Raamatun Aarteita (Osa 2) Jeesus kutsuu turvaan tuhon alta!

Anonyymi

Raamatun Aarteita

Osa 2

Aluksi, huomautus: tämä aloitus; kirjoitus on Suomi24 sääntöjen mukainen (Raamattuaihe). Lisäksi tämä on lainmukaisen (yhdenvertaisen) sananvapauden ja uskonnonvapauden mukainen!

”Sen tähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut!” (Luukas 19: 41-44)
-----------------------------------------------------------------------------

Raamatun syvälliset ja viisaat opetukset ja esimerkit ovat omiaan auttamaan ja varjelemaan ihmistä tuhon tieltä! Tässä kerrotussa tapauksessa Jeesus muistutti vakavasti siitä, että ei tule ylimielisesti torjua Jumalan armoa ja niitä Hyviä Hetkiä, joissa Hän kutsuu turvaansa!

Kun et etsikkoaikaasi tuntenut?
-----------------------------------

Tämä seuraava tekstini liittyy siihen Jeesuksen puheeseen, jossa Hän ennustaa ja ennakoi tulevia rankkoja asioita. Hän tiesi, mitä kansalla olisi edessään? Se ”näky” olin niin surullinen ja traaginen, että on kirjoitettu: että Jeesus itki.

Niin syvästi Hän suri etukäteen ihmisten luisumista kadotuksen kuiluun! (Luukas 19:41- 44) Jeesus lähestyi Jerusalemin kaupunkia, ja… näkyi näin:

• ” Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä,

• ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.

• Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta;

• ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."

Se on pahinta mahdollista asiaa? Olipa kyseessä sitten yksilöihminen, kaupunki, kansakunta, luopunut seurakunta, syntien paaduttama kristitty; profeettakin - ”etsikkoajan” kuluttaminen on joskus lopullisen tuhon valinta!

Jos Jumalan suuressa armossa antama etsikkoaika kuluu kovakorvaisuudessa? Jos se optimaalinen H-hetki käytetään väärin? Mitä sen perästä? Ei Jumala iänkaiken nuhtele. Ei odota, ei kerjää oikealle tielle. . . Hän kääntää selkänsä. Hän hylkää kutsumansa, puhuttelemansa. Ja sen perästä on – mitä?

(aloitus jatkuu)

32

462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos, kirjoitat hyvin.

• Anonyymi

Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."

• Anonyymi

(jatkoa aloitukseen)

Jeesus? "Niinkuin kanaemo tahtoo koota..."
      -----------------------------------------------------

Golgatan keskimmäisellä ristillä...

Herramme Jeesus oli tullut ratkaisevaan hetkeensä. Hän oli julman ja kollektiivisen vihateon kohteena, uhrina. Hänet tuomittiin.
      – Ristiinnaulitse! Ristiinnaulitse! – kansa oli huutanut.

Pahuus ja viha sai (näennäisen) voiton. Hänet nähdään ristillä. Kädet ja jalat on nauloilla puuhun iskettynä. Hän kuolee kuin rikollinen, roomalaisten käyttämällä kuolemantuomion tavalla, ristille häväistynä. Kahden rikoksista tuomitun välissä. Vaikka Pilatus, roomalainen päätösvallan käyttäjä ei todennut ainuttakaan syytä kuolemantuomiolle.

”En löydä hänestä yhtäkään syytä..” Kiistaton oikeusmurhan näyttö.

Niin piti tapahtua! Jeesus oli ennalta suostunut tähän kärsimykseen ja kuolemaan. Hän otti kantaakseen ihmiskunnan synnit, pahuuden, kaikki kamaluudet. Hän sälytti ne päällensä, sen pahuuden tuomion, joka ihmisille itselleen olisi langennut. Hän kantoi tuomion, että me saisimme armahduksen. Hän vuodatti Pyhän sovintoverensä. Antoi henkensä.

Kuolemansa keskellä hän jo armahti. Toinen ristillä riippuva ryöväri sanoi:
      - Herra muista minua kun tulet valtakuntaasi! Hän sai lupauksen armahduksesta.
      Synnin, pahuuden ja kirouksen valta oli murtumassa.

Ja vaikka Jeesus kuoli, astui alas tuonelaan, Hän nousi kolmantena päivänä. Ei voinut kuolema häntä sitoa ja vangita. Rakkaus oli voittanut vihan. Hyvyys oli kukistanut pahuuden. Vihan liekit olivat sammuneet. Ylösnousemuksen aamu. Ihmiskunnan uuden ajanjakson alku.

Rakkaus – Jumalan ääretön ja Ikuinen sellainen?
      ------------------------------------------------------------

Se tahtoo suojata ihmisten elämää.

Se kutsuu, huhuilee kuin kanaemo poikasia luokseen. Siipiensä alle turvaan vaarojen keskeltä. Tuomion tulenkin keskeltä.

Tätä Jeesus tarkoitti vertauksessaan kanaemosta.. Hän olisi tahtonut (ja aina tahtoo) puolustaa ihmisiä vaarojen ja pahan uhatessa. Mutta enimmäkseen hänet torjutaan. Ei noteerata, ei kelpuuteta. Ihminen viestittää että pärjää kyllä omillaan!

Valinta on vapaa!

Mutta viisautta on ymmärtää omien voimien rajallisuus, vahvimpienkin valtiaiden katoavaisuus. Viisautta on antaa elämänsä parhaimpaan turvaan.

Tämä ikuinen Jumalan rakkaus, joka loistaa ihmiskunnalle kuin valo, kuin aurinko – näkyy Jeesuksessa. Se kutsuu. Suojaan, turvaan. Ei vain tätä elämän aikaa koskien, vaan se rakkaus kantaa yli kauheuksienkin, vaarojen – ja lopuksi yli kuoleman virran. Ikuisen ilon ja rauhan maahan.
      ----------------------------------------------------------------------

• Anonyymi

(jatkoa aloitukseen...)

Jeesus puhui: Johannes 10:27-30

"Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne. Ja ne seuraavat minua.
      Ja minä annan heille iankikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

Ja minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä."

Ole siunattu sisareni ja veljeni Herran Jeesuksen laumassa!

• Anonyymi

Meillä on hyvä Paimen! 😊

• Anonyymi

Jeesus on valo ja valkeus. Joka häntä seuraa ei eksy pimeään!

• Anonyymi

Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki, minä ylistän sinun vanhurskauttasi, sinun ainoan.

• Anonyymi

Amen. Hän on ylistettävä yli kaiken!

• Anonyymi

Monet mieluummin käyttävät aikansa Jumalan herjaamiseen kuin etsimiseen!

• Anonyymi

Niin se on, ikävä kyllä. Ja jopa nekin jotka näyttelevät jotakin uskista, ovat eksyneet pilkan tielle!

• Anonyymi

"Monet mieluummin käyttävät aikansa Jumalan herjaamiseen kuin etsimiseen!"

Tuo on niin totta ollut läpi historian mikä voi olla suurempaa pilkkaa ikuista luojajumalaa kohtaan kuin rikkoa selviä käskyjä joita hän on antanut esimerkiksi jumalankuvien palvonnasta jokaisessa kirkossa palvotaan kuvia jumalista jopa kidutetuista sellaisista ja ikuisen luojajumalan rinnalle nostetaan istumaan milloin mitäkin poikaa ja pyhää henkeä jumaliksi voiko tuon suurempaa pilkkaa enään luojajumalaan kohdistaa vaikka hänen käskynsä kaikki tietää.

1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

2. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin se on, ikävä kyllä. Ja jopa nekin jotka näyttelevät jotakin uskista, ovat eksyneet pilkan tielle!

Älä siis enää näyttele, vaan käänny Jeesuksen puoleen katuen syntejäsi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nehän ne juurikin niitä pahimpia ovat.

• Anonyymi

Jeesus on turvapaikka.

• Anonyymi

Jeesus on tuhva paikka.

• Anonyymi

"Jeesus on turvapaikka."

Pakolaisten vastaanottokeskus, kuulemma saavat helpommin turvapaikan kun valehtelevat että ovat kristityitä ja vainottuja omassa maassaan .

• Anonyymi

Jeesuksen "turvapaikka" ei ole mikään rakennus taikka järjestö. Hän antaa turvan ja suojan niille, jotka uskossa ottavat Häen vastaan. Kyse on hengellisestä tasosta.
        Ennen vanhaan laulettiin:
        Jonka on turva Jumalassa,
        turvassa on paremmassa...

- kuin mikään muu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen "turvapaikka" ei ole mikään rakennus taikka järjestö. Hän antaa turvan ja suojan niille, jotka uskossa ottavat Häen vastaan. Kyse on hengellisestä tasosta.
        Ennen vanhaan laulettiin:
        Jonka on turva Jumalassa,
        turvassa on paremmassa...

- kuin mikään muu!

Aloituksen tekstissä on kuvausta Jeesuksen suuresta rakkaudesta, jonka todistus näkyy ristillä! Hän antoi henkensä, vuodatti Pyhän verensä - sovinnoksi Jumalan edessä!

• Anonyymi

Kiitos Jumalan, että Hän kutsuu ja etsii vielä, Rakkauden äänelläkin.

• Anonyymi

Taikka se oli eksnyt pieru, pahoittelen erehdystäni.

• Anonyymi

Näinä sekavina aikoina on lohdullista tietää ja tuntea, että Jumala tahtoo auttaa jokaista joka Häneen turvaa ja apua pyytää!

• Anonyymi

Vedin liikaa kossua ja olo oli tosi sekava. Pyhä Yrjö tuli ja olo koheni. huh. Toissapäivän ryyppyputkin on toista kuin pananallinen tosrstanin oimintaelokuvaputki televisiossa värillessää.

• Anonyymi

Upeaa, että on Raamatun koeteltua Sanaa, uskon kasvuksi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Pitää olla Saatanan periskooppi Upeaa, että että on iso
        Pulut väistelee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää olla Saatanan periskooppi Upeaa, että että on iso
        Pulut väistelee

Oma uskoni kasvaa ja sykkii jo
        Kohta taivaanlumet lentää näytölle
        Upeaa, että on naapurilta lainassa tämä tieto koneen
        näyttö

• Anonyymi

niin koeteltua Sannaa
        saa suviseuroilla

• Anonyymi

Maailma ja sen rikkaudet houkuttelee monet olemaan välittämättä kutsusta. Lisäksi suku voi olla ahne ja tahtoo itse keriä lampaan.
      Ja kutsujakin saattaa olla rahan takia liikkeellä sekä muun hyödyn.
      Oikea kutsu on Imaami Mahdin ja Profeetta Isan kutsu. Kerrotaan Mahdin kasvojen säteilevän pyhyyden valoa vrt. 2 Kor 3
      He palauttavat alkuperäisen evankeliumin.

• Anonyymi

Ei ole Raamatun Sana menettänyt tehoaan!

• Anonyymi

Ei ole Raamatun Sana menettänyt tehoaan - kun sitä ei ole koskaan ollutkaan!

Hetken mietin ja pinnistin - riimin lauseestani vanhasta löysin

• Anonyymi

Jokainen totinen uskova tajuaa että lopunajassa ollaan, ja RIENAAJAT ovat täysin röyhkeitä ja paatuneita kun ovat.

• Anonyymi

Vakava asia on, jos ja kun ihmiset ylimielisesti kadottavat etsikkoaikansa ja sitten kantavat sen seurauksen.

• Anonyymi
      UUSI

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Hyvä.

Tämä on Raamattu-keskustelupalsta. Ei perverssien ja saastaisten jätteiden purkupaikka!

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa meni synnyttämään

Hyvinkään sairaalaan. https://www.seiska.fi/kotimaa/maisa-torppa-saapui-synnyttamaan-mikko-rakas-kuvasi-kultaansa-videokameralla-katso-kuvat?utm_sou
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      10539
    2. 73
      2995
    3. Mama Aitolehti syömässä

Ja säilyttää maskia käsivarressa. No onpa hygieenista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      1558
    4. Anne Aitolehti ei ole ottanut koronarokotusta

Jopa Martina on ottanut yhden. Turisee näitä tietoja instassaan, eli ihan julkista tietoa on. Ja Espanjassa ovat. Hohhoijaa tuota typeryyttä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1310
    5. Voi Pikkarainen

Sun viimeisin insta kuva. Oot sit oikein taas asetellut Martinan shakkerin pöydälle ja kattokaa, Nalakin näkyy, unohdit vaan Fiatin avaimet. Teidän ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1288
    6. Onko ässien suhteen bilettäjä sittenkin Sofia

Stefu yrittää pitää työmoodia päällä ja natku vaan bilettää? https://www.seiska.fi/kotimaa/sofia-belorf-ja-stefan-therman-herattivat-huomiota-aamuvarh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1200
    7. Poliisi vaatii viittä miestä vangittavaksi epäiltyinä Seinäjoella marraskuun lopulla tapahtuneesta

Onkohan kukaan seuraamassa tai katsomassa oikeuden papereita. löytyyköhän vinkkejä henkilöistä sitten m-infosta tai y-laudalta?
      Seinäjoki
      47
      1130
    8. Maisan vihaajille ikäviä uutisia

Kaikista epäonnentoivotuksista ja muusta perseilyistä huolimatta Maisa ja Mikko saivat ihanan tyttövauvan. Voimia vihaajille 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1125
    9. Veneessä asuminen

Moi Tässä on mieleen hiipinyt ajatus että muuttaisin veneeseen kun lapset tuosta katoaa omille teilleen. Se ei tapahdu ihan heti niin tässä oon koitta
      Yleistä veneilystä
      20
      890
    Aihe