Niin tuleeko purjelaivat takaisin ja sähkö ym autojen lisäksi hevoset ja kärryt ja ruohotrimmereiden ja ruohonleikkureiden tilalle viikate ja moottorisahojen tilalle pokasahat ja traktorien tilalle hevoset vältteineen
Kun bensa ja dielinin myynti lopetetaan
22
57
Vastaukset
- Anonyymi
Entä sähköhellojen tilalle puuhellat vai kaasuhellat vai kadulle yhteinen grilli tai ruuanvalmistuspaikka ja tiskauspaikka ja yksi ulkohuusi eli onko paluu 100 luvulle eli miten ihmiset silloin pärjäskään
- Anonyymi
Jaa jaa, sulla on sitten bensakäyttöinen sähköliesi? Tuotat siis sähkön aggregaatilla, vai miten? Kaasuliesiä ja varsinkin kaasugrillejähän ihmisillä on paljon. Niissä ei ole tällä hetkellä mitään "vanhanaikaista". Sitä mä vaan tässä kovasti ihmettelen, että kummalla sä sisävessasi vedät, bensalla ja diesellillä?
Anonyymi kirjoitti:
Jaa jaa, sulla on sitten bensakäyttöinen sähköliesi? Tuotat siis sähkön aggregaatilla, vai miten? Kaasuliesiä ja varsinkin kaasugrillejähän ihmisillä on paljon. Niissä ei ole tällä hetkellä mitään "vanhanaikaista". Sitä mä vaan tässä kovasti ihmettelen, että kummalla sä sisävessasi vedät, bensalla ja diesellillä?
Siis jos bensan valmistus lopetetaan, niin ei tuu kaasuakaan. Mä ostin just bensa auton niin kuin oon jo kertonutkin. Niin mun peruste on taas se kun lentoliikenteen sähköistys on vielä aika vaiheessa. Ja kun tehdään lentopetrolia niin samalla tulee bensaa.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Siis jos bensan valmistus lopetetaan, niin ei tuu kaasuakaan. Mä ostin just bensa auton niin kuin oon jo kertonutkin. Niin mun peruste on taas se kun lentoliikenteen sähköistys on vielä aika vaiheessa. Ja kun tehdään lentopetrolia niin samalla tulee bensaa.
Kaasua useampaa tyyppiä. Ei kaikki tule maan alta.
Potkukelkoilla kuljetaan.
- Anonyymi
Joo meistä tulee taas amiksia ja siirrytään hevosvetoon v.2035
har-ah-rha-hra-hr-alhra-hr-ah-hr-ahd-shsdlsässäsäsäsäsä Olin iloisesti yllättynyt uusista päästö sopimuksista. Näin se työ ilmaston muutoksen hillitsemiseen vaan etenee. Aika huolissani olen asian suhteen ollut, mutta tämmöiset jutut antaa pientä toivoa.
Perus ihmistä tää ei niin häiritse. Mut sit kun oma mansikka sato menee vituiks/elinkeino niin sitten kyllä herätään. Tekopyhää, mut näin se ajatuksen juoksu menee..- Anonyymi
Olen ite ollut jo pitkän aikaa sitä mieltä, että kyllä se kiinnostus sieltä herää, kunhan asiat menee tarpeeksi perseelleen. Tietenki olis hienoa, jos näihin olis herätty jo parikymmentä vuotta sitten ja iso osa vahingoista jätetty tekemättä. Vaan ei valtaosa ihmisistä niin toimi. Kiinnostus herää vasta, kun tulipalo on tarpeeksi lähellä omaa taloa. Kyllähän ihminen keinoja keksii, kun vaan alkaa kiinnostaa ja näyttää siltä, että viimein alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa.
Anonyymi kirjoitti:
Olen ite ollut jo pitkän aikaa sitä mieltä, että kyllä se kiinnostus sieltä herää, kunhan asiat menee tarpeeksi perseelleen. Tietenki olis hienoa, jos näihin olis herätty jo parikymmentä vuotta sitten ja iso osa vahingoista jätetty tekemättä. Vaan ei valtaosa ihmisistä niin toimi. Kiinnostus herää vasta, kun tulipalo on tarpeeksi lähellä omaa taloa. Kyllähän ihminen keinoja keksii, kun vaan alkaa kiinnostaa ja näyttää siltä, että viimein alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa.
Juu näin ne asiat ja asenteet muuttuu. 90 luvulla naurettiin pultti boysin greenpeace miehelle. Niin minäkin, vaan en enää.
- Anonyymi
Timmyy kirjoitti:
Juu näin ne asiat ja asenteet muuttuu. 90 luvulla naurettiin pultti boysin greenpeace miehelle. Niin minäkin, vaan en enää.
Nyt kannattaa sijoittaa kauraosakkeisiin hevoskauran markkinat ylikuumentuvat!!!
- Anonyymi
Timmyy kirjoitti:
Juu näin ne asiat ja asenteet muuttuu. 90 luvulla naurettiin pultti boysin greenpeace miehelle. Niin minäkin, vaan en enää.
Heh! Anarkismi ja ideologia ei mitään asenteita koskaan ole muuttanut vaan teknologia.
Kuten nytkin. Mitään polttomoottoreita ei kielletä vielä vuosikymmeniin. Niiden valmistus lopetetaan vain 15v kuluttua euroopassa, mutta vanha kalusto kiertää sen toiset 20 vuotta. Siinä ajassa tekniikka on kehittänyt muut korvaavat energiat jo käyttösuosioon.
Että ei kannata riemuita olemattomista ja etenkään sillä ajatuksella, että "jee mitä minä en tarvi se kielletään" Anonyymi kirjoitti:
Heh! Anarkismi ja ideologia ei mitään asenteita koskaan ole muuttanut vaan teknologia.
Kuten nytkin. Mitään polttomoottoreita ei kielletä vielä vuosikymmeniin. Niiden valmistus lopetetaan vain 15v kuluttua euroopassa, mutta vanha kalusto kiertää sen toiset 20 vuotta. Siinä ajassa tekniikka on kehittänyt muut korvaavat energiat jo käyttösuosioon.
Että ei kannata riemuita olemattomista ja etenkään sillä ajatuksella, että "jee mitä minä en tarvi se kielletään"Vaikka jos uutta tulee niin tärkeintä lie että se on puhdasta..
- Anonyymi
v.2035 tulee hevoskärry- ja potkukelkkavero!!!!!1111 ???
ha-rha-rha-rh-ahr-ahr-ahr-ahr-ahra-hr-arh-ahr-har-iiiihahaaaa - Anonyymi
Ei lopeteta vielä vuosikymmeniin. Korvaavia vaan kehitellään nyt enemmän tilalle.
- Anonyymi
Saatat olla oikeassa. Hevoset tulee arvoon arvaamattomaan kriisin sattuessa. Tietokoneohjattuja purjelaivojahan on kokeilussa.
- Anonyymi
hei hyvä että laitoit tämän sinkut palstalle.
- Anonyymi
Ja hevonvitut puolet ihmisistä hevonvittuun ja pelloille öljyviljelmät. Ja saharaan aurinkopaneelifarmit.
- Anonyymi
Miksipä ei, polkupyörä nyt varmaan ennenkaikkea, järjetöntä että yhden ihmisen kuljettamiseen tarvitaan parituhatkiloinen peltikasa.
Purjelaivakin jossain muodossa, kehitellään koko ajan noita. Siis rahtialuksiinki.
https://youtu.be/zYDz08OYW6g
https://youtu.be/UZ82rK_RS4Uåå- Anonyymi
Yhdessä purjelaivalla rakas... ♥️
- Anonyymi
Minä kuljen bensa autolla vielä 20 vuoden päästäkin. Minun auto ostettu 2016 uutena ja vaihdan sen joskus vuonna 2028 uuteen taas ja sitten ajan uudella 15 vuotta.
- Anonyymi
Näin se menee. Itselläkin viime vuoden mallia ja hyvin ajelee, vaikka sen kymmenen vuotta. Tosin mulla vaihtoväli ollut yleensä kolme vuotta ja uusi.
Mulle on ykshailee, vaikka nostaisi 3e/L hinnaksi. 30 000 tulee silti vuodessa. Palkka nousee suhteessa polttoaineen kanssa, koska työn hinta nousee samalla asiakkaallekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654