta jos on pakko sit menen alkaa ramaseee kun ne ampuu asioiden ohi, eikä näe juurisyitä.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Noh sen näkee sit. En kyllä ajatellut olevani pysyvä asia kunhan asiat saa hoidettua alkuun, eikä ne hoidu jos ei ole montaa samanhenkistä muuttamassa asioita.
    Olisi sinullekin aimoinen äänisaalis ikäväkseni itse olen väärää sukupuolta joten en itse haluisi hoitaa mutta jos on pakko sit menen alkaa ramaseee kun ne ampuu asioiden ohi, eikä näe juurisyitä.

Miten+niin+väärää+sukupuolta?+n.40%+ehdokkaista+ja+kai+valituistakin+on+naisia,+luulen+että+osuus+myös+nousee+pikkuhiljaa+koko+ajan+niin+ei+minusta+voi+sanoa+että+olisi+väärää+sukupuolta.+Lasten+asioita+ajamaan+juurikin+naiset+varmaan+on+parempia+ja+on+enemmän+tietoakin+sen+aihepiirin+asioista+kuin+miehillä.-harmiseikirj-

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Mikset ala itse ensin veronmaksajaksi?

- Sheena

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Miten+niin+väärää+sukupuolta?+n.40%+ehdokkaista+ja+kai+valituistakin+on+naisia,+luulen+että+osuus+myös+nousee+pikkuhiljaa+koko+ajan+niin+ei+minusta+voi+sanoa+että+olisi+väärää+sukupuolta.+Lasten+asioita+ajamaan+juurikin+naiset+varmaan+on+parempia+ja+on+enemmän+tietoakin+sen+aihepiirin+asioista+kuin+miehillä.-harmiseikirj-

Olen samaa mieltä kanssasi.🥰

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Mikset ala itse ensin veronmaksajaksi?

- Sheena

Olen sitä jo.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Olen sitä jo.

Mikset palkallasi elätä lapsukaisia?

Minulla on parikin ystävää valtuustossa; sillä luottamustoimella ei kovin tienaa. Päätoimestaan kyllä toisen tulot on yli 100000 e/v.

- Sheena

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Mikset palkallasi elätä lapsukaisia?

Minulla on parikin ystävää valtuustossa; sillä luottamustoimella ei kovin tienaa. Päätoimestaan kyllä toisen tulot on yli 100000 e/v.

- Sheena

Koska koti-äitiä ei arvosteta.
    Meidän vuosi tulot ei yllä tuohon tasolle.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Koska koti-äitiä ei arvosteta.
    Meidän vuosi tulot ei yllä tuohon tasolle.

Kotiäitien tulot eivät ole korkeat, mutta se ei johdu arvostuksen puutteesta. Vaan siitä, ettei kotiäidit tee töitä palkkatöitä, joihin hyvä koulutus 40 h vko. Kotiäidin työ on omien lasten hoitamista ja kodin hoitamista, ei palkkatyötä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Kotiäitien tulot eivät ole korkeat, mutta se ei johdu arvostuksen puutteesta. Vaan siitä, ettei kotiäidit tee töitä palkkatöitä, joihin hyvä koulutus 40 h vko. Kotiäidin työ on omien lasten hoitamista ja kodin hoitamista, ei palkkatyötä.

Se on todella työlistävää edes sijaisvanhemmaksi ei pääse alle 3 vuotiaita, jos on perheessä.
    Eikä toimeentulossa olevat.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Noh sellaisesta työstä maksetaan kuitenkin en halu muiden hoidettavaksi että niiden hoitamisesta joku hoitaja palkkaa saisi. en nyt lapsia siksi ole tehnyt että muut niitä hoitaisi.
    Ihan sitä varten että voin olla heidän kanssa.
    Kyllähän työtä on mutta ei arvosteta.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Noh sellaisesta työstä maksetaan kuitenkin en halu muiden hoidettavaksi että niiden hoitamisesta joku hoitaja palkkaa saisi. en nyt lapsia siksi ole tehnyt että muut niitä hoitaisi.

Niin, ethän sinäkään näytä arvostavan lastenhoitajien työtä, josta he saavat palkkaa.

Se on sellainen juttu, että jos haluaa arvostusta niin sitä pitää myös muille antaa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Niin, ethän sinäkään näytä arvostavan lastenhoitajien työtä, josta he saavat palkkaa.

Se on sellainen juttu, että jos haluaa arvostusta niin sitä pitää myös muille antaa.

Sinä voit pistää lastesi hoitoon kun et itse osaa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Toi oli just sellainen tieto kun alennat minut huonommaksi, joten tietää ette osaa. Moni ammattilainen tietää, että osaan kasvattaa.
    minulla onkin monen vuoden kokemus jo ennen lapsiani kuin sanoin tein lapset että haluan itse kasvattaa ne ja paremmin teen koska opiskelen.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Kotiäidillä on kyllä työtä, mutta se ei ole palkkatyötä kuten tuossa jo sanottiin. Joten palkkaa ei siitä saa. Miksi valitat arvostuksen puutetta?

Olen itsekin ollut kotiäitinä pitkään. Arvostus lähtee siitä, että itse arvostaa itseään, ja lastensa hoitamista kotona. Tietenkään se ei ole kaikille vaihtoehto perheen budjetin kannalta. Vaikka itse ja aikansa sinnittelisikin pienillä tuloilla, niin lasten kasvaessa on ikävää, jos aina pitää tarjota "eioorahaa" -vaihtoehtoa. Pelkällä rakkaudella kun lapset eivät elä. Mitä enemmän lapsia on, sitä varmemmin tulee pulaa ja niukkuutta jaettavaksi, vaikka molemmat vanhemmat kävisivätkin kokopäivätöissä. Tulot kun eivät kasva lasten lukumäärän mukaan. Se ei liene yllätys kenellekään.

- Sheena

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Olen sitä jo.

Entä työntekijäksi?

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Sinä voit pistää lastesi hoitoon kun et itse osaa.

Mitä voin pistää lasteni hoitoon? Rahaa?

Niin muuten voisinkin jos olisi lapsia, koska käyn palkkatöissä ja tienaan niin mukavasti rahaa, että olisi hyvin varaa pistää mukulat tasokkaaseen päivähoitoon :)

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Toi oli just sellainen tieto kun alennat minut huonommaksi, joten tietää ette osaa. Moni ammattilainen tietää, että osaan kasvattaa.
    minulla onkin monen vuoden kokemus jo ennen lapsiani kuin sanoin tein lapset että haluan itse kasvattaa ne ja paremmin teen koska opiskelen.

Itsehän sinä tuossa ylempänä ylenkatsot lastenhoitajien työtä eli alennat heidät itseäsi huonommaksi.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Mitä voin pistää lasteni hoitoon? Rahaa?

Niin muuten voisinkin jos olisi lapsia, koska käyn palkkatöissä ja tienaan niin mukavasti rahaa, että olisi hyvin varaa pistää mukulat tasokkaaseen päivähoitoon :)

Eli tässä toisin sanoen henkilö väittää minun alentava hoitajia tämä olisi sama asia. tässä tavallisen päivähoidon hoitajat alennetaan hänen logiikalla.
    Eli pelkkä kiusaaja on liikkeellä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Itsehän sinä tuossa ylempänä ylenkatsot lastenhoitajien työtä eli alennat heidät itseäsi huonommaksi.

Tottakai katson osaavani enemmän ihan vain sen vuoksi kun minulla aikaa enemmän lapselle. Ei alentamista kyse.

Äänestä

Demokratiaa; minusta kyllä ja ei. Meillähän ei äänillä mennä valtuustoihin tai eduskuntaan vaan paikat jaetaan vertailulukujärjetyksessä jossa listan äänet jaetaan sisäisellä järjestysluvulla.
Katselin tuossa nopeasti tuon Siikajoen niin juuri keskustan listoilta ei päässyt mukaan 35:llä äänellä mutta kokoomuksen listoilta oltiin mukana 31:llä äänellä ja demareiden listoilta pääsi 23:lla äänellä.

Kyllähän tämä ihan tunnustettu vaalitapa on ja se pyrkii huomioimaan listat ja henkilöt. Vielä Markukseen ja vaalitapaan sen verran että kun Markus pyrki eduskuntaan omalta listalta se ei onnistunut mutta moni oli laskeskellut että jos Markus olisi ollut minkä tahansa eduskuntapuolueen listoilla hän olisi kansanedustaja. Se verran hänen äänensä olisi nostanut sen listan vertailulukua.

Äänestä
  • Aloittaja

Niih.
    Nyt kun minusta ei ole muuhun, nii työ uran vois aloittaa politiikkona. Mitä sitä yrittää enää neuvoa kun menee itse sinne puikkoihin, niin tulee nopeasti kudelmaa mikä on lähellä sydäntä.

Äänestä

En tiedä mitä oli piikissä mutta sitä joo; Comirnaty Pfizer & Biontech

Eli näitä rDNA-juttuja voin odottaa jotain oireita, mutta ei tule kail paljoa koska yleiskuntoni on kohtuullinen, eikä kuin jollain resupekalla.

Äänestä

Eikö tämä ole juurikin nykypäivää? Antaa kaikkien kukkien kukkia. Jokaisella kuuluukin olla mahdollisuus päästä mukaan päättämään asioista, kuka tahansa voi asettua ehdolle ja joko saada luottamusta taikka ei. Monimuotoisuutta ennen kaikkea päätöksentekoon tarvitaankin, jotta saadaan mahdollisimman paljon eri näkökulmia asioihin.

Äänestä
  • Kuka tahansa voi asettua ehdolle, mutta kaikkia kuka tahansa ei huolita ehdokkaaksi.

- Sheena

Äänestä

• Aloittaja

Juuri niin, ei auta kuin itse astua sit puikkoihin.
    Että muuttuu näkyväksi.

Äänestä

Että mitä? Eihän pääse kuka tahansa ☝.

Ensin tarvitsee asettua puolueen ehdokkaaksi. Kukin puolue voi asettaa kunnassa enintään valittavien valtuutettujen puolitoistakertaisen määrä ehdokkaita. Jos kunnassa valitaan esimerkiksi 27 valtuutettua, puolueella voi olla enintään 40 ehdokasta. Tässä kohdassa voi jo tipahtaa joukosta. Aivan uusilla nimillä pitäisi olla meriittejä, näyttöä luottamustoimista ja aktiivisuudesta ym, muuten voi unohtaa koko jutun.

Jos pääseekin ehdokkaaksi, tarvitaan vielä tarpeeksi ääniä valtuustoon pääsemiseksi.

- Sheena

Äänestä
  • Aloittaja

Noh niin jos aletaan viilaan taas kerran pilkkua, lapsethan ei pääse edes äänestään.

Äänestä

• Julkisuuden henkilöillä ei tarvitse olla muuta meriittiä kuin se, että on julkisuudesta jollain lailla tuttu ja se tutuksi kansalle tuleminen voi olla vaikka jonkun tositv-sarjan kautta tai missikisojen tai sitten jonkun tv:n päivittäissarjan, jossa on näyttelijä.

Äänestä

• Aloittaja

Norppa83 kirjoitti:

Julkisuuden henkilöillä ei tarvitse olla muuta meriittiä kuin se, että on julkisuudesta jollain lailla tuttu ja se tutuksi kansalle tuleminen voi olla vaikka jonkun tositv-sarjan kautta tai missikisojen tai sitten jonkun tv:n päivittäissarjan, jossa on näyttelijä.

Niinpä.

Äänestä

• Juu, eikä puolueet todellakaan ketä tahansa
    ota listoilleen. Jos olis vaikkapa vaarana, että pyrkijä nolaisi itsensä tai muut, tai muuten aiheuttaisi haittaa puolueen imagolle, ulkopuolelle jää. Jopa Persut tais karsia rikollisia listoiltaan (ehkä niitä on jo tarpeeksi).

xLiner

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Juu, eikä puolueet todellakaan ketä tahansa
    ota listoilleen. Jos olis vaikkapa vaarana, että pyrkijä nolaisi itsensä tai muut, tai muuten aiheuttaisi haittaa puolueen imagolle, ulkopuolelle jää. Jopa Persut tais karsia rikollisia listoiltaan (ehkä niitä on jo tarpeeksi).

xLiner

Niihän se on rikollisia pois tottahan se on.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

"Jos olis vaikkapa vaarana, että pyrkijä nolaisi itsensä tai muut"

Jos tuolla perusteella ei valittaisi ei olisi yhtään vihreää ehdokasta.

-harmiseikirj-

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Sitä pilkun viilausta voi tehdä vaikka kuinka kauan mutta tavalliset ihmiset pääsevät kyllä kun on tarpeeksi vakavaa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Olen vihainen jo täysin sokean luottamista en kestä enää.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Toikin on totta

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Minusta nyt tässä yritetään minua painaa taas villasella ja puhelinkin lähetti ”sim-kortti lähetti tekstiviestin” johonkin ilmoitti vaan lähetti tuollain viestin. olisi kyllä arvokasta tietoa mihin se lähti ennen kuin saan slaakin ketä häiritään.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Kyllä tässä on taas kerran epäluottamusta koko luuria kohtaa.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

" tai muuten aiheuttaisi haittaa puolueen imagolle, ulkopuolelle jää."

Ulkopuolelle tosiaan jää.

Äänestä

• Norppa83 kirjoitti:

Julkisuuden henkilöillä ei tarvitse olla muuta meriittiä kuin se, että on julkisuudesta jollain lailla tuttu ja se tutuksi kansalle tuleminen voi olla vaikka jonkun tositv-sarjan kautta tai missikisojen tai sitten jonkun tv:n päivittäissarjan, jossa on näyttelijä.

Meriittiähän on olla esim. näyttelijä tai laulaja, hienoa meriittiä.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Niihän se on rikollisia pois tottahan se on.

Paljon muitakin kuin rikollisia jää pois.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Noh niin jos aletaan viilaan taas kerran pilkkua, lapsethan ei pääse edes äänestään.

Tietenkään lapset eivät pääse äänestämään, se on selvä. Mitä sekoilet?

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Tietenkään lapset eivät pääse äänestämään, se on selvä. Mitä sekoilet?

Niinpä. Kunhan halusin samallailla pilkkua viilata kuin viilataan aloitusta.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Niinpä. Kunhan halusin samallailla pilkkua viilata kuin viilataan aloitusta.

Sinä olet pitkin keskustelua käyttänyt Markusta halveksivaan sävyyn esimerkkinä, että "kuka vaan pääsee".
    Sitten loukkaannut ja kiukuttelet, kun kaikki ei olekaan samaa mieltä kanssasi.

On kaikille selvää että lapset eivät voi asettua vaaleissa ehdolle eivätkä äänestää. Tuo ei ole pilkun viilausta vaan säälittävää vikinää, kun huomaat jääneesi yksin mielipiteesi kanssa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet pitkin keskustelua käyttänyt Markusta halveksivaan sävyyn esimerkkinä, että "kuka vaan pääsee".
    Sitten loukkaannut ja kiukuttelet, kun kaikki ei olekaan samaa mieltä kanssasi.

On kaikille selvää että lapset eivät voi asettua vaaleissa ehdolle eivätkä äänestää. Tuo ei ole pilkun viilausta vaan säälittävää vikinää, kun huomaat jääneesi yksin mielipiteesi kanssa.

Kuka tahansa pääsee tottakai minäkin mutta et sinä . Se on totuus markuskin pääsee se on hellyyttävä mutta sinä et. Syyttelet ihmisiä kovin jatkuvasti minua. ihmiset on normaalisti yhtä mahtavia kuin Markus mutta sinä et ole mahtava. Joten sinä et pääse se on ikävä totuus.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Kuka tahansa pääsee tottakai minäkin mutta et sinä . Se on totuus markuskin pääsee se on hellyyttävä mutta sinä et. Syyttelet ihmisiä kovin jatkuvasti minua. ihmiset on normaalisti yhtä mahtavia kuin Markus mutta sinä et ole mahtava. Joten sinä et pääse se on ikävä totuus.

"Kuka tahansa pääsee tottakai minäkin mutta et sinä . Se on totuus markuskin pääsee se on hellyyttävä mutta sinä et. Syyttelet ihmisiä kovin jatkuvasti minua. ihmiset on normaalisti yhtä mahtavia kuin Markus mutta sinä et ole mahtava. Joten sinä et pääse se on ikävä totuus."

Ööh...siis jos on "mahtava" sinun mielestä on kelvollinen vaaleissa?

Minun mielestä sinä et ole mahtava, joten silloin sinäkään et taida mihinkään päästä. Sitähän se demokratia on että jokaisella on yksi ääni.

Miksi mollasit Kuortesahoa aloituksessa kun hän onkin nyt "mahtava"? Jos sulla vaihtuu mielipiteet noin äkkiä niin se ei oikein ole uskottavaa politiikassa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

"Kuka tahansa pääsee tottakai minäkin mutta et sinä . Se on totuus markuskin pääsee se on hellyyttävä mutta sinä et. Syyttelet ihmisiä kovin jatkuvasti minua. ihmiset on normaalisti yhtä mahtavia kuin Markus mutta sinä et ole mahtava. Joten sinä et pääse se on ikävä totuus."

Minun mielestä sinä et ole mahtava, joten silloin sinäkään et taida mihinkään päästä. Sitähän se demokratia on että jokaisella on yksi ääni.

Miksi mollasit Kuortesahoa aloituksessa kun hän onkin nyt "mahtava"? Jos sulla vaihtuu mielipiteet noin äkkiä niin se ei oikein ole uskottavaa politiikassa.

Eikö MARKUS KUORSAHO voi olla kuka tahansa kuin vaikka 8 lapsen isä ydinperheestä tai sinkku?
    Onko kuka tahansa ihminen jotenkin sinulle huonompi ihminen?
    kun et koe että kuka tahansa kuin markuksen pärjäävän tai edes kuuluisipärjätä,ei se mitään oman tunnon mukaan otat siihen paskimmat ihmiset mitä tiedät, se ei ole minun syyni sinun mollauksiisi mielessäsi.
    voisit hävetä kun tuomitse ihmiset, etkä näin ollen ole mahtava.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Mutta minä olen hellyyttävä🥰 en ehkä sinulle koska mollaat ketä tahansa kuin kultaisia ihmisiä maailmassa sinä epäpyhä, jonka heidän laivastani veteen ja saat perässäsi luudan muutaman upottavan tekisi mieli heittää perässä. Pysy poissa laivastani kun et osaa käyttäytyä.

Äänestä

• Aloittaja

Minähän leikin toisin kuin sinä.

Äänestä

• Aloittaja

Heidän on heitän. Pieni tarkennus.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Mutta minä olen hellyyttävä🥰 en ehkä sinulle koska mollaat ketä tahansa kuin kultaisia ihmisiä maailmassa sinä epäpyhä, jonka heidän laivastani veteen ja saat perässäsi luudan muutaman upottavan tekisi mieli heittää perässä. Pysy poissa laivastani kun et osaa käyttäytyä.

"Mutta minä olen hellyyttävä"

Minusta olet epätasapainoinen. Ei ollenkaan hellyttävä.

Äänestä

• Aloittaja

Onko sinulla Älyllinen kehitysvammaisuus?

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

"Mutta minä olen hellyyttävä🥰 en ehkä sinulle koska mollaat ketä tahansa kuin kultaisia ihmisiä maailmassa sinä epäpyhä, jonka heidän laivastani veteen ja saat perässäsi luudan muutaman upottavan tekisi mieli heittää perässä. Pysy poissa laivastani kun et osaa käyttäytyä."

----
    Anteeksi nyt mutta vaikutat tosi omituiselta juttuinesi. Mistä laivasta?? Jos joku ei ole samaa mieltä ja pyytää perustelua niin alat puhua outoja ja käyttää outoja kielikuvia jotka ei liity asiaan mitenkään.

Miksi aloituksessa morkkaat kuortesahoa ja sitten vaihdat yllättäen puolta ja alat moittia ihmisiä täällä. Tulee jotenkin olo ettet ole ihan kartalla.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

"Mutta minä olen hellyyttävä"

Minusta olet epätasapainoinen. Ei ollenkaan hellyttävä.

Ikävä kyllä en sinun mielialan mukaan ailahtele.
    sota miehet maahan nyt mennä pelastaa neiti tuon kurituksen likaisista käsivarsilta ”asento” ja maastoudu🥳

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

"Mutta minä olen hellyyttävä🥰 en ehkä sinulle koska mollaat ketä tahansa kuin kultaisia ihmisiä maailmassa sinä epäpyhä, jonka heidän laivastani veteen ja saat perässäsi luudan muutaman upottavan tekisi mieli heittää perässä. Pysy poissa laivastani kun et osaa käyttäytyä."

----
    Anteeksi nyt mutta vaikutat tosi omituiselta juttuinesi. Mistä laivasta?? Jos joku ei ole samaa mieltä ja pyytää perustelua niin alat puhua outoja ja käyttää outoja kielikuvia jotka ei liity asiaan mitenkään.

Miksi aloituksessa morkkaat kuortesahoa ja sitten vaihdat yllättäen puolta ja alat moittia ihmisiä täällä. Tulee jotenkin olo ettet ole ihan kartalla.

Se on tavallinen ihminen kuortesaho ja sitä ette ymmärrä se voisi olla” kuka tahansa ”vaikka ystäväni.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

----

Oon huomannut olevani karttalla.olen saanut neidon jo pelastettua ja sinut pussitettua seriffille. Matkasi se jatkuu , matka metalli häkille.. kilistelet vaan kuppiasi kaltereita vasten. On sinut hyvä pitää turvassa itseltäsi.🥳

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Ikävä kyllä en sinun mielialan mukaan ailahtele.
    sota miehet maahan nyt mennä pelastaa neiti tuon kurituksen likaisista käsivarsilta ”asento” ja maastoudu🥳

Ihme sekopää.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Oon huomannut olevani karttalla.olen saanut neidon jo pelastettua ja sinut pussitettua seriffille. Matkasi se jatkuu , matka metalli häkille.. kilistelet vaan kuppiasi kaltereita vasten. On sinut hyvä pitää turvassa itseltäsi.🥳

"Matkasi se jatkuu , matka metalli häkille.. kilistelet vaan kuppiasi kaltereita vasten."

Mitä ihmettä sönkötät. Voitko selventää??? Mikä sheriffi???

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

"Oon huomannut olevani karttalla.olen saanut neidon jo pelastettua ja sinut pussitettua seriffille. Matkasi se jatkuu , matka metalli häkille.. kilistelet vaan kuppiasi kaltereita vasten. On sinut hyvä pitää turvassa itseltäsi"

Onko sinulla demokratiasta käsitys, että kun tulee mielipide joka ei edusta omaasi, tai sinun nälemyksiäsi kyseenalaistetaan, haluaisit toimittaa sellaiset "kaltereita kilistelemään"?

Diktaattorit käyttää demokraattista järjestelmää päästäkseen valtaan jonka jälkeen demokratia poistetaan ja kaikki vastustajat tuhotaan.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

"Oon huomannut olevani karttalla.olen saanut neidon jo pelastettua ja sinut pussitettua seriffille. Matkasi se jatkuu , matka metalli häkille.. kilistelet vaan kuppiasi kaltereita vasten. On sinut hyvä pitää turvassa itseltäsi"

Onko sinulla demokratiasta käsitys, että kun tulee mielipide joka ei edusta omaasi, tai sinun nälemyksiäsi kyseenalaistetaan, haluaisit toimittaa sellaiset "kaltereita kilistelemään"?

Diktaattorit käyttää demokraattista järjestelmää päästäkseen valtaan jonka jälkeen demokratia poistetaan ja kaikki vastustajat tuhotaan.

No tottakai aloitusta voidaan tulkita oman mielen mukaa mutta totuus on se että markus voi olla kuka tahansa kuin ystäväni miksi sitte ei lapsenikin.
    Joten se että valheita väitetään mitkä on minun tarkoitus peräni, kyllä se häkki sairaille heilahtaa.

Äänestä

Niinkö sinusta. Jospa ajattelisit toisenkin kerran.

Äänestä
  • Aloittaja

Kyllä se nyt helposti äänet tulee kuin itseänsä äänestämällä voi päästä varasijalle.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä se nyt helposti äänet tulee kuin itseänsä äänestämällä voi päästä varasijalle.

Asut siis itse kunnassa, jossa pääsee yhdellä äänellä varasijalle? No sitten ei muuta kuin asettumaan ehdolle!

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Asut siis itse kunnassa, jossa pääsee yhdellä äänellä varasijalle? No sitten ei muuta kuin asettumaan ehdolle!

En tilastot löytyy kun etsii.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

En tilastot löytyy kun etsii.

Sinun täytyy muuttaa ensin yhden äänen kuntaan. Onkohan siellä töitä sinulle? Tai kyläkoulua?

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Sinun täytyy muuttaa ensin yhden äänen kuntaan. Onkohan siellä töitä sinulle? Tai kyläkoulua?

Ei minun tarvitse.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Minusta on tärkeintä että lapset voi hyvin,joten sen vuoksi toimin.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Ei minun tarvitse.

Taitaa tarvita, jos halajat yhdellä äänellä päästä mukaan politiikkaan.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Taitaa tarvita, jos halajat yhdellä äänellä päästä mukaan politiikkaan.

En aijo yhdellä mennänäkkään minulla on kolme ääntä jo omasta perheestä.

Äänestä

3RFDF2RD

Äänestä
  • Aloittaja

???

Äänestä

Valtakunta muka näheä sinuakin höpisemäsessää ihmisten kanssa, aika hassujakin jutta on.

t.
Orion Stardust Travels, LLC.

Äänestä
  • Aloittaja

Kiva sinuakin nähdä

Äänestä

Minun oli pakko esittää henkilökortti kun otin rokotetta, jotta voi tunnistaa, no tunnisti sitten heh..
o
Tulipahan otettu rokote sitten ja todistetustikin oikein heklilöpaperien avulla.

Äänestä

Tämä on nyt Suomen valtion todellinen ongelma: aivan sama mikä on vaalien tulos sama oligargia jatkaa kuitenkin...

Äänestä
  • Aloittaja

Tuo oli hyvin huomioitu olisi fiksua tehdä uusi puolue ja levittäytyä ja kappanoida ääniä.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Tuo oli hyvin huomioitu olisi fiksua tehdä uusi puolue ja levittäytyä ja kappanoida ääniä.

Pitäisi ehkä olla luku- ja kirjoitustaitoinen???

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi ehkä olla luku- ja kirjoitustaitoinen???

Sitä varten on avustajat.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Sitä varten on avustajat.

Kunnallispoliitikoilla ei taida olla kirjoitus- ja lukemisavustajia. Saati jota kuta joka selittää asiat kun yksi ei ymmärrä. Muutenkin outo elämäntapa että ei osata kuin lisääntyä kuin kanit ja sen jälkeen huudetaan avustajia. Eri asia olisi jos tekisi niitä veronmaksajia mutta kun suoltaa lisää avustettavia ja tukijärjestelmistä riippuvaisia.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Kunnallispoliitikoilla ei taida olla kirjoitus- ja lukemisavustajia. Saati jota kuta joka selittää asiat kun yksi ei ymmärrä. Muutenkin outo elämäntapa että ei osata kuin lisääntyä kuin kanit ja sen jälkeen huudetaan avustajia. Eri asia olisi jos tekisi niitä veronmaksajia mutta kun suoltaa lisää avustettavia ja tukijärjestelmistä riippuvaisia.

Se olisikin hauskaa jos hallituksessa istuvalla edustajalla olisi jatkuvasti ala-asteen opettaja avustajana vieressä korjailemassa punakynällä arvon poliitikon kirjoitusvirheitä :D Voisi ujosti syödä poliitikon uskottavuutta, ettei yhden ainoaa lausetta osaa kirjoittaa ilman että opettaja-avustaja pitelee kynästä kiinni ja liikuttelee sitä edustajan puolesta :D

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Se olisikin hauskaa jos hallituksessa istuvalla edustajalla olisi jatkuvasti ala-asteen opettaja avustajana vieressä korjailemassa punakynällä arvon poliitikon kirjoitusvirheitä :D Voisi ujosti syödä poliitikon uskottavuutta, ettei yhden ainoaa lausetta osaa kirjoittaa ilman että opettaja-avustaja pitelee kynästä kiinni ja liikuttelee sitä edustajan puolesta :D

Sitähän se on. Sannamarinilla oli 7 avustajaa nykyään tietääkseni 6.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Ikävä kyllä sinäkin tarvitset avustusta oikeinkirjoitukseen.🍒
    Myös hammaslääkäritkin korjaa hampaasi, että elät pidempää

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Sitähän se on. Sannamarinilla oli 7 avustajaa nykyään tietääkseni 6.

Avustaja ministeriössä ei ehkä tarkoita samaa kuin mitä sinä avustamisella ymmärrät.

On eri asia delegoida tehtäviä koska virka on vaativa eikä kaikkea ehdi vs kun ei selviä perusasioistakaan henkisen suorituskyvyn aiheuttamien ongelmien vuoksi. Genitaalit silti pelaa, surullista kyllä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Avustaja ministeriössä ei ehkä tarkoita samaa kuin mitä sinä avustamisella ymmärrät.

On eri asia delegoida tehtäviä koska virka on vaativa eikä kaikkea ehdi vs kun ei selviä perusasioistakaan henkisen suorituskyvyn aiheuttamien ongelmien vuoksi. Genitaalit silti pelaa, surullista kyllä.

Kyllä sitä tarjotaan mitä tarvitaan

Äänestä

Henna Virkkunen on minulle velkaa noin puoli miljoonaa euroa, muttu kun SDP-.mennään, niin otetaan velkaa ja ikinä ei makse takaisin...

Äänestä

Tuollaisesta rokott4eesta minkä annoin pistää itseni, niin tavallista että jotain 3vrk kuumetta ja jotain kummallista, noniin, mutta itse päätin ja annoin pistää.

Äänestä
  • Aloittaja

Niih. Nyt on kaksi ihmistä hyvä kuntosta huippupelaajaa saanut sydämen pysähdyksen kesken pelin. Suomi pelissä ja tennispelaaja. Pitää ottaa rauhallisesti rokotteen jälkeen niin kauan kun on oireita ainakin, ettei sydänlihastulehdus vie henkeä.

Äänestä

Ihan mielenkiinnosta: Montako teitä päivystää nikkellä valtakunta?
Kun ihan siviilinä en taida jaksaa uskoa ett joku istuisi ihan omaksi huvikseen vuorokauden ympäri palstalla. Saamatta siitä rahallista "avustusta" uhraamasta ajasta.

Mulla on nyt Nyytin kanssa "yövuoro" menossa ja yötyöt tehtynä, mitä nyt Nyytti vielä ynisee nukahtaakseen, sitt minäkin kaivaudun lakanoiden väliin takaisin.
Varmaan ainakin kuuteen asti aamuun nukutaan taas, koska sinappivaipatkin hän ehti jo vääntämään ja siinä hommassa häneltä menee voimat valvoa.
Nukkuu kuin uppotukki sen jälkeen kolmisen tuntia, yleensä.

Hyvää yötä kaikille; jotka on velvoitettu valvomaan tähän aikaan yöstä!
trollikka

Äänestä
  • Aloittaja

Minähän se yksin olen tässä aina ollut oman nimimerkkini alla, mutta sinä olet aina kiusaamassa minua ja valheita vääntämässä.
    Etkö ole oppinut mitään.

Äänestä

• Aloittaja

Jos maitoa tulee yllin kyllin, kyllä sinä voit luovuttaa maitoakin, näin minäkin tein. viimeisin tili, joka pitäisi olla noin viikolta tuossa. Vasta nyt maksettiin.
    https://aijaa.com/yuz7YP

Tärkeätä se on keskosille sopivaa syötävää olla.
    Täysimetän vieläkin ja suosituksien mukaan, joten kyllä sitten neuvolaata tiedät kuinka pitkään on susitus, ettei kyllä yhtään oltu pullolla,, etten nyt erikseen enää pumppaa.

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Jos maitoa tulee yllin kyllin, kyllä sinä voit luovuttaa maitoakin, näin minäkin tein. viimeisin tili, joka pitäisi olla noin viikolta tuossa. Vasta nyt maksettiin.
    https://aijaa.com/yuz7YP

Tärkeätä se on keskosille sopivaa syötävää olla.
    Täysimetän vieläkin ja suosituksien mukaan, joten kyllä sitten neuvolaata tiedät kuinka pitkään on susitus, ettei kyllä yhtään oltu pullolla,, etten nyt erikseen enää pumppaa.

Siis neuvolasta tiedä sitten kuinka pitkä suositus on.

Turhaan aina minua piekset,minulla pienin ei olekkaan esikoinen. se kaikki huomio menee siihen nyyttiin silloin. Ja saisit hävetä sydämen kyllyydestä itseäsi kun kohdistat vihasi aina minuun, jolla suurperhe.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Minähän se yksin olen tässä aina ollut oman nimimerkkini alla, mutta sinä olet aina kiusaamassa minua ja valheita vääntämässä.
    Etkö ole oppinut mitään.

Ihanko totta, valtakunnan nikkellä on kirjoitksia suunnileen tunnista toiseen, läpi koko vuoroauden. Kyllähän niitä oli multakin, muutamia päivän tai illan mittaan, silloin kun kävin vielä töissä (toimistossa) ja ruokaillessani pystyn hyvin piipahtamaan palstallakin, syöden tai kahvitellen siinä sivussa.
    Nyt menee aika tiukaksi, elukoiden ja puutarhan vaatiessa myös osansa ajastani.
    Mutt Nyytti on ykkösprioriteetti ja molempien meidän nukuminen tarpeeksi, joten tänne nyt ei aikaa nyt ole tuhlattavaksi, paljoankaan.

Onhan se kiusallista jos joku arvostelee... Helposti sen kiusaksi tulkitsen minäkin; omalta kohdatani koettuna! Mutt ei mieliiteiden vaihdossa aina ole mahdollista hymistellä, jos sanoo suoraan mielipiteensä.
    Pian ollaan tilanteessa ettei puhuttavaa ole; ettei syntyisi mitään erimielisyyttä!

Syytös mulle; "mutta sinä olet aina kiusaamassa minua ja valheita vääntämässä."
    Ehkä mun tulkintani eivät ole osuneet kohdalleen, mutt rhelisesti sanottuna mä olen asiat niin tulkinnut itselleni...minkä olen myös kirjottanut palstalle.

Maidon myynnistä viell; mä en ole varma kelpaisiko mun äidinmaitoni edes ilmaiseksi, jollekin muulle vauvalle kuin omalleni. Minulla on jatkuva lääkitys päällä, kilpirauhaset poistettu ja thyroxin avulla olen ns."tervesairas" eli pysäkseni hengissä.
    Tällä hetkellä mä en vielä ole valmis "lypsylehmä", mutt päivä->päivältä tuotanto märä olen kasvattanut. Mulla on tarkoitus rintaruokkia n. vuoden vanhaksi asti ainakin, ja kolme kuisena hän tulee saamaan kiinteämpää ruokaa lisäksi, tarpeen mukaan.

Lounaat syöty ja menään nukkumaan ruokalevot, parituntia ehkä, (sillä ainoastaan pissaset vaipat vahdettu kuiviin prinsessalta)

Oli sulla suurperhe tai ei; En mä sen mukaan sanojani ja mielipiteitäni sensuroi.
    Kuten jo aikaisemmin totesin, ei aina voi toisen mielipidettä myötäillä.
    Kai se onnistuu meiltä paremmin, jos ignoorataan toisemme kokonaan pois keskusteluista.

trollikka

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Ihanko totta, valtakunnan nikkellä on kirjoitksia suunnileen tunnista toiseen, läpi koko vuoroauden. Kyllähän niitä oli multakin, muutamia päivän tai illan mittaan, silloin kun kävin vielä töissä (toimistossa) ja ruokaillessani pystyn hyvin piipahtamaan palstallakin, syöden tai kahvitellen siinä sivussa.
    Mutt Nyytti on ykkösprioriteetti ja molempien meidän nukuminen tarpeeksi, joten tänne nyt ei aikaa nyt ole tuhlattavaksi, paljoankaan.

Onhan se kiusallista jos joku arvostelee... Helposti sen kiusaksi tulkitsen minäkin; omalta kohdatani koettuna! Mutt ei mieliiteiden vaihdossa aina ole mahdollista hymistellä, jos sanoo suoraan mielipiteensä.
    Pian ollaan tilanteessa ettei puhuttavaa ole; ettei syntyisi mitään erimielisyyttä!

Ehkä mun tulkintani eivät ole osuneet kohdalleen, mutt rhelisesti sanottuna mä olen asiat niin tulkinnut itselleni...minkä olen myös kirjottanut palstalle.

Maidon myynnistä viell; mä en ole varma kelpaisiko mun äidinmaitoni edes ilmaiseksi, jollekin muulle vauvalle kuin omalleni. Minulla on jatkuva lääkitys päällä, kilpirauhaset poistettu ja thyroxin avulla olen ns."tervesairas" eli pysäkseni hengissä.
    Tällä hetkellä mä en vielä ole valmis "lypsylehmä", mutt päivä->päivältä tuotanto märä olen kasvattanut. Mulla on tarkoitus rintaruokkia n. vuoden vanhaksi asti ainakin, ja kolme kuisena hän tulee saamaan kiinteämpää ruokaa lisäksi, tarpeen mukaan.

Lounaat syöty ja menään nukkumaan ruokalevot, parituntia ehkä, (sillä ainoastaan pissaset vaipat vahdettu kuiviin prinsessalta)

Oli sulla suurperhe tai ei; En mä sen mukaan sanojani ja mielipiteitäni sensuroi.
    Kai se onnistuu meiltä paremmin, jos ignoorataan toisemme kokonaan pois keskusteluista.

trollikka

Suositus on 4 kk edespäin kiinteät että älä liian pienenä aloita ja kyllä minä saan myös pitää päivästä vapaat silloin tällöin en ole käytännössä pitänyt.miten haluan kun mies antaa meitä on kyllä kaksi ihmistä perheessä. Kyllä minä joskus katson jonkun sarjaan putkeen ihan koko kauden ettei tämä ole mikään yllätys ole.
    Että saan olla netissäkin sitten kun mietittää kuin vaalit mietitytti Sitä tarvii ajatuksia purkaa kun mietittää tuo mennä politiikoksi jo tässä 3 vko ja ihan hyvin voin purkaa ajatuksiani ihan luvalla kun on hyvät mahdollisuudet.

Noh minulla paljon huolen aiheita kuin ei taas nimi mennyt läpi ja siitäkin saa taas perustella kirjaimin.

Että silläin.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Mutta täysin äidinmaidolla 6 kk ja sit kiinteät.
    https://imetys.fi/tietoa-imetyksen-avuksi/kiinteiden-aloittaminen/

Äänestä

• Aloittaja

valtakunta kirjoitti:

Suositus on 4 kk edespäin kiinteät että älä liian pienenä aloita ja kyllä minä saan myös pitää päivästä vapaat silloin tällöin en ole käytännössä pitänyt.miten haluan kun mies antaa meitä on kyllä kaksi ihmistä perheessä. Kyllä minä joskus katson jonkun sarjaan putkeen ihan koko kauden ettei tämä ole mikään yllätys ole.
    Että saan olla netissäkin sitten kun mietittää kuin vaalit mietitytti Sitä tarvii ajatuksia purkaa kun mietittää tuo mennä politiikoksi jo tässä 3 vko ja ihan hyvin voin purkaa ajatuksiani ihan luvalla kun on hyvät mahdollisuudet.

Noh minulla paljon huolen aiheita kuin ei taas nimi mennyt läpi ja siitäkin saa taas perustella kirjaimin.

Että silläin.

Siis 3vko oon MIETTINYT politiikon uraa.
    Täällä nyt vuorukauden arjen lisäksi ja imettänyt vauvaa leikkinyt vauvan kanssa myös kirjaa lukenut pikkuisille ja tehtäviä tehnyt myös syöttänyt mutta ajatukset kyllä viuhaa mennyt.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

trollikka

” Oli sulla suurperhe tai ei; En mä sen mukaan sanojani ja mielipiteitäni sensuroi.”

no ei voi mitään jos on noin pahasti empatia kyvyttömyyttä , vaikka oma lapsi pyörähtänyt maailmaan.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Siis 3vko oon MIETTINYT politiikon uraa.
    Täällä nyt vuorukauden arjen lisäksi ja imettänyt vauvaa leikkinyt vauvan kanssa myös kirjaa lukenut pikkuisille ja tehtäviä tehnyt myös syöttänyt mutta ajatukset kyllä viuhaa mennyt.

Hyvä on miettiä vähän pidempään koska valtiontalous kuin myös kunnankin vaatii aika paljon mekanismien, lakipykälien ja mahdollisuuksien tuntemista.
    Lupaat ehkä kaikille hyvää mutta et mieti kuka sen kaiken hyvän maksaisi?
    Suomi on yksi maa maailmassa joka kilpailee toisten maiden kanssa hyvinvoinnista, tulisi myös ymmärtää se mikä takaisi kilpailukyvyn suhteessa maihin joiden kanssa kilpailemme teollisilla aloilla. Pistä vaikka korkeat verot teollisuuden työntekijöille ja homma romahtaa kohtuullisessa aikataulussa, hyvää ei enää ole mistä jakaa jne.
    Kunnallispolitiikka on näpertelyä, valtiontalous raskaamman sarjan ihmisten politiikkaa jossa kuntatalous on myös mukana. Sopisit rahojen jakajaksi, tuskin tekijäksi.

AsianVierestä

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

” Oli sulla suurperhe tai ei; En mä sen mukaan sanojani ja mielipiteitäni sensuroi.”

no ei voi mitään jos on noin pahasti empatia kyvyttömyyttä , vaikka oma lapsi pyörähtänyt maailmaan.

Miten se perhe liittyy meidän erimielisyyteemme... haet empatiaa perheesi kautta?
    Mä en ymmärrä; jos hankit pentulauman niin sen jälkeen, sulla ois se ainut ja oikea käsitys asioista.
    No, ehkä olis raha-asiat mullakin ihan rempallaan, jollen olis aikoinani töihin pystynyt osallistumaan. Ei pelkällä perus äitiysrahalla pitkälle pötkitä, se on taivahan tosi.
    Ihan oikeesti, meistä kummastakaan ei olis edes kunnanvaltuustoon menijää.
    Kumpikaan meistä ei ole tarpeeksi yheistyökykyinen, sen lisäksi kumpikaan meistä ei ole sopeutumiseen halukas. Eli meistä kummastakin olisi vain harmia valtuustossa ja kaiken lisäksi ei siitä palkkioita makseta, niin ett rahallista hyötyäkään ett saisi.

Vaikka suomalaiset joskus tekevät mielipuolisiakin päätöksiä; tuskin sentään mikään puolue eduskunta vaaliehdokkaaksikaan meistä kumpaakaan ottaisi.
    Loppu peleissä; kummastakaan meistä ei kansanedustajaksi ole.
    Joten spekulointi tämän aiheen piiristä voitaisiin lopettaa tähän.
    trollikka

Äänestä

• Sinulla vauva?? Onneksi olkoon :)

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Siis neuvolasta tiedä sitten kuinka pitkä suositus on.

Turhaan aina minua piekset,minulla pienin ei olekkaan esikoinen. se kaikki huomio menee siihen nyyttiin silloin. Ja saisit hävetä sydämen kyllyydestä itseäsi kun kohdistat vihasi aina minuun, jolla suurperhe.

Luulisi että kuopuksellekin viitsisi aikaa antaa. Niiden lukuisten muiden lasten ohella.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Että silläin.

Suositukset on suosituksia. Jokainen tekee miten parhaaksi katsoo. Minun lapselleni neuvolakin suositteli kiinteää ruokaa jo vajaa 2kk. Oli isokokoinen ja nälkäinen.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä on miettiä vähän pidempään koska valtiontalous kuin myös kunnankin vaatii aika paljon mekanismien, lakipykälien ja mahdollisuuksien tuntemista.
    Suomi on yksi maa maailmassa joka kilpailee toisten maiden kanssa hyvinvoinnista, tulisi myös ymmärtää se mikä takaisi kilpailukyvyn suhteessa maihin joiden kanssa kilpailemme teollisilla aloilla. Pistä vaikka korkeat verot teollisuuden työntekijöille ja homma romahtaa kohtuullisessa aikataulussa, hyvää ei enää ole mistä jakaa jne.
    Kunnallispolitiikka on näpertelyä, valtiontalous raskaamman sarjan ihmisten politiikkaa jossa kuntatalous on myös mukana. Sopisit rahojen jakajaksi, tuskin tekijäksi.

AsianVierestä

Valtakunta haihattelee poliitikon urasta. Ei näe nenäänsä pidemmälle eikä itseään sellaisena kuin on, käsittämätön tapaus, varsinainen taivaanrannan maalari.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Sinähän olet ihan hassu tässähän oon huomannut turhia virkoja monia joista hyvä vähentää.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Kyllä minä olen sen verta tietoinen miten säästeliäästi eletään osaan hyvin käyttää rahaa kuin tuedän miten lapset hoidetaan säästö keino on jo iso kun ennalta ehkäisyys kohdistaa pitäisihän sinunkin tietää ,köyhänä oppii elää säästeliäästi.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Suositukset on suosituksia. Jokainen tekee miten parhaaksi katsoo. Minun lapselleni neuvolakin suositteli kiinteää ruokaa jo vajaa 2kk. Oli isokokoinen ja nälkäinen.

Suolistu on kehittymätön vielä, ei siinä varmaa muu ole ongelma.
    Suositukset on ihan vauvan parhaaksi.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Ei kyllä tietääkseni ollut rahasta pulaa ostaa sitten äidinmaidon korviketta jos ei ole maito riitä.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Että silläin.

"meitä on kyllä kaksi ihmistä perheessä."

Mitä lajia ne loput on?

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

"meitä on kyllä kaksi ihmistä perheessä."

Mitä lajia ne loput on?

Jälkeläisiämme, jos ei ole tietoinen ja myös ihmisiä ikäväkseen eivät aikuisia vielä joten en vaadi vastuuta heiltä.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä minä olen sen verta tietoinen miten säästeliäästi eletään osaan hyvin käyttää rahaa kuin tuedän miten lapset hoidetaan säästö keino on jo iso kun ennalta ehkäisyys kohdistaa pitäisihän sinunkin tietää ,köyhänä oppii elää säästeliäästi.

Köyhyys alkaa kyllästyttää silloin, kun käy hyväpalkkaisessa työssä, ei saa mitään tukia, mutta maksaa törkeästi veroja, jotta voi elättää köyhiä. Näin keski- ja hyvätuloisetkin ovat usein köyhempiä kuin köyhät.

- Sheena

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Jälkeläisiämme, jos ei ole tietoinen ja myös ihmisiä ikäväkseen eivät aikuisia vielä joten en vaadi vastuuta heiltä.

Itseasiassa en nyt oikein usko teidän perhettänne ollenkaan. Teillä pitäisi olla vähintään neljä aikuista perheessä, että ehtisit kirjoitella täällä.

- Sheena

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa en nyt oikein usko teidän perhettänne ollenkaan. Teillä pitäisi olla vähintään neljä aikuista perheessä, että ehtisit kirjoitella täällä.

- Sheena

Eihän pidä olla.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Ehkä ongelma on , ettet ymmärrä mitä on kesäloma.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Köyhyys alkaa kyllästyttää silloin, kun käy hyväpalkkaisessa työssä, ei saa mitään tukia, mutta maksaa törkeästi veroja, jotta voi elättää köyhiä. Näin keski- ja hyvätuloisetkin ovat usein köyhempiä kuin köyhät.

- Sheena

Eipä ole jos toimii järkevästi kuin opiskelee alan millä pärjää.

Äänestä

• Aloittaja

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Ehkä sinun mielestä tuo iskäkin on sitten myös, ettei se totta ole kun sillä ei ole 4 aikuista.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Eihän pidä olla.

Ovatko lapsesi kesäleirillä vai huostaanotettuja?

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Tässä samassa huoneessa kanssani.🥰
    Ei ole minnekkään menoa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Kävin jo muutenkin hammaslääkärissäkin ja kirjastossa.

Äänestä

ÄÄnestäminen on turhaa, koska vaalien lopputulos ei vaikuta mihinkään. Sama opppositio eli SDP hilluu aina villittömästi.

Äänestä
  • Tietenkin asiat muuttuvat jos eri puolue on vallassa. Esim. veronkorotukset tai veronlievennykset on vain yksi esimerkki. Kokoomus ajaa perinteisesti elinkeinoelämän etuja ja vasemmisto vähävaraisten etua.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin asiat muuttuvat jos eri puolue on vallassa. Esim. veronkorotukset tai veronlievennykset on vain yksi esimerkki. Kokoomus ajaa perinteisesti elinkeinoelämän etuja ja vasemmisto vähävaraisten etua.

Jotkut ajavat maahanmuuttoa ja sitä kautta tulevaa työvoimaa. On hullunkurista, että muualta halutaan halvempaa työvoimaa. Jos Suomalainen jää tästä syystä työttömäksi, niin se vaikuttaa verovarojen hupenemiseen. Työttömälle pitää maksaa etuuksia. Halvempi työvoima maksaa palkastaan myös vähemmän veroja ja verovarat hupenevat entisestään.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin asiat muuttuvat jos eri puolue on vallassa. Esim. veronkorotukset tai veronlievennykset on vain yksi esimerkki. Kokoomus ajaa perinteisesti elinkeinoelämän etuja ja vasemmisto vähävaraisten etua.

Tuo on niin lääst siisön ajattelutapaa. Vähävaraisten etuja ei voi erottaa minkäänvaraisten ja -tuloisten ja elinkeinoelämän eduista. Vähävaraisten etu = menestyksellinen elinkeinoelämä työllisyys. Muuten ei ole sosiaaliturvaa eikä julkisia palveluita.

- Sheena

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Jotkut ajavat maahanmuuttoa ja sitä kautta tulevaa työvoimaa. On hullunkurista, että muualta halutaan halvempaa työvoimaa. Jos Suomalainen jää tästä syystä työttömäksi, niin se vaikuttaa verovarojen hupenemiseen. Työttömälle pitää maksaa etuuksia. Halvempi työvoima maksaa palkastaan myös vähemmän veroja ja verovarat hupenevat entisestään.

Poliitikot haluvat ulkomaista työvoimaa, jotta saataisiin lisää veronmaksajia. Ihan kiva muuten, mutta pienipalkkaiset normialat kuten pizzerian työtekijät, siivoojat ym. eivät elä palkallaan, vaan tarvitsevat Kelaa avukseen. Samaan aikaa Suomessa on puoli miljoonaa työtöntä (oikeasti - tilastot ovat kauniimpia) nostamassa työttömyyskorvausta. Erityisasiantuntijat tulevat kyllä toimeen palkallaan, mutta tekevät töitä Suomessa tasan tarkkaan vain niin kauan kuin selviävät pienemmällä veroprosentilla.

Saa nähdä kuinka kauan sosiaaliturvaa rahoitetaan velalla. Huonosti käy jossain vaiheessa kyllä. Tukiuudistus olisi tehtävä nyt ja heti ja sen sopisi koskea vain suomalaisia.

- Sheena

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Poliitikot haluvat ulkomaista työvoimaa, jotta saataisiin lisää veronmaksajia. Ihan kiva muuten, mutta pienipalkkaiset normialat kuten pizzerian työtekijät, siivoojat ym. eivät elä palkallaan, vaan tarvitsevat Kelaa avukseen. Samaan aikaa Suomessa on puoli miljoonaa työtöntä (oikeasti - tilastot ovat kauniimpia) nostamassa työttömyyskorvausta. Erityisasiantuntijat tulevat kyllä toimeen palkallaan, mutta tekevät töitä Suomessa tasan tarkkaan vain niin kauan kuin selviävät pienemmällä veroprosentilla.

Saa nähdä kuinka kauan sosiaaliturvaa rahoitetaan velalla. Huonosti käy jossain vaiheessa kyllä. Tukiuudistus olisi tehtävä nyt ja heti ja sen sopisi koskea vain suomalaisia.

- Sheena

Mielenkiintoisinta onkin se miten kokoomuksen ja vasemmiston edut ovat jossain kohtaa yhteneväisiä. Esimerkkinä vaikka asumistuki, tuosta järjestelmästä hyötyvät sekä asuntosijoittajat että työttömät. Ilman sosiaalisia tulonsiirtoja asuntojen hinnat romahtaisivat.

AsianVierestä

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoisinta onkin se miten kokoomuksen ja vasemmiston edut ovat jossain kohtaa yhteneväisiä. Esimerkkinä vaikka asumistuki, tuosta järjestelmästä hyötyvät sekä asuntosijoittajat että työttömät. Ilman sosiaalisia tulonsiirtoja asuntojen hinnat romahtaisivat.

AsianVierestä

Kyllä on myös kokoomukselle kuin kaikille myös lapsiin sijoittaminen takaa verotuloja

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Asuntojen hinnat eivät romahtaisi minnekään, vaan palattaisiin menneisyyteen. Vuokra-asunnot olisivat kiven takana ja niiden hinnat päinvastoin nousisi etenkin kaupunkien keskustoissa eli siellä missä nytkin on kysyntää eniten.

Koska vuokra-asunnot olisivat kalliita, niin ihmisten olisi vuokrattava pienen pieni kimppakämppä tai ostettava asunto tai vaikkapa vanha omakotitalo syrjäisemmältä seudulta, että ruokaankin jäisi jotain palkasta. Kun ihminen omistaa ja on velkaa, niin se kannustaa työllistymään, jos jää työttömäksi. Omistaminen kannustaa myös hyviin elintapoihin: ei kertakaikkiaan ole varaa sairastaa ja on pakko saada säästöönkin rahaa, jolla korjata asuntoa/taloa. Asuntohan on oikeasti "kulutustavara", ei mikään sijoituskohde. Tai on sijoituskohdekin siinä mielessä, että asuntoon täytyy sijoittaa rahaa, jotta se pysyy pystyssä ja ihan asumiskelpoisena.

Asumistuesta hyötyvät muutkin kuin työttömät, hyvin suuri osa vuokralla asuvista pienituloisista. He ovat luksusasemassa verrattuna omistusasunnossa asuviin kanssakulkijoihinsa. Jos tai kun eläkeläisen pikkutalossa on pakko tehdä esim. putki- tai kattoremontteja, uusia lämmistysjärjestelmä yms. niin ilman tuhansien eurojen säästöjä se on mahdotonta. Harvemmin pienituloisilla on ihan kamalasti säästöjä.

Yhteenvetona, etenkin vanhemmat omistusasunnossa asuvat ihmiset käyttävät kaikki tulonsa asumiseen ja ruokaan. Vuokra-asunnossa asumistuen turvin asuvat voivat harrastaa ja matkustella. Vuokra-asukkailla kun jää enemmän käyttövaraa.

- Sheena

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Asuntojen hinnat eivät romahtaisi minnekään, vaan palattaisiin menneisyyteen. Vuokra-asunnot olisivat kiven takana ja niiden hinnat päinvastoin nousisi etenkin kaupunkien keskustoissa eli siellä missä nytkin on kysyntää eniten.

Koska vuokra-asunnot olisivat kalliita, niin ihmisten olisi vuokrattava pienen pieni kimppakämppä tai ostettava asunto tai vaikkapa vanha omakotitalo syrjäisemmältä seudulta, että ruokaankin jäisi jotain palkasta. Kun ihminen omistaa ja on velkaa, niin se kannustaa työllistymään, jos jää työttömäksi. Omistaminen kannustaa myös hyviin elintapoihin: ei kertakaikkiaan ole varaa sairastaa ja on pakko saada säästöönkin rahaa, jolla korjata asuntoa/taloa. Asuntohan on oikeasti "kulutustavara", ei mikään sijoituskohde. Tai on sijoituskohdekin siinä mielessä, että asuntoon täytyy sijoittaa rahaa, jotta se pysyy pystyssä ja ihan asumiskelpoisena.

Asumistuesta hyötyvät muutkin kuin työttömät, hyvin suuri osa vuokralla asuvista pienituloisista. He ovat luksusasemassa verrattuna omistusasunnossa asuviin kanssakulkijoihinsa. Jos tai kun eläkeläisen pikkutalossa on pakko tehdä esim. putki- tai kattoremontteja, uusia lämmistysjärjestelmä yms. niin ilman tuhansien eurojen säästöjä se on mahdotonta. Harvemmin pienituloisilla on ihan kamalasti säästöjä.

Yhteenvetona, etenkin vanhemmat omistusasunnossa asuvat ihmiset käyttävät kaikki tulonsa asumiseen ja ruokaan. Vuokra-asunnossa asumistuen turvin asuvat voivat harrastaa ja matkustella. Vuokra-asukkailla kun jää enemmän käyttövaraa.

- Sheena

Ongelmana on että työllä pitää elää, miksi sitten opiskeltava joten on ymmärrettävä ettei pieskimisestä hyötyä ole.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Vielä 70-luvulla ja 80-luvullakin oli mahdotonta saada vuokra-asuntoa. Vuokrat kalliit. Myös matkustaminen huomattavasti kalliimpaa kuin nyt. Ajateltiin jopa sitä, ettei ole varaa elättää kuin x määrä lapsia, ettei talous mene ihan kuralle. Tosiaan kun eläminen oli maksettava ihan itse pienestäkin palkasta. Monet tekivät kahta työtä.

Nykypolvi olisi ihan pissa sukassa ilman tukia.

Äänestä

Miksi ministerit eivät tee ikinä töitä, laiskottelevat vain kuten eläkeläiset elättä odotellessaan ja pyllynsä leviää aina silloin ylimääräisiin mittoihin?

Ministerit töihin joskus sentään...

Äänestä

Nimenomaan sitä.

Äänestä

Valtakunta on harmiksen paras trolli, ihan oikeesti. Harmaaritari luopui rekarustaan
ja jätti valtakunnan eloon, koska kahta rekattua ei oikein pysty nykyään pitämään.
Harmaaritari kirjoittaa nykyään rekkaamattomana -harmiseikirj- ja puoltaa täysillä omaa typerää trolliaan.
Toisaaltaan trollikkaa aina välillä symppaamalla hämmentää muita palstalaisia.

Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee. Palstalla riittää mielipide kirjoituksia ja sehän on pääasia, mainos euroja kerätessä.

Äänestä
  • Peris kun vihdoin tuli kaapista rölliensä kanssa niin harmiksella oli paineita tuoda valtis takaisin parrasvaloihin, kun eihän palsta voi pyöriä ilman että joku kylä-originelli järjestää show:ta mielikuvituskavereineen :)

Äänestä

• Aloittaja

Kyllä Harmaaritari on nähnyt kuvani joten myös varmasti sen mukaan toimii. Toivon kovin että Harmaaritari ilmantuu koska minulla on huolestuttava asiaa.

Äänestä

• Aloittaja

Ihan kaikkille on huolestuttavaa asiaa maailman laatuisesti.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Ihan kaikkille on huolestuttavaa asiaa maailman laatuisesti.

Ootko raskaana?

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Ootko raskaana?

Plääh. Raskaus olisi tässä pienin huoli.

Äänestä

Kyllä, demokratiaa on just nimenomaan se, että kenestä vaan voi tulla päättäjä, jos tarpeeksi moni muu uskoo, että hän kykenee siihen. Demokratiassa ei vaadita tiettyyn yhteiskuntaluokkaan syntymistä, tiettyä koulutustasoa tai varallisuustasoa tai mitään mitään muutakaan tiettyä ominaisuutta, että voi asettua ehdolle.

Äänestä
  • Aloittaja

Nämä ovat vain enemmän kuntapuolueet toisen äänet voi olla enemmän mutta sisään ei pääse valtuustoon.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Nämä ovat vain enemmän kuntapuolueet toisen äänet voi olla enemmän mutta sisään ei pääse valtuustoon.

Mikään ei estä asettumasta ehdolle jonkin puolueen riveissä. Elämä on valintoja.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Mikään ei estä asettumasta ehdolle jonkin puolueen riveissä. Elämä on valintoja.

Sen vuoksi pystyn vaikuttamaan.

Äänestä

• valtakunta kirjoitti:

Sen vuoksi pystyn vaikuttamaan.

En tiedä mitä yrität tuolla sanoa.

Juu, äänestämällä voi vaikuttaa. Kuntavaalit ovat käytännössä vähänbdemokraattisemmat kuinneduskuntavaalit, vaalitavasta johtuen. Pienissä kunnissa yhdellä äänellä saa enemmän demokratiaa, kuin suuremmilla paikkakunnilla. Suhteellinen vaalitapa on hieman ongelmallinen demokratian kannalta, mutta se ei estä ketään lähtemästä yrittämään. Eikä mikään tosiaan pakota yrittämään suurien puolueidenblistojen ulkopuolelta. Se on ehdokkaan oma valinta.

Vaan vastaus alkuperäiseen kysymykseesi on, että kyllä tämä juuri on demokratiaa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Juu, äänestämällä voi vaikuttaa. Kuntavaalit ovat käytännössä vähänbdemokraattisemmat kuinneduskuntavaalit, vaalitavasta johtuen. Pienissä kunnissa yhdellä äänellä saa enemmän demokratiaa, kuin suuremmilla paikkakunnilla. Suhteellinen vaalitapa on hieman ongelmallinen demokratian kannalta, mutta se ei estä ketään lähtemästä yrittämään. Eikä mikään tosiaan pakota yrittämään suurien puolueidenblistojen ulkopuolelta. Se on ehdokkaan oma valinta.

Vaan vastaus alkuperäiseen kysymykseesi on, että kyllä tämä juuri on demokratiaa.

Asettumalla ehdolle tottakai. Täytyi alkaa perehtymään miten sinne vaikuttajaksi lähden,tämä on tämmöinen alkupuinti mielessä ollut sen vuoksi on hyvä perehtyä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Aina voi perääntyä, jos ei sit uskalla. Vaikuttavia henkilöitä kuitenkin suojellaan paremmin.

Äänestä

• Vaaditaan kuitenkin selkeää näyttöä, että osaa tehdä tyyliin *jotain* ja ajaa ihmisten asioita. Muuten ei pääse edes ehdokkaaksi.

Äänestä

Rahalla ei saa valtaa, mutta vallalla saa rahaa, eli ensin pitää olla valtaa jotta saa rahaa. Mutta toisaalta rahalla sitten pääsee jos korruptiota tukee valtioiden johtooksin....

Kiertävä ympyrä, ensin pitää olla valtaa ja kunnioitusta jotta saa rahaa, siitä se kiertokulkualkaa yleensä korruptiossa.

Mutta eräs aika julmakin ja jännittävä TV-sarja minkä jaksoja olen katsellut: Crime Story 1986, valtaa saa tappamalla toisia ihmisiä ja todistajia, Murharyhmä suomenkielinen nimi sarjalle.

Poliisit saava valtaa, kun korruptoituneina valehteleva oikeudenkäynneissä kuten nytkin tuli ilmi Aarnion valheista...

Äänestä
  • Aloittaja

Olen samaa mieltä.
    Valta on ainut keino miten muuttaa ongelmia.
    huudella neuvoja ei riitä , mutta ekemällä itse se asia hoituu paremmin.
    Kun lähtevät hakuammuntaa kun nyt lasta autetaan niin pistetään rahat oireisiin mutta ei juurisyihin.

Kyllä lähestytään ainakin meillä ongelman ytimeen.

Äänestä

• Aloittaja

Muuten rahalla saa valtaa hyvänä esimerkkinä sanomakin yrittää ja erityisen huolestuttavaa.

Äänestä

Tuntuu siltä että korruptio on niin syvällä jo Suomen poliiseissakin että olisi syytä lakkauttaa ja irtisanoa eläkettömiksi kaikki poliisilaitokset vain KRP sekä Puolustusvoimat olisivat jäljellä suojelemassa kansalaisia.

Äänestä

Demokratiaahan tuo oikein selvästi. Kun saa tarpeeksi kannattajia tulee valituksi. Ei kuka tahansa pääse.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

valtakunta kirjoitti:

Eiköhän nyt pitäisi uskoa
https://yle.fi/uutiset/3-11981668

Onko tämä demokratiaa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu