Mieleltään turmeltuneet ( valeprofeetat ) Suomessa

Anonyymi

Mieleltään turmeltuneet ihmiset (profeettoina)?

Osa 1

Uusi Testamentti valaisee, että jo 2000 vuotta sitten uskonasioiden reviirillä oli joka sortin valheprofeettoja, vääriä profeettoja ja erilaisia ”ennustajia” !
• Into olla ”jotakin” erikoista?
• Himo olla jotenkin ”jumalan profeetta-ääni”?
• Patologinen vääristymä suoralta tieltä?

Tuollaiset ilmiöt olivat näkyvissä. Apostoli Paavali korostaa nuorelle Timoteukselle, sekä Tiitukselle useita kertoja:
• ”terveistä sanoista” (1 Tim 6:3)
• ”terveestä opista” ( 2 Tim 4:3 )
• ”terveellä opilla” ( Tiit 1:9, 2:1)
• ”tervettä ja moitteetonta puhetta” ( Tiit 2:8)

Terve vai ”sairastunut uskonelämä”?

On faktaa, että samalla tavalla kuin ihminen voi sairastua fyysisesti ja psyykkisesti, ihminen on altis myös henkisen ja hengellisen tason patologisille seikoille!

Koska ihminen on kokonaisuuus, usein kaikki paketoituu yksiin uomiin? Jos (uskovalla) ei ole terve henkinen taso? Jos hän ei ole mm. parantunut elämänsä (ja varhaiselämänsä) traumoista, hänen uskonelämänsä on riskeissä vääristyä.
Traumat toimivat vaikutteina; ohjaavat toimintaa. Ne vääristävät sekä ihmissuhteiden, että jumalasuhteen tasolla. Terve realismi hämärtyy ja katoaakin. Ihminen luulee olevansa jopa ”jumalan” asemassa, latelemassa tuomioita, sanktioita, jne. Hän kärsii mm. "suuruusharhoista"? Kuvittelee olevansa Jokin Suuri? Messias-syndrooma on erittäin tunnettu harha... sairaus siis.

Traagisinta on, jos tällainen (uskova) keksii ryhtyä ”profeetaksi”, taikka muilla tavoin ryhtyy sellaiseen, jossa vaikutuspiirissä on muita ihmisiä! Lopputulos, finaali voi olla järkyttävä paketti!

Tuore julkinen esimerkkitapaus on ”profeettana” huseeranneen Juha Ruohosen tapaus!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16993159/tarkeaa-tietoa-quotprofeettaquot-juha-ruohosesta

”Terveen uskonasian” tarkastelu on erittäin tarpeellista!

Mitä pidemmälle lopunajan luopumus ja eksyttävät villitykset paisuvat, sen lujemmin on otettava selkeä linja kaikenlaisten ”sairausoireiston” merkkien edessä. Paavali kirjoittaa eräistä eksyttäjistä:

" ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus, jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon".

Syöpä?
Useiden uskon turmeleminen”

Kun jo tuona aikana oli sellaisia ”epäpyhiä ja tyhjiä puheita” joiden puhujat menivät yhä julkeammin jumalattomuuteen? - niin on naiivia edes kuvitella, että tämä lopunaika olisi ”jalompaa, parempaa”? Ei ole.

Mieleltään turmeltuneet ”profeetat”

Paavali viittaa ja muistuttaa valheprofeetoista, jotka esiintyivät jo Mooseksen aikoina.

Jokainen Raamattunsa tunteva muistaa tapauksen? Egyptin ”noidat” ja ”tietäjät” matkivat hämmästyttävällä tavalla niitä ihmeitä, joita Mooses teki faaraon edessä. Tämä matkiminen kuitenkin stoppasi siihen, etteivät nämä ”pimeyden voimissa” toimineet voineet saada syntymään elämää! Siis edes sääskiä! ( 2 Moos 8:17-19) Siinä oli raja! Vain JUMALA voi synnyttää elämää, olkoon se vaikka alkeellistakin! ( 2 Tim 3:8-9)

”Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo MIELELTÄÄN TURMELTUNEET turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.”

Niinkuin Jumala on useille palvelijoilleen osoittanut, täållä Suomi24 profetia-foorumilla on näkynyt erittäin räikeää ja sairasta profeetta-agendaa! Sellaiset tyypit, joita Jumala ei ole kutsunut eikä asettanut eikä lähettänyt ”profeetan” asioille, ovat mielivaltaisesti ja itsensä korottaen julistautuneet ”profeetoiksi”.

Julkinen asia?

Koska nämä tyypit esiintyvät täysin julkisesti, on samalla julkisuuden tasolla lupa ja oikeus arvostella heidän menettelyjään.

Tutkimuksellinen tarkastelu heidän OMISTA teksteistään, se lopuksi tuottaa sen synteesin, jossa on ”paketoituna” näiden tyyppien saldo. Millainen?

Niin ikävää kuin se onkin, he ovat itse antaneet aihetta profilointiin. Jumala kun puuttuu, ennemmin tai myöhemmin sellaiseen, jolla ”mieleltään turmeltuneet” ja eksyneet eksyttävät toisia Herran lampaita.

Julkisesti esiintyvät valheprofeetat, itse itsensä ”profeetoiksi” nimenneet ja nostaneet ovat mm.

• Jouko Piho
• Teuvo Suni
• Jari Tapio Pasanen
• Harri Veijonen
• Juha Ruohonen (äskettäin uutisoitu tapaus)

Näistä kaikista Herra tahtoo varoittaa!
Älkää juosko heidän perässään.
Älkää antako mielenne turmeltua heidän (vääristä ja vääristyneistä) sanoistaan.
Ottakaa etäisyyttä!
Palatkaa terveeseen Raamatun Sanan opetukseen.

30

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta. Älköön kukaan itseään ylentäkö. Sen tietää, miten siinä käy!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

”Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.”

• Anonyymi

Ollaan siinä ajassa, että Jeesuksen sanat ja opetukset näkyvät!
      Vääriä, valheprofeettoja nousee kuin sieniä sateella.
      Kaikki ne kehuva itseään, korottavat itseään....

Eivät Jeesusta!

Siitä me tiedämme, että... he ovat
      OMALLA asiallaan, eivät Jumalan lähettämiä!

• Anonyymi

Ei pidä seurata kaikenlaisia "maallikkoprofeettoja", jotka ovat itsensä profeetoiksi nimittäneet, vaan karttaa heitä vankkumattomasti.

• Anonyymi

Se on just noin. Varovaisuus on valttia.

• Anonyymi

Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."

• Anonyymi

Mutta aloittajassa ei ole mitään vikaa?

• Ei kai hän itseään mitenkään täydelliseksi väittänyt, kunhan vain noista omatekoisista "profeetoista" asiallisesti varoitti.

• Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

Ei kai hän itseään mitenkään täydelliseksi väittänyt, kunhan vain noista omatekoisista "profeetoista" asiallisesti varoitti.

Aloittaja on kuin tunkioiden siivooja? Siivoojien pitää osata hommansa.
        Eikä pidä pyrkiä ITSE niin epämieluisiin duuneihin!!!

• Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

Ei kai hän itseään mitenkään täydelliseksi väittänyt, kunhan vain noista omatekoisista "profeetoista" asiallisesti varoitti.

Niinkuin pitääkin.

• Suomessa on yli 130 väärän profeetan uskolahkoa, ja kaikki usklovat olevansa niitä oikeita uskovaisia

Kaksi viimeisintä ovat Alsheralanen ja Kotikuuslainen

Ne ovat niitä, jotka ovat tulleet lammasten vatteissa, mutta sisältä ovat raatelevia petoja, joka paljastuu näille kaikille vasta viimeisellä tuomiolla.

Sillä ei yksikään Kristukselta Hengen ja tehtävän saa nut pystyt millään edes muutaman hengen uskonkahkoa perustamaan.

Koska sellaista ei perustanut Kristuskaan.

Kaikkien vihan voi luke näistä palstan kymmenistä, vanhoillislestadiolaisen hoitomiehen Teuvo-herjauksista.

Kun itse ei päässyt sisälle ahtaasta portista, tekee viimeiseen hengenvetoon asti kaikkensa, ettei kukaan mukaan uskoisi, mitä Kristuksen lähettämä Teuvo Suni julistaa.

• Anonyymi

Netissä näitä vilisee.

• Anonyymi

Siis Omatekoisia, itse itsensä kutsuneita. Itseään kehuvia ka korottavia keikareita.

Mutta -eivät sellaiset ole Jumalan lähettämiä. He ajavat omaa asiaaansa. Jollakin on faniporukkakin, muutama samoin haksahtanut kaveri.

Jotkut - kuten TS ovat Yhden-Miehen-Eriseuralaisia! Kaukana realistisista raameista, Sivussa kuin ojaan ajaneet autot, pois Raamatun Sanan Päätieltä!!

• Anonyymi

Nyt on meneillään sellainen aika, että Jumala on ottanut sns. "profeetat" syyniin!

Kuin kissat pöydälle! Tutkitaan - mitä sorttia kukin on!
      Jeesus näet itse varoitti: Katsokaa ettei kukaan teitä eksytä!
      Ja, viimeisinä aikoina nousee vääriä profeettoja.. varokaa sellaisia saalistajia!

Jos jotakuta kiinnostaa, niin näistä profeetta-asioiden syynäyksistä on monta ketjua esitetty - tässä taannoin:

vhttps://keskustelu.suomi24.fi/t/16907854/miksi-jumala-kay-profeettojen-kimppuun

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16904854/profeetat-kuin-ketut-raunioissa

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16927185/valheen-henget-(profeettojen)-touhuissa

• Anonyymi

Teuvo Suni on oikea profeetta.

• Anonyymi

Älä viitsi valehdella!

• Anonyymi

Lahkoissa vaikuttava vieras henki yrittää ottaa haltuunsa ihmisen äänielimet, mutta äänielimien rakenne on tarkoituksella niin monimutkainen , että tuo vieras henki ei saa ulos tulemaan sieltä muuta kuin epämääräisiä tavuja ja sanan puolikkaita, joita se sitten sylkee ulos peräkkäin, se voi olla pelkkää vieraan hengen kiroilua, kun ei saa ihmisen äänielimiä toimimaan haluamallaan tavalla.

Kierrä amerikasta tulleet harhaoppiset uskonlahkot kaukaa.
      Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
      Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

• Anonyymi

Väärää rahaa on ollut varmasti niin kauan kuin oikeaakin.

• Anonyymi

Faaraon hovissa helluntailaiset tekivät samanlaisia ihmeitä kuin Mooses ja Aaron. Lopulta käärmeeksi muuttunut Aaaronin sauva nielaisu lahkolaisten sauvan.

Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

On suuri onni, ettei Teuvo kuulu seurakuntaan.

• Anonyymi

Nämä valheprofeetat eivät kestäisi seurakuntien tutkivaa kontrollia. Siksi ne touhuavat netissä.

• Anonyymi

Niin juuri. Mutta eivät ne netissäkään taia FB:ssa Jumalaa piiloon pääse.
        Jumalalla on palvelijoita... joka taholla!

• Anonyymi

Taitaa olla niin, että nämä itseään täynnä olevat valheprofeetat lisääntyy näinä viimeisinä päivinä.

• Anonyymi

"Viimeisenä aikana tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan"

"Nämä juuri saavat aikaan hajaa nnusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole"

"Mutta te rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa
        Pyhässä Hengessä"
        Juud: 1: 18 - 20

• Anonyymi

Ihmeiden aika ei ole ohi " kansa joka pimeydessä vaeltaa jne." Näkee jostain syystä kattovalonkin. Minä joka tein työtä että saisin sen palamaan kunnes kyllästyin, annoin olla kaksi kuukautta pimeänä ja tänä yönä painoin katkasimesta kirkas valo syttyi kysymys kuuluu kuka sen valon laittoi kuntoon minä vaan kysyn? Kaikki tapahtui nyt kyllä jonkun muun tekemänä eikä tosiaankaan ole ensimmäinen kerta. Jos tekisin rikosilmoituksen niin sanoisivat että kosketushäiriö joka korjaantui itsestään mikä on mahdottomuus. Eikä kellään koko talossa ole avaimia tähän asuntoon minä olen kiroillut koko sen ajan minkä tässä läävässä olen asunut, nyt kiroilen enemmän.

• Anonyymi

Mutta Jeesuksen antama ”elävä vesi” on erilaista. Joka juo sitä, se ei enää koskaan tule olemaan
      henkisesti janoissaan. Se vesi riittää ja riittää ja sen alkulähde sydämessä tulee yhä raikkaammaksi
      ja vuolaammaksi. Lopulta Jeesuksen antama vesivirta pulppuaa niin vuolaana, että se vie ihmisen
      mukaansa, ikuiseen elämään asti. Niin pitkälle se ruokkii.
      Tämä Jeeusuksen vertauskuvallinen puhe tarkoittaa Pyhä Henkeä. Se käy ilmi vaikkapa
      Johanneksen evenkeliumin jatkosta, luvusta 7.

se, ei tarkoita "pyhää henkeä", vaan se tarkoittaa sitä että jeesus koittaa tieteen
      avulla saavuttaa kuolemattomuuden,

ja, saada oma elämänsä kuntoon, sekä fyysisesti ja henkisesti,

minua, ei suoraan sanottuna enää kiinnosta ajattelemattomat,

ja, täysin smurffit ihmiset, jotka eivät koskaan käytä päätänsä

vaan, nyrkkiänsä ja jalkojaan, ei kävelyyn, vaan potkimiseen, ja hakkaamiseen,

ihmisen,

jos, ei vaaleaihoisen, niin, sitten tumman, tai, jonkun muun,

ihmiskunta sovittaa rikoksensa ristillä, synneistään,

en, minä,

mutta, ihmiskunta on kuin apinoiden planeetasta,

niin, eivät tajua, tätä,

ja, synneillä ihmiskunnan, ihmiskunta saavuttaa vapauden,

minun, syntini on ihmisten tyhmyys ja ahneus,

ja, minä joudun maksamaan syntini, muitten,

ja, muut ihmiset joutuvat maksamaan samalla tavalla omat syntinsä,

N,

eli, Paksu Pekka,

ja, kuulun seurakuntaan,

mutta, suoraan sanottuna tästä on kulunut 2000 vuotta,

ja, tiede on vieläkin apinan tasolla,

mitä, se kertoo ihmiskunnasta,

joka laittaa paljon enemmän rahaa aseisiin kuin itse tieteeseen?

kaiken tarvittavan,

eli, väkivaltaisia apinoita, ihmiskunta, on,

viisautta vähän, älyä sitäkin vähemmän,

ja, rahan takia, myydään vaikka persettä maailmalla,

sillä rahan voima on niin, voimakas,

sillä jos se minulla on, 90% voimakas,

niin, jokaisella suomalaisella, se on, 10000000000000000000000000000%

voimakas rahan ja munan ja pillun mahti,

ja, suomalainen on jo vuosikymmenet,

myynyt itseään rahan ja pillun takia,

ja, sen takia koko suomi on täysi banaanivaltio,

ja, sellaisena pitkän aikaa pysyy,

terveisin N, eli Paksu Pekka,

• Anonyymi

”Mieleltään turmeltuneet” on ihan oikea ilmaus.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Juurikin noinikkäästeen!

• Anonyymi

niitä omatekoisia profeettoja on noussut ja nousee kuin sieniä sateella!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kesäloman loppuminen ahdistaa

Töihin paluu huomenna ahdistaa ihan helkutisti vaikka olen etätöissä. Työskentelen insinöörinä ja työt on välillä todella vaikeita ja joutuu tekemään
      Ahdistus
      47
      2182
    2. Mitä ja miksi suomalaiset jännittää?

Taas nähtiin osoitus siitä tuolla Tokiossa kun meidän ukko jännitti kisansa pipariksi. Eihän muut jännitä mitään. He vaan roiski haulikolla naama peru
      Maailman menoa
      165
      2103
    3. Olipa hyvä sarja Sofian salaisuudet

Sofian ulosanti niin miellyttävää kuunneltavaa, toista kuin Maran öö, öö, tota, tota, mmmm, mmmmm. Ja Stefun äitikin oli mukana miesystävänsä kanssa,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1903
    4. En kaipaa enää "kaivattuani"

Tai siis kaipaan, mutta en voisi kuvitellakaan enää meitä mihinkään suhteeseen. En toivo häneltä yhteydenottoja, enkä myöskään mielellään haluaisi en
      Ikävä
      109
      1713
    5. Sofia naureskelee Nikolle avoimesti

Ilkeä akka https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/23a3e901-b255-4986-acc4-287acedfded6
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1487
    6. Kiitos Seiskalle Sofian nolaamisesta!

Pitkän aikaa Seiska selkeästi mielisteli pellepariskuntaa. Ei pienintäkään juttua esimerkiksi pellepariskunnan vapun sekoilu- ja riitelybileistä Levi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1384
    7. Miksi Martina oli niin kamala Sofialle?

Eron tullessa kuitenkin Martina oli kiitollinen, siunattu, onnellinen. Onhan tuo ihan tavanomaista että kaverin mieheen voi rakastua . Rakastuihan Mar
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1291
    8. Analysoi teidän kohtaamisianne

Mikä niissä vaikuttaa siltä että tunne on molemminpuolinen?
      Ikävä
      82
      1205
    9. Mara Taas kiitollinen

Mä en kestä😂.. Mara Taas kiitollisena istuu rannalla, eikö se vois keksiä jo jotain muuta tekstiä. Monta kuvaa taas missä MINÄ, MINÄ. Ja taas mennään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1189
    Aihe