Kun bensa ja dielinin myynti lopetetaan

Anonyymi

Niin tuleeko purjelaivat takaisin ja sähkö ym autojen lisäksi hevoset ja kärryt ja ruohotrimmereiden ja ruohonleikkureiden tilalle viikate ja moottorisahojen tilalle pokasahat ja traktorien tilalle hevoset vältteineen

22

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entä sähköhellojen tilalle puuhellat vai kaasuhellat vai kadulle yhteinen grilli tai ruuanvalmistuspaikka ja tiskauspaikka ja yksi ulkohuusi eli onko paluu 100 luvulle eli miten ihmiset silloin pärjäskään

      • Suomi taaksepäin, sanoo persutkin.


      • Anonyymi

        Jaa jaa, sulla on sitten bensakäyttöinen sähköliesi? Tuotat siis sähkön aggregaatilla, vai miten? Kaasuliesiä ja varsinkin kaasugrillejähän ihmisillä on paljon. Niissä ei ole tällä hetkellä mitään "vanhanaikaista". Sitä mä vaan tässä kovasti ihmettelen, että kummalla sä sisävessasi vedät, bensalla ja diesellillä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa jaa, sulla on sitten bensakäyttöinen sähköliesi? Tuotat siis sähkön aggregaatilla, vai miten? Kaasuliesiä ja varsinkin kaasugrillejähän ihmisillä on paljon. Niissä ei ole tällä hetkellä mitään "vanhanaikaista". Sitä mä vaan tässä kovasti ihmettelen, että kummalla sä sisävessasi vedät, bensalla ja diesellillä?

        Siis jos bensan valmistus lopetetaan, niin ei tuu kaasuakaan. Mä ostin just bensa auton niin kuin oon jo kertonutkin. Niin mun peruste on taas se kun lentoliikenteen sähköistys on vielä aika vaiheessa. Ja kun tehdään lentopetrolia niin samalla tulee bensaa.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Siis jos bensan valmistus lopetetaan, niin ei tuu kaasuakaan. Mä ostin just bensa auton niin kuin oon jo kertonutkin. Niin mun peruste on taas se kun lentoliikenteen sähköistys on vielä aika vaiheessa. Ja kun tehdään lentopetrolia niin samalla tulee bensaa.

        Kaasua useampaa tyyppiä. Ei kaikki tule maan alta.


    • Potkukelkoilla kuljetaan.

    • Anonyymi

      Joo meistä tulee taas amiksia ja siirrytään hevosvetoon v.2035
      har-ah-rha-hra-hr-alhra-hr-ah-hr-ahd-shsdlsässäsäsäsäsä

    • Olin iloisesti yllättynyt uusista päästö sopimuksista. Näin se työ ilmaston muutoksen hillitsemiseen vaan etenee. Aika huolissani olen asian suhteen ollut, mutta tämmöiset jutut antaa pientä toivoa.

      Perus ihmistä tää ei niin häiritse. Mut sit kun oma mansikka sato menee vituiks/elinkeino niin sitten kyllä herätään. Tekopyhää, mut näin se ajatuksen juoksu menee..

      • Anonyymi

        Olen ite ollut jo pitkän aikaa sitä mieltä, että kyllä se kiinnostus sieltä herää, kunhan asiat menee tarpeeksi perseelleen. Tietenki olis hienoa, jos näihin olis herätty jo parikymmentä vuotta sitten ja iso osa vahingoista jätetty tekemättä. Vaan ei valtaosa ihmisistä niin toimi. Kiinnostus herää vasta, kun tulipalo on tarpeeksi lähellä omaa taloa. Kyllähän ihminen keinoja keksii, kun vaan alkaa kiinnostaa ja näyttää siltä, että viimein alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen ite ollut jo pitkän aikaa sitä mieltä, että kyllä se kiinnostus sieltä herää, kunhan asiat menee tarpeeksi perseelleen. Tietenki olis hienoa, jos näihin olis herätty jo parikymmentä vuotta sitten ja iso osa vahingoista jätetty tekemättä. Vaan ei valtaosa ihmisistä niin toimi. Kiinnostus herää vasta, kun tulipalo on tarpeeksi lähellä omaa taloa. Kyllähän ihminen keinoja keksii, kun vaan alkaa kiinnostaa ja näyttää siltä, että viimein alkaa pikkuhiljaa kiinnostaa.

        Juu näin ne asiat ja asenteet muuttuu. 90 luvulla naurettiin pultti boysin greenpeace miehelle. Niin minäkin, vaan en enää.


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Juu näin ne asiat ja asenteet muuttuu. 90 luvulla naurettiin pultti boysin greenpeace miehelle. Niin minäkin, vaan en enää.

        Nyt kannattaa sijoittaa kauraosakkeisiin hevoskauran markkinat ylikuumentuvat!!!


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Juu näin ne asiat ja asenteet muuttuu. 90 luvulla naurettiin pultti boysin greenpeace miehelle. Niin minäkin, vaan en enää.

        Heh! Anarkismi ja ideologia ei mitään asenteita koskaan ole muuttanut vaan teknologia.
        Kuten nytkin. Mitään polttomoottoreita ei kielletä vielä vuosikymmeniin. Niiden valmistus lopetetaan vain 15v kuluttua euroopassa, mutta vanha kalusto kiertää sen toiset 20 vuotta. Siinä ajassa tekniikka on kehittänyt muut korvaavat energiat jo käyttösuosioon.
        Että ei kannata riemuita olemattomista ja etenkään sillä ajatuksella, että "jee mitä minä en tarvi se kielletään"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh! Anarkismi ja ideologia ei mitään asenteita koskaan ole muuttanut vaan teknologia.
        Kuten nytkin. Mitään polttomoottoreita ei kielletä vielä vuosikymmeniin. Niiden valmistus lopetetaan vain 15v kuluttua euroopassa, mutta vanha kalusto kiertää sen toiset 20 vuotta. Siinä ajassa tekniikka on kehittänyt muut korvaavat energiat jo käyttösuosioon.
        Että ei kannata riemuita olemattomista ja etenkään sillä ajatuksella, että "jee mitä minä en tarvi se kielletään"

        Vaikka jos uutta tulee niin tärkeintä lie että se on puhdasta..


    • Anonyymi

      v.2035 tulee hevoskärry- ja potkukelkkavero!!!!!1111 ???

      ha-rha-rha-rh-ahr-ahr-ahr-ahr-ahra-hr-arh-ahr-har-iiiihahaaaa

    • Anonyymi

      Ei lopeteta vielä vuosikymmeniin. Korvaavia vaan kehitellään nyt enemmän tilalle.

    • Anonyymi

      Saatat olla oikeassa. Hevoset tulee arvoon arvaamattomaan kriisin sattuessa. Tietokoneohjattuja purjelaivojahan on kokeilussa.

    • Anonyymi

      hei hyvä että laitoit tämän sinkut palstalle.

    • Anonyymi

      Ja hevonvitut puolet ihmisistä hevonvittuun ja pelloille öljyviljelmät. Ja saharaan aurinkopaneelifarmit.

    • Anonyymi

      Miksipä ei, polkupyörä nyt varmaan ennenkaikkea, järjetöntä että yhden ihmisen kuljettamiseen tarvitaan parituhatkiloinen peltikasa.
      Purjelaivakin jossain muodossa, kehitellään koko ajan noita. Siis rahtialuksiinki.
      https://youtu.be/zYDz08OYW6g
      https://youtu.be/UZ82rK_RS4Uåå

      • Anonyymi

        Yhdessä purjelaivalla rakas... ♥️


    • Anonyymi

      Minä kuljen bensa autolla vielä 20 vuoden päästäkin. Minun auto ostettu 2016 uutena ja vaihdan sen joskus vuonna 2028 uuteen taas ja sitten ajan uudella 15 vuotta.

      • Anonyymi

        Näin se menee. Itselläkin viime vuoden mallia ja hyvin ajelee, vaikka sen kymmenen vuotta. Tosin mulla vaihtoväli ollut yleensä kolme vuotta ja uusi.
        Mulle on ykshailee, vaikka nostaisi 3e/L hinnaksi. 30 000 tulee silti vuodessa. Palkka nousee suhteessa polttoaineen kanssa, koska työn hinta nousee samalla asiakkaallekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      56
      4073
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2821
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      132
      2115
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1856
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      60
      1307
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1167
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1056
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      86
      1015
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1009
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      972
    Aihe