Mieleltään turmeltuneet ( valeprofeetat ) Suomessa

Anonyymi

Mieleltään turmeltuneet ihmiset (profeettoina)?

Osa 1

Uusi Testamentti valaisee, että jo 2000 vuotta sitten uskonasioiden reviirillä oli joka sortin valheprofeettoja, vääriä profeettoja ja erilaisia ”ennustajia” !
• Into olla ”jotakin” erikoista?
• Himo olla jotenkin ”jumalan profeetta-ääni”?
• Patologinen vääristymä suoralta tieltä?

Tuollaiset ilmiöt olivat näkyvissä. Apostoli Paavali korostaa nuorelle Timoteukselle, sekä Tiitukselle useita kertoja:
• ”terveistä sanoista” (1 Tim 6:3)
• ”terveestä opista” ( 2 Tim 4:3 )
• ”terveellä opilla” ( Tiit 1:9, 2:1)
• ”tervettä ja moitteetonta puhetta” ( Tiit 2:8)

Terve vai ”sairastunut uskonelämä”?

On faktaa, että samalla tavalla kuin ihminen voi sairastua fyysisesti ja psyykkisesti, ihminen on altis myös henkisen ja hengellisen tason patologisille seikoille!

Koska ihminen on kokonaisuuus, usein kaikki paketoituu yksiin uomiin? Jos (uskovalla) ei ole terve henkinen taso? Jos hän ei ole mm. parantunut elämänsä (ja varhaiselämänsä) traumoista, hänen uskonelämänsä on riskeissä vääristyä.
Traumat toimivat vaikutteina; ohjaavat toimintaa. Ne vääristävät sekä ihmissuhteiden, että jumalasuhteen tasolla. Terve realismi hämärtyy ja katoaakin. Ihminen luulee olevansa jopa ”jumalan” asemassa, latelemassa tuomioita, sanktioita, jne. Hän kärsii mm. "suuruusharhoista"? Kuvittelee olevansa Jokin Suuri? Messias-syndrooma on erittäin tunnettu harha... sairaus siis.

Traagisinta on, jos tällainen (uskova) keksii ryhtyä ”profeetaksi”, taikka muilla tavoin ryhtyy sellaiseen, jossa vaikutuspiirissä on muita ihmisiä! Lopputulos, finaali voi olla järkyttävä paketti!

Tuore julkinen esimerkkitapaus on ”profeettana” huseeranneen Juha Ruohosen tapaus!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16993159/tarkeaa-tietoa-quotprofeettaquot-juha-ruohosesta

”Terveen uskonasian” tarkastelu on erittäin tarpeellista!

Mitä pidemmälle lopunajan luopumus ja eksyttävät villitykset paisuvat, sen lujemmin on otettava selkeä linja kaikenlaisten ”sairausoireiston” merkkien edessä. Paavali kirjoittaa eräistä eksyttäjistä:

" ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus, jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon".

Syöpä?
Useiden uskon turmeleminen”

Kun jo tuona aikana oli sellaisia ”epäpyhiä ja tyhjiä puheita” joiden puhujat menivät yhä julkeammin jumalattomuuteen? - niin on naiivia edes kuvitella, että tämä lopunaika olisi ”jalompaa, parempaa”? Ei ole.

Mieleltään turmeltuneet ”profeetat”

Paavali viittaa ja muistuttaa valheprofeetoista, jotka esiintyivät jo Mooseksen aikoina.

Jokainen Raamattunsa tunteva muistaa tapauksen? Egyptin ”noidat” ja ”tietäjät” matkivat hämmästyttävällä tavalla niitä ihmeitä, joita Mooses teki faaraon edessä. Tämä matkiminen kuitenkin stoppasi siihen, etteivät nämä ”pimeyden voimissa” toimineet voineet saada syntymään elämää! Siis edes sääskiä! ( 2 Moos 8:17-19) Siinä oli raja! Vain JUMALA voi synnyttää elämää, olkoon se vaikka alkeellistakin! ( 2 Tim 3:8-9)

”Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo MIELELTÄÄN TURMELTUNEET turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.”

Niinkuin Jumala on useille palvelijoilleen osoittanut, täållä Suomi24 profetia-foorumilla on näkynyt erittäin räikeää ja sairasta profeetta-agendaa! Sellaiset tyypit, joita Jumala ei ole kutsunut eikä asettanut eikä lähettänyt ”profeetan” asioille, ovat mielivaltaisesti ja itsensä korottaen julistautuneet ”profeetoiksi”.

Julkinen asia?

Koska nämä tyypit esiintyvät täysin julkisesti, on samalla julkisuuden tasolla lupa ja oikeus arvostella heidän menettelyjään.

Tutkimuksellinen tarkastelu heidän OMISTA teksteistään, se lopuksi tuottaa sen synteesin, jossa on ”paketoituna” näiden tyyppien saldo. Millainen?

Niin ikävää kuin se onkin, he ovat itse antaneet aihetta profilointiin. Jumala kun puuttuu, ennemmin tai myöhemmin sellaiseen, jolla ”mieleltään turmeltuneet” ja eksyneet eksyttävät toisia Herran lampaita.

Julkisesti esiintyvät valheprofeetat, itse itsensä ”profeetoiksi” nimenneet ja nostaneet ovat mm.

• Jouko Piho
• Teuvo Suni
• Jari Tapio Pasanen
• Harri Veijonen
• Juha Ruohonen (äskettäin uutisoitu tapaus)

Näistä kaikista Herra tahtoo varoittaa!
Älkää juosko heidän perässään.
Älkää antako mielenne turmeltua heidän (vääristä ja vääristyneistä) sanoistaan.
Ottakaa etäisyyttä!
Palatkaa terveeseen Raamatun Sanan opetukseen.

78

1678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta. Älköön kukaan itseään ylentäkö. Sen tietää, miten siinä käy!

      • Anonyymi

        ”Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.”


      • Anonyymi

        Jos joku haluaa tietyltä henkilöltä vastauksen kysymykseensä, on varmasti tarpeen ja viisasta nimetä tämä henkilö, jolta vastausta haluaa.
        Muutenhan olisi sama kuin kyselijä menisi esim. ruuhkaiselle torille tai mihin tahansa väenpaljouteen huutelemaan ja olettaisi sieltä vastausta saavansa. Sellaista kyselijää pidettäisiin varmasti omituisena.

        Nyt, kun olen osoittanut kysymykseni nimetylle henkilölle, kaikki tietävät, kenelle kysymys on tarkoitettu. Loogista, eikö? 😊

        Toinen esimerkki: kun lähetät kirjeen, jossa on kysymys, johon haluaisit vastauksen, jätätkö laittamatta kirjekuoreen sen henkilön nimen, jolle haluat sen lähettää? Eli et kirjoita kirjekuoreen mitään? Sinua pidettäisiin silloin vallan tyhmänä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku haluaa tietyltä henkilöltä vastauksen kysymykseensä, on varmasti tarpeen ja viisasta nimetä tämä henkilö, jolta vastausta haluaa.
        Muutenhan olisi sama kuin kyselijä menisi esim. ruuhkaiselle torille tai mihin tahansa väenpaljouteen huutelemaan ja olettaisi sieltä vastausta saavansa. Sellaista kyselijää pidettäisiin varmasti omituisena.

        Nyt, kun olen osoittanut kysymykseni nimetylle henkilölle, kaikki tietävät, kenelle kysymys on tarkoitettu. Loogista, eikö? 😊

        Toinen esimerkki: kun lähetät kirjeen, jossa on kysymys, johon haluaisit vastauksen, jätätkö laittamatta kirjekuoreen sen henkilön nimen, jolle haluat sen lähettää? Eli et kirjoita kirjekuoreen mitään? Sinua pidettäisiin silloin vallan tyhmänä!

        Niin aivan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku haluaa tietyltä henkilöltä vastauksen kysymykseensä, on varmasti tarpeen ja viisasta nimetä tämä henkilö, jolta vastausta haluaa.
        Muutenhan olisi sama kuin kyselijä menisi esim. ruuhkaiselle torille tai mihin tahansa väenpaljouteen huutelemaan ja olettaisi sieltä vastausta saavansa. Sellaista kyselijää pidettäisiin varmasti omituisena.

        Nyt, kun olen osoittanut kysymykseni nimetylle henkilölle, kaikki tietävät, kenelle kysymys on tarkoitettu. Loogista, eikö? 😊

        Toinen esimerkki: kun lähetät kirjeen, jossa on kysymys, johon haluaisit vastauksen, jätätkö laittamatta kirjekuoreen sen henkilön nimen, jolle haluat sen lähettää? Eli et kirjoita kirjekuoreen mitään? Sinua pidettäisiin silloin vallan tyhmänä!

        Kyllä jämpti on niin!


    • Anonyymi

      Ollaan siinä ajassa, että Jeesuksen sanat ja opetukset näkyvät!
      Vääriä, valheprofeettoja nousee kuin sieniä sateella.
      Kaikki ne kehuva itseään, korottavat itseään....

      Eivät Jeesusta!

      Siitä me tiedämme, että... he ovat
      OMALLA asiallaan, eivät Jumalan lähettämiä!

      • Anonyymi

        Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra.


      • Anonyymi

        Jeesukseen saa luottaa aina!


    • Anonyymi

      Ei pidä seurata kaikenlaisia "maallikkoprofeettoja", jotka ovat itsensä profeetoiksi nimittäneet, vaan karttaa heitä vankkumattomasti.

      • Anonyymi

        Se on just noin. Varovaisuus on valttia.


      • Anonyymi

        Bättre är att taga sin tillflykt till HERREN än att förlita sig på människor.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on just noin. Varovaisuus on valttia.

        Jeesus kehoittikin meitä valvomaan ja se ei tarkoita sitä, ettei saa nukkua.


      • Anonyymi

        Kuten… no jääkööt nyt sanomatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kehoittikin meitä valvomaan ja se ei tarkoita sitä, ettei saa nukkua.

        Näin on


    • Anonyymi

      Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."

      • Anonyymi

        Jeesuksen armo on valtava!


    • Anonyymi

      Mutta aloittajassa ei ole mitään vikaa?

      • Ei kai hän itseään mitenkään täydelliseksi väittänyt, kunhan vain noista omatekoisista "profeetoista" asiallisesti varoitti.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Ei kai hän itseään mitenkään täydelliseksi väittänyt, kunhan vain noista omatekoisista "profeetoista" asiallisesti varoitti.

        Aloittaja on kuin tunkioiden siivooja? Siivoojien pitää osata hommansa.
        Eikä pidä pyrkiä ITSE niin epämieluisiin duuneihin!!!


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Ei kai hän itseään mitenkään täydelliseksi väittänyt, kunhan vain noista omatekoisista "profeetoista" asiallisesti varoitti.

        Niinkuin pitääkin.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Ei kai hän itseään mitenkään täydelliseksi väittänyt, kunhan vain noista omatekoisista "profeetoista" asiallisesti varoitti.

        Juuri niin.


      • Anonyymi

        Jokaisessa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on kuin tunkioiden siivooja? Siivoojien pitää osata hommansa.
        Eikä pidä pyrkiä ITSE niin epämieluisiin duuneihin!!!

        Ohhoh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on kuin tunkioiden siivooja? Siivoojien pitää osata hommansa.
        Eikä pidä pyrkiä ITSE niin epämieluisiin duuneihin!!!

        Miksi sinusta on niin kiusallista, että huijariprofeettoja paljastetaan? Minusta se kuuluu tehdä, jotta ihmiset osaisivat varoa heitä.


    • Suomessa on yli 130 väärän profeetan uskolahkoa, ja kaikki usklovat olevansa niitä oikeita uskovaisia

      Kaksi viimeisintä ovat Alsheralanen ja Kotikuuslainen

      Ne ovat niitä, jotka ovat tulleet lammasten vatteissa, mutta sisältä ovat raatelevia petoja, joka paljastuu näille kaikille vasta viimeisellä tuomiolla.

      Sillä ei yksikään Kristukselta Hengen ja tehtävän saa nut pystyt millään edes muutaman hengen uskonkahkoa perustamaan.

      Koska sellaista ei perustanut Kristuskaan.

      Kaikkien vihan voi luke näistä palstan kymmenistä, vanhoillislestadiolaisen hoitomiehen Teuvo-herjauksista.

      Kun itse ei päässyt sisälle ahtaasta portista, tekee viimeiseen hengenvetoon asti kaikkensa, ettei kukaan mukaan uskoisi, mitä Kristuksen lähettämä Teuvo Suni julistaa.

    • Anonyymi

      Netissä näitä vilisee.

      • Anonyymi

        Siis Omatekoisia, itse itsensä kutsuneita. Itseään kehuvia ka korottavia keikareita.


        Mutta -eivät sellaiset ole Jumalan lähettämiä. He ajavat omaa asiaaansa. Jollakin on faniporukkakin, muutama samoin haksahtanut kaveri.

        Jotkut - kuten TS ovat Yhden-Miehen-Eriseuralaisia! Kaukana realistisista raameista, Sivussa kuin ojaan ajaneet autot, pois Raamatun Sanan Päätieltä!!


      • Anonyymi

        No joo


      • Anonyymi

        Mark 13:22
        ”Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.”


    • Anonyymi

      Nyt on meneillään sellainen aika, että Jumala on ottanut sns. "profeetat" syyniin!

      Kuin kissat pöydälle! Tutkitaan - mitä sorttia kukin on!
      Jeesus näet itse varoitti: Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä!
      Ja, viimeisinä aikoina nousee vääriä profeettoja.. varokaa sellaisia saalistajia!

      Jos jotakuta kiinnostaa, niin näistä profeetta-asioiden syynäyksistä on monta ketjua esitetty - tässä taannoin:

      vhttps://keskustelu.suomi24.fi/t/16907854/miksi-jumala-kay-profeettojen-kimppuun


      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16904854/profeetat-kuin-ketut-raunioissa


      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16927185/valheen-henget-(profeettojen)-touhuissa

    • Anonyymi

      Teuvo Suni on oikea profeetta.

      • Anonyymi

        Älä viitsi valehdella!


      • Anonyymi

        Ei Raamatun mukaan.


      • Anonyymi

        Teuvo! Olet aina tykännyt ylentää itseäsi.
        Etkö tiedä, miten siinä käy Jeesuksen sanojen mukaan?


      • Anonyymi

        Oikea väärä profeetta.


    • Anonyymi

      Lahkoissa vaikuttava vieras henki yrittää ottaa haltuunsa ihmisen äänielimet, mutta äänielimien rakenne on tarkoituksella niin monimutkainen , että tuo vieras henki ei saa ulos tulemaan sieltä muuta kuin epämääräisiä tavuja ja sanan puolikkaita, joita se sitten sylkee ulos peräkkäin, se voi olla pelkkää vieraan hengen kiroilua, kun ei saa ihmisen äänielimiä toimimaan haluamallaan tavalla.

      Kierrä amerikasta tulleet harhaoppiset uskonlahkot kaukaa.
      Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
      Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

    • Anonyymi

      Väärää rahaa on ollut varmasti niin kauan kuin oikeaakin.

      • Anonyymi

        Faaraon hovissa helluntailaiset tekivät samanlaisia ihmeitä kuin Mooses ja Aaron. Lopulta käärmeeksi muuttunut Aaaronin sauva nielaisu lahkolaisten sauvan.

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi

        Juurikin noinikkäästeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Faaraon hovissa helluntailaiset tekivät samanlaisia ihmeitä kuin Mooses ja Aaron. Lopulta käärmeeksi muuttunut Aaaronin sauva nielaisu lahkolaisten sauvan.

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Vai niin. Helluntailaisia Faraon hovissakin! 😂


      • Anonyymi

        Mutta miksi on vääriä? Luulevatko he olevansa oikeita?


    • Anonyymi

      On suuri onni, ettei Teuvo kuulu seurakuntaan.

    • Anonyymi

      Nämä valheprofeetat eivät kestäisi seurakuntien tutkivaa kontrollia. Siksi ne touhuavat netissä.

      • Anonyymi

        Niin juuri. Mutta eivät ne netissäkään taia FB:ssa Jumalaa piiloon pääse.
        Jumalalla on palvelijoita... joka taholla!


    • Anonyymi

      Taitaa olla niin, että nämä itseään täynnä olevat valheprofeetat lisääntyy näinä viimeisinä päivinä.

      • Anonyymi

        "Viimeisenä aikana tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan"

        "Nämä juuri saavat aikaan hajaa nnusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole"

        "Mutta te rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa
        Pyhässä Hengessä"
        Juud: 1: 18 - 20


    • Anonyymi

      Ihmeiden aika ei ole ohi " kansa joka pimeydessä vaeltaa jne." Näkee jostain syystä kattovalonkin. Minä joka tein työtä että saisin sen palamaan kunnes kyllästyin, annoin olla kaksi kuukautta pimeänä ja tänä yönä painoin katkasimesta kirkas valo syttyi kysymys kuuluu kuka sen valon laittoi kuntoon minä vaan kysyn? Kaikki tapahtui nyt kyllä jonkun muun tekemänä eikä tosiaankaan ole ensimmäinen kerta. Jos tekisin rikosilmoituksen niin sanoisivat että kosketushäiriö joka korjaantui itsestään mikä on mahdottomuus. Eikä kellään koko talossa ole avaimia tähän asuntoon minä olen kiroillut koko sen ajan minkä tässä läävässä olen asunut, nyt kiroilen enemmän.

    • Anonyymi

      ”Mieleltään turmeltuneet” on ihan oikea ilmaus.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Juurikin noinikkäästeen!

    • Anonyymi

      niitä omatekoisia profeettoja on noussut ja nousee kuin sieniä sateella!

    • Anonyymi

      Kyllä näin on.

    • Anonyymi

      Oikean profeetan tuntee siitä, että hän pystyy ennustamaan oikeita asioita.
      Niin helppoa se on.

      • Anonyymi

        >>>>"ennustamaan oikeita asioita"<<<<

        kyllä ne , noidat, velhot, vainaja - ja tietäjähengetkin JOTAIN tietää,
        vaikka: "minä en ole heitä lähettänyt" Jer: 14:


    • Anonyymi

      Nykyiset (profeetat) ovat ennustelijoita, hurmahenkisiä itsensä nostajia!!

    • Anonyymi

      Nykyiset ns. profeetat ovat suureksi osaksi sielullisissa fiiliksissä puuhaavia ennsutelijoita ja sanan sotkijoita. Kuten eräs Teuvo Suni joka mellasti pitkään Raamattu ja Pyhä Henki palstoilla. Tuli tieto, että on siirtynyt pois keskuudesamme...
      R.I.P.

    • Anonyymi

      Myös aloittajalla on oikeus tulkita Raamattua kuten haluaa. Hän pitää sitä lakikirjana ilmeisesti tunteakseen turvallisuutta ja varmuutta. Se on inhimillistä, mutta johtaa syyttelyihin ja tuomioihin.

    • Anonyymi

      Teuvo Suni on Jumalan lähettämä oikea sanansaattaja tälle luopiosukupolvelle, jonka harhaoppiset uskonlahkot ovat saaneen saaliikseen.

    • Lopunajan väärät profeetat perustuvat siihen, että Fitneksestä on tehty kapitalismia ja kapitalistit levittävät paskapuheitaan. Väärät profeetat johtavat kannattajiansa aina kohti tuhoa ja ovat itsetuhoisia lahkoja. Fitneksen ympärillä tätä on tapahtunut jo 1990-luvulta lähtien ja aina joku innokas kapitalisti lähtee yrittämään uudestaan. Kapitalitisen paskapuheen levittäminen on kapitalistien mielestä normaali käytäntö.

      • Anonyymi

        Teuvo Suni ei kuulu mininkään kirkkokuntaan saatikka Jenkkilahkoihin, joissa niitä vääriä profeettoja kuhisee kun ne laskeskelee niitä ylöstempauspäivä ja luovat pelkoa, joilla ihmisiä ajetaan lahkoon etsimään suojaa väärien henkien valtaan joutuneiden lahkopastoreiden käsien alta.

        1. Tim. 5:22

        Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

        Siinä ne asusinhenget ja synnit vaihtaa omistajaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teuvo Suni ei kuulu mininkään kirkkokuntaan saatikka Jenkkilahkoihin, joissa niitä vääriä profeettoja kuhisee kun ne laskeskelee niitä ylöstempauspäivä ja luovat pelkoa, joilla ihmisiä ajetaan lahkoon etsimään suojaa väärien henkien valtaan joutuneiden lahkopastoreiden käsien alta.

        1. Tim. 5:22

        Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

        Siinä ne asusinhenget ja synnit vaihtaa omistajaa.

        Äläkä antaudu osaksi muiden syntejä. Hyvä ohje myös tänä päivänä, ettei kannata kuunnella kaikenmaailman joutavanpäiväisiä paskapuheita. Faija aina sanoi ja koputti päätänsä, että think think think. Mutta faijahan ei ollut mikään kristitty ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teuvo Suni ei kuulu mininkään kirkkokuntaan saatikka Jenkkilahkoihin, joissa niitä vääriä profeettoja kuhisee kun ne laskeskelee niitä ylöstempauspäivä ja luovat pelkoa, joilla ihmisiä ajetaan lahkoon etsimään suojaa väärien henkien valtaan joutuneiden lahkopastoreiden käsien alta.

        1. Tim. 5:22

        Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

        Siinä ne asusinhenget ja synnit vaihtaa omistajaa.

        ”Ei kuulu”. Sanot noin 8.4.-23.
        Vuoden -24 maaliskuussa sanottiin, että olet kuollut jo kaksi, siis 2 vuotta sitten!
        Tällaista valhetta se Teuvo päästelee!


    • Anonyymi

      Kuulin varmasta lähteestä Teuvon olevan taivaassa.
      Hän on teitä vastassa.

      • Anonyymi

        Montako mahtuu sen makuupussiin?


    • Anonyymi

      Kyllä jämpti on niin!

    • Anonyymi

      A) TeuvoSuni 22.06.2021 09:29

      • ”Ristillä ja Jeesuksesta vuodattamalla verellä Saatana on sitonut kaikki syntiset ikuisesti omakseen.”

      • B) Teuvo Suni: ” Kun Saatana Golgatalla näki Jeesuksen kuolleen, Hän hyppäsi kiireesti Golgatalta Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan.”
      • C) Hän pilkkaa Jeesuksen uskovia, että nämä ovat saaneet ”saatanan veripesun”!

      • Anonyymi

        Nämä kaksi on hölmöimmästä päästä.


    • Anonyymi

      Hyvä, että sinä näistä kirjoitat ja varoitat.

      • Anonyymi

        No nii tokkiisa!


    • Anonyymi

      ”Sillä Herran sana on oikea, ja kaikki hänen tekonsa ovat tehdyt uskollisuudessa.”

    • Anonyymi

      Aivan niin.

      Onhan se tietysti vainajaa vastaan aika helppoa. Vainaja kun ei hirveästi ole vastaan laittamassa.
      Apostoli Paavali on ja on ollut aina erittäin merkittävä henkilö kristinuskon kannalta ja Raamatun sisällön kannalta ja maailmanlaajuisen kristityn seurakunnan kannalta.
      Jeesus pelasti, kutsui palvelukseensa ja lähetti Paavalin viemään pelastuksen sanomaa.
      Sotimalla Paavalia vastaan Teuvo ja muut vastustajat sotivat Jeesusta Kristusta vastaan ja saavat suuren vahingon sielulleen iankaikkisesti, kuten apostoli Pietari sanoi.

      2 Piet 3:16
      ”niinkuin hän ( Paavali ) tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.”

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18370430/kristinuskon-verinen-historia--risti-ja-hakaristi-
        Kaikki sarkastiset huomautukset sikseen, mutta jos Euroopan unioni aikoo kieltää hakaristin, koska natsit käyttivät sitä väärin, sen pitäisi kieltää myös risti, koska kristityt käyttivät sitä väärin.

        Mutta kaikki tämä häviää merkityksettömäksi, kun huomaa espanjalaisten Etelä-Amerikassa aiheuttamat murhat ja tuhot. Kyllä, atsteekit suorittivat ihmisuhreja, ja varmasti tuhansia ihmisiä kuoli heidän käsissään. Mutta kun espanjalaiset olivat lopettaneet heidät, he eivät olleet vain tappaneet tuhansia viattomia ihmisiä, vaan he olivat tuhonneet koko sivilisaation ja orjuuttaneet sen jäljellä olevat eloonjääneet.

        Voimme tietysti sanoa, että se oli armeijoiden teko. Kyllä, se oli aivan kuten Hitlerin armeijan teko, mutta sillä erotuksella, että espanjalaiset kantoivat ristiä eivätkä hakaristiä.

        Tiedon vuoksi voisimme pysähtyä hetkeksi ja kysyä, mistä Hitler (20. vuosisadan mies) sai idean, että hän voisi kansanmurhata kokonaisen kansanryhmän? No, hän ei saanut tällaisia ajatuksia hinduilta tai buddhalaisilta, mutta kristinusko on ollut kansanmurhaajien käyntikortti lähes 700 vuoden ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kaikki tämä häviää merkityksettömäksi, kun huomaa espanjalaisten Etelä-Amerikassa aiheuttamat murhat ja tuhot. Kyllä, atsteekit suorittivat ihmisuhreja, ja varmasti tuhansia ihmisiä kuoli heidän käsissään. Mutta kun espanjalaiset olivat lopettaneet heidät, he eivät olleet vain tappaneet tuhansia viattomia ihmisiä, vaan he olivat tuhonneet koko sivilisaation ja orjuuttaneet sen jäljellä olevat eloonjääneet.

        Voimme tietysti sanoa, että se oli armeijoiden teko. Kyllä, se oli aivan kuten Hitlerin armeijan teko, mutta sillä erotuksella, että espanjalaiset kantoivat ristiä eivätkä hakaristiä.

        Tiedon vuoksi voisimme pysähtyä hetkeksi ja kysyä, mistä Hitler (20. vuosisadan mies) sai idean, että hän voisi kansanmurhata kokonaisen kansanryhmän? No, hän ei saanut tällaisia ajatuksia hinduilta tai buddhalaisilta, mutta kristinusko on ollut kansanmurhaajien käyntikortti lähes 700 vuoden ajan.

        Jos olet valmis ottamaan selvää, mitä ristin alla todella tapahtui, tutustu protestanttiseen reformaatioon ja noitien polttamiseen, jonka Martin Luther käynnisti 1400-luvulla (pelkästään Euroopassa poltettiin elävältä noin 60 000 naista). Kokonaisia kyliä hävitettiin. Eräässä tapauksessa erään papin kerrottiin kiduttaneen lukemattomia tuhansia naisia tunnustamaan, että he olivat noitia, jotka lensivät taivaalla ja harrastivat seksiä paholaisen kanssa - sitten heidät poltettiin tai hirtettiin tunnustuksensa vuoksi. Noitahysteria riehui Euroopassa kolmen vuosisadan ajan kymmenissä kansakunnissa. Arviot teloitettujen määrästä vaihtelevat 100 000:sta 2 miljoonaan. Kukaan ei oikeastaan tiedä, kuinka moni tai kuinka harva kuoli. Noitavaino oli kristillistä hulluutta pahimmillaan.

        Älkääkä unohtako lukea Malleus Maleficarumia, "Noitavasaraa", noitienmetsästäjän käsikirjaa, jonka kaksi dominikaanimunkkia, Heinrich Kramer ja James Sprenger, julkaisivat vuonna 1487 ja joka julkaistiin uudelleen 28 kertaa 1900-luvun alkuun mennessä. Kirjan mukana oli paavi Innocentus VIII:n antama paavin bulla, joka antoi kirjalle pyhän hyväksynnän. Malleus Maleficarum on kiistatta yksi pahamaineisimmista ja demonisimmista koskaan kirjoitetuista kirjoista. Siinä hahmotellaan noitien tunnistamisprosessi, noitien tuomitseminen, kidutustekniikat ja rangaistukset, niin tappavat kuin muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet valmis ottamaan selvää, mitä ristin alla todella tapahtui, tutustu protestanttiseen reformaatioon ja noitien polttamiseen, jonka Martin Luther käynnisti 1400-luvulla (pelkästään Euroopassa poltettiin elävältä noin 60 000 naista). Kokonaisia kyliä hävitettiin. Eräässä tapauksessa erään papin kerrottiin kiduttaneen lukemattomia tuhansia naisia tunnustamaan, että he olivat noitia, jotka lensivät taivaalla ja harrastivat seksiä paholaisen kanssa - sitten heidät poltettiin tai hirtettiin tunnustuksensa vuoksi. Noitahysteria riehui Euroopassa kolmen vuosisadan ajan kymmenissä kansakunnissa. Arviot teloitettujen määrästä vaihtelevat 100 000:sta 2 miljoonaan. Kukaan ei oikeastaan tiedä, kuinka moni tai kuinka harva kuoli. Noitavaino oli kristillistä hulluutta pahimmillaan.

        Älkääkä unohtako lukea Malleus Maleficarumia, "Noitavasaraa", noitienmetsästäjän käsikirjaa, jonka kaksi dominikaanimunkkia, Heinrich Kramer ja James Sprenger, julkaisivat vuonna 1487 ja joka julkaistiin uudelleen 28 kertaa 1900-luvun alkuun mennessä. Kirjan mukana oli paavi Innocentus VIII:n antama paavin bulla, joka antoi kirjalle pyhän hyväksynnän. Malleus Maleficarum on kiistatta yksi pahamaineisimmista ja demonisimmista koskaan kirjoitetuista kirjoista. Siinä hahmotellaan noitien tunnistamisprosessi, noitien tuomitseminen, kidutustekniikat ja rangaistukset, niin tappavat kuin muutkin.

        Siitä tuli sellainen, että kuka tahansa, jolla oli kaunaa tai epäilyksiä, myös hyvin pienet lapset, saattoivat syyttää ketä tahansa noituudesta, ja heitä kuunneltiin tarkkaavaisesti. Kuka tahansa, joka halusi jonkun toisen omaisuutta tai vaimoa, saattoi syyttää; kuka tahansa yksinäinen, kuka tahansa yksin asuva vanha ihminen, kuka tahansa, jolla oli epämuodostumia, fyysisiä tai henkisiä ongelmia, saattoi joutua syytetyksi. Avoin metsästyskausi julistettiin naisille, erityisesti yrttien kerääjille, kätilöille, leskille ja vanhuksille. Naiset, joilla ei ollut miestä valvomassa heitä, olivat tietenkin erittäin epäilyttäviä. Kalifornian yliopiston arkeologian professori Marija Gimbutas on arvioinut, että noitavainon aikana poltettiin tai hirtettiin jopa 9 miljoonaa ihmistä, joista valtaosa oli naisia. Lähes 250 vuoden ajan Noitavasara oli noitavainajien opaskirja. Sitten eräänä kauniina päivänä kirkko havahtui siihen tosiasiaan, että noitia ei ollut, ei ollut ollut ollut noitia ja viattomat olivat kuolleet turhaan. Noitajahti oli ohi, mutta ilman minkäänlaista anteeksipyyntöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä tuli sellainen, että kuka tahansa, jolla oli kaunaa tai epäilyksiä, myös hyvin pienet lapset, saattoivat syyttää ketä tahansa noituudesta, ja heitä kuunneltiin tarkkaavaisesti. Kuka tahansa, joka halusi jonkun toisen omaisuutta tai vaimoa, saattoi syyttää; kuka tahansa yksinäinen, kuka tahansa yksin asuva vanha ihminen, kuka tahansa, jolla oli epämuodostumia, fyysisiä tai henkisiä ongelmia, saattoi joutua syytetyksi. Avoin metsästyskausi julistettiin naisille, erityisesti yrttien kerääjille, kätilöille, leskille ja vanhuksille. Naiset, joilla ei ollut miestä valvomassa heitä, olivat tietenkin erittäin epäilyttäviä. Kalifornian yliopiston arkeologian professori Marija Gimbutas on arvioinut, että noitavainon aikana poltettiin tai hirtettiin jopa 9 miljoonaa ihmistä, joista valtaosa oli naisia. Lähes 250 vuoden ajan Noitavasara oli noitavainajien opaskirja. Sitten eräänä kauniina päivänä kirkko havahtui siihen tosiasiaan, että noitia ei ollut, ei ollut ollut ollut noitia ja viattomat olivat kuolleet turhaan. Noitajahti oli ohi, mutta ilman minkäänlaista anteeksipyyntöä.

        Riippuen siitä, kenen luvut hyväksytään, voidaan väittää, että Hitlerin hakaristin alla kuolleiden määrä on varmasti suurempi kuin ristin alla kuolleiden määrä. Mutta tähän me vain vastaamme, että se on odotettavissa, kun otetaan huomioon aseiden, kaasukammioiden ja uunien saatavuus, joka natseilla oli käytettävissään. Vanhoina kristillisten hirmutekojen aikoina otettiin yksi henki kerrallaan, yksi pää katkaistiin ja sitten toinen tai joskus kaksikymmentä poltettiin kerrallaan, mutta tällainen murhaaminen vie aikaa. Oli myös näytös oikeudenkäynnistä (mutta ei aina) ja tarvittavista kidutuksista, joilla varmistettiin, että naisparka todella oli noita - nämä oikeudenkäynnit venyivät usein päiväkausia. Itse asiassa kuolema ristin symbolin alla venyi useita vuosisatoja, kunnes se vihdoin loppui, kun viimeinen inkvisitio päättyi Intiassa vuonna 1812. Inkvisitio kesti Intiassa 248 vuotta, vuodesta 1560 vuoteen 1812. Ainakin Hitlerin hulluus oli ohi vuosikymmenessä.

        Kaikki sarkastiset huomautukset sikseen, mutta jos Euroopan unioni aikoo kieltää hakaristin, koska natsit käyttivät sitä väärin, sen pitäisi kieltää myös risti, koska kristityt käyttivät sitä väärin.

        Vielä parempi olisi kuitenkin antaa molemmille näille ikivanhoille symboleille mahdollisuus jatkaa omaa elämäänsä vapaassa maailmassa, jossa uskonnollinen vakaumus on yksilön vapaa valinta eikä valtion sanelema.


    • Anonyymi

      Hyvä, että joku on tehnyt näin perusteellista työtä.

    • Anonyymi

      Sitä saa, mitä tilataan, suomalaiset ovat hyljänneet Jumalan joka antoi tämän maan meille asuttavaksi, Hän suojeli meitä sodan raskaina vuosina, Hän antoi leivän pöytään. Mutta suomalaiset kylläisinä alkoikin pilkkaamaan ja ivaamaan Jumalaa kaikesta siitä hyvästä mitä Hän oli antanut. Pride kulkueet rynnii kaduille, kirkkomme on läpeensä korruptoitunut niin että se ylpeässä uhmassaan vihkii homo ja lesbo pareja, sairaaloissa murhataan syntymättömiä lapsia liukuhihnalta.

      Avioliitto on kumottu avoliitoilla, suhteilla ja säädöillä. Jumalattomat väijyvät viatonta verta, ryöstääkseen ja murhatakseen hänet, oikeus tuomitsee syyttömän syylliseksi ja syyllisen syyttömäksi. Jumala on kutsunut kansaamme parannukseen että Hän saisi armahtaa jälleen, mutta kansa tallaa Jumalan Rakkauden ja Armon jalkoihinsa ja sylkee vasten Jumalan kasvoja.

      Suomi on lähestymässä sitä rajaa josta ei enää paluuta ole, Jumala ei enää kutsu Suomea tykönsä vaan jättää suomalaiset oman pahuutensa valtaan, vieraat hallitsevat suomalaisia. Kun vainolainen hyökkää maahamme, auttajaa ei ole, ei tule apua lännestä, Jumala ei kuule suomalaisten itkuisia avunpyyntöjä, Hän sulkee korvansa kuulemasta naisten ja lasten tuskalta ja itkulta ja miesten epätoivolta.

      Nälkävuodet palaavat, vainolainen ryöstää ja raastaa ja polttaa talot ja navetat, pellot sulkee kätensä eikä anna leipää, kesät ovat lyhyitä ja koleita. Tämä siksi ettet etsikkoaikaasi tuntenut oi Suomen kansa ja kääntynyt kun Jumala kutsui sinua.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      84
      1792
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      366
      1494
    3. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      65
      1202
    4. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1055
    5. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      37
      966
    6. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      187
      897
    7. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      826
    8. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      795
    9. Se mitä näytän ulospäin

      Ei ole koko totuus - tietäisitpä mitä tunteita kätken kulisseihin.
      Ikävä
      64
      738
    10. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      25
      705
    Aihe