Lopunajan Loitsijat

Rauhan tervehdys.

Ajassamme on paljon puheita ja analyysejä retoriikasta, mutta hyvin vähän Sanan saarnaa. Sitä vastoin on hypnoottista profetointia, henkien sitomis, uhoavia henkien sitomisia, psykologisia temppuja, manaamiskaavoja ja muita pakanallisesta loitsinnasta nousevia ilmiöitä, joita oli paljon Efeson kaupungin herätyksessä. Samassa katoaa raamattutunnit, rukous totuudessa ja hengessä sekä usko aitoihin profetioihin, koska väärennöstä on niin tavattomasti liikenteessä.

Erityisesti tämä koskettaa helluntailais-peräisiä liikkeitä, uuskarismaattisuutta ja menestysteologisia piirejä, mutta myös yhteiskunnassa New Age oppien kautta jo monia muitakin tahoja.

"Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: 'Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa'." - Apostolien teot 19:13

Mitä Raamattu kertoo näistä lopunajan loitsijoista?
https://www.youtube.com/watch?v=3fOgF9oM6Nc

Siunauksin, MM.

25

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Te hellarit teette yksinkertaisesta uskosta monimutkaisen.

Minä sain sielunrauhan kun jätin kaiken tuollaisen hömpän ja aloin elää vaatimatonta uskonelämää. Semmoista hiljaista, perinnekirkollista kristillisyyttä. 🌳⛪🌾

Asian ydin on: onko minulla / sinulla Kristuksen sisäinen tunteminen? Asuuko minussa Isä, Poika ja Pyhä Henki, eli onko Hän Herrani? Vai ei.

Ei usko ole suorittamista. Nuo tietyt, hengelliset asiat tulee tietää ja armolahjat omata (en käytä uussanaa "karismaattisuus"), mutta mielestäni sillai maltillisesti. Elämme maailmassa, joskaan henkemme ei enää ole "maailmasta". Nk. sotatilanteita syntyy näiden maailmoiden välillä, mutta ei siihen sotaan pidä itseään suorastaan altistaa.

Elämme nk. rinnakkaistodellisuutta. "Uskossa, jonka Jeesus vaikuttaa ja tässä uskossa myös jumalattoman lahjavanhurskauttaa."

• Anonyymi

"Samassa katoaa raamattutunnit, rukous totuudessa ja hengessä sekä usko aitoihin profetioihin, koska väärennöstä on niin tavattomasti liikenteessä."

Ei ole mitään nykyajan profetioita! Profetia tarkoittaa alkukielestä käännettynä Jumalan sanansaattajan viestiä Jeesuksesta. Jeesus tuli ja meni. Mihin tarvittaisiin enää uutta profetiaa Jeesuksen ensimmäisestä tulemuksesta? Toinen tulemushan jo tiedetään.

• Anonyymi

Raamattu kyllä kertoo kahdesta säkkipukuisesta profeetasta, jotka tulevat vielä. Sen takia on varma asia, että profetointia on edelleen. Se on sitten ihan eri asia mikä on Mauno Mattilan oma tilanne. Sen tiedän, että Mauno Mattila on väärä profeetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu kyllä kertoo kahdesta säkkipukuisesta profeetasta, jotka tulevat vielä. Sen takia on varma asia, että profetointia on edelleen. Se on sitten ihan eri asia mikä on Mauno Mattilan oma tilanne. Sen tiedän, että Mauno Mattila on väärä profeetta.

Kaksi säkkipukuista todistajaa Vanha ja Uusi Testamentti.

1234567---

• Anonyymi

HUOM. PROFEETTOJA JA LAINOPETTAJIA, MIKSI LÄHETTÄISI LAINOPETTAJIA, JOS LAIT EIVÄT OLISI ENÄÄ VOIMASSA!

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. [Ap. t. 5:40, Ap. t. 22:19; 2. Kor. 11:24; 1. Tess. 2:15; Hepr. 11:36,37]

• Anonyymi

Entä enneunet ja näyt? Armolahjat?

• Anonyymi

Mauno Mattila alias Ingenjör_81 harrastaa itse neg agea ja kabbalaa.

Attelin, että Mattila olisi tehnyt pohjanoteerauksen, kun hän levitti Jeremiah Johnssonin väärää profetiaa, että Trump olisi Jumalan pasuuna. Nyt Mauno Mattila on keksinyt sensaatiomaisen uutisen, että jääkiekkoilija Teemu Selänteen elämä olisi jokin profeetallinen ennusmerkki ja kutsuu tätä asiaa uudella YouTube-videollaan nimeltä: Selänne koodi 8 13.

Mattila alkaa etsiä ennusmerkkejä vähän sieltä ja täältä ja tekemään aasinsiltoja erilaisten asioiden välillä. Mattila on siis tehnyt oman versionsa Da Vinci -koodista. Herätkää jo hyvät ihmiset ja hylätkää Mauno Mattila.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13

Mauno Mattila on väärä profeetta ja eksyttäjä. Hän yrittää peittää tämän asia ottamalla esille muissa olevia vikoja, mutta itse tekee samaa.

• Anonyymi

Jeesus on Jumalan Sana. Tutkikaa raamattua

• Anonyymi

Jeesus On "lihaksi tullut Jumalan Sana".
        Näin Raamatussa tarkalleen ottaen sanotaan.

Jumalan sana muutoin on kaikki Jumalan oma puhe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus On "lihaksi tullut Jumalan Sana".
        Näin Raamatussa tarkalleen ottaen sanotaan.

Jumalan sana muutoin on kaikki Jumalan oma puhe.

Joh. 1:1-18
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.

9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
        17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
        18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

• Anonyymi kirjoitti:

Joh. 1:1-18
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.

9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
        17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
        18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

Siinä oli taas saarnaa kuinka kirkas valo ja pitkäikäinenkin Jeesus on. ☀️

• Anonyymi

Jumalan voima on ihmeellisin Mark. 6:20

• Rauhan tervehdys.

Ystävät, havaitsin juuri ettei yksikään kommentti tässä ketjussa koskenut alkoituksen aihetta, opetusta tai siihen liittyvää Raamatun oppia. Keskustelun suhteen olisi rakentavempaa, että tässä otettaisiin Salomonin neuvosta vaari.

"Jos kuka vastaa, ennenkuin on kuullut, on se hulluutta ja koituu hänelle häpeäksi." - Sananlaskut 18:13

Siunauksin, MM.

• Anonyymi

Sinun opetusvideoita ei kenenkään pidä katsoa. Sinä olet väärä profeetta ja eksyttäjä, minkä vuoksi videoittesi katsominen on vaarallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun opetusvideoita ei kenenkään pidä katsoa. Sinä olet väärä profeetta ja eksyttäjä, minkä vuoksi videoittesi katsominen on vaarallista.

Ei pidä paikkaansa.

Commandohauis

• Anonyymi

"Herra on asettanut sinut papiksi pappi Joojadan sijaan, että olisi järjestyksenvalvoja Herran temppelissä kaikkien hullujen ja ennustajain varalle, ja niin sinä voit panna sellaiset jalkapuuhun ja kaularautaan!
      Jer: 29: 26

• Anonyymi

Taivaalliset asiat ovat eri kuin maalliset?
      Helluntaikirkko tuntee taivaan asioita ja on tietävä enkelten lankeemuksista etc.
      Mä en lähtis tuota yli 100 vuoden kokemuksen omaavaa kirkkoa arvostelemaan ainoastaan maallisista ja sanan näkökohdista käsin.
      Sanakaan ei puhu nimittäin taivaan asioita.

• Anonyymi

Nämä muka kaikkitietävät opettajat ovat niin turhakkeita,heidän tarkoituksena on vain itsensä ylentäminen,ei imisten auttaminen.Sebastian Tynkkynen on mies,joka ajaa kansan oikeuksia,uskaltaa tuoda totuutta esiin,ilman itsensä koroittamista,erittäin älykäs,niin ja entinen hellari.

• Anonyymi

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. [Ap. t. 5:40, Ap. t. 22:19; 2. Kor. 11:24; 1. Tess. 2:15; Hepr. 11:36,37]

• Anonyymi

Mattila ei ole profeetta,jos hänen hömppää ei hyväksy joku,ei tarkoita,että saatana hyökkää,tai että hänen kimppuunsa käydään,koska on jumalan asialla.Naurettavaa on se,että nämä jotka ovat itsensä suureksi profeetaksi nostaneet juuri marttyyrin roolissa vetoavat tuollaiseen raamatunpaikkoihin,ylpeyttä.

• Anonyymi

Raamatun tärkein opetus on mitä Jumala on tehnyt puolestamme Jeesuksessa Kristuksessa, se tekee ihmisen nöyräksi ja vastaanottavaiseksi, mikä synnyttää uuden luomuksen.
      Ihmisen teot ja toimet on edellisen rinnalla turhuutta, Paavali heitti roskana pois.

3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. 3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.

• Anonyymi

Mauno osaa puhua kuulijaa miellyttävästi. En tarkoita korvasyyhyä vaan ruisleipää, evankeliumia sellaisenaan.

Commandohauis

• Anonyymi

Juu eläkeloihtimillen rauhat vaa

• Anonyymi

Miksi tuohonkin piti sijoittaa piikki helluntailaisia kohtaan, antaako se mielestäsi uskottavuutta joissain piireissä?

• Anonyymi

Väärä profeetta Charles Fox Parham sai syytteen sodomiasta.
      Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      76
      8732
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      59
      3301
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      38
      2654
    4. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      27
      2211
    5. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      18
      2195
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      37
      2180
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1927
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1743
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      68
      1705
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18