Raamatun Aarteita (Osa 2) Jeesus kutsuu turvaan tuhon alta!

Anonyymi

Raamatun Aarteita

Osa 2

Aluksi, huomautus: tämä aloitus; kirjoitus on Suomi24 sääntöjen mukainen (Raamattuaihe). Lisäksi tämä on lainmukaisen (yhdenvertaisen) sananvapauden ja uskonnonvapauden mukainen!


”Sen tähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut!” (Luukas 19: 41-44)
-----------------------------------------------------------------------------

Raamatun syvälliset ja viisaat opetukset ja esimerkit ovat omiaan auttamaan ja varjelemaan ihmistä tuhon tieltä! Tässä kerrotussa tapauksessa Jeesus muistutti vakavasti siitä, että ei tule ylimielisesti torjua Jumalan armoa ja niitä Hyviä Hetkiä, joissa Hän kutsuu turvaansa!

Kun et etsikkoaikaasi tuntenut?
-----------------------------------

Tämä seuraava tekstini liittyy siihen Jeesuksen puheeseen, jossa Hän ennustaa ja ennakoi tulevia rankkoja asioita. Hän tiesi, mitä kansalla olisi edessään? Se ”näky” olin niin surullinen ja traaginen, että on kirjoitettu: että Jeesus itki.

Niin syvästi Hän suri etukäteen ihmisten luisumista kadotuksen kuiluun! (Luukas 19:41- 44) Jeesus lähestyi Jerusalemin kaupunkia, ja… näkyi näin:

• ” Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä,

• ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.

• Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta;

• ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."

Se on pahinta mahdollista asiaa? Olipa kyseessä sitten yksilöihminen, kaupunki, kansakunta, luopunut seurakunta, syntien paaduttama kristitty; profeettakin - ”etsikkoajan” kuluttaminen on joskus lopullisen tuhon valinta!

Jos Jumalan suuressa armossa antama etsikkoaika kuluu kovakorvaisuudessa? Jos se optimaalinen H-hetki käytetään väärin? Mitä sen perästä? Ei Jumala iänkaiken nuhtele. Ei odota, ei kerjää oikealle tielle. . . Hän kääntää selkänsä. Hän hylkää kutsumansa, puhuttelemansa. Ja sen perästä on – mitä?

(aloitus jatkuu)

111

3178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos, kirjoitat hyvin.

      • Anonyymi

        Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."

        ”Autuas kansa, kaupunki,
        kun Jeesus saapuu Herraksi.
        On siellä rauha, rakkaus
        ja uusi toivo, uskallus.
        Hän tullessansa armon tuo
        ja avun neuvoillansa suo.
        Nyt olkoon kiitos Jeesuksen,
        hän saapuu luokse syntisen.”


      • Anonyymi

        Kyllä!


      • Anonyymi

        Näin on!


    • Anonyymi

      (jatkoa aloitukseen)

      Jeesus? "Niinkuin kanaemo tahtoo koota..."
      -----------------------------------------------------

      Golgatan keskimmäisellä ristillä...

      Herramme Jeesus oli tullut ratkaisevaan hetkeensä. Hän oli julman ja kollektiivisen vihateon kohteena, uhrina. Hänet tuomittiin.
      – Ristiinnaulitse! Ristiinnaulitse! – kansa oli huutanut.

      Pahuus ja viha sai (näennäisen) voiton. Hänet nähdään ristillä. Kädet ja jalat on nauloilla puuhun iskettynä. Hän kuolee kuin rikollinen, roomalaisten käyttämällä kuolemantuomion tavalla, ristille häväistynä. Kahden rikoksista tuomitun välissä. Vaikka Pilatus, roomalainen päätösvallan käyttäjä ei todennut ainuttakaan syytä kuolemantuomiolle.

      ”En löydä hänestä yhtäkään syytä..” Kiistaton oikeusmurhan näyttö.

      Niin piti tapahtua! Jeesus oli ennalta suostunut tähän kärsimykseen ja kuolemaan. Hän otti kantaakseen ihmiskunnan synnit, pahuuden, kaikki kamaluudet. Hän sälytti ne päällensä, sen pahuuden tuomion, joka ihmisille itselleen olisi langennut. Hän kantoi tuomion, että me saisimme armahduksen. Hän vuodatti Pyhän sovintoverensä. Antoi henkensä.

      Kuolemansa keskellä hän jo armahti. Toinen ristillä riippuva ryöväri sanoi:
      - Herra muista minua kun tulet valtakuntaasi! Hän sai lupauksen armahduksesta.
      Synnin, pahuuden ja kirouksen valta oli murtumassa.

      Ja vaikka Jeesus kuoli, astui alas tuonelaan, Hän nousi kolmantena päivänä. Ei voinut kuolema häntä sitoa ja vangita. Rakkaus oli voittanut vihan. Hyvyys oli kukistanut pahuuden. Vihan liekit olivat sammuneet. Ylösnousemuksen aamu. Ihmiskunnan uuden ajanjakson alku.


      Rakkaus – Jumalan ääretön ja Ikuinen sellainen?
      ------------------------------------------------------------

      Se tahtoo suojata ihmisten elämää.

      Se kutsuu, huhuilee kuin kanaemo poikasia luokseen. Siipiensä alle turvaan vaarojen keskeltä. Tuomion tulenkin keskeltä.

      Tätä Jeesus tarkoitti vertauksessaan kanaemosta.. Hän olisi tahtonut (ja aina tahtoo) puolustaa ihmisiä vaarojen ja pahan uhatessa. Mutta enimmäkseen hänet torjutaan. Ei noteerata, ei kelpuuteta. Ihminen viestittää että pärjää kyllä omillaan!

      Valinta on vapaa!

      Mutta viisautta on ymmärtää omien voimien rajallisuus, vahvimpienkin valtiaiden katoavaisuus. Viisautta on antaa elämänsä parhaimpaan turvaan.

      Tämä ikuinen Jumalan rakkaus, joka loistaa ihmiskunnalle kuin valo, kuin aurinko – näkyy Jeesuksessa. Se kutsuu. Suojaan, turvaan. Ei vain tätä elämän aikaa koskien, vaan se rakkaus kantaa yli kauheuksienkin, vaarojen – ja lopuksi yli kuoleman virran. Ikuisen ilon ja rauhan maahan.
      ----------------------------------------------------------------------

      • Anonyymi

        Tällaisia kun olisi enemmän.


    • Anonyymi

      (jatkoa aloitukseen...)

      Jeesus puhui: Johannes 10:27-30

      "Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne. Ja ne seuraavat minua.
      Ja minä annan heille iankikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.

      Ja minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä."

      Ole siunattu sisareni ja veljeni Herran Jeesuksen laumassa!

      • Anonyymi

        Meillä on hyvä Paimen! 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on hyvä Paimen! 😊

        Aamen kiitos Jeesus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on hyvä Paimen! 😊

        Paimenet on nykyaikana täysin tarpeettomia , sähköpaimen hoitaa homman.


    • Anonyymi

      Jeesus on valo ja valkeus. Joka häntä seuraa ei eksy pimeään!

    • Anonyymi

      Herran, Herran väkeviä tekoja minä tuon julki, minä ylistän sinun vanhurskauttasi, sinun ainoan.

      • Anonyymi

        Amen. Hän on ylistettävä yli kaiken!


      • Anonyymi

        Missä niitä väkeviä tekoja saa kokea Suomessa? Niinkuin Thomas Fischer kanavalta youtubesta voi vilkuilla Amerikassa.
        Kysyn vaan, koska tarttisin saada apua, joka parantaa miun hampaat terveeksi, koska hammaslääkärit ne rikkoi vastoin tahtoani.


    • Anonyymi

      Monet mieluummin käyttävät aikansa Jumalan herjaamiseen kuin etsimiseen!

      • Anonyymi

        Niin se on, ikävä kyllä. Ja jopa nekin jotka näyttelevät jotakin uskista, ovat eksyneet pilkan tielle!


      • Anonyymi

        "Monet mieluummin käyttävät aikansa Jumalan herjaamiseen kuin etsimiseen!"

        Tuo on niin totta ollut läpi historian mikä voi olla suurempaa pilkkaa ikuista luojajumalaa kohtaan kuin rikkoa selviä käskyjä joita hän on antanut esimerkiksi jumalankuvien palvonnasta jokaisessa kirkossa palvotaan kuvia jumalista jopa kidutetuista sellaisista ja ikuisen luojajumalan rinnalle nostetaan istumaan milloin mitäkin poikaa ja pyhää henkeä jumaliksi voiko tuon suurempaa pilkkaa enään luojajumalaan kohdistaa vaikka hänen käskynsä kaikki tietää.



        1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        2. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on, ikävä kyllä. Ja jopa nekin jotka näyttelevät jotakin uskista, ovat eksyneet pilkan tielle!

        Nehän ne juurikin niitä pahimpia ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Monet mieluummin käyttävät aikansa Jumalan herjaamiseen kuin etsimiseen!"

        Tuo on niin totta ollut läpi historian mikä voi olla suurempaa pilkkaa ikuista luojajumalaa kohtaan kuin rikkoa selviä käskyjä joita hän on antanut esimerkiksi jumalankuvien palvonnasta jokaisessa kirkossa palvotaan kuvia jumalista jopa kidutetuista sellaisista ja ikuisen luojajumalan rinnalle nostetaan istumaan milloin mitäkin poikaa ja pyhää henkeä jumaliksi voiko tuon suurempaa pilkkaa enään luojajumalaan kohdistaa vaikka hänen käskynsä kaikki tietää.



        1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        2. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä.

        Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on, ikävä kyllä. Ja jopa nekin jotka näyttelevät jotakin uskista, ovat eksyneet pilkan tielle!

        Sillä kiivaus sinun huoneesi puolesta on minut kuluttanut, ja niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minuun.


    • Anonyymi

      Jeesus on turvapaikka.

      • Anonyymi

        Jeesus on tuhva paikka.


      • Anonyymi

        Jeesus on turhapaikka.


      • Anonyymi

        Kyl maar.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on turhapaikka.

        Aikanaan näet totuuden.


    • Anonyymi

      "Jeesus on turvapaikka."

      Pakolaisten vastaanottokeskus, kuulemma saavat helpommin turvapaikan kun valehtelevat että ovat kristityitä ja vainottuja omassa maassaan .

      • Anonyymi

        Jeesuksen "turvapaikka" ei ole mikään rakennus taikka järjestö. Hän antaa turvan ja suojan niille, jotka uskossa ottavat Häen vastaan. Kyse on hengellisestä tasosta.
        Ennen vanhaan laulettiin:
        Jonka on turva Jumalassa,
        turvassa on paremmassa...

        - kuin mikään muu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen "turvapaikka" ei ole mikään rakennus taikka järjestö. Hän antaa turvan ja suojan niille, jotka uskossa ottavat Häen vastaan. Kyse on hengellisestä tasosta.
        Ennen vanhaan laulettiin:
        Jonka on turva Jumalassa,
        turvassa on paremmassa...

        - kuin mikään muu!

        Aloituksen tekstissä on kuvausta Jeesuksen suuresta rakkaudesta, jonka todistus näkyy ristillä! Hän antoi henkensä, vuodatti Pyhän verensä - sovinnoksi Jumalan edessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen "turvapaikka" ei ole mikään rakennus taikka järjestö. Hän antaa turvan ja suojan niille, jotka uskossa ottavat Häen vastaan. Kyse on hengellisestä tasosta.
        Ennen vanhaan laulettiin:
        Jonka on turva Jumalassa,
        turvassa on paremmassa...

        - kuin mikään muu!

        Aamen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksen tekstissä on kuvausta Jeesuksen suuresta rakkaudesta, jonka todistus näkyy ristillä! Hän antoi henkensä, vuodatti Pyhän verensä - sovinnoksi Jumalan edessä!

        Melko turha harjoitus, oikea jumalahan olisi voinut sovittaa kaikkien synnit osrmiaan napsauttamalla.

        Kristinuskonharhaisten nolous on vertaansa vailla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen "turvapaikka" ei ole mikään rakennus taikka järjestö. Hän antaa turvan ja suojan niille, jotka uskossa ottavat Häen vastaan. Kyse on hengellisestä tasosta.
        Ennen vanhaan laulettiin:
        Jonka on turva Jumalassa,
        turvassa on paremmassa...

        - kuin mikään muu!

        Jeesus, sinun otsaltasi
        tihkuu tuska verinen.
        Silti huomaat piinaajasi,
        säälit heitä rukoillen:
        ”Anna heille, Isäni,
        pahat teot anteeksi!”
        Rukoilethan, auttajani,
        näin myös minun puolestani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksen tekstissä on kuvausta Jeesuksen suuresta rakkaudesta, jonka todistus näkyy ristillä! Hän antoi henkensä, vuodatti Pyhän verensä - sovinnoksi Jumalan edessä!

        Kylläpäs on vit¶umainen jumala sitten teillä kun tuommosta edellytti.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Melko turha harjoitus, oikea jumalahan olisi voinut sovittaa kaikkien synnit osrmiaan napsauttamalla.

        Kristinuskonharhaisten nolous on vertaansa vailla!

        Juurikin noinikkästeen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen "turvapaikka" ei ole mikään rakennus taikka järjestö. Hän antaa turvan ja suojan niille, jotka uskossa ottavat Häen vastaan. Kyse on hengellisestä tasosta.
        Ennen vanhaan laulettiin:
        Jonka on turva Jumalassa,
        turvassa on paremmassa...

        - kuin mikään muu!

        Se on just noin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on just noin!

        Siis pelkkä uskomus, vailla minkäänlaista näyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on just noin!

        Jeesus ITSE on se turva. 😁


    • Anonyymi

      Kiitos Jumalan, että Hän kutsuu ja etsii vielä, Rakkauden äänelläkin.

    • Anonyymi

      Näinä sekavina aikoina on lohdullista tietää ja tuntea, että Jumala tahtoo auttaa jokaista joka Häneen turvaa ja apua pyytää!

      • Anonyymi

        No minulla on 3 vuotta ollut hampaat lääkärien rikkomina, että eipä tuo pidä paikkaansa, että Herrasi tahtoo auttaa? Kuinka ja miten?


    • Anonyymi

      Upeaa, että on Raamatun koeteltua Sanaa, uskon kasvuksi!

      • Anonyymi

        Kiitos, tämäkin asiallinen vastaus sai jäädä. Tämä on avaaja omia kokemuksia, ja ylläpito sallii sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, tämäkin asiallinen vastaus sai jäädä. Tämä on avaaja omia kokemuksia, ja ylläpito sallii sen.

        Anonyymi kirjoitti:
        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Kiitos, tämäkin asiallinen vastaus sai jäädä. Tämä on avaaja omia kokemuksia, ja ylläpito sallii sen.

        Kiitos ylläpidolle Jeesuksen ylistysviestien poistamisesta
        avaukseni roskaamisenestosta

        Annan vastaisuudessakin kaikki "Amen " ja "Kiitos ylistyssana Jeesus #" jutut kaikki poistoon! ÄLÄ ROSKAA

        (jatkoa aloitukseen)

        -----------------------------------------------------


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi kirjoitti:
        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Kiitos, tämäkin asiallinen vastaus sai jäädä. Tämä on avaaja omia kokemuksia, ja ylläpito sallii sen.

        Kiitos ylläpidolle Jeesuksen ylistysviestien poistamisesta
        avaukseni roskaamisenestosta

        Annan vastaisuudessakin kaikki "Amen " ja "Kiitos ylistyssana Jeesus #" jutut kaikki poistoon! ÄLÄ ROSKAA

        (jatkoa aloitukseen)

        -----------------------------------------------------

        0k!


      • Anonyymi

        Juurikin noinikkäästeen!


    • Anonyymi

      Ei ole Raamatun Sana menettänyt tehoaan!

      • Anonyymi

        Ei ole Raamatun Sana menettänyt tehoaan - kun sitä ei ole koskaan ollutkaan!

        Hetken mietin ja pinnistin - riimin lauseestani vanhasta löysin


    • Anonyymi

      Jokainen totinen uskova tajuaa että lopunajassa ollaan, ja RIENAAJAT ovat täysin röyhkeitä ja paatuneita kun ovat.

      • Anonyymi

        Siltä näyttää!


    • Anonyymi

      Vakava asia on, jos ja kun ihmiset ylimielisesti kadottavat etsikkoaikansa ja sitten kantavat sen seurauksen.

      • Anonyymi

        Mihinkähän edelliseen??


      • Anonyymi

        Miten tiukasti raamatun hokemat pitää uskoa?
        Pitääkö usko Jumalan pysättäneen auringon ja kuun puoleksi päiväksi?
        Entä riivaajahengen ajamisen sikalaumaan?
        Jos ei usko, joutuu helvettiin.
        Raamattu on täynnään omituisia juttuja, jotka eivät millään voi olla totta.


    • Anonyymi

      Nyt kun 16 sääntöjen vastaista viestiä on siivottu pois tästä aloituksesta, on hyvä alku!

      • Anonyymi

        Toki, turhat" Amen ja KiitosJeesusviestit" joutivatkin pois
        lisään edelliseeni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, turhat" Amen ja KiitosJeesusviestit" joutivatkin pois
        lisään edelliseeni!

        Raamattu palstalle kuuluvat Amen ja Kiitos Jeesus viestit, mutta
        poistoon on mennyt (18) ja menenvät edelleen "sääntöjen vastaiset" saasteviestit.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, turhat" Amen ja KiitosJeesusviestit" joutivatkin pois
        lisään edelliseeni!

        Mihinkähän edelliseen??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkähän edelliseen??

        SIIS: Kun en tajua lukemaani muutenkaan... voisitteko valaista miksi palsta on täynnä näitä sinun idioottimaisia avauksia yleensäkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SIIS: Kun en tajua lukemaani muutenkaan... voisitteko valaista miksi palsta on täynnä näitä sinun idioottimaisia avauksia yleensäkään?

        Ikävää jos joku ei yleensäkään tajua lukemaansa?
        Mutta usein auttaa, ettei lue sellaista, joka katsoo idioottimaiseksi?
        Netti on täynnä miljoonia kirjoituksia, kannattaa siirtyä sellaisille mieluisille palstoille.

        Kun lukemisen pakkoa ei ole!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää jos joku ei yleensäkään tajua lukemaansa?
        Mutta usein auttaa, ettei lue sellaista, joka katsoo idioottimaiseksi?
        Netti on täynnä miljoonia kirjoituksia, kannattaa siirtyä sellaisille mieluisille palstoille.

        Kun lukemisen pakkoa ei ole!!

        Mihinkähän edelliseen??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu palstalle kuuluvat Amen ja Kiitos Jeesus viestit, mutta
        poistoon on mennyt (18) ja menenvät edelleen "sääntöjen vastaiset" saasteviestit.!

        Ja pilikatko suap pysyvä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, turhat" Amen ja KiitosJeesusviestit" joutivatkin pois
        lisään edelliseeni!

        Jeesuksen kiittäminen on maailmalle kovin vastenmielistä.


    • Anonyymi

      Nämä ovat suosittuja kirjoituksia. Hyvä!

      • Anonyymi

        kiitos palautteesta ja kiitos kaikesta Herralle.
        t aloittaja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiitos palautteesta ja kiitos kaikesta Herralle.
        t aloittaja...

        Mihinkähän edelliseen??


        En tajunnut vastaustasi?

        Kiitos että kiität minua, Olen mies.


    • Anonyymi

      ketjusta näkyy poistetun 20 sääntöjen vastaista viestiä. kyllä.

      • Anonyymi

        Joutivatkin pois kaikki
        "Upeaa, että on Raamatun koeteltua Sanaa, uskon kasvuksi!"
        ja "Amen, ylistys"
        tyyliset viestit, kiitoksia ylläpidolle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutivatkin pois kaikki
        "Upeaa, että on Raamatun koeteltua Sanaa, uskon kasvuksi!"
        ja "Amen, ylistys"
        tyyliset viestit, kiitoksia ylläpidolle!

        Perkele ei tykkää, että Jeesusta kiitetään.


    • Anonyymi

      Aloituksen sanoman kaltaista rohkaisevaa ja toivoa antavaa tässä repivässä ajassa tarvitaan!!

      • Anonyymi

        Todellakin!


    • Anonyymi

      Kiitos Jumalan, että Jeesus kesti, kärsi, kuoli mutta VOITTI!

      • Anonyymi

        EHerran Jeesuksen voitto oli isompi kun Lotto voitto! Herralle kkKitos ja Ylistys!


    • Anonyymi

      Tämä aloitus on aivan upea! Jeesusta korottava!
      Ei ihme että sitä on paljon luettu!
      Jeesus on IHANA- Vapahtaja- pelastaja!

    • Anonyymi

      Mitä pimeämpää on, sen paremmin Raamatun Sanan valo valaisee!

    • Anonyymi

      Raamattu on kuin vanha, puksuttava veturi, joka on ajanut sivuraiteille jäänyt sinne ruostumaan.

      • Anonyymi

        Joillakin on jäänyt, mutta ei kaikilla!

        Minulla se on lähes puhki kulunut lukemisen ahkeruuden syystä.

        Ja voimaa se antaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin on jäänyt, mutta ei kaikilla!

        Minulla se on lähes puhki kulunut lukemisen ahkeruuden syystä.

        Ja voimaa se antaa!

        Paljonko nousee penkistä?


    • Anonyymi

      Ukko Nooa vai Rosvo Roope 🔥

    • Anonyymi

      Ken elää, se näkee.
      Elävä koira on parempi kuin kuollut leijona.

    • Anonyymi

      Kaiken levottomuuden keskellä on suuri lahja, kun Jumala on auttamassa.
      Ei kuvittelua ja teoriaa, vaan joka näkyy arkisessa arjessa!

    • Anonyymi

      Näin on. JOnka turva on Herrassa, se on turvassa ajassa ja ikuisesti.

    • Anonyymi

      Kiitos Herran, Hän antaa turvaa!

      • Anonyymi

        Mitä turvaa se "Herrasi" antaa esim. Ukrainalaisille? Minun nähdäkseni he ovat pelkästään ihmisten avun varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä turvaa se "Herrasi" antaa esim. Ukrainalaisille? Minun nähdäkseni he ovat pelkästään ihmisten avun varassa.

        Herra on luvannut turvaa niille, jotka sitä tahtovat.

        Koska pahuus jyllää, myös ukrainassa, se ei ole JUmalan syytä!!
        Kuka sitä pahuutta ja tuhoa edustaa? Mutta pahuudenkin keskellä monet saavat apua ja jopa suojaa! Ihmisten, lähimmäisten kädet ja sydämet siin yleensä tarvitana, jotta apu konkreettisesti etenisi! Jumala tarvitsee ihmisiä välittämään apua! Monesti.

        Kun toiset ihmiset levittävät tuhoa ja kuolemaa!
        Tarvitaan toisia, jotka Jumalan ohjeen mukaan rakastavat lähimmäisiään ja auttavat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä turvaa se "Herrasi" antaa esim. Ukrainalaisille? Minun nähdäkseni he ovat pelkästään ihmisten avun varassa.

        Samaa turvaa kuin natsien uhreille sodan aikaan.


    • Anonyymi

      Jumalan turva on lopunperin varma. Tässä ajassa voi uskovakin joutua moneen kriisiin. Mutta lopuksi, JUmala korjaa väsyneenkin palvelijansa ikuiseen lepoon!

      • Anonyymi

        Kyllä ne on omaiset, jotka peittelee vainajan viimeiseen lepopaikkaansa.
        Kirkkohan tietenkin "rokottaa" vielä omaisia melko runsaskätisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne on omaiset, jotka peittelee vainajan viimeiseen lepopaikkaansa.
        Kirkkohan tietenkin "rokottaa" vielä omaisia melko runsaskätisesti.

        Tarkoitat toki sitä, että kuolleen ihmisen hajoava keho (alkuaineet) saatetaan maahan.

        Mutta joka on vakuuttanut sielunsa ikuisuuden tasoa varten, sellaisen ihmisen Jumala muistaa korjata talteen.

        Kiirehdi, ettet myöhästy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat toki sitä, että kuolleen ihmisen hajoava keho (alkuaineet) saatetaan maahan.

        Mutta joka on vakuuttanut sielunsa ikuisuuden tasoa varten, sellaisen ihmisen Jumala muistaa korjata talteen.

        Kiirehdi, ettet myöhästy!

        Maksaako se jumalasi myös hautauskulut, omaisille lankeavista rasitteistahan tässä oli lähinnä kysymys.


    • Anonyymi

      Tämäkin aloitus on sinnitellyt, vaikka jopa yli 50 asiatonta viestiä on siivottu pois.

      • Anonyymi

        Poistetut lienevät enimmäkseen "fundisten" helvetillä uhkailevia viestejä.


    • Anonyymi

      Tämä aloitus on ajankohtaisempi nyt kuin siloin kun se on julkaistu!

      Luet myös Raamatun aarteita muut osat: 1 - 3, 5-6...

    • Anonyymi

      Tätä aloitusta on jaksettu vastustaa. Ja myös on luettu!

    • Anonyymi

      🎀San:6:16-25🔥

    • Anonyymi

      Onhan se tietysti vainajaa vastaan aika helppoa. Vainaja kun ei hirveästi ole vastaan laittamassa.
      Apostoli Paavali on ja on ollut aina erittäin merkittävä henkilö kristinuskon kannalta ja Raamatun sisällön kannalta ja maailmanlaajuisen kristityn seurakunnan kannalta.
      Jeesus pelasti, kutsui palvelukseensa ja lähetti Paavalin viemään pelastuksen sanomaa.
      Sotimalla Paavalia vastaan Teuvo ja muut vastustajat sotivat Jeesusta Kristusta vastaan ja saavat suuren vahingon sielulleen iankaikkisesti, kuten apostoli Pietari sanoi.

      2 Piet 3:16
      ”niinkuin hän ( Paavali ) tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.”

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18370430/kristinuskon-verinen-historia--risti-ja-hakaristi-
        Kuten Clairvaux'n pyhä Bernard julisti käynnistäessään toisen ristiretken vuonna 1147: "Kristitty iloitsee pakanan kuolemasta, koska siten Kristus itse kirkastuu."

        Jos teillä on sitten yhtään mahaa tällaisille asioille, tutustukaa moniin inkvisitioihin - keskiaikaisiin, espanjalaisiin, roomalaisiin ja portugalilaisiin. Mutta varaudu pahimpaan. Inkvisitiot alkoivat vuonna 1184 ja päättyivät vasta vuonna 1821. Tutkijoiden mielipiteet siitä, kuinka monta ihmistä inkvisitioissa todella kuoli, vaihtelevat, mutta on syytä muistaa, että inhimillisiä julmuuksia ei mitata vain numeroilla.

        Espanjan inkvisitio on yksi niistä, joiden luvuista kiistellään kiivaasti, mutta riittää, että pienimmätkin arviot ovat suuria. Espanjassa oli inkvisition aikaan paljon juutalaisia ja maureja, jotka olivat kääntyneet kristinuskoon paetakseen vainoa. Inkvisitoijat etsivät kuitenkin niitä, jotka säilyttivät vanhan uskonsa. Ainakin 2 000 espanjalaista uskosta luopunutta poltettiin sen seurauksena. Kaikkiaan 50 000 sieluparkaa joutui oikeuteen harhaoppisuuden vuoksi. Onneksi jotkut jäivät henkiin. Samaan aikaan muissa maissa teloitettiin muun muassa tiedemiehiä, kuten matemaatikko ja filosofi Giordano Bruno, joka kannatti Kopernikuksen teoriaa, jonka mukaan planeetat kiertävät aurinkoa. Tästä tieteen edistysaskeleesta hän maksoi hengellään.


    • Anonyymi
      UUSI

      Ja iloitkoot kaikki, jotka sinuun turvaavat, ja riemuitkoot iankaikkisesti. Suojele heitä, että sinussa iloitsisivat ne, jotka rakastavat sinun nimeäsi.

    Ketjusta on poistettu 64 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe