Onko kellään kokemuksia? ja tarkkoja ohjeita kyseisen dieetin noudattamiseksi?
atkins dieetti, onko kellään tarkkoja ohjeita?
78
205238
Vastaukset
- Olen kokeillut
Kyllä se toimii, siis laihdutukseen, kun noudattaa ohjeiden mukaan. Kannattaa ehdottomasti lukea kirja Dr Atkins New Diet Revolution! Vitamiineja kannattaa tankata jos jatka diettiä pidemmän aikaa. Ja pidä huoli kaliumin saannista, kalium on niitä harvoja aineita joita Atkinsin diettiä kohtuun rajoissa noudattava ei välttämättä saa, ja tästä johtuvat ne paljon puhutut sydänongelmat, sydän reagoi kaliumin puutteeseen. Normaalisti kaliumia saa banaanista, perunasta ja viljatuotteista, joita tulee Atkinsin dietillä syötyä vähän tai ei ollenkaan. Syö paljon vihanneksia ja salaattia ja varmasti eläinrasvoja kannattaa korvata ns hyvillä rasvoilla. Ei muuta kuin järki käteen ja kokeilemaan!
- Edellinen
Kaliumia voit nauttia myös lisäravinteena, tosin tabletteja täytyy ottaa reilusti enemmän kuin purkissa suositellaan. Kaliaumin päivittäinen tarve on muistaaksini n 2g.
- PAM
Mitäköhän tarkoitit kun puhuit eläinrasvojen korvaamista nk " hyvillä rasvoilla"? toivottavasti et kuitenkaan tarkoittanut kasvisrasvoja ja kevyttuotteita, jotka ovat täynnä transrasvoja, omega- 6. Eikö Heikkilä ja itse Atkinskin nimenomaan suosittele näiden rasvojen täydellistä poistamista ruokavaliosta ja niiden korvaamista luonnollisilla rasvoilla, omega-3, eläinrasvat, pastöroimaton maito ja ainoa kiinteä kasvirasva- kookosrasva? Ja lisäksi oliiviöljy ja rypsiöljy. Mutta onhan niinkin, että asiasta varmasti löytyy monelta taholta tietoja, jotka kumoavat toisensa ja näistä jokainen lopulta poimii sen, mitä itse noudattaa. Kuitenkin kahden ensimmäisen viikon ja nk. ketoositilan saavuttamisen jälkeen hiilihydraatteja saa syödä enemmän ,ja on yksilöllistä kuinka paljon niitä voi syödä, jotta paino pysyy samassa. Suosittelen kokeilemaan, tämä dieetti on melko helppo jos pitää "merimiesruuasta" ja muistaa, ettei vihreitä kasviksia saa jättää pitkäksi aikaa pois tai voi oikeasti sairastua merimiehiäkin vaivanneeseen keripukkiin. Mutta nam! kuitenkin- voittaa kituuttamisen ja näläntunteen monella tapaa mm. sillä, että on energisempi olo( verensokerin heilahtelu ja makeanhimo poistuvat), lihakset eivät katoa, vaan rasvaa poistuu ja lihakset näkyvät selkeämmin, näläntunne pysyy pidempään poissa. Huonona puolena omalta kohdaltani on mainittava, että vatsa ei toimi aivan konstailematta. suosittelen kokeilemaan ja tietenkin jakamaan omakohtaista kokemustietoa, joka on nopeampaa tutkimustulosta kuin nmihin tappelevat ravitsemustieteilijät pystyvät taistellessaan vanhoja tutkimustuloksia ja suuria lääkeyrityksiä vastaan...
- liilaa
PAM kirjoitti:
Mitäköhän tarkoitit kun puhuit eläinrasvojen korvaamista nk " hyvillä rasvoilla"? toivottavasti et kuitenkaan tarkoittanut kasvisrasvoja ja kevyttuotteita, jotka ovat täynnä transrasvoja, omega- 6. Eikö Heikkilä ja itse Atkinskin nimenomaan suosittele näiden rasvojen täydellistä poistamista ruokavaliosta ja niiden korvaamista luonnollisilla rasvoilla, omega-3, eläinrasvat, pastöroimaton maito ja ainoa kiinteä kasvirasva- kookosrasva? Ja lisäksi oliiviöljy ja rypsiöljy. Mutta onhan niinkin, että asiasta varmasti löytyy monelta taholta tietoja, jotka kumoavat toisensa ja näistä jokainen lopulta poimii sen, mitä itse noudattaa. Kuitenkin kahden ensimmäisen viikon ja nk. ketoositilan saavuttamisen jälkeen hiilihydraatteja saa syödä enemmän ,ja on yksilöllistä kuinka paljon niitä voi syödä, jotta paino pysyy samassa. Suosittelen kokeilemaan, tämä dieetti on melko helppo jos pitää "merimiesruuasta" ja muistaa, ettei vihreitä kasviksia saa jättää pitkäksi aikaa pois tai voi oikeasti sairastua merimiehiäkin vaivanneeseen keripukkiin. Mutta nam! kuitenkin- voittaa kituuttamisen ja näläntunteen monella tapaa mm. sillä, että on energisempi olo( verensokerin heilahtelu ja makeanhimo poistuvat), lihakset eivät katoa, vaan rasvaa poistuu ja lihakset näkyvät selkeämmin, näläntunne pysyy pidempään poissa. Huonona puolena omalta kohdaltani on mainittava, että vatsa ei toimi aivan konstailematta. suosittelen kokeilemaan ja tietenkin jakamaan omakohtaista kokemustietoa, joka on nopeampaa tutkimustulosta kuin nmihin tappelevat ravitsemustieteilijät pystyvät taistellessaan vanhoja tutkimustuloksia ja suuria lääkeyrityksiä vastaan...
Miten paljon hiilihydraatteja saa syödä aloitusvaiheen aikana? Muistelisin että jostain olisin joskus lukenut että 20g/vrk mutta en ole varma. Voisiko joku viisas valaista asiaa!
Ja kertokaa kuinka nopeasti teiltä on lähtenyt kiloja atkinsilla? oletteko yhtään rajoittaneet ruoan määrää vai syöneet juuri sen verran kun mieli tekee? - Justiina
liilaa kirjoitti:
Miten paljon hiilihydraatteja saa syödä aloitusvaiheen aikana? Muistelisin että jostain olisin joskus lukenut että 20g/vrk mutta en ole varma. Voisiko joku viisas valaista asiaa!
Ja kertokaa kuinka nopeasti teiltä on lähtenyt kiloja atkinsilla? oletteko yhtään rajoittaneet ruoan määrää vai syöneet juuri sen verran kun mieli tekee?20 g on suositus. Hae kirjastosta Antti Heikkilän (on lääkäri ja itse ollut ko dieetillä 3v) kirja. Ilman tukea ja opastusta aika vaikeaa ellei mahdotontakin.
Ja varaudu siihen, että ihmiset yrittävät kaikin keinoin sabotoida yrityksesi. On koettu.
Aivan huristen lähti kilot tippumaan, kymmenen on häipynyt ja olo mahtava, samoin kaikki arvot.
Meitä on opetettu ihan väärin, kun rasvasta on tehty syntipukki. Nyt pikkuhiljaa alkaa mielipiteet muuttua..
Lisäravinteita otan yhtä sun toista, ja kasviksia saa ja pitääkin syödä, muttei mitä ja miten tahansa. - justiina
Rasva-asioista on tuossa Ellin aloittamassa atkins-ketjussa. Tämä kevyt-rasvajuttu ei nimenomaan kuulu atkinsiin. Ei ei ja ei.
- lummenekku
liilaa kirjoitti:
Ja kertokaa kuinka nopeasti teiltä on lähtenyt kiloja atkinsilla? oletteko yhtään rajoittaneet ruoan määrää vai syöneet juuri sen verran kun mieli tekee?Pudotin keväällä 2006 tammikuun alusta kesäkuun alkuun 15kg Atkinsillä. Huomasin joskus painonpudotuksen hiipuneen parinkin viikon aikana vain 0,5kg. Sitten repäsin ja söin kokonaisen pizzerian pizzan. Seuraavalla viikolla lähti 2kg. Tuntui kuin keho olisi elänyt matalahiilloksella ja sai taas eloa pizzasta painonpudotukseen. Useasti kävi samalla tavalla...???? Eli JOSKUS kannattaa ilmeisesti myös nauttia hilareita pitkän painonpudotuskauden aikana.
- ese
lummenekku kirjoitti:
Pudotin keväällä 2006 tammikuun alusta kesäkuun alkuun 15kg Atkinsillä. Huomasin joskus painonpudotuksen hiipuneen parinkin viikon aikana vain 0,5kg. Sitten repäsin ja söin kokonaisen pizzerian pizzan. Seuraavalla viikolla lähti 2kg. Tuntui kuin keho olisi elänyt matalahiilloksella ja sai taas eloa pizzasta painonpudotukseen. Useasti kävi samalla tavalla...???? Eli JOSKUS kannattaa ilmeisesti myös nauttia hilareita pitkän painonpudotuskauden aikana.
Kyllä Atkins ruokavalio toimii erittäin hyvin, sanon ruokavalio, enkä dieetti, koska siitä saa muotoiltua itselleen ihka oikean ruokavalion.
Kolmisen vuotta sitten vaimon kanssa pudotettiin n. kolmessa kuukaudessa kymmenkunta kiloa, mutta sitten sattuneista syistä ajatus katkesi ja nyt ollaan taas lähtökuopissa.
Huomenna se syömäkulttuuri muuttuu, toivottavasti pysyvästi. - Lumikki14
ese kirjoitti:
Kyllä Atkins ruokavalio toimii erittäin hyvin, sanon ruokavalio, enkä dieetti, koska siitä saa muotoiltua itselleen ihka oikean ruokavalion.
Kolmisen vuotta sitten vaimon kanssa pudotettiin n. kolmessa kuukaudessa kymmenkunta kiloa, mutta sitten sattuneista syistä ajatus katkesi ja nyt ollaan taas lähtökuopissa.
Huomenna se syömäkulttuuri muuttuu, toivottavasti pysyvästi.Voi hyvät ystävät, kertokaa nyt että mitä Atkinsin ruokavalioon kuuluu???? Olen aika tumpelo kun en löytänyt vastausta vaikka yritin katsella sitä tääältä netistä.
- -3 kg kuukaudessa :)
Edellinen kirjoitti:
Kaliumia voit nauttia myös lisäravinteena, tosin tabletteja täytyy ottaa reilusti enemmän kuin purkissa suositellaan. Kaliaumin päivittäinen tarve on muistaaksini n 2g.
Atkinsin dieetti toimii, mutta tulee myös kilot helposti takaisin kun alat taas syömään lisää hiilareita.
Dieetti sivulla oli ihan hyvin tuosta Atkinsista ja yleisiäkin laiharivinkkejä:
http://www.dieetti.org/ -> Atkinsin dieetti ja laihdutusvinkit - fatty acid
Edellinen kirjoitti:
tarkoitit varmasti kalsiumia. Kaliumia ei saa ottaa noin paljoa ja sitä saakin vain reseptillä. Kalium ja natrium säätelevät sydämen toimintaa. Liika kalium veressä aiheuttaa sydänpysähdyksen.
- Arska G
Lumikki14 kirjoitti:
Voi hyvät ystävät, kertokaa nyt että mitä Atkinsin ruokavalioon kuuluu???? Olen aika tumpelo kun en löytänyt vastausta vaikka yritin katsella sitä tääältä netistä.
Eipä tarvii luopua oikeastaan kuin sokereista, niin jo alkaa tapahtua:-]
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2034&fuclass=all&specdiet=none&items=1000&from=bottom&portion=100g&lang=fi - tuli vaan mieleen...
fatty acid kirjoitti:
tarkoitit varmasti kalsiumia. Kaliumia ei saa ottaa noin paljoa ja sitä saakin vain reseptillä. Kalium ja natrium säätelevät sydämen toimintaa. Liika kalium veressä aiheuttaa sydänpysähdyksen.
kaliumia yleensä kirjoitetaan 1-2 1gramman tabletteja päivässä niille joilla veren kaliumpitoisuus on pieni. Tätä tulisi kuitenkin verikokein kontrolloida, ja tosiaan kyseessä on resptilääke. Sekä matalasta, että korkeasta kaliumista voi saada sydänhaittoja.
- KulhollinenSalaattia
Edellinen kirjoitti:
Kaliumin tarve on 4,7 grammaa päivässä ja sen saa kun syö ison kulhollisen salaattia päivässä. Salaatissa on hyvä olla lehtikaalia, pinaattia ja punajuuren lehtiä mukana. Punajuuren lehdet ovat todellinen kaliumpommi.
- pohjaton syömäri
olen nyt noudattanut atkinsia 3 päivää. mutta tunnun syövän mielettömästi nyt vain rasvaruokaa, esim. makkaraa, juustoa, munia, lihaa.. missä määritetään mitä milloinkin syödään? vai saako syödä niin paljon kun mieli tekee ja napa vetää?? kertokaa kuinka paljon syötte päivässä??
nimimerkillä ensikertalainen- justiina
Teen munakkaan aamulla ja sillä pärjään monta tuntia
2 munaa
loraus kermaa
juustoraastetta
voita
mausteita (ei aromisuolaa, stimuloi insuliinia)
Voi lisätä yrttejä, kinkkua, pekonia...
Lautasen reunalle tomaattipyrettä. Sose ei käy, siinä sokeria ja muutakin tarpeetonta. Pyreessä antioksidantit!
Päivällä vaikka kanaa jossain muodossa. Tai kalaa. Saa syödä miten paljon lystää.
Kukkakaalimuusi on hyvää ainakin omasta mielestäni, ja terveellistä. Höyrytä puolisen tuntia, soseuta sauvalla, kermaa, voita ja mausteita. Uuniin puoleksi tuntia, päälle juustoraastetta.
Älä käytä mikroa. Se vie kaikki ravinteet.
Alussa tulee syötyä noita kaikkia mitä mainitsit. Kyllä se siitä tasottuu! Rasvalla on turhaa peloteltu.
Älä sekoita eri tyylejä. Jos olet Atkinsilla, niin sitten sillä. Nuo toiset tuossa atkins-ketjussa kertovat karpit.net sivuista, en ole kuin pikaisesti kävässyt. Käy tutkimassa.. ;=) - kirjoitus ???
taitaa olla jonkun äärivegaanin veto?
miksi väitän niin. no koskapa tarkoitus on ehkä antaa satunnaisille lukijoille sellainen kuva, että atkinsissa syödään hirveästi rasvaa!!!
ettei millään tule kylläiseksi, vaan syödään mielettömästi koko ajan ja nimenomaan vain rasvaa.
kun nimenomaan EI syödä, eikä rasvalla ole tarkoitus mässätä, eikä se ole mikään itseisarvo ja homman pointti.
kasvikset, vihannekset sun muut kuuluu hommaan. joka muuta väittää, on joko a. tietämätön
tai b. typerä.
totuus on että rasva tekee kylläiseksi, EIKÄ silloin syödä läheskään määrättömästi. höpö höpö.
pärjää päinvastoin paljon paljon pienemmillä annoksilla.
nimim. kokemusta pitkällä aikavälillä
- lisse21
mä oon kans tosi kiinnostunu tästä atkins dieetistä.. voisko joku ketoo löytyykö netistä jotain sivustoo jossa olis kerrottu eri ravintoaineidin hiilihydraattipitoisuuksista tai jotain sellast sivustoo mist näkis kaikkii mitä sais syödä ja kuin paljon jne? -kiitos-
- buliana
Hankkia ainakin yksi tri atkinsin kirja, siinä on hyvät taulukot ja valmiit reseptit sekä paljon muuta asiaa. Toki netistäkin löytyy kun laittaa hakusanaksi atkinsin dieetti itse en pidä karppien sivuja parhaana, mutta muitakin on paljon. Karppaus on lähinnä elämän tapa. Itse olen karpannut reilun vuoden ja voin odella sanoa että atkins toimii. Olen pudottanut paljon ja nyt olen ylläpito lijalla. Jos todella kiinnostaa niin karppia mieltä =)
- Ei onnistu tällä kirjalla!
juza_ kirjoitti:
Älkää nyt vaa hyvät ihmiset menkö ostaa sitä "Tri Atkinsonin dieetti elämän tavaksi" kirjaa! Minä ostin ja sekin raha olisi ollut viisaampi laittaa vaikka joulupataan!
Ensinnäkin kirjassa on ruoka-ohjeita JOISSA KAIKISSA ON YLI 5g/annos, miten aloittelija pääsee alkuun? Kirjoitusten mukaan jos syö 3kpl keskikokoisia porkkanoita ja 1/2dl kukkakaalia on hiilihydraatit sen päivän osalta TÄYNNÄ siis jos aloittelijan pitäisi saada n. 2vkoa 2g/pvä.
AI ETTÄ EI OLE NÄLKÄ!!!!!Missä on selkeät ohjeet aloittelijalle?
Mitä ihmettä täällä kirjotellaan että lihaa, kalaa ja nanaa voi syödä????Höpö höpö, jos kirjaa lukee!
Aika vedästystä se teksti, tyyliin:Olipa kerran... siinä kirjotellaan esimerkkitapauksia jotka on laihduttanut suuria määriä ja ihan liirumlaarumia miten selviää mistäkin tilanteesta ja kaiken huipuksi neuvoja esim: VOIT MYÖS HARRASTAA LIIKUNTAA!Voit esim. kävellä tai juosta tai uida tai hiihtää tai jumpata tai tai tai....
HIENO HOMMA TOTA VARMAAN KUKAAN PAINON PUDOTTAJA EI OLISI TAJUNNUTKAAN ILMAN EM: KIRJAA: HOHHOIJAA!!!
Ruoan valmistusohjeet on esim: keitä ensin kala, sitten paista se sen jälkeen höyrytä ja lopuksi savusta, helppoa nopeaa, eikö vain!EI VOI OLLA TOTTA!
Kyllä harmittaa koko opus, ihan huuhaata!
Mistä aloittelija saisi selvät ohjeet ihan vain vaikka perusruokiin? - outi
Ei onnistu tällä kirjalla! kirjoitti:
Älkää nyt vaa hyvät ihmiset menkö ostaa sitä "Tri Atkinsonin dieetti elämän tavaksi" kirjaa! Minä ostin ja sekin raha olisi ollut viisaampi laittaa vaikka joulupataan!
Ensinnäkin kirjassa on ruoka-ohjeita JOISSA KAIKISSA ON YLI 5g/annos, miten aloittelija pääsee alkuun? Kirjoitusten mukaan jos syö 3kpl keskikokoisia porkkanoita ja 1/2dl kukkakaalia on hiilihydraatit sen päivän osalta TÄYNNÄ siis jos aloittelijan pitäisi saada n. 2vkoa 2g/pvä.
Mitä ihmettä täällä kirjotellaan että lihaa, kalaa ja nanaa voi syödä????Höpö höpö, jos kirjaa lukee!
Aika vedästystä se teksti, tyyliin:Olipa kerran... siinä kirjotellaan esimerkkitapauksia jotka on laihduttanut suuria määriä ja ihan liirumlaarumia miten selviää mistäkin tilanteesta ja kaiken huipuksi neuvoja esim: VOIT MYÖS HARRASTAA LIIKUNTAA!Voit esim. kävellä tai juosta tai uida tai hiihtää tai jumpata tai tai tai....
HIENO HOMMA TOTA VARMAAN KUKAAN PAINON PUDOTTAJA EI OLISI TAJUNNUTKAAN ILMAN EM: KIRJAA: HOHHOIJAA!!!
Ruoan valmistusohjeet on esim: keitä ensin kala, sitten paista se sen jälkeen höyrytä ja lopuksi savusta, helppoa nopeaa, eikö vain!EI VOI OLLA TOTTA!
Mistä aloittelija saisi selvät ohjeet ihan vain vaikka perusruokiin?tuota se kirja "tri atkinsin dieetti elämän tavaksi" on tarkoitettu enemmänkin sitä ylläpito vaihetta varten, kun hiilareiden määrä ei ole silloin niin justiin. itselläkin on tuo kirja mutta se ei tässä aloitus vaiheessa auta, tee niin kuin minä ja tilaa tri atkinsin dieetti- pikastartti ja keitto kirja.
ensimmäisen kerra sain tiputettua 10 kg mutta rupesin sitten outtamaan tuota nuorimmaista niin jäi dietti kesken, nyt aloitin uudestaan 9.päivä JA -4KG - muscleeeee
Ei onnistu tällä kirjalla! kirjoitti:
Mistä aloittelija saisi selvät ohjeet ihan vain vaikka perusruokiin?Lopeta se änkytys. Kaikki muut on kehunu et pitäisikö yhtä sitten uskoa?
- kokeillaan nyt
- Nimetön
Öö...Mitä siinä sit pitäis syödä, kun ei saa syödä sokeripitosii ruokii kuten leipää, pastaa, viljatuotteita eikä tärkkelyspitosii vihanneksii...?
- mmm
no siinä pitäs sitten syödä lihaa, kalaa, kanaa, kananmunii yms
- ese
esim. DR. atkinsin uusin dieetti- kirja.
Periaatteessa sieltä löytyy kaikki tarpeellinen tieto mitä ja miten, missä suhteessa ja kuinka paljon saa syödä mitäkin.
Aika äkkiä oppii silmämääräisesti laatimaan sopivan annoksen, kun on alkuvaiheessa punninnut annosta tehdessään eri "raaka-ainet".
Kun on päässyt sisään systeemiin, niin loppu onkin helppoo, kun heinänteko.
Tänä päivänähän lähes tuotteen, kuin tuotteen kyljestä löytyy hiilihydraattipitoisuus/100g tai 100ml. - Pullukka
ese kirjoitti:
esim. DR. atkinsin uusin dieetti- kirja.
Periaatteessa sieltä löytyy kaikki tarpeellinen tieto mitä ja miten, missä suhteessa ja kuinka paljon saa syödä mitäkin.
Aika äkkiä oppii silmämääräisesti laatimaan sopivan annoksen, kun on alkuvaiheessa punninnut annosta tehdessään eri "raaka-ainet".
Kun on päässyt sisään systeemiin, niin loppu onkin helppoo, kun heinänteko.
Tänä päivänähän lähes tuotteen, kuin tuotteen kyljestä löytyy hiilihydraattipitoisuus/100g tai 100ml.Siis olix se niin et kaikki sokeri pois, tilalle lihaa,kalaa,kanaa,kananmunia ja juurexia?
- _t87_
Pullukka kirjoitti:
Siis olix se niin et kaikki sokeri pois, tilalle lihaa,kalaa,kanaa,kananmunia ja juurexia?
niin voiko noitan kaupan valmiswokkipusseja syödä huoletta?pitääkö kaikki liha olla marinoimatonta?
- outi
_t87_ kirjoitti:
niin voiko noitan kaupan valmiswokkipusseja syödä huoletta?pitääkö kaikki liha olla marinoimatonta?
Minä kyllä ite olen marinoinut huoletta lihani mitä olen syönyt, kuka se nyt mautonta lihaa syö, se marinadin määrä siinä lihassa on kyllä niin pieni että ei luulisi vaikuttavan asiaan, olen syönyt kanan koivista lihan ja nahkan. Mutta kukin kyllä tekee tyylillään, Mutta tätä mieltä olen minä. Tammikuusta paino lähtenyt 13 kg, että ei kait se voi olla niin tarkaa...
- outi
_t87_ kirjoitti:
Tutki pussin kylestä hiilari pitoisuudet. Mutta ite en kyllä ole niitä syönyt, en ole niinnoiden wokkien ystävä, Mutta jos ei ole hiilareita niin anna mennä, onhan ne terveellisiä, Mutta minusta ne juurekset oli aika hiilari pitoisia...tsemppiä
- mihail gorbatsov
Testaa ketoosi tasosi virtsasta. Erinomainen apu Atkinsin dieettiä käyttäville.
http://www.testerit.fi/products.php?g1=84bc08 - figure123
Voisitteko antaa vinkkejä mitä syödä aamiaiseksi - Atkinsin omilta sivuilta olen jo reseptit kalunnut läpi, mutta munien tai lähinnä munakkaiden syöminen joka päivä ei hirveästi innosta, eikä minulla ole oikein aikaakaan semmoisia ruveta aamulla kokkaamaan. Entäs mistä olette saaneet päivittäiset kuitunne, vai syöttekö mitään? Sallitteko itsellene edes puolikasta ruisleipää?
- m.......
http://www.mirjanetti.net/karppaus/index.html kurkkaappas tuonne noin,on myös muita vaihtoehtoja :) jos tuntuu että 20g hiilareita on liika vähän voihan sitä aina kokeilla pikkusen enemmälläkäkin,tuolla ois muutamia vaihtoehtoja sille :)
- Hellou vaan!
m....... kirjoitti:
http://www.mirjanetti.net/karppaus/index.html kurkkaappas tuonne noin,on myös muita vaihtoehtoja :) jos tuntuu että 20g hiilareita on liika vähän voihan sitä aina kokeilla pikkusen enemmälläkäkin,tuolla ois muutamia vaihtoehtoja sille :)
Mietin vain, että voiko yhden ruisleivän syödä päivässä, jos siinä kerta on esim 14g hiilareita ja itse pyrkii syömään 20g? Sitten loppupäivänä söisi vain hiukan salaattia ja tietysti täysin sallittuja ruokia. Eihän siinä leivässä muu ollut "kiellettyä" kuin juuri ne hiilarit...?
- JK
Laita munakkaaseen vaikka kaks pieneksi pilkottua nakkia. Päälle fetajuustoa ja hiukan voi laittaa mahdollisesti fetapaketin öljyä jos sellaista fetaa käyttää. Sitten liraus esim ketsuppia ja vaikka vielä raejuustoa päälle. Takuulla maistuu
- JK
Hellou vaan! kirjoitti:
Mietin vain, että voiko yhden ruisleivän syödä päivässä, jos siinä kerta on esim 14g hiilareita ja itse pyrkii syömään 20g? Sitten loppupäivänä söisi vain hiukan salaattia ja tietysti täysin sallittuja ruokia. Eihän siinä leivässä muu ollut "kiellettyä" kuin juuri ne hiilarit...?
sä sillä leivällä itseäs kiusaat. Ei aiheuta muuta kuin riippuvuutta.
- Apassi73
Kannattaa tehä hiilarittomasta dietistä oman näkönen,sellanen mikä toimii itellä parhaiten.
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/200906099690898_lh.shtml- kyllä lähtee!
Aloitan kaverin ylistyssaarnan jälkeen huomenna sovelletun atkinsin ja olen erittäin innoissani! Ylipainoa minulla ei ole, mutta muutaman kilon haluan silti pudottaa. Olen kokeillut jos kaikkea: vähäkalorista, vähärasvaista, mutta kaikki lähtenyt on palautunut samaa kyytiä takaisin. Urheilen paljon, joten kyse liikkumattomuudesta ei voi olla, vaan liiallisesta hiilarien määrästä.
Itse en meinaa 2 induktioviikkoa vetää pelkällä pekonilla, vaan olen laskenut ja suunnitellut valmiiksi jo hyvää/terveellistä sapuskaa. Lohta, kanaa, höyrytettyä parsakaalia voilla, vihersaalaattia mozzarellalla ja oliiviöljyllä jne... Finelin sivut on aivan loistavat: Valitsee "eniten ja vähiten" ja sieltä imeytyvät hiilarit niin pääsee jo aika pitkälle.
Tsemppiä kailkille kanssayrittäjille! ilmoitellaan miten sujuu... - Lievästi ylipainoinen
kyllä lähtee! kirjoitti:
Aloitan kaverin ylistyssaarnan jälkeen huomenna sovelletun atkinsin ja olen erittäin innoissani! Ylipainoa minulla ei ole, mutta muutaman kilon haluan silti pudottaa. Olen kokeillut jos kaikkea: vähäkalorista, vähärasvaista, mutta kaikki lähtenyt on palautunut samaa kyytiä takaisin. Urheilen paljon, joten kyse liikkumattomuudesta ei voi olla, vaan liiallisesta hiilarien määrästä.
Itse en meinaa 2 induktioviikkoa vetää pelkällä pekonilla, vaan olen laskenut ja suunnitellut valmiiksi jo hyvää/terveellistä sapuskaa. Lohta, kanaa, höyrytettyä parsakaalia voilla, vihersaalaattia mozzarellalla ja oliiviöljyllä jne... Finelin sivut on aivan loistavat: Valitsee "eniten ja vähiten" ja sieltä imeytyvät hiilarit niin pääsee jo aika pitkälle.
Tsemppiä kailkille kanssayrittäjille! ilmoitellaan miten sujuu...Hei vaan!
Olen kamppaillut muutaman liikakilon kanssa viimeiset vuodet, trendi on ollut lisäksi ylöspäin koko ajan, eikä vanhat vaatteet tahdo mahtua päälle. Liikun paljon, joten yksinkertaisesti syön liikaa tai siis vääränlaista ruokaa. On siinä sellainenkin paradoksi, että mitä enemmän liikut, sitä suurempi on nälkä ja sitä useammin!
Atkins tuntui heti tutustuttuani sellaiselta, että saattaisi sopia minulle. Olen nyt toista päivää ruokavaliolla. Onko tavallista, että jo toisena päivänä hikoiluttaa ja tuntuu oudolta - ja suukin maistuu aivan kummalliselta koko ajan? Pelottaa kuinka henki haisee, pieni ongelma asiakaspalvelutyössä. En uskalla mitään pastillejakaan syödä hengityksen raikastamiseksi.
Voisitteko kommentoida, reagoinko epänormaalisti? - nälkäkurki
Lievästi ylipainoinen kirjoitti:
Hei vaan!
Olen kamppaillut muutaman liikakilon kanssa viimeiset vuodet, trendi on ollut lisäksi ylöspäin koko ajan, eikä vanhat vaatteet tahdo mahtua päälle. Liikun paljon, joten yksinkertaisesti syön liikaa tai siis vääränlaista ruokaa. On siinä sellainenkin paradoksi, että mitä enemmän liikut, sitä suurempi on nälkä ja sitä useammin!
Atkins tuntui heti tutustuttuani sellaiselta, että saattaisi sopia minulle. Olen nyt toista päivää ruokavaliolla. Onko tavallista, että jo toisena päivänä hikoiluttaa ja tuntuu oudolta - ja suukin maistuu aivan kummalliselta koko ajan? Pelottaa kuinka henki haisee, pieni ongelma asiakaspalvelutyössä. En uskalla mitään pastillejakaan syödä hengityksen raikastamiseksi.
Voisitteko kommentoida, reagoinko epänormaalisti?sokerittomia pastilleja voit syödä kyllä muutamia. ja apteekista on saatavana nyt se sb12 vai hb12? suun raikastaja myös purukumina, kannattaa kokeilla.
paljon VIHREITÄ kasviksia!
kanaa
kalaa
lihaa
oliiviöljyä
maitotuotteita, juustoja... - tyytyväinennnnnnn
nälkäkurki kirjoitti:
sokerittomia pastilleja voit syödä kyllä muutamia. ja apteekista on saatavana nyt se sb12 vai hb12? suun raikastaja myös purukumina, kannattaa kokeilla.
paljon VIHREITÄ kasviksia!
kanaa
kalaa
lihaa
oliiviöljyä
maitotuotteita, juustoja...Itse aloitin dieetin viikko sitten (maanantaina) ja olin tietenkin vähän epäluuloinen luettuani yhtä sun toisenlaisia kokemuksia kuurista. Ennen kuurin aloittamista kävin vähintään 5-6 kertaa viikossa salilla, kävin tunnin pyörälenkkejä, ja söin rasvattomia ja kevyitä tuotteita. Kiloja tippui niinkin, mutta TODELLA hitaasti! Tiedän kyllä kuntosalin vaikutuksen painoon, mutta en usko että silloinen vähäinen painonpudotukseni johtui paljosta lihaksesta (joka kehossa painaa enemmän kuin läski), sillä olen aina ollut lihaksikas (minulla on mesomorfinen ruumiinrakenne). Aloitettuani kuurin painoin noin 68 kiloa, nyt viikon myöhemmin noin 64-64,5 eli laihduin noin 3 kiloa VIIKOSSA (yhdistettynä tietenkin kohtuulliseen liikuntaan). Ongelmakohtani kehossa ovat aina olleet reidet ja takapuoli johon on vuosien varrella kertynyt näkyvästi selluliittia, mutta nyt alan huomata että koska kehon ravinnonlähteenä (atkinsin dieetin aloitettua) toimivat rasvat, niin selluliittikin on vähentynyt -vieläpä omaksi yllätyksekseni- todella näkyvästi.
Ongelmani on myös aina ollut pieni napostelu, mutta kuurin aloitettua pysyn kylläisenä hyvin hyvin pitkään ja voisikin sanoa että vielä en ole vielä koko kuurin aikana tuntenut kunnon näläntunnetta, vaikka syönkin paljon vähemmän kuin aiemmin..
Ei siis muuta kuin pilke silmäkulmassa kokeilemaan! Olen kokeillut KAIKKIA mahdollisia laihdutuskeinoja että aivan aidosti harmittaa kun en ole aikaisemmin älynnyt kokeilla tätä.. - 40+ nainen
tyytyväinennnnnnn kirjoitti:
Itse aloitin dieetin viikko sitten (maanantaina) ja olin tietenkin vähän epäluuloinen luettuani yhtä sun toisenlaisia kokemuksia kuurista. Ennen kuurin aloittamista kävin vähintään 5-6 kertaa viikossa salilla, kävin tunnin pyörälenkkejä, ja söin rasvattomia ja kevyitä tuotteita. Kiloja tippui niinkin, mutta TODELLA hitaasti! Tiedän kyllä kuntosalin vaikutuksen painoon, mutta en usko että silloinen vähäinen painonpudotukseni johtui paljosta lihaksesta (joka kehossa painaa enemmän kuin läski), sillä olen aina ollut lihaksikas (minulla on mesomorfinen ruumiinrakenne). Aloitettuani kuurin painoin noin 68 kiloa, nyt viikon myöhemmin noin 64-64,5 eli laihduin noin 3 kiloa VIIKOSSA (yhdistettynä tietenkin kohtuulliseen liikuntaan). Ongelmakohtani kehossa ovat aina olleet reidet ja takapuoli johon on vuosien varrella kertynyt näkyvästi selluliittia, mutta nyt alan huomata että koska kehon ravinnonlähteenä (atkinsin dieetin aloitettua) toimivat rasvat, niin selluliittikin on vähentynyt -vieläpä omaksi yllätyksekseni- todella näkyvästi.
Ongelmani on myös aina ollut pieni napostelu, mutta kuurin aloitettua pysyn kylläisenä hyvin hyvin pitkään ja voisikin sanoa että vielä en ole vielä koko kuurin aikana tuntenut kunnon näläntunnetta, vaikka syönkin paljon vähemmän kuin aiemmin..
Ei siis muuta kuin pilke silmäkulmassa kokeilemaan! Olen kokeillut KAIKKIA mahdollisia laihdutuskeinoja että aivan aidosti harmittaa kun en ole aikaisemmin älynnyt kokeilla tätä..Osaako kukaan kertoa, "missä mättää"; olen ollut induktiolla viikon, eikä painoni ole pudonnut. Painan 59 kiloa ja pituutta on 162 cm, että varsinaista ylipainoa ei ole, mutta vyötäröllä on makkara, josta tahtoisin eroon. Siis toiveissa olisi 3-4 kilon pudotus. Olen syönyt korkeintaan 20 g hiilareita/päivä. Onko rasvan/proteiinien saannilla/balanssilla suuri merkitys? Ketostixeillä mitattuna ketoositaso on 4 paikeilla. Joku aika sitten olin myös kaksi viikkoa induktiolla yhtä laihoin tuloksin. Liikun tosi vähän. Puolitoista vuotta olen muuten karpannut. Mikä neuvoksi?
- miksisisisi
40+ nainen kirjoitti:
Osaako kukaan kertoa, "missä mättää"; olen ollut induktiolla viikon, eikä painoni ole pudonnut. Painan 59 kiloa ja pituutta on 162 cm, että varsinaista ylipainoa ei ole, mutta vyötäröllä on makkara, josta tahtoisin eroon. Siis toiveissa olisi 3-4 kilon pudotus. Olen syönyt korkeintaan 20 g hiilareita/päivä. Onko rasvan/proteiinien saannilla/balanssilla suuri merkitys? Ketostixeillä mitattuna ketoositaso on 4 paikeilla. Joku aika sitten olin myös kaksi viikkoa induktiolla yhtä laihoin tuloksin. Liikun tosi vähän. Puolitoista vuotta olen muuten karpannut. Mikä neuvoksi?
Ensinnäkään et ole ylipainoinen, ja Atkinsin dieetissähän kyse on nimenomaan painon pudottamisesta. Sanoit että liikut tosi vähän mutta totuushan on, että jos vyötäröllä on makkara josta haluat eroon, niin sanoisin että käy salilla tai tee jotain yksinkertaisia jumppaliikkeitä kotona.. Liian ''vähäinenkin'' syöminen johtaa siihen, että keho siirtyy ns. ''energiansäästötilaan'', jonka seurauksena ruoansulatuksesi hidastuu ja keho ottaa jokaisesta ateriastasi energiaa säästöön, koska on tottunut vähäiseen syömiseesi. Tuo yhdistettynä siihen että liikut tosi vähän, on tosi kinkkinen tilanne painonpudotuksen suhteen (= pienikin viikottainen lihasten reenaaminen tietysti kasvattaa lihaksia, myös johtaa siihen, että keholla menee enemmän ''energiaa'' ylläpitää lihaksiasi, joten ruoansulatus vilkastuu=laihtuminen on helpompaa)
Jos vieläpä olet noudattanut kuuria täsmällisesti eikä paino siltikkään ole tippunut, niin kehotan lämpimästi että alat tekemään yksinkertaisia jumppaliikkeitä kotona Atkinsin sijasta.. - paastotar
Hei vaan!
Voisitteko kommentoida, reagoinko epänormaalisti?haisee myös ulospäin. Kaikkien ketoosia aiheuttavien dieettien ongelmana on erityinen ketoosiin liittyvä haju suussa, mutta myös kaikkialla iholla. Hengityksen hajua voi yrittää poistaa suuvesillä, pastilleilla ja kielen huolellisella pesemisellä. Koko kroppaakin pitää kuurata tavallista enemmän. Hikoilu on merkki vilkkaasta perusaineenvaihdunnasta, mikä on tietenkin tarpeen laihiksella. Itse pidän mehupaastoni aina talvella, toisin kuin yleensä neuvotaan, juuri sen vuoksi, että minulla on paastolla aina ihan hirveän kuuma ja iho puskee hikeä ja rasvaa.
- Painoa alas
40+ nainen kirjoitti:
Osaako kukaan kertoa, "missä mättää"; olen ollut induktiolla viikon, eikä painoni ole pudonnut. Painan 59 kiloa ja pituutta on 162 cm, että varsinaista ylipainoa ei ole, mutta vyötäröllä on makkara, josta tahtoisin eroon. Siis toiveissa olisi 3-4 kilon pudotus. Olen syönyt korkeintaan 20 g hiilareita/päivä. Onko rasvan/proteiinien saannilla/balanssilla suuri merkitys? Ketostixeillä mitattuna ketoositaso on 4 paikeilla. Joku aika sitten olin myös kaksi viikkoa induktiolla yhtä laihoin tuloksin. Liikun tosi vähän. Puolitoista vuotta olen muuten karpannut. Mikä neuvoksi?
Täällä näyttää kaikilla toimivan oikeen mallikkaasti tämä atkinsin "dieetti". Mutta itselläni on vähän samaa kuin sulla, eli oon ollut viikon induktiolla eikä paino juuri ole pudonnut. Painan 62kg ja oon 165 cm pitkä. Harrastan myös liikuntaa. Joten en kanssa tiedä, että missä vika. Täältä saa lukea, kun ihmiset on laihtuneet viikossa monta kiloa ????
Syöttekö ihmiset jotain vitamiini ym. tabuja atkinsin aikana ? paastotar kirjoitti:
haisee myös ulospäin. Kaikkien ketoosia aiheuttavien dieettien ongelmana on erityinen ketoosiin liittyvä haju suussa, mutta myös kaikkialla iholla. Hengityksen hajua voi yrittää poistaa suuvesillä, pastilleilla ja kielen huolellisella pesemisellä. Koko kroppaakin pitää kuurata tavallista enemmän. Hikoilu on merkki vilkkaasta perusaineenvaihdunnasta, mikä on tietenkin tarpeen laihiksella. Itse pidän mehupaastoni aina talvella, toisin kuin yleensä neuvotaan, juuri sen vuoksi, että minulla on paastolla aina ihan hirveän kuuma ja iho puskee hikeä ja rasvaa.
ketoosia aiheuttavien dieettien ongelma ei ole haju vaan se on sinun uskomuksiasi. Lopeta väärän tiedon välittäminen.
- atah
Hei vaan!
Voisitteko kommentoida, reagoinko epänormaalisti?ihan normaaleja sivu oireita olo helpottuu viikon päästä
- hdjdopdn
Hei, mulla tuli tämmöinen mieleen kun olen aloittamassa tätä atkinsin kokeilua.
Rintani ovat kokooni nähden suuret ja pidän niistä, mietin vain että koska rinnat ovat pelkkää rasvaa, onko odotettavissa että jos/kun elimistö alkaa laihtumaan, lähtee minulta tissit? Hoikustua kyllä haluan mutta tisseistä en haluaisi luopua :( viitsisikö joku viisas ihminen kertoa? - tohtoriatkins
8vrk olen noudattanut tiukasti atkinsin diettiä. Tyytyväinen olen -6kg tulokseeni. Olin aloittaessa 174/94 mies. Olen syönyt vain lihaa (kanan rintafileitä ja porsaan sisäfilettä), kananmunan valkuaisia, tonnikalaa purkillisen ja paljon jäävuorisalaattia. Monivitamiini tabletteja olen ottanut tuplasti saantisuosituksiin nähden. Lisäksi käytän omega3 rasvahappoja ja maitohappobakteeri kapseleita. Kahdesti päivään treenailen. Aamulenkki illalla kuntosali/salibandy. Oma olotilani on nyt todella virkeä ja terveenoloinen. Tuntuu, että hormoonit jyllää entistä kovemmin alakerrassa :) Tavoite laihduttaa tonne 75kg asti, muutama kilohan siihen lisää tulee kun hiilihydraatit tulevat mukaan.
- ihmetyttää
aamu: munakas, jossa 2 kanamunaa, bekonia/metua, raejuustoa
tee hunaja, vettä
päivä: salaatti, jossa kurkkua, tomaattia, lehtisalaattia, fetaa
uunilohi/kana
ilta: salaatti, tonnikala, raejuusto, kukkakaali
välipaloja: rahka hunaja, paisettu leipäjuusto, porkkana.
hedelmiä(vesimeloni, klementiini, mango, luumu) jälkiruoaksi.
Näistä on ruokavalioni koostunut viimeiset 4 viikkoa ja painoa 4KILOA!
Jumpissa käyn 4-5 kertaa viikossa.
Nälän tunne jatkuva, josta ehkä napostelutarve.
missä vika? syönkö liikaa vihanneksia? alkaa usko mennä.
En todellakaan ole ylipainoinen, mutta haluaisin ehkä vähäsen vatsan seudulta makkaroita pois....ajattelin että tällä ruokavaliolla ne lähtee nopsasti, mut kun niitä tuli just sen verran, minkä piti lähteä.
onko kellään kommentoitavaa tähän?- yksi onnellinen
Tervehdys! Kun katson sun ruokavaliota niin ihan hyvältä tuo näyttää, mutta ootko ottanut yhtä tärkeetä asiaa huomioon.RASVAN määrä. Nestettä tulee juoda kans noin 2-3 litraa päivässä. Neste auttaa ravintoaineita imeytymään. Hedelmiä syöt aika runsaasti, missä on taas aika paljon hedelmäsokeria. Se taas hidastuttaa prosessia,koska keho pyrkii ensisijaisesti käyttämään kehoon kertyneet hiilihudraatit. Katso että syöt sen 20gr sokeria noin 2 viikon ajan. Proteiinit voivat myös vaikuttaa siihen että keho pyrkii käyttämään niitä energian lähteenä. Hyvä suhde on proteiinia 30-35% ja rasvaa loput. Proteiinin ensisijainen homma pitää ihmisen lihakset kunnossa, ja tässä ruokavaliossa niitä tulee syömään kohtuudella. Itsellä on ruokavalio seuraavanlainen: Aamulla maitotuotteita(täysmaito noin 2dl, paketti pekonia rasvoineen, pari tomaattia ja jokunen salaatinlehti) Iltapäivä: kanaa,kalaa kasvikset (ei paljoa porkkanaa) salaattia (noin 1gr hiilaria 100g) ja mantelileipää (2kananmunaa, 1,5dl mantelijauhoa, 150gr juustoa ja 1tlk leivinjauhetta.sekoita keskenään ja uuni 225.paista noin 5-10min. Sisältää paljon rasvaa ja proteiinia.Tätä en suosittele ruokavaliota aloittelevalle, vaan noin 2viikkoa aloituksesta) iltapalaksi rahkaa (kermaa,rasvaisinta rahkaa ja kreikkalaista jugurttia mausteeksi mustikoita)
Tärkeintä on tosiaan rasvan saanti ja vihannekset sekä salaatit jotta muut hivenaineet ja vitaaminit saataisiin. Hedelmissä piilee hedelmäsokerin liian runsas saanti. Se on yksilöllistä. Naisilla kuukautiset kohottaa monesti painoa jopa useita kiloja. Sitä ei kannata säikähtää,vaan se on enempikin normaalia.
- ihmetyttää
tuohon vielä lisäys:
syön myös herkkusieniä, papuja, linssejä - ei ihme
pavuissa ja linsseissähän on yhtä paljon hiilareita kun riisissä ja pastassa
- Mie vaan : )
Itse olin pari kuukautta atkinsn dieetillä lähti 10 kiloa pois! :) Elikäs vältin mahdollisimman paljon hiilareita ja join paljon nestettä. Kävin myös päivittäin pienellä lenkillä.
- Ms Atkins
Mitähän tuo PAM selittää. Ei kasvirasvassa ole transrasvoja ellei niitä kuumenna liian kovalla lämmöllä!
Pääajatuksena Atkinsin dieetissä on syödä proteiineja hiilareiden sijaan. Eli lihaa napaan ja vaaleat viljat pois. Joku kysyi tuolla ruisleivästä, omasta mielestäni sitä voi kyllä aivan huoletta syödä sillä siinä on hiilareita niin säälittävän vähän. - Sithyn
http://atkinsdieetti.blogspot.com/
Parhaimmat ohjeet täältä! - uusi ja tietämätön
Olis sellanen kyssäri, Atkinssin taulukossa luki pinaatin olevan OK , mutta mites sitten pinaattikeitto kun syön sitä jäädytetystä kokkareesta sulatettuna, mutta siinä on hiilareita 27,2 g josta sokeria on 17.6 g...
- uusi ja tietämätön
hei, saako jäädytettyä pinaattikeittoa syödä jos se on 400g ja siitä 27,2 g on hiilareita.. ja se sisältää vehnäjauhoja?
- Tuijanpuoti
Saat sen 27,2 g hiilareita jos syöt pinaattikeittoa koko 400g. 400g on kummiskin keitton määränä jo aika paljon.
Jos syöt esim. puoletkin keitosta (200g), niin saat 13,6g hiilaria.
-100g --> 6,8g hiilaria - atkinssi
minä söoin puolivuotta pelkkää lihaa ja juustoja ja munia ja kalaa ja puolenvuoden aikana -28kg välillä tippuminen loppui niin oikeestaan 2 viikon välein söin karkkia ja join kaljaa ym ym niin taas seuraavalla viikolla lähti putoamaan uudesta nyt syksy taukoa ja oon syöny normaalisti kaikkia mahdollista niin siinä 2kg sisällä paino pyörii että ei oikeestaan oo tullu edes lisää... noh syksyn mittaan alkaa uus ja vielä 10-15kg pois nii sitte hyvä..
ai niin toki tuohon kuuriin sisältyi lenkkeilyä ja pyöräilyä melkein jokapäivä - aseret88
Onko kukaan kokeillut Atkins- tuotteita?
Kuljin Cittarissa ja silmäni osuivat normi proteiinipatukan sijaan Atkins- patukoihin, jonka kähmäisin itselleni. En sen enempää lukenut tuoteselosteita tai muita, kunnes vasta kotona.
Patukka 30g sisältää 14 grammaa hiilareita, ja 100g/48g.
Onko tämä nyt muka vähän hiilareita? Normi proteiinipatukassakin on mielestäni vähemmän ne 20grammaa hiilareita käytän kyl hieman muuhun kun tohon patukkaan.
Onko kokemuksia? Mielipiteitä?
ps. tietääkö kukaan vähähiilihydraattisia proteiinipatukoita? tai vinkkejä VHH- välipaloiksi kouluun/töihin mukaan? - Massukkaaaa
Anteeksi jos tämä kuulostaa tyhmältä, mutta voisiko tämä Atkins -diieetti onnistua jos syö vain raejuustoa 200g 1 purkki tonnikalaa (vedessä).. Tuollainen ateria 3 kertaa päivässä? Valaiskaa kiitos ; /
- Juhiz77
, mä olen nyt ollut atkinsilla induktiossa 5 vrk, eilen oli tikku punasena vähän mut tän aamuna taas normina, oon syöny van lihaa ja rasvaa, eio ollu vierotuksia sokerista ei mitään, eilen illalla en edes syöny mitään,vatsa oli jotenkin räjähtävän tuntunenja pallona? Vesi ainut juoma
Painoa 127 ja pituutta 190, haluan ton 28 pois mutta ei lähe mitenkään
Niin j eilisestäpomppas painoa 1,5kiloa lisää??
Eilinen safka aamulla ulkofilepihvi ja kananmuna paistettu
Päivä ja ilta jauhelihaa yht 400 gr
Kaalia paistettuna 100gr
Moi - Jay123
Oletko Juhiz77 pitänyt huolta että syöt n. 3h välein? Optimaalista olisi että verensokeri pysyy tasaisena päivän aikana. Eli ei lähetä mättäämään megamättöjä kauhessa nälässä, vaan monta pienempää annosta päivän aikana. Kaalihan saattaa turvottaa vatsaa aika paljon!
- ei kannata
atkins dieetille ei kannata ryhtyä...totta kai kaikki päättävät itse, mutta se ei vaan ole terveellistä...jos haluat vähä hiilihydraattiselle dieetille ryhtyä, syön n. 20g tai vähemmän hiilareita päivän aikana ja urheile. Pidä tietenkin 1-2 lepopäivää viikossa (eli et urheile silloin lainkaan)
- ihmetyttää
monet on sillä onnistuneet laihtumaan ja löytäneet sen jälkeen tasapainoisen ruoka tottumuksen. kannanttaisko sun jotenki argumentoida tota sun väitettä epäterveellisestä, eikä vaa todeta et se on nii . tosi moni tutkia ono llu tästä puolesta ja vastaan nii miks jonku perustallaaja pessimistin sana painais täs ??
- MissPiff
Tänää alkoi dietti :) aamupalaksi munakas ja äsken huitasin pari possunsisäfile piffii. illalla sit leipäjuustoa ja kanaa.. neljä vuotta sitten laihdutin 74kg -> 60kg 36:ssa päivässä. paino sen jälkeen laski vielä 55kg vaikka söinkin suht normaalisti ..mut nyt paino päässyt nousemaan 60:neen kiloon, joten aattelin ottaa sen 5kg pois nyt ja varmasti lähteekin alle kuukaudessa :) _missfiff
- MIKSEI TÄMÄ TOIMI?
Kun ei mikään dieetti tuntunut onnistuvan niin ajattelin että tämä atkinshan olisi täydellinen kun ei tarttisi kokoajan olla nälissään. Olen muutama pikku lipsahdusta lukuunottamatta ollut dietillä jo kuukauden, mutta paino ei ole tippunut kuin kilon!!!! Olen katsonut prikulleen mitä syön ja tästähän tulee täysinäiseksi niin ei tule syötyä kauheasti. Olen ruumiillisesti melkoisen raskaassa töissä ja juon vettä kuin sieni mutta PAINO EI TIPU. Uskon että dieetti on toimiva mutta ihmettelen miksi se ei toimi minulla :( Tällä tavalla suunnilleen syön :
aamu: kaksi kananmunaa ja 140g pekonia
lounas: kaksi vähähiilihydraattista siikapihviä ja kaksi kananmunaa
päivällinen: salaatinlehtiä, tomaattia, kurkkua, kanaa, fetaa ja vähän salaatinkastiketta.
iltapala: pepsi max limsaa ja taffel suolapähkinöitä (kannattaa muuten noita taffelin maapähkinöitä ostaa. Vain 3g hiilhyd./100g )
Missään ym. ei ole nimeksikään hiilareita niin missä on ongelma? APUA!!- edwdwAD
Niin se vain että niitä hiilareita ei kannattaisi olla yhtään :D Onnea hiilihydraatittomaan diettiin jos on noin kova hinku pitää hiilihydraatteja jokapäiväisessä mässyssä.. Höhö
- miiivaaaa
Ikivanha ketju, mutta jos joku googlella löytää niin.
MIKSEI TÄMÄ TOIMI,vastaus, liikaa rasvaa.- aahaajuu
Niin ja aika moni tuntuu syövän holtittomasti proteiinia, suositus on että protskua 1g per tavoitepainokilo, mun tavoite esim. on 65kg, joten 65grammaa proteiinia päivässä on ihan hyvä taso ollut, paino putoaa.
- Koittakaa järkiintyä
Atkinsdietti on yhtä vaarallinen kuin karppausdietti,jotka molemmat johtaa
ketoosista sydämenpysähdyksineen teholle,mitä kauemmin jatkaa kumpaa
diettiä tahansa.Kummassakin dietissä on ihan liikaa rasvaa ja proteiinia. - terve ja kaunis
koittakaa järkiintyä..... puhut ihan höpö höpöjä :)
- terve ja kaunis
muistan sillon kun aloitin dietin............ en muuta kuullutkaan ympärilläni,kuin vaarallista ja vaarallista ja kun noin nopeasti puddotat niin kaikki tulee takas......... paskanmarjat!!! hengissä ollaan ja ei ole tullut kilot takas....
- Girliee84
Voisko joku antaa vinkkejä esimerkiksi tarkasta päiväruokailusta miten syötte, kuinka paljon protstkua/rasvoja, millä paino putoaa.. Ois vielä plussaa jos ois joku suurinpiirtein samankokoinen henkilö kyseessä niin voisin suoraan kokeilla samaa, oon siis ollu pari viikkoa atkinsilla mut paino ei tipu, neisteitä lähti parin eka päivän aikana se pari kg, mut tavoitteena ois saada nyt vielä viitisen kiloo pois tässä kuukauden aikana. Oon siis 167cm / 68kg (ennen 70kg) nainen.. Saako muuten kahvia/light limuja juoda? Häiriinnyttääkö kofeiini painonpudotusta? Kiitos jo etukäteen vastaajille!
- Herra.Papu
Mr Beanin diettiin kuuluu ilmeisesti pavut?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan533278Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282939- 1212346
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111366
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802