Mikä on pahinta mitä naiselle voi sanoa?

Anonyymi

Niin mikäs on pahinta mitä naiselle voi sanoa?

188

1732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No, on harmillista, jos joku sanoo naiselle, että: Onpas paksulinssiset silmälasit.

      • Paksut linssit ovat suloiset.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Paksut linssit ovat suloiset.

        Hienoa, kun suhtaudut paksulinssisiin noin järkevästi !


    • Jotain mikä haavoittaa syvästi ehkä jo valmiiksi araksi runnottua sisimmässä. Miksi pitää olla toiselle julma tai satuttaa?

      • Yleensä se taitaa liittyä pakkien saamiseen. Ensin ollaan kiinnostuneita naisesta ja hetken päästä hän onkin "vitun huora". Tuo on aika hauska sinänsä, että nainen on huora, jos hän ei anna miehelle. Mikä logiikka?

        Tai sitten satuttaminen liittyy perheväkivaltaan. Millainen ihminen satuttaa niitä, joita tämän pitäisi suojella pahalta maailmalta? Taitavat olla munattomia vätyksiä, jotka eivät maailmalla osaa pitää puoliaan ja kostavat tämän sitten kotona.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Yleensä se taitaa liittyä pakkien saamiseen. Ensin ollaan kiinnostuneita naisesta ja hetken päästä hän onkin "vitun huora". Tuo on aika hauska sinänsä, että nainen on huora, jos hän ei anna miehelle. Mikä logiikka?

        Tai sitten satuttaminen liittyy perheväkivaltaan. Millainen ihminen satuttaa niitä, joita tämän pitäisi suojella pahalta maailmalta? Taitavat olla munattomia vätyksiä, jotka eivät maailmalla osaa pitää puoliaan ja kostavat tämän sitten kotona.

        Niinpä. Hyviä kysymyksiä. Tulee mieleen mm. tapaus Tomás Gimeno, otsikoista.

        Siinä on mies jollaisen pieksäminen olisi ihan aiheellista. Anteeksi vulgaarin predaattorimainen asenne, mutta niin pistää vihaksi.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Niinpä. Hyviä kysymyksiä. Tulee mieleen mm. tapaus Tomás Gimeno, otsikoista.

        Siinä on mies jollaisen pieksäminen olisi ihan aiheellista. Anteeksi vulgaarin predaattorimainen asenne, mutta niin pistää vihaksi.

        Sama tyyppi tuli myös ensimmäisenä mieleeni, jolle haluaisi antaa "hieman" äiteen kädestä. Tosin koivunvitsan voisi vaihtaa vasaraan tai lekaan.

        Mä en enää päädy missään tilanteessa väkivaltaan, enkä haluakaan päätyä, mutta tuon tyypin kohdalla haluan ehdottomasti tehdä poikkeuksen. Viattomat lapset olivat tuolle miehelle vain kiusanteon välikappaleita. Eivät omia lapsiaan, joille ei halua mitään pahaa ja joita haluaa varjella kaikelta pahalta.


      • Lauruska kirjoitti:

        Sama tyyppi tuli myös ensimmäisenä mieleeni, jolle haluaisi antaa "hieman" äiteen kädestä. Tosin koivunvitsan voisi vaihtaa vasaraan tai lekaan.

        Mä en enää päädy missään tilanteessa väkivaltaan, enkä haluakaan päätyä, mutta tuon tyypin kohdalla haluan ehdottomasti tehdä poikkeuksen. Viattomat lapset olivat tuolle miehelle vain kiusanteon välikappaleita. Eivät omia lapsiaan, joille ei halua mitään pahaa ja joita haluaa varjella kaikelta pahalta.

        Ihan samalle tuntuu minustakin, kuin sinustakin tuon häiskän suhteen. Väkivalta ei ratkaise mitään, tuo korkeintaan helpotuksen satuttamisen halulle.

        Mutta en kykenisi välttämättä tuollasen ukon lähellä enää hillitsemään itseäni. Saati, jos oma puoliso tekis tuon. Mä repisen sen pieniksi kappaleiksi, vaikka mun elämäni loppuisi siihen välittömästi.

        Ylipäänsä en tunne sääliä Gimenon tyyppisiä kohtaan. Ei ne sääliä kaipaa.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ihan samalle tuntuu minustakin, kuin sinustakin tuon häiskän suhteen. Väkivalta ei ratkaise mitään, tuo korkeintaan helpotuksen satuttamisen halulle.

        Mutta en kykenisi välttämättä tuollasen ukon lähellä enää hillitsemään itseäni. Saati, jos oma puoliso tekis tuon. Mä repisen sen pieniksi kappaleiksi, vaikka mun elämäni loppuisi siihen välittömästi.

        Ylipäänsä en tunne sääliä Gimenon tyyppisiä kohtaan. Ei ne sääliä kaipaa.

        Tietysti tuollekin on paha mitään huutia antaa, kun osasi tehdä kuten käärmeet osaa, salaa ja livahtaa. Liekö tappoi itsensäkin merellä, kun tyhjä vene löytyi seilaamasta.

        Mutta raukka paska mies, en arvosta tippaakaan moista kuraa.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ihan samalle tuntuu minustakin, kuin sinustakin tuon häiskän suhteen. Väkivalta ei ratkaise mitään, tuo korkeintaan helpotuksen satuttamisen halulle.

        Mutta en kykenisi välttämättä tuollasen ukon lähellä enää hillitsemään itseäni. Saati, jos oma puoliso tekis tuon. Mä repisen sen pieniksi kappaleiksi, vaikka mun elämäni loppuisi siihen välittömästi.

        Ylipäänsä en tunne sääliä Gimenon tyyppisiä kohtaan. Ei ne sääliä kaipaa.

        Uskon sen. Sitähän sanotaan että emot taistelevat raaimmin puolustaessaan jälkeläisiään. Jopa raaemmin ja pitempään kuin urokset.

        Oikeestaan toivon että Gimeno itse on myös siellä kilometrin syvyydessä, vai kuinka syvä meri oli sillä kohtaa mistä Olivia löydettiin. Toivottavasti Annakin vielä löydettäisiin, ja vaikka äiti ei enää lapsiaan saisi elossa kotiin, saisi hän lapsensa kaikesta huolimatta kotiin. Ei tarvitsisi enää elää epätietoisuudessa.

        En ole koskaan ollut kuolemantuomion kannalla, sillä se on lopulta nopea rangaistus siitä mitä on toiselle/toisille ihmisille tehnyt, ja usein jopa kivuton, tai ainakin näin olettaisin jos myrkkyruiskeella tapetaan. Facessa kerran kerroin mielipiteeni siitä miten kuolemantuomion voisi toteuttaa, jos halutaan murhaajan saavan oikeudenmukaisen rangaistuksen. Otetaan vanha Talio-periaate käyttöön. Silmä silmästä.

        Tappaja tapettaisiin samalla tavalla mitä hän teki uhreilleen, ja rangaistuksena tavan lisäksi olisi myös tappajan tietämys omasta kohtalostaan, siitä mitä hänelle tehdään. Brutaalia, mutta myös tyydyttävää. Kaikkiin tappajiin ei tuota periaatetta sovellettaisi, mutta niihin raaimpiin ja julmimpiin, jotka oikeasti ansaitsevat menettää henkensä samalla tavalla ja yhtä julmasti kuin heidän uhrinsa menettivät.

        Tietyissä tilanteissa mulla on verenmaku suussa, mutta elämä ei ole kaikkia kohtaan reilua.


      • Lauruska kirjoitti:

        Uskon sen. Sitähän sanotaan että emot taistelevat raaimmin puolustaessaan jälkeläisiään. Jopa raaemmin ja pitempään kuin urokset.

        Oikeestaan toivon että Gimeno itse on myös siellä kilometrin syvyydessä, vai kuinka syvä meri oli sillä kohtaa mistä Olivia löydettiin. Toivottavasti Annakin vielä löydettäisiin, ja vaikka äiti ei enää lapsiaan saisi elossa kotiin, saisi hän lapsensa kaikesta huolimatta kotiin. Ei tarvitsisi enää elää epätietoisuudessa.

        En ole koskaan ollut kuolemantuomion kannalla, sillä se on lopulta nopea rangaistus siitä mitä on toiselle/toisille ihmisille tehnyt, ja usein jopa kivuton, tai ainakin näin olettaisin jos myrkkyruiskeella tapetaan. Facessa kerran kerroin mielipiteeni siitä miten kuolemantuomion voisi toteuttaa, jos halutaan murhaajan saavan oikeudenmukaisen rangaistuksen. Otetaan vanha Talio-periaate käyttöön. Silmä silmästä.

        Tappaja tapettaisiin samalla tavalla mitä hän teki uhreilleen, ja rangaistuksena tavan lisäksi olisi myös tappajan tietämys omasta kohtalostaan, siitä mitä hänelle tehdään. Brutaalia, mutta myös tyydyttävää. Kaikkiin tappajiin ei tuota periaatetta sovellettaisi, mutta niihin raaimpiin ja julmimpiin, jotka oikeasti ansaitsevat menettää henkensä samalla tavalla ja yhtä julmasti kuin heidän uhrinsa menettivät.

        Tietyissä tilanteissa mulla on verenmaku suussa, mutta elämä ei ole kaikkia kohtaan reilua.

        Joo, myönnän ja moni vanhempi emona varmasti myöntää, että omat jälkeläiset on niitä ihmisiä, joita on valmis puolustamaan vaikka hengellään. Ja sekin ajatus, että menettää ne jälkeläiset saa myös sen aikaan, ettei ole enää mitään menetettävää. Antaa palaa.

        Eikä syytä enää elää, jos heidät menettää. Se on kamppailua heidän elämästä ja myös kautta rantain omasta elämästä. Heidän vuoksi tosiaan voi sisäisen petonsa päästää irti silmääkään räpäyttämättä.

        Mulla se pätee kyllä pitkälti myös rakastettuun. Jos häntä uhkaa tai satuttaa joku, saa varautua, että mä estän sen jos suinkin pystyn. Ja parasta etsiä helvetin hyvä piilopaikka, jos karkuun pääsee, tunnen ihmisiä ja aina niitä löytyy, jotka etsii ja löytää.

        Sitten saa maistaa omaa rohtoaan. Tai syytä kipittää poliisin turviin sitten jo ominpäin.

        Ne kohtelee nätimmin, kun minä.

        Juu, kyllä tuon pystyy ymmärtämään silmä silmästä, vaikka joku etiikka ja moraali päässä sanookin, että yhtään paremmaksi se ei siitä tule. Tehty mikä tehty.

        Takas ei saa. Mutta kai se onkin se, että oma tuska on niin suuri, että haluaa toisen tuntevan sen. Valitettavasti kahjoimmat jopa nauttii päätyessään itsekin uhreiksi. Eli eivät pelkää tulevaa. Jolloin koko kostosta katoaa nautinto, näin kärjistäen.

        Aika karseita juttuja, mutta on meissä ihmisissä sitä petoa...


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Niinpä. Hyviä kysymyksiä. Tulee mieleen mm. tapaus Tomás Gimeno, otsikoista.

        Siinä on mies jollaisen pieksäminen olisi ihan aiheellista. Anteeksi vulgaarin predaattorimainen asenne, mutta niin pistää vihaksi.

        Piti googlettaa.. Niin liittyi niihin kadonneisiin lapsiin, ilmeisesti isä ne tappanut. En ole nähnyt kuin otsikoita..


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Yleensä se taitaa liittyä pakkien saamiseen. Ensin ollaan kiinnostuneita naisesta ja hetken päästä hän onkin "vitun huora". Tuo on aika hauska sinänsä, että nainen on huora, jos hän ei anna miehelle. Mikä logiikka?

        Tai sitten satuttaminen liittyy perheväkivaltaan. Millainen ihminen satuttaa niitä, joita tämän pitäisi suojella pahalta maailmalta? Taitavat olla munattomia vätyksiä, jotka eivät maailmalla osaa pitää puoliaan ja kostavat tämän sitten kotona.

        Jos minua sanoisi mies huoraksi, tai haukkuisi ulkonäköä, ei se niin satuttaisi. Se olisi vanhanaikaista ja liian helppoa yritystä loukata. Ajattelisin, että miehellä on joku oma ongelma tai muuten vain on yksinkertainen. Tosin en kyllä huolisi sen jälkeen.

        Minua satuttaisi kaikista eniten se, jos olisin kertonut jotain syvää ja henkilökohtaista, jonka jälkeen mies pamauttaisi nämä asiat minua vastaan naureskellen. Häpäisisi minut syvästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos minua sanoisi mies huoraksi, tai haukkuisi ulkonäköä, ei se niin satuttaisi. Se olisi vanhanaikaista ja liian helppoa yritystä loukata. Ajattelisin, että miehellä on joku oma ongelma tai muuten vain on yksinkertainen. Tosin en kyllä huolisi sen jälkeen.

        Minua satuttaisi kaikista eniten se, jos olisin kertonut jotain syvää ja henkilökohtaista, jonka jälkeen mies pamauttaisi nämä asiat minua vastaan naureskellen. Häpäisisi minut syvästi.

        Minusta ulkonäkö on jotenkin niin henkilökohtainen asia, että sen haukkuminen tuntuisi pahalta. Ihme kyllä kukaan ei ole vielä tähän päivään mennessä vittuillut ulkonäöstäni, joten en tiedä miten oikeassa tilanteessa reagoisin.


    • Anonyymi

      No ei ainakaan mikään pinnallinen ulkonäön ruotiminen tai ikään viittaaminen.

    • Mmoni on tuntunut pillastuvan siitä, jos sanoo: "Elä röhki sika." En tiedä miksi se on niin loukkaava, mutta sitä olen käyttänyt jos joku eukko hyppii silmille.

      • Anonyymi

        Miehelle et?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miehelle et?

        Voihan sitä kokeilla, jos haluaa toista naurattaa.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Voihan sitä kokeilla, jos haluaa toista naurattaa.

        Mitä possu röhkit?


      • Palstakamu
        Wwuwuw kirjoitti:

        Mitä possu röhkit?

        :DD


    • Anonyymi

      Noh, kysy seksiä harrastaessa kerrankin naiselta ensin: Onko se jo sisällä?

      • Johon voi miehelle vastata, en tiedä kun sulla on niin pieni ja lyhyt. Suurennuslasi on yöpöydällä, ota se ja yritä löytää.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Johon voi miehelle vastata, en tiedä kun sulla on niin pieni ja lyhyt. Suurennuslasi on yöpöydällä, ota se ja yritä löytää.

        Tämä 😂🤣😂


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Johon voi miehelle vastata, en tiedä kun sulla on niin pieni ja lyhyt. Suurennuslasi on yöpöydällä, ota se ja yritä löytää.

        Juu, tuo taitais toimia " paremmin" naisen sanomana..


    • Anonyymi

      Ätmi kyselee vinkkejä.

    • Anonyymi

      Pakkien antaminen.

    • Anonyymi

      Ätmi kyselee vinkkejä.

    • Anonyymi

      Kokeile äitiisi tai mummoosi. Jossain kohtaa kolahtaa, siitä tiedät sen sitten.

    • Anonyymi

      Raain ja julmin ja anteeksi antamaton on jos mies sanoo palkkani ei riitä kaikkeen tai oho ompas palkkani pikkuruinen tai ei ole omaisuutta tai laskujen jälkeen ei paljon jääkkään rahaa niin voiko syvemmin satuttaa naista tai et saa lupaa olla muiden miesten kanssa siinä verisiä ja niin loukkaavia asioita joita ei voi sanoin kuvailla

    • Anonyymi

      Näytätpä vanhalta

      • Anonyymi

        Johon nainen: No niinhän minä näytänkin mutta seksiä ei sitten tipu. :)


    • No, usein täällä 24:ssa näkee jo ketjujen otsikoista aika rumia kommentteja. Ei tarvitse tämän kauempaa hakea.

      • Anonyymi

        Kyllä rumin on kun mies sanoo ei ole paljon rahaa niin se on ei rakasta sydämmellään naista


    • Anonyymi

      Kaikista pahinta on sanoa, että sinulla ei ole rahaa.

    • Anonyymi

      Riippuu hyvin pitkälti naisesta. Ei ole olemassa sellaista asiaa, josta ihan jokainen nainen loukkaantuisi.

    • Anonyymi

      Naisel voi sanoo vaikka mitä. kuten että olet jännämiehen käyttämä. Tai sun karvas haisee tai sun nenäs on liian iso mene leikkaukseen.

    • Anonyymi

      Minulle on toivottu kuolemaa. Eipä nyt enää sen enempää voi loukata.

      • Anonyymi

        Oikeastaan kun muistelen näitä ihania muistoja niin ehkä pahempi oli " Et koskaan oikeasti merkkinyt minulle mitään "


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Se että nauraa toiselle ja alistaa kaikella tavalla.

    • Anonyymi

      "Etkö sä vois tehdä jotain tolle tukalles?"

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Se kun valehtelee toiselle ihan kaikesta!

      • Anonyymi

        Tämä,ehdottomasti


    • Rakastan sinua, mutta...

    • Anonyymi

      Naiselle voi sanoa olet huono seksissä.

      • Anonyymi

        Tämä on toiseksi paras. Jostain syystä liian moni nainen kuvittelee olevansa hyvä seksissä, vaikka todellisuus on täysin päinvastainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on toiseksi paras. Jostain syystä liian moni nainen kuvittelee olevansa hyvä seksissä, vaikka todellisuus on täysin päinvastainen.

        Mistähän se muuten johtuu, että tietynlaiset miehet kuvittelevat olevansa hyviä, vaikka totuus on aivan toisenlainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän se muuten johtuu, että tietynlaiset miehet kuvittelevat olevansa hyviä, vaikka totuus on aivan toisenlainen?

        Sitä en tiedä, mutta kun lähes jokainen nainen vinkuu uusintaa, ei voi niin huonokaan olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä en tiedä, mutta kun lähes jokainen nainen vinkuu uusintaa, ei voi niin huonokaan olla.

        Vinkuu uusintaa kun jäi ekalla kertaa saamatta.. :D


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Vinkuu uusintaa kun jäi ekalla kertaa saamatta.. :D

        Hah hah hah. xD

        Putosin tuolilta. Hyvä lohkasu. :D


      • Ei loukkaisi yhtään tuo. Kysyisin, että no missä voin parantaa ja miten, neuvoisitko niin parannetaan.


        Enemmän loukkaisi jos mun tunteet mitätöitäisiin arvottomina parisuhteessa. Mua ei loukkaa niinkään se, jos en osaa jotain ja siitä huomautetaan, kun voin petrata kenties. Toki vittuillakseen hyvää suoritusta arvostellen kävis vain niin että toteisin toisen olevan äänekäs ääliö. Ei muuta.


    • Anonyymi

      Kymmenien vuosien jälkeen, en rakasta sinua enää.

    • Anonyymi

      Hmmm. Ulkonäön arvostelu negatiivisesti. Jos ei miellytä niin jätä sanomatta.

    • Totuus.

      Hän tietää sen itse, menee ihon alle ja kirpaisee.

      • Eläpä yleistä. Itse pidän totuudesta kovin. Eikä haittaa ollenkaan jos kirpaisee, sillä kysehän on vain katsantokannasta.

        Sinun totuutesi on vain sinun totuutesi ja jos se kirpaisee, on aihetta katsoa peiliin ja miettiä miksi toisen totuus kirpaisee..

        Kuitenkin se oma totuus on se ainoa totuus jolla väliä.. loppupeleissä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eläpä yleistä. Itse pidän totuudesta kovin. Eikä haittaa ollenkaan jos kirpaisee, sillä kysehän on vain katsantokannasta.

        Sinun totuutesi on vain sinun totuutesi ja jos se kirpaisee, on aihetta katsoa peiliin ja miettiä miksi toisen totuus kirpaisee..

        Kuitenkin se oma totuus on se ainoa totuus jolla väliä.. loppupeleissä.

        Puhuinkin naisen itse huomaamasta totuudesta.

        Minun tai muun sanontanahan se on vain havainto. 😬


      • interlocutrice kirjoitti:

        Puhuinkin naisen itse huomaamasta totuudesta.

        Minun tai muun sanontanahan se on vain havainto. 😬

        No myönnytyksenä myönnän että suurin osa ihmisistä, ei pelkästään naisista, hyppää takajaloilleen kun totuudesta puhutaan.

        Mutta ehkäpä naiset ovat tässä herkkähipiäisempiä ja loukkaantuvat verisemmin. Eikä ehkä, vaan ovatkin.

        Johtunee naisten tyylistä olla todellisuudenpakoisia ja tavasta kääntää kaikki parhain päin itselleen valehtelemisella.

        Itsepetos on suurin synti mitä ihminen voi tehdä..


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Puhuinkin naisen itse huomaamasta totuudesta.

        Minun tai muun sanontanahan se on vain havainto. 😬

        Jokaisellahan on oma totuutensa 🤷‍♀️

        - Sheena


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No myönnytyksenä myönnän että suurin osa ihmisistä, ei pelkästään naisista, hyppää takajaloilleen kun totuudesta puhutaan.

        Mutta ehkäpä naiset ovat tässä herkkähipiäisempiä ja loukkaantuvat verisemmin. Eikä ehkä, vaan ovatkin.

        Johtunee naisten tyylistä olla todellisuudenpakoisia ja tavasta kääntää kaikki parhain päin itselleen valehtelemisella.

        Itsepetos on suurin synti mitä ihminen voi tehdä..

        No jokaiselle ihmiselle totuus riipaisee pahiten. Ei kyse olekaan mikä juuri naista pahiten kirpaisee. Se sopii kaikille.

        Toiselle se ei ole totuus vaan havainto vain, jonka sanoo suoraan, ehkä rakkaudesta? Mutta vaikka tarkoitus on hyvä, se on varmaan pahinta. Se mikä ei ole totta, ei satuta kuin korkeintaan diksi, että halutaan satuttaa.

        Kauniisti sanottu havainto silti voi olla se pahimmalta tuntuva...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisellahan on oma totuutensa 🤷‍♀️

        - Sheena

        Niin on, mutta tarkoitin, että toinen sanoo jotain mikä on totuus...

        Sanojahsn sanoo vsin havainnon/kokemuksensa.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No jokaiselle ihmiselle totuus riipaisee pahiten. Ei kyse olekaan mikä juuri naista pahiten kirpaisee. Se sopii kaikille.

        Toiselle se ei ole totuus vaan havainto vain, jonka sanoo suoraan, ehkä rakkaudesta? Mutta vaikka tarkoitus on hyvä, se on varmaan pahinta. Se mikä ei ole totta, ei satuta kuin korkeintaan diksi, että halutaan satuttaa.

        Kauniisti sanottu havainto silti voi olla se pahimmalta tuntuva...

        Ihastuttava kommentti. Puolihuolimaton, ei loukkaavaksi tarkoitettu, mutta kipeän? totuuden sisältävä kommentti satuttaa naista varmimmin.


      • interlocutrice kirjoitti:

        No jokaiselle ihmiselle totuus riipaisee pahiten. Ei kyse olekaan mikä juuri naista pahiten kirpaisee. Se sopii kaikille.

        Toiselle se ei ole totuus vaan havainto vain, jonka sanoo suoraan, ehkä rakkaudesta? Mutta vaikka tarkoitus on hyvä, se on varmaan pahinta. Se mikä ei ole totta, ei satuta kuin korkeintaan diksi, että halutaan satuttaa.

        Kauniisti sanottu havainto silti voi olla se pahimmalta tuntuva...

        Juuri siksi kun se murtaa illuusioita hyvästä ja kauniista. Totuus ei pala tulessakaan..

        Joo, se rakkaudella sanottu ei tee siitä yhtään helpommin käsiteltävää..

        Totuus aiheuttaa konflikteja juuri siksi kun niin moni haluaa kieltää totuuden. Nähdään maailma mieluummin pehmoisena ja pörröisenä hattarapilvenä sateenkaarineen ja yksisarvisineen .. helpompi elää kun todenmukaisessa raadollisuudessa. Sillä totuus itsessään on raadollinen. Kylmä ja kova kuin timantti.

        Ja sanonta totuus on tarua ihmeellisempää pitää mielestäni paikkansa. Vaikka kuinka makaaberia olisikin...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No myönnytyksenä myönnän että suurin osa ihmisistä, ei pelkästään naisista, hyppää takajaloilleen kun totuudesta puhutaan.

        Mutta ehkäpä naiset ovat tässä herkkähipiäisempiä ja loukkaantuvat verisemmin. Eikä ehkä, vaan ovatkin.

        Johtunee naisten tyylistä olla todellisuudenpakoisia ja tavasta kääntää kaikki parhain päin itselleen valehtelemisella.

        Itsepetos on suurin synti mitä ihminen voi tehdä..

        Itse olen huomannut miesten kokevan totuudet voimakkaammin. Useimmiten reaktio on suorastaan räjähtävä. Itse en ole kertaakaan törmännyt läheskään samaan reaktioon naisten kohdalla. Veriseen loukkaantumiseen kyllä, mutta se nyt päättyy lähinnä mökötykseen. Varsinkin totuudet omasta itsestä ovat tupanneet miehille ihan totaalista myrkkyä. Oman koemukseni mukaan miehet ovat yleensä paljon enemmän pihalla siitä kuka, mitä ja millainen se oma itse oikeasti on. Minusta se on jopa luonnollista, sillä yksikään tuntemani mies ei harrasta kovinkaan syvällistä itsetutkiskelua. Naiset taas useammin luotaavat jopa liiankin syvälle. Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa jokaisen yksilön kohdalla, mutta eivät miehen isona massana mitään itsetutkiskelijoita ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihastuttava kommentti. Puolihuolimaton, ei loukkaavaksi tarkoitettu, mutta kipeän? totuuden sisältävä kommentti satuttaa naista varmimmin.

        Sitä se oikeasti on... puolihuolimaton juuri.

        Siinä ei ole vihaa, ei suurta tunnetta, vaan vain havainto mikä osuu ja uppoaa.

        ”Kulta, sinä teet liikaa töitä, lapsesi on paljon yksin ja sinä olet äkäinen hälle tarpeettomasti. ”

        Noin esimerkkinä...

        Jos se on totta, se on kuin työntäisti suolaisen veitsen sydämmeen.

        Mutta toiselta vaan havainto ja huomioiminen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juuri siksi kun se murtaa illuusioita hyvästä ja kauniista. Totuus ei pala tulessakaan..

        Joo, se rakkaudella sanottu ei tee siitä yhtään helpommin käsiteltävää..

        Totuus aiheuttaa konflikteja juuri siksi kun niin moni haluaa kieltää totuuden. Nähdään maailma mieluummin pehmoisena ja pörröisenä hattarapilvenä sateenkaarineen ja yksisarvisineen .. helpompi elää kun todenmukaisessa raadollisuudessa. Sillä totuus itsessään on raadollinen. Kylmä ja kova kuin timantti.

        Ja sanonta totuus on tarua ihmeellisempää pitää mielestäni paikkansa. Vaikka kuinka makaaberia olisikin...

        No näinpä.

        Itse tykkään kun joku näppäsee oikeilla asioilla. 😄
        Enkä ole mikään masokisti, vaan haluan löytää totuuksia itsestäni. 😬

        Joskus edellisen suhteen aikana pyysin naista haastamaan minut. 😊
        Mutta monet vaan säikkyy sanoa oikeasti suoraan asioita. Pelkää osuvansa totuuteen...ja sitähän etsinkin.... 😬


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Sitä se oikeasti on... puolihuolimaton juuri.

        Siinä ei ole vihaa, ei suurta tunnetta, vaan vain havainto mikä osuu ja uppoaa.

        ”Kulta, sinä teet liikaa töitä, lapsesi on paljon yksin ja sinä olet äkäinen hälle tarpeettomasti. ”

        Noin esimerkkinä...

        Jos se on totta, se on kuin työntäisti suolaisen veitsen sydämmeen.

        Mutta toiselta vaan havainto ja huomioiminen.

        Tuo oli melko kiltti. Varmasti tiedät parempiakin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen huomannut miesten kokevan totuudet voimakkaammin. Useimmiten reaktio on suorastaan räjähtävä. Itse en ole kertaakaan törmännyt läheskään samaan reaktioon naisten kohdalla. Veriseen loukkaantumiseen kyllä, mutta se nyt päättyy lähinnä mökötykseen. Varsinkin totuudet omasta itsestä ovat tupanneet miehille ihan totaalista myrkkyä. Oman koemukseni mukaan miehet ovat yleensä paljon enemmän pihalla siitä kuka, mitä ja millainen se oma itse oikeasti on. Minusta se on jopa luonnollista, sillä yksikään tuntemani mies ei harrasta kovinkaan syvällistä itsetutkiskelua. Naiset taas useammin luotaavat jopa liiankin syvälle. Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa jokaisen yksilön kohdalla, mutta eivät miehen isona massana mitään itsetutkiskelijoita ole.

        Miehet kokevat uhkan toisin kuin naiset. Kun työksluja käsittää ei ole, mies turvautuu fyysiseen peloitteeseen. Kova ääni, väkivallan uhka... mikä kenelläkin onkaan ”oman minuuden puoluskeinot=defenssit).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli melko kiltti. Varmasti tiedät parempiakin?

        Tarvitseeko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen huomannut miesten kokevan totuudet voimakkaammin. Useimmiten reaktio on suorastaan räjähtävä. Itse en ole kertaakaan törmännyt läheskään samaan reaktioon naisten kohdalla. Veriseen loukkaantumiseen kyllä, mutta se nyt päättyy lähinnä mökötykseen. Varsinkin totuudet omasta itsestä ovat tupanneet miehille ihan totaalista myrkkyä. Oman koemukseni mukaan miehet ovat yleensä paljon enemmän pihalla siitä kuka, mitä ja millainen se oma itse oikeasti on. Minusta se on jopa luonnollista, sillä yksikään tuntemani mies ei harrasta kovinkaan syvällistä itsetutkiskelua. Naiset taas useammin luotaavat jopa liiankin syvälle. Tämä ei tietenkään pidä paikkaansa jokaisen yksilön kohdalla, mutta eivät miehen isona massana mitään itsetutkiskelijoita ole.

        Joo. Olet mielestäni ihan oikeassa. Itsetunto ja itsetuntemus monella miehellä hakusessaan. Osaltaan näkisin että tässä nyky-yhteiskunnassa miehen rooli vielä sellainen että "homostelu" ja "akkailu" ei ole vielä sallittu miehille. Tasa-arvoa huudetaan ihmisyyden alttarilla, mutta miehet jääneet siitä junasta aika päiviä sitten.

        Miehen pitää olla mies, mutta kuka muistaa vielä sen seikan että mieskin on vain ihminen.. tunteineen ja epävarmuuksineen. Ei ainakaan naiset, sillä yhä edelleen pojista kasvatetaan miehiä ja viimeistään armeijassa pojista tulee miehiä ja niin edelleen.. kunnes kuolo korjaa.

        Ja kun heille opetetaan pienestä pitäen miehen mallia.. niin vie aikaa ja elämää kunnes löytävät ihmisyytensä ja sen myötä myös kunnioituksen muitakin kuin itseään kohtaan.

        Mies on kuin toukka joka koteloituu ja joko kuolee koteloonsa tai uudesti syntyy perhosena. Toukka ja kotelovaiheessa mies ei ole kovinkaan vastaanottavainen sen enempää totuudelle kuin millekään muullekaan. Mutta se on miehen malli.. valitettavasti.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Tarvitseeko?

        Siinä oli kysymys ja väite samassa :)


      • interlocutrice kirjoitti:

        No näinpä.

        Itse tykkään kun joku näppäsee oikeilla asioilla. 😄
        Enkä ole mikään masokisti, vaan haluan löytää totuuksia itsestäni. 😬

        Joskus edellisen suhteen aikana pyysin naista haastamaan minut. 😊
        Mutta monet vaan säikkyy sanoa oikeasti suoraan asioita. Pelkää osuvansa totuuteen...ja sitähän etsinkin.... 😬

        No mulla sama masokistinen piirre..
        Sitä todella kaipaa peiliä joka ei vääristä..
        Peiliä joka näyttää kaiken koko rujoudessaan.

        Silti sitä osaa nähdä asian siten että se on vain toisen mielipide. Ja mielipidehän on kuin perseenreikä.. meillä kaikilla on sellainen.

        Terve ja hyvinvoiva itsetunto kestää asiallisen kritiikin. Varsinkin jos se on positiivisessa hengessä annettu. Mutta kritiikin antaminen on taitolaji jota itsekin vielä opettelen. Tosin pyrin siinä olemaan aktiivinen jotta ei taito ruostuisi kokonaan pois.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Miehet kokevat uhkan toisin kuin naiset. Kun työksluja käsittää ei ole, mies turvautuu fyysiseen peloitteeseen. Kova ääni, väkivallan uhka... mikä kenelläkin onkaan ”oman minuuden puoluskeinot=defenssit).

        Voi olla. Mä tosin koen sen lähinnä huvittavana primitiivireaktiona, mutta olenkin hieman outo.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo. Olet mielestäni ihan oikeassa. Itsetunto ja itsetuntemus monella miehellä hakusessaan. Osaltaan näkisin että tässä nyky-yhteiskunnassa miehen rooli vielä sellainen että "homostelu" ja "akkailu" ei ole vielä sallittu miehille. Tasa-arvoa huudetaan ihmisyyden alttarilla, mutta miehet jääneet siitä junasta aika päiviä sitten.

        Miehen pitää olla mies, mutta kuka muistaa vielä sen seikan että mieskin on vain ihminen.. tunteineen ja epävarmuuksineen. Ei ainakaan naiset, sillä yhä edelleen pojista kasvatetaan miehiä ja viimeistään armeijassa pojista tulee miehiä ja niin edelleen.. kunnes kuolo korjaa.

        Ja kun heille opetetaan pienestä pitäen miehen mallia.. niin vie aikaa ja elämää kunnes löytävät ihmisyytensä ja sen myötä myös kunnioituksen muitakin kuin itseään kohtaan.

        Mies on kuin toukka joka koteloituu ja joko kuolee koteloonsa tai uudesti syntyy perhosena. Toukka ja kotelovaiheessa mies ei ole kovinkaan vastaanottavainen sen enempää totuudelle kuin millekään muullekaan. Mutta se on miehen malli.. valitettavasti.

        Osut parahin Pirppis aika oikeaan. Mutta sinä oletkin vapautunut vaatimasta. Elät tietoisuudessa, koska... tjaa... siihen en edes sano mitään, koska ei tarvitse.,

        Sinä vain näet. Ja kiva kun sanot mitä näet. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä oli kysymys ja väite samassa :)

        Voipi olla, mutta mietin tarkkaan. Minusta minun ainakaan ei tarvitse satuttaa ketään, ei edes kun minua sattuu. Olen silloin mielummin hiljaa ja käperryn itseeni. Jos jotain sanon suoraan, välitän. Muuten olen hiljaa...


      • interlocutrice kirjoitti:

        Osut parahin Pirppis aika oikeaan. Mutta sinä oletkin vapautunut vaatimasta. Elät tietoisuudessa, koska... tjaa... siihen en edes sano mitään, koska ei tarvitse.,

        Sinä vain näet. Ja kiva kun sanot mitä näet. 😊

        Koska elämä päätti niin.. ei jättänyt vaihtoehtoja.

        Life is a bitch and then you'll die.

        Noin karrikoiden esitettynä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mulla sama masokistinen piirre..
        Sitä todella kaipaa peiliä joka ei vääristä..
        Peiliä joka näyttää kaiken koko rujoudessaan.

        Silti sitä osaa nähdä asian siten että se on vain toisen mielipide. Ja mielipidehän on kuin perseenreikä.. meillä kaikilla on sellainen.

        Terve ja hyvinvoiva itsetunto kestää asiallisen kritiikin. Varsinkin jos se on positiivisessa hengessä annettu. Mutta kritiikin antaminen on taitolaji jota itsekin vielä opettelen. Tosin pyrin siinä olemaan aktiivinen jotta ei taito ruostuisi kokonaan pois.

        Se on lapsena saatu ja sikuisuudessa usein tuhottu kaikenlaisin oletuksin. Aito palaute ei laskele omaan pussiin. 😊


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Koska elämä päätti niin.. ei jättänyt vaihtoehtoja.

        Life is a bitch and then you'll die.

        Noin karrikoiden esitettynä.

        No mä tiedän...

        Mutta mietippäs se nainen joka elää tässä maailmassa, jonka eteen tulee 10 hyvää ja 9 kaunista...ei tiedä mitä uskoa?

        Ei siinä auta edes ymmärtää tuota mitä sä käsität...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla. Mä tosin koen sen lähinnä huvittavana primitiivireaktiona, mutta olenkin hieman outo.

        No jos on vaan nyrkit ja kyrpä, niin mitä voit muuta edes olettaa?

        Ei pienintäkään hajua miten reagoisit noilla avuilla tunteeseen joka tuntuu pahalle? 🙄


      • interlocutrice kirjoitti:

        Se on lapsena saatu ja sikuisuudessa usein tuhottu kaikenlaisin oletuksin. Aito palaute ei laskele omaan pussiin. 😊

        Mutta ne oletuksetkin ovat sisäsyntyisiä. Kertoo vain epätietoisuudesta jos syyllistyy olettamuksiin. Arvailua..

        Mielummin olen tyhmä ja kysyn kuin syyllistyisin olettamuksiin. En häviä mitään jos olen pikkuisen tyhmä. Itse asiassa sillä voitan yleensä todellisen asianlaidan. Ei ole häpeä sanoa ettei ymmärrä. Aina voi pyytää tarkennusta tai selitystä sen sijaan että esittää olevansa ihan kartalla..

        Minulle sopii oikein hyvin se seikka että olen pikkuisen tyhmä.. se palvelee minua mainiosti.

        Jos tietäisit millainen lapsuus minulla on ollut, niin tietäisit etten saanut sieltä lahjaksi muuta kuin vastoinkäymisiä ja sen myötä vahvan itsellisyyden. Voimaa selvitä elämässä eteenpäin. Tuskan täyttämä oli se tie, mutta silti löysin sieltäkin ilon ja onnen. Kai se sitten on jonkilainen syntymälahja.. taito olla katkeroitumatta..

        Mitään en ole niin paljon, kuin olen aito, rehellinen itseni. Sillä minulla ei ole mitään hävittävää.. vain voitettavaa..


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No jos on vaan nyrkit ja kyrpä, niin mitä voit muuta edes olettaa?

        Ei pienintäkään hajua miten reagoisit noilla avuilla tunteeseen joka tuntuu pahalle? 🙄

        Jaa-a paha sano, kun ei ole koskaan moisessa tilanteessa ollut. Itselläni on aina ollut muitakin keinoja.


      • interlocutrice kirjoitti:

        No mä tiedän...

        Mutta mietippäs se nainen joka elää tässä maailmassa, jonka eteen tulee 10 hyvää ja 9 kaunista...ei tiedä mitä uskoa?

        Ei siinä auta edes ymmärtää tuota mitä sä käsität...

        Mutta tosiasiassa mitä helpommalla pääsee elämässä, sitä pienemmät on ongelmat. Tosin ne mielestäni niin vähäpätöiset ongelmat ovat kokijalleen elämää suurempia.. eli suhteellisesti ottaen saman veroisia..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No myönnytyksenä myönnän että suurin osa ihmisistä, ei pelkästään naisista, hyppää takajaloilleen kun totuudesta puhutaan.

        Mutta ehkäpä naiset ovat tässä herkkähipiäisempiä ja loukkaantuvat verisemmin. Eikä ehkä, vaan ovatkin.

        Johtunee naisten tyylistä olla todellisuudenpakoisia ja tavasta kääntää kaikki parhain päin itselleen valehtelemisella.

        Itsepetos on suurin synti mitä ihminen voi tehdä..

        Tuossa on vain se ongelma mikä on "totuus". Minusta kukaan harvemmin loukkaantuu totuudesta (sellaisesta siis mitä itsekin pitää totuutena), mutta sen sijaan loukkaantuu tökerösti/huonosti ilmaistusta totuudesta. Siitä tökeröstä ilmaisusta sitten on paikallaankin loukkaantua eikä se ole "herkkähipiäisyyttä". Herkät luonnollisesti loukkaantuvat herkemmin kuin ei niin kovin herkät. Herkkiä on miehissäkin. Miesherkät ehkä useammin yrittävät peittää sekä herkkyytensä että loukkaantumisensa.

        Ihan tosiasia on se, että totuuden nimissä törkyillään todella paljon. "Totuudella" loukkaaminen on joillekin peliä ja kyynärpäätaktiikkaa ellei suoranaista manipulointia. Siksi on tärkeää erottaa totuus "totuudesta". Jos kaksi ihmistä kähinöi keskenään ja toinen loukkaantuu jostain jonkun mielestä kovin helposti, niin aina tarvitsee miettiä mitä siinä on takana ja taustalla.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a paha sano, kun ei ole koskaan moisessa tilanteessa ollut. Itselläni on aina ollut muitakin keinoja.

        Eipä kaikki osaa ottaa vastaan mitään muutakkaan...

        Sekin on vaikeaa... näemmä.

        Mutta katso uudestaan aloitusta...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta ne oletuksetkin ovat sisäsyntyisiä. Kertoo vain epätietoisuudesta jos syyllistyy olettamuksiin. Arvailua..

        Mielummin olen tyhmä ja kysyn kuin syyllistyisin olettamuksiin. En häviä mitään jos olen pikkuisen tyhmä. Itse asiassa sillä voitan yleensä todellisen asianlaidan. Ei ole häpeä sanoa ettei ymmärrä. Aina voi pyytää tarkennusta tai selitystä sen sijaan että esittää olevansa ihan kartalla..

        Minulle sopii oikein hyvin se seikka että olen pikkuisen tyhmä.. se palvelee minua mainiosti.

        Jos tietäisit millainen lapsuus minulla on ollut, niin tietäisit etten saanut sieltä lahjaksi muuta kuin vastoinkäymisiä ja sen myötä vahvan itsellisyyden. Voimaa selvitä elämässä eteenpäin. Tuskan täyttämä oli se tie, mutta silti löysin sieltäkin ilon ja onnen. Kai se sitten on jonkilainen syntymälahja.. taito olla katkeroitumatta..

        Mitään en ole niin paljon, kuin olen aito, rehellinen itseni. Sillä minulla ei ole mitään hävittävää.. vain voitettavaa..

        Olet kertonut ja tiedän minkä voin. 😊


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta tosiasiassa mitä helpommalla pääsee elämässä, sitä pienemmät on ongelmat. Tosin ne mielestäni niin vähäpätöiset ongelmat ovat kokijalleen elämää suurempia.. eli suhteellisesti ottaen saman veroisia..

        Eipä sitä ongelmia voi verrata...

        Mulla ei ollut koliikkilapsia, mutta silti väsyin. Noin esimerkkinä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on vain se ongelma mikä on "totuus". Minusta kukaan harvemmin loukkaantuu totuudesta (sellaisesta siis mitä itsekin pitää totuutena), mutta sen sijaan loukkaantuu tökerösti/huonosti ilmaistusta totuudesta. Siitä tökeröstä ilmaisusta sitten on paikallaankin loukkaantua eikä se ole "herkkähipiäisyyttä". Herkät luonnollisesti loukkaantuvat herkemmin kuin ei niin kovin herkät. Herkkiä on miehissäkin. Miesherkät ehkä useammin yrittävät peittää sekä herkkyytensä että loukkaantumisensa.

        Ihan tosiasia on se, että totuuden nimissä törkyillään todella paljon. "Totuudella" loukkaaminen on joillekin peliä ja kyynärpäätaktiikkaa ellei suoranaista manipulointia. Siksi on tärkeää erottaa totuus "totuudesta". Jos kaksi ihmistä kähinöi keskenään ja toinen loukkaantuu jostain jonkun mielestä kovin helposti, niin aina tarvitsee miettiä mitä siinä on takana ja taustalla.

        - Sheena

        Mielentila kertoo paljon tuohon keissiin...

        Totuus voi tulla ja perään sanotaaan, että rakastan/välitän....

        Tiedän kyllä mitä on ”syyllistäminen”.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Eipä kaikki osaa ottaa vastaan mitään muutakkaan...

        Sekin on vaikeaa... näemmä.

        Mutta katso uudestaan aloitusta...

        Mitähän ihmettä säkin nyt taas kuvittelet vittuilevas? Sä olet kyllä kummallisen herkkähipiäinen tyyppi. Otat ittees, vaikkei sulle ole edes varsinaisesti puhuttu. 😁

        Alotuksen vierestähän tekin tässä lurittelette, eikä siinä käsittääkseni ole mitään kiellettyä.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Eipä sitä ongelmia voi verrata...

        Mulla ei ollut koliikkilapsia, mutta silti väsyin. Noin esimerkkinä...

        Aivan. Minulla oli hyvä, mielenkiintoinen, ja hieman erikoinenkin lapsuus ja nuoruus, muttei suinkaan, eikä todellakaan ongelmaton, helppo, kivuton ja sujuva.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on vain se ongelma mikä on "totuus". Minusta kukaan harvemmin loukkaantuu totuudesta (sellaisesta siis mitä itsekin pitää totuutena), mutta sen sijaan loukkaantuu tökerösti/huonosti ilmaistusta totuudesta. Siitä tökeröstä ilmaisusta sitten on paikallaankin loukkaantua eikä se ole "herkkähipiäisyyttä". Herkät luonnollisesti loukkaantuvat herkemmin kuin ei niin kovin herkät. Herkkiä on miehissäkin. Miesherkät ehkä useammin yrittävät peittää sekä herkkyytensä että loukkaantumisensa.

        Ihan tosiasia on se, että totuuden nimissä törkyillään todella paljon. "Totuudella" loukkaaminen on joillekin peliä ja kyynärpäätaktiikkaa ellei suoranaista manipulointia. Siksi on tärkeää erottaa totuus "totuudesta". Jos kaksi ihmistä kähinöi keskenään ja toinen loukkaantuu jostain jonkun mielestä kovin helposti, niin aina tarvitsee miettiä mitä siinä on takana ja taustalla.

        - Sheena

        Kuten jo jossakin vaiheessa sanoitkin.. jokaisella on oma totuus.. mutta toi mitä disse ajaa takaa on se mikä loukkaa kaikkeista eniten... tyyliin sanoa nätisti että olet huono äiti.. sitä jokainen nainen pelkää ja jotkut ovatkin huonoja äitejä.. mutta kukaan nainen ei suostuisi myöntämään edes itselleen että olisi huono äiti.

        Totuus peitetään itsepetoksen valheellisella verkolla ja itselle uskotellaan että asianlaita ei ole näin. Ja kun ulkopuolinen sanoo että lapsesi on paljon yksin kun teet niin paljon töitä.. eli olet huono äiti, niin reaktio on puolustus tai hyökkäys. Silti se sattuu.. ja pitääkin sattua.

        Se että sattuu on luonnollinen tie parempaan..
        Se kehittää ja kasvattaa. Tai sitten tyydytään itsepetokseen entistä enemmän.

        Kähinöinnit ovatkin sitten asia ihan erikseen.. kun ihminen on suuttunut, hän ei ajattele asioita rationaalisesti, joten suutuspäissään sanottuja totuuksia ei pidä laskea. Sillä ne ovat totuuden vääristelmiä. Se joka suuttuneen sanoista suuttuu, ei näe asioita ihan oikeassa mittakaavassa. Tosin ihmisiähän tässä vaan ollaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän ihmettä säkin nyt taas kuvittelet vittuilevas? Sä olet kyllä kummallisen herkkähipiäinen tyyppi. Otat ittees, vaikkei sulle ole edes varsinaisesti puhuttu. 😁

        Alotuksen vierestähän tekin tässä lurittelette, eikä siinä käsittääkseni ole mitään kiellettyä.

        Vierestä? Omaatko jonkinlaisen lukihöiriön? 🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Minulla oli hyvä, mielenkiintoinen, ja hieman erikoinenkin lapsuus ja nuoruus, muttei suinkaan, eikä todellakaan ongelmaton, helppo, kivuton ja sujuva.

        - Sheena

        Minullapa on lähes täydelleninen. Täysi tuki ja turva. Jos jostain vähän voisin esittää kritiikkiä, olisi vastuutus... pikkuisen vanhemmat imi vastuuta, varsinkin äiti.

        Silti otin vastuuta... pistin itseeni likoon, kun tiesin, että tukea tulee, mutta en toisaalta nojannut sinne. Oli tärkrämpää nojata itseensä.
        😊


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kuten jo jossakin vaiheessa sanoitkin.. jokaisella on oma totuus.. mutta toi mitä disse ajaa takaa on se mikä loukkaa kaikkeista eniten... tyyliin sanoa nätisti että olet huono äiti.. sitä jokainen nainen pelkää ja jotkut ovatkin huonoja äitejä.. mutta kukaan nainen ei suostuisi myöntämään edes itselleen että olisi huono äiti.

        Totuus peitetään itsepetoksen valheellisella verkolla ja itselle uskotellaan että asianlaita ei ole näin. Ja kun ulkopuolinen sanoo että lapsesi on paljon yksin kun teet niin paljon töitä.. eli olet huono äiti, niin reaktio on puolustus tai hyökkäys. Silti se sattuu.. ja pitääkin sattua.

        Se että sattuu on luonnollinen tie parempaan..
        Se kehittää ja kasvattaa. Tai sitten tyydytään itsepetokseen entistä enemmän.

        Kähinöinnit ovatkin sitten asia ihan erikseen.. kun ihminen on suuttunut, hän ei ajattele asioita rationaalisesti, joten suutuspäissään sanottuja totuuksia ei pidä laskea. Sillä ne ovat totuuden vääristelmiä. Se joka suuttuneen sanoista suuttuu, ei näe asioita ihan oikeassa mittakaavassa. Tosin ihmisiähän tässä vaan ollaan.

        No vielä tuohon yksi pointti... vaikka joku sanoisikin kiihdyksissään jotain, voi se olla huomio mikä olisi pitänyt sanoa, mutta joku loukkaantuminen, vihan tunne päästää tuon huomion esiiin....

        Mutta totuus on totuus aina, ja se osaa sattua eniten ikinä...


      • interlocutrice kirjoitti:

        No vielä tuohon yksi pointti... vaikka joku sanoisikin kiihdyksissään jotain, voi se olla huomio mikä olisi pitänyt sanoa, mutta joku loukkaantuminen, vihan tunne päästää tuon huomion esiiin....

        Mutta totuus on totuus aina, ja se osaa sattua eniten ikinä...

        Satuttaa, mutta myös vapauttaa..
        Niin paljon voi totuuden sanominen vapauttaa että tuntuu kuin painolasti putoaisi harteilta..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Satuttaa, mutta myös vapauttaa..
        Niin paljon voi totuuden sanominen vapauttaa että tuntuu kuin painolasti putoaisi harteilta..

        No se on vsin puolet... totuus itsestä muualle on toinen puoli... ja siinä onkin kirjoavuutta. 😄


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Satuttaa, mutta myös vapauttaa..
        Niin paljon voi totuuden sanominen vapauttaa että tuntuu kuin painolasti putoaisi harteilta..

        Kysyppäs lasten äidiltä oonko kiva ihminen? 😀


      • interlocutrice kirjoitti:

        No se on vsin puolet... totuus itsestä muualle on toinen puoli... ja siinä onkin kirjoavuutta. 😄

        No nyt meni taasen sun ajatuksenjuoksusi multa huti. No varmaankin aika sulkea palsta ja vaipua unen tiedottomuuteen.. hyvää yötä.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Kysyppäs lasten äidiltä oonko kiva ihminen? 😀

        Todennäköisesti haukkuu sut pystyyn.. vaikka kaiken olet tehnyt rakkaudesta..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Todennäköisesti haukkuu sut pystyyn.. vaikka kaiken olet tehnyt rakkaudesta..

        Kysyi mitä maksan hänen ostamasta trampasta joka on ollut minun hoidossa 3-4 vuotta. Närkästyi kun tarjosin vain 10 euroa... en sentään ole vaatinut vuokraa pinta-alasta jonka hänen trampoliininsa ahdistaa minun nurmenleikkaamista. 😆

        Itsellenihän minä sen varmaan pihaani otin...😝

        Mut öitä. 😊


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Voipi olla, mutta mietin tarkkaan. Minusta minun ainakaan ei tarvitse satuttaa ketään, ei edes kun minua sattuu. Olen silloin mielummin hiljaa ja käperryn itseeni. Jos jotain sanon suoraan, välitän. Muuten olen hiljaa...

        Hahhah


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Kysyi mitä maksan hänen ostamasta trampasta joka on ollut minun hoidossa 3-4 vuotta. Närkästyi kun tarjosin vain 10 euroa... en sentään ole vaatinut vuokraa pinta-alasta jonka hänen trampoliininsa ahdistaa minun nurmenleikkaamista. 😆

        Itsellenihän minä sen varmaan pihaani otin...😝

        Mut öitä. 😊

        Eli välit mitä parhaat..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli välit mitä parhaat..

        Vois olla paremmatkin.... vaikka Suomen päästä päähän...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kuten jo jossakin vaiheessa sanoitkin.. jokaisella on oma totuus.. mutta toi mitä disse ajaa takaa on se mikä loukkaa kaikkeista eniten... tyyliin sanoa nätisti että olet huono äiti.. sitä jokainen nainen pelkää ja jotkut ovatkin huonoja äitejä.. mutta kukaan nainen ei suostuisi myöntämään edes itselleen että olisi huono äiti.

        Totuus peitetään itsepetoksen valheellisella verkolla ja itselle uskotellaan että asianlaita ei ole näin. Ja kun ulkopuolinen sanoo että lapsesi on paljon yksin kun teet niin paljon töitä.. eli olet huono äiti, niin reaktio on puolustus tai hyökkäys. Silti se sattuu.. ja pitääkin sattua.

        Se että sattuu on luonnollinen tie parempaan..
        Se kehittää ja kasvattaa. Tai sitten tyydytään itsepetokseen entistä enemmän.

        Kähinöinnit ovatkin sitten asia ihan erikseen.. kun ihminen on suuttunut, hän ei ajattele asioita rationaalisesti, joten suutuspäissään sanottuja totuuksia ei pidä laskea. Sillä ne ovat totuuden vääristelmiä. Se joka suuttuneen sanoista suuttuu, ei näe asioita ihan oikeassa mittakaavassa. Tosin ihmisiähän tässä vaan ollaan.

        Äitejä arvostellaan usein ihan piruilumielessä, arvostelemisen "ilosta" silloinkin kun ei tiedetä mistään mitään eikä olla ajan tasalla ollenkaan. Tuijotetaan yhteen kohtaan.

        Itse en loukkaantuisi, jos minun olisi sanottu olevan huono äiti. Tiedän etten ole ☝. Muutenkin ihmisen leimaaminen huonoksi jonkun yksittäisen tai kaksittaisen, tai ollenkaan minkään asioiden nojalla on vain epäinhimillisyyttä, huonoa viestintää, ja osoittaa epäempaattisuutta. Lisäksi ei ymmärretä toisten todellisuutta eikä nähdä kokonaisuutta.

        Suuttua saa, jos suututtaa, mutta silloin ei pidä huudella "totuuksia", vaan käyttäytyä.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äitejä arvostellaan usein ihan piruilumielessä, arvostelemisen "ilosta" silloinkin kun ei tiedetä mistään mitään eikä olla ajan tasalla ollenkaan. Tuijotetaan yhteen kohtaan.

        Itse en loukkaantuisi, jos minun olisi sanottu olevan huono äiti. Tiedän etten ole ☝. Muutenkin ihmisen leimaaminen huonoksi jonkun yksittäisen tai kaksittaisen, tai ollenkaan minkään asioiden nojalla on vain epäinhimillisyyttä, huonoa viestintää, ja osoittaa epäempaattisuutta. Lisäksi ei ymmärretä toisten todellisuutta eikä nähdä kokonaisuutta.

        Suuttua saa, jos suututtaa, mutta silloin ei pidä huudella "totuuksia", vaan käyttäytyä.

        - Sheena

        No tuo huonoksi äidiksi sanominen oli tässä asianyhteydessä vain vertaus..

        Itse en anna painoarvoa suutuspäin sanotuille "totuuksille" paskapaperin vertaa. Silloinhan yleensä tarkoituksena on nimenomaan satuttaa ja maksimoida tuho.

        Samoilla linjoilla tuon toisten arvostelun suhteen.. sitä tehdään kovin heppoisin perustein. Ja aivan turhaan..

        Pointti oli että niitä "totuuksia" on jokaisella omansa ja ne voivat olla yhtä kaukana oikeasta totuudesta kuin kuu maasta. Kuten sanoit aiemmin, jokaisella on oma totuutensa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kuten jo jossakin vaiheessa sanoitkin.. jokaisella on oma totuus.. mutta toi mitä disse ajaa takaa on se mikä loukkaa kaikkeista eniten... tyyliin sanoa nätisti että olet huono äiti.. sitä jokainen nainen pelkää ja jotkut ovatkin huonoja äitejä.. mutta kukaan nainen ei suostuisi myöntämään edes itselleen että olisi huono äiti.

        Totuus peitetään itsepetoksen valheellisella verkolla ja itselle uskotellaan että asianlaita ei ole näin. Ja kun ulkopuolinen sanoo että lapsesi on paljon yksin kun teet niin paljon töitä.. eli olet huono äiti, niin reaktio on puolustus tai hyökkäys. Silti se sattuu.. ja pitääkin sattua.

        Se että sattuu on luonnollinen tie parempaan..
        Se kehittää ja kasvattaa. Tai sitten tyydytään itsepetokseen entistä enemmän.

        Kähinöinnit ovatkin sitten asia ihan erikseen.. kun ihminen on suuttunut, hän ei ajattele asioita rationaalisesti, joten suutuspäissään sanottuja totuuksia ei pidä laskea. Sillä ne ovat totuuden vääristelmiä. Se joka suuttuneen sanoista suuttuu, ei näe asioita ihan oikeassa mittakaavassa. Tosin ihmisiähän tässä vaan ollaan.

        Monet äidit tietää tasan tarkkaan olevansa huonoja äitejä, tekevät uraa, juonittelevat, hakkaavat, lyövät henkisesti laimin, huorittelevat tyttäriään. Niin kovaan itsepetokseen eivät sentään pysty, että tuon hyväksi äitiydeksi kääntäisivät. Miehet nyt tietenki pitää itseään hyvinä kovin vähäisinkin panoksin, riittää kun tuovat rahaa huusholliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monet äidit tietää tasan tarkkaan olevansa huonoja äitejä, tekevät uraa, juonittelevat, hakkaavat, lyövät henkisesti laimin, huorittelevat tyttäriään. Niin kovaan itsepetokseen eivät sentään pysty, että tuon hyväksi äitiydeksi kääntäisivät. Miehet nyt tietenki pitää itseään hyvinä kovin vähäisinkin panoksin, riittää kun tuovat rahaa huusholliin.

        No voihan se olla noinkin.. tosin itse uskon että lähes kaikki äidit pitävät itseään hyvänä äitinä. Äitiys on osiltaan hormonaalinen juttu. Toki poikkeuksia löytyy aina.


    • Anonyymi

      Pahinta on se jos ei sano mitään, lähtee pois ja nainen vuosien jälkeen ymmärtäisi miksi mies lähti pois. Puhumattomuus on aina pahempaa mitä pahimmatkin solvaukset.

      AsianVierestä

      • Anonyymi

        Minusta tuo on parasta. Jos oikein jurppii nainen (mies), niin parasta on vain lähteä. Solvaukset on persiistä ja turhia ihan aina.

        - Sheena


      • Puhumattomuus on vain julmaa ja kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Se on kaiken loppu.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Puhumattomuus on vain julmaa ja kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Se on kaiken loppu.

        Pystyisitkö olla puhumaton?


      • valtakunta kirjoitti:

        Pystyisitkö olla puhumaton?

        En pystyisi. Minä en ole julma tai ilkeä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        En pystyisi. Minä en ole julma tai ilkeä.

        En minäkään suhteessa olen joutunut opettamaan toisen puhumaan kun ollut riita ja on lähtenyt pois.
        Mutta tullut takaisin mutta se on sietämätöntä joutunut tämän vuoksi kouluttamaan toimimaan toisin kun suuttuu menee toiseen huoneeseen (ettei lähde)ja selvittää asiat( ei ole puhumaton vaan heti pois mielen alta)

        Joten lopputulos on sitten koulutuksen tulos.
        Että en tiedä siitä onko se lopullista kun lähtee ovesta.
        AsianVierestä Yritin kysyä tämän vuoksi pystyisikö hän. Minulle se on ollut arkea mutta hyvin julmaa mutta myös toisen tapa toimia.


    • Anonyymi

      Jos olisit hienompi nainen, pitäisi nyt kysyy että miltä tuntuu, voitte varmaan ymmärtää miksi suhde päättyi

    • Anonyymi

      Kiitos! Siitä, miten kohtelit mua?

      • Anonyymi

        Katkera?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkera?

        En, olin sokea ja tulin, näin ja koin, siksi kiitollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, olin sokea ja tulin, näin ja koin, siksi kiitollinen.

        Katkeralta ja kovalta vaikuttaa... Kuinka voit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkeralta ja kovalta vaikuttaa... Kuinka voit?

        Ripaus katkeruutta toki kokemuksesta, avasi silmät, et näinkin joku voi toimia. Näin toisen myönteisempänä ihmisenä aluksi. Ensivaikutelmani oli väärä. Katkera en olisi ollut, jos olisin selvinnyt pelkällä nuhtelulla. Olisin ottanut opikseni jo paljon vähemmästä. Pahoitin mieleni ja petyin lopputulokseen.

        Vaikea hyväksyä asioita, jotka vähemmän oikeudenmukaisia. Ei pelattu reilusti, enempi petollisesti. Huijattu olo jäi jälkimakuna. Ei unohdu. Sillä ei ole merkitystä, kuinka voin, pystyn elämään tämän kanssa. Kiitollisena koin pahuuden manipulointina ja provoiluna. Kauneus on katsojan silmissä, tämä muuttui minun silmissä, kun totuus valkeni.


    • Anonyymi

      Kai kaikkia törkeyksiä on joillekin naisille sanottu, ei kuitenkaan minulle mitään.

      - Sheena

    • Anonyymi

      sanoa voi kaiken, mutta tehdä ei voi kaikkea

    • No eipä jonkun tuntemattoman sanomiset paljoa hetkauta.

      • Läheisessä loukkaa eniten jos menettää luottamuksen.. siinä ei sitten sanomiset enää auta.


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Läheisessä loukkaa eniten jos menettää luottamuksen.. siinä ei sitten sanomiset enää auta.

        No taas olen samaa mieltä!

        Ei mua totuus loukkaa (jokaisella omansa), eikä oikein sekään jos joku haluaa tarkoituksella loukata. Se on sen oma ongelma, jos ei osaa tunteitaan muuten käsitellä. Lähinnä mietin, miksi se nyt noin, voi raukka..

        Jos jonkun on päästänyt lähelle ja se pettää yhteisen luottamuksen, se kyllä loukkaa. En mä jää siihen pettämiseen rypemään, kasaan itseni ja totean että sellainen tapaus - mutta enää ei luottamusta heru. Kokeilkoon jotain toista..

        Mikä sitten olisi sellaista pettämistä? Tekee itse paljon jonkin tärkeän asian eteen, ja huomaa läheisen sabotoivan tahallaan selän takana tai naamatusten mun tavoitteita. Tai joku yhdessä sovitun asian rikkominen.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        No taas olen samaa mieltä!

        Ei mua totuus loukkaa (jokaisella omansa), eikä oikein sekään jos joku haluaa tarkoituksella loukata. Se on sen oma ongelma, jos ei osaa tunteitaan muuten käsitellä. Lähinnä mietin, miksi se nyt noin, voi raukka..

        Jos jonkun on päästänyt lähelle ja se pettää yhteisen luottamuksen, se kyllä loukkaa. En mä jää siihen pettämiseen rypemään, kasaan itseni ja totean että sellainen tapaus - mutta enää ei luottamusta heru. Kokeilkoon jotain toista..

        Mikä sitten olisi sellaista pettämistä? Tekee itse paljon jonkin tärkeän asian eteen, ja huomaa läheisen sabotoivan tahallaan selän takana tai naamatusten mun tavoitteita. Tai joku yhdessä sovitun asian rikkominen.

        xLiner

        Juu, tajusit senkin etten tarkoittanut vain perinteistä pettämistä.


    • hmm..
      aika monesti aikoinaan rumaksi on sanottu, eihän mukavalta tuntunut =/.

      Nåin vuosikymmeniä myöhemmin, elämänkokemustne myötä, ei enää toisten sanomiset vaikuta, nuorempana kyllä.

      Antaa kaikkien olla sellaisia, kuin ovat, ketään tuomitsematta!

      • Anonyymi

        Tuo on totta. Nuorempana satutti enemmän, kun rumaksi sanottiin. Kaikkeen tottuu iän myötä ja kun on aina saanut kuulla totuuksia ulkonäöstä, ne sanomiset ei satuta vaan niitä jo odottaa kuulevansa, olis melkonen ihme, jos kukaan ei tulis päätään aukomaan.


    • Anonyymi

      Ihan täysin kiinni siitä kuka sanoo ja kenelle sanoo. Rakkaan ihmisen sanat uppoavat helposti syvään, vaikka niitä ei olisi edes tarkotettu loukkauksiksi. Vieraan sanat taas on usein helppo ohittaa sekopään pölinänä.

      Yksi ihminen on herkkä ja toista taas ei kosketa mikään. Aihe mikä on toiselle arka, saa toisen nauramaan.

      Itse esimerkiksi olen ihminen, jota on hyvin vaikea tarkotuksellisesti loukata. Mut tarvisi tuntea, jotta kykenisi saamaan mittään muuta reaktiota, kun vähemmän kevyen vittuilun takasin. Mua pahiten loukanneet asiat on sanottu ihan normaaleissa keskusteluissa, joissa ei ole edes ollut tarkotus loukata.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Seon se että oot minun ikuisesti etkä muuta voi. Voi myös sanoo anna pilluu.

    • Anonyymi

      Rakastin sinua.

    • Ei aavistustakaan. Onko naiset sitten niin heikkoja, että ne menee sanoista rikki? Pitäisiköhän niiden sitten vähän kehittää kestävyyttä eikä olla luusereita. Ei ole pakko, jos ei halua.

      • Kyllä kaikki menee rikki sanoista varsinkin tahallisesta loukatusta henkisestä väkivallasta, se on henkistä väkivaltaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä kaikki menee rikki sanoista varsinkin tahallisesta loukatusta henkisestä väkivallasta, se on henkistä väkivaltaa.

        Ei kaikki mene. Heikot menee, vahvat ei mene. Kun kasvaa vahvaksi, niin kukaan ei pysty loukkaamaan tahallisesti eikä tahattomasti. Monet vaan nauttii siitä herkkyydestä, koska silloin toisten sanat voivat paitsi vahingoittaa, niin myös hivellä ja hyväillä.


      • scrg kirjoitti:

        Ei kaikki mene. Heikot menee, vahvat ei mene. Kun kasvaa vahvaksi, niin kukaan ei pysty loukkaamaan tahallisesti eikä tahattomasti. Monet vaan nauttii siitä herkkyydestä, koska silloin toisten sanat voivat paitsi vahingoittaa, niin myös hivellä ja hyväillä.

        En nyt koe tuota sellaisena ettei menisi vaan ei näytä, moni tekee itsemurhan henkisen väkivallan seurauksena myös vahingoittaa toisia.

        Asiasta toiseen.
        Mies osti meille puukkoja ja minä haluan heittää ne roskiin. Suutahdinkin, etteikö se minua ymmärrä kun oon pitänyt tärkeänä ettei yhtään ylimääräistä puukkoa tule.
        minusta yksi puukko riittää ei tarvitse yhtään enempää olla. Kammoan hyvin paljon puukkoja ja lapsetkin voi vahingoittaa itseään joten turvallisuuden minimointi on minusta erityisen tärkeää. En edes tavallisia kynttilöitä polta kotona muutakun kakussa kun puhalletaan kakku.


      • valtakunta kirjoitti:

        En nyt koe tuota sellaisena ettei menisi vaan ei näytä, moni tekee itsemurhan henkisen väkivallan seurauksena myös vahingoittaa toisia.

        Asiasta toiseen.
        Mies osti meille puukkoja ja minä haluan heittää ne roskiin. Suutahdinkin, etteikö se minua ymmärrä kun oon pitänyt tärkeänä ettei yhtään ylimääräistä puukkoa tule.
        minusta yksi puukko riittää ei tarvitse yhtään enempää olla. Kammoan hyvin paljon puukkoja ja lapsetkin voi vahingoittaa itseään joten turvallisuuden minimointi on minusta erityisen tärkeää. En edes tavallisia kynttilöitä polta kotona muutakun kakussa kun puhalletaan kakku.

        Puukot, puntarit, kirveet, lekat, sorkkaraudat, sirpit ja vasarat ovat kaikki työkaluja.Väärin käytettynä niillä voi vahingoittaa itseään tai toisia. Mutta oikein käytettynä niillä voi tehdä hyödyllisiä asioita.

        Mä olen kakarana kerran lyönyt vasaralla sormeen. Kynsi lähti mutta kasvoi uudelleen. Linkkuveitsikin mulla oli ja puukko on kuitenkin paljon tukevampi ja turvallisempi. Ja jos ikinä aikoo ruokaa tehdä, niin pitäähän veitsiä osata käyttää: sipuli pieniksi paloiksi itkemättä..


      • scrg kirjoitti:

        Puukot, puntarit, kirveet, lekat, sorkkaraudat, sirpit ja vasarat ovat kaikki työkaluja.Väärin käytettynä niillä voi vahingoittaa itseään tai toisia. Mutta oikein käytettynä niillä voi tehdä hyödyllisiä asioita.

        Mä olen kakarana kerran lyönyt vasaralla sormeen. Kynsi lähti mutta kasvoi uudelleen. Linkkuveitsikin mulla oli ja puukko on kuitenkin paljon tukevampi ja turvallisempi. Ja jos ikinä aikoo ruokaa tehdä, niin pitäähän veitsiä osata käyttää: sipuli pieniksi paloiksi itkemättä..

        Noh puhun keittiöveitsi sarjasta.🙄mutta yksi riittää talouteen.


      • scrg kirjoitti:

        Puukot, puntarit, kirveet, lekat, sorkkaraudat, sirpit ja vasarat ovat kaikki työkaluja.Väärin käytettynä niillä voi vahingoittaa itseään tai toisia. Mutta oikein käytettynä niillä voi tehdä hyödyllisiä asioita.

        Mä olen kakarana kerran lyönyt vasaralla sormeen. Kynsi lähti mutta kasvoi uudelleen. Linkkuveitsikin mulla oli ja puukko on kuitenkin paljon tukevampi ja turvallisempi. Ja jos ikinä aikoo ruokaa tehdä, niin pitäähän veitsiä osata käyttää: sipuli pieniksi paloiksi itkemättä..


        Ja jos ikinä aikoo ruokaa tehdä, niin pitäähän veitsiä osata käyttää: sipuli pieniksi paloiksi itkemättä..”

        Ei tarvitse elää siten, joko 6 tai ei yhtään, se yksi riittää ruuan tekoon kuin tähänkin asti riittänyt.


      • scrg kirjoitti:

        Puukot, puntarit, kirveet, lekat, sorkkaraudat, sirpit ja vasarat ovat kaikki työkaluja.Väärin käytettynä niillä voi vahingoittaa itseään tai toisia. Mutta oikein käytettynä niillä voi tehdä hyödyllisiä asioita.

        Mä olen kakarana kerran lyönyt vasaralla sormeen. Kynsi lähti mutta kasvoi uudelleen. Linkkuveitsikin mulla oli ja puukko on kuitenkin paljon tukevampi ja turvallisempi. Ja jos ikinä aikoo ruokaa tehdä, niin pitäähän veitsiä osata käyttää: sipuli pieniksi paloiksi itkemättä..

        Muutenkin isossa perheessä meillä ostetaan valmiiksi kykyään silputtuna sipulikin joten nopeasti laatikko ruuat kyllä tulee kun kaikki on valmiiksi pakastepusseissa.
        https://www.foodie.fi/entry/apetit-200g-kotimaiset-sipulikuutiot-pakaste/6430104921217


      • valtakunta kirjoitti:

        Muutenkin isossa perheessä meillä ostetaan valmiiksi kykyään silputtuna sipulikin joten nopeasti laatikko ruuat kyllä tulee kun kaikki on valmiiksi pakastepusseissa.
        https://www.foodie.fi/entry/apetit-200g-kotimaiset-sipulikuutiot-pakaste/6430104921217

        Joo. Valmiit sipulikuutiot on ihan kätevä helpotus ja apu ruuan tekemiseen. Mutta ei ne sun lasten kannalta ole kovin kehittäviä. En tiedä onko niillä innostusta keittiöjuttuihin, mutta jos on, niin sitten pitäisi joskus olla uskallusta ja aikaa opettaa esim. veitsen käyttöä. Samoin jos puuta tai metallia haluaa työstää, niin väistämättä työkalut ovat "vaarallisia". Nykyään osataan kuitenkin jo huomioida esim. silmien ja korvien suojaaminen.


      • scrg kirjoitti:

        Joo. Valmiit sipulikuutiot on ihan kätevä helpotus ja apu ruuan tekemiseen. Mutta ei ne sun lasten kannalta ole kovin kehittäviä. En tiedä onko niillä innostusta keittiöjuttuihin, mutta jos on, niin sitten pitäisi joskus olla uskallusta ja aikaa opettaa esim. veitsen käyttöä. Samoin jos puuta tai metallia haluaa työstää, niin väistämättä työkalut ovat "vaarallisia". Nykyään osataan kuitenkin jo huomioida esim. silmien ja korvien suojaaminen.

        Höm noh ruuan yhteidessä on hyvä leikata ruokaveitsellä sitten voi mennä niitähän en laske silläin teräviksi kun kokkiveitsi sarja.

        Elä nyt tuollaista turhaa huoli puun vuoltamista en pahaksi pistä mutta en sitten tykkää niitä pitäisi olla joku kokoelma tai edes lapsella omassa säästössä.

        Jokin lukollinen asekaappi sit pitäisi olla jos lähettää jotkin metsä tai metsästysharrastusta havittelee. Poikahan tahtoisi metsästää mutta tuskin nyt vielä asetta antaisi, kyllä taas pitäisi jokin joku kouluttaisi kun en nyt kuitenkaan metsästäjä ole.


    • Anonyymi

      Olen kanssasi vain rahasta.

      T. Aarne N

    • Kaikki tietävät mikä vastaavasti on pahinta mitä miehelle voi sanoa.. tai ei tarvitse edes sanoa, vaan nauru on pahempaa.

      • Auts..🙈🙉🙊


    • Anonyymi

      ”Et koskaan merkinnyt mulle mitään”, kahdenkymmenen vuoden jälkeen.

      • Tylyä. Tuo olis just loukkaus. Tai että väitettäis, etten itse olis välittänyt toisesta, ihan vaan huvikseni annoin 20 vuotta elämästäni hänelle. Helvetti, että ärsyttäis.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Tylyä. Tuo olis just loukkaus. Tai että väitettäis, etten itse olis välittänyt toisesta, ihan vaan huvikseni annoin 20 vuotta elämästäni hänelle. Helvetti, että ärsyttäis.

        Tai sitten kahdenkymmenen vuoden jälkeen, että "minä inhoan sinua, sinussa ei ole mitään kaunista". Noin minulle sanoi teinityttö, kun itse olin jotain 14-vuotias yläasteella.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Tai sitten kahdenkymmenen vuoden jälkeen, että "minä inhoan sinua, sinussa ei ole mitään kaunista". Noin minulle sanoi teinityttö, kun itse olin jotain 14-vuotias yläasteella.

        Teinit on vielä keskenkasvuisia, elää niin tunteista ja reagoi herkästi.

        Toki nekin sanat loukkaa ja on ilkeitä, ei pidä vähätellä. Kuitata ok:na.

        Mutta kyllähän moni pari ilkeilee itsensä irti parisuhteesta. En tiedä miksi.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Teinit on vielä keskenkasvuisia, elää niin tunteista ja reagoi herkästi.

        Toki nekin sanat loukkaa ja on ilkeitä, ei pidä vähätellä. Kuitata ok:na.

        Mutta kyllähän moni pari ilkeilee itsensä irti parisuhteesta. En tiedä miksi.

        Kiitos sanoista! Itse lopettelen nyt, sillä on asiaa Joensuun keskustaan. Pitää lähteä asioille! Törmätään joskus myöhemmin tänään tai jonain toisena päivänä! Hyvää päivänjatkoa! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Kiitos sanoista! Itse lopettelen nyt, sillä on asiaa Joensuun keskustaan. Pitää lähteä asioille! Törmätään joskus myöhemmin tänään tai jonain toisena päivänä! Hyvää päivänjatkoa! :)

        Jeps, minäkin taidan mennä päiväunille. Tuli niin kipeeksi käsivarsi ja pääkin vielä, vaikka vaan ENMG tehtiin.

        Hyvää päivänjatkoa. :)


      • Anonyymi

        Ei osuisi. Tyyppihän haluaa vaan päästä niskan päälle ja lytätä. Sillä on ilmeisen paha olo ja koittaa selvitä siitä kypsymättömin keinoin. Toki joku voi olla niin puupää, ettei asia mene perille muuten kuin lataamalla sille mahdollisimman kovaa tekstiä ja toivoa että sillä pääsisi eroon..

        Jotkut ei meinaa hyväksyä eroa millään ja roikkuvat toisen puntissa sairaalloisesti.

        xLiner


      • Anonyymi

        Miten tuo olisi loukkaus? Selkeää vi..noilua ja omaa älyttömyyttä.

        - Sheena


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Tylyä. Tuo olis just loukkaus. Tai että väitettäis, etten itse olis välittänyt toisesta, ihan vaan huvikseni annoin 20 vuotta elämästäni hänelle. Helvetti, että ärsyttäis.

        Ärsyttävää joo, mutta jää ainakin minulla loukkaantumisen rajan alle pahasti.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ärsyttävää joo, mutta jää ainakin minulla loukkaantumisen rajan alle pahasti.

        - Sheena

        Mä nyt olenkin herkkänahkainen, jos mun vilpittömät tunteet mitätöidään, saa aikaan oikeasti tunteiden kuolemisen.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Mä nyt olenkin herkkänahkainen, jos mun vilpittömät tunteet mitätöidään, saa aikaan oikeasti tunteiden kuolemisen.

        Luonnollisesti tunteet kuolee, jos toinen töräyttää jotain typerää. Se on niin tarkoitettukin, ei niinkään herkkänahkaista.

        Joskus oikein mietin pidempään miten ihmeessä ja kummassa minulle on kertynyt hyviä ja mielenkiintoisia ihmissuhteita, vaikka en siedä minkäänlaista typeryyttä ja tunteideni mitätöintiä. Nimittelylle, tuomitsemiselle, haukkumiselle, arvostelulle olen pahasti allerginen.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luonnollisesti tunteet kuolee, jos toinen töräyttää jotain typerää. Se on niin tarkoitettukin, ei niinkään herkkänahkaista.

        Joskus oikein mietin pidempään miten ihmeessä ja kummassa minulle on kertynyt hyviä ja mielenkiintoisia ihmissuhteita, vaikka en siedä minkäänlaista typeryyttä ja tunteideni mitätöintiä. Nimittelylle, tuomitsemiselle, haukkumiselle, arvostelulle olen pahasti allerginen.

        - Sheena

        Jonkun verran sietää typeriä ja harkitsemattomia sanoja, vaikkapa kiukkuisen suusta. Mutta harkittua ja tarkoituksenmukaista tai systemaattista loukkaamista huonommin.

        Temperamentteja on monenlaisia. Minäkin voin loukkaantuneena sanoa hyvin ilkeästi ja katua välittömästi sanojani. Mutta ne on jo sanottu.

        Mä olen muutaman häijyn ilkeän ihmisen tuntenut, enimmäkseen kuitenkin fiksusti käyttäytyviä ja harkitsevia ihmisiä. En mitään enkeleitä ainuttakaan, mutta kohtuullisia.


    • Anonyymi

      Kuule enpä tiedä

    • Anonyymi

      En viitsi kertoa

    • Anonyymi

      Ehkä että milloin jäät eläkkeelle?

    • Anonyymi

      Mun päätä alkoi just särkeä.

    • Anonyymi

      Pyyhkimään

    • Anonyymi

      Sanomisella ei saa loukatuksi, olen kokenut henkisen väkivallan verbaalisesti lahjakkaan, sanoilla satuttavan kumppanin kanssa ja totuin ihmeen hyvin. Niin hyvin että kumppani masentui kun "et rakasta minua kun et loukkaanu". Kun tarkkaan ajattelen niin ehkä väkivaltaa minultakin olla välittämättä. Rakastin häntä silti ja jäljet jätti.
      Mutta sopivasti sujuvan suhteen aikana jokin sp-tauti, se loukkaisi.

    • Anonyymi

      Onpa vaikea kysymys. Mikä kenellekin pahinta sitten on.
      itselleni pahinta on se, jos joku sanoisi lapsistani jotain likaista ja perverssiä.
      Varmaan tappaisin sen ihmisen. Menisin linnaan kyllä, mutta hyvillä mielin.

    • Valehdella.

    • Anonyymi

      Huonot korvakarvat jo syntye3ssäkin, onko tämä sukua?

    • "En ole koskaan rakastanut sinua, vaan erästä toista " olisi aika kammottava kuulla. Siinä myös olisi pettynyt omaan ihmistuntemukseen. En ole koskaan alkanut seurustella kenenkään kanssa, jos en ole ollut varma hänen tunteistaan.

      Toisaalta jos joku noin sanoisi, hänestä olisi helppo erota ja omat tunteet kuolisi heti. Koska en voisi rakastaa ketään noin epäempaattista ihmistä. Jos on alkanut seurata ilman tunteita, saa pitää suunsa kiinni loppuun asti ja keksiä jonkun muun syyn, miksi haluaa erota. Kaikesta ei aikuisen ihmisen tarvitse toiselle avautua.

    • Anonyymi

      Sun vuoro tiskata.

    • Anonyymi

      Howdy hou!

    • Anonyymi

      "ok"

    • Anonyymi

      Riippuu naisesta ja siitä mitä kyseinen henkilö pitää loukkaavana. Itse olen naisena melko paksunahkainen enkä hätkähdä vähästä, kun taas joku toinen vetäisi vähemmästäkin hernepalkokasvin nokkaansa.

    • Anonyymi

      Kun yhteydenpito loppuu kuin seinään....hiljaisuus

    • Voin kyllä aivan huoletta sanoa toivovani maailman jokaisen naisen kuolemaa. En kuitenkaan halua loukata erityisesti ketään yksittäistä naista millään lapsellisella herjalla. Naiset on ärsyttäviä mutta ne saa olla ihan rauhassa naisia minun puolestani. En koe tekeväni väärin että julkisesti omalla nimelläni kerron etten pidä naisista. Jos se jotakuta loukkaa niin voi nyyh.

    • Anonyymi

      Ajoin ruohonleikkurilla kukkapenkin yli...

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe